Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 448 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.123 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:38:
[...]Ik heb op zo'n Yamaha Virago gezeten... wat een onding is dat zeg. :P
Hey!

Geen slechte dingen over mijn allereerste motortje he ;)

Nee, toegegeven; een Virago is geen beste motorfiets. Ding zit op zich best lekker, maar de tankinhoud is waardeloos, zo klein. Ook waren de remmen niet best met dat hele trommelrem gebeuren en als het een beetje koud was, was hij al aan het huilen en wilde niet aangaan :(

Ben ook blij dat ik hem heb kunnen verkopen voor een gunstige prijs. Ik kan hem ook niet aanraden als eerste motorfiets vanwege deze vervelende kuren.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:05

_Apache_

For life.

Weet jullie nog mooie wegen in Luxemburg die voor de liefhebber echt als 'must-ride''s gelden? Heb zelf al wel een indruk wat ik in de Eiffel wil doen, maar Luxemburg nog niet echt. En het is nou niet behaald een land dat groot uitgemeten word op de verschillende route sites. De routes die ik al vind zijn routes van België die van de kaart gevallen zijn. :+

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 26-03-2013 14:27 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Nou... Kautenbach - Wiltz heb ik onthouden iig.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:52:
Ik vind dat de juiste richting ;) rijd zoveel lekkerder :P
Weet ook eigenlijk niet waarom versnellingsbakken zo zijn gemaakt,

Nu kun je in een bocht eigenlijk alleen maar terug schakelen (geen ruimte voor je voet onder het pookje)
Maar wie schakeld er eigenlijk terug in de bocht? niemand toch? opschakelen is dan veel logischer...

iemand die zin heeft om dat mysterie eens te ontrafellen? (ik heb het helaas iets te druk met werk vandaag om daar tijd aan te besteden)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Ik heb op zo'n Yamaha Virago gezeten... wat een onding is dat zeg. :P

Deauville lijkt me wel wat.. is ongeveer hetzelfde principe als wat ik nu heb (naked met een kuipje, 2 cilinders watergekoeld en cardanaandrijving), dus kan nooit verkeerd zijn. Desalniettemin lijkt een BMW K-serie mij ook wel wat.

[...]

Voornamelijk omdat ik gewoon wat meer power wil en wat minder getril (7k rpm met 120km/h is _niet_ relaxed). :P
Ook omdat de motor gewoon oud is. Gashendel schiet niet meer goed vanzelf terug (contra-gaskabel die daarvoor zorgt zal wel uitgelubberd zijn), achterrem (trommelrem) is niet fantastisch meer, etc. Het rijdt nog wel, en an sich prima, maar ik ben nu wel zo langzamerhand toe aan iets moderners. :)
Kijk, duidelijk. 30 jaar is stevig aan de leeftijd - al vind ik die GL500 wel mooier dan 99% van wat nu rondrijdt ;)

Voor vergelijkbare zithouding zou je kunnen kijken naar de PC800, muv grotere motor en een shitlading plastic (kofferbak!) is het vrijwel zelfde design als de GL500 - maar wel 10-15 jaar jonger. Dat gezegd, het is duidelijk gebouwd voor US 60mph limieten in het achterhoofd. Het kan prima 130km/u doen (top 170km/u), maar doet dat wel met tegenzin vrij hoog in de toeren en met ranzig hoog verbruik - en met z'n vrij kleine tank van 16l (incl reserve) is verbruik irritant. Heb al na 274km stil naast de weg gestaan... En ik vind het aan de kleine kant (niet totale omvang, wel zadelhoogte enzo). Dat gezegd, ik blijf voorlopig op dit ding rijden, het is erg wendbaar in de files en erg prettig op buitenwegen, en die kofferbak is echt practisch :)
Aandachtspunt is roest in de uitlaat(bochten) en achterbrug. Ze rotten nagenoeg altijd door. De mijne had een paar jaar terug al een nieuwe brug laten zetten, ik heb er een nieuwe uitlaat + bochten onder moeten laten zetten. Dat laatste kostte me EUR 700 - achterbrug zou ongeveer helft daarvan moeten kosten (heb adresje van een kerel die zelf die dingen maakt en het voor je kan doen). Hou daar rekening mee bij aanschaf.

Zo te horen zijn je eisen vergelijkbaar met de mijne. Ik zou als m'n PC uitviel ondertussen weer terug willen naar een BMW K. Daarbij zou ik zelf kijken naar de K1100LT, omdat het iets groter is dan de K75RT die ik eerder had en gek genoeg het vaak goedkoper is om een relatief jong exemplaar (media jaren '90) op de kop te tikken - plus modernere vering (paralever ipv monolever). Het heeft ook een iets grotere tank, maar dat wordt teniet gedaan door iets slechter verbruik. Vergis je trouwens niet in de lompheid van BMW K's. Ze zijn niet noemenswaardig zwaarder dan Honda ST1100 of PC800, maar getalletjes zeggen niet alles. De BMW's dragen hun gewicht veel hoger, waardoor ze op lage snelheid veel zwaarder aanvoelen. Keerzijde is dat ze op hoge (snelweg) snelheid juist ongelofelijk stabiel en lekker rijden. Mocht je een BMW K overwegen kun je hier een paar goede deals vinden: http://www.boxerlijn.nl

Mbt de ST1100 - erg leuke fiets, ongelofelijk krachtig en soepel. Hij draagt z'n gewicht niet zo hoog als een BMW K, maar is toch een stuk lomper dan een PC800 of GL500. Grootste voordeel IMHO is tankvolume: met 29 liter kun je makkelijk 450km rijden zonder te moeten tanken. Nadeel is dat je *te* makkelijk snel rijdt ermee, voor je het weet word je geflitst. Ook deze Honda uit jaren '90 heeft structureel last van roest aan achterbrug. Ander nadeel is dat ik ook deze wat laag vind cq een zithouding die verder naar voren helt dan me lief is.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

als je zadels overigens niet fijn vind, je kan die vrij eenvoudig opnieuw laten voeren en bekleden bij mtoren

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:19:
[...]

Kijk, duidelijk. 30 jaar is stevig aan de leeftijd - al vind ik die GL500 wel mooier dan 99% van wat nu rondrijdt ;)
Couldn't agree more. Dat is ook een van de redenen dat ik er toch nog wel met heel veel plezier op rij, omdat hij gewoon echt mooi is. :)
*uitgebreid verhaal*
Thanks voor de goede (en uitgebreide!) tips. Ik neig zeer naar een ST1100 of NT650, mede door de souplesse en looks die Honda heeft (let's face it: BMW k-series zijn niet geweldig mooi :P). De ST1100 spreekt mij aan inderdaad door de grote brandstoftank, en de 4 cilindermotor (weer eens wat nieuws en anders dan een V-twin... Lijkt mij een interessante ervaring), plus dat je met zo'n apparaat gewoon op vakantie kunt gaan en dergelijke (geen auto momenteel, en zit nog in het jeugdige begin van mijn motorcarriere, dus vol enthousiasme :P). Een NT650 zie ik meer als een stapje omhoog van de huidige GL500 (zelfde principe though; watergekoelde 2-cil met een cardan en klein kuipje). Als ik zie wat die ST1100 momenteel op marktplaats, is de keuze echter snel gemaakt :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 15:39 ]

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

_Apache_ schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:08:
Weet jullie nog mooie wegen in Luxemburg die voor de liefhebber echt als 'must-ride''s gelden? Heb zelf al wel een indruk wat ik in de Eiffel wil doen, maar Luxemburg nog niet echt. En het is nou niet behaald een land dat groot uitgemeten word op de verschillende route sites. De routes die ik al vind zijn routes van België die van de kaart gevallen zijn. :+
Toevallig van het weekend over gehad met een collega, die had het er over dat er een kastelen route moest zijn in Luxemburg (Ardenne). Maar hoe of wat precies durf ik niet te zeggen, zou ik na moeten vragen of opzoeken ;) .

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:39:
[...]

Couldn't agree more. Dat is ook een van de redenen dat ik er toch nog wel met heel veel plezier op rij, omdat hij gewoon echt mooi is. :)

[...]

Thanks voor de goede (en uitgebreide!) tips. Ik neig zeer naar een ST1100 of NT650, mede door de souplesse en looks die Honda heeft (let's face it: BMW k-series zijn niet geweldig mooi :P). De ST1100 spreekt mij aan inderdaad door de grote brandstoftank, en de 4 cilindermotor (weer eens wat nieuws en anders dan een V-twin... Lijkt mij een interessante ervaring), plus dat je met zo'n apparaat gewoon op vakantie kunt gaan en dergelijke (geen auto momenteel, en zit nog in het jeugdige begin van mijn motorcarriere, dus vol enthousiasme :P). Een NT650 zie ik meer als een stapje omhoog van de huidige GL500 (zelfde principe though; watergekoelde 2-cil met een cardan en klein kuipje). Als ik zie wat die ST1100 momenteel op marktplaats, is de keuze echter snel gemaakt :)
Die NTV650 is echt te klein ben ik bang. Ga vooral proefrijden, maar ik paste er van geen kanten op :'(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Mja, ik ben zelf niet zo groot (1,80-1,85) dus zal wel loslopen dion_b. :P

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:39:
Een NT650 zie ik meer als een stapje omhoog van de huidige GL500 (zelfde principe though; watergekoelde 2-cil met een cardan en klein kuipje). Als ik zie wat die ST1100 momenteel op marktplaats, is de keuze echter snel gemaakt :)
Ik heb een deauville en hoewel het ding ansich prima rijdt is het gewoon een beetje traag.
Het was meer dat ie goedkoop was en ik strontziek werd van mn NTV (dus zonder kuip) met vooral snelweg als woon-werk verkeer.
Het is wel een redelijk smal/klein ding, dat is in de file wel praktisch, zithouding is verder prima (ik ben 1m86)

Neemt niet weg dat als ik m voor een leuke prijs kan verkopen ik het zonder meer zou doen om een ST1100 te halen, die dingen rijden gewoon heerlijk (en het gewicht merk je vrij weinig van als het eenmaal rolt)
Naja, ook al gaat ie niet voor een leuke prijs weg dan nog komt er wel een ST1100, maar dan heb ik gewoon heel wat meer geduld :P

leeg

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

dion_b schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Die NTV650 is echt te klein ben ik bang. Ga vooral proefrijden, maar ik paste er van geen kanten op :'(
Met mijn 187 was het in ieder geval geen enkel probleem, ik kan mij voorstellen dat 190 ook nog makkelijk lukt. Daarboven zal het toch wat van de persoon afhangen :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Dit is toch lastig om te zeggen over lengtes, aangezien het gewoon proberen is. Even simpel gezegd, iemand kan een langer boven lichaam hebben en kortere been lengte en andersom waardoor er best veel verschil ik kan zitten qua zit houding.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:04:
Mja, ik ben zelf niet zo groot (1,80-1,85) dus zal wel loslopen dion_b. :P
Huh? Waarom dacht ik stellig dat je gezegd had 1m96 te zijn?

* dion_b denkt soms dat hij dement wordt, leve slaaptekort met baby in huis :z
T-Rhidon schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:36:
Dit is toch lastig om te zeggen over lengtes, aangezien het gewoon proberen is. Even simpel gezegd, iemand kan een langer boven lichaam hebben en kortere been lengte en andersom waardoor er best veel verschil ik kan zitten qua zit houding.
Yup. Ik ben 'maar' 1m86, maar heb relatief lange benen en ben zo stijf als een hark. Krijg snel last van m'n knieen en onderrug als het daar beneden opgepropt zit. Kan me voorstellen dat een ander die even lang is maar kortere, flexibelere benen heeft er minder moeite mee heeft. Dan nog zou ik'm niet een Honda Rebel 250 aanraden :+

Oslik blyat! Oslik!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-01 19:12
Ricepuppet schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:55:
[...]
Ik heb de mijne 3 weken geleden verkocht. Twee jongens uit Groningen die gewoon oprecht interesse hadden. Aardige gasten. Verkopen van een motorvoertuig gebeurt sporadisch; je moet enigzins geluk hebben dat je de juiste persoon vind.

Verkopen heb ik gedaan via onderstaande sites[....]

En ik heb gewoon mijn advertentie 'ge-cross-post' op al die sites. Het is even wat werk (bijna 45 min. o.i.d.) maar je moet je even inspannen om een motorvoertuig te verkopen :)

Sommige van de fora lijken minder geschikt, maar je weet maar nooit. Het is ook een kwestie van mond op mond reclame; misschien kijkt een ander die iemand kent, die er net eentje nodig heeft.
Bedankt, vooral advertentieplanet lijkt me handig, heb er nu 1100 van gemaakt mocht het te lang duren maak ik er 995 vaste prijs van.

• 4x2
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

Andere tip die ook wel eens wil werken:
Zet m voor bv 13-1500 te koop en als reden verkoop iets als: geldgebrek, echtscheiding, overlijden, financiele problemen of weet ik wat.

Dr zijn zat mensen die specifiek op die woorden zoeken en dan flink af gaan bieden.

Op die manier heb ik al een keer een auto 150 euro boven mn werkelijke prijs weten te verkopen, want ze konden dr op deze manier 300 euro vanaf bieden :+

leeg

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
4x2 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:28:
Andere tip die ook wel eens wil werken:
Zet m voor bv 13-1500 te koop en als reden verkoop iets als: geldgebrek, echtscheiding, overlijden, financiele problemen of weet ik wat.

Dr zijn zat mensen die specifiek op die woorden zoeken en dan flink af gaan bieden.

Op die manier heb ik al een keer een auto 150 euro boven mn werkelijke prijs weten te verkopen, want ze konden dr op deze manier 300 euro vanaf bieden :+
Hoewel dit een heel mooie aanpak is voor een goede en snelle verkoop, biedt het geen garantie:
Honda Hornet met 90k op de teller.
http://www.motorshopper.n...uitlaat-wegens-emigr.html

Half jaar later, diezelfde Hornet met 60k op de teller voor 100 euro goedkoper.
http://www.motorshopper.n...e-koop-Hornet-600-FS.html

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 15:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja ik had ook mijn oude motoren eens aangeboden voor een hogere prijs, gevolg: geen enkele reactie. Vervolgens prijs gewoon normaal gezet, gevolg reacties en verkocht. Soms moet je gewoon je verlies nemen, motoren die ik had verkocht waren uit 1986, 1997 en 1998 die bouwjaren zijn gewoon lastiger dan nieuwere fietsen.

Voor de motor uit 1986 bleek nauwelijks tot geen markt in NL, enkel een paar reacties van uitkeringstrekkers die hem wel gratis wouden }:O Die is vervolgens voor 500 ge exporteerd naar polen.

Nu probeer ik een GSX-R 750 uit 1989-1999 tekopen voor woon-afstuderen, blijkt nog lastig voor mijn budget. Veel mensen verwachten dat ze nog gemakkelijk 1000-2500 kunnen vragen, wat naar mijn idee veel te veel is;

[ Voor 23% gewijzigd door Ghostrider op 27-03-2013 10:43 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

1000 euro veel????? Mooi prijsje toch.. lijkt mij.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-01 16:38
Prijs is ook afhankelijk wat er gedaan is. Dus bijvoorbeeld nieuwe banden, tandwielen + ketting of een onderhoudsbeurt scheelt je zelf weer kosten.

Ik zoek ook momenteel een motor heb nu twee opties. Een voor 900 euro waar ik binnen paar maanden banden kan gaan vervangen of een 1250 waar nieuwe banden opzitten plus een onderhoudsbeurt bij afleveren. Beide zijn van het jaar 1995.

V-Strom 650

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 17:25

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Blijft leuk, verkopen... Ik heb op mijn GSX-R tot nu toe 1 bod gehad, van €1250 :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Motoren zijn lastig te verkopen, helemaal in deze tijd. Het heeft aardig wat tijd gekost mijn oude Hornet te verkopen. Vrijwel alleen maar biedingen die nergens op sloegen. Uiteindelijk na een paar weken verkocht aan de eerste persoon die kwam kijken.

• Ricepuppet
PilatuS schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:15:
Motoren zijn lastig te verkopen, helemaal in deze tijd. Het heeft aardig wat tijd gekost mijn oude Hornet te verkopen. Vrijwel alleen maar biedingen die nergens op sloegen. Uiteindelijk na een paar weken verkocht aan de eerste persoon die kwam kijken.
Ben ik niet met je eens. Het ligt aan hoe je je advertentie opzet, en waar je hem voor neerzet. Een gouden tip die ik mee kan geven; 'verkoop je omdat je klauwen met geld wilt binnenharken, of verkoop je omdat je wilt verkopen?'

En daarmee bedoel ik te zeggen dat je ellenlang kan wachten totdat iemand je het hoogste bod geeft voor je motorfiets, OF, je pakt het wat slimmer aan en gaat onder de verkoop prijzen van een ander zitten, zodat een potentiele koper meer geinteresseerd is in jouw verkoop. Toegegeven; je zal niet de hoofdprijs binnenhalen, maar je hebt wel je doel bereikt.

En dat is verkopen. Terwijl de andere verkopers nog steeds met hun motorfiets vastzitten.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mijn motor was in een erg nette staat, had een prima prijs en veel extra's. Een nette advertentie maken lukt mij ook wel. Toch bar weinig reactie's gehad met een serieus bod. Als je naar de specs van de motor keek was mijn vraagprijs eigenlijk laag. Ik verkoop alles door te kijken naar wat andere vragen en daar dan net onder te gaan zitten. Zo verkoop ik al mijn hardware hier op Tweakers binnen 1 week.

Ik denk dat het aanbod van motoren een stuk hoger ligt dan de vraag.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 27-03-2013 18:08 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
PilatuS schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:46:

Ik denk dat het aanbod van motoren een stuk hoger ligt dan de vraag.
besparen. motor eruit voor die 200> euro die het per jaar kost voor dat enkele ritje.

vandaag weer eens lekker gereden. _/-\o_ begonnen met handschoen verwarming maar later gewoon uitgezet. werd me te warm *O* hele tijd met me potje open gereden ook al ging ik met 150 over de snelweg :9~ over een maand zou mijn neus vol pollen en muggen zitten :r

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb in de garage plaats voor een motor. :D Mijlpaal 1 voltooid. :+

Was nogal wat werk. :X Afgelopen jaar mijn eigen spullen opgeruimd, paar dozen met auto onderdelen, maar mam is nogal een van stop maar in de garage dus dat was een aardig pakhuis. :P
Voordeel was wel dat de muizen het makkelijker hadden gemaakt, het 'oude nieuwe' opklapbed was aardig uitgevroten haha.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kan je wel helpen aan stap 2, de motor ;).

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

Bij mij is ook nog wel een plek vrij in de garage. Ik moet alleen nog sparen voor een motor en kleding :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

fredkroket schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:55:
Ik kan je wel helpen aan stap 2, de motor ;).
Haha ik denk wel meer mensen. :P Maar ik wil een XT 660 X, modeljaar 2007+ met max 10 of 15dkm km's. :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Staan er genoeg bij Boonstra Motoren :)

Vraag me af wat daar op die website gebeurd is ..... lijkt me niet helemaal correct. Zeker niet gezien het feit dat er ook één 660X staat zonder schade voor het zelfde bedrag.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Exigence
  • Laatst online: 22:24

Exigence

dnkroz

wimmel_1 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:32:
Staan er genoeg bij Boonstra Motoren :)

Vraag me af wat daar op die website gebeurd is ..... lijkt me niet helemaal correct. Zeker niet gezien het feit dat er ook één 660X staat zonder schade voor het zelfde bedrag.
Ik zie er maar ééntje staat :? (april 2011, 10.296 km, € 3.950,-)

Oh, wacht. De rest staat bij schademotoren. Raar dat het er zo veel zijn en voor die prijzen :S

[ Voor 9% gewijzigd door Exigence op 27-03-2013 21:40 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Staan ze nu bij schademotoren? Had ik op MF ook al eens gepost ja, allemaal toevallig van Belgische kom af, allemaal gecrashte motoren die met 2 verschillende velgen en 3 verschillende kleuren kappen te koop staan. 1 gelijkenis hebben ze wel, ze missen bijna allemaal de knipper lichten. :+

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:44

-tom-562

Oliesjeik

Je gaat toch voro een XT?

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 15:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Chakotay schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:56:
Blijft leuk, verkopen... Ik heb op mijn GSX-R tot nu toe 1 bod gehad, van €1250 :P
Niet geheel vreemd, ding heeft ook wel een mega km stand voor een 600tje. Daarbij zijn de GSX-R's van net na 2000 ook wel flink gedaalt in waarde de afgelopen jaren.

Ik zoek nog een oudere voor erbij, liefst oliekoeler 8)

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk het wel idd, ik zat te geforceerd op een GSX-R en ondanks jouw tip van met de polsen kon ik mijn houding niet vinden. En qua rijstijl blijf ik ook te lomp en teveel hangen bij het crossen op de crosser. :X

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 17:25

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ghostrider schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:14:
[...]

Niet geheel vreemd, ding heeft ook wel een mega km stand voor een 600tje. Daarbij zijn de GSX-R's van net na 2000 ook wel flink gedaalt in waarde de afgelopen jaren.

Ik zoek nog een oudere voor erbij, liefst oliekoeler 8)
Mja, die prijs is nogal optimisch :P Als de winter eindelijk voorbij is in juni ofzo het ding eens schoonmaken, nieuwe foto's maken en voor een realistischere prijs op meer websites te koop zetten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
gaat die rit nog door de 1e?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:44

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga niet, mij te koud :P

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

was dat niet de 14e?

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het was de 1e, met fallback naar 14e bij slecht weer.

Ben bang dat consensus is dat het te koud is maandag, dus het wordt de 14e idd.

Overigens schijnt de verwachting te zijn dat het heel april zo koud blijft. Dus tzt moeten we maar zien hoe/wat/waar.

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
dion_b schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 06:49:
Het was de 1e, met fallback naar 14e bij slecht weer.

Ben bang dat consensus is dat het te koud is maandag, dus het wordt de 14e idd.

Overigens schijnt de verwachting te zijn dat het heel april zo koud blijft. Dus tzt moeten we maar zien hoe/wat/waar.
-O-
Ziet er inderdaad nog niet al te best uit, maar de voorspelling verandert nog best vaak. Ik houd wel de hoop dat ik op m'n verjaardag (19-4) lekker in het zonnetje kan rijden met een redelijke temperatuur :+

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-01 14:46

Phreak

KTM SuperDuke

Hmmm je wordt wakker, doet de gordijnen open en wat zie je:

*panic mode*
Wit... alles wit...
Grrrmbl, daar gaat m'n proefrit dit weekend.
Ik had al wel gezien dat veel motorzaken 2e paasdag ook open zijn, hopelijk is de sneeuw dan weer weg.
Nr.2 op de lijst is de Z750

Blyatifull

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tankiej schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 07:49:
[...]

-O-
Ziet er inderdaad nog niet al te best uit, maar de voorspelling verandert nog best vaak. Ik houd wel de hoop dat ik op m'n verjaardag (19-4) lekker in het zonnetje kan rijden met een redelijke temperatuur :+
Ik zit dan zeker op de motor, heb een training in Woerden, dus mooi ritje voor de boeg - 's ochtends heb ik ws haast en wordt het snelweg, maar 's middags rij ik als tijd en omstandigheden meezitten binnendoor over de Ronde Venen richting Ouderkerk enzo :)

Oslik blyat! Oslik!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

dion_b schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:17:
[...]

Ik zit dan zeker op de motor, heb een training in Woerden, dus mooi ritje voor de boeg - 's ochtends heb ik ws haast en wordt het snelweg, maar 's middags rij ik als tijd en omstandigheden meezitten binnendoor over de Ronde Venen richting Ouderkerk enzo :)
Ik heb een nieuwe baan, en ga nu zo'n 2 weken op de motor naar het werk en dat is best fris de laatste tijd.
Vaak net boven vriespunt. woon-werk is net iets minder dan een uur en als ik aankom zijn mijn handen best fris... ik heb wel handvat verwarming maar die doet het (weer) niet :/ zijn er mensen met ervaring met verwarmde handschoenen en met name die van Gerbing met accu's ipv kabels?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 18:17
Zo.. nieuwe banden besteld voor m'n '95-er GSX 600 F. Nieuwe serie banden van Dunlop (Dunlop Streetsmart), het is een beetje een gok (nog weinig tests te vinden) maar ik heb besloten dat ik ze maar ga proberen.

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

DECOY88 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:59:
orange days 2013

14 -15 april
Motor City Amsterdam Amsterdam
28 april Mulders Motoren Veendam
5 mei Verpalen Motors Krommenie
12 mei Kobo Drachten
19 mei Brouwer Motors Nijkerk
26 mei Motor Center Venlo Venlo
28 mei RB Motoren De Bilt
2 juni Motor 2000 Heinkenszand
15-16 juni Goedhart Motoren Bodegraven
23 juni André Motors Ermelo
7 juli Dipi Moto Gilze
Update m.b.t. de Orange Days van KTM. Op de website is nu te vinden dat het bij alle dealers van 15 tot 21 april plaats zal vinden. Heb mijn 1190 al gereserveerd voor een ochtendtje, ben benieuwd!
published at 20.03.2013

Tijd voor een testrit ! Van 15 tot 21 april zijn het de Orange Days bij KTM !

TIJD VOOR EEN TESTRIT !

Van 15 tot 21 april zijn de Orange Days !

Uw avontuur begint met een testrit op de nieuwe 1190 Adventure.
Snelwegen, landelijke wegen, gravelwegen of pure offroad - de 1190 Adventure is de perfecte motor om de wereld te verkennen.

Bezoek uw KTM dealer tussen 15 en 21 april* en test ook de andere KTM modellen. Schrijf u nu al in voor een testrit en ervaar de voordelen van KTM! http://www.ktm.com/testride !

* Gelieve rekening te houden met de sluitingsdag(en) van uw KTM-dealer
http://www.ktm.com/nl/new...etails/orange-days-3.html

• Thedr
  • Laatst online: 19-01 00:32
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:13:
[...]

Update m.b.t. de Orange Days van KTM. Op de website is nu te vinden dat het bij alle dealers van 15 tot 21 april plaats zal vinden. Heb mijn 1190 al gereserveerd voor een ochtendtje, ben benieuwd!

[...]

http://www.ktm.com/nl/new...etails/orange-days-3.html
Hier ook benieuwd idd! Heb een middagje gereserveerd op een 1190R, en broertje op een 690 Duke :)

Pfff... net twee pogingen gedaan om m'n fiets aan te duwen --> accu is slecht en met dit koud weer heeft ie het er helemaal moeilijk mee. Nu dus nog steeds thuis en goed moe van 240kg rondduwen :-(

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nog mensen zin om morgen mee een rondje te doen van Breda naar Schijndel (Paaspop)? Beetje aan de fripse kant, maar niets waar de handvatverwarming geen raad mee weet

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik snap de ophef over de kou niet echt bij ervaren motorrijders soms niet echt, met name de mensen die 30-60 minuten enkele reis rijden :D
Ik heb in het najaar lessen gehad en 5 maart mijn rijbewijs behaald, maar na die 1-1,5 uur lessen kon ik mijn vingers nog wel enigszins voelen/gebruiken hoor, al hebben temperaturen van 20+ mijn voorkeur.

Ik ben verder gewoon een "tropische" kantoormedewerker en ben deze temperaturen niet echt gewend.
Tijdens de rijlessen middenin de winter heb ik ongeveer 50-75% mezelf voortbewogen op wegen tussen de 80 en 130km/u.

De handschoenen die ik gebruik zijn overigens Hein Gericke, wellicht en tip voor de koukleumen onder ons :P
http://www.hein-gericke.b...r-handschuhe-schwarz.html

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:05:
[...]

Ik heb een nieuwe baan, en ga nu zo'n 2 weken op de motor naar het werk en dat is best fris de laatste tijd.
Vaak net boven vriespunt. woon-werk is net iets minder dan een uur en als ik aankom zijn mijn handen best fris... ik heb wel handvat verwarming maar die doet het (weer) niet :/ zijn er mensen met ervaring met verwarmde handschoenen en met name die van Gerbing met accu's ipv kabels?
Mailman heeft de variant met kabels en is daar niet onverdeeld positief over (als ze het doen wel, maar build quality schijnt niet je van het te zijn).

Zelf geen ervaring mee, maar wel dermate positief over stuurmoffen dat ik die alsnog zou aanraden. Low-tec, goedkoop maar wel effectief.

Oslik blyat! Oslik!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
dion_b schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:41:
[...]

Mailman heeft de variant met kabels en is daar niet onverdeeld positief over (als ze het doen wel, maar build quality schijnt niet je van het te zijn).

Zelf geen ervaring mee, maar wel dermate positief over stuurmoffen dat ik die alsnog zou aanraden. Low-tec, goedkoop maar wel effectief.
Zelfde hierzo, stuurmoffen, zomerhandschoenen is een top combinatie. Als het echt te koud wordt even de handvat verwarming aan voor een paar minuten en dan is het weer goed vertoeven voor het komende uur.

• Tankiej
dion_b schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:17:
[...]

Ik rijd voor mn plezier, ik vind het geen plezier als het zo koud is dat m'n banden niet warm worden :+

Voor woon-werk verkeer heb ik wel een NS Business Card en straks een lease auto *D

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Zolang er geen sneeuw ligt of het regent, ga ik er komend weekend zeker op uit. Ik kan me makkelijk warm aankleden, handvatverwarming standby en gaan met die banaan! Lekker!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Vandaag ruim 250km rond de Veluwe rondgereden. 1 andere motorrijder gezien. Veel mooier wordt het weer niet jongens! :) Met temperaturen tussen de -1 en 3 graden en het zonnetje erbij was het echt lekker.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ben blij dat ik dat ding binnen kan laten staan totdat 't wél aangenaam is/wordt ;)

• Ricepuppet
Ik snap ook niet waar jullie over klagen. Ik rijd nog steeds elke dag naar werk met de motor, ondanks de kou. Wil voor geen goud met de trein naar werk, alleen als het niet anders kan (sneeuw, ijzel) ik pleur elke ochtend de handverwarming aan, wat eningzins scheelt.

Ik heb dan wel een beetje pijnlijke vingertoppen, maar dat heb ik er voor over om lekker elke vroege ochtend op mn motor te stappen en weer prima naar huis te rijden.

OV = Nood.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:01:
Ik snap ook niet waar jullie over klagen.
De een wil alleen rijden met mooi weer, de ander geeft er niets om. Who cares?
Als ik maar kan rijden, boeit mij dat nou dat iemand anders geen zin heeft om te rijden. Lekker rustig dus.

Nee, dan die waarschuwing van de ANWB... pas op voor het slechte wegdek, mensen. :F Heerlijk vertuttelend weer van Opa ANWB. Dat is toch een reisburo voor bejaarden?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-01 12:54

André

Analytics dude

Na dik 4 jaar mijn eerste te grote textielpak (links) gebruikt te hebben was het tijd voor iets anders:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eDtISztqCikTjTYgf6BcUak5/thumb.jpg

Wat zit dat leer heerlijk zeg. Kan niet wachten om er mee te rijden. Pak had geen centimeter kleiner moeten zijn, zit nu perfect als gegoten.

Textielpak hou ik denk ik wel achter de hand, dat ding is enorm warm en nagenoeg waterdicht. Kan nog wel eens handig zijn.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:58
Ik moest en zou de motor even uitlaten :)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/883477_506835269377146_932579663_o.jpg

pro-tip: Doe iets warms aan :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:35:
[...]

De een wil alleen rijden met mooi weer, de ander geeft er niets om. Who cares?
Als ik maar kan rijden, boeit mij dat nou dat iemand anders geen zin heeft om te rijden. Lekker rustig dus.

Nee, dan die waarschuwing van de ANWB... pas op voor het slechte wegdek, mensen. :F Heerlijk vertuttelend weer van Opa ANWB. Dat is toch een reisburo voor bejaarden?
Opzich wél goed dat de ANWB er op attendeert, ook al klopt de stelling dit jaar niet helemaal, imho. ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Al die verkeersinstanties mogen wel stoppen met waarschuwen en alles bestuurders zelf een beetje hun hoofd te laten gebruiken en het weer evt. in de gaten laten houden.
Nog even en dan kun je de instanties aanklagen omdat ze niet hadden gewaarschuwd voor een sneeuw/hagelbui.

We zijn allemaal volwassen, laten we dan ook een beetje nadenken als volwassenen :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat mij vooral stoort aan al die waarschuwingen over 'extreem' weer is het Peter & de wolf effect: als je te vaak alarm roept terwijl er weinig aan de hand is, dan gaan mensen (ik iig) het negeren als het wel echt raak is.

Kijk vooral naar de meldingen van "winterse neerslag". Heb vandaag welgeteld drie vlokken daarvan op m'n hoofd gehad. Invloed op wegdek nihil. Paar weken terug was ik (met OV) in Maastricht. Zelfde melding van winterse neerslag. Er lag 20cm, auto's glibberden alle kanten op en mensen uit afgelegen dorpen belden naar hun werk dat ze gewoon niet konden komen. Dat was wel een waarschuwinkje waard, maar dat werkt alleen als je niet waarschuwing geeft voor iets waar zelfs de NS niet van overschaktelt op winterdienstregeling.

Gewetensvraag trouwens of ik onder die omstandigheden op de motor gereden zou hebben als het relevant was. Niet op B-wegen in de Zuid-Limburgse heuvels, maar over de snelweg ws wel :z

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:52:
[...]
Opzich wél goed dat de ANWB er op attendeert, ook al klopt de stelling dit jaar niet helemaal, imho. ;)
Het zorgt er imho alleen maar voor dat er weer talloze rijders zich onderuit remmen omdat ze zo'n 'gevaarlijk' gat in de weg zien. Misschien dat de sporadisch gevaarlijke gaten te vinden zijn, maar een plekkie van een paar cm diep kun je gewoon doorheen karren. Geen probleem. Maar goed...laten we vooral de mensen maar bang maken/houden.

• Ricepuppet
Soms denk ik ook dat het KNMI maar in het nieuws moet komen 'omdat'. En dan zijn er meerdere redenen voor. Maar dat is misschien heel negatief denken.

Echter, veelal kloppen de voorspellingen voor geen meter. 'Code oranje', word er vaak genoeg uitgegooid. En dan gebeurt er niks.

'Sneeuw', en dan valt er niks. Ik heb dan een weer app op mijn mobiel, die bekijk ik elke ochtend als ik wakker word - met gegevens van het KNMI - en die heeft het vooral mis.

Dat ligt natuurlijk niet aan de app, maar het zegt wel weer wat. Vanmiddag zou het gaan sneeuwen hier in de Randstad (natte sneeuw) nou; ik zie drie sneeuwvlokjes, maar voor de rest schijnt de zon keihard en is het lekker weer.

Ben dus vanochtend weer met de motor naar werk gegaan n.a.v. de waardeloze voorspellingen.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Ricepuppet schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:01:
Ik snap ook niet waar jullie over klagen. Ik rijd nog steeds elke dag naar werk met de motor, ondanks de kou. Wil voor geen goud met de trein naar werk, alleen als het niet anders kan (sneeuw, ijzel) ik pleur elke ochtend de handverwarming aan, wat eningzins scheelt.

Ik heb dan wel een beetje pijnlijke vingertoppen, maar dat heb ik er voor over om lekker elke vroege ochtend op mn motor te stappen en weer prima naar huis te rijden.

OV = Nood.
Zo denk ik er ook over. Keer 7 uur gedaan over van Amsterdam naar Zoetermeer te gaan met de trein :F. Nooit meer.

Zelfs met sneeuw is het nog goed te doen hierzo. Als ze de hoofd wegen hebben geveegd rij ik ook gewoon met de motor, dan hoef je eigenlijk alleen het parkeer terrein over en je straat uit op sneeuw.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies.

Moet zeggen dat het wel flink uitmaakt wat voor motor je hebt. Als je echt nul grip hebt moet je je voeten gebruiken om de boel overeind te houden en dat gaat met gewicht laag een stuk makkelijker dan gewicht hoog. Ben op m'n K75RT (gewicht best hoog) onderuit gegaan stapvoets over ijsplaat, als die eenmaal om begon te gaan was er geen houden meer aan. Met m'n PC800 kan ik op lage snelheid dat ding gewoon altijd overeind houden met twee voeten aan de grond, ongeacht of de wielen pakken of niet - ondanks dat het 17kg zwaarder is. Ik begin te snappen hoe die chopper-rijders het bij sneeuw doen O-)

Dat gezegd, we hebben het hier over motoren tussen de 250 en 300kg, als je motor de helft daarvan weegt (dichter bij wat de meeste mooiweerrijders rijden) kun je het altijd wel houden.

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:03:
Precies.

Moet zeggen dat het wel flink uitmaakt wat voor motor je hebt. Als je echt nul grip hebt moet je je voeten gebruiken om de boel overeind te houden en dat gaat met gewicht laag een stuk makkelijker dan gewicht hoog. Ben op m'n K75RT (gewicht best hoog) onderuit gegaan stapvoets over ijsplaat, als die eenmaal om begon te gaan was er geen houden meer aan. Met m'n PC800 kan ik op lage snelheid dat ding gewoon altijd overeind houden met twee voeten aan de grond, ongeacht of de wielen pakken of niet - ondanks dat het 17kg zwaarder is. Ik begin te snappen hoe die chopper-rijders het bij sneeuw doen O-)

Dat gezegd, we hebben het hier over motoren tussen de 250 en 300kg, als je motor de helft daarvan weegt (dichter bij wat de meeste mooiweerrijders rijden) kun je het altijd wel houden.
maar met hoog gewicht kunnen je wielen meer zijdelings glijden voor je controle begint te missen :Y

Verwijderd

Na eind vorig seizoen na anderhalf jaar mijn R6 uit 2003 verkocht te hebben (eerste motor), nu overgestapt naar een dikke twin! Wat een feest :-) Lekker lineair koppel, dikke klappen uit de uitlaat en echt eens iets anders!

Na gekeken te hebben naar een Kawasaki Z750, Ducati Monster en nog wat ander spul bij de volgende uitgekomen... Echt iets speciaals, vreemde combi van een super low-tech blok met allerlei mooie design-keuzes en een mooi "schoon" kontje. En rijd heerlijk! Ondanks het hogere gewicht dan de R6 kun je er ook heerlijk mee sturen en gooien.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQrKRD9mSh7NTIcxY44qbho6i8TWwzNWLR7YvEp6PZQZLQGCoXf

Is een Buell XB12R. Enige waar ik nu achteraan moet is een hele set gereedschap in inch maten... want er past natuurlijk helemaal niets 8)7 En de reputatie van de motoren vereist wel wat gereedschap ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:39:
Echter, veelal kloppen de voorspellingen voor geen meter. 'Code oranje', word er vaak genoeg uitgegooid. En dan gebeurt er niks.

'Sneeuw', en dan valt er niks. Ik heb dan een weer app op mijn mobiel, die bekijk ik elke ochtend als ik wakker word - met gegevens van het KNMI - en die heeft het vooral mis.
De sneeuw valt ook niet overal. Gisteren reed ik van het werk naar huis in een soort sneeuwstorm, en bij Gorinchem is er niets gevallen. Het bleef trouwens ook niet liggen, dus het was niets eigenlijk.

Maar het weer 'voorspellen' doet alleen Jomanda. Het KNMI maakt een verwachting, gebasseerd op modellen. Het is geen exacte wetenschap, want er zijn talloze factoren die invloed kunnen uitoefenen die men niet kan zien of meten. De computers selecteren de meest waarschijnlijke uitkomsten en rekenen die verschillende scenario's door en komen dan met een weersverwachting die de hoogste waarschijnlijkheid heeft om uit te komen. Niemand zegt of garandeert dat het zo gaat worden. De verschillen tussen de weerdiensten worden gemaakt door de gehanteerde modellen. De ene keer gaat het minder goed dan de andere keren. Dat ligt niet zozeer aan de kwaliteit van de weermannen/vrouwen of de computers, maar aan de omstandigheden. Sommige weersituaties zijn erg veranderlijk. Net zoals er ooit een alarm kwam voor een storm die nooit kwam. Iedereen piepen, maar natuurlijk niet luisteren naar wat het KNMI precies zegt: zo'n storm is heel erg onvoorspelbaar. Als er één klein dingetje in een hogere luchtlaag verandert, komt die storm niet, of juist wel, maar ergens anders. Check die storm bij dat popfestival. Die stuurt geen briefje dat ie eraan komt, en pas 15min vooraf kan een meteoroloog zien dat er iets gaat gebeuren. Te laat dus.

Het weer is geen verkeerslicht dat je aan of uit kunt zetten. En geen hond kan het accuraat voorspellen. Het is de natuur. Het komt zoals het komt. Klaar. Don't whine! :+

• Ricepuppet
GBTW schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:51:
[...]Zo denk ik er ook over. Keer 7 uur gedaan over van Amsterdam naar Zoetermeer te gaan met de trein :F. Nooit meer.
Het feit dat ik op treinen moest wachten, treinen die eerder vertrokken, treinen die te laat vertrokken; ik werd er gewoon chagerijnig van. Ik heb geen zin om voor het OV te rennen of te laat thuis te komen vanwege rare omstandigheden; ik wil alles zelf onder controle houden.

Een file o.i.d. is niet vermijden, maar ik ben nu altijd vele malen sneller, plezieriger en comfortabeler thuis dan met de trein. Met de trein ben ik een uur onderweg; met de motor 20 minuten en ik parkeer voor de deur op werk.

Unbeatable.
mphilipp schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 12:32:
[...]

De sneeuw valt ook niet overal. Gisteren reed ik van het werk naar huis in een soort sneeuwstorm, en bij Gorinchem is er niets gevallen. Het bleef trouwens ook niet liggen, dus het was niets eigenlijk.

Maar het weer 'voorspellen' doet alleen Jomanda. Het KNMI maakt een verwachting, gebasseerd op modellen. Het is geen exacte wetenschap, want er zijn talloze factoren die invloed kunnen uitoefenen die men niet kan zien of meten. De computers selecteren de meest waarschijnlijke uitkomsten en rekenen die verschillende scenario's door en komen dan met een weersverwachting die de hoogste waarschijnlijkheid heeft om uit te komen. Niemand zegt of garandeert dat het zo gaat worden. De verschillen tussen de weerdiensten worden gemaakt door de gehanteerde modellen. De ene keer gaat het minder goed dan de andere keren. Dat ligt niet zozeer aan de kwaliteit van de weermannen/vrouwen of de computers, maar aan de omstandigheden. Sommige weersituaties zijn erg veranderlijk. Net zoals er ooit een alarm kwam voor een storm die nooit kwam. Iedereen piepen, maar natuurlijk niet luisteren naar wat het KNMI precies zegt: zo'n storm is heel erg onvoorspelbaar. Als er één klein dingetje in een hogere luchtlaag verandert, komt die storm niet, of juist wel, maar ergens anders. Check die storm bij dat popfestival. Die stuurt geen briefje dat ie eraan komt, en pas 15min vooraf kan een meteoroloog zien dat er iets gaat gebeuren. Te laat dus.

Het weer is geen verkeerslicht dat je aan of uit kunt zetten. En geen hond kan het accuraat voorspellen. Het is de natuur. Het komt zoals het komt. Klaar. Don't whine! :+
Je hebt ook 100% gelijk.

Maar daar zijn wij Nederlanders voor, zeiken als de beste :P

[ Voor 17% gewijzigd door Ricepuppet op 30-03-2013 13:16 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

dion_b schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 00:15:
Wat mij vooral stoort aan al die waarschuwingen over 'extreem' weer is het Peter & de wolf effect: als je te vaak alarm roept terwijl er weinig aan de hand is, dan gaan mensen (ik iig) het negeren als het wel echt raak is.

Kijk vooral naar de meldingen van "winterse neerslag". Heb vandaag welgeteld drie vlokken daarvan op m'n hoofd gehad. Invloed op wegdek nihil. Paar weken terug was ik (met OV) in Maastricht. Zelfde melding van winterse neerslag. Er lag 20cm, auto's glibberden alle kanten op en mensen uit afgelegen dorpen belden naar hun werk dat ze gewoon niet konden komen. Dat was wel een waarschuwinkje waard, maar dat werkt alleen als je niet waarschuwing geeft voor iets waar zelfs de NS niet van overschaktelt op winterdienstregeling.

Gewetensvraag trouwens of ik onder die omstandigheden op de motor gereden zou hebben als het relevant was. Niet op B-wegen in de Zuid-Limburgse heuvels, maar over de snelweg ws wel :z
Als je het over die dinsdag hebt waarbij ze in België het filerecord hebben verbroken (1640 km dacht ik?) daar was op de motor geen doorkomen aan, behalve met een crossmotor. De B-wegen in Zuid-Limburg waren niet te doen, en de snelwegen stonden helemaal vast. Tussen de banen in lag dan weer te veel sneeuw om er met de motor doorheen te komen.

Vandaag daarentegen heb ik de Hornet wakker gemaakt. En, ze sloeg gewoon direct aan toen ik aan de startknop kwam. Ik stond er zelf van te kijken, eigenlijk. :P (vorig jaar ging het wat moeizamer) Maar deze keer heb ik zo'n additief bij de brandstof gegooid voordat ik de motor had weggezet. Daarna uiteraard nog heel even gereden om dat additief door het brandstofsysteem te krijgen, voordat ze in winterslaap ging. Blijkbaar heeft dat goed geholpen.

Verder een groot aantal amateurwielrenners tegengekomen, maar daar heb ik geen last van gehad. Ze gedroegen zich allemaal keurig. Dat mag ook gezegd worden, in plaats van alleen geklaag over de excessen.

Ik vond de kou goed te doen. Ok, ik kreeg koude vingertoppen, en ik heb mijn Vanucci balaclava met slabbetje weer uit de kast moeten trekken zodat mijn hals wat beschermd was tegen de wind. Maar dat was het dan ook wel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Zo, de kogel is door de kerk :P Vandaag een Yamaha Fazer 1000 gekocht (2002) :9
Was meteen verliefd toen ik hem zag staan, proefritje gemaakt en man wat een machine zeg :)

Ook even een wat meer ervaren rijder een rondje laten rijden (mijn vader) en die vond het ook een prachtmachine, zowel sportief als rustig houdt het machientje zich prima :) Zelf ben ik nog niet zo'n held op een tweewieler, maar dat komt hopelijk nog wel.

Heb ook op een aantal andere gezeten, maar merkte dat ik bij veel motoren gewoon niet lekker zat. Ik houd absoluut niet van "liggen", de Fazer had een prima zithouding en genoeg ruimte voor vrouwlief om in de toekomst achterop te zitten :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Ben het wachten onderhand een beetje beu, en heb winterhandschoenen gekocht. Laatste keer dat ik reed (december) kreeg ik toch wat koude handen. Eens kijken of het zo wat beter gaat. Motor even oppoetsen en zo, en dan toch maar eens wat kilometers gaan maken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beerkeeper schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 21:51:
Ik moest en zou de motor even uitlaten :)

[afbeelding]

pro-tip: Doe iets warms aan :+
Daarom heb ik net thermo ondergoed gekocht. *O*

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:37:
[...]

Als je het over die dinsdag hebt waarbij ze in België het filerecord hebben verbroken (1640 km dacht ik?) daar was op de motor geen doorkomen aan, behalve met een crossmotor. De B-wegen in Zuid-Limburg waren niet te doen, en de snelwegen stonden helemaal vast. Tussen de banen in lag dan weer te veel sneeuw om er met de motor doorheen te komen.
Yep, dat zal het geweest zijn, Begon maandag te sneeuwen en hard - en hield niet op tot dinsdagavond. Was wel erg locatiegebonden, op de terugweg eind dinsdagmiddag was het halverwege Noord-Brabant weer groen ipv wit. M'n vriendin (in A'dam) vroeg zich af waar ik het over had toen ik het over diepe sneeuw had ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Ricepuppet
.Gertjan. schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:48:
Zo, de kogel is door de kerk :P Vandaag een Yamaha Fazer 1000 gekocht (2002) :9
Was meteen verliefd toen ik hem zag staan, proefritje gemaakt en man wat een machine zeg :)

Ook even een wat meer ervaren rijder een rondje laten rijden (mijn vader) en die vond het ook een prachtmachine, zowel sportief als rustig houdt het machientje zich prima :) Zelf ben ik nog niet zo'n held op een tweewieler, maar dat komt hopelijk nog wel.

Heb ook op een aantal andere gezeten, maar merkte dat ik bij veel motoren gewoon niet lekker zat. Ik houd absoluut niet van "liggen", de Fazer had een prima zithouding en genoeg ruimte voor vrouwlief om in de toekomst achterop te zitten :)
Prima motor, ik heb de 600 gehad. Ideale machine O+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Vandaag zogoed als heel de dag op de motor gezeten.
Gedeelte van de mergelland route gereden, diverse kroegjes gestopt om op te warmen.
Ook nog ff naar Aken op en neer maar dat was maar een saaie en dooie bedoeling.

Temperaturen tussen de 0 en de +5 max voor bij zien komen op het dashboard...
Lang leve de lange onderbroek *O*
Wel makkelijk voor de boodschappen, die bleven koud genoeg in de topkoffer.
Vingertjes was net te doen in de zomerhandschoenen.
Wel geteld 3 andere rijders gezien, wel zat wielrenners :r

Er staat hier trouwens 1 motorrijder op de camping, kwam gisteren aan met een witte bmw met politie kontje achterop. Hij zag er nog al verkleumd uit.. :S

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan had je wel op de koffie kunnen komen als je zo dichtbij was. ;)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

.Gertjan. Je bent een beginnend motorrijder, was hij prima onder controle te houden?
Bij mij is de illusie namelijk dat 1000cc veel power heeft en dit ook graag wilt gebruiken, vandaar dat ik zelf meer in de 650cc range heb gekeken. Ik hoef zelf ook geen wegracer te hebben, maar een goede tourmotor die ook tegen een beetje pekel kan zie ik wel zitten :)

Uiteraard gefeliciteerd met je aankoop !

[ Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 30-03-2013 22:14 ]

• DECOY88
(overleden)
Kiswum schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:14:
.Gertjan. Je bent een beginnend motorrijder, was hij prima onder controle te houden?
Bij mij is de illusie namelijk dat 1000cc veel power heeft en dit ook graag wilt gebruiken, vandaar dat ik zelf meer in de 650cc range heb gekeken. Ik hoef zelf ook geen wegracer te hebben, maar een goede tourmotor die ook tegen een beetje pekel kan zie ik wel zitten :)

voordeel van 4 in lijn tourblokken is dat ze rustig zijn laag in toeren en hoe hoger je in de toeren gaat hoe meer vermogen er vrij komt.

• Thedr
  • Laatst online: 19-01 00:32
DECOY88 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:18:
[...]

voordeel van 4 in lijn tourblokken is dat ze rustig zijn laag in toeren en hoe hoger je in de toeren gaat hoe meer vermogen er vrij komt.
En dat ze laag in toeren al redelijk wat koppel hebben; een keertje in een te hoge versnelling zitten is dan niet zo'n ramp; hij trekt er wel doorheen.

Vanmiddag eens de accu uit m'n fiets geschroefd, naar aanleiding van startproblemen gisteren (en al eerder overigens). Niet vreemd dattie niet wil; de twee buitenste cellen zijn nog maar voor een 25% gevuld met water :X
Iemand hier ervaring met zo'n geval? Kan ik hem zo bijvullen met demi-water, opladen en kijken offie nog wil? Of heeft dat sowieso al geen nut meer en kan ik beter meteen een nieuwe halen?

• Napalm
  • Laatst online: 16-01 09:20
Accu wordt er niet beter van, als de cellen niet goed onder vloeistof heeft gestaan. Maar de goedkoopste manier is inderdaad gewoon bijvullen en rustig opladen. Just try en een nieuwe kopen kan altijd nog.

Zelf heb ik ook wel eens een accu zo gehad en er toch nog prima mee verder kunnen gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Napalm op 31-03-2013 09:56 ]

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Verwijderd

Iemand een idee waar ik het best mijn boutjes op de Buell mee borg? Trapte gisteren na 60km de remhandel al los (boutje was eruit gelopen) nadat deze door de vorige eigenaar was vervangen. De trillingen zijn kennelijk toch van die mate dat er boutjes loslopen :)

Is loctite (vind ik vrij aggressief) het beste? Ben altijd bang dat de schroefdraad erdoor gemold wordt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo te zien gaat het hier in de buurt niet regenen, dus ik ga er straks even lekker op uit. Morgen is toch geen fijne dag om te gaan toeren, want er zijn overal paastoestanden waardoor je weer helemaal dol wordt van de omleidingen. Hier in de buurt tenminste wel, al die dorpjes met paasmarkten enzo.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:14:
Iemand een idee waar ik het best mijn boutjes op de Buell mee borg? Trapte gisteren na 60km de remhandel al los (boutje was eruit gelopen) nadat deze door de vorige eigenaar was vervangen. De trillingen zijn kennelijk toch van die mate dat er boutjes loslopen :)
Was het niet een kwestie van niet goed aangedraaid? Als er verder niets anders losloopt, zou ik er niets aan doen (ja, een nieuwe erop draaien :+ ).
En voor peace of mind kun je een druppie Loctite blauw erop doen.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Blauw agresief? volgens mij is vocht in het schroefdraad problematischer.

Ik zou lekker los te nemen borgvloeistof kopen en gebruiken.

En voor de mensen die nog wat gereedschap nodig hebben en kleine crosspost van mij, ik was de vorige ook dankbaar voor het kopen van mijn motorbok. Vul de actiecode PASEN15 in onderaan de pagina van uw winkelwagen en ontvang direct 15% korting op alles: www.datona.nl

• Wouter
  • Niet online
Gisteren toch wel enige verbazing bij mij na afloop van een AVD-les.

Volgens de instructeur zou ik op een examen zeker gezakt zijn op de manier waarop ik gevaarlijke kruispunten nader.

En dat terwijl ik voor mijn gevoel echt overdreven veel afremde voor ieder van deze kruispunten; van 60 naar 40 km/h, op kruispunten met erg veel zicht (zo'n 200 meter beide kanten, open weilanden).

Maar het was verkeerd omdat ik remde door een versnelling terug te schakelen of m'n gas los te laten. De redenatie was dat verkeer achter mij niet berekend zou zijn op mijn plotselinge afremming als er geen remlichten te zien zijn.

Nu rijd ik zo'n 30.000 kilometer per jaar in de auto en rem hierbij ontzettend vaak op de motor. Nu is het natuurlijk niet echt wetenschappelijk, maar het is me nog nooit overkomen dat auto's achter me daardoor vol in de remmen moesten. Zo is me eigenlijk ook aangeleerd tijdens rijles destijds. Ik had juist het idee dat dit de 'goede' manier was om de snelheid er wat uit te halen.

Maar volgens de instructeur was het op de motor, en zeker tijdens een examen, een absolute no-go.
Afremmen op de motor = zakken.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Tankiej
Wouter schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:55:
Gisteren toch wel enige verbazing bij mij na afloop van een AVD-les.

Volgens de instructeur zou ik op een examen zeker gezakt zijn op de manier waarop ik gevaarlijke kruispunten nader.

En dat terwijl ik voor mijn gevoel echt overdreven veel afremde voor ieder van deze kruispunten; van 60 naar 40 km/h, op kruispunten met erg veel zicht (zo'n 200 meter beide kanten, open weilanden).

Maar het was verkeerd omdat ik remde door een versnelling terug te schakelen of m'n gas los te laten. De redenatie was dat verkeer achter mij niet berekend zou zijn op mijn plotselinge afremming als er geen remlichten te zien zijn.

Nu rijd ik zo'n 30.000 kilometer per jaar in de auto en rem hierbij ontzettend vaak op de motor. Nu is het natuurlijk niet echt wetenschappelijk, maar het is me nog nooit overkomen dat auto's achter me daardoor vol in de remmen moesten. Zo is me eigenlijk ook aangeleerd tijdens rijles destijds. Ik had juist het idee dat dit de 'goede' manier was om de snelheid er wat uit te halen.

Maar volgens de instructeur was het op de motor, en zeker tijdens een examen, een absolute no-go.
Afremmen op de motor = zakken.

Afremmen is geen absolute no-go, je moet alleen aan verkeer achter je duidelijk maken dat je afremt. Dat kan je doen door een klein beetje je remhendel in te knijpen of rempedaal in te drukken. Op die manier brand je remlicht, maar rem je toch op de motor.
Ditzelfde heb ik ook meegekregen toen ik lessen had :)

• Beerkeeper
Op de motor afremmen op een motor gaat wat radicaler dan in een auto (massa, compressie).
Daarom gewoon je remmen zodanig gebruiken dat je lichten aangaan, maar niet werkelijk remt :)

offtopic:
Tankiej! grrr... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Beerkeeper op 31-03-2013 12:20 ]

Verwijderd

Ik mocht niet eens overdreven afremmen bij mijn rijinstructeur; eerder meer naar links en ontwijken dan remmen. Hij was er ook erg panisch over dat je van achteren wordt aangereden. Achteraf begrijp ik het ook wel beter. Een relatief kleine motor zie je minder dan een grote auto die remt of stopt.

• Tankiej
Beerkeeper schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:20:
Op de motor afremmen op een motor gaat wat radicaler dan in een auto (massa, compressie).
Daarom gewoon je remmen zodanig gebruiken dat je lichten aangaan, maar niet werkelijk remt :)
offtopic:
Tankiej! grrr... :+
:+
Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:25:
Ik mocht niet eens overdreven afremmen bij mijn rijinstructeur; eerder meer naar links en ontwijken dan remmen. Hij was er ook erg panisch over dat je van achteren wordt aangereden. Achteraf begrijp ik het ook wel beter. Een relatief kleine motor zie je minder dan een grote auto die remt of stopt.
Dat mocht ik juist totaal niet, gewoon de juiste plaats op de weg behouden.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wouter schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:55:
Ga nou niet af op de ervaringen van anderen, luister naar je instructeur. In de praktijk (dus NA je rbw) kun je best op de motor afremmen, als je het maar geleidelijk doet. Iemand die een beetje oplet, ziet wel dat je afremt. Maar je examen gaat niet over de praktijk, maar over de indruk die de examinator heeft van jouw rijkunsten. "Kan ik deze persoon veilig alleen het verkeer in sturen?" Dát is wat ie zich afvraagt. Dat betekent dat je duidelijk je dingen moet doen en volgens de Regelen der Kunst. Debatteren met een examinator die net heeft gezegd dat je gezakt bent is zinloos.

Doe het zoals ze zeggen dat het moet, en dan kun je later nog altijd bepalen of je het anders gaat doen. Zolang je het maar met verstand doet, is het geen probleem. Dus altijd even in je spiegels kijken als je remt. Met de auto is het niet zo'n punt als iemand je van achteren pakt, maar met de motor heb ik het niet zo graag. Dus de praktijk gaat voor. Opletten is het devies. En niet doen met je examen. Punt. ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Waarom zit iedereen trouwens aan de computer? Hup, naar buiten, het is heerlijk weer om te rijden.
Ik ga NU het leer aantrekken en de brommerd ontwaken.

• Beerkeeper
mphilipp schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:41:
Waarom zit iedereen trouwens aan de computer? Hup, naar buiten, het is heerlijk weer om te rijden.
Dan moet het wel heel anders zijn aan de andere kant van Gorinchem :+

* Beerkeeper kijkt naar buiten, wolkenvelden :/

• Tankiej
mphilipp schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:41:
Mijn motor staat 220km verderop en daar sneeuwt het hoorde ik op de radio :')

Oh, hier begint het ook net weer..

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 31-03-2013 12:47 ]

Verwijderd

Strakke zon hier! Ook eens even buitenspelen zo :-)

Verwijderd

net weer een mooi stukje gereden, (iets van 18 graden hier)

Ligt nu een Michelin Road 3 achterop, dus even vertrouwde weg genomen om die #3 eens op de proef te nemen.

Had eerlijk gezegt lage verwachting gezien de Road 2 me teleurstelde met betreft grip rechtuit.
De 3 daarintegen presteerde boven mijn verwachting.
Heb geen last gehad van kwispelen bij harde acceleratie en in de bochten durft ik na 40 km al meer op het gas te gaan dan dat ik dat deed met de Road 2..

Nu slechts 150km ervaring met de band, maar als de Road 3 het ook 24.000km uit gaat houden kan ik hem zeker aanraden

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Kiswum schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:14:

Dank :)

Je merkt wel dat er flink wat vermogen in het ding zit. Maar zodra je dat beseft ben je niet meer geneigd om bij het wegrijden meteen je gas open te trekken. Ja, je kunt inderdaad lekker flink optrekken, maar hij doet het ook prima als je dat niet doet. Ik heb gelukkig niet echt de houding dat ik al het vermogen eruit wil trekken, lekker vlot optrekken vind ik lekker, maar het hoeft niet loeihard wat mij betreft. In een snellere auto vind ik het ook leuk om even lekker op te trekken, maar vervolgens is 130 prima hoor :)

Natuurlijk test ik een snelle auto ook graag een keertje in Duitsland uit, maar hier in Nederland is 130 prima aangezien de rest van het verkeer niet is ingesteld op snellere rijders. Dus hoewel mijn auto 200 kan halen hoef ik dat er niet uit te halen :) Hoewel ik moet zeggen dat goed doorknallen op een motor wel lekkerder voelt :$

Aangezien ik ook nog geen held op 2 wielen ben zal het knallen wel meevallen. Ik heb al een tijdje niet meer gereden dus ik moet weer een beetje wennen. Merkte gisteren al dat ik een beetje angstig de bochten in ging, terwijl ik met lessen daar absoluut geen last van heb gehad (ben ook nooit gevallen). Misschien omdat het straks van mijzelf is dat ik even wat voorzichtiger ben...
DECOY88 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:18:
[...]

Precies, hij rijdt ook lekker als je 50 in z'n 3 rijdt. Mijn vader heeft het machientje aan een wat "zwaardere" proef blootgesteld en die heeft even 140 ~ 150 gedaan (wat qua zithouding nog net comfortabel is omdat je best wat wind vangt), een goed stukje bochten, maar ook wat rustiger verkeer en hij gaf aan dat de motor een perfecte allrounder was. In tegenstelling tot veel racers wordt deze schijnbaar niet nerveus als je langzaam rijdt, juist omdat hij lekker rustig is in laag toeren.

Ook de verkoper kwam eigenlijk met hetzelfde verhaal, hij gaf aan dat het blok ook voor racers gebruikt werd, maar dat voor de fazer het iets was aangepast om juist in de lage toeren lekker te lopen :)

Het is een pittig ding, maar dat vind ik wel lekker, ik vind het fijn om te weten dat er vermogen is ook al gebruik je het niet. Ik rijd liever op 50% van het vermogen dan dat ik op een fiets zit die tegen zijn top aan zit als je 120 rijdt. :)

Gisteren even wat filmpjes opgezocht van de Fazer en "schrok" wel een beetje van het beestachtige karakter als je wel het gas volledig open trekt... Die teller bleef maar klimmen :$ Mijn vrouw vond het iets minder gaaf om te zien, maar de koop was al rond ;)

Ik wil ook een redelijk tijd met deze motor doen, dus vind dat beetje extra wel fijn :) Denk niet dat ik snel uitgekeken ben op dit ding qua performance :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:14:

Is loctite (vind ik vrij aggressief) het beste? Ben altijd bang dat de schroefdraad erdoor gemold wordt.
Loctite 243 gebruiken.
Werkt perfect, tast je schroefdraad, bouten of moeren niet aan en wil je het los halen gaat dat vaak zonder problemen. Ben je er toch bang voor dat je bij los halen iets kapot draait dan ff de föhn er op en het komt makkelijk los.
Joopieboy schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:56:
Dan had je wel op de koffie kunnen komen als je zo dichtbij was. ;)
Ik heb werkelijk geen idee waar je woont, en daarbij denk ik niet dat mijn vrouw gelukkig wordt van een bezoek aan een mede tweaker, auto, motor liefhebber.. :P (gebrek aan raakvlakken zeg maar)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 07:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bommes schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 20:46:
Vandaag zogoed als heel de dag op de motor gezeten.
Gedeelte van de mergelland route gereden, diverse kroegjes gestopt om op te warmen.
Ook nog ff naar Aken op en neer maar dat was maar een saaie en dooie bedoeling.

Temperaturen tussen de 0 en de +5 max voor bij zien komen op het dashboard...
Lang leve de lange onderbroek *O*
Wel makkelijk voor de boodschappen, die bleven koud genoeg in de topkoffer.
Vingertjes was net te doen in de zomerhandschoenen.
Wel geteld 3 andere rijders gezien, wel zat wielrenners :r

Er staat hier trouwens 1 motorrijder op de camping, kwam gisteren aan met een witte bmw met politie kontje achterop. Hij zag er nog al verkleumd uit.. :S
Aken is met katholieke feestdagen uitgestorven. Goede vrijdag is er een feestdag, paasmaandag ook. Dat betekent automatisch dat er op zaterdag ook niets te beleven is. In Duitsland, of specifieker in enkele Bundesländer zoals NRW gaan ze erg strikt met die feestdagen om.

Je bent mij inderdaad niet tegengekomen, omdat ik heb gezorgd dat ik daar uit de buurt was. Met wielrenners in de buurt zorg ik dat ik weg ben. Enne, zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd had... ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 448 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.