Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Yes, zit een chip in voor de startonderbreker...Chakotay schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 21:55:
Hm, kan je niet gewoon een "kale" sleutel kopen bij de dealer en dan bij een sleutelboer met deze een kopie laten maken van je origineel? Of is het een luxe gechipte sleutel oid?
De lokale sleutelmaker keek me ook vrij raar aan toen ik vroeg of hij een kopie van de sleutel kon maken
Ik zou toch even contact opzoeken met Yamaha Nederland in Schiphol-Rijk. Zij kunnen je ongetwijfeld antwoord geven.
Ga ik doen, bedankt.Oemfoefoe schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:06:
Zover ik weet is de rode sleutel identiek als de zwarte. Hij is alleen rood zodat je deze inderdaad als reserve sleutel gaat gebruiken.
Ik zou toch even contact opzoeken met Yamaha Nederland in Schiphol-Rijk. Zij kunnen je ongetwijfeld antwoord geven.
MT-03.....reed jij heel toevallig vandaag rond 17:45 over het kamikazeplein vanaf de Graafsweg? Zoja, dan stond ik achter je bij het stoplicht.0uTsIdEr84 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:37:
Nu ik wat meer km's maak merk ik idd wel dat het verleidelijk is om wat "agressiever" te gaan rijden...maar 2x de toegestane snelheid...damn...
Vandaag de eerste mt-03 collega gespot...een witte in nijmegen!
volgens mij zwaaide ik wel heel erg vrolijk....
I reject your reality, and substitute my own.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Ook hoiCapo schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:08:
Maar even hoi zeggen anders is mijn afwezigheid te lang

Rode sleutel is niet helemaal identiek .... Als je een sleutel bij wil laten maken dan MOET dit gebeuren aan de hand van die rode sleutel. (Staat overigens ook vrij uitgebreid beschreven in de manual).Oemfoefoe schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:06:
Zover ik weet is de rode sleutel identiek als de zwarte. Hij is alleen rood zodat je deze inderdaad als reserve sleutel gaat gebruiken.
Gezien je Avatar ... zou jij dat ook moeten weten
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

resultaat: 1 gebroken enkel 1 flink beschadigde enkel
*burp*
Dus, ik kan met geen mogelijkheid een sleutel laten bijmaken zonder die rode sleutel? Dan voel ik me redelijk genaaid door de garage waar ik hem gekocht heb ...wimmel_1 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:46:
[...]
Rode sleutel is niet helemaal identiek .... Als je een sleutel bij wil laten maken dan MOET dit gebeuren aan de hand van die rode sleutel. (Staat overigens ook vrij uitgebreid beschreven in de manual).
Gezien je Avatar ... zou jij dat ook moeten wetenZier er best wel uit als een R6 '03-'05
uit mn hoofd kan de importeur adv je chassisnummer je sleutelcode opzoeken en een nieuwe sleutelset laten maken, deze moet dat gepaard worden met je startonderbreker (reken op 500 euroRequiem19 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:12:
[...]
Dus, ik kan met geen mogelijkheid een sleutel laten bijmaken zonder die rode sleutel? Dan voel ik me redelijk genaaid door de garage waar ik hem gekocht heb ...
*burp*
Het is nog erger dan dat. Er bestaat de kans dat zo'n zwarte sleutel na een tijdje* niet meer werkt, dan heb je de rode nodig. Met die sleutel moet je 'm dan starten, waarna als het goed is je niet-rode (in mijn geval zwart) het ook weer moet doen.Requiem19 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:12:
[...]
Dus, ik kan met geen mogelijkheid een sleutel laten bijmaken zonder die rode sleutel? Dan voel ik me redelijk genaaid door de garage waar ik hem gekocht heb ...
* Ik zeg nu "tijdje", maar in de (ontzettend beroerd vertaalde) handleiding wordt alleen gesproken van iets als "de kans bestaat dat".
Ohja, ook niet de sleutels met verschillende startonderbreekcodes aan dezelfde sleutelbos bewaren!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Als je goed leest, dan begin ik met 'zover ik weet'. Als jij zegt dat het in de manual staat dan geloof ik je direct.wimmel_1 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:46:
[...]
Rode sleutel is niet helemaal identiek .... Als je een sleutel bij wil laten maken dan MOET dit gebeuren aan de hand van die rode sleutel. (Staat overigens ook vrij uitgebreid beschreven in de manual).
Gezien je Avatar ... zou jij dat ook moeten wetenZier er best wel uit als een R6 '03-'05
Aangezien dat Requiem19 geen rode sleutel hebt meegekregen, lijkt het me het uitzoeken waard. Met andere woorden; ik zou toch je probleem voorleggen bij Yamaha Motors Nederland.
Alleen een stukje bot gechipt toch, niet helemaal gebroken?rimpeldinky schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:57:
lorenzo is met de vrije training iets te plat gegaan en opgestegen
[afbeelding]
resultaat: 1 gebroken enkel 1 flink beschadigde enkeldaar gaat mijn favoriet voor 2008
ik zal ook ff een korte update geven dan maarCapo schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:08:
Maar even hoi zeggen anders is mijn afwezigheid te lang
Vorig weekend even een stukje met een vriend van me gereden, hij op een CBR600 en ik op mijn versys. We waren behoorlijk aan elkaar gewaagd maar op achteraf wegen merkte ik pas hoe goed de vering van mijn Versys is, hij moest elke keer stoppen om te pissen omdat hij zo getrilt werd terwijl ik nergens last van had...
De Versatile System maakt zijn naam wel weer waar
Hoewel ik moet zeggen dat die nieuwe guzzi adventure bike ook wel erg aantrekkelijk eruit ziet...(niet mooi, maar wel stoer)
http://www.raptorsandrock...zzi/Stelvio_1200_001r.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 02-05-2008 11:45 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Welkom bij Yamaha, die snappen gewoon niet zo best hoe contactsloten horen te werkensteveman schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:11:
[...]
* Ik zeg nu "tijdje", maar in de (ontzettend beroerd vertaalde) handleiding wordt alleen gesproken van iets als "de kans bestaat dat".
Oudere series zonder startblokkering was het gewoon na 10-20000km al raak en krijg je problemen om m op en van het contact te krijgen, stuurslot wil niet meer enz enz.
leeg
met mijn XT wel hoor, zelfs met mn huissleutel ging ie aan, alleen met een schroevendraaier dan weer niet4x2 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:34:
[...]
Welkom bij Yamaha, die snappen gewoon niet zo best hoe contactsloten horen te werken![]()
Oudere series zonder startblokkering was het gewoon na 10-20000km al raak en krijg je problemen om m op en van het contact te krijgen, stuurslot wil niet meer enz enz.
*burp*
jup...ik ben geGoTsnars schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 23:12:
[...]
MT-03.....reed jij heel toevallig vandaag rond 17:45 over het kamikazeplein vanaf de Graafsweg? Zoja, dan stond ik achter je bij het stoplicht.
volgende keer even op de klakson, claqson, cklackson...wtf...hoe spel je dat? hoe dan ook volgende keer ff op de toeter hangen en ik gas ff terug
/lurker die over minder dan een jaar aan z'n rijbewijs wil beginnen.
hehe, het legioen groeit. Men spot elkaar al, straks de extra sticker op de nummerplaat en het is helemaal af.TheZeroorez schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:06:
claxon
And it goes BRAAAAAPP!
godsamme..nu ik het zie staan idd...TheZeroorez schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:06:
claxon
nog gotters naar de motor forum mega meet?
Dankdank, jij hebt inmiddels ook je roze plasticje toch?The Druid schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:06:
[...]
Zag op het MF in het f'jes topic je 650F, mooie fiets hoor!
*meld*, met de kudde vanaf de Mac in Amersfoort.0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:00:
[...]
godsamme..nu ik het zie staan idd...
Yep sinds vorige week ook me motorrijbewijs binnen en deze week een GSX600F gekocht.Chakotay schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:18:
[...]
Dankdank, jij hebt inmiddels ook je roze plasticje toch?

Zit nog wel een hoop werk aan maar dat heb ik redelijk in de prijs kunnen verwerken denk ik.
Motor is eind volgende week klaar, dus dan kan ik ook eens gaan touren.
Wel klote want had graag gereden met dit mooie weer
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Verwijderd
misschien ga ik wel ff kijken maar post nooit op mf dus ken niemand dus echt meeten is het niet0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:00:
[...]
Making an ass of myself since the 70's
Verwijderd
Oh noesTheZeroorez schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:06:
claxon
Leuke fietsThe Druid schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:28:
Zit nog wel een hoop werk aan
Leuke kleurenThe Druid schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:28:
[...]
Yep sinds vorige week ook me motorrijbewijs binnen en deze week een GSX600F gekocht.
[afbeelding]
Zit nog wel een hoop werk aan maar dat heb ik redelijk in de prijs kunnen verwerken denk ik.
Motor is eind volgende week klaar, dus dan kan ik ook eens gaan touren.
Wel klote want had graag gereden met dit mooie weer.
And it goes BRAAAAAPP!
Ow *snap* da's de 18e toch? Denk dat ik er dan maar bij ben als er volk van hier komtVerwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 00:29:
[...]
misschien ga ik wel ff kijken maar post nooit op mf dus ken niemand dus echt meeten is het niettenzij ik gotters tegen kom natuurlijk!
And it goes BRAAAAAPP!
Er was een tijd niet mee gereden en de vorige eigenaar heeft er niet heel veel onderhoud aan gepleegd. Dus er moet best veel gedaan worden
- Uitlaat rot dus moet worden vervangen (GSX probleem)
- Achterband onvoldoende profiel dus moet worden vervangen
- Voorrem vast dus moet worden schoongemaakt
- Ketting brak dus moet worden vervangen.
Gisteren dus maar naar de fietsenmaker gebracht en die ging opzoek naar een 2e hands pijpje voor me. Al met al gaat het me wel centen kosten.
Tnx, het is helaas geen rooie (want die gaan harder
* Will_M gaat ook maar ff een bak koffie bij de Mc in Veenendaal scoren ....ROFLASTC schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 10:12:
[...]
Ow *snap* da's de 18e toch? Denk dat ik er dan maar bij ben als er volk van hier komt
Tsja ..... Yamaha heeft ook een tijd gehad dat ze de kleurstelling van een motor bepaalde aan de hand van de modegrillen in de zuurstokken-branche....The Druid schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:01:
[...]
Tnx, het is helaas geen rooie (want die gaan harder) maar ik had het slechter kunnen treffen idd want er zijn jaren dat je serieus gaat vermoeden dat ze Stevie Wonder de kleurstelling hebben laten uitzoeken.
Die GSX-F van je ziet er qua kleurstelling niet eens zo heel erg verkeerd uit. Als het geel vervangen zou worden door wit/grijs tinten dan is 'ie weer helemaal "hip"
Community gevoel 'n all that
And it goes BRAAAAAPP!
Oh, je knikte heel enthousiast hoor0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:01:
jup...ik ben geGoT
volgende keer even op de klakson, claqson, cklackson...wtf...hoe spel je dat? hoe dan ook volgende keer ff op de toeter hangen en ik gas ff terug
Motorrijden \o/
I reject your reality, and substitute my own.
Duhu als Clarkson natuurlijk0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:01:
[...]
volgende keer even op de klakson, claqson, cklackson...wtf...hoe spel je dat?
ROFLASTC schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:06:
Wie van hier gaat er naar Veenendaal dan? Ik/we zouden evt wat lessers achterop mee kunnen nemen...
Community gevoel 'n all that

en herkenbaar? Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe men eruit ziet in 't echt.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Iets met een helm, pak en motor vermoed ikROFLASTC schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:10:
[...]
MV met MF sticker en MF nummerplaat (kenteken begint met MFROFLASTC schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:10:
[...]
Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:38:
[...]
Iets met een helm, pak en motor vermoed ik

And it goes BRAAAAAPP!
Ah het type DNS motorfietsPaul Hewson schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:41:
[...]
MV met MF sticker en MF nummerplaat (kenteken begint met MF) Of je zoekt gewoon de MV met de grootste schaamranden op de achterband
And it goes BRAAAAAPP!
Do Not Scratch
And it goes BRAAAAAPP!
Zitter er al wel een paar op. Was vandaag bij de dealer en die vroeg wat de kilometerstand was, zei zo ongeveer 29000 km. Vond ie nogal veel, wat moet je er anders mee? In de woonkamer zetten als bijzettafel

I'll second that
And it goes BRAAAAAPP!
Tsja ... Zo'n African Twin heeft zichzelf al vaak genoeg bewezen, dus lijkt me overbodig daar nog veel woorden aan "vuil" te maken .... Tribute to ... Jammer dat het filmpje zo abrupt stoptROFLASTC schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:59:
Bijdeweg , ik zal wel de enige Africa Twin zijn daaro (give or take) Dat is wel zo makkelijk zoeken natuurlijk. De mijne is zwart en geen oranje knipperdingen

* Will_M laat dat soort terein liever links liggen met z'n fiets
Vandaag ook weer een "indruk" achter gelaten bij wat wat lui die ik inhaalde
Ik zat al geruime tijd achter een caravanner en wat andere auto's op een 60 Km. weg ... Die automobilisten zaten óók al een hele tijd te kijken waneer ze die caravan eens voorbij kon steken, dus ik hield voor de zekerheid maar wat afstand....
Op een gegeven moment was er ruimte voor de auto's om de caravan voorbij te steken... dus op het moment dat die er aan voorbij waren gaf ik ook gas (richting de 13/14K Rpm) om vervolgens alle auto's en die caravan voorbij te gaan..... Tijdens het inhalen van die colonne schakel ik op en blijft het sleuteltje van m'n schijfremslot (zit aan m'n sleutelbosje, samen met de AB van het alarm én m'n contactsleutel) achter de aanspannende koppelingskabel én de kroonplaat haken......
Gevolg: Sleutel in m'n contactslot krijgt nét voldoende kracht om naar de "off" stand te springen

'k Vond dat het ineens allemaal wel erg stil werd .... en dat m'n fiets ook niet echt door wilde trekken (beetje zelfde gevoel als dat 'ie in de toerenbegrenzer valt, terwijl ik niet eens zóveel gas gaf) dus kijk op het cockpitje: 0 Rpm ... én een display wat niks liet zien, dus ook geen snelheidsindicatie meer.
Mjah .... voordat ik in de gaten had wát er nou eigenlijk aan de hand was moest ik die collone die ik op snelheid gelukkig nog voorbij kon steken maar weer voor laten gaan
Ik heb daarna maar de eerste de beste zijstraat gepakt om een andere route te gaan rijden .....

En het betreffende sleuteltje .....da's nou verhuist naar het slot ín de buddyseat en is voorzien van zo'n snelsluiting om 'm alsnog makkelijk aan de rest van het sleutelbosje te bevestigen.
[...]
Tsja ... Zo'n African Twin heeft zichzelf al vaak genoeg bewezen, dus lijkt me overbodig daar nog veel woorden aan "vuil" te maken .... Tribute to ... Jammer dat het filmpje zo abrupt stopt

cool plaatje dat 'ie de weg vraagt aan een vent met 2 kamelen.
And it goes BRAAAAAPP!
Paar weken geleden nog even met een tweedehands Varadero aan het vervelen geweest (voor erbij...).... maar helaas op niks uitgelopen.
sorry...af en toe droom ik een beetje weg bij het geknetter van die heerlijke arka's...snars schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 12:10:
[...]
Oh, je knikte heel enthousiast hoorIk was alleen iets te druk bezig met vanaf het fietspad de graafseweg op komen zonder overreden te worden, vlak voor het keizer karelplein. Gave fiets heb je! Als mensen praten over het "kontje" van een motor heb ik vaak zoiets van....mkay stel je niet aan...maar de derriere van zo'n MT klopt gewoon. Geen straf om achter die kachelpijpen te staan. Volgende keer wel ietsje sneller op het gas bij groen
Motorrijden \o/
*heeft vandaag oordopjes gehaald.....
Verwijderd
Waar rij jij ook al weer op?Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 18:31:
had net wat raars, ik wilde terug schakelen van 6 naar 1 maar kwam niet verder dan 4. Nou komt dit me wel vaker voor en na de koppeling even iets los te laten krijg ik hem wel in zijn 1 maar toen ik nu mijn koppeling klein beetje los liet kwam er een hard "klonk" geluid uit de richting van de bak. Beetje alsof je met 2 ijzeren buizen op elkaar slaat. Iemand een idee wat dit was?
And it goes BRAAAAAPP!
De eerste kwalificatie moesten we 1 voor 1 de baan op met tussen pauzes van 15 seconde. Op de Veenslang werd je geluid gemeten daarna direct weer terug de pits in om te wachten tot iedereen weer terug is. De overige tijd was gewoon kwalificeer tijd. Ik een 1:58.312. Niet super snel.
De tweede kwalificatie werden we weer 1 voor 1 de baan op gestuurd maar nu met tussen pauzes van 5 seconde. Hierdoor werd het veld beter verspreid en zouden we niet met 35 man tegelijkertijd langs de geluidspaal rijden. De kwalificatie liep erg lekker en ik reed als beste tijd een 1:56.330
De gereden tijd was goed voor plaats 22 in de A groep. Er waren in totaal 28 rijders. Dus ik stond niet achteraan De start ging erg lekker en in de Strubben lag ik rond de 17de plaats. Helaas kwamen de snelle jongens mij redelijk snel alweer op de Veenslang voorbij en lag ik 23ste toen we start/finish over gingen. Het tempo ligt erg hoog in groep A. Ik werd op de lange rechte stukken op het eind meestal eruit gereden. Mijn top snelheid moet dus veranderd worden. Ik laat hier kostbare tijd liggen. In ronde 4 haalde de laatste mij in. Gelukkig kon ik wel mee komen met het laatste groepje van 4 rijders. Al met al een mooie race. Helaas werd ik laatste maar wel mijn pr verbroken naar 1:55.645
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 23:00:
[...]

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal
Hoe ga jij? toevallig via het malieveld?
And it goes BRAAAAAPP!
Ja , vanaf het malieveld , tot dan

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal
Yes, zijn speciale rugzakken voor op de motor. Die zijn iets anders gevormd an zitten iets strakker tegen je aan zeg maar. Hein Gericke heeft ze ook wel. Ik heb m'n laptop laatst ook meegenomen op een vrij lange rit, van zo'n 150 km. Kwestie van een goede sleeve/second skin kopen en in je rugzak proppenTrailBlazer schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:18:
Hoe vervoeren jullie je laptop op de motor. Ik wil morgen eigenlijk voor het eerst op de motor naar mijn werk maar de laptop moet wel heel aankomen. Ik heb geen koffers dus een rugzak zal het maar moeten worden denk ik. Iemand daar ervating mee en zijn er speciale rugzakken voor op de motor.
Als ik jou was zou ik voor het vervoeren van dit soort dingen eens gaan kijken naar een tanktas of een tas die je achter op je duoseat vast kunt maken.Een rugzak lijkt ideaal ...... totdat je een keer een onvrijwillige schuiver gaat maken, en je rugzak er voor zorgt dat je niet kunt "rollen".TrailBlazer schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:18:
Hoe vervoeren jullie je laptop op de motor. Ik wil morgen eigenlijk voor het eerst op de motor naar mijn werk maar de laptop moet wel heel aankomen. Ik heb geen koffers dus een rugzak zal het maar moeten worden denk ik. Iemand daar ervating mee en zijn er speciale rugzakken voor op de motor.
* Will_M heeft z'n laptop (Dell D820 incl. alle accesoires) uit nood ook een keer meegenomen in een rugzak maar ik kan je zeggen dat het ook niet echt prettig rijdt met dat extra gewicht op je rug.
Oxford leverd hele mooie spullen voor dit soort doeleinden .... én wordt bij de meeste dealers gewoon verkocht.
URL toegevoegd
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 05-05-2008 09:49 ]
Mja grote nadeel van een tanktas vind ik dat dat je elektronica niet gelukkig wordt van het gestuiter op je tank. Daarnaast zit je tanktas vaak vast met magneten en dat is ook niet bevorderlijk voor je laptop imho. Ik zou derhalve kiezen voor ene rugzak of een koffer.wimmel_1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:38:
[...]
Als ik jou was zou ik voor het vervoeren van dit soort dingen eens gaan kijken naar een tanktas of een tas die je achter op je duoseat vast kunt maken.Een rugzak lijkt ideaal ...... totdat je een keer een onvrijwillige schuiver gaat maken, en je rugzak er voor zorgt dat je niet kunt "rollen".
* The Druid heeft z'n laptop (Dell D820 incl. alle accesoires) uit nood ook een keer meegenomen in een rugzak maar ik kan je zeggen dat het ook niet echt prettig rijdt met dat extra gewicht op je rug.
Heb zelf een oudere variant op deze tas, http://targus.com/us/product_details.asp?sku=TSB007US ..TrailBlazer schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:18:
Rugtas met extra padding voor laptop, als ik alles meeneem (15,4"laptop, oplader, muis, boeken, etui) dan is de tas nog niet puilend vol.
De tas zelf heeft ook een heupband om hem extra om je te klemmen als je gaat rijden..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Onlangs iets aan gedaan qua onderhoud? Doet de koppeling nog steeds raar of was het 1 keertje?
Ik kan me voorstellen dat als de boel wat ouder is en je maakte hoge toeren dat er ergens iets bleef haken. Ikzelf heb de veren die erin zitten vervangen door sterkere om het koppelen te verbeteren. het hangen is bij mij over in iedergeval.
And it goes BRAAAAAPP!
Voor het geval men zich afvraagt wat zo'n mega-meeting nou is
http://video.google.nl/vi...ei=7MQeSI3cB6i8igKf6sDIAQ
De 2002 editie
[ Voor 29% gewijzigd door ROFLASTC op 05-05-2008 10:37 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ja dat is wat ik inderdaad vaak lees het extra risico bij ongevallen. Het voordeel van een rugzal lijkt me inderdaad dat het de meest veilige plek is voor mijn laptop. Het gewicht maakt me niet zo heel veel uit ik ben gewend door de alpen te lopen met een rugzak dus dat zal de ergernis niet zijn.wimmel_1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:38:
[...]
Als ik jou was zou ik voor het vervoeren van dit soort dingen eens gaan kijken naar een tanktas of een tas die je achter op je duoseat vast kunt maken.Een rugzak lijkt ideaal ...... totdat je een keer een onvrijwillige schuiver gaat maken, en je rugzak er voor zorgt dat je niet kunt "rollen".
* TrailBlazer heeft z'n laptop (Dell D820 incl. alle accesoires) uit nood ook een keer meegenomen in een rugzak maar ik kan je zeggen dat het ook niet echt prettig rijdt met dat extra gewicht op je rug.
Oxford leverd hele mooie spullen voor dit soort doeleinden .... én wordt bij de meeste dealers gewoon verkocht.
edit:
URL toegevoegd
Gaat ook niet zo zeer om het gewicht maar meer om het feit dat je balans punt, als gevolg van het extra gewicht, veranderd en dat is toch niet onbelangrijk bij het motorrijden.TrailBlazer schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:52:
[...]
Ja dat is wat ik inderdaad vaak lees het extra risico bij ongevallen. Het voordeel van een rugzal lijkt me inderdaad dat het de meest veilige plek is voor mijn laptop. Het gewicht maakt me niet zo heel veel uit ik ben gewend door de alpen te lopen met een rugzak dus dat zal de ergernis niet zijn.
Verwijderd
Ik heb tamelijk vaak een aantal kilo aan boeken in me rugtas maar zolang die maar strak op je rug zit heb ik er geen last van. Bij ongelukken wil je vooral niet te kleine voorwerpen tegen je rug hebben omdat dan de kracht erg gefocust wordt. zo'n laptop is nog best groot en verspreid de klap misschien zelfs een beetje, ookal overleeft je laptop dit waarschijnlijk niet.
Als ik val wil ik juist niet rollen maar glijden...wimmel_1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:38:
[...]
* Tylen heeft z'n laptop (Dell D820 incl. alle accesoires) uit nood ook een keer meegenomen in een rugzak maar ik kan je zeggen dat het ook niet echt prettig rijdt met dat extra gewicht op je rug.
edit:
URL toegevoegd
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Tja mijn laptop maakt me niks uit als die stuk gaat als ik val. Die is van de baas en dan heb ik zo een nieuwe lijkt me.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:20:
@rofl: niks gedaan aan dat gedeelte en het was eenmalig maar schrok even omdat het tamelijk harde klap was. maar zal idd wel niks zijn verder. Meer mensen van hier moeten naar megameeting inderdaadleuk jongens!
Ik heb tamelijk vaak een aantal kilo aan boeken in me rugtas maar zolang die maar strak op je rug zit heb ik er geen last van. Bij ongelukken wil je vooral niet te kleine voorwerpen tegen je rug hebben omdat dan de kracht erg gefocust wordt. zo'n laptop is nog best groot en verspreid de klap misschien zelfs een beetje, ookal overleeft je laptop dit waarschijnlijk niet.
Verwijderd
maar een extra rugprotector eronder kan nooit kwaad natuurlijk
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 11:50 ]
Heb gehoord dat Dell goede maaktVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:49:
idd ik zou me drukker maken om dingen als blikjes drinken, scherpe voorwerpen etc.
maar een extra rugprotector kan nooit kwaad natuurlijk
Verwijderd
ik ga zo maar weer is naar buiten om een leven te zoeken denk ik
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 12:01 ]
Verwijderd
Niet klagen, jij hebt nog wat te doen op een vrije maandag met je motorVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:00:
zou wel beetje naar zijn als de accu ontploft tijdens je val, staat je rug nog in de hens ook.
ik ga zo maar weer is naar buiten om een leven te zoeken denk ik
Verwijderd
Verwijderd
Dan had ik gelukt. rbw werd gebakken terwijl ik stond te wachtenVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:09:
[...]
Niet klagen, jij hebt nog wat te doen op een vrije maandag met je motor. Ik moet nog tot eind deze week wachten omdat de gemeente zo ongelofelijk traag is met mn rijbewijs
Page intentionally left blank.
reed vandaag een flink stuk op men brommer en zeker 4 motor rijders deden groeten
Ik doe dat ook wel 's.dragon9114 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:51:
het verbaast mij dat veel motor rijders het verschil tussen een brommer en motor niet zien![]()
reed vandaag een flink stuk op men brommer en zeker 4 motor rijders deden groeten![]()
Vooral die bekuipte nieuwe brommers doen mij twijfelen.
Hopelijk helpt het om nieuwe motorrijders te werven.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
weet je wat ook wel grappig is? Vanuit Enschede via Haaksbergen naar Eibergen rijden. En dan vlak na het passeren van Haaksbergen de bebouwde kom verlaten en zelf rond de 90 gaan rijden en dan ineens rechts naast je op het fietspad een scooter zien rijden die je nog in haalt ook. En op zich is dat nog niet zo heel erg maar het allergrappigst vond ik nog dat hij geen helm droeg...
Ja die klap zal de koppeling zijn geweest die op de gewenste plek sprong. Kan een kwestie van verkeerde schakel beweging zijn geweest zoals te vroeg of niet vergenoeg knijpen. Iedereen kan dat doen en ik laat ook nog wel eens de koppeling slippen. Als het vaker gebeurt moet je eerst ff kijken naar de speling op de kabel. Vervolgens kan je dieper zoeken.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:20:
@rofl: niks gedaan aan dat gedeelte en het was eenmalig maar schrok even omdat het tamelijk harde klap was. maar zal idd wel niks zijn verder. Meer mensen van hier moeten naar megameeting inderdaadleuk jongens!
And it goes BRAAAAAPP!
weet iemand waar je zo'n steuntje voor op je rempedaal kunt krijgen, want bij mij is dat stuk afgebroken en bij scooter/brommer zaken hebben ze dat spul niet en bij een paar motor zaken waar ik heb gekeken hadden ze die dingen alleen maar bij een compleete rem en schakelpedaal set van 160 euro.
fototje van het steuntje wat ik zoek(is het schakelpedaal maar is het zelfde bij de rem): http://img522.imageshack.us/my.php?image=image00137gz9.jpg
Vliegjes! Allemachtig wat een hoop zeg
Lange leve pomphouders met water..
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Afgelopen weekend 500 km gereden en mijn helm en jas zitten helemaal onder...

Onderweg naar België bleek mijn accu ergens te ontladen en niet meer bij te laden.
Toen ik de weg aan het zoeken was met TomTom en ik weer wilde wegrijden was mijn accu helemaal dood, en dat na een uur te hebben gereden. Helaas waren we toen pas bij Breda en moesten nog tot voorbij Antwerpen. Bij een pompstation dus maar startkabels gekocht om mij op te starten via de accu van de motor van mijn vriendin.
Helaas bleek mijn motor ook nog eens bij elk stoplicht af te slaan.....
Dus bij elk stoplicht hebben we onze zadels eraf moeten halen, de startkabels weer tevoorschijn moeten toveren, aansluiten, starten, zadels er weer op en hopen dat 'ie weer even mee zou kunnen gaan. Met die volle zon erbij en vol pak aan zorgde dat voor de nodige irritaties en gudverdumme-momenten. Al met al hebben we dat zo'n 10 keer moeten doen. Ondertussen stond de choke ook nog vrij hoog om het afslaan iets te beperken, wat er weer voor zorgde dat mijn fiets bijna de geest gaf vanwege oververhitting (temperatuurmeter stond telkens bijna bovenaan tegen de rode streep.)
Ik was maar wát blij toen we de snelweg eenmaal hadden bereikt en de rijwind mijn arme blokje weer wat kon koelen.
Lijkt me wel een electronica probleempje, niet ? Olie is nog goed, motor zelf klinkt goed.
Accu (gel) is een paar maanden oud en laatst nog aan de lader gehangen.
Accu zelf al doorgemeten? Meten is weten, ook al is ie nieuw (helaas)..
Kan je de accu los op een druppelaar hangen?
Wellicht kan je doormeten wat het motorblok aan prut geeft om op te laden tijdens het rijden..
Het afslaan is wel een vreemd verhaal eigenlijk..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Inderdaad, afgelopen weekend 2x per dag m'n vizier even schoongemaakt, omdat dat ding vol met lijken zat. Overigens vallen vliegjes óp je helm nog wel mee, 2 wespen ín je helm is een stuk minder prettigsteveman schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:37:
Even iets dat me nogal opvalt mbt rijden in de lente vs winter:
Vliegjes! Allemachtig wat een hoop zegIk had van 't weekend zelfs een wesp op m'n vizier geplakt zitten
![]()

Idioot veel vliegen inderdaad... Ik kan zo ongeveer van mijn helm eten nu
[ Voor 52% gewijzigd door Chakotay op 05-05-2008 17:49 ]
Daarom heb ik standaard wat van die gore kleffe natte doekjes bij me. Niks is zo vervelende als een dikke spetter precies tussen de ogen waarbij je zo veeg over je hele vizier krijgt als je het onder het rijden probeert te fatsoenerensteveman schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:37:
Even iets dat me nogal opvalt mbt rijden in de lente vs winter:
Vliegjes! Allemachtig wat een hoop zegIk had van 't weekend zelfs een wesp op m'n vizier geplakt zitten
![]()
Oja, iemand een MV kopen

Herkenbaar.Paul Hewson schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:50:
[...]
Daarom heb ik standaard wat van die gore kleffe natte doekjes bij me. Niks is zo vervelende als een dikke spetter precies tussen de ogen waarbij je zo veeg over je hele vizier krijgt als je het onder het rijden probeert te fatsoeneren
Ruilen tegen een ZXR400?Oja, iemand een MV kopenZit er serieus over te denken om wat anders te gaan rijden. Kom er nogal brak af zeg maar als ik er een middag op heb gereden.
...
Erg leuk sturen daar in die contreiën ...., inderdaadChakotay schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:48:
Zo, ik ben weer terug van een weekendje DuitslandLeuke weggetjes daar
Idioot veel vliegen inderdaad... Ik kan zo ongeveer van mijn helm eten nu
Enneuh ... ik heb onder m'n duoseat altijd zo'n goedkoop microvezel doekje liggen van de Aldi/Action/Lidll. Ideaal om tijdens een stop even alle zooi van je kuip & helm te verwijderen
Op voorwaarde dat er (schoon) water ter beschikking is ... maar gewoon oppervlaktewater uit een schoon beekje/slootje voldoet ingeval van nood ook perfect
En in plaatst van zo'n microvezeldoekje ..... de panty's van je vriendin óf toevallig andere dames die in de buurt zijn bieden hetzelfde resultaat
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 05-05-2008 19:02 ]
Accu is een week of wat geleden nog een nachtje aan de druppellader geweest._Apache_ schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:17:
Ken,
Accu zelf al doorgemeten? Meten is weten, ook al is ie nieuw (helaas)..
Kan je de accu los op een druppelaar hangen?
Wellicht kan je doormeten wat het motorblok aan prut geeft om op te laden tijdens het rijden..
Het afslaan is wel een vreemd verhaal eigenlijk..
Hij was echt helemaal leeg, want na 9 uur gaf de lader pas aan dat 'ie klaar was met laden.
Vervolgens deed 'ie het de afgelopen weken prima, tot afgelopen zaterdag ineens.
Zaterdag is de ANWB nog geweest, toen ik nog geen startkabels had gekocht, om 'm te bekijken.
De beste man - die zelf een motorracer bleek te zijn - had de accu even snel doorgemeten en zag dat de accu wel licht werd bijgeladen. Het rare is alleen wel dat ik net een uur had gereden, dus dan had 'ie al vol genoeg moeten zijn lijkt me. Bij het starten bij de eerste paar uitvallen gaf de accu helaas geen enkel teken van leven. Heel af en toe nog een heel klein beetje, maar vaker niet dan wel.
Het raarst vond ik nog het feit dat mijn blok het moeilijk kreeg zodra ik het zadel erop zette, en de motor dus kantelde.
En laat die spanningsregelaar nou nét het bekende achilleshielletje zijn van de CB-1..wimmel_1 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:23:
Klinkt een beetje als een defecte dynamo/spanningsregelaar.
Ik zat al met de gedachte te spelen inderdaad. Zou best eens kunnen.
Met name de ritten naar de dealer zekerPaul Hewson schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:50:
[...]
Daarom heb ik standaard wat van die gore kleffe natte doekjes bij me. Niks is zo vervelende als een dikke spetter precies tussen de ogen waarbij je zo veeg over je hele vizier krijgt als je het onder het rijden probeert te fatsoeneren
Oja, iemand een MV kopenZit er serieus over te denken om wat anders te gaan rijden. Kom er nogal brak af zeg maar als ik er een middag op heb gereden.

Dit topic is gesloten.