Pffff... heb ik eindelijk een nieuwe kilometertellerkabel (leuk woord voor scrabble) dus ik liep vanmorgen vol enthousiasme richting m'n vf 500 f2 om maar eerst eens te gaan kijken hoe ik het meest handige die kapotte km-teller-kabel kan vervangen. Hij was kapot gegaan omdat ik 'even' de motor wilde verplaatsen maar er even niet aan gedacht had om het slot, wat nog op m'n remschijf zat er af te halen, dus toen ik een paar cm naar voren liep stond ik ineens stil (met een gebroken km-teller-kabel dus).
Maar goed een ezel stoot zich geen 2e keer... anyway... ik heb dus een nieuwe kabel weten te bemachtigen en heb dus gezien dat de kuip van m'n motor er af zal moeten wil ik goed bij de tellers kunnen. Op zich nog geen probleem (dacht ik) totdat ik alle schroefjes die ik kon zien los gedraaid had en er achter kwam dat er geen beweging in was te krijgen in die hele kuip.
Nou vermoed ik dus dat er ergens bij de koplamp ook nog een schroef zit (die ik dus niet zie) want ik krijg die kuip er dus echt niet af.
Nou ben ik al de hele middag op internet aan het zoeken naar eventuele handleidingen voor het vervangen van een koplamp en andere zoektermen. Want ja als je bij deze motor de koplamp wil vervangen moet je volgens mij ook een deel van de kuip verwijderen wil je er goed bij kunnen. Ook heb ik al een service manual gedownload van de VF750 (de VF500 manual kon ik niet vinden)maar daar staat niets in over hoe je de kuip moet demonteren.
Dus de simpele gedachte 'even een kabeltje vervangen' is volgens mij niet zo simpel meer.
Ik heb het nog nooit eerder gedaan maar volgens mij mag het toch nooit zo moeilijk zijn om een kuip er af te halen lijjkt me? Maar ik weet het dus echt even niet meer. En nu dus mijn vraag... weet iemand toevallig op welke plekken je de schroefjes moet verwijderen wil je zo'n kuip er dus echt goed af krijgen?

Maar goed een ezel stoot zich geen 2e keer... anyway... ik heb dus een nieuwe kabel weten te bemachtigen en heb dus gezien dat de kuip van m'n motor er af zal moeten wil ik goed bij de tellers kunnen. Op zich nog geen probleem (dacht ik) totdat ik alle schroefjes die ik kon zien los gedraaid had en er achter kwam dat er geen beweging in was te krijgen in die hele kuip.
Nou ben ik al de hele middag op internet aan het zoeken naar eventuele handleidingen voor het vervangen van een koplamp en andere zoektermen. Want ja als je bij deze motor de koplamp wil vervangen moet je volgens mij ook een deel van de kuip verwijderen wil je er goed bij kunnen. Ook heb ik al een service manual gedownload van de VF750 (de VF500 manual kon ik niet vinden)maar daar staat niets in over hoe je de kuip moet demonteren.
Dus de simpele gedachte 'even een kabeltje vervangen' is volgens mij niet zo simpel meer.