Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 441 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.076 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
In 1995 mijn motor rijbewijs gehaald, de instructeur moest me al afremmen tijdens het lessen omdat ik graag snel ging, na mijn rijbewijs een motor gehuurd met vrienden en gelijk de eerste keer met bijna 200 over de A28 in de regen. Duidelijk verhaal, ik moest niet gaan motorrijden.

Heb ik ook 17 jaar niet gedaan, afgelopen zomer voor het eerst weer motor gereden in Indonesie, geweldig was dat, ook wel verbaasd hoe makkelijk het ging (wel in mijn jeugd jaren schakel brommer gereden). Bedacht dat het nu ik wat wijzer ben geworden wel eens een motor kan gaan kopen.

Na jaren lease te hebben gereden en in het buitenland te hebben gewoond heb ik nu geen vervoer, ik word helemaal gek van het openbaar vervoer. Ik woon op een plek waar een auto niet handig is, nu heb ik als alternatief bedacht een motor te kopen. Kan ik bij huis parkeren, wilde ik al en ik ben eindelijk weer mobiel. Het moet dus wel een praktische motor zijn, dat ik wat spullen mee kan nemen (dan kom ik zo uit op de motoren die ik vroeger verschrikkelijk vond).

Nu een beetje gegoogled maar ik ben zolang niet met motoren bezig geweest dat ik geen idee heb wat handig is (en ik wil gericht naar de motorhandel i.v.m. OV) . Ik kom nu wat uit op de yamaha XJ600 achtige machines.

Eigenlijk 3 vragen.

Wat is een praktische motor voor een 2 meter lang persoon die hier ook nog wel eens van Den Haag naar Groningen wil rijden. Welke merken en types moet ik naar zoeken?
Ik wil er nu eerst een max 2000 euro voor uitgeven, is dit realistisch of kom je dan op motoren uit waar je veel aan kwijt bent wat onderhoud betreft?
Hoe makkelijk is het om zelf standaard onderhoud te doen (mijn Yamaha DT50 kende ik van het eerste tot het laatste moertje, ben wel een beetje handig). Ketting vervangen, olie verversen e.d. Waar moet ik qua onderhoud aan denken?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Korvaag schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:30:
Bij oude auto's werkt het ook. Ik had een benzinebak waar ruim 2 ton op de teller stond en die volgens het boekje gewoon euro95 slikte. Waarschijnlijk waren de cilinders inmiddels zo vervuild dat de motor slechter ging lopen op euro95. Te merken aan niet mooi stationair lopen. Vermogen had ik niet zoveel last van.

Ik ben toen een tijd BP Ultimate gaan tanken en ik merkte met name dat de motor stationair veel mooier liep. Verbruikscijfers waren (over langere tijd gemeten). 1:11,5 op euro95 en 1:12,5 op euro98 hoewel dit in mijn geval deels zal komen doordat de motor op euro95 gewoon niet 100% liep.

Voor mij was het mede door het verbruik goedkoper om Ultimate te tanken tov euro95.

Edit: Overigens heb bij nieuwe of relatief nieuwe auto's nog nooit verschil gemerkt.
zo hebben we hier een matiz gehad die op 98 moest. waarom? omdat ik er te weinig inreed en me broer lekker zuinig rijd :') wat hij aan benzinekosten uitspaarde leverde we neer zo hard in bij de dealer. als ik hem weer even schoonreed deed hij het weer een maand. als ik dus 1,5 maand niet met de auto weggeweest was, kon hij naar de garage |:(

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

-tom-562

Oliesjeik

Aaargh ik kan gratiesch een Honda VT500 Ascot kirjgen van een oude klasgenoot van me, leuke basis voor een streettracker. Heb alleen al 2 motoren staan. Van de week maar ff met mn huisgenoten overleggen of hun er wat op tegen hebben als er een 3e motor in de garagebox komt te staan :P

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Mijn vriendin is afgelopen januari geslaagd voor d'r motor rbw en die zoekt er nog een, misschien kan ik er wel een uit handen nemen voor je.... Doe ik wel gewoon, zonder verder moeilijk te doen. Als motorrijders onder elkaar.

:+

https://freight.associates

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
-tom-562 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:37:
Net olie + filter vernieuwd van m'n gsx-r. Er zit nu Motul 5100 in, en ik moet zeggen dat die olie best lekker ruikt :P
Haha ik herken het in het geval van WD40. Als ze er een aftershave van zouden maken... Kan me ook bijna niet anders dan dat zoiets beter verkoopt door de geur (of ik moet de enige zijn die het lekker vindt ruiken). Zo geweldig is het spul namelijk ook weer niet. Het is erg handig als je maar 1 onderhoudsmiddel mee kan nemen, maar het is vooral goed in een beetje van alles, zonder echt goed te zijn in 1 ding. Ja ok, lekker ruiken dan :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Altijd_Lastig schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:40:
*verhaal*

Eigenlijk 3 vragen.

Wat is een praktische motor voor een 2 meter lang persoon die hier ook nog wel eens van Den Haag naar Groningen wil rijden. Welke merken en types moet ik naar zoeken?
Nou, iig niet de XJ600. Prima betrouwbaar comfortabel ding als ik een kleine vriendin mag geloven, maar daar pas ik met m'n 1m86 al van geen kanten op, laat staan jouw 2m.
Ik wil er nu eerst een max 2000 euro voor uitgeven, is dit realistisch of kom je dan op motoren uit waar je veel aan kwijt bent wat onderhoud betreft?
< EUR 2k heb je keuze uit ofwel mooi danwel betrouwbaar. Als looks niet je eerste prio zijn kun je prima betrouwbare dingen vinden.
Hoe makkelijk is het om zelf standaard onderhoud te doen (mijn Yamaha DT50 kende ik van het eerste tot het laatste moertje, ben wel een beetje handig). Ketting vervangen, olie verversen e.d. Waar moet ik qua onderhoud aan denken?
Zo te horen heb je iig meer dan genoeg basiskennis. Wat mij (met vrijwel nul voorkennis) meeviel was het sleutelen zelf. Wat me tegenviel was dat op straat zonder verlichting of beschutting tegen weer en wind moeten doen. Als je een garage hebt of in de buurt kunt gebruiken is het IMHO prima te doen, als ik jou zo hoor al helemaal.

Mbt type motor - je formaat is ws grootste beperkende factor - dat duwt je al richting ofwel allroads, danwel Duitse toermotoren. Duitse allroads ga je ws niet vinden voor dat bedrag trouwens.

Je zou kunnen kijken naar een late BMW K-serie (K1100LT in redelijke staat moet haalbaar zijn), of een Honda Transalp/Africa Twin. Voordeel van de BMW is dat je comfortabel zit en moeiteloos kilometers vreet. Nadeel is dat het in de file vrij lomp is, je komt er wel tussendoor, maar ontspannen is anders. De Honda's zijn licht, smal en hoog, waardoor je perfect file kunt rijden, maar de smalle, harde zadel zal je ergens halverwege Groningen een houten reet geven waar je minder blij mee bent.

Evt kun je ook kijken naar een Yamaha XJ900 Diversion, het grote broertje van de XJ600, of als je geluk hebt een Honda Pan European, al gaat dat laatste lastig zijn binnen dat budget.

Oslik blyat! Oslik!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52
Een TDM 850 3VD past ook wel in dat budget :-)

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 08:24

Aragornwj

Blerf

Een Suzuki DL 650 V-strom is misschien ook een optie? Met mijn 2m05 past dat ook, ligt waarschijnljk alleen iets boven je budget. Tenzij je er 1 vind met wat minder optie/meer km's

MEEHH!!!!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deze tool geeft je een redelijk overzicht over hoe je op een bepaalde motor zit, je kunt je lengte en beenlengte invoeren.

http://cycle-ergo.com/

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:43

Bommes

Capo del formaggio

Ik zat van de week een oud motor tijdschrift te lezen en daar kwamen de flops van een aantal jaren motors voorbij.
Eentje sprak me erg aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.dropbears.com/images/motorcycles/yamaha/gts1000a.jpg
Yamaha GTS 1000, stonden er ook nog een aantal te koop op marktplaats.
Volgens mij wel een erg gaaf tour ding, denk alleen duur om op de weg te houden.

De flop kwam volgens het tijdschrift vanwege het hogere verbruik, en het te duur zijn en niet op kunnen concurreren tegen de BWM's van die tijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 28-02-2013 09:09 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Eigenlijk 3 vragen.

Een V-strom lijkt me idd een goede keuze :) techniek die in de praktijk zijn betrouwbaarheid heeft bewezen, geassembleerd door Japanse robots. Ze zijn niet heel duur, afgelopen jaar is er een facelift uitgekomen waardoor de oudere modellen misschien goedkoper zijn geworden. Verder kunnen er koffers aan gehangen worden, dus lijkt mij een handige motor voor dagelijks verkeer. Misschien stuurverhoging erop, en een tourruitje, en je kan los.

Ook gaaf, zeker als je net zoals ik voorbij de 2 meter gaat, is een KTM 950/990 Adventure. Alleen ze zijn niet goedkoop, onderhoud is een bitch, je zit met incourante bandenmaten (en binnenbanden), maar het is wel een beest van een motor waar je elke keer met een glimlach op rijd.

[ Voor 11% gewijzigd door Widow op 28-02-2013 09:10 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zo een V strom is wel wat boven zijn budget toch..?? ik dacht dat hij een 2k wilde besteden, de goedkoopste v strom die ik zo ff vind kost 3,5K en die heeft nog schade ook nog.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aragornwj
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 08:24

Aragornwj

Blerf

Ik heb zelf een V-strom uit 2004 kunnen aanschaffen voor 3,5K met een lage km-stand en utistekende staat. En deze kwam bij een dealer vandaan. Zeker 2e hands (particulier) en/of met een wat hogere km-stand moet 2 a 2,5K toch wel te doen zijn?

MEEHH!!!!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Eigenlijk 3 vragen.

V-Strom, Varadero, Africa Twin, Transalp (de moderne versie) Waarbij de Varadero de meeste bang per buck geeft. 2K is echter niet realistisch. doe 3,5 en je hebt een fitte motor.

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Transalp of AT heb je echt wel voor 2k in goede staat. Heb zelf driekwart jaar terug een Transalp in werkelijk topcondiite proefgereden met vraagprijs 1250 en waarvan ik vernomen heb dat hij voor 950 wegging.

Oslik blyat! Oslik!

• [Roland]
  • Niet online
Allen,

Dank, hier zitten modellen tussen die ik zelf nog niet gevonden had en die er inderdaad uitzien wat ik verwacht van een praktische motor. TDM had ik al wel ontdekt, ga vanavond naar een motorzaak kijken of ik daar op pas. Transalp en varadero ziet er ook goed uit. ik kan wat met jullie antwoorden :-)

Mijn budget kan wel wat hoger, maar ik moet van mezelf eerst bewijzen dat ik ook een niet mooi weer rijder ga zijn om een hoger budget te verantwoorden.
zacht schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:05:
[...]

Deze tool geeft je een redelijk overzicht over hoe je op een bepaalde motor zit, je kunt je lengte en beenlengte invoeren.

http://cycle-ergo.com/
Handige site. Dank

BMW leek mij ook een optie, de motoren echter in dat budget zijn zo 10 jaar (midden jaren tachtig) ouder dan de Japanse tegenhanger. Heb ik als optie afgeschreven, onterecht?

[ Voor 10% gewijzigd door [Roland] op 28-02-2013 12:06 ]

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Altijd_Lastig schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:03:
Allen,

Dank, hier zitten modellen tussen die ik zelf nog niet gevonden had en die er inderdaad uitzien wat ik verwacht van een praktische motor. TDM had ik al wel ontdekt, ga vanavond naar een motorzaak kijken of ik daar op pas. Transalp en varadero ziet er ook goed uit. ik kan wat met jullie antwoorden :-)

Mijn budget kan wel wat hoger, maar ik moet van mezelf eerst bewijzen dat ik ook een niet mooi weer rijder ga zijn om een hoger budget te verantwoorden.

[...]

Handige site. Dank
Varadero is een erg leuk ding, heb er een uit '99 met nu ruim 105.000km op de teller, rijdt nog als een trein. Verbruik is standaard wel wat hoger dan andere motoren, bij mij 6,7l / 100km (met carburateurs), bij de nieuwere modellen (volgens mij vanaf 2003) met inspuiting ligt het verbruik wat lager. Ik ben zelf 1,95m en de Dero zit heerlijk :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Altijd_Lastig schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 12:03:
[...]

BMW leek mij ook een optie, de motoren echter in dat budget zijn zo 10 jaar (midden jaren tachtig) ouder dan de Japanse tegenhanger. Heb ik als optie afgeschreven, onterecht?
Onterecht. Die dingen zijn Gruendlich engineered, ze zijn gemaakt voor veel kilometers en dragen hun leeftijd dus beter. Neemt niet weg dat ze onderhoud waarderen en dat je echt afgetrapte exemplaren tegenkomt, maar een BMW met anderhalve ton op de teller en 15 jaar oud is nog maar net ingereden.

Nadeel van BMW zit meer op vlak van hoge gewicht, algehele lompheid en idd prijs. Qua betrouwbaarheid (of trouwens zuinigheid) doen ze niet onder voor 5-10 jaar oude Japannertjes.

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is het dan niet een idee om een ex pliesiemotor op de kop te tikken via... hoe heet het ook al weer?

Domeinen, dat was het! Bedankt hieronder. :+ Ik kon er serieus niet meer op komen hoe het ook al weer heette.

[ Voor 36% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-02-2013 19:55 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 13:09:
Is het dan niet een idee om een ex pliesiemotor op de kop te tikken via... hoe heet het ook al weer?
Domeinen?

No signature required.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Grappig, een maatje van mij gaat vandaag of morgen kijken naar een ex-politie motor, BMW K1200, in het wit. Ben benieuwd of dat wat wordt, en hoe dat rijdt :P

Vaak bu'j te bang!

• Widow
Trouwens, omdat ik de motorbeurs een beetje had gemist, ga ik zaterdag ff naar Axels Bike Shop in HHwaard om oordoppen op maat te laten maken. In de ochtend worden ze gemaakt iig. Als er iemand mee wilt rijden, roep maar ff :+ ik ga met het autootje die kant op vanaf Haarlem.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja ja het wordt al voorjaar 8)
Net iets van 60 km's onder de wieltjes door.
Omweg naar Motoport in Veldhoven, weer terug naar huis om ff naar de wc te gaan :P , en binnen door via Heeze naar Asten, Helmond, Mierlo, Geldrop en weer thuis.

Net iets te koud voor de zomer handschoentjes, vingertoppen waren koud maar buiten dat goed te doen.

Oh en ook maar meteen ff een nieuwe schokker besteld voor achter, kreeg de ring van de voorspanning niet meer verdraait, zit vast gevreten. Na wat duidelijkere overtuiging en sterke taal brak er een stuk van de stelring af.
Voor de 80 tientjes van een nieuwe ga ik niet lopen klote, weg met het ding dus.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Bommes schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 16:52:
Ja ja het wordt al voorjaar 8)
Net iets van 60 km's onder de wieltjes door.
Omweg naar Motoport in Veldhoven, weer terug naar huis om ff naar de wc te gaan :P , en binnen door via Heeze naar Asten, Helmond, Mierlo, Geldrop en weer thuis.

Net iets te koud voor de zomer handschoentjes, vingertoppen waren koud maar buiten dat goed te doen.

Oh en ook maar meteen ff een nieuwe schokker besteld voor achter, kreeg de ring van de voorspanning niet meer verdraait, zit vast gevreten. Na wat duidelijkere overtuiging en sterke taal brak er een stuk van de stelring af.
Voor de 80 tientjes van een nieuwe ga ik niet lopen klote, weg met het ding dus.
800 euro voor een nieuwe schokdemper?

• DECOY88
(overleden)
Postman81 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:39:
[...]

dat is geen vreemde prijs :X voor mijn AT zit je op 588 euro. dus als die voor 650 bij de lokale dealer ligt is dat niet vreemd.

aftermarket zit je op 500?

2e handsje wat de gek ervoor wil hebben. van 50 euro voor een knappe tot 250euro voor een gare bij een graaier

[ Voor 38% gewijzigd door DECOY88 op 28-02-2013 17:56 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 20:46:
Aaargh ik kan gratiesch een Honda VT500 Ascot kirjgen van een oude klasgenoot van me, leuke basis voor een streettracker. Heb alleen al 2 motoren staan. Van de week maar ff met mn huisgenoten overleggen of hun er wat op tegen hebben als er een 3e motor in de garagebox komt te staan :P
Ik wil best die gixxer van je over kopen hoor, geen problemen mee. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

:o :o bedoelde natuurlijk 80 euro, of 8 tientjes...sorry.. :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

Domeinen is tricky omdat je er niet aan mag zitten. Je kunt naar een kijkdag, maar je mag niet proefrijden en garantie tot de deur. Je moet een (redelijk) bod uitbrengen en de best wint, maar het moet een redelijk bod zijn. De hoogste bieder met €100 krijgt 'm niet mee dus.
Maar je weet dus niet goed wat je koopt. Als ie echt stuk is, zeggen ze het wel, maar je weet het dus nooit. Ik heb ook een ex-pliesie, maar die was van een gemeentepolitiekorps. Bij de domeinen krijg je ex-klpd of marechaussee. Die kunnen dus wel eens wat slechter zijn, qua misbruik. En dan in de zin van erop springen en volgas de achtervolging in, lange tijd stationair draaien. Nou heeft de politie R1100RT wel een fan op de oliekoeler zitten, maar dat soort dingen zijn nooit écht goed.

Aan de andere kant hebben overheidsmotoren altijd hun onderhoud op tijd gehad, en alle modificaties enzo. Als je het treft, krijg je een hele fijne motor voor weinig geld.

Er zijn ook een heel stel K1200RS in omloop in de overheidsuitvoering die nooit in dienst zijn geweest. Die stonden een paar jaar geleden te koop op de beurs. Als ik toen genoeg geld had, had ik er een gekocht. Splinternieuw voor een paar duizend euro minder dan de normale uitvoering. Dan heb je wel een witte in overheidsuitvoering, maar ja...boeie!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
[...]

Das nog goedkoop ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lang leven internet... ;)
Ik had in de Louis catalogus brillen gezien van Helly Bikereye, blijkbaar een Duitse toko die 'motorbrillen' maakt. Aangezien ik lenzen ga dragen, wil ik een bril hebben die goed aansluit en afsluit zodat ik niet bij een zuchtje wind of wie weet een beetje zand moet stoppen. Kan gevaarlijk zijn. Ik rij in principe nooit met het vizier helemaal open, maar als het erg warm is, is ie wel een stukje open. En soms als ik een plekkie zoek, is ie wel eens helemaal open.

Bon, ik vind het model dat ik wil hebben, de Eagle. Is een dhz bril, met pootjes of naar keuze een elastiek (handig als sportbril met fietsen ofzo) en 3 sets verwisselbare glazen (blanko, tint of xenonogwat):
Afbeeldingslocatie: http://www.bikersonly-shop.de/media/images/org/0.80972900+1305011328.jpg

Even checken wat ie kost bij Motozoom (de Nederlandse Louis). Dat zou incl.verzending €55 worden. Nee dus. Louis in DE, verkoopt ze voor €39, maar daar komt nog wat verzendkosten bij. De webshop van Helly zelf doet het voor €39. Ik dacht dat er nog verzendkosten bij kwamen, maar niet dus. Er is nu een UPS wagentje uit Duitsland aan het rijden om mij morgen die bril te bezorgen.

En dan vragen ze zich af waarom iedereen via internet koopt... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het was een typo, maar voor mijn Vespa zou het wel erg uit verhouding zijn om 800 euro uit te moeten geven voor een schokker.. :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:05:
Lang leven internet... ;)
Ik had in de Louis catalogus brillen gezien van Helly Bikereye, blijkbaar een Duitse toko die 'motorbrillen' maakt. Aangezien ik lenzen ga dragen, wil ik een bril hebben die goed aansluit en afsluit zodat ik niet bij een zuchtje wind of wie weet een beetje zand moet stoppen. Kan gevaarlijk zijn. Ik rij in principe nooit met het vizier helemaal open, maar als het erg warm is, is ie wel een stukje open. En soms als ik een plekkie zoek, is ie wel eens helemaal open.

Bon, ik vind het model dat ik wil hebben, de Eagle. Is een dhz bril, met pootjes of naar keuze een elastiek (handig als sportbril met fietsen ofzo) en 3 sets verwisselbare glazen (blanko, tint of xenonogwat):
[afbeelding]

Even checken wat ie kost bij Motozoom (de Nederlandse Louis). Dat zou incl.verzending €55 worden. Nee dus. Louis in DE, verkoopt ze voor €39, maar daar komt nog wat verzendkosten bij. De webshop van Helly zelf doet het voor €39. Ik dacht dat er nog verzendkosten bij kwamen, maar niet dus. Er is nu een UPS wagentje uit Duitsland aan het rijden om mij morgen die bril te bezorgen.

En dan vragen ze zich af waarom iedereen via internet koopt... :+
In het shoppingforum staat in het algemene korting topic een code om korting te krijgen bij louis.de, heb je die ook meegerekend?

Vaak bu'j te bang!

• Serotonine
  • Laatst online: 16-01 17:44

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:38:
[...]
In het shoppingforum staat in het algemene korting topic een code om korting te krijgen bij louis.de, heb je die ook meegerekend?
Nooit geweten. Te laat, hij is vanmorgen door de UPS meneer gebracht. Het zal denk ik dan gelijk komen.

Het gekke is trouwens dat op die webshop staat dat er kostenloos verzonden wordt vanaf €50. Maar ik heb toch geen verzendkosten gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door mphilipp op 01-03-2013 13:08 ]

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-01 12:24
Origineel;

Afbeeldingslocatie: http://cdn.guia360.com.br/midia/fotos/shop/grande/id-1186/1186-capacete-agv-k3-mono-black.jpg

Na twee jaar was ik het suffe design wel zat. Ook dat hele K-3 aan de zijkant en de grappen die erbij hoorden, was ik wel zat :)

De keuze was eerst om een nieuwe helm te kopen, maar de prijs klasse waar ik naar keek (~400 euro) ging mij te ver. Dan maar iets anders; ik ben al sinds kleins af fan van de Robotech/Macross anime's, dus dat was mijn uitgangspunt;

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/HELMET_zps5f4e39f0.png

Herkenbaar, dus als je me ziet rijden, zwaai dan even :Y

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

:w Leuk ding zo..!!
Net samen met mijn vrouw ook een nieuwe helm voor haar gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.veggettiscooter.it/images/caschi/MC_AgvBladen.jpg
AGV Blade FX in mat zwart.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Net heerlijk ritje door de polder gehad van en naar Alkmaar - het mag misschien nog koud zijn zonder zon, maar wegdek is prima te doen :)

Reden voor ritje was ook goed: heb zojuist m'n Klein Vaarbewijs II gehaald - ander soort vervoer, net zo leuk :P

Oslik blyat! Oslik!

• Ricepuppet
Bommes schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:09:
:w Leuk ding zo..!!
Net samen met mijn vrouw ook een nieuwe helm voor haar gekocht:
[afbeelding]
AGV Blade FX in mat zwart.
Ik wilde graag ook een open helm. Maar dan denk ik; 'als ik val op m'n kin..' hmm..

Blijven mooie dingen om te zien though d:)b

En vanaf volgende week weer prachtig weer met 12-14 graden :Y)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• MailMan
Bah, heb waarschijnlijk m'n beide voorste remschijven krom gereden doordat de remblokjes een beetje aanliepen. Door de vele pekel blijven ze sneller vastzitten en is het vet ook wat opgedroogd. Klemde ook wel een beetje bij het lopen met de motor maar na een paar keer remmen had ik altijd het idee dat het wel opgelost was.
Vandaag toch maar even uit elkaar geschroefd want ik voelde een trilling bij het remmen. Hoewel er geen dikke kromming inzet is het ook niet meer helemaal recht. Gaat wel paar honderd euro kosten, dus een duur grapje dat niet was gebeurd bij eerder/opnieuw invetten :(

Volgend weekend toch ook maar even de remcilinders reviseren als ik toch bezig ben.

Ook leuk, de koppelingskabel stond een beetje onder spanning bij volledige stuuruitslag omdat ik stuurverhogers had geïnstalleerd. Als je dan met een scherpe bocht weg wil rijden ga je bijna op je plaat de eerste keer omdat je koppeling ineens ingetrokken wordt :P

[ Voor 21% gewijzigd door MailMan op 02-03-2013 17:47 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als ze nog dik genoeg zijn kun je ze ook best nog wel laten afdraaien. :)
Klauwen en zuigers opknappen is vaak wel aan te raden ja.

• MailMan
Joopieboy schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:24:
Als ze nog dik genoeg zijn kun je ze ook best nog wel laten afdraaien. :)
Klauwen en zuigers opknappen is vaak wel aan te raden ja.
Hmm dacht gehoord te hebben dat het bij schijfremmen van een motor niet aangeraden wordt omdat ze vrij dun zijn. Heb je er ervaring mee? Zit nu op iets van 3.8mm.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even opzoeken wat de minimale dikte van de schijven moet zijn voor ze vervangen moeten worden.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Idd, ze zijn wel relatief dun maar als ze meer dan dik genoeg zijn dan kan het prima hoor. :)

• MailMan
Vond deze site ook nog: http://www.vanderwoudentechniek.nl/richten/remschijven.htm

Kijken wat er mogelijk is. Ze zijn niet heel erg krom en als ze met richten niet afdraaien dan klinkt dat als de beste optie met mijn dikte.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:51
MailMan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:36:
[...]

Hmm dacht gehoord te hebben dat het bij schijfremmen van een motor niet aangeraden wordt omdat ze vrij dun zijn. Heb je er ervaring mee? Zit nu op iets van 3.8mm.
3.8mm klinkt best dun :X
Als het goed is staat de minimale dikte wel op de remschijf zelf, heb je daar al naar gekeken? Ik heb alleen maar schijven gezien waar 4mm of meer op stond :o

• MailMan
In Haynes staat 3.55 minimal service thickness, en 4.3 als ze nieuw zijn. Moet even afwegen of ik imitatie wil, of gebruikte originelen. Heb eigenlijk niet zoveel puf om 400-500 euro neer te leggen voor schijven die ik toch niet meer oprijd.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat die "Haynes" boeken zeggen.... Leuk, maar..... Wát zegt een officiële (fabrieks) servicemanual?

Haynes is leuk om te lezen, maar klopt vaak niet (meer)..... écht niet. Die boeken zijn voor algemeen gebruik!! Leuk om wat ervaring mee op te doen qua sleutelen maar ga er géén huidige spullen mee beöordelen op ..........

[ Voor 39% gewijzigd door Will_M op 02-03-2013 20:33 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MailMan
Ik was altijd onder de impressie dat de info bij Haynes grotendeels uit de officiële werkplaatshandboeken kwamen?

In het werkplaatshandboek van BMW vind ik ook 3.55 als minimum, maar 4.0 bij nieuw (ipv 4.3). In de gebruikershandleiding staat vervolgens 4.0 ook als dikte bij nieuwe schijven, maar niets over het minimum.

Neem ik 4.0 max en 3.55 minimaal dan zijn ze nog maar voor de helft op en loont het misschien wel om ze te laten richten.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ga je je schijven laten richten óf laten afdraaien? Wezenlijk verschil, maar beide zou ik persoonlijk niet adviseren/aanraden. Nieuwe schijven FTW,

Die "rommel" houdt je op de weg.... óf niet....

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen idee of het onveilig is om te doen maar het is natuurlijk wel het belangrijkste onderdeel van je motor. (Samen met alle andere onderdelen die ervoor zorgen dat je kan remmen) Als dit het risico vergroot zou ik inderdaad toch maar wat geld uitgeven voor nieuwe.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-ce2ML4pqUJU/UTIRzVfumnI/AAAAAAAAAfc/rgCPt-AesWs/s800/2013-03-02%252010.48.00.jpg

Nieuwe tasjes voor de zomervakantie *O*
Eerst nog even een goed hitteschild zoeken voor op de uitlaat!

• MailMan
wimmel_1 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:41:
Ga je je schijven laten richten óf laten afdraaien? Wezenlijk verschil, maar beide zou ik persoonlijk niet adviseren/aanraden. Nieuwe schijven FTW,

Die "rommel" houdt je op de weg.... óf niet....
Wil dat af laten hangen van welke van de twee beter is. Richten klinkt beter dan het afdraaien van materiaal, maar als je de schijf juist nog meer verzwakt door het terug te buigen dan is dat natuurlijk bedrog.
Daarom ook eerst even op onderzoek uit wat de ervaringen zijn met zoiets. Natuurlijk wil ik met een veilig gevoel de weg op (en dan niet alleen een gevoel, maar weten dat het goed is), maar het kostenplaatje telt ook mee.

[ Voor 11% gewijzigd door MailMan op 02-03-2013 22:34 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Motorrijden mág IMHO geen kostenplaatje hebben...... Maar...'t is je eigen leven waar je mee "speelt" ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-03-2013 23:10 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De hobbyist verkoopt grimeca schijven. Die zijn, sinds grimeca is overgenomen, een stukje duurder, maar nog steeds goedkoper dan de bmw schijven. Anders een set nette gebruikte? Vraag anders op het k forum wie er nog wat voor je heeft liggen.

Schijven richten kan niet, de "vouw" wordt te zwak. Het is of afdraaien, of afschuren. Denk ook aan nieuwe blokjes. En als je toch bezig bent, vervang de remslangen.

Wise enough to play the fool

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zelfde als de remvloeistof die moet ook om de zoveel jaar vervangen worden. En richten is geen goed idee nee.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GBTW schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:21:
[afbeelding]

Nieuwe tasjes voor de zomervakantie *O*
Eerst nog even een goed hitteschild zoeken voor op de uitlaat!
Kun je ook iets op die tas maken aan de kant van de uitlaat? Ik heb nl ooit voor onder mijn koffer (daar zit oorspronkelijk ook een hitteschildje) een stuk zelfklevend hitteschild gehaald. Het lijkt op isolatiespul (is het ook in weze) met alufolie; vrij stug spul. Je kunt het een beetje vormen. Ik vond het via google bij een kerel die spullen verkoopt voor mensen die kitcars maken. Het is om bodywork te beschermen tegen de uitlaat.
Kostte niet veel, ik dacht €25 voor een vel waar ik nog steeds een stuk van over heb.

[edit]
volgens mij was het hier

[ Voor 8% gewijzigd door mphilipp op 03-03-2013 00:15 ]

• MailMan
wimmel_1 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 22:46:
Motorrijden mág IMHO geen kostenplaatje hebben...... Maar...'t is je eigen leven waar je mee "speelt" ;)
Tja, dat vind ik onrealistisch want dat is praktisch gezien niet haalbaar voor 99% van ons. Alles in je leven is een kwestie van afwegen en alles in je leven heeft een kostenplaatje.
teacher schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:13:
De hobbyist verkoopt grimeca schijven. Die zijn, sinds grimeca is overgenomen, een stukje duurder, maar nog steeds goedkoper dan de bmw schijven. Anders een set nette gebruikte? Vraag anders op het k forum wie er nog wat voor je heeft liggen.

Schijven richten kan niet, de "vouw" wordt te zwak. Het is of afdraaien, of afschuren. Denk ook aan nieuwe blokjes. En als je toch bezig bent, vervang de remslangen.
Bedankt voor het advies. Ik had ook gelezen over de overname die de prijzen twee keer zo hoog hebben gemaakt. Jammer, maar het is niet anders als het dat wordt.
Toch wil ik wel wat meer te weten te komen over het richten en afdraaien. Ik zeg niet dat het voor deze situatie zo is, maar in sommige gevallen is het ook bangmakerij. Zo zijn er ook mensen die beweren dat je met een pluutje in de band eigenlijk niet moet rijden en zsm een nieuwe band moet kopen, wat volgens mij geen enkel probleem is als het niet op het verkeerde gedeelte van het loopvlak zit.

Dat hele bedrijf heeft zich gericht op het herstellen van frames, velgen, schijven etc. Lijkt me toch lastig overleven als al je klanten zich vervolgens ter pletter rijden omdat b.v. het frame breekt.Niet zo'n goede reclame.

Ik ben niet iemand die de kantjes er vanaf loopt, maar ik ga hier even wat dieper induiken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:30:
[...]
Zo zijn er ook mensen die beweren dat je met een pluutje in de band eigenlijk niet moet rijden en zsm een nieuwe band moet kopen, wat volgens mij geen enkel probleem is als het niet op het verkeerde gedeelte van het loopvlak zit.
Klopt helemaal. Maar heb jij wat aan die wetenschap als je in een haarspeldbocht op 2500m een klapband voor krijgt? Aangezien ik niet elke dag een lekke band heb, zou ik gewoon de band vervangen. Ook met de auto heb ik in 26 jaar maar 4x een lekke band gehad (waarvan 3 in 3 weken tijd ;( ). Met de motor nog nooit. Dus het is niet alsof het erg vaak gebeurd. Ik zou met banden, zeker op de motor, geen enkel risico nemen. Mijn auto blijft nog wel rechtuit rijden met een klapband, maar de motor wordt wat lastiger.

Je moet wel weten waarop je bezuinigt. En hoe.

Remschijven heb ik zelf ooit ervoor gekozen om géén originele BMW schijven te nemen, aangezien ze €375 per stuk waren. Dat vind ik een beetje buitensporig. Maar de 'immitatie' waren nog altijd €190 dacht ik. Maar toch...het scheelt een stuk.
Toevallig koop ik een paar maanden later een stel tweedehands velgen waar op de voorband nog praktisch nieuwe BMW remschijven zaten. En dat voor €350 voor 2 wielen, incl.schijven. Die heb ik nu op reserve staan mochten die andere versleten zijn.

• MailMan
mphilipp schreef op zondag 03 maart 2013 @ 02:10:
[...]

Klopt helemaal. Maar heb jij wat aan die wetenschap als je in een haarspeldbocht op 2500m een klapband voor krijgt? Aangezien ik niet elke dag een lekke band heb, zou ik gewoon de band vervangen. Ook met de auto heb ik in 26 jaar maar 4x een lekke band gehad (waarvan 3 in 3 weken tijd ;( ). Met de motor nog nooit. Dus het is niet alsof het erg vaak gebeurd. Ik zou met banden, zeker op de motor, geen enkel risico nemen. Mijn auto blijft nog wel rechtuit rijden met een klapband, maar de motor wordt wat lastiger.
Dan weet ik dat die klapband aan wat anders lag dan het pluutje en ik bij een volgende lekke band dat prima weer kan doen.
Wat is immers geen enkel risico nemen? Het feit dat ik met een net nieuwe achterband na een paar honderd KM al een lekke band had geeft al dat ik me ermee in een risicovolle situatie heb begeven. Was het misschien gewoon een slechte band die door de error-margins van het productieprocess is gekomen omdat het bij 0.00001% van de banden voorkomt? Of misschien heeft iemand hem bewust lekgestoken omdat ik zo'n mooie motor heb :+ Misschien heb ik wel te hard gereden met een band die bij de bandenboer een keer in aanraking is gekomen met de verkeerde vloeistof waardoor het rubber is uitgehard. Of ik rij op een stuk snelweg met veel werkverkeer waar spullen uitvallen, dan kan ik beter op een B weg gaan rijden?

Ik zie regelmatig stukjes glas of spijkers/schroeven in de buurt van m'n motor omdat hij in een drukke straat geparkeerd staat waar ook veel gesleuteld/verbouwd wordt. Dus ik vermoed dat dat de meest voor de hand liggende oorzaak was. Sterker nog, volgens mij zag ik de schroef er destijds nog inzitten. Ik weet nu dat ik dat stukje stoep wat beter moet inspecteren en een rond extra moet lopen om de motor om de banden te bekijken.

Het tweeledige aan motorrijden is voor mij dat ik bewust kies voor een vervoersmiddel met een verhoogd risico op ernstig letsel of de dood. Dat is tegelijk een extra argument om voorzichtiger te zijn op aspecten waarvan je weet dat ze gevaarlijk zijn. Dus geen alcohol, niet vermoeid rijden, langzamer met slecht weer/ijzel, beter opletten op het andere verkeer etc. Goed onderhoud van je materiaal hoort daar ook bij. Echter, ik wil dan wel weten dat ik mijn besluit maak d.m.v. m'n ratio en niet een onderbuikgevoel.
Je moet wel weten waarop je bezuinigt. En hoe.
Dat is precies wat ik bedoel. Het gaat mij erom dat ik erachter komt wat nou waarheid is en wat fictie, voor zover daarachter te komen valt. Als ik meerdere verhalen lees over gebroken schijven van een motor na afdraaien of richten, dan zul je mij dat echt niet zien doen. Maar als ik geen enkel verhaal daarover lees, en ook van het bedrijf zelf de garantie krijg dat het prima kan zolang ik niet onder de minimum dikte ga zitten, waarom zou ik dan op irrationele gedachten besluiten om ze toch te vernieuwen? Zij hebben waarschijnlijk meer kennis dan ik, en mogelijk zelfs wij allemaal, van die zaken.

Misschien heeft er mee te maken dat ik veel aan sportklimmen doe, waarbij je continue je irrationele gedachten negeert en moet beredeneren dat je echt wel goed vastzit en er eigenlijk niets mis kan gaan als je naar beneden valt. Ook bij die sport kies ik ervoor om iets te doen wat relatief gevaarlijk is en daardoor probeer je risico's te minimaliseren, maar dat doe je altijd op basis van grondige redenatie en niet op je onderbuikgevoel. Bij klimmen ga je door je frictieschoentjes heen, de essentie waarmee je op de muur blijft staan en wat dat betreft vergelijkbaar met de banden van een motor. Die schoentjes slijten echter best snel en zijn duur om te vervangen. Veel mensen laten die dan ook verzolen. Je vermindert daarmee de grip, het gevoel van de muur en verhoogd de kans op het spontaan kapot gaan van de zolen. Maar dat alles binnen een acceptabele marge.

Wat ik probeer te promoten is verstand en realisme, niet gierigheid, dat dat duidelijk is :)

Daarbij vind ik het, vanuit mijn interesse in techniek, ook erg leuk om eens te zien hoe zo'n bedrijf te werk gaat.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ga eens langs bij dat bedrijf; als ze daar zeggen dat je schijven te dun zijn weet je genoeg.

Wise enough to play the fool

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:48:
[...]
Dan weet ik dat die klapband aan wat anders lag dan het pluutje en ik bij een volgende lekke band dat prima weer kan doen.
Ik weet het niet. Met zo'n pluutje is het zaak om het op de juiste plek en op de goede manier te plaatsen. En aangezien niemand zijn hand ervoor in het vuur wil steken en je achteraf nooit zeker kan zeggen of die klapband daaraan lag, doe ik het maar niet.
Of misschien heeft iemand hem bewust lekgestoken omdat ik zo'n mooie motor heb :+
Dat heb ik een keer geprobeerd bij de band die op die velg zat die ik gekocht had. Ik kan je uit de dromen helpen, want het valt niet mee om een band lek te steken. Het kostte me heeeeeel veel moeite om met een vlijmscherp hobbymes er een gaatje in te maken. Een spijker is iets anders, daar rust het hele gewicht van de motor op een klein puntje en dan gaat ie er misschien makkelijk in.
Misschien heeft er mee te maken dat ik veel aan sportklimmen doe, waarbij je continue je irrationele gedachten negeert en moet beredeneren dat je echt wel goed vastzit en er eigenlijk niets mis kan gaan als je naar beneden valt.
Dat klinkt leuk, maar jij gaat niet met een gerepareerd touw de berg op denk ik. Daar neem je geen risico's mee. Ik ben echt geen watje dat elk risico wil mijden. Er zijn mensen die alles bv door de dealer laten doen, zelfs de accu opladen bij wijze van spreken. Maar banden en remmen zijn mij te belangrijk om grappen mee te maken. En aangezien het spullen zijn waar je langere tijd mee doet is het ook onzinnig om erop te bezuinigen. Maar goed, ieder het zijne. Mij maakt het niet zoveel uit hoe jij het doet eigenlijk. Maar het is ook weer niet zo dat ik overdreven voorzichtig genoemd kan worden. Ik strooi niet met geld, maar ook niet met mijn leven ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zijn schijven van b.v. Arashi geen optie, die zijn behoorlijk scherp geprijsd, en van wat ik lees zijn dat geen verkeerde schijven

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Heeeeeerlijk gereden! Was hard nodig, want de accu was best leeg zo te zien. Het ABS lampje bleef knipperen. Na een km of 10 een keer contact uit/aan gedaan en toen bleef ie uit. Is een bekende BMW kwaal als de accuspanning te laag is. Dan kan ie de ABS niet testen oid. Maar hij is nou weer lekker vol, de kool is weer van de kleppen ( :+ ) en ik denk dat ik de komende weken nog wel een keer erop uit kan.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:37:
[...]

Ik weet het niet. Met zo'n pluutje is het zaak om het op de juiste plek en op de goede manier te plaatsen. En aangezien niemand zijn hand ervoor in het vuur wil steken en je achteraf nooit zeker kan zeggen of die klapband daaraan lag, doe ik het maar niet.
Eens. Waarom denk je dat 90% van de motordealers geen pluutje in de band wil doen. Dat doen ze echt niet (alleen) om jou een nieuwe band te verkopen, want 99% die een pluutje wilt gaat dan toch ergens anders heen. Ik neem daarmee iig geen risico en vervang mijn band dan gewoon (1x voorgekomen in 6 jaar).
Dat heb ik een keer geprobeerd bij de band die op die velg zat die ik gekocht had. Ik kan je uit de dromen helpen, want het valt niet mee om een band lek te steken. Het kostte me heeeeeel veel moeite om met een vlijmscherp hobbymes er een gaatje in te maken. Een spijker is iets anders, daar rust het hele gewicht van de motor op een klein puntje en dan gaat ie er misschien makkelijk in.
Rij eens een keer met een oude motorband (als ze versleten zijn) door een aantal spijkers heen. Je zult zien dat de meeste niet eens in je band komen.
Dat klinkt leuk, maar jij gaat niet met een gerepareerd touw de berg op denk ik. Daar neem je geen risico's mee. Ik ben echt geen watje dat elk risico wil mijden. Er zijn mensen die alles bv door de dealer laten doen, zelfs de accu opladen bij wijze van spreken. Maar banden en remmen zijn mij te belangrijk om grappen mee te maken. En aangezien het spullen zijn waar je langere tijd mee doet is het ook onzinnig om erop te bezuinigen. Maar goed, ieder het zijne. Mij maakt het niet zoveel uit hoe jij het doet eigenlijk. Maar het is ook weer niet zo dat ik overdreven voorzichtig genoemd kan worden. Ik strooi niet met geld, maar ook niet met mijn leven ;)
^^

No signature required.

Verwijderd

Vandaag de Z750 uit zijn winterslaap gehaald, accu er weer ingezet, banden netjes opgepompt, en de ketting ingevet. Mijn z'tje moest 2 x kuchen en daarna was het gaan met die banaan. Heerlijk dat motorrijden :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:07:
[...]
Rij eens een keer met een oude motorband (als ze versleten zijn) door een aantal spijkers heen. Je zult zien dat de meeste niet eens in je band komen.
Het gekke is dat ik wel weer een keer een bout in mijn autoband had. Zat er gewoon recht in, en een behoorlijk dikke bout ook (de draad was 1cm dacht ik). Maar die zal wel in een kuiltje in de weg hebben gelegen en recht op de rijrichting zodat ie er mooi in kon pierken.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:50:
[...]

Het gekke is dat ik wel weer een keer een bout in mijn autoband had. Zat er gewoon recht in, en een behoorlijk dikke bout ook (de draad was 1cm dacht ik). Maar die zal wel in een kuiltje in de weg hebben gelegen en recht op de rijrichting zodat ie er mooi in kon pierken.
Ik heb er een keer een complete schroevendraaier uit iemand zijn boordgereedschap ingehad... Dus een bout verbaast me al niet eens meer :P

No signature required.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe krijg je dat voor elkaar zonder te vallen? :D

• UTwizard
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:30:
Vandaag de Z750 uit zijn winterslaap gehaald, accu er weer ingezet, banden netjes opgepompt, en de ketting ingevet. Mijn z'tje moest 2 x kuchen en daarna was het gaan met die banaan. Heerlijk dat motorrijden :)
Ik had gehoopt dat mijn ZX6R hetzelfde had gedaan maar helaas, die had er geen zin in :(

Startmotor gaat wel rond maar hij slaat niet aan. Met choke, zonder choke, gas open, gas dicht, maakt allemaal niet uit :(

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joopieboy schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:44:
Met de auto val ik niet zo snel... 8)

• DECOY88
(overleden)
heb eens een hele rijles op een lege voorband gereden _O- wat maak jij rare bochten? maar was ook met countersteering aan het kloten. dus ik dacht dat het daaraan lag _O-

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
UTwizard schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:10:
[...]

Ik had gehoopt dat mijn ZX6R hetzelfde had gedaan maar helaas, die had er geen zin in :(

Startmotor gaat wel rond maar hij slaat niet aan. Met choke, zonder choke, gas open, gas dicht, maakt allemaal niet uit :(
Kawa GPz 550 (1988)
Suzuki GS450 L (1982)

Beiden in de schuur gezet, op de grond, accu er in, benzine in de tank. Geen voorbereiding, niks mee gedaan behalve de een op bok en de ander op standaard.
Beiden in één keer aan. _/-\o_

Man man man wat was dat fantastisch, de eerste keer rijden. Meteen met een maat van me even een paar rondjes industrie terrein, voelen hoe dat ook alweer ging, draaicirkel verkleinen, dingen heen en weer zwiepen en daarna een dijkje gepakt. Och wat heb ik dat gemist.

Anyway - UTwiz - Zelfde probleem had ik vorig jaar met de Suzuki (Maar dan zomers na een paar ritten :S) - Bleek uiteindelijk een dooie accu te zijn. Simpelste test is een accu uit een fiets van een bekende rippen en in de jouwe te duwen, anders zal je hem zelf moeten doormeten of ergens heen brengen.

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Zo de motor is gespoten. Nu alleen nog bestickeren met de sponser en rijnummers.
Let niet op het, met zwart afgeplakte, tankkuipje ;) Die was ik vergeten te laten spuiten en is dus nog oranje eronder ;) Dat komt goed.

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1362383884.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1362383964.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tyl.nl/images/1362383975.jpg

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gewoon rechtdoor rijden? Achterband boeit niet zo extreem als die lek is. Je moet alleen niet (veel) gaan sturen of een klapband krijgen.

No signature required.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik wil nog even terug komen op het remschijf gebabbel.

Remschijven zijn niet krom. Of je moet er een ongeluk mee hebben gehad, iemand met een hamer bezig zijn geweest.

Over het algemeen is er op de plek waar de remblokjes geklemd zijn afgekoeld op de hete schijven een klein beetje diffusie geweest van het remblok materiaal in de remschijf, dit veroorzaakt minieme dikte verschillen die terugvoelt in je rempedaal/remhandle.

Dit kun je heel goed zelf corrigeren door de remmen goed heet te maken en niet stil te staan voordat deze weer afgekoeld zijn. Dit doe je op een lege weg door een aantal keer een noodstop van 80 naar 20km/u te maken.
Of anders gezegd hoe je remblokjes inrijd.

Afdraaien/richten weet ik wat... overbodig.

Nu is het bij de vrager mij niet geheel duidelijk of het corrosie is of bovenstaand.

conclusie het getril in de rem niet van de abs is op te lossen door de remschijf opnieuw te conditioneren. Als dat niet afdoende is. Dan nieuwe schijven.

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 16:20
UTwizard schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:10:
[...]

De ZX6R van mijn vriendin had hetzelfde, totdat er opeens brrrr.....brrrrroa.......bbbbbroappppp te haren was en hij liep.

Mijn Thundercat daarintegen: Druk de knop in, de startmotor lijkt iets te bewegen en lopen maar. _/-\o_

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:00:
Zo de motor is gespoten. Nu alleen nog bestickeren met de sponser en rijnummers.
Let niet op het, met zwart afgeplakte, tankkuipje ;) Die was ik vergeten te laten spuiten en is dus nog oranje eronder ;) Dat komt goed.
Mooi man!

Waar kunnen we je zien rijden? Komen we je met de Tweakers fanclub aanmoedigen ;)

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Datum Circuit Land Evenement
6 April TT Circuit NL SuperCup 600 Wedstrijd
12/13 April Circuit Park Zandvoort NL Instructeur The Race Academy
19 April Circuit Jules Tacheny à Mettet BE Instructeur RaceCracks
4 Mei TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd
6/7 Mei Folembray FR Instructeur VaBeNe
15 Mei TT Circuit Assen NL Instructeur RaceCracks
16 Mei Zolder BE Vrije Training
1 Juni TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd
8/9 Juni Circuit Park Zandvoort NL Instructeur The Race Academy
17/19 Juni TT Circuit Assen NL Instructeur The Race Academy
21 Juni Circuit Jules Tacheny à Mettet BE Instructeur RaceCracks
13 Juli Zolder BE Vrije Training
20 Juli TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd
25/27 Juli Pôle Mécanique Alés FR Instructeur The Race Academy
10 Augustus TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd
23/25 Augustus Lausitzring GER Instructeur The Race Academy
2 September Folembray FR Instructeur VaBeNe
9/10 September Circuit Park Zandvoort NL Instructeur The Race Academy
28 September TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd

;)

• MailMan
Mafketel schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:20:
Ik wil nog even terug komen op het remschijf gebabbel.

Remschijven zijn niet krom. Of je moet er een ongeluk mee hebben gehad, iemand met een hamer bezig zijn geweest.

Over het algemeen is er op de plek waar de remblokjes geklemd zijn afgekoeld op de hete schijven een klein beetje diffusie geweest van het remblok materiaal in de remschijf, dit veroorzaakt minieme dikte verschillen die terugvoelt in je rempedaal/remhandle.

Dit kun je heel goed zelf corrigeren door de remmen goed heet te maken en niet stil te staan voordat deze weer afgekoeld zijn. Dit doe je op een lege weg door een aantal keer een noodstop van 80 naar 20km/u te maken.
Of anders gezegd hoe je remblokjes inrijd.

Afdraaien/richten weet ik wat... overbodig.

Nu is het bij de vrager mij niet geheel duidelijk of het corrosie is of bovenstaand.

conclusie het getril in de rem niet van de abs is op te lossen door de remschijf opnieuw te conditioneren. Als dat niet afdoende is. Dan nieuwe schijven.
Thanks voor de input :)

Ik heb zaterdag de remblokjes eruit gehaald en even de remcilinders wat gesmeerd omdat ze stroef liepen. Opgedroogd door de pekel vermoed ik. Vervolgens ook nog wat ontlucht. Bij een stukje rijden voelde de rem nog vrij sponzig aan en kon ik de hendel tot het handvat aantrekken. Volgens de garage-eigenaar bleef 1 remcilinder waarschijnlijk nog steken en hij raadde aan om de remhendel een dagje met een tie-wrap strak aan te trekken. Vanochtend op de motor gestapt en het sponzige was weg. Ook is de trilling een stuk minder/weg!

De remschijven zijn echt niet helemaal vlak, maar ik heb nu het idee dat de vibratie misschien werd veroorzaakt door die vastzittende/moeilijk lopende remcilinder, al weet ik nog niet precies waarom dat moet resulteren in een vibratie.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ook ik heb gisteren nog ff een stuk gereden, zaterdag trouwens ook maar daar heb ik geen foto's van.
Gisteren wel dus, ff met een maatje een mini rondje gereden, kopje koffie onderweg en weer naar huis.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-92JbyRFr2SA/UTR-Aaj5pDI/AAAAAAAAAlg/tbeFnSNRvtc/s720/295575_493348027392484_621306270_n.jpg

Voor de moraal ridders, nope hij vind het geen probleem om zijn handschoen uit te doen, zijn i-phone uit zijn zak te vissen en een paar foto's te maken.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-swY0B8mMn9k/UTR-A_JaHdI/AAAAAAAAAlo/IcCql7zZTt8/s960/155976_493348017392485_958013066_n.jpg

en ja ik zit in het goede topic het is geen bromfiets.. >:)

Vandaag ff opzoek naar een banden zaak die mijn voorwieltje kan balanceren, op de snelweg is het geen pretje nu, boven de 100 begint er iets te slingeren/trillen/zwabberen. Alles zit vast maar echt vertrouwen geeft het zo niet.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-T9d46Hrxw1w/UTR9_6cYIAI/AAAAAAAAAlY/3DMmR9-96xg/s960/12273_493347984059155_1619220296_n.jpg

• UTwizard
GenjiBlade schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:26:
[...]

Anyway - UTwiz - Zelfde probleem had ik vorig jaar met de Suzuki (Maar dan zomers na een paar ritten :S) - Bleek uiteindelijk een dooie accu te zijn. Simpelste test is een accu uit een fiets van een bekende rippen en in de jouwe te duwen, anders zal je hem zelf moeten doormeten of ergens heen brengen.
Oh is dat nog wel een goede, ik heb er eigenlijk niet bij stilgestaan dat het ook de accu zou kunnen zijn. Die is ruim een jaartje oud en heeft altijd aan de Optimate gehangen. Ik heb hem echter niet in de uitgebouwd en in de schuur waar de motor staat wordt het wel echt koud. Misschien dat ie toch een klap heeft gehad.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Poe, het was nog wel koud vanochtend! Maar had me voorgenomen om met de motor te gaan na m'n vakantie, dus gewoon bikkelen :P Ben maar twee andere motoren tegengekomen. Vanmiddag wordt echter genieten!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Kou maakte mij niks uit, ik zat weer op de motor en was echt gaaf.
Een enkele motorrijder tegen gekomen maar dat zal vanmiddag wel meer zijn verwacht ik zo.

Iedereen die vanmiddag op stapt - veel plezier alvast ;)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
GenjiBlade schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:41:
Kou maakte mij niks uit, ik zat weer op de motor en was echt gaaf.
Een enkele motorrijder tegen gekomen maar dat zal vanmiddag wel meer zijn verwacht ik zo.

Iedereen die vanmiddag op stapt - veel plezier alvast ;)
Moet eigenlijk ook zeggen dat ik alleen koude handen had, verder zat ik goed ingepakt. Blijft moeilijk om je handen warm te houden op een naked, zelfs met goede winterhandschoenen. Dan heb je kappen of handvat/handschoen-verwarming nodig.

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

^^
En dan nog krijg je kouwe handen, na een tijdje... :)

(ik heb kappen en handvatverwarming...)

[ Voor 28% gewijzigd door NaN op 04-03-2013 14:22 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Normaal heb ik altijd olie (10w40) van BelRay...niets mis mee maar er zijn natuurlijk nog veel meer olie merken...

Welke gebruiken jullie meestal/altijd ?
En hebben jullie standaard oliefilters of 'performance' filters zoals die van K&N ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

Mike2k schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:49:
Normaal heb ik altijd olie (10w40) van BelRay...niets mis mee maar er zijn natuurlijk nog veel meer olie merken...

Welke gebruiken jullie meestal/altijd ?
En hebben jullie standaard oliefilters of 'performance' filters zoals die van K&N ?
Ik gebruik gewone oliefilters, tevens gebruik ik ook Castrol 10-40. Zover ik weet is motul 10-40 wel beter (de 5100 ofzo) maar ik kan deze nou eenmaal goedkoop krijgen, en doet het al 50.000km goed.

PSN & XBL: Denkoyugo

• [Roland]
  • Niet online
Eddos schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 08:48:
Een TDM 850 3VD past ook wel in dat budget :-)
Het is zelfs een TDM 850 4TX geworden. Gevonden binnen mijn budget :-) Ik krijg hem woensdag, ben erg blij dat het mooi weer gaat worden.

• Mike2k

Mike2k

Denko schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:51:
[...]

Ik gebruik gewone oliefilters, tevens gebruik ik ook Castrol 10-40. Zover ik weet is motul 10-40 wel beter (de 5100 ofzo) maar ik kan deze nou eenmaal goedkoop krijgen, en doet het al 50.000km goed.
Ik rij ook altijd met de standaard Suzuki oliefilter en de BelRay olie...waarschijnlijk zal dat het dit jaar ook wel weer worden...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heerlijk motorweer vandaag :)

Vanochtend nog ijs van m'n zadel moeten schrapen, maar zodra ik in de zon reed... :D

Sowieso veel mooiweerrijders die weer op weg zijn. Voor het eerst dit jaar stond de R80G/S van de buurman naast de mijne, en op de A10 een paar Fireblades gezien - die ook nog eens vrolijk (terug)groetten :)

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
Ik ga mn KTM preppen voor morgen, ff bandjes oppompen en accu aan de lader hangen :D morgen lekker op de motor naar kantoor!

• MailMan
Inderdaad een aantal mooiweerrijders die zich laten zien. Zijn blijkbaar zo blij weer op de gemotoriseerde tweewieler te zitten dat ze op de snelweg zelfs nog zwaaien als ze je op de andere weghelft tegemoetkomen. Vind dat altijd maar verwarrend :P

• Mike2k

Mike2k

Widow schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:33:
Ik ga mn KTM preppen voor morgen, ff bandjes oppompen en accu aan de lader hangen :D morgen lekker op de motor naar kantoor!
Hahahaha, same here!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

MailMan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:40:
Inderdaad een aantal mooiweerrijders die zich laten zien. Zijn blijkbaar zo blij weer op de gemotoriseerde tweewieler te zitten dat ze op de snelweg zelfs nog zwaaien als ze je op de andere weghelft tegemoetkomen. Vind dat altijd maar verwarrend :P
Mij te koud nog hoor :+

No signature required.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-01 18:16
Hier in Barcelona is het ook nog te koud. Komende dagen regen, Kijken of ik donderdag de Z750 weer eens kan gebruiken gelijk na het werk om 15.00 uur voor een bakkie bij Montserrat.

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/z750_zps0b66308e.jpg

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• bakvis
  • Laatst online: 19:03

bakvis

Tweakers.Nerd

Erg lekker gereden vandaag. Handjes waren een beetje koud (heb enkel zomer handschoenen). Morgen gaan we nog maar eens een ritje maken.

Detachering zonder opdracht is zo slecht nog niet ;)!

Mijn Specs

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denko schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:51:
[...]

Motul 5100 hiero en originele Suzuki filters (olie- en luchtfilter)

Vaak bu'j te bang!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
mphilipp schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:14:
[...]

Kun je ook iets op die tas maken aan de kant van de uitlaat? Ik heb nl ooit voor onder mijn koffer (daar zit oorspronkelijk ook een hitteschildje) een stuk zelfklevend hitteschild gehaald. Het lijkt op isolatiespul (is het ook in weze) met alufolie; vrij stug spul. Je kunt het een beetje vormen. Ik vond het via google bij een kerel die spullen verkoopt voor mensen die kitcars maken. Het is om bodywork te beschermen tegen de uitlaat.
Kostte niet veel, ik dacht €25 voor een vel waar ik nog steeds een stuk van over heb.

[edit]
volgens mij was het hier
Ja dat kan ook idd. Scheelt wel weer gewicht als ik met dat ding door de blubber wil ;)

Dankjewel voor de link :) Ik gaat even kijken

• Ricepuppet
Altijd_Lastig schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:56:
[...]

Het is zelfs een TDM 850 4TX geworden. Gevonden binnen mijn budget :-) Ik krijg hem woensdag, ben erg blij dat het mooi weer gaat worden.
Goede keus, ik heb sinds een week een TDM 900. Ben zo gewend aan deze bike; comfort, stabiliteit, snelheid. Prachtig ding _/-\o_

• UTwizard
Heel bijzonder, ik denk "ik probeer het nog 1 keer", gaskraantje open, 10 seconden gewacht, ik druk de knop in en de groene machine komt tot leven *O*

Gelijk maar een voorzichtig rondje gemaakt om alles weer over goed te laten doorstromen. Voorband gelijk iets opgepompt, maar de achterband krijg ik nog geen lucht in :( Maar ja, toen het voorwiel weer netjes op 2,5 bar stond reed het ook alweer een heel stuk beter.

Het seizoen is weer (soort van) begonnen! :D
Pagina: 1 ... 441 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.