"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Meh, altijd al verbaasd over waarom men in NL zo ongelofelijk krampachtig doet over uitlenen auto/motor. Het is een gebruiksvoorwerp zoals elk ander - ik zou m'n motor net zo snel uitlenen (aan iemand in wie ik vertrouwen had, dat wel) als m'n auto als m'n laptop als m'n koksmes. Nouja nee, niet m'n koksmesDrivinUCrazy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:09:
[...]
.
Ten tweede: waarom heb je een excuus nodig om je motor uit te lenen? Mijn motor is van mij, als je er zelf geen kunt kopen kun je ook eventuele brokken met mijn motor niet betalen. Dus nee, er mag niemand anders mee rijden, klaar. Ik kan daar heerlijk simpel in zijn.
Oslik blyat! Oslik!
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
De auto uitlenen heb ik niet echt een probleem mee bij de juiste persoon, de motor is een ander verhaal.
Komt trouwens bij dat ik een lelijke, goedkope motor heb, en dat het uitermate gebruiksvriendelijk is (zeer laag massamiddelpunt, relatief weinig vermogen voor z'n gewicht, een zithouding waarmee je makkelijk twee voeten aan de grond kunt doen als je niet zeker bent en stootdoppen voor als het een keer toch mis gaat). Ik heb makkelijk praten dus. Het is niet alsof dit een supersport is of trouwens een eencylinder motard die binaire koppel/vermogen heeft (aan/uit
[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 14-03-2013 21:20 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ja, die dus voor het minste geringste al totall loss is. Ik zou juist een splinternieuwe motor eerder uitlenen. Maar goed, da's persoonlijk. Een motor zal iemand denk ik toch niet zo gauw van je lenen. Bij mij hooguit mijn broer, maar dat roept ie al jaren en heeft het nog nooit gedaan.dion_b schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:19:
Komt trouwens bij dat ik een lelijke, goedkope motor heb
Ik heb niet zoveel leeglopers in mijn vriendenkring die altijd van alles willen lenen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nog nooit motor van vrienden geleend - maar goed, enige vriend met motor woont 100km verderop - maar vaak zat andermans auto gereden puur om te achterhalen hoe zo'n ding rijdt. Daardoor weet ik bijv dat zelfs een afgetrapte Citroen Saxo betere stoelen heeft dan wat ik nu heb en dat een Volvo V40 toch echt heel lekker rijdt, zodanig dat we morgen proefrit gaan doen
Als ik een halve kans had zou ik dat ook met motoren doen, gewoon om meer ervaring met verschillende types op te doen.
Oslik blyat! Oslik!
Mjaa...kèn, maar het gevaar bestaat dat je overspelige gedachten krijgt als je op een andere motor rijdt die wel érg lekker rijdt...dion_b schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:35:
Als ik een halve kans had zou ik dat ook met motoren doen, gewoon om meer ervaring met verschillende types op te doen.
Het kan ook nog een beetje tricky zijn ook. Iemand die een vrij lichte motor gewend is, kan overvallen worden door een zwaardere motor en vanuit stilstand zomaar omkukelen. Dat gebeurde dus toen mijn broer 'even' 35m op het woonerf wilde rijden toen ik mijn bankstel 20minuten had. Niet echt beschadigd, maar toch...je wordt er niet vrolijk van.
Maar goed, het is een persoonlijke afweging. Ik heb dus eigenlijk nooit echt voor de keuze gestaan. Niemand wil op dat hok van mij gezien worden denk ik
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nu ondertussen ook de kleren op orde. Het laatste waren laarzen, heb maat 48 dus was even lastig. Met gewone schoenen ook gereden en dat goed. Echter die laarzen zijn (vergeleken met schoenen) net boten en voelen aan als klomp. Heb totaal geen gevoel in wat ik doe. Schakelen gaat nog wel, maar voorzichtig de achterrem indrukken is lastig omdat ik het pedaal/pookje (hoe heet dat ding) gewoon niet voel. Is dat iets dat went of heb ik verkeerde schoenen gekocht?
Vaak bu'j te bang!
ensteveman schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:15:
Auto zou me niet zo boeien, dat is een gereedschap. De motorfiets is totaal anders voor me.
inderdaad.PilatuS schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:49:
Het risico is bij een motor ook wel een stuk groter dan bij een auto. Iemand die net het rijbewijs heeft wil ik echt niet op mijn motor laten rijden. Bijvoorbeeld doordat het achterwiel soms blokkeerd met koude banden als je terugschakeld. Een motor heeft ook meer pk's per kilo dan een Ferrari, daar wil je ook niet zomaar iedereen in laten rijden. Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat een auto niet kan omvallen en een motor wel.
De auto uitlenen heb ik niet echt een probleem mee bij de juiste persoon, de motor is een ander verhaal.
Ik ben gewoon ontzettend zuinig op mijn spullen. Dat wil niet zeggen dat ik ze niet gebruik. (Neem nou mijn laptop. Als je die ziet zou je zeggen dat ie misschien net een paar maanden oud is. Nee, het ding is van september 2005 en dagelijks mee naar school gesleept. Andere mensen hebben zo'n ding na een paar dagen al zover gesloopt dat het lijkt alsof er een vrachtwagen overheen is gereden.)
[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-03-2013 08:05 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Slopen is kopen, maar defecten die bij normaal gebruik ontstaan; ja ahg dat is gewoon pech en was mij ook overkomen. Daar kan je de ander dus niet voor verantwoordelijk houden.
Maar iedereen moet daar lekker zelf een mening over vormen. Als je een kostbaar bezit niet wilt uitlenen, dan begrijp ik dat volledig. Voordat je op een motor van een ander stapt, zou ik ook eerst even informeren naar wat de voorwaarden zijn. 'Slopen is kopen' is voor sommigen nogal een breed begrip.
Schakelen gaat vanzelf goed, beetje feeling krijgen met je schoeisel en de motor. Vooral met een koude motor wil het soms wat stroever gaan. Dus rij de motor warm, ga er even goed voor zitten en dan moet het goedkomen.Altijd_Lastig schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 07:37:
Schakelen gaat nog wel, maar voorzichtig de achterrem indrukken is lastig omdat ik het pedaal/pookje (hoe heet dat ding) gewoon niet voel. Is dat iets dat went of heb ik verkeerde schoenen gekocht?
Voor wat betreft je voetrem, als je je voet wat meer naar de motor beweegt (naar links zegmaar) voel je hem dan nog steeds niet?
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 15-03-2013 09:46 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Daar zijn dus dealerdagen perfect voor.dion_b schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:35:
Ieder jaar weer even uitzoeken welke dealers wanneer een dag hebben in de buurt.
Ieder jaar HD dag, KTM dag, Yamaha enz.
Leuk met een paar vrienden naartoe rijden en daar even kijken wat je leuk vindt om eens te proberen.
Zo weet ik dat een HD sportster niets voor mij is, te laag en tweede bocht al treeplank over de grond heen.
Of dat ik een KTM sm erg leuk vind om mee te spelen, verrassend voor mezelf.
Mijn bankstel is nu wel erg makkelijk en prettig maar ik wil zo ook wel meer motoren ervaren.
Niet alle dealers doen hetzelfde.
HD geeft bijvoorbeeld sleutel en zegt: ik zie je over een half uur tot 3 kwartier wel weer terug.
Bij KTM mochten we achter iemand aan rijden die die dingen voor zijn beroep doet testen en recensies erover schrijft. 95% van de rit boven de invorderingsgrens van rbw gereden om bij te blijven.
Check dus dat even van te voren anders sta je nog raar te kijken.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Wat ik meer bedoel is dat het lastig voelen is of je al remt, hoever trap je de rem in, nu ben ik altijd gewend op mijn sokken auto te rijden dus misschien dat het daar aan ligt, gewoon wennen aan het feit dat ik wennen moet._Apache_ schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:44:
[...]
Schakelen gaat vanzelf goed, beetje feeling krijgen met je schoeisel en de motor. Vooral met een koude motor wil het soms wat stroever gaan. Dus rij de motor warm, ga er even goed voor zitten en dan moet het goedkomen.
Voor wat betreft je voetrem, als je je voet wat meer naar de motor beweegt (naar links zegmaar) voel je hem dan nog steeds niet?
Hoe ver je de rem in trapt merk je vanzelf aan hoe hard de motor afremt (of totdat je achterwiel blokkeert?). En dan uiteindelijk weet je voet vanzelf hoe hard hij moet drukken, of je het nou voelt of nietAltijd_Lastig schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:11:
[...]
Wat ik meer bedoel is dat het lastig voelen is of je al remt, hoever trap je de rem in, nu ben ik altijd gewend op mijn sokken auto te rijden dus misschien dat het daar aan ligt, gewoon wennen aan het feit dat ik wennen moet.
Ik heb begrepen dat dat helemaal niet mag...Altijd_Lastig schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:11:
[...]
nu ben ik altijd gewend op mijn sokken auto te rijden
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik weet het ook niet, maar ik heb dat een keer gehoord van iemand die een waarschuwing kreeg van de pliesie. Die zag het toevallig bij een routinecontrole. Misschien omdat je voet makkelijker van een pedaal af rolt bij een noodstop bv dan je schoen. Tenzij je naaldhakken draagt natuurlijk. Een schoen is doorgaans een groot plat vlak.Tylen schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:27:
Is dat zo ja? Ik rijd altijd op mijn sokken in de auto. Vind dat veel comfortabeler.
Oh wacht...Google is your friend. Even gezocht en er blijkt idd verwarring over te zijn. In bepaalde landen lijkt het expliciet verboden, zoals Spanje (slippers mag niet) en Duitsland (sokken mag niet). Maar een trucker heeft een rechtszaak aangespannen en de rechter oordeelde dat het niet voorgeschreven kan worden.
Goed, ben ik daar ook weer uit. Voortaan Googlen voordat ik iets zeg
Mooi was dat ja, met 180 over een weg waar je 60 mag, en dan over een dubbele streep auto's gaan inhalenSaffie_time schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:37:
Bij KTM mochten we achter iemand aan rijden die die dingen voor zijn beroep doet testen en recensies erover schrijft. 95% van de rit boven de invorderingsgrens van rbw gereden om bij te blijven.
Mijn auto krijgen de meeste wel mee, ouders, huisgenoten, vrienden, geen probleem. Maar op mn motor mogen 2 vrienden rijden die net zo lang rijden als ik, de rest heeft niets te zoeken op mn motor
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
(motor) altijd met laarzen natuurlijk, maar da's een heel ander verhaal
Lage vloeistof / versleten onderdelen -> weinig tegendruk bij remmen
Vloeistof verversd/bij gevuld / onderdelen vervangen -> Meer tegendruk
Saffie_time schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:37:
Daar zijn dus dealerdagen perfect voor.
Ieder jaar weer even uitzoeken welke dealers wanneer een dag hebben in de buurt.
Ieder jaar HD dag, KTM dag, Yamaha enz.
Leuk met een paar vrienden naartoe rijden en daar even kijken wat je leuk vindt om eens te proberen..
... brb... google time!
GenjiBlade schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:10:
[...]
[...]
Die zijn er voor motoren?
... brb... google time!
Bij KTM heten het de 'Orange Days' en bij Ducati 'Ducati Demo Dagen'. Van andere merken weet ik het zo niet, maar daar kan je vast makkelijk achter komen..
Vaak bu'j te bang!
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
http://www.motorfreaks.nl...longeert-orange-days.html
Ja, voor 2012 wel ja. Of ik kijk verkeerd.Versteegrob schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:26:
Hier zijn alle data's te vinde nvoor de orange days
http://www.motorfreaks.nl...longeert-orange-days.html
PSN & XBL: Denkoyugo

Oxford Bonedry Switch Trousers.
En man, wat zit dat ding lekker
Moet alleen goed ingereden worden, want de stof is nogal vers en stijf. Maar ik kon hevig wel een nieuwe broek gebruiken. Vorige had ik 2e hands kado gekregen van iemand die er al een zwaar ongeluk mee had gehad, zaten wat gaten en scheuren in.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik vroeg met toen wel af hoe dat zat mocht oom agent toevallig lastig gaan doen. Als Nederlander op een motor met Oostenrijks kenteken...Widow schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:51:
Zeker doen, Orange days is gaaf! Je kan gewoon op zoveel (straat)motoren rijden als je wilt, de motoren zijn niet van de dealers maar van KTM oostenrijk, je rijd dus ook met een Oostenrijkse plaat achterop
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Dat zijn die van 2012 inderdaad.. Vorig jaar zijn ze ook pas eind maart bekend gemaakt, dus zal over +/- twee weken wel bekend zijn wanneer ze waar dit jaar zijn
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ze hebben voor die motoren een ontheffing van de RDW. Daarmee mag er voor een bepaalde periode voor journalistieke en testdoeleinden in Nederland (en door Nederlanders) mee worden gereden.Saffie_time schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:37:
[...]
Ik vroeg met toen wel af hoe dat zat mocht oom agent toevallig lastig gaan doen. Als Nederlander op een motor met Oostenrijks kenteken...
Dat is een goeie, ik zie dat ze in mei in Venlo zijn, dat wordt een bezoekje brengen dan maar.Tankiej schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:13:
[...]
Bij KTM heten het de 'Orange Days' en bij Ducati 'Ducati Demo Dagen'. Van andere merken weet ik het zo niet, maar daar kan je vast makkelijk achter komen..
Vandaag ook maar eens thuis medegedeeld dat ik al een jaar mijn rbw heb.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Snap ik niet.waarom heb je ontheffing nodig? Ik heb regelmatig met buitenlandse auto (uk en de) in NL gereden en er zelfs nooit over nagedacht of oom agent daar vragen over zou hebben. De belasting zou vragen kunnen hebben als je op die manier belasting ontduikt maar voor de politie geld volgens mij enkel dat ze willen dat een auto/motor technisch goed en verzekerd is.Tjaps schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:09:
[...]
Ze hebben voor die motoren een ontheffing van de RDW. Daarmee mag er voor een bepaalde periode voor journalistieke en testdoeleinden in Nederland (en door Nederlanders) mee worden gereden.
Politie gaat ook over wegenbelasting e.d.Altijd_Lastig schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:39:
[...]
Snap ik niet.waarom heb je ontheffing nodig? Ik heb regelmatig met buitenlandse auto (uk en de) in NL gereden en er zelfs nooit over nagedacht of oom agent daar vragen over zou hebben. De belasting zou vragen kunnen hebben als je op die manier belasting ontduikt maar voor de politie geld volgens mij enkel dat ze willen dat een auto/motor technisch goed en verzekerd is.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Als je pech hebt is het een economisch delict en mag je een gedeelte van de BPM betalen.Altijd_Lastig schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 08:39:
[...]
Snap ik niet.waarom heb je ontheffing nodig? Ik heb regelmatig met buitenlandse auto (uk en de) in NL gereden en er zelfs nooit over nagedacht of oom agent daar vragen over zou hebben. De belasting zou vragen kunnen hebben als je op die manier belasting ontduikt maar voor de politie geld volgens mij enkel dat ze willen dat een auto/motor technisch goed en verzekerd is.
Dat is ook een hele gave motor idd.steveman schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:56:
Ah! Ik heb een paar jaar een MT-03 gehad, zeflde blok. Dolle pret
Ik word trouwens een beetje gek van die Boonstra motoren met zijn 400 schade XT's op MP zeg...
[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 16-03-2013 14:59 ]
Allemaal April 2011 en maar een paar K kilometer ertussen. 3950,- allround...Joopieboy schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:25:
[...]
Dat is ook een hele gave motor idd.Blok heeft niet mega veel vermogen maar rijdt wel prettig.
Ik word trouwens een beetje gek van die Boonstra motoren met zijn 400 schade XT's op MP zeg...
And it goes BRAAAAAPP!
14 -15 april
Motor City Amsterdam Amsterdam
28 april Mulders Motoren Veendam
5 mei Verpalen Motors Krommenie
12 mei Kobo Drachten
19 mei Brouwer Motors Nijkerk
26 mei Motor Center Venlo Venlo
28 mei RB Motoren De Bilt
2 juni Motor 2000 Heinkenszand
15-16 juni Goedhart Motoren Bodegraven
23 juni André Motors Ermelo
7 juli Dipi Moto Gilze
[ Voor 0% gewijzigd door DECOY88 op 17-03-2013 14:04 . Reden: POST 44.444 ]
Gaat weer een tijdje duren voordat er weer zo'n mogelijkheid komt
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 17-03-2013 14:03 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Bedoel ik dus ja, let maar eens op alle verschillende spatborden en kappen, de meeste missen de knippers, vaak verschillende velgen, noem maar op...ROFLASTC schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:52:
[...]
Allemaal April 2011 en maar een paar K kilometer ertussen. 3950,- allround...
Ben best handig maar dit is mij ff nieuw haha
Edit: ik zit dus niet goed te kijken..... Als je rechts kijkt dan zie je links.....
[ Voor 18% gewijzigd door Frontysco op 17-03-2013 15:18 ]
Mijn broer woont in België en rijdt dus een auto met Belgisch kenteken. Ik zou dus niet in zijn auto mogen rijden? En dan alleen in Nederland niet of nergens?mphilipp schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:05:
Als Nederlands ingezetene mag je inderdaad niet in een auto met buitenlands kenteken rijden (huurauto uitgezonderd natuurlijk). En aangezien het niet mag, ben je volgens mij ook niet verzekerd. Niet leuk als je iemand plat rijdt in een buitenlandse auto/motor.
In ieder geval niet in Nederland (klik). In België mag je er denk ik gewoon mee rijden, net als buitenlanders in Nederland met een Nederlands voertuig mogen rijden.Exigence schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:21:
[...]
Mijn broer woont in België en rijdt dus een auto met Belgisch kenteken. Ik zou dus niet in zijn auto mogen rijden? En dan alleen in Nederland niet of nergens?
Zijn die wel volledig uitgeschreven uit Nederland? Het zijn nog steeds Nederlanders.Tjaps schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:36:
[...]
In ieder geval niet in Nederland (klik). In België mag je er denk ik gewoon mee rijden, net als buitenlanders in Nederland met een Nederlands voertuig mogen rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 17-03-2013 15:45 ]
Je bent wel verzekerd, alleen als je staande gehouden wordt mag je BPM aftikken. Gelukkig blijft het vaak bij een waarschuwingmphilipp schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:05:
Als Nederlands ingezetene mag je inderdaad niet in een auto met buitenlands kenteken rijden (huurauto uitgezonderd natuurlijk). En aangezien het niet mag, ben je volgens mij ook niet verzekerd. Niet leuk als je iemand plat rijdt in een buitenlandse auto/motor.
No signature required.
Exact de reden waarom ik mijn zakelijke kilometers in Nederland voor mijn vorige baas (een bedrijf in Duitsland) met huurauto's heb gemaakt. Ik ga echt niet de BPM van een Mercedes A-klasse (de bedrijfsautootjes uit de pool) aftikken omdat ik toevallig één keer zou worden staande gehouden.
Je kunt wel een ontheffing aanvragen trouwens, maar dat is maar voor een aaneengesloten periode van 2 weken per jaar. Je kunt dus niet zeggen, vandaag rij ik in die auto, en over 3 weken nog een keer een dagje. Dan ga je er dus al overheen.
Maar, het ging over motoren. Vandaag was het weer prima. Alleen, de wegen zijn nog steeds wit (van de pekel) of bruin (van de modder), dus ik wacht nog steeds. Deze week een paar buitjes regen eroverheen, en als het dan volgend weekend weer droog is haal ik de Hornet van stal.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Oh, ok. Mijn broer reed ooit rond in de (Duitse) auto van zijn vriendinnetje en de pliesie herkende 'm (!) en wist meteen dat ie geen Duitser was. Toen zei die agent zoiets. Het mocht niet en de verzekering zou moeilijk doen enzo. Maar ja...sommige agenten geven er maar een draai aan om je bang te maken.M3rcury schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:52:
[...]
Je bent wel verzekerd, alleen als je staande gehouden wordt mag je BPM aftikken. Gelukkig blijft het vaak bij een waarschuwing
Meestal is de verzekering de eerste om zich van uitbetalen te ontdoen als blijkt dat je iets deed wat niet mocht. Vandaar dat het wel logisch klonk eigenlijk.
Dat lijkt me stug is gewoon niet waar, verzekering is aan het voertuig gebonden, niet aan de persoon.mphilipp schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:05:
Niets is onmogelijk.
Maar het ging toch om het motortopic of niet?
Oh ja, gister had ik er nog een. Een Daytona 675 die achter me (ik zat in de auto
laat ie hem afslaan. Wat een domper!!
He verdorie, nu lijkt het meer op het wegmisbruikerstopic
Trouwens, de RSV die ik vanmiddag bij Houthem (Zuid-Limburg) zag: mooie machine!!
Hoe zit het dan met Allochtonen die in NL Wonen/werken? Lijkt me een nogal groot gapend gat in de wet dat een NLer dit niet zou mogen / raar aangekeken zou worden door meneer politie en verzekering en dat meneer de allochtoon het wél mag en kan, simpelweg omdat hij/zij een ander nationaliteit heeft.
Overigens wat Roelant zegt - verzekering gebonden aan voertuig en niet aan persoon - speelt natuurlijk ook mee. Zolang ik mijn sleutels met toestemming afdraag aan wie dan ook voor [x] random reden en hij/zij niet meteen 300k km ermee gaat rijden maar alleen een boodschapje ofzo, is mijn auto/motor nogsteeds verzekerd. Waarom zou een auto/motor met een ander kenteken dan niet verzekerd zijn (Even vanuitgaande dat land van herkomst dezelfde spelregels hanteert)
Motor(vakantie) gerelateerd -> Iemand ervaring met Col du Galibier?
[ Voor 3% gewijzigd door GenjiBlade op 18-03-2013 07:53 ]
En om een eind aan de discussie te maken:
http://www.belastingtips....ds_kenteken_in_nederland/
En ja, die link gaat vooral over auto's van de zaak. Maar dat verandert verder niets aan het feit dat een Nederlander officieel niet langdurig met een buitenlands kenteken binnen de Nederlandse landsgrenzen mag rijden.
Trouwens, een paar jaar geleden was het vziw nog geen officiële regel dat je bij de eerste keer een waarschuwing kreeg. Vaak gebeurde dat wel, maar je liep net zo goed kans op een naheffing voor de BPM.
Ook zijn de regelingen met betrekking tot vergunningen voor werknemers bij een Duits bedrijf relatief nieuw. Voor ons was de simpelste oplossing: iedere week van auto wisselen bij Sixt. Ik reed dus eerst naar de Duitse grens, wisselde daar van auto, en reed daarna terug naar Nederland. Privé kilometers heb ik uitsluitend met mijn eigen auto gemaakt. Zo lang ik die huurauto maar niet permanent voor de deur had staan, was er niets aan de hand.
Alsjeblieft, kan het nu weer over motoren gaan?
Zaterdagochtend de Speed Triple uit de winterslaap gehaald, en... in 1x starten!!! Laatste keer dat ik gereden had was ergens in december. Aangezien ik geen stroom heb in de stalling heb ik geen druppellader kunnen aansluiten. Meestal is het dan veel moeite met 100 x starten, met de starthulp aangesloten. Maar zaterdag... VROEMMMM!
In tegenstelling tot de weergoden zijn de motorgoden me gunstig gezind dit voorjaar.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
And it goes BRAAAAAPP!
De weermannen willen inderdaad nog niet helemaal meewerken. Als het nu even een paar dagen goed gaat regenen om alle pekel van de weg te spoelen....JanPedaal schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:14:
Okee
Zaterdagochtend de Speed Triple uit de winterslaap gehaald, en... in 1x starten!!! Laatste keer dat ik gereden had was ergens in december. Aangezien ik geen stroom heb in de stalling heb ik geen druppellader kunnen aansluiten. Meestal is het dan veel moeite met 100 x starten, met de starthulp aangesloten. Maar zaterdag... VROEMMMM!![]()
In tegenstelling tot de weergoden zijn de motorgoden me gunstig gezind dit voorjaar.
Het heeft indirect toch met motorfietsen te maken.DrivinUCrazy schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:04:
Alsjeblieft, kan het nu weer over motoren gaan?
[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 18-03-2013 11:42 ]
No signature required.
Vanochtend geen pekel gezien hoorM3rcury schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:41:
[...]
De weermannen willen inderdaad nog niet helemaal meewerken. Als het nu even een paar dagen goed gaat regenen om alle pekel van de weg te spoelen....
[...]
Het heeft indirect toch met motorfietsen te maken.
hier in omgeving Den Haag ligt nog zat. Maargoed, ik vind het toch te koud om te rijden. Geperforeerd leer (pak + handschoenen + Laarzen) is niet te doen met 6 graden
No signature required.
Wel lekker weertje als de zon doorbreekt
Ik geloof je inderdaad niet :-)DrivinUCrazy schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:04:
Jongens, jullie hoeven mij niet te geloven, maar als Nederlander met een buitenlandse auto in Nederland rondrijden wordt gezien als belastingontduiking. Buitenlandse studenten en werknemers zijn, het woord zegt het al: buitenlands. Dus geen Nederlanders.
En om een eind aan de discussie te maken:
http://www.belastingtips....ds_kenteken_in_nederland/
En ja, die link gaat vooral over auto's van de zaak. Maar dat verandert verder niets aan het feit dat een Nederlander officieel niet langdurig met een buitenlands kenteken binnen de Nederlandse landsgrenzen mag rijden.
Als jij als eigenaar (of hoofdgebruiker) een motor met buitenlands kenteken rijdt mag dat niet en moet je BPM aftikken. Als jij een motor huurt, leent of rijdt in de auto van je buitenlandse vriendin mag dat gewoon. Er is een heel groot verschil tussen jouw motor op buitenlands kenteken en een motor op buitenlands kenteken.
Wellicht off-topic maar de we gaan de discussie niet sluiten met een half volledig antwoordt.
Volgens mij was de nuance al eerder aangegeven, maar iemand ging weer reageren op een oud en reeds beantwoord bericht en dat bracht weer verwarring in de tent.Altijd_Lastig schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:58:
[...]
Wellicht off-topic maar de we gaan de discussie niet sluiten met een half volledig antwoordt.
Mogen we het hierbij dan wél afsluiten?
Het had wel al geregend, heb geen wegdek gezien dat niet vochtig was. Onderweg nog een redelijke bui gehad. Achja, motor is wel wat pekel gewendMailMan schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:47:
M'n hele vizier zit onder de pekel, dus reken maar dat het nodige nog op de weg ligt of anders misschien zelfs nog aan de auto's.
Eigenlijk niet, want het klopt niet wat hij zegtmphilipp schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:01:
[...]
Volgens mij was de nuance al eerder aangegeven, maar iemand ging weer reageren op een oud en reeds beantwoord bericht en dat bracht weer verwarring in de tent.
Mogen we het hierbij dan wél afsluiten?
http://auto-en-vervoer.in...buitenlands-kenteken.html
[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 18-03-2013 13:19 ]
No signature required.
Ik dacht al dat het aan mijn ogen lag.MailMan schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:47:
M'n hele vizier zit onder de pekel, dus reken maar dat het nodige nog op de weg ligt of anders misschien zelfs nog aan de auto's.
Reed afgelopen avond/nacht om een uurtje of kwart over 12 naar huis in een lichte miezer bui en zag links alleen maar waas.
Nog gestopt en vizier extra droog geveegd maar ging niet echt weg.
Thuis binnen zag ik bij goed licht dat mijn vizier inderdaad gewoon mat grijs was..
Nog wel een "spannend" ritje trouwens.
Had mijn balhoofd lagers afgesteld en daarvoor moet de complete kappen set + teller bak los van het stuur.
Met het terug zetten heb ik dek ik de teller kabel niet goed terug aangesloten en sinds dien niet meer gereden. Zag het meteen toen ik dus gisteren ochtend thuis weg reed, maar moest op tijd zijn dus kon het niet meer fixen.
Op zich niets mis mee, maar ik denk dat er op de route van uit Eindhoven naar Gemert wel een stuk of 5 flits kasten staan..
Bij Beek en Donk staat zo een bord dat je snelheid weer geeft, 6000 toeren is 80 km/u (automaatje).
Terug in het donker, miezer en een brandend reserve lampje zonder teller was wat minder dus.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Irritant is dat. Pekel weg proberen te vegen zonder voldoende vocht/water zorgt echt voor een enorme waas die erg vervelend is.Bommes schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:20:
[...]
Ik dacht al dat het aan mijn ogen lag.
Reed afgelopen avond/nacht om een uurtje of kwart over 12 naar huis in een lichte miezer bui en zag links alleen maar waas.
Nog gestopt en vizier extra droog geveegd maar ging niet echt weg.
Thuis binnen zag ik bij goed licht dat mijn vizier inderdaad gewoon mat grijs was..
Dat zeg ik: dat is al lang gezegd. Can we now move on please?M3rcury schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:17:
[...]
Eigenlijk niet, want het klopt niet wat hij zegt
Behoorlijk zeker als het donker is. Gelukkig reed er niet heel veel verkeer, die paar tegenliggers waren met hun koplampen genoeg om het zicht bijna nul te maken.MailMan schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:36:
[...]
Irritant is dat. Pekel weg proberen te vegen zonder voldoende vocht/water zorgt echt voor een enorme waas die erg vervelend is.
Maar goed dat is dus een goede les, niet meer rijden als er gestrooid is en het net een beetje miezert.
Dat beetje regen maakt er een waar pekel sproei feestje van, maar is te weinig om het weg te spoelen.
Over weg spoelen gesproken, net dus maar meteen even de scooter gewassen, het was grijs rood in plaats van classic rood.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Niet dat ik interesse heb, maar je kan beter een prijs noemen, werkt sneller.Chakotay schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:03:
Nu het weer lente word (hahaha), heeft iemand toevallig interesse in mijn 2001 GSX-R 600? Hij heeft met ~86k een nogal hoge kmstand, dus extreem veel hoeft het niet te kosten.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Dan rijdt je niet voor een langere termijn met die motor. Zijn antwoord klopt op zich wel.Altijd_Lastig schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:58:
[...]
Ik geloof je inderdaad niet :-)
Als jij als eigenaar (of hoofdgebruiker) een motor met buitenlands kenteken rijdt mag dat niet en moet je BPM aftikken. Als jij een motor huurt, leent of rijdt in de auto van je buitenlandse vriendin mag dat gewoon. Er is een heel groot verschil tussen jouw motor op buitenlands kenteken en een motor op buitenlands kenteken.
Ook met de verzekering moet je oppassen met dergelijke constructies. Vaak ben je niet eens meer verzekerd.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Dus eigenlijk ben je ook in overtreding als je in het buitenland strandt met je auto en van de ANWB een vervangende (lokale) huurauto meekrijgt en daarmee terug naar huis rijdt. Dit is ons destijds nooit verteld door de ANWB toen wij een auto meekregen
[ Voor 60% gewijzigd door Exigence op 18-03-2013 21:54 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Mijn 2000 YZF R6 heeft nogal een tijdje stil gestaan met alle gevolgen van dien. Waarschijnlijk zijn de vlotters/vlotternaalden vuil en sluiten niet meer goed af. hij blijft namelijk het brandstof systeem op druk brengen iedere keer als ik het contact aan zet en er is benzine uit komen lekken. De motor start wel loopt eigenlijk ook nog wel aardig.
Nu ben ik van plan om de carburateurs eraf te halen om de vlotters en naalden te controleren en eventuaal schoon te maken. Die klus lijkt me niet zo heel spannend maar ik heb nog wat vragen:
Ik heb begrepen dat carb cleaner nogal desastreus is voor rubber en plastics. Klopt dit of valt het wel mee. Ik heb er de service manual op nageslagen en als ik alle plastic en rubber eraf moet halen dan moeten ze namelijk erg ver uit elkaar.
Is het nodig om na het schoonmaken de carburateurs weer te synchroniseren? Het plan was namelijk om de sync schroeven ongemoeid te laten en ze er na assemblage weer hetzelfde op te plaatsen.
Het mooie van een huurcontract is dat daar ook een einddatum op staat. Als je wordt aangehouden heb je dus direct bewijs dat het voor korte duur is. Oh, en zelfs als vaste klant niet even bellen om de huurperiode te verlengen. Vindt de douane bij een controle niet leuk als je na de genoteerde einddatum in die auto rijdt. Dan moeten ze alles gaan natrekken en zo. Been there too... Waren wel de Duitse dienders, dus geen probleem met belastingen. ;-)
Vanuit Amsterdam reed ik naar Zeist waarbij ik op de A2 vlak voor knooppunt Oudenrijn bij Utrecht op een opstopping stuiten. Na wat dichterbij de oorzaak te zijn gekomen zag ik dat er een R1 waarschijnlijk de vangrail heeft gekopt vlak voor het knooppunt. Geen flauw idee hoe het met de bestuurder is afgelopen maar de R1 was total loss. Niet echt een leuke start van zijn lente
[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 18-03-2013 22:43 ]
Ja, je wilt het plastic er zeker afhalen. Je zou ook een ultrasonic cleaner kunnen gebruiken, mocht je die tot je beschikking hebben.mymind* schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:24:
Heren, een vraagje voor de geoefende sleutelaars....
Mijn 2000 YZF R6 heeft nogal een tijdje stil gestaan met alle gevolgen van dien. Waarschijnlijk zijn de vlotters/vlotternaalden vuil en sluiten niet meer goed af. hij blijft namelijk het brandstof systeem op druk brengen iedere keer als ik het contact aan zet en er is benzine uit komen lekken. De motor start wel loopt eigenlijk ook nog wel aardig.
Nu ben ik van plan om de carburateurs eraf te halen om de vlotters en naalden te controleren en eventuaal schoon te maken. Die klus lijkt me niet zo heel spannend maar ik heb nog wat vragen:
Ik heb begrepen dat carb cleaner nogal desastreus is voor rubber en plastics. Klopt dit of valt het wel mee. Ik heb er de service manual op nageslagen en als ik alle plastic en rubber eraf moet halen dan moeten ze namelijk erg ver uit elkaar.
Is het nodig om na het schoonmaken de carburateurs weer te synchroniseren? Het plan was namelijk om de sync schroeven ongemoeid te laten en ze er na assemblage weer hetzelfde op te plaatsen.
Jeses! Hierdoor komt het nou dat dit onderwerp nog steeds doorzeurt.Exigence schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:49:
Dus eigenlijk mag ik wel even een middagritje in Nederland maken op m'n broer z'n motor met Belgisch kenteken? Maar dan moet ik wel van tevoren een vrijstelling vragen?
Dus eigenlijk ben je ook in overtreding als je in het buitenland strandt met je auto en van de ANWB een vervangende (lokale) huurauto meekrijgt en daarmee terug naar huis rijdt. Dit is ons destijds nooit verteld door de ANWB toen wij een auto meekregen
Er is al lang en breed gemeld dat het voor huurauto's niet geldt. Als je je in een converstatie mengt. probeer 'm dan ook te volgen, want het hele verhaal is nu al 10x verteld.
Noem maar een prijs, mogelijk wel interesse.Chakotay schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:03:
Nu het weer lente word (hahaha), heeft iemand toevallig interesse in mijn 2001 GSX-R 600? Hij heeft met ~86k een nogal hoge kmstand, dus extreem veel hoeft het niet te kosten.
Asus Zenbook i7 256gb
Marc Rademaker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:40:
[...]
Je kunt best af en toe het gas open trekken, maar mijn vuistregel is ook meteen weer dichtdraaien. En met haast op de motor stappen is niet verstandig
Was wat aan de late kant voor een cursus in Delft. Ik rij Delft binnen vanaf de A13 en rij behoorlijk snel weg bij een stoplicht. Denk dat ik 70 op de teller rij wanneer ik weet dat er een zijweg van links komt met slecht zicht (http://goo.gl/maps/q7AAb) en neem daardoor het gas terug tot ~60 op de teller terwijl ik een auto bij die zijweg zie staan. Maar die auto staat niet stil, maar rijdt gewoon heel rustig mijn weg op (rechter van de twee stroken)... Ik wil het eerst eigenlijk niet geloven maar begin met toeteren. Dat heeft hoogstens als gevolg dat de persoon nog langzamer de weg op gaat rijden. Ik zie eigenlijk alleen nog maar de optie om uit te wijken en schiet zo aan de rechterkant net langs de voorkant van de auto. Echt op luttele centimeters.
Terwijl ik me omdraai zie ik dat de auto zo goed als stil staat op de weg, dus ik vermoed dat diegene me helemaal niet aan heeft zien komen en zelf ook erg geschrokken is.
In mijn ogen heeft de bestuurder gewoon niet goed gekeken en reed hij/zij ook nog eens veel te langzaam/onzeker die weg op. Het is een onoverzichtelijk punt, dus als je dan gaat, ga dan een beetje snel. Veel mensen zijn echter onzeker en gaan daardoor nog langzamer rijden en bevinden zich langer in de gevaarlijke situatie.
Aan de andere kant... Ik kan er niet veel aan doen dat die persoon me niet ziet. Waar ik wél wat aan kan doen was minder hard rijden. Oftewel, de uitspraak 'haast en motorrijden gaan niet samen', hoe simpel ook, is een gouden regel voor je portemonnee en je leven...
Dus maar goed dat het zo langzaam ging aan de auto kant van het verhaal.
Zelf ben ik gisteren en vandaag bezig geweest om de drager aan te passen achter op onze camper.
De bromscooter paste er perfect op, en die tilde ik ook zo zonder rijplaat of wat dan ook er op.
Voorwieltje in de drager, achter wieltje in de drager. Dat ging net met een rijklaar gewicht van 100 kg.
D3e Vespa is iets zwaarder, dus er moest een rijplaat komen en de drager moest iets verder van de achterwand van de camper af.
Zal dadelijk wel wat foto's trekken en plaatsen, het is bijna klaar, ff een bakkie nu en wachten tot de straat wat op gedroogd is voordat ik op mijn rug onder de camper ga liggen.
Ik wou hem te koop zetten met €2950 als startprijs.Ghostrider schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:04:
[...]
Noem maar een prijs, mogelijk wel interesse.
Kun je dit toelichten? Ik kom op google niets tegen dat het slecht zou zijn en ik wil het namelijk zelf ook even gebruikenPhyxion schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:50:
[...]
Ja, je wilt het plastic er zeker afhalen. Je zou ook een ultrasonic cleaner kunnen gebruiken, mocht je die tot je beschikking hebben.
Beter zoeken op Google, zoek maar eens op carb cleaner rubber. Kortom: wordt week, zwelt of rot weg. Gewoon vermijden als het kanFrontysco schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:26:
[...]
Kun je dit toelichten? Ik kom op google niets tegen dat het slecht zou zijn en ik wil het namelijk zelf ook even gebruiken
[ Voor 10% gewijzigd door Phyxion op 19-03-2013 14:38 ]

Staat er weer netjes op, van het weekend eens kijken hoe ik hem goed vast kan zetten met zo min mogelijk spanbanden.
Er op makkelijk met de motor lopend en een beetje gas geven, toch wel makkelijk een automaatje..
er af achteruit laten rollen en een beetje bij remmen.
[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 19-03-2013 14:40 ]
Was dat deze toevallig? Als een idioot rijden, zonder goede kleding 100m over het asfalt glijden en er weinig aan overhouden...cyntax schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:37:
...
Vanuit Amsterdam reed ik naar Zeist waarbij ik op de A2 vlak voor knooppunt Oudenrijn bij Utrecht op een opstopping stuiten. Na wat dichterbij de oorzaak te zijn gekomen zag ik dat er een R1 waarschijnlijk de vangrail heeft gekopt vlak voor het knooppunt. Geen flauw idee hoe het met de bestuurder is afgelopen maar de R1 was total loss. Niet echt een leuke start van zijn lente.
Careful. We don't want to learn from this.
Dat had ik inderdaad ook al gevonden. Waarmee kan ik dan het beste eventueel aanwezige vuil en aanslag uit de needle valve seats verwijderen? Ik neem aan dat hier rubben o-ringen in zitten.Phyxion schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:38:
[...]
Beter zoeken op Google, zoek maar eens op carb cleaner rubber. Kortom: wordt week, zwelt of rot weg. Gewoon vermijden als het kan
Geld dat ook voor de benzine toevoegingen? Forte bijvoorbeeld? Daar doel ik namelijk opPhyxion schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:38:
[...]
Beter zoeken op Google, zoek maar eens op carb cleaner rubber. Kortom: wordt week, zwelt of rot weg. Gewoon vermijden als het kan
Ik weet niet of je Forte injector/carb cleaner bedoelt die je bij je benzine moet kiepen? Niet echt een benzinetoevoeging. Een toevoeging is spul dat bedoeld is om door de benzine gemixed te worden op regelmatige basis.Frontysco schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:20:
[...]
Geld dat ook voor de benzine toevoegingen? Forte bijvoorbeeld? Daar doel ik namelijk opWellicht bespreken we nu 2 verschillende manieren van reinigen.
De injector cleaner, die ik zelf ook elk jaar gebruik, is bedoeld om je brandstofsysteem te reinigen. Het is de bedoeling om het zo snel mogelijk op te rijden. Ik gooi het er meestal na de winterstop (nou ja...slow motion is een beter woord) in en na een ritje laat ik het een nachtje inwerken en de volgende dag rij ik de rest op. Nou kan ik zo'n 400km met een tank doen, dus bij mij is het wat meer werk.
Je moet het er in ieder geval niet te lang in laten zitten. De rubbers enzo in je brandstofsysteem zijn niet gemaakt voor kerosine (hoofdbestanddeel van de injectorcleaner) en het kan zijn dat niet alles er tegen kan. De een zegt wel, de ander niet. De waarheid zal in het midden liggen. Niet alle motoren zijn van dezelfde materialen gemaakt, maar neem geen risico en probeer het in een weekendje op te rijden.
Het gaat mij echt om de carb reiniger die je in de benzine tank gooit.
Nou, ik zeg toch carb/injector cleaner. Het is bijna hetzelfde spul, alleen zit er voor carburateurs nog een ander goedje bij naast de kerosine. Hetzelfde verhaal gaat daarbij op.Frontysco schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:57:
Mooi verhaal, maar ik heb geen injectorenVoor de auto heb ik de spul regelmatig gebruikt voor speelgoed auto's
Het gaat mij echt om de carb reiniger die je in de benzine tank gooit.
Dat is hem inderdaad, wat een mafkees. Daarnaast mag hij nog wel van geluk spreken dat hij zonder botbreuken het heeft overleefd. Ik ben echt benieuwd wat er in het hoofd omgaat van zo een persoon.JaltaH schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:58:
[...]
Was dat deze toevallig? Als een idioot rijden, zonder goede kleding 100m over het asfalt glijden en er weinig aan overhouden...
Het was trouwens een vrij recent model met de twee ogen als voor verlichting, dus 2009 of jonger. Ook had de R1 akra's. Zeer zonde als je het aan mij vraagt.
Ok helder, thnx :-)mphilipp schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:50:
[...]
Nou, ik zeg toch carb/injector cleaner. Het is bijna hetzelfde spul, alleen zit er voor carburateurs nog een ander goedje bij naast de kerosine. Hetzelfde verhaal gaat daarbij op.
Verwijderd
Mee eens, trouwens over haast in het verkeer gesprokenMailMan schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:21:
Oftewel, de uitspraak 'haast en motorrijden gaan niet samen', hoe simpel ook, is een gouden regel voor je portemonnee en je leven...
Dit topic is gesloten.
![]()