Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 449 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.168 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:08:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee waar je woont, en daarbij denk ik niet dat mijn vrouw gelukkig wordt van een bezoek aan een mede tweaker, auto, motor liefhebber.. :P (gebrek aan raakvlakken zeg maar)
Haha ja dat is wat lastiger dan met je vrouw. :P
Ik kom zelf uit het bovenste puntje van Zuid Limburg, Sittard. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:08

mphilipp

Romanes eunt domus

Stelletje watjes! ;) Sneeuw horen ze op de radio... Het sneeuwt de hele dag af en aan. Maar sneeuw en sneeuw zijn 2 dingen. Het is geen blizzard oid. Gewoon wat laffe vlokjes die naar beneden dwarrelen, maar er blijft niets liggen (het is te warm voor sneeuw, 4-5 graden) en het is zó weinig dat de weg er niet eens nat van werd.
Tenminste dat is de situatie rond Gorinchem. Heerlijk om te rijden; de bochten blijven hetzelfde. Oké, geen strak blauwe hemel, maar toch prima om te rijden. Je waardeert daarna je verwarming meer :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

.Gertjan. schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:48:
[...]

Dank :)

Je merkt wel dat er flink wat vermogen in het ding zit. Maar zodra je dat beseft ben je niet meer geneigd om bij het wegrijden meteen je gas open te trekken. Ja, je kunt inderdaad lekker flink optrekken, maar hij doet het ook prima als je dat niet doet. Ik heb gelukkig niet echt de houding dat ik al het vermogen eruit wil trekken, lekker vlot optrekken vind ik lekker, maar het hoeft niet loeihard wat mij betreft. In een snellere auto vind ik het ook leuk om even lekker op te trekken, maar vervolgens is 130 prima hoor :)

Natuurlijk test ik een snelle auto ook graag een keertje in Duitsland uit, maar hier in Nederland is 130 prima aangezien de rest van het verkeer niet is ingesteld op snellere rijders. Dus hoewel mijn auto 200 kan halen hoef ik dat er niet uit te halen :) Hoewel ik moet zeggen dat goed doorknallen op een motor wel lekkerder voelt :$

Aangezien ik ook nog geen held op 2 wielen ben zal het knallen wel meevallen. Ik heb al een tijdje niet meer gereden dus ik moet weer een beetje wennen. Merkte gisteren al dat ik een beetje angstig de bochten in ging, terwijl ik met lessen daar absoluut geen last van heb gehad (ben ook nooit gevallen). Misschien omdat het straks van mijzelf is dat ik even wat voorzichtiger ben...

[...]

Precies, hij rijdt ook lekker als je 50 in z'n 3 rijdt. Mijn vader heeft het machientje aan een wat "zwaardere" proef blootgesteld en die heeft even 140 ~ 150 gedaan (wat qua zithouding nog net comfortabel is omdat je best wat wind vangt), een goed stukje bochten, maar ook wat rustiger verkeer en hij gaf aan dat de motor een perfecte allrounder was. In tegenstelling tot veel racers wordt deze schijnbaar niet nerveus als je langzaam rijdt, juist omdat hij lekker rustig is in laag toeren.

Ook de verkoper kwam eigenlijk met hetzelfde verhaal, hij gaf aan dat het blok ook voor racers gebruikt werd, maar dat voor de fazer het iets was aangepast om juist in de lage toeren lekker te lopen :)

Het is een pittig ding, maar dat vind ik wel lekker, ik vind het fijn om te weten dat er vermogen is ook al gebruik je het niet. Ik rijd liever op 50% van het vermogen dan dat ik op een fiets zit die tegen zijn top aan zit als je 120 rijdt. :)

Gisteren even wat filmpjes opgezocht van de Fazer en "schrok" wel een beetje van het beestachtige karakter als je wel het gas volledig open trekt... Die teller bleef maar klimmen :$ Mijn vrouw vond het iets minder gaaf om te zien, maar de koop was al rond ;)

Ik wil ook een redelijk tijd met deze motor doen, dus vind dat beetje extra wel fijn :) Denk niet dat ik snel uitgekeken ben op dit ding qua performance :9
Bedankt voor je reactie, ik zal dit allemaal in gedachten houden en volgens mij zijn motors van een bepaald merk+type goedkoper bij 1000CC dan bij 600CC, waarschijnlijk doordat er meer vraag naar is :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:22
Zo vandaag even gereden, het was een graadje of 17 geloof ik en je ziet nog sneeuw liggen achter de berg van Montserrat. Verder nog een doodlopend weggetje (als je droog wil blijven) en omgedraaid. Kilomoter of 80 gereden. Weinig motorrijders toch nog gezien (op 10 vingers te tellen).

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2013-03-31155222_zps9e11df7c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2013-03-31160841_zpse7c44667.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1198.photobucket.com/albums/aa460/aveenhuijsen/2013-03-31163409_zpsa74466e6.jpg

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:18

Bommes

Capo del formaggio

Ik zie blauwe lucht en zon.. "I want"

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

Wij waren ten noorden van Terrassa, massas motoren gezien... (wel allemaal tegemoet komend, dus geen last van gehad)

Helaas ook wielrenners, de meest asociale verkeersdeelnemers die er zijn

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:30

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik vind het echt te koud om te rijden. Pas bij +10 of hoger stap ik op de motor. Maarja, op mijn fiets (Street Triple) zit ik ook vol in de wind en heb ik geen handkappen/verwarming oid.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wokschotel schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:05:
Ik vind het echt te koud om te rijden. Pas bij +10 of hoger stap ik op de motor. Maarja, op mijn fiets (Street Triple) zit ik ook vol in de wind en heb ik geen handkappen/verwarming oid.
Never mind... Komende zomer is 't daar in de buurt van Barca weer té warm ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

vertrek je gewoon heel vroeg in de morgen en voor 1 uur in de middag weer terug zijn, prima te doen :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kan gelukkig genoeg warme spullen aantrekken onder mijn (dikke) leren pak. En uiteraard genoeg windbescherming. Maar het was iig best lekker om een stuk te rijden. Heb een rondje in de buurt gedaan van 160km. Heerlijk. Op het laatst nog even wat kool van de kleppen verwijderd. It's a dirty job, but somebody's got to do it :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

aveenhuysen schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:32:
Zo vandaag even gereden, het was een graadje of 17 geloof ik en je ziet nog sneeuw liggen achter de berg van Montserrat. Verder nog een doodlopend weggetje (als je droog wil blijven) en omgedraaid. Kilomoter of 80 gereden. Weinig motorrijders toch nog gezien (op 10 vingers te tellen).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Damn waar is dat, ziet er lekker uit! _O_

• aveenhuysen
Joopieboy schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:07:
[...]

Damn waar is dat, ziet er lekker uit! _O_
Barcelona en dan richting Montserrat rijden.

Wikipedia: Montserrat (berg)

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel mooi om eens in de zomer te doen ja! :)

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Net als bij mijn Fazer, was ik de originele, standaard knipperlichten al snel zat. Gelukkig waren deze knipperlichten makkelijker vast te maken dan bij de Fazer. Voor de knipperlichten voor moest ik echter het windscherm en een stuk plastic kuip verwijderen. Voor de rest geen problemen dit keer, echter, de plasticen kapjes die de knipperlichtjes behuizen, waren slecht vastgelijmd. Die heb ik dus allemaal opnieuw moeten vastlijmen aan hun basis.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/ricepuppet/Fazer/TDM_zps4b95fbd5.png

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:03
Ook weer een rondje gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/904486_508076192586387_687404723_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/902966_508076315919708_571274113_o.jpg

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik heb net ook weer even een rondje gemaakt :) Moest hem wel aanduwen, maar daarna 2 uur heerlijjk gereden.

Wel een todo: koppelingskabel (laten) smeren. Hij gaat toch vrijdag naar de dokter voor nieuwe banden. Dan laat ik de koppeling maar meteen ff meenemen.

UNOX: The worst operating system

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48
Na 7 jaar lang het hele jaar door woon-werk op de motor rijden deze winter voor het eerst fulltime met de auto naar het werk (kostenplaatje blabla). Motor hele winter onder een zeil. Vandaag accu weer terug (die mocht binnen aan de druppellader overwinteren), bandjes weer op spanning, ketting schoon en vers in het vet en eindelijk weer rijden. Shit wat heb ik dat gemist! Motor rijd als een zonnetje, weer was perfect. Binnenkort wel ff voorbandje wisselen, maar die heb ik gelukkig nog liggen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mooiste kleur SV :p

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vandaag naar Leimuiden gereden. Mooie tocht langs leuke riviertjes enzo. Weinig motoren gezien, maar meer dan gisteren. Het was dan ook een graad of 2-3 warmder als gisteren.
Bij elkaar toch weer bijna 400km op de klok erbij gezet.

• Korvaag
  • Nu online
Vraagje wat vast al eens een keer voorbij is gekomen..

Ik zag vandaag dat ik wat roestzweem op sommige schakels heb zitten. Wat is de beste manier om een ketting helemaal brandschoon te maken, de roest te verwijderen en weer in te vetten ?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik gebruik daar zelf WD-40 voor, en dan goed inspuiten met kettingvet na een stukje rijden. Over dat kettingvet, ik heb nu heldere van Kroon Oil, welke gebruiken jullie hier eigenlijk?

• Korvaag
  • Nu online
Ik heb zelf de S100 spray.. maar WD40 werkt dus goed om schoon te maken ? Das handig om te weten !

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:02
Ik gebruik olie voor kettingzagen om mn ketting te smeren, 4 euro voor een liter ofzo, en het werkt perfect in mn Scottoiler :)

[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 01-04-2013 19:04 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, vandaag langs Motozoom en Motoport voor wat mid-season/waterdichte zomerhandschoenen, maar weinig succes - verreweg grootste deel aanbod was winter (heb ik al) of doorwaai-zomer (lekker, maar niet zo handig voor de natte dagen). Wat over bleef was 50% ondingen (geen protectie, teveel protectie, voelde gewoon niet goed), 30% niet in mijn maat (XL, zo raar is dat toch niet?) 20% te duur (EUR 119 vind ik echt teveel voor die ene Macna bij Motozoom).

* dion_b gaat online snuffelen...

Oslik blyat! Oslik!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vandaag de NC700x omgebouwd tot berghok. 118 liter aan bagageruimte voor de rit naar Hongarije. Hij mag maar iets van 30 kilo dragen, maar toch wel erg handig voor slaapzakken, kleding, etc. voor 2 weken.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2966003/kofferz1.jpg
Stickertje moet er nog af :-)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe bevalt de NC700 je eigenlijk? :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Elect schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:32:
Vandaag de NC700x omgebouwd tot berghok. 118 liter aan bagageruimte voor de rit naar Hongarije. Hij mag maar iets van 30 kilo dragen, maar toch wel erg handig voor slaapzakken, kleding, etc. voor 2 weken.

[afbeelding]
Stickertje moet er nog af :-)
zijladers met enkel slot :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:47:
[...]
Gewoon een spanbandje erom, geen centje pijn.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:47:
[...]

Hij zit vast met een klem van een cm of 15. Dus niet alleen een klein haakje waar het slot aan zit :)
Korvaag schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:55:
Ik heb zelf de S100 spray.. maar WD40 werkt dus goed om schoon te maken ? Das handig om te weten !
Nee, niet doen! WD-40 tast je o/x-ringen aan...
Joopieboy schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:54:
kettingvet, ik heb nu heldere van Kroon Oil, welke gebruiken jullie hier eigenlijk?
Forte Red Chain Grease :)

[ Voor 52% gewijzigd door M3rcury op 01-04-2013 23:26 ]

No signature required.

Verwijderd

Vanochtend vol goede moed op de motor gestapt in de vriezende kou. Ik rij amper een kilometer en *snap* daar gaat m'n gaskabel... :(

Godzijdank kon ik met wat choke + stationair in de 3e versnelling nét aan 40km/h rijden richting eerste en beste motorzaak. Hoop dat dit snel en goedkoop te repareren is. ;(

/me gevoel heeft dat het weer zo'n week wordt...

• Korvaag
  • Nu online
M3rcury schreef op maandag 01 april 2013 @ 23:21:

Nee, niet doen! WD-40 tast je o/x-ringen aan...
Andere suggestie om een ketting goed te reinigen dan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 07:55:
Vanochtend vol goede moed op de motor gestapt in de vriezende kou. Ik rij amper een kilometer en *snap* daar gaat m'n gaskabel... :(

Godzijdank kon ik met wat choke + stationair in de 3e versnelling nét aan 40km/h rijden richting eerste en beste motorzaak. Hoop dat dit snel en goedkoop te repareren is. ;(

/me gevoel heeft dat het weer zo'n week wordt...
De dag dat ik mijn moto naar zijn nieuwe koper bracht, sprong de kabel van de ontkoppeling. Die heb ik dan toch maar laten vervangen op mijn kosten. Leuk is anders, maarja ... shit happens.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Korvaag schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:11:
[...]

Andere suggestie om een ketting goed te reinigen dan ?
Diesel schijnt goed te werken.

Gisteren heb ik de motor maar heel even naar buiten gehaald. Vol goede moed ging ik de weg op. Na nog geen 3 kwartier had ik al 3 moordaanslagen overleefd, en besloot ik mijn geluk niet langer op de proef te stellen. Het toppunt was wel iemand die op een provinciale weg (80 km/h) tussen alle verkeer vol in de ankers ging, en een inrit in reed... Om vervolgens zonder zicht achteruit tussen de geparkeerde auto's uit terug de weg op te draaien waardoor uit beide richtingen het verkeer een volle noodstop moest maken.
Toen had ik er geen zin meer in, en dus na een uur (30 km afgelegd) heb ik de Hornet maar weer binnen gezet.

Tip: ga op 2e paasdag niet onnodig de weg op in een toeristische omgeving. Er rijden te veel dodo's op de weg die nog te stom zijn om te poepen, maar wel een auto mogen besturen. (want rijden kun je het niet noemen)

En dan zeggen ze ook nog dat "het verkeer" nog niet gewend is aan motorrijders, dus de motorrijders moeten goed oppassen. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben gisteren de "molenroute" gereden.
Leuk rondje en lekker weer en gelukkig rustig op de weg.
Ergens een onderweg het ding stil gezet en in een of ander weiland achter een oude schaftkeet precies uit de wind in de zon nog een uurtje pauze gehouden.

Dus lekker gereden, goed kunnen genieten van de zon en geen "heel erg enge" dingen mee gemaakt.
Het blijft een (motor)scooter waar ik op rijd, en dat merk je gewoon aan de automobilisten, ze zien je aan voor bromfietser en proberen je gewoon de weg af te duwen.
Tegemoetkomende auto's snijden de bochten af omdat ze denken dat jij wel ff door de berm heen gaat rijden.
Toeterende automobilisten als je bij een rood stoplicht tussen het rijtje door rijd en vooraan gaat staan.
Inhalen gewoon ergens in woonwijken omdat je wel eens waar hard genoeg rijd maar ze gaan toch niet achter een bromfiets blijven zitten.
Vooral die laatste was op een haar na fout afgelopen, niet voor mij maar wel voor de "inhaler" en de gene die uit die zijstraat onze weg op draaide. :X En dat terwijl ik toch over de 60 reed waar je gewoon maar 50 mag. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb gisteren ook weer ff een proefrit kunnen maken.
Dit keer op de Z750, wauw wat een machine!
Ik ben bijna zover met de beslissing om deze motor te kopen, alleen 1 dingetje zit me een beetje dwars.

Op de tank zit een flinke diepe dras, de verf is daar kompleet weg, ik heb verder geen schade kunnen ontdekken.
Het lijkt er dan ook niet op dat de motor gevallen is.

Kan ik hier nog iets mee in de onderhandeling over de prijs?
Ik wil ook nog een paar valdoppen laten monteren voor het geval ik ooit de motor uit de handen laat glippen.

Blyatifull

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:17
Phreak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:24:
Ik ben bijna zover met de beslissing om deze motor te kopen, alleen 1 dingetje zit me een beetje dwars.

Op de tank zit een flinke diepe dras, de verf is daar kompleet weg, ik heb verder geen schade kunnen ontdekken.

Ik wil ook nog een paar valdoppen laten monteren voor het geval ik ooit de motor uit de handen laat glippen.
Ja, dat kan. 'Ik vind het een prachtige motor, alleen de schade aan de tank bevalt me minder. Laten spuiten gaat me 400 euro kosten, dus als je er 200 afhaalt, dan hebben we een deal' O-)

Waar overigens het 'Voor het geval ik ooit de motor uit de handen laat glippen.' vandaan komt, dat begrijp ik nooit helemaal. Je bent toch niet achterlijk? Die kans is eigenlijk verwaarloosbaar, tenzij je van jezelf weet dat je sowieso een dropper bent. /3

• Ricepuppet
newbreed schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:33:
[...]Waar overigens het 'Voor het geval ik ooit de motor uit de handen laat glippen.' vandaan komt, dat begrijp ik nooit helemaal. Je bent toch niet achterlijk? Die kans is eigenlijk verwaarloosbaar, tenzij je van jezelf weet dat je sowieso een dropper bent. /3
Beetje overstatement. Ik rijd ook al jaren motor, maar heb mijn vorige motorfiets toch echt vanuit stilstaande positie laten vallen toen ik hem op de bok wilde zetten. Na een nachtdienst wil het lichaam niet helemaal meer 100% functioneren :)

Daarnaast, hij kan altijd omvallen door omstandigheden (iemand knalt ertegenaan etc.) en dan is het fijn dat je motorblok/stuur nog intact is. Overigens zijn 'bar ends' spotgoedkoop via eBay te halen.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

[...]
Waar overigens het 'Voor het geval ik ooit de motor uit de handen laat glippen.' vandaan komt, dat begrijp ik nooit helemaal. Je bent toch niet achterlijk? Die kans is eigenlijk verwaarloosbaar, tenzij je van jezelf weet dat je sowieso een dropper bent. /3
:$ ik ben klaarblijkelijk achterlijk :$

Heb afgelopen zomer tijdens het parkeren van mijn pa's motor hem langzaam op de grond moeten leggen. Ik wilde hem op de bok trekken, maar dat ging niet helemaal lekker... Uiteindelijk verloor ik de controle en begon hij te kantelen... Nu was er geen schade, maar een "ongelukje" is zo gemaakt ;)

Op mijn nieuwe zitten al doppen van de vorige eigenaar. Zag er allemaal spik en span uit. Het voordeel van doppen lijkt mij dat je bij een schuiver geen vitale delen van de motor raakt. Ik weet niet of motoren zo zijn gebouwd dat ze een schuiver kunnen overleven...

Vrijdag mag ik hem ophalen :) Kijk nu al uit naar de rit terug naar huis <3

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• aveenhuysen

Welke kleur? Rijdt toch prima z´on Ztje. Jammer van die kras, maar zeker even onderhandelen. Heb ook valdoppen en een keer toch een schade voorkomen bij het laten glippen ;)

Verwijderd

Over die kras moet je kunnen onderhandelen, mocht dat niet kunnen kijk dan eens naar een andere Z750 want er zijn van deze populaire motor heel veel te koop.

Valdoppen kun je aanschaffen, maar zelf heb ik gekozen voor andere leuke accessories op mijn Z750. Zelf zou ik eerder kiezen voor een leuke uitlaat. Die van mij klinkt ongeveer zo:

P.s op het Nederlandstalige motor-forum is een heel groot topic over de Z750:

http://www.motor-forum.nl...r-plaza-deeltje-67-1.html

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

[...]
Shit happens nou eenmaal :+ Die van mij is ook een keer bij het opbokken op de paddockstand omgevallen. De haak van de paddockstand zat niet helemaal goed onder de bobbin en voor ik het wist lag hij op zijn kant. Helaas had ik net die kant laten spuiten na een schuiver dus nu is de kuip alsnog een beetje beschadigd :(

Yamaha MT-09

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:17
Okay, fair enough. Ik ben echt verschrikkelijk zorgvuldig in het neerzetten van de motor. Die van mij staat ook in een afgesloten garage, dus er kan niemand bij. Ik moet natuurlijk niet mijn eigen waarden aan een ander opdringen. Dus in dat geval hebben jullie wel gelijk dat je beter safe dan sorry kan zijn.

• Ricepuppet
newbreed schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:00:
Okay, fair enough. Ik ben echt verschrikkelijk zorgvuldig in het neerzetten van de motor. Die van mij staat ook in een afgesloten garage, dus er kan niemand bij. Ik moet natuurlijk niet mijn eigen waarden aan een ander opdringen. Dus in dat geval hebben jullie wel gelijk dat je beter safe dan sorry kan zijn.
:Y)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:22

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Ja, dat kan. 'Ik vind het een prachtige motor, alleen de schade aan de tank bevalt me minder. Laten spuiten gaat me 400 euro kosten, dus als je er 200 afhaalt, dan hebben we een deal' O-)

Nou... soort van zoiets meegemaakt, band lek vanwege een spijkertje. Motor neergezet, bellen met verzekering ,lang wachten... en na een uur ofzo; *BAM* ... Goooodver!! Bandje was dus kennelijk nog niet helemaal klaar met leeglopen, waardoor dus alsnog het kantelpunt werd bereikt.

Het kan dus raar lopen :/

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Widow
Als het geen bijzondere kleur is kan je ook gewoon een nieuwe tank scoren ergens :) maar ik denk dat overspuiten goedkoper is, zolang het metaal niet gedeukt is.

Anyway, ik heb gisteren op een MV Agusta Brutale 675 gezeten. Wat een ding :D echt een geweldig geluid uit de standaard uitlaten, wheelies als je 130 rijd en gas geeft, dat heb ik nog nooit gehad! Stuurde lekker, zitpositie is geweldig, het zadel is een beetje aan de harde kant. Maar cool ding! Misschien een beetje klein voor me :+

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/x3txrm.jpg

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

aveenhuysen schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:44:
[...]

Welke kleur? Rijdt toch prima z´on Ztje. Jammer van die kras, maar zeker even onderhandelen. Heb ook valdoppen en een keer toch een schade voorkomen bij het laten glippen ;)
Oranje :9~ _/-\o_
Het rijdt als een tiet.
Die valdoppen laat ik er niet op zetten omdat onhandig ben, maar het kan wel ellende voorkomen idd.

Zo'n uitlaatje is wel interessant, maar ik ga liever eerst lekker rijden
De motor aankleden kan altijd nog.
Ik zal eens kijken of ik vanmiddag toch nog de motorzaak kan bellen, straks is het ding verkocht aan iemand anders ;)

Blyatifull

• Serotonine
  • Laatst online: 20-01 16:34
Via de site van promotor kan je een motor huren voor een dag.
Zitten heel gangbare motoren tussen. Maar ook ducati's e.d.
De leukste zijn al lang en ver vooruit geboekt.

Ik rijd zelf een bandit, en wilde iets heel anders. Alle 4-in-lijn motoren vallen dan af.
Heb gekozen voor een HD V-rod muscle.
Voor 50 euro mag je hem een dag meenemen. 's Ochtends om 9 uur ophalen, en om 17 uur moet ie afgetankt weer terug zijn. Onbeperkt aantal km.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Het leek me even leuk om een Street Triple te rijden voor een dag, helaes geen R... En het lijkt er op dat je ze op moet halen in Lelystad? Net effies te ver voor me voor zoiets.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Serotonine
Vrouw gaat dan naar bataviastad. Dat is ook de enige reden waarom Lelystad het overwegen waard is.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Serotonine schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:57:
Via de site van promotor kan je een motor huren voor een dag.
Zitten heel gangbare motoren tussen. Maar ook ducati's e.d.
De leukste zijn al lang en ver vooruit geboekt.

Ik rijd zelf een bandit, en wilde iets heel anders. Alle 4-in-lijn motoren vallen dan af.
Heb gekozen voor een HD V-rod muscle.
Voor 50 euro mag je hem een dag meenemen. 's Ochtends om 9 uur ophalen, en om 17 uur moet ie afgetankt weer terug zijn. Onbeperkt aantal km.
Ik zie op die site enkel een kaart met verhuurlocaties van derden. Bij HD Amsterdam is de goedkoopste EUR 135/dag.

Heb je anders een link voor waar je die EUR 50 gevonden hebt?

* dion_b zou eens een keer een Harley uit willen proberen, om iig een onderbouwde mening erover te hebben
En ik rij al een 800cc V-Twin met (te) lage zadel, dus zo erg wennen zou het niet zijn

Oslik blyat! Oslik!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
http://www.anwbmotor.nl/motorproefrit

Alstu :)

Wel gek:
Vanaf 1 april 2013 tot en met 14 juli 2013 is het weer mogelijk om een proefrit te komen maken bij Promotor op het ANWB Test- en Trainingscentrum in Lelystad.
Dus - wat is het nou? MAg je wel een motor meenemen of ben je gebonden aan het test/trainings terrein?

[ Voor 75% gewijzigd door GenjiBlade op 02-04-2013 13:45 ]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

Saffie_time

Why use this? 42!

[message=40027263,nolineeeon_b schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:39[/message]:
[...]

Ik zie op die site enkel een kaart met verhuurlocaties van derden. Bij HD Amsterdam is de goedkoopste EUR 135/dag.

Heb je anders een link voor waar je die EUR 50 gevonden hebt?

* dion_b zou eens een keer een Harley uit willen proberen, om iig een onderbouwde mening erover te hebben
En ik rij al een 800cc V-Twin met (te) lage zadel, dus zo erg wennen zou het niet zijn
Ook daar zijn dealerdagen.
Als je een beetje met die mannen gaat praten kan je meestal wel een roadking en een sportster proberen.
Moet je niet aankomen en verwachten dat je na 2 minuten aan het rijden bent maar er gewoon een gezellige middag van maken.
Vorig jaar een sportster geprobeerd en na 2 bochten met de treeplank over de grond vonken aan het trekken. Als ik dat op mijn GL probeer dan ga ik extreem ver. Snel besloten dat die HD voor mij dus te klein is en te veel op speelgoed lijkt...

Naast dat het ruim boven mijn budget is natuurlijk O-)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Widow
Serotonine schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:28:
Vrouw gaat dan naar bataviastad. Dat is ook de enige reden waarom Lelystad het overwegen waard is.
Ff offtopic, is dat wat? Ben laatst in Rosada geweest maar dat was niet heel groot, ik had het iig stukken groter verwacht. Zaten wel leuke winkels, maar na 2 uur had ik alles wel gezien.

• Serotonine
Geen idee of bataviastad beter is dan rosada of roermond... Ik kom in lelystad voor de motor...
Volgens mij is vrouw nooit in Rosada geweest. Maar zal eens vragen hoe het in Batavaistad zit met koopjes, kortingen en left-overs

[ Voor 40% gewijzigd door Serotonine op 02-04-2013 14:23 ]

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:51
Rosada > Roermond > Bataviastad

*Roermond = veel up-town mensen, dure merken ook.
*Bataviastad = de normale stadswinkels maar dan met Outlet, paar dure merken ertussen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

newbreed schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:00:
Ongeluk zit in een klein hoekje zeggen ze...
Ik ben een keer omgegaan omdat ik aan de kant van de weg stopte en de berm niet egaal was maar er een kuil in zat die ik niet goed gezien had, bij neerzetten van voet verloor ik dus mijn evenwicht en motor ging door 'point of no return' heen. Andere keer was mijn motor (met hoes) omgewaaid in een storm..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
GenjiBlade schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:43:
http://www.anwbmotor.nl/motorproefrit

Alstu :)

Wel gek:

[...]

Dus - wat is het nou? MAg je wel een motor meenemen of ben je gebonden aan het test/trainings terrein?
Er geldt evenwel een eigenrisico van €1.500,00 per gebeurtenis
Eventueel af te kopen tot €250.

iRacing Profiel

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Voor het schamele bedrag van 15 euro... zou ik dus voor gekozen hebben.

• aveenhuysen
Phreak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:53:
[...]

Het rijdt als een tiet.
Die valdoppen laat ik er niet op zetten omdat onhandig ben, maar het kan wel ellende voorkomen idd.

Ik zal eens kijken of ik vanmiddag toch nog de motorzaak kan bellen, straks is het ding verkocht aan iemand anders ;)
Heb je hem al gekocht??? :P

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Min of meer ja.
Telefonisch dingen afgesproken, die man zou me een mail sturen ter bevesting wat we besproken hebben.
Die moet ik ff ondertekenen en terugsturen.

* Phreak tikt ongeduldig op de tafel.
Heb nog geen mail gezien, zou hij me vergeten zijn? :P

Blyatifull

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
steveman schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:22:
Voor het schamele bedrag van 15 euro... zou ik dus voor gekozen hebben.
Ah, dat kon ik dus niet vinden. Waar zie je dat?

iRacing Profiel

• Serotonine
Wanneer je een motor selecteert, krijg je de beschrijving van je keuze, onderaan staat:
1.000 euro per schadegeval*

*Voor een toeslag van 15 euro op de huurprijs breng je het eigen risico terug tot 250 euro per schadegeval. Dat geef je aan op het reserveringsformulier.

• bakvis
  • Laatst online: 17:05

bakvis

Tweakers.Nerd

Zo, gister een dikke 100 km gereden, was aan de frisse kant maar een welkome afwisseling van het mooie weer! Zonet snel nog even een half uurtje gedaan en dat was al stukke beter, alleen jammer van de wind! D'r mag van mij snel 10 graden bij komen!

Even over de rit op de 14e trouwens, zijn daar reeds afspraken over gemaakt? Verzameltijd etc?

Mijn Specs

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog niet.

Lange-termijn weerbericht is trouwens bijgedraaid, maar of de mooiweerrijders daar vrolijk van worden is een tweede:
dinsdag 09 april tot en met dinsdag 16 april
Grote kans op een wisselvallig weertype met af en toe regen en temperaturen rond de normale waarden voor de tijd van het jaar.
Wmb niets wat de pret gaat drukken ;)

Ik zou voorstellen verzameltijd 10u30, vertrektijd 11u. Dat is vroeg genoeg om ruim op tijd thuis te zijn, maar laat genoeg dat mensen van ver nog op schappelijk tijdstip kunnen vertrekken.

Als iedereen zorgt voor een (nagenoeg) volle tank kunnen we rijden zonder te tanken tot in DE, daar is het lekker goedkoop (tank bij Emmerich vlak voor de snelweg).

Route werk ik in detail uit later deze week, ik ben ouderwets dus doe niet aan Tomtom oid, maar als je dat wel wilt kun je het met wat ik uitwerk makkelijk invoeren.

Oslik blyat! Oslik!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:08

Tank80

Cyanide&&Happiness

Na vorig jaar zomer m'n rbw te hebben gehaald sinds zaterdag ook lid van het motoreigenaarsgilde 8)
Het is een Aprilia Shiver geworden uit 2010 (2009 model, dat dan weer wel);

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HJvGTD9l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wpBGUD6l.jpg

Helemaal happy! *O*

En gelijk 150km gereden zaterdag naar huis...tering wat is dat koud zeg, 3 graden op een naked. Heb 2 keer moeten stoppen om m'n handen te ontdooien aan een bakkie pleur :Y)

Enne Phreak, ik zou 'm cancelen die kawa, rijdt veel leuker joh, zo'n italiaanse v-twin en ziet er ook nog eens veel beter uit! :P ;)

Je imiteert me mateloos.

• bakvis
  • Laatst online: 17:05

bakvis

Tweakers.Nerd

Mooie fiets man! Welkom, hou de 14e maar vast vrij in je agenda ;)!
Tank80 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:18:
Na vorig jaar zomer m'n rbw te hebben gehaald sinds zaterdag ook lid van het motoreigenaarsgilde 8)
Het is een Aprilia Shiver geworden uit 2010 (2009 model, dat dan weer wel);

[afbeelding]

[afbeelding]

Helemaal happy! *O*

En gelijk 150km gereden zaterdag naar huis...tering wat is dat koud zeg, 3 graden op een naked. Heb 2 keer moeten stoppen om m'n handen te ontdooien aan een bakkie pleur :Y)

Enne Phreak, ik zou 'm cancelen die kawa, rijdt veel leuker joh, zo'n italiaanse v-twin en ziet er ook nog eens veel beter uit! :P ;)

Mijn Specs

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
zo na een lange rit even een groepsfototje

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-zXPQj-xLGy4/UVsTRDEaeqI/AAAAAAAABBE/ZLUxiaybgPo/s800/536797_546860765358947_1256436244_n.jpg

Verwijderd

Phreak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:53:
[...]

Het rijdt als een tiet.

Zou die valbescherming er gewoon op laten zetten, baad het niet schaad het niet.

Wat ik wel meteen zou doen is een andere uitlaat monteren.
Mijn huisgenoot heeft er ook een andere onder hangen, klinkt echt stukken beter als het origineel (geen idee welk merk of type demper het is).

Tevens, de originele demper vind ik persoonlijk een beetje lomp groot.

Mooi kort aftermarket pijpje doet echt wonderen voor de uitstraling
(remus hexa, lazer xtreme zouden zeer goed staan)

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
dion_b schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:39:
[...]
Same here. Maar ik ga dat in juni oplossen door dik twee weken op een HD Road King te gaan zitten tussen Chicago en LA. Dat paadje heet Route 66 geloof ik. :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

LOL. Vandaag in de file op de A10 achter een opgefokte aggressieve bontkraagje op een R1200GS gezeten. Compleet met sportschoenen, designer jeans en jawel, jas met bontkraag. Protection? Nergens te zien, was een wonder dat hij al een helm en handschoenen op had.

Werd gefrustreerd met een wat minder opgefokte kerel op een andere BMW voor hem (die toch waar mogelijk 60km/u tussendoor reed, niet bepaald een slak dus) en probeerde in te halen door rechts tussen de auto's door te rijden ipv links |:(

Dat ging niet zo best, dus op gegeven moment achter me opgedoken. Heeft nog geprobeerd mij voorbij te steken, maar een PC800 past door een gaatje waar een R1200GS niet doorheen kan, laat staan dat hij erlangs kan :+

Gelukkig ging hij er bij de RAI af, wat een sukkel, helaas eentje die motorrijders in de file een slechte naam geeft. Ik hoop dat als hij een keer z'n verdiende loon krijgt het eenzijdig gebeurt...

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 02-04-2013 21:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

martin2005 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:32:
[...]

Same here. Maar ik ga dat in juni oplossen door dik twee weken op een HD Road King te gaan zitten tussen Chicago en LA. Dat paadje heet Route 66 geloof ik. :+
4000km moet inderdaad wel genoeg zijn om een mening to vormen over een motor :)

ik dacht alleen dat de route 66 in verval aan het raken was. (maar geen idee of dat ook echt zo is)
mischien niet heel handig met een 360 kilo Roadking.

alvast heel veel plezier, we zien vast wel een paar fototjes hier in het forum om ons jaloers te maken

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:38:
LOL. Vandaag in de file op de A10 achter een opgefokte aggressieve bontkraagje op een R1200GS gezeten. Compleet met sportschoenen, designer jeans en jawel, jas met bontkraag. Protection? Nergens te zien, was een wonder dat hij al een helm en handschoenen op had.

Werd gefrustreerd met een wat minder opgefokte kerel op een andere BMW voor hem (die toch waar mogelijk 60km/u tussendoor reed, niet bepaald een slak dus) en probeerde in te halen door rechts tussen de auto's door te rijden ipv links |:(

Dat ging niet zo best, dus op gegeven moment achter me opgedoken. Heeft nog geprobeerd mij voorbij te steken, maar een PC800 past door een gaatje waar een R1200GS niet doorheen kan, laat staan dat hij erlangs kan :+

Gelukkig ging hij er bij de RAI af, wat een sukkel, helaas eentje die motorrijders in de file een slechte naam geeft. Ik hoop dat als hij een keer z'n verdiende loon krijgt het eenzijdig gebeurt...
Ben ik blij dat ik met m'n auto gewoon wéét dat ik stil sta en er niet tussen door kan. TUIG is 't, dat motorrijdend volk... TUIG, stuk voor stuk!!! })

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Er bestaan ook motorjacks met bontkragen he ;)

No signature required.

Verwijderd

En wat nu als deze beste man :
Esquad broek aan had
Deze Pumas
En vast ook wel een jas te vinden met kraag en protectie (ik ken ze niet maar betekend niet dat ze niet bestaan)

Verwijs je dus iemand de dood in die dat niet verdiend.
Je had hem ook gewoon kunnen laten passeren had je je ook niet zo druk hoeven maken ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:03

-tom-562

Oliesjeik

Je zou haast zeggen dat die BMW gejat is... :')

@joshje, Nijmegen!
@Tank80, toffe Shiver, grote kans dat m'n volgende motor een Shiver of een Dorsoduro wordt :)

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ dion_b: Tot zover de reactie(s) van een paar "Mooi Weer RIjders" :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:34:
[...]

Esquad broek aan had
Nope. Ook niet iets vergelijkbaars - ik draag zelf Vanucci Estivo's, het wel of niet hebben van knieprotectoren is bijzonder goed zichtbaar (al helemaal als je je poot steeds uitsteekt)
Deze Pumas
Ik zag z'n enkel bloot boven de lage sportschoen uitsteken.
En vast ook wel een jas te vinden met kraag en protectie (ik ken ze niet maar betekend niet dat ze niet bestaan)
Bestaan inderdaad vast, maar ook hier, iig niets op elleboog, en op moment dat hij snelheid maakte vrolijk in wind wapperend.
[...]

Je had hem ook gewoon kunnen laten passeren had je je ook niet zo druk hoeven maken ;)
Ik verwijs hem die kant niet op, daar rijdt hij heen. Hij gedroeg zich ongeacht kleding gewoon als hufter, duwend zwaaiend met handen en voeten, aggressief op spiegels af rijdend en pogingen doen tot rechts inhalen. En ik had'm met alle liefde laten passeren als daar plek voor was, maar dat was er gewoon niet daar.

Het was niet dat hij fout was omdat hij een bontkraag droeg. Hij was fout ivm gedrag en dan erg toepasselijk gekleed was ;)

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:34:
[...]
Esquad broek aan had
Deze Pumas

Je neemt wel erg veel aan. Ik lees nergens dat ie 'm dood wenst.
En een designer jeans klinkt mij in de oren als zo'n hipster jeans (met van die 'gaten' of slijtplekken erin), en dat ziet er best wel anders uit als een motorjeans. Maar goed, ook weer een aanname van mij :+

Maar evengoed krijgen we ze straks vanzelf wel weer te zien als het weer beter wordt. Met de pantoffels op de motor of kaplaarzen. Ze doen maar. Alleen jammer dat dergelijke lieden 'ons' weer een paar jaar terugzetten. Dus de mensen die toch al niets met motoren hebben, onthouden die lui en hebben het erover aan de koffietafel. De 10 man die het wél allemaal voor elkaar hebben zijn ze dan vergeten. Maar goed, dat geldt ook voor de snickerbinken in de Golfjes en Astra's met van die pauperuitlaten eronder. What else is new?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Mooie exemplaar dat ik heb gespot in Den Haag:

-Teenslippers
-Korte broek
-T-shirt
-Snowboardhelm (!)

:o |:(

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:20:
[...]

Je neemt wel erg veel aan. Ik lees nergens dat ie 'm dood wenst.
En een designer jeans klinkt mij in de oren als zo'n hipster jeans (met van die 'gaten' of slijtplekken erin), en dat ziet er best wel anders uit als een motorjeans. Maar goed, ook weer een aanname van mij :+

Maar evengoed krijgen we ze straks vanzelf wel weer te zien als het weer beter wordt. Met de pantoffels op de motor of kaplaarzen. Ze doen maar. Alleen jammer dat dergelijke lieden 'ons' weer een paar jaar terugzetten. Dus de mensen die toch al niets met motoren hebben, onthouden die lui en hebben het erover aan de koffietafel. De 10 man die het wél allemaal voor elkaar hebben zijn ze dan vergeten. Maar goed, dat geldt ook voor de snickerbinken in de Golfjes en Astra's met van die pauperuitlaten eronder. What else is new?
Daarmee doe JIJ net zo goed weer een aanname :)

• joshje
-tom-562 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:57:
Je zou haast zeggen dat die BMW gejat is... :')

@joshje, Nijmegen!
@Tank80, toffe Shiver, grote kans dat m'n volgende motor een Shiver of een Dorsoduro wordt :)
klopt! :P
Shiver of Dorsoduro moeilijke keuze :/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:25:
[...]
Daarmee doe JIJ net zo goed weer een aanname :)
Zei ik dat niet zelf al?

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

dion_b schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:39:
[...]

Mijn buurman maakt me weleens wakker op een mooie zonnige vrije dag met zijn 4 Harley maten. Toen ik zei dat ik met mijn rijbewijs bezig was, zej hij dat ik de motor wel een keer mocht lenen. Hij gaf later pas aan dat het om zijn andere motor ging. Een Honda Goldwing...
Verder heb ik aangegeven dat ik geen Harley rijder ben, maar een tourrijder (al is een Goldwing eerder een sofa op wielen ;)).

Maar goed zijn vrienden weten in ieder geval dat er een motorrijder bij is gekomen in de straat :) Als ik een motor heb dan kan ik hen wakker maken in de straat >:)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
@dion_b: Heb je het kenteken van die R1200GS nog even door de databases van de RDW / gestolenmotoren.nl e.d. gehaald? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Iemand een url voor de motorrit? Even kijken wie er allemaal mee willen. :) Ik hou iig mijn agenda vrij en wellicht dat ik een of twee vrienden meeneem.

Samenvatting van alles:
14 April
10:30 verzamelen
AC Restaurant Veenendaal (A12 Rechts - Ri. Veenendaal / Arnhem)

Hoelaat zijn we weer thuis? :P

[ Voor 5% gewijzigd door GenjiBlade op 03-04-2013 08:44 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chakotay schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:04:
@dion_b: Heb je het kenteken van die R1200GS nog even door de databases van de RDW / gestolenmotoren.nl e.d. gehaald? :P
Nope. Kenteken is me niet bijgebleven. Lijkt me trouwens sterk. Die kerel was asociaal maar niet incompetent, heeft ondanks opdringereeg gedrag daadwerkelijk niemand aangereden in drukke file. Als je alleen maar scootertje (of trouwens lichte motor) gewend zou zijn zou je dat niet voor elkaar krijgen op een topzware 300kg wegende GS. Juist op lage snelheid zijn dat lastige bakken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

een GS is niet zo topzwaar als je denkt, en ze wegen maar 230kg nat, vind ik nog best meevallen voor het formaat motor.
Er zijn "kleinere" motoren die veel meer wegen

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

dion_b schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:20:

Bestaan inderdaad vast, maar ook hier, iig niets op elleboog, en op moment dat hij snelheid maakte vrolijk in wind wapperend.
Het is gewoon niet altijd te zien. Kan de jas met bontkraag niet meer vinden, maar onderstaande jas is ook wel een mooi voorbeeld :) CE-gekeurde motorjas, met protectors en waterdicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.clover.it/backend/prodotti/img_upload/img_dett/111013092020_1710-br-2.jpg
wimmel_1 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:11:
@ dion_b: Tot zover de reactie(s) van een paar "Mooi Weer RIjders" :)
Er wordt door de "doorrijders" vaak snel geroepen dat een motorrijder geen beschermende kleding aan heeft, omdat hij hippe sneakers en een spijkerbroek aan heeft. Er rijden er natuurlijk ook zat zo rond, maar dit is tegenwoordig gewoon niet meer per definitie waar.
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:24:
een GS is niet zo topzwaar als je denkt, en ze wegen maar 230kg nat, vind ik nog best meevallen voor het formaat motor.
Wow, 238kg rijklaar inderdaad. Dat had ik niet verwacht. Het topzwaar zijn ben ik niet met je eens. Een v-strom (iets lichter 220kg rijklaar) voelt echt veel lichter aan dan (het oude model, nieuwe weet ik niet) 1200gs.

[ Voor 54% gewijzigd door M3rcury op 03-04-2013 09:07 ]

No signature required.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

steveman schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:23:
Mooie exemplaar dat ik heb gespot in Den Haag:

-Teenslippers
-Korte broek
-T-shirt
-Snowboardhelm (!)

:o |:(
Ga maar op vakantie in zuid Europa in de zomer, daar rijden ze niet anders rond dan op die manier.
min de snowboardhelm dan, maar in plaats daarvan tegenwoordig erg vaak zo een minimaal potje boven op hun kruin.
De niet zuid Europese rijders haal je er zo uit, daar hoef je de nummerplaat niet voor te bekijken.

Overigens maak ik mij ook hier schuldig aan, ik rijd motorscooter, nu met een jeans met protectie, hoge leren schoen en textiel jas met volledige protectie (MQP jas) en een goede systeem helm.
Op vakantie zal ook ik echt wel naar de tratoria op en neer rijden 's avonds in mijn "normale kleren" of naar het strand rijden in mijn korte broek.
Slippers zal ik niet doen (kan ik ook niet ivm voet problemen) en handschoentjes doe ik wel aan.
De rest van het pak blijft dan in de camper liggen hoor.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

Bergie

Lekker belangrijk...

Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:43:
[...]

4000km moet inderdaad wel genoeg zijn om een mening to vormen over een motor :)

ik dacht alleen dat de route 66 in verval aan het raken was. (maar geen idee of dat ook echt zo is)
mischien niet heel handig met een 360 kilo Roadking.

alvast heel veel plezier, we zien vast wel een paar fototjes hier in het forum om ons jaloers te maken
Een groot deel is volgens mij idd niet meer in onderhoud en vervangen door een nieuwe highway. Maar ondanks dat staat het ook nog altijd op mijn todo-lijstje om hem te rijden.

Yamaha MT-09

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bakvis schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:34:
Mooie fiets man! Welkom, hou de 14e maar vast vrij in je agenda ;)!

[...]
14e?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Serotonine
martin2005 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:32:
[...]

Wat gaaf zeg? ga je alleen? of in een groep?

Ik heb me wel eens georienteerd in dat soort reizen, maar dan in een groep. Voordeel is dan dat er een volgwagen mee rijdt met jouw bagage, en een 2e motor, mocht er 1 kapot gaan onderweg.
Conclusie was wel dat het een dure vakantie werd. En mocht ik meegaan, was ik verreweg de jongste deelnemer. ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:24:
Da's een stuk lichter dan ik dacht. Topzwaar is het echter zeker. Ik heb wel eens op eentje gezeten en het voelde bij stilstand (uitgerekend moment dat je last hebt van hoog gewicht) (top)zwaarder aan dan m'n oude K75RT, en dat was al een hoge lompe bak. Ook niet gek gezien de GS een allroad is ;)
M3rcury schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:59:
[...]

Het is gewoon niet altijd te zien. Kan de jas met bontkraag niet meer vinden, maar onderstaande jas is ook wel een mooi voorbeeld :) CE-gekeurde motorjas, met protectors en waterdicht.
Ziet er misschien hip uit, maar zal niet slap wapperen in de wind.
[...]

Er wordt door de "doorrijders" vaak snel geroepen dat een motorrijder geen beschermende kleding aan heeft, omdat hij hippe sneakers en een spijkerbroek aan heeft. Er rijden er natuurlijk ook zat zo rond, maar dit is tegenwoordig gewoon niet meer per definitie waar.
Als je iemands enkels bloot kunt zien zijn die dingen niet beschermd, punt. Ik draag zoals gezegd ook een spijkerbroek met protectoren en (voor woon-werk) betrekkelijk lage Büse laarsjes, dus probeer me aub niet af te schilderen als doorrijder die van top tot teen in leer of fluo-textiel gehuld moet zijn voor ook maar benaderen motor. Ik wil zonder omkleden gewoon op het werk aan de slag kunnen. Maar wel het idee hebben dat als ik onderuit ga er nog een kans is dat ik enigszins intact blijf :z

Oslik blyat! Oslik!

• Miss_80
  • Laatst online: 03-12-2025
Kijk, eindelijk eens een leuke motorjas voor een vrouw al heb ik zwaar mijn bedenkingen bij die capuchon

[ Voor 32% gewijzigd door Miss_80 op 03-04-2013 10:06 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Tweety1 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:06:
[...]

Kijk, eindelijk eens een leuke motorjas voor een vrouw al heb ik zwaar mijn bedenkingen bij die capuchon
Apart inderdaad, een capuchon op een motorjas... Leuk als extra remparachute? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Chakotay schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:16:
[...]

Apart inderdaad, een capuchon op een motorjas... Leuk als extra remparachute? :P
Zal wel afrits baar zijn en anders leuk voor de beestjes verzamelaar :P.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Serotonine
Veel jassen van de Rev'it Urban collectie hebben bontkraag en capuchon.
http://www.motozoom.nl/we...1&SToken=A94BA4C751687604

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

dion_b schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:54:

Ziet er misschien hip uit, maar zal niet slap wapperen in de wind.
Slap wapperen in de wind gebeurd ook bij motorjacks. Hangt gewoon af van je lichaamsbouw. Ik heb nog geen 1 (textiel) jasje gevonden dat goed zit bij mij en niet klappert. En ja, het klopt dat hij dan niet goed zit.
Als je iemands enkels bloot kunt zien zijn die dingen niet beschermd, punt. Ik draag zoals gezegd ook een spijkerbroek met protectoren en (voor woon-werk) betrekkelijk lage Büse laarsjes, dus probeer me aub niet af te schilderen als doorrijder die van top tot teen in leer of fluo-textiel gehuld moet zijn voor ook maar benaderen motor. Ik wil zonder omkleden gewoon op het werk aan de slag kunnen. Maar wel het idee hebben dat als ik onderuit ga er nog een kans is dat ik enigszins intact blijf :z
Het was een reactie op wimmel. Dat je het persoonlijk aantrekt vind ik wel grappig, want de discussie mooi-weer-rijder en doorrijder is ook al een miljoen keer gevoerd. Er wordt alleen zo snel gewezen (door ieder "soort" rijder) wat er goed of fout is. Je kan gewoon niet altijd zien of kleding motorkleding is. Met die schoenen heb je gewoon gelijk, daar is geen discussie over mogelijk.
Serotonine schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:22:
Veel jassen van de Rev'it Urban collectie hebben bontkraag en capuchon.
http://www.motozoom.nl/we...1&SToken=A94BA4C751687604
Die zocht ik! Ik dacht dat die van clover was.

[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 03-04-2013 10:23 ]

No signature required.

• joshje
GenjiBlade schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:11:
Iemand een url voor de motorrit? Even kijken wie er allemaal mee willen. :) Ik hou iig mijn agenda vrij en wellicht dat ik een of twee vrienden meeneem.

Samenvatting van alles:
14 April

mijn fiets is 25kw is dat een probleem?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GenjiBlade schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:11:
Iemand een url voor de motorrit? Even kijken wie er allemaal mee willen. :)
URL?

Zoiets? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1276/days.png
Ik hou iig mijn agenda vrij en wellicht dat ik een of twee vrienden meeneem.

Samenvatting van alles:
14 April

Tja, uitgaande van niet rijden als idioten zou ik zeggen drie uur rijtijd met misschien anderhalf uur pauzes, dus 4.5u totaal. Dat betekent terugkomt in Veenendaan (A12, uiteraard links ;) ) rond 15u30. Hoe laat je dan thuis bent hangt redelijk af van waar je woont :z
joshje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:30:
[...]

mijn fiets is 25kw is dat een probleem?
Lijkt me niet. Grootste deel is op 80km/u weggetjes, daar kan 25kW prima meekomen (tenzij je 25kW hebt onder een Goldwing oid 8)7 ). Heb welgeteld 6km Autobahn ingeplanned om iedereen die wil z'n beest los te laten. Ik gok dat jij dan niet in de voorhoede gaat zitten, maar dat zal ik met m'n Vmax van 170km/u ook niet doen, we verzamelen gewoon na die 6km op parkeerplaats en gaan dan vrolijk en rustig verder :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 ... 449 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.