Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 447 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.126 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

aveenhuysen schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:42:
Zo even de Z750 gewassen (die slechte naked bike, is alleen al sinds 2007 in de top 3 van best verkochte motorfietsen te vinden :-) )
Ziet er heel goed uit, ik hoop dat ik morgen mijn "slechte/zware z750" even uit kan laten ;) :)

[YouTube: http://youtu.be/hbGUAkzdlwE]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

Fietsbeleving is heel persoonlijk, maar ook populair != juist.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zeau, Nu de Britse delegatie in de commissie over de APK heeft besloten dat wij allen vervoerders vd dood zijn/hebben en diezelfde commissie weigert wederhoor te geven aan de FEMA dan wordt het tijd oor wat actie, hoop ik.

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

Voor de duidelijkheid, het gaat dus hierom;
YouTube: Chair of Transport Committee Brian Simpson MEP calls motorcycles "death carriers"
Wat een koekwaus 8)7

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
zal zijn lijk achter mijn motor meeslepen als het een deathcarrier moet worden :r

20 april naar Brussel zo te zien

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 22-03-2013 18:55 ]

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:40:
Zo. De laatste sensor is binnen gekomen. Nu eindelijk de motor afmaken :)

[afbeelding]
En wat kost zo´n remdruk sensortje?

(vast prijzig)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Remdruk is €175,- maar daar heb ik nog niet actief naar gezocht dus moet wel iets goedkoper kunnen..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe motorfiets, met handverwarming. Misschien dat iemand mij antwoord kan geven op het feit waarom mijn linkerhand altijd kouder word dan mijn rechterhand? Handverwarming wilt overigens voor geen meter helpen, mijn klauwen links doen altijd veel meer pijn door de kou dan mijn rechterhand :F

Is het misschien hetzelfde gegeven als bloed doorstroming bij een muishand?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:33:
Of de ene kant is kaputt :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b
  • Laatst online: 08:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meestal werd mijn rechterhand kouder omdat ik daar toch enige druk moest aanhouden om gas bij te geven.

Maar idd, hoezeer handvatverwarming mooi is, is het niet alles. Ben momenteel aan het spelen met stuurmoffen. Zien er niet uit, maar goedkoop en doeltreffend :)

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
Ricepuppet schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:33:
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe motorfiets, met handverwarming. Misschien dat iemand mij antwoord kan geven op het feit waarom mijn linkerhand altijd kouder word dan mijn rechterhand? Handverwarming wilt overigens voor geen meter helpen, mijn klauwen links doen altijd veel meer pijn door de kou dan mijn rechterhand :F

verwarmd van binnen en niet van buiten dus dat kan betekenen dat een van de 2 zijdes stuk is. direct erna komt door de kou. langer erna welkom bij de club van mensen met 1e graads brandwonden :X

• Ricepuppet
Ze doen het beiden, ik heb ze vaak genoeg getest. Zelfs het linker handvat gloeit nog harder dan het rechterhandvat. Ik zit er ook aan te denken om handkappen aan te schaffen om mijn handen uit de wind te halen.

Handverwarming is inderdaad niet alles. Het is een 'extra verwelkoming' dat een beetje helpt. Toppen van mijn vingers blijven alsnog koud.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:41:
Maar idd, hoezeer handvatverwarming mooi is, is het niet alles. Ben momenteel aan het spelen met stuurmoffen. Zien er niet uit, maar goedkoop en doeltreffend :)
Als je inderdaad de hele winter door blijft rijden, maar normaal gesproken is het toch wel voldoende. Hoewel ik natuurlijk een soort handkappen heb (spiegels op de kuip die de wind van de hand houden). Dat scheelt een jas. In de regen is handvatverwarming ook wel lekker.
Ik vind het ruim voldoende tot een graad of -5 en dan met ritten van max. 1 uur. Maar ik denk niet dat je met -10 gezellige toertochtjes gaat maken, wel? ;) Tenzij je naar het Elefantentreffen gaat. Maar dan is een zijspan ook wel handig vanwege de sneeuw. En om een houtvuur in te stoken voor onderweg, want dat gaat de handvatverwarming zeker niet trekken :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01 21:27

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:26:
Maar dan is een zijspan ook wel handig vanwege de sneeuw. En om een houtvuur in te stoken voor onderweg,
I lolled.. _O-
Ik rijd overigens nu (vanmiddag nog) gewoon met mijn zomer handschoentjes, na een uurtje krijg ik wel koude vinger toppen maar het is te doen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ricepuppet
Bommes schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:33:
[...]

I lolled.. _O-
Ik rijd overigens nu (vanmiddag nog) gewoon met mijn zomer handschoentjes, na een uurtje krijg ik wel koude vinger toppen maar het is te doen.
Dan zit je waarschijnlijk in het betere deel van Nederland. Hier in de Randstad krijg ik ze maar moeilijk warm met die gure, keiharde wind. En ik draag dan gewoon dikke winterhandschoenen + de handverwarming.

Na afloop moet ik nog een blote vuist maken en warme lucht inblazen om een beetje op temperatuur te komen :|

Verwijderd

handkappen zullen wel zeker helpen.

Mijn vader heeft bijvoorbeeld GS handkappen op zijn R1200R, dat in combinatie met handvat verwarming werd best goed (plus die handkappen zien er best geinig uit op de R)

mischien dat je deze zomer eens op je gemak kan gaan zoeken naar een zelfde oplossing
(if all hope fails, stuurmoffen)

Besef me net dat ik iets positiefs heb gezegt over BMW, wil niet de verkeerde indruk achterlaten dus ter compensatie:Afbeeldingslocatie: http://www.gerritspeek.nl/motor/bmw-r1200r/fotos/r1200r-hangtieten.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 09:29 ]

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Ricepuppet schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:26:
Ze doen het beiden, ik heb ze vaak genoeg getest. Zelfs het linker handvat gloeit nog harder dan het rechterhandvat. Ik zit er ook aan te denken om handkappen aan te schaffen om mijn handen uit de wind te halen.

Handverwarming is inderdaad niet alles. Het is een 'extra verwelkoming' dat een beetje helpt. Toppen van mijn vingers blijven alsnog koud.
Handkappen zijn ook niet alles. Sommige introduceren een soort van windstroming die nog akeliger over je handen lijkt te vallen dan als je zonder zou rijden.

Ze beschermen wel goed tegen spiegels van auto's :*)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:26:
[...]

Ik vind het ruim voldoende tot een graad of -5 en dan met ritten van max. 1 uur. Maar ik denk niet dat je met -10 gezellige toertochtjes gaat maken, wel?
Dat niet, maar moet voor m'n werk geregeld anderhalf uur onderweg zijn, en begin februari moest ik nog door sneeuw ploegend naar Gent rijden en terug via Helmond, alles bij elkaar 500km in een week. Die moffen hebben zich toen bewezen. M'n regenpak ook - met alle sneeuw ben ik gewoon met mid-season jas en een pluizige trui en daar regenpak overheen gaan rijden. Werkte prima :)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:56:
[...]
Die moffen hebben zich toen bewezen.
Dat hebben ze in 40-45 ook al gedaan :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:33:
[...]
Wat zijn voor jou zomerhandschoenen? Als ik die van mij aantrek, kan ik linea recta naar de SEH voor bevroren vingers. Misschien amputatie :X

Ik heb dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.ascycles.com/images/products/a/airflow2gloves.jpg
BMW Airflow, met gaatjes in het leer en mesh op de rug van mijn hand. Je voelt de wind er doorheen gaan.
Ik heb nog een ander paar handschoenen, en dat zijn eigenlijk mijn herfst/winter handschoenen. Mijn derde paar zijn een paar hele dikke échte winterhandschoenen. Voor als het onder de 5 graden is zeg maar. Die andere redden het ook nog wel met de handvatverwarming op 11, maar die dikke zijn dan een stuk comfortabeler.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:50

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik rij al de hele winter in m'n Berik zomer-sporthandschoenen zonder handvatverwarming, ben ik nu raar? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/EZfotoMiddel/750227.jpg

Het zijn wel 'lange' handschoenen en woonwerk is maar 30 km enkele reis, dat scheelt wel.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:35:
[...]

Wat zijn voor jou zomerhandschoenen? Als ik die van mij aantrek, kan ik linea recta naar de SEH voor bevroren vingers. Misschien amputatie :X
Revit Bliss:
Afbeeldingslocatie: http://www.cycleshopheerlen.nl/afbeeldingen/producten/product_10304.jpg
Gaatjes aan de zijkanten van de vingers maar volgens mij verder wel een "vrij dikke" zomer handschoen.
Nou rijd ik als (sinds kort) werkeloze geen woon werk kilometers op de motor.. 8)7 dat zal wel wat verschil maken.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledingwinkel.nl/images/products/image-3262-6684-700-700-0-0.png

Ik de Buse Cooper. Ideale handschoenen, maar je merkt toch dat de kou overal doorheen komt, hoe warm je je ook kleed.

Gelukkig rijd ik met dit weer maar 25 minuten heen en 25 minuten terug per dag naar werk. Ik heb een keer met dit weer iets meer dan een uur gereden; ik dacht dat ik dood ging. Ben na 40 minuten bij een pompstation gestopt en mezelf opgewarmd/pauze genomen + een Red Bull :+

Het schijnt dat voor een TDM 900, de handkappen van een V-Strom perfect passen. Alleen die prijzen voor twee stukken plastic. Belachelijk. Goedkoopste wat ik kan vinden is 75 euro.

Afbeeldingslocatie: http://di1-3.shoppingshadow.com/images/pi/29/ed/85/127323396-400x440-0-0_suzuki+dl650+hand+guards.jpg

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

En als je gaat eBayen, dan kom je vaak wel leuke dingen voor vrij weinig tegen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:46:
[...]
Revit Bliss:
[afbeelding]
Gaatjes aan de zijkanten van de vingers maar volgens mij verder wel een "vrij dikke" zomer handschoen.
Nou rijd ik als (sinds kort) werkeloze geen woon werk kilometers op de motor.. 8)7 dat zal wel wat verschil maken.. :P
Moeilijk te zien, maar ik denk dat ze idd ietsje warmer zijn dan die Airflow (daar hebben ze ook een doorwaaipak van). Dat is alleen een vrij dun stuk leer (ongevoerd) en gaatjes aan de zijkant en een soort gaas op de rug van de hand. Echt gemaakt om te ventileren en dat doet ie ook goed. Volgens BMW voor temperaturen boven de 20c, maar ik kan ze doordat ik uit de wind zit met mijn handen nog wel tot 15c aan. En ik ben echt niet zo'n koukleum.
Voor lagere temps of met regen doe ik die andere handschoenen aan. Geen idee welk merk het is, maar het zijn licht gevoerde leren dingen.

• Ricepuppet
Joopieboy schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:54:
En als je gaat eBayen, dan kom je vaak wel leuke dingen voor vrij weinig tegen. :)
Ik leef op eBay.

Als eBay een vrouw was, was ik met haar getrouwd. Ik heb gezocht, maar kan niets vergelijkbaars vinden op eBay als de V-Strom handkappen voor een normale prijs.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:22
mphilipp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:30:
[...]

Dat hebben ze in 40-45 ook al gedaan :+
*kuch*39-45*kuch* Bovendien zijn ze tweede geworden. Opscheppers. :+

Entropy isn't what it used to be

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gisterenmiddag mijn CB600S maar eens weggebracht voor een beurtje... Moest wel zeggen dat ik me echt een mooi weer rijder vond :). Vervelende wind, koude handen (zomer handschoenen :)), miste mijn kacheltje...

Verder had de motor echt moeite om te ontwaken. Wel heel de winter aan de druppelaar gestaan, maar het duurde wel een aantal pogingen voordat hij liep. Hij liep ook niet echt mooi, maar na een paar minuten was het al stukken beter.

Was overigens ook wel koud (3 graden), normaal wordt hij alleen gewekt als het +15 graden ofzo is :+.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Kan heel goed zijn dat de bougies wat vervuild zijn. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:46
Ricepuppet schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:53:

Het schijnt dat voor een TDM 900, de handkappen van een V-Strom perfect passen.
Klopt :)
Alleen die prijzen voor twee stukken plastic. Belachelijk. Goedkoopste wat ik kan vinden is 75 euro.
Klopt :'(

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:05
Ik ben maar eens begonnen met mijn oude motor om te kijken waarom die niet wil starten:

- Draait rond
- Bougies vonken
- Benzine is er (ruikt altijd goed :+ )

Dus next job is de carburateurs eraf halen.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/903337_504086552985351_504350065_o.jpg

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DECOY88
(overleden)
winkelwagen schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:23:
[...]

Handkappen zijn ook niet alles. Sommige introduceren een soort van windstroming die nog akeliger over je handen lijkt te vallen dan als je zonder zou rijden.

Ze beschermen wel goed tegen spiegels van auto's :*)
}:| klinkt bekend :Y

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

winkelwagen schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:23:
[...]
Daarom ontwerpt BMW dat soort dingen ook echt in de windtunnel. Wat dat betreft is de windbescherming prima. Op de K1100RS die ik had zat een heel klein pisruitje, maar door het verstelbare spoilertje er bovenop zat je hoofd lekker uit de wind. Daar kon Yamaha nog wat van leren met dat rare ding op de Diversion. Die genereerde zoveel turbulentie dat je een zere nek had na een lange rit.

Daarom roepen veel mensen dat ruitjes en kuipen klote zijn. De nuancering daarbij is: slechte ruitjes zijn klote. Als het goed ontworpen wordt, en niet alleen maar als een soort sierraad dient, is het echt wel functioneel. Zo ook met die handkappen. Acerbis verkoopt er trouwens ook spoilers voor.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:31:
[...]

Daarom ontwerpt BMW dat soort dingen ook echt in de windtunnel. Wat dat betreft is de windbescherming prima. Op de K1100RS die ik had zat een heel klein pisruitje, maar door het verstelbare spoilertje er bovenop zat je hoofd lekker uit de wind. Daar kon Yamaha nog wat van leren met dat rare ding op de Diversion. Die genereerde zoveel turbulentie dat je een zere nek had na een lange rit.

Daarom roepen veel mensen dat ruitjes en kuipen klote zijn. De nuancering daarbij is: slechte ruitjes zijn klote. Als het goed ontworpen wordt, en niet alleen maar als een soort sierraad dient, is het echt wel functioneel. Zo ook met die handkappen. Acerbis verkoopt er trouwens ook spoilers voor.
een goede ruit is goed, maar met een halfbakken ruitje kan je beter naked rijden :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:03:
[...]
een goede ruit is goed, maar met een halfbakken ruitje kan je beter naked rijden :X
Exact. Kost je bijna je hoofd.
Bij de GS zie je erg veel van die flapjes. Blijkbaar is dat ruitje niet voor iedereen hoog genoeg. Het kan heel irritant zijn als een ruitje nét teveel turbulentie veroorzaakt bovenop je helm.

Wat trouwens grappig is, is dat een vriend van me zo'n flap kocht, en dat ik daarna last had van zijn turbulentie als ik achter 'm reed. En ik zat niet echt bovenop zijn nummerplaat. Maar toch. Op de heenweg (800+ km) nergens last van en op de terugweg als ik pal achter 'm reed, voelde ik een turbulentie. Het werkt dus... ;)

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:41
Die groene sticker op de voorpoot is van de APK (ITV) (eerste APK na 3 jaar en daarna elke 2 jaar).

HIer al jaren zo die APK (RWT).

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• DECOY88
(overleden)
zo opgelost.
een omwenteling extra op de veer.
de andere gashandel
witte blokje bijgewerkt omdat die tegen de gashandel gedrukt werd.

nu de lijm van mijn handvat even laten drogen

• winkelwagen
mphilipp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:31:
[...]

Ik rijd een 1150GS, maar die windtunnel heeft met mij geen rekening gehouden. En met de Touratech spoilers erop is het niet veel veranderd, behalve dat de regen nog minder invloed heeft.

Ik ben niet zo groot, dus de standaardruit is wel chill. Als ik ga staan voel ik voel de wind op m'n bakkes.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BMW heeft idd naast een paar erg goede ruiten ook wat gedrochten ontworpen. Heb er twee verschillende voor m'n K75RT gehad, beide presteerden het om mijn hoofd pal in de turbulentie te plaatsen. Als die motor het overleefd had tot de volgende zomer zou ik rond deze tijd (uitgaande van normaal weer :P ) gewoon ruit erafgehaald hebben :o

Het verschilt echt per model (niet per fabrikant) of het ruitje goed is.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

winkelwagen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:09:
[...]
Ik rijd een 1150GS, maar die windtunnel heeft met mij geen rekening gehouden. En met de Touratech spoilers erop is het niet veel veranderd, behalve dat de regen nog minder invloed heeft.

Ik ben niet zo groot, dus de standaardruit is wel chill. Als ik ga staan voel ik voel de wind op m'n bakkes.
Ik snap het niet. De windtunnel heeft met jou geen rekening gehouden, maar de standaardruit is wel chill. Is ie nou goed of niet? :?

Ik heb ook maar ervaring met 2 modellen: de R850RT en een K1100RS, en met beiden is de windbescherming prima voor mij. Ik ben iets van 1.83. Op beide motoren was het ruitje (op de RS het spoilertje) verstelbaar.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dion_b schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:16:
BMW heeft idd naast een paar erg goede ruiten ook wat gedrochten ontworpen. Heb er twee verschillende voor m'n K75RT gehad, beide presteerden het om mijn hoofd pal in de turbulentie te plaatsen. Als die motor het overleefd had tot de volgende zomer zou ik rond deze tijd (uitgaande van normaal weer :P ) gewoon ruit erafgehaald hebben :o

Het verschilt echt per model (niet per fabrikant) of het ruitje goed is.
Erger nog, per ruitje ongeveer. Mijn vader had een kleine spoiler op zijn K75RT, waardoor hij perfect uit de wind zat. Ik ben 10 cm langer dan hij, en zat door die spoiler vol in de turbulentie. Zonder die spoiler had ik wel wat wind rond mijn hoofd, maar dat was een veel stabielere stroom zodat ik wel fijn kon rijden.

Bij de VFR kan ik ook goed het verschil merken: bij mijn vorige had ik een licht verhoogd MRA vervangingsruitje, bij de huidige zit de standaard ruit. Ik zit nu vol met mijn bovenlichaam in de wind, terwijl bij de oude alleen mijn hoofd in de wind zat. Zeker bij lange snelwegritten is het nu veel vermoeiender.

• winkelwagen
mphilipp schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:28:
[...]

Ik snap het niet. De windtunnel heeft met jou geen rekening gehouden, maar de standaardruit is wel chill. Is ie nou goed of niet? :?

Ik heb ook maar ervaring met 2 modellen: de R850RT en een K1100RS, en met beiden is de windbescherming prima voor mij. Ik ben iets van 1.83. Op beide motoren was het ruitje (op de RS het spoilertje) verstelbaar.
Het ging over de handkappen. Die zijn verschrikkelijk tegen de kou...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

winkelwagen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:16:
[...]
Het ging over de handkappen. Die zijn verschrikkelijk tegen de kou...
Oh, op die manier. Dat had ik even niet door.

Wel apart, ik had het idee dat ze wel handy waren. Of zijn er weer x-modellen van die kappen door de jaren heen? Ik weet dat Acerbis er losse spoilers bij kan leveren. Waarschijnlijk om dezelfde reden. In principe zijn die handkappen voor bescherming, maar de windstopperfunctie is wel een handige bijkomstigheid.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mijn ervaring (R1100GS kappen op K75RT) is dat ze marginaal helpen, en vooral icm handvatverwarming nuttig zijn, maar het blijft marginaal. Als het erg koud is, worden je handen dat ook. Als het erg nat is, worden je handen dat ook. Het houdt hooguit beetje van de wind van je handen, waardoor de verwarming van binnen beter z'n werk kan doen.

Oslik blyat! Oslik!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Komend weekend eindelijk eens gaan shoppen voor een motor :9 Sinds december 2011 bezit ik al de aantekening A op mijn rijbewijs, maar totaal nog niet de tijd gehad om een motor te kopen...

Nu het lente wordt (zo nu en dan is dat te merken tussen de sneeuwbuien door :+ ) begint het toch te kriebelen.

Nu nog besluiten wat ik eigenlijk wil gaan rijden :/ Er is zo veel keus... Een racer valt af, maar dan nog blijft er erg veel over... Desalniettemin heb ik er wel zin in :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me handig om eerst eens op een rij te zetten wat je eisen exact zijn (incl budget), vervolgens uit te zoeken wat daaraan voldoet en dan pas gaan kijken naar specifieke fietsen. Want anders blijft inderdaad erg veel over en kun je net zo goed ezeltje-prikje doen om een motor te kopen :z

Oslik blyat! Oslik!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dion_b schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:29:
Lijkt me handig om eerst eens op een rij te zetten wat je eisen exact zijn (incl budget), vervolgens uit te zoeken wat daaraan voldoet en dan pas gaan kijken naar specifieke fietsen. Want anders blijft inderdaad erg veel over en kun je net zo goed ezeltje-prikje doen om een motor te kopen :z
Zover was ik zelf ook al :) Ik maar voor alles lijstjes, dus ook voor dit soort zaken :+

Momenteel is mijn lijstje als volgt:
[ul]
• Budget +/- 5000 euro
• Bouwjaar na 2005
• Liefst iets met ABS
• Absoluut geen sport model, zoek meer een wat tour model (ik wil niet moeten liggen op mijn motor)
• Niet al te lomp
• Ontspannen met 2 man op kunnen zitten
• Iets van een koffertje zou leuk zijn

Op mijn lijstje staan momenteel onder andere:
[ul]
• Honda CBF (heb ik even op gelest)
• Kawasaki ER6 (heb ik de rest van de tijd op gelest)
• Yamaha Diversion

Ik ben nog niet zo'n held dat het snel moet gaan, ik ben denk ik meer een ontspannen (zelfs voorzichtige) rijder. Vond tijdens het lessen geen bal aan de snelweg, dus ik wil gewoon een motortje om lekker wat te touren (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik genoegen neem met een trage motor, er moet wel pit in zitten, maar net als met auto's, als het model sportief is rijd je ook sportiever, ongeacht het vermogen wat er in zit).
Daarnaast vindt mijn vrouw het absoluut niet tof als ik een racer zou nemen, ze kent mijn weggedrag in de auto, dus een snelle motor ziet ze niet echt zitten :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:17

Denko

|{ing Øf ßlitz

.Gertjan. schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:12:
[...]

Zover was ik zelf ook al :) Ik maar voor alles lijstjes, dus ook voor dit soort zaken :+

[ul]
• Budget +/- 5000 euro
• Bouwjaar na 2005
• Liefst iets met ABS
• Absoluut geen sport model, zoek meer een wat tour model (ik wil niet moeten liggen op mijn motor)
• Niet al te lomp

[ul]
• Yamaha Diversion
Een Versys niks voor je? Blok van de er6, alleen dan in een meer allroad saus. Voor 5000 euro heb je een goede met een topkoffer uit 2008+

MP link

Niet van mij die motor, ken de persoon ook niet, alleen een voorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Denko op 25-03-2013 10:22 . Reden: MP link ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Denko schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:17:
[...]

Een Versys niks voor je? Blok van de er6, alleen dan in een meer allroad saus. Voor 5000 euro heb je een goede met een topkoffer uit 2008+

MP link

Niet van mij die motor, ken de persoon ook niet, alleen een voorbeeld.
Ziet er ook goed uit, meteen even aan de shortlist toegevoegd. Thanks :)

• Ricepuppet
[...]

[ul]
• Budget +/- 5000 euro
• Bouwjaar na 2005
• Liefst iets met ABS
• Niet al te lomp

[ul]
• Yamaha Diversion

Ik ben nog niet zo'n held dat het snel moet gaan, ik ben denk ik meer een ontspannen (zelfs voorzichtige) rijder. Vond tijdens het lessen geen bal aan de snelweg, dus ik wil gewoon een motortje om lekker wat te touren (waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik genoegen neem met een trage motor, er moet wel pit in zitten, maar net als met auto's, als het model sportief is rijd je ook sportiever, ongeacht het vermogen wat er in zit).
Daarnaast vindt mijn vrouw het absoluut niet tof als ik een racer zou nemen, ze kent mijn weggedrag in de auto, dus een snelle motor ziet ze niet echt zitten :+
V Strom

Afbeeldingslocatie: http://www.givi.com.br/attachfile/content/moto_regionali_br/45663/0.0.1.suzukidl650vstrom.jpg

of

TDM 900?

Afbeeldingslocatie: http://oboia.org/data/media/217/Yamaha_tdm_900_2007_09_1920x1200.jpg

[ Voor 160% gewijzigd door Ricepuppet op 25-03-2013 11:38 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ben mijn motor aan het verkopen, een Kawasaki ZZR 600 uit 1991.
Wanneer begint het verkoop seizoen een beetje op gang? Het is nu nog vrij koud natuurlijk maar heb nog geen reakties gehad, en aangezien ik een andere wil gaan kopen zou het wel fijn zijn als ik hem over niet al te lange tijd kan verkopen. Op welke website kun je je motor het beste zetten?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-01 10:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Motorshopper is een goede keuze samen met marktplaats, voor budgetfietsen is speurders ook goed aan te raden.

Verder zou ik je prijs nog wat verder laten zakken, meer dan 40k, 22 jaar oud en niet de best verkoopbare kleur.

Asus Zenbook i7 256gb

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Zou zelf rond de 1000 euro verkoopprijs terecht willen komen, wat is dan een goede vraagprijs?
Ga hem vanavond ook op Speurders zetten. Voor marktplaats moet je betalen, en verkoop hem dan liever voor wat minder dan dat ik nog veel andere kosten maak.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-01 22:17

Mud

Is er al een definitieve datum besloten? ;)

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Mud schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:37:
[...]

Ik dacht ergens 1 april gelezen te hebben.
Wellicht wel wat koud voor de mooiweer-rijders :P

iRacing Profiel

• Ricepuppet
Eskimootje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:18:
Ben mijn motor aan het verkopen, een Kawasaki ZZR 600 uit 1991.
Wanneer begint het verkoop seizoen een beetje op gang? Het is nu nog vrij koud natuurlijk maar heb nog geen reakties gehad, en aangezien ik een andere wil gaan kopen zou het wel fijn zijn als ik hem over niet al te lange tijd kan verkopen. Op welke website kun je je motor het beste zetten?
Ik heb de mijne 3 weken geleden verkocht. Twee jongens uit Groningen die gewoon oprecht interesse hadden. Aardige gasten. Verkopen van een motorvoertuig gebeurt sporadisch; je moet enigzins geluk hebben dat je de juiste persoon vind.

Verkopen heb ik gedaan via onderstaande sites

http://www.advertentieplanet.nl/
http://www.marktplaza.nl/
http://www.marktnet.nl/
http://www.tweedehands.nl/
http://www.nationalemarkt.nl/forum.php
http://buurtlink.nl
http://www.tweedehands.net/
http://www.motorshopper.nl/
http://www.motor-forum.nl/forum
http://www.autoscout24.nl/
http://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=24
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php

En ik heb gewoon mijn advertentie 'ge-cross-post' op al die sites. Het is even wat werk (bijna 45 min. o.i.d.) maar je moet je even inspannen om een motorvoertuig te verkopen :)

Sommige van de fora lijken minder geschikt, maar je weet maar nooit. Het is ook een kwestie van mond op mond reclame; misschien kijkt een ander die iemand kent, die er net eentje nodig heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricepuppet op 25-03-2013 13:58 ]

Verwijderd

[...]

[ul]
• Budget +/- 5000 euro
• Bouwjaar na 2005
• Liefst iets met ABS
• Niet al te lomp

[ul]
• Yamaha Diversion
Met wat zoeken denk ik dat je ook een BMW F800ST zal kunnen vinden.
heel gunstig blokje, kwa koppel en verbruik, relatief onderhoud vrije riemaandrijving (gaat 40.000km mee)
klein kuipje met wat ik vond zeer comfortabele houding... (naar mijn persoonlijke mening)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

frankivo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:49:
[...]

Te koud voor leer, dat zéker.

Asus Zenbook i7 256gb

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon even wachten op de verwachtte warmtegolf :P

Bij mij blijft m'n fiets in ieder geval binnen met deze temperaturen én het nog aanwezige zout op de wegen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Mijn GSX-R blijft lekker binnen, de KTM gebruik ik dagelijks.

Asus Zenbook i7 256gb

• RikH
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11-2025
wimmel_1 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:18:
Gewoon even wachten op de verwachtte warmtegolf :P

Bij mij blijft m'n fiets in ieder geval binnen met deze temperaturen én het nog aanwezige zout op de wegen.
Bedankt voor deze prachtpost. Ik wordt echt blij van zulke berichten. _/-\o_ 8)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Hmm, op 1 april beginnen met alle kasten leeg te halen in de woonkamer en de kasten, tafels, zetels, ... te verhuizen naar de garage. Die vrijdag gaan we de vloer uitbreken omdat we met een lek in de centrale verwarming zitten. Worden dan nieuwe buizen gelegd en opnieuw vloeren, dan nog behangen en schilderen. Zal dus rond die dagen (weken) niet veel tijd kunnen vrijmaken voor een ritje. Hopelijk wordt het wat warmer want de verwarming zal toch enkele dagen compleet uit moeten.

Jammer voor het ritje want ik heb het afgelopen jaar amper 500 km gereden. :X De Viffer staat nu ook al ongeveer 6 maanden stil. :'(

Volvo Classic Club Belgium

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Eskimootje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:22:
Zou zelf rond de 1000 euro verkoopprijs terecht willen komen, wat is dan een goede vraagprijs?
Ga hem vanavond ook op Speurders zetten. Voor marktplaats moet je betalen, en verkoop hem dan liever voor wat minder dan dat ik nog veel andere kosten maak.
Vaste prijs 995,- euro ?

• DECOY88
(overleden)
[...]

@dionb
zullen we er de 14e van maken? dan kan 22 man als het weer meezit :X

Verwijderd

Afgelopen weekend mischien te veel gevraagd van mijn bandje... bij thuis komst leek het wel of ik een burnout had gedaan...

Woensdag komt er weer een nieuwe slof op te liggen. Deze keer weer een Michelin PR (#2 was me goed bevallen, nu maar eens #3 proberen)
200 euro incl montage... ach ja, spaanse economie moet ook op gang blijven...

zal binnen kort wel weer klagen dat ze zo weinig grip geven bij rechtuit rijden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2013 18:52 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

frankivo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:49:
[...]

Ghostrider schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:11:
[...]

Te koud voor leer, dat zéker.
DECOY88 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:49:
[...]

@dionb
zullen we er de 14e van maken? dan kan 22 man als het weer meezit :X
1 april is nu weekje weg idd.

Verwachtingen:
50% nat en koud (<10C)
40% droog en nog kouder (<5C)
10% droog en warm (>10C)

Zelf vind ik het allemaal best (al was het vanavond terug van werk wel erg koud met Siberische wind tegen), maar wat vinden jullie aanvaardbaar qua weer?

Dat het niet zeiknat mag zijn moge duidelijk zijn, maar vanaf welke temperatuur willen jullie de weg op? Als we dat van tevoren duidelijk hebben wordt het tzt ook helder voor iedereen of het nu op 1 april doorgaat of uitgesteld wordt tot de 14e.

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

1 april hebben wij een weekendje weg geplant met de camper + motor.
Dus of het nou koud is of niet ik ga zeker rijden, maar dan wel in zuid Limburg dus niet bij/met/op de GOT motor meet.
De 14de zie ik iets van een bloesem toch in de agenda staan, volgens mij was dat samen met de vrouw op de motor een rondje langs de Linge of zo iets.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik neem aan dat je een heel weekendje weg bent, niet alleen de 1e april?

Zo ja, heb je er rekening mee gehouden dat er zaterdag de Volta Limburg Classic wordt verreden? Klik op de link voor de routes Met andere woorden: wegafzettingen, omleidingen, verkeersregelaars, wielrenners en veel amateurs met veel te hoge testosteronwaarden in hun bloed. Als je dus zou willen genieten van dit deel van de Mergellandroute, zou ik dat niet op zaterdag proberen als ik jou was.

Ik gun iedereen zijn hobby, maar met de wielertochten in Zuid-Limburg loopt het de spuigaten uit. Zelf heb ik ook een hobby die niet iedereen kan waarderen (obviously de motor), maar ik probeer me wel te gedragen en niet onnodig overlast te veroorzaken. Enkele motorrijders verpesten dat voor een grote groep. Net zo met wielrenners. Enkele (nou ja, best veel) denken dat ze alles mogen op de weg en verpesten het zo helaas voor de groep die zich wel gedraagt. Het is niet voor niets dat veel Belgische gemeenten niet meer willen meewerken aan wielertochten, juist in België waar ze meestal erg schappelijk zijn met het verlenen van vergunningen!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Steephh
  • Laatst online: 16-01 09:15
Kom net dit tegen: http://otterparts.nl/projecten/ntv650.htm en http://otterparts.nl/projecten/ntv6502.htm

WTF :+ Opzich best leuk gedaan.. Misschien dat ik zoiets ook nog wel eens doe met mijn Revere.

[ Voor 12% gewijzigd door Steephh op 25-03-2013 21:04 ]

_@/'

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Steephh schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:04:
Kom net dit tegen: http://otterparts.nl/projecten/ntv650.htm en http://otterparts.nl/projecten/ntv6502.htm

WTF :+ Opzich best leuk gedaan.. Misschien dat ik zoiets ook nog wel eens doe met mijn Revere.
Knap gedaan maar koop dan een CBR. Ding ziet er niet uit, alleen al hoe het voorwiel erbij staat. Respect voor wat ie gedaan heeft maar het is nu echt een frankenstein motor geworden.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Positie van de wielen klopt niet helemaal idd, maar verder gaaf gedaan :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:34

4x2

lộn xộn quá

Ding rijdt prima hoor, zitpositie is wel wat apart :P

[ Voor 37% gewijzigd door 4x2 op 25-03-2013 21:54 ]

leeg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Erg leuk gedaan, respect voor de creativiteit, maar... Nee, sorry :P

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

Net of er een choppervoorvork/balhoofd in zit :P
Op MF is iemand die op zo'n NTV de kappen van zo'n 125cc Derbi/Cagiva Mito achtig ding passend heeft gemaakt. Zag er ook heel goed uit

Vaak bu'j te bang!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

[...]

[ul]
• Budget +/- 5000 euro
• Bouwjaar na 2005
• Liefst iets met ABS
• Niet al te lomp

[ul]
• Yamaha Diversion

Ik zie dat je globaal dezelfde wensen hebt als ik. Echter zal mijn budget iets lager uitvallen en ik kwam ook uit op een ER6 (F). Ik heb onlangs mijn A gehaald en ik ben een beetje aan het rondkijken voor een sportieve tourmotor. Ik laat de Naked bikes voorlopig links liggen doordat ik ik toch wel iets van een kap wil hebben en de motor gedeeltelijk afgedekt wil hebben.
De Versys en de Vstrom zouden prima motors kunnen zijn, maar deze zien er zo groot/lomp uit in het echt. Vooral als je hem naast ER6 zou plaatsen.
Ik zal je posts in de gaten blijven houden. Succes met je zoektocht!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:12

Afbeeldingslocatie: http://otterparts.nl/projecten/ntv/17.jpg

Wat een beunhaas, heerlijk :D

Deed me hier aan denken: http://www.twolefthands.nl/BMW/page01/bmw1.htm

:P

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hildo *O* Heeft die man al eens een standbeeld?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

[ul]
• Yamaha Diversion
Hoe groot ben je?

Ik heb met mijn niet bijzonder grote 1m86 al snel last gehad van te kleine motoren bij het lessen (CBF500 en ER5, ER6N ging wel goed), als je langere stukken gaat rijden telt dat nog meer mee.

In de regel zijn de meeste motoren gericht op mensen van zo'n 1m75 en zijn Europese fietsen vaak groter dan Japanners. Maar uitzonderingen zijn er altijd. Als je heel groot bent is een allroad allicht een idee, al worden die snel lomp. Ben je juist klein, dan heb je geluk en kun je naar een moderne incarnatie van een UJM kijken met jouw eisen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Steephh
  • Laatst online: 16-01 09:15
Haha, dat stuk is inderdaad geweldig.. . :P En Hildo (8>
Chakotay schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:20:
[...]

Hildo *O* Heeft die man al eens een standbeeld?
Nog niet, maar als het aan mij ligt komt die er wel! Heb overigens wel serieus nagedacht om ooit die BMW te kopen, maar is inmiddels aan iemand verkocht om te slopen. Missien ook wel een betere bestemming . :+

_@/'

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dion_b schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 00:54:
[...]

Hoe groot ben je?

Ik heb met mijn niet bijzonder grote 1m86 al snel last gehad van te kleine motoren bij het lessen (CBF500 en ER5, ER6N ging wel goed), als je langere stukken gaat rijden telt dat nog meer mee.

In de regel zijn de meeste motoren gericht op mensen van zo'n 1m75 en zijn Europese fietsen vaak groter dan Japanners. Maar uitzonderingen zijn er altijd. Als je heel groot bent is een allroad allicht een idee, al worden die snel lomp. Ben je juist klein, dan heb je geluk en kun je naar een moderne incarnatie van een UJM kijken met jouw eisen ;)
Ik ben gezegend met een kleine 1.90 ~ 1.95, dus ik moet inderdaad opletten dat het niet te klein wordt. Zo nu en dan zie ikeen racertje waarbij ik mij kan voorstellen dat ik een reus lijk als ik er op zou zitten :+

De ER6 was goed te doen tijdens lessen en volgens mij blijft er genoeg ruimte over voor mijn vrouw om achter op te zitten. Op de CBF paste destijds zelfs de instructeur erbij (proefles met instructeur achterop).

Ik zit trouwens wel te denken om valbescherming op de motor te laten zetten als dat er niet al te lelijk uit gaat zien.

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 06:20:
[...]
Ik zit trouwens wel te denken om valbescherming op de motor te laten zetten als dat er niet al te lelijk uit gaat zien.
Valblokken zijn een mooie optie en beslist niet lelijk :)

http://www.valblokken.nl/

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zijn wel allemaal valdoppen die maar aan één bout worden bevestigd. Ik heb er zelf bewust voor gekozen om valblokken van het franse Top Block te monteren; deze worden op 3 punten bevestigd. Zo komen er hopelijk minder krachten op de bout in het blok te staan. (Wel op een Honda Hornet, dus een naked waar er sowieso meer plaats is om grotere valblokken te monteren)

Ik kende die site trouwens niet; ik zie dat ze ook netjes geprijsde rem-/koppelingshendels hebben. Zijn die een beetje goed, of is dat slechte chinese namaak die ze verder verkopen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:34

4x2

lộn xộn quá

Je mag trouwens raden waar het blok onder je NTV vandaan komt ;)

leeg

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:13:
Ik neem aan dat je een heel weekendje weg bent, niet alleen de 1e april?

Zo ja, heb je er rekening mee gehouden dat er zaterdag de Volta Limburg Classic wordt verreden? Klik op de link voor de routes Met andere woorden: wegafzettingen, omleidingen, verkeersregelaars, wielrenners en veel amateurs met veel te hoge testosteronwaarden in hun bloed. Als je dus zou willen genieten van dit deel van de Mergellandroute, zou ik dat niet op zaterdag proberen als ik jou was.

Ik gun iedereen zijn hobby, maar met de wielertochten in Zuid-Limburg loopt het de spuigaten uit. Zelf heb ik ook een hobby die niet iedereen kan waarderen (obviously de motor), maar ik probeer me wel te gedragen en niet onnodig overlast te veroorzaken. Enkele motorrijders verpesten dat voor een grote groep. Net zo met wielrenners. Enkele (nou ja, best veel) denken dat ze alles mogen op de weg en verpesten het zo helaas voor de groep die zich wel gedraagt. Het is niet voor niets dat veel Belgische gemeenten niet meer willen meewerken aan wielertochten, juist in België waar ze meestal erg schappelijk zijn met het verlenen van vergunningen!
Thanks voor deze info.
Het weer is nou niet echt kampeer weer dus of we nog weg gaan met de camper..??
Ik weet hoe het is daar in zuid limburg als het een beetje geregend heeft.
Als onze camper al een beetje klei zit beginnen de voorbanden al te spinnen.. :F

We zien wel maar dankje voor de informatie, we wilde wel zeker de Mergellandroute gaan rijden.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Van mij mag het wel snel warmer worden, ik zag vanochtend ook geen énkele motorrijder. Winterhandschoenen met binnenhandschoenen was al megakoud.

Asus Zenbook i7 256gb

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Van achter de laptop zag het er nog lekker uit buiten, toen ik net de hond ging uitlaten verdween die gedachten snel. :-(
Wat een ontzettend koude wind zeg..bah :r
Had graag een rondje gaan rijden vandaag maar nog maar even niet.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Watje :P

Trui extra en een bivakmuts onder je helm en het is prima te doen. Idd lekker zonnetje en goed droog wegdek :)

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik hoef nergens heen..
nou ja das niet helemaal waar, ik moet mijn beëindigingsovereenkomst nog gaan ondertekenen maar dat telt bij mij niet als een plezier ritje..
Als ik daar aan kom met een bivak muts + motor pak denk ik dat ze de politie bellen.. 8)

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-01 22:17

Mud

dion_b schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:47:
Watje :P

Trui extra en een bivakmuts onder je helm en het is prima te doen. Idd lekker zonnetje en goed droog wegdek :)
Gewoon lekker warm in de auto, relaxt achterover leunen, muziekje aan, wat wil je nog meer ;)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Idd, inclusief bakkie pleur :)

Verwijderd

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe motor... budget: <€2000,-.

Vereisten:

• Cardan aandrijving
• Windscherm en (zij)koffers
• Het liefst met iets van een kuip, doch optioneel
• >= 650cc

Iemand tips? Ik vind de Honda ST1100 zelf een mooie keuze, alleen is dat wel in een keer weer een beest van een motor vergeleken met waar ik nu op rijd (GL500 '82).

Verwijderd

Ouwe BMW K series, daar zijn er nog genoeg van te vinden voor lage prijzen.
opletten met lekkende cardan of versnellingsbak problemen, zijn dure reparaties.

Honda NTV of Deauville

Legio "cruisers" zoals viragos met cardans.

Die ST1100 is trouwens een dijk van een motor. zou wel proberen een ABS versie te vinden

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mud schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:14:
[...]

Gewoon lekker warm in de auto, relaxt achterover leunen, muziekje aan, wat wil je nog meer ;)
Niet in de file aansluiten. 's Ochtends bij mij nooit zo'n probleem, maar 's avonds scheelt het snel een kwartier of meer. Oh, en niet hoeven betalen voor parkeerplek bij werk ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:24:
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe motor... budget: <€2000,-.

Vereisten:

• Cardan aandrijving
• Windscherm en (zij)koffers
• Het liefst met iets van een kuip, doch optioneel
• >= 650cc

Iemand tips? Ik vind de Honda ST1100 zelf een mooie keuze, alleen is dat wel in een keer weer een beest van een motor vergeleken met waar ik nu op rijd (GL500 '82).
Waarom gaat de GL500 weg? Antwoord daarop wijst geheid richting waar je nu voor 'nieuwe' moet kijken :)

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:01:
Ik hoef nergens heen..
nou ja das niet helemaal waar, ik moet mijn beëindigingsovereenkomst nog gaan ondertekenen maar dat telt bij mij niet als een plezier ritje..
Als ik daar aan kom met een bivak muts + motor pak denk ik dat ze de politie bellen.. 8)
Je moet ook wel die bivakmuts afdoen voordat je naar binnengaat :P Motorpak hoeft geen probleem te zijn toch? Gewoon nette kleding eronder aan doen als daar vraag naar is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:31:
opletten met lekkende cardan of versnellingsbak problemen, zijn dure reparaties.
Lekkende cardan is niet eens het probleem, eerder versleten spiebanen die op enig momet eraf knallen waardoor je geen verbinding meer hebt tussen motor en achterwiel :X

Gelukkig is dat erg makkelijk om zelf te vervangen - zelfs met mijn twee linkerhanden en geen betere werkplaats dan de stoep voor m'n deur is dat mij prima gelukt destijds met m'n K75RT. Kostte ook niet veel, gewoon tweedehands nieuwe aandrijfas en in mijn geval ook cardan, deels uit voorzorg, deels omdat ik een langere overbrengingsverhouding wilde.

Versnellingsbak is wel duur, maar gaat niet zo vaak stuk. Die dingen zijn ongelofelijk lomp maar dat hoort gewoon zo op een BMW. Koppeling zou ik eerder als dure en toch vrij veel voorkomende reparatie willen noemen. Balhoofdlagers zijn ook aandachtspunten, en vering (sowieso wil je standaardveren voor en achter door progressieve laten vervangen).
Honda NTV of Deauville
Op zich prima betrouwbaar, zuinig en practisch, ware het niet dat ze erg klein zijn. Gaat iemand van 1m96 ws niet goed op passen :'(
Enig nadeel is dat die Virago's minitankjes hebben, waardoor je continu richting pomp moet rijden. Ergens begin jaren '80 is een variant met een grotere tank uitgebracht, maar die vind je nauwelijks 2e hands. Geen probleem voor de recreatieve rijder, maar voor de forens gewoon irritant.
Die ST1100 is trouwens een dijk van een motor. zou wel proberen een ABS versie te vinden
Yup. Maar goed, laten we eerst maar eens horen wat er mis is met de GL500...

Oslik blyat! Oslik!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-01 14:13

Madstorm

Derping all the way!

Aahhh, morgen weer een rondje rijden. Dan maar koud, heb helaas nog geen thermo kleding voor onder me pak O-).
Zal binnenkort toch even rond kijken of er nog ergens thermo pakjes liggen.

Jammer dat er nog wel wat pekel ligt, en dus na de rit de motor weer moet schoonmaken. Maar ach, voor wat, hoort wat.

I'm an Ironman!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb afgelopen zaterdag ook een proefrit kunnen maken.
Dat was een goede test voor m'n nieuwe pak :) had het niet koud in iedergeval.
De winterhandschoenen deden hun werk ook goed.

Kon alleen niet echt confortabel rijden, het schakelmechaniek zat namelijk omgekeerd.
Naar beneden trappen = opschakelen.
Naar boven tikken = terugschakelen.

Dus dat resulteerde een aantal keer in de volgende situatie.
Wegrijden op een rotonde in 2e versnelling.
Brrrrrrrooeeem , *schakel naar 1 ipv 3* BROAOOAAP :P
Oeps..

Eigenaar van de motorzaak had dit niet gezien, hij ging het ook direct aanpassen toen ik terugkwam.
Ik mocht eventueel nog wel een proefrit maken met het schakelmechaniek in de juiste richting.

Blyatifull

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ik vind dat de juiste richting ;) rijd zoveel lekkerder :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

Pfff, als het goed genoeg is voor Chris Vermeulen... :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:31:

Honda NTV of Deauville

Ik heb op zo'n Yamaha Virago gezeten... wat een onding is dat zeg. :P

Deauville lijkt me wel wat.. is ongeveer hetzelfde principe als wat ik nu heb (naked met een kuipje, 2 cilinders watergekoeld en cardanaandrijving), dus kan nooit verkeerd zijn. Desalniettemin lijkt een BMW K-serie mij ook wel wat.
dion_b schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:31:
Waarom gaat de GL500 weg? Antwoord daarop wijst geheid richting waar je nu voor 'nieuwe' moet kijken :)
Voornamelijk omdat ik gewoon wat meer power wil en wat minder getril (7k rpm met 120km/h is _niet_ relaxed). :P
Ook omdat de motor gewoon oud is. Gashendel schiet niet meer goed vanzelf terug (contra-gaskabel die daarvoor zorgt zal wel uitgelubberd zijn), achterrem (trommelrem) is niet fantastisch meer, etc. Het rijdt nog wel, en an sich prima, maar ik ben nu wel zo langzamerhand toe aan iets moderners. :)
Pagina: 1 ... 447 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.