Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 438 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.052 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

sanane schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:56:
[...]

helaas kon ik geen enkele dealer vinden waar ik het kan proefrijden.

[...]

het lijkt me veel handiger van huis>werk werk>huis. ik ga het in de winter en in de zomer gebruiken dus leek mij een motorscooter handiger. dat is wat ik denk tenminste.

[...]

het gaat mij meer om dat als je soms bij stoplichten wat snelt wilt optrekken dat het ook een kick geeft.
helaas is het zoiezo niet te vergelijken met schakel maar ik hoop dat je mij begrijpt haha.
De nieuwe 350 is de "vervanger" van de oude 300.
Is een nieuw motorblok, niet enkel een grotere cilinder maar echt een opvolger die nieuw ontwikkeld is.
Zuiniger dan de 500 en voor wat betreft rijdbaar vermogen doet hij niet veel onder.

Ik zou toch proberen ergens een proefrit te regelen, en voor de nieuwe 350 gaan.
De looks zijn er op vooruit gegaan (maar dat is persoonlijk), en het is echt een super goed rijdende scooter. (dat was de oude beverly trouwens ook al).

Ik heb zelf de 250 cc Vespa variant ( GTS 250 ) bevalt goed, maar stuurt niet zo goed als de beverly, maar is wel mooier.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-JcuyDVwTEBw/UOhAk6vGwoI/AAAAAAAAAig/OV1wIAtaPcc/s640/IMAG0613-1.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:44
Mijn motor overnacht op mijn werk. Gelukkig wordt hij nu bewaakt door een peloton marechaussee, dus misschien staat hij er morgen nog. :X

Entropy isn't what it used to be

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-01 22:17
amsterdam zit bomvol met vespa's daarom vind ik vespa niet echt bijzonder . maar beverlys zie ik niet echt vaak in amsterdam, het is wat zeldzamer. en persoonlijk vind ik beverly veel mooier dan een vespa maar dat ik mijn smaak he. waarom komt piaggio na 10 jaar nog steeds niet met een opvolger van de beverly 500. (cruiser tel ik niet mee , niet echt vernieuwend) of is er al iets bekend wat ik heb gemist.

Verwijderd

Hier in Barca wanneer het scooters betreft rijd echt bijna iedereen op Honda Scoopy 300s.
of iets van 125 cc zodat je met je auto rijbewijs mag rijden.

Ik zelf snap alleen echt niet wat er leuk is aan het rijden op zo´n ding.
Zit positie is als op de porselijne troon en het geluid van een stofzuiger

(plus ik irriteer me gewoon dat ze altijd in de weg rijden voor mij)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:15

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar als ik dan een scooter moet rijden heb ik liever een Burgman of iets als een Aprilia SRV 850... Dat ziet er tenminste niet als oude snorfiets uit :P Grappig dat zo'n retro-uiterlijk tegenwoordig zo populair is.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

ik heb wel eens scooters gereden.
yamaha had in der tijd iets van een 400,

maar in een klaverblad bocht met een beetje snelheid voelde je gewoon het frame buigen en wringen.
niet mijn ding denk ik dan
(ok ik snap ook wel dat ze niet gemaakt zijn om met 140 over een klaverblad te gaan. maar het moet veilig kunnen in mijn ogen)

En Retro lijkt wel the way to go.
Hier in Barca lijkt er iedere week wel weer een custom builder bij te komen die juweeltjes maakt van vergane glorie.

Maar toch, nieuwe Retro vind ik echt not done (zoals die Triumph Bonnevile of Thruxton)
Ongeacht fabrikant of type, koop dan de "echte" oude machine en maak er weer iets moois van denk ik dan maar
(check bijvoorbeeld die Hamburger van Kaffeemachine omgwtf wat zijn die gaaf)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Ik wil graag nieuwe laarzen. Ik heb nu leren laarzen, aardige kwaliteit. Flexibel, waterdicht. Ik heb ze gratis overgenomen van een familielid, maar deze heeft geen enkelbescherming, wat ik ook vorig jaar heb gemerkt toen ik onderuit ging.

Flinke enkelblessure aan overgehouden. Dus ik zoek iets anders. Na wat zoeken kwam ik op deze twee uit.

Revit TCX SS Sport

Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledingwinkel.nl/images/products/image-102-10273-700-700-0-0.png

Fox Comp 5 Offroad

Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledingwinkel.nl/images/products/image-4148-8107-700-700-0-0.png

Nu weet ik wat van de Revit kan verwachten; hetzelfde als mijn huidige laars, maar met betere bescherming. Toch twijfel ik ook met de Fox Comp.

Dit is een laars voor mensen die enduro races etc. doen, maar deze bied wel veel meer bescherming. Heeft iemand ervaring met zulk type laarzen? Zitten ze strak? Zijn ze te warm voor de zomer? Hoe is de bescherming? Wat zijn de voordelen en nadelen?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Niet geheel onbelangrijk: wat voor motor rijd je? Ik kan me voorstellen dat die hoge en rechte enduro laarzen niet fijn zijn op een supersport (het zijn echt lompe dingen), en dat sportschoentjes juist helemaal niet fijn zijn om op te staan wanneer je een adventure fiets hebt bijvoorbeeld.

Misschien moet je even het een en ander gaan passen.

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 15-02-2013 11:55 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

TheZeroorez schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:55:
Niet geheel onbelangrijk: wat voor motor rijd je? Ik kan me voorstellen dat die hoge en rechte enduro laarzen niet fijn zijn op een supersport (het zijn echt lompe dingen), en dat sportschoentjes juist helemaal niet fijn zijn om op te staan wanneer je een adventure fiets hebt bijvoorbeeld.

Misschien moet je even het een en ander gaan passen.
Met bnbaz...

Het zijn echt wel 2 totaal verschillende laarzen, bedoelt voor verschillende motoren...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd, zijn wel een beetje de 2 uiterste.
Mijn advies, ga naar een goede motorzaak en ga verschillende laarzen passen en laat je adviseren door de verkoper

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 15-02-2013 12:54 ]

Vaak bu'j te bang!

• Ricepuppet
Rijd een Yamaha Fazer 1999.

Heb nu deze Dainese laarzen

Afbeeldingslocatie: http://www.infinitymotorcycles.com/images/products/large/Dainese_bb2_boots.jpg

Lekkere laarzen hoor, maar 0,0% val bescherming - zoals ik al letterlijk heb ervaren - ze zijn alleen prima tegen weer en wind (waterdicht en warm)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso, ga passen. Ik moet iedere keer tientallen paren proberen voordat ik een twee of drietal heb die daadwerkelijk passen. Dan kan ik pas kijken naar bescherming, vorm en andere dingen.

Oslik blyat! Oslik!

• Ricepuppet
Iedereen heeft het over passen :)

Ik heb al twee motorhelmen gehad, beiden via internet besteld. Paste beiden prima. Heb al drie paar laarzen gratis gehad. Pasten alledrie prima :)

Ik mag er wel vanuit gaan dat deze ook prima zullen passen. Denk ik. Hoop ik.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:46:
Lekkere laarzen hoor, maar 0,0% val bescherming - zoals ik al letterlijk heb ervaren -
Hoezo? Is het gewoon een leren laars zonder versteviging op enkels en scheenbeen?

Uiteraard zijn bescherming, draagcomfort en waterdichtheid nr1,2 en 3, maar zeker zo belangrijk vind ik zelf hoe ze lopen. Je zit (ik tenminste) niet de hele dag op dat ding en je bent wel eens ergens waar je een stukje moet lopen. Op vakantie bv heb je die dingen praktisch de hele dag aan. Die sportlaarzen lijken met daarvoor dramatisch. Ze zijn perfect gezien de zitpositie op een sportmotor, maar als je overeind komt is het net of je moet joggen met skischoenen aan. Tenminste, zo lijkt het. En de zool lijkt me ook vrij hard.
Ik zweer voorlopig bij mijn Daytona's. Is meer een tourlaars, maar ik kan er de hele dag mee lopen zonder dat ze me irriteren of dat ik überhaupt maar merk dat ik op motorlaarzen loop. En ultiem draagcomfort, waterdicht en duurzaam. Ze kunnen nog verzoold worden ook. The last boot you'll ever buy ;)
Niet voor niets de keuze van instructeurs en pliesiemannen. Ze hebben trouwens sinds kort ook sportlaarzen. Die hebben een soort scharnier op de enkels zodat ze in de rijpositie naar voren kunnen kantelen en als je loopt gewoon overeind staan.
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:34
beste GoT'ers, voor een modificatie aan mijn stokoude kawa GT750 wil ik graag stuurgewichten bevestigen. Nu lees ik op ebay overal dat ze 13 mm innner diameter en 22 mm outer hebben. Even meten op mijn motor geeft me ongeveer 22 mm binnendiameter van mijn stuurbuis.

Is dat afwijkende maat of standaard? Ik zou graag voor een euro of 5 simpele stuurgewichtjes halen, maar dan liefst wel passende. (voor extra info, de modificatie die ik ga maken zijn handkappen en ik moet iets hebben om een boutje/schroef in mijn stuurbuis te kunnen draaien. Vandaar dat ik hieraan dacht)

• Mike2k

Mike2k

Ricepuppet schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:09:

Ik heb al twee motorhelmen gehad, beiden via internet besteld. Paste beiden prima. Heb al drie paar laarzen gratis gehad. Pasten alledrie prima :)

Ik moet wel degelijk laarzen passen...
Bij SIDI's bijvoorbeeld, zit de linkse bij mij altijd goed en de rechtse niet...raar maar waar..

Bij Dainesse's heb ik daar geen last van...

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35

charrel

Cortisol4life..

Ricepuppet schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:08:
Ik wil graag nieuwe laarzen. Ik heb nu leren laarzen, aardige kwaliteit. Flexibel, waterdicht. Ik heb ze gratis overgenomen van een familielid, maar deze heeft geen enkelbescherming, wat ik ook vorig jaar heb gemerkt toen ik onderuit ging.

Flinke enkelblessure aan overgehouden. Dus ik zoek iets anders. Na wat zoeken kwam ik op deze twee uit.
Crosslaarzen zijn stug, mijne zijn warmer dan mijn daytona winterlaarzen in de zomer. Het schakelt op een wegmotor voor geen meter. Omdat de schacht zo hoog is ben je minder flexibel als je zit.
Afgezien dat 1 crosslaars meer weegt dan mijn beide weglaarzen, ik zou niet snel met crosslaarzen op mijn wegmotor gaan zitten. Je heb over het algemeen veel minder gevoel.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Wietman!!! schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:20:
beste GoT'ers, voor een modificatie aan mijn stokoude kawa GT750 wil ik graag stuurgewichten bevestigen. Nu lees ik op ebay overal dat ze 13 mm innner diameter en 22 mm outer hebben. Even meten op mijn motor geeft me ongeveer 22 mm binnendiameter van mijn stuurbuis.

Is dat afwijkende maat of standaard? Ik zou graag voor een euro of 5 simpele stuurgewichtjes halen, maar dan liefst wel passende. (voor extra info, de modificatie die ik ga maken zijn handkappen en ik moet iets hebben om een boutje/schroef in mijn stuurbuis te kunnen draaien. Vandaar dat ik hieraan dacht)
buitenmaat 25mm? dan heb je een inch stuur en moet je bij de harley spullen zoeken :Y

en over laarzen. uiterst sport en uiterst offroad zijn te stijf en lopen voor geen meter. hoe verder het model tegen tour aankomt des te beter zitten ze buiten de motor.

rij tegenwoordig met sidi adventure gore (tex) zitten tussen cros en tour in. maar zijn niet goedkoop. 350-400 euro

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ieder zijn ding, maar dat zo ik dus nooit doen. Zeker niet bij een helm!! Passen is iets anders als goed zijn... Als ik een helm maat XXL op m'n kop zet, past hij ook. Is het veilig? Ik betwijfel het :'(

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah, als je al naar die twee typen laarzen aan't kijken bent ter vergelijk dan vraag ik me af in hoeverre dát nog uitmaakt... :+

En wát voor een uniform je dan aan hebt.... _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 15-02-2013 19:16 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/003/619/Untitled-1.jpg
(alhoewel mijn situatie nu hetzelfde is :'))

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Mooi man hoe ie hand in hand loopt !
goeie humor, had eerlijk gezegt wel weer die gast met zijn ZX in bed verwacht.

over die laarzen,... Sport laarzen zijn meer gefocused op crash bescherming dan toer laarzen.
Kijk eens naar een sportieve laars van Alpine stars of Sidi Corsa als je portomonnee dat toe laat.

Maar als je neergaat, ongeacht je bescherming. Verwacht niet dat je altijd opgeschonden kan opstaan...
200 kilo die met wat pech op je enkel land... soms is het gewoon een kwestie van pech hebben als heb je nog zoveel pantser aan.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien heb jij wel voeten en hoofd van standaardmodel, ik iig niet ;(

Hop dat je gelijk hebt, maar zou toch echt aanraden IRL te proberen voor je koopt...

Oslik blyat! Oslik!

• Ricepuppet
Dank voor de reacties.

Ik denk dat ik inderdaad een standaard maat bij veel dingen heb. Ook 'normale' kleding pas ik in 1 keer altijd prima.

Echter, ik schuif mijn zoektocht naar een laars even op zij. Ik krijg volgende week te horen - en de deal is bijna rond - of ik een Yamaha TDM 900 voor 250-500 euro kan overnemen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tdmitalia.net/lemoto/colorazioni/TDM900-bluegalaxy%202.jpg

Heeft wel 100.000km op zijn buik staan - mijn huidige Fazer heeft 56.000km - maar i dun ker.

[ Voor 7% gewijzigd door Ricepuppet op 16-02-2013 10:52 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:37:
Mooi man hoe ie hand in hand loopt !
goeie humor, had eerlijk gezegt wel weer die gast met zijn ZX in bed verwacht.

over die laarzen,... Sport laarzen zijn meer gefocused op crash bescherming dan toer laarzen.
Kijk eens naar een sportieve laars van Alpine stars of Sidi Corsa als je portomonnee dat toe laat.

Maar als je neergaat, ongeacht je bescherming. Verwacht niet dat je altijd opgeschonden kan opstaan...
200 kilo die met wat pech op je enkel land... soms is het gewoon een kwestie van pech hebben als heb je nog zoveel pantser aan.
sidi vertigo corsa. met een km of 15 is mijn motor onder me uit geschoten op het gras en evengoed mijn enkel gekneusd. dus het zegt niet alles :N maar je kan ook met 80 de berm inschieten en er zelf niks aan overhouden.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

ff een verzekerings vraag.
Heb mijn motor(scooter) aan gemeld bij mijn tussen persoon voor een WA verzekering.
Puur recreatie kilometers (< 5.000km per jaar), motorrijbewijs net behaald, 14 jaar schade vrij met auto/camper, 36 jaar oud.
Kreeg een premie van €15,71 als antwoord.. :|
Ik heb bij hun alles verzekerd en zelfs mijn hypotheek afgesloten, maar ik vind dit echt te duur voor een voertuig wat eigenlijk gewoon stilstaat 95% van de tijd.

Via de eerste de beste internet site (unive) kwam ik op een maand premie van €2,44 voor WA en via de ANWB kwam ik op €4,50 per maand uit.
Dat zijn meer acceptabele bedragen of zie ik iets over het hoofd..??
of is mijn tussen persoon gewoon een afzetter wat dit betreft..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 20:36
Bommes schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:37:
Heb mijn motor(scooter) aan gemeld bij mijn tussen persoon voor een WA verzekering.
Puur recreatie kilometers (< 5.000km per jaar), motorrijbewijs net behaald, 14 jaar schade vrij met auto/camper, 36 jaar oud.
Ik heb bij hun alles verzekerd en zelfs mijn hypotheek afgesloten, maar ik vind dit echt te duur voor een voertuig wat eigenlijk gewoon stilstaat 95% van de tijd.

Via de eerste de beste internet site (unive) kwam ik op een maand premie van €2,44 voor WA en via de ANWB kwam ik op €4,50 per maand uit.
Misschien dat die €15,71 wel per jaar bedoeld is :o

• DECOY88
(overleden)

ja of het moet per jaar zijn :Y

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zou ik als ik die prijs zo zie ook wel verwachten ja, nondejuu. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 10:43:
[...]
sidi vertigo corsa. met een km of 15 is mijn motor onder me uit geschoten op het gras en evengoed mijn enkel gekneusd. dus het zegt niet alles :N maar je kan ook met 80 de berm inschieten en er zelf niks aan overhouden.
De enkel is gewoon een moeilijk gewricht, een van de meest complexe in ons lichaam. Die laarzen kunnen 'm niet helemaal fixeren, want dan kan je been helemaal niet draaien als dat een keer moet (als je klem zit bv). Ikdenk dat ze meer focussen op slijtvastheid (dat je niet door de laars heen gaat bij het glijden) en slagvastheid zodat je gewricht niet verbrijzeld wordt. Beschermen tegen been- of enkelbreuk kan haast niet. Als je met je voet vast zit onder je motor en je lichaam draait zich, ben je de pineut. Je zou zelfs zeggen dat je juist niet zo strak erin moet zitten om nog enige vrijheid te hebben. Kijk maar naar skischoenen, die zijn keihard, maar je breekt alsnog je poot.
Endurolaarzen zijn extra stevig omdat je daar bijna zeker wel eens op je plaat gaat en je ook nog eens bomen tegenkomt, stenen enzo. Allemaal dingen die je been en gewricht serieuze schade kunnen toebrengen. Nou is een gebroken enkel niet fijn, maar als ie verbrijzeld is, ben je nóg verder van huis. Dan is het een legpuzzel en kan je een paar keer onder het mes om 'm weer in elkaar te knutselen. Niet fijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Die sites waar je kijkt, nemen die ook het aantal jaar vna je rijbewijs mee? Dat heeft nogal wat invloed denk ik. Bij mijn vaste verzekering kreeg ik b.v. mijn GSX-R600 niet verzekerd, omdat ik m'n motorrijbewijs korter als een jaar had en het ding meer als 100 pk heeft, ik heb m'n auto daar ook verzekerd en toentertijd 7 schadevrije jaren. Niet direct vergelijkbaar, maar ik kan me voorstellen dat dat er wel mee te maken heeft.
Voor mijn oude frikandel betaal ik nu ook iets van 14 euro per maand (GSX400), ding komt uit '89

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53

Dat is wel erg prijzig :o

Ik betaal 16 euro en een beetje als 22 jarige, met 1 jaar schadevrij voor WA+ (incl. diefstal) :')

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Heb ze al een mailtje gestuurd met de offertes van de unive en de anwb als bijlage.
Vind het gewoon echt te duur dus of ze doen iets met die premie of ik verzeker hem ergens anders.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
mphilipp schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:12:
[...]
Die sportlaarzen lijken met daarvoor dramatisch. Ze zijn perfect gezien de zitpositie op een sportmotor, maar als je overeind komt is het net of je moet joggen met skischoenen aan. Tenminste, zo lijkt het. En de zool lijkt me ook vrij hard.
Valt wel mee, ik kan prima lopen op de Sidi's die ik heb. Het is dat het er niet uit ziet, maar anders zou ik ze ook aanhebben in bed :+ juist die mx boots zijn een ramp om mee te lopen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Idd, ze zijn wat stug, en je moet er geen vierdaagse mee gaan lopen, maar an sich gaat het prima. Ik heb afgelopen zomer 2 dagen op de Zwarte Cross met m'n Alpinestars SMX laarzen gelopen, omdat het allemaal wel erg blubberig was (te blubberig voor all-stars :P), en ze lagen toevallig in m'n auto

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha lol heb je nu ook al dezelfde laarzen als ik? :D
Ik heb zelf de gortex versie, hendig fijn. Altijd lekker droge voeten. 8)

Wel een vrouwenlaars moeten kopen in maat 46 omdat de herenversie mij te breed was :/

• Tankiej
Joopieboy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:58:
Haha lol heb je nu ook al dezelfde laarzen als ik? :D
Ik heb zelf de gortex versie, hendig fijn. Altijd lekker droge voeten. 8)

Wel een vrouwenlaars moeten kopen in maat 46 omdat de herenversie mij te breed was :/
Ik ben er meer verbaasd over dat ze een vrouwenlaars in die maat hebben, dan het feit dat jij een vrouwenlaars hebt :o

Hoeveel vrouwen zouden maat 46 hebben? Ik ken zelf geen enkele vrouw die boven de maat 42/43 zit :')

[ Voor 10% gewijzigd door Tankiej op 17-02-2013 18:24 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja dat is ook iets idd. _O- _O-

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Gisteren een zwarte voetenmat, slot en handschoenen gekocht.
Vandaag 2 topkoffers voor de prijs van 1:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-kdCRLVBxzTs/USEPFviuipI/AAAAAAAAAk4/qKF0epwV9oo/s1024/IMAG0648-1.jpg
De grijze heeft een paar diepe krassen en mist er een bevestigings beugel (afgebroken) maar er zit wel een goed slot in + een zwart rug kussen.
De blauwe is schade vrij maar is het slot kapot van en zat er een bruin kussen op.
De verkoper had geen zin om te sleutelen op zondag denk ik dus kreeg ik beide koffers mee voor 75 euro.. :)
Een nieuwe kost dik 220 euro en dan moet het nog in de juiste kleur...

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:57:
De grijze heeft een paar diepe krassen en mist er een bevestigings beugel (afgebroken) maar er zit wel een goed slot in + een zwart rug kussen.
Je kunt dat zelf goed repareren. Ik heb zelf mijn kofferdeksels geverfd met een lakroller. Gewoon binnen in de huiskamer en het resultaat was prima. Strak, alsof het gespoten was. Het oppervlak is niet heel erg moeilijk en ook niet heel erg gewelfd ofzo, anders wordt het te lastig met een rollertje. Maar goed schuren met waterproof papier en ik het er 2 lagen primer op gesmeerd en tussendoor weer schuren natuurlijk. Ook 2 lagen lak erover en het is er nog steeds niet vanaf gevallen. Zo heb je weer een prachtige koffer!

Ik ben niet de grootste klusser, dus erg moeilijk kan het niet zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 17-02-2013 19:06 ]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ga hem ook zelf spuiten denk ik.
Zit hier in de stad zo een zaak daar kun je gewoon heen gaan met een stukje in de juiste kleur en dan mengen ze precies de zelfde kleur voor je als 2k lak in een spuitbusje.
twijfel alleen nog ff of ik de koffer zwart doe om wat meer zwarte accenten in de scooter te krijgen of in de lak kleur van de scooter zelf..

ps:
Gisteren trouwens nog een 20 kilometer gereden, wegen waren wat vochtig maar een graad of 9 was goed te doen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 17-02-2013 19:31 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn makkelijke koffertjes ja, beetje hobbyen is nooit gek. Past daar nu ook je helm in of niet?

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Nog niet geprobeerd :o maar ik denk het wel...deze 2 koffertjes achter in min auto vulde de kofferbak bijna helemaal.. :+

Na ff over nagedacht te hebben denk ik dat ik de grijze op ga knappen en de blauwe verkopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bommes op 17-02-2013 21:14 ]

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Eens kijken of ik vandaag mijn motor nog een keertje kan dubbelstarten met de auto en hij dan voorlopig blijft rijden. Als hij met de kou een paar dagen stil staat heeft hij de nijging niet meer te starten >.< Heb de afgelopen tijd wel genoeg de startkabels erbij moeten pakken dus ben vorige week maar de hele week met de auto gegaan.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, motormeet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1276/days.png

Zoals verwacht weinig nieuws, meeste mensen kunnen op maandag 1-4 (2e Paasdag) of 14-4 (normale zondag), en nog steeds weinig mensen die bij regen willen rijden.

Mijn voorstel dus:
Maandag 1-4, uitwijkmogelijkheid bij slecht weer: zondag 14-4

Oslik blyat! Oslik!

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
Mij kan je er trouwens vanaf halen. Vandaag besloten dat ik er mee stop.

>PC specs<

• Thedr
  • Laatst online: 14-01 20:36
Tankiej schreef op zondag 17 februari 2013 @ 18:23:
[...]

Ik ben er meer verbaasd over dat ze een vrouwenlaars in die maat hebben, dan het feit dat jij een vrouwenlaars hebt :o

Hoeveel vrouwen zouden maat 46 hebben? Ik ken zelf geen enkele vrouw die boven de maat 42/43 zit :')
Check! Ik ken een dame met maat 46/47. Dame in kwestie is overigens ongeveer 1m70 lang en +-70kg. Leeft op grote voet zou je kunnen zeggen... Grap van dat alles is ook nog eens dat je ze op de Zwarte Cross tegen kunt komen en ik er vrij zeker van ben dat ze 9 van de 10 heren hier helemaal onder de tafel zuipt :+ Tijdens een avondje zuipen doet ze zonder enig probleem even de befaamde zevendronk van Jovink tussendoor _/-\o_

• Ricepuppet
KappeNou schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:51:
Mij kan je er trouwens vanaf halen. Vandaag besloten dat ik er mee stop.
Voor altijd?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"Voor altijd" is een rekbaar begrip. Ik heb in '93 ook eens besloten om nóóit meer op zo'n kreng te stappen nadat een kameraad van me (100Mtr. voor me) dodelijk verongelukte in Luxemburg.

Destijds ook 't stempeltje van m'n papiertje laten schrappen, maar in 2007 toch maar weer besloten er een hernieuwde kans aan te geven en dat stempeltje op een nieuw pasje terug te laten zetten.

• Tylen
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Iets ergs meegemaakt dit weekend??? :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KappeNou
Beetje beurs, maar verder ok. Ik weet niet hoe lang ik het ga volhouden, maar even geen zin meer in.

>PC specs<

• Widow
Thedr schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:52:
[...]
Check! Ik ken een dame met maat 46/47.
Wtf zeg :D maar dat is dan één vrouw, en juist voor die ene vrouw met maat 46 heeft een motorwinkel dus motorschoenen liggen in háár maat :D ? Wow, haha! Ik ben 2,05, en zelfs mijn zus (1,85 ofzo) heeft "maar" maat 41. Zelf heb ik trouwens ook maat 46, ben ik erg blij mee :+ had niet groter gehoeven iig!

Verwijderd

KappeNou schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:13:
Beetje beurs, maar verder ok. Ik weet niet hoe lang ik het ga volhouden, maar even geen zin meer in.
Onderuit gegaan? :|

Ben een paar weken terug ook onderuit gegaan, door met mijn jeugdige onschuld op de motor te stappen terwijl er 10cm sneeuw lag. Leermomentje zullen we maar zeggen, alhoewel mijn ego meer gekneusd was dan de motor of ik zelf. :P

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:28:
Ga hem ook zelf spuiten denk ik.
Zit hier in de stad zo een zaak daar kun je gewoon heen gaan met een stukje in de juiste kleur en dan mengen ze precies de zelfde kleur voor je als 2k lak in een spuitbusje.
twijfel alleen nog ff of ik de koffer zwart doe om wat meer zwarte accenten in de scooter te krijgen of in de lak kleur van de scooter zelf..

ps:
Gisteren trouwens nog een 20 kilometer gereden, wegen waren wat vochtig maar een graad of 9 was goed te doen. :)
Lekker plastidippen die hap. Kost bijna niks extra en kan niet fout gaan (nouja, bijna niet)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:49:
[afbeelding]

Zoals verwacht weinig nieuws, meeste mensen kunnen op maandag 1-4 (2e Paasdag) of 14-4 (normale zondag), en nog steeds weinig mensen die bij regen willen rijden.

Mijn voorstel dus:
Kak, niet aangemeld, maarja, als het mooi weer is wil ik in principe wel bij de rit aanwezig zijn. Ik kijk een week van te voren wel of ik niks anders gepland heb :P

Vaak bu'j te bang!

• Serotonine
  • Laatst online: 12-01 10:32
Gisteravond 2x stoplichtsprint gedaan met een a la donkervoort kitcar.
Met vrouw achterop op de bandit 650 (opel kadet onder de motoren) trok ik hem er nog uit, maar man.... Wat een geluid kwam er uit die kart.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
[afbeelding]

Mijn voorstel dus:
Ik mik die data even richting agenda. Ik zie tegen die tijd wel :P
Veenendaal ligt al bijna op 2 uur ;w

iRacing Profiel

• Tylen
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

KappeNou schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:13:
:( minder. Gelukkig alleen maar beetje beurs. Hoe is het met de motort?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KappeNou
Ja en schaafwond op me linker hand palm. Motor is aan 1 kant aardig beschadigd.
Misschien over een paar jaar weer is proberen.

>PC specs<

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

frankivo schreef op maandag 18 februari 2013 @ 10:15:
[...]

Ik mik die data even richting agenda. Ik zie tegen die tijd wel :P
Veenendaal ligt al bijna op 2 uur ;w
Voor mij ook bijna uurtje, maar goed, bij dit soort ding hou je altijd het probleem van wat "centraal" is, ik weet een paar erg leuke stukjes in kop van Noord Holland. Voor mij om de hoek, voor jou misschien ook dichterbij, maar voor mensen uit Brabant of Belgie wordt het veel slechter te doen. En idem voor Zuid-Limburg, dat is voor noorderlingen weer ver weg.

* dion_b zou daar trouwens minder moeite mee hebben, soms loont een lange reistijd, bovendien overnachtingsadressen zat in die regio :z

Oslik blyat! Oslik!

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
Vreemd... Ik meen me echt ingeschreven te hebben maar ik sta niet in de lijst :S
Of is er iets veranderd? Heeft iemand een linkje zodat ik me opnieuw kan inschrijven?

https://freight.associates

Verwijderd

Jeetje wat waren er weer een zomerrijders op de weg zondag! Vrijdag op weg naar m'n werk kom ik nog bijna niemand tegen, zaterdag ook weinig. Zondag vond ik het na 6x m'n hand opsteken tijdens een ritje van 20 minuten het wel weer genoeg.

Hayabusa met verlengde achterbrug, Kawa klassieker en BMW klassieker, en een boel racers.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Komt er nog een .gpx v/d route juist in de koffer dat er iets misgaat ofzo.

And it goes BRAAAAAPP!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:15:
Jeetje wat waren er weer een zomerrijders op de weg zondag! Vrijdag op weg naar m'n werk kom ik nog bijna niemand tegen, zaterdag ook weinig. Zondag vond ik het na 6x m'n hand opsteken tijdens een ritje van 20 minuten het wel weer genoeg.

Hayabusa met verlengde achterbrug, Kawa klassieker en BMW klassieker, en een boel racers.
Ik heb zondag ook maar de CBR uit de stalling getrokken, was wel erg goed te doen, maar inderdaad SUPER veel rijders opeens weer op de weg. Wel gezellig. Ook gelijk het eerste semi-serieuse motorongeluk gezien in de binnenstad van Leiden. Iemand van zijn Fazer afgereden. Ambulance etc was al ter plaatse, dus gelijk doorgereden, bestuurder had niks ernstigs zo te zien overigens.

PSN & XBL: Denkoyugo

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
[afbeelding]

Mijn voorstel dus:
Mits maandag de 1e, veel plezier allemaal!
Mits zondag de 14e, Ik zal (mooi weer afhankelijk) Via de houtribdijk naar Lelystad, via Almere en Utrecht rijden (Zo'n anderhalf uur voor mij) - wellicht tegen die tijd anderen die ook zo rijden? :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zo lang de weg nog wit uitgeslagen is van de pekel laat ik haar nog even binnen staan. De komende 2 weken dus nog even geduld hebben, daarna wat regenbuitjes en dan zie ik wel weer. Note to self: na een periode van droogte is het in de regen glad. Trap daar dit jaar niet wéér in!

En, we kwamen er afgelopen weekend achter dat we een lolbroek in de buurt hebben die het leuk vindt om scherven van tegels/porselein op de weg te strooien.* Resultaat: een finaal kapotte band van de auto. Was pas 500 km op gereden. :( Ik moet er niet aan denken dat met mijn motor te moeten meemaken.

* Er lagen om de 10 tot 20 meter een tegel/bord op en langs de weg, over 2 kilometer. Dat is echt geen ongelukje of verloren lading meer, maar neigt eerder naar een poging tot doodslag. We moeten trouwens nog even kijken hoe en waar we zoiets kunnen melden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:31
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:10:
* Er lagen om de 10 tot 20 meter een tegel/bord op en langs de weg, over 2 kilometer. Dat is echt geen ongelukje of verloren lading meer, maar neigt eerder naar een poging tot doodslag. We moeten trouwens nog even kijken hoe en waar we zoiets kunnen melden.
Gewoon bij 0900-8844 en evt aangifte doen van poging tot doodslag, maar dat zal wel op het bureau moeten.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Melden die handel! is levensgevaarlijk, ook ivm rondspattende stukken. Van de week bijna met de Aygo op een berg afvalzakken geknald die op een onverlichte afrit lagen vlak na de bocht.... Voor de kenners: afrit 9 A44 DenHaag -> Leiden

And it goes BRAAAAAPP!

• Daffie
Zou zweren dat ik het al gedaan had, maar aangezien ik niet in het laatst geplaatste lijstje sta van Dion_b, heb ik me maar even nogmaals aangemeld.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:10:
Nounounou...poging tot doodslag is wel weer een beetje overdreven, niet?
Een domme actie en het kan veel schade toebrengen (lak, banden) maar levensgevaarlijk zie ik niet zo. Tenzij een opspattend stuk scherf je halsslagader weet te vinden natuurlijk... :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die autoband was van het ene op het andere moment leeg, vergelijkbaar met het rijden over een spijkermat. (denk ik, nooit geprobeerd) Er rijden daar ook veel motoren, waaronder ik. Als iemand wat puin verliest, is dat al kwalijk, maar dat kan gebeuren. Moedwillig scherpe scherven over een weg strooien valt toch in een andere orde.

Is gemeld btw. (ik heb niet zelf gebeld) De politie kon er alleen niet veel mee. Duh, er lag geen naamkaartje bij. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:32
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:56:
Die autoband was van het ene op het andere moment leeg, vergelijkbaar met het rijden over een spijkermat. (denk ik, nooit geprobeerd) Er rijden daar ook veel motoren, waaronder ik. Als iemand wat puin verliest, is dat al kwalijk, maar dat kan gebeuren. Moedwillig scherpe scherven over een weg strooien valt toch in een andere orde.

Is gemeld btw. (ik heb niet zelf gebeld) De politie kon er alleen niet veel mee. Duh, er lag geen naamkaartje bij. 8)7
Meld het anders bij de gemeente. En kunnen zij niets, wellicht dat ze je dan wel verder kunnen helpen waar je moet zijn,

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
dion_b schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:06:
[...]

Voor mij ook bijna uurtje, maar goed, bij dit soort ding hou je altijd het probleem van wat "centraal" is, ik weet een paar erg leuke stukjes in kop van Noord Holland. Voor mij om de hoek, voor jou misschien ook dichterbij, maar voor mensen uit Brabant of Belgie wordt het veel slechter te doen. En idem voor Zuid-Limburg, dat is voor noorderlingen weer ver weg.

* dion_b zou daar trouwens minder moeite mee hebben, soms loont een lange reistijd, bovendien overnachtingsadressen zat in die regio :z
Ik klaag ook niet dat het in Venendaal is hoor. Ik woon nou eenmaal niet zo centraal :P

iRacing Profiel

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ROFLASTC schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:47:
Komt er nog een .gpx v/d route juist in de koffer dat er iets misgaat ofzo.
Ben zelf erg van de analoge middelen (koersrol/kaart) en vooral eigen geheugen, maar kan iig vrij gedetaileerd op Google Maps lijstje geven waar iemand anders evt zo'n gpx van kan maken.

Was sowieso van plan 4 pauzeerplekken in te lassen, twee korte op 1/4 en 3/4 van de route, een lunchpauze op de helft (bij Kleve) en een extra stopje bij tankstation na de grens om iedereen na 7km Autobahn weer bij elkaar te krijgen.

Heerlijk weertje vandaag trouwens, was een plezier om naar het werk te rijden (muv de standaard 020 idioten in het verkeer)

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mocht ik ook aanwezig zijn wil ik wel helpen als achterrijder o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Laat ik hopen dat mijn motor op tijd terug is van zijn beurt. Anders laat ik het nog wel even weten.

• Daffie
Heeft het beestje zo veel werk nodig dan? 1 april duurt nog wel even, toch? :+

Mijn beestje heeft nog steeds een nieuwe voorband nodig, en aangezien het weer langzaam maar zeker aangenamer gaat worden, wil ik hem nu toch onderhand eens gaan vervangen :P
Nu heb ik eigenlijk twee vraagjes; Wat is een goedkope bandenleverancier? De eerste hit op google komt uit op motorbandenmarkt.nl, waarbij dit de band is die ik nodig heb, ongeveer €120,- dus, en dan moet'ie nog gemonteerd worden.
Is dat een goede/hoge/lage prijs? Wat zou het monteren van een band ongeveer kosten als ik het gewoon door een garage laat doen? Of heeft iemand ervaring met een goedkopere leverancier, die al dan niet zelf doet monteren? Ik woon zelf in omgeving Den Bosch, FYI :).

[ Voor 86% gewijzigd door Daffie op 18-02-2013 16:27 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

OVer het algemeen is motorbandenmarkt.nl het goedkoopste. Ik heb daar laatst ook bandjes besteld en thuis laten bezorgen. Ik ben toen naar een 'montagepartner' geweest bij mij in de buurt. In de toekomst kon ik de banden ook bij hem laten bezorgen, als ik 'm van te voren ff een belletje geef

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
Ah, goede hint. Ik zie dat er een montage partner in Liempde zit (klein plaatsje bij Boxtel, mijn woonplaats). Echter zie ik daar bij montage kosten verschillende dingen:

- Prijs voor bandenmontage, incl. demontage oude band, nieuw ventiel plaatsen, uitbalanceren en monteren inclusief BTW per band slechts 35.00 - 100.00 EUR
Dus tussen de 35 en 100 eur?

- Verwijderingsbijdrage (indien gewenst) EUR 2.50
Dus ik mag zelf kiezen of ik die betaal?

- wiel op- en afbouw inclusief BTW: Voorwiel 20 EUR, Achterwiel 30 EUR
In mijn geval een voorwiel, dus nog 20 euro erbij?

Komt totaal dus op....ehm, tjsa... :P

Gaat om deze montagepartner: klik

[ Voor 17% gewijzigd door Daffie op 18-02-2013 16:40 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Tussen de 30 en 100 euro... 100 euro zal zijn als je je eigen motor brengt, dat is gewoon arbeid die ze rekenen.
Ik ben daar gekomen met 2 wielen, en heb de banden achter gelaten daar (je mag ze meenemen namelijk, maarja, wat moet je met 2 oude banden :P dat was die verwijderinsbijdrage). Bij mij was montage van de band inclusief balanseren 15 euro. Oude band daar achter laten was 3 euro. In totaal dus 36 euro.
Ik zou gewoon ff bellen, dan is het duidelijk :P

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
Klinkt logisch, dat die 100 euro is als je je hele motor brengt.
Maar wat houdt wiel opbouw en afbouw dan in? :P

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Je kunt ook niet je motor brengen, maar alleen de velgen (met oude banden).
Dat bedoelt hij met op en afbouw.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

theHoff schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:15:
[...]

Lekker plastidippen die hap. Kost bijna niks extra en kan niet fout gaan (nouja, bijna niet)
Dat gaat ook gebeuren denk ik,nog ff opzoek naar 1 bus zwarte plastidip hier in de buurt of thuis bezorgt voor een schappelijke prijs.

@ de GOT motormeet: indien op paasmaandag dan veel plezier, indien op de uitwijk datum (14-4) tot dan.. :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:32:
OVer het algemeen is motorbandenmarkt.nl het goedkoopste. Ik heb daar laatst ook bandjes besteld en thuis laten bezorgen. Ik ben toen naar een 'montagepartner' geweest bij mij in de buurt. In de toekomst kon ik de banden ook bij hem laten bezorgen, als ik 'm van te voren ff een belletje geef
Daar bestel ik mijn banden ook. Vervolgens bel ik iemand die het aan huis monteerd voor een paar tientjes. Is voor mensen in omgeving Arnhem een aanrader.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
Daffie schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:21:
Nu heb ik eigenlijk twee vraagjes; Wat is een goedkope bandenleverancier?
Kijk ook even op oponeo.nl, hier was voor mijn motor de Pilot Road 2 toch weer 10 euro goedkoper dan bij motorbandenmarkt.nl. Zitten in Polen geloof ik, bezorgen ging iig vrij snel. :)

• DECOY88
(overleden)
GenjiBlade schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:57:
[...]

Mits maandag de 1e, veel plezier allemaal!
Mits zondag de 14e, Ik zal (mooi weer afhankelijk) Via de houtribdijk naar Lelystad, via Almere en Utrecht rijden (Zo'n anderhalf uur voor mij) - wellicht tegen die tijd anderen die ook zo rijden? :)
lelystad harderwijk. een berg prut. ergens tot bij veenendaal >:) en anders a7-a8-a10-a1

• Tankiej
Thedr schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:52:
[...]

Check! Ik ken een dame met maat 46/47. Dame in kwestie is overigens ongeveer 1m70 lang en +-70kg. Leeft op grote voet zou je kunnen zeggen... Grap van dat alles is ook nog eens dat je ze op de Zwarte Cross tegen kunt komen en ik er vrij zeker van ben dat ze 9 van de 10 heren hier helemaal onder de tafel zuipt :+ Tijdens een avondje zuipen doet ze zonder enig probleem even de befaamde zevendronk van Jovink tussendoor _/-\o_
Dat is best een grote maat voor die lengte _O-

Ik ben +/- 1.95 met een schoenmaat van 50. Met gewone schoenen heb ik altijd problemen om uberhaupt schoenen in mijn maat te vinden, laat staan dat ze ook nog goed zitten. Ik ging altijd maar naar Duitsland, maar nu woon ik sinds twee weken in het midden van het land en is Duitsland iets verder weg..
Maar met motorlaarzen was het geen enkel probleem, elke zaak had minstens 2-3 paar in die maat op voorraad :D

• Daffie
Heb daarstraks de monteur in Liempde aan de lijn gehad, hij zou het voor ongeveer 40 euro kunnen doen.
Al met al lijkt me 160 euro voor een nieuwe voorband wel OK :)
Hij smste me later nog dat hij ook gewoon onderhoud doet, en dat ik dan eventueel de bandenwissel kan combineren met een beurt. Ga ik nog even over nadenken, misschien dat ik het wel doe, zo met het lekkerdere weer in opkomst.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Net een trekkershut op camping Val d'Or in Luxemburg geboekt voor het hemelvaart weekeind dit jaar, eerste motor weekendje met de vrouw op pad.. *O*

Alleen nog even een logeer adresje vinden voor onze hond want die kan niet mee.. ;(

Het weekeind er voor ga ik al op toertocht met het motor forum.. oOo denk dat ik wel aan mijn kilometertjes kom dit jaar d:)b

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op maandag 18 februari 2013 @ 19:53:
Net een trekkershut op camping Val d'Or in Luxemburg geboekt voor het hemelvaart weekeind dit jaar, eerste motor weekendje met de vrouw op pad.. *O*

Alleen nog even een logeer adresje vinden voor onze hond want die kan niet mee.. ;(

Het weekeind er voor ga ik al op toertocht met het motor forum.. oOo denk dat ik wel aan mijn kilometertjes kom dit jaar d:)b
en als je het zelf niet red ben ik bekend met wat motorclubs voor tourtochtjes :X 1156km op een dag _O- 600km snelweg 550km tourtocht :9~

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

8)7 Dat gaat echt nergens over. Kan me niet voorstellen dat dat nog leuk is

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:13:
8)7 Dat gaat echt nergens over. Kan me niet voorstellen dat dat nog leuk is
houd je bezig :+ in een dag het gevoel alsof je al een week met vakantie bent _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 18-02-2013 20:33 ]

Verwijderd

Om maar te zwijgen over wat dat kost :X Ben je zo 100-250 euro kwijt, afhankelijk van je fiets en pols.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2013 20:36 ]

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Trouwens, voor de motor meet - is aanhang welkom? En dan heb ik het niet over vrouw/man/partner/hond/geluks t-shirt maar evt ook motorrijdende vrienden die ook mee willen met een leuke tocht :)

• Ricepuppet
Ja hoor.

Uit de nachtdienst, zet de motor op de bok; verlies evenwicht en m'n Fazer pleurt keihard op z'n zij. Ik met flink trekken weer de motor omhoog en recht gekregen.

Schade; kuip aan de zijkant was een stuk plastic vanaf gespat en het stuk waar het LED knipperlicht in vastzit, is aan beide kanten ingescheurd.

Grootste geluk was het feit dat ik frame sliders had geinstalleerd; de frame slider had de meeste (schuur)schade.

Wat oververmoeidheid al niet - negatief - kan opleveren :(

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Aanstaande vrijdag is het weer de motorbeurs en dan ben ik toch van plan een duo set van Sena SMH5 te halen. Zijn er mensen met ervaring, misschien in combinatie met ervaring met de SMH10 of andere headsets merken?

Overigens las ik dat de NC700x in de top 5 stond van de best verkochte motoren in 2012. Toch ergens cool :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Mike2k

Mike2k

GenjiBlade schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:51:
Trouwens, voor de motor meet - is aanhang welkom? En dan heb ik het niet over vrouw/man/partner/hond/geluks t-shirt maar evt ook motorrijdende vrienden die ook mee willen met een leuke tocht :)
iedereen die motor rijd is welkom...

• Widow
DECOY88 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:01:
[...]

en als je het zelf niet red ben ik bekend met wat motorclubs voor tourtochtjes :X 1156km op een dag _O- 600km snelweg 550km tourtocht :9~
Dan kan je net zo goed 1156km vanaf NL naar Italie rijden en daar in de Dolomieten gaan scheuren 8)7 pak een hotelletje erbij, klaar! Ik heb dat ooit in 1 dag gedaan, op een gegeven moment vergeet je gewoon de lampen van je motor aan te doen, terwijl het half donker is. Kan niet al te best zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Daffie: Je gaat er toch niet serieus een BT014 op laten leggen, he ? Is een zwaar verouderd type band én (IMHO) nog een ontzettende klote band ook doordat 't ding vrij snel gaat "cuppen" én waardeloos is in de regen....

Laat er dan voor een paar tientjes minder een Continental Road/Sport Attack II op leggen ... Heb je naar mijn mening véél meer aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 19-02-2013 10:49 ]

Pagina: 1 ... 438 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.