☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Van dat soort figuren hoop ik dan maar dat ie zich heel snel op een stil plekje tegen een betonnen paal (niet tegen een boom, want da's sneu voor de boom) te pletter rijdt. Dit soort types geeft de overige motorrijders een slechte naam.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:04:
[...]
Mee eens, trouwens over haast in het verkeer gesproken![]()
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik weet niet waar je heen wilt, dus ik zou het niet weten. Het is wel een kandidaat voor de Darwin awards, als mijn wens uitkomt tenminsteMarzman schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:24:
[...]
Een motorrijder zonder rijbewijs en motorkleding in Utrecht. Ben ik de enige die daar bepaalde vooroordelen over heeft van iemand die zijn 180 cc runner saai vond?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
dat zal wel niet.Chakotay schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:43:
Ik hoop dat de R1 van hemzelf was ook...
probleempje. mijn gas blijft hangen(2 kabel) als ik gas geeft gaat hij niet vanzelf terug.
zitten al nieuwe gaskabels op. en vanavond met een andere gashandel geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
de veer op mijn carbs werkt gewoon maar er zit ergens wrijving denk ik maar ik ben na 5 avonden zoeken erop uitgekeken.
het zit volgens mij in de handel maar zou niet weten hoe het origineel hoort te zitten.
gaat om een honda africa twin en de vervangings handel komt van een transalp en zal vast op meer modellen gezeten hebben.
Ben er ook ooit mee aan't vechten geweest bij een R6 "streetfighter" van een kennis van me nadat 'ie er een SBK stuur op gezet had zónder de kabels te willen verlengen
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 19-03-2013 20:18 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Kan je de uiteinden relatief makkelijk uit de veerconstructie halen van je carbs? Kan je in ieder geval bepalen of het je carbs zijn of je kabel/handvat.DECOY88 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:08:
[...]
dat zal wel niet.
probleempje. mijn gas blijft hangen(2 kabel) als ik gas geeft gaat hij niet vanzelf terug.
zitten al nieuwe gaskabels op. en vanavond met een andere gashandel geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
de veer op mijn carbs werkt gewoon maar er zit ergens wrijving denk ik maar ik ben na 5 avonden zoeken erop uitgekeken.
het zit volgens mij in de handel maar zou niet weten hoe het origineel hoort te zitten.
gaat om een honda africa twin en de vervangings handel komt van een transalp en zal vast op meer modellen gezeten hebben.
Eerste gok: het rubber van je handvat is verschoven tegen het plastic van de behuizing ernaast?
De GSX-R staat nu op MF/motorshopper: klik
Suc-6 met de verkoop van je Gixxer, overigens.
[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 19-03-2013 21:16 ]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Eerst siliconenspray (of iets vergelijkbaar glibberigs) tussen het rubber en de handel zelf spuiten en ook even kijken of het rubber niet tegen het stuuruiteinde aanloopt ofzo.DECOY88 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:08:
[...]
Die laatste is een leuke, heb ik wel vaker gezien
leeg
Da's niet leuk als je zélf op de fiets zit waarop 't gas blijft hangen4x2 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:41:
[...]
Eerst siliconenspray (of iets vergelijkbaar glibberigs) tussen het rubber en de handel zelf spuiten en ook even kijken of het rubber niet tegen het stuuruiteinde aanloopt ofzo.
Die laatste is een leuke, heb ik wel vaker gezien
1 van de weinige gebreken waar ik doorgaans binnen een dag iets aan doe.
leeg
Waar blijft die lente!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Lang verhaal kort: +1 voor wat DrivinUCrazy zegt.
Entropy isn't what it used to be
Vanochtend liep ik dus volledig in motorkleding naar mijn motor, die achter een toegangsdeur in een gemeenschappelijke ruimte staat met toegang tot schuren en zo.
Sleutel erin, zie ik meteen dat de richtingaanwijzer aanstaat en de motor in de versnelling staat (motor zet ik altijd op middenbok dus dan staat ie altijd in z'n vrij). Vrij snel kom ik erachter dat ook de tankdop is verdwenen. Ruimte (en motor) helemaal doorzocht maar nergens te vinden. Dus maar weer binnen omgekleed en met de auto naar het werk.
Motor staat er al een paar maanden prima, ook al is de toegangsdeur de laatste tijd al vaak kapot waardoor je ook zonder sleutel naar binnen kunt. Het was altijd een grote open portiek waar veel hangjongeren stonden (op een winkelcentrum naast supermarkt) maar dat is een sinds een jaartje afgesloten. Heb de motor niet eens aan een kettingslot, omdat deze toch nauwelijks wat waard is en ik er zelf niks voor heb betaald.
Nu kan ik dus eerst weer een nieuwe tankdop regelen voor ik uberhaupt weer kan rijden
Hoe doen jullie dit, helpt het al om er een hoes overheen te hebben? Of allemaal een tankdop met sleutel? Wat zijn handigheidjes voor parkeren in de openbare ruimte?
Ik woon zelf ook in een appartement/flat en heb de motor tijdens het seizoen gewoon buiten staan.
De motor hangt aan een ART4 slot met een hoes erover heen. Ofseason staat deze binnen in een gezamelijke ruimte (extra berging voor iedereen)
Helaas hebben ze bij mij vorige week de bouten van het bijrijders handvat los gedraaid (levensgevaarlijk!
Jammer dat mensen niet zelf kunnen werken voor hun spullen.
Kijk voor die dop eens op ebay, goede kans dat je daar wat vind.
Heb zelf een Suzuki GSX-R 600 K1 met iets van 20K op de teller.
Staat momenteel in de schuur, wachtend op wat beter weer
Float like a butterfly, sting like a bee.
Inderdaad, laatst vroeg een collega of ik nou al op de motor naar het werk mocht. Ik zei 'volgens de wet wel, maar van mijn vrouw niet'. Mocht je nu trouwens in de war zijn door deze en mijn vorige post: ik woon in Apeldoorn en werk in Hengelo, Apeldoorn en Utrecht. Alleen woon-werkverkeer in Apeldoorn doe ik op de motor. Ik heb pas sinds 13 december 2012 mijn A en dus nog erg weinig ervaring dus Utrecht doe ik voorlopig al helemaal niet. Sowieso pas als mijn vrouw zich er ook comfortabel bij voelt. Ik heb er niks aan als zij met spanning op de bank zit te wachten of ik nog wel heelhuids thuiskom.
[ Voor 0% gewijzigd door prutsger op 21-03-2013 10:41 . Reden: typo ]
http://www.ducati.nl/news.../2013/03/05/2796/index.do

In eerste instantie niet blij met het tekort komen van de reflecterende striping die niet aansluit. Toen dacht ik; dit lijkt meer op een Tron Disc, wat altijd, goed is
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Sowieso parkeer ik in vol zicht op straat (in een mooie prachtwijk met alle uitdagingen van dien), dat is veel minder gevoelig voor ongein dan een onoverzichtelijk portiekje. Moet zeggen dat ik meer last heb van vastgevroren sneuew in m'n sleutelgat (oplossing: duct tape erover bij slecht weer) dan iets anders.prutsger schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:33:
[...]
Hoe doen jullie dit, helpt het al om er een hoes overheen te hebben? Of allemaal een tankdop met sleutel? Wat zijn handigheidjes voor parkeren in de openbare ruimte?
Geen al te blitse motor hebben helpt ook, maar jouw GS550E is dat ook allerminst.
Tankdop had op vorige motor een slot, huidige motor niet, maar het zit alsnog onder een klepje met slot
Eeeh, grow a pair?prutsger schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:40:
[...]
Inderdaad, laatst vroeg een collega of ik nou al op de motor naar het werk mocht. Ik zei 'volgens de wet wel, maar van mijn vrouw niet'. Mocht je nu trouwens in de war zijn door deze en mijn vorige post: ik woon in Apeldoorn en werk in Hengelo, Apeldoorn en Utrecht. Alleen woon-werkverkeer in Apeldoorn doe ik op de motor. Ik heb pas sinds 13 december 2012 mijn A en dus nog erg weinig ervaring dus Utrecht doe ik voorlopig al helemaal niet. Sowieso pas als mijn vrouw zich er ook comfortabel bij voelt. Ik heb er niks aan als zij met spanning op de bank zit te wachten of ik nog wel heelhuids thuiskom.
Eerste keer dat ik m'n vriendin achterop liet rijden was toevallig bij -5C met aanvriezende mist, dat helpt met relativeren risico (
[ Voor 39% gewijzigd door dion_b op 21-03-2013 13:06 ]
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 9% gewijzigd door Serotonine op 21-03-2013 14:58 ]
Komt bij dat verreweg meeste ongelukken niet in de drukke steden of op de snelwegen gebeuren, maar juist in het buitengebied. Alleen Apeldoorn is dus riskanter dan snelweg naar Utrecht en in de stad daar.
Oslik blyat! Oslik!
Vaak bu'j te bang!
Als ik dan een keer op de bonnefooi naar Luxemburg/Cochem ben gereden vraagt ze wel met oprechte interesse hoe het was, maar niet hoe de reis was.
Zolang men het gevoel heeft dat je geen wildebras bent kan er al zoveel meer.
[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 21-03-2013 14:04 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
De vorige die over de motor liep te zeiken heeft nu een andere relatie, lekkah burgelijk thuiszitten met de kinderen terwijl manlief met de auto het geld ophaalt. Zonde van de stufi geweest dat de overheid daar 2 studies heeft gefinancierd maar ik ben er iig vanaf.prutsger schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:40:
[...]
edit: tegenwoordig zeg ik altijd iets ala: als je gat zeuren leidt je mij af als ik rij en dan gaathet mis. Sooo woman be quiet....
[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 21-03-2013 14:33 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Helaas zie ik, net als ik, veel tweakers die met lede ogen naar het weer zitten te kijken.
Rij zelf 2x op en neer naar Eindhoven (vanaf regio Utrecht) voor avondstudie, en helaas moet dat met de auto nu. Hebben het dan over 7-8k per jaar =)
Ik zeg niet dat ik niet mag rijden he, de motor is er nog steeds en deze jongen gaat gewoon rijden
Voor mij is het overigens puur recreatief, dus niet broodnodig. Overigens snap ik mijn vrouw wel, een vriend van mij (waar ik altijd samen mee rond reed) heeft een ernstig ongeluk gehad op de motor en ondervindt daar nu nog de consequenties van.
Hierdoor heb ik zelf een tijdje minder gereden, geen behoefte op dat moment, het speelt toch mee in je achterhoofd
Niet dat ik als een debiel rij, verre van zelfs, ben ook altijd volledig in pak gekleed met de nodige bescherming, dus daar zal het niet aan liggen. Helaas zijn er wel nog genoeg debielen in het verkeer die het niet zo nauw nemen met veiligheid enzo
Edit:
Overigens rijdt ze ook gewoon achterop mee hoor
[ Voor 9% gewijzigd door Martinusz op 21-03-2013 14:49 ]
Ik zie het er ook heus nog wel een keer van komen, maar ik heb op dit moment ook nog te weinig ervaring om het zelf te willen. Ik heb alleen nog maar kleine stukjes kunnen rijden door dit wisselvallige kloteweer... En het is niet dat ze zich zorgen maakt dat ik als een debiel rij, maar de onvoorzichtigheid van anderen. Ze moet gewoon nog even het vertrouwen krijgen dat het allemaal wel meevalt en dat ik defensief genoeg rij om alle debielen te ontwijken.
Nou ja, sinds ik van baan ben geswitcht loont het voor mij niet meer om de motor te pakken voor woon-werk verkeer. 100 km snelweg (enkele reis) is alleen maar slecht voor de banden. Veel onderhoud, en het is ook nog niet eens sneller dan de auto. Het is (op de juiste tijden) geen filegevoelig stuk.Deshmir schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:35:
Heb dit topic ook maar eens gebookmarked, om te kijken hoe het gaat.
Helaas zie ik, net als ik, veel tweakers die met lede ogen naar het weer zitten te kijken.
Rij zelf 2x op en neer naar Eindhoven (vanaf regio Utrecht) voor avondstudie, en helaas moet dat met de auto nu. Hebben het dan over 7-8k per jaar =)
Als ik van tevoren weet dat ik rond een filegevoelig tijdstip naar huis wil, dan ga ik wel met de motor. Of als ik een vrijdagmiddag vrij pak om zo binnendoor naar huis te rijden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vervelende is inderdaad ook dat ik om 18:30 op school moet zijn, en er bijna altijd file staat (ma / do).DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:47:
[...]
Nou ja, sinds ik van baan ben geswitcht loont het voor mij niet meer om de motor te pakken voor woon-werk verkeer. 100 km snelweg (enkele reis) is alleen maar slecht voor de banden. Veel onderhoud, en het is ook nog niet eens sneller dan de auto. Het is (op de juiste tijden) geen filegevoelig stuk.
Als ik van tevoren weet dat ik rond een filegevoelig tijdstip naar huis wil, dan ga ik wel met de motor. Of als ik een vrijdagmiddag vrij pak om zo binnendoor naar huis te rijden.Maar dat zijn maar uitzonderingen.
Daarbij is het natuurlijk gewoon lekkerder om motor te rijden dan auto
Ik heb een luxe-positie. Mijn vrouw baalt dat ze door omstandigheden (hoogzwanger) niet kan rijden. Nu heb ik twee motoren die ik regelmatig moet uitlaten.prutsger schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:45:
Ik hou gewoon rekening met de gevoelens van mijn vrouw, is dat te metro voor een stoere motorrijder?
Gisteren zag ik nog een bericht volgens mij op editienl, omdat 1 of andere mafkees op de A2 (bericht stond hierboven ook ergens) had gereden en een ongeluk had veroorzaakt, "motorrijders rijden steeds asosociaaler".
Ervaring komt niet uit de lucht vallen hea. En ervaring met snelweg verkeer haal je niet door in je 1tje een paar zomers op een rustig weggetje te rijden.prutsger schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:45:
Ik hou gewoon rekening met de gevoelens van mijn vrouw, is dat te metro voor een stoere motorrijder?
Ik zie het er ook heus nog wel een keer van komen, maar ik heb op dit moment ook nog te weinig ervaring om het zelf te willen. Ik heb alleen nog maar kleine stukjes kunnen rijden door dit wisselvallige kloteweer... En het is niet dat ze zich zorgen maakt dat ik als een debiel rij, maar de onvoorzichtigheid van anderen. Ze moet gewoon nog even het vertrouwen krijgen dat het allemaal wel meevalt en dat ik defensief genoeg rij om alle debielen te ontwijken.
Edit: voor Mrs Prutsger:
En dat terwijl de persoon in kwestie niet eens een rijbewijs had.martinusz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:58:
Overigens worden de niet motorrijders ook lekker gevoed door de media
Gisteren zag ik nog een bericht volgens mij op editienl, omdat 1 of andere mafkees op de A2 (bericht stond hierboven ook ergens) had gereden en een ongeluk had veroorzaakt, "motorrijders rijden steeds asosociaaler".
[ Voor 27% gewijzigd door ROFLASTC op 21-03-2013 15:02 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Dat is precies wat ik zeg. Als ik een filegevoelig stuk moest rijden had ik al lang een zuinige onderhoudsvriendelijke motor gekocht voor woonwerk verkeer. Een Honda NC700X of zo met scottoiler.Deshmir schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:49:
[...]
Vervelende is inderdaad ook dat ik om 18:30 op school moet zijn, en er bijna altijd file staat (ma / do).
Daarbij is het natuurlijk gewoon lekkerder om motor te rijden dan auto.
Dat is alleen niet de insteek geweest toen ik mijn motor kocht, dus heb ik daar geen rekening mee gehouden.
En mijn vriendin heeft helemaal geen rijbewijs (spaart ze wel voor), dus auto heeft eerste prioriteit. Daarna zien we wel verder.
[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-03-2013 15:02 ]
Ik begrijp jullie wel hoor... maar de context is ook belangrijk. En dan komt sowieso nog de vraag of ik met die motor uit 1980 wel zo'n eind wil rijden... ik heb nog niet echt een gevoel bij de betrouwbaarheid. Ik ga binnenkort eerst wel veel km maken wat dichter bij huis.
Voor de komende dagen hoop ik dat de sneeuw, ijzel, donder en bliksem met bakken uit de helem komt, ik moet toch eerst een tankdop fixen. Alles wat nu valt kan later niet meer vallen...
[ Voor 4% gewijzigd door Redax op 21-03-2013 15:23 ]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
JE kan natuurlijk altijd ergens langs een dealert of tweede hands zaak en gewoon op zo'n ding gaan zitten en voelen hoe dat gaat in stilstand.
Met 1.75 kan je op een R6 makkelijk met je voeten bij de grond. Veel lichter dan een R6 word een motor niet (op 125cc spul e.d. na), en zolang het het netjes verticaal houdt maakt het gewicht uberhaupt niet heel veel uit.Redax schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:22:
Wat ik mij nou al een hele tijd af vraag en hier niet voorbij zie komen, hoe zit het nou met gewicht van een beetje motor? Ben zelf van plan te gaan lessen om vervolgens een R6 of iets dergelijks te halen. Ik ben zelf niet zo stevig gebouwd, ben 1.75 en weeg maar 67 kilo. Zou ik zo'n R6 recht kunnen houden in stilstand?
Ja zo'n ding hou je makkelijk, je lengte is ideaal voor een R6. Optillen als ie ligt is wat anders, maar om hem overeind te houden is net zoals een fiets, als je hem precies in het midden balanceert kost het nauwelijks energie.Redax schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:22:
Wat ik mij nou al een hele tijd af vraag en hier niet voorbij zie komen, hoe zit het nou met gewicht van een beetje motor? Ben zelf van plan te gaan lessen om vervolgens een R6 of iets dergelijks te halen. Ik ben zelf niet zo stevig gebouwd, ben 1.75 en weeg maar 67 kilo. Zou ik zo'n R6 recht kunnen houden in stilstand? Wat zijn jullie ervaringen?
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Net na het tanken nog niet eens, drooggewicht van een recente R6 is amper meer dan 160 kg
Motorrijders lijken breder door de schouderbescherming in hun jasRedax schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:28:
Bedankt voor de reacties, ik vroeg het voornamelijk omdat ik meestal vooral grote en wat bredere mannen op dat soort motoren zie.
Ik ben 1.83 en 58 kilo. Ik houd een FZS600 (2000) natgewicht ~240kilo ook gemakkelijk overeindRedax schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:22:
Wat ik mij nou al een hele tijd af vraag en hier niet voorbij zie komen, hoe zit het nou met gewicht van een beetje motor? Ben zelf van plan te gaan lessen om vervolgens een R6 of iets dergelijks te halen. Ik ben zelf niet zo stevig gebouwd, ben 1.75 en weeg maar 67 kilo. Zou ik zo'n R6 recht kunnen houden in stilstand? Wat zijn jullie ervaringen?
Dat lijkt me ook geen gezonde BMIFrontysco schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:40:
[...]
Ik ben 1.83 en 58 kilo. Ik houd een FZS600 (2000) natgewicht ~240kilo ook gemakkelijk overeind
Klopt inderdaad, ik eet (meer) dan genoeg en ook gevarieerd. Ben al talloze keren bij de HA geweest maar die kunnen niets vreemds ontdekken. Leef er maar mee was de uitkomstWokschotel schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:50:
[...]
Dat lijkt me ook geen gezonde BMI(zei degene met 1.94 @ 92 kg)
Of door hun dikke pensWidow schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:31:
[...]
Motorrijders lijken breder door de schouderbescherming in hun jas
@Frontysco lintworm?
[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 21-03-2013 15:54 ]
Vaak bu'j te bang!
Als je de motor maar rechtop houdt dan is er niets aan de hand. Pas als je hem (erg) schuin gaat houden wordt het lastig, zeker omdat je ook niet zo lang bent en het zitje op een R6 vrij hoog is. Maar in het dagelijks gebruik zie ik weinig problemen.Redax schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:22:
Er zijn ook mensen die op een goldwing rijden. Die zijn bijna 3x zo zwaar als een R6. En die mensen zijn zelf meestal niet 3x zwaarder dan jij.
Have a wheelie good weekend!
Ik heb op de Tingietersdonk in Apeldoorn gewoond, en had daar de motor op de stoep onder de galerij staan. Deze is eind 2009 (door hangjongeren?) in de fik gestoken en volledig afgebrand. Vrij kort daarna een andere motor gekocht, en deze daar in de buurt neergezet, ook met een hoes er overheen. Die is in mijn vakantie lichtjes aangevreten door een aansteker oid. Gelukkig had een buurman het op tijd door en heeft wat jongens weggejaagd, anders was dat wellicht motor no. 2 geworden die in de hens zou gaan.prutsger schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:33:
Motor staat er al een paar maanden prima, ook al is de toegangsdeur de laatste tijd al vaak kapot waardoor je ook zonder sleutel naar binnen kunt. Het was altijd een grote open portiek waar veel hangjongeren stonden (op een winkelcentrum naast supermarkt) maar dat is een sinds een jaartje afgesloten. Heb de motor niet eens aan een kettingslot, omdat deze toch nauwelijks wat waard is en ik er zelf niks voor heb betaald.
Nu kan ik dus eerst weer een nieuwe tankdop regelen voor ik uberhaupt weer kan rijdenIk hoop dat die er voor mijn motor (Suzuki GS550E 1980) ook met slot zijn.
Lang verhaal kort: tegen de weersomstandigheden helpt een hoes prima, tegen vandalisme bar slecht. Ik heb ook al overwogen om de motor in de parkeergarage bij de Eglantier te zetten, maar daar stond hij nog meer uit het zicht en in de buurt van de door jou genoemde hangjongeren
Precies. Een zware motor heb je in principe alleen 'last' van als je 'm moet parkeren, dus met manoeuvreren. Maar als je groot genoeg bent (dus pootje stevig aan de grond) valt dat ook reuze mee. Die hele zware jongens hebben vaak een achteruit erop. Ander kom je wel in de garage, maar er niet meer uit...FragDaddy schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:11:
[...]
Er zijn ook mensen die op een goldwing rijden. Die zijn bijna 3x zo zwaar als een R6. En die mensen zijn zelf meestal niet 3x zwaarder dan jij.
Dat wil ik toch even nuanceren:mphilipp schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:45:
[...]
Precies. Een zware motor heb je in principe alleen 'last' van als je 'm moet parkeren, dus met manoeuvreren. Maar als je groot genoeg bent (dus pootje stevig aan de grond) valt dat ook reuze mee. Die hele zware jongens hebben vaak een achteruit erop. Ander kom je wel in de garage, maar er niet meer uit...
Er is wel degelijk flink verschil tussen zware motoren, namelijk hoe hoog dat gewicht zit. Een Goldwing draagt z'n enorme gewicht bijzonder laag, waardoor ze erg handelbaar zijn (zie 1001 filmpjes over hoe je die dingen kunt rijden). Tegenovergestelde is een zware allroad (zeg maar Varadero/R1200GS-categorie) die erg hoog op z'n wielen rijdt, maar nog steeds richting de 300kg gaat. Zodra je eenmaal beweegt maakt het allemaal weinig uit inderdaad, maar op lage snelheid en bij stilstand moet je erg oppassen met zoveel gewicht zo hoog.
Heb het zelf ook meegemaakt, eerste motor was een BMW K75RT met 257kg best hoog. Nu ben ik ook niet de kleinste, dus kon ik er prima mee overweg, desalniettemin paar keer om laten donderen. Nu een nog zwaardere Honda PC800 met 274kg, maar die het veel lager draagt. Ding voelt aan alsof het de helft weegt van die BMW en heb zelfs bij domme/lompe acties nooit om laten donderen, zelfs overeind gehouden toen ik (stapvoets) alle grip verloor op beide wielen in verse sneeuw op ijslaag.
Dus als je klein bent en zorgen maakt, minder letten op totaalgewicht en focussen op hoe hoog dat gewicht zit
Oslik blyat! Oslik!
Een ronddraaiend wiel wil altijd rechtop! Als je stil gaat staan raak je vanzelf vertrouwd met 1 voet als jiffy. evt. kan je tegen duwen met een voet op het andere stepje maar dat helpt niet echt. Geeft alleen het gevoel dat je het ding stevig vast hebt.Redax schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:22:
And it goes BRAAAAAPP!
Vaak bu'j te bang!
Mja als je met een lichtere motor op stap gaat en je bent zelf ook niet zo zwaar is dat toch wel fijner hoor, je stuurt veel makkelijker vanuit je benen. Maar ik loop tegen hetzelfde aan ja, op 1 cm na even lang en bij veel motoren zit ik met mijn lange benen tegen of over de kuipen...PilatuS schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:52:
Lang zijn is ook niet alles met motoren. Ik wil sowieso sportmotoren rijden en dan zit altijd met je benen opgevouwen op zo'n ding. Mijn SV heb ik ook gekocht omdat het een vrij grote motor is. Als ik naast een S1000RR sta vind ik het net een brommer qua formaat. De afgelopen 10 jaar zijn ze ook alleen maar kleiner geworden. Prima voor Japanners van 1.65 maar niet voor mij met mijn 1.98. Met een lengte van 1.75 is een R6 juist perfect qua formaat. Zolang de motor maar recht gehouden wordt maakt het gewicht sowieso niets uit. Of het dan 150 of 250 kilo is boeit niet.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
BMI is dan ook een vreselijke maat, verzonnen door een Belgische wiskundige die wilde beschrijven hoe men er uit zag...Wokschotel schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:50:
[...]
Dat lijkt me ook geen gezonde BMI(zei degene met 1.94 @ 92 kg)
Dat de medische wereld het opeens handig leek om het als voorschrift te gaan gebruiken...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ja, maar het komt dus voornamelijk tot uiting bij het manoeuvreren op lage snelheid. Mijn RT is met bepakking ook niet leuk als ik heel langzaam door de rommel moet. Normaal heb je daar geen last van, maar als je zeg maar over een oneffen niet-verhard pad rijdt, wil je een beetje snelheid hebben (ook al hobbelt het). Ik heb dat dus wel eens gehad dat er eentje voor me ging zitten sukkelen en dan moet ik er gewoon voorbij, anders val ik om.dion_b schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:43:
[...]
Dat wil ik toch even nuanceren:
[knip]
Dus als je klein bent en zorgen maakt, minder letten op totaalgewicht en focussen op hoe hoog dat gewicht zit
Een hoge (zware) off/allroad heeft dat ook, daar kun je ook moeilijk mee trial rijden. Het kán natuurlijk wel, maar je moet dan toch wel een beetje worstelen en de spierballen gebruiken. En vaak lukt het dan beter met een beetje snelheid.
Ligt eraan welk bouwjaar, mijn ZX6R weegt toch ook snel 190 kg terwijl er ook ZX6R's zijn van krap 160 kgChakotay schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:29:
[...]
Net na het tanken nog niet eens, drooggewicht van een recente R6 is amper meer dan 160 kg
Nog erger als ik dus, en ik heb ook wel een beetje een laag gewicht, maar een snelle vertering waardoor ik er weinig aan krijg...Frontysco schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:53:
[...]
Klopt inderdaad, ik eet (meer) dan genoeg en ook gevarieerd. Ben al talloze keren bij de HA geweest maar die kunnen niets vreemds ontdekken. Leef er maar mee was de uitkomst
192kg op precies te zijnUTwizard schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:07:
[...]
Ligt eraan welk bouwjaar, mijn ZX6R weegt toch ook snel 190 kg terwijl er ook ZX6R's zijn van krap 160 kg
* The Legend stapt in hetzelfde schuitje.Joopieboy schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:17:
[...]
Mja als je met een lichtere motor op stap gaat en je bent zelf ook niet zo zwaar is dat toch wel fijner hoor, je stuurt veel makkelijker vanuit je benen. Maar ik loop tegen hetzelfde aan ja, op 1 cm na even lang en bij veel motoren zit ik met mijn lange benen tegen of over de kuipen...
Als het weer 20+ is ga ik een keer een Z750 huren, dat schijnt een mooie naked te zijn die groot genoeg is voor mijn benen
Ik ben toch malle pietje niet!
De Bullet HD action camera is al tijden in de aanbieding bij Media Markt (fysiek) voor 69 euro. Dat lijkt mij ook een fijnere oplossing voor op de helm dan dit ding.martinusz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 00:09:
http://m.ibood.com/nl/nl/
Action cam misschien interessant voor op de motor?
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Daar kon ik ook goed op zitten, alleen die vering schijnt minder te zijn. Nieuwe Honda NC700 ging ook goed op de beurs. Die wil ik nog eens huren voor de lente rit eind April.The Legend schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:16:
[...]
* The Legend stapt in hetzelfde schuitje.
Als het weer 20+ is ga ik een keer een Z750 huren, dat schijnt een mooie naked te zijn die groot genoeg is voor mijn benen
Gopro hero anyone?martinusz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 00:09:
http://m.ibood.com/nl/nl/
Action cam misschien interessant voor op de motor?
Daar heb ik een paar keer op gezeten bij dealers/motorbeurs en dat zit inderdaad wel goed met een beetje lengte (ik ben +/- 1.92). Ik ga alleen liever voor de v-twin roffel (SV650) ipv het gejank van een 4 in lijnThe Legend schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:16:
[...]
* The Legend stapt in hetzelfde schuitje.
Ik rijd daarmee. Een andere oplossing is nog AEE cam. Geeft ook echt ontzettend mooi beeld en is iets goedkoper dan de hero silver.
https://www.bike-design.c...Fcategorie%2F91%2Fcameras
No signature required.
Of een paar maatjes ook meegaan merk ik vanzelf wel, maar ondergetekende gaat zoiezo. Heb er weer in in!
YouTube: MVI 0061
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
69€? 229€ zie ik staan? Ben nog steeds opzoek naar zoiets voor een redelijke prijs en 69€ klinkt opzich niet verkeerd.Ricepuppet schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 01:06:
[...]
De Bullet HD action camera is al tijden in de aanbieding bij Media Markt (fysiek) voor 69 euro. Dat lijkt mij ook een fijnere oplossing voor op de helm dan dit ding.
[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 22-03-2013 10:01 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Het is alleen niet echt super warm zaterdag, 2 a 3 graden.
Wat denken jullie?
Ik heb een 3 delige jas + broek (waterdichte voering + thermovoering)
Is dat warm genoeg op de motor als ik gewoon een spijkerbroek en trui hier onder aan doe?
Heb nog niet gereden met m'n nieuwe motorkleding namelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Phreak op 22-03-2013 11:27 ]
Blyatifull
Mooi weer? welk weerbericht heb jij geluisterd?Phreak schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:27:
Hmmm dit weekend mooi weer, ik zit te overwegen om een proefrit te bespreken.
Het is alleen niet echt super warm zaterdag, 2 a 3 graden.
Wat denken jullie?
Ik heb een 3 delige jas + broek (waterdichte voering + thermovoering)
Is dat warm genoeg op de motor als ik gewoon een spijkerbroek en trui hier onder aan doe?
Heb nog niet gereden met m'n nieuwe motorkleding namelijk.
Ik hoor net nog voorbij komen dat ze waarschuwen om morgen niet te lang buiten te zijn ivm gevoelstemp. van -15
KNMI:
Morgen overdag is er vrij veel bewolking en in de loop van de middag kan er in de zuidelijke helft van het land af en toe (natte) sneeuw vallen. In het noorden blijft het droog en schijnt de zon geregeld. De middagtemperatuur komt met moeite boven het vriespunt. De krachtige tot harde oostenwind blijft onverminderd doorstaan, waardoor het bijzonder koud aanvoelt.
[ Voor 22% gewijzigd door Martinusz op 22-03-2013 11:36 ]
Heb een shirt met lange mouwen, spijkerbroek + motorkleding waar ik de thermo voering er nooit in heb laten zitten
10km verderop gevoel in mn rechter hand verloren maar verder niet echt boeiende dingen meegemaakt.
Als je een koukleum bent zal dat niet genoeg zijn, als je net als mij wel tegen een stootje kan, tja, dan moet je kleding meer dan genoeg zijn om het warm te houden.
Een gevoelstemperatuur van -15 met een zonnetje vind ik mooier weer dan regen en een gevoelstemperatuur van +4. Comfortabeler is andere koek...martinusz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:29:
[...]
Mooi weer? welk weerbericht heb jij geluisterd?![]()
Ik hoor net nog voorbij komen dat ze waarschuwen om morgen niet te lang buiten te zijn ivm gevoelstemp. van -15
Hmmm ik zie het nu net ja, windkracht 5.
Ik zat alleen naar neerslag en temp te kijken
Ik ga er nog even over nadenken.
Anders gaat het een goede test worden
Blyatifull
Zolang het windstil is kan je bij een zonnetje met -15 gewoon in je t-shirt rondlopen alsof er niets aan de hand is.der_joachim schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:35:
[...]
Een gevoelstemperatuur van -15 met een zonnetje vind ik mooier weer dan regen en een gevoelstemperatuur van +4. Comfortabeler is andere koek...
Bougie
Olie
olie filter
Die bougie is zo een platina ding van 33 euro
Gelukkig zit er maar 1 in..
Motor heeft nu 8000 km gelopen, bougie is nog lang niet aan de beurt maar vind het voor me zelf een fijn gevoeld dat dit soort zaken door mij zelf vernieuwd zijn en dus de staat er van bekend is.
Net ff warm gereden, nu een hapje eten en dan kan de olie er uit, kacheltje in de schuur staat al aan..bbrrr
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
[ Voor 28% gewijzigd door Tylen op 22-03-2013 12:40 ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Media Markt Alexandrium, Rotterdam.Phyxion schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:58:
[...]
69€? 229€ zie ik staan? Ben nog steeds opzoek naar zoiets voor een redelijke prijs en 69€ klinkt opzich niet verkeerd.
Ben er al een paar keer langsgelopen, telkens twijfel ik.
Hmm, druksensor?Tylen schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:40:
Zo. De laatste sensor is binnen gekomen. Nu eindelijk de motor afmaken
[afbeelding]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Maar een dikke tweehonderd kilometer te ver wegRicepuppet schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:49:
[...]
Media Markt Alexandrium, Rotterdam.
Ben er al een paar keer langsgelopen, telkens twijfel ik.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
True dat.Widow schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:58:
[...]
Zolang het windstil is kan je bij een zonnetje met -15 gewoon in je t-shirt rondlopen alsof er niets aan de hand is.
Graadje of 20 hier (boven nul)

Mijn slot is zo bevestigd een Luma schijfremslot (lekker verstopt en uit het zicht).
[ Voor 3% gewijzigd door aveenhuysen op 22-03-2013 14:42 ]
MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE
Nope
Eigenlijk wel. Maar krijg de gear indicator niet goed aan de praat met gps snelheid. Die heeft mechanische snelheid nodig. Dit is dus een wheel speed sensor (hall-sensor).steveman schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:50:
Remdruk was toch nog aan de beurt?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ga het toch proberen, net ff gebelt met de dealer.
Morgen staat de Suzuki sv650s voor me klaar
Blyatifull
Niets van aantrekken dat de vering niet instelbaar is. Hoeveel mensen weten uberhaupt hoe ze de vering zouden moeten bijstellen? En de motor is inderdaad wat zwaarder dan de concurrentie... Tja...aveenhuysen schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:42:
Zo even de Z750 gewassen (die slechte naked bike, is alleen al sinds 2007 in de top 3 van best verkochte motorfietsen te vinden :-) )
Graadje of 20 hier (boven nul)
[afbeelding]
Mijn slot is zo bevestigd een Luma schijfremslot (lekker verstopt en uit het zicht).
[afbeelding]
Over dat slot: is dat niet te zwaar voor die taartschep? Het is tenslotte maar plastic. Worden de krachten door het gewicht van dat slot niet te groot?
Ik heb mijn slot (Een Abus Granit Detecto of zoiets) onder het zadel liggen, ingeklemd in schuim omdat ie anders gaat stuiteren en schuiven, en zo op mijn scottoiler gaat hameren.
[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-03-2013 15:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()