Ach, in de herfst nog een rit lijkt me ook geen slecht ideeVerwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:20:
Ik heb mijn nieuwe moto pas vanaf 1 juli (zit in het buitenland tot dan) dus het zal zonder mij zijn...
Oslik blyat! Oslik!
Als het plantechnisch lukt ben ik erbijdion_b schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:02:
Gezien iedereen hier best wel positief was over een toertrip in het voorjaar ben ik zo vrij geweest om een poll op te zetten, dan kunnen we iig een dag kiezen en vrijhouden
Ik heb de laatste twee weekends in maart (de laatste is pasen, dus evt maandag optie) en de tweede weekend van april. Eerste weekend van april ben ik er zelf niet
[afbeelding]
Alleen weekeind van 30 maart niet, dan vier ik dat ik oud en over de hill ben ( word 40 ).
Waar wordt er gestart?
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Vaak bu'j te bang!
AC Veenendaal (zuid - dus oostelijke richting)Francis schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:54:
[...]
Als het plantechnisch lukt ben ik erbij
Alleen weekeind van 30 maart niet, dan vier ik dat ik oud en over de hill ben ( word 40 ).
Waar wordt er gestart?
Oslik blyat! Oslik!
http://www.meeting-manager.nl/1276/
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
UNOX: The worst operating system
Mijn vraag is dan ook aan jullie, Waar hebben jullie verzekering lopen? Is er algemeen een goede verzekeraar of gewoon naar de premie per maand kijken en dan moet het wel goed zijn?
Het gaat alleen om een WA verzekering.
V-Strom 650
Ik verzeker hier een nieuwe fiets van ~16K WA+ (vanwege diefstal), maar een ander verzekerd zo'n ding liever "all-risk" (WA-Casco).
Verzekeren is iets wat je moet doen om risico af te kopen wat je niet kunt/wil lopen, dus wat wil je voor een risico lopen én wat kun je dragen?
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-02-2013 01:10 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
V-Strom 650
Voorwaarden zijn dan het belangrijkste punt (Accesoires e.d.).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Voor WA was Unive voor mij 1 van de goedkoopste....Xoxol schreef op maandag 11 februari 2013 @ 00:35:
Ik ben na wat zoekwerk over motorverzekeringen ben ik tot conclusie gekomen dat er vrij weinig aanbieders zijn.
Mijn vraag is dan ook aan jullie, Waar hebben jullie verzekering lopen? Is er algemeen een goede verzekeraar of gewoon naar de premie per maand kijken en dan moet het wel goed zijn?
Het gaat alleen om een WA verzekering.
Daar kwam nog iets van 2,50 euro bij voor ongeval opzittende.
Huidige bandit 650 uit 2005 is all-risk verzekerd bij BikerPolis. Voor 34 per maand, het gehele jaar door met onbeperkt aantal km en nog iets van schade ongevallen/opzittende. En 3 jaar aanschafwaarde.
Na die drie jaar gaat ie zeer waarschijnlijk naar WA+
De clasic verzekering was toen de goedkoopste... Als ik het nu bekijk: 3,60 euro per maand voor max 10k km.
Schadeverzekering opzittenden is 2,08 euro extra per maand
Mits er nog schroefdraad in zit is het trouwens wel te doen, kwestie van voorzichtig zijn.
leeg
Verwijderd
Helaas heb ik 23 maart al Warme Sjoko toer (voor stichting MS Research) en 29 t/m 31 maart internationaal BMW GS treffen, de rest is prima!
Wil nog even meten hoe fijn het schroefdraad is, maar denk dat ik het toch door een professional wil laten doen. Als het fout gaat krijg je de motor stationair nooit meer fatsoenlijk draaiend denk ik.4x2 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:58:
Het is nogal gevoelig, het is sowieso een vrij fijne schroefdraad bij Honda/Keihin (M6x0,5 ofzo, heb het tapje hier thuis ergens liggen)
Mits er nog schroefdraad in zit is het trouwens wel te doen, kwestie van voorzichtig zijn.
Duimen dus ;-)
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
And it goes BRAAAAAPP!
When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia
https://freight.associates
Cool, mezelf ook maar even aangemeld. Beetje afhankelijk van het weer natuurlijk!dion_b schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:02:
Gezien iedereen hier best wel positief was over een toertrip in het voorjaar ben ik zo vrij geweest om een poll op te zetten, dan kunnen we iig een dag kiezen en vrijhouden
Ik heb de laatste twee weekends in maart (de laatste is pasen, dus evt maandag optie) en de tweede weekend van april. Eerste weekend van april ben ik er zelf niet
[afbeelding]
Bij regen blijf ik thuis
[ Voor 13% gewijzigd door Francis op 11-02-2013 19:18 ]
Ben alleen voor het werk vaak in het buitenland, dus nog niet veel data bekend of ik erbij kan zijn.
De behoefte voor zulke grensverleggende activiteiten zijn wat mij betreft onderdeel van de mensheid en het opzoeken van de limieten. En dan liever dat ze dat daar doen dan op een openbare weg die niet afgesloten is voor het andere verkeer.
[ Voor 25% gewijzigd door MailMan op 11-02-2013 20:00 ]
Vreemd. Ik heb mijn WA verzekering elders (gewoon het allergoedkoopste opgezocht) maar ik zag laatst dat de KNMV bijna hetzelfde bedrag vraagt voor een WA verzekering van mijn bankstel: €35/jaar.Korvaag schreef op maandag 11 februari 2013 @ 11:35:
Dat begrijp ik niet. KNMV is echt best wel duur met motorverzekeringen. Ik was bjina 2x zo veel kwijt daar dan bij Unive. Ging om gewoon WA.
Heel veel meer dan WA acht ik zinloos, want a)wie steelt er nou zo'n ouwe frikandel met zebrastrepen (en nog een ouwelullenbak ook!) en b)ik maak me geen illusies over restwaarde. Dus als ie spontaan ontploft mag ik blij zijn dat ik geen administratiekosten moet betalen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat is het ook. Maar de mannen (en we mogen ze gerust mannen noemen!) weten waaraan ze beginnen. Ze piepen ook niet al ze crashen. Hoewel de meesten dan blij mogen zijn dát ze nog kunnen piepen, ook als is het alleen nog maar met de wieltjes van hun rolstoelJay-v schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:28:
Ik vind het eigenlijk compleet gestoord dat Isle of Man...
Het is een geweldig evenement! Ik wil er graag nog een keer heen. De sfeer is uniek denk ik. Zo'n beetje als Le Mans, dat is ook iets eenmaligs. Absolute doodsverachting hebben die mannen, maar dat maakt het zo mooi. Als je denkt dat Rossi ballen heeft...hij is een watje in vergelijking met die lui.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vaak bu'j te bang!
En lol @ mphilipp
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Er is zo goed als geen prijzengeld. De mensen die daar rijden doen het dus in ieder geval niet daarvoor. Compleet gestoord is het zeker maar wel prachtig om te zien.Jay-v schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:28:
Ik vind het eigenlijk compleet gestoord dat Isle of Man...
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler
Ik denk dat ik weer voor een michelin ga. Dit omdat deze uit ervaring met straat gebruik snel warm worden en dus ook snel vertrouwen geven. Ik rij nu met de power pure 2CT. Lichtste straat band. Nadeel je moet ze een stuk harder op pompen en ook beter de druk bij houden. Hierdoor zit ik te twijfelen om weer een normale pilot power 2CT te halen.
Misschien heeft hier iemand ervaring met een ander type band welke ook snel warm wordt en plakt.
Rodamoto.es en motodreifen.de (ofzo) zijn wel goedkope altijd.KappeNou schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:31:
Heeft iemand nog een goedkoop adresje voor goede banden? Ik kijk zelf altijd tussen motorbandenmarkt.nl en topbanden.com.
PSN & XBL: Denkoyugo
Vaak bu'j te bang!
Is de Bridgestone S20 niet iets voor jou? Als je de reviews zo leest moet dat zo'n beetje het beste zijn wat er voor straatgebruik te krijgen isKappeNou schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:31:
Heeft iemand nog een goedkoop adresje voor goede banden? Ik kijk zelf altijd tussen motorbandenmarkt.nl en topbanden.com.
Ik denk dat ik weer voor een michelin ga. Dit omdat deze uit ervaring met straat gebruik snel warm worden en dus ook snel vertrouwen geven. Ik rij nu met de power pure 2CT. Lichtste straat band. Nadeel je moet ze een stuk harder op pompen en ook beter de druk bij houden. Hierdoor zit ik te twijfelen om weer een normale pilot power 2CT te halen.
Misschien heeft hier iemand ervaring met een ander type band welke ook snel warm wordt en plakt.
Vaak bu'j te bang!
Ik zit met hetzelfde vraagstuk...moet een nieuwe achterband en rijd nu met de MPP2CT maar die S20 lijkt me ook wel zeer interessant...KappeNou schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:31:
Kan met de 2CT's al met het knietje aan de vloer...nagaan wat ik met die S20's kan als ik de reviews zo lees...
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Ik zou de reviews weer is goed moeten lezen. Belangrijkste voor mij is dat hij snel warm is dus snel vertrouwen geeft. Dit was bij de BT016 (non pro) iedergeval niet het geval.-tom-562 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:46:
[...]
Is de Bridgestone S20 niet iets voor jou? Als je de reviews zo leest moet dat zo'n beetje het beste zijn wat er voor straatgebruik te krijgen is
Kneedown heeft niet echt veel met grip van de band te maken. Het idee erachter is juist dat je de motor rechter houdt en gewicht punt naar beneden brengt waardoor je minder grip van de banden vraagtMike2k schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:51:
[...]
Ik zit met hetzelfde vraagstuk...moet een nieuwe achterband en rijd nu met de MPP2CT maar die S20 lijkt me ook wel zeer interessant...
Kan met de 2CT's al met het knietje aan de vloer...nagaan wat ik met die S20's kan als ik de reviews zo lees...
Als ik met mijn Z1000 ga gooien en smijten wanneer ik recht zit, dan merk je pas of een band goed grip heeft. Af en toe driften en glijden
Zo te zien is de S20 concurrent van de power pure. Voordeel van de Pure is dat deze lichter is. Roterend gewicht scheelt een hoop.
[ Voor 54% gewijzigd door KappeNou op 12-02-2013 15:04 ]
Die s20 moet je echt goed warmrijden voordat die wat doet. Heb je best wel een kilometer of 15~20 voor nodig, en je moet echt behoorlijk doorrammen voordat die warm wordt. Maar als die warm is, is het echt een geweldige band.-tom-562 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:46:
[...]
Is de Bridgestone S20 niet iets voor jou? Als je de reviews zo leest moet dat zo'n beetje het beste zijn wat er voor straatgebruik te krijgen is
Een kneedown kan ook met een michelin macadam, dus dat zegt niet zo veel. Het ligt echt voornamelijk aan de rijder, vaak als je niet platter kan, kan de band dat nog makkelijk.Mike2k schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:51:
[...]
Ik zit met hetzelfde vraagstuk...moet een nieuwe achterband en rijd nu met de MPP2CT maar die S20 lijkt me ook wel zeer interessant...
[ Voor 42% gewijzigd door M3rcury op 12-02-2013 15:20 ]
No signature required.
UK (Wales?) rit in de herfst? ik help wel met organiserendion_b schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:20:
[...]
Ach, in de herfst nog een rit lijkt me ook geen slecht idee
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
De dagen dat ik aan heb gegeven als zijnde dat ik mee kan zijn onder voorbehoud.
Vanwege werk zit ik met een netwerk integratie en implementatie die waarschijnlijk in MAart / April gedurende 2 weekenenden door gaat. (Project planning moet van boven nog gestuurd worden)
Mja... als ik mee kan cool - zo niet veel plezier alvast.

19 aanmeldingen tot nu toe, beste dagen kunnen 14/15 mensen (2e paasdag maandag 1 april of zondag 14 april). Wel veel mensen die zeggen "niet bij regen". Dat spreekt heel erg voor een optie A en een optie B als fallback als optie A nat is. Denk dat ik nog even de kat uit de boom kijk tot het weekend, maar tenzij er verrassende wendingen komen is ook vrij duidelijk welke dagen dat gaan zijn
Oslik blyat! Oslik!
Ik ben voor zondag 14 april...2de paasdag gaan al die gezinnen zich uitleven in de ikea/tuincentrum...lijkt me niet prettig om dan op de weg te zitten...dion_b schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:41:
Tussenstand met de motormeet:
[afbeelding]
19 aanmeldingen tot nu toe, beste dagen kunnen 14/15 mensen (2e paasdag maandag 1 april of zondag 14 april). Wel veel mensen die zeggen "niet bij regen". Dat spreekt heel erg voor een optie A en een optie B als fallback als optie A nat is. Denk dat ik nog even de kat uit de boom kijk tot het weekend, maar tenzij er verrassende wendingen komen is ook vrij duidelijk welke dagen dat gaan zijn
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Zijn jullie allemaal in diepe winterslaap gevallen of zo?
Ging vanmiddag boodschappen doen (heb alleen maar een motor).
En het was om kapot te gaan zo heet (14 graden om 2 uur) in mijn winter kloffie.
Nog effe en ik kan mijn Armalit Jeans en doorwaai jas aan in dit tempo.
Heerlijk die winter in Barcelona
Oslik blyat! Oslik!
volgend jaar kom ik wel langsVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 01:23:
Wat is het hier plotseling stil geworden!
Zijn jullie allemaal in diepe winterslaap gevallen of zo?
Ging vanmiddag boodschappen doen (heb alleen maar een motor).
En het was om kapot te gaan zo heet (14 graden om 2 uur) in mijn winter kloffie.
Nog effe en ik kan mijn Armalit Jeans en doorwaai jas aan in dit tempo.
Heerlijk die winter in Barcelona
Binnenkort maar eens de koppeling van de RSV Mille gaan vervangen trouwens, het verbruik is flink omhoog gegaan, en bij volle belasting voel je dat hij minder vooruit komt dan de toerenteller aangeeft. De topsnelheid is ook opeens een 30-40 kph lager, en de toerenteller zwaait dan alle kanten op
Heeft iemand toevallig een nuttig adresje voor dat soort onderdelen?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
True, maar als de boel dan toch uit elkaar gaat... Nieuwe platen na 65k km op een 1000cc Vtwin lijkt me niet heel uitzonderlijk?Widow schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:13:
Je kan proberen eerst je koppelingsveren te vervangen, als de oude uitgelubbert zijn slippen je platen ook door. En 5 of 6 van die veertjes kosten geen drol.
Heb me ook aangemeld
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Vanmorgen prima met de motor vertrokken. Ik kijk nu naar buiten en zie sneeuw vallen. Gelukkig ben ik ver voor de avond hier klaar en hoop niet dat het sneeuw blijft liggen.
Anders word het gewoon bikkelen door die droge sneeuw
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
* Chakotay is een mietje en heeft de auto gepakt. Plan was oorspronkelijk om op de motor te gaan en zodra de sneeuw in de buurt komt naar huis te gaan, maar toch maar vanaf gezien omdat ik dan wel heel vroeg weg zou moeten
Vriezen ok, maar als ze sneeuw/ijzel voorspellen blijft ie binnen
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Ik wilde met de motor gaan, want ze voorspelden sneeuw vanaf 16:00, dus ik was van plan 2 uurtjes eerder op werk te zijn, en dus 2 uurtjes eerder terug. Maarja, vanochtend was de voorspelling verplaatst naar 12:00
Toen maar koekblik van mammie gepakt.
Entropy isn't what it used to be
Rotterdam.Chakotay schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:01:
Waar is hier?
En het sneeuwt nog steeds. Een aantal weken terug toen het flink begon te sneeuwen ben ik ook met de motor naar huis gegaan. Gelukkig hoef ik alleen het drukke centrum uit en daarna de snelweg op. De snelweg is prima te doen.
Eigenlijk is door sneeuw rijden in zijn geheel prima te doen, mits je langzaam rijd. En als het echt te erg word, ga ik wel met de trein naar huis en laat ik de motor hier op werk in de garage staan.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Plaatselijke file zojuist en ik maakte een beetje plaats voor een motor zodat hij tussen de rijen door
kon rijden (de rest leek juist meer naar de middenstreep te gaan, wellicht uit jaloezie oid). Maar nu...
Motor komt langs me heen en steekt zijn voet (huh
Dat is een bedankjeSinner schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:07:
Snel vraagje van een autorijder;
Plaatselijke file zojuist en ik maakte een beetje plaats voor een motor zodat hij tussen de rijen door
kon rijden (de rest leek juist meer naar de middenstreep te gaan, wellicht uit jaloezie oid). Maar nu...
Motor komt langs me heen en steekt zijn voet (huh) op tegen me, wtf had dat te betekenen?
@rijden in de sneeuw, ik heb het in 2010 wel regelmatig gedaan, als je voorzichtig doet is het redelijk te doen. 1x geprobeerd toen er 10 cm lag, maar toen kwam ik niet vooruit nadat ik opstapte voor de garage... Achterwiel deed heel vrolijk rondjes draaien in de sneeuw, maar de rest van de motor kwam geen cm vooruit
Deze winter heb ik weer een koekblik staan voor dit soort dagen. Wel met achterwielaandrijving zodat er nog wat lol aan te beleven valt
[ Voor 30% gewijzigd door Chakotay op 14-02-2013 11:17 ]
Ik wil graag een motorscooter aanschaffen maar ik zit nog steeds te twijfelen .
Zal ik een 0 km beverly 350 kopen of een tweede hands beverly 500.
Tussen de beide motoren zit 5.7 pk. beverly 350 heeft een top van 170 en beverly 500 heeft een top van 190.
De top is niet belangrijk het gaat mij het meeste om de trekkracht dus acceleratie 0/100.
Dus mijn vraag is kunnen de heren die ervaring hebben met beverlys wat tips geven.
Wat zijn je eisen mbt acceleratie? In beide gevallen ben je sneller weg bij de stoplichten dan 99% van auto's, maar beide gaan tussen de 80 en 100 eruitgetrokken worden door de wat 'dikkere' bakken.sanane schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:18:
heren een vraagje .
Tussen de beide motoren zit 5.7 pk. beverly 350 heeft een top van 170 en beverly 500 heeft een top van 190.
De top is niet belangrijk het gaat mij het meeste om de trekkracht dus acceleratie 0/100.
Dus mijn vraag is kunnen de heren die ervaring hebben met beverlys wat tips geven.
Heb geen specifieke ervaring met de twee, dus verder nuancering kan ik niet geven - maar ik lees wel goede dingen erover:
http://www.twistngo.com/u...viewtopic.php?f=2&t=11076
Dat is 70mph dus 113km/uPower is instant on twisting the throttle, no lag like on some machines I’ve tried. Acceleration is excellent making it almost too easy to get up to and exceed any of our UK speed limits including 70. Handling is really good, inspiring confidence to use the bike enthusiastically though I’m a laid back rider really and never push any bike anywhere near its limits.
Let op dat dit dus de 350 betreft. Klinkt zodanig positief (ook met verbruik van 82mpg oftewel 1:34Summary
The Bev achieves exactly what I want from a scooter, a terrific engine with excellent handling and more than enough power for fast roads whilst maintaining most of the slim profile that makes smaller scooters such good city tools, aided by exemplary fuel consumption. Good brakes plus ABS and ASR improve its safety and it looks superb though that’s a matter of personal opinion of course.
It has excellent carrying capacity and displays a lot of attention to detail by Piaggio that for me at least improve the ownership experience. Things like the 12v socket, the topbox single key lock even though I’ll never have a box, the range of modes on the digital display, the underseat courtesy light and the overall first class build quality.
My only niggles are absolutely minor ones, the lack of audible indicators and the screen buffeting. I could probably cure the latter by removing the screen altogether or fitting a higher aftermarket one but for the time being I’m going to live with it.
The new Bev deserves to take this sector of the scooter market by storm. It may not though because bigger wheel scooters have never really made a major breakthrough here, unlike in many parts of Europe. I’m delighted with it. If you are in the market for scooter of this sort of capacity, it would be a huge omission not give it a try before deciding.
Oslik blyat! Oslik!
Waarom wil je een motorscooter ?sanane schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:18:
heren een vraagje .
Snap wel dat het fijn rijd maar ik vind het toch altijd raar om op zo'n ding te zitten zonder dat je benen iets omklemmen...Zo'n blok tussen je benen geeft toch meer gevoel vind ik...
Ik zou dan zelf gaan voor een CBF500 of iets dergelijks...
Ik parkeer m'n motor wel in de parkeergarage en ga als een aap met een compleet motorpak zometeen in de trein naar huis
Wel je helm opzetten he?Ricepuppet schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:13:
Nou. Laat maar zitten hoor. Ik hoor van verschillende collega's dat snelwegen worden afgesloten o.i.d. en dat verkeer op de snelweg 50km/h uur rijd.
Ik parkeer m'n motor wel in de parkeergarage en ga als een aap met een compleet motorpak zometeen in de trein naar huis
Waarom niet een jasje fixen of zonder bescherming de trein in? Je hebt je pak toch weer nodig als je je motor wel weer meeneemt, dus ik zou pak, helm en motor zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt houden. Ik heb jouw versie wel eens geprobeerd, en toen op de 'terugweg' (van huis naar werk waar de motor stond) mijn handschoenen vergeten. Dat was daarna geen leuke terugrit.....Ricepuppet schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:13:
Nou. Laat maar zitten hoor. Ik hoor van verschillende collega's dat snelwegen worden afgesloten o.i.d. en dat verkeer op de snelweg 50km/h uur rijd.
Moet a.s. zaterdag weer werken, dan neem ik mijn motorspullen weer mee (koop een enkeltje) en rijd zaterdag weer terug naar huis.
No sweat.
Voor woon-werk is zo'n ding wel handig lijkt me, meer wind bescherming, meer bagageruimte laag verbruik etc...Mike2k schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:07:
[...]
Waarom wil je een motorscooter ?
Snap wel dat het fijn rijd maar ik vind het toch altijd raar om op zo'n ding te zitten zonder dat je benen iets omklemmen...Zo'n blok tussen je benen geeft toch meer gevoel vind ik...
helaas kon ik geen enkele dealer vinden waar ik het kan proefrijden.Chakotay schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:19:
Heb je geen mogelijkheid tot proefritjes, vooral op die nieuwe 350?
het lijkt me veel handiger van huis>werk werk>huis. ik ga het in de winter en in de zomer gebruiken dus leek mij een motorscooter handiger. dat is wat ik denk tenminste.Mike2k schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:07:
[...]
Waarom wil je een motorscooter ?
het gaat mij meer om dat als je soms bij stoplichten wat snelt wilt optrekken dat het ook een kick geeft.dion_b schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:31:
[...]
Wat zijn je eisen mbt acceleratie? In beide gevallen ben je sneller weg bij de stoplichten dan 99% van auto's, maar beide gaan tussen de 80 en 100 eruitgetrokken worden door de wat 'dikkere' bakken.
Heb geen specifieke ervaring met de twee, dus verder nuancering kan ik niet geven - maar ik lees wel goede dingen erover:
http://www.twistngo.com/u...viewtopic.php?f=2&t=11076
[...]
Dat is 70mph dus 113km/u
[...]
Let op dat dit dus de 350 betreft. Klinkt zodanig positief (ook met verbruik van 82mpg oftewel 1:34) dat ik hier stiekem zelf ook naar ga kijken - hoezeer ik een rothekel heb aan automaat
helaas is het zoiezo niet te vergelijken met schakel maar ik hoop dat je mij begrijpt haha.
Die motorscooters zijn altijd behoorlijk rap, vanaf het stoplicht. Vanaf een km of 70 stelt het alleen niet meer zo heel erg veel voor.sanane schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:56:
[...]
helaas kon ik geen enkele dealer vinden waar ik het kan proefrijden.
[...]
het lijkt me veel handiger van huis>werk werk>huis. ik ga het in de winter en in de zomer gebruiken dus leek mij een motorscooter handiger. dat is wat ik denk tenminste.
[...]
het gaat mij meer om dat als je soms bij stoplichten wat snelt wilt optrekken dat het ook een kick geeft.
helaas is het zoiezo niet te vergelijken met schakel maar ik hoop dat je mij begrijpt haha.
Ricepuppet schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:13:
verstandig besluit.
Ik zit hier in rotterdam door letterlijk frosted glas naar buiten te kijken, de kans dat je geen black ice tegenkomt vandaag is klein, heel erg klein.
Maar zit je dan in je motorkleding te werken? Ik vind mijn leren combi best lekker zitten op de motor, maar tijdens het werk moet ik er niet aan denken persoonlijk..Ricepuppet schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:44:
Ik heb geen 'normale' kleren bij de hand. In principe is het niet zo erg. Het lijkt net alsof ik een of ander body armor aan heb, mensen zullen vanzelf wel opzij gaan
Moet a.s. zaterdag weer werken, dan neem ik mijn motorspullen weer mee (koop een enkeltje) en rijd zaterdag weer terug naar huis.
No sweat.
klopt, zelfs een 125cc scooter is bij stoplicht snel.newbreed schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:25:
[...]
Die motorscooters zijn altijd behoorlijk rap, vanaf het stoplicht. Vanaf een km of 70 stelt het alleen niet meer zo heel erg veel voor.
In Central London stikt het van de 125cc scooters (mag je op een learners rijbewijs rijden) en ik moet met mijn 650cc versys mijn best doen om ze bij te houden bij stoplicht, die dingen zijn van groen=volgas bij handgeschakelde motor moet je dat iets subtieler doen anders maak je of een wheely of hij slaat af..
textiel pak kan goed over werkkleren heen is mijn ervaring, alleen je moet wel een paar schoenen meenemen..Eddos schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:34:
[...]
Maar zit je dan in je motorkleding te werken? Ik vind mijn leren combi best lekker zitten op de motor, maar tijdens het werk moet ik er niet aan denken persoonlijk..
[ Voor 24% gewijzigd door ToolkiT op 14-02-2013 13:41 ]
Ik hoor net van andere collega's die de hele dag op de weg rijden, dat het harstikke meevalt hier in Rotterdam. En dat zijn collega's die ook motorrijden. Ik denk dat ik gewoon binnendoor langzaam naar huis kwakkel.Mafketel schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:25:
[...]
![]()
verstandig besluit.
Ik zit hier in rotterdam door letterlijk frosted glas naar buiten te kijken, de kans dat je geen black ice tegenkomt vandaag is klein, heel erg klein.
Nee, ik heb een uniform aan.Eddos schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:34:
[...]
Maar zit je dan in je motorkleding te werken? Ik vind mijn leren combi best lekker zitten op de motor, maar tijdens het werk moet ik er niet aan denken persoonlijk..
hier ook. Volgens de verwachting eerder deze week zou het pas 's avonds gaan sneeuwen. Dus vanmorgen vrolijk op de motor naar het werk. Inmiddels staat ie al in het overdekte fietsenhok. Dan maar met de trein naar huis. Morgen dooit het als het goed is. Is de brommer voor het weekend weer thuis.Ricepuppet schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:13:
[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 14-02-2013 16:08 ]
Hier in de randstad is het rond 11:00 gaan sneeuwen. Het heeft niet lang aangehouden, maar het kleine laagje sneeuw is inmiddels vermengd met regen en wat vrieskou. Het is echt dodelijk glad, althans hier op het bedrijventerrein.Rukapul schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:07:
Ik moet zo naar huis. Motor of toch de bus? Vanuit het raam bezien hier (Eindhoven) lijkt de weg nog begaanbaar.
Maar ach, hij staat nu veilig en droog op werk.
Net thuisgekomen na genieten van A10, De snelwegen zijn redelijk te doen, als zat ik in de bocht A10 West naar A10 Noord wel beetje nerveus aan het stuur te hangen. In de wijken zijn de doorgaande wegen ook goed te doen, maar mijn eigen straat was volledig voeten-aan-de-grond, vooral bij drempels.
Snelwegen staat wel 50 boven, maar 80 is prima te doen, alleen meest linker baan vermeden.
Iig goed verdiende dram Whisky genoten bij thuiskomst
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb het geprobeerd, maar bij het aanraken van de rem nog op de rondweg op het bedrijventerrein begon de boel al te schuiven. Meteen rondje terug naar stalling gemaakt en in de bus gestapt.
Rukapul schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:54:
MISSION ABORTED
Ik heb het geprobeerd, maar bij het aanraken van de rem nog op de rondweg op het bedrijventerrein begon de boel al te schuiven. Meteen rondje terug naar stalling gemaakt en in de bus gestapt.
Ah, klinkt enigszins wel logisch ja. Dacht echt even dat ik iets fout had gedaan en hetChakotay schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:09:
[...]
Dat is een bedankjeZwaaien met je rechterhand gaat meestal niet, omdat je dan je gas en rem los moet laten.
een " I'LL STICK MY MOTHERFUCKING FOOT UP YOUR ASS " -reactie daarop was.
Anyway.. witte yamaha R1 met verlengde achterbrug -rijder op de deventerstraat te Apeldoorn, graag gedaan!
Dit topic is gesloten.
![]()