gewoon geen hek koppenEskimootje schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:00:
[...]
En degene die jouw weer bij elkaar mogen verzamelen dan als je onder aan de dijk door een hek heen gevlogen bent? Bergrijp me niet verkeerd ik rijd zelf ook te hard maar degene die 3* de maximaal toegestane snelheid weet te rijden vind ik niet op de weg thuis horen.
Zoals ik rij breng ik mijzelf in gevaar, niet een ander. Bij mij door de straat en alle andere plekken waar mensen zijn rij ik rustiger dat de meeste andere mensen. Als ik dan van de dijk af zou knallen is dat lullig voor de gene die mij bij elkaar moet zoeken ja, maar liever dat dan iemand die met 140 door een woonwijk blaast en een kind kapot rijd. Op die stukken dijk rij dan eerder 120 dan 220. Gewoon lekker bochtjes pakken, daar heb ik de motor voor. Tuurlijk rij ik harder met dat ding dan toegestaan, maar ik doe het wel op plekken waar het kan, daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren.Eskimootje schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:00:
[...]
En degene die jouw weer bij elkaar mogen verzamelen dan als je onder aan de dijk door een hek heen gevlogen bent? Bergrijp me niet verkeerd ik rijd zelf ook te hard maar degene die 3* de maximaal toegestane snelheid weet te rijden vind ik niet op de weg thuis horen.
[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 22-02-2013 21:11 ]
In Nijmegen geflitst worden...dion_b schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:55:
[...]
Racen is gedrag vertonen op je fiets waarmee je dit soort grap riskeert...
Ben zelf geen hardrijder, heb wel genoeg bonnen, allemaal voor max 5km/u te hard na correctie, allemaal volledig voorspelbaar ofwel ring A10, danwel Nijmegen.
* dion_b vraagt zich af wat dommer is, een keer zoiets als dit of als ezel iedere keer tegen zelfde steen aan stoten
Idem hiero...PilatuS schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:56:
[...]
Een hobby mag wat kosten toch
Op plekken waar veel ander verkeer is, kinderen of huisdieren rondlopen, 30 en 50 zone's, daar rij ik altijd netjes. Een stuk dijk dat ik erg goed ken, waar ik volledig overzicht heb, er vrijwel geen ander verkeer is en waar geen zijwegen zijn daar rij ik heel anders. Als het dan fout gaat heb ik een probleem en niet een ander. Als ze daar eens aan het filtsen zouden zijn kost mij dat een hoop geld of inname rijbewijs. So be it.
Volgens mij heb ik weer wat verkeerds gezegdEskimootje schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:00:
[...]
Vaak bu'j te bang!
Die ik ken. Net zo goed als dat ik de palen op de A10 ken.-tom-562 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:21:
[...]
In Nijmegen geflitst worden...Zelfs de mobiele flitsauto's hebben redelijk semi-permanente plekken
Laatste vier boetes:
- A10 Noord, onder viaduct tussen S116 en S115)
- Nijmegen, x Hogelandseweg/Neerbosscheweg
- A10 Oost, bij knooppunt Watergraafsmeer
- Nijmegen, N325 bij Lent.
Ken ik allemaal al jaren
Oslik blyat! Oslik!
Ok, bij Lent zou ik theoretisch ook geflitst kunnen worden, ik rij eigenlijk dat hele stuk tot de snelweg 65/70 km/h. Maar, omdat ze er eigenlijk bijna nooit staan (vroegah toen je er nog gewoon 70 mocht, stonden ze er vaker), rij ik eigenlijk altijd te hard
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Wat best wel scheelt in de boetepot volgens mij is het rijden met een naked bike, zeker wat betreft de snelweg. En ja er zijn filmpjes op youtube van naked bike rijders die boven de 200 km/h rijden op de snelweg. Maar meer dan 130 km/h vinden de meeste naked bike rijders al lang niet prettig meer.
Voor de snelweg maakt het wel uit inderdaad. Mijn vorige motor was een naked en boven de 160 rijd dat wat minder prettig. Persoonlijk vind ik hard rechtuit toch niet boeiend. Vorig jaar in Duitsland 15 min op topsnelheid gereden, daarna had ik het ook wel gezien. Verder met een naked op de dijk rijden maakt weinig uit dat het een naked is. Je kan daarmee precies hetzelfde doen en even hard gaan als met een sport.Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:05:
Wat best wel scheelt in de boetepot volgens mij is het rijden met een naked bike, zeker wat betreft de snelweg. En ja er zijn filmpjes op youtube van naked bike rijders die boven de 200 km/h rijden op de snelweg. Maar meer dan 130 km/h vinden de meeste naked bike rijders al lang niet prettig meer.
Aan de foto's te zien is het de Oirschotsebaan: Klikje. Zelfde laken een pak..... (Kapelweg staat er rechtsboven ook nog in beeld).Daffie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:14:
[...]
Oisterwijksedreef, tussen Oisterwijk en Boxtel, t.h.v. Haaren. Bewust niet op de beruchte Kapelweg maar blijkbaar staan ze daar dus ook.
@iedereen: Er word gepraat over 'als je wilt racen moet je maar naar een circuit gaan'. Maar wat is racen? Is dat de maximaal toegestande snelheid overschreiden? Want in dat geval race't iedereen volgens mij. Is racen boven een bepaalde snelheid rijden? Is racen sportief bochtjes nemen/rijbaan markeringen negeren?
In mijn geval heb ik over 1 stuk rechte weg, met geen afslagen behalve enkele uitritten, de 140 aangetikt. Degenen met HK XS kunnen aldaar het hele verhaal lezen, op pagina 7 staat een flinke lap tekst.
De google maps streetview is outdated. Het gaat om deze weg:
klik, klik en klik.
En voor diegenen die hier de wegen in de buurt niet kennen: Plaatje aangaande "ridder"......
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mijn volgende motor wordt wss een naked, precies om de reden die jij beschrijft. Maarja, ik moet gewoon een SS hebben gehad in mijn motorcarriere, dusja, vandaar GSX-RVerwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:05:
Vaak bu'j te bang!
Aangezien ik die opmerking maakt mag ik het zeggen: ik bedoel met racen echt wel het rijden als op een circuit (waar het om het snelst gaat dan). Dus zo hard mogelijk door de bocht enzo, the works. Kijk, ik ben ook niet heilig, en ik heb met mijn K1100RS ook een keer 220 op de teller gehad en dat was nota bene op een stuk provinciale weg waar je maar 70 mag. Gooi die crimineel het cachot in! Hup, weg ermee!Daffie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:14:
[...]
@iedereen: Er word gepraat over 'als je wilt racen moet je maar naar een circuit gaan'. Maar wat is racen? Is dat de maximaal toegestande snelheid overschreiden?
Een stuk recht weg zonder zijwegen en geen hond te zien. Maar ja, daar heeft het OM geen boodschap aan en het is net als iemand die zijn auto 3m naar voren zet op de parkeerplaats met een paar glazen teveel op: zo fout als een Duitser.
Buiten die topsnelheidcheck rij ik doorgaan redelijk netjes. Maar ik bedoel met racen dus de snelheden en rijgedrag (daar gaat het voornamelijk om) die op de limiet zijn. Punt is dat je dan geen marge meer hebt. Je ziet dat met races ook: het gaat goed, totdat er een klein dingetje opdoet, en je bent de lul. Als je op de limiet over een dijk gaat, zie jij niet heel ver vooraf of er ergens wat ligt, een knijn of fazant steekt over en je bent de sigaar.
Ok, die persoon doet het dan zichzelf aan. Ik heb er dan ook geen medelijden mee. Punt is dat er wel eens (heel vaak eigenlijk) mensen in de buurt van die dijken wonen. Er lopen en fietsen ook wel eens mensen. En ik ben er helemaal van overtuigd dat de meeste scheurneuzen wel op tijd inhouden als ze iemand zien, maar zij hebben je al heel lang aan horen komen. Ook de mensen die in de buurt of aan de dijken wonen. Is het heel erg onvoorstelbaar dat die mensen zich daaraan ergeren, en dan alle motorrijders op één hoop gooien en de dijken afsluiten? Nee, daar kan ik helemaal inkomen.
Daar gaat het mij een ook om. Buiten dat ik het persoonlijk (maar dat is mijn persoonlijke mening, so sew me) nogal overbodig vind om als Rossi over de weg te gaan. Dat bepaalde individuen een zekere mate van verantwoordelijkheidsgevoel hebben en de plek echt wel goed uitkiezen, geldt dat zeker niet voor het gros van de scheurders. En er zijn zat tjoeptjoep filmpjes om dat aan te tonen.
Dus als je je afvraagt waarom sommige mensen het niet hebben op motorrijders, dan is dat een deel van je antwoord. Tien motorrijders die zich wel aan de regels houden kunnen maar een deel goedmaken van 1 idioot die keihard met heel veel herrie over een dijk trekt.
Noem me een moraalridder, noem me een ouwe lul op een bankstel, het boeit me niet zoveel. Het is gewoon hoe ik erover denk. Ik oordeel niet persé over die persoon, maar ik vraag me af of die mensen niet iets teveel persoonlijke vrijheid opeisen ten nadele van de groep waar ze claimen toe te behoren.
Dat is dus wat ik bedoel met racen, maar het gaat meer om asociaal gedrag. Ik ga niet zeggen dat iedereen wel eens te hard rijdt, maar heel veel wel en ik ook. En een beetje te hard is an sich niets mis mee. Zolang er maar geen kinderen oversteken
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik hoop dat je voor de rest nog wél gewoon plezier in je leven hebt
Waarom zou je ontslagen worden? Heb je te hard gereden in de auto van de baas?Daffie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:46:
Het zit er helaas dik in dat ik niet mee kan doen met de Tweakers Tour. Heb vanavond per direct m'n motor geschorst. Reden is dat er een reeele kans is dat ik mijn rijbewijs moet inleveren n.a.v. een forse snelheidsovertreding, wat op zijn beurt hoogstwaarschijnlijk ontslag bij m'n huidige werkgever gaat betekenen. Ik ben er zo van geschrokken dat ik voorlopig dat beest niet meer aan raak. Ik kan het blijkbaar nog niet aan.
And it goes BRAAAAAPP!
Vrij weinig. Te druk met azijnpissenwimmel_1 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 02:20:
Ik hoop dat je voor de rest nog wél gewoon plezier in je leven hebt
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als je afhankelijk bent van je rijbewijs voor je baan dan snap ik dat wel. Ik moet ook dagelijks 120km rijden voor woon/werk verkeer en als mijn rijbewijs wordt afgepakt dan ben ik ook de sigaar. Bedrijf zit op een rot punt qua ov en ik kan dan ook niet als ik op mijn werk kom met de bus weg. Dus als hij net zo in een situatie zit waarin je afhankelijk bent van je rbw dan snap ik dat je je zorgen maakt. Ik ben zelf wel rustiger geworden en ik heb de crosser van een kennis bewust laten staan. Na meer als 3 jaar zonder rijbewijs hier in het grensgebied rond te crossen en opgejaagd worden door de boswachter is toch het verstand naar boven gekomen. Erg jammer dat ik sinds het halen van mijn rbw amper meer heb gereden maar so be it.ROFLASTC schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 02:28:
[...]
Waarom zou je ontslagen worden? Heb je te hard gereden in de auto van de baas?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb hetzelfde probleem. Werk ligt praktisch in een OV loos gebied. Ik rij ook 120 KM per dag, 95% alleen maar snelweg. Probleem daarbij is dat ik de nijging heb om op de motor, als het kan tijdens schoolvakantie periodes, het gas wat open te trekken. Beetje uitwaaien bij zonsopkomst noem ik het altijd. Nu heb ik voor dat probleem wel m'n eigen oplossing gemaakt: http://www.radarmelding.nl. Dat lost iig de verrassingen van woon-werk boetes op.Joopieboy schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:30:
[...]
Als je afhankelijk bent van je rijbewijs voor je baan dan snap ik dat wel. Ik moet ook dagelijks 120km rijden voor woon/werk verkeer en als mijn rijbewijs wordt afgepakt dan ben ik ook de sigaar. Bedrijf zit op een rot punt qua ov en ik kan dan ook niet als ik op mijn werk kom met de bus weg. Dus als hij net zo in een situatie zit waarin je afhankelijk bent van je rbw dan snap ik dat je je zorgen maakt. Ik ben zelf wel rustiger geworden en ik heb de crosser van een kennis bewust laten staan. Na meer als 3 jaar zonder rijbewijs hier in het grensgebied rond te crossen en opgejaagd worden door de boswachter is toch het verstand naar boven gekomen. Erg jammer dat ik sinds het halen van mijn rbw amper meer heb gereden maar so be it.
Verder dan toch maar Flitsmeister in combinatie met oordopjes? Of, als advies voor Daffi, gewoon niet zó hard rijden. Je bent voor niets of niemand in te schatten, ookal is het een lange weg waarvan het asfalt er goed bij lijkt te liggen. Succes met het terugkrijgen van het papiertje. Grote kans dat er ook nog een Educatieve Maatregel Gedrag en Verkeer aan vast zit?
Ander nieuws;
Ik heb het voor mekaar gekregen om voor 500 euro een Yamaha TDM 900 uit 2003 te scoren
Hij staat nu bij de garage voor een beurtje, en mijn Fazer uit 1999 gaat z.s.m. de verkoop in
Ik heb het voor mekaar gekregen om voor 500 euro een Yamaha TDM 900 uit 2003 te scoren
Hij staat nu bij de garage voor een beurtje, en mijn Fazer uit 1999 gaat z.s.m. de verkoop in
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Tsja ik weet ook wel waar ze staan, en op die punten houd ik in, maar ik had laatst op een stuk waar je de snelweg afkomt en dan Duitsland ingaat is een 2 baans weg die eigenlijk 80 is, eerst heb je een kleine slinger in de weg voordat je op een recht stuk komt, net na die bocht staan ze soms wel te flitsen.
Alleen die keer te laseren, dat was dus 30 te hard zonder correctie.
Op dat soort momenten wordt je weer met je neus op de feiten gedrukt...
Alleen die keer te laseren, dat was dus 30 te hard zonder correctie.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik zou die Fazer gewoon weggeven voor een tank benzine voor de TDMRicepuppet schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:38:
Ander nieuws;
Ik heb het voor mekaar gekregen om voor 500 euro een Yamaha TDM 900 uit 2003 te scoren![]()
Fazer staat over een uur op internet te koop, maar de winst gaat naar m'n pa; die heeft voor deze mooie deal gezorgdmphilipp schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:57:
[...]
Ik zou die Fazer gewoon weggeven voor een tank benzine voor de TDMMooie deal, mooie bike! Ik hou wel van een TDM.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Dat is geen gekke deal!Ricepuppet schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:33:
[...]
Fazer staat over een uur op internet te koop, maar de winst gaat naar m'n pa; die heeft voor deze mooie deal gezorgd
Leuke dingen die TDM's, ik wil nog een keer dat 900 blok in mijn Super Tenere
Overigens staat mijn Fazer o.a. hier te koop.
Ik kan ook niet wachten op volgende week. Jammer genoeg gaat het weer klote weer worden
Ik kan ook niet wachten op volgende week. Jammer genoeg gaat het weer klote weer worden
Tip:Elect schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:06:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Werk ligt praktisch in een OV loos gebied. Ik rij ook 120 KM per dag, 95% alleen maar snelweg. Probleem daarbij is dat ik de nijging heb om op de motor, als het kan tijdens schoolvakantie periodes, het gas wat open te trekken. Beetje uitwaaien bij zonsopkomst noem ik het altijd. Nu heb ik voor dat probleem wel m'n eigen oplossing gemaakt: http://www.radarmelding.nl. Dat lost iig de verrassingen van woon-werk boetes op.
Verder dan toch maar Flitsmeister in combinatie met oordopjes? Of, als advies voor Daffi, gewoon niet zó hard rijden. Je bent voor niets of niemand in te schatten, ookal is het een lange weg waarvan het asfalt er goed bij lijkt te liggen. Succes met het terugkrijgen van het papiertje. Grote kans dat er ook nog een Educatieve Maatregel Gedrag en Verkeer aan vast zit?
Koop een cruiser (of een toerfiets die onder alle tupperware stiekem cruiser is) met versnellingsbak die meer op acceleratie en US snelwegsnelheden gericht is dan op EU snelwegen lekker rijden. Dan wil je gewoon iet harder dan 125km/u (en dan nog scoor je bekeuringen in 100km-zones, maar dan hou je je rijbewijs).
Oslik blyat! Oslik!
africa twindion_b schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:43:
[...]
Tip:
Koop een cruiser (of een toerfiets die onder alle tupperware stiekem cruiser is) met versnellingsbak die meer op acceleratie en US snelwegsnelheden gericht is dan op EU snelwegen lekker rijden. Dan wil je gewoon iet harder dan 125km/u (en dan nog scoor je bekeuringen in 100km-zones, maar dan hou je je rijbewijs).
alleen die kuip
heb het weleens berekent op 25k per jaar. maar dan zat er verschil van 1800 of 1000 euro ofzo tussen
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 23-02-2013 19:08 ]
Nog mensen naar de motorbeurs geweest? Twijfel nog of ik er morgen even heen ga
Ja, vandaag geweest.Crazyanz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:38:
Tokkies kijken is altijd leuk
Vanmiddag geweestCrazyanz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:38:
Was wel leuk! Lekker motoren proefzitten
Niet geweest, wel gistermiddag vanuit de sneltram een paar mooie zijspan-combo's de parkeerplaats op zien rijden
Oslik blyat! Oslik!
Vandaga op de MB geweest met een groepje, heb een opzich redelijke communicatie systeem weten te scoren voor cheap (€99,-) om te proberen, namelijk de Cobra bike2bike 600C.
Vriendin en ik gaan met de motoren naar frankrijk in de zomer, willen opzich later wel een mooi comms systeem hebben met functies voor telefoon/muziek etc maar voor nu gaan we deze set proberen, was niet al te duur en vrij simpel te fixen. Werkte nog best goed ook op de terugweg dus voor 99 eurie was het niet eens een slechte koop.
Verder.. mooie machines gezien, paar leuke customs, veel info over touren in frankrijk op gedaan, al met al een geslaagde trip!
Vriendin en ik gaan met de motoren naar frankrijk in de zomer, willen opzich later wel een mooi comms systeem hebben met functies voor telefoon/muziek etc maar voor nu gaan we deze set proberen, was niet al te duur en vrij simpel te fixen. Werkte nog best goed ook op de terugweg dus voor 99 eurie was het niet eens een slechte koop.
Verder.. mooie machines gezien, paar leuke customs, veel info over touren in frankrijk op gedaan, al met al een geslaagde trip!
Ik ga morgen (straks dus al
) ook maar eens weer een kijkje nemen op de motorbeurs, altijd weer leuk, beetje motors kijken en zitten
Mooi even een dagje weg.
Hoop eigenlijk dat ik ergens het "oude" model Supertech-R van Alpinestars kan scoren voor onder de 200 euro
Iemand deze laars (of andere kleurencombi) gezien op de motorbeurs?
Hoop eigenlijk dat ik ergens het "oude" model Supertech-R van Alpinestars kan scoren voor onder de 200 euro
Ik zag ook dat mijn Dakar collega van LBS Zijspantechniek op de beurs staat met zijn hele fraaie HD V-Rod span. Die meneer van LBS, Ad Donkers is de naamgever aan ons team waarmee we door de sahara naar Gambia zijn gereden. Het LBS-Dakar team was dat.dion_b schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:53:
Niet geweest, wel gistermiddag vanuit de sneltram een paar mooie zijspan-combo's de parkeerplaats op zien rijden
Als nou alle Tweakers die nog naar de beurs gaan bij hem langs lopen en dan quasi-onnozel vragen of hij niet die man is die op de motor naar Dakar is gereden....
Ik had een V-strom DL1000, maar dat beviel niet zo. Erg oncomfortabel door het zware bokken bij lagere toeren tijdens het filerijden. Eind vorige zomer de V-strom ingeruild voor een nieuwe Honda NC700X. Ik rij toch veelal door de file en die keer dat het gas open kan is 130 hard zat. Daarnaast is 1:24 erg fijndion_b schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:43:
[...]
Tip:
Twee collega's hebben ook zo'n ding, zijn er erg over te spreken
Oslik blyat! Oslik!
Voor woon-werk verkeer en sportief bochtjes te pakken is het echt een ideale fiets. Ik ben wel heel benieuwd hoe erg ik de V-strom ga missen als we met z'n 2en erop 1500 KM naar Hongarije (Sziget!) gaan doen in Augustus. We hebben de route wel gepland in 6 dagen, maar het is een lange zit.
Op de beurs een mooie deal weten te maken met een topkoffer en twee zijkoffers van Givi (V35 en de V35NT topkoffer). 2 personen plus bagage met 48 PK gaat een test worden
Op de beurs een mooie deal weten te maken met een topkoffer en twee zijkoffers van Givi (V35 en de V35NT topkoffer). 2 personen plus bagage met 48 PK gaat een test worden
zij ladersElect schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:53:
Voor woon-werk verkeer en sportief bochtjes te pakken is het echt een ideale fiets. Ik ben wel heel benieuwd hoe erg ik de V-strom ga missen als we met z'n 2en erop 1500 KM naar Hongarije (Sziget!) gaan doen in Augustus. We hebben de route wel gepland in 6 dagen, maar het is een lange zit.
als het slotje van je v35 het begeeft ligt alles op straat. als het van een bovenlader begeeft dan is het een slipper die bovenop zwierf die mist maar verder blijft alles erin
Wat een poserlaarzenExigence schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:49:
Ik ga morgen (straks dus al) ook maar eens weer een kijkje nemen op de motorbeurs, altijd weer leuk, beetje motors kijken en zitten
Mooi even een dagje weg.
Hoop eigenlijk dat ik ergens het "oude" model Supertech-R van Alpinestars kan scoren voor onder de 200 euroIemand deze laars (of andere kleurencombi) gezien op de motorbeurs?
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Daarom altijd bij zijladers een spanbandje om de koffer heen. Just in case...DECOY88 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:15:
[...]
zij ladershadden ze geen mooi koffersetje die je van boven vol kan gooien?
als het slotje van je v35 het begeeft ligt alles op straat. als het van een bovenlader begeeft dan is het een slipper die bovenop zwierf die mist maar verder blijft alles erin
Maar je hebt natuurlijk zijladers en zijladers. Ik zie het bij die BMW koffers bijvoorbeeld niet gebeuren dat ie zomaar openvalt. Dan moet je toch echt met een bijl komen. Dat mechanisme is erop gemaakt dat het niet kan gebeuren.
En zijkoffers moet je altijd laden met een binnentas natuurlijk. Dan kun je die nog vastzetten met het elastiek dat meestal in zo'n koffer zit.Nooit losse spullen in een zijkoffer stoppen, da's gruwelijk onhandig.
Altijd lekker thuiskomen als je in de sneeuw gereden hebt. Alle wegen goed bestrooid of alleen verse sneeuw. Rij je je eigen straat in, glibber je door de bolling naar de goot, en ga je de laatste minuut nog eens flink zweten ook
Het zal toch wel meevallen met het openschieten van Givi koffers mag ik hopen? Met 2 zijkoffers voor kleding en een topkoffer voor het overig spul hebben we niet echt een nut voor topladers namelijk. Het weegt iig niet op tegen de meerprijs voor de Hepco en Becker Xplorer serie als ik ze maar 2x per jaar gebruik voor vakanties. (750 euro vs 1000 euro)DECOY88 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:15:
[...]
zij ladershadden ze geen mooi koffersetje die je van boven vol kan gooien?
het hangt op 1 slotje en als die er die dag geen zin in heeft schiet hij open. je bent in ieder geval niet de enigste. zoek maar eens op M-FElect schreef op zondag 24 februari 2013 @ 18:37:
[...]
Het zal toch wel meevallen met het openschieten van Givi koffers mag ik hopen? Met 2 zijkoffers voor kleding en een topkoffer voor het overig spul hebben we niet echt een nut voor topladers namelijk. Het weegt iig niet op tegen de meerprijs voor de Hepco en Becker Xplorer serie als ik ze maar 2x per jaar gebruik voor vakanties. (750 euro vs 1000 euro)
Ik mag hopen dat dat soort koffers van een gerenommeerd merk toch wel op meerdere punten "sluiten" en dat 't slotje alleen dient ter vergrendeling van 't mechanisme
Goededag tweakers,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Ducati s2r 800 en heb daar een algemene vraag over.
Ik stal mijn motor in een garage zonder stopcontacten/geen stroom. Om toch mijn accu op te laden als hij leeg is zou ik hem moeten demonteren en in huis op moeten laden? Weet niet of, en hoe handig het is om met startkabels via mijn ook daar geparkeerde auto te starten?
Ik ben sinds kort in het bezit van een Ducati s2r 800 en heb daar een algemene vraag over.
Ik stal mijn motor in een garage zonder stopcontacten/geen stroom. Om toch mijn accu op te laden als hij leeg is zou ik hem moeten demonteren en in huis op moeten laden? Weet niet of, en hoe handig het is om met startkabels via mijn ook daar geparkeerde auto te starten?
Ik zou de accu er uit halen als je er in de winterperiode niet mee rijdt, en dan in je huis aan de druppellader hangen
Vaak bu'j te bang!
eruit halen en binnen opladen. met startkabels kan maar echt gezond is het niet voor je accu.Pandemic schreef op zondag 24 februari 2013 @ 20:05:
Goededag tweakers,
Gewoon overstarten met een auto kan geen kwaad zolang je maar de juiste manier van aansluiten hanteert (beide zijn 12V, ampères doen er in deze niet toe).

En vervangen .......

Lullige is dat je daar dus je halve fiets voor uit elkaar moet schroeven..... En iemand die 't niet kent ook niet ziet
- Auto laten lopen
- + van de auto naar de + van de motor brengen.
- - van de motor naar de - van de auto brengen.
- motor starten
- - van de motor losnemen, - van de auto losnemen.
- + van de motor losnemen, + van de auto losnemen.

En vervangen .......

Lullige is dat je daar dus je halve fiets voor uit elkaar moet schroeven..... En iemand die 't niet kent ook niet ziet
Dat mechanisme is idd erg secuur, maar kan helaas uit ervaring melden dat de scharnier onderop een veel zwakkere schakel is. Als je zo'n ding echt overvult (bijvoorbeeld omdat je op het 'gekke' idee komt een helm in een touringkoffer te willen stoppen), kan de scharnier uitscheuren en kiepert alles op de grond erondermphilipp schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:21:
[...]
Daarom altijd bij zijladers een spanbandje om de koffer heen. Just in case...
Maar je hebt natuurlijk zijladers en zijladers. Ik zie het bij die BMW koffers bijvoorbeeld niet gebeuren dat ie zomaar openvalt. Dan moet je toch echt met een bijl komen. Dat mechanisme is erop gemaakt dat het niet kan gebeuren.
Mwoeah, ging met de city-koffers prima, maar dat waren stiekem ook topladers met een opening aan de zijkantEn zijkoffers moet je altijd laden met een binnentas natuurlijk. Dan kun je die nog vastzetten met het elastiek dat meestal in zo'n koffer zit.Nooit losse spullen in een zijkoffer stoppen, da's gruwelijk onhandig.
Oslik blyat! Oslik!
Tsja...alles krijg je kapot natuurlijk als je er moeite voor doet...dion_b schreef op maandag 25 februari 2013 @ 01:30:
[...]
Dat mechanisme is idd erg secuur, maar kan helaas uit ervaring melden dat de scharnier onderop een veel zwakkere schakel is. Als je zo'n ding echt overvult (bijvoorbeeld omdat je op het 'gekke' idee komt een helm in een touringkoffer te willen stoppen), kan de scharnier uitscheuren en kiepert alles op de grond eronder
Maar in principe is zo'n ding redelijk bom-proef als ik het zo zie. Ik krijg trouwens mijn helm wel in de touring koffer. Past precies, maar je moet 'm er wel op een bepaalde manier in doen.
Tegenwoordig totaal geen probleem meer, er passen met gemakt twee helmen in m'n koffer. Ik mis wel de dashboardkastjes van de K75, enige wat achter het miniscule klepje van de PC800 past is een flesje slotontdooier (gelukkig vriest het klepje zelf niet snel vast)
Oslik blyat! Oslik!
Erg fijne laarzen. Ik heb het nieuwe model. Kost wat, maar dan heb je ook watExigence schreef op zondag 24 februari 2013 @ 00:49:
Ik ga morgen (straks dus al) ook maar eens weer een kijkje nemen op de motorbeurs, altijd weer leuk, beetje motors kijken en zitten
Mooi even een dagje weg.
Hoop eigenlijk dat ik ergens het "oude" model Supertech-R van Alpinestars kan scoren voor onder de 200 euroIemand deze laars (of andere kleurencombi) gezien op de motorbeurs?
[afbeelding]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Pff nu al voor de 3e (of zelfs 4e?) keer een kapotte verwarmde handschoen van Gerbing in 2 jaar
Valt me toch wel een beetje tegen. Werkt echt heerlijk, en de garantie is top, maar het is wel vermoeiend. Anderen die hier ook problemen mee hebben? Gaat in mijn geval om de Hybrids.
Daar heb ik ooit mijn eerste en enige boete gereden.. terwijl ik dondersgoed wist dat hij er stond (in hindsight), maar de afslag naar Weesp (waar ik woonde) was afgesloten en ik moest dus om via de A1 en ik gaf uit frustratie gas... gelukkig was het in mijn oude Astra 1.7 diesel dus was het een kleine boete.. maar zonde was he toch..dion_b schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:24:
[...]
Die ik ken. Net zo goed als dat ik de palen op de A10 ken.
Laatste vier boetes:
- A10 Oost, bij knooppunt Watergraafsmeer
Ken ik allemaal al jaren
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Zo even bij bol.com een paperback "a twist of the wrist 2 van keith code" besteld. Ik vind het zo'n goed boek en ik heb zoveel aan het ebook en de film gehad dat ik deze gewoon in de kast wil hebben.
Wil je beter leren motorrijden dan is "a twist of the wrist 2" echt een aanrader
Wil je beter leren motorrijden dan is "a twist of the wrist 2" echt een aanrader
Zo, mijn nieuwe handschoenen zijn binnen.

Zojuist ook te horen gekregen dan mijn nieuwe kuipenset klaar is bij de spuiter en dat ik die donderdag kan ophalen. Dus dan kan ik de racer weer opbouwen.
Heb nog een paar kleine puntjes met betrekking tot de datalogger en dashboard. Als die opgelost zijn ben ik er helemaal klaar voor

Zojuist ook te horen gekregen dan mijn nieuwe kuipenset klaar is bij de spuiter en dat ik die donderdag kan ophalen. Dus dan kan ik de racer weer opbouwen.
Heb nog een paar kleine puntjes met betrekking tot de datalogger en dashboard. Als die opgelost zijn ben ik er helemaal klaar voor
Heb je ze op maat laten maken? Dat zit echt goddelijk lekkerTylen schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:08:
Zo, mijn nieuwe handschoenen zijn binnen.
[afbeelding]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Nee dit is gewoon een normale confectiemaat. Past perfect
Had ze hiervoor ook en heb gewoon weer dezeflde bestald
Pink en wijsvinger zitten los van elkaar. Zou denk ik gek worden als ik die niet onafhankelijk van elkaar kan bewegen.
eerste set had ik een sluiting op mijn knokkel van mijn linker ringvinger. toen ik parijs voorbij was een mooie brandblaar eropMailMan schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:53:
Pff nu al voor de 3e (of zelfs 4e?) keer een kapotte verwarmde handschoen van Gerbing in 2 jaarValt me toch wel een beetje tegen. Werkt echt heerlijk, en de garantie is top, maar het is wel vermoeiend. Anderen die hier ook problemen mee hebben? Gaat in mijn geval om de Hybrids.
en na de vakantie gewisseld
Wat is er kapot? Heb ook de hybrids, nog niks mis mee...MailMan schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:53:
Pff nu al voor de 3e (of zelfs 4e?) keer een kapotte verwarmde handschoen van Gerbing in 2 jaarValt me toch wel een beetje tegen. Werkt echt heerlijk, en de garantie is top, maar het is wel vermoeiend. Anderen die hier ook problemen mee hebben? Gaat in mijn geval om de Hybrids.
Hmmm...wel weer alle vooroordelen op een rij gezet. Het hebben van de MF sticker is blijkbaar al voldoende om aan te tonen dat het om een scheurder gaat. Lekkere journalistiek...
Daarom heb ik zo'n pleurishekel aan dat programma. Het is pure sensatiejournalistiek om de zogenaamde brave burger in zijn leunstoel te laten zien dat het krapuul wordt aangepakt. Vreselijk. Maar ja...de mensen die er elke week naar kijken houden het in stand. Gelukkig doe ik er niet aan mee.
Daarom heb ik zo'n pleurishekel aan dat programma. Het is pure sensatiejournalistiek om de zogenaamde brave burger in zijn leunstoel te laten zien dat het krapuul wordt aangepakt. Vreselijk. Maar ja...de mensen die er elke week naar kijken houden het in stand. Gelukkig doe ik er niet aan mee.
Nou ja sorry hoor ik zag het filmpje ook al op mf voorbij komen maar wat is er mis met deze aanhouding en deze agent(en).
De motor rijder gaat duidelijk over de maximale snelheid heen in die bocht (50 toegestaan iets over de 90 op de teller van de politie auto).
Hij krijgt daar geen bekeuring voor maar krijgt gewoon een praatje dat hij op zijn rijgedrag en snelheid moet letten.
Er wordt hem gewezen op het feit dat er geen stikkers op de nummerplaat geplakt mogen worden, zonder dat hij gesommeerd wordt hem er ter plaatse af te halen.
De agent verteld over ongelukken een tijd geleden op de zelfde locatie en dat daar ook mensen bij betrokken zijn geweest die MF stikkers op hun nummer plaat hadden.
De motor rijder wordt dus gewoon gewezen op de mogelijke gevaren.
Ik vind het een beetje overtrokken om die agenten er op deze manier (de reacties op het mf forum) door heen te trekken.
Dat het een kut programma is en de presentator een badeend is moge duidelijk zijn.
De motor rijder gaat duidelijk over de maximale snelheid heen in die bocht (50 toegestaan iets over de 90 op de teller van de politie auto).
Hij krijgt daar geen bekeuring voor maar krijgt gewoon een praatje dat hij op zijn rijgedrag en snelheid moet letten.
Er wordt hem gewezen op het feit dat er geen stikkers op de nummerplaat geplakt mogen worden, zonder dat hij gesommeerd wordt hem er ter plaatse af te halen.
De agent verteld over ongelukken een tijd geleden op de zelfde locatie en dat daar ook mensen bij betrokken zijn geweest die MF stikkers op hun nummer plaat hadden.
De motor rijder wordt dus gewoon gewezen op de mogelijke gevaren.
Ik vind het een beetje overtrokken om die agenten er op deze manier (de reacties op het mf forum) door heen te trekken.
Dat het een kut programma is en de presentator een badeend is moge duidelijk zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 26-02-2013 11:37 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gisterenavond doorgemeten en is wederom het gedeelte waar de kabel van de controller het plugje ingaat.Gewoon door teveel draaien is het snoer gebroken van binnen.Postman81 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:29:
[...]
Wat is er kapot? Heb ook de hybrids, nog niks mis mee...
Hoe heb jij de kabels lopen? Door je jas en mouwen heen, of via de motor langs het stuur?
Ik heb redelijk vaak met de mensen van Gerbing gesproken en ze gaven aan dat dit gebeurde omdat het plastic van de kabels niet zo goed tegen de lage temperaturen kon en dat deze hard werden en daarom braken. Nu hebben ze bij de nieuwe versies van de controllers zachter plastic gebruikt, en zie ik geen kabelbreuk aan de buitenkant van de kabel, maar is het draad vanbinnen blijkbaar wel gebroken.
[ Voor 31% gewijzigd door MailMan op 26-02-2013 12:11 ]
Vanuit de ander kant van het forum.
RemcoDelft in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"
Voor de motorrijders: www.Louis.de (Engels: www.Louis.eu) geeft 1-3 maart 25 euro korting bij besteding vanaf 99 euro bij gebruik van promotiecode 145
RemcoDelft in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"
Voor de motorrijders: www.Louis.de (Engels: www.Louis.eu) geeft 1-3 maart 25 euro korting bij besteding vanaf 99 euro bij gebruik van promotiecode 145
Het Y-stuk door mn mouwen, dan het stukje snoer met de schakelaar (ik heb geen controller, alleen aan/uit) door het flapje van mn jas waar je de onderkant mee kan innemen. Lijkt nog wel goed te gaan...MailMan schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:51:
[...]
Gisterenavond doorgemeten en is wederom het gedeelte waar de kabel van de controller het plugje ingaat.Gewoon door teveel draaien is het snoer gebroken van binnen.
Hoe heb jij de kabels lopen? Door je jas en mouwen heen, of via de motor langs het stuur?
Ik vind wegmisbruikers juist een leuk programma
Je moet hetgeen koos en de presentator vertellen gewoon met een korreltje zou nemen. Ik vind de beelden altijd geinig
Dat vooral is wat er zo fout is aan dat programma. ff dat "Hell Angels" dus "slecht" aura eroverheen halen. Het betekent niks dat er een sticker op het nummerbord zit. Er wordt wel weer suggestief gedaan: sticker is kindermoordende maniak op 2 wielen.Bommes schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:36:
And it goes BRAAAAAPP!
Nou nou ze hebben het niet over een kindermoordenaar..
De ervaring van de agent is dat motor rijders met een stikker er een bepaalde rijstijl op na houden, en dat hij meerdere ongelukken op die locatie heeft meegemaakt waarbij er ook zulke stikkers voorkwamen.
Dat mag hij mijn inziens best in een "preek verwerken" dat is zijn werk..
Ik vind er niets mis mee als iemand die ff bijna 2 keer de toegestane snelheid aantikt zo iets te horen krijgt.
Denk dat hij blij mag zijn dat hem niet een vette prent hadden gegeven.
Dit overigens helemaal zonder moraalridder doelstellingen, vind zijn rijgedrag wel mee vallen, maar bij een andere agent had deze motor rijder best wel een probleem kunnen hebben.
De ervaring van de agent is dat motor rijders met een stikker er een bepaalde rijstijl op na houden, en dat hij meerdere ongelukken op die locatie heeft meegemaakt waarbij er ook zulke stikkers voorkwamen.
Dat mag hij mijn inziens best in een "preek verwerken" dat is zijn werk..
Ik vind er niets mis mee als iemand die ff bijna 2 keer de toegestane snelheid aantikt zo iets te horen krijgt.
Dit overigens helemaal zonder moraalridder doelstellingen, vind zijn rijgedrag wel mee vallen, maar bij een andere agent had deze motor rijder best wel een probleem kunnen hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 26-02-2013 12:49 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mijn ervaring is dat jonge knulletjes met een petje op in een afgetrapte VW Golf er ook een bepaalde rijstijl op na houden. Moet ik dan een willekeurige golf met pet aan de kant zetten en hem erop aanspreken?Bommes schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:48:
Nou nou ze hebben het niet over een kindermoordenaar..![]()
Dat mag hij mijn inziens best in een "preek verwerken" dat is zijn werk..![]()
Tja, ben je nu aan het trollen of meen je dit echt..??
Lijkt me niet dat ik mijn punt nog verder hoef uit te leggen.
edit:
toch wel ff dan:
deze rijder wordt aan de kant gezet voor zijn snelheid, en zijn rijgedrag.
Niet vanwege zijn stikker.
Hij keert waar hij niet mag keren, en tikt bijna de 100 aan waar 50 toegestaan.
Vervolgens krijgt hij een preekje van de agent.
Lijkt me niet dat ik mijn punt nog verder hoef uit te leggen.
edit:
toch wel ff dan:
Hij keert waar hij niet mag keren, en tikt bijna de 100 aan waar 50 toegestaan.
[ Voor 52% gewijzigd door Bommes op 26-02-2013 12:55 ]
Ja en elke keer dat ik een overval zie werd ie gepleegd door noord-afrikanen. is nou eenmaal mijn ervaring. Just saying...Bommes schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:48:
Nou nou ze hebben het niet over een kindermoordenaar..![]()
Dat mag hij mijn inziens best in een "preek verwerken" dat is zijn werk..![]()
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ben niet aan het trollen.
van het filmpje heb ik alleen de beelden gezien. Geluid heb ik op dit moment niet, maar ik snap de strekking van het verhaal, ik ken het programma en hier wordt genoeg info gegeven voor een beeldvorming.
De man rijdt op de afslag waar max 50 is toegestaan. De auto rijd 75 km/h.
De motor keert en rijdt doe oprit op,eerst een bord met 50 waarna direct daarna een bord autosnelweg staat met onderbord 100 km/h.
In beide bochten rijdt de motorrijder lekker sportief. Niet eens extreem racen en niet eens een knietje aan de grond. Ook brengt de motorrijder geen andere weggebruikers in gevaar.
De politie vindt het nodig hem staande te houden. Daar de politie geen meting kon doen (lees: de meting liep van een 50 km/h gebied naar een 100 km/h gebied en werd afgeklokt op 101 km/h in een 100 km/h gebied en bood dus niet het gewenste resultaat.), kan de politie alleen maar een preek geven. Enige aanknopingspunt wat de politie kan vinden is de sticker.
Kern van het verhaal. Politie ziet sticker. Houdt hem staande met een k*tsmoes.
Prima dat de politie een mening of vooroordeel heeft, maar hij kan alleen de wet uitvoeren wanneer die is overtreden. Ziet ie iemand die potentieel de regels breekt mag de agent uiteraard op onderzoek uit. Maar straffen voor een feit wat niet te bewijzen is, is niet aan de agent.
van het filmpje heb ik alleen de beelden gezien. Geluid heb ik op dit moment niet, maar ik snap de strekking van het verhaal, ik ken het programma en hier wordt genoeg info gegeven voor een beeldvorming.
De man rijdt op de afslag waar max 50 is toegestaan. De auto rijd 75 km/h.
De motor keert en rijdt doe oprit op,eerst een bord met 50 waarna direct daarna een bord autosnelweg staat met onderbord 100 km/h.
In beide bochten rijdt de motorrijder lekker sportief. Niet eens extreem racen en niet eens een knietje aan de grond. Ook brengt de motorrijder geen andere weggebruikers in gevaar.
De politie vindt het nodig hem staande te houden. Daar de politie geen meting kon doen (lees: de meting liep van een 50 km/h gebied naar een 100 km/h gebied en werd afgeklokt op 101 km/h in een 100 km/h gebied en bood dus niet het gewenste resultaat.), kan de politie alleen maar een preek geven. Enige aanknopingspunt wat de politie kan vinden is de sticker.
Prima dat de politie een mening of vooroordeel heeft, maar hij kan alleen de wet uitvoeren wanneer die is overtreden. Ziet ie iemand die potentieel de regels breekt mag de agent uiteraard op onderzoek uit. Maar straffen voor een feit wat niet te bewijzen is, is niet aan de agent.
Klopt, die opmerking komt van die dwerg van dat programma, onze topjournalist.Bommes schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:53:
toch wel ff dan:
Niets mis met de opmerkingen van de agenten. Uiteraard is voor de neanderthalers van MF alles wat de pliesie zegt fout. De agent legt 'm duidelijk uit wat er mis is met zijn rijgedrag op die plek. En dat doen ze een stuk beter dan heel veel van hun collega's. Vaak proberen agenten nogal uit de hoogte te doen, alsof zij alles weten. Deze agenten waren oplettender en zagen dat hij goed keek en ik denk dat ie daarom ook geen boete kreeg.Hij keert waar hij niet mag keren, en tikt bijna de 100 aan waar 50 toegestaan.
Maar dat programma vind ik echt fout. Je kunt het met een korreltje zout nemen (moet ook) maar het gros van tv kijkend Nederland consumeert alles zonder enige kritiek. Zo gaan er bewust/onbewust allerlei vooroordelen leven dan wel worden zij versterkt.
Misschien volgende keer toch maar eens met geluid kijken voordat je conclusies trekt...
De aanleiding voor het staande houden was zijn rijgedrag. Later pas zien ze de sticker en spreken hem erop aan.Serotonine schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:23:
Hij heeft niet eens een bon gekregen. Als ze echt zo evil waren als jij beweert, hadden ze 'm er 3 kunnen geven. Klaar.Prima dat de politie een mening of vooroordeel heeft, maar hij kan alleen de wet uitvoeren wanneer die is overtreden. Ziet ie iemand die potentieel de regels breekt mag de agent uiteraard op onderzoek uit. Maar straffen voor een feit wat niet te bewijzen is, is niet aan de agent.
De opmerking van de agent over de MF sticker is een bepaalde vorm van beroepsdeformatie. De motorrijders die te hard rijden of zich op een of andere manier misdragen, zullen er veel/het merendeel een MF sticker hebben. In ieder geval voldoende vaak zodat het ze opvalt. Buiten dat het verboden is om een sticker te plakken, kunnen ze natuurlijk geen overtreding voor je verzinnen en je ervoor beboeten. Je vermeende vooroordeel gaat dus nergens over. Als ik niet te hard rij, kan ik geen bon krijgen.
Mensen zitten nu eenmaal zo in elkaar, net als dat sommige mensen van alles te zeggen hebben over HD-rijders of weet ik wat. Maar feit blijft dat ze je niet zo snel alleen maar om die sticker staande zullen houden. En als je graag en vaak te hard rijdt, zou ik maar mijn best doen om zo min mogelijk aanleiding te geven om je staande te houden. Zet dus die kentekenplaat maar recht, en krab die MF sticker er ook maar af
Ik ben het eens met iedereens standpunt dat hij opviel.
Buiten het keren waar verboden, is er geen reden om die man te bekeuren, hoe graag de heer Bommes dit ook zou willen zien.
Aan zijn bochtenwerk te zien, reed ie er niet voor het eerst. Hij wist bij het oprijden van de snelweg dat er na het bord 50, een bord met 100 komt.
Iedereen die met 50 de snelweg oprijdt moeten ze van de weg halen. Dit doe je niet. Niet voor jezelf, en ook niet voor de doorstroming. (Zal die vrachtwagen achter mij leuk vinden als ik pas na het bord 100 ga versnellen in mijn daihatsu move (immers zijn voor iedereen de regels gelijk).
Daarnaast blijf ik bij mijn standpunt dat er geen correcte meting is uitgevoerd waaruit blijkt dat de motorrijder (veel) te hard reed.
Off topic: En dit is dus precies wat SBS wilt. Dat iedere moraalridder het er de volgende dag bij de koffietafel over heeft hoe de man (liefst in MBW of Audi) zijn rijbewijs kon inleveren, zoals te zien op de N300nogwat. Schijt programma.
Blik op de weg daarentegen.... Hier zie je ook overtredingen, alleen wordt de staandehouding 9 van de 10 keer niet uitgezonden. Educatie heeft een veel hogere prioriteit.
Hebben jullie bijvoorbeeld enig idee wat de kreukelzone is van zo'n gele mobiele wegafzetting? Of het verschil in remweg tussen een lege en een afgeladen vrachtwagen? Kijk Blik op de Weg en je weet het.
Buiten het keren waar verboden, is er geen reden om die man te bekeuren, hoe graag de heer Bommes dit ook zou willen zien.
Aan zijn bochtenwerk te zien, reed ie er niet voor het eerst. Hij wist bij het oprijden van de snelweg dat er na het bord 50, een bord met 100 komt.
Iedereen die met 50 de snelweg oprijdt moeten ze van de weg halen. Dit doe je niet. Niet voor jezelf, en ook niet voor de doorstroming. (Zal die vrachtwagen achter mij leuk vinden als ik pas na het bord 100 ga versnellen in mijn daihatsu move (immers zijn voor iedereen de regels gelijk).
Daarnaast blijf ik bij mijn standpunt dat er geen correcte meting is uitgevoerd waaruit blijkt dat de motorrijder (veel) te hard reed.
Off topic: En dit is dus precies wat SBS wilt. Dat iedere moraalridder het er de volgende dag bij de koffietafel over heeft hoe de man (liefst in MBW of Audi) zijn rijbewijs kon inleveren, zoals te zien op de N300nogwat. Schijt programma.
Blik op de weg daarentegen.... Hier zie je ook overtredingen, alleen wordt de staandehouding 9 van de 10 keer niet uitgezonden. Educatie heeft een veel hogere prioriteit.
Hebben jullie bijvoorbeeld enig idee wat de kreukelzone is van zo'n gele mobiele wegafzetting? Of het verschil in remweg tussen een lege en een afgeladen vrachtwagen? Kijk Blik op de Weg en je weet het.
Leuk verhaal dat blik op de weg.
Nu was ik een ander topic op GoT aan het lezen, zie hier: Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?
Geldt dit nu ook voor motoren? En dan zeker voor oudere modellen?
Kan ik dus meer milage halen met 98(v-power) dan met de standaard 95?
Nu was ik een ander topic op GoT aan het lezen, zie hier: Waar gaat het heen met de brandstofprijzen?
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
v-power is geen 98Noenie schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:01:
Leuk verhaal dat blik op de weg.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Over Wegmisbruikers: het begon al met het toontje van die tuinlaaf: "de agenten zien deze motormuis met een sticker van het motorforum, en nou, dán weten ze wel wat voor vlees ze in de kuip hebben!" Het ontbrak nog net aan de woorden "bloedstollende inhaalactie, waanzinnige snelheid, en onverantwoord rijgedrag". Oh wacht, dat was er ook niet...
Verder was de aanpak van de agenten gewoon correct, helder, en duidelijk. Dat is trouwens ook mijn ervaring met agenten die motoren aanhouden; in de regel nemen ze daar ook juist motoragenten of minimaal motorliefhebbers voor. Daar kun je dus ook best een praatje mee aanknopen. Maar ja, als ik dit op MF zou posten zou ik waarschijnlijk geband worden.
En inderdaad,
voor Blik op de Weg. Is afgelopen donderdag trouwens weer begonnen.
En over de Euro95/98. Ga er maar van uit dat het geen fluit uitmaakt, behalve in je portemonnee. Werkelijk alle argumenten moeten er bij gesleept worden om maar te kunnen verantwoorden dat ze 98 tanken. Waarom? Geen idee... (lees het stukje maar eens terug over een "hoge-compressiemotor"... in een 307. Een beetje motorfiets heeft een veel hogere compressieverhouding, en die doet het ook op 95)
En nu wordt er opeens extra zuinigheid bij gehaald om 98 maar te kunnen verantwoorden... Prima joh.Tank gewoon 95 en trek je nergens wat van aan.
Verder was de aanpak van de agenten gewoon correct, helder, en duidelijk. Dat is trouwens ook mijn ervaring met agenten die motoren aanhouden; in de regel nemen ze daar ook juist motoragenten of minimaal motorliefhebbers voor. Daar kun je dus ook best een praatje mee aanknopen. Maar ja, als ik dit op MF zou posten zou ik waarschijnlijk geband worden.
En inderdaad,
En over de Euro95/98. Ga er maar van uit dat het geen fluit uitmaakt, behalve in je portemonnee. Werkelijk alle argumenten moeten er bij gesleept worden om maar te kunnen verantwoorden dat ze 98 tanken. Waarom? Geen idee... (lees het stukje maar eens terug over een "hoge-compressiemotor"... in een 307. Een beetje motorfiets heeft een veel hogere compressieverhouding, en die doet het ook op 95)
En nu wordt er opeens extra zuinigheid bij gehaald om 98 maar te kunnen verantwoorden... Prima joh.Tank gewoon 95 en trek je nergens wat van aan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Tenzij je alle variabelen onder controle kan houden (afgesloten ruimte op rollerbank e.d.), is er geen verschil te meten tussen 98 of 95.
Als euro95 2 euro de liter is, is de auto ook ineens zuiniger.
Als euro95 2 euro de liter is, is de auto ook ineens zuiniger.
Hoewel ik het wel kan waarderen dat je mij op deze beleefde toon aanspreekt...Serotonine schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:48:
Ik ben het eens met iedereens standpunt dat hij opviel.
Ik schrijf namelijk nergens dat ze de man moeten bekeuren maar dat hij er gewoon met een nette preek van afkomt en zijn staande houding volledig terecht was.
^^DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:18:
Over Wegmisbruikers: het begon al met het toontje van die tuinlaaf: "de agenten zien deze motormuis met een sticker van het motorforum, en nou, dán weten ze wel wat voor vlees ze in de kuip hebben!" Het ontbrak nog net aan de woorden "bloedstollende inhaalactie, waanzinnige snelheid, en onverantwoord rijgedrag". Oh wacht, dat was er ook niet...
Dat dus, dom programma, met een pannekoek als presentator, handeling van de agenten correct.
Niet meer en niet minder, wat me stoort/stoorde is de MF mentaliteit om alles wat met polissie te maken heeft aan te vallen en voor dom te verklaren (zoals MPhillip al opmerkte)
Om toch iets te showen:
Net nieuwe handschoentjes gehaald, althans de vorige geruild omdat ze toch niet helemaal goed paste:

Revit Bliss.
oktaan gehalte geeft alleen aan wat de klopfactor is, of te wel hoevel compressie kan je hebben voor dat je motor gaat pingelen (oftewel te vroeg ontsteken).
Alleen bij hoge compressie en getunede blokken ga je daar echt verschil in merken, anders is het zonde.
Je motor heeft waarschijnlijk zelf een sensor die de kwaliteit van de benzine checkt waardoor je zelfs 92 kan rijden als het moet (je houd dan wel minder vermogen over).
Alleen bij hoge compressie en getunede blokken ga je daar echt verschil in merken, anders is het zonde.
Je motor heeft waarschijnlijk zelf een sensor die de kwaliteit van de benzine checkt waardoor je zelfs 92 kan rijden als het moet (je houd dan wel minder vermogen over).
OctaanGETAL, niet gehalte 
Als je motor is uitgerust met een pingelsensor (dus geen benzinekwaliteitssensor
) dan kan de het motormanagement inderdaad de ontsteking bijregelen om pingelen te voorkomen (dan zet hij de ontsteking later). Het kan ook zo geprogrammeerd worden dat het MMS zelf de pingelgrens opzoekt (d.m.v. het vervroegen van de ontsteking), en net tegen de pingelgrens gaat ontsteken. Hiermee win je ook vermogen. Maar ik geloof dat de meeste motoren zoiets niet hebben
Als je motor is uitgerust met een pingelsensor (dus geen benzinekwaliteitssensor
Vaak bu'j te bang!
Bij een normale auto maakt het weinig uit welke bezine je erin gooit. Als je een snelle auto hebt, laten we zeggen 400pk of meer, dan scheelt het wel iets van 20pk.
T maakt bij mij motor wel degelijk verschil in de afstand die ik kan rijden op 1 tank. Echter niet zo groot dat het het prijsverschil goed maakt, maar dus wel echt merkbaar.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:18:
No signature required.
Mijn Subaru Forester Turbo moest volgens het boekje ook 98octaan, die had best wat vermogen (250+) maar 400 zeker niet..PilatuS schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:47:
Bij een normale auto maakt het weinig uit welke bezine je erin gooit. Als je een snelle auto hebt, laten we zeggen 400pk of meer, dan scheelt het wel iets van 20pk.
mijn motor is ontworpen voor ron 88ToolkiT schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:39:
oktaan gehalte geeft alleen aan wat de klopfactor is, of te wel hoevel compressie kan je hebben voor dat je motor gaat pingelen (oftewel te vroeg ontsteken).
en een gs500 op ron 100 gaf een wat dikker geluid maar verder kon ik niks merken
Een tijd terug eens een test gezien van een opgevoerde Impreza met verschillende brandstoffen op een dyno. Daar was toch een duidelijk verschil te zien.ToolkiT schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 18:07:
[...]
Mijn Subaru Forester Turbo moest volgens het boekje ook 98octaan, die had best wat vermogen (250+) maar 400 zeker niet..
Ja, maar als je die test bekijkt is het bij de auto's waar het significant uitmaakt geblazen auto's (dus met turbo's) met een flink vermogen (Zoals b.v. een Forester, in die test was ook een Impreza aanwezig). Dus dat kan je niet 1 op 1 vergelijken met your average Opel Astra/VW Golf/Toyota Corolla.
Bij m'n Volvo 940 (ook met turbo, iets opgepept) maakt het niet merkbaar uit of ik er 98, 95 of E10 in gooi, behalve in m'n portemonnee. Zodra ik de turbodruk nog verder ga opschroeven, dan gaat het wel uitmaken ja, maar dat is meer omdat dat MMS nog niet zo geavanceerd is dat die ontsteking zo ver kan bijregelen dat de boel niet meer pingelt op euro 95.
Maarja, iedereen moet lekker zelf weten wat die erin gooit, zolang Suzuki voor mijn GSX-R euro 95 voorschrijft, gaat dat er mooi in
Bij m'n Volvo 940 (ook met turbo, iets opgepept) maakt het niet merkbaar uit of ik er 98, 95 of E10 in gooi, behalve in m'n portemonnee. Zodra ik de turbodruk nog verder ga opschroeven, dan gaat het wel uitmaken ja, maar dat is meer omdat dat MMS nog niet zo geavanceerd is dat die ontsteking zo ver kan bijregelen dat de boel niet meer pingelt op euro 95.
Maarja, iedereen moet lekker zelf weten wat die erin gooit, zolang Suzuki voor mijn GSX-R euro 95 voorschrijft, gaat dat er mooi in
Vaak bu'j te bang!
Bij 98% van de auto's heeft het ook totaal geen nut, afgezien van de pijn in je portemonnee. In mijn motor gaat ook gewoon lekker euro 95 en geen onzin zoals V-Power. Als ik een GT-R voor de deur zou hebben staan wordt het een ander verhaal maar dat zie ik niet gebeuren helaas.
Ja maar je moet op de internetz en op verjaardagen toch op 1 of andere manier verantwoorden dat je euro 98 tankt in je burgerbak
Vaak bu'j te bang!
Fijne handschoenen zijn dat!Bommes schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:33:
[...]
Om toch iets te showen:
Net nieuwe handschoentjes gehaald, althans de vorige geruild omdat ze toch niet helemaal goed paste:
[afbeelding]
Revit Bliss.
Ik had zelf voor mijn motorlessen de zomerhandschoenen gekocht, en die bevielen zo goed dat ik ook de dikker gevoerde winterhandschoenen van deze er bij heb gekocht
Dat het een schijtprogramma is ben ik het roerend met je eens. Maar in de zin ervoor heb je 3 vooroordelen in 1 zin zitten: moraalridders, audi en (ik denk) BMW rijders waar je iets van vindt blijkbaar. En dan klagen dat men een vooroordeel over motoren heeft...Serotonine schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:48:
Sterker nog, sommige (écht extreem opgefokte auto's) lopen helemaal niet meer of gaan op noodloop. Ik herinner me een verhaal van de mannen van Team Polizei 144 die een (opgevoerde!) M5 reden. Die zou niet goed lopen op de slechte benzine in Afrika, waar de rally toen een stukje doorheen ging. Het lage oktaangetal zou de Motronic van de BMW dermate overstuur maken dat ie overging op noodloop en niet heel hard meer kon. Dus lieten ze maar vaten met goede benzine bezorgen bij bepaalde benzinestationsPilatuS schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:47:
Lees je post nog eens námphilipp schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:29:
[...]
Sterker nog, sommige (écht extreem opgefokte auto's) lopen helemaal niet meer of gaan op noodloop. Ik herinner me een verhaal van de mannen van Team Polizei 144 die een (opgevoerde!) M5 reden. Die zou niet goed lopen op de slechte benzine in Afrika, waar de rally toen een stukje doorheen ging. Het lage oktaangetal zou de Motronic van de BMW dermate overstuur maken dat ie overging op noodloop en niet heel hard meer kon. Dus lieten ze maar vaten met goede benzine bezorgen bij bepaalde benzinestationsOver kapitaalvernietiging gesproken...
En als je niet weet wat een RON (getal) inhoudt dan moet je er sowieso niet over "zeuren".
Oh. Nou, doe jij de mensheid dan een lol en vertaal het even zodat iedereen het snapt. Ik zeur niet, maar vertel een verhaal dat me is bijgebleven van die lui. Ik weet niet wat je probleem is, maar je kunt het ook gewoon uitleggen ipv interessante opmerkingen maken. Zo heeft niemand er wat aan, toch? En inderdaad, ik weet er geen klap van en het interesseert me ook geen reet.wimmel_1 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:42:
[...]
Lees je post nog eens ná
En als je niet weet wat een RON (getal) inhoudt dan moet je er sowieso niet over "zeuren".
Simpel, fabrieksadvies. De VW moet 98 hebben volgens het boekje en in de BMW wordt 98 aanbevolen (95 toegestaan)-tom-562 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:24:
Ja maar je moet op de internetz en op verjaardagen toch op 1 of andere manier verantwoorden dat je euro 98 tankt in je burgerbak
Bij oude auto's werkt het ook. Ik had een benzinebak waar ruim 2 ton op de teller stond en die volgens het boekje gewoon euro95 slikte. Waarschijnlijk waren de cilinders inmiddels zo vervuild dat de motor slechter ging lopen op euro95. Te merken aan niet mooi stationair lopen. Vermogen had ik niet zoveel last van.
Ik ben toen een tijd BP Ultimate gaan tanken en ik merkte met name dat de motor stationair veel mooier liep. Verbruikscijfers waren (over langere tijd gemeten). 1:11,5 op euro95 en 1:12,5 op euro98 hoewel dit in mijn geval deels zal komen doordat de motor op euro95 gewoon niet 100% liep.
Voor mij was het mede door het verbruik goedkoper om Ultimate te tanken tov euro95.
Edit: Overigens heb bij nieuwe of relatief nieuwe auto's nog nooit verschil gemerkt.
Ik ben toen een tijd BP Ultimate gaan tanken en ik merkte met name dat de motor stationair veel mooier liep. Verbruikscijfers waren (over langere tijd gemeten). 1:11,5 op euro95 en 1:12,5 op euro98 hoewel dit in mijn geval deels zal komen doordat de motor op euro95 gewoon niet 100% liep.
Voor mij was het mede door het verbruik goedkoper om Ultimate te tanken tov euro95.
Edit: Overigens heb bij nieuwe of relatief nieuwe auto's nog nooit verschil gemerkt.
[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 27-02-2013 10:30 ]
UNOX: The worst operating system

Nieuwe aanwinst. Net even een uurtje mee gereden. Veel comfortabeler dan de Fazer - hier op de achtergrond onder een hoes - lekkere zit, 300cc meer (900), twee dikke uitlaten en een Givi topkoffer. En als klap op de vuurpijl; handverwarming.
Ik ben niet kapot van de handverwarming, maar he; het is handig, denk ik. Hier heeft de TDM nog stickers van de oude motorhandelaar hier en daar, maar die heb ik er zojuist allemaal afgefohn'ed.
Ben geen rijdend reclamebord, tsk.
[ Voor 15% gewijzigd door Ricepuppet op 27-02-2013 12:40 ]
Mooi ding, zit zelf ook wel eens te kijken naar een TDM als vervanging voor mijn Fazer. Sowieso vind ik een 2-cilinder uiteindelijk prettiger rijden dan een 4-cilinder
Is dat modder of roest op je uitlaatbochten?
Dit rijd echt heel fijn. Veel stiller dan een Fazer - kost daarom (oorspronkelijk) ook wat meer, dat merk je in alles - en rijd comfortabeler. Een echte toermotor. Ik moet wel wennen aan het bochtenwerk; een Fazer gaat makkelijk de bocht in, maar deze TDM gaat nog makkelijker de bocht in, met de minste beweging.BlackLabel01 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:34:
Mooi ding, zit zelf ook wel eens te kijken naar een TDM als vervanging voor mijn Fazer. Sowieso vind ik een 2-cilinder uiteindelijk prettiger rijden dan een 4-cilinder![]()
Ook het remmen en optrekken is ijzersterk in vergelijking met de Fazer. Heeft verder een rechtere zit - en daar moet je van houden - maar heeft natuurlijk ook een uiterlijk waar je van moet houden.
Maar voor de prijs wat ik er voor heb betaald; priceless
Overigens; op de foto was de motor nog harstikke vies. Dit was een volgmotor van mijn pa (die is rijinstructeur) dus altijd netjes behandeld. Alleen, tsjah; altijd rijden, nooit schoonmaken
Dus vanmiddag direct een flinke wasbeurt gegeven en in de wax gezet.
Net olie + filter vernieuwd van m'n gsx-r. Er zit nu Motul 5100 in, en ik moet zeggen dat die olie best lekker ruikt
Vaak bu'j te bang!
Dit topic is gesloten.
![]()