Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 443 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.093 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:02
Serotonine schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:24:
[...]

Lijkt mij een erg kort model (model jas dan ;) )
Zelf heb ik vorig jaar een Rev'it Tarmac Air (dacht ik) gekocht.
[afbeelding]
Super jas! Elleboog- en schouderprotectie en er kan een rugprotector in.
Om de randen van de mouwen en kraag zit leer waardoor het heerlijk zacht aanvoelt. En de rest is van mesh materiaal.
Bij afrekenen zei de verkoper wel dat ie niet waterdicht is 8)7 .
Heerlijke jasjes vooral hier in de zomer bij temperaturen tussen de 30 en 40 graden. Het is dan nog steeds warm als je stilstaat maar ja, je rijdt lekker beschermd. Sommige doen het met een t-shirt, bermuda en teenslippers op een R............................... :?

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Serotonine schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:24:
[...]

Lijkt mij een erg kort model (model jas dan ;) )
Zelf heb ik vorig jaar een Rev'it Tarmac Air (dacht ik) gekocht.
[afbeelding]
Super jas! Elleboog- en schouderprotectie en er kan een rugprotector in.
Om de randen van de mouwen en kraag zit leer waardoor het heerlijk zacht aanvoelt. En de rest is van mesh materiaal.
Bij afrekenen zei de verkoper wel dat ie niet waterdicht is 8)7 .
Die jas heb ik zelf ook sinds vorig jaar, zit echt heerlijk en waait zo lekker door! _/-\o_
Zonder degelijke kleding ga ik niet op de motor, hoe kort het ritje ook is (heb er ook een kevlar broek bij gekocht).

[ Voor 7% gewijzigd door T-Rhidon op 07-03-2013 10:52 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
aveenhuysen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:42:
[...]

Heerlijke jasjes vooral hier in de zomer bij temperaturen tussen de 30 en 40 graden. Het is dan nog steeds warm als je stilstaat maar ja, je rijdt lekker beschermd. Sommige doen het met een t-shirt, bermuda en teenslippers op een R............................... :?
Hier bij mijn werk zit van alles (motozoom, HD dealer, ducati, motorcity en hein gericke) en zomers rijdt hier ook van alles rond in een shirtje en korte broek.... En dat op een plek waar ook veel vrachtverkeer komt met lekkende olie op rotondes e.d. |:(

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zit al een tijdje te dubben... Mijn Honda Hornet CB600S (My 2002, Bj 2003) heb ik nu zo'n jaar of 3 (rij niet zoveel, 2500 per jaar) en ik wil eigenlijk wat anders.

Nu zit ik te dubben voor een GSR 750 (uit 2011/2012) of voor misschien zelfs wel een nieuwe (GSX 1250 F, mooie aanbieding van Suzuki a.t.m.)... Ik ben benieuwd of de GSR wat meer schakellui te rijden is, mijn Hornet moet je toch altijd goed op toeren houden wil je lekker vooruit komen, maar ik zou gewoon wat meer koppel willen bij rustig rijden (niet altijd meteen de noodzaak om te schakelen). Daarnaast vind ik mijn Hornet wat te laag zitten, dus zou sowieso wat hoger willen zitten.

Denk dat ik me eerst maar eens ga melden voor een proefrit. In het topic las is niet super enthousiaste reacties op het blok van de GSR 750.

Verwijderd

fredkroket schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:02:
In het topic las is niet super enthousiaste reacties op het blok van de GSR 750.
Serieus gewoon een proefrit maken en de verschillende meningen in dit topic met een korreltje zout nemen!

Ik heb een Kawasaki Z750 die ook constant in dit topic op de vering en gewicht wordt afgekraakt, terwijl het een van de best verkochte modellen van ze is, met een enorm grote fanbase en prima reviews in diverse vakbladen.

Mocht ik iets nieuwers willen dan zijn de GSR 750 of de Z800 trouwens serieuze kanshebbers om mijn huidige motor te vervangen :)

Verwijderd

Ik kraak niets af, BMW (dan ook alleen die ouw bollige meuk) en Triumph (omdat ik die zelf heb)

Kwa GSR vs Hornet, niet de overweging waard. (CB600s F2 gehad)
als je koppel lui wilt rijden moet je namelijk eigenlijk geen 4 cilinder overwegen. (tenzij het een Busa of ZZR1400 word)

ER6, SV650, F800, Street triple, Monsters... zou het hem daar een beetje in zoeken.

• fredkroket
  • Niet online
Ik ga gewoon eens een proefrit maken... SV1000S heeft ook altijd al op mijn verlanglijst gestaan, maar die zijn alweer vrij "oud". Wil een niet te oude motor, met niet teveel kilometers... Daarnaast wil ik per sè een blauwe dan, omdat ik dat gewoon de mooiere kleur vind bij zo'n motor.

Overigens ga ik er toch vanuit dat een GSX1250 FA toch wel wat beter te rijden zal zijn. Volgens de specs moet er al voldoende koppel zijn bij 3750 rpm.

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:20:
[...]

Serieus gewoon een proefrit maken en de verschillende meningen in dit topic met een korreltje zout nemen!

Ik heb een Kawasaki Z750 die ook constant in dit topic op de vering en gewicht wordt afgekraakt, terwijl het een van de best verkochte modellen van ze is, met een enorm grote fanbase en prima reviews in diverse vakbladen.

Mocht ik iets nieuwers willen dan zijn de GSR 750 of de Z800 trouwens serieuze kanshebbers om mijn huidige motor te vervangen :)
Prima keus hoor een Z800. Heb ook de Z750 en rijdt prima voor op de weg, wie merkt dat nou die extra instelbare demping etc etc als je gewoon voor je plezier rijdt. Op het circuit is een ander verhaal.

Het gaat om het genieten en gewoon aankomen in je eigen tempo. De koffie wordt toch pas gezet als je hem besteld!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-01 18:49

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-DG- schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:07:
[...]

Het ligt een beetje aan de omstandigheden en motor. Als het warm en droog is met veel grip rem je met een sportmotor makkelijk je achterwiel omhoog en dan doet je achterrem inderdaad niet echt veel.
Heb je veel bagage achterop, is er wat minder grip, of heb je een chopper, dan blijft er veel meer gewicht op je achterwiel staan en zal het best schelen die erbij te pakken.
Ik rem alleen voor, op de mille werkt de achterrem standaard vrijwel niet.
Ik heb een tijdje terug een howto voor het effectief ontluchten van de achterrem van de RSV gemaakt, hiermee blijft de achterrem weer een paarduizend km hard. Niet permanent, aangezien je de oorzaak van het probleem niet wegneemt. Hiervoor moet de rempomp verplaatst worden, of een hitteschild naast de originele gemonteerd. Interesse? Dan kan ik hem wel even opzoeken.

Over de Mille gesproken, ik heb de mijne gistermiddag weer gereanimeerd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6HQd2nfuPrVOi6eEimAY19ds/full.jpg

Kost wat moeite om dat blok rond te krijgen na een tijdje stilstaan, maar de GSX-R 5000 rpm laten draaien did the trick :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
fredkroket schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:49:
Ik ga gewoon eens een proefrit maken... SV1000S heeft ook altijd al op mijn verlanglijst gestaan, maar die zijn alweer vrij "oud". Wil een niet te oude motor, met niet teveel kilometers... Daarnaast wil ik per sè een blauwe dan, omdat ik dat gewoon de mooiere kleur vind bij zo'n motor.

Overigens ga ik er toch vanuit dat een GSX1250 FA toch wel wat beter te rijden zal zijn. Volgens de specs moet er al voldoende koppel zijn bij 3750 rpm.
Bij de SV1000S is het handig om even op het frame te letten. Alle motoren met een zilverkleurig frame zijn namelijk uit 2003 of 2004. Met Suzuki op de tank is het een 2003, met alleen een S op de tank is het een 2004. Alles met een zwart frame is 2004 en later. Er worden nogal wat SV's verkocht als 2007 omdat ze dan op kenteken gezet zijn, maar dat zijn dus vaak modellen uit 2003. Persoonlijk vind ik de 2003 sowieso mooier omdat die achter iets hoger is dan de modellen met zwart frame. Motorisch maakt het niet veel uit welk model je neemt.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:40:
Ik kraak niets af, BMW (dan ook alleen die ouw bollige meuk) en Triumph (omdat ik die zelf heb)

Kwa GSR vs Hornet, niet de overweging waard. (CB600s F2 gehad)
als je koppel lui wilt rijden moet je namelijk eigenlijk geen 4 cilinder overwegen. (tenzij het een Busa of ZZR1400 word)

ER6, SV650, F800, Street triple, Monsters... zou het hem daar een beetje in zoeken.
Ik zou zelfs de 3 cylinders buiten beschouwing laten. Ik was over het lage toerengebied bij zowel de street triple als de brutale 675 niet te spreken.

GSR 750 inderdaad precies hetzelfde probleem, onderin gewoon een heel saai blok (maar wel goed, 50 in zijn 6 en het gas vol open draaien en hij gaat gewoon :) )

No signature required.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:55
Zo, zag vanochtend de eerste schuiver van de lente. Motorrijder die bij het binnenrijden van Delft (Oostpoortweg) de bocht uit was gevlogen. Heb het niet zien gebeuren want de motorrijder stond al te bellen toen ik langsreed, maar zag eruit alsof hij gewoon te hard ging en in de bocht zichzelf onderuit heeft geremd. Vrij veel vooroordelen maar hij zag eruit als een mooiweerrijder, dus aan iedereen die weer net op de motor stapt, doe het alsjeblieft in het begin even rustig aan.

Vervolgens ook nog een chopper rijder gezien met een vrouw achterop die letterlijk als bagagedrager diende (ze hield een doos met flatscreen TV vast :P).

Iets heel anders. Volgens mij is Motozoom gestopt met het leveren van Louis.de producten. Ik kan ook op de site die goedkope motorhoezen niet meer vinden b.v. Nu maar bij Louis zelf wat besteld, of weet iemand waar ik het nog meer kan halen?

[ Voor 3% gewijzigd door MailMan op 07-03-2013 14:21 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

timovd

Voorsprong door techniek

MailMan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:13:
...
Vervolgens ook nog een chopper rijder gezien met een vrouw achterop die letterlijk als bagagedrager diende (ze hield een doos met flatscreen TV vast :P).
...
Pics or it didn't happen! >:)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:06

Bommes

Capo del formaggio

Net voorwieltje maar eens laten balanceren, boven de 80/90 km/u begon het wat te trillen.
40 gram onbalans, was dus wel nodig.. :P

Morgen een afspraak bij de dealer om te kijken of het zwabberen boven de 110 km/u nog een oorzaak heeft.
Er zit iets speling op de voorwiellagers (mono voor wiel ophanging, niet na stelbare lagers) maar of dat te veel is of normaal kan ik niet beoordelen.

Verder weer een km of 50 gereden vandaag, heerlijk hoor 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 15:53
Laat die sneeuw en vorst maar weer komen. Al die mooi-weer rijders... O-)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
winkelwagen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:49:
Laat die sneeuw en vorst maar weer komen. Al die mooi-weer rijders... O-)
Idd, kssst, mijn file :P

• Bommes
  • Laatst online: 21:06

Bommes

Capo del formaggio

Mooi weer rijder..?? ttsss
Een paar weken geleden stond er nog dit op mijn dashboardje te lezen (klok stond daar nog fout was iets van een uurtje of 11 in de ochtend:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-VoMj6hLhq5o/UPZ9r3mlYfI/AAAAAAAAAi8/v1qd1xdcwAA/s640/IMAG0621.jpg

Net 17 graden.. 8)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11-2025
Ha jongens.

Gisteren mijn 1e motorrijles gehad en ik wilde toch even melden dat het echt kicken was!

We gaan ervoor!

MVG.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:40
Frontysco heeft zaterdag eindelijk een afspraak voor een nieuwe kettingset :D Dan nog een beurtje en dan kan die er weer helemaal tegenaan!

Verwijderd

Oconnor, We zien je graag snel met stempeltje A terug in het topic.
Veel plezier met lessen (en kijken kijken kijken, maar weet zeker dat je instructeur dat ook nog wel een X duizend keer zal zeggen)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Chakotay schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:45:
[...]

Ik heb een tijdje terug een howto voor het effectief ontluchten van de achterrem van de RSV gemaakt, hiermee blijft de achterrem weer een paarduizend km hard. Niet permanent, aangezien je de oorzaak van het probleem niet wegneemt. Hiervoor moet de rempomp verplaatst worden, of een hitteschild naast de originele gemonteerd. Interesse? Dan kan ik hem wel even opzoeken.

Over de Mille gesproken, ik heb de mijne gistermiddag weer gereanimeerd:

[afbeelding]

Kost wat moeite om dat blok rond te krijgen na een tijdje stilstaan, maar de GSX-R 5000 rpm laten draaien did the trick :P
Ik neem dat je onluchten bedoelt met de rempomp wat hoger en niet horizontaal maar verticaal zodat de belletjes beter het expansievat in gaan? Misschien maak ik inderdaad een keer een hitteschild of met een schakel/remsetje, maar eigenlijk mis ik de achterrem ook niet.

Mijne hangt altijd aan de optimate dus startte direct zonder problemen. Wel een aanrader bij de mille. :)

[ Voor 5% gewijzigd door -DG- op 07-03-2013 15:43 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
-DG- schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:41:
[...]

Ik neem dat je onluchten bedoelt met de rempomp wat hoger en niet horizontaal maar verticaal zodat de belletjes beter het expansievat in gaan? Misschien maak ik inderdaad een keer een hitteschild of met een schakel/remsetje, maar eigenlijk mis ik de achterrem ook niet.

Mijne hangt altijd aan de druppellader dus startte direct zonder problemen. Wel een aanrader bij de mille.:)
De ontluchtingsprocudere is de remklauw loshalen en onder 3 verschillende hoeken houden bij het ontluchten. Het verplaatsen/afschermen van de rempomp heeft als doel dat hij niet op 15mm van een hittebron zit.hier is blijkbaar nog discussie over. Hier staat de howto die ik vorig jaar gemaakt heb.

Een druppelader zou ik eigenlijk ook moeten hebben, maar zonder stroom in de garagebox word dat wat lastig helaas. De accu elke keer eruit halen is ook zo'n gedoe... Gewoon niet te lang stil laten staan dat ding :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chakotay op 07-03-2013 15:59 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bah. Fanmail CJIB gekregen - en een vrij pittige :'(

Dat ik iets fout gedaan heb staat redelijk vast, ik vraag me alleen af of ik voor het juiste bekeurd ben, en dat kan invloed hebben op hoogte van de boete.

Situatie:
Mierloseweg in Geldrop richting Mierlo. 19u25 's avonds, maar toch nog vrij druk. Er staat een rij auto's voor een verkeerslicht te wachten. Links ervan is een voorsorteerstrook om naar links te rijden die helemaal leeg is. Ik haal de rij auto's in om vooraan te gaan staan, waarbij ik hier en daar op de linkerstrook terechtkom. Als ik naast de tweede auto van voren rij gaat het licht voor rechtdoor op groen, voor linksaf blijft rood. Ik hou zover mogelijk naar rechts aan en geef gas om de optrekkende auto's voor te zijn.
Blijkbaar hield ik niet genoeg naar rechts en ben ik in de linker voorsorteerstrook geflitst.

Mijn boete is feitcode R602, oftewel Niet stoppen voor rood licht: drielkleu- rig verkeerslicht. Dat kost me EUR 220 (plus EUR 7 administratiekosten). Ik vraag me af of ik niet kan beargumenteren dat dit een gevalletje Niet rijden op de daarvoor bestemde rijbaan is, wat 'slechts' EUR 130 (plus admin) zou kosten.

Iemand hier wel eens op geflitst? Ik heb zitten kijken op flitsservice en motorforum zitten kijken, maar geen gevallen van R602 kunnen vinden in vergelijkbare situatie. Iemand zoiets gehad?

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
Gelukkig zelf niet gehad, maar ik wens je succes!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:38:
Mijn boete is feitcode R602, oftewel Niet stoppen voor rood licht: drielkleu- rig verkeerslicht. Dat kost me EUR 220 (plus EUR 7 administratiekosten). Ik vraag me af of ik niet kan beargumenteren dat dit een gevalletje Niet rijden op de daarvoor bestemde rijbaan is, wat 'slechts' EUR 130 (plus admin) zou kosten.
Als er alleen een foto is van een paal heb je denk ik geen kans. Als je nou staande gehouden was door een agent, had je nog een (kleine) kans. Sommigen zien wat je doet weer als een gevaarlijke handeling enzo. Maar de foto ziet je gewoon op de andere helft rijden. Maar....je zou de foto kunnen opvragen om te zien of je wel helemaal op de 'verkeerde' helft reed. Maar dan nog, ik weet niet of wat je deed ook wel 100% 'legaal' is.

Maar foto opvragen kan volgens mij altijd. Dat staat wel weer op flitsservice vermeld hoe dat moet dacht ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• fredkroket
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:04:
[...]

Bij de SV1000S is het handig om even op het frame te letten. Alle motoren met een zilverkleurig frame zijn namelijk uit 2003 of 2004. Met Suzuki op de tank is het een 2003, met alleen een S op de tank is het een 2004. Alles met een zwart frame is 2004 en later. Er worden nogal wat SV's verkocht als 2007 omdat ze dan op kenteken gezet zijn, maar dat zijn dus vaak modellen uit 2003. Persoonlijk vind ik de 2003 sowieso mooier omdat die achter iets hoger is dan de modellen met zwart frame. Motorisch maakt het niet veel uit welk model je neemt.
Goed dat je het zegt... Ik had er een gezien met zwart frame, maar ik ging er vanuit dat dit een schade geval was (gespoten), maar niet dus. Het is inderdaad zo dat ik er veel met alu kleurig frame vind, die 2007 of 2009 als bouwjaar hebben (maar eigenlijk dus van of van voor 2004 zijn).

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

-tom-562

Oliesjeik

Wel jammer dat Suzuki in die tijd is overgestapt op zwarte frames, mijn GSX-R uit 2004 heeft ook een zwart frame, de modellen ervoor hadden gewoon een mooi blank frame

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
fredkroket schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:49:
[...]

Goed dat je het zegt... Ik had er een gezien met zwart frame, maar ik ging er vanuit dat dit een schade geval was (gespoten), maar niet dus. Het is inderdaad zo dat ik er veel met alu kleurig frame vind, die 2007 of 2009 als bouwjaar hebben (maar eigenlijk dus van of van voor 2004 zijn).
Het maakt verder weinig uit of je een 2003 of 2008 koopt. Afgezien van het feit dat de achterkant en hoek van de uitlaten van de 2003 en 2004 anders is waardoor het uiterlijk nogal anders is. De 2003 en 2004 modellen zien er veel sportiever uit daardoor. Maar als een motor uit 2003 is en niet uit 2009 maakt dat voor de prijs natuurlijk wel wat uit. Er zijn dan mensen die hun 2003 SV als 2009 verkopen waardoor de prijs onterecht een stuk hoger is.

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 07-03-2013 20:10 ]

Verwijderd

ben niet helemaal thuis in de modellen,
Maar met die spitse koplampen, in het blauw met witte velgen (frame kleur zou me echt niets uitmaken)
en dan iets om het geluid beter te laten uitkomen, denk dat een Remus hex wel netjes zouden staan :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:03:
Wel jammer dat Suzuki in die tijd is overgestapt op zwarte frames, mijn GSX-R uit 2004 heeft ook een zwart frame, de modellen ervoor hadden gewoon een mooi blank frame
Hmmmmm...je hebt toch niets tegen zwart? ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• bakvis
  • Laatst online: 17:35

bakvis

Tweakers.Nerd

Zo, vandaag na een uurtje of 3 klussen die lelijke taartschep eens van mijn SV 650 S af geschroeft!

Zo stond ze d'r bij:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/278168_431744626891872_1169281904_o.jpg

Zo staat ze d'r vanaf nu bij!
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/421924_473096889423312_38018241_n.jpg

Morgen nog even de knipperlichten voor vervangen voor de kleine varianten en dan zijn we klaar.

De kenteken verlichting is niet super om eerlijk te zijn. Het zijn 3 ledjes die over de plaat schijnen in plaats van op de plaat. Ik krijg onderhand meer licht van het achterlicht dan de kenteken verlichting. Het zit d'r op, maar ik weet niet of de politie dit afdoende vind. Hebben jullie hier ervaring danwel een mening over?

Mijn Specs

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:24
Ik heb helemaal geen kentekenverlichting, ook nog nooit voor aangehouden. Officieel moet je het hebben, maar zolang ik er niks van hoor.. O-)

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Tankiej schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:49:
Ik heb helemaal geen kentekenverlichting, ook nog nooit voor aangehouden. Officieel moet je het hebben, maar zolang ik er niks van hoor.. O-)
zoals ik al zei, 't zit d'r op, dat is al één

Mijn Specs

• Tankiej
bakvis schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:56:
[...]

zoals ik al zei, 't zit d'r op, dat is al één
Het mag dan trouwens niet naar achteren schijnen, het moet wel echt op de kentekenplaat. Anders word je nog eerder aangehouden dan wanneer je het niet hebt :+

• PilatuS
  • Niet online
bakvis schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:44:
Zo, vandaag na een uurtje of 3 klussen die lelijke taartschep eens van mijn SV 650 S af geschroeft!
Bij de SV is het standaard ook echt enorm lomp en lelijk. Het is dat mijne al aangepast was toen ik hem kocht anders was dat het eerste geweest.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Je moet vooral de pliesie een reden gaan geven om je staande te houden, of anderszins de aandacht op je te vestigen. Dan vraag je een beetje om een bon natuurlijk. Overmatige aandacht is nooit goed. Ik zou de boel maar op orde hebben, dan pakken ze die vent die achter je rijdt zonder fatsoenlijke verlichting.

Maar ja...dan heb je niets te klagen over die zeurpieten van de politie ;)

• UTwizard
  • Laatst online: 09:43
Zondagskindje schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:34:
Ik mag me sinds vandaag officieel motorrijdster noemen: ben geslaagd *O*
Een beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd :)

Vanochtend toch maar weer met de Ninja naar het werk toe, het was een beetje fris aan de hals maar verder was het prima te doen. Wat ik er van begrijp moeten we na vandaag weer een tijdje wachten :-(

Ik probeerde laatst de achterband op te pompen maar ik kreeg er geen lucht in, de voorband heb ik naar 2,5 bar gebracht met een 90-graden verloopje op het ventiel, maar met hetzelfde verloopstukje kreeg ik geen lucht in de achterband. Heeft iemand hier nog tips voor? Veel lucht zal er niet in hoeven want hij ligt goed op de weg en de achterkant staat altijd opgebokt, het is meer voor mijn eigen gevoel dat ik de bandenspanning gecontroleerd wil hebben.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Tankiej schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:05:
[...]

Het mag dan trouwens niet naar achteren schijnen, het moet wel echt op de kentekenplaat. Anders word je nog eerder aangehouden dan wanneer je het niet hebt :+
Bij het cbr moet je toch altijd een kentekenplaat kunnen lezen vanaf xx meter ?
Zou het met die kentekenverlichting ook niet zo zijn ? dat je hem, in het donker, moet kunnen lezen vanaf xx meter ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:52
Vraagje aan de SV1000 bezitters:

Hoe krijg ik mijn zadel eraf? :+ De bijrijderszadel is geen probleem. Chakotay brengt me op een idee om mijn oude motor weer aan de praat te krijgen :D

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-01 10:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij mijn GSXR zitten 2 imbusschroeven aan de zijkant, mogelijk is het systeem gelijk?

Asus Zenbook i7 256gb

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

dion_b schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:38:
Bah. Fanmail CJIB gekregen - en een vrij pittige :'(

Dat ik iets fout gedaan heb staat redelijk vast, ik vraag me alleen af of ik voor het juiste bekeurd ben, en dat kan invloed hebben op hoogte van de boete.

Situatie:
Mierloseweg in Geldrop richting Mierlo. 19u25 's avonds, maar toch nog vrij druk. Er staat een rij auto's voor een verkeerslicht te wachten. Links ervan is een voorsorteerstrook om naar links te rijden die helemaal leeg is. Ik haal de rij auto's in om vooraan te gaan staan, waarbij ik hier en daar op de linkerstrook terechtkom. Als ik naast de tweede auto van voren rij gaat het licht voor rechtdoor op groen, voor linksaf blijft rood. Ik hou zover mogelijk naar rechts aan en geef gas om de optrekkende auto's voor te zijn.
Blijkbaar hield ik niet genoeg naar rechts en ben ik in de linker voorsorteerstrook geflitst.

Iemand hier wel eens op geflitst? Ik heb zitten kijken op flitsservice en motorforum zitten kijken, maar geen gevallen van R602 kunnen vinden in vergelijkbare situatie. Iemand zoiets gehad?
Worden bij roodlicht flitspalen niet altijd twee foto's gemaakt? Dan zou je misschien aan kunnen tonen dat je niet linksaf sloeg...

• UTwizard
Beerkeeper schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:25:

Hoe krijg ik mijn zadel eraf? :+ De bijrijderszadel is geen probleem. Chakotay brengt me op een idee om mijn oude motor weer aan de praat te krijgen :D
"Take the side panels off and underneath you will see the allen bolts that hold the seat on. Undo said allen bolts and lift the seat off. 4mm allen key for the panels and 6mm for the seat."
Maar geen idee of dat voor hetzelfde model is? :+

http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=32497

• PilatuS
  • Niet online

Zoals aangegeven de 2 kleine kappen aan beide kanten onder het zadel verwijderen. Dan zit het zadel nog maar met 2 grote inbusschroeven vast. Is 3 min werk om er af te halen.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over het kentekenverlichting-verhaal hierboven, ik heb op beide motoren geen kentekenverlichting, hooguit valt er wat licht van het achterlicht op. Nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet van een agent die wel een mening over de te kleine knippers op de Suzuki had. (zelfs daar geen boete voor gekregen, ondanks dat ik die dingen zelf ook veel te klein vind)

Afbeeldingslocatie: http://i520.photobucket.com/albums/w327/jeeroman/crowbar.jpg

:+

[ Voor 0% gewijzigd door Chakotay op 08-03-2013 10:25 . Reden: derp ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Postman81 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:10:
[...]

Worden bij roodlicht flitspalen niet altijd twee foto's gemaakt? Dan zou je misschien aan kunnen tonen dat je niet linksaf sloeg...
Bij roodlicht worden er altijd 2 foto's gemaakt idd.

@ Bakvis: 10x beter zonder die taartschep! d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Widow op 08-03-2013 11:11 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Widow schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:10:
[...]

Bij roodlicht worden er altijd 2 foto's gemaakt idd.

@ Bakvis: 10x beter zonder die taartschep! d:)b
Zeker, nu de verlichting nog :+

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Phyxion schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:46:
[...]

Zeker, nu de verlichting nog :+
Working on it! Suzuki heeft het alleen voor elkaar gekregen om voor en achter verschillende connectoren te gebruiken voor de knipperlichten (welke idioot dat bedacht heeft mogen ze ook ontslaan!). Om het hele zaakje te fixen moet ik vanmiddag dus even snel ergens andere kabels gaan scoren en de boel solderen...

Mijn Specs

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:25:
Over het kentekenverlichting-verhaal hierboven, ik heb op beide motoren geen kentekenverlichting, hooguit valt er wat licht van het achterlicht op. Nog nooit problemen mee gehad, zelfs niet van een agent die wel een mening over de te kleine knippers op de Suzuki had. (zelfs daar geen boete voor gekregen, ondanks dat ik die dingen zelf ook veel te klein vind)
Maar dat is nog geen garantie. Normaal gesproken let de pliesie ook niet echt op uitlaten die teveel herrie maken. Maar met de TT zijn ze ineens volgens het boekje.

Begrijp me goed: mij maakt het niet uit en het draagt ook niet bij tot de verkeersveiligheid. Maar persoonlijk geef ik de overheid liefst zo min mogelijk aanleiding om me staande te houden. Zo ben ik met mijn zwaar opgevoerde brommer ook maar een enkele keer gesnaaid en naast een fuik waar ik niet omheen kon, gaf ik 2x behoorlijk aanleiding (over de stoep rijden bv). Normaal laten ze je gewoon met rust.

Verwijderd

Heeft er iemand nog wat tips voor een motorslot?
Het moet aan de volgende eisen voldoen:
2 motoren aan elkaar vast zetten (beide dubbele uitlaat, dus de achterkant is breed), compact om mee te nemen en 'licht gewicht' om mee te nemen oa voor op vakantie (dus het liefst geen zwaar kettingslot). Tevens het liefst een art 4 goedkeuring voor de verzekering.
Ik zat zelf al te denken aan een vouwslot, alleen hebben die geen art4 goedkeuring. Tevens viel m'n oog al op de "masterlock cuff" ook zonder art4. Verder viel het een beetje tegen, en heb weinig behoefte om altijd met een zwaar kettingslot rond te rijden op m'n rug (of tanktas).

En misschien ook meteen de vraag wat kan je het beste op slot zetten? De een zegt de frame's aan elkaar, de ander zegt de twee voorwielen (achterwielen vallen haast niet te doen door de beide dubbele uitlaten).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Kun je de motoren niet met de achterkanten tegen elkaar (ipv naast elkaar) parkeren, zodat je wel de achterwielen aan elkaar vast kunt maken? Eventueel in een soort V-vorm met een paal oid ertussenin zodat de ketting daar ook nog omheen kan.

Verwijderd

Thuis en overal waar we vaak komen is dat geen optie, de ruimte beperkt waar we de motoren neerzetten.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hangt er vanaf waarvoor je 'm op slot wil zetten. Als het alleen voor de verzekering doet, voldoet elk slot met dat domme keurmerk. Maar er zijn sloten mét keurmerk die binnen 1 minuut open zijn.
Ik heb een wat ouder Abus schijfremslot en die kunnen ze inmiddels met een speciaal tooltje open maken in een minuut of 4. Dat is dus alweer wat beter; als ze langer bezig zijn, is het minder interessant.
Er zijn combi's van Abus van schijfremslot met een ketting. Ik denk ook dat een combi het beste is. Ik gebruik zelf alleen het schijfremslot en ik weet dat de door de schijf los te maken gewoon kunnen wegrijden. Of ze tillen de motor op. Ik gok er een beetje op dat niemand zo'n afzichtelijk bankstel wil stelen ;)

Maar je eis dat het niet zwaar moet zijn is moeilijk te verenigen met goed op slot zetten. Als ik mijn brommer goed zou willen beveiligen tegen diefstal zou ik die combidingen van Abus eens proberen. Blijf in ieder geval weg bij Oxford. Dat zijn die speelgoeddingen die in 1 minuut open zijn. Rommel.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:15:
Thuis en overal waar we vaak komen is dat geen optie, de ruimte beperkt waar we de motoren neerzetten.
Je zou aan 1 slot genoeg kunnen hebben, en een schijfremslot. Je kunt 1 motor namelijk insluiten met de ander, die zet je op slot met het schijfremslot, en de ander zet je ergens aan vast met je kettingslot.

Overigens staat mijn motor vrijwel altijd enkel op slot met schijfremslot. Zo diefstalgevoelig is een Hornet niet, maar daarbovenop ben ik verzekerd voor diefstal. Feit blijft namelijk, als ze hem willen hebben, nemen ze hem toch wel mee.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik heb zelf overigens een schrijfremslot van 5 jaar oud waar ooit een alarm in zat en een losse ketting, beide van Abus. Ze passen makkelijk samen in de 'kofferbak' in de kont van mijn beide motoren (GSXR en RSV Mille), maar ik gebruik ze thuis en op het werk eigenlijk nooit.

Dit ding, misschien eens het batterijtje vervangen :P

Afbeeldingslocatie: http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/290135696521/T/340x340/C/FFFFFF/url/abus-slot-detecto-x-plus-8000.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 08-03-2013 15:23 ]

Verwijderd

Het gaat inderdaad er meer om dat iemand ze niet 'snel' meeneemt, de totaal waarde zal z'n 2000€ zijn. Maar een schijfremslot past helaas niet op de motor, de schijfremmen zijn de breed voor een 'normale' schijfremslot.
Afbeeldingslocatie: http://www.2ehandsonderdelen.nl/leden/bestanden/200945417.jpg
En het liefst maak ik ze natuurlijk aan elkaar vast.
Vandaar dat ik al uitkwam bij z'n vouwslot aangezien die compact en lichtgewicht zijn.
Veel ruimte heeft een gpz500s niet in z'n kont (eigenlijk geen), dus ik zal creatief moeten zijn wat betreft de slot keuze

Tevens ben ik al in het bezit van een art4 kettingslot van 120cm, maar voor op vakantie vind ik dat geen optie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 15:34 ]

• Serotonine
  • Laatst online: 16-01 17:44
Ik dacht dat Oxford lange ART4* sloten had. Wel ketting.
edit: http://www.bestbuysloten....e-xl-art4-200cm-9858.html
2000 cm...

edit2: had edit niet gelezen.... geen optie ivm vakantie

[ Voor 59% gewijzigd door Serotonine op 08-03-2013 15:38 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:24:
Het gaat inderdaad er meer om dat iemand ze niet 'snel' meeneemt, de totaal waarde zal z'n 2000€ zijn.
Maar wat was dat dan met de verzekering? Heb je een motor van €2000 tegen diefstal verzekerd? Bijzonder.

• aveenhuysen
Ik heb deze sinds jaren en hij hangt tussen de nummerplaat en het achterspatbord ;)
(maak wel een fotootje)

Afbeeldingslocatie: http://images.motofan.com/PN/5/1/3/candado-disco-luma-solido-disk-standard_bf_5135944.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door aveenhuysen op 08-03-2013 17:17 ]

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:42:
[...]

Maar wat was dat dan met de verzekering? Heb je een motor van €2000 tegen diefstal verzekerd? Bijzonder.
De motor staat aan de straat in een grote stad met bijbehorende typetjes, en voor een paar euro per maand is hij dan ook verzekerd tegen vandalisme. Was mij de meerprijs wel waard voor de wa+. Gaat dus niet puur om de diefstal.

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Serotonine schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:37:
Ik dacht dat Oxford lange ART4* sloten had. Wel ketting.
edit: http://www.bestbuysloten....e-xl-art4-200cm-9858.html
2000 cm...

edit2: had edit niet gelezen.... geen optie ivm vakantie
gebruik alleen mijn kettingslot. wel groter en lomper maar het staat wel vast. schijfremslot is zelfs met mijn motor nog lachend weg te tillen in mijn eentje :')

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:25:
[...]
De motor staat aan de straat in een grote stad met bijbehorende typetjes, en voor een paar euro per maand is hij dan ook verzekerd tegen vandalisme. Was mij de meerprijs wel waard voor de wa+. Gaat dus niet puur om de diefstal.
Een hoe eroverheen (ik heb er een met een elastiek onderdoor, er zou ook een klein slotje aan kunnen) en dat scheelt enorm in gekloot aan die motor. Ik heb 'm een keer een paar dagen 'bloot' laten staan en meteen hadden die rotjong alle knopjes omgezet. Met hoes blijven ze er vanaf.

Ook al ben je verzekerd, het is altijd gekloot en je gaat er nooit op vooruit. Bovendien heb je eigen risico, vandaar dat ik het (persoonlijk) niet de moeite waard vind.

• Tankiej
mphilipp schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:42:
[...]

Ik heb een motor van €2750 tegen diefstal verzekerd, voor die 120 euro per jaar extra.. :)

Verwijderd

Bij ons houden ze vooral van brandstichting, zit om die rede dan ook geen hoes om ;)
En die schades zijn meestal groot genoeg om de verzekering te bellen.

Maar er is dus eigenlijk niet echt een andere oplossing dan een zwaar ketting slot mee te nemen op vakantie?
Of hoe doen andere dat? Lijkt mij dat je ook op vakantie wenst dat je motor er nog staat als je hem (genoodzaakt) achterlaat.

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:34:
Bij ons houden ze vooral van brandstichting, zit om die rede dan ook geen hoes om ;)

Maar er is dus eigenlijk niet echt een andere oplossing dan een zwaar ketting slot mee te nemen op vakantie?
Of hoe doen andere dat? Lijkt mij dat je ook op vakantie wenst dat je motor er nog staat als je hem (genoodzaakt) achterlaat.
als ik mijn benzine kraan steeltje (25cm naar binnen) eraf haal kan je een km rijden voor hij ermee stopt en even omzetten lukt je dan niet.

maar dat is voor het geval dat ze er rijdend mee vandoor gaan. (wat bijzonder makkelijk is bij oude motoren :X ) even je accupool lostrekken.

en mocht je het echt niet vertrouwen op de middenbok zetten. en de wielen naast je bed zetten :+

en evt. een 2e killswitch ergens wegmoffelen zodat hij niet kan worden gestart

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 08-03-2013 19:56 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 18:34:
Ohja...die heb ik ook wel eens gehoord... Niet fijn.
[message]Tankiej[/message]:
Ik heb een motor van €2750 tegen diefstal verzekerd, voor die 120 euro per jaar extra..
En wat keren ze dan uit als ie gejat wordt? Ik denk altijd dat mijn motor (bijna) economisch is afgeschreven en dat ik dan hooguit €500 krijg. Nou is dat altijd beter dan niets, maar ik heb 'm al bijna 5 jaar, dus ik zit in de winst voor €35/jaar ;) Of krijg je toch nog wat substantiëels van de verzekering?

• Tankiej
mphilipp schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:01:
[...]

Ohja...die heb ik ook wel eens gehoord... Niet fijn.

[...]

En wat keren ze dan uit als ie gejat wordt? Ik denk altijd dat mijn motor (bijna) economisch is afgeschreven en dat ik dan hooguit €500 krijg. Nou is dat altijd beter dan niets, maar ik heb 'm al bijna 5 jaar, dus ik zit in de winst voor €35/jaar ;) Of krijg je toch nog wat substantiëels van de verzekering?
Dagwaarde, dat is op dit moment meer dan wat ik ervoor betaald heb.. :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tankiej schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:08:
[...]
Dagwaarde, dat is op dit moment meer dan wat ik ervoor betaald heb.. :+
Waar kun je de dagwaarde van je brommerd opvragen? Ik heb ooit iets gezien waar dat kon, maar de dementie heeft toegeslagen...

• Tankiej
mphilipp schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:34:
[...]

Waar kun je de dagwaarde van je brommerd opvragen? Ik heb ooit iets gezien waar dat kon, maar de dementie heeft toegeslagen...
Hangt van de verzekeraar af hoe ze de dagwaarde berekenen. Sommige gebruiken tabellen en rekenen gewoon een percentage van de nieuwprijs. Maar Univé (waar ik zit) stelt dit vast aan de hand van advertenties van vergelijkbare motoren (zelfde model, bouwjaar, kmstand, evt. opties). Als je het er niet mee eens bent, dan kan je ook dezelfde middelen gebruiken om ze anders te doen denken.

Dat laatste heb ik al ervaren toen m'n vorige motor totalled was, al is het dan wel een beetje anders omdat er nog een motor is om te beoordelen :+

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Zo weer flink geklust aan de motor :)
nieuwe Rem schakelset erop
crash pads
en verkorte kenteken houder +led knippers

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-jxVjVPuCYNY/UToQSCO3BII/AAAAAAAAA5Y/NbdGCTnzKC4/s640/IMAG0278.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-L2QxdZcQ_Ws/UTkf7nVBVFI/AAAAAAAAA5A/okbVxNn2G3U/s640/IMAG0275.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-hpatAN__eFg/UToQVBWWD1I/AAAAAAAAA5g/NkTd19M-5Kg/s640/IMAG0280.jpg

• aveenhuysen
joshje schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:45:
Zo weer flink geklust aan de motor :)
nieuwe Rem schakelset erop
crash pads
en verkorte kenteken houder +led knippers

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Fraai hoor!!! Mooie kleur toch eigenlijk :)

Verwijderd

wie is de fabrikant van die remschakelset?
ziet er netjes uit, massas instelbaarheid en overtollig materiaal netjes verwijdered voor minder gewicht.
duur geweest?

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat ziet er allemaal weer netjes uit!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb een vraagje, ik heb nu een Yamaha XJ 600 S om er op te leren rijden. Prima motor, vandaag opgestart nadat het 5 maanden buiten heeft gestaan. Alleen, de motor is een beetje te zwaar voor me. Is het verstandig om eerst op een kleinere motor te leren rijden, zodat ik wat meer zelfvertrouwen heb? Of zou ik de Yamaha moeten verkopen en een kleinere motor moeten kopen?

Ter info, ik kan bijna met beide voeten plat staan, maar voel me nog niet helemaal comfortabel! Ik moet uiteindelijk hier examen doen, waar de instructeur dus ook voor 20 minuten bij mij achterop zal zitten. Daar heb ik natuurlijk nog meer dan een jaar voor, maar ik moet examen doen op mijn eigen motor.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Verwijderd

Pin me er niet op vast, maar volgens mij zijn Diversions niet gek zwaar, 200 kilo droog gok ik (ben te lui om het nu op te zoeken).

Tevens zijn Diversion niet slecht als beginners fietsen, lekker tam maar degelijk blok.
comfortabele zit.

Je geeft zelf al aan dat je makkelijk aan de grond komt met je voeten als je stil staat.
Maar wat bedoel je eigenlijk met "zwaar"? het sturen in de bochten? manouvreren bij lage snelheid?

Vergeet niet dat je een beginner bent, je moet nog aan de machine wennen en wellicht aan rijden op zich.
Niet te snel opgeven niet vergeten "oefening baart kunst" en wees gerust... de keuze motor is prima voor een beginner.

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Mijn Fazer, zonet verkocht. How i shall miss you, my little Fazer ;w

Soort van oOo

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/582511_10200839650219836_140677830_n.jpg

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33

_Apache_

For life.

Ziet er niet uit alsof die veel kilometers gereden heeft. Ben je over een andere fiets?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PilatuS
  • Niet online
Waarom heb je de motor geupgrade als je deze een paar weken later verkoopt ?

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 09-03-2013 14:21 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:25:
[...]

Als er alleen een foto is van een paal heb je denk ik geen kans. Als je nou staande gehouden was door een agent, had je nog een (kleine) kans. Sommigen zien wat je doet weer als een gevaarlijke handeling enzo. Maar de foto ziet je gewoon op de andere helft rijden. Maar....je zou de foto kunnen opvragen om te zien of je wel helemaal op de 'verkeerde' helft reed. Maar dan nog, ik weet niet of wat je deed ook wel 100% 'legaal' is.
Hoogstwaarschijnlijk niet, het ging me er niet om *dat* ik een boete moest betalen, maar of het wel voor het juiste was.
Maar foto opvragen kan volgens mij altijd. Dat staat wel weer op flitsservice vermeld hoe dat moet dacht ik.
Kan, maar ik heb het toch maar betaald. Heb navraag gedaan bij een van m'n oud-instructeurs die bij de politie werkt. Hij gaf aan dat ik inderdaad op de verkeerde rijstrook reed, ik vervolgens door rood reed en tenslote te verplichte rijrichting na dat rood licht (linksaf dus) negeerde. Technisch had ik voor drie feiten een bekeuring kunnen krijgen. Daarbij is verplichte rijrichting niet vervolgen ook EUR 220. Kortom, ben hoe dan ook door rood gereden, en de 'verzachtende' omstandigheden zijn juist bezwarende omstandigheden die ook boetes waard zijn (al hoef ik daar niet bang voor te zijn, de flitser mocht enkel door rood en evt snelheidsovertreding constateren, niet de overige twee feiten).

Bah, revisie van voorrem gaat dus maandje uitgesteld worden :'(
En ik ga in onbekend gebied voorzichtiger doen met rijen auto's inhalen

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus de conclusie is eigenlijk voor ons allemaal: niet vooraan gaan staan bij het verkeerslicht als er een flitser staat. Of minimaal niet over de lus van het andere baanvak rijden, maar dat is vaak lastig, al helemaal als je er onbekend bent.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• azt33
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:23:
Pin me er niet op vast, maar volgens mij zijn Diversions niet gek zwaar, 200 kilo droog gok ik (ben te lui om het nu op te zoeken).

Tevens zijn Diversion niet slecht als beginners fietsen, lekker tam maar degelijk blok.
comfortabele zit.

Je geeft zelf al aan dat je makkelijk aan de grond komt met je voeten als je stil staat.
Maar wat bedoel je eigenlijk met "zwaar"? het sturen in de bochten? manouvreren bij lage snelheid?

Vergeet niet dat je een beginner bent, je moet nog aan de machine wennen en wellicht aan rijden op zich.
Niet te snel opgeven niet vergeten "oefening baart kunst" en wees gerust... de keuze motor is prima voor een beginner.
Bedankt voor je advies. Denk dat het misschien nog een beetje "eng" is voor me - heb hiervoor een uurtje op een oude Honda geoefend, was ook gelijk mijn eerste keer op een motor. En nu stond ik midden op de straat met kinderen en veel voetgangers. Ik moet het gewoon rustig aan doen, en nog een keer proberen, maar dan als het niet zo druk is :)

Is het trouwens heel moeilijk om de motor wat te verlagen (of de zithoogte eigenlijk)?

Ik vind de Diversion met zijn 200 kg al redelijk zwaar :/ Ben ook maar 1.70m (en van de vrouwelijke kant). Dus, ik moet gewoon blijven oefenen!

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:30:
Dus de conclusie is eigenlijk voor ons allemaal: niet vooraan gaan staan bij het verkeerslicht als er een flitser staat. Of minimaal niet over de lus van het andere baanvak rijden, maar dat is vaak lastig, al helemaal als je er onbekend bent.
Nou, zit genuanceerder natuurlijk.

Ik stond niet vooraan, ik reed langs die auto's. En ik zat ook duidelijk op de andere rijstrook toen ik dat deed, iig op het laatst waar ik geflitst werd.

Moraal die ik eruit trek is om iig in zo'n geval in te voegen voor het verkeerslicht ipv op te trekken en voor de eerste langs te gaan, kortom gewoon zorgen dat ik nooit technisch door rood ga.

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

azt33 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:41:
[...]

Bedankt voor je advies. Denk dat het misschien nog een beetje "eng" is voor me - heb hiervoor een uurtje op een oude Honda geoefend, was ook gelijk mijn eerste keer op een motor. En nu stond ik midden op de straat met kinderen en veel voetgangers. Ik moet het gewoon rustig aan doen, en nog een keer proberen, maar dan als het niet zo druk is :)

Is het trouwens heel moeilijk om de motor wat te verlagen (of de zithoogte eigenlijk)?

Ik vind de Diversion met zijn 200 kg al redelijk zwaar :/ Ben ook maar 1.70m (en van de vrouwelijke kant). Dus, ik moet gewoon blijven oefenen!
De Diversion 600 weegt niet eens 200kg. Dat is een lichte motor. Vriendin van me die niet groter is dan jij rijdt er met veel plezier op.

Gewicht zegt trouwens nog niet zoveel, hoe hoog dat gewicht zit des te meer. Mijn vorige motor woog 'maar' 257kg maar droeg dat best hoog. M'n huidige weegt 274kg, maar heeft dat heel laag hangen. Gevolg is dat het lichter aanvoelt dan m'n lesmotoren (Kawa ER-5, met 193kg goed met je Div600 te vergelijken, maar dan veel minder comfortabel).

Ik denk dat je helemaal geen slechte motor hebt voor jouw formaat. Het kan idd verlaagd, weet er alleen niet genoeg van om te zeggen exact wat je daarvoor moet doen. Die vriendin heeft de hare verlaagd, als ik erover sta raak ik op geen enkele plek dat ding :P

Oslik blyat! Oslik!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 07:04:
wie is de fabrikant van die remschakelset?
ziet er netjes uit, massas instelbaarheid en overtollig materiaal netjes verwijdered voor minder gewicht.
duur geweest?
Gilles tooling is het merk prijs viel mee is 2de hands nieuw zijn ze niet te betalen (vind ik)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Ricepuppet schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:03:
Mijn Fazer, zonet verkocht. How i shall miss you, my little Fazer ;w

Soort van oOo

[afbeelding]
_Apache_ schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:14:
Ziet er niet uit alsof die veel kilometers gereden heeft. Ben je over een andere fiets?
Gekocht op 07-07-12, niet heel lang gereden. Ben overgegaan op een TDM 900 uit 2003

Afbeeldingslocatie: http://mototribu.com/constructeur/yamaha/2003/900tdm/wallpaper/images/yamaha_900tdm_2003_011.jpg
PilatuS schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:20:
Waarom heb je de motor geupgrade als je deze een paar weken later verkoopt ?
Ik heb mijn Fazer destijds niet een paar weken geleden geupgrade, dat heb ik al maanden geleden gedaan. Daarnaast, deze TDM 900 kon ik voor 250 euro overnemen (inclusief vele extra's waaronder handverwarming + Givi koffer) Nuff said :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• azt33
dion_b schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:55:
[...]

De Diversion 600 weegt niet eens 200kg. Dat is een lichte motor. Vriendin van me die niet groter is dan jij rijdt er met veel plezier op.

Gewicht zegt trouwens nog niet zoveel, hoe hoog dat gewicht zit des te meer. Mijn vorige motor woog 'maar' 257kg maar droeg dat best hoog. M'n huidige weegt 274kg, maar heeft dat heel laag hangen. Gevolg is dat het lichter aanvoelt dan m'n lesmotoren (Kawa ER-5, met 193kg goed met je Div600 te vergelijken, maar dan veel minder comfortabel).

Ik denk dat je helemaal geen slechte motor hebt voor jouw formaat. Het kan idd verlaagd, weet er alleen niet genoeg van om te zeggen exact wat je daarvoor moet doen. Die vriendin heeft de hare verlaagd, als ik erover sta raak ik op geen enkele plek dat ding :P
OK, dat is geruststellend. Ik denk dat ik me druk maak om weinig, ik moet blijven oefenen en de knoop doorhakken om door te blijven gaan. Bedankt voor je info!

Hopelijk kan ik tegen einde van de zomer ook mijn A halen, en dan ook in Nederland rijden 8)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In NL rijden is leuk, maar IMHO in BE rijden leuker. Enige wat je in NL iets meer hebt is bochtige dijkweggetjes, maar muv stuk Zuid-Limburg is er niets wat op een heuvel lijkt, terwijl de Ardennen (en de Condroz en de Vlaamse Ardennen en...) dat volop hebben.

Komt bij dat hoewel het wegdek in NL gemiddeld (veel) beter is dan in BE, de belijning erop specifiek gemaakt lijkt te zijn met het doel motoren grip te laten verliezen. In BE stuiter je alle kanten op, maar tenminste heb je op de belijning (voorzover aanwezig :+ ) redelijk grip. Ik merkte het drie weken terug bij sneeuw en ijzel erg goed toen ik van Gent naar Eindhoven reed, bij de grens werd het wegdek veel rustiger, maar was inhalen iedere keer weer reden om nerveus te worden.

Oslik blyat! Oslik!

• azt33
Ik denk dat in Zwitserland rijden ook leuk is! En dat is waar ik nu zit en mag rondrijden met mijn L, nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald kan ik overal rijden :)

Maar dat is wel goed om te weten in Nederland, dat is iets waar ik dan op zal moeten letten.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:09

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb afgelopen zomer bijna 3 weken fulltime gestuurd in Zwitserland, met uitstapjes naar Italie en Oostenrijk, en dat is mij zeer goed bevallen :P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Ik heb nog een tweetal oude brommerts staan en die heb ik totdat ik een keer een plek voor mijzelf heb een tijd lang bij een kennis kunnen stallen. Helaas wil die het spul weg hebben en moet ik dus op zoek naar een andere opslag.

Een box huren o.i.d. is eigenlijk niet goed te doen, dan loopt het wel heel rap in de papieren met honderden euro's per jaar. Ik ben dus op zoek naar een alternatief. Betalen is niet erg, maar ik hoop een goede plek voor niet al te veel geld te kunnen vinden.

Het voordeel is dat ik er eigenlijk nooit bij hoef; het moet gestald worden en ook ooit weer weggehaald, maar in de tussentijd hoeft het spul alleen opgeslagen te worden. Vrije toegang is dus geen vereiste. Het liefste staat het spul wel een beetje veilig, want ondanks dat het niet heel veel waard is is de emotionele waarde wel aanwezig en over zulke periodes is er ook relatief weinig toezicht.

Hebben jullie tips of adviezen? Regio Utrecht is ideaal, maar gezien het ontbreken van de noodzaak tot toegang mag elders op zich ook.

Verwijderd

azt33 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:25:
[...]

OK, dat is geruststellend. Ik denk dat ik me druk maak om weinig, ik moet blijven oefenen en de knoop doorhakken om door te blijven gaan. Bedankt voor je info!

Hopelijk kan ik tegen einde van de zomer ook mijn A halen, en dan ook in Nederland rijden 8)
Ik hoor wel dat je de juiste instelling hebt.
3 tips de een wat moeilijker te realiseren als de ander

1,kijken. kijk je waar je heen wilt rijden / uit wilt komen en focus niet te veel op de eerste 10 meter direct voor je neus.
2. en die is iets lastiger, probeer "ontspannen" te rijden.
Als je namelijk verkrampt gaat rijden omdat je bijvoorbeeld zenuwachtig bent, dan gaan de bochten niet meer zo soepel gezien je met je hele lichaam stuurt

en wat er ook gebeurd, zorg ervoor dat je altijd met plezier op stapt en met plezier weer afstapt.
Maar dat is niet zo moeilijk ;)

• UTwizard
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 21:09:
[...]

1,kijken. kijk je waar je heen wilt rijden / uit wilt komen en focus niet te veel op de eerste 10 meter direct voor je neus.
Als je namelijk verkrampt gaat rijden omdat je bijvoorbeeld zenuwachtig bent, dan gaan de bochten niet meer zo soepel gezien je met je hele lichaam stuurt

en wat er ook gebeurd, zorg ervoor dat je altijd met plezier op stapt en met plezier weer afstapt.
QFT :) Op de lesmotor en later op mijn eigen motor zat ik in het begin erg verkrampt waardoor ik erg snel last kreeg van mijn handen en armen. Nadat ik er op ging letten ging het al veel beter. Hetzelfde gaat op voor rijden op hoge(re) snelheid, niet verstijven en je lichaam proberen stil te houden maar gewoon proberen je lichaam te ontspannen en een beetje te laten "wapperen" in de wind om het zo maar te zeggen. Dan zul je zien dat de motor veel beter reageert en dat je het zelf veel langer vol kunt houden :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

azt33 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:42:
Ik heb een vraagje, ik heb nu een Yamaha XJ 600 S om er op te leren rijden. Prima motor, vandaag opgestart nadat het 5 maanden buiten heeft gestaan. Alleen, de motor is een beetje te zwaar voor me. Is het verstandig om eerst op een kleinere motor te leren rijden, zodat ik wat meer zelfvertrouwen heb? Of zou ik de Yamaha moeten verkopen en een kleinere motor moeten kopen?

Ter info, ik kan bijna met beide voeten plat staan, maar voel me nog niet helemaal comfortabel! Ik moet uiteindelijk hier examen doen, waar de instructeur dus ook voor 20 minuten bij mij achterop zal zitten. Daar heb ik natuurlijk nog meer dan een jaar voor, maar ik moet examen doen op mijn eigen motor.
Zo'n Div is volgens mij juist een ideale beginnersmotor. Het gewicht van de motor voel je eigenlijk amper als je eenmaal rijdt en je went ook snel aan zo'n ding. Ik weet niet of het heel veel lichter kan. Volgens mij kom je dan in de lichtere motoren qua cylinderinhoud. Maar probeer eerst maar eens wat rond te rijden op dat ding. Als je na enkele uren nog steeds het idee hebt dat de motor te groot/zwaar voor je is, is het misschien beter om een lichtere te kopen.

Maarehh...waar gaat de instructeur of examinator bij je achterop? Niet in Nederland zeker?

• azt33
-tom-562 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:31:
Ik heb afgelopen zomer bijna 3 weken fulltime gestuurd in Zwitserland, met uitstapjes naar Italie en Oostenrijk, en dat is mij zeer goed bevallen :P
Ik kan ook niet wachten totdat ik hier echt kan rondrijden!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 21:09:
[...]

Ja, dat had ik de eerste keer al ontdekt. Ik moet gewoon rustig blijven en vooruit blijven kijken! Bedankt voor de tips, ik zal ze zeker onthouden!
UTwizard schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:16:
[...]

QFT :) Op de lesmotor en later op mijn eigen motor zat ik in het begin erg verkrampt waardoor ik erg snel last kreeg van mijn handen en armen. Nadat ik er op ging letten ging het al veel beter. Hetzelfde gaat op voor rijden op hoge(re) snelheid, niet verstijven en je lichaam proberen stil te houden maar gewoon proberen je lichaam te ontspannen en een beetje te laten "wapperen" in de wind om het zo maar te zeggen. Dan zul je zien dat de motor veel beter reageert en dat je het zelf veel langer vol kunt houden :)
Denk dat gisteren voornamelijk mijn probleem was dat ik nerveus was - eerste keer rijden zonder dat er iemand bij me was die me tips kon geven of iets dergelijks.
mphilipp schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:56:
[...]

Zo'n Div is volgens mij juist een ideale beginnersmotor. Het gewicht van de motor voel je eigenlijk amper als je eenmaal rijdt en je went ook snel aan zo'n ding. Ik weet niet of het heel veel lichter kan. Volgens mij kom je dan in de lichtere motoren qua cylinderinhoud. Maar probeer eerst maar eens wat rond te rijden op dat ding. Als je na enkele uren nog steeds het idee hebt dat de motor te groot/zwaar voor je is, is het misschien beter om een lichtere te kopen.

Maarehh...waar gaat de instructeur of examinator bij je achterop? Niet in Nederland zeker?
Duidelijk - niet opgeven :) Nee, dat is in Zwitserland. Je hoeft hier ook geen lessen te nemen, ik kan nu op iedere motor binnen Zwitserland rijden (mits er een blauwe L op is geplakt).

• MailMan
Pff kansloze middag.

Geprobeerd van twee kapotte temperatuurregelaars van m'n Gerbings 1 werkende te maken. Netjes alles doorgemeten en gesoldeerd. Blijkt er bij het testen op de motor toch nog 1 plugje kapot te zijn waarvan ik dacht dat juist die het wel zou doen. Geen reserve onderdelen meer, dus dat wordt koudje handjes aankomende week.
Toen ook maar meteen even wat doms gedaan bij het oliepijl checken en bijvullen. Per ongeluk een scheutje carterolie (10W40) bij de versnellingsbakolie (75W90) gedaan :/ Was maar een klein beetje op 850ml in de bak, maar beter toch aankomende week alles vervangen. Zal wel niet mengen vermoed ik, en zorgt misschien voor wat meer frictie?

Zoals ik zei, kansloze middag :P

[ Voor 5% gewijzigd door MailMan op 10-03-2013 16:32 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Exigence

dnkroz

Ik zou mij eerlijk gezegd niet druk maken om een scheutje, maar better safe than sorry :)

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-01 21:42
dion_b schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:55:
[...]

Ik heb een div 900 waar ik goed mee kan rijden (250kg)
en een honda transalp, die is nog 5cm hoger! (200kg)
De div 600 heb ik als pekelfietsje, in verhouding klein en licht met de andere twee en kom goed bij de grond!
ben 1.66m en vrouw btw :).

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
dion_b schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:45:
[...]
Moraal die ik eruit trek is om iig in zo'n geval in te voegen voor het verkeerslicht ipv op te trekken en voor de eerste langs te gaan, kortom gewoon zorgen dat ik nooit technisch door rood ga.
Of zorgen dat er net een vrachtwagen tussen jou en de flitspaal rijdt :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Mij te koud vandaag, in verband met eventuele gladheid etc, maar met de trein gegaan. Word er alleen niet vrolijk van...

• Tylen
  • Laatst online: 18:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Yeah, van het weekend eindelijk mijn dashboard volledig werkend gekregen. Ik had een probleem dat als het originele dashboard werd verwijderd dat mijn toerenteller het niet meer deed op deze ;) Maar probleem is getackeld. Nu alles netjes af programmeren en de lampjes aanluiten (olie/benzine/neutraal/error).\

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 11-03-2013 08:56 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• MailMan
KOUD! Zeker zonder m'n verwarmde handschoenen :(
Pagina: 1 ... 443 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.