wimpie schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:13:
Het lenteweer begint door te komen en daarmee gelijk de motorkriebels! Ik ben sinds 2005 de eigenaar van een mooie Honda CBR600F uit '92, die me eigenlijk nog nooit in de steek heeft gelaten.
Echter, het bloed kruipt toch waar niet gaan kan en ik zou eigenlijk wel een andere motor willen. Alleen ik heb echt geen flauw idee welke... Toegegeven, ik heb nog op geen enkele andere proefgereden, maar op basis van specs en plaatjes

heb ik wel een paar mooie opties gezien:
Welke andere motoren zijn nog meer de moeite waard om naar te kijken? Budget ben ik nog niet echt uit, het gaat meer om wat je ervoor krijgt. De waarheid zal echter eerder bij € 5.000 liggen dan bij € 10.000

Kwa GSXR zou ik voor model 2005/6 gaan (de K5 of K6 dus)
lichter, meer vermogen en goedkoper.
met wat je bespaard mogelijk de vering aanpassen of power commandertje onder het zadel zetten.
BMW S1000RR is gebaseerd op de K5, dat zegt genoeg lijkt mij.
De 848, hoewel Ducati enorme sprongen heeft gemaakt kwa service intervals, zijn ze nog altijd zeer prijzig.
In het geval dat je veel Km´s gaat maken, mischien wel iets om rekening mee te houden.
Ik zelf zou zeggen een VTR SP-2 maar denk dat die wellicht wat lastig te vinden zullen zijn, en om die machine perfect te krijgen moet je investeren in aftermarket onderdelen waardoor je boven 5000 zal komen.
Maar in de sportmachine wereld zijn er wel een paar moderne klassiekers die ruim binnen budget vallen en met minimale aanpassingen de moderne machines makkelijk bijhouden
De 954 Fireblade (laatste van Baba, en wellicht de meeste gebalanceerde/gepolijste honda allertijden)
ZX10R `04, compleet gestoorde vermogens afgifte, niet weggelegt voor beginners
je kan ook proberen om een TL1000R te vinden, maar wederom, ook voor die machine met je met gepast respect rijden, anders zal het niet lang duren.
De Z750 or 1000 hebben allebij een beetje (zeg maar behoorlijk) last van overgewicht.
gecombineerd met wat zwakke voorvering lopen ze gewoon wat achter op de concurenten.
De reden waarom de Z750 populair was, was omdat je voor relatief weinig € meer, toch 150 cc meer kreeg.
Echter die troef hebben ze inmiddels verloren en de markt verplaatst zich langzaam aan de 800cc motoren.
Denk eerlijk gezegt dat de huidige Z800 ook niet veel zal verkopen tenzij ie weer scherp geprijst word.
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 04-03-2013 22:59
]