Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Wat komt er allemaal op het dashboard te staan? Want je hebt het vast niet gekocht omdat het er tof uit zietTylen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:53:
Yeah, van het weekend eindelijk mijn dashboard volledig werkend gekregen. Ik had een probleem dat als het originele dashboard werd verwijderd dat mijn toerenteller het niet meer deed op dezeMaar probleem is getackeld. Nu alles netjes af programmeren en de lampjes aanluiten (olie/benzine/neutraal/error).\
[video]
No signature required.
Momenteel komt er in het hoofdscherm de volgende gegevens:M3rcury schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:31:
[...]
Wat komt er allemaal op het dashboard te staan? Want je hebt het vast niet gekocht omdat het er tof uit zietDingen als blok temp en bandentemp enzo?
toerental
versnelling
snelheid
sectortijd (hoelang ik in een bepaalde sector zit op de baan)
laptime
water temperatuur
In scherm 2 komt het volgende:
toerental
versnelling
lap counter
tijd in current lap
verschil in sector tijd tussen deze lap en snelste lap
tijd voor de laatste sectoren
Ik heb 5 schermen die ik kan programmeren. Onder ket kontje zit een datalogger die het dashboard aanstuurt. Hier kan ik allemaal verschillende sensoren op aansluiten, In de toekomst komt er nog een remdruk meter en voor vering meter.
Tis gewoon vet
[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 11-03-2013 12:28 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Congratulations, een hele mooie motorMadstorm schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:52:
Oke, hier ook maar posten...
Nieuwe (eerste) motor![]()
*klikbaar*
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is een Suzuki GSX R 750. Uit 2006.
En geloof me ik zal heel voorzichtig doen.
Nog een tip
Hehe, dankje. Zal wel mee vallen in het begin met de boetes. Ben helemaal niet van plan om als een gek te gaan rijden, straks als ik de motor ken, en gewend ben dan wil ik nog wel even een paar stappen verder gaan. Maar dit zal nog wel een tijd duren.Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:20:
[...]
Congratulations, een hele mooie motor![]()
Nog een tip![]()
: In het algemeen zijn lichte overtredingen: binnen de bebouwde kom tot 30 km per uur te hard en buiten de bebouwde kom tot 40 km per uur te hard. In deze gevallen is de Wet Mulder is dan van toepassing en worden administratief (geautomatiseerd) door Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) afgehandeld.
I'm an Ironman!
Je kunt best af en toe het gas open trekken, maar mijn vuistregel is ook meteen weer dichtdraaien. En met haast op de motor stappen is niet verstandigMadstorm schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:27:
[...]
Hehe, dankje. Zal wel mee vallen in het begin met de boetes. Ben helemaal niet van plan om als een gek te gaan rijden, straks als ik de motor ken, en gewend ben dan wil ik nog wel even een paar stappen verder gaan. Maar dit zal nog wel een tijd duren.
Maar met haast op de motor schiet het wel opMarc Rademaker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:40:
[...]
Je kunt best af en toe het gas open trekken, maar mijn vuistregel is ook meteen weer dichtdraaien. En met haast op de motor stappen is niet verstandig
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Verwijderd
is dit die variant waarbij de logger ook de GPS bij houd.Tylen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:12:
[...]
Momenteel komt er in het hoofdscherm de volgende gegevens:
toerental
versnelling
snelheid
laptime
water temperatuur
toerental
versnelling
lap counter
tijd in current lap
Ik heb 5 schermen die ik kan programmeren. Onder ket kontje zit een datalogger die het dashboard aanstuurt. Hier kan ik allemaal verschillende sensoren op aansluiten, In de toekomst komt er nog een remdruk meter en voor vering meter.
Tis gewoon vet
Als je die ook nog eens bijhoud wat je gas stand vs rem punten en druk bij houd.
Dan kun je nog eens echt je rondes gaan analyseren en 0.01 van je rondes af schaven
Mag je trouwens andere velgen monteren?
Ik mag andere velgen monteren ja.
Op zich moet je rempunten ook kunnen registeren met een acceleratiemeter zoals in telefoons van tegenwoordig. Wellicht een idee voor zo lang er nog geen echte sensor gemonteerd is.
[ Voor 71% gewijzigd door steveman op 11-03-2013 15:13 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik snap sowieso niet waarom iemand met haast op de motor stapt, Althans op zo'n motor. Als je naar je werk ook op de motor gaat kan ik het me nog een klein beetje voorstellen.Marc Rademaker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:40:
[...]
Je kunt best af en toe het gas open trekken, maar mijn vuistregel is ook meteen weer dichtdraaien. En met haast op de motor stappen is niet verstandig
Maar ik rij voor mijn plezier, en plezier ritjes, waar dus helemaal geen haast bij komt. Gewoon lekker 'touren'.
I'm an Ironman!
Die zit erinsteveman schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:11:
Cool, dat is net echt zeg maar![]()
Op zich moet je rempunten ook kunnen registeren met een acceleratiemeter zoals in telefoons van tegenwoordig. Wellicht een idee voor zo lang er nog geen echte sensor gemonteerd is.
- Built in accelerometers. Built in 3 axis accelerometer with 2g full scale (optional 6g full scale).
Maar ik wil echt zien met hoeveel druk ik de rem in knijp.
*Drdrdrddrdr* "AHHHHHH" *Plof*
Doet me denken aan vroeger: Crossen door het bos zonder te weten hoe hard je nou over de volgende heuvel moet en in de lucht erachter komen dat het best wat zachter had gemogen
Inderdaad, dan krijg je dat mensen 'even snel' met normale schoenen of korte mouwen op de motor stappen...Madstorm schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:19:
[...]
Ik snap sowieso niet waarom iemand met haast op de motor stapt, Althans op zo'n motor. Als je naar je werk ook op de motor gaat kan ik het me nog een klein beetje voorstellen.
Maar ik rij voor mijn plezier, en plezier ritjes, waar dus helemaal geen haast bij komt. Gewoon lekker 'touren'.
Divide and conquer.
Als je iets doet moet je het goed doen toch ?Madstorm schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:52:
*klikbaar*
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi apparaat hoor
Mooie fiets! Maar kijk uit met die Bridgestone bandjes. Vind het maar nare bandjes..Madstorm schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:52:
*klikbaar*
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat heb ik met mijn Metzelers op mijn Z750, straks weer terug naar good old Dunlop SportmaxDacuuu schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:42:
[...]
Mooie fiets! Maar kijk uit met die Bridgestone bandjes. Vind het maar nare bandjes..
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Wat dan? Ik heb er geen ervaring mee, dus hoor graag ervaringen van andere gebruikers..Dacuuu schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:42:
[...]
Mooie fiets! Maar kijk uit met die Bridgestone bandjes. Vind het maar nare bandjes..
I'm an Ironman!
Verwijderd
Ze zijn namelijk lomp duur, maar carbon velgen schijnen wonderen te doen voor ronde tijden.Tylen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:17:
Ja de logger heeft de gps. Deze houd alles bij en slaat het op op een geheugen kaartje. Daarna kan je alles op de pc analyseren. Gas stand kan ik nu al uitlezen. De R6 is drive by wire. En kan dus uit de ecu de gas stand halen. Vandaar dat ik alleen nog de remdruk wil weten (dus idd mijn rem punten kan bekijken) en de veering.
Ik mag andere velgen monteren ja.
Gewicht besparen op ongesprongen gewicht zou iets van 4x zo efficient zijn. (dus 250 gram besparen voelt als een kilo)
Edit: is een bt-014 Had bt-021 staan.Madstorm schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:47:
[...]
Wat dan? Ik heb er geen ervaring mee, dus hoor graag ervaringen van andere gebruikers..
BT-014 is sowieso weinig mis mee, alleen op nat wegdek niet extreem veel grip. Droogwegdek kan je er prima mee doorrijden. Het is trouwens wel de standaardband die op deze gsx-r geleverd werd, dus waarschijnlijk is die vrij oud ..
Achter heb je een bt-016 (pro?, kan ik niet zien aan het profiel). Dat is sowieso een lekkere band
[ Voor 97% gewijzigd door M3rcury op 11-03-2013 17:20 ]
No signature required.
Ah man ik heb echt zin in goed weer, m'n GSX-R is er helemaal klaar voor. Afgelopen weekend nog ff de remvloeistof vervangen (wat er uit kwam was net appelsap kwa kleur
[ Voor 22% gewijzigd door -tom-562 op 11-03-2013 18:01 ]
Vaak bu'j te bang!
Kan ook dot 5.1 zijn, die is wat geliger van kleur dan dot 4-tom-562 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:00:
Behalve als ze lek en vierkant zijn
Ah man ik heb echt zin in goed weer, m'n GSX-R is er helemaal klaar voor. Afgelopen weekend nog ff de remvloeistof vervangen (wat er uit kwam was net appelsap kwa kleur), hij staat nu helemaal klaar! Ben echt benieuwd hoe het gebakje rijdt met nieuwe banden (Bridgestone S20. Toen ik de motor kocht waren de BT016 al enigzins vierkant
).
No signature required.
Wil deze week even handschoenen en schoenen halen omgeving Rotterdam. Wie weet een goede zaak?
Zag de fotos niet op mijn werk, maar fraai hoor. Genieten maar. Nog steeds een van de mooister R´s ooit.Madstorm schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:52:
*klikbaar*
[afbeelding]
[afbeelding]
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Toen ik NL was, ben ik langs een 'outlet' geweest in Spaanse Polder, is recht tegenover Motoport. Ik zou daar even kijken, ze hebben zeer goede prijzen en kwaliteitDJ-Promo schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:24:
Vandaag eerste les gehad. Rij al lang auto maar is toch wel anders 2 wielen.
Wil deze week even handschoenen en schoenen halen omgeving Rotterdam. Wie weet een goede zaak?
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Heb met de bt 014's gereden. Vond er maar weinig gevoel in zitten. Vind voor straatgebruik de Michelin Pilot Powers lekker, rij ook graag op straat met diablo supercorsa's die ik nog over heb van 5 jaar circuit rijden.Madstorm schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:47:
[...]
Wat dan? Ik heb er geen ervaring mee, dus hoor graag ervaringen van andere gebruikers..
De Michelins zijn ook goed in de regen, de supercorsa's zou ik niet gebruiken met regen
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
De 5.1 die er in is gegaan was een stuk helderderM3rcury schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:01:
[...]
Kan ook dot 5.1 zijn, die is wat geliger van kleur dan dot 4
Vaak bu'j te bang!
Da wil ik ook! Zou wel leuk staan op dat bankstel...Tylen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:12:
[...]
Momenteel komt er in het hoofdscherm de volgende gegevens:
toerental
versnelling
snelheid
laptime
water temperatuur
toerental
versnelling
lap counter
tijd in current lap
Tis gewoon vet
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Je kan bij Martijns Motorkleding kijken (ook online) zit op Admiraliteitskade 81b.DJ-Promo schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:24:
Vandaag eerste les gehad. Rij al lang auto maar is toch wel anders 2 wielen.
Succes met uitzoeken.
V-Strom 650

Een Arai Quantum F Okada. Zomaar
Gisteren even mee gereden en ondanks dat het qua leeftijd een oudere helm is (d.d. 08-99!), zit hij echt lekker. Licht en comfortabel en uiterlijk gezien, spiksplinter nieuw. Ding was nog nog nooit gedragen door m'n pa.
Enige probleem wat ik ermee heb, is hem op doen. Hij glijd niet direct op je hoofd, maar je moet hem er echt op 'drukken' om erin te komen. Niet echt een leuke manier van je helm op doen, maar als hij eenmaal zit..
En hij is een stuk lichter dan mijn AGV K3. Ideale race helm om een beetje af te wisselen tussen de Arai en AGV.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ah, ok.. Naja ik ben momenteel toch een mooi weer rijder. En alletwee banden zijn recentelijk nog vervangen dus nog vrij nieuw. Maar ik zal binnenkort inderdaad wel merken hoe ze rijden, al heb ik weining vergelijkingsmatriaalM3rcury schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:15:
[...]
Edit: is een bt-014 Had bt-021 staan.
BT-014 is sowieso weinig mis mee, alleen op nat wegdek niet extreem veel grip. Droogwegdek kan je er prima mee doorrijden. Het is trouwens wel de standaardband die op deze gsx-r geleverd werd, dus waarschijnlijk is die vrij oud ..
Achter heb je een bt-016 (pro?, kan ik niet zien aan het profiel). Dat is sowieso een lekkere band
I'm an Ironman!
Is het schaalmateriaal van een helm na zo'n lange tijd niet compleet uitgedroogd, waardoor hij lang niet meer zo veilig is?Ricepuppet schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 03:35:
Gisteren kwam mijn pa langs met een kado (niet mijn eigen foto's);
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Arai Quantum F Okada. Zomaar
Gisteren even mee gereden en ondanks dat het qua leeftijd een oudere helm is (d.d. 08-99!), zit hij echt lekker. Licht en comfortabel en uiterlijk gezien, spiksplinter nieuw. Ding was nog nog nooit gedragen door m'n pa.
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Het hangt van het gebruikte materiaal af.
Maar het "schuim" dat de klap moet absorberen word droog en poreus.
De schaal gaat vaak iets langer mee.
Echter de schaal kan nog zo mooi de energie by impact verdelen, als het materiaal dat moet absorberen zijn werk niet goed doet kun je toch nog behoorlijke hoofdpijn overhouden bij een ongeval.
(een helm gaat zo tussen 5 a 7 jaar mee uitzonderingen daargelaten, daarna word er wel geadviseerd om een nieuwe aan te schaffen. Zie het als banden, ja je kan met een oude band doorrijden, maar wil je het risico lopen?)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 09:55 ]
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=5&id=1819
MZ-RB-71
Ben opzoek naar een verzekering alleen wat zou ik doen?
Twijfel tussen WA of Allrisk. Had er eentje gevonden voor 55e per maand.
Het lijkt me verstandig het eerste jaar allrisk en daarna WA.
Heb btw even gebeld met de shop. Super aardige man die heel eerlijk is. De motor is zo laag geprijsd omdat de motor gebruikt is. Er zitten her en der wat krassen en daarom is die 4500e. Als laatste zit er een scheur in de voorspatbord. Ga waarschijnlijk van het weekend even kijken.
[ Voor 31% gewijzigd door Wackmack op 12-03-2013 11:29 ]
Ik twijfel daar eigenlijk sterk aan. Ze roepen het wel steeds, maar als het werkelijk zo zou zijn dat een helm in tweeën splijt als ie 'oud' is, zou er een houdbaarheidsdatum op staan. Bij banden staat er een fabricagedatum op en zelfs daarbij is het nog lang niet gezegd dat ie na de 2 jaar (die daarbij altijd geroepen wordt) niet meer veilig te gebruiken is. Ik heb zelf een band een poos in de berging gehad en die is nog steeds prima, ondanks dat ie langer dan 2 jaar geleden geproduceerd is (check gedaan bij de bandenboer, die me makkelijk een nieuwe had kunnen aansmeren).Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:51:
(een helm gaat zo tussen 5 a 7 jaar mee uitzonderingen daargelaten, daarna word er wel geadviseerd om een nieuwe aan te schaffen. Zie het als banden, ja je kan met een oude band doorrijden, maar wil je het risico lopen?)
De helmfabrikanten zeggen het nét niet hard genoeg om serieus genomen te worden. Feit is dat er nog nooit een test is gedaan met oude helmen. Om de verkopers (die een helm misschien een jaar op de plank of in het magazijn hebben liggen) te beschermen, zeggen dat het door gebruik komt. Zon en zweet zouden de materialen aantasten. Dat is dus onzin, en 'ins Labo geprüft':
bronOccasionally somebody spreads rumors that sweat and ultraviolet (UV) exposure will cause your helmet to degrade. Sweat will not do that. The standards do not permit manufacturers to make a helmet that degrades from sweat, and the EPS, EPP or EPU foam is remarkably unaffected by salt water. Your helmet will get a terminal case of grunge before it dies of sweat. Sunlight can affect the strength of the shell material, though. Since helmets spend a lot of time in the sun, manufacturers usually put UV inhibitors in the plastic for their shells that control UV degradation. If your helmet is fading or showing small cracks around the vents, the UV inhibitors may be failing, so you probably should replace it. Chances are it has seen an awful lot of sun to have that happen. Otherwise, try another brand next time and let us know what brand faded on you.
At least one shop told a customer that the EPS in his three year old helmet was now "dried out." Other sales people refer to "outgassing" and say that the foam loses gas and impact performance is affected. Still others claim that helmets lose a percentage of their effectiveness each year, with the percentage growing with age. All of that is nothing but marketing hype to sell a replacement helmet before you need it. There is some loss of aromatics in the first hours and days after molding, and helmet designers take account of that for standards testing. But after that the foam stabilizes and does not change for many years, unless the EPS is placed in an oven for some period of time and baked. The interior of your car, for example, will not do that, based on helmets we have seen and at least one lab crash test of a helmet always kept in a car in Virginia over many summers. Helmet shells can be affected by car heat, but not the foam. The Snell Memorial Foundation has tested motorcycle helmets held in storage for more than 20 years and found that they still meet the original standard. EPS is a long-lived material little affected by normal environmental factors. Unless you mistreat it we would not expect it to "dry out" enough to alter its performance for many years.
Mind you: dit gaat dan specifiek over fietshelmen, maar die zijn van hetzelfde materiaal gemaakt en het lijkt me daarbij sterk dat ze betere fietshelmen maken dan motorfietshelmen.
En als het van gebruik zou afhangen, is het lastig om er een tijd aan te hangen. Er zijn mensen hier die dagelijks een leuke afstand rijden en dus na 5 jaar 3x zoveel gereden hebben als ik. En ik rij ongeveer 10k per jaar. Het ene jaar veel minder, de andere keer weer meer. Wat is dan 5 jaar gebruik? De ene is zuinig op zijn spullen en de ander gooit ermee (hoop ik niet met een helm
Ik vervang mijn helm gewoon als ie tekenen van verval begint te vertonen. En dat is dan meestal de binnenkant. Gelukkig is Schuberth erg goed wat dat betreft, want de binnenkant blijft erg lang comfortabel en valt niet zomaar uit elkaar. Maar qua veiligheid is er gewoon geen indicatie dat het na 5-7 afgelopen is met een helm. Het simpele feit al dat er geen enkele test is te vinden zegt al genoeg. De helmfabrikanten zouden je ermee om de oren slaan als ze je daarmee konden overtuigen een nieuwe te kopen. Ca$h!
Maar in plaats daarvan fluisteren ze het en maken ze je een beetje bang omdat het om je hoofd gaat.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heh. Da's vrij letterlijk hier om de hoek.Versteegrob schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:00:
Heb waarschijnlijk mijn motor gevonden, check hoe vet
MZ-RB-71
Heb btw even gebeld met de shop. Super aardige man die heel eerlijk is. De motor is zo laag geprijsd omdat de motor gebruikt is. Er zitten her en der wat krassen en daarom is die 4500e. Als laatste zit er een scheur in de voorspatbord. Ga waarschijnlijk van het weekend even kijken.
Heb wel meer goeie verhalen over em gehoord, moet wel goed zijn maar let wel - test rit bepaalt nagenoeg alles. Als je bagger weer hebt (grote kans dit weekend), beter even een opvolg testrit boeken voor wanneer het wel mooi weer is, een fiets stuurt en voelt gewoon heel anders aan in ander weer, de wat hogere snelheden die je bij mooi weer kan halen kan je gewoon niet effectief testen met flut weer.
Verder - scheur in voorspatbord is niet heel boeiend, kijk wel heel goed rondom het hele ding, niet dat er iets tegenaan is gebotst waardoor er andere scheuren of plekken of erger - buigingen, zijn.
Testrit ideeën - geen idee in hoeverre je bekend bent met de Zandhorst industrie terrein waar axel ligt. Is vrij groot, je kan genoeg rond rijden en lege stukkie straat vinden om te oefenen, even verderop richting alkmaar heb je de A9 die bij AZ stadion begint - als de garage het niet erg vindt kan je altijd daar even langs rijden, snelweg rijden is toch anders dan industrie terrein
Wat bepaald een testrit? Hij moet lekker schakelen en remmen maar verder?
De krasjes vind ik niet heel erg. Kan na de zomer altijd nog alles gaan repareren.
Twijfel nog wel tussen allrisk of WA+
[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 12-03-2013 11:48 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Je moet nog gaan kijken en proefrijden.
Nu al nadenken over verzekering is het zelfde als niet alleen handgeld mee nemen maar het complete bedrag alvast in je zak hebben "voor het geval dat"
* Bommes has "Been there done that,"
neem van mij aan:
- het is niet het weer om nu snel fietsen te verkopen,
- dit is geen buitenkansje al denk je dat wel,
- Ga gewoon kijken en ben kritisch
- laat je roze bril en aankoop bedrag thuis..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Doet ie het uberhaupt? (no brainer)
Krijg je kramp / pijn als je wat langer zit? (mogelijk te kort of lang voor de motor - of je zit heel raar)
Zijn er ongewone trillingen / geluiden tijdens het rijden? (Kan een scala aan oorzaken hebben)
Als je stuur los laat of hard remt, gaat de fiets heel erg naar links/rechts? (kan slechte banden/remmen zijn maar ook verbogen frame / vork / brug!)
Verder dan dat is het puur je eigen instinct en mening:
Gript ie teveel of te weinig? Persoonlijk heb ik liever veel grip (Iets met niet uit een bocht willen glijden) maar mn pa bijvoorbeeld heeft liever wat minder..
Zit het lekker / natuurlijk? Ik kan zelf niet lekker zitten op (bijvoorbeeld) een Duc Monster 1000 maar voor een maat van me issie perfect.
Heb je goed zicht in je spiegels? Ik kan op mn GPz 0,0 zien achter me tenzij ik mn arm op mn tank leg, vind ik niet echt spannend, anderen kopen meteen nieuwe spiegels.
enz enz
Verzekering - pfoe - Suzuki.. 2006... het is geen zeldzame super dure fiets.. genoeg garages en dealers die dat ding keurig kunnen onderhouden zonder dat je meteen de hoofdprijs betaalt..
Zelf zou ik niet allrisk erop plakken.. WA+ vind ik zat, wel kijken of je WA+ ook diefstal dekt en wat daar de voorwaarden van zullen zijn, tIs namelijk een mooie GSXr en tja... die zijn nou eenmaal geliefd.
EDIT:
QFT tbh.Bommes schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:12:
Die twijfel over je verzekering zou ik nog maar even uitstellen.
Tip: Neem iemand mee die goed weet waar hij/zij naar moet kijken. Het liefste iemand die eigenlijk niet zo zeer van Suzuki's houdt of het niet boeit maar belangrijk is dat hij/zij weet waar jullie naar kijken. Als je in je eentje gaat zie je alles door je roze bril, raak je verliefd, koop je em meteen en 2 jaar later na 80 garage beurten en een halve mil te hebben gespendeerd is het nogsteeds je lievelings motor.Bommes schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:12:
- Ga gewoon kijken en ben kritisch
- laat je roze bril en aankoop bedrag thuis..
Die 2e persoon wordt dan jouw emotie rem; "Ho eens... stop - weg die portomonee - kijk die banden hier eerst eens even..."
[ Voor 25% gewijzigd door GenjiBlade op 12-03-2013 12:17 ]
Ja denk ook zeker dat dat zou schelen. Nadeel is dat die dingen echt een levensduur hebben van een paar jaar. En heb al gezien dat ze kapot springen na de gebruiksdatumVerwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:50:
[...]
Ze zijn namelijk lomp duur, maar carbon velgen schijnen wonderen te doen voor ronde tijden.
Gewicht besparen op ongesprongen gewicht zou iets van 4x zo efficient zijn. (dus 250 gram besparen voelt als een kilo)
Hey daar kom ik net vandaan, vanochtend nog bij Axel geweestVersteegrob schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:47:
Dat is nog is nuttig info. Had de zaak even gebeld en de verkoper Frank was heel open en eerlijk over alle krasjes en de schuur. Het is voor mij wel 1.5 uur rijden dus een aardig eindje. Wil de motor snel gaan bekijken en dan later misschien nog een testritje, het weer werkt niet echt mee.
Wat bepaald een testrit? Hij moet lekker schakelen en remmen maar verder?
De krasjes vind ik niet heel erg. Kan na de zomer altijd nog alles gaan repareren.
Twijfel nog wel tussen allrisk of WA+
Jammer dat ik het nu pas lees anders had ik wel ff voor je gekeken!
[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 12-03-2013 12:40 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Hmm, ik vind hem érg goedkoop voor een K6 model, al helemaal bij een handelaar....Versteegrob schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:00:
Heb waarschijnlijk mijn motor gevonden, check hoe vet
MZ-RB-71
Ik zou erg goed kijken met wat je koopt. Die prijs verwacht je eerder bij de K4/K5 modellen, particulier...
Edit:
Is een importfiets (voor het eerst in Nederland op kenteken in 2011). Verder staat hij al vanaf november op zijn naam. Een K6 die echt goed is, en voor die prijs, is IMO zo weg... Die staat niet ruim 3 maanden te koop
[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 12-03-2013 13:02 ]
Vaak bu'j te bang!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AnJdEFigY2I]Tylen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:33:
[...]
Ja denk ook zeker dat dat zou schelen. Nadeel is dat die dingen echt een levensduur hebben van een paar jaar. En heb al gezien dat ze kapot springen na de gebruiksdatumEn daar word je niet vrolijk van.
Wat is er trollen aan mijn reactie??
Ik wil alleen mijn ervaring mee geven (en met ruim 18 jaar brommer, auto, camper en motor koop ervaring verkondig ik geen onzin):
Ga niet voor de eerste keer kijken of wat dan ook al niet nadenken over verzekeringen, en dat soort zaken.
Dat is een stap te ver en een goede verkoper merkt dat als je komt kijken, en daarbij of de verkoper het nu wel of niet merkt het veranderd je eigen mind set.
Dus het was absoluut niet als trollen bedoelt vreemd/jammer dat je dat zo ziet.
[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 12-03-2013 13:35 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hu? QFT = Quoted For Truth, tbh = to be honest.Bommes schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:32:
[...]
Wat is er trollen aan mijn reactie??
Ik wil alleen mijn ervaring mee geven (en met 18 jaar brommer,auto,camper en motorkoop ervaring verkondig ik geen onzin:
Ga niet voor de eerste keer kijken of wat dan ook al niet nadenken over verzekeringen, en dat soort zaken.
Dat is een stap te ver en een goede verkoper merkt dat als je komt kijken, en daarbij of de verkoper het nu wel of niet merkt het veranderd je eigen mind set.
Dus het was absoluut niet als trollen bedoelt vreemd/jammer dat je dat zo ziet.
Wellicht helpt dit licht op de post werpen ?
[ Voor 84% gewijzigd door steveman op 12-03-2013 13:36 ]
Ik ga hier geen mening over geven, aangezien ik het mysterie nog nooit ontrafeld heb zien worden. Feit blijft dat hij nog steeds perfect zit, ondanks zijn leeftijd. De helm heeft alleen maar in de kast gestaan sinds '99, zonder contact van zonlicht - op een droge plek -Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:51:
ja, helaas wel...
Echter de schaal kan nog zo mooi de energie by impact verdelen, als het materiaal dat moet absorberen zijn werk niet goed doet kun je toch nog behoorlijke hoofdpijn overhouden bij een ongeval.
Daarnaast word deze helm nog steeds verkocht op eBay voor een belachelijk hoge prijs (~400 USD) ondanks zijn leeftijd.
Ik denk dat hier een kern van waarheid in zit.mphilipp schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:18:
[...]
Ik twijfel daar eigenlijk sterk aan. Ze roepen het wel steeds, maar als het werkelijk zo zou zijn dat een helm in tweeën splijt als ie 'oud' is, zou er een houdbaarheidsdatum op staan. Bij banden staat er een fabricagedatum op en zelfs daarbij is het nog lang niet gezegd dat ie na de 2 jaar (die daarbij altijd geroepen wordt) niet meer veilig te gebruiken is. Ik heb zelf een band een poos in de berging gehad en die is nog steeds prima, ondanks dat ie langer dan 2 jaar geleden geproduceerd is (check gedaan bij de bandenboer, die me makkelijk een nieuwe had kunnen aansmeren).
De helmfabrikanten zeggen het nét niet hard genoeg om serieus genomen te worden. Feit is dat er nog nooit een test is gedaan met oude helmen. Om de verkopers (die een helm misschien een jaar op de plank of in het magazijn hebben liggen) te beschermen, zeggen dat het door gebruik komt. Zon en zweet zouden de materialen aantasten. Dat is dus onzin, en 'ins Labo geprüft':
[...]
bron
Mind you: dit gaat dan specifiek over fietshelmen, maar die zijn van hetzelfde materiaal gemaakt en het lijkt me daarbij sterk dat ze betere fietshelmen maken dan motorfietshelmen.
En als het van gebruik zou afhangen, is het lastig om er een tijd aan te hangen. Er zijn mensen hier die dagelijks een leuke afstand rijden en dus na 5 jaar 3x zoveel gereden hebben als ik. En ik rij ongeveer 10k per jaar. Het ene jaar veel minder, de andere keer weer meer. Wat is dan 5 jaar gebruik? De ene is zuinig op zijn spullen en de ander gooit ermee (hoop ik niet met een helm) bij wijze van spreken.
Ik vervang mijn helm gewoon als ie tekenen van verval begint te vertonen. En dat is dan meestal de binnenkant. Gelukkig is Schuberth erg goed wat dat betreft, want de binnenkant blijft erg lang comfortabel en valt niet zomaar uit elkaar. Maar qua veiligheid is er gewoon geen indicatie dat het na 5-7 afgelopen is met een helm. Het simpele feit al dat er geen enkele test is te vinden zegt al genoeg. De helmfabrikanten zouden je ermee om de oren slaan als ze je daarmee konden overtuigen een nieuwe te kopen. Ca$h!
Maar in plaats daarvan fluisteren ze het en maken ze je een beetje bang omdat het om je hoofd gaat.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Gaat erom dat je je verstand gebruikt en uitzoekt wat waarheid is en wat niet. Daarin ben ik het dus eens met mphillipp.
[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 12-03-2013 13:40 ]
Rubber droogt aantoonbaar uit. EPS gebeurt eigenlijk niets mee.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:51:
ja, helaas wel...
Wat mij betreft trek je ergens een oude plaat EPS vandaan. Haalt een nieuwe plaat EPS bij de bouwmarkt en laat op beide een kogel van X kg erop vallen en meet het resultaat.
Sterker nog, als al die motor- en consumentenbonden eens wat nuttigs zouden doen dan zouden ze een stapel oude helmen, kinderzitjes (zelfde principe!) verzamelen en die laten testen samen met nieuwe. Mijn hypothese: geen significante reductie van werking door ouderdom.
Andere onderzoeksvraag zou kunnen zijn in hoeverre de EPS in een helm na 10k, 20k, 50k, 100k km ingedeukt zou zijn. Mijn hypothese: bijzonderweinig in het algemene geval.
Weer een andere onderzoeksvraag zou zijn hoe dat zit met de schaal van een helm na jaren/km/zonlichtexposure. Mijn hypothese: enige vorm van degradatie waarbij onderzoek moet vaststellen hoeveel.
Dit soort onderzoeken zijn niet bar ingewikkeld of kostbaar, maar vereisen puur een systematisch aanpak over langere tijd. Helaas is dat teveel werk voor de meesten en dus heeft de helm (en ook babyzitjes) industrie vrij spel met een subtiele FUD.
Niks mis met laten richten, zolang er geen groeven in zitten of kwaliteit niet kan worden waarborgd... maarja.. tIs een stuk metaal, kan weinig fout gaan en metaal vermoeidheid ga je met richten er echt niet in krijgen.MailMan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:40:
En als ik zeg dat ik m'n schijfrem mogelijk wil laten richten wordt er moord en brand geroepen omdat je daar op moet kunnen vertrouwen. En een helm niet? Meten met twee maten...
Gaat erom dat je je verstand gebruikt en uitzoekt wat waarheid is en wat niet. Daarin ben ik het dus eens met mphillipp.
Sterker nog, tIs een normale praktijk bij auto's om de schijven zelf bij onderhoudsbeurten er vanaf te halen en te laten (vergeef me als ik het verkeerde woord gebruik) frezen - haal je een laag roest / troep eraf die je anders nooit eraf zou kunnen halen en kan je weer een paar jaar verder.
Kersje toe - Er zijn zelfs APK regels voor.
Staat hetzelfde in als een paar pagina's geleden ook werd gesuggereerd door iemand (weet niet meer wie). Er ontstaat, door incorrect inremmen van een nieuwe schijf/remblokjes een soort van deposit op je schijf die bij hoge temperatuur omgezet wordt in cementiet. Dat zorgt voor oneffenheden en vibratie tijdens het remmen. Door enkele malen van 80-10kmph te remmen kan je de schijfrem opwarmen en deze laag als het ware weer egaal wegremmen.
Maar eens proberen dan
Ja best wel.. QFT.. dacht dat het Quit Fucking Trolling was..steveman schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:33:
Ohja dat was zo'n bizar gezicht opeens! Gelukkig op een langzaam stuk.
[...]
Hu? QFT = Quoted For Truth, tbh = to be honest.
Wellicht helpt dit licht op de post werpen ?
* Bommes verstopt zich in een hoekje
Gelukkig heb ik meer verstand van.. eehhm tja waarvan eigenlijk.
Afdraaien noemden ze dat toen ik bij Saab werkte.GenjiBlade schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:54:
[...]
Niks mis met laten richten, zolang er geen groeven in zitten of kwaliteit niet kan worden waarborgd... maarja.. tIs een stuk metaal, kan weinig fout gaan en metaal vermoeidheid ga je met richten er echt niet in krijgen.
Sterker nog, tIs een normale praktijk bij auto's om de schijven zelf bij onderhoudsbeurten er vanaf te halen en te laten (vergeef me als ik het verkeerde woord gebruik) frezen - haal je een laag roest / troep eraf die je anders nooit eraf zou kunnen halen en kan je weer een paar jaar verder.
Kersje toe - Er zijn zelfs APK regels voor.Komend weekend vervang ik de remschijven + pads voor op mn auto (links voor heeft groeven, rechts voor is prima maar vervang ik uit voorzorg). Achter schijven zitten ruim binnen de APK bepaalde regels maar zijn ietwat verroest, geeft een vreselijk piep toon bij het remmen, die laat ik dus lekker "frezen".
Vaak bu'j te bang!
Komt denk ik door de krasjes, die zitten er her en der op. Tja kan er ook eentje halen met 25K op de teller voor 5.5K. Wat is dan wijsheid?-tom-562 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:59:
[...]
Hmm, ik vind hem érg goedkoop voor een K6 model, al helemaal bij een handelaar....![]()
Ik zou erg goed kijken met wat je koopt. Die prijs verwacht je eerder bij de K4/K5 modellen, particulier...
Edit:
Is een importfiets (voor het eerst in Nederland op kenteken in 2011). Verder staat hij al vanaf november op zijn naam. Een K6 die echt goed is, en voor die prijs, is IMO zo weg... Die staat niet ruim 3 maanden te koop
Als ex freezer heb ik daar dus wel verstand van...aveenhuysen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:05:
[...]
Afdraaien noemden ze dat toen ik bij Saab werkte.
ronde dingen zijn (vaak) gedraaid) en vierkante of andere vormen is (vaak) freeswerk.
Dus schijven en trommels worden afgedraaid, en cilinder kop word vlak gefreesd (of geslepen om het duidelijk te maken)
Eensch over dikte schijven - maar achterliggende techniek blijft hetzelfde, tuurlijk, moet je niet meteen met alufolie schijven willen gaan rijden maar een mm of twee zou moeten kunnen.-tom-562 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:09:
Ja, alleen zijn schijven van auto's pak en been minimaal 3x zo dik. Verder is volgens mij afdraaien van schijven iets ouderwets. Tenminste, voor mijn auto was een setje schijven goedkoper als het afdraaien van de schijven (die waren krom).
Wat betreft kosten:
Hangt denk ik van contacten / bedrijven af voor het 'draaien' (
Ik rijdt bv een oude Vectra B Station en ben niet happig op brembo schijven oid. Dan betaal ik natuurlijk een stuk minder voor schijven dan [x] audi/bmw/alfa noem maar op. Voor een setje schijven ben ik even goed 80E kwijt, daar waar het draaien me tussen de 10 en 20 kost, zeker in mijn specifieke geval waar de schijven gewoon prima zijn op wat roest plekkies na... tja.. keuze gauw gemaakt.
Autoschijven zijn stukken goedkoper dan motorschijven over het algemeen. Heeft iemand daar nog een mooie onderbouwing voor? Ik neem aan simpelweg een stuk hoogwaardiger metaal om het gewicht laag te houden?MailMan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:36:
Wat de hel? 80E voor een setje schijven? En ik betaal minimaal 150E per stuk voor een 25 jaar oude motor
Nee, alles op motoren is DUUR, omdat de aantallen zo klein zijn. Dat is wat ik las / hoorde in ieder geval, toen ik onderdelen nodig had voor mijn Hornet. Echte onderdelen zijn namelijk godsgruwelijk duur, zoals 600 euro voor een radiator, terwijl die van een auto nog geen 100 euro kost, groter is, etc.Chakotay schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:46:
[...]
Autoschijven zijn stukken goedkoper dan motorschijven over het algemeen. Heeft iemand daar nog een mooie onderbouwing voor? Ik neem aan simpelweg een stuk hoogwaardiger metaal om het gewicht laag te houden?
Dat is soms ook de reden dat 'namaak' goedkoper is, omdat het universele onderdelen betreft, die dus in grotere aantallen geproduceerd kunnen worden.
Hangt er vanaf hoe oud je auto is.....................Marc Rademaker schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:52:
[...]
Nee, alles op motoren is DUUR, omdat de aantallen zo klein zijn. Dat is wat ik las / hoorde in ieder geval, toen ik onderdelen nodig had voor mijn Hornet. Echte onderdelen zijn namelijk godsgruwelijk duur, zoals 600 euro voor een radiator, terwijl die van een auto nog geen 100 euro kost, groter is, etc.
Dat is soms ook de reden dat 'namaak' goedkoper is, omdat het universele onderdelen betreft, die dus in grotere aantallen geproduceerd kunnen worden.
Ja, maar de motor heeft 3 schijven voor zeg 300KG, en mijn auto heeft er 4 voor 1350KG. Dus de belasting op de individuele schijf is 3-4x zo hoog.-tom-562 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:09:
Ja, alleen zijn schijven van auto's pak en been minimaal 3x zo dik.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
En ze zitten opgesloten in de wielen, in tegenstelling tot motorschijven die middenin de rijwind hangen en dus een stuk meer koeling krijgen._Apache_ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:13:
[...]
Ja, maar de motor heeft 3 schijven voor zeg 300KG, en mijn auto heeft er 4 voor 1350KG. Dus de belasting op de individuele schijf is 3-4x zo hoog.
In dat geval kan het zijn dat het een geknepen versie is. Pin mij er niet op vast. Maar ik geloof dat verzekeringen in duitsland goedkoper zijn als een motor fiets minder dan 100pk heeft. Het komt wel eens voor dus dat supersport motoren "maar" 100pk hebben.-tom-562 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:59:
[...]
Hmm, ik vind hem érg goedkoop voor een K6 model, al helemaal bij een handelaar....![]()
Edit:
Het ging mij meer om het feit dat je daarom wel zou kunnen overwegen om een remschijf af te draaien, bij een autoremschijf heb je daar 'iets' meer vlees voor_Apache_ schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:13:
[...]
Ja, maar de motor heeft 3 schijven voor zeg 300KG, en mijn auto heeft er 4 voor 1350KG. Dus de belasting op de individuele schijf is 3-4x zo hoog.
Ja dat klopt wat je zegt. Ik zou erg goed oppassen dat je geen oude schadefiets koopt die opgelapt is.Tylen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:25:
[...]
In dat geval kan het zijn dat het een geknepen versie is. Pin mij er niet op vast. Maar ik geloof dat verzekeringen in duitsland goedkoper zijn als een motor fiets minder dan 100pk heeft. Het komt wel eens voor dus dat supersport motoren "maar" 100pk hebben.
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Niet geknepen wel geimporteerd.Tylen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:25:
[...]
In dat geval kan het zijn dat het een geknepen versie is. Pin mij er niet op vast. Maar ik geloof dat verzekeringen in duitsland goedkoper zijn als een motor fiets minder dan 100pk heeft. Het komt wel eens voor dus dat supersport motoren "maar" 100pk hebben.
Datum eerste toelating
Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-11-2012
Datum eerste afgifte Nederland 22-06-2011
Vermogen 92 kW
Vorige eigenaar heeft hem dus waarschijnlijk geimporteerd, er 17 maanden van genoten (of niet) en toen ingeruild bij de dealer.
Die heeft hem niet in de afgelopen winter kunnen verkopen...
wellicht dat het financieele voordeel van het importeren netjes word doorberekend naar de komende eigenaar.
Overgens met 2 tellen zoeken, zelfde prijs, veel minder Kms (en naar mijn mening iets betere kleur)
http://www.motoroccasion....971/suzuki-gsx-r-600.html
Gadverdamme wat een lekker dingVerwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:56:
[...]
Overgens met 2 tellen zoeken, zelfde prijs, veel minder Kms (en naar mijn mening iets betere kleur)
http://www.motoroccasion....971/suzuki-gsx-r-600.html
En bouwjaar is max 2005. Beetje raar dat er 2006 staat.
Heb nog ooit op zo 1 geraced
[ Voor 27% gewijzigd door Tylen op 12-03-2013 18:02 ]
In 2006 op kenteken gezet. Veel dealers geven dan 2006 als bouwjaar op (want dan lijkt die nieuwer)Tylen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:01:
Datiseen k4/k5. Is een heeeeeel andere motor.
En bouwjaar is max 2005. Beetje raar dat er 2006 staat.
Heb nog ooit op zo 1 geraced
No signature required.
Ik vertrouw die K6 niet zo
Vaak bu'j te bang!
Mijn K4 is nu helemaal klaar voor aankomend 'seizoen'.
Vaak bu'j te bang!
Beetje appels/peren. De slijtage aan een remschijf is aantoonbaar, en onder een bepaalde dikte is het onverstandig om mee te rijden. De levensduur van een helm wil ik nog zien.MailMan schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:40:
En als ik zeg dat ik m'n schijfrem mogelijk wil laten richten wordt er moord en brand geroepen omdat je daar op moet kunnen vertrouwen. En een helm niet? Meten met twee maten...
Als een vrijwel nieuwe schijf door verkeerd remmen oid niet helemaal vlak meer is, zal het niet zo'n drama zijn om 'm weer recht te prutsen. Maar een schijf die toch al versleten is, zou ik dan gewoon vervangen. Dát is een beetje het verschil. Je weet ongeveer wel dat een remschijf xxkm mee gaat. Het is ook weer niet zo dat ze elk jaar vervangen moeten worden. Dus vandaar dat ik vind dat je niet kosten wat het kost elke mm eruit moet willen halen.
Maar goed, laten we vooral niet de hele discussie weer overnieuw gaan doen
Waarom dan niet? Geloof je ergens wel. Voor 1000e heb ik een hele dikke K6 met veel minder kilometers zoals deze twee bijvoorbeeld. Dit is de vraagprijs dus er kan nog wel iets vanaf. Moet nog even denken wat ik nou echt wil. Ga eerst op vakantie en dan zal ik een keuze maken. De K6 van 4.5K heeft wel aardig wat krassen zei de verkoper.-tom-562 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:52:
Idd, dat is een K5, heel ander model. Kijk die prijs ook maar, 500 euro meer voor een ouder model. Voor bij een dealer is dit een realistische prijs.
Ik vertrouw die K6 niet zo
http://link.marktplaats.nl/571182351
http://link.marktplaats.nl/647544838
'Aardig wat krassen' klinkt voor mij als een schade motor
Vaak bu'j te bang!
Persoonlijk vind ik de vraagprijs nóg aan de hoge kant. Het zijn fietsen van 7 (zeven!!) jaar oud die nieuw ongeveer op 11,5K zaten.-tom-562 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:39:
Dit zijn particulieren, die prijs kan je niet 1-op-1 vergelijken.
Als je zo'n fiets in nieuwstaat inruilt bij een dealer dan krijg je er waarschijnlijk nét €4000,- voor terug bij aanschaf van een 2013 model (SS).
Joppen in Leende maakt 't overigens wel erg spannend: R6 model 2003/2004 verkoopt 'ie als 2007..... en dan is 't nog een US import ook (R6-R)
"Laat je niet foppen door Joppen" is niet voor niets een uitspraak hier in de regio
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 13-03-2013 23:01 ]
De motor is vanmorgen verkocht hoor ik net dus moet sowieso op zoek naar wat anders.-tom-562 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:39:
Dit zijn particulieren, die prijs kan je niet 1-op-1 vergelijken.
Ik verbaas me dat mensen vrijwillig zo'n schoorsteen op hun motor schroeven die tot achter hun achterwiel uitsteekt. Verschrikkelijk. Wat mij betreft zijn die kleine uitlaatjes op nieuwe motoren (vaak aan de onderkant ala Buell) geweldig
Verwijderd
http://www.ixilsilencers.co.uk/Hyperlow.htm
Wat een sound
Dit heb ik (QD Exhaust):

Of de Ixil:
Verschrikkelijk, dat verneukt de hele motor (wat naar mijn mening al niet de mooiste is, maar da tis een mening).Tylen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:32:
Dat is de standaard demper..
Bommenwerper geluid zo'n fiets... alleen klinkt het imho mooier in een vlaaibaai.
Vaak bu'j te bang!

Okok - het gaat bij mij wel om een 1988 GPz, modern gestylde klein uitlaatje is dan niet helemaal op zn plek
En oh jee oh jee... het zusje van m'n vriending heeft een groupon gekocht voor een motorrijbewijs...
(Stiekem blij is dat z'n fiets vol vermogen is en een waterdicht niet-uitleen excuus heeft...)
Ten tweede: waarom heb je een excuus nodig om je motor uit te lenen? Mijn motor is van mij, als je er zelf geen kunt kopen kun je ook eventuele brokken met mijn motor niet betalen. Dus nee, er mag niemand anders mee rijden, klaar. Ik kan daar heerlijk simpel in zijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als het je ex is, dan kan je haar nummer wel geven.aveenhuysen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:53:
Mijn ex rijdt een Ducati 620ie en ziet er prima uit in haar leren pak... :-)
edit - smiley toegevoegd om aan te geven dat dit slechts een scherts is. Het zou zo maar kunnen dat men hier anders publiekelijk telefoonnummers van vrouwen op motoren gaan posten en dat lijkt me natuurlijk niet de bedoeling. Het is geen bordeel!!!
[ Voor 36% gewijzigd door newbreed op 14-03-2013 17:29 ]
newbreed schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:13:
[...]
Als het je ex is, dan kan je haar nummer wel geven.
edit - smiley toegevoegd om aan te geven dat dit slechts een scherts is. Het zou zo maar kunnen dat men hier anders publiekelijk telefoonnummers van vrouwen op motoren gaan posten en dat lijkt me natuurlijk niet de bedoeling. Het is geen bordeel!!!
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()