Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.520.291 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
Pffff... heb ik eindelijk een nieuwe kilometertellerkabel (leuk woord voor scrabble) dus ik liep vanmorgen vol enthousiasme richting m'n vf 500 f2 om maar eerst eens te gaan kijken hoe ik het meest handige die kapotte km-teller-kabel kan vervangen. Hij was kapot gegaan omdat ik 'even' de motor wilde verplaatsen maar er even niet aan gedacht had om het slot, wat nog op m'n remschijf zat er af te halen, dus toen ik een paar cm naar voren liep stond ik ineens stil (met een gebroken km-teller-kabel dus). |:(

Maar goed een ezel stoot zich geen 2e keer... anyway... ik heb dus een nieuwe kabel weten te bemachtigen en heb dus gezien dat de kuip van m'n motor er af zal moeten wil ik goed bij de tellers kunnen. Op zich nog geen probleem (dacht ik) totdat ik alle schroefjes die ik kon zien los gedraaid had en er achter kwam dat er geen beweging in was te krijgen in die hele kuip. :? Nou vermoed ik dus dat er ergens bij de koplamp ook nog een schroef zit (die ik dus niet zie) want ik krijg die kuip er dus echt niet af.

Nou ben ik al de hele middag op internet aan het zoeken naar eventuele handleidingen voor het vervangen van een koplamp en andere zoektermen. Want ja als je bij deze motor de koplamp wil vervangen moet je volgens mij ook een deel van de kuip verwijderen wil je er goed bij kunnen. Ook heb ik al een service manual gedownload van de VF750 (de VF500 manual kon ik niet vinden)maar daar staat niets in over hoe je de kuip moet demonteren.

Dus de simpele gedachte 'even een kabeltje vervangen' is volgens mij niet zo simpel meer. :'( Ik heb het nog nooit eerder gedaan maar volgens mij mag het toch nooit zo moeilijk zijn om een kuip er af te halen lijjkt me? Maar ik weet het dus echt even niet meer. En nu dus mijn vraag... weet iemand toevallig op welke plekken je de schroefjes moet verwijderen wil je zo'n kuip er dus echt goed af krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Qui-Gon Jinn schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:23:
Ook heb ik al een service manual gedownload van de VF750 (de VF500 manual kon ik niet vinden)maar daar staat niets in over hoe je de kuip moet demonteren.
Ik zie hier wel het e.a. voor de VF500 staan, misschien kom je daarmee wel tot het binnenste van je motor? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
die had ik al gezien....punt is echter dat die file die ik nodig heb ruim 200 mb is en hij stopt met downloaden op 6 procent... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 16:15

4x2

lộn xộn quá

Heb het wphb vd VF500 hier wel op mn computer staan, als je me ff toevoegt @ msn dan stuur ik m wel door.
insanespoor (bij) hotmail (bolletje)

Geloof niet dat de F2 dr in staat, maar goed, het voornaamste verschil daaraan is toch die kuip, dus hij kan hoe dan ook wel handig zijn voor andere dingen :P

edit:

Straks trouwens, ben nu weer weg :P

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 26-04-2008 21:48 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

Qui-Gon Jinn schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:33:
die had ik al gezien....punt is echter dat die file die ik nodig heb ruim 200 mb is en hij stopt met downloaden op 6 procent... :(
als je bij het voorwiel omhoog kijkt, zitten er daar iig 2 verstopt in de topkuip, daarnaast moest bij mijn 700 de radiator gedeeltelijk los om er beter bij te kunnen (bij de bugspoiler)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Bij wie moet ik zijn om gaten / kuilen in de weg te melden ?
Ik kan niet zo 1-2-3 vinden bij de site van Amsterdam wie er gaan over het beheer van de wegen.
Hier heb ik wel een landelijk iets van Rijkswaterstaat, maar volgens mij kan ik beter direct de juiste instantie contacten..

Er zit er één midden op de weg bij mij om de hoek waar ik altijd omheen rijd aangezien ik weet dat 'ie er zit. Maar ik reed laatst met een vriend van me over die terwijl hij voorop reed. Je voelt 'm al aankomen: hij ziet die kuil niet en krijgt zijn tank vol in zijn glockenspiel.. Zo was mijn kennismaking met die kuil dus helaas ook :X

Aan de andere kant van de weg zit er nog één, en dat is echt een diep gat dat er van de week nog niet zat. Moet je écht niet in / overheen rijden..

(A10 afslag S106, richting Slotervaart / Osdorp overigens)

[ Voor 13% gewijzigd door Ken. op 27-04-2008 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

.KeN. schreef op zondag 27 april 2008 @ 03:33:
Bij wie moet ik zijn om gaten / kuilen in de weg te melden ?
Ik kan niet zo 1-2-3 vinden bij de site van Amsterdam wie er gaan over het beheer van de wegen.
Hier heb ik wel een landelijk iets van Rijkswaterstaat, maar volgens mij kan ik beter direct de juiste instantie contacten..

Er zit er één midden op de weg bij mij om de hoek waar ik altijd omheen rijd aangezien ik weet dat 'ie er zit. Maar ik reed laatst met een vriend van me over die terwijl hij voorop reed. Je voelt 'm al aankomen: hij ziet die kuil niet en krijgt zijn tank vol in zijn glockenspiel.. Zo was mijn kennismaking met die kuil dus helaas ook :X

Aan de andere kant van de weg zit er nog één, en dat is echt een diep gat dat er van de week nog niet zat. Moet je écht niet in / overheen rijden..

(A10 afslag S106, richting Slotervaart / Osdorp overigens)
dat kan via 0800 TUIG, via de rijkdienst wegverkeer, of via het "centraal meldpunt" van je gemeente zover ik weet iedere "sector" van nederland heeft zijn eigen manier van afhandeling, ik bel standaard 0800 TUIG

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Op een route waar ik veel rij zit ook zo'n scheur precies op de apex van een redelijk scherpe linkse bocht die ook nog omlaag gaat. Heb er een keer doorheen gereden, maar dan schijt je ook meteen zeven kleuren :+

Doen jullie nog iets speciaals om een pijnlijke kont bij langere ritten te vermijden, zoals bijv. zeem in de broek of een extra kussen ofzo? Of moet je gewoon maar doorbikkelen en hopen dat het uiteindelijk beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

sewer schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:34:
Op een route waar ik veel rij zit ook zo'n scheur precies op de apex van een redelijk scherpe linkse bocht die ook nog omlaag gaat. Heb er een keer doorheen gereden, maar dan schijt je ook meteen zeven kleuren :+

Doen jullie nog iets speciaals om een pijnlijke kont bij langere ritten te vermijden, zoals bijv. zeem in de broek of een extra kussen ofzo? Of moet je gewoon maar doorbikkelen en hopen dat het uiteindelijk beter wordt?
zorgen voor een goed zadel? :P laatst 300km gereden zonder een centje pijn...

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Het ligt er ook aan hoé je rijdt.
Ik heb de afgelopen weken een paar snelle ritten over dijkjes gemaakt met vrienden waarbij de enige pijn die ik had in mijn onderrug was door het stuiteren over een paar drempels op hoge snelheid. Gisteren met mijn vriendin dezelfde rit gemaakt, maar veel langzamer omdat ze nog niet zo snel durft. Nou, ik had na afloop een pijn in mijn knie en tintelende armen van de vibraties bij lagere snelheden.

Moraal van het verhaal: gewoon OPEN met dat gas vooor minder pijn ! :P
rimpeldinky schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:35:
[...]

dat kan via 0800 TUIG, via de rijkdienst wegverkeer, of via het "centraal meldpunt" van je gemeente zover ik weet iedere "sector" van nederland heeft zijn eigen manier van afhandeling, ik bel standaard 0800 TUIG
Thanks.. ga ik het op die manier proberen. Ben erg benieuwd hoe lang het zal duren.
Er zaten ook een aantal stevige gaten op de oprit van de A10, zo'n 100 meter verder, en die hebben ze destijd binnen een paar weken weer gedicht. Maar dat zal waarschijnlijk meer prioriteit krijgen omdat het direct bij de snelweg hoort I guess.

[ Voor 27% gewijzigd door Ken. op 27-04-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chakotay: rood betekent stoppen he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 19:16
off-topic:

Rijksdienst wegverkeer doet zeker niks aan puin op de weg? Ik reed net met een huurauto over dit ding. Lag net na een bocht, ik kon niet uitwijken ivm tegenligger. Dikke kras in het portier, daar gaat m'n borg...

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/marijn/image/96214961.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Gluten Parody op 27-04-2008 16:03 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Gluten Parody schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:03:
off-topic:

Rijksdienst wegverkeer doet zeker niks aan puin op de weg? Ik reed net met een huurauto over dit ding. Lag net na een bocht, ik kon niet uitwijken ivm tegenligger. Dikke kras in het portier, daar gaat m'n borg...
tenzij je weet hoelang die staaf er lag is dit een nogal laffe beschuldiging, niemand kan 100% van de wegen 24/7 in de gaten houden, daarom moet je dit soort dingen, of gaten in de weg, ook melden zodat ze er wel wat aan kunnen doen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De wegbeheerder is aansprakelijk voor dat soort dingen. Dat kan de gemeente zijn, of rijkswaterstaat.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:01:
@chakotay: rood betekent stoppen he :D
Hm?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
moto-moi schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:14:
[...]

tenzij je weet hoelang die staaf er lag is dit een nogal laffe beschuldiging
Daarom mijn vraag, ik kan me zo voorstellen dat rijksdienst Wegbeheer niet aansprakelijk is voor zulke dingen tenzij iemand het heeft gemeld. Wat niet gebeurt, want dat kost veel meer moeite dan het ding even in de berm mikken. Gelukkig was het met de auto, met de motor moet je zo'n pijp al helemaal niet tegenkomen...

[ Voor 25% gewijzigd door Gluten Parody op 27-04-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Qui-Gon Jinn schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:33:
Ik had die download vanochtend ook ff aangezet rond de klok van 11:00 uur .... en file is zojuist binnen ;) Download stort op een gegeven moment in tot < 10Kb/s .

Als je 'm wil hebben (via messenger of IRC) dan laat maar ff weten. Je kunt natuurlijk ook bij jezelf even je temporary internetfiles weggooien, waarschijnlijk kun je 'm daarna wél helemaal downloaden tegen 10 Kb/s ;)

Voor de rest: Hoe komt het toch dat jullie hier vanmiddag allemaal tijd hadden om wat te posten? Moest bij jullie de fiets niet uitgelaten worden, ofzo......

8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:10

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:02:

Voor de rest: Hoe komt het toch dat jullie hier vanmiddag allemaal tijd hadden om wat te posten? Moest bij jullie de fiets niet uitgelaten worden, ofzo......
Ook de interne motorrijder moet verzorgd worden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij reed je langs me vanmiddag bij kruispunt bij schep. ik stond te wachten voor stoplicht naar rechts de snelweg op, toen kwam er een gsxf voorbij die door rood reed en keerde op het kruispunt. of was dit een lookalike?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]

8)
Gisteravond al lekker een kilo vliegen gekopt en tientallen in de berm parkerende vissende Duitsers ontweken op de Uitdammerdijk.. Hebben die gasten zelf geen water in Duitsland of wat :P

Flikker maar op met die zon.. ik heb die dijk nog nooit zo dichtbevolkt meegemaakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:47
.KeN. schreef op zondag 27 april 2008 @ 19:49:
[...]

Gisteravond al lekker een kilo vliegen gekopt en tientallen in de berm parkerende vissende Duitsers ontweken op de Uitdammerdijk.. Hebben die gasten zelf geen water in Duitsland of wat :P

Flikker maar op met die zon.. ik heb die dijk nog nooit zo dichtbevolkt meegemaakt :X
N.a.v. jouw tip ook de Uitdammerdijk gereden. Op zich een aardig dijkje, alleen iets te slecht asfalt om lekker te kunnen knallen. Zijn echt veel stukken bijgelapt waardoor je niet echt met vertrouwen schuin kunt in de bochten, ik althans. Ook best wat linke blinde bochten i.c.m. debiele tegenliggers.

Tot nu toe in de buurt van Amsterdam nog niet echt geweldige routes gevonden... Dijkje van Monnickendam naar Marken heeft wel weer goed asfalt, alleen dan weer iets te weinig mooie bochten. Klaverblad Badhoevedorp is ook niet je van het... Ik blijf doorzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:29:
[...]

volgens mij reed je langs me vanmiddag bij kruispunt bij schep. ik stond te wachten voor stoplicht naar rechts de snelweg op, toen kwam er een gsxf voorbij die door rood reed en keerde op het kruispunt. of was dit een lookalike?
Hm, dat kan ik best geweest zijn :X Ik was aan het kijken of er nog iemand bij de Schep stond, dacht dat ik nog door oranje ging... Net niet gehaald door het afremmen blijkbaar, langzame bochten zijn niet echt mijn sterkste punt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk je weer is gespot te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Requiem19 schreef op zondag 27 april 2008 @ 20:08:
[...]

N.a.v. jouw tip ook de Uitdammerdijk gereden. Op zich een aardig dijkje, alleen iets te slecht asfalt om lekker te kunnen knallen. Zijn echt veel stukken bijgelapt waardoor je niet echt met vertrouwen schuin kunt in de bochten, ik althans. Ook best wat linke blinde bochten i.c.m. debiele tegenliggers.

Tot nu toe in de buurt van Amsterdam nog niet echt geweldige routes gevonden... Dijkje van Monnickendam naar Marken heeft wel weer goed asfalt, alleen dan weer iets te weinig mooie bochten. Klaverblad Badhoevedorp is ook niet je van het... Ik blijf doorzoeken :)
Klopt inderdaad allemaal, maar ik ken helaas ook geen betere stukken weg hier in de buurt.
Je kan na Monnickendam trouwens nog een stukje door richting Volendam: weg volgen door Monnickendam, rechts de provinciale weg op, tweede weg rechts (Katwoude) en knallen maar :)

Ik hoor het graag als je nog leuke stukken tegenkomt uiteraard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Laatst online: 17:17

StarWing

Huh ?!?

Iemand nog een tip voor een paar goede laarzen ? Mijn rits van m'n diadora's is kaput, moet een nieuw paar scoren...

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
StarWing schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:33:
Iemand nog een tip voor een paar goede laarzen ? Mijn rits van m'n diadora's is kaput, moet een nieuw paar scoren...
Wat voor soort laarzen zoek je? Allweather tourspul, meer sportlaarzen, of iets anders? Ik rij sinds de motorbeurs met Sidi Strada Rain's, bevallen erg goed. Goede pasvorm, niet te zweterig en 100% waterdicht. Ze hebben alleen geen toesliders, mocht je daar behoefte aan hebben.

Over het melden van olie op de weg... In de klaverblad-lus van de A28 naar de A1 ri Amsterdam lag een uurtje terug een flink oliespoor. Toevallig reed er iets verderop een Rijkswaterstaat-auto de parkeerplaats van de Shell op, dus daar ben ik maar even achteraan gegaan om het meteen te melden. Hij ging zijn collega's bellen, dus met een beetje geluk is het snel weer schoongemaakt :)

Met dit weer in koe naar het werk gaan is een slecht plan trouwens. Ik had in mijn haast vanochtend (uur verslapen :z ) snel zonder naar het weerbericht te kijken de koe aangedaan die nog over de stoel hing. Nu op mijn werk aangekomen zitten er allemaal blauwe vlekken op mijn armen en tshirt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

Chakotay schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:40:
[...]

Wat voor soort laarzen zoek je? Allweather tourspul, meer sportlaarzen, of iets anders? Ik rij sinds de motorbeurs met Sidi Strada Rain's, bevallen erg goed. Goede pasvorm, niet te zweterig en 100% waterdicht. Ze hebben alleen geen toesliders, mocht je daar behoefte aan hebben.
Waterdicht moet niet, ben een mooi weer rijder :))

Sidi B2, is dat wat ? Heb geen zin om +€200 uit te geven, deze staan €199 bij de lokale RAD store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
[...]

Ik had die download vanochtend ook ff aangezet rond de klok van 11:00 uur .... en file is zojuist binnen ;) Download stort op een gegeven moment in tot < 10Kb/s .

Als je 'm wil hebben (via messenger of IRC) dan laat maar ff weten. Je kunt natuurlijk ook bij jezelf even je temporary internetfiles weggooien, waarschijnlijk kun je 'm daarna wél helemaal downloaden tegen 10 Kb/s ;)

8)
Oh als je die file via messenger door zou willen sturen dan zou ik je zeer erkentelijk zijn :)

Ben gisteravond nog even verder gegaan met sleutelen en ik kwam er achter dat toen ik het dashboard eraf schroefde er nog 2 schroefjes zaten pal boven de koplamp. Toen ik die 2 er uit had toen kreeg ik er al meer beweging in maar dat mocht niet baten want onderaan moet hij volgens mij ook nog vast zitten maar ik kan daar niets zien.

Maar omdat ik het dashboard al zo ver los had kon ik bij de kilometertellerkabel komen en heb hem er af gedraaid en verwijderd en nieuwe erop gezet en jippieeee nu kan ik weer zien hoe hard ik rijd :D
[...]

8)
Nou ik was er niet want ik moest een paar collega's even flink oppeppen en aanmoedigen tijdens de marathon hier in enschede _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

StarWing schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:47:
[...]

Waterdicht moet niet, ben een mooi weer rijder :))

Sidi B2, is dat wat ? Heb geen zin om +€200 uit te geven, deze staan €199 bij de lokale RAD store..
ik heb B2's, zitten erg goed :) alleen omdat het sportlaarzen zijn zijn ze niet waterdicht (nouja.. net mee door de stromende regen gereden en de puntjes van mn tenen zijn nat waar de schroefjes van de toeslider inzitten)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hup, beetje siliconenkit rond de schroefjes en ze zijn waterdicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:23:
Hup, beetje siliconenkit rond de schroefjes en ze zijn waterdicht :P
losschroeven, beetje vet er op desnoods rondje teflon en weer dicht :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 19:33

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 12:28:
Heeft die zn rijbewijs in een pak havermout gevonden ofzo _O-
Of helemaal niet :/.

Ik stond gister bij het tankstation de zadelophanging te fixen (ik iets te zwaar voor het ouwe duitse fietsje :$ ).

En toen kwam er een fazer aan geragd. En die kwam natuurlijk naast me staan, want meneer wou aanspraak. Dus ik zei: "mooi machientje"
hij: "ja, vorige week gekocht.. ik ben nu even aan het proefrijden, even uitzoeken waar alle knopjes en hendeltjes voor zijn"
ik: "..."
hij: "ja, ik heb geen rijbewijs.. ik rij toch alleen als het mooi weer is enzo"

Ik durf te wedden dat er op zonnige dagen meer van dat soort vogels rondrijden :/.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:08

_Apache_

For life.

Damn, echt héé..

Ik wens niet veel mensen een grondonderzoek, maar nu kriebelt het wel heel erg.

Genoeg mensen die hardverdiende centen in dure materiaal en lessen steken om op een zuur verdiende vrije middag de zon opzoeken en dan 'lastig gevallen' worden door dit soort figuren.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Fijn van die figuren... Hopen dat hij niemand omver rijdt dan maar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

unclero schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:21:
[...]

Of helemaal niet :/.

Ik stond gister bij het tankstation de zadelophanging te fixen (ik iets te zwaar voor het ouwe duitse fietsje :$ ).

En toen kwam er een fazer aan geragd. En die kwam natuurlijk naast me staan, want meneer wou aanspraak. Dus ik zei: "mooi machientje"
hij: "ja, vorige week gekocht.. ik ben nu even aan het proefrijden, even uitzoeken waar alle knopjes en hendeltjes voor zijn"
ik: "..."

Ik durf te wedden dat er op zonnige dagen meer van dat soort vogels rondrijden :/.
Dus onverzekerd, dus geen geen belasting. Ik had het kenteken in ieder geval doorgegeven aan 0900-tuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat belachelijk, wie laat mensen dan ook proefrijden zonder een geldig rijbewijs (A) te tonen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04

DinX

Motormuis

Wie zegt dat ze proefgereden hebben ? Zulke lui kopen gewoon meteen een R1 of gixxer 1000

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Ja dat snap ik ook niet... hetzelfde heb ik meegemaakt vlak voor mijn examen. Ik stond samen met m'n instructeur nog buiten bij het CBR even een sigaretje te roken toen er een of andere vage gast op een yamaha aan kwam scheuren. Geen idee wat voor een type Yamaha het was maar het was in ieder geval zo'n ietwat oudere scheurijzer. Anyway... die vent stapt af.. doet z'n helm af en komt bij ons staan want ook hij wou even een sigaret roken. Vertelt ie ons doodleuk dat hij hoopt in 1 keer z'n examen te halen want hij had z'n theorie en ze bijzondere verrichtingen in 2 keer moeten doen en had pas z'n motor gekocht. :?

Blijkbaar was m'n instructeur minder onder de indruk dan ik dat was want toen die gast weg liep zij m'n instructeur dat het regelmatig voorkomt dat mensen al een motor hebben maar helemaal geen rijbewijs hebben.

Maar goed... toen ik terug kwam van m'n examen (en hoorde dat ik geslaagd was) zag ik dat die Yamaha er ook nog stond. Na binnen het e.e.a. afgehandeld te hebben zijn we weer naar buiten gelopen en toen kwam die gast ook naar buiten....stink chagerijnig en aan z'n kop te zien en aan z'n taalgebruik te horen was hij gezakt. En vervolgens stapt ie weer op z'n yamaha en hij rijd me daar toch als een idioot van de parkeerplaats af...pfffff... ik snap sommigen niet echt niet.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

zouden die nu ook bij de statistieken tellen? ik bedoel zonder rijbewijs ben je dan voor de statistieken een motorrijder of niet? dat zou wel eens een verdraaid vertekenend beeld kunnen geven dan :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

TrailBlazer schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:45:
Dus onverzekerd, dus geen geen belasting. Ik had het kenteken in ieder geval doorgegeven aan 0900-tuig
Kan geschorst zijn. Kan ook verzekerd zijn. Je kunt namelijk prima een voertuig op je rijbewijs bij hebben geschreven zonder dat je het bestemde stempeltje bezit. Dan mag je er alleen niet op rijden, maar je mag hem dan wel langs de openbare weg hebben geparkeerd.

Klinkt krom, ik weet :+.

(net zoiets als met zendapparatuur, je mag het wel kopen, maar je mag het niet aan zetten totdat je de vereisde paperassen hebt)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Klopt inderdaad @ unclero. Ik heb mijn eerste motor ook al gekocht toen ik nog aan het lessen was, maar die is door de vorige eigenaar naar mijn huis gebracht en toen de garage in gegaan tot ik mijn pasje kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

unclero schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:21:
[...]

De kans dat je gepakt wordt zonder rijbewijs is veel te klein.
Ik vraag me af hoe het zit met de verzekering? Als dat al mogelijk is zit daar de fout.
Alle onverzekerde motoren kun je makkelijk opsporen.

De flits kans zit wel snor...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
In de ~22k kilometer motor die ik nu gereden heb, is de enige keer dat ik een rijbewijs heb moeten laten zien na mijn ongeval vorige maand, waar ik bewust de KLPD bij heb laten komen. Als je een beetje normaal rijdt en niet aangereden word is de pakkans voor zonder rijbewijs inderdaad niet bijzonder groot. Je leest niet voor niets soms berichten van "man rijdt al xx jaar zonder rijbewijs"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

BertV schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:39:
[...]

De kans dat je gepakt wordt zonder rijbewijs is veel te klein.
Ik vraag me af hoe het zit met de verzekering? Als dat al mogelijk is zit daar de fout.
Alle onverzekerde motoren kun je makkelijk opsporen.

^^ Met dom. Ik heb nu 8 jaar m'n rijbewijs, doe de laatste jaren 30k km per jaar en heb nog nooit controle gehad. Noch voor alcohol, noch voor standaard papierencheck. Alleen nog maar geflitst. Vandaar ook dat ik het bijvoorbeeld belachelijk vind dat ze 2 weken je rijbewijs afnemen voor sommige vergrijpen. Het is wel heel aanlokkelijk van dan gewoon te gaan rijden bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ik heb hem binnen 1000 km vanaf dat ik m'n rijbewijs heb al een keer moeten laten zien. Was een controle waar iedereen stil gezet werd omdat er iets in Eibergen was gebeurd. Ze mochten alleen niet vertellen wat. :P
Sowieso vind ik het belachelijk als je zonder dat je rijles hebt gehad en een rijbewijs hebt op een motor gaat rijden. Ik zou ook lekker het kenteken doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Chakotay schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:55:
Klopt inderdaad @ unclero. Ik heb mijn eerste motor ook al gekocht toen ik nog aan het lessen was, maar die is door de vorige eigenaar naar mijn huis gebracht en toen de garage in gegaan tot ik mijn pasje kreeg...
Idem hier :Y). Alleen was het mijn moeder die het ding naar huis reed met mij achterop.

Een vriend van me rijd al sinds z'n 13e op een bmw motor (in zijn belevingswereld bestaan er ook maar 2 motormerken "BMW" en "Amerikaanse rommel".. heeft ook nooit zijn autorijbewijs gehaald). En toen hij nog geen motorijbewijs had was hij welgeteld een keer staande gehouden, maar mocht weer verderrijden toen hij vertelde dat hij zijn portemonnee thuis had laten liggen, maar zodadelijk wel even terug wilde komen met het rijbewijs 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

BertV schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:39:
Je kunt je motor gewoon verzekeren. Kan ook niet anders, want anders mag je hem niet aan de straat parkeren enzo.
"Maar ik had hem uitgeleend aan de buurman die wel een motorijbewijs heeft." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Qui-Gon Jinn schreef op maandag 28 april 2008 @ 08:57:
[...]

>>KNIP<<

Oh als je die file via messenger door zou willen sturen dan zou ik je zeer erkentelijk zijn :)

>>KNIP<<
Is denk ik ook wel goed als ik dat vananvond even doe? ... Sowieso heb ik die file op m'n desktop thuis staan ;) Zit nu op m'n werk, dus
Nou ik was er niet want ik moest een paar collega's even flink oppeppen en aanmoedigen tijdens de marathon hier in enschede
Iets met Bata Vieren ???

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 28-04-2008 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:15:
[...]

Je kunt je motor gewoon verzekeren. Kan ook niet anders, want anders mag je hem niet aan de straat parkeren enzo.
Maar als je zonder rijbewijs schade rijd is de kans zeer groot dat de verzekering niet uitbetaald...
Dus defacto rijd je wel onverzekerd rond..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

ToolkiT schreef op maandag 28 april 2008 @ 13:46:
[...]

Maar als je zonder rijbewijs schade rijd is de kans zeer groot dat de verzekering niet uitbetaald...
Dus defacto rijd je wel onverzekerd rond..
Groot? Verzekering keert gewoon niet uit ;). Je mag er ook niet mee rijden, je mag hem alleen langs de straat zetten. Of er iemand anders op laten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je bij iemand permanent schade veroorzaakt zonder rijbewijs mag je de rest van je leven de medische kosten betalen! grote kans dat je dan extra baantje kan nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik ging een keer kijken bij een motor die ik eventueel wilde kopen. De eigenaresse reed er al een aantal maanden op rond zonder rijbewijs. Scheelde namelijk veel geld aan lessen die ze nu gewoon af en toe van haar man kreeg..

De pakkans mag dan wel klein zijn, maar het is niet eens in mijn hoofd opgekomen om überhaupt de weg op te gaan rijden zonder rijbewijs ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:03:
[...]

Groot? Verzekering keert gewoon niet uit ;). Je mag er ook niet mee rijden, je mag hem alleen langs de straat zetten. Of er iemand anders op laten rijden.
ik zei groot omdat er misschien een loophole is, maar de kans is wel 99.9% ofzo ja...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

.KeN. schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:28:
Ik ging een keer kijken bij een motor die ik eventueel wilde kopen. De eigenaresse reed er al een aantal maanden op rond zonder rijbewijs. Scheelde namelijk veel geld aan lessen die ze nu gewoon af en toe van haar man kreeg..

De pakkans mag dan wel klein zijn, maar het is niet eens in mijn hoofd opgekomen om überhaupt de weg op te gaan rijden zonder rijbewijs ?!
Mja, vaak denken mensen toch aan een motor als luxeproduct/hebbeding/acessoire en hebben ze er verder geen zin in om daar moeite voor te doen. Net als die lui die zonder vaarbewijs een speedboat kopen.

Edit:
ToolkiT schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:04:
[...]

ik zei groot omdat er misschien een loophole is, maar de kans is wel 99.9% ofzo ja...
Mja, ik zat mijn hoofd ook al te pijnigen naar loopholes, maar ik kan me er zo gauw ook geen een bedenken.

[ Voor 19% gewijzigd door unclero op 28-04-2008 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

unclero schreef op maandag 28 april 2008 @ 14:03:
[...]

Je verzekering zal altijd de tegenpartij uitbetalen, of je zonder rijbewijs gereden hebt of niet. Als de motor verzekerd was krijgt de tegenpartij z'n geld. Echter gaat je eigen verzekering het daarna op jou verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:11
in de polisvoorwaarden staat gewoon dat de bestuurder in het bezit moet zijn van een geldig NL erkend RBW.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Grolsch schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:44:
in de polisvoorwaarden staat gewoon dat de bestuurder in het bezit moet zijn van een geldig NL erkend RBW.
Met of zonder A-stempeltje?
Een maat van mij jakkert ook gewoon rond met alleen een NL B-rijbewijs. Maar hij heeft wel een Israelisch A-rijbewijs, waarmee hij wel in NL rond mag rijden op een moto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:08

_Apache_

For life.

unclero schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:10:
[...]

Met of zonder A-stempeltje?
Een maat van mij jakkert ook gewoon rond met alleen een NL B-rijbewijs. Maar hij heeft wel een Israelisch A-rijbewijs, waarmee hij wel in NL rond mag rijden op een moto.
Met A stempel of vergelijkbaar erkend rbw, is een Israelisch rbw in Nederland erkend?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei *O*

/me heeft zojuist zijn AVD examen gehaald...rijbewijs binnen dus!

Nu heb ik een beetje jullie hulp nodig, want nu moet er zsm een motor komen natuurlijk ;).

Ik heb een voorselectie gemaakt, en daar zijn deze twee modellen uitgekomen. Welke raden jullie mij aan/af en waarom?

1: Kawasaki ZZ-R 600
Prijs: 2490 euro
Jaar: 1993
KM: 49658 km
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/1204735649_zzr600962.jpg

2: Yamaha FZR 600 R
Prijs: 2290 euro
Jaar: 1994
KM: 35335
Afbeeldingslocatie: http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/etc/1191594368_fzr600r942.jpg

/me is blij trouwens *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

de fzr, waarom?
niet kapot te krijgen, lagere kilometerstand, jonger bouwjaar... (enige nadeel is de enorm foute kleurstelling :P daarom zal de prijs ook iets lager zijn)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
rimpeldinky schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:49:
de fzr, waarom?
niet kapot te krijgen, lagere kilometerstand, jonger bouwjaar... (enige nadeel is de enorm foute kleurstelling :P daarom zal de prijs ook iets lager zijn)
Is het ook niet zo dat Kawasaki's wat duurder zijn qua onderdelen dan de meeste andere merken ? Heb ik eens van iemand gehoord, geen idee of het ook echt zo is.

Persoonlijk zou ik ook voor de FZR 600 R gaan.

De datum voor mijn AVD examen heb ik nu ook binnen. Helaas is het pas 14 juli terwijl alle oefeningen nu al prima gaan :( Ik zal wel even een tijdje stoppen met lessen omdat het echt niet nodig is om tot die tijd elke week les te hebben. Baal er van dat het zo lang moet duren. Ik zou volgende week wel willen en denk dat ik het ook prima kan halen.

[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 28-04-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimpeldinky schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:49:
de fzr, waarom?
Ja dat is balen he, dat paars :(.
Maarja, die dealer heeft ook een YZF 750 R, en die is roze en felgeel...dus dat is nog erger :D.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:37:
Woei *O*

Nu heb ik een beetje jullie hulp nodig, want nu moet er zsm een motor komen natuurlijk ;).

Ik heb een voorselectie gemaakt, en daar zijn deze twee modellen uitgekomen. Welke raden jullie mij aan/af en waarom?
Simpel gezegd is de FZR meer de racer van het stel. De ZZR600 is eigenlijk de "Thundercat" van Kawasaki.

Ik zou voor de Thundercat gaan... :+

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:08
FZR, van weekend nog ff van motor geruild met een FZR tijdens een kort ritje en wat stuurt dat onzettend gemakkelijk. Binnenkort maar eens gaan kijken voor eentje erbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

PilatuS schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:58:
[...]

Is het ook niet zo dat Kawasaki's wat duurder zijn qua onderdelen dan de meeste andere merken ? Heb ik eens van iemand gehoord, geen idee of het ook echt zo is.

Persoonlijk zou ik ook voor de FZR 600 R gaan.

De datum voor mijn AVD examen heb ik nu ook binnen. Helaas is het pas 14 juli terwijl alle oefeningen nu al prima gaan :( Ik zal wel even een tijdje stoppen met lessen omdat het echt niet nodig is om tot die tijd elke week les te hebben. Baal er van dat het zo lang moet duren. Ik zou volgende week wel willen en denk dat ik het ook prima kan halen.
gewoon de weg op met je lessen? mag hoor ;)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
rimpeldinky schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:43:
[...]

gewoon de weg op met je lessen? mag hoor ;)
Dat doe ik al die tijd al en dat gaat ook al helemaal goed. Ik rij meestal zo'n 12km naar het punt waar ik ga oefenen en in die tijd hoor ik mijn instucteur bijna nooit zeggen dat ik iets niet goed doe. Rij altijd samen met iemand en als er iets gezegt wordt is het vrijwel altijd voor die andere persoon.

Ik vind het rijden ook zeker wel leuk maar echt nodig is het niet. Kost toch behoorlijk wat geld voor 2 uurtjes les die niet echt nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:54
Helemaal stoppen is misschien niet handig, anders moet je straks dingen opnieuw oefenen en mochten er examens van andere uitvallen kun je dan niet "voorkruipen". Gewoon een uurtje ofzo in de 2 weken waarvan 50/50 weg/oefeningen lijkt me handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Woei *O*

1: Kawasaki ZZ-R 600
Prijs: 2490 euro
Jaar: 1993
KM: 49658 km
[afbeelding]

[afbeelding]

/me is blij trouwens *O*
_/-\o_ Van Harte ..... _/-\o_

Als Yammie rijder kan ik je eigenlijk niks anders aanraden dan de FZR .... Jammer van die kleurstelling, maar ó wat een geweldig lekkere fiets is dat om op te rijden. (beetje een verre voorouder van m'n R6....).

Maar zoals hierboven ook al wordt gezegt: als je wat meer "tour" wil dan is de ZZR een betere keus.

Ik weet niet hoever je budget rijkt, maar anders zou je eventueel óók nog kunnen kijken naar een Yamaha YZF 600R, oftwel de "one and only" Thundercat ..... dit is in principe dé voorloper van de YZF-R6 model '99 - '02.
Apparaat werd destijds als SuperSport (SS) op de weg gezet .... maar in vergelijking tot de hedentendaagse R6 is het een redelijk tot goed hanteerbare tourer.

Ik ga er overings voor het gemak van uit dat je een "vol" rijbewijs hebt en niet aan een 25KW regel gebonden zit

edit:
een small tag kún je niet sluiten met een sub .... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eskimootje schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:26:
Helemaal stoppen is misschien niet handig, anders moet je straks dingen opnieuw oefenen en mochten er examens van andere uitvallen kun je dan niet "voorkruipen". Gewoon een uurtje ofzo in de 2 weken waarvan 50/50 weg/oefeningen lijkt me handiger.
Daar heb je idd wel een goed punt. Ik ga er vanuit dat ik gewoon op 14 juli mijn examen ga doen. Ik denk dat ik ff een tijdje stop en dan begin juni weer begin zodat ik nog 6 weken heb om alles goed te krijgen. Ik kan dan ook op zich 4 uur in de week lessen als het nodig is en zo niet dan gewoon 2 uur per week. Ik heb sowieso altijd 2 uur achter elkaar les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 19:57

Wokschotel

Op 6 wielen

Woei *O*

[afbeelding]

/me is blij trouwens *O*
Feli *O*

Ik heb zelf een FZR 600 (geen R) en die rijdt wat mij betreft perfect. Voor een beginner een ideale motor lijkt me!

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij...maar wat een geld voor die ZZR600. Je hebt het wel over een fiets van 15 jaar oud met een halve ton op de klok.

Mijn Kawa had er zondag na een uurtje snelweg vlammen tussen opeens genoeg van en spuugde zowat al z'n groene gal uit over mij, de tank en m'n bagage. Ik kreeg het pas door toen de temperatuurmeter ongezond hoog ging. Afrit gepakt en de KNMV pechservice gebeld. Daar kwam de sleepwagen al aan...maar de beste man pakte een klein gereedschapssetje en heeft me geduldig de tank en kuip eraf laten halen om het lek te vinden.
Niks kunnen vinden...dus uiteindelijk hebben we de boel weer afgevuld en de motor een tijd stationair laten lopen. Niks aan het handje :? Met een reserveflesje vloeistof ben ik weer de snelweg opgedraaid en veilig thuis gekomen zonder verdere lekkage. Rara..

Het blijft lekker zeg. Nooit gedacht dat het zover zou komen, maar ik ga m'n VW-bus waarschijnlijk verkopen. Het is een gaaf ding, maar ik weet nu al dat ik er van de zomer geen meter mee ga rijden.

Ok, nog één praktische vraag: ik zit te overwegen om een Michelin Pilot Active op het voorwiel te laten leggen, kwam de lokale motorzaak mee aanzetten. Iemand ervaring mee? Moet ik toch gaan voor de iets duurdere Pilot Road 2 of een andere sport/toerband in de maat 110/70R17?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gezien je vorige ervaringen met korte bochten: Leg er een MPR2 óf mischien zelfs een MPP2 op ....

Beide bandjes kleven lekker aan de weg (in bochten) en helpen je daarmee aan een gezonde dosis zelfvertrouwen!
De MPR2 is in het midden wat harder zodat het ook met de levensduur wel goed zit als je ook veel rechtuit rijd..... de MPP2 is over het gehele loopvlak lekker zacht .... en dus eerder "op" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:38:
[...]

_/-\o_ Van Harte ..... _/-\o_

Als Yammie rijder kan ik je eigenlijk niks anders aanraden dan de FZR .... Jammer van die kleurstelling, maar ó wat een geweldig lekkere fiets is dat om op te rijden. (beetje een verre voorouder van m'n R6....).

Maar zoals hierboven ook al wordt gezegt: als je wat meer "tour" wil dan is de ZZR een betere keus.
Dankje ;).

En echt een tour mens ben ik toch niet, dus ik denk dat ik voor die FZR ga...nu hopen dat ie nog 2 weekjes blijft staan bij de dealer O-).
Ik weet niet hoever je budget rijkt, maar anders zou je eventueel óók nog kunnen kijken naar een Yamaha YZF 600R, oftwel de "one and only" Thundercat ..... dit is in principe dé voorloper van de YZF-R6 model '99 - '02.
Apparaat werd destijds als SuperSport (SS) op de weg gezet .... maar in vergelijking tot de hedentendaagse R6 is het een redelijk tot goed hanteerbare tourer.

Ik ga er overings voor het gemak van uit dat je een "vol" rijbewijs hebt en niet aan een 25KW regel gebonden zit

edit:

een small tag kún je niet sluiten met een sub .... :O
Nee, ik heb het allemaal net zo gepland dat ik een vol vermogen rijbewijs heb (AVB 1 dag na mn 21e verjaardag gehaald ;) ).

En als het kon had ik inderdaad best zon echte Thundercat willen hebben, maar de enige die ik in de buurt kon vinden (inmiddels ook al verkocht) was toch zo'n 1000e boven mn budget :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:52:
[...]

Dankje ;).

En echt een tour mens ben ik toch niet, dus ik denk dat ik voor die FZR ga...nu hopen dat ie nog 2 weekjes blijft staan bij de dealer O-).

[...]

Nee, ik heb het allemaal net zo gepland dat ik een vol vermogen rijbewijs heb (AVB 1 dag na mn 21e verjaardag gehaald ;) ).

En als het kon had ik inderdaad best zon echte Thundercat willen hebben, maar de enige die ik in de buurt kon vinden (inmiddels ook al verkocht) was toch zo'n 1000e boven mn budget :(.
wat is je budget? heb toen ik aan het kijken was voor een motor ook naar een thundercat gekeken, kwam toen een redelijk betaalbare tegen met heel lichte kuipschade.. geloof dattie er 3000 voor vroeg ofzo... zal ik eens kijken of ik het nog kan vinden voor je? bedoel 500 euro verschil is dan niet zo veel

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, 3k is eigenlijk net te veel ja :P.
En ik ben ook nogal streng qua verkooppunten...particulier wil ik bijv al niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Die ZZR is inderdaad aan de dure kant, ik heb voor die van mij maar €1650 betaald (en €2000 teruggekregen van de verzekering :+ ). Had wel nog wat meer kilometers, maar 1.5x zoveel is wel erg veel.

* Chakotay is ook lekker bezig vandaag... Ben halverwege op de weg naar mijn werk, bedenk ik dat ik iets vergeten ben... Kom hier aan, wil me omkleden, ohja, broek :X Dan maar de hele dag in de koe rondlopen hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:50:
Mja, 3k is eigenlijk net te veel ja :P.
En ik ben ook nogal streng qua verkooppunten...particulier wil ik bijv al niet :P.
ik ben ook alleen bij dealers geweest, kzal stiekem toch eens informeren :P (is wel in rijen waar ik ook de mijne heb gekocht, weet niet vanuit waar je moet komen dan? :) )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Och, ik ben ook vanuit Amersfoort naar Rijen gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Chakotay schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:48:
Och, ik ben ook vanuit Amersfoort naar Rijen gegaan :+
en was dat het waard? :P

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Jahoor, alleen jammer dat de werkplaats nogal volgepland zit, maar ik heb geen idee hoe dat bij andere zaken gaat... Ik ga voor de zekerheid bij 4k wel alvast bellen voor de 6k-beurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rimpeldinky schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:07:
[...]

ik ben ook alleen bij dealers geweest, kzal stiekem toch eens informeren :P (is wel in rijen waar ik ook de mijne heb gekocht, weet niet vanuit waar je moet komen dan? :) )
Rijen is prima, ik ga vanuit Tilburg... komt je vast bekend voor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

StarWing schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:08:
* StarWing is vermoedelijk gisteren ook geflitst :(
ffe wachten op een papiertje van pro justitia.. mja, zou de eerste keer zijn in de 2,5j dat ik motor rijdt :p
wat ik vermoedde is dus waar :( 10km/h te snel... 50€
al bij al valt het nog mee...
Is wel snel. Vorige keer met de auto heb ik dr anderhalve maand moeten op wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door StarWing op 29-04-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

StarWing schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:20:
[...]

wat ik vermoedde is dus waar :( 10km/h te snel... 50€
al bij al valt het nog mee...
Is wel snel. Vorige keer met de auto heb ik dr anderhalve maand moeten op wachten.
digitale paal? :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing

StarWing

Huh ?!?

nopz, mobiele controle..

En ik weet nochtans de plekjes waar ze regelmatig staan, maar daar waar ik gepakt ben had ik ze nog nooit zien staan |:(

eigelijk had ik wel heeeel veel geluk, 100m ervoor reed ik nog 140 ofzo... stoplichtsprintje :p

Voor de geinteresseerden: Indien je in Aalst moet zijn op de ringwegen en bruggen: oppassen voor een grijze VW golf

[ Voor 18% gewijzigd door StarWing op 29-04-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Feli, slindenau!

Zijn er hier nog mensen van plan om donderdag naar Zandvoort te gaan? Ik ga alleen als het niet regent, ik heb geen zin om 1,5 uur enkele reis in de regen te zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23

charrel

Cortisol4life..

Als het droog is zit ik ook op zandvoort met nog een vfr400r en vfr800i vtec(meuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Laatst online: 12:16
Nou, nadat mijn 6 weken oude Yamaha Fazer FZ6S ABS (4000km op de teller) overreden werd door een achteruit-rijdende bus heb ik vandaag de bestelling gedaan voor een Buell 1125R! Heb er afgelopen zaterdag een proefrit op gemaakt en dat ding rijdt echt geweldig! Wat een monster van een apparaat is dat zeg >:) De dealer heeft er een kunnen vinden die eigenlijk voor Duitsland bedoeld was maar de originele koper daar had een ongelukje gehad met zijn Ducati en zou in ieder geval een jaar lang niet kunnen rijden dus nu komt'ie alsnog naar Nederland voor mij :-)

Foto's wanneer die binnen is (volgende week vrijdag).

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

cool, zag er in Leiden eentje voorbij donderen. Wordt die van jou in een bijzonder kleurtje/kleurstelling geleverd?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Auw :X

Afbeeldingslocatie: http://www.nos.nl/nosjournaal/images/motorrijder_onderuit_tcm44-373169.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ik vind het stiekem wel een beetje grappig :+

Maar nu zie je maar weer dat flitsen enkel maar onveilige situaties veroorzaakt.

[ Voor 48% gewijzigd door DinX op 29-04-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Beetje ? :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

't is er wel eentje om in te kaderen, zo komen er niet veel op de foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Te hard rijden..... Zondag.... Staphorst ... GOD STRAFT METEEN....... 8)

Zó ... 't inkoppertje is óók weer gemaakt :+

edit:

Voor diegenen die Staphorst niet kennen .... 't is een tamelijk Christelijke gemeente :+

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 29-04-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ideale gemeente om rondjes te gaan driften als je dr toch een keer bent op een zondag :+
Weliswaar met de auto, aangezien het me met de motor niet zo best afgaat :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
Wauw, die Buell... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.demotorsite.be/mambots/content/multithumb/images/b.800.800.0.0..stories.0707.090707-buell01_1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Laatst online: 12:16
ROFLASTC schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:59:
[...]

cool, zag er in Leiden eentje voorbij donderen. Wordt die van jou in een bijzonder kleurtje/kleurstelling geleverd?
Buell zegt: "You can have it in any colour, as long as it's black". Dus ik heb dezelfde als op het plaatje van alcatrash :) Volgende week vrijdag zou hij binnen moeten zijn.. pics komen dan!

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ahem , juist ja. Met mooi weer komen er meer dingen buiten spelen en dus niet alleen motorrijders en poppetjes in rokjes

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:08
Nu ik wat meer km's maak merk ik idd wel dat het verleidelijk is om wat "agressiever" te gaan rijden...maar 2x de toegestane snelheid...damn...

Vandaag de eerste mt-03 collega gespot...een witte in nijmegen!

volgens mij zwaaide ik wel heel erg vrolijk.... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 19:47
Bij mijn R6 heb ik slechts 1 sleutel gekregen toen ik hem gekocht had. In mijn naiviteit dacht ik even simpel een tweede sleutel bij te laten maken. Dom dom, bij Safe Motoren hoorde ik dat dat kennelijk alleen kan als je de 'rode' sleutel nog hebt die erbij hoort. Heb je die niet, dan is er geen mogelijkheid om een sleutel bij te laten maken. Klopt dit? Of is er nog een andere manier om aan een kopie te komen?

Vindt het een beetje naar idee om maar een sleutel te hebben. Die jongen bij Safe vertelde mij ook nog even fijntjes dat als ik die kwijtraak, het ongeveer 2000 euro kost om de startonderbreker etc etc te vervangen....
Pagina: 1 ... 43 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.