Gisteravond met wat vrienden wezen rijden. Het is nog wel erg wennen moet ik zeggen. Ik kwam na krap 2 uurtjes rijden helemaal stijf van de motor af.
Heb jij ze genomen?Surgue schreef op maandag 21 april 2008 @ 19:21:
[...]
Bij mij niet hoor
Heee nu doen ze het niet meer, en nu wel weer![]()
Mooie foto's trouwens
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
mja, bt21 achter en wat was het? (ff uit me hoofd) bt11 voor? heb slechtere bandjes gezien
*burp*
BT20 achter en BT11 voor. Prima bandjes idd, ik ben alleen benieuwd naar de levensduur. De eerste rulleltjes staan er al op inmiddelsrimpeldinky schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 08:19:
mja, bt21 achter en wat was het? (ff uit me hoofd) bt11 voor? heb slechtere bandjes gezien
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
*naar sig wijstMaCk- schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:17:
Is er al een datum geprikt voor de GOT motor meeting?
And it goes BRAAAAAPP!
voor mij gaat er niets bijven een 1 pitter..heerlijk dat geluid, die torque...dat doet het voor mij...hij ligt als een blok op de weg door de korte wielbasis en de houding op de fiets (je ziet geen voorwiel) toen ik erop stapte met mn 0 ervaring had ik al het gevoel alsof ik nooit iets anders gereden had...
ondanks de wat lage specs zit er meer dan genoeg power in dat blok...
de twijfel lag tussen deze mt-03 en de xt660x...terwijl ik heilig overtuigt was dat ik voor de xt zou gaan...nadat ik op de mt stapte was ik verkocht...scheelde natuurlijk iets dat de xt eigenlijk te hoog is voor mij en ik me er totaal niet zeker op voelde...
de twijfel lag tussen deze mt-03 en de xt660x...terwijl ik heilig overtuigt was dat ik voor de xt zou gaan...nadat ik op de mt stapte was ik verkocht...scheelde natuurlijk iets dat de xt eigenlijk te hoog is voor mij en ik me er totaal niet zeker op voelde...
1pitter met akra (L)uit(/D))laatjes ftw0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:33:
voor mij gaat er niets bijven een 1 pitter..heerlijk dat geluid, die torque...dat doet het voor mij...hij ligt als een blok op de weg door de korte wielbasis en de houding op de fiets (je ziet geen voorwiel) toen ik erop stapte met mn 0 ervaring had ik al het gevoel alsof ik nooit iets anders gereden had...
*burp*
echt wel...ben zooo verliefd op dat geluid....heerlijk...dat geknetter...die ploffen als je het gas loslaat...kan niet wachten tot ie tot het rood mag!!!
hmm... imand hier ervaring met een VA060 van het CJIB?
*burp*
In 2006 zat het zo
http://www.flitsservice.n...boekje2006_uitgebreid.pdf
http://www.flitsservice.n...flitst-30_main.htm#item-3 Nog zoiets...
http://www.flitsservice.n...boekje2006_uitgebreid.pdf
OefVA 060 – van 55 tot 60 km/h 500 620 500 500
http://www.flitsservice.n...flitst-30_main.htm#item-3 Nog zoiets...
[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 22-04-2008 18:26 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
geen idee wat het is maar weet je niet wat je fout gedaan hebt?
ik ben gister met 40km/u te hard van voren geflitst, en mensen maar zeggen dat motorrijden nog niet eens zo'n goedkope hobby is!
Jammer dat ik de foto niet op kan vragen!
ik ben gister met 40km/u te hard van voren geflitst, en mensen maar zeggen dat motorrijden nog niet eens zo'n goedkope hobby is!
Kan wel toch? Is alleen beetje duurVerwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:24:
ik ben gister met 40km/u te hard van voren geflitst, en mensen maar zeggen dat motorrijden nog niet eens zo'n goedkope hobby is!Jammer dat ik de foto niet op kan vragen!
55 te hard binnen de bbk, eerste week dat ik mn gix had
godzijdank geflitst en niet staande gehouden..
ik ben nu wel ineens bang wat ik nog meer binnen ga krijgen...
al met al wel mn eigen schuld... wist dat daar veel gecontroleerd werd... vreemde is wel dat het onder kantoortijden is (ik dus op de zaak?) ben benieuwd naar de foto...

ik ben nu wel ineens bang wat ik nog meer binnen ga krijgen...
al met al wel mn eigen schuld... wist dat daar veel gecontroleerd werd... vreemde is wel dat het onder kantoortijden is (ik dus op de zaak?) ben benieuwd naar de foto...
[ Voor 99% gewijzigd door rimpeldinky op 22-04-2008 19:19 ]
*burp*
slapende honden wakker maken? Ook voor motorfietsen valt wel iets te versieren zodat het van voren te identificeren is.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:24:
ik ben gister met 40km/u te hard van voren geflitst, en mensen maar zeggen dat motorrijden nog niet eens zo'n goedkope hobby is!Jammer dat ik de foto niet op kan vragen!
And it goes BRAAAAAPP!
Van voren geflitst? Ben benieuwd hoe ze dan je kentekenplaat kunnen lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:24:
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Herhaal gewoon 100 keer "het is een hardrij vergunning, dus niet erg"rimpeldinky schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:00:
hmm... imand hier ervaring met een VA060 van het CJIB?
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
was niet expres!ROFLASTC schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:51:
[...]
slapende honden wakker maken? Ook voor motorfietsen valt wel iets te versieren zodat het van voren te identificeren is.
unclero: dat kunnen ze gelukkig niet
klopt hier was er een kerel die expres te hard met vinger omhoog langs voorflitser ging..ROFLASTC schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:51:
[...]
slapende honden wakker maken? Ook voor motorfietsen valt wel iets te versieren zodat het van voren te identificeren is.
Uiteindelijk is hij wel gepakt...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zo is er jaaaren terug ook een motoragent in opleiding eruit gezet, steeds met een rotgang langs dezelfde flitspaal rijden en zwaaien... Na een tijdje loop je in de smiezen.ToolkiT schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 21:13:
[...]
klopt hier was er een kerel die expres te hard met vinger omhoog langs voorflitser ging..
Uiteindelijk is hij wel gepakt...
Oh als ik toch een linkje had...
Op zich wel grappig om te doen, nèt iets te hard rijden en zwaaien, maarja orgineel is het alleen niet
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
voor dat bedrag? leuke vergunningROFLASTC schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:52:
[...]
Herhaal gewoon 100 keer "het is een hardrij vergunning, dus niet erg"
*burp*
Naja als je m lang niet hebt betaalt moet je wel inhalen ja. Foto wel inlijsten hoorrimpeldinky schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:42:
[...]
voor dat bedrag? leuke vergunning(500 euro) mgoed, eigen schuld
ff foto opvragen of ik het wel ben zo ja? dokken maar!
And it goes BRAAAAAPP!
520 euro in 2.5 jaarROFLASTC schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:05:
[...]
Naja als je m lang niet hebt betaalt moet je wel inhalen ja. Foto wel inlijsten hoor
*burp*
Ai, twee doden tijdens de Kawa-day op Zolder
--> http://www.motormeuk.nl/b...ns-Kawaday-op-zolder.html

I reject your reality, and substitute my own.
* StarWing is vermoedelijk gisteren ook geflitst 
ffe wachten op een papiertje van pro justitia.. mja, zou de eerste keer zijn in de 2,5j dat ik motor rijdt
ffe wachten op een papiertje van pro justitia.. mja, zou de eerste keer zijn in de 2,5j dat ik motor rijdt
Is al een oude, staan topics over op MF - 2fast4u.be -thefastforum.besnars schreef op woensdag 23 april 2008 @ 00:00:
Ai, twee doden tijdens de Kawa-day op Zolder--> http://www.motormeuk.nl/b...ns-Kawaday-op-zolder.html
Page intentionally left blank.
Gisteren een pakje in ontvangst mogen nemen. In de doos zat een motorbroek, een jas en handschoenen van Richa. Broek en handschoenen voor mij en de jas voor mijn vriendin. Dit had ik besteld op motocard.com, een Spaanse motorkleding winkelketen een beetje vergelijkbaar met Hein Gericke of RAD. Tegenover van de prijzen hier heb ik toch ongeveer een 115€ op kunnen besparen. En bij aankopen boven 300€ is de verzending binnen Europa gratis!
Ik ben dus weer heel blij
Ik ben dus weer heel blij
Hier passen, plus in het geval van de broek en handschoenen, deze had ik al, maar ik wou nog een extra set. Voor wat betreft de jas hadden we deze gaan passen maar nog niet gekocht omdat we nog even verder gingen kijken in andere winkels. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de eerste toch echt wel het beste zat. Ondertussen wisten we natuurlijk ook al de maat die nodig was. Pas iets daarna deze (web)winkel tegen gekomen. Dus we waren wel niet bewust gaan passen met het idee dat we achteraf via internet gingen bestellen.
[ Voor 66% gewijzigd door Youk op 23-04-2008 12:38 ]
Verwijderd
Hoh, het is wel enorm lekker weer nu
.
Heb vandaag (hopenlijk m'n 1 na laatste) les gehad...en voor de verandering reed de instructeur nu in een auto mee (normaal altijd op de motor).
Verder was ik helemaal alleen, dus geen 2e lesser die ook mee reed...dus ik had dit mooie weer praktisch voor mezelf
Het rijden gaat volgens mij allemaal best lekker, dus dat examen komende maandag moet wel lukken (ook omdat het zegmaar vrij duur is
).
Heb vandaag (hopenlijk m'n 1 na laatste) les gehad...en voor de verandering reed de instructeur nu in een auto mee (normaal altijd op de motor).
Verder was ik helemaal alleen, dus geen 2e lesser die ook mee reed...dus ik had dit mooie weer praktisch voor mezelf
Het rijden gaat volgens mij allemaal best lekker, dus dat examen komende maandag moet wel lukken (ook omdat het zegmaar vrij duur is
http://www.flabber.nl/archief/023862.php
kleine tip voor diegenen die nog eens zonder extra vel rijden
[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 23-04-2008 13:12 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Subtiel gebrachtROFLASTC schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:11:
http://www.flabber.nl/archief/023862.php
Als ik ga lessen, is het dan verstandig om al meteen een eigen helm / jas te kopen? Veronica in Utrecht heeft ook leenspulletjes zodat je aan laarzen en handschoenen genoeg hebt. Een eigen motor zit er voorlopig niet in, dus om nou een duur pak werkloos in de kast te hangen na m'n lessen is ook weer zo wat...
Verwijderd
Helm + Handschoenen is wel frisser om die zelf te kopen, kleding kan je best in bruikleen nemen
.
Leshelmen zijn vaak compleet uitgewoond en slecht passend. Na met moment dat je zeker weet dat je door wilt gaan met lessen zou ik zsm een eigen kopen
Om nu al te gaan lessen terwijl je geen motor daarna kan kopen is natuurlijk niet zo handig, kun je niet gewoon een budget motor kopen daarna?
Ff een anders vraagje tussendoor.... Wanneer komt deeltje 15? Deze zit al dik over de 4000 posts

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso
Waarom dan toch nu al je rijbewijs halen? Kan je naar mijn idee beter wachten tot je wel centen hebt voor een motor.Gluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:12:
Als ik ga lessen, is het dan verstandig om al meteen een eigen helm / jas te kopen? Veronica in Utrecht heeft ook leenspulletjes zodat je aan laarzen en handschoenen genoeg hebt. Een eigen motor zit er voorlopig niet in, dus om nou een duur pak werkloos in de kast te hangen na m'n lessen is ook weer zo wat...
Vaak is het een combinatie van; nu wel de tijd hebben om te lessen + nu wel het budget hebben.
Een roze papiertje pasje vergaat niet
En de lessen worden alleen maar duurder
Een roze papiertje pasje vergaat niet
En de lessen worden alleen maar duurder

0110101001111010
Zo duur is een eigen motor toch niet? Voor 1000 euro heb je een heel leuk ding. 10 euro / maand aan verzekering en belasting, en je kunt rijden. 'Een duur pak + helm' is duurder.Gluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:12:
Rijlessen worden alleen maar duurder, en de overheid komt met steeds meer regels... IMO kun je beter nu dan over een paar jaar gaan lessen
Dat is zeker waarChakotay schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:59:
Rijlessen worden alleen maar duurder, en de overheid komt met steeds meer regels... IMO kun je beter nu dan over een paar jaar gaan lessen

Maar zoals pooh zegt kan je voor rond de €1500 een motor + uitrusting hebben. Dan nog €10/15 aan verzekering en wegenbelasting per maand en je kan lekker rijden.
mijnsinziens wel ja. Heb je gelijk al wat voor de eigen motor en tijdens het lessen zou ik pogen zoveel mogelijk centen opzij te houden voor een eigen motor. Ff diep gaan qua geld maar dan heb je er sneller meer lol van.Gluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:12:
And it goes BRAAAAAPP!
Zo, motor terug van onderhoud, was weer 20k km geleden ofzo 
De rekening was er ook naar, de 2de 35000km beurt dus.
Voorvorkkeerringen vervangen + vorkolie
Olie vervangen
Oliefilter vervangen
Cardanolie vervangen
Koelvloeistof vervangen
Remolie vervangen
Diafragmas vervangen
Luchtfilter vervangen
Remmen vervangen
Gaskabelspeling aangepast
,...
560€
Olie vervangen
Oliefilter vervangen
Cardanolie vervangen
Koelvloeistof vervangen
Remolie vervangen
Diafragmas vervangen
Luchtfilter vervangen
Remmen vervangen
,...
560€

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Auwie... Vooral dat eerste is duur geweest waarschijnlijk 
Wat zijn diafragmas op een motor eigenlijk? Ik ken die dingen alleen uit cameras.... Of heb je een achteruitrijcamera op je FJR?
Wat zijn diafragmas op een motor eigenlijk? Ik ken die dingen alleen uit cameras.... Of heb je een achteruitrijcamera op je FJR?

Geen idee eigenlijk
[ Voor 52% gewijzigd door DinX op 23-04-2008 16:52 ]
Voor 500 lukt het ook wel (en minder ook), kwestie van een beetje geluk hebben en weten wat je kooptThe Doctor schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:15:
[...]
Dat is zeker waar.
Maar zoals pooh zegt kan je voor rond de €1500 een motor + uitrusting hebben. Dan nog €10/15 aan verzekering en wegenbelasting per maand en je kan lekker rijden.
En niet TE kieskeurig zijn.
Maar goed, ik vind het ook niet zo'n gek idee om gewoon vast te gaan lessen voor dr weer iets raars verzonnen wordt.
leeg
Dingen die dus prima zelf te doen zijn?DinX schreef op woensdag 23 april 2008 @ 16:45:
Zo, motor terug van onderhoud, was weer 20k km geleden ofzo
Olie vervangen
Oliefilter vervangen
Cardanolie vervangen
Koelvloeistof vervangen
Remolie vervangen
Diafragmas vervangen
Luchtfilter vervangen
Remmen vervangen
,...
560€
Helemaal mee eens ... Maar:Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:16:
Helm + Handschoenen is wel frisser om die zelf te kopen, kleding kan je best in bruikleen nemen.
In een goed passende helm past het "oortje" wat je van de rijschool krijgt in verband met de (one-way) communicatie met de instructeur niet (of in ieder geval niet echt lekker). Die oortjes zitten net zoals een BT setje óm je oor heen gevouwen en met met een goed passende helm gaat dit op een gegeven moment knellen/zeer doen omdat het tussen je oor en je hoofd zit en je helm stiekum toch best wel wat beweegt tijdens het rijden.
Een beetje rijschool heeft dan ook van die papieren haar/hoofd-netjes liggen die je over je hoofd trekt nádat je dat "oortje" om je oor hebt gevouwen, en zorgt er voor dat er voldoende verschillende maten qua helmen aanwezig zijn.
Handschoenen ..... Tsja, handen wassen ná het rijden is óók zo gedaan
Voor de oorspronkelijke vraagsteller: Als je eventueel toch besluit om zélf een helm aan te schaffen ... zorg dat je dat "ding" minimaal een half uur á drie kwartier op je hoofd hebt gehad bij de dealer en dat je er eventueel een stuk mee hebt mogen rijden. Zonder rijbewijs wordt dit wat lastig op een motor, maar misschien heb je een brommer óf kun je bij iemand als duo mee rijden.
Een niet goed passende helm begint op snelheid en na een langere tijd pas écht vervelend te worden, namelijk.
Ook hier geldt voor de handschoenen weer een beetje hetzelfde ... Niet goed passende handschoenen worden pas vervelend als je ze een uur ofzo aan hebt.
De betere motorzaken kunnen je hier trouwens érg goed in adviseren en zullen het ook niet vreemd vinden als je een tijdje met een "muts" door de zaak loopt.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Met al dat kuipwerk ben ik er dan 2 weken aan bezig ofzo
En ik heb het materiaal niet. En ik kan het toch aangeven als beroepsonkosten.
Heb je een suggestie? Mag een suf 500cc woon-werkding zijn, als het maar rijdt en blijft rijden.Pooh schreef op woensdag 23 april 2008 @ 15:44:
[...]
Zo duur is een eigen motor toch niet? Voor 1000 euro heb je een heel leuk ding.
Aangezien hier vooral mannen zitten: mijn vriendin vindt het maar helemaal niks dat ik wil motorrijden. Gevaarlijk, gaat veel te hard... vrouwenpraat
[ Voor 14% gewijzigd door Gluten Parody op 23-04-2008 20:18 ]
Hier gelukkig het omgekeerde, samen met m'n vriendin m'n rijbewijs gehaald en ook allebei gelijk een motor gehaald. Beetje jammer dat zij nog 25kw rijbewijs heeft, maar is echt zoveel leuker als je samen je hobby kan uitoefenenGluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:14:
[...]
Heb je een suggestie? Mag een suf 500cc woon-werkding zijn, als het maar rijdt en blijft rijden.![]()
Aangezien hier vooral mannen zitten: mijn vriendin vindt het maar helemaal niks dat ik wil motorrijden. Gevaarlijk, gaat veel te hard... vrouwenpraat. Nog meer motorrijders hier van wie de partner liever heeft dat je vandaag stopt dan morgen, of er helemaal niet mee begint?
Moet ik m'n vriending maar inruilen dan? 
Ik ga haar niet de motor 'op' praten, maar het zou wel leuk zijn als ze straks niet steeds doodsangsten uitstaat wanneer ik op dat ding stap.
Ik ga haar niet de motor 'op' praten, maar het zou wel leuk zijn als ze straks niet steeds doodsangsten uitstaat wanneer ik op dat ding stap.
Oke, dan kun je er beter niet aan beginnen.DinX schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:04:
[...]
Met al dat kuipwerk ben ik er dan 2 weken aan bezig ofzo
En ik heb het materiaal niet. En ik kan het toch aangeven als beroepsonkosten.
GS500? Een van de goedkoopste motoren qua aanschaf en onderhoud die nog wel gewoon prima rijdt.Gluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:14:
[...]
Heb je een suggestie? Mag een suf 500cc woon-werkding zijn, als het maar rijdt en blijft rijden.De noodzaak voor een motor als vervoermiddel is er nog niet direct. Als ik stage ga lopen wil ik er wel eentje aanschaffen. De komende maanden is heb ik tijd om te lessen, dat speelt ook mee he.
Ik ken wel genoeg mensen (lees: mensen die zeggen dat ze zich zelf binnen een week dood te rijden, die dus eigenlijk bedoelen van hun partner niet te mogen rijden, maar het wel heel graag willenAangezien hier vooral mannen zitten: mijn vriendin vindt het maar helemaal niks dat ik wil motorrijden. Gevaarlijk, gaat veel te hard... vrouwenpraat. Nog meer motorrijders hier van wie de partner liever heeft dat je vandaag stopt dan morgen, of er helemaal niet mee begint?
De moeder van mijn vriendin ook goed? Mijn vriendin was al vrij snel erg enthousiast en heeft nu zelf ook haar rijbewijs. Moeders is er vroeger een keer als duo afgestuiterd, dus die vind motoren doodeng. Gelukkig kom ik heel rustig over en weet ze hoe ik auto rijd, dus denkt ze dat ik wel verantwoordelijk rijdGluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:14:
[...]
Heb je een suggestie? Mag een suf 500cc woon-werkding zijn, als het maar rijdt en blijft rijden.De noodzaak voor een motor als vervoermiddel is er nog niet direct. Als ik stage ga lopen wil ik er wel eentje aanschaffen. De komende maanden is heb ik tijd om te lessen, dat speelt ook mee he.
Aangezien hier vooral mannen zitten: mijn vriendin vindt het maar helemaal niks dat ik wil motorrijden. Gevaarlijk, gaat veel te hard... vrouwenpraat. Nog meer motorrijders hier van wie de partner liever heeft dat je vandaag stopt dan morgen, of er helemaal niet mee begint?

Toen mijn vriendin ging lessen was ze net een beetje over het idee heen dat je altijd van een motor afstuitert als je achterop zit, maar je dochter laten lessen....... dat heeft dus heel wat praten gekost. Vooral het enthousiasme van ons beiden over hoe gaaf het is om zelf te rijden en af en toe wat minder subtiel zeggen dat het onze eigen keus is heeft er voor gezorgd dat ze zich er bij neergelegd heeft. Heel leuk gaat ze het niet vinden, maar zolang we een beetje rustig aan doen vindt ze het niet zo'n ramp meer.
Het heeft geholpen om mijn vorige relatie naar de knoppen te helpen.... Schoonmoeder riep dat ze het uit zou maken tussen haar en mij als ze ooit achterop ging. tja toen kon ze bij mij niks meer goed doen en dat gedoetje heeft geholpen om het na 3 jaar om zeep te helpen.Gluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:14:
And it goes BRAAAAAPP!
Mijn moeder zij als je kinderen krijgt verkoop je dat ding. De moeder van mijn vriendin wil graag achterop alleen dat mens weegt 3 keer niks dus dat vind ik zelf wat eng.Gluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:14:
[...]
In 2010 toch het hele gedoe met 25kw>35kw>zwaar?4x2 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:34:
[...]
Maar goed, ik vind het ook niet zo'n gek idee om gewoon vast te gaan lessen voor dr weer iets raars verzonnen wordt.

GS500 is inderdaad vaak voor weinig te vinden. Mischien met wat geluk een oude CBF/CBR?-DG- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:27:
[...]
GS500? Een van de goedkoopste motoren qua aanschaf en onderhoud die nog wel gewoon prima rijdt.
Mooi is dat altijd-DG- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:27:
Ik ken wel genoeg mensen (lees: mensen die zeggen dat ze zich zelf binnen een week dood te rijden, die dus eigenlijk bedoelen van hun partner niet te mogen rijden, maar het wel heel graag willen).
Iemand die ik ken wilde ook erg graag z'n rijbewijs gaan halen en was er super enthousiast over, maar een tijdje later vond opeens vond hij het maar gevaarlijk en eng. Mocht hij niet van z'n ouder zolang hij nog thuis woonde

Precies mijn gedachte, er staat een erg mooie op marktplaats voor zo'n 1300 euri. Dat is nog best te doen inderdaad, helm en kleding erbij en ik ben voor +- 2000 klaar.-DG- schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:27:
GS500? Een van de goedkoopste motoren qua aanschaf en onderhoud die nog wel gewoon prima rijdt.
Da's best zuur.ROFLASTC schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:30:
[...]
Het heeft geholpen om mijn vorige relatie naar de knoppen te helpen....

Tja en toen ging je relatie uit want ze voelt zich niet gelukkig (Lees: moet zich nog los maken van overbeschermende ouders). Ik zou zeggen: kies eerst voor jou eigen dingen, straks ga je het haar nog kwalijk nemen. the whole deal or no deal.Gluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:43:
Alles wat ze niet kent is standaard eng. Ik wil heel graag maar of het me meer waard is dan m'n relatie... dat toch net niet.
Dat hield ik vast, daarom is het uit
And it goes BRAAAAAPP!
mijn vriendin vind het echt doodeng (durft ook niet achterop), plaag haar er wel eens mee maar ja ze vind het echt niets (ze wil ook absoluut niet dat ik ga circuitrijden later, maar ik heb haar al verteld dat dat gaat gebeuren no matter whatGluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:14:
[...]
*burp*
Je kunt beter op een circuit op je bek gaan dan op de openbare weg volgens mij.
Ik zoek juist alleen motorrijdende vriedinnen
Problem solved.
Me moeder vond het ook niets. En toen ik ging circtuirijden met daarbij uitleggende dat dat veel veiliger is, snapte ze het.
Me moeder vond het ook niets. En toen ik ging circtuirijden met daarbij uitleggende dat dat veel veiliger is, snapte ze het.
heb ik tot nu toe 4 maanden terug ook volgehoudenTylen schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:29:
Ik zoek juist alleen motorrijdende vriedinnenProblem solved.
och, binnenkort eens kijken voor VRO 1 + 2. Dan een kangaroe kopen, villen en een pak van maken. Gevolgd door een circuittraininkje, kijken of het bevalt (en of ik niet meteen er achterkom dat ik nog echt wel TE weinig ervaring heb)
*burp*
Hahah ja liefde, het is een raar begriprimpeldinky schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:52:
[...]
heb ik tot nu toe 4 maanden terug ook volgehoudenalleen niemand hapte, toen kwam ik haar tegen (kende haar al een tijdje) en toen sloeg de vonk over
het is ook niet zozeer anti-motor maar meer anti-snelheid wat ze heeft
![]()
och, binnenkort eens kijken voor VRO 1 + 2. Dan een kangaroe kopen, villen en een pak van maken. Gevolgd door een circuittraininkje, kijken of het bevalt (en of ik niet meteen er achterkom dat ik nog echt wel TE weinig ervaring heb)(minimaal 2009 dus...)
Boek een dagje op zolder met msh in de laagste klasse. En doe hier je verslag. Wedden dat je verslaafd word en dat je erachter komt dat je niet de enigste bent met te weinig ervaring. Maar die ervaring gaat wel heel snel meer worden met zo'n circuittraining. Plus dat de drang naar hard rijden op de openbare weg minder word. En dat is weer een goed verhaal naar je nieuwe vriendin toe.
P.s. Laat eens een foto zien. Ik bedoel, wil graag weten over wie we het hebben
Suzuki Savage.. Honda Rebel.Gluten Parody schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:14:
Als je geluk hebt vind je ze zelfs nog belastingvrij ook
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Denk dat de dames de motor-rijdende heren - te - snel over één kam scheren.. 
Mijn vriendin lijkt het ook eng allemaal, maar na haar verteld te hebben dat ;
- ik haar niet meeneem zonder volledig motorpak
- ik haar niet meeneem zonder zij er volledig achterstaat om op te stappen
- ik afkeur heb van rijder die continu aan het buikschuiven zijn
.. had ze er wel erg zin in om op te stappen en een leuk terrasje te pakken
Zijn genoeg heren die rijden om mooie bochten te maken en niet zozeer het rode toerengebied te halen.
Gewoon een mooi toerritje door de groene stroken van zuid-holland bijvoorbeeld, heerlijk, kan niet wachten om zelf achter het stuur te zitten.
Tuurlijk zal ik zelf ook wel eens vlot doorrijden, maar laten we verstandige keuzes maken mbt tot het waar, wanneer en hoe
Mijn vriendin lijkt het ook eng allemaal, maar na haar verteld te hebben dat ;
- ik haar niet meeneem zonder volledig motorpak
- ik haar niet meeneem zonder zij er volledig achterstaat om op te stappen
- ik afkeur heb van rijder die continu aan het buikschuiven zijn
.. had ze er wel erg zin in om op te stappen en een leuk terrasje te pakken
Zijn genoeg heren die rijden om mooie bochten te maken en niet zozeer het rode toerengebied te halen.
Gewoon een mooi toerritje door de groene stroken van zuid-holland bijvoorbeeld, heerlijk, kan niet wachten om zelf achter het stuur te zitten.
Tuurlijk zal ik zelf ook wel eens vlot doorrijden, maar laten we verstandige keuzes maken mbt tot het waar, wanneer en hoe
[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 24-04-2008 09:36 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
pff, gisteren mijn eerste ritje in "sport toerentallen" gereden
(1000 km zat er op dusja
)
70+ km/u in zn 3e versnelling
normaal schakel ik dan naar 4
nu niet
Voelt als een kompleet andere motor dan
rustig touren? onder de 7000 toeren blijven, zin om te sporten? naar de 8000 en hoger
dan blijft ze schreuwen om meer gas tot dat *bliep bliep* de schakel-hulp begint te knipperen bij 11500 toeren
in zn 3 is dat ~130, 4 tegen de ~180, 5 ~210 en 6? geen idee
die heb ik nog niet zo hoog gehad...
nadelen
-rijbewijs komt dan wel erg in gevaar

-trilt iets harder (niet irritant maar je merkt het wel)
-slijtboutjes en middenbok(miss die toch er voorlopig maar af?) wordenk korter
voordelen
+
+
+
+
+
nogsteeds geen moment spijt van mn aankoop
70+ km/u in zn 3e versnelling
nu niet
Voelt als een kompleet andere motor dan
nadelen
-rijbewijs komt dan wel erg in gevaar
voordelen
+
+
+
+
+
[ Voor 27% gewijzigd door rimpeldinky op 24-04-2008 09:51 ]
*burp*
Zaterdag krijgt die van mijn zijn beurtje, daarna gaat hij ook open

Een R1 is veel slechter voor je RBW, 160 km/h van 1 naar 2rimpeldinky schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:48:
pff, gisteren mijn eerste ritje in "sport toerentallen" gereden(1000 km zat er op dusja
)
70+ km/u in zn 3e versnellingnormaal schakel ik dan naar 4
nu niet![]()
Voelt als een kompleet andere motor danrustig touren? onder de 7000 toeren blijven, zin om te sporten? naar de 8000 en hoger
dan blijft ze schreuwen om meer gas tot dat *bliep bliep* de schakel-hulp begint te knipperen bij 11500 toeren
in zn 3 is dat ~130, 4 tegen de ~180, 5 ~210 en 6? geen idee
die heb ik nog niet zo hoog gehad...
nadelen
-rijbewijs komt dan wel erg in gevaar![]()
voordelen
+![]()
+![]()
+![]()
+![]()
+![]()
hier een beetje hetzelfde, toen ze op mijn Varadero 125 achterop ging rondje straat rond werd ik bij 15KPH al helemaal fijn geknepen omdat ze het zo eng vond... en op de versys heb ik haar nog niet zover gekregen om achterop te gaan.. en elke keer als ik voorstel om voor haar een motorpak te kopen word dat afgeslagenrimpeldinky schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:47:
[...]
mijn vriendin vind het echt doodeng (durft ook niet achterop), plaag haar er wel eens mee maar ja ze vind het echt niets (ze wil ook absoluut niet dat ik ga circuitrijden later, maar ik heb haar al verteld dat dat gaat gebeuren no matter what)
Gelukkig is ze wel ok met het feit dat ik veel rijd hoewel ze het wel nog steeds spannend vind. Maar ze heeft inmiddels wel door dat ik geen al te gekke dingen doe.
Het liefst had ze gehad dat ik een chopper reed want 'daar ga je niet zo hard mee'... tja..
ik herken het probleem met ouders en vriendinnnen 
Ik heb zelf toen ik 17 was een zwaar brommer ongeluk gehad waardoor ik een tijdje in het ziekenhuis heb gelegen (gebroken kaak / verbijzelde hand/knie / allerlei inwendige bloedingen).
Vroegâh was ik nogal onstuimig en kende maar 1 stand van het gas, namelijk VOL gas
Had je het gezicht van m'n ouders moeten zien toen ik zei dat ik m'n motor RBW op ging halen
Alleen het slijt wel, ik rij nu al 6 jaar motor, en heb nog nooit een ongeluk oid gehad, dus ze gaan er nu beter mee om.
Mijn vriendin heeft wel een pak en helm, en zit heel af en toe achterop, maar met hogere snelheden (>160km/h) kan ze niet normaal achterop zitten.
En ik ben nu eenmaal niet zo'n "toer figuur", dus ze zit niet zo vaak achterop
Ik heb zelf toen ik 17 was een zwaar brommer ongeluk gehad waardoor ik een tijdje in het ziekenhuis heb gelegen (gebroken kaak / verbijzelde hand/knie / allerlei inwendige bloedingen).
Vroegâh was ik nogal onstuimig en kende maar 1 stand van het gas, namelijk VOL gas
Had je het gezicht van m'n ouders moeten zien toen ik zei dat ik m'n motor RBW op ging halen

Alleen het slijt wel, ik rij nu al 6 jaar motor, en heb nog nooit een ongeluk oid gehad, dus ze gaan er nu beter mee om.
Mijn vriendin heeft wel een pak en helm, en zit heel af en toe achterop, maar met hogere snelheden (>160km/h) kan ze niet normaal achterop zitten.
En ik ben nu eenmaal niet zo'n "toer figuur", dus ze zit niet zo vaak achterop
ey , ff wat anders. Is het bij jou ook zo dat die dual injector aan 1 kant niet zo hard druppelt als de andere kant?
And it goes BRAAAAAPP!
is me niet opgevallen, ik zal eens kijken..ROFLASTC schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:17:
[...]
ey , ff wat anders. Is het bij jou ook zo dat die dual injector aan 1 kant niet zo hard druppelt als de andere kant?
lol, ik heb er weer een forum bij waar ik niet meer ga komen.. had het daar over mijn flitsboete en wordt spontaan van alle kanten weggeflamed... racoon fanforum, tot ziens
*burp*
Zijn gewoon koekblikkers, niks van aantrekken.
Trouwens, briljant topic op motor-forum: Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker?
Trouwens, briljant topic op motor-forum: Welke rare vraag kreeg jij van een koekblikker?
Leuk toch een beetje powerrimpeldinky schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:48:
.......
voordelen
+![]()
+![]()
+![]()
+![]()
+![]()

En een aantal fototjes die ik jullie niet wil onthouden:

P*rno 2
P*rno 3
P*rno 4
P*rno 5
[ Voor 37% gewijzigd door Tjaps op 24-04-2008 13:39 ]
Leuke serie inderdaad, je moet je alleen even door 3534678x "hij zei dat hij zichzelf dood zou rijden" en dergelijke opmerkingen heen scrollen.Gluten Parody schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:39:
Zijn gewoon koekblikkers, niks van aantrekken.![]()
@rimpeldinky: linkje?
Ik kreeg de volgende mail van de KNMV
187 euro voor leden
207 voor niet leden
Dagverzekering (ik neem aan dat die er nu gewoon nog los bij komt) 75 euro
Je krijgt dus een korting als je geen lid bent van ruim 75 euro en veel verzekeringsmaatshappijen geven extra korting op je premie als je een VRO gedaan hebt
Dus als iemand interesse mocht hebben, stuur me dan een PM en je krijgt mijn achternaam om die korting te krijgen
Normaal kost de VRO 1Beste KGI-ers (sters),
Op zaterdag 10 mei hebben we nog een aantal plaatsten over bij de VRO-1.
Deze plaatsten willen wij jullie aanbieden voor het luttele bedrag van[....]
Zijn er nog oud leerlingen, of kennissen die de cursus willen volgen dat kan voor de schamele prijs van ? 125,00.
Je kunt je inschrijven via de website van de KNMV. www.knmv.nl onder het tabblad opleidingen.
Mocht er een kennis of oud leerling de VRO-1 op 10 mei volgen laat hem/haar even achter zijn/haar achternaam jouw naam noteren zodat we de grandioze korting op de juiste manier kunnen verwerken.
187 euro voor leden
207 voor niet leden
Dagverzekering (ik neem aan dat die er nu gewoon nog los bij komt) 75 euro
Je krijgt dus een korting als je geen lid bent van ruim 75 euro en veel verzekeringsmaatshappijen geven extra korting op je premie als je een VRO gedaan hebt

Dus als iemand interesse mocht hebben, stuur me dan een PM en je krijgt mijn achternaam om die korting te krijgen
http://www.rfxweb.nl/(S(p...bkrw55))/rfxweb.aspx?g=12
Overzichtje met vrije data, 't lijkt allemaal in Lelystad te zijn?
Ja dat klopt, de training is in Lelystad. Leuk terrein overigens, heb daar mijn KGI cursus gedaan wat ongeveer gelijk staat aan een VRO1-2-3 in het kwadraadsteveman schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:47:
http://www.rfxweb.nl/(S(p...bkrw55))/rfxweb.aspx?g=12
En op 10 mei zijn er zo te zien nog tientallen plaatsen te vergeven

[ Voor 12% gewijzigd door JdM op 24-04-2008 22:00 ]
Ah ok!JdM schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:53:
[...]
Ja dat klopt, de training is in Lelystad. Leuk terrein overigens, heb daar mijn KGI cursus gedaan wat ongeveer gelijk staat aan een VRO1-2-3 in het kwadraad(zo voelde het moet ik eigenlijk zeggen, heb nog nooit een gewone VRO gedaan, maar dus wel alle onderwerpen van VRO1-2-3 in twee dagen gehad)
En op 10 mei zijn er zo te zien nog tientallen plaatsen te vergeven
Maarja, ik moet dan wel 100+km rijden heen en nog es terug... als het dan shit weer is (is het wel een goede oefening natuurlijk) maar heb ik er niet zo'n lol meer in denk ik
Ik denk er nog even over na! Prioriteit 1 is beter worden voor morgen, MT-03 time baby! (Echt, ben je nooit ziek, is je motor klaar... ziek!
De 1098 is erg populair geworden
And it goes BRAAAAAPP!
gister even gekeken en ja lijkt er wel op jaROFLASTC schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:17:
[...]

He ff een vraagje hebben jullie ook af en toe last van een klap uit het blok bij het schakelen van 2-3 of 5-6 bijvoorbeeld? Mijn hayabusa geeft af en toe een tik.
Nu stond op het hayabusa forum deze schakelmethode:
De volgorde is simpelweg
1. koppeling inknijpen
2. schakelpook omhoog
3. koppeling loslaten
4. schakelpook loslaten
Met name stap 3 en vier zijn belangrijk, veel mensen gebruiken echter de volgorde 1-2-4-3. Middels deze techniek voorkom je dat de bak eruit kan schieten als hij net op het "randje" zit.
Dit heb ik geprobeerd maar kan het schakelpookje niet harder omhoog houden en nog hoor ik dan af en toe een klap(je). Heb ook niet het gevoel dat het verschil maakt of ik wel of niet de pook omhoog houd. Is het van invloed hoe warm de motor is?
Weet iemand toevallig voor welke onderdeel is dit schadelijk, en hoe schadelijk precies? Kan dit iets met een afstelling ergens van te maken hebben?
Nu stond op het hayabusa forum deze schakelmethode:
De volgorde is simpelweg
1. koppeling inknijpen
2. schakelpook omhoog
3. koppeling loslaten
4. schakelpook loslaten
Met name stap 3 en vier zijn belangrijk, veel mensen gebruiken echter de volgorde 1-2-4-3. Middels deze techniek voorkom je dat de bak eruit kan schieten als hij net op het "randje" zit.
Dit heb ik geprobeerd maar kan het schakelpookje niet harder omhoog houden en nog hoor ik dan af en toe een klap(je). Heb ook niet het gevoel dat het verschil maakt of ik wel of niet de pook omhoog houd. Is het van invloed hoe warm de motor is?
Weet iemand toevallig voor welke onderdeel is dit schadelijk, en hoe schadelijk precies? Kan dit iets met een afstelling ergens van te maken hebben?
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Vinden we ervan? Bij mij is het dus zo dat aan de binnenkant v/d ketting er een stug laagje op zit en aan de buitenkant nog heel vloeibare scott-oil. Het lijkt dus wel of de binnenzijde droger loopt dan de buitenkant v/d ketting. terwijl er netto wel meer prut op de binnenzijde zit dan wanneer hij zonder Oiler loopt.ToolkiT schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:39:
[...]
gister even gekeken en ja lijkt er wel op ja
Ik weet dus ff niet wat ik ervan moet vinden
And it goes BRAAAAAPP!
hilarisch, al gepost op MF?
Edit: echter is een Sidewinder Air-Air en niet Air-Ground. Bericht is fake?
[ Voor 16% gewijzigd door ROFLASTC op 25-04-2008 09:54 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Sidewinder air to ground... huhu...
Automatisch terugvuren... huhu...
Maar wel een mooi verhaal
@0uTsIdEr84 Dat moeten we maar eens doen idd
Automatisch vurende wapens is gewoon vragen om friendly fire incidenten, technisch is het natuurlijk wel mogelijk, maar no way dat ze zoiets gemaakt hebben en er mee boven eigen land rondvliegen.
Maarja, grappen worden leuker als je ze analyseert....

[ Voor 38% gewijzigd door steveman op 25-04-2008 09:57 ]
Ken imo wel maar dus idd een Hoax
And it goes BRAAAAAPP!
Hm ja, het verbaast me ook hoe vaak je hetzelfde gesprek voert.Chakotay schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:34:
Leuke serie inderdaad, je moet je alleen even door 3534678x "hij zei dat hij zichzelf dood zou rijden" en dergelijke opmerkingen heen scrollen.
"Ben je op de scooter ofzo" - als ze je in je pak zien.
"Hoe kom je aan een motor dan?" - erhm..das waar ook, je hoort te wachten tot je 50 bent en in je midlife-crisis. Motorrijden is niet minder betaalbaar dan...al die andere leuke dingen.
"Ben je nou alweer op de motor??"
"Wat voor motor heb je dan?" - lief als een meisje dit welgemeend aan je vraagt. Meestal zeg ik dan eerlijk: "Ik heb....een Kawasaki GPZ500S uit 1994." - stilte -.
..en met stip op 1, je kunt er je klok op gelijk zetten:
"Oh je rijdt motor? Ik vind het ook wel mooi, maar - nee hij gaat het zeggen...neeee - ik ken mezelf - AAAAHH - binnen een dag/week/maand rij ik mezelf hartstikke....(...)"
De conversation-killer.
Ah what the hell....laat ik er geen M-F van maken
Lekker belangrijk.Hoe zie jij jezelf en in welke categorie pas jij dan. Ik kan me voorstellen dat eigenaars van een racer zich als een snelheidsduivel zien en Bmw Adventurerijders zijn dan de avonturiers. Maar dat zijn vooroordelen. Hoe zie jij dat, en wat voor fiets heb je??
I reject your reality, and substitute my own.
En wat dacht je van een dutch pilot in een torando? is ook erg onwaarschijnlijk...steveman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:54:
[...]
Sidewinder air to ground... huhu...
Automatisch terugvuren... huhu...
Maar wel een mooi verhaal
@0uTsIdEr84 Dat moeten we maar eens doen idd
[...]
[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 25-04-2008 10:16 ]
Er worden wel eens wat vliegers enzo uitgewisseld binnen de Navo. Ik was een keer op zo'n luchtmachtpromotiedag te Soesterberg, en de commandant was een Brit, die zo blij was met z'n F16 tov z'n JaguarToolkiT schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:16:
[...]
En wat dacht je van een dutch pilot in een torando? is ook erg onwaarschijnlijk...
IFFsteveman schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:54:
Automatisch vurende wapens is gewoon vragen om friendly fire incidenten, technisch is het natuurlijk wel mogelijk, maar no way dat ze zoiets gemaakt hebben en er mee boven eigen land rondvliegen.
And it goes BRAAAAAPP!
4x2, nog bedankt voor je reactie. 
Ik hoor het getik nu niet echt meer, of ik heb er niet meer goed opgelet. Het gebrom is trouwens ook weg nadat ik mijn pilot screws wat verder heb uitgedraaid en het luchtfilter vervangen heb.

De motor loopt nu echt heerlijk, ik ben blij dat al het onderhoud goed gegaan is. Dat verhaal van die engelsen met hun speedgun is wel grappig trouwens, maar het klinkt ook onwaarschijnlijk.
Ik heb trouwens het geluk dat mijn vriendin het heerlijk vindt om achterop te zitten, dan kan ze zo lekker om zich heenkijken.
Ze wil alleen niet weten hoe hard ik "wel eens" heb gereden.
Ik hoor het getik nu niet echt meer, of ik heb er niet meer goed opgelet. Het gebrom is trouwens ook weg nadat ik mijn pilot screws wat verder heb uitgedraaid en het luchtfilter vervangen heb.

De motor loopt nu echt heerlijk, ik ben blij dat al het onderhoud goed gegaan is. Dat verhaal van die engelsen met hun speedgun is wel grappig trouwens, maar het klinkt ook onwaarschijnlijk.
Ik heb trouwens het geluk dat mijn vriendin het heerlijk vindt om achterop te zitten, dan kan ze zo lekker om zich heenkijken.
Zo, de GSXF heeft zijn 1000km beurtje gehad. De trilling bij 3500 toeren is nu weg, en hij mag open
Op de terugweg meteen even lekdijk van Nieuwegein tot aan Amerongen gereden, gaat erg lekker zo
Omg, hoe erg kun je een motor mishandelen
...
Gisteravond stond ik met mijn vriendin en schoonvader voor het huis te praten, horen we een paar huizen verderop een motor starten. Aan het geluid te horen was het een sportfiets.
Het geluid blijft even stilhangen en schiet af en toe flink omhoog in toeren, het geluid klonk erg moeizaam, mijn vermoeden was dat de fiets nog niet warm was..
Na een minuutje ofzo kwam de fiets voorbij rijden met een rijder - in korte mouwen en korte spijkerbroek - , hoor ik het volgende gemekker van de motor..
* tik tik (opschakeln naar 3 ), motor kwam stapvoets voorbij rollen
vroooooooooo (revven)
* klik (afslaan)
* grrrrrrrttttttt (het rollen van de motor in een te hoge versnelling met de koppeling los)
* klik-k-k-k-k-k- (starten van de fiets zonder koppeling ingeknepen)
* en het op schakelen ging weer verder met een hoop get(o/i)er..
Van wat ik kon zien leek het op een Ducati 999 en kwam een vervrongen lucht naar ons toe was duidde op een verbrandde koppelingsplaat..
Gisteravond stond ik met mijn vriendin en schoonvader voor het huis te praten, horen we een paar huizen verderop een motor starten. Aan het geluid te horen was het een sportfiets.
Het geluid blijft even stilhangen en schiet af en toe flink omhoog in toeren, het geluid klonk erg moeizaam, mijn vermoeden was dat de fiets nog niet warm was..
Na een minuutje ofzo kwam de fiets voorbij rijden met een rijder - in korte mouwen en korte spijkerbroek - , hoor ik het volgende gemekker van de motor..
* tik tik (opschakeln naar 3 ), motor kwam stapvoets voorbij rollen

vroooooooooo (revven)
* klik (afslaan)
* grrrrrrrttttttt (het rollen van de motor in een te hoge versnelling met de koppeling los)
* klik-k-k-k-k-k- (starten van de fiets zonder koppeling ingeknepen)
* en het op schakelen ging weer verder met een hoop get(o/i)er..
Van wat ik kon zien leek het op een Ducati 999 en kwam een vervrongen lucht naar ons toe was duidde op een verbrandde koppelingsplaat..

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Zo net voor het eerst in mijn eentje een stukje getourd. Lekker mijn eigen tempo rijden lekker een keer misschakelen en niemand die er last van heeft
. Ik heb geen idee waar ik precies gereden heb beetje door het groene hart getourd.
Verwijderd
Ik heb me ingeschreven voor de VRO-1 van 10 mei met dank aan JdM! Gaan er nog meer van hier?
Dit topic is gesloten.