Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 451 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.155 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:43:
[...]

Tot mijn verjaardag zal ik mijn moto ongetwijfeld laten beperken tot 25KW. Wanneer ik op mijn verjaardag mijn volwaardig rijbewijs heb, kan mijn beperking er af. Wanneer ik mijn volwaardig rijbewijs in mijn hand heb, moet de verzekering wel uitbetalen, aangezien ik dan een officieel document heb wat zegt dat ik de toestemming heb om met dat soort motor te rijden.
Ik moet je wel teleur stellen, de persoon van het gemeentehuis heeft het niet goed. Wat Serotonine schrijft is juist. Als jij 1 dag voor je 21e je motorrijbewijs zou hebben gehaald dan moet je wachten tot 1 dag voor je 23e voordat je met een motor mag rijden met vol vermogen.

Alhoewel er wel conflicterende info te vinden is op het internet....
http://www.rijschoolvanrijswijk.nl/Motor.php
- 18 jaar tot 21 jaar.
Ben je 18, 19 of 20 jaar dan begin je op een motorfiets met een maximum vermogen van 25 KW. Na 2 jaar vervalt deze beperking automatisch. Indien je bijvoorbeeld op 20 jarige leeftijd je motorrijbewijs haalt en je 21 wordt, zul je vanaf dat moment ook automatisch op een motor met vol vermogen mogen rijden.
Maar als ik dan weer bij de rijksoverheid kijk
http://www.rijksoverheid....voor-het-rijbewijs-a.html
Opmerking: na 2 jaar rijbewijscategorie A-licht in bezit te hebben, verkrijgt de bestuurder automatisch categorie A
En de wetstekst er over
Artikel 20 Reglement Rijbewijzen
Aan de aanvrager van een rijbewijs, die blijkens de ten behoeve van hem in het rijbewijzenregister geregistreerde verklaring van rijvaardigheid het praktijk-examen voor de rijbewijscategorie A heeft afgelegd met een motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan de cylinderinhoud meer dan 120 cm3 en het vermogen minder dan 35 kW bedraagt, wordt een rijbewijs A afgegeven dat gedurende twee jaren na de datum van afgifte slechts geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie, waarvan het vermogen niet meer dan 25 kW en tevens niet meer dan 0,16 kW per kg ledige massa bedraagt, en dat na die twee jaren geldig is voor het besturen van motorrijtuigen van die rijbewijscategorie zonder dat van die beperking sprake is.
En het CBR:
http://www.cbr.nl/1120.pp
Examen met een lichte motor

Als u slaagt voor een examen op een lichte motor, krijgt u (ongeacht uw leeftijd) een rijbewijs A met een beperkte bevoegdheid. U mag dan twee jaar lang alleen rijden met een motor met een vermogen van hoogstens 25 kW en hoogstens 0.16 kW per kilo ledig gewicht van de motor. Pas na twee jaar mag u overstappen op een zwaardere motor; daar hoeft u niet opnieuw examen voor te doen.
Dus licht examen gedaan is 2 jaar rijden voordat je automatisch overgaat op A-zwaar. Als het goed is staat dat schijnbaar ook achterop je rijbewijs. Eerst motor is lichte en de tweede is zwaar. Daar staan de ingangsdata gewoon bij.
Sorry.

Verwijderd

De links die jij postte gaat over de wetgeving in Nederland, ik woon in België ;)

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 16:34
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:16:
De links die jij postte gaat over de wetgeving in Nederland, ik woon in België ;)
Opgelet: De houder van een beperkt rijbewijs dient sowieso 2 jaar te wachten vooraleer hij/zij een rijbewijs geldig voor alle motorfietsen kan krijgen, zelfs als hij/zij de leeftijd van 21 jaar bereikt vóór het verstrijken van de wachttijd
Bron: http://www.vab.be/nl/rijschool/content.aspx?pid=157

Verwijderd

Dan was de vrouw achter de balie inderdaad verkeerd. Nuja, ik ga op mijn verjaardag gewoon naar daar. We zien wel wat er van komt ...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Chakotay schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:00:
[...]

2 paar handschoenen? Hoe bedien je de boel dan nog? Ik vind normale winterhandschoenen al irritant dik :P
Je moet ook niet rijden in de winter ;) Dat hoef ik jou toch niet te vertellen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Tylen schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:26:
[...]

Je moet ook niet rijden in de winter lente ;) Dat hoef ik jou toch niet te vertellen ;)
there fixed that for you.. :Y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• theHoff
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:16:
Ah, aangezien je op eerdere berichtjes waarin cbr was genoemd niet reageerde dat je in België woonde nam ik aan dat je een Ollander was :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-01 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:02:
[...]

Ik neem aan dat hij binnenhandschoenen aan doet onder zijn gewone handschoenen. Dus geen 2 paar winterhandschoenen boven elkaar ;)
Vermindert alsnog je gevoel lijkt me? Ik rij tot -5 in zomerhandschoenen om die reden. (voor woonwerk iig, 100km snelweg is wat naar met die temperatuur)
Tylen schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:26:
[...]

Je moet ook niet rijden in de winter ;) Dat hoef ik jou toch niet te vertellen ;)
Tuurlijk wel, als ik niet rij gaat m'n accu leeg :p (En ik wil niet in de file staan)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
(jarig!)
Wat is het gemiddelde gebruik van een motor?
Zelf heb ik een oude 600cc (1988) en rijd ongeveer 1:16, afhankelijk van hoe hard ik rij.

Dit is naar mijn idee, zeker voor een motor, absoluut niet zuinig.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:14

_Apache_

For life.

Motoren worden ook bijgehouden op spritmonitor.de. Kijk daar even rond wat andere mensen met vergelijkbare/dezelfde aan verbruik noteren.

Heb zelf een FZS600 (4 cil, 600cc, gecarbureerd uit '02) en die doet 1:20,5 gemiddeld.

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 05-04-2013 11:57 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Noenie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:53:
Zelf heb ik een oude 600cc (1988) en rijd ongeveer 1:16, afhankelijk van hoe hard ik rij.

Verschilt nogal per motor en rechterhand :)

125jes en moderne commuters als de NC700 halen zo 1:25 en hoger, maar voor een sportfiets is 1:16 zeker niet vreemd. Mijn GSX-R zit ook op zoiets, en van de RSV Mille ben ik blij als hij 1:14 haalt.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11

Ik rijd 1:18 met mijn 600CC Hornet, kan ook op 1:20, mja je kan wel meer :P

Ik heb trouwens ook onderhandhandschoenen aan. Ik heb hele goede winterhandschoenen, maar zonder kappen, verwarming etc is het met deze temperaturen bijna niet te doen om je handen warm te houden. M'n linkerhand houd ik zo nu en dan even bij de radiator, hmmmmmmm :P

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:55

Net n beurtje gegeven en echt met n zware hand gereden en toch nog 1:17.5 gehaald :)
FZS600 uit 2000

• Noenie
(jarig!)
Dank voor alle reacties

Het is inderdaad een sport motor. Honda CBR 600F.
En aangezien ik verder geen metertjes heb en alles moet onthouden, is 1:16 het dichtste in de buurt komende getal, misschien is de motor wel wat zuiniger, maar dan heb ik kans dat ik stil kom te staan, dat is een risico dat ik liever vermijd.

Nu is het wel zo dat de motor lang(1jaar+, minimaal) heeft stilgestaan, heeft het dan zin om La Forte erdoorheen te mikken, of gaat ie dan al helemaal dichtzitten?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Noenie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:01:
Dank voor alle reacties

En aangezien ik verder geen metertjes heb en alles moet onthouden, is 1:16 het dichtste in de buurt komende getal, misschien is de motor wel wat zuiniger, maar dan heb ik kans dat ik stil kom te staan, dat is een risico dat ik liever vermijd.

Nu is het wel zo dat de motor lang(1jaar+, minimaal) heeft stilgestaan, heeft het dan zin om La Forte erdoorheen te mikken, of gaat ie dan al helemaal dichtzitten?
Oudere CBRs staan niet echt bekend om hun zuinigheid. Wat wel kanhelpen is eens een dynobank bezoeken om de boel te laten afstellen.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
met de zx6r op 25kw 1 op 17 ongeveer :+

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07:17
FZ6 S2 met veel geluk 1 op 20, maar dan zit ik me in te houden.
Meestal rond de 1 op 17à 18.

• sQuare8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 09:52
Is er eigenlijk een groot verschil tussen motorlaarzen en crosslaarzen?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 20:17

4x2

lộn xộn quá

Noenie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:01:
Dank voor alle reacties

Als je geen kilometerstanden weet tussen je volle tankbeurten kun je van het verbruik ook niet veel zeggen natuurlijk.
Zou ik dat eerst eens op orde proberen te krijgen, al is het met een fietscomputertje ;)
Dat forte spul kan niet echt kwaad, vaak merk je het verschil ook wel.
Maar de rest van het onderhoud (luchtfilter/ketting etc) schelen ook in het verbruik.

Belangrijkste blijft de persoon die aan het gas jengelt :+
1:16 met een CBR600 klinkt als iemand die niet als een bejaarde rond gaat maar ook niet echt loopt te racen.
Ik rijd met mn Deauville ook 1:17 gemiddeld, met aardig doorrijden (naja, voor zover mogelijk met die tractor...)

leeg

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-01 13:07

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bij flink knallen 1 op 12/13, normaal 1 op 16 GSXR 1000 k3
Bij flink knallen 1 op 14 normaal 1 op 17 KTM 690 "09

Mijn vorige KTM620 97 kon ik 1 op 10 mee rijden :+

[ Voor 10% gewijzigd door Ghostrider op 05-04-2013 13:58 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

@reacties hierboven: onderhandschoenen inderdaad, vrij dun maar levert toch wat extra isolatie. Soort thermospul is het ook. Bij het afwegen van langer warmhouden van vingers versus afname in gevoel door iets stuggere handschoenen winnen de warmere vingers bij mij glansrijk. Maar dat zal per persoon wel verschillen.

Ik rij 1:17 a 1:18 bij woon-werkverkeer, gemeten aan de pomp, met mijn totaal niet gestroomlijnde 3 cilinder 950cc naked. Bij lekker knallen zal dat wel richting 1:14 of lager gaan.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Noenie
(jarig!)
4x2 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:29:
[...]

Als je geen kilometerstanden weet tussen je volle tankbeurten kun je van het verbruik ook niet veel zeggen natuurlijk.
Zou ik dat eerst eens op orde proberen te krijgen, al is het met een fietscomputertje ;)
Dat forte spul kan niet echt kwaad, vaak merk je het verschil ook wel.
Maar de rest van het onderhoud (luchtfilter/ketting etc) schelen ook in het verbruik.

Belangrijkste blijft de persoon die aan het gas jengelt :+
1:16 met een CBR600 klinkt als iemand die niet als een bejaarde rond gaat maar ook niet echt loopt te racen.
Ik rijd met mn Deauville ook 1:17 gemiddeld, met aardig doorrijden (naja, voor zover mogelijk met die tractor...)
Foutje van mijn kant, ik probeerde te zeggen dat ik geen benzinemeter heb, de kilometerstand hou ik wel bij, maar aangezien het een Amerikaans model is is het in mijlen. Kwestie van omrekenen en tada, 1:16.

Dan gaan we bij het volgende salaris eens een mooi flesje La Forte halen. :D

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 16:34
Haal dan wel de Motopower 1 (http://www.forte-nwe.nl/N...andstof/Moto-Power-l.html).
Tenzij je heel je tank eraf gaat halen.

• Noenie
(jarig!)
Serotonine schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:56:
Haal dan wel de Motopower 1 (http://www.forte-nwe.nl/N...andstof/Moto-Power-l.html).
Tenzij je heel je tank eraf gaat halen.
Ziet er goed uit, zal hem inderdaad worden
Bedankt voor de tip

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JanPedaal schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:47:
@reacties hierboven: onderhandschoenen inderdaad, vrij dun maar levert toch wat extra isolatie. Soort thermospul is het ook. Bij het afwegen van langer warmhouden van vingers versus afname in gevoel door iets stuggere handschoenen winnen de warmere vingers bij mij glansrijk. Maar dat zal per persoon wel verschillen.

Ik rij 1:17 a 1:18 bij woon-werkverkeer, gemeten aan de pomp, met mijn totaal niet gestroomlijnde 3 cilinder 950cc naked. Bij lekker knallen zal dat wel richting 1:14 of lager gaan.
ik heb ook wel eens gehoord dat met rubber handschoenen onder motorhandschoenen aantrekt, iemand hier daar ervaring mee?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:38
ToolkiT schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:05:
[...]

ik heb ook wel eens gehoord dat met rubber handschoenen onder motorhandschoenen aantrekt, iemand hier daar ervaring mee?
Ja, werkt nauwelijks. Wat ik af en toe doe, is dunne katoenen handschoentjes dragen onder mijn winterhandschoenen, en dat isoleert een stuk beter. Bovendien wordt eventueel zweet netjes afgevoerd.

Entropy isn't what it used to be

Verwijderd

sQuare8 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:16:
Is er eigenlijk een groot verschil tussen motorlaarzen en crosslaarzen?
Crosslaarzen zijn veelal een stuk hoger om de enkels/benen beter te beschermen, en vaak hebben ze een dikkere zool en eventuele protectie voorop tegen het zand. Misschien zijn er nog meer verschillen waar ik niet vanaf weet.

De meeste "echte" crosslaarzen zijn ook niet waterdicht!

Over mijn verbruik: 800cc parallel twin uit 2011, 1:18 bij normaal gebruik (koude start, woon/werk, tegenwind, lekker doorrijden), 1:22 als ik een beetje m'n best doe. 1:30 kan ik een week volhouden bij extreem gedrag (slipstreamen bij vrachtwagens etc)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 15:33 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:46

Dat doet mn KTM ook als ik normaal doe, mn VFR was ook niet echt zuinig met 1:16-1:18. Maar dat maakt me niet uit, ook al kost benzine 2eu per liter, rijden doe ik voor de fun, niet om zuinig van A naar B te rijden. Daar heb ik een 14% bijtellingshok voor.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

1 op 28 eerste tankje, van alles wat, stad/snelweg/binnendoor met duo achterop.
1 cilinder 250cc

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• aveenhuysen
  • Nu online
Kawasaki Z750 (2007 / 50.000 km) rond de 1 op 16 / 18 met 11 liter euro 95 binnen en buiten de bebouwde kom.

[ Voor 11% gewijzigd door aveenhuysen op 05-04-2013 15:46 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:10:
Ik kom waarschijnlijk wel. Dan op de F800GS :)
Ik moet hier even op terugkomen. Ik ga binnenkort verhuizen en de lokale motorclub houd hun jaarlijkse allroad rit, een uitstekende kans voor mij om even kennis met ze te maken.

Ik meld me dus bij deze af :> -O-

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

De 14de ben ik besproken inclusief motor door mijn vrouw.. :P
Bloesemtocht langs de Linge, alleen ontbreekt de bloesem nu nog.. 8)7

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:34:
Ik heb het nagevraagd in mijn gemeentehuis. De dag dat ik 21 jaar ben mag ik gewoon langsgaan voor mijn volwaardig rijbewijs.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in Nederland is dat namelijk NIET het geval. Als je 21 bent kan je overstappen op vol vermogen, maar dan moet je eerst een examen afleggen op een motor met vol vermogen...

Ik zit in hetzelfde schuitje, 11 april wordt ik 21. Maar het rbw gaat pas 10-07-2014 over omdat ik dan pas 2 jaar mijn rbw heb

Editie: ik zie dat dit antwoord een beetje aan de late kant is :p

[ Voor 5% gewijzigd door matsen op 05-04-2013 16:55 ]

• aveenhuysen
  • Nu online
Gaat lekker die Marquez

http://www.motogp.com/en/Live+Timing

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals ik met mijn SV rij zit ik zo'n beetje op 1:12. Met rustig rijden is 1:18 wel te halen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

JanPedaal schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:47:
Er zijn ook van die onderhandschoenen van Merinowol. Ik heb er lange sokken van voor in de winter op de motor. Zijn nog waterdicht ook (écht! Ik heb er mee in een emmer water gestaan!) Houden je benen (vanaf de knieën) lekker warm. De onderhandschoenen zullen ook wel zoiets zijn. Heerlijk spul is het.

Je moet er voor zorgen dat je het niet koud krijgt op de motor. Als je het koud krijgt, ga je nl verkrampt zitten, en misschien zelfs bibberen (als je het érg koud hebt) en dat is niet bevorderlijk voor je rijkunsten. En ik begrijp niet goed waarom ik heel fijn gevoel moet hebben in mijn vingers om de rem en koppeling te bedienen. In de auto heb ik soms ook bergschoenen aan. Dan voel je ook vrij weinig van het pedaal, behalve dat je er een in trapt. Zo ook met dikke handschoenen. Ja, zodra je als een mummie ingezwachteld zit, is het een ander verhaal, maar als het zo erg is, moet je maar thuis blijven. Als je een knijpbeweging kunt maken met je handen, is het goed.

Misschien zijn onderhandschoenen van merinowol en dan wanten het beste.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:45
Zo.. nieuwe banden liggen eronder!

Helaas dat ik volgende week weer terugmag, want de remblokken waren ook versleten (en niet op voorraad). Dat was niet onverwacht want ik had mijn vloeistofniveau al aardig zien dalen. Wat wel jammer is dat ook het balhoofdlager vervangen moet worden.

UNOX: The worst operating system

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

oOo oOo
Net mijn monstertje opgehaald :9 Wat een beest zeg, ik hoefde het gas maar een beetje open te zetten en het ging al als een trein :9 Haalde op een gegeven moment een vrachtwagen in en voor ik het wist zat ik al op het bijna tegen het randje van mijn rijbewijs :X (60 km weg, zat voor ik het wist over de 100). Maar het was wel weer lekker even met de kop in de wind. Ook een beetje eng met al die boeren die hun troep op de weg laten liggen waardoor sommige stukken meer offroad lijken...

Ik moet wel erg wennen weer aan de koppeling, met lessen had ik daar ook soms last van. Of ik rijdt schuddend weg of juist weer met teveel gas erop.

Enige nadeel is dat ik de motor niet echt lekker in de achtertuin krijg ;( ik moet hem in de brandgang steken door de poort en dat ging niet zo heel soepel. Misschien een kwestie van oefening, maar het is niet tof om een redelijk zware motor 10x te moeten steken voordat hem door de deur hebt. Ben ook veel te bang dat ik hem uit mijn handen laat glijden :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• aveenhuysen
  • Nu online
.Gertjan. schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:16:
oOo oOo
Net mijn monstertje opgehaald :9 Wat een beest zeg, ik hoefde het gas maar een beetje open te zetten en het ging al als een trein :9 Haalde op een gegeven moment een vrachtwagen in en voor ik het wist zat ik al op het bijna tegen het randje van mijn rijbewijs :X (60 km weg, zat voor ik het wist over de 100). Maar het was wel weer lekker even met de kop in de wind. Ook een beetje eng met al die boeren die hun troep op de weg laten liggen waardoor sommige stukken meer offroad lijken...

Ik moet wel erg wennen weer aan de koppeling, met lessen had ik daar ook soms last van. Of ik rijdt schuddend weg of juist weer met teveel gas erop.

Enige nadeel is dat ik de motor niet echt lekker in de achtertuin krijg ;( ik moet hem in de brandgang steken door de poort en dat ging niet zo heel soepel. Misschien een kwestie van oefening, maar het is niet tof om een redelijk zware motor 10x te moeten steken voordat hem door de deur hebt. Ben ook veel te bang dat ik hem uit mijn handen laat glijden :/
Fotootje?

Kun je de ingang niet verplaatsen? Of breder maken?

Gefeliciteerd!!! ;)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Zal komende week eens wat fototjes maken en plaatsen. In de devschuur had ik deze al geplaatst afgelopen week, maar kan hem hier nog een keertje cross-posten.
Vroem

Zal mij volgende week ook eens melden in het show je motor topic :)
Kun je de ingang niet verplaatsen? Of breder maken?
Aan de ene kant zit de schuur, voel er weinig voor om die te slopen, de andere kant zal de buurman niet op prijs stellen :+ Ik moet eens goed kijken hoe dit gaat, er zijn meer mensen met een motor in de straat, die rijden hem volgen mij zelfs naar binnen terwijl ze erop zitten. De vorige bewoner heeft de poort al verbreed (en die reed volgens mij een redelijk brede motor), dus het zou moeten passen, maar ik ben niet zo handig schijnbaar (zeker niet op vrijdagavond om 21:00 na een dag werken en de nervositeit nog een beetje in de armen/beentjes).
Gefeliciteerd!!! ;)
Dank :) Ben er zelf ook erg mee in mijn nopjes :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dan is misschien zo'n motormover een idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.datona.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x500/b24e41cb2f975feafe01dce730ffac71/m/o/motormover-rangeerhulp.jpg

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• aveenhuysen
  • Nu online
.Gertjan. schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:35:
[...]

Zal komende week eens wat fototjes maken en plaatsen. In de devschuur had ik deze al geplaatst afgelopen week, maar kan hem hier nog een keertje cross-posten.
[afbeelding]

[...]

Aan de ene kant zit de schuur, voel er weinig voor om die te slopen, de andere kant zal de buurman niet op prijs stellen :+ Ik moet eens goed kijken hoe dit gaat, er zijn meer mensen met een motor in de straat, die rijden hem volgen mij zelfs naar binnen terwijl ze erop zitten. De vorige bewoner heeft de poort al verbreed (en die reed volgens mij een redelijk brede motor), dus het zou moeten passen, maar ik ben niet zo handig schijnbaar (zeker niet op vrijdagavond om 21:00 na een dag werken en de nervositeit nog een beetje in de armen/beentjes).

[...]

Naar binnen rijden als je erop zit scheelt alweer een hoop. Gewoon morgen bij daglicht een paar keer proberen hoe het makkelijkst erin en eruit. Vooruit of achteruit. En ja anders die mover ook een idee. :)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik loop hier zittend op de motor achteruit door mijn poort de tuin in.
Dat zitten gaat wat makkelijk op mijn motor dan op jouw monster denk ik (vespa) maar vooruit krijg ik de draai echt niet gemaakt, achter uit prima 1 keer steken en in de tuin staat het ding.
En dan is de poort nog te smal voor het stuur zelfs.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
.Gertjan. schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:35:
[...]

[afbeelding]

[...]

[...]

grote lompe valbeugels voor. en kofferrek achter >:) altijd grip om hem even te vertillen

Verwijderd

Bommes schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:15:
Ik loop hier zittend op de motor achteruit door mijn poort de tuin in.
Dat zitten gaat wat makkelijk op mijn motor dan op jouw monster denk ik (vespa) maar vooruit krijg ik de draai echt niet gemaakt, achter uit prima 1 keer steken en in de tuin staat het ding.
En dan is de poort nog te smal voor het stuur zelfs.
een motor en een scooter zijn niet te vergelijken, niet kwa gewicht nog draai circel.

Maaaar.
wat je kan wel kan doen is de zij-standaard uitklappen, en daar op laten pivoteren.
niet iets voor de lange termijn, maar mischien tijdelijk tot je wat meer vertrouwen hebt in het lopen met motor

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Het is toch een motorscooter van 150 kg en 1,90 lang denk niet dat het heel veel verschil maakt met een normale motorfiets voor wat betreft draai cirkel.
maar even goed het was slechts een tip.

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:47:
Het is toch een motorscooter van 150 kg en 1,90 lang denk niet dat het heel veel verschil maakt met een normale motorfiets voor wat betreft draai cirkel.
250kg 2,4meter :X

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:47:
Het maakt een erg groot verschil. Alleen al omdat de wielbasis bij een motor veel langer is. Dit heeft een enorme invloed op de draaicirkel.

Verwijderd

welke heb je, mijn kennis over scooters is zeer beperkt
Van een GTS:
Wielbasis
1.370 mm
Rijklaar gewicht 148 kg

tegen over een ik denk 2002 Fazer 1000

Wielbasis
1,461 m
208kg droog

dus 10 cm langer, zeg 80 kilo meer met een kleinere stuur uitslag.

scooters en motoren zijn niet te vergelijken op gebied van manouvreren

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Evengoed probeer het maar eens achteruit zou ik zeggen.. ;)
Ik krijg het ding vooruit ook niet binnen en achteruit met 1 keer steken.
Het is inderdaad een GTS met top koffer totale lengte iets van 1,9m dacht ik.

Verwijderd

draai circel word bepaald door je wielbasis en stuur uitslag (monsters met 0 stuuruitslag zijn dus uitermate irritant), de totale lengte het uiteraard ook invloed. Echter draaicircel heeft meer invloed.

verder zit het gewicht op een motor stukken hoger en voelen ze dus ook nog eens "zwaarder"
het enige dat scooters en motoren eigenlijk met elkaar gemeen hebben is denk ik een blok, in een frame met 2 wielen ;)

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Ik zeg niet dat er geen verschillen zijn, maar sturen met je achterwiel (dus achteruit manoeuvreren) kan het verschil maken of je een bepaalde draai wel gemaakt krijgt of niet (heftruck is een mooi voorbeeld).
De vorm van het gangetje, de plaatsing van de poort kan het net zo maken dat je vooruit geen kant op kunt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 22:46:
Dan is misschien zo'n motormover een idee:
[afbeelding]
Kennis van me heeft zo'n ding ook ooit eens aangeschaft en welgeteld één keer gebruikt.

Zijn inderdaad ooit érg handige dingen maar het kost meestal een hoop moeite om je fiets er op te zetten (ding ligt vast ook nog niet klaar in de brandgang als je aan komt rijden :) ) en als je een drempeltje of kuil(tje) tegenkomt op het te rollen/moven pad dan werkt 't ook niet helemaal meer zoals bedoeld.
Mijn inziens zijn die dingen meer bedoeld om je fiets in een garage met 100% vlakke/harde vloer makkelijk te kunnen verplaatsen als 'ie gestald staat voor langere tijd.

Wat vaak sneller werkt is je fiets op de jiffy trekken/duwen en dan een (kwart) slag draaien in een bijvoorbeeld een brandgang.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dhpeeEjheEE]

Met ongeveer de zelfde techniek smeer ik m'n ketting tijdens weekenden in het buitenland omdat ik dan geen paddockstand bij me heb (en met een beetje oefenen kun je dat dan óók alleen zonder hulp van een ander).

Motorcycles: It's all about balance and a little dare.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 06-04-2013 08:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:38
Even terugkomen op koude handen bij het rijden: het zijn voornamelijk de vingers die koud worden, en dat komt door het gebruik van de rem- en koppelingshendels. Vrouwlief heeft daarom de hendels geisoleerd met een soort schuimrubber kousjes, en dat werkt prima.

Entropy isn't what it used to be

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over de jiffy kunnen draaien draaien verschilt heel erg per motor overigens. Mijn RSV heeft een redelijk verticale jiffy die niet ver uitsteekt, die kan ik met 1 hand moeiteloos 180° draaien op die manier. De GSX-R heeft een veel schuinere en verder uitstekende jiffy, waardoor het veel meer kracht kost om de motor over he kantelpunt heen te krijgen.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Chakotay schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 08:42:
Over de jiffy kunnen draaien draaien verschilt heel erg per motor overigens. Mijn RSV heeft een redelijk verticale jiffy die niet ver uitsteekt, die kan ik met 1 hand moeiteloos 180° draaien op die manier. De GSX-R heeft een veel schuinere en verder uitstekende jiffy, waardoor het veel meer kracht kost om de motor over he kantelpunt heen te krijgen.
Om hem over het kantelpunt heen te krijgen inderdaad. Maar als hij daar overheen is kan je hem zo in evenwicht houden. Al is dat misschien "eng" omdat je hem dan vrij schuin vast hebt.

No signature required.

• Gamo
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Op dit topic zitten vast wel mensen met een rijbewijs.. ;-)

Ik fietste over dit kruispunt:

http://goo.gl/maps/Ix6sV

Ik kwam uit de richting van de leger Jeep, en net zoals bij de Jeep kwam er een auto van rechts (op Maps is het de zwarte VW).

De zwarte VW nam voorrang van rechts terwijl ik ook voorrang nam. Bijna een botsing dus.

Mijn vraag is, wie heeft hier voorrang? Volgens MIJ heeft hier rechts inderdaad voorrang, maar ik ken dat kruispunt, en nog nooit heb ik iemand daar van rechts voorrang zien nemen.

Who can help me out?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:06
wimmel_1 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 08:13:
[...]

Kennis van me heeft zo'n ding ook ooit eens aangeschaft en welgeteld één keer gebruikt.

Zijn inderdaad ooit érg handige dingen maar het kost meestal een hoop moeite om je fiets er op te zetten (ding ligt vast ook nog niet klaar in de brandgang als je aan komt rijden :) ) en als je een drempeltje of kuil(tje) tegenkomt op het te rollen/moven pad dan werkt 't ook niet helemaal meer zoals bedoeld.
Mijn inziens zijn die dingen meer bedoeld om je fiets in een garage met 100% vlakke/harde vloer makkelijk te kunnen verplaatsen als 'ie gestald staat voor langere tijd.

Wat vaak sneller werkt is je fiets op de jiffy trekken/duwen en dan een (kwart) slag draaien in een bijvoorbeeld een brandgang.

[video]

Met ongeveer de zelfde techniek smeer ik m'n ketting tijdens weekenden in het buitenland omdat ik dan geen paddockstand bij me heb (en met een beetje oefenen kun je dat dan óók alleen zonder hulp van een ander).

Motorcycles: It's all about balance and a little dare.
Lijkt me niet echt goed voor je jiffie..

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:48

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Gamo schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:27:

Ik kwam uit de richting van de leger Jeep, en net zoals bij de Jeep kwam er een auto van rechts (op Maps is het de zwarte VW).

De zwarte VW nam voorrang van rechts terwijl ik ook voorrang nam. Bijna een botsing dus.

Mijn vraag is, wie heeft hier voorrang? Volgens MIJ heeft hier rechts inderdaad voorrang, maar ik ken dat kruispunt, en nog nooit heb ik iemand daar van rechts voorrang zien nemen.

Who can help me out?
Als je bedoelt of de VW voorrang heeft, nee.
Zo te zien is het een 'uitrit' constructie en die moet overig verkeer voorlaten

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 08:13:
[...]

Zijn inderdaad ooit érg handige dingen maar het kost meestal een hoop moeite om je fiets er op te zetten (ding ligt vast ook nog niet klaar in de brandgang als je aan komt rijden :) )
Dat is idd een beetje lastig. Zo'n ding is handiger als ie in je garage staat zodat je je motor helemaal aan de kant kunt schuiven. Vooral als je een grote brommer hebt.

Inderdaad, niet eens aan gedacht (ik heb dat probleem ook niet). Met de XT smeerde ik ook zo de ketting. Als je een beetje rustig doet, voel je wel of ie in balans is of niet. Gelukkig heb ik geen ketting onder dat bankstel, want 280kg balanceren op de jiffy zie ik niet zo zitten :+

Verwijderd

Twijfel zelf even over die 'uitrit'. Bij een uitrit loopt de stoep door, maar ik zie hier toch andere tegels, verwarrend genoeg wel weer in de stoepkleur. Aan de andere kant zie ik de verhoging van het wegdek dus dan denk ik weer wel dat het een 'uitrit' is.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:39:
Twijfel zelf even over die 'uitrit'. Bij een uitrit loopt de stoep door, maar ik zie hier toch andere tegels, verwarrend genoeg wel weer in de stoepkleur. Aan de andere kant zie ik de verhoging van het wegdek dus dan denk ik weer wel dat het een 'uitrit' is.
Het is inderdaad verwarrend, want je denkt meteen aan een ongelijksoortige kruising. Ik weet nog toen ik rijles had (toen de dino's nog rondliepen) dat er verwarring was over de status van woonerven. Het punt is dat er niet echt in de wvw staat dat als er zo'n afritje is, het een ongelijksoortige kruising is. Dus als er geen specifiek bord staat, het niet per definitie zo is dat iemand van een woonerf-uitrit voorrang heeft.
Ik weet niet of dat inmiddels is gecorrigeerd. Ik zou zo zeggen dat die VW voorrang heeft. Zeker met de motor zou ik het risico niet nemen om door te douwen.
In de praktijk is het natuurlijk ook een kwestie van kijken wie er stil gaat staan. Als die VW stil gaat staan, rij ik door. Klaar. Met het examen zou ik in geval van twijfel iig wel even afremmen en goed in de richting van die VW blijven kijken. Als ie alsnog stil gaat staan, kun je doorrijden, want je hebt laten zien dat je 'm waarneemt en afremt (anticiperen). Met het auto-examen heb ik ook een keer voorrang gekregen van iemand waar ik het niet had. Maar dan zit die man naast je en zei ik zoiets van 'nou, dat is aardig van die meneer'. Dan weet de examinator ook genoeg.

Leg het eens voor aan een instructeur. Ook geen garantie, want soms spreken die elkaar ook tegen ;)

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:10

Who can help me out?
Jij had voorrang; als je 2 kruispunten terug gaat zie je dat je een 30KM zone ingaat (geen woonerf oid, gewoon een snelheidsbeperking). Die verhoogde kruispunten zitten er alleen om de snelheid eruit te halen.
Aangezien alle zijstraten een verhoging hebben (schuine gedeelte), heb jij voorrang op alles.

Zo kan je ook aan de stoeptegels zien dat aan de linkerkant de stoep doorloopt. Mocht er een voetganger lopen had de zwarte VW daar zelfs voorrang aan moeten verlenen.

• Gamo
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Zondagskindje schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:35:
[...]

Als je bedoelt of de VW voorrang heeft, nee.
Zo te zien is het een 'uitrit' constructie en die moet overig verkeer voorlaten
Een uitrit construtie is zo te zien te herkennen aan een verhoogde zijstraat van een ander type wegdek.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:39:
Ja, het zal inderdaad een uitrit zijn omdat ook die weer verhoogd is.
mphilipp schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:54:
[...]

Het is inderdaad verwarrend, want je denkt meteen aan een ongelijksoortige kruising. Ik weet nog toen ik rijles had (toen de dino's nog rondliepen) dat er verwarring was over de status van woonerven. Het punt is dat er niet echt in de wvw staat dat als er zo'n afritje is, het een ongelijksoortige kruising is. Dus als er geen specifiek bord staat, het niet per definitie zo is dat iemand van een woonerf-uitrit voorrang heeft.
Ik weet niet of dat inmiddels is gecorrigeerd. Ik zou zo zeggen dat die VW voorrang heeft. Zeker met de motor zou ik het risico niet nemen om door te douwen.
In de praktijk is het natuurlijk ook een kwestie van kijken wie er stil gaat staan. Als die VW stil gaat staan, rij ik door. Klaar. Met het examen zou ik in geval van twijfel iig wel even afremmen en goed in de richting van die VW blijven kijken. Als ie alsnog stil gaat staan, kun je doorrijden, want je hebt laten zien dat je 'm waarneemt en afremt (anticiperen). Met het auto-examen heb ik ook een keer voorrang gekregen van iemand waar ik het niet had. Maar dan zit die man naast je en zei ik zoiets van 'nou, dat is aardig van die meneer'. Dan weet de examinator ook genoeg.

Leg het eens voor aan een instructeur. Ook geen garantie, want soms spreken die elkaar ook tegen ;)
Ik zie het ook als een ongelijkwaardige kruising, omdat de wegdekken niet van hetzelfde soort zijn en niet evenhoog zijn.
Wel 'prachtig' dat er zoveel overnagedacht moet worden door 'wegdek veteranen' en dat ik als beginnend rijder hier wel examen in moet doen haha
Deshmir schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:56:
[...]

Jij had voorrang; als je 2 kruispunten terug gaat zie je dat je een 30KM zone ingaat (geen woonerf oid, gewoon een snelheidsbeperking). Die verhoogde kruispunten zitten er alleen om de snelheid eruit te halen.
Aangezien alle zijstraten een verhoging hebben (schuine gedeelte), heb jij voorrang op alles.

Zo kan je ook aan de stoeptegels zien dat aan de linkerkant de stoep doorloopt. Mocht er een voetganger lopen had de zwarte VW daar zelfs voorrang aan moeten verlenen.
Bedankt voor deze uitleg, ik kan in het vervolg letten op verhoogde zijstraten, dat kan ik namelijk niet terugvinden in mijn theorieboek(en).

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Heeft iemand ervaring met Bluetooth/telefonie tijdens het motorrijden? Bijvoorbeeld een optie als deze?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:46

steveman

Comfortabel ten onder

Ik moet steeds de achterkant opzij schuiven om de deur door te komen... Schuin houden en dan optillen werkt het best voor mij.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het blijkt dus wel dat er nog genoeg verwarrende situaties zijn in het verkeer. En dat terwijl je doodgegooid wordt met borden, is zoiets als een simpele (tenminste, dat zou het moeten zijn) kruising nog een probleem.

Vraag het voor de gein eens aan de instructeur, en ook of ie kan aanwijzen waar het staat in je theorieboeken. Ik weet nl zeker dat vroegâh het niet goed beschreven stond en het zo was dat de verhoging an sich niets betekent. Het was wel de BEDOELING om aan te geven dat je moet wachten, maar het stond niet (goed) in de wegenverkeerswet. Ik denk dat het inmiddels wel is aangepast, maar het is indertijd wel eens tot zaken gekomen bij iemand die vond dat ie ten onrechte als 'foute' partij was aangemerkt.

Evengoed kun je nooit voorkomen dat je eens in een situatie komt die onduidelijk is. Of je hebt een bord gemist (ook niet zo vreemd). In dat geval - zeker met de motor - afremmen en de situatie goed lezen. Wie stopt, geeft voorrang. Zo heb ik op mijn examen (die ene waar ik voor geslaagd ben) doorgereden waar ik had moeten stoppen. Maar ja, die mevrouw die me tegemoet kwam bleef staan, dus ik geef gas :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ricepuppet schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:14:
Heeft iemand ervaring met Bluetooth/telefonie tijdens het motorrijden? Bijvoorbeeld een optie als deze?
Geen idee of dat ding goed is, maar zo te zien is het een gewone microfoon en een stel speakers. Dat betekent eigenlijk dat ze zo goed als waardeloos zijn als je hader dan 20kmh gaat.
De duurdere setjes zijn niet voor niets zo duur. Die hebben noise cancelling electronica erin. Ik heb een setje van Autocom (bedraad) en ik heb ooit tijdens het rijden getelefoneerd en de mensen geloven dan niet dat je op de motor zit, want ze horen niets van windgeruis oid.

Voor dat geld kun je je niet echt een buil vallen, maar ik vrees dat je bellen tijdens het rijden wel kunt schudden. Waarom zou je dat ook willen eigenlijk. Als ik een motorritje maak, is dat mijn Mocconamoment... ;) De speakers zijn wel handig voor je navigatie eventueel of voor muziek.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Who can help me out?
Jij hebt voorrang wegens uitritconstructie.
Dacuuu schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 10:34:
[...]

Lijkt me niet echt goed voor je jiffie..
Moet ie prima kunnen hebben, als het stuk gaat dan was het sowieso al tijd om je jif te vervangen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 06-04-2013 11:31 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ricepuppet
mphilipp schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:26:
[...]

Geen idee of dat ding goed is, maar zo te zien is het een gewone microfoon en een stel speakers. Dat betekent eigenlijk dat ze zo goed als waardeloos zijn als je hader dan 20kmh gaat.
De duurdere setjes zijn niet voor niets zo duur. Die hebben noise cancelling electronica erin. Ik heb een setje van Autocom (bedraad) en ik heb ooit tijdens het rijden getelefoneerd en de mensen geloven dan niet dat je op de motor zit, want ze horen niets van windgeruis oid.

Voor dat geld kun je je niet echt een buil vallen, maar ik vrees dat je bellen tijdens het rijden wel kunt schudden. Waarom zou je dat ook willen eigenlijk. Als ik een motorritje maak, is dat mijn Mocconamoment... ;) De speakers zijn wel handig voor je navigatie eventueel of voor muziek.
Ik denk ook wel dat de duurdere beter geluid hebben. Overigens, als ik motor rijd, is het ook 'mijn moment'.

Helaas, word dat wel eens verstoord door idioten die voor geen meter kunnen rijden. Gisteren (probeer het maar eens) was het natuurlijk, uitgaansavond in het centrum van Rotterdam.

Ik rijd naar huis en moet door die pleureszooi heen. Kwam ik een Audi A3 tegen. Hoe de bestuurder en inzittenden eruit zagen laat ik even in het midden. Echter, die bestuurder was tussen langzaam rijdende auto's - op een recht stuk - met hoge snelheid van baan aan het wisselen, schampt mij bijna van links, maakt handgebaren uit het raam, gooide zichzelf voor auto's op het laatste moment - you get the point.

Als extra waren zijn achterlichten ook nog eens kapot. Het zou wel fijn zijn om dan met 1 telefoontje even collega's op te piepen voor een artikel 8 controle ;)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:05

Phydomir

Dennis

Who can help me out?
Lekker verwarrend. Het lijkt een uitrit, maar weet het niet zeker.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Who can help me out?
Verlaagde stoeprand! VW moet wachten

And it goes BRAAAAAPP!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

@Ricepuppet
Ik rij met een Scala rider Q2 en heb eigenlijk nooit gebprobeerd om te bellen vanaf de motor. Gebeld worden gaat goed ook op hogere snelheden ben je goed te verstaan voor de andere kant. Ja een pothelm met 100+ km/uur zal wel wat minder worden...
Een maatje van me heeft mij al vaker vanaf de motor gebeld: Ik ben er bijna stap maar op dan rijden we in 1 keer door. Daarnaast kan je deze ook nog als communicatie gebruiken (bike to bike) met een redelijk bereik.

Dus als je vraag is of het kan dan is het antwoord ja.

Ik zou even goed nadenken waar je het uiteindelijk voor wil gebruiken en wat je dat waard is want er zijn veel van die dingen te krijgen en hoe duurder hoe beter geluidskwaliteit, windonderdrukking en dat soort zaken worden.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 12:16

CHeff

Allemaal gekkigheid

Interessanter vind ik nog wel wat auto's überhaupt doen in die straat. Als ik tenminste dat bord mag geloven... :/

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-01 16:29
CHeff schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:36:
[...]

Interessanter vind ik nog wel wat auto's überhaupt doen in die straat. Als ik tenminste dat bord mag geloven... :/
Was mij ook opgevallen inderdaad.. Er zijn enkele wegbeheerders die dat bord gebruiken om een éénrichtingverkeer aan te geven, waarbij je er van die kant dus niet in mag rijden. Als je aan de andere kant van die straat kijkt, zie je wel het juiste bord staan voor éénrichtingverkeer :')

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tankiej schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:39:
[...]

Was mij ook opgevallen inderdaad.. Er zijn enkele wegbeheerders die dat bord gebruiken om een éénrichtingverkeer aan te geven, waarbij je er van die kant dus niet in mag rijden. Als je aan de andere kant van die straat kijkt, zie je wel het juiste bord staan voor éénrichtingverkeer :')
Als je door die straat gaat zie je idd zo'n 1richtingverkeer bord staan...

And it goes BRAAAAAPP!

• theHoff
  • Niet online
Gamo schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:12:
[...]

Een uitrit construtie is zo te zien te herkennen aan een verhoogde zijstraat van een ander type wegdek.

[...]

Ja, het zal inderdaad een uitrit zijn omdat ook die weer verhoogd is.

[...]

Ik zie het ook als een ongelijkwaardige kruising, omdat de wegdekken niet van hetzelfde soort zijn en niet evenhoog zijn.
Wel 'prachtig' dat er zoveel overnagedacht moet worden door 'wegdek veteranen' en dat ik als beginnend rijder hier wel examen in moet doen haha

[...]

Bedankt voor deze uitleg, ik kan in het vervolg letten op verhoogde zijstraten, dat kan ik namelijk niet terugvinden in mijn theorieboek(en).
Toch wel lekker dat er mensen advies ook wel gwoon willen aannemen :). Hier hadden we echt honderden posts nodig en uiteindelijk contact met de gemeente voorrangsvraag
Gelukkig is deze situatie wat meer standaard :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hier stond onzin. Ik had niet goed gekeken.

[ Voor 94% gewijzigd door mphilipp op 06-04-2013 13:17 ]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

theHoff schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:48:
[...]

Toch wel lekker dat er mensen advies ook wel gwoon willen aannemen :). Hier hadden we echt honderden posts nodig en uiteindelijk contact met de gemeente voorrangsvraag
Gelukkig is deze situatie wat meer standaard :)
situatie 1: Door de verlaging van de stoep duidt het inderdaad op een uitrit. Hierdoor heeft al het verkeer voorrang (incl. voetgangers dus.) Helaas wordt het niet echt duidelijk gemaakt in die straatjes of op de hoofdweg, waardoor je bij sommige situaties twijfelt zoals bij de diverse uitritten van parkeerplaatsen.

situatie 2: De run: Voor mijn gevoel heeft de fiets voorrang, korte bocht gaat voor lange bocht. De situatie kan ook bestempeld worden als een rechtdoorgaande fietser, maar dat is mischien pas als de fietser stilstaat en dus letterlijk rechtdoor gaat.
Ik ga in ieder geval mee met de uitleg van de gemeente :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Iemand ervaring met dit op de R850R (R11x0R?):
http://www.louis.de/_10e4...rtnr_gr&artnr_gr=10003235
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.louis.de/shop/img250/10003235_910_FR01_09.JPG
Of die van Motozoom (hetzelfde model):
http://www.motozoom.nl/in...nfo&bestelnummer=70003035

Of gewoon een ander vergelijkbaar model die wel wat betaalbaar is :)

Verwijderd

Net even een stukje gereden, kwam wel mooi uit met zo'n open huizen dag, maar god wat blijft grind op de weg eng...

Reed lekker over een dijkje richting A'dam, midden in de bocht de hele weg bestrooid met grind/afval, gelukkig reed ik niet te hard.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:39:
Net even een stukje gereden, kwam wel mooi uit met zo'n open huizen dag, maar god wat blijft grind op de weg eng...
Je moet je daar even overheen zetten. Zolang je niet met Rossi-snelheden doorheen rijdt, is er niets aan de hand. Je voor of achterwiel kan een stapje opzij zetten, maar zolang je niet aan de maximale hellingshoek zit kan dat gewoon. Na enkele centimeters pakt ie weer grip op het asfalt. Het is eng inderdaad, en de eerste keer weet je meteen dat je andrenalinepomp nog goed werkt ;)
Koel blijven en vooral niet teveel naar dat grind blijven kijken, dan komt het goed. Daarom moet je ook niet heel hard rijden (als in: op de limiet of er tegenaan) want dat heb je geen marge meer om iets te doen. Of je gaat gewoon te schuin om de motor toe te staan een stapje opzij te zetten. En dan ga je wel op je bek.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:00:
[...]

Je moet je daar even overheen zetten. Zolang je niet met Rossi-snelheden doorheen rijdt, is er niets aan de hand. Je voor of achterwiel kan een stapje opzij zetten, maar zolang je niet aan de maximale hellingshoek zit kan dat gewoon. Na enkele centimeters pakt ie weer grip op het asfalt. Het is eng inderdaad, en de eerste keer weet je meteen dat je andrenalinepomp nog goed werkt ;)
Koel blijven en vooral niet teveel naar dat grind blijven kijken, dan komt het goed. Daarom moet je ook niet heel hard rijden (als in: op de limiet of er tegenaan) want dat heb je geen marge meer om iets te doen. Of je gaat gewoon te schuin om de motor toe te staan een stapje opzij te zetten. En dan ga je wel op je bek.
kijk waar je heen wilt dan kom je er vanzelf :Y ook als je naar het grind kijkt :X

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Net ook nog ff een klein rondje rond de stad gereden.
Lekker weertje hoor!!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Phyxion schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:29:
[afbeelding]

Bij mijn ouders staat zo'n ding in de garage, werkt prima om een motorblok te verplaatsen :) Een complete motor heb ik nog niet ermee geprobeerd.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Chakotay schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:45:
[...]

Bij mijn ouders staat zo'n ding in de garage, werkt prima om een motorblok te verplaatsen :) Een complete motor heb ik nog niet ermee geprobeerd.
Het leek mij ideaal om mijn motor de hoek in te rijden (nu erg veel gepruts), maar ik heb wat mijn twijfels hoe goed dit model past met mijn motor. Ik heb het even opgemeten en het zou precies passen of precies niet :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:46

steveman

Comfortabel ten onder

Als het echt superhandig moet...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Als jij zo'n lift kan vinden voor dezelfde prijs als hierboven houd ik mij aanbevolen :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:02:
[...]
kijk waar je heen wilt dan kom je er vanzelf :Y ook als je naar het grind kijkt :X
Maar als je naar het grind kijkt, wordt je nerveus en ga je gekke dingen doen. Dus: ruk je los, kijk waar je heen wilt, dan komp het goed 8)

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:41:
[...]

Maar als je naar het grind kijkt, wordt je nerveus en ga je gekke dingen doen. Dus: ruk je los, kijk waar je heen wilt, dan komp het goed 8)
daarom de toevoeging van als je naar het grind kijkt. doe je rare dingen en even later lig je in het grind

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Phyxion schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:29:
[afbeelding]

Ik gebruik zo'n ding om mijn motor aan het einde van het seizoen in mijn schuurtje te zetten. Dat is ook een bocht die ik anders niet kan krijgen (al lukt het draaien over de jiffy misschien wel; ga ik eens proberen) Ik heb alleen geen middenbok dus zet het achterwiel erop, dan in de versnelling en vervolgens op de motor gaan zitten om de achterkant opzij te draaien.
Niet ideaal; maar voor die paar keer per jaar werkt het :+

Beter zou dat andere ding zijn wat eerder gepost werd waar je de volledige motor op kan zetten. Maar buiten op de stenen werkt dat niet echt lekker denk ik. Op een betonnen garagevloer is dat wel weer erg handig denk ik.

Yamaha MT-09

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
Bergie schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:28:
[...]

Ik gebruik zo'n ding om mijn motor aan het einde van het seizoen in mijn schuurtje te zetten. Dat is ook een bocht die ik anders niet kan krijgen (al lukt het draaien over de jiffy misschien wel; ga ik eens proberen) Ik heb alleen geen middenbok dus zet het achterwiel erop, dan in de versnelling en vervolgens op de motor gaan zitten om de achterkant opzij te draaien.
Niet ideaal; maar voor die paar keer per jaar werkt het :+

Beter zou dat andere ding zijn wat eerder gepost werd waar je de volledige motor op kan zetten. Maar buiten op de stenen werkt dat niet echt lekker denk ik. Op een betonnen garagevloer is dat wel weer erg handig denk ik.
Ik heb zo'n grote waar mijn motor in z'n geheel op past.
Op stenen wil dat ding voor geen meter, dan zul je zelf moeten gaan knutselen met de wieltjes.

Ik gebruik m om mijn motor netjes in een hoek te zetten in mijn schuur (het is nogal krap met 2 motoren). Werkt ideaal. Als ik de motor er uit wil rijden, verschuif ik de 'mover' een beetje en kan ik zo de schuur uit rijde.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Dat leek mij inderdaad ook heel handig, maar zo'n kleine is wat goedkoper en neemt net wat minder ruimte in beslag. Ik heb echter erg mijn twijfels of het gaat passen, is er hier niet toevallig iemand die bovenstaand model heeft icm grote standaard? Ik heb namelijk wat mijn twijfels of het gaat passen bij mijn BMW R850R :)

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
met een gladde betonnen vloer kan je het zelfs zonder zo'n ding op de middenbok... BMW verkoper een K1600 zien rond draaien met 1 hand op de middenbok. 8)7

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik kan de motor ook wel ronddraaien op de bok hoor, maar echt soepel gaat het niet en met zo'n rangeerhulp kan je ook nog wat naar de zijkant duwen (iets wat op de bok niet echt goed werkt).

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:06
Ronddraaien op de middenbok?

• DECOY88
(overleden)
:Y in balans trekken. oftewel voor en achterwiel los van de grond. dan iets naar je toe trekken

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
HALLO GA ALLEMAAL RIJDEN OFZO?!?!?!??!!?

Lekker weer!

https://freight.associates

• Ricepuppet
Daffie schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:13:
HALLO GA ALLEMAAL RIJDEN OFZO?!?!?!??!!?

Lekker weer!
Ik rij elke dag, vind het wel goed zo, lekker gamen :)

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
Ricepuppet schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:17:
[...]

Ik rij elke dag, vind het wel goed zo, lekker gamen :)
Slecht excuus Rice, ik eet ook elke dag, betekend dat dat ik ook niet moet genieten als ik een keer lekker eten heb/uit eten ga? :P

https://freight.associates

Pagina: 1 ... 451 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.