Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 442 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.093 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Het lenteweer begint door te komen en daarmee gelijk de motorkriebels! Ik ben sinds 2005 de eigenaar van een mooie Honda CBR600F uit '92, die me eigenlijk nog nooit in de steek heeft gelaten. _/-\o_

Echter, het bloed kruipt toch waar niet gaan kan en ik zou eigenlijk wel een andere motor willen. Alleen ik heb echt geen flauw idee welke... Toegegeven, ik heb nog op geen enkele andere proefgereden, maar op basis van specs en plaatjes :*) heb ik wel een paar mooie opties gezien:Welke andere motoren zijn nog meer de moeite waard om naar te kijken? Budget ben ik nog niet echt uit, het gaat meer om wat je ervoor krijgt. De waarheid zal echter eerder bij € 5.000 liggen dan bij € 10.000 :P

Divide and conquer.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47

4x2

lộn xộn quá

5000 ?
RSV mille/Tuono/SV1000/VTR SP1, dat soort spul.
Probeer eens een dikke twin om te kijken of zoiets bevalt, is wezenlijk anders dan wat je nu hebt.

leeg

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:26

-tom-562

Oliesjeik

VTR!!

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Altijd_Lastig schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:56:
[...]
Het is zelfs een TDM 850 4TX geworden. Gevonden binnen mijn budget :-) Ik krijg hem woensdag, ben erg blij dat het mooi weer gaat worden.
Mooie bak, zo'n TDM. Altijd al een beetje gek van geweest, maar op mijn zoektocht naar een leuke TDM liep ik tegen dat bankstel op... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• wimpie
  • Niet online
Erg gave motor met een dikke historie. Echter betaal je daar helaas ook voor... Hoe zou een SP2 zich verhouden tot een moderne (>2007) 1000 cc viercilinder? Ik hou wel van af en toe goed gas geven, maar ben geen racer.

Divide and conquer.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
4x2 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:16:
5000 ?
RSV mille/Tuono/SV1000/VTR SP1, dat soort spul.
Probeer eens een dikke twin om te kijken of zoiets bevalt, is wezenlijk anders dan wat je nu hebt.
Anders natuurlijk de 4 cilinders; R1/GSX-R1000/ZX-10R/CBR1000RR.

Een paar jaar terug heb ik mijn CB600F Hornet weg gedaan en zat ik rond te kijken. Uiteindelijk kwam het voor mij neer op een SV1000S of R1. Achteraf toch blij dat ik voor de SV gegaan ben. Nu een paar jaar later weer eens rond zitten kijken naar de verschillende opties maar kan niet echt iets vinden wat ik liever zou kopen dan wat ik al heb. Het is natuurlijk persoonlijk maar een V-Twin is erg leuk vind ik.

Verwijderd

Welke andere motoren zijn nog meer de moeite waard om naar te kijken? Budget ben ik nog niet echt uit, het gaat meer om wat je ervoor krijgt. De waarheid zal echter eerder bij € 5.000 liggen dan bij € 10.000 :P
Kawasaki Z750/Z1000 *O* 8)

Verwijderd

wimpie schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:13:
Het lenteweer begint door te komen en daarmee gelijk de motorkriebels! Ik ben sinds 2005 de eigenaar van een mooie Honda CBR600F uit '92, die me eigenlijk nog nooit in de steek heeft gelaten. _/-\o_

Echter, het bloed kruipt toch waar niet gaan kan en ik zou eigenlijk wel een andere motor willen. Alleen ik heb echt geen flauw idee welke... Toegegeven, ik heb nog op geen enkele andere proefgereden, maar op basis van specs en plaatjes :*) heb ik wel een paar mooie opties gezien:Welke andere motoren zijn nog meer de moeite waard om naar te kijken? Budget ben ik nog niet echt uit, het gaat meer om wat je ervoor krijgt. De waarheid zal echter eerder bij € 5.000 liggen dan bij € 10.000 :P
Kwa GSXR zou ik voor model 2005/6 gaan (de K5 of K6 dus)
lichter, meer vermogen en goedkoper.
met wat je bespaard mogelijk de vering aanpassen of power commandertje onder het zadel zetten.
BMW S1000RR is gebaseerd op de K5, dat zegt genoeg lijkt mij.
De 848, hoewel Ducati enorme sprongen heeft gemaakt kwa service intervals, zijn ze nog altijd zeer prijzig.
In het geval dat je veel Km´s gaat maken, mischien wel iets om rekening mee te houden.

Ik zelf zou zeggen een VTR SP-2 maar denk dat die wellicht wat lastig te vinden zullen zijn, en om die machine perfect te krijgen moet je investeren in aftermarket onderdelen waardoor je boven 5000 zal komen.

Maar in de sportmachine wereld zijn er wel een paar moderne klassiekers die ruim binnen budget vallen en met minimale aanpassingen de moderne machines makkelijk bijhouden

De 954 Fireblade (laatste van Baba, en wellicht de meeste gebalanceerde/gepolijste honda allertijden)
ZX10R `04, compleet gestoorde vermogens afgifte, niet weggelegt voor beginners
je kan ook proberen om een TL1000R te vinden, maar wederom, ook voor die machine met je met gepast respect rijden, anders zal het niet lang duren.
De Z750 or 1000 hebben allebij een beetje (zeg maar behoorlijk) last van overgewicht.
gecombineerd met wat zwakke voorvering lopen ze gewoon wat achter op de concurenten.
De reden waarom de Z750 populair was, was omdat je voor relatief weinig € meer, toch 150 cc meer kreeg.
Echter die troef hebben ze inmiddels verloren en de markt verplaatst zich langzaam aan de 800cc motoren.

Denk eerlijk gezegt dat de huidige Z800 ook niet veel zal verkopen tenzij ie weer scherp geprijst word.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 22:59 ]

Verwijderd

Tylen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:08:
Datum Circuit Land Evenement
6 April TT Circuit NL SuperCup 600 Wedstrijd
12/13 April Circuit Park Zandvoort NL Instructeur The Race Academy
19 April Circuit Jules Tacheny à Mettet BE Instructeur RaceCracks
4 Mei TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd
6/7 Mei Folembray FR Instructeur VaBeNe
15 Mei TT Circuit Assen NL Instructeur RaceCracks
16 Mei Zolder BE Vrije Training
1 Juni TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd
8/9 Juni Circuit Park Zandvoort NL Instructeur The Race Academy
17/19 Juni TT Circuit Assen NL Instructeur The Race Academy
21 Juni Circuit Jules Tacheny à Mettet BE Instructeur RaceCracks
13 Juli Zolder BE Vrije Training
20 Juli TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd
25/27 Juli Pôle Mécanique Alés FR Instructeur The Race Academy
10 Augustus TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd
23/25 Augustus Lausitzring GER Instructeur The Race Academy
2 September Folembray FR Instructeur VaBeNe
9/10 September Circuit Park Zandvoort NL Instructeur The Race Academy
28 September TT Circuit Assen NL SuperCup 600 Wedstrijd

;)
Strakke circuit fiets geworden.
Kom je ooit in de buurt van Barca? dan kom ik ook wel een keertje kijken

Maar rijd die SuperCup 600 alleen maar op Assen of zo?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ohh man wat was het koud aan de vingertjes vanochtend...maar het was het helemaal waard!

Iemand nog een matzwarte gsxr gespot op de a12...? grote kans dat ik het was!

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Koude klauwen :D ik hoef niet zo ver, dus ik was vrij snel op kantoor, maar warm is anders. En blij dat ik op de motor was, de dagelijkse (kansloze) file stond er ook vandaag weer, daar kon ik mooi even langs op de motor 8)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:48:
[...]

Strakke circuit fiets geworden.
Kom je ooit in de buurt van Barca? dan kom ik ook wel een keertje kijken

Maar rijd die SuperCup 600 alleen maar op Assen of zo?
Helaas sla ik dit jaar spanje over. Heb er geen tijd voor :(

Supercup rijd vooralsnog alleen in assen en osschersleben. Alleen osschersleben rijd ik niet.
Hengelo, Zandvoort, Zolder staan nog op de nominatie lijst. ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Widow schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:45:
Koude klauwen :D ik hoef niet zo ver, dus ik was vrij snel op kantoor, maar warm is anders. En blij dat ik op de motor was, de dagelijkse (kansloze) file stond er ook vandaag weer, daar kon ik mooi even langs op de motor 8)
Haha met drie graden was het vanochtend al een stuk beter dan gisteren. Toen moest ik nog ijs van mijn zadel halen, krabben, maar dan anders :P

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33

_Apache_

For life.

Pff... pech hebben is vervelend natuurlijk, vooral als je op de snelweg op de linkerbaan rijdt.. Maar trap dan niet keihard op je rem!!! 8)7
De auto stond stil op het moment dat er nog achterop komend verkeerd aankwam. Blauwe rook, toeterende auto's die achterop kwamen, en inmiddels al helemaal richting de redresseerstrook stonden.
Voor me gingen de alarmlichten aan. SHIT, die auto's staan al stil!!
Maar * _Apache_ kwam nog met 100kmpu aanzetten., vol in de ankers, achterwiel slipt en begint te wiebelen. Uit schrikreactie weer losgelaten, en opnieuw hard remmen.
Maar de snelheid zat er nog teveel in, dit ga ik NIET HALEN... :X
Ongeveer 50meter voor de auto's remdruk eraf, en recht houden. Mik hem tussen de auto's door en schoot met 60-70kmpu langs de auto met pech.

Kilometers erna zat mijn hart in m'n keel. Later in Gouda even gestopt en op adem gekomen.

[ Voor 22% gewijzigd door _Apache_ op 05-03-2013 09:45 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
Man man man.... VRO cursus gedaan?
Goed dat je het zo hebt opgelost

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:39:
Pff... pech hebben is vervelend natuurlijk, vooral als je op de snelweg op de linkerbaan rijdt.. Maar trap dan niet keihard op je rem!!! 8)7
De auto stond stil op het moment dat er nog achterop komend verkeerd aankwam. Blauwe rook, toeterende auto's die achterop kwamen, en inmiddels al helemaal richting de redresseerstrook stonden.
Maar * _Apache_ kwam nog met 100kmpu aanzetten., vol in de ankers, achterwiel slipt en begint te wiebelen. Uit schrikreactie weer losgelaten, en opnieuw hard remmen.
Ongeveer 50meter voor de auto's remdruk eraf, en recht houden. Mik hem tussen de auto's door en schoot met 60-70kmpu langs de auto met pech.

Kilometers erna zat mijn hart in m'n keel. Later in Gouda even gestopt en op adem gekomen.
That's my boy :*) Goed gedaan!

And it goes BRAAAAAPP!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

timovd

Voorsprong door techniek

Zeker geen ABS? >:)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Geen ABS, fzs600.

VRO moet ik nog eens gaan doen. :+

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Kudos _/-\o_

Ik kijk elke seconde als ik rij naar uitwijk manouvres, vertrouw het verkeer voor geen meter :)

Hoop NOOIT in zo'n situatie als de jouwe te komen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 11:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

_Apache_ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:39:

Vanochtend zo een soort situatie op de A4, linkerbaan gooit de audi voor mij zijn ankers uit. Samen van 140 naar 30 ofzo gegaan, toen reed ie weer door. Keek nog even naar binnen toen ik er rechts langsging, hij bleef strak voor zich uit kijken, geen idee waarom hij dat deed.

Leverde op zich een wel een lekkere adrenalinestoot op. Geblokkeerd achterwiel met 60km/u en lekker hard in de remmen. Was even vergeten hoe snel de achterkant blokkeerd op een sportfiets, moet echt niet meer zo vaak van motoren wisselen :p

PSN & XBL: Denkoyugo

Verwijderd

Denko schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:42:
[...]
Was even vergeten hoe snel de achterkant blokkeerd op een sportfiets, moet echt niet meer zo vaak van motoren wisselen :p
Het grappige is dat Keith Code in zijn boek Twist of the Wrist 2 sterk afraadt om tijdens het remmen de achterrem te gebruiken vanwege het blokkeer en slipgevaar.Terwijl wij met z'n allen tijdens motorrijles leren om de achterrem juist wel te gebruiken.

Best een lastige kwestie ... :)

• Serotonine
Verwijderd in "Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14"

Dus je bent al aardig aan het lezen geslagen? ;)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:59:
[...]

Het grappige is dat Keith Code in zijn boek Twist of the Wrist 2 sterk afraadt om tijdens het remmen de achterrem te gebruiken vanwege het blokkeer en slipgevaar.Terwijl wij met z'n allen tijdens motorrijles leren om de achterrem juist wel te gebruiken.

Het ligt een beetje aan de omstandigheden en motor. Als het warm en droog is met veel grip rem je met een sportmotor makkelijk je achterwiel omhoog en dan doet je achterrem inderdaad niet echt veel.
Heb je veel bagage achterop, is er wat minder grip, of heb je een chopper, dan blijft er veel meer gewicht op je achterwiel staan en zal het best schelen die erbij te pakken.
Ik rem alleen voor, op de mille werkt de achterrem standaard vrijwel niet.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij rijles leer je veilig remmen op een lichte naked, in Keith Code schrijft volgens mij verhaaltjes over hard rijden op supersport motoren ;)

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Achterrem?????? ;)

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:09:
Bij rijles leer je veilig remmen op een lichte naked, in Keith Code schrijft volgens mij verhaaltjes over hard rijden op supersport motoren ;)
Nope, Keith Code zijn boeken en films zijn zowel voor de sportrijder alsmede voor de toerrijder.

Overigens ik kan Twist of the Wrist II iedereen van harte aanbevelen (rond de 20 euro bij bol.com) :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Dat zal ie wel doen omdat veel mensen schrikken van het blokkeren (wat je achterwiel nu eenmaal makkelijk doet) en dan beide remmen weer loslaten. Maar als je ABS hebt is dat weer niet zo.
Leren remmen is sowieso erg belangrijk. Met de auto heb ik ooit een keer een anti-slipcursus gedaan en sindsdien probeer ik met elke auto ook een keer een noodstop uit, gewoon om te kijken hoe de ABS en andere electronische toestanden reageren. Zo heb ik 'm een keer in een bocht volop in de ABS gegooid om te kijken of ie echt spoor houdt. En dat doet ie. Zodra je weet hoe het spul reageert, kun je het goed gebruiken. Papieren wijsheden zijn leuk, maar gebasseerd op een bepaald uitgangspunt. En niet te vergeten de tijd waarin die meneer dat schreef. Ik probeer dingen liever in de praktijk dan dat ik straks in het ziekenhuis moet gaan bedenken dat die meneer een beetje achterliep met zijn advies... ;) Wat dat betreft ben ik erg blij met mijn VRO. Veel geleerd en het was sowieso een goede opfrisser na een paar jaar niet gereden te hebben.

Maar we zien weer dat afstand houden en goed inschatten hoe hard de mensen voor je remmen erg belangrijk is. In remwegberekeningen wordt ook altijd rekenening gehouden met de schrik- en reactieseconde. Als je 90kmh gaat, is dat al 25m/s dus ben je alweer 25m verder voordat je iets begint te doen. Dat is gemiddeld, iemand als Rossi zal wel veeeeel sneller zijn dan dat.
Helaas is het op de snelweg met een klein beetje drukte al onmogelijk om een fatsoenlijke afstand te houden. Er kruipt er steeds weer een tussen, dus we zitten allemaal te dicht op elkaar. En als er een vlak achter je zit, ga je ook niet zo lekker volop in de remmen, vooral niet op de motor.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Voorrem :P ? Die gebruik ik echt sporadisch op mn KTM, ik rem 90% van de tijd op de motor en dat laatste stukje dan op de achterrem, want dan duikt de motor niet zo in zn voorveren.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:00:
[...]

Helaas sla ik dit jaar spanje over. Heb er geen tijd voor :(

Supercup rijd vooralsnog alleen in assen en osschersleben. Alleen osschersleben rijd ik niet.
Hengelo, Zandvoort, Zolder staan nog op de nominatie lijst. ;)
Oss niet?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Hehe, ken het boek wel ;) Maar in dit geval had ik de dagen ervoor op een FJR rondgereden, daar is de achterrem toch wat meer in gebruik ;)

Overigens is inderdaad op de CBR een blokkerende achterrem zeer makkelijk te corrigeren (bij rechtdoor) Normaliter gebruik ik hem zelden inderdaad.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Denko schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:25:
[...]
Overigens is inderdaad op de CBR een blokkerende achterrem zeer makkelijk te corrigeren (bij rechtdoor)
Rij je ook wel eens achteruit dan? :+

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Voorrem :P ? Die gebruik ik echt sporadisch op mn KTM, ik rem 90% van de tijd op de motor en dat laatste stukje dan op de achterrem, want dan duikt de motor niet zo in zn voorveren.
zo doe ik het ook bij normaal gebruik, maar bij vol remmen gaat de voorrem wel vol in (en achter ook).

Op mijn vorige motor heb ik een vergelijkbaar momentje meegemaakt (ik had hem alleen op de vluchtstrook gezet en de auto voor me zag me aankomen en maakte zoveel extra ruimte als voor hem mogelijk was) en je rijd de 1e paar kilometers dan echt met het hart in je keel....

Ik doe nu ene cursus voor het Institure of Advanced Motorists en daar word heel erg gefocussed op observeren en plek op de weg in combi met snelheid zodat je altijd genoeg tijd hebt om te reageren... In het begin vond ik het maar een beetje een ouwe lullen verhaal want het ging veel langzamer dan ik gewend was (regel is dat je aan de aangegeven snelheiden van 30.40 en 50 MPH houd) maar van het weekend reed ik achter mijn instructeur over een smal weggetje en toen ging dat ineens een stuk sneller dan ik verwacht had..
Door goed te anticiperen kan je in de meeste gevallen puur door remmen op de motor het meeste afremmen bereiken (helpt wel als je een 1 of 2 cilinder hebt ipv een 4cilinder).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:35:
[...]

Rij je ook wel eens achteruit dan? :+
rechtdoor != vooruit...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

:+ != serieus...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:37:
[...]
Ik doe nu ene cursus voor het Institure of Advanced Motorists en daar word heel erg gefocussed op observeren en plek op de weg in combi met snelheid zodat je altijd genoeg tijd hebt om te reageren... In het begin vond ik het maar een beetje een ouwe lullen verhaal want het ging veel langzamer dan ik gewend was (regel is dat je aan de aangegeven snelheiden van 30.40 en 50 MPH houd) maar van het weekend reed ik achter mijn instructeur over een smal weggetje en toen ging dat ineens een stuk sneller dan ik verwacht had..
Door goed te anticiperen kan je in de meeste gevallen puur door remmen op de motor het meeste afremmen bereiken (helpt wel als je een 1 of 2 cilinder hebt ipv een 4cilinder).
Klopt helemaal. Bij bochtige weggetjes maak ik daar dankbaar gebruik van. Gewoon de kraan een beetje dicht en je remt behoorlijk af. Achterliggers moeten natuurlijk niet te dicht op me zitten, want mijn remlicht gaat dan niet aan ;)
Maar wat je zegt over snelheid is helemaal waar. Het is natuurlijk heerlijk om lekker hard met die motor te skeuren, maar het is gewoon een feit dat je met een beperkte snelheid veel minder marge hebt om te reageren. En beperkte snelheid wil echt niet zeggen dat je als een slak over de weg moet gaan. Het is tenslotte de openbare weg, en dat betekent dat je geen controle hebt over de toestand van de weg (gisteren lag er nog niets, nu een plas diesel), tegenliggers die al dan niet op hun eigen helft blijven en de andere weggebruikers (mensen die voor je rare dingen doen of achter je niet opletten). Als je de enige was, zou er geen probleem zijn.
Maar ja...als je zoiets zegt ben je al gauw een moraalridder oid 8)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

<insert ORLY uil> ;)

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Widow schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Hahaha ja leuk speelgoed zo'n KTM :)

_/-\o_

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Nee, alleen ONK rijd daar geloof ik.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is het trouwens nog steeds Movember?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:37:
[...]

Is het trouwens nog steeds Movember?
hehehe, nee al een paar weken niet meer ;) :p

ik moet idd m'n sig eens aanpassen..

• Serotonine
en scheren.

• Mike2k

Mike2k

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Scheren had ik al mid-november gedaan toen een collega van me de wildcard speelde en £100 doneerde onder beding dat ik de mo afscheerde.

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:15:
[...]

Dat zal ie wel doen omdat veel mensen schrikken van het blokkeren (wat je achterwiel nu eenmaal makkelijk doet) en dan beide remmen weer loslaten.
Ik heb inmiddels begrepen dat het bijremmen met de achterrem bij VRO3 ook afgeraden wordt als je op een wat sportieve motor rijdt ;)

• wimpie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:55:
[...]

met wat je bespaard mogelijk de vering aanpassen of power commandertje onder het zadel zetten.
De 848, hoewel Ducati enorme sprongen heeft gemaakt kwa service intervals, zijn ze nog altijd zeer prijzig.
In het geval dat je veel Km´s gaat maken, mischien wel iets om rekening mee te houden.

Ik zelf zou zeggen een VTR SP-2 maar denk dat die wellicht wat lastig te vinden zullen zijn, en om die machine perfect te krijgen moet je investeren in aftermarket onderdelen waardoor je boven 5000 zal komen.

Maar in de sportmachine wereld zijn er wel een paar moderne klassiekers die ruim binnen budget vallen en met minimale aanpassingen de moderne machines makkelijk bijhouden

De 954 Fireblade (laatste van Baba, en wellicht de meeste gebalanceerde/gepolijste honda allertijden)
je kan ook proberen om een TL1000R te vinden, maar wederom, ook voor die machine met je met gepast respect rijden, anders zal het niet lang duren.

[...]

De Z750 or 1000 hebben allebij een beetje (zeg maar behoorlijk) last van overgewicht.
gecombineerd met wat zwakke voorvering lopen ze gewoon wat achter op de concurenten.
De reden waarom de Z750 populair was, was omdat je voor relatief weinig € meer, toch 150 cc meer kreeg.
Echter die troef hebben ze inmiddels verloren en de markt verplaatst zich langzaam aan de 800cc motoren.

Denk eerlijk gezegt dat de huidige Z800 ook niet veel zal verkopen tenzij ie weer scherp geprijst word.
Thanks voor je uitgebreide post! Voorlopig op zoek naar een GSX-R 1000 K5 of K6, mooie apparaten! :9

Divide and conquer.

• Tylen

Tylen

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:55:
[...]

[...]

Ik had altijd begrepen dat de S1000RR gebasseerd is op de R6 ;) Het rijwielgedeelte iig.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:17:
[...]
Ik heb inmiddels begrepen dat het bijremmen met de achterrem bij VRO3 ook afgeraden wordt als je op een wat sportieve motor rijdt ;)
Ook als je ABS hebt enzo? Want dan kan ik me weer voorstellen dat het niet zoveel uitmaakt. Toch?
Nou zijn de remmen op een sportfiets wat bijteriger denk ik, dus dat kan een factor zijn.

• aveenhuysen
  • Laatst online: 12:04
Vorig jaar een dagje Honda Safety Institute gedaan.

http://www.honda-montesa.es/inscripciones/

Mocht je dus met een motor met ABS en zonder ABS gewoon vol in de ankers bij 80 km/h, nou ik weet het wel de volgende keer. Gewoon ABS.

Ook met een Honda Scoopy SH300i met 110 km/h vol in de ankers in het water en gewoon netjes afremmen.

Wat een ervaring dat ABS, dan is het met de Z750 zonder ABS toch maar wat voorzichtiger aanremmen hier in Barcelona en omgeving vooral omdat hier in de bergen op de wegen altijd wel van alles loopt, ligt en tegemoet komt.

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Op de Varadero heb ik Dual-Combined Braking System, waardoor de achterrem altijd enigszins meeremt, ook als je alleen de voorrem gebruikt. Verder gebruik ik de achterrem heel veel, zoals bijvoorbeeld bij uitrollen voor een verkeerslicht wanneer remmen op de motor net niet genoeg is; of bij langzaam tussen files door om de ketting strak te houden.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:06

Bommes

Capo del formaggio

Mijn achterrem is een combinatie met de voorrem. (precies anders om als op de varadero van postman dus)
Dus die vol in knijpen (motorscooter = geen voetrem) is ook voor remmen.
Wel ABS maar enkel op het voorwiel (gemiste kans Vespa).
Het ding is niet heel zwaar, maar wel veel gewicht achterop, krijg hem wel geblokkeerd achter maar dan moet ik echt knijpen tot aan het gaatje.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:00

steveman

Comfortabel ten onder

aveenhuysen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:29:

Mocht je dus met een motor met ABS en zonder ABS gewoon vol in de ankers bij 80 km/h, nou ik weet het wel de volgende keer. Gewoon ABS.

Ook met een Honda Scoopy SH300i met 110 km/h vol in de ankers in het water en gewoon netjes afremmen.

Wat een ervaring dat ABS, dan is het met de Z750 zonder ABS toch maar wat voorzichtiger aanremmen hier in Barcelona en omgeving vooral omdat hier in de bergen op de wegen altijd wel van alles loopt, ligt en tegemoet komt.
Vorig jaar rond deze tijd heb ik op totaal verlegen racebanen van bergweggetjes gereden, omgeving Lleida. Even rijden... maar zeker de moeite waard!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik mag me sinds vandaag officieel motorrijdster noemen: ben geslaagd *O*

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• timovd
  • Laatst online: 20:11

timovd

Voorsprong door techniek

2x gefeliciteerd!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• aveenhuysen
Zondagskindje schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:34:
Gefeliciteerd!!! _/-\o_

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Bommes
  • Laatst online: 21:06

Bommes

Capo del formaggio

goed bezig.. *O* en gefeliciteerd.. :)F

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Je wil niet weten hoe blij en opgelucht ik ben. Voor het zelfde geld had het een uiterst slecht verjaardag geweest ;)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
aveenhuysen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:29:

met abs had ik dit niet kunnen posten :X zandweg en een koekblik van links die hem ervoor stilzet |:( 2 slippende banden en een meter ervoor stilstaan met abs 10 meter er voorbij. en over een hoge auto kom je het makkelijkste door de zijruit :X

• aveenhuysen
DECOY88 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:54:
[...]

met abs had ik dit niet kunnen posten :X zandweg en een koekblik van links die hem ervoor stilzet |:( 2 slippende banden en een meter ervoor stilstaan met abs 10 meter er voorbij. en over een hoge auto kom je het makkelijkste door de zijruit :X
Is met ABS de remweg niet korter dan................................ :?

• aveenhuysen
DECOY88 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:54:
[...]

Zoals ik al zei..... :) omdat er hier in de bergen op de wegen altijd wel van alles loopt, ligt en tegemoet komt.

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
aveenhuysen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:59:
[...]

op schoon asfalt wel. maar een beetje zand of grind en je staat sneller stil zonder abs maar met een beetje slip :Y

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:03:
[...]

op schoon asfalt wel. maar een beetje zand of grind en je staat sneller stil zonder abs maar met een beetje slip :Y
Precies. Zo optimaal kun je zelf niet remmen. Truuk is wel om volop te remmen. Dat is iets dat blijkbaar bij automobilisten (geen idee of het bij motoren ook is onderzocht) nog wel eens wil mislukken. Vandaar dat er brake-assist op veel auto's zit die een noodstop herkent en dan volop remkracht uitoefent. Ook blijkt dat mensen vaak de rem loslaten vlak voor de crash. Ook schrikken mensen wel eens van het geluid en het effect van ABS en laten van schrik de rem weer los. Daarom is het goed dat ze nu ook noodstop oefeningen doen. Daar heb ik bij die antislip cursus ook veel profijt van gehad. Het is goed om zulke dingen op een afgesloten baan met instructeur uit te kunnen proberen.

In de sneeuw en met ijzel merk ik overigens met de auto dat je beter heeeeeel voorzichtig kunt remmen, dan volop en dan de ABS het werk laten doen. Door de ABS blijft ie op een gladde weg remkracht lossen zodat ie effectief nauwelijks remt. Ik heb dat een aantal keren geprobeerd (doe ik altijd bij glad weer) en ik merk dat als ik heeeel rustig op de rem trap zonder ABS in te laten grijpen, ik eerder stil sta. Met ABS blijf ik alleen maar doorglijden. Met de motor ben ik niet van plan om dit experiment te herhalen, just in case jullie het vragen :+

Verwijderd

Zondagskindje schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:48:
Je wil niet weten hoe blij en opgelucht ik ben. Voor het zelfde geld had het een uiterst slecht verjaardag geweest ;)
2x gefeliciteerd dan maar, nog vele jaren en veel plezier! d:)b oOo
en welkom in het topic

• dion_b
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gefeliciteerd ^2 :D

Oslik blyat! Oslik!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

aveenhuysen schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:59:
[...]

Losse ondergrond (of sneeuw/ijs) icm. ABS zorgt juist voor een veel langere remweg. ABS zorgt er in dat geval voor dat er eigenlijk niet meer geremd wordt. Kun je beter met geblokkeerde wielen stilstaan.

Zie ook: YouTube: BMW1200GS in free fall :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:01:
[...]
Losse ondergrond (of sneeuw/ijs) icm. ABS zorgt juist voor een veel langere remweg. ABS zorgt er in dat geval voor dat er eigenlijk niet meer geremd wordt. Kun je beter met geblokkeerde wielen stilstaan.
Da's een beetje het punt: ABS is er niet (primair) om je remweg te verkorten, maar om je auto/motor controleerbaar te houden tijdens het remmen. Met de anti-slip cursus laten ze je het verschil zien: een obstakel ontwijken terwijl je (volop) remt is zonder ABS onmogelijk, maar mét ABS kun je gewoon om het obstakel heen sturen, terwijl je remt. Met de motor is dat misschien wat lastiger, maar daar heb je weer het bijkomende voordeel van ABS dat je overeind blijft als er hard geremd wordt.
Op een losse ondergrond is je remweg met ABS misschien langer, maar je kunt op gravel zonder ABS weer heel moeilijk goed optimaal remmen. Dat vereist veel oefening. Als je een dagje gaat prutsen, zul je het misschien onder de knie krijgen (waar de angst om te vallen waarschijnlijk een grotere rol speelt btw), maar als je over een wegdeel rijdt waar er ineens een stuk bestrooid is met split oid, en je moet ineens hard remmen, is ABS maar wát fijn.
Maar losse ondergrond is een ruim begrip. Zand is geen zand, er zijn vele soorten met elk weer hun eigenschappen. Compact zand kan net zo hard als beton zijn en daar kun je goed op remmen. In de duinen en offroad heb je geen ros aan ABS, daarom kun je het ook uitschakelen op dat soort motoren.

Op ijs kun je zoals ik al zei beter maar gewoon heeeeel voorzichtig remmen.

[edit]
Ik kijk net even naar dat filmpje, maar dit gozer is ook wel een Überprutser. Niet dat ik het beter kan, maar ik heb zat gasten gezien die het een heel stuk beter zouden doen, ook met een GS. Vergeet overigens niet dat vroegâh de mannen de Dakar reden op motoren van ongeveer dat gewicht. Ze hadden toen echt geen titanium frame op de Honda Africa Twin gebouwd ofzo. Maar wel een 40l brandstoftank.
Als ik offroaders in dat soort terrein zie tiptoeën en gewoon in het zadel blijven zitten tijdens het afdalen (of sowieso terreinrijden) weet ik al genoeg. Offroad doe je staand, zeker in dat soort terrein.
Ik heb nota bene een vergelijkbare afdaling (alleen die sprong zat er niet in) met mijn RT gemaakt in Marokko. Boven aan de heuvel hield ineens het asfalt op en ik kwam met 80 aan zeilen...remmen ging al niet meer, dus dan maar 2 tikken terug in de bak en gaan staan (en bidden tot Allah!). En dankzij Allah heb ik het gered. Het was alsof die weg met een clusterbom was gebombardeerd.

Zoek maar op Youtube naar Bert Duursma, die geeft offroad trainingen met een GS. Als je die ziet gaan...

[ Voor 26% gewijzigd door mphilipp op 05-03-2013 23:53 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hier trouwens een leuk filmpje over de offroad training in het BMW offroad center in Hechlingen. Daar laten ze zien wat je allemaal met een GS kunt:
[YouTube: http://youtu.be/j0j234coyeg]
Op ongeveer 5:30 schakelt ie ABS uit en doet een remproef in los grind/zand.

[ Voor 16% gewijzigd door mphilipp op 06-03-2013 00:08 ]

• Mike2k

Mike2k

Is allemaal leuk en aardig enzo maar ons mannen interesseert eigenlijk maar 1 ding...

Wat ga je rijden ? :P

Maar toch... d:)b gefeliciteerd!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Van het weekend een rondje gereden met de ContourHD, gemount op de zijkant van de radiator.
Prima plek, het voorwiel en de vering neemt ongeveer een vijfde in van het scherm, en dat ziet er gaaf uit. 8)
Even kijken of ik het beeld wat scherper kan krijgen, of de camera heeft last van trillingen.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Weet er iemand een domein liggen waar je vrij je manoeuvres kan oefenen in België?
Ik ken wel enkele terreinen, maar dan moet je bij de rijschool stage gaan volgen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Je bedoelt een willekeurige lege parkeerplaats waar je zelf pillonetjes op zet?

• wimpie
  • Niet online
Motor-forum is nu al twee dagen down. Weer troubles op de server?

Divide and conquer.

• _Apache_

_Apache_

For life.

wimpie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:10:
Yup, zie mededelingendraadje.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

winkelwagen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:05:
Je bedoelt een willekeurige lege parkeerplaats waar je zelf pillonetjes op zet?
Daar heb ik ook al aan gedacht, alleen moet ik dan nog "pillonetjes" gaan kopen + écht lege parkeerplaatsen zijn er bij mijn weten in Mechelen niet. Of ze worden afgesloten door een hek.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

wimpie schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:10:
Valt wel mee, ze waren eventjes maar down, CTRL+F5 geprobeerd?

• wimpie
  • Niet online
Denko schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:43:
[...]

Valt wel mee, ze waren eventjes maar down, CTRL+F5 geprobeerd?
|:(

Divide and conquer.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Heb ik iets doms gezegd? :p

• wimpie
  • Niet online
Denko schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:01:
[...]

Heb ik iets doms gezegd? :p
Nee, ik had inderdaad nog niet cache refresh gedaan. Site werkt al lang weer :)

Divide and conquer.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Big Womly schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:32:
[...]

Daar heb ik ook al aan gedacht, alleen moet ik dan nog "pillonetjes" gaan kopen + écht lege parkeerplaatsen zijn er bij mijn weten in Mechelen niet. Of ze worden afgesloten door een hek.
Ik heb met meerdere mensen op een zondag middag een leeg stuk industrie terrein gebruikt hiervoor, zo ook afgelopen weekend om er weer even in te komen. Zeker aan te raden om met meerdere mensen te gaan, kunnen er een paar op de uitkijk voor ander verkeer en je evt. met een zwaai te waarschuwen.

Moet natuurlijk maar net kunnen bij je in de buurt...

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 21:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

In Zottegem waar ik woon kan je gewoon vrij oefenen op zo'n terrein. Weliswaar zonder pylonen maar de markeringen zijn gewoon goed aangebracht om je examen goed in te oefenen.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:14

Freakie1NL

Grote Baas

Wie kan ik blij maken met een 34KW fiets?

http://www.motorshopper.n...uki-GS500-en-euro550.html

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Frontysco
  • Laatst online: 19:50
Potverdorie, Frontysco steekt vaak zn handje op maar terug zwaaien Ho maar :-(

Komt t omdat ik fazer rijd of wat :p

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Frontysco schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:44:

Ik denk nog niet dat iedereen volledige is ontwaakt uit hun diepe winterslaap. Zelf krijg ik maar 2/10 keer een groet terug (pas sinds afgelopen december geslaagd en rijd op een Honda CBF600S ABS uit 2011)…Je merkt wel dat er steeds meer motorrijders de weg op gaan, in de winter reed ik vaak als lone ranger rond. Ook altijd leuk om te zien wanneer men voorbij je motor loopt, stopt, eens goed kijkt en vervolgens met een glimlach verder lopen :)

jB

• Frontysco
  • Laatst online: 19:50
Haha idd. Ach komt vanzelf wel weer. Net opstappers moeten ook weer wennen, zal dat t wel zijn :-)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Frontysco schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:44:
OMG! Het seizoen is nog maar nét begonnen of we beginnen alweer over dat zwaaien... :X
Zullen we het maar gewoon afschaffen, of ziet iemand nog het nut ervan?

• aveenhuysen
mphilipp schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:17:
[...]

OMG! Het seizoen is nog maar nét begonnen of we beginnen alweer over dat zwaaien... :X
Zullen we het maar gewoon afschaffen, of ziet iemand nog het nut ervan?
Levensgevaarlijk met één hand aan het stuur!!!!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 21:51

Baggeraar

Wat een gebagger..

Aan allen die fan is van groeten: Gewoon blijven doen!
Aan allen die geen fan is van groeten: Gewoon handjes aan het stuur houden.

Iedereen tevreden. (hoewel...)

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gewoon je linkerhand even opsteken. :+

Maar gaat goed met de motorrijders ja, alweer zat voorbij zien komen en het kriebelt toch wel echt behoorlijk. /me Slingert marktplaats maar weer eens aan :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Als je niet zwaaien wil ga je maar auto rijden :P

Na de wintersport de motor maar weer eens klaar maken voor het seizoen. Heb echt zin om weer een stukje te knallen! En met mijn GoPro kan ik het nu eindelijk ook eens vastleggen. Benieuwd of die herrie van mijn twin enigszins is vast te leggen O+

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Verwijderd

Mike2k schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:38:
[...]

Is allemaal leuk en aardig enzo maar ons mannen interesseert eigenlijk maar 1 ding...

Wat ga je rijden ? :P

Maar toch... d:)b gefeliciteerd!
Ik dacht echt even dat je ging zeggen
Hoe oud ben je, ben je vrijgezellig, etc etc haha
Big Womly schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:32:
[...]

Geen amateur voetbal club in de buurt?
Ik heb stoppies leren maken op het parkeer terein van Best Vooruit FC, op een doordeweekse avond zijn die parkeer tereinen doorgaans leeg (buiten de training tijden)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 21:47 ]

• dion_b
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:43:
[...]

Of: heb je een mooie zus? :P

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:48:
[...]

Of: heb je een mooie zus? :P
Alleen als ze ook stempeltje A heeft.. 8)
Ethirty schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:40:
Als je niet zwaaien wil ga je maar auto rijden :P
Die discussie was hier een paar paginas terug ook al...

lijkt gevoelig te liggen, dus lees het maar terug geen idee hoeveel paginas terug) denk alleen niet gezellig word als we er weer over moeten beginnen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 22:02 ]

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:56:

[...]

Die discussie was hier een paar paginas terug ook al...

lijkt gevoelig te liggen, dus lees het maar terug geen idee hoeveel paginas terug) denk alleen niet gezellig word als we er weer over moeten beginnen.
Het lijkt me idd ook niet relevant of je nu wel of niet (terug) zwaait. Ik zwaai ook niet altijd (terug), gewoon omdat ik op dat moment met belangrijkere dingen bezig ben, zoals het verkeer om me heen. Zwaaien om het zwaaien gaat denk ik ook alleen maar zijn doel voorbij…Belangrijker is dat we met zijn allen kunnen genieten van onze liefde voor motoren.

jB

Verwijderd

er lijkt een soort van splitsing te ontstaan,
de groep die de traditie voortzet
en de groep die per definitie niet groet.

maar ik denk echt dat we het er niet over moeten hebben want sfeertje werd echt naar afgelopen keer....

leven en laten leven zeggen we dan maar

• André
  • Laatst online: 14-01 16:21

André

Analytics dude

Gisteren de ZZR uit zijn winterslaap gehaald, duurde even voor hij aansloeg maar na wat pruttelen liep hij al snel weer soepel. 2 uurtjes gereden, wat blijft het ook een mooie hobby, heerlijk.

Nu alleen nog een mooie zomerjas vinden, mijn textiel parachute is lekker in de winter maar voor de zomer liever iets straks er bij.

• aveenhuysen
André schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:04:
Gisteren de ZZR uit zijn winterslaap gehaald, duurde even voor hij aansloeg maar na wat pruttelen liep hij al snel weer soepel. 2 uurtjes gereden, wat blijft het ook een mooie hobby, heerlijk.

Nu alleen nog een mooie zomerjas vinden, mijn textiel parachute is lekker in de winter maar voor de zomer liever iets straks er bij.
Dit vind ik toch echt een van de lekkerste zomerjassen. Dainese Zentex jacket.
Bescherming schouders en ellebogen en je kan er nog een rugprotectie in doen.
Beetje zoeken is ie rond de 150 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.chatteringmotor.com/tienda/images/ZEN-1.png

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:58
Baggeraar schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:40:
Aan allen die fan is van groeten: Gewoon blijven doen!
Aan allen die geen fan is van groeten: Gewoon handjes aan het stuur houden.

Iedereen tevreden. (hoewel...)
Ik stem voor categorieen. Zwaaicategorieen A1, A2 en A.

UNOX: The worst operating system

• Mike2k

Mike2k

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:43:
[...]

[...]

Geen amateur voetbal club in de buurt?
Ik heb stoppies leren maken op het parkeer terein van Best Vooruit FC, op een doordeweekse avond zijn die parkeer tereinen doorgaans leeg (buiten de training tijden)
Wat doet haar leeftijd ertoe als ze vrijgezel is...bedoel, ze heeft der a'tje dus is ze minimaal 18 :P

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:08
Je kan wel merken dat het weer lente wordt, het hormoon-gehalte schiet hier ook weer de spuigaten uit :P

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 07-03-2013 10:12 ]

Verwijderd

Mike2k schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:33:
[...]

Wat doet haar leeftijd ertoe als ze vrijgezel is...bedoel, ze heeft der a'tje dus is ze minimaal 18 :P
_/-\o_
MailMan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:44:
Je kan wel merken dat het weer lente wordt, het hormoon-gehalte schiet hier ook weer de spuigaten uit :P
:o

Wellicht geven we slechts een klein beetje het verkeerd beeld haha

Maar geloof niet dat een nieuw komer in het topic ooit zo veel reacties heeft gehad, dus een punt heb heb je wel, guilty as charged

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 10:18 ]

• Serotonine
aveenhuysen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:26:
[...]

Dit vind ik toch echt een van de lekkerste zomerjassen. Dainese Zentex jacket.
Bescherming schouders en ellebogen en je kan er nog een rugprotectie in doen.
Beetje zoeken is ie rond de 150 euro.

[afbeelding]
Lijkt mij een erg kort model (model jas dan ;) )
Zelf heb ik vorig jaar een Rev'it Tarmac Air (dacht ik) gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://images1.revzilla.com/product_images/0023/4549/FJT119_1600UF_300RGB08_detail.jpg
Super jas! Elleboog- en schouderprotectie en er kan een rugprotector in.
Om de randen van de mouwen en kraag zit leer waardoor het heerlijk zacht aanvoelt. En de rest is van mesh materiaal.
Bij afrekenen zei de verkoper wel dat ie niet waterdicht is 8)7 .
Pagina: 1 ... 442 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.