Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 439 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.059 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:11
Afgelopen zaterdag eindelijk eens een motor gehaald.
Het is uiteindelijk een Fazer uit 2000 geworden :D

https://fbcdn-sphotos-d-a...189253693_365615893_n.jpg

Gloedje nieuwe achterband, voorband nog 90%
Ketting en tandwielen moeten wel vervangen worden en een beurtje kan die ook wel gebruiken.

Gisteren lekker gereden en ik moet zeggen, wat n vermogen blijven die dingen toch hebben echt heerlijk!

Zondag op de beurs nog even een pak en sloten halen en ik ben klaar voor t seizoen!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:03:
Wat oververmoeidheid al niet - negatief - kan opleveren :(
Bummer!
Mosterd na de maaltijd, maar ik doe altijd eerst de zijstandaard uit als ik afstap. Just to make sure in geval ik mijn evenwicht verlies met afstappen ofzo. Vooral bij benzinestations en/of na lange ritten kan het wel eens gebeuren dat je een stapje verkeerd zet (of blijft haken achter bagage).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:12:
[...]

Bummer!
Mosterd na de maaltijd, maar ik doe altijd eerst de zijstandaard uit als ik afstap. Just to make sure in geval ik mijn evenwicht verlies met afstappen ofzo. Vooral bij benzinestations en/of na lange ritten kan het wel eens gebeuren dat je een stapje verkeerd zet (of blijft haken achter bagage).
Doe ik ook altijd, ik snapte dat tijdens de rijlessen nooit zo, eerst afstappen, en dan pas de standaard uitklappen :? met mn fiets ja, maar met een motor van 200kg... niet handig als je even je evenwicht verliest, want die motor hou je niet als ie gaat.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Ik heb een paar jaar terug een auto ongeluk gehad waardoor ik verminderd kracht had in mijn linker been, toen begonnen met de zij-standaard uit te zetten voor ik afstapte (ook omdat ik nu een hogere motor heb, dus moeilijker afstappen), en nooit meer mee gestopt.

Veiliger en makkelijker. Wel af en toe ff oefenen zonder voor het geval je de zijstandaard een keer niet kunt gebruiken :P

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:15

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Widow schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Doe ik ook altijd, ik snapte dat tijdens de rijlessen nooit zo, eerst afstappen, en dan pas de standaard uitklappen :? met mn fiets ja, maar met een motor van 200kg... niet handig als je even je evenwicht verliest, want die motor hou je niet als ie gaat.
Huh, word dat zo geleerd bij rijlessen? Dat is... Onhandig. Ik doe ook standaard stoppen, rechtervoet aan de grond, standaard naar beneden tikken met linkervoet, motor neerzetten, afstappen, motor even naar achter duwen zodat hij zeker weten stabiel op de standaard staat.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Frontysco schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:04:
Afgelopen zaterdag eindelijk eens een motor gehaald.
Het is uiteindelijk een Fazer uit 2000 geworden :D

https://fbcdn-sphotos-d-a...189253693_365615893_n.jpg

Gloedje nieuwe achterband, voorband nog 90%
Ketting en tandwielen moeten wel vervangen worden en een beurtje kan die ook wel gebruiken.

Gisteren lekker gereden en ik moet zeggen, wat n vermogen blijven die dingen toch hebben echt heerlijk!

Zondag op de beurs nog even een pak en sloten halen en ik ben klaar voor t seizoen!
Prima fietsen, heb er ook wel naar gekeken destijds.
Vond alleen mijn TDM wat beter zitten, maar op uiterlijk was dit hem geworden.
Ga je zondag op fiets? Loop er ook rond :)

• Frontysco
Nee zondag gewoon met de auto, ga met 2 vrienden waarvan 1 zijn motor verkocht heeft (gaat andere kopen) dus is auto gezelliger :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik doe de motor altijd eerst op de standaard zetten voordat ik afstap. Eerst afstappen vind ik een onnodig risico.

• Frontysco

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:45:
Ik heb een paar jaar terug een auto ongeluk gehad waardoor ik verminderd kracht had in mijn linker been, toen begonnen met de zij-standaard uit te zetten voor ik afstapte (ook omdat ik nu een hogere motor heb, dus moeilijker afstappen), en nooit meer mee gestopt.

Veiliger en makkelijker. Wel af en toe ff oefenen zonder voor het geval je de zijstandaard een keer niet kunt gebruiken :P
Geen ongeluk hier (wel ongelukkig :P) maar ook een zwakker linkerbeen. Helaas klapt mijn zijstandaard automatisch in en is dat juist de reden dat ik hem na de eerste rit al op de kant liet vallen :(

Nu stap ik als een ware acrobaat in een beweging van de motor terwijl ik de hendel voor de middenbok vastpak en daarmee de motor ook goed stabiel kan houden.

Wat ik vervelender vind is de motor van de middenbok afkrijgen. Door niet standaard vering en een breder zadel kan ik net niet genoeg kracht zetten om al zittende de motor van de bok te krijgen. Daardoor ook al een keer bij een tankstation de motor tegen een bezinepomp laten vallen leunen :P

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:09

Saffie_time

Why use this? 42!

@Daffie
Kijk ook even bij bandeservice brabant. Deze zit in Tilburg aan de goeie kant vanaf Den Bosch gezien.
Vond ik prettig en zeker niet te duur daar.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Ja ach.

Ben nu weer wakker. Alleen de kuip was een stuk plastic uit gespat. Gewoon weer terug gelijmd. De frame slider heeft schuurschade en mijn bar-end heeft ook wat schaafschade.

Overigens zet ik ook altijd mijn standaard uit voordat ik de bok erop zet. Echter, ik leunde dit keer - volgens mij door extreme vermoeidheid na de nachtdienst - niet met gewicht richting mijn kant, waardoor de motor naar rechts viel.

Echt, blij met de frame sliders. Laat die dingen maar de klappen opvangen. Overigens was de kuip al niet meer vers dankzij de vorige eigenaar.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:33:
[...]
Helaas klapt mijn zijstandaard automatisch in
Meteen afbreken dat mechanisme! Is natuurlijk zogenaamd voor de veiligheid. De slimmerik die dat bedacht heeft realiseert zich niet dat niet elke motor dat heeft. Dus iemand die 5 jaar veel op een motor rijdt met zo'n automatisch ding rekent er gewoon op. Die klapt dus bij de eerste linkerbocht op zijn nieuwe motor op zijn bek...

Standaard inklappen voor het wegrijden en uitzetten bij het stoppen moeten net zulke automatische handelingen zijn als het omdoen van je gordel in de auto. Als je een paar uur in het zadel hebt gezeten en je stop bij een tankstation ben je soms een beetje uit balans. En zeker bij een tankstation waar mensen wel eens diesel morsen en een motor met bepakking.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:56:
[...]

Meteen afbreken dat mechanisme! Is natuurlijk zogenaamd voor de veiligheid. De slimmerik die dat bedacht heeft realiseert zich niet dat niet elke motor dat heeft. Dus iemand die 5 jaar veel op een motor rijdt met zo'n automatisch ding rekent er gewoon op. Die klapt dus bij de eerste linkerbocht op zijn nieuwe motor op zijn bek...
Daarom slaat bijna elke motor af als je probeert weg te rijden met de standaard nog uitgeklapt :) Maar mee eens, dat soort systemen kan voor gevaarlijke gewoontes zorgen.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Mja, wilde er al een K1100 versie standaard onder laten zetten, maar kan natuurlijk ook kijken of ik zelf niet een goedkopere oplossing kan bedenken.

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 21:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

Mijn motor start niet eens met de standaard nog uitgeklapt, veilig maar lang niet altijd handig. sationair draaien op de standaard is er dan niet bij. gelukkig heeft ie nog een middenbok :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:59:
[...]
Daarom slaat bijna elke motor af als je probeert weg te rijden met de standaard nog uitgeklapt :) Maar mee eens, dat soort systemen kan voor gevaarlijke gewoontes zorgen.
En het grappige is dat (iig bij de BMW RT) die veiligheid heel vaak eraf wordt gehaald. Bij mij is het er weer op gezet blijkbaar, want normaal kan de politiemotor op de standaard blijven lopen, maar die van mij slaat netjes af.

Op de Diversion die ik had was dat irritant. Die liet de startmotor wel draaien, maar sloeg niet aan. Die BMW is gewoon dood (brandstofpomp gaat ook niet lopen als je contact maakt) als de standaard uit is. Is gekoppeld aan de dodemansknop.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Baggeraar schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:30:
Mijn motor start niet eens met de standaard nog uitgeklapt, veilig maar lang niet altijd handig. sationair draaien op de standaard is er dan niet bij. gelukkig heeft ie nog een middenbok :)
Waarom zou je 'm stationair willen laten draaien op de standaard? Gewoon starten en wegrijden. Nooit goed voor de motor om zo te draaien zonder fatsoenlijke koeling.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Blijven lopen op de standaard kan bij mijn motoren ook prima, maar zodra ik hem in zijn 1 probeer te zetten slaat de boel af.

En als nut daarvoor, voor als je heel erg lui bent bij het stoplicht? :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Afgelopen weken wel stationair laten draaien op standaard. Reden is dat de motor zo koud was dat ik met maximale choke nog maar net op stationair kon houden, en onder die omstandigheden wegrijden zou letterlijk met horten en stoten gaan. Na minuutje is het al stukken beter.

Met weer van deze week totaal niet nodig gehad, maar ruim onder vriespunt doe ik het wel.

Oslik blyat! Oslik!

• Alexji
  • Laatst online: 04-01 15:31
Ik gebruik altijd meteen de middenbok op mn K1100. Ik vind de standaard op de K ook niks, krijg altijd het gevoel dat hij net tè schuin staat. En mijn ervaring met de K serie is wanneer ze een tijdje op de zijstandaard hebben gestaan je echt flinke rookwolken achter je krijgt bij het starten.

• PilatuS
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:48:
[...]

Waarom zou je 'm stationair willen laten draaien op de standaard? Gewoon starten en wegrijden. Nooit goed voor de motor om zo te draaien zonder fatsoenlijke koeling.
Rij je altijd door rood dan ? :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:11:
[...]
Rij je altijd door rood dan ? :P
Altijd! :+

Ik doelde meer op het warmdraaien. Als ik 'm start, draait ie misschien 30 seconden en dan rij ik weg. Altijd een klein beetje choke, en als het erg koud is een beetje meer.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

BlackLabel01 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 17:29:
[...]

Kijk ook even op oponeo.nl, hier was voor mijn motor de Pilot Road 2 toch weer 10 euro goedkoper dan bij motorbandenmarkt.nl. Zitten in Polen geloof ik, bezorgen ging iig vrij snel. :)
Vergeet de Duitse bandenzaken niet, scheelt vaak enorm. Laatste keer dat ik banden had besteld was ik 50€ (incl. verzendkosten) goedkoper dan in Nederland.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Ik ben voor allroad banden van Michelin vaak bij Pneus het goedkoopste uit..

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Widow schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 08:12:
[...]

Dan kan je net zo goed 1156km vanaf NL naar Italie rijden en daar in de Dolomieten gaan scheuren 8)7 pak een hotelletje erbij, klaar! Ik heb dat ooit in 1 dag gedaan, op een gegeven moment vergeet je gewoon de lampen van je motor aan te doen, terwijl het half donker is. Kan niet al te best zijn.
breng me niet op ideeën :X zo ben ik weleens 's nachts in Parijs geweest omdat dat wel leuk leek _O- 2 ritjes vanuit Antwerpen en had nog wel zin om een blokkie om te knallen, alleen was het regenachtig weer dus heb ik uiteindelijk het 2e ritje overgeslagen _O-

heb wel meer van dat soort ritjes als jeje hier al over verbaasde :X

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54

Bommes

Capo del formaggio

Met de auto ben ik ooit voor een weekendje naar Kroatië gereden (Eiland KrK) om bij mijn vader op de camping een pilsje te gaan drinken.

Denk niet dat ik dat met de motor ook zal gaan doen.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:05:
Met de auto ben ik ooit voor een weekendje naar Kroatië gereden (Eiland KrK) om bij mijn vader op de camping een pilsje te gaan drinken.

Denk niet dat ik dat met de motor ook zal gaan doen.. :P
noord Kroatië (Selce) tot aan Sofia Bulgarije met de langste stop van 3,5 uur omdat mijn benzine op was :X en het tankstation 's nachts dicht is.

oja en ondertussen Montenegro Albanië Macedonië Griekenland en Turkije :X

3600km in 72 uur :X alles binnendoor

en daarna in de berm beland omdat het een tijdje terug was dat ik gegeten had |:( |:( |:( |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 19-02-2013 20:10 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En blijven beweren dat je de hele weg 100% geconcentreerd was... 8)7 Gekkenwerk als je het mij vraagt (dat doe je vast niet ;) )

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:44:
@ Daffie: Je gaat er toch niet serieus een BT014 op laten leggen, he ? Is een zwaar verouderd type band én (IMHO) nog een ontzettende klote band ook doordat 't ding vrij snel gaat "cuppen" én waardeloos is in de regen....

Laat er dan voor een paar tientjes minder een Continental Road/Sport Attack II op leggen ... Heb je naar mijn mening véél meer aan.
Jep, zojuist besteld. Ik ben absoluut niet thuis in de bandenwereld, en zo'n band lag er al op toen ik 'm kocht, en ik vond het best prima rijden.

@Saffie_time, Phyxion, chucky: Thanks voor de hints, maar zoals gezegd al besteld. Voor de volgende kee rmisschien :).

EDIT: Karma is a b*tch :P.... Had een poos geleden ook al een vraag over banden gesteld hier, maar toen niks mee gedaan, maar er werd ook niet echt op gereageerd. Nu dus nog een keer gevraagd, en net nadat ik besteld heb word ik 'overspoeld' met ideeen enzo :P.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik de reacties niet op prijs stel hoor, quite the opposite, vind het fijn :). Maar helaas te laat deze keer :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Daffie op 19-02-2013 20:57 ]

https://freight.associates

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier komende week maar weer eens wat standaard kunststof van de fiets schroeven en vervangen door onderstaand spul :P

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nvbnte.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-02-2013 21:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
Heeft er iemand ervaring met het monteren van andere banden dan wat opgegeven is door fabrikant?
Gaat om een gsx600f uit 1993. Ligt nu een kale macadam (troep) achterop die nodig vervangen moet worden. Voor zit een pilot activ, die nog wel even mee kan. Nu ben ik ook niet echt tevreden over de pilot activ, maar gezien ik de komende maanden voornamelijk snelweg rijdt hou ik dat nog wel uit. Wat er nu onder zit is 110/80r17 en 140/80/r17.
Schijnt dat 120/70/r17 en 150/70/r17 ook mogelijk is, wat fijn zou zijn aangezien dit bandenkeus aanzienlijk vergroot. Maar nu de vraag; is het dan mogelijk om nu al een 150/80/r17 te monteren (wordt pilot road 2), en dan nog een tijdje te rijden met de 110/80 voorband, om die richting de zomer te vervangen? Of is dit een echte no-go?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:43
Lol.. ik heb net een prijsopgaaf gevraagd bij Arie Molenaar voor nieuwe banden (en advies welke) voor een GSX 600 F uit 1995 :)

Ik denk dat ik er gewoon BT45's om ga leggen... lijkt toch wel voor die maat de beste band.. en ik rij toch niet als een idioot dus dat ie wat harder is maakt niet zoveel uit.

UNOX: The worst operating system

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

thumblex. schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:18:
Heeft er iemand ervaring met het monteren van andere banden dan wat opgegeven is door fabrikant?
Gaat om een gsx600f uit 1993. Ligt nu een kale macadam (troep) achterop die nodig vervangen moet worden. Voor zit een pilot activ, die nog wel even mee kan. Nu ben ik ook niet echt tevreden over de pilot activ, maar gezien ik de komende maanden voornamelijk snelweg rijdt hou ik dat nog wel uit. Wat er nu onder zit is 110/80r17 en 140/80/r17.
Schijnt dat 120/70/r17 en 150/70/r17 ook mogelijk is, wat fijn zou zijn aangezien dit bandenkeus aanzienlijk vergroot. Maar nu de vraag; is het dan mogelijk om nu al een 150/80/r17 te monteren (wordt pilot road 2), en dan nog een tijdje te rijden met de 110/80 voorband, om die richting de zomer te vervangen? Of is dit een echte no-go?
Twee merken door/langs elkaar gebruiken ben ik persoonlijk nooit een voorstander van, maar aangezien je dat niet gaat doen (beide Michelin ;) ) ......

Of het gaat passen met die vergroting van de breedte van de banden is afhankelijk van een aantal zaken:
  • Breedte van de velg, maar dat is meestal niet echt een probleem qua pasvorm tenzij je meerdere breedtematen ineens omhoog wil. Rijgedrag van de fiets wordt er overigens wél anders door.
  • Beschikbare ruimte tussen het spatbord en de band. Een bredere band uit de zelfde hoogteklasse (60/70/80) is hoger. Past meestal wél, maar er blijven ooit steentjes aan je band plakken die krassen in het spatbordje kunnen zetten als er maar nét genoeg ruimte is.
  • Beschikbare ruimte in de achterbrug (denk aan de ketting) en/of tussen de voorpoten.
Die getalletjes op een band, xxx/yyRzz

xxx = breedte van 't loopvlak in millimeters (bij een motorfiets dus de breedte van de gehele band).
yy = hoogte van de band in millimeters (bij een motorfiets dus de afstand van de velgrand tot aan het "hoogste" punt).
R = Radiaal type band.
zz = verlgdiameter in inches.

Voor de "R" staat vaak nog een letter meer voor de snelheidsaanduiding oftwel de maximimum snelheid welke er maximaal verantwoord mee haalbaar is/blijft volgens de leverancier.
  • B : 50
  • C : 60
  • D : 65
  • E : 70
  • F : 80
  • G : 90
  • J : 100
  • K : 110
  • L : 120
  • M : 130
  • N : 140
  • P : 150
  • Q : 160
  • R : 170
  • S : 180
  • T : 190
  • U : 200
  • H > 210
  • V > 240
  • W > 270
  • Y > 300
  • Z > 240
Als laatste staat er ook vaak nog een "load-index" achter, maar daar heb je met de meeste motoren weinig mee te maken tenzij je een tourbuffel rijd en je banden dus wat meer gewicht te verdragen krijgen.

Wat je nú zelf van plan bent kan ik alleen maar als positief zien. Je vervang een (oude) "Pilot Activ" door een nieuwe "Pilot Road II" en hebt zometeen vóór dus meer controle/grip dan achter.
Één van de fijnste combi's op een (semi) tourfiets vind ik persoonlijk: Achter een Pilot Road II, vóór een Pilot Power II. Mooie van die combi is dat je vóór veel grip hebt én dat de set gelijkmatig opslijt dus gewoon 2 aan 2 vervangen kan worden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier ongewild ervaring met andere banden dan opgegeven.

Toen ik mijn PC800 kocht waren beide banden uitgedroogd en bijna vierkant. Voor was nog redelijk (diep profiel, maar weinig grip), maar achter was de band breder dan zou moeten (en versleten en uitgedroogd). Resultaat was dat omhellen in bochten niet soepel ging maar, met een soort 'knik', eerst te weinig, daarna opeens heel veel. Oh, en bijzonder weinig grip.

Heb vervolgens nieuwe banden eronder laten zetten die wel juiste maat waren, maar nog steeds niet aanbevolen door fabrikant. Officieel kunnen er alleen Dunlop K555-jes onder, maar die slijten snel en hebben weinig grip bij nat weer. In plaats daarvan ben ik voor Metzeler ME-880 gegaan.

Of ze echt zoveel beter zijn dan de K555 kan ik niet beoordelen, dat ze lichtjaren beter waren dan oude, uitgedroogde en niet goed passende banden staat als paal boven water ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een ander merk/type is vaak niet eens zó verkeerd. Waar de motorfabrikant zich tegen in wil dekken is dat je banden gaat monteren die technisch gezien niet bij de fiets passen en dus wordt er een "standaard" gesteld.

2 verschillende merken voor/achter kan ik je (en waarschijnlijk niemand) echt aanraden.

• Tylen
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

thumblex. schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 23:18:
Ja kan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:56

bakvis

Tweakers.Nerd

dion_b schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:21:
Hier ongewild ervaring met andere banden dan opgegeven.

Toen ik mijn PC800 kocht waren beide banden uitgedroogd en bijna vierkant. Voor was nog redelijk (diep profiel, maar weinig grip), maar achter was de band breder dan zou moeten (en versleten en uitgedroogd). Resultaat was dat omhellen in bochten niet soepel ging maar, met een soort 'knik', eerst te weinig, daarna opeens heel veel. Oh, en bijzonder weinig grip.

Heb vervolgens nieuwe banden eronder laten zetten die wel juiste maat waren, maar nog steeds niet aanbevolen door fabrikant. Officieel kunnen er alleen Dunlop K555-jes onder, maar die slijten snel en hebben weinig grip bij nat weer. In plaats daarvan ben ik voor Metzeler ME-880 gegaan.

Of ze echt zoveel beter zijn dan de K555 kan ik niet beoordelen, dat ze lichtjaren beter waren dan oude, uitgedroogde en niet goed passende banden staat als paal boven water ;)
Ik heb een beetje het zelfde gevoel met mijn nieuwe fiets. Een SV 650 S uit 2008 met 4000 KM op de teller maar nog de orginele banden (dunlop, al niet de beste wat ik overal lees). De banden gaven half december niet echt het vertrouwen wat ik er van verwacht had. Bij de beurt heeft de dealer d'r niets speciaals op gezegd en gezegd dat de banden OK waren.

Wat ik me nu dus afvraag, hoeveel jaar kan een setje banden mee voordat ze opgedroogd zijn, en dus behoorlijk wat grip verliezen?

Ik ben nog maar een beginnend rijder, dus de bandjes zullen nog wel vierkant gereden worden. Wat is het advies? Nog een seizoen doorrijden of preventief vervangen (wel een flinke kostenpost)?

Mijn Specs

• Tylen
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Tja, als het eenmaal tussen de oren zit dat je bandjes minder grip geven. Dan kan je beter prefentief de banden vervangen. Anders rijd je niet lekker meer, zeg maar te krampachtig.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
DECOY88 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:25:
[...]

breng me niet op ideeën :X zo ben ik weleens 's nachts in Parijs geweest omdat dat wel leuk leek
Ritje naar Berlijn omdat ik me een keer verveelde en verders niks te doen had.
Achterbank van de auto sliep overigens wel lekker...

Banden discussie @ hieronder:
maat van me heeft zn zinnen gezet op een stel michelins... vervolgens begon ik ook eensch na te denken, GPz komt binnenkort uit de schuur en dan ga ik toch het een en ander doen aan onderhoud.... Beter gelijk voor nieuwe bandjes kijken of nie?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

GenjiBlade schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:06:
[...]

Ritje naar Berlijn omdat ik me een keer verveelde en verders niks te doen had.
Achterbank van de auto sliep overigens wel lekker...

Banden discussie @ hieronder:
maat van me heeft zn zinnen gezet op een stel michelins... vervolgens begon ik ook eensch na te denken, GPz komt binnenkort uit de schuur en dan ga ik toch het een en ander doen aan onderhoud.... Beter gelijk voor nieuwe bandjes kijken of nie?
Ligt eraan, als ze uitgedroogd/gescheurd/gecupped/kaal zijn ja...anders...neuh niet perse... :)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Korvaag
dion_b schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 01:21:
Resultaat was dat omhellen in bochten niet soepel ging maar, met een soort 'knik', eerst te weinig, daarna opeens heel veel. Oh, en bijzonder weinig grip.
Bekend... :) Rotondes zijn bij mij ook zo.. bochtje.. vloeiend.. KANTELPUNT... :P

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-01 18:19
wimmel_1 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 00:46:
[...]

Twee merken door/langs elkaar gebruiken ben ik persoonlijk nooit een voorstander van, maar aangezien je dat niet gaat doen (beide Michelin ;) ) ......

Of het gaat passen met die vergroting van de breedte van de banden is afhankelijk van een aantal zaken:
  • Breedte van de velg, maar dat is meestal niet echt een probleem qua pasvorm tenzij je meerdere breedtematen ineens omhoog wil. Rijgedrag van de fiets wordt er overigens wél anders door.
  • Beschikbare ruimte tussen het spatbord en de band. Een bredere band uit de zelfde hoogteklasse (60/70/80) is hoger. Past meestal wél, maar er blijven ooit steentjes aan je band plakken die krassen in het spatbordje kunnen zetten als er maar nét genoeg ruimte is.
  • Beschikbare ruimte in de achterbrug (denk aan de ketting) en/of tussen de voorpoten.
Die getalletjes op een band, xxx/yyRzz

xxx = breedte van 't loopvlak in millimeters (bij een motorfiets dus de breedte van de gehele band).
yy = hoogte van de band in millimeters (bij een motorfiets dus de afstand van de velgrand tot aan het "hoogste" punt).
R = Radiaal type band.
zz = verlgdiameter in inches.

Voor de "R" staat vaak nog een letter meer voor de snelheidsaanduiding oftwel de maximimum snelheid welke er maximaal verantwoord mee haalbaar is/blijft volgens de leverancier.
  • B : 50
  • C : 60
  • D : 65
  • E : 70
  • F : 80
  • G : 90
  • J : 100
  • K : 110
  • L : 120
  • M : 130
  • N : 140
  • P : 150
  • Q : 160
  • R : 170
  • S : 180
  • T : 190
  • U : 200
  • H > 210
  • V > 240
  • W > 270
  • Y > 300
  • Z > 240
Als laatste staat er ook vaak nog een "load-index" achter, maar daar heb je met de meeste motoren weinig mee te maken tenzij je een tourbuffel rijd en je banden dus wat meer gewicht te verdragen krijgen.

Wat je nú zelf van plan bent kan ik alleen maar als positief zien. Je vervang een (oude) "Pilot Activ" door een nieuwe "Pilot Road II" en hebt zometeen vóór dus meer controle/grip dan achter.
Één van de fijnste combi's op een (semi) tourfiets vind ik persoonlijk: Achter een Pilot Road II, vóór een Pilot Power II. Mooie van die combi is dat je vóór veel grip hebt én dat de set gelijkmatig opslijt dus gewoon 2 aan 2 vervangen kan worden.
Klopt bijna, de achterband (macadam) wordt eerst vervangen, dan pas de pilot activ (voor) ;)
Maar eens bellen om een afspraak te gaan maken

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
Ik zou liever niet méér grip achter hebben dan voor..Als je dan merkt dat je grip verliest is het ook gelijk te laat ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:20

-tom-562

Oliesjeik

Idd, gewoon tegelijkertijd vervangen

Vaak bu'j te bang!

• Ricepuppet
Ondanks alles, toch overstag gegaan voor Revit Apache laarzen :)

Enkelbescherming, waterdicht en flexibel.

Afbeeldingslocatie: http://www.bradfordmotorcycles.co.uk/user/products/large/Revit-Apache-H20-Boot-Black.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Ricepuppet op 20-02-2013 15:43 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
De onderkant lijkt een hardloopschoen, en de bovenkant een motorschoen. Betekend dat dat ze ook nog eens supercomfy lopen :+ ?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-ciR4wOFogVM/USTz8r9RZrI/AAAAAAAAA3o/qklfPTbHpU8/s800/IMAG0265.jpg

dempertje binnen :9~

• Ricepuppet
Widow schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:51:
De onderkant lijkt een hardloopschoen, en de bovenkant een motorschoen. Betekend dat dat ze ook nog eens supercomfy lopen :+ ?
Skywalk technologie, marketing term, bullshit. Schijnen in elk geval net zo comfortabel te lopen in lange sessies als Nike Air's.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-tje? hoezo -tje ? :P

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:27:
En blijven beweren dat je de hele weg 100% geconcentreerd was... 8)7 Gekkenwerk als je het mij vraagt (dat doe je vast niet ;) )
zit verschil tussen 110% en 0% er waren grote delen waar niks is. dus dan kan je je concentratie wat laten zakken en als je weer bij een dorpje kwam lette je weer beter op. en ieder uur even een foto/drink/plas pauze. te mooie omgeving om volgas doorheen te jagen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Op welke fiets komt ie te liggen ? Het zal wel een seatpipe zijn toch ?

• joshje
op mijn Zx6r uit 2005 is inderdaad een seatpipe :)

Verwijderd

:D

Wilt u een motor bij uw demper? _/-\o_ :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:49:
[...]
zit verschil tussen 110% en 0% er waren grote delen waar niks is. dus dan kan je je concentratie wat laten zakken en als je weer bij een dorpje kwam lette je weer beter op. en ieder uur even een foto/drink/plas pauze. te mooie omgeving om volgas doorheen te jagen
Tsja....ik heb zelf zat van dat soort monsteretappes gedaan en het is altijd maar goed dat er niets gebeurt dat je reactievermogen op de proef stelt. Het is net als met drank op rijden. Talloze mensen denken dat een paar biertjes nog geen invloed heeft, totdat ze een keer een test doen. En dan is het schrikken.
Ook blijkt dan dat mensen die denken dat ze meer gewend zijn, het beter doen. Ook dat blijkt niet te kloppen.

Maar buiten het veiligheidsaspect is er ook geen donder aan. Je rijdt maar en je rijdt maar, en er is geen tijd om iets te zien. Ik vind het een beetje zonde van de brandstof om zo snel door een land te razen. Een beetje als Japanners: je ziet achteraf aan de foto's waar je geweest bent ;)

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Heeft iemand toevallig een Akrapovic carbon liggen voor een Suzuki GSX-R750 uit 2006/2007 (geen short, maar de lange variant)

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Ricepuppet schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:22:
[...]

Skywalk technologie, marketing term, bullshit. Schijnen in elk geval net zo comfortabel te lopen in lange sessies als Nike Air's.
Zelfde motorlaarzen hier, alleen heb ik die van mij al een paar jaar. Moet zeggen, voor iets wat gemaakt is met lopen als afterthought (Je zit tenslotte meer op de motor met motorlaarzen aan dan dat je loopt) - ze lopen wel erg goed, heb ze zelfs een weekje als bergschoenen gebruikt omdat ze beter lopen dan mijn oude bergschoenen. :P

• Ricepuppet
Volgens m'n pa - die motorrij instructeur is - zijn het nog mooie vrouwen ook *O*
GenjiBlade schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:20:
[...]

Zelfde motorlaarzen hier, alleen heb ik die van mij al een paar jaar. Moet zeggen, voor iets wat gemaakt is met lopen als afterthought (Je zit tenslotte meer op de motor met motorlaarzen aan dan dat je loopt) - ze lopen wel erg goed, heb ze zelfs een weekje als bergschoenen gebruikt omdat ze beter lopen dan mijn oude bergschoenen. :P
Ze komen straks binnen. Ga vanvond even een ritje met ze maken.

Verwijderd

Zet de doos tissues maar klaar

http://www.bikeexif.com/yamaha-xv920

de geilste virago op de planeet, is verbeterd!

de virago, de motor waarvan je zegt "neuh vast een leuk blok, maar liever niet"
het motor equivalent van die meid met "het leuke karakter" maar kei lelijk...

Die is nu dus omgetovered in Mila Kunis.
Mijn god wat is dat ding goed!

• joshje
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-_OLtDWRl1xo/USYWsvSI5XI/AAAAAAAAA4M/KFG1YXDuXdc/s800/IMAG0267.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-7-WGwYgKDSE/USYW6dDyhcI/AAAAAAAAA4c/mV0lAl76wIs/s800/IMAG0269.jpg

hij zit eronder!

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Als er een keertje een BMW verdacht lang achter je blijft plakken, dan is het omdat ik het zo'n geweldige pijp vind _/-\o_

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:56

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:55:

:9~ Wat een ongelofelijk geile fiets is dat zeg! Ik hou wel van die old meets new café racer look!

Mijn Specs

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bah, een van de mooiste cruisers (want niet overbeladen met chroom) gechopt tot het door zou kunnen voor - nouja, willekeurig welke cafe racer met V-twin :o

Over smaak valt duidelijk niet te twisten :P

Oslik blyat! Oslik!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nee, niet mijn smaak :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ik mis vooral een paar spatborden en een plek voor de nummerplaat.

• Ricepuppet
Ik vind hem ook niks. En dat is omdat ik zelf een Virago heb gehad. Eens met bovenstaande opmerkingen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:23:
[...]

Bah, een van de mooiste cruisers (want niet overbeladen met chroom) gechopt tot het door zou kunnen voor - nouja, willekeurig welke cafe racer met V-twin :o

Over smaak valt duidelijk niet te twisten :P
Een Virago is echt de ultieme kappersmotor :P (al helemaal die met een minimaal aantal CC's :P). Al die Japanse jaren '80 chopperts zijn lillik, en blijkbaar mooie donors voor caferacers/streettrackers

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Inderdaad een prachtmotor, helemaal mijn smaak 8) _/-\o_

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Staat hem goed, snel die knipperlichten ditchen voor een mooiere en slankere variant. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• joshje
Joopieboy schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:04:
[...]

Staat hem goed, snel die knipperlichten ditchen voor een mooiere en slankere variant. :)
Dankje! knipperlichten liggen klaar maar eerst moet ik nog een goede Kentekenplaat houder vinden ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zacht schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:29:
ik mis vooral een paar spatborden en een plek voor de nummerplaat.
dat dacht ik ook al (ben te practisch denk ik ;) )
Maar wel een mooi ding 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Vroeg mij al af wie onlangs mijn douchekop heeft gejat. Blijkbaar heeft diegene hem verwerkt tot uitlaat

• Daffie
Het zit er helaas dik in dat ik niet mee kan doen met de Tweakers Tour. Heb vanavond per direct m'n motor geschorst. Reden is dat er een reeele kans is dat ik mijn rijbewijs moet inleveren n.a.v. een forse snelheidsovertreding, wat op zijn beurt hoogstwaarschijnlijk ontslag bij m'n huidige werkgever gaat betekenen. Ik ben er zo van geschrokken dat ik voorlopig dat beest niet meer aan raak. Ik kan het blijkbaar nog niet aan.

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 20:42
Daffie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:46:
Het zit er helaas dik in dat ik niet mee kan doen met de Tweakers Tour. Heb vanavond per direct m'n motor geschorst. Reden is dat er een reeele kans is dat ik mijn rijbewijs moet inleveren n.a.v. een forse snelheidsovertreding, wat op zijn beurt hoogstwaarschijnlijk ontslag bij m'n huidige werkgever gaat betekenen. Ik ben er zo van geschrokken dat ik voorlopig dat beest niet meer aan raak. Ik kan het blijkbaar nog niet aan.
Wow, grote gevolgen. Succes.

V-Strom 650

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Even een hele stomme vraag: als 'het rijbewijs' wordt ingevorderd, geldt dat dan voor alle voertuigen op het rbw of alleen degene waarmee de overtreding is begaan? Ik denk zelf alle, maar soms zitten die dingen heel raar in elkaar.

Sterkte iig!

Je kunt een klaagschrift indienen als je dreigt je baan erdoor kwijt te raken en bv om een alternatieve straf vragen. Als er zoveel voor je vanaf hangt, zou ik vooral heel erg schuldbewust doen en toch wel zeker melden dat je een straf verdient. Maar je baan kwijt in deze tijd is niet echt heel handig zullen we maar zeggen.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 12:40

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:09:
[...]

Even een hele stomme vraag: als 'het rijbewijs' wordt ingevorderd, geldt dat dan voor alle voertuigen op het rbw of alleen degene waarmee de overtreding is begaan? Ik denk zelf alle, maar soms zitten die dingen heel raar in elkaar.
Alle natuurlijk.

Je kan zelfs je rijbewijs kwijt raken voor iets wat je op de fiets doet. Je levert het papiertje zelf binnen.
Iemand die vrachtwagenchauffeur is bijvoorbeeld en in z'n vrije tijd z'n rijbewijs kwijt speelt door een overtreding met de wagen mag dus ook niet met de vrachtwagen rijden dan.

Dat wordt dan heel vaak aangehaald voor de politierechter: "en m'n job dan" (vertegenwoordigers, consultants, taxichauffeurs,...). Maar daar is het antwoord meestal "had je maar aan moeten denken voor je die overtreding beging".

[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 21-02-2013 23:21 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:19:
[...]
Dat wordt dan heel vaak aangehaald voor de politierechter: "en m'n job dan" (vertegenwoordigers, consultants, taxichauffeurs,...). Maar daar is het antwoord meestal "had je maar aan moeten denken voor je die overtreding beging".
Klopt. Toch is (een jaar of 20 geleden denk ik, misschien langer) een vriend van mijn vader de dans ontsprongen toen ie bezopen de dijk af reed. Hij moest vrijdagmiddag zijn rbw inlevern en kom 'm maandagochtend weer ophalen. Meneer had een (groot) bedrijf en kon niet zonder rbw. Ik dacht altijd bij mezelf 'als ie iemand dood had gereden, was ie ook niet alleen in het weekend dood...'. Maar ja...andere tijden denk ik. Tegenwoordig kom je daar niet zo makkelijk meer mee weg.

Valt nog mee dat niemand heeft gezegd 'er zal maar een kind oversteken...' :+

[edit]
Ik ben trouwens zelf ICT Nomade en ik zou niet mijn baan kwijt zijn bij inname rbw. Er zijn collega's zonder auto die elke dag met het OV (the horror!) gaan. Maar ja, als je storingsdienst hebt, kan dat natuurlijk niet.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 21-02-2013 23:33 ]

• Korvaag
Zeg.. als ik wat motorkleding te koop heb.. kan ik dat in dit topic doen of is dat ongewenst... ? (en/of mag een link naar Marktplaats evt wel?). Het op vraag en aanbod zetten vind ik echt wat raar voor motorkleding (op een ICT danwel apparatuur georienteerd forum).

• Pazzi
  • Laatst online: 15-01 11:27

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Brrr... wanneer komt de lente nou eens op gang?

Sinds deze week weer op de motor naar het werk, maar zo 's avonds laat (ben net thuis) op de terugweg is het eigenlijk nog net te koud. Gelukkig hoef ik maar een klein stukje, maar ik ben ondertussen wel klaar met die temperaturen onder nul...

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WTF...

Waar heb je dát voor elkaar gekregen? Ik heb mijn rijbewijs een jaartje of tweeënhalf geleden ook een tijdje in mogen leveren nadat ik "iets" te hard over de kapelweg reed....
Was destijds m'n rijbewijs voor 6 dagen kwijt (waarvan 2 weekenddagen). Ben meteen de eerste dag dat het in s'Hertogenbosch bij het arrondisement lag gaan bellen voor teruggave (woensdagavond ingevorderd, vrijdagochtend lag 't bij 't arrondisement. Vrijdag middag gebeld én maandagochtend nog maar eens een keer, dinsdagmiddag kon ik 't weer ophalen (met de trein)).

Regels/sancties zijn geloof ik behoorlijk aangescherpt inmiddels maar misschien heb je geluk en tref je een coulante OVJ. En een rijbewijs invorderen doen ze voor zover ik weet alleen bij staandehouding, nooit/zelden achteraf.

Heb destijds 3 dagen met de trein op pad gemogen naar m'n werk en m'n werk zit, als technical consultant, door geheel zuid Nederland. Rotterdam en Maastricht zijn redelijk met de trein te bereiken maar ik was érg blij toen ik weer met m'n auto verder kon ;) En ik houd mezelf tegenwoordig dan ook redelijk aan de max. snelheid (lees: invorderingsgrens :o)

En voor Mphillip: Je mag geen enkel voertuig meer besturen waarvoor je een rijbewijs nodig hebt op het moment dat het ingevorderd is, dus zélfs geen bromfiets.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 22-02-2013 10:17 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is het tegenwoordig vrij standaard dat je je rijbewijs 3 maanden kwijt bent.
Wat dat betreft is het echt klote rijden in Nederland :( ik rij vaak over de dijken hier in de regio, en daar is het bijna overal 60 km/h. Met een SS rij je vaak makkelijk het dubbele, en het 3 dubbele komt ook 'wel eens' voor O-) :X

Vaak bu'j te bang!

• Ricepuppet
Wat ik nu tik is mijn mening;

Ik vind dat een ieder zelf verantwoordelijk is voor wat hij doet. Het (te) hard rijden is je eigen ding; ik raad het niet aan. Vergeet niet dat een verkeerd liggend steentje, het niet opletten, het net niet zien van een ander voertuig, fataal kan zijn.

Dat is ook de reden dat je je rijbewijs mag inleveren en ik vind dat gegrond. Je hebt als bestuurder werkelijk GEEN idee op dat moment wat je KAN veroorzaken. Jij denkt dan wel dat je goed kan rijden 'dat je niks overkomt' omdat je het wel beter weet; maar elke milliscule interventie kan voor een hoop problemen zorgen.

Van mij mogen wel meer mensen hun rijbewijs inleveren, en ja, ook motorrijders. Soms schaam ik mij kapot voor andere motorrijders (en automobilisten) die ik op straat tegenkom met hun verschrikkelijk arrogante en stupide rij gedrag.

'Gelukkig' zijn het maar enkelingen. Het overgrote deel van Nederland weet zich netjes te gedragen in het verkeer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:o

Afbeeldingslocatie: http://hennybos.com/wp-content/uploads/2012/02/moraalridder.jpg

• Ricepuppet
Heh.

Niks moraalridder. Ik weet - vanuit werk en prive - wat het kan doen met mensen. Racen is prima, maar doe dat uit het zicht van een ander.

Ik geef ook gas, maar weet wanneer; als ik b.v. de snelweg op ga.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ricepuppet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:10:
Heh.

Niks moraalridder. Ik weet - vanuit werk en prive - wat het kan doen met mensen. Racen is prima, maar doe dat uit het zicht van een ander.

En dan met name uit het zicht van de politie :D

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:10:
Heh.

Ach, dat soort reacties kun je verwachten. Als je dat op MF zegt, komen ze al met pek en veren aan.
De waarheid is hard, zullen we maar zeggen. Racen moet je op een circuit doen. En hard rijden 'waar het kan' is in theorie ok, maar als de staasie je ziet, hebben ze niets te maken met het feit dat het daar 'wel kan' of dat het rustig is. Die max snelheid geldt onvoorwaardelijk.

De openbare weg is er gewoon helemaal niet voor geschikt. Op een dijkje kun je in theorie lekker skeuren. Maar waar je met normale snelheid nog wel over een hapje grind in de bocht kunt rijden, lukt dat niet als je 2 of 3x de toegestane 60 rijdt. Niet dat ik me aan die 60 hou, ik ga er ook wel eens over. Ik ben beslist geen moraalridder, maar een realist. Doe een circuitdag als je lekker wilt scheuren. Dijkjes zijn er om meerdere redenen niet voor geschikt en als je een beetje je hersens gebruikt, weet je waarom. Maar misschien WILLEN die mensen ook graag klagen dat we straks nergens meer met de motor mogen komen. En dat is maar één reden dat je beter je kak op kunt houden.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Slecht nieuws! Ik ga er voor het gemak even van uit dat deze post nog onder zeer emotionele omstandigheden is geplaatst. Wacht eerst even af wat nou precies de uitkomst wordt. Over een paar dagen denk je er misschien weer anders over.
Ik neem aan dat je werkgever je ook niet zo resoluut zal ontslaan, er zal vast ergens begrip voor de situatie zijn.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
mphilipp schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:54:
[...]
*knip En dat is maar één reden dat je beter je kak op kunt houden.
Je "wat" ophouden ? :?

Ik snap het niet.
'Ach, dat soort reacties kun je verwachten. Als je dat op MF zegt, komen ze al met pek en veren aan.' en daarom kan je beter je kak ophouden.

,of
'De waarheid is hard, zullen we maar zeggen.' en daarom kan je beter je kak ophouden.

,of
'Racen moet je op een circuit doen. En hard rijden 'waar het kan' is in theorie ok, maar als de staasie je ziet, hebben ze niets te maken met het feit dat het daar 'wel kan' of dat het rustig is. Die max snelheid geldt onvoorwaardelijk.' en daarom kan je beter je kak ophouden

,of
'Maar misschien WILLEN die mensen ook graag klagen dat we straks nergens meer met de motor mogen komen.' en daarom kan je beter je kak ophouden.

it doesn't make sense. :/

[ Voor 62% gewijzigd door newbreed op 22-02-2013 13:36 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

newbreed schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:25:
[...]

Je "wat" ophouden ? :?

Ik snap het niet.
Ik ook niet.

• PilatuS
  • Niet online
Het zit er helaas dik in dat ik niet mee kan doen met de Tweakers Tour. Heb vanavond per direct m'n motor geschorst. Reden is dat er een reeele kans is dat ik mijn rijbewijs moet inleveren n.a.v. een forse snelheidsovertreding, wat op zijn beurt hoogstwaarschijnlijk ontslag bij m'n huidige werkgever gaat betekenen. Ik ben er zo van geschrokken dat ik voorlopig dat beest niet meer aan raak.
Ik kan het blijkbaar nog niet aan.
Het niet aankunnen zou ik sowieso niet zeggen. Niet dat ik het verhaal compleet ken nu maar het is denk ik gewoon ook pech hebben. Er zijn genoeg gasten die constant met 200+ over een dijk blazen en nooit gepakt worden. Meer dan 50km te hard rijden gebeurt denk ik de meeste motorrijders wel eens, de vraag is dan alleen of de politie het ziet.

2 jaar terug heb ik mazzel gehad met 51km te hard. Daar ging dus nog 3km correctie vanaf waardoor het gewoon een dikke bon werd. Net op het moment dat ik even gas gaf stonden ze er met een laser. 100 meter verderop reed ik nog maar 10km te hard.

• Daffie
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:02:
[...]

WTF...

Waar heb je dát voor elkaar gekregen? Ik heb mijn rijbewijs een jaartje of tweeënhalf geleden ook een tijdje in mogen leveren nadat ik "iets" te hard over de kapelweg reed....
Was destijds m'n rijbewijs voor 6 dagen kwijt (waarvan 2 weekenddagen). Ben meteen de eerste dag dat het in s'Hertogenbosch bij het arrondisement lag gaan bellen voor teruggave (woensdagavond ingevorderd, vrijdagochtend lag 't bij 't arrondisement. Vrijdag middag gebeld én maandagochtend nog maar eens een keer, dinsdagmiddag kon ik 't weer ophalen (met de trein)).

Regels/sancties zijn geloof ik behoorlijk aangescherpt inmiddels maar misschien heb je geluk en tref je een coulante OVJ. En een rijbewijs invorderen doen ze voor zover ik weet alleen bij staandehouding, nooit/zelden achteraf.

Heb destijds 3 dagen met de trein op pad gemogen naar m'n werk en m'n werk zit, als technical consultant, door geheel zuid Nederland. Rotterdam en Maastricht zijn redelijk met de trein te bereiken maar ik was érg blij toen ik weer met m'n auto verder kon ;) En ik houd mezelf tegenwoordig dan ook redelijk aan de max. snelheid (lees: invorderingsgrens :o)

En voor Mphillip: Je mag geen enkel voertuig meer besturen waarvoor je een rijbewijs nodig hebt op het moment dat het ingevorderd is, dus zélfs geen bromfiets.
Oisterwijksedreef, tussen Oisterwijk en Boxtel, t.h.v. Haaren. Bewust niet op de beruchte Kapelweg maar blijkbaar staan ze daar dus ook.

@iedereen: Er word gepraat over 'als je wilt racen moet je maar naar een circuit gaan'. Maar wat is racen? Is dat de maximaal toegestande snelheid overschreiden? Want in dat geval race't iedereen volgens mij. Is racen boven een bepaalde snelheid rijden? Is racen sportief bochtjes nemen/rijbaan markeringen negeren?
In mijn geval heb ik over 1 stuk rechte weg, met geen afslagen behalve enkele uitritten, de 140 aangetikt. Degenen met HK XS kunnen aldaar het hele verhaal lezen, op pagina 7 staat een flinke lap tekst.

De google maps streetview is outdated. Het gaat om deze weg:
klik, klik en klik.

• DECOY88
(overleden)
Daffie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:14:
[...]

Oisterwijksedreef, tussen Oisterwijk en Boxtel, t.h.v. Haaren. Bewust niet op de beruchte Kapelweg maar blijkbaar staan ze daar dus ook.

@iedereen: Er word gepraat over 'als je wilt racen moet je maar naar een circuit gaan'. Maar wat is racen? Is dat de maximaal toegestande snelheid overschreiden? Want in dat geval race't iedereen volgens mij. Is racen boven een bepaalde snelheid rijden? Is racen sportief bochtjes nemen/rijbaan markeringen negeren?
In mijn geval heb ik over 1 stuk rechte weg, met geen afslagen behalve enkele uitritten, de 140 aangetikt. Degenen met HK XS kunnen aldaar het hele verhaal lezen, op pagina 7 staat een flinke lap tekst.

klik, klik en klik.
als je wilt racen ga je maar naar een circuit dag :') in de bijna 5 jaar dat ik rij. voor ~ 900 euro het cjib gesponsord. dagje Zandvoort is €175 (dichtste bij) dus ik zou wel 1 dag per jaar kunnen circuit knallen. of gewoon altijd en het risico lopen dat ik eens wat moet aftikken. en evt. zelfs inleveren (kan nog met de fiets te werk dus als ik hem kwijt ben maakt dat geen verschil op mijn werk)

ik kan je alvast vertellen dat bij sommige het bloed gaat koken als je dat verteld >:)

rec staat op 39 te hard. gelukkig stonden ze maandag aangezien ik dinsdags de 100 km/u overschrijding bijna haalde :X iets met wind mee O-)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Boete's zie ik gewoon als een verkapte extra vorm van belasting O-)
Gelukkig is heb ik van die vorm van belasting nog nooit post gehad *ff afkloppen :X *
Ik hou er wel serieus rekening mee dat er keer een flinke boete op de mat komt, maar ik heb daarvoor al geld opzij gelegd :P Zolang ik m'n rijbewijs maar niet kwijt ben betaal ik de boete(s) met liefde (nouja, met frisse tegenzin dan :+)

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:43:
Gelukkig is heb ik van die vorm van belasting nog nooit post gehad *ff afkloppen :X *
Ik hou er wel serieus rekening mee dat er keer een flinke boete op de mat komt, maar ik heb daarvoor al geld opzij gelegd :P Zolang ik m'n rijbewijs maar niet kwijt ben betaal ik de boete(s) met liefde (nouja, met frisse tegenzin dan :+)
ik heb volgens mij nog nooit zon grote smile op mijn smoel gehad toen ik aan de kant werd gezet door een camerawagen. en ze vertelde dat ik wel 28km/u te hard gereden had :*) zag de 140 op de teller voorbijgaan tussen 2 rotondes op een 50 weg.

dacht even dat ik hem moest inleveren aangezien het al een stukje wat harder aan toe ging >:) en ik maar klagen over hun gevaarzetting. ik ging 5 auto's in 1x voorbij. en hun moesten hem er halverwege tussen vouwen :')

mijn kant sloot. andere rijbaan en dan een berm met daarnaast een fietspad waar niemand reed. voor de moraal ridders

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daffie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:14:
[...]

klik, klik en klik.
Racen is gedrag vertonen op je fiets waarmee je dit soort grap riskeert...

Ben zelf geen hardrijder, heb wel genoeg bonnen, allemaal voor max 5km/u te hard na correctie, allemaal volledig voorspelbaar ofwel ring A10, danwel Nijmegen.

* dion_b vraagt zich af wat dommer is, een keer zoiets als dit of als ezel iedere keer tegen zelfde steen aan stoten |:(

Oslik blyat! Oslik!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:43:
Een hobby mag wat kosten toch :P

Op plekken waar veel ander verkeer is, kinderen of huisdieren rondlopen, 30 en 50 zone's, daar rij ik altijd netjes. Een stuk dijk dat ik erg goed ken, waar ik volledig overzicht heb, er vrijwel geen ander verkeer is en waar geen zijwegen zijn daar rij ik heel anders. Als het dan fout gaat heb ik een probleem en niet een ander. Als ze daar eens aan het filtsen zouden zijn kost mij dat een hoop geld of inname rijbewijs. So be it.

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:56:
[...]

Op plekken waar veel ander verkeer is, kinderen of huisdieren rondlopen, 30 en 50 zone's, daar rij ik altijd netjes. Een stuk dijk dat ik erg goed ken, waar ik volledig overzicht heb, er vrijwel geen ander verkeer is en waar geen zijwegen zijn daar rij ik heel anders. Als het dan fout gaat heb ik een probleem en niet een ander. Als ze daar eens aan het filtsen zouden zijn kost mij dat een hoop geld of inname rijbewijs. So be it.
zo had ik op mijn werk een mooie. tijd flink beroerd geweest (achteraf een uit de klauwen gelopen onbekende allergie(appel,tomaat en nog wat andere)) dus ik moest maar stoppen met motorrijden stel dat ik onderuit ga. dan kan je veiliger in een auto zitten :F

dus je heb liever dat ik een ander doodrijd dan dat ik mezelf ermee heb B) ;w

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
PilatuS schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:56:
[...]

En degene die jouw weer bij elkaar mogen verzamelen dan als je onder aan de dijk door een hek heen gevlogen bent? Bergrijp me niet verkeerd ik rijd zelf ook te hard maar degene die 3* de maximaal toegestane snelheid weet te rijden vind ik niet op de weg thuis horen.
Pagina: 1 ... 439 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.