Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 450 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.162 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Cool... potentieel 22 deelnemers

Ik neem sowieso één niet-tweaker mee, mogelijk nog twee anderen (die zijn nu agenda's aan het controleren)

Wordt mogelijk een aardig leuke groep zo!
De ham vraag; welk beestjes nemen jullie mee? ;)

Voor mij - 1988 Kawa GPz 550
Maat van me - Duc Monster 1000
mogelijk een Honda Shadow 600 die nu bobber is en een '98 600 CBF

Verwijderd

Ik kom waarschijnlijk wel. Dan op de F800GS :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2013 12:11 ]

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
(jarig!)
Is die meet dan echt definiteif op de 14de? of hangt het echt af van alle omstandigheden?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:06

bakvis

Tweakers.Nerd

Defineer definitief. Als iedereen op de 13e zegt: het wordt slecht weer ik blijft thuis dan gaat de meet niet door. Zegt iedereen: We gaan rijden, dan gaat de meet door!
Noenie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:44:
Is die meet dan echt definiteif op de 14de? of hangt het echt af van alle omstandigheden?

Mijn Specs

• GenjiBlade
Noenie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:44:
dion_b schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:40:
Lange-termijn weerbericht is trouwens bijgedraaid, maar of de mooiweerrijders daar vrolijk van worden is een tweede:

[...]

Wmb niets wat de pret gaat drukken ;)
Nu een weersverwachting bekijken voor de 14e is een beetje koffiedik kijken maargoed, volgens de ensemble verwachting:
Tussen de 4 en 12 graden met windkracht 4 á 5 en 0 - 1 mm regen.

Mocht het uiteindelijk echt zo worden, dan sta ik rond 1030 gewoon bij AC Veenendaal te zoeken naar dion. :P

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:20

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik twijvel nog even, voor mij is het toch een stukje rijden.

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

bakvis schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:13:
Defineer definitief. Als iedereen op de 13e zegt: het wordt slecht weer ik blijft thuis dan gaat de meet niet door. Zegt iedereen: We gaan rijden, dan gaat de meet door!

[...]
We gaan rijden!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brrrrroooaaar! Rijden zullen we :P
Of idd de nacht ervoor moet iedereen hier roepen thuis te gaan blijven

Ik had vorige keer de lelijkste tupperware bij me (BMW K75RT ex-politie vuil wit), deze keer andere motor, maar nog meer tupperware: Honda PC800 Pacific Coast.

Metallic blauw en met een dikkere kont dan yo mamma :+

Oslik blyat! Oslik!

• GenjiBlade
Trouwens - ik ga vanaf Enkhuizen via Lelystad, iig met 2, hopelijk 4 motoren.
Als er anderen zijn die het niet erg of juist leuk vinden om (met een omweg) met een groepje te rijden; één DM verder en je krijgt mn adres / verzamel plaats in/nabij Enkhuizen met 06 voor verder contact.
Omdat het vanaf Enky toch anderhalf uur rijden is zullen we eigenlijk alleen snelweg doen en dus geen extra leuk stukje polder maarja - altijd leuk om met meer te rijden. ;)

Let wel dat als je van Heerhugowaard of verder komt, de omweg via Enkhuizen bijna een uur extra is t.o.v. via Amsterdam!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:46
Haha ik zie dat ik me niet eens heb ingeschreven, maar als het goed weer is ga ik de KTM ook ff uitlaten :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
lijkt erop dat ik dan vrij ben d:)b

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:45

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hm, zometeen maar eens de Lekdijk naar huis nemen... Ik ben er dit jaar nog niet geweest, hebben ze nog nieuwe anti-motor reut bedacht daar?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 16:34
Zojuist een hoesje voor mijn telefoon voor op de motor besteld.
Deze is het geworden:
http://www.rad.eu/nl/c/p/...alaxy-s3-ronde-sturen.htm

Twijfelde lang en of het nodig was. En bij veel hoesjes kan je met je telefoon verder niets meer. Hier schijnt alle functionaltieit te behouden. Kan zelfs foto's maken....
Amerikaanse sites geven een prijs van $70 op, wat neer komt op 54 euro. Dus voor 60 euro inclusief gratis verzenden heb ik er een gps bij. :)

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-01 23:19
Ik kan de 14e helaas niet, heb personeelsfeest en daarna nog een verjaardag. Dus mij kan je wegstrepen :(. Anders was ik zeker van de partij.
Volgende meeting dan maar? :p

Afgelopen weekend was het trouwens ook prima te doen, heb meer dan 2 uur gereden op me cbr600 :)

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
GenjiBlade schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:40:

Omdat het vanaf Enky toch anderhalf uur rijden is zullen we eigenlijk alleen snelweg doen en dus geen extra leuk stukje polder maarja - altijd leuk om met meer te rijden. ;)
Een leuk stukje rijden in de polder. Dan bedoel je vast niet omgeving Lelystad want daar is weinig aan. Alleen recht toe, recht aan 8)

• Serotonine
Tweety1 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:10:
[...]

Een leuk stukje rijden in de polder. Dan bedoel je vast niet omgeving Lelystad want daar is weinig aan. Alleen recht toe, recht aan 8)
Oostvaardersdijk is toch nog wel te doen? Wel rechtuit.... Maar lekker cruisen met een avondzonnetje is heerlijk. 8)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:19

steveman

Comfortabel ten onder

^^Oefenen met wisselen gashand en de andere warmen aan het blok.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Miss_80
Serotonine schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:15:
[...]

Oostvaardersdijk is toch nog wel te doen? Wel rechtuit.... Maar lekker cruisen met een avondzonnetje is heerlijk. 8)
True. Je kan iig mooi genieten van de natuur. Overigens, als je de oostvaarderdijk pakt, kan je ook door het natuurgebied rijden. Dat is wel leuk en je komt vrijwel op dezelfde punten uit.

ff gauw gekeken of ik wel de juiste dijk voor ogen had >:)

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Bommes schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:16:
[...]

Ga maar op vakantie in zuid Europa in de zomer, daar rijden ze niet anders rond dan op die manier.
min de snowboardhelm dan, maar in plaats daarvan tegenwoordig erg vaak zo een minimaal potje boven op hun kruin.
Incl. de locale politie: Met korte-mouwen-uniform (!) op de motor.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
EgMaf schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:59:
[...]

Incl. de locale politie: Met korte-mouwen-uniform (!) op de motor.
richting het z-oosten gewoon zonder helm en gas tot de stuit :X

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Om mijn eigen vraag over de Lekdijk te beantwoorden, tussen Nieuwegein en Amerongen ligt het er erg mooi bij. Geen rare troep in de berm, bijna geen los grind, en weinig verkeer dat in de weg rijdt. Alleen het laatste stukje voor Amerongen zijn ze aan de dijk aan het knutselen, daar ligt dus wat zand, rijplaten, graafmachines en ander spul op de weg.
Serotonine schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:15:
[...]

Ook dat is een erg saaie rechte weg naar mijn mening... Scheelt nog iets dat je er mag inhalen. Flevoland is voor mij zelf een provincie die ik zoveel mogelijk ontwijk als ik voor mijn plezier wil toeren, saaie bende :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:22:
[...]
Slap wapperen in de wind gebeurd ook bij motorjacks. Hangt gewoon af van je lichaamsbouw. Ik heb nog geen 1 (textiel) jasje gevonden dat goed zit bij mij en niet klappert. En ja, het klopt dat hij dan niet goed zit.
Dan moet je beter zoeken of meer geld uitgeven ;) Er zijn jacks die verstelbaar zijn om te zorgen dat de protectoren op hun plek blijven zitten. Je kunt anders die dingen er net zo goed uit halen. Zo'n beetje hetzelfde effect als geen gordel in de auto dragen. Dan heeft je airbag ook vrij weinig nut.

En niet alle pakken zijn hetzelfde. Ik heb een leren pak, maar dat is niet zo'n strak ding als een raceoveral (dat model iig, strak dus). Ik kan er nog makkelijk extra kleding onderaan. Dat wordt met een strak pak ook lastiger. En textiel heb je in verschillende pasvormen, ook strak. En die wapperen niet. Ja, als je eentje neemt die 3 maten te groot is :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Jammer dat het volgend weekend word, dan ben ik er niet.
Ik vlieg namelijk de 13e naar Marokko om daar een week lang offroad te gaan rijden *O*

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:40:
[...]

URL?

Zoiets? :P

[afbeelding]

[...]

Tja, uitgaande van niet rijden als idioten zou ik zeggen drie uur rijtijd met misschien anderhalf uur pauzes, dus 4.5u totaal. Dat betekent terugkomt in Veenendaan (A12, uiteraard links ;) ) rond 15u30. Hoe laat je dan thuis bent hangt redelijk af van waar je woont :z

[...]

Lijkt me niet. Grootste deel is op 80km/u weggetjes, daar kan 25kW prima meekomen (tenzij je 25kW hebt onder een Goldwing oid 8)7 ). Heb welgeteld 6km Autobahn ingeplanned om iedereen die wil z'n beest los te laten. Ik gok dat jij dan niet in de voorhoede gaat zitten, maar dat zal ik met m'n Vmax van 170km/u ook niet doen, we verzamelen gewoon na die 6km op parkeerplaats en gaan dan vrolijk en rustig verder :)
Gezien dit topic weet ik niet of Daffie van de partij zal zijn http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538359

Helaas ben ik er ook niet bij vanwege de verjaardag van vrouwlief.

• Miss_80
Chakotay schreef op woensdag 03 april 2013 @ 18:26:
Flevoland is voor mij zelf een provincie die ik zoveel mogelijk ontwijk als ik voor mijn plezier wil toeren, saaie bende :P
Ik woon er, dus voor ons altijd het startpunt :*) . Het eerste wat we doen is de polder UIT. Welke kant dan ook op.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:43:
[...]

4000km moet inderdaad wel genoeg zijn om een mening to vormen over een motor :)

ik dacht alleen dat de route 66 in verval aan het raken was. (maar geen idee of dat ook echt zo is)
mischien niet heel handig met een 360 kilo Roadking.

alvast heel veel plezier, we zien vast wel een paar fototjes hier in het forum om ons jaloers te maken
Serotonine schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:29:
[...]

Wat gaaf zeg? ga je alleen? of in een groep?

Ik heb me wel eens georienteerd in dat soort reizen, maar dan in een groep. Voordeel is dan dat er een volgwagen mee rijdt met jouw bagage, en een 2e motor, mocht er 1 kapot gaan onderweg.
Conclusie was wel dat het een dure vakantie werd. En mocht ik meegaan, was ik verreweg de jongste deelnemer. ;)
Een deel van de originele route bestaat inderdaad niet meer. Maar er is genoeg over. En men probeert wat over is nu fatsoenlijk te houden. Ooit krijgen die Amerikanen nog wel gevoel voor geschiedenis en cultuur....

We gaan met een vrienden en kennissen groep van 7 man en zijn aangehaakt bij een grotere groep van http://www.usbikers.nl Inderdaad met volgauto en alles verder geregeld. Je moet zelf alleen motor rijden en genieten.

Ja, het is een aanslag op je spaarrekening.
Ja, ik zal jullie tzt vermaken met beeldmateriaal.

Verwijderd

Ik denk dat als ik het ooit zou doen (motor in America)
Die West kust route voor noord naar zuid.. en dan in LA mischien stuk Route 66.

geen idee hoe die kust weg heet, maar die schijnt wel de moeite waard te zijn

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:50:
Ik denk dat als ik het ooit zou doen (motor in America)
Die West kust route voor noord naar zuid.. en dan in LA mischien stuk Route 66.

geen idee hoe die kust weg heet, maar die schijnt wel de moeite waard te zijn
Da's highway one. Ik ga binnenkort in LA wonen dus zal 'm even voor je gaan verkennen :9~

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martin2005 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:32:
[...]
Same here. Maar ik ga dat in juni oplossen door dik twee weken op een HD Road King te gaan zitten tussen Chicago en LA. Dat paadje heet Route 66 geloof ik. :+
Mooi man! Ooit ook van plan geweest, maar we schrokken van de huur voor die motoren. Dus hebben we die HD's maar een paar dagen gehuurd en zijn verder met een auto op pad geweest (niet de 66). Als compensatie ben ik nu aan het broeden (nou ja, ik ben uitgebroed, nu sparen) voor een lange reis op de eigen motor door Amerika. Een maand of 3, dan kan ik lekker relaxed doen en kan ik een flink stuk van het land zien. Motor heen en weer met de boot en verzekering voor daar kost minder dan 1 maand huur van zo'n HD.
Ik wil dat binnen 2-3 jaar gaan realiseren. Gaat wel wat kosten, maar daar krijg ik dan ook wel wat voor terug!

Have fun in ieder geval! Plaatjes en filmpjes hier posten, aub!

btw: wat betreft die Route 66 heb je af en toe de keuze welke 66 je rijdt. Hij is nl in de loop der tijd af en toe veranderd, dus feitelijk kun je niet alles rijden, tenzij je af en toe terug gaat en dan het andere stuk ook doet. En je kunt idd ook niet overal meer komen.

Leuk om alvast in de stemming te komen (alsof dat nodig is :+ ) is de korte serie van Billy Connolly over zijn Route 66 'avontuur' op een Trike (niet zijn beste reisverslag, maar het is wel geinig) en ook de Duitse serie over leuke weggetjes in de US&A Amerikas Legendär Strassen (1 afl.over R66). Beiden te vinden in de bekende downloadkanalen.

Voor iedereen die ook door de US wil rondtrekken op de (eigen) motor is er een topique op MF.

[ Voor 32% gewijzigd door mphilipp op 03-04-2013 23:18 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Ik zelf heb wel eens plannen gemaakt om richting Nieuw zeeland te gaan.
simpele motor te kopen, transalp of zo, en dan minimalistisch leven voor een week of 8 terwijl ik dat land nog eens rondtrek.
en dan die motor weer voor een prikkie verkopen aan het einde...

ben je volgens mij ook een ervaring rijker

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ai ai ai, zit in dubio.
Ben aan het overwegen om mijn Ducati Monster 696 in te ruilen voor een Streetfighter 848.
Hiervoor heb ik twee potentiele modellen gezien:

- Rood
- 8900km
- Demo-model ("nieuw")
- 2012
- 11 maanden fabrieksgarantie resterend

- Geel
- Geimporteerd uit Italie (top staat)
- 7900km
- 2011

Vind zelf misschien rood iets mooier/vertrouwder dan de gele. Maar demo modellen, weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant, heeft bij de dealer gestaan altijd (dus kan je vanuit gaan goed onderhouden?) en er zit nog garantie op.
De gele heeft daarentegen 1000km minder gereden (ziet er ook iets netter uit) en is bovendien 800 euro goedkoper. Maar daarvan weet je ook niet hoe die is ingereden.

Wat te doen...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/882132_10200710920005674_1248867179_o.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Yellowneck op 04-04-2013 00:01 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

De gele!

Gunstig... ding heeft 2 jaar lang geen regen gezien.
Een eigenaar zal netter op zijn motor letten dan een dealer met een demo.

Binnen europa zijn uitvoeringen identiek dus een zelfde machine als in Nederland afgeleverde 848. (dat is heel anders als met Amerika, daar zou ik persoonlijk niet uit importeren)

Nadelen (de enige die ik kan bedenken na 5 minuten)
Niet mee gespoten frame. geen fabrieksgarantie zo gok ik (maar wel dealer neem ik aan)

Iets wat minder nadeel, je kan je motor niet overal parkeren zonder supervisie.
Wanneer je terug komt bij je machine zit ie onder het speeksel of andere lichaamsvloeistoffen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 00:15 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:44:
Ik zelf heb wel eens plannen gemaakt om richting Nieuw zeeland te gaan.
simpele motor te kopen, transalp of zo, en dan minimalistisch leven voor een week of 8 terwijl ik dat land nog eens rondtrek.
en dan die motor weer voor een prikkie verkopen aan het einde...

ben je volgens mij ook een ervaring rijker
Lijkt me ook supergaaf. Toevallig woont een oude schoolkameraad van me ergens in de bush onder Christchurch en ik heb het op mijn lijstje staan. Maar eerst de VS. Ach...ik heb zoveel op mijn lijstje staan. Geld en tijd tekort. Maar ja, staatsloten kopen doe ik ook niet, dus het zal wel bij dromen blijven. Ook leuk natuurlijk.

Verwijderd

Yellowneck schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:55:
Ai ai ai, zit in dubio.
Ben aan het overwegen om mijn Ducati Monster 696 in te ruilen voor een Streetfighter 848.

- Rood
- 8900km
- Demo-model ("nieuw")
- 2012

- Geel
- 7900km
- 2011

Vind zelf misschien rood iets mooier/vertrouwder dan de gele. Maar demo modellen, weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant, heeft bij de dealer gestaan altijd (dus kan je vanuit gaan goed onderhouden?) en er zit nog garantie op.
De gele heeft daarentegen 1000km minder gereden (ziet er ook iets netter uit) en is bovendien 800 euro goedkoper. Maar daarvan weet je ook niet hoe die is ingereden.

Wat te doen...

[afbeelding]
Ik zou voor de rode gaan. 1000 km is echt niets en daarvan weet je ten minste dat hij goed is behandeld geweest.
+ Je hebt nog praktisch een jaar garantie.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:51:
[...]

Ik zou voor de rode gaan. 1000 km is echt niets en daarvan weet je ten minste dat hij goed is behandeld geweest.
+ Je hebt nog praktisch een jaar garantie.
Bij een demomodel heb ik juist altijd mijn twijfels over hoe het behandeld is geweest... Het onderhoud zal vast prima zijn, maar netjes warmrijden word mogelijk een stuk minder gedaan.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ai ai ai, zit in dubio.

- Rood
- 8900km
- Demo-model ("nieuw")
- 2012

- Geel
- 7900km
- 2011

Wat te doen...

[afbeelding]
Absoluut de rode, combinatie kleur en garantie zou ik voor gaan. 1000 kilometer is natuurlijk niet veel, en het bouwjaar is ook wat hoger, plus geen import model.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
Dit vind ik altijd de grootste lariekoek. Ze worden gemaakt in Italië, en gaan vervolgens per krat de hele wereld over. Dus je hebt altijd een Italiaans model. Als het bijvoorbeeld een USA model is, moet je nog wel eens even goed kijken naar restricties. In de staat Californië wil het nog wel eens voorkomen dat de motor gekepen is.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dacuuu schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:09:
[...]

Dit vind ik altijd de grootste lariekoek. Ze worden gemaakt in Italië, en gaan vervolgens per krat de hele wereld over. Dus je hebt altijd een Italiaans model. Als het bijvoorbeeld een USA model is, moet je nog wel eens even goed kijken naar restricties. In de staat Californië wil het nog wel eens voorkomen dat de motor gekepen is.
Ik ben het helemaal met je eens, maar 90% van de mensen haakt al af bij verkoop als ze weten dat het een import model is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Serotonine
martin2005 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:46:

We gaan met een vrienden en kennissen groep van 7 man en zijn aangehaakt bij een grotere groep van http://www.usbikers.nl Inderdaad met volgauto en alles verder geregeld. Je moet zelf alleen motor rijden en genieten.
Ik heb afgelopen februari op de motorbeurs een tijdje met hun staan ouwehoeren. Als ik zo'n reis zou maken, dan zeer waarschijnlijk met hun.
Ai ai ai, zit in dubio.

- Rood
- 8900km
- Demo-model ("nieuw")
- 2012

- Geel
- 7900km
- 2011

Wat te doen...

[afbeelding]
Ben het met Dacuuu en Phyxion eens. Koop je de motor met het idee hem weer voor een leuk bedrag te verkopen, kan je beter de rode nemen. Anders de gele.

Verwijderd

Ik zie het voordeel van de gele eigenlijk echt niet. Voor die 1000 km minder hoef je het toch echt niet te doen ... dat rij je op enkele dagen...

• theHoff
  • Niet online
Serotonine schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:41:
[...]

Ben het met Dacuuu en Phyxion eens. Koop je de motor met het idee hem weer voor een leuk bedrag te verkopen, kan je beter de rode nemen. Anders de gele.
Goed punt. Ik zou zelf bij een houder gaan voor de gele en bij een doorverkoper voor de rode.
Ik weet hoe er met demo modellen omgegaan wordt en die worden echt niet netjes eerst warm gereden. Zal ook genoeg wheelie (pogingen) achter de rug hebben. Bij de rode dus wel even goed naar het frame en de voorvering kijken. Voor de rest mooie dingen. Ik heb nog altijd een sport 1000 bovenaan m'n verlanglijstje staan.
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:48:
Ik zie het voordeel van de gele eigenlijk echt niet. Voor die 1000 km minder hoef je het toch echt niet te doen ... dat rij je op enkele dagen...
Nouja het is 8000km misbruik tegenover 7000km (mogelijk) net gebruik. Die gele kan natuurlijk net zo misbruikt zijn maar van die rode weet je het vrijwel zeker.

[ Voor 23% gewijzigd door theHoff op 04-04-2013 09:50 ]

Verwijderd

Dat is nu eenmaal het risico als je voor een tweedehandsmoto kiest. Je weet niet hoe de vorige eigenaar(s) er is/zijn mee omgegaan.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Heeft iemand trouwens ervaringen met pechhulpdekking voor je motor? Aangezien ik vorig jaar met de motor van mijn pa een stilvaller heb gehad leek het mij verstandig om toch een pechdekking te nemen op de motor.

Voor mijn auto's is dit nooit nodig geweest omdat deze een dekking hebben vanuit de garage (nieuw/selected occasion) of via de lease maatschappij, maar voor een dekking bij de motor moet ik toch een andere oplossing vinden. Een motor van 10 jaar kan natuurlijk ooit ergens een probleem krijgen (een nieuwe ook trouwens) en met mijn "geluk" ga ik dat vast een keer meemaken /me klopt snel even af op een stukje hout ...

In eerste instantie had ik een wegenwacht abonnement afgesloten ( +/- 80 euro voor NL+Woonplaats), maar ik las in de offerte van mijn assurantieadviseur dat bij mijn motorverzekering ook pechhulp zat. Er zit standaard een nl/europa dekking bij de WA polis (tot 120 maanden, maar bij WA beperkt casco wordt die 120 maanden opgeheven) en deze was uit te breiden naar woonplaatsdekking voor 3 euro per maand. Dit is dus stukken goedkoper dan een dekking via de ANWB (verzekering heb je toch nodig ;) ).

Iemand enige ervaring met pechhulp vanuit verzekeraars? Het betreft hier een verzekering via "De Europeesche", de dekking voor de pechhulp lijkt te komen via SOS international.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik ben zelf de ANWB blijven gebruiken voor de motor, met als voornaamste reden dat de mensen daarvan je vaak ook weer op weg kunnen helpen met al dan niet creatieve oplossingen ipv alleen afslepen naar een garage :)

Verwijderd

.Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:54:
Heeft iemand trouwens ervaringen met pechhulpdekking voor je motor? Aangezien ik vorig jaar met de motor van mijn pa een stilvaller heb gehad leek het mij verstandig om toch een pechdekking te nemen op de motor.

Voor mijn auto's is dit nooit nodig geweest omdat deze een dekking hebben vanuit de garage (nieuw/selected occasion) of via de lease maatschappij, maar voor een dekking bij de motor moet ik toch een andere oplossing vinden. Een motor van 10 jaar kan natuurlijk ooit ergens een probleem krijgen (een nieuwe ook trouwens) en met mijn "geluk" ga ik dat vast een keer meemaken /me klopt snel even af op een stukje hout ...

In eerste instantie had ik een wegenwacht abonnement afgesloten ( +/- 80 euro voor NL+Woonplaats), maar ik las in de offerte van mijn assurantieadviseur dat bij mijn motorverzekering ook pechhulp zat. Er zit standaard een nl/europa dekking bij de WA polis (tot 120 maanden, maar bij WA beperkt casco wordt die 120 maanden opgeheven) en deze was uit te breiden naar woonplaatsdekking voor 3 euro per maand. Dit is dus stukken goedkoper dan een dekking via de ANWB (verzekering heb je toch nodig ;) ).

Iemand enige ervaring met pechhulp vanuit verzekeraars? Het betreft hier een verzekering via "De Europeesche", de dekking voor de pechhulp lijkt te komen via SOS international.
Ik had een Suzuki GSX250 en vond het geen slecht idee om hier dan een abo wegenbijstand bij te pakken. Het kostte mij inderdaad zo'n 80 euro per jaar en zijn zo'n 2 keer langsgekomen omdat mijn motor niet meer wou starten. Toch besloot ik om het abo op te zeggen aangezien dit voor mij als student toch weer een pak geld was. Een paar weken nadat mijn abo was opgezegd viel ik echter weer in panne met de moto, de kabel van de ambriage was gesprongen. Gelukkig is mijn vader me dan kunnen komen halen met de aanhangwagen. Op dat moment had ik wel enorm veel spijt dat ik mijn abo had opgezegd.

Ondertussen heb ik een nieuwe moto (BMW F650GS) en ben ik vastberaden om terug een abo te nemen. Het is gewoon te handig. En geef toe, 80 euro op jaarbasis is nu ook niet het grote geld he...

• Miss_80
Ik heb pechhulp bij mijn KNMV verzekering. Ik heb 2 jr geleden daar gebruik van moeten maken toen de mtoor omging en het olie resevoir kapot ging (altijd lekker als je onderweg bent naar een weekendje Dld). Ik was vrij snel opgehaald en de chaffeur heeft me naar de dichtbijzijnde motorport vestiging gebracht die toevalliger wijs ook nog eens dezelfde motor had staan Binnen 45 min (bij aankomst daar) zat ik weer op de motor _/-\o_ dankzij de monteurs daar en mijn eigen vent.

Ik heb nooit een rekening gezien dus alles is op de achtergrond geregeld tussen de KNMV en London Insurrance (ik dacht dat zij op de groene kaart stonden).

• Widow
Chakotay schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:56:
Ik ben zelf de ANWB blijven gebruiken voor de motor, met als voornaamste reden dat de mensen daarvan je vaak ook weer op weg kunnen helpen met al dan niet creatieve oplossingen ipv alleen afslepen naar een garage :)
Ik heb ook ANWB, 2x nodig gehad in 3 jaar tijd ofzo. Maar ik heb het erbij gehouden omdat ANWB ook voor fietspech komt tegenwoordig, en als wielrenner (jaja, kom maar op) is dat wel handig als ik 70km van mn huis sta met pech ofzo. Ik kan niet altijd verwachten dat vrienden of familie klaarstaan om me op te pikken.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:22

_Apache_

For life.

In de 45k km dat ik heb gereden (4jr) nooit pechhulp nodig gehad. Wel twee keer dat de Fazer niet wilde starten, ene keer kon ik hem nog aanduwen, en de andere keer kon ik hem van een helling rijden en hij sloeg aan. Eerste keer was handvatverwarning die nog aanstond, en de tweede was een kapotte accu.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:00:
[...]
Het kostte mij inderdaad zo'n 80 euro per jaar en zijn zo'n 2 keer langsgekomen omdat mijn motor niet meer wou starten. Toch besloot ik om het abo op te zeggen aangezien dit voor mij als student toch weer een pak geld was. Een paar weken nadat mijn abo was opgezegd viel ik echter weer in panne met de moto, de kabel van de ambriage was gesprongen. Gelukkig is mijn vader me dan kunnen komen halen met de aanhangwagen. Op dat moment had ik wel enorm veel spijt dat ik mijn abo had opgezegd.
Oeh, dat is wel zuur :X Ik ben ooit lid moeten worden langs de weg, ik schoof het aanmelden bij de wegenwacht steeds vooruit omdat ik het druk had. Uiteindelijk besloot mijn 10 jaar oude Clio dat koelvloeistof prima langs de bovenkant van het blok kon (slang gescheurd) en stond ik stil tussen mijn huis en het huis van mijn vriendin (zat 150 km tussen en het gebeurde ongeveer halverwege :'( ), dat lidmaatschap heeft mij toen 150 euro gekost :X
Ondertussen heb ik een nieuwe moto (BMW F650GS) en ben ik vastberaden om terug een abo te nemen. Het is gewoon te handig. En geef toe, 80 euro op jaarbasis is nu ook niet het grote geld he...
Heb je op een nieuwe motor geen dekking vanuit de fabriek? Bij veel auto's is dat namelijk wel zo. Ik heb op zowel mijn Peugeot als Ford een pechhulp vanuit de fabrikant zitten, zolang ik de auto bij de dealer laat onderhouden heb ik recht op pechhulp (zelfs op een Ford KA uit 2009). :)

Ik vind voor die paar keer dat ik op de motor rijd het best een "dure" investering... Ik wil wel iets van pechhulp, maar het moet wel leuk blijven ;) Aangezien er standaard een pechdekking in de verzekering zit vind ik het eigenlijk zonde om het dan ook nog bij de ANWB af te nemen. Voor de auto's is het ook niet nodig omdat die al goed gedekt worden door de fabriek/dealer... Bij een stilvaller vind ik het wel prima als ze hem opslepen, vaak zijn de ANWB fixes oplossingen om je op weg te krijgen naar de garage (tenminste de reparaties die ik gehad heb), op 2 wielen voel ik mij daar waarschijnlijk niet echt comfortabel bij...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

.Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:13:
[...]

Oeh, dat is wel zuur :X Ik ben ooit lid moeten worden langs de weg, ik schoof het aanmelden bij de wegenwacht steeds vooruit omdat ik het druk had. Uiteindelijk besloot mijn 10 jaar oude Clio dat koelvloeistof prima langs de bovenkant van het blok kon (slang gescheurd) en stond ik stil tussen mijn huis en het huis van mijn vriendin (zat 150 km tussen en het gebeurde ongeveer halverwege :'( ), dat lidmaatschap heeft mij toen 150 euro gekost :X

[...]

Heb je op een nieuwe motor geen dekking vanuit de fabriek? Bij veel auto's is dat namelijk wel zo. Ik heb op zowel mijn Peugeot als Ford een pechhulp vanuit de fabrikant zitten, zolang ik de auto bij de dealer laat onderhouden heb ik recht op pechhulp (zelfs op een Ford KA uit 2009). :)

Ik vind voor die paar keer dat ik op de motor rijd het best een "dure" investering... Ik wil wel iets van pechhulp, maar het moet wel leuk blijven ;) Aangezien er standaard een pechdekking in de verzekering zit vind ik het eigenlijk zonde om het dan ook nog bij de ANWB af te nemen. Voor de auto's is het ook niet nodig omdat die al goed gedekt worden door de fabriek/dealer... Bij een stilvaller vind ik het wel prima als ze hem opslepen, vaak zijn de ANWB fixes oplossingen om je op weg te krijgen naar de garage (tenminste de reparaties die ik gehad heb), op 2 wielen voel ik mij daar waarschijnlijk niet echt comfortabel bij...
Het is een tweedehands. Wel gekocht bij een officiële dealer en ik heb er ook nog een jaar garantie maar weet eigenlijk niet hoe het zit met wegbijstand. Dat zou ik eens moeten navragen.

• Serotonine
Ik had ANWB op mijn oude auto zitten. Voor de huidige auto heb ik van Ford pechhulp.
ANWB heb ik behouden voor de motor.... En als ik op vakantie ga, is het altijd handig een paar gratis wegenkaarten op te halen bij de ANWB winkel.

• theHoff
  • Niet online
Tweety1 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:02:
Ik heb pechhulp bij mijn KNMV verzekering. Ik heb 2 jr geleden daar gebruik van moeten maken toen de mtoor omging en het olie resevoir kapot ging (altijd lekker als je onderweg bent naar een weekendje Dld). Ik was vrij snel opgehaald en de chaffeur heeft me naar de dichtbijzijnde motorport vestiging gebracht die toevalliger wijs ook nog eens dezelfde motor had staan Binnen 45 min (bij aankomst daar) zat ik weer op de motor _/-\o_ dankzij de monteurs daar en mijn eigen vent.

Ik heb nooit een rekening gezien dus alles is op de achtergrond geregeld tussen de KNMV en London Insurrance (ik dacht dat zij op de groene kaart stonden).
Pechhulp van de KNMV is tegenwoordig wel (flink) versoberd. Was vroeger je auto er nog gratis bij, dat is er uit. Ook de vervangende motor is een aanvullende verzekering er op.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hebben die verzekerings-pechhulpen eigenlijk ook internationale dekking? Dat en het feit dat de ANWB op naam ipv op voertuig gaat heb ik al eens flink gebruik van gemaakt...

Ik was een weekje met mijn pa in een oudere Jaguar naar Engeland geweest. In Calais hield het ding ermee op, waarna na een telefoontje naar de ANWB netjes de dépannage kwam helpen. Afgesleept naar een garage die de boel weer rijdend gemaakt hadden, maar in eenmaal Dover bleken ze het alleen maar verder gesloopt te hebben. In de douanezone nog een keer de ANWB gebeld waarna de AA kwam. Uitindelijk heeft de ANWB een huurauto en een taxirit naar een Jaguardealer in Canterbury voor onderdelen betaald, erg netjes allemaal :)

Verwijderd

Chakotay schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:35:
Hebben die verzekerings-pechhulpen eigenlijk ook internationale dekking? Dat en het feit dat de ANWB op naam ipv op voertuig gaat heb ik al eens flink gebruik van gemaakt...

Ik was een weekje met mijn pa in een oudere Jaguar naar Engeland geweest. In Calais hield het ding ermee op, waarna na een telefoontje naar de ANWB netjes de dépannage kwam helpen. Afgesleept naar een garage die de boel weer rijdend gemaakt hadden, maar in eenmaal Dover bleken ze het alleen maar verder gesloopt te hebben. In de douanezone nog een keer de ANWB gebeld waarna de AA kwam. Uitindelijk heeft de ANWB een huurauto en een taxirit naar een Jaguardealer in Canterbury voor onderdelen betaald, erg netjes allemaal :)
Ik ben bij VAB en heb recht op bijstand in heel Europa. Klikkerdeklik

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ai ai ai, zit in dubio.

- Rood
- 8900km
- Demo-model ("nieuw")
- 2012

- Geel
- 7900km
- 2011

Wat te doen...

[afbeelding]
Ik zou gaan voor de kleur die je het mooist vind... met 2e hands motoren weet je toch nooit wat er mee gebeurt is, en ze zijn beide met vergelijkbare (relatief lage) KM stand.. dus gewoon je hart volgen..
dion_b schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 18:41:
[...]

Mailman heeft de variant met kabels en is daar niet onverdeeld positief over (als ze het doen wel, maar build quality schijnt niet je van het te zijn).

Zelf geen ervaring mee, maar wel dermate positief over stuurmoffen dat ik die alsnog zou aanraden. Low-tec, goedkoop maar wel effectief.
Of je stopt je wintervoering weer terug in je pak |:( DOH, kwam er vanochtend achter dat de winter voering niet in mijn pak zit... dat zou ook best wel eens een hoop kunnen schelen..

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 04-04-2013 11:05 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Ik heb erg goede ervaringen met De Europeesche wat betreft verzekeringen, doen nooit moeilijk en staan altijd snel voor me klaar. Een nadeel is dat ze relatief gezien (erg) duur zijn - een afweging welke je zelf zal moeten maken.

Ik zit nu bij Unive met de motor (incl pechhulp, dan komt de ANWB langs van horen zeggen) omdat het meer dan 60% scheelde in prijs, heb er nog geen gebruik van hoeven maken dus kan verder geen ervaring delen over Unive.

• GenjiBlade
Chakotay schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:35:
bleken ze het alleen maar verder gesloopt te hebben.
Nu in jouw geval is het de franse pechhulp, maar zelf heb ik op 1 gebeurtenis na alleen deze ervaring met de ANWB. Ze slopen het alleen meer.
Slechtste ANWB Sloop geval was uiteindelijk nieuwe ECU + alarm installatie + ontsteking. En omdat meneer de ANWBer het was gelukt mij verder te laten rijden kwamen de kosten op mij.

Desalniettemin heb ik pech hulp via de ANWB. Feit dat het op naam is en niet voertuig was voor mij doorslaggevend. Ik ken genoeg mensen (vrienden en familie) die wél goeie ervaringen hebben met de ANWB en gewoon perfect zijn geholpen binnen en buiten NL. Ik beschouw mijn ervaringen als uitzonderingen en niet als regel.

KNMV heb ik over getwijfeld maar was uiteindelijk duurder dan ANWB.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

GenjiBlade schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:45:
[...]

Nu in jouw geval is het de franse pechhulp, maar zelf heb ik op 1 gebeurtenis na alleen deze ervaring met de ANWB. Ze slopen het alleen meer.
Slechtste ANWB Sloop geval was uiteindelijk nieuwe ECU + alarm installatie + ontsteking. En omdat meneer de ANWBer het was gelukt mij verder te laten rijden kwamen de kosten op mij.

Desalniettemin heb ik pech hulp via de ANWB. Feit dat het op naam is en niet voertuig was voor mij doorslaggevend. Ik ken genoeg mensen (vrienden en familie) die wél goeie ervaringen hebben met de ANWB en gewoon perfect zijn geholpen binnen en buiten NL. Ik beschouw mijn ervaringen als uitzonderingen en niet als regel.

KNMV heb ik over getwijfeld maar was uiteindelijk duurder dan ANWB.
Juist het feit dat ze als doel hebben jou verder te laten rijden is de reden dat ik geen ANWB heb, maar gewoon via de verzekering zo'n afsleep service. Ik heb al een aantal keer motoren gezien waar geknipt is in het originele draadboom om wat door te verbinden. Dat zie ik echt niet zitten.

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

martin2005 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:46:
[...]

[...]

Een deel van de originele route bestaat inderdaad niet meer. Maar er is genoeg over. En men probeert wat over is nu fatsoenlijk te houden. Ooit krijgen die Amerikanen nog wel gevoel voor geschiedenis en cultuur....

Ja, het is een aanslag op je spaarrekening.
Ja, ik zal jullie tzt vermaken met beeldmateriaal.
Ik heb net een boek gelezen over een brit die de route 66 gereden heeft met zo'n groep. kwam me een beetje over dat er tig van die groepen dezelfde route rijden.
Volg auto met bagage is wel lekker, maar je zit wel weer vast aan een schema.
Zelf zou ik liever op de bonnefooi gaan (kan in de US prima met overal hotels/motels).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

[...]

...
Om dit soort gevallen heb ik geen ANWB, die slepen alleen af naar HUN dichtstbijzijnde garage, en niet naar de garage die je wilt (ze mogen het eerst zelf proberen). BMW pechservice sleept je naar de dichtstbijzijnde BMW dealer die (hopelijk) wel weet wat hij doet.
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:00:
...

Ik weet niet of je een nieuwe nieuwe of een tweedehands nieuwe GS hebt, maar bij huisselectie of nieuw krijg je 5 jaar gratis BMW Pechservice!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 13:11 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben lid van de ANWB, hebben me tot nu toe 1x geholpen met de auto (lekke band caravan) en met de motor op vakantie.
Dat was opzich toen prima geregeld. Ik wist al vrij zeker wat er mis was met de motor, ze hebben me toen naar de dichtsbijzijnde Suzuki garage gebracht met een auto-ambulance, alleen die wilde niet aan mijn motor sleutelen, want te oud :') (GSX400X). Toen naar een Honda garage die zich dan ook gespecialiseerd had ik Japanse motoren. Na een uur was de motor weer klaar.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:10:
[...]

Om dit soort gevallen heb ik geen ANWB, die slepen alleen af naar HUN dichtstbijzijnde garage, en niet naar de garage die je wilt (ze mogen het eerst zelf proberen). BMW pechservice sleept je naar de dichtstbijzijnde BMW dealer die (hopelijk) wel weet wat hij doet.

[...]

Ik weet niet of je een nieuwe nieuwe of een tweedehands nieuwe GS hebt, maar bij huisselectie of nieuw krijg je 5 jaar gratis BMW Pechservice!
Het is een tweedehands GS uit 2007. Niet echt "nieuw" meer dus ;)

• azerty
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:43:
[...]

Het is een tweedehands GS uit 2007. Niet echt "nieuw" meer dus ;)
Mag je wel met die moto rijden? :+ Het is toch aan 21 voor dat vermogen, of heb je je rijbewijs aan 18 gehaald (just curious)?

Ik ben nu aan het leren rijden, met een tijdelijk, vandaar mijn verwondering :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:09:
[...]

Ik heb erg goede ervaringen met De Europeesche wat betreft verzekeringen, doen nooit moeilijk en staan altijd snel voor me klaar. Een nadeel is dat ze relatief gezien (erg) duur zijn - een afweging welke je zelf zal moeten maken.

Ik zit nu bij Unive met de motor (incl pechhulp, dan komt de ANWB langs van horen zeggen) omdat het meer dan 60% scheelde in prijs, heb er nog geen gebruik van hoeven maken dus kan verder geen ervaring delen over Unive.
Mijn assurantieagent heeft het doorgerekend en ik was bij De Europeesche goedkoper uit dan de "scherpe" aanbieding van de motor zaak zelf. Ik heb als nadeel dat ik niet zo heel veel schade vrije jaren heb, ik heb pas erg laat een auto op eigen naam gekregen en er is iets mis gegaan omdat ik een tijdje 2 auto's op naam had en er 2 schadevrije jaren tellers waren en door een overstap van een verzekering zijn een paar maanden verloren gegaan. Hierdoor heb ik "maar" 2 schade vrije jaren op mijn naam staan. Gelukkig kon ik nog wat bonus-malus treden meepakken van de auto waardoor ik nu op 67% korting zit.
Ik heb een tijd bij InShared gezeten met de auto's, dat was aantrekkelijk omdat ze kijken naar het aantal jaren dat je je rijbewijs hebt :)

De europeesche sloot volgens mijn adviseur het beste aan op mijn situatie en wensen. Komt neer op iets van 13 ~14 euro per maand, vind ik al met al redelijk :) (WA-beperkt casco)
[...]

Oeh zoiets heb ik ook mee gemaakt. Auto met een scheur in de motorkop waardoor koelvloeistof in de cilinders was gelopen. Ding meurde als de ziekte, maar toch eventjes proberen te starten, hij wilde hem ook nog wel even aanduwen en kijken of we de boel zo gestart konden krijgen.

Gelukkig is de schade beperkt gebleven, maar de monteur waarschuwde mij dat er redelijk wat had kunnen stuk gaan... :/

Overigens ben ik daarna 15km over de snelweg opgesleept met een redelijke vaart. Dat vond ik geen toffe ervaring :'(, zeker zonder rembekrachtiging....

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:12:
[...]

Mag je wel met die moto rijden? :+ Het is toch aan 21 voor dat vermogen, of heb je je rijbewijs aan 18 gehaald (just curious)?

}) O-)

Verwijderd

Ik heb mijn rijbewijs sinds vorig jaar (op mijn 19e). In november wordt ik 21 en mag ik met mijn "nieuwe" moto rijden. Aangezien ik tot eind juni in Letland zit, zitten er eigenlijk nog maar een paar maanden tussen mijn terugkomst en mijn verjaardag. Ik had dus inderdaad nog kunnen wachten maar dat zou betekenen dat ik er gedurende de zomer ook niet op kan rijden. Deze zomer ga ik op vakantie naar Spanje en ik zou dit graag doen met de moto. Aangezien dit niet ideaal is op een 250cc-moto van zo'n 20 jaar oud, heb ik besloten om mijn andere moto te kopen.

Ik ben al jaar en dag fan van de R1200GS (mijn vader heeft er nu al bijna 2 jaar een) maar heb toch maar besloten om voor een lichter model te gaan. Enerzijds omdat dit een pak goedkoper zal zijn in onderhoud (qua banden en wisselstukken), anderzijds omdat de R1200GS simpelweg te zwaar is voor mij.

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:12:
[...]

De F650GS kan teruggezet worden naar 25kW. (en daarna ook -heeeel- makkelijk naar zijn volle vermogen O-) )

• martin2005
ToolkiT schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:06:
[...]

Ik heb net een boek gelezen over een brit die de route 66 gereden heeft met zo'n groep. kwam me een beetje over dat er tig van die groepen dezelfde route rijden.
Volg auto met bagage is wel lekker, maar je zit wel weer vast aan een schema.
Zelf zou ik liever op de bonnefooi gaan (kan in de US prima met overal hotels/motels).
O zeker rijden er tig van die georganiseerde reisgezelschappen op de motor rond. En op de bonnefooi kan ook zeker in de VS prima. Maar we vonden het voor de eerste keer wel prettig het zo geregeld en verzorgd te hebben.

• martin2005
Lid van de ANWB alhier. Twee keer gebruik van gemaakt. Prima gasten, verstand van zaken. Beide keren ook prima op weg geholpen.

Gezien sommige andere reacties: er zijn weet-ik-hoeveel wegenwachters. Statistisch zullen daar een paar klungels tussen moeten zitten. Het is net een echt bedrijf.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:43:
[...]

De F650GS kan teruggezet worden naar 25kW. (en daarna ook -heeeel- makkelijk naar zijn volle vermogen O-) )
Dat weet ik maar aangezien het maar voor een maand of 4 is, vind ik dat de moeite niet. Ik zal er dus gewoon op rijden met vol vermogen oOo

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:59:
[...]
Dat weet ik maar aangezien het maar voor een maand of 4 is, vind ik dat de moeite niet. Ik zal er dus gewoon op rijden met vol vermogen oOo
Hoe zit het dan qua verzekering? Is het niet zo dat als je dan een ongeluk maakt dat de verzekering haar handen er vanaf trekt? Dat is al lullig voor je eigen (en materiaal) materiaal, maar als je iemand raakt en de verzekering trekt de handen er vanaf dan kan dat voor de andere partij erg vervelend worden... :?

Of geldt hier enkel een verkeers-sanctie voor? Dus: "foei, u kunt te hard, hier een bekeuring en niet meer doen..."?

• azerty
  • Laatst online: 13:00
Ok, verklaart het wel :)

Veel plezier ermee :)

Ik heb om te oefenen (ben al 21, kan dus onmiddelijk voor de ongelimiteerde gaan) een 2e-hands Honda NT650V (Deauville), maar dat was eerder ook omdat de ouders een stuk sponsorden (en omdat het via een garage moest).

Afbeelding: http://zrm.de/con/cms/upl...le_-_E343487_-_rechts.jpg

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

.Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:10:
[...]

Hoe zit het dan qua verzekering? Is het niet zo dat als je dan een ongeluk maakt dat de verzekering haar handen er vanaf trekt? Dat is al lullig voor je eigen (en materiaal) materiaal, maar als je iemand raakt en de verzekering trekt de handen er vanaf dan kan dat voor de andere partij erg vervelend worden... :?
Niet voor de andere partij hoor, voornamelijk voor jezelf... Dan kan je, heel cru gezegd, beter iemand meteen doodrijden dan invalide. In het eerste geval betaal je eenmalig smartengeld oid, bij iemand onverzekerd invalide rijden zit je de rest van je (of zijn/haar) leven aan die persoon te betalen. Laten we uiteraard hopen dat het nooit gebeurd.

Je hebt maar een rijbewijs voor een motor tot 25kW, rijd je op een motor met meer vermogen dan rij je dus technisch gezien zonder rijbewijs. De boete is 330,-

Verwijderd

.Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:10:
[...]

Of geldt hier enkel een verkeers-sanctie voor? Dus: "foei, u kunt te hard, hier een bekeuring en niet meer doen..."?
Ik vrees dat de verzekering er inderdaad zijn handen van af trekt. Ik ben wel een extreem voorzichtige rijder en zal dus ook extra mijn best doen om dit zo te houden de komende maanden.
wsitedesign schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:12:
[...]

Ok, verklaart het wel :)

Veel plezier ermee :)

Ik heb om te oefenen (ben al 21, kan dus onmiddelijk voor de ongelimiteerde gaan) een 2e-hands Honda NT650V (Deauville), maar dat was eerder ook omdat de ouders een stuk sponsorden (en omdat het via een garage moest).

Afbeelding: http://zrm.de/con/cms/upl...le_-_E343487_-_rechts.jpg
Oh leuk, een Deauville. Mijn vader had voor zijn R1200GS een Honda Pan-European, de grote broer van de Deauville. Leuke motoren!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:59:
[...]

Ombouwen kost bij de dealer, inclusief keuring en nieuw kenteken ongeveer 200 euro. Hiervoor rijd jij niet illegaal rond, en nog belangrijker: JE BENT VERZEKERD. (onverzekerd rondrijden is echt asociaal imho).

Tevens verkoopt je 650GS met 25kW op het kenteken veel beter (tis de instap BMW, en populair bij de beginners) (en na die 4 maanden schroef jij 'm terug, maar pas je het kenteken niet aan :o sssst O-) )

Je kunt 'm ook zelf ombouwen, je hebt slechts een ander beugeltje nodig van 6 euro origineel van BMW. Of de dealer dan nog de keuring en het kenteken regelt weet ik niet (en wat dat kost).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 17:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:34:
[...]

Ombouwen kost bij de dealer, inclusief keuring en nieuw kenteken ongeveer 200 euro. Hiervoor rijd jij niet illegaal rond, en nog belangrijker: JE BENT VERZEKERD. (onverzekerd rondrijden is echt asociaal imho).

Tevens verkoopt je 650GS met 25kW op het kenteken veel beter (tis de instap BMW, en populair bij de beginners) (en na die 4 maanden schroef jij 'm terug, maar pas je het kenteken niet aan :o sssst O-) )
Om eerlijk te zijn vind ik dat wel ERG veel moeite voor die 3 keer dat ik er mee rijdt in die tijd. Dankzij de nieuwe wetgeving mogen mensen onder de 21 jaar met een moto rijden tot en met 35KW. In Nederland is het zelfs zo dat wie nu nog geen 21 is, en zijn rijbewijs heeft gehaald voor 1 januari, toch met een 35KW moto mag rijden. Ik ging er vanuit dat dit in België ook het geval was maar dit is dus blijkbaar niet zo. Helaas ...

Edit: Ik zal er in ieder geval nog eens navraag naar doen naar hoeveel me zoiets zou kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 17:42 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Postman81 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:28:
[...]
Niet voor de andere partij hoor, voornamelijk voor jezelf... Dan kan je, heel cru gezegd, beter iemand meteen doodrijden dan invalide. In het eerste geval betaal je eenmalig smartengeld oid, bij iemand onverzekerd invalide rijden zit je de rest van je (of zijn/haar) leven aan die persoon te betalen. Laten we uiteraard hopen dat het nooit gebeurd.
Nou weet ik niet hoe vermogend hij is, maar wij hebben in Nederland een mooi spreekwoord: "van een kale kip kun je niet plukken". Als je dus onverhoopt toch iemand aan gruzelementen rijdt en je kunt het niet betalen heeft het slachtoffer een probleem. Voor zover ik weet is er dan geen andere manier om aan je centjes te komen als slachtoffer.

Het is niet voor niets zo dat het rijden zonder verzekering niet op prijs wordt gesteld door de politie... Nu wil ik wel geloven dat hij voorzichtig is, maar als er een kind achter een auto uit springt en je rijdt het aan dan is het "prijs". Sowieso zijn kinderen redelijk beschermd en ben je gewoon de pineut. Vergeet niet dat veel ongevallen niet je eigen schuld zijn maar de schuld van een ander... Zelf zou ik het risico veel te hoog vinden...

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:38:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik dat wel ERG veel moeite voor die 3 keer dat ik er mee rijdt in die tijd.
"Ik wist niet dat je de eerste keer ook zwanger kon worden!"
:F

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met nog bijkomend detail: de eerste keer neuken heb je niet hogere kans iemand te bezwangeren (sterker nog allicht lager ivm vroeg klaarkomen en algemeen onhandig zijn), de eerste keren op de motor zijn juist meest riskant, veel hogere kans op brokken dan later.

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dion_b schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:53:
Met nog bijkomend detail: de eerste keer neuken heb je niet hogere kans iemand te bezwangeren (sterker nog allicht lager ivm vroeg klaarkomen en algemeen onhandig zijn), de eerste keren op de motor zijn juist meest riskant, veel hogere kans op brokken dan later.
Dus :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

.Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:43:
[...]
Nou weet ik niet hoe vermogend hij is, maar wij hebben in Nederland een mooi spreekwoord: "van een kale kip kun je niet plukken". Als je dus onverhoopt toch iemand aan gruzelementen rijdt en je kunt het niet betalen heeft het slachtoffer een probleem. Voor zover ik weet is er dan geen andere manier om aan je centjes te komen als slachtoffer.
Is dat zo? Is het niet zo dat de eigen (ziektekosten/schade)verzekering of de WA verzekering van de veroorzaker de kosten op zich neemt en jou aansprakelijk stelt en desnoods loonbeslag legt? Of het precies zo gaat weet ik niet, maar ik ben er redelijk van overtuigd dat er wel degelijk dwangmiddelen zijn. Er kan beslag gelegd worden op je huis en je loon.

Het is eigenlijk heel simpel: er is geen verzekering tegen onverzekerde derden. Klinkt vreemd, maar in de VS heb je dat wel. Als ik met mijn motor daar ga rondrijden, moet/kan ik mij verzekeren tegen schade/letsel dat is veroorzaakt door mensen die onder of niet verzekerd zijn. Dat is tamelijk uniek. En aangezien wij in Nederland voor elke scheet een verzekering/garantie/waarborg hebben, denk ik dat je als onverzekerde behoorlijk de lul bent als je schade veroorzaakt.

Maar als je zeker weet hoe het zit: ik ben erg benieuwd. Neem de illusie bij me weg, want ik leef echt in de veronderstelling dat het zo simpel niet is.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martin2005 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:48:
[...]
O zeker rijden er tig van die georganiseerde reisgezelschappen op de motor rond. En op de bonnefooi kan ook zeker in de VS prima. Maar we vonden het voor de eerste keer wel prettig het zo geregeld en verzorgd te hebben.
En dat is op zich ook prima. Ik heb persoonlijk een broertje dood aan georganiseerde vakanties (en aan groepsrijden op de motor). Toen ik dat stukje Route 66 heb gereden, was dat via een reisburo geboekt. Mijn reisgenoot kende een goed reisburo, maar ik heb me voor wat betreft de motor alleen maar zitten ergeren. De vliegreis hebben ze goed geregeld en ook goede tips gegeven die ons zeker geld hebben bespaard. Het was in 2000, dus toen had je nog niet zoveel vliegsites op internet. Maar de motor hadden we zelf wel kunnen regelen bij Eaglerider. Dan ging het een stuk vlotter.

Voor mij - en dat is persoonlijk - is het uitzoeken waar je heen gaat en de hele voorbereiding een flink deel van de voorpret. En gelukkig met internet veel makkelijker.

Maar uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:53:
En daar is niks aan gelogen :P

Vaak bu'j te bang!

• Widow
http://mobiel.nu.algemeen...-motorongeluk-spanje.html

Wie zat er hier nuo in Spanje op de motor :X ?

Verwijderd

Ik en Aveenhuysen wonen er.

vraag me af wat er gebeurd is.

Hij had ongetwijfeld de intentie om de kust weg te rijden ten noorde van Lloret (heel mooi rijden)
helaas is ie niet zo ver gekomen.

• aveenhuysen
  • Laatst online: 09:22
http://www.telecinco.es/i...-Girona_0_1582875211.html

Nederlands kenteken, 6 autos van de rijkspolitie, 2 brandweerwagens en 2 ambulances maar ondanks alle hulp toch overleden. Oorzaak onbekend nog. Behoorlijke slingerweg, 7.17 uur was het nog donker, in de bergen dus er lopen dieren (herten, everzwijnen, honden etc).

RIP

Update:

04-04-2013 / 15:10 h EFE
El motorista fallecido hoy en un accidente de tráfico en el municipio gerundense de Lloret de Mar por causas que, por el momento, se desconocen, es Sander S., un ciudadano holandés de 32 años, según informa el Servei Català de Trànsit (SCT).

[ Voor 47% gewijzigd door aveenhuysen op 05-04-2013 00:26 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:38
mphilipp schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:04:
[...]

Is dat zo? Is het niet zo dat de eigen (ziektekosten/schade)verzekering of de WA verzekering van de veroorzaker de kosten op zich neemt en jou aansprakelijk stelt en desnoods loonbeslag legt? Of het precies zo gaat weet ik niet, maar ik ben er redelijk van overtuigd dat er wel degelijk dwangmiddelen zijn. Er kan beslag gelegd worden op je huis en je loon.

Het is eigenlijk heel simpel: er is geen verzekering tegen onverzekerde derden. Klinkt vreemd, maar in de VS heb je dat wel. Als ik met mijn motor daar ga rondrijden, moet/kan ik mij verzekeren tegen schade/letsel dat is veroorzaakt door mensen die onder of niet verzekerd zijn. Dat is tamelijk uniek. En aangezien wij in Nederland voor elke scheet een verzekering/garantie/waarborg hebben, denk ik dat je als onverzekerde behoorlijk de lul bent als je schade veroorzaakt.

Maar als je zeker weet hoe het zit: ik ben erg benieuwd. Neem de illusie bij me weg, want ik leef echt in de veronderstelling dat het zo simpel niet is.
Volgens mij zorgt je WA verzekering of een andere partij (kredietverstrekker) voor het bedrag die je verschuldigd bent aan het slachtoffer. Vervolgens zal de desbetreffende partij die het bedrag uitrekent aan de slachtoffer, beslag komen leggen op alles wat je hebt. Als je niks hebt dan wachten ze wel tot je weer iets hebt en als je echt niet met geld om kan gaan dan forceren ze je in de schuldhulpverlening waarbij je net als toen je jong was van je ouders per week wat zakgeld krijgt, dit week bedrag zal liggen aan hoeveel je verdient. Als je werkloos bent dan zal je schuld alleen maar oplopen, vroeg of laat zullen mensen dit beseffen en je kan ook niet je hele leven werkloos zijn, dan beland je uiteindelijk op straat. Ik denk dat de gemiddelde Tweaker wel verstandiger is dan dit te laten gebeuren.

Ik ben de afgelopen jaren veel in contact geweest met mensen met forse schulden, ook al verhuis je of je trekt bij iemand in, de incassobureaus en deurwaarders zullen je altijd vinden zelfs in het buitenland. Zodra je een nieuwe baan hebt zal je baas binnen 3 maanden een brief krijgen waarin staat dat je loon in beslag wordt genomen door de incassobureau. Niet echt een leuk leven zo lijkt mij.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

cyntax schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:41:
[...]
Als je niks hebt dan wachten ze wel tot je weer iets hebt en als je echt niet met geld om kan gaan dan forceren ze je in de schuldhulpverlening waarbij je net als toen je jong was van je ouders per week wat zakgeld krijgt, dit week bedrag zal liggen aan hoeveel je verdient. Als je werkloos bent dan zal je schuld alleen maar oplopen, vroeg of laat zullen mensen dit beseffen en je kan ook niet je hele leven werkloos zijn, dan beland je uiteindelijk op straat.
Volgens mij duurt schuldhulpverlening max.3 jaar. Was laatst nog iets over op TV. Zie het als een persoonlijk faillisement, waarbij wordt bekeken wat je in die tijd kunt afbetalen en that's it. Dit om te voorkomen dat je de rest van je leven moet blijven betalen.

Hoe dan ook: het is dus niet zo dat je als onverzekerde zomaar schade kunt veroorzaken en ermee weg komen. Ja, misschien als je een dakloze bent. Dan maakt het niets uit, gevangenis is zelfs winst (droog, dak, eten, slaapplek), maar voor Jan Doorsnee met een baan is het einde oefening.

• theHoff
  • Niet online
aveenhuysen schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:17:
http://www.telecinco.es/i...-Girona_0_1582875211.html

Nederlands kenteken, 6 autos van de rijkspolitie, 2 brandweerwagens en 2 ambulances maar ondanks alle hulp toch overleden. Oorzaak onbekend nog. Behoorlijke slingerweg, 7.17 uur was het nog donker, in de bergen dus er lopen dieren (herten, everzwijnen, honden etc).

RIP

Update:

04-04-2013 / 15:10 h EFE
El motorista fallecido hoy en un accidente de tráfico en el municipio gerundense de Lloret de Mar por causas que, por el momento, se desconocen, es Sander S., un ciudadano holandés de 32 años, según informa el Servei Català de Trànsit (SCT).
Schijnt een Nijmegenaar te zijn. http://www.gelderlander.n...loret-omgekomen-1.3750522

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:17
Als je niet voldoet aan de voorwaarden van de verzekeraar kan je contract (dus afgesloten verzekering) éénzijdig ontbonden worden. Je verzekeraar zal in dat geval dus niet hoeven uitkeren indien je een ongeval met letsel veroorzaakt.

Het slachtoffer is dubbel genaaid, want jij wordt persoonlijk aansprakelijk en met een paar tientjes spaargeld ga je het niet redden. En zoals gezegd is, van een kale kip kan je niet plukken. Er groeit af en toe een veertje aan, maar niet genoeg om een kussen mee te vullen. Dus dat jij het te veel moeite vindt om aan de wetgeving te voldoen vind ik dat heel vervelend voor je, maar ik kan me er erg kwaad om maken.

Deze discussie komt vaker terug en mijn mening hierover is nog steeds het zelfde.
Je bent dus een lul als je onverzekerd rijdt.

Verwijderd

Als de verzekering inderdaad niet zal betalen, zal ik mijn motor toch maar laten begrenzen. Ik had gehoopt er gewoon met een waarschuwing vanaf te komen aangezien de Belgische wetgeving niet al te duidelijk is hieromtrent (wie zijn rijbewijs vanaf 1 mei haalt, mag met een moto tot 35KW rijden).

• Serotonine
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:56:
Ik heb mijn rijbewijs sinds vorig jaar (op mijn 19e). In november wordt ik 21 en mag ik met mijn "nieuwe" moto rijden. Aangezien ik tot eind juni in Letland zit, zitten er eigenlijk nog maar een paar maanden tussen mijn terugkomst en mijn verjaardag. Ik had dus inderdaad nog kunnen wachten maar dat zou betekenen dat ik er gedurende de zomer ook niet op kan rijden. Deze zomer ga ik op vakantie naar Spanje en ik zou dit graag doen met de moto. Aangezien dit niet ideaal is op een 250cc-moto van zo'n 20 jaar oud, heb ik besloten om mijn andere moto te kopen.
Dus even resume:
je zegt dat je in november 2013 21 jaar wordt.
Dan werd je in november 2012 20 jaar.
en in november 2011 19 jaar.

stel je hebt je rijbewijs in juni 2012 gehaald. Toen was je nog 19. Je werd immers in november 20.

CBR zegt:
Minimaal 2 jaar na het behalen van A-beperkt mag je overstappen naar de motor met onbeperkt vermogen.

Je zou hoe dan ook tot juni 2014 moeten wachten. En niet tot je 21e verjaardag.

Dus niets geen 4 maanden wachten wanneer je terug bent in NL en 21 jaar wordt. Gewoon die motor op 25kW zetten en daarmee tot juni 2014 doorrijden. Geen discussie mogelijk.
Heb je je rijbewijs in april gehaald, mag je pas in april 2014 voor onbeperkt gaan.

Verwijderd

Ik heb het nagevraagd in mijn gemeentehuis. De dag dat ik 21 jaar ben mag ik gewoon langsgaan voor mijn volwaardig rijbewijs.

• Serotonine
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:34:
Ik heb het nagevraagd in mijn gemeentehuis. De dag dat ik 21 jaar ben mag ik gewoon langsgaan voor mijn volwaardig rijbewijs.
Ik zou hoe dan ook je verzekering bellen hierover. Zij zijn immers degene die moeten uitkeren. Mocht het komen tot een ongeluk (wat ik je nooit zou wensen, maar risico's moet je in acht nemen), is het woord van een baliemedewerker bij de gemeente niets waard.

Verwijderd

Serotonine schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:37:
[...]

Ik zou hoe dan ook je verzekering bellen hierover. Zij zijn immers degene die moeten uitkeren. Mocht het komen tot een ongeluk (wat ik je nooit zou wensen, maar risico's moet je in acht nemen), is het woord van een baliemedewerker bij de gemeente niets waard.
Tot mijn verjaardag zal ik mijn moto ongetwijfeld laten beperken tot 25KW. Wanneer ik op mijn verjaardag mijn volwaardig rijbewijs heb, kan mijn beperking er af. Wanneer ik mijn volwaardig rijbewijs in mijn hand heb, moet de verzekering wel uitbetalen, aangezien ik dan een officieel document heb wat zegt dat ik de toestemming heb om met dat soort motor te rijden.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Zo hee, was best koud vanochtend op de Speed Triple zonder handvatverwarming en kappen. Wel 2 paar handschoenen aan :P En eenmaal op kantoor kreeg ik na 5 minuten het gevoel in mijn vingers alweer terug.
Motorseizoen is begonnen hier *O*

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Serotonine
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:43:
[...]

Tot mijn verjaardag zal ik mijn moto ongetwijfeld laten beperken tot 25KW. Wanneer ik op mijn verjaardag mijn volwaardig rijbewijs heb, kan mijn beperking er af. Wanneer ik mijn volwaardig rijbewijs in mijn hand heb, moet de verzekering wel uitbetalen, aangezien ik dan een officieel document heb wat zegt dat ik de toestemming heb om met dat soort motor te rijden.
Wanneer je je pasje hebt waarop staat je je >35kW heb ik geen reden je tegen te houden.

Verwijderd

Serotonine schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:55:
[...]

Wanneer je je pasje hebt waarop staat je je >35kW heb ik geen reden je tegen te houden.
Daar zal ik dan ook op wachten. :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
JanPedaal schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:50:
Zo hee, was best koud vanochtend op de Speed Triple zonder handvatverwarming en kappen. Wel 2 paar handschoenen aan :P En eenmaal op kantoor kreeg ik na 5 minuten het gevoel in mijn vingers alweer terug.
Motorseizoen is begonnen hier *O*
2 paar handschoenen? Hoe bedien je de boel dan nog? Ik vind normale winterhandschoenen al irritant dik :P

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:00:
[...]

2 paar handschoenen? Hoe bedien je de boel dan nog? Ik vind normale winterhandschoenen al irritant dik :P
Ik neem aan dat hij binnenhandschoenen aan doet onder zijn gewone handschoenen. Dus geen 2 paar winterhandschoenen boven elkaar ;)
Pagina: 1 ... 450 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.