Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 452 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.132 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
klussen zodat ik wat minder last van mijn stofallergie krijg

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Het ronddraaien is geen probleem, het in de hoek schuiven wel :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Bah, heb ook binnen zitten klussen terwijl het inderdaad lekker weer was. Wat was ik denkende?! Naja, het balkon is weer schoon en de trapleuning zit weer vast :+

Heb gisteren keggen onder de ruit van m'n K100RT gemonteerd (lijkt de ruit nog groter dan ie al is :P), eens kijken of dat de pijn in m'n schouders doet verminderen bij lange ritten.
Tijdens het monteren van die keggen kwam ik er wel achter dat pekel toch meer kapot maakt dan je lief is. Het schroefdraad is gewoon helemaal wit uitgeslagen bij alles boutjes die ik losgedraaid heb. Had hem toch eens moeten wassen in de winter.

[ Voor 26% gewijzigd door MailMan op 07-04-2013 14:37 ]

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:25
DECOY88 schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:04:
[...]

:Y in balans trekken. oftewel voor en achterwiel los van de grond. dan iets naar je toe trekken
Oké... Nog nooit over nagedacht... :+

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op zondag 07 april 2013 @ 14:00:
[...]

Het ronddraaien is geen probleem, het in de hoek schuiven wel :)
voorkant vertillen. achterkant en dan staat hij hier strak tegen de muur >:) vereist wel wat spierballen :X

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DECOY88 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:09:
[...]

voorkant vertillen. achterkant en dan staat hij hier strak tegen de muur >:) vereist wel wat spierballen :X
En ruimte die er niet is :) Achterkant vertillen is geen probleem, voorkant vertillen wel aangezien dat onder een kast zit waar ik niet kan staan of goed tussen kan komen.

• DECOY88
(overleden)
Phyxion schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:12:
[...]

En ruimte die er niet is :) Achterkant vertillen is geen probleem, voorkant vertillen wel aangezien dat onder een kast zit waar ik niet kan staan of goed tussen kan komen.
dan moet je de voorkant tegen de muur rijden en daarna de achterkant verzetten

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DECOY88 schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:15:
[...]

dan moet je de voorkant tegen de muur rijden en daarna de achterkant verzetten
Maar dat past niet goed want dan zit hier wiel voor de garage deur :+ Het lukt uiteindelijk ook wel, maar ik ben 15 minuten aan het prutsen. Zo'n rangeerhulp lijkt mij dan ook ideaal, maar ik heb mijn twijfels of dat model past bij mijn BMW :'( Niemand hier die datzelfde (of een ander) model heeft liggen icm BMW?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Daffie schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:13:
HALLO GA ALLEMAAL RIJDEN OFZO?!?!?!??!!?

Lekker weer!
Maar jij hebt toch hullegaar geen rijbewijs meer jonguh!! Rikkert!

Verwijderd

Net terug van 255km slingeren...

Michelins road 3 zijn nu officiel goed gekeurd.
stukken beter dan de #2.

over die moto mover, dat is niet merk specifiek, dus maakt niet uit of je er nu een BMW op zit of een scooter etc etc etc.

adviseer slechts 1 ding, neem de versie met de grootste wieltjes.
die zal makkelijker over de tegels gaan. (en even opletten dat hij het natte gewicht van je motor kan hebben)

er bestaan trouwens ook movers voor alleen het achterwiel, dat is mischien ook nog een oplossing voor je

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
zowel geklust ( logeerkamer in orde maken voor stukadoor morgen) als gereden :) als het komende zondag net zo is als nu dan wordt het een leuk tocht!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wordt volgende week Zondag schijnbaar een graadje of 20 dus .... Mag m'n fiets voor 't eerst dit jaar weer eens naar buiten (sinds half september staat 't apparaat al stof te happen :+ ).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:06:
Wordt volgende week Zondag schijnbaar een graadje of 20 dus .... Mag m'n fiets voor 't eerst dit jaar weer eens naar buiten (sinds half september staat 't apparaat al stof te happen :+ ).
Ik hoop dat het inderdaad die temperatuur wordt zonder regen. Dan ga ik ook mijn fiets weer gebruiken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat die regen komende week maar eens "goed" gaat vallen, zijn we meteen van al dat zout op de wegen verlost. Ik rijd met de auto dagelijks naar Maastricht op en neer vanuit de regio s'Hertogenbosch/Eindhoven en de hele A2 ziet er nét zo uit als die betonnen Autobahnen in .DLD :o

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

PilatuS schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:37:
[...]

Ik hoop dat het inderdaad die temperatuur wordt zonder regen. Dan ga ik ook mijn fiets weer gebruiken.
Ik moet de mijne helaas tot half mei laten staan. Kan/mag niet rijden van de dokter :'(

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's minder ... Maar aan de andere kant: Je hebt dit jaar érg weing verlet te opzichte van andere jaren als het op temperaturen aan het begin van het seizoen aan komt :o

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 07-04-2013 19:12 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:26

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zondag 07 april 2013 @ 18:06:
Idem hiero!
Het kriebelde wel heel erg vandaag... Maar met de GSX-R was het sowieso niks geworden, die staat hier nog in onze flat op 13 hoog, en die krijg ik niet alleen uit het appartement :+
Ik had met GSX400 kunnen rijden, maar dat heb ik toch maar niet gedaan, gezien het feit dat ik een flinke kater had (nu bijna weg gelukkig :>)

Vaak bu'j te bang!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:12:
Da's minder ... Maar aan de andere kant: Je hebt dit jaar érg weing verlet te opzichte van andere jaren als het op temperaturen aan het begin van het seizoen aan komt :o
Klopt, en tot eind april ook geen tijd (tentamens, druk met werk) dus eigenlijk mis ik maar een week of 3 :P

No signature required.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:44:
Net terug van 255km slingeren...

Michelins road 3 zijn nu officiel goed gekeurd.
stukken beter dan de #2.
Ik twijfel nog een beetje. Ik heb nu nog een setje PR2, wat mijn eerste setje is. Toen ik een lange vakantierit voor de boeg had, heb ik er tussendoor een nieuwe set op gehad (PR2 voor Trail Attack achter), en nu zit het originele setje er weer op. Ik was wel gecharmeerd van die Trail Attack. Die ging mega lang mee en reed uitstekend in de regen (9mm profiel om mee te beginnen).
Ik twijfel nu tussen een PR3 en een Metzeler Roadtec Z8 voorband. Die Roadtec is in de laatste tests behoorlijk goed uit de bus gekomen. Natuurlijk zijn die tests niet heilig, dus vandaar mijn twijfel. Maar ik twijfel ook over die PR3. Mij leek het dat ie door die extra 'sipes' nóg gevoeliger zou zijn voor cuppen. Vooral met die zware BMW. En ik kan niet de speciale tourversie van de PR nemen omdat ik een andere velgmaat heb dan de normale RT (precies omgedraaid met die politiedingen).

Ik moet eigenlijk zien aan praktijktests te komen voor die Roadtec. Maar ja, niets zo lastig als banden. De een vind het top en de ander zegt dat het köt is. Iemand op het RT forum riep dat zijn RT praktisch onbestuurbaar was met een set PR2...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik heb ook PR2s erop en ik vind het echt super fijne banden, stuk beter dan de b-merk bandjes die erop zaten (geen idee welk type meer). Echt veel ervaring met banden heb ik dan ook weer niet, maar ik merkte het verschil wel duidelijk. Nou rijd ik ook niet met slecht weer :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien óók eens de Continental Road Attack II bandjes in overweging nemen. Dingen doen 't érg goed, ook op SS fietsen die gewoon normaal op de openbare weg ingezet worden.

Een vriendin van me heeft er tot volle tevredenheid 17K mee gereden op een SS en rijd nu met d'r tweede achterbandje van dat type.

Bij mij komt er over een maandje een set Continental Sport Attack II bandjes op terwijl ik toch eigenlijk bést wel een Michelin Pilot Power fan ben, ook al "smeren" die dingen wel eens als ze écht warm worden :o

Fiets staat nú op Dunlop Qualiefier II's en tweede set wielen herbergt een setje Pirelli Super Corsa SP bandjes...

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 07-04-2013 20:31 ]

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:27
mphilipp schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:04:
[...]Iemand op het RT forum riep dat zijn RT praktisch onbestuurbaar was met een set PR2...
Mijn neef had ook een RT (1150) en kon prima rijden ermee. PR2 zijn wel gevoelig voor banden spanning. Altijd op peil houden en bij een zware fiets zeker dan de 2.6-2.7 voor en 3.0 achter.

Ik rij nu ongeveer 30.000 km op PR2's. Eerst op een Suzuki 650F, ook geen licht gewicht met 245kg. Nu al 15k km op de Speed Triple 2011 en kan me geen fijnere band voorstellen qua grip in de kou/regen/droog samen met de levensduur. Achterband deed ik 14k mee met een semi sportieve rijstijl.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
wimmel_1 schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:26:
Misschien óók eens de Continental Road Attack II bandjes in overweging nemen. Dingen doen 't érg goed, ook op SS fietsen die gewoon normaal op de openbare weg ingezet worden.

Een vriendin van me heeft er tot volle tevredenheid 17K mee gereden op een SS en rijd nu met d'r tweede achterbandje van dat type.

Bij mij komt er over een maandje een set Continental Sport Attack II bandjes op terwijl ik toch eigenlijk bést wel een Michelin Pilot Power fan ben, ook al "smeren" die dingen wel eens als ze écht warm worden :o

Fiets staat nú op Dunlop Qualiefier II's en tweede set wielen herbergt een setje Pirelli Super Corsa SP bandjes...
ik ben nu ook al tijdje opzoek na nieuwe banden en ik kreeg sport attack II inderdaad ook al aangeraden.
ik zelf zit erg te twijfelen tussen de Bridgestone S20 en Sport Attack II. ik denk dat ik Sport Attack II neem want ik hoorde dat S20's erg hard slijten. iemand ervaring mee?
banden komen onder een ZX6R die op 25kw staat.

• Kadett
Als je sport banden zoekt zou ik naar de Sportsmarts kijken van Dunlop. Doen niet (veel) onder van de S20 op droog, nat een stuk beter en gaan lang mee.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

joshje schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:34:
[...]

ik ben nu ook al tijdje opzoek na nieuwe banden en ik kreeg sport attack II inderdaad ook al aangeraden.
ik zelf zit erg te twijfelen tussen de Bridgestone S20 en Sport Attack II. ik denk dat ik Sport Attack II neem want ik hoorde dat S20's erg hard slijten. iemand ervaring mee?
banden komen onder een ZX6R die op 25kw staat.
Ik heb wel ervaring met de s20's, maar nog geen id van de levensduur.
Kadett schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:37:
Als je sport banden zoekt zou ik naar de Sportsmarts kijken van Dunlop. Doen niet (veel) onder van de S20 op droog, nat een stuk beter en gaan lang mee.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. De s20's geven op het natte wegdek wel het gevoel dat ze meer grip hebben dan de sportsmart.

[ Voor 27% gewijzigd door M3rcury op 07-04-2013 20:46 ]

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ook een fijne band inderdaad.... Maar nú even BBC2 kijken. Opening van 't GP seizoen is THERE!!!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:04:
[...]

Ik twijfel nog een beetje. Ik heb nu nog een setje PR2, wat mijn eerste setje is. Toen ik een lange vakantierit voor de boeg had, heb ik er tussendoor een nieuwe set op gehad (PR2 voor Trail Attack achter), en nu zit het originele setje er weer op. Ik was wel gecharmeerd van die Trail Attack. Die ging mega lang mee en reed uitstekend in de regen (9mm profiel om mee te beginnen).
Ik twijfel nu tussen een PR3 en een Metzeler Roadtec Z8 voorband. Die Roadtec is in de laatste tests behoorlijk goed uit de bus gekomen. Natuurlijk zijn die tests niet heilig, dus vandaar mijn twijfel. Maar ik twijfel ook over die PR3. Mij leek het dat ie door die extra 'sipes' nóg gevoeliger zou zijn voor cuppen. Vooral met die zware BMW. En ik kan niet de speciale tourversie van de PR nemen omdat ik een andere velgmaat heb dan de normale RT (precies omgedraaid met die politiedingen).

Ik moet eigenlijk zien aan praktijktests te komen voor die Roadtec. Maar ja, niets zo lastig als banden. De een vind het top en de ander zegt dat het köt is. Iemand op het RT forum riep dat zijn RT praktisch onbestuurbaar was met een set PR2...
Heb de Interact Z8 (zo heten ze geloof ik officieel bij Metzler) ook gehad. Nu is banden keuze per machine verschillend. Dus geen idee of jouw R er hetzelfde mee zal rijden.

De Z8 is zeer goede allround band, ik monteerde ze ter vervanging van de Michelin Road 2.
Die Road 2 had met mijn stijl veel moeite met grip bij rechtdoor uitacceleren.
Die Z8 gaf nooit geen krimp en veel grip voor een toerband. enige nadeel in mijn optiek was de teleur stellende levensduur.
De Road 2 ging 23km mee achterop, de Z8 was na (ik geloof, niet 100% zeker) 17km al aan vervanging toe.

Bij de Road 3 was ik huiverig voor grip bij accelereren, maar hij presteerd echt goed.

als ik nu weer moest kiezen zou ik wederom Road 3 nemen (met name omdat ik veel kms maak, anders een zachtere compound band zoals de conti road attack 2)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:48:
[...]
Heb de Interact Z8 (zo heten ze geloof ik officieel bij Metzler) ook gehad. Nu is banden keuze per machine verschillend. Dus geen idee of jouw R er hetzelfde mee zal rijden.

De Z8 is zeer goede allround band, ik monteerde ze ter vervanging van de Michelin Road 2.
Die Road 2 had met mijn stijl veel moeite met grip bij rechtdoor uitacceleren.
Die Z8 gaf nooit geen krimp en veel grip voor een toerband. enige nadeel in mijn optiek was de teleur stellende levensduur.
De Road 2 ging 23km mee achterop, de Z8 was na (ik geloof, niet 100% zeker) 17km al aan vervanging toe.

Bij de Road 3 was ik huiverig voor grip bij accelereren, maar hij presteerd echt goed.

als ik nu weer moest kiezen zou ik wederom Road 3 nemen (met name omdat ik veel kms maak, anders een zachtere compound band zoals de conti road attack 2)
Wat grappig: in die test van Motorrad gaven ze die Z8 op elk front meer punten als de PR3. Maar zo zie je maar: het is ook nog afhankelijk van de motor/rijstijl en gebruik. Soms zie ik ook verslagen van mensen die een PR helemaal aan flarden rijden met 5000km...dan ga je volgens mij bij elk stoplicht met rook van de banden weg.
Die Trail Attack deed het ook bijna 23k en de PR2 voorband ook zoiets. Bandenspanning ben ik ook erg scherp op. Hoger dan de aanbevolen druk werkt het beste heb ik gemerkt.

Misschien dat ik toch weer een Trail Attack achterop gooi. Mankeerde niets aan en 'if it ain't broke, don't fix it'. Het lastige is dat experimenteren met banden mij een beetje te duur is. Dus als je eenmaal tevreden bent met een combi, dan lijkt mij 'houden zo' het beste advies.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
Op mijn motor zit nu en setje Dunlop Sportmax Sportsmart banden. De achterband is inmiddels op en nu komt er toch wel weer hetzelfde onder te liggen. Volgens verschillende reviews doen ze het beter dan Pilot Power en Pure banden. Heb er flink wat km's mee gereden en ze bevallen mijn prima. Helaas heb ik pas eind vorig seizoen HyperPro vering laten monteren. Dit scheelt enorm in de wegligging waardoor ik de banden nu pas eigenlijk kan gaan gebruiken. Voor het monteren van de vering voelde de motor gewoon onstabiel aan bij platter gaan waardoor ik de banden nog niet echt gebruikt heb.

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:54:
[...]

Wat grappig: in die test van Motorrad gaven ze die Z8 op elk front meer punten als de PR3. Maar zo zie je maar: het is ook nog afhankelijk van de motor/rijstijl en gebruik. Soms zie ik ook verslagen van mensen die een PR helemaal aan flarden rijden met 5000km...dan ga je volgens mij bij elk stoplicht met rook van de banden weg.
Die Trail Attack deed het ook bijna 23k en de PR2 voorband ook zoiets. Bandenspanning ben ik ook erg scherp op. Hoger dan de aanbevolen druk werkt het beste heb ik gemerkt.

Misschien dat ik toch weer een Trail Attack achterop gooi. Mankeerde niets aan en 'if it ain't broke, don't fix it'. Het lastige is dat experimenteren met banden mij een beetje te duur is. Dus als je eenmaal tevreden bent met een combi, dan lijkt mij 'houden zo' het beste advies.
Duitsblad, duitse fabrikant vs franse.... you do the math ;)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Zoooooooo, vandaag voor het eerst sinds Pinksteren vorig jaar niet meer gereden. Sinds ik naar mijn werk kan fietsen, staat de motor veel stil :/

Gelukkig niets verleerd :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wimmel_1 schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:45:
Ook een fijne band inderdaad.... Maar nú even BBC2 kijken. Opening van 't GP seizoen is THERE!!!
ÉN DAMMN.... Wat een RACE!!! :9~

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:20
Marquez wordt wereldkampioen!!!

(als je in je eerste Motogp race Rossi al bijhoudt op een Yamaha circuit dan duurt het niet lang meer voordat je gaat winnen)

ps: Rossi zonder benzine had ook niet nog een rondje langer moeten duren

[ Voor 86% gewijzigd door aveenhuysen op 07-04-2013 22:02 ]

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mjah... Ik gun 't 'm persoonlijk wél, maar Yamaha heeft 't sterkste rijdersduo ;)

Marquez was gewoon even géén partij voor the Doctor...

En Rossi binnen komen (achter)op een Pramac fiets.... Ge-Wel-Dig _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 07-04-2013 22:05 ]

• aveenhuysen
wimmel_1 schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:03:
[...]

Mjah... Ik gun 't 'm persoonlijk wél, maar Yamaha heeft 't sterkste rijdersduo ;)

Marquez was gewoon even géén partij voor the Doctor...

En Rossi binnen komen op een Pramac fiets.... Ge-Wel-Dig _O-
Rossi rijdt hier al een eeuw bijna, Marquez zijn eerste race...................en nu al plakkend aan zijn achterwiel!!! :-)

MobyletteKaptein50 HondaMB50 SpartaHappy50 KawasakiGT750 HondaCB750C HondaVFR750F DerbiVariant50 HondaSH100 HondaSH150 MalagutiPassword250 KawasakiZ750 PiaggioLiberty50 SymSymphonyST125LC SymHD125 PiaggioBeverlyS300HPE

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aveenhuysen schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:05:
[...]

Rossi rijdt hier al een eeuw bijna, Marquez zijn eerste race...................en nu al plakkend aan zijn achterwiel!!! :-)
Wanneer dan? Rossi moest terug komen van P6 .... En pakte 'm pas op 1½ ronde voor finish ;)

De Honda's zijn wéér ontzettend rap op 't rechte stuk maar....

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 07-04-2013 22:08 ]

Verwijderd

jammer, Rossi op podium...

ik kon altijd zo genieten als ie zich weer gedroeg als slechte verliezer...

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:27:
[...]
Duitsblad, duitse fabrikant vs franse.... you do the math ;)
Ja, dat riepen er meer. Maar toen voorheen de PR2 overal als winnaar werd uitgeroepen, hoorde je niemand dat zeggen. Dus ik doe inderdaad de math :+

De PR2 hebben het bij mij ook altijd prima gedaan hoor. Geen kwaad woord over. Maar in feite zijn de doorsnee consumenten ook helemaal niet in staat om verschillen tussen de banden te merken. Tenzij je echt een heel goed geheugen hebt, en steeds onder dezelfde omstandigheden rijdt, is het heel moeilijk om banden te vergelijken. Als ik nu nieuwe banden erop zet, rijden die natuurlijk heel erg fijn omdat ze nieuw zijn. Ik weet nu niet meer hoe deze banden precies aanvoelden toen ze nieuw waren.
Grote verschillen merk je misschien, maar een doorsnee rijder komt niet in de buurt van de limiet van zijn banden. Je zou een dag naar het circuit moeten gaan en daar 3 sets velgen hebben liggen met 3 verschillende banden. Rondjes rijden, wisselen en weer rijden. Pas dán kun je goed het verschil merken. Anders is het meer het gevoel van een nieuwe band dan de werkelijke kwaliteit van een band.

Slijtage is een ander verhaal. Als ik nu PR3's eronder schroef en ze zijn na 10k weg, weet ik dat ze bij mij eerder op zijn. Simpel. Maar ik denk niet dat er een band op de markt is waarmee ik ineens driftend door een bocht ga. Misschien bij nat weer, daar kunnen de verschillen misschien groter zijn. Maar ik betwijfel het. Ik heb goede ervaringen in moesson omstandigheden met de Conti Trail Attack achter en in een test las ik dat ie niet zo geweldig was in de regen :?
Zo'n ploeg testers rijden waarschijnlijk wél op een circuit en gaan meer op de limiet rijden en dán komen misschien die grote verschillen aan het licht. Maar ik denk niet dat wij consumenten/toerrijders daar aan komen. Uitzonderingen daargelaten. Ik ken wat mensen die er erg wetenschappelijk mee omgaan en blijkbaar ook erg goed kunnen onthouden wat elke band doet. Maar die hebben ook 2 sets wielen liggen.

• aveenhuysen
Het leuke is wel alles gaat over Rossi, Marquez en Pedrosa.

Ondertussen zit de winnaar al lang en breed op de bank met een biertje...................... :-)

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Toch hier maar een posten, moest er behoorlijk om lachen. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aveenhuysen schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:29:
Het leuke is wel alles gaat over Rossi, Marquez en Pedrosa.

Ondertussen zit de winnaar al lang en breed op de bank met een biertje...................... :-)
Dani Pedrosa blijft (helaas) waarschijnlijk altijd de eeuwige tweede... lijkt 't

Da's overigens wél een rijder die ik persoonlijk eigenlijk eens op een Yamaha (M1 óf in 't WSBK/WSS op een R1/R6) zou willen zien, gewoon om te zien wat 'ie dán doet (en rijden kán 'ie, maar toch...).

Marquez: De nieuwe GL :)

Óf de nieuwe Simoncelli, alleen gun ik 'm dan een beter verloop van z'n carriere..

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 07-04-2013 23:33 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

aveenhuysen schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:29:
En die denkt 'Lul maar, maar IK heb lekker gewonnen!' ;)

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-01 16:20
aveenhuysen schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:05:
[...]

Ow? Marquez heeft nog nooit gereden op Qatar? Volgens mij heeft hij al meerdere klasses achter de rug.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:00

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Maikel64 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:39:
[...]

Ow? Marquez heeft nog nooit gereden op Qatar? Volgens mij heeft hij al meerdere klasses achter de rug.
Zijn eerste race in de MotoGP he, dat is toch anders dan de 125cc/moto2 :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• aveenhuysen
Chakotay schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:03:
[...]

Zijn eerste race in de MotoGP he, dat is toch anders dan de 125cc/moto2 :)
Dat bedoelde ik te zeggen :)

Hij had ook de hoogste topsnelheid 344,7 km/h :o

Hopelijk worden de verschillen wat kleiner in de top 5 en zeker naar positie 6 en hoger (22 seconden...........)

[ Voor 17% gewijzigd door aveenhuysen op 08-04-2013 11:18 ]

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 18:02
Phyxion schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:29:
Iemand ervaring met dit op de R850R (R11x0R?):
http://www.louis.de/_10e4...rtnr_gr&artnr_gr=10003235
[afbeelding]
Of die van Motozoom (hetzelfde model):
http://www.motozoom.nl/in...nfo&bestelnummer=70003035

Of gewoon een ander vergelijkbaar model die wel wat betaalbaar is :)
Ik heb deze. Werkte goed op de bandit. Kon hem daarmee makkelijk tegen de muur aanzetten. Was wel een gepiel omdat de poot van de middenbok een beetje uitstak. Doe hem nu weg want de harley heeft geen middenbok. Mocht je interesse hebben, stuur dan een pm.
(als het goed is, is deze al verkocht. Maar heb nog geen reactie van de koper gehad)

[ Voor 3% gewijzigd door DarkChylde op 08-04-2013 11:46 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:09

Bommes

Capo del formaggio

Mijn Vespa heeft een beetje veel last van een "speed wobble" of "speed wave".
Boven de 110/115 op de snelweg begint het ding erg eng te slingeren/wapperen/wobble/wave.

Heb al een hoop geprobeerd:
Banden vervangen
Voorwiel laten balanceren
Zwaardere stuur gewichten
Balhoofd lager afgesteld
Banden spanning goed in de gaten houden.

Helaas helpt niets van dit alles. :'(
De Vespa is voorzien van een forse topkoffer, een laag ruitje en beide spiegels (niet links wel en rechts niet of dat soort ongelijkheid)
Ik merk dat als ik meer naar voren ga zitten het bij een iets hogere snelheid gebeurd, en het lijkt tevens mede door de rijwind veroorzaakt te worden.
Achter een auto is het veel erger en bij een lagere snelheid.

Net als een laatste probeersel de top koffer er af en dubbele stuurgewichten gemonteerd (de zwaarste en de originele met extra lange bouten aan mijn stuur gezet om ff te proberen).
En dan is het weg..... *O*
Ritje terug die dubbele gewichten er af en dan blijft het ook weg.
Dus topkoffer is de oorzaak. Het blijft een motortje dat er licht is aan de voorkant dus het is echt geen snelweg cruiser.

Nu komt het ik wil toch wel graag met die topkoffer kunnen rijden.
Wat kan ik dan nog doen om die speed wobble/wave te voorkomen..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• PilatuS
  • Niet online
Nu komt het ik wil toch wel graag met die topkoffer kunnen rijden.
Wat kan ik dan nog doen om die speed wobble/wave te voorkomen..??
Meer gewicht aan de voorkant ?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Die kant zat ik ook al te denken.
Onder het zadel heb ik in de bak nu een flink ketting slot liggen, ongeveer zo zwaar als een klein kind zeg maar.
Die past helaas nergens voor op de Vespa, er zit wel en "handschoenkastje" onder het stuur maar dat slot past daar nooit van zijn leven in.
Maar om nou gewicht "voor niets" er in te gaan laden/opschroeven. :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 12:34

4x2

lộn xộn quá

Koffer verder naar voren zetten, dat ie voor de achteras zit, een evt passagier heeft dan gewoon pech :p
Het kan ook de combinatie koffer/ruitje zijn trouwens.

leeg

• PilatuS
  • Niet online
Misschien is het ook nog wel niet zozeer het gewicht van de koffer maar de wind dat ie vangt.

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:22:
Die kant zat ik ook al te denken.
Onder het zadel heb ik in de bak nu een flink ketting slot liggen, ongeveer zo zwaar als een klein kind zeg maar.
Die past helaas nergens voor op de Vespa, er zit wel en "handschoenkastje" onder het stuur maar dat slot past daar nooit van zijn leven in.
Maar om nou gewicht "voor niets" er in te gaan laden/opschroeven. :?
rekje voorop >:)

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Beton in dat vak gieten. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Serotonine
  • Laatst online: 16-01 17:44
De enige oplossing zonder dat je iets aan je scooter hoeft te veranderen:
Onder de 110 km/h blijven. Met alle respect, maar het beestje is er niet voor gemaakt.
Mijn motor kan ook wel 200 km/h rijden, maar dat is niet waar ie zich prettig bij voelt.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PilatuS schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:22:
Misschien is het ook nog wel niet zozeer het gewicht van de koffer maar de wind dat ie vangt.
Dat lijkt mij inderdaad ook een mogelijkheid.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Het zal inderdaad de wind zijn voor wat betreft die koffer, ding is gewoon leeg en dan nog doet de vespa dit.

Ik heb net zo ongeveer elke google hit zitten lezen als het over een speed wobble/wave gaat. B)
De ene Vespa GTS heeft er last van de andere niet, dat is dus gewoon wat het ruck maakt.

Nee het ding is niet gemaakt om hard mee te racen, dat snap ik maar ik denk dat er wel wat te halen is met het "up graden" van de voor trein.
Dat is zo een modieus enkel swing arm voor vork ding, vol met rubber bussen en een zachte veer voor optimaal Italiaans comfort.
Ik denk dat daar wel winst is te halen. :Y
Rubber bussen er uit en vervangen voor teflon bussen, schokdemper/veer vervangen voor een instelbare malossie of zo iets dergelijks.

Voor nu gaat de koffer gewoon niet meer achter op als ik alleen rijd, met een duo passagier (mijn vrouw) kom ik de snelweg toch niet op.
En ik ga dus al die bussen opmeten en ff laten draaien in stevige kunststof/teflon vorm.
+ ik ga na denken over hoe ik het gewicht meer naar voren krijg.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 08-04-2013 22:00 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Vandaag met de motor naar Rotterdam geweest, vanuit Boxtel. Ik dacht, hm, het word vandaag 10 graden, moet goed te doen zijn!

Helaasch even niet bij stilgestaan dat het niet meteen om 08.00 10 graden is.... Was best koud, zo 1 graadje met m'n zomerhandschoenen en geen kraagje dus lekkere koude wind op je keel :S.

De terugweg daarentegen was dan weer wel lekker, toen was het een graadje of 11, af en toe zonneke, was wel chill :)
Moet alleen echt eens m'n voorband vernieuwen :P Heb er al een liggen maar zoek het nooit om 'm naar een bandenwisselboer te brengen :)

https://freight.associates

Verwijderd

Als het pendelen komt door de koffer ga je er niets tegen kunnen doen (behalve demonteren natuurlijk)

Verder zou ik je vering niet te zwaar gaan aanpassen om pendelen boven de 120 tegen te gaan.
als je namelijk niet oplet zit je dadelijk met iets oncomfortabels.

Overigens is het goed mogelijk dat je het niet hebt met duo passagier.
die "golf" wind, rolt dan wellicht over de rug van de duo, over de koffer heen.
Dat verminder mischien het remmende effect van de koffer...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 01:22 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daffie schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:14:
Vandaag met de motor naar Rotterdam geweest, vanuit Boxtel. Ik dacht, hm, het word vandaag 10 graden, moet goed te doen zijn!

Helaasch even niet bij stilgestaan dat het niet meteen om 08.00 10 graden is.... Was best koud, zo 1 graadje met m'n zomerhandschoenen en geen kraagje dus lekkere koude wind op je keel :S.

De terugweg daarentegen was dan weer wel lekker, toen was het een graadje of 11, af en toe zonneke, was wel chill :)
Moet alleen echt eens m'n voorband vernieuwen :P Heb er al een liggen maar zoek het nooit om 'm naar een bandenwisselboer te brengen :)
Schorsing weer ongedaan gemaakt en wat duidelijkheid gekregen omtrent je sanctie aangaande je akkefietje in Oisterwijk?

Verwijderd

Vanochtend een nare ervaring gehad. :|

Reed richting werk, achter een wit bestelbusje. We komen aan bij een stoplicht waarna ik dus direct achter dit busje kom te staan. Busje staat vooraan bij stoplicht, klaarblijkelijk in verkeerde rijstrook. Want: witte achterlicht van busje gaat aan, waarna busje naar achteren begint te rijden en mij toch wel heel erg begint te naderen. Dus ik toeteren; busje stopt nét op tijd waarna deze dus van rijstrook wisselt en redelijk schuin op 1,5 rijstrook komt te staan.
Enfin: ik rij een stuk naar voren, tik op het raam van het busje om de bestuurder aan te spreken... Zit er zo'n aggressieve Marrokkaan ingewikkeld te doen en mij de huid vol te schelden dat ik "mijn kankerbek moet houden en dat ik anders op mijn kankerbek geslagen word".

Toen ben ik in alle wijsheid maar afgeslagen en weggereden.. Maar damn wat was ik boos en opgefokt zeg. Wat denkt zo'n debiel wel niet. :X

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Je moet inderdaad zo ontzettend op blijven letten.

Gister ook zo een moment. * _Apache_ rijd op de Utrechtsebaan Den haag uit, het is daar grotendeels drie-baans (voor prins Clausplein). Rijd ik op de middenbaan waarbij ik langzaam een station inhaal, hij kijkt naar links/mij. Ziet mij, want we hadden oogcontact, vervolgens begint hij te knipperen kijkt me aan en komt zo de streep over. Op dat moment was ik ter hoogte van zijn voordeur en zelfs voor een blinde te zien. Maar hij zette gewoon door en moest flink gasgeven om weg te komen. Mafkees. 8)7

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:07

steveman

Comfortabel ten onder

Ik woon helaes in Den Haag, en kom er slechts sporadisch een ontwikkelde medeweggebruiker tegen :/ Dankzij de wijk waar ik woon is bijna iedere ervaring met andere verkeersdeelnemers er eentje met een 2e of 3e generatie "nieuwe Nederlander". Grappig hoe ziektes al met een vlekkeloos haags accent de stembanden verlaten :D Met name nadat je bijna van het zebrapad bent gereden...

Maarja, dan fiets je in Delft en word je ook nog 2x bijna geschept door koekblikkers wiens achternaam je wel in een keer goed uit kunt spreken.

Mensen blijven mensen. <3

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:21:
Als het pendelen komt door de koffer ga je er niets tegen kunnen doen (behalve demonteren natuurlijk)

Verder zou ik je vering niet te zwaar gaan aanpassen om pendelen boven de 120 tegen te gaan.
als je namelijk niet oplet zit je dadelijk met iets oncomfortabels.

Overigens is het goed mogelijk dat je het niet hebt met duo passagier.
die "golf" wind, rolt dan wellicht over de rug van de duo, over de koffer heen.
Dat verminder mischien het remmende effect van de koffer...
Met duo zou het goed kunnen dat het weg is, in mijn geval is mijn duo mijn vrouw en die begint al te zagen dat ik te hard rijd als ik de 30km/u zone uit rijd en naar de 50 op trek.. :X
Op de snelweg zal ik dus wel niet met haar komen, wil graag mijn huwelijk in takt houden. O+

Even goed koffer is exit als ik weet dat ik de snelweg op moet/ga en alleen rijd.
Voor zwaarste stuur gewichten er op
toch ga ik die voorvering eens kritisch bekijken, zo ie zo al die rubber bussen eens goed controleren.
Als het spaarpotje het toelaat een voorveer van malossie (kost iets van 300 euro 8)7 )

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:22:
Vanochtend een nare ervaring gehad. :|
Zijn reactie keur ik niet goed maar je kan in een busje echt verdomt weinig zien als je geen dodehoek spiegel hebt, geen ramen achter de B stijl of achter twee deuren hebt met een stijl in het midden, of een dichte klep waar je niets door kan zien. Ik heb jarenlang in die dingen rondgereden en soms was van baan wisselen het knipperlicht aanzetten, langzaam naar rechts gaan, en als niemand toetert gaat het goed. Je ziet echt niet of er iemand in je dode hoek zit of dat er een motor net achter je bus staat.
Bommes schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:10:
Als het spaarpotje het toelaat een voorveer van malossie (kost iets van 300 euro 8)7 )
Neem eens contact op met Hyperpro of dat niet voor minder kan, want alleen een veer van 300eu klinkt als afzetterij :+ of is het een zilveren veer gesmeed door elfen bij maanlicht?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:35:
[...]

Zijn reactie keur ik niet goed maar je kan in een busje echt verdomt weinig zien als je geen dodehoek spiegel hebt, geen ramen achter de B stijl of achter twee deuren hebt met een stijl in het midden, of een dichte klep waar je niets door kan zien. Ik heb jarenlang in die dingen rondgereden en soms was van baan wisselen het knipperlicht aanzetten, langzaam naar rechts gaan, en als niemand toetert gaat het goed. Je ziet echt niet of er iemand in je dode hoek zit of dat er een motor net achter je bus staat.
Klopt, maar als je achteruit gaat rijden met een blinde bus moet je daar wel op letten, en als men er van schrikt als je de 'hopen dat er iemand toeterd' methode gebruikt kan je daar netjes mee omgaan niet meteen lomp gaan doen..
Zelf ga ik om deze reden ook nooit midden achter een busje/vrachtwagen staan als het ook maar even kan. In plaats daarvan zet ik hem er shuin achter zodat ik zijn spiegels kan zien..
Bommes schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:10:
[...]

Met duo zou het goed kunnen dat het weg is, in mijn geval is mijn duo mijn vrouw en die begint al te zagen dat ik te hard rijd als ik de 30km/u zone uit rijd en naar de 50 op trek.. :X
Op de snelweg zal ik dus wel niet met haar komen, wil graag mijn huwelijk in takt houden. O+
in 2takt bedoel je? :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Widow schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:35:
Neem eens contact op met Hyperpro of dat niet voor minder kan, want alleen een veer van 300eu klinkt als afzetterij :+ of is het een zilveren veer gesmeed door elfen bij maanlicht?
Het is de demper + veer, met voorveerspanning instel mogelijkheid, maar nog steeds echt veel te duur.
Originele vespa veer/demper kost 80 tientjes.
Heb op de duitse e-bay een RMS
Kan nooit slechter zijn dan origineel, dus misschien dat ik die ga bestellen.
Had erg scherp kunnen zijn..maar mijn Vespa is een 4takt.. :+

[ Voor 19% gewijzigd door Bommes op 09-04-2013 12:46 ]

Verwijderd

ToolkiT schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:44:
Klopt, maar als je achteruit gaat rijden met een blinde bus moet je daar wel op letten, en als men er van schrikt als je de 'hopen dat er iemand toeterd' methode gebruikt kan je daar netjes mee omgaan niet meteen lomp gaan doen..
Zelf ga ik om deze reden ook nooit midden achter een busje/vrachtwagen staan als het ook maar even kan. In plaats daarvan zet ik hem er shuin achter zodat ik zijn spiegels kan zien..
Same... de bestuurder in kwestie had mij _gemakkelijk_ kunnen zien (ik kon hem namelijk ook zien in zijn zijspiegel) als hij gewoon even de moeite had genomen om überhaupt te kijken. Het is puur tokkiegedrag, met een vleugje empathisch onvermogen á la "Ik ben alleen op de weg en ik hoef niet om mij heen te kijken".

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Is er al een route bekend voor zondag? :o

• PilatuS
  • Niet online
Net de motor klaargemaakt. Accu er weer in. Banden op spanning gebracht. Alle vloeistoffen gecontroleerd en de motor even laten lopen. Nou maar hopen dat het zondag inderdaad mooi weer wordt, dan is het opstappen en rijden *O*

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GenjiBlade schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:00:
Mjah..... Lijkt me dat DionB bést wel een leuke rit in elkaar kan knutselen. Ik laat m'n Zümo niet thuis maar... gewoon een beetje "blind" volgen zonder vooraf-pret is eigenlijk nét zo leuk :+
PilatuS schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:20:
Net de motor klaargemaakt. Accu er weer in. Banden op spanning gebracht. Alle vloeistoffen gecontroleerd en de motor even laten lopen. Nou maar hopen dat het zondag inderdaad mooi weer wordt, dan is het opstappen en rijden *O*
't Zout is nú in ieder geval al lekker aan't wegspoelen _/-\o_

En volgens diversen sites/meteorologen wordt 't Zondag minimaal een graadje of 20 én zonnig. Nieuw dilemma: Binnenvoering in m'n jas laten zitten óf niet _O-

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 09-04-2013 17:44 ]

• Kadett
Pff welk zout, ja er lag nog een miniem laagje keukenzout op de weg. Maar dat was zo droog dat het geen schade aanricht. Staat hier 'alweer' 800km op de teller voor dit jaar :)
Zondag weer een groepsritje staat de teller op 1100.

Over maandje heb ik de Speed 2 jaar en tijd voor grote beurt. Ga hem nu zelf doen, Beetje bougies/filters/vloeistoffen vervangen en de kleppen controleren. Scheelt me 300-400,- met de dealer en kost me max 3 uur vrije tijd.

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Ik wil zondag ook graag mee, verzamelen was toch half 11? Bij AC Restaurant Veenendaal waar het Shell tankstation ook is toch? (alleen te bereiken van uit richting Utrecht?)

Wimmel_1, bij mij gaat de binnenvoering er uit met die temperatuur. Maar eerst zien dan geloven.

Rij zelf blauwe Kawasaki Er-5 (25kw)

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

T-Rhidon schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:32:
Ik wil zondag ook graag mee, verzamelen was toch half 11? Bij AC Restaurant Veenendaal waar het Shell tankstation ook is toch? (alleen te bereiken van uit richting Utrecht?)

Wimmel_1, bij mij gaat de binnenvoering er uit met die temperatuur. Maar eerst zien dan geloven.

Rij zelf blauwe Kawasaki Er-5 (25kw)
Grrr..... Ik zie nú pas dat die vestiging van het AC écht alleen vanaf de A12 te bereiken is vanuit Utrecht komende en da's niet voor iedereen even handig :o Dat brugje over de A12 heen is vást niet voor motoren bedoeld :)

Klikje......

@ DionB: Kun je niet beter een afslag verder (23) afspreken? Daar zit een McDo, Goudreinet, Ibis én een BK .... waar ze óók koffie verkopen en tankstations zitten er ook vast wel in de buurt (en ik denk dat de gemiddelde fiets van daar uit nog zéker wel 100 Km kan afleggen áls 'ie afgetankt vanuit huis vertrokken is) :)

Misschien wel (te) laat om nog wat te wijzigen, maar de gemiddelde "tweaker" checkt z'n internetfora/topics wel vaker als ééns per week én je hebt de mailadressen via de meetingmanager ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 09-04-2013 19:41 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik kan er helaas niet bij zijn zondag ivm tentamens :/ Veel plezier alvast!

No signature required.

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

wimmel_1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:55:
[...]

Grrr..... Ik zie nú pas dat die vestiging van het AC écht alleen vanaf de A12 te bereiken is vanuit Utrecht komende en da's niet voor iedereen even handig :o Dat brugje over de A12 heen is vást niet voor motoren bedoeld :)

Klikje......

@ DionB: Kun je niet beter een afslag verder (23) afspreken? Daar zit een McDo, Goudreinet, Ibis én een BK .... waar ze óók koffie verkopen en tankstations zitten er ook vast wel in de buurt (en ik denk dat de gemiddelde fiets van daar uit nog zéker wel 100 Km kan afleggen áls 'ie afgetankt vanuit huis vertrokken is) :)

Misschien wel (te) laat om nog wat te wijzigen, maar de gemiddelde "tweaker" checkt z'n internetfora/topics wel vaker als ééns per week én je hebt de mailadressen via de meetingmanager ;)
Bij de Mac Donalds is misschien wel makkelijker aangezien het van alle kanten te bereiken is. Daar is ook altijd de MFMM. Anders de mensen die zich aangemeld hebben ook ter bevestiging een persoonlijke berichtje sturen? Weet je zeker dat je iedereen bereikt die zich heeft opgegeven en anders even elke dag hier herhalen / posten.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Is de rit aankomende zondag? Mss dat ik mee ga, maar ik ga hoe dan ook motorrijden. Als ik niet mee ga is er een grote kans dat ik jullie tegenkom ;) wil zelf een rondje en die komt aardig overeen met wat ik eerder gelezen heb (maar dan ff langs familie enzo :P)

Vaak bu'j te bang!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ik was even aan het kijken naar intercoms voor op de monitor en ik ben er toch nog niet helemaal uit. Zo heb je bluetooth setjes in alle prijsklassen, maar de range lijkt niet heel geweldig te zijn, en wat van wat ik lees hebben ze het grote nadeel dat als iemand de bocht omgaat je niet meer te verstaan bent.

Nu zag ik dat er ook een portofoon (PMR) was met bluetooth. Zou het mogelijk zijn om daar bijvoorbeeld je mobiel mee te pairen zodat je daarmee dan via de portofoon je navigatie kan horen? Ik heb namelijk geen zin om dubbele headsets in de helm te moeten plaatsen, zowel voor de portofoon als voor de mobiel.

Zoiets dus:

Mobiel -> Bluetooth -> Portofoon -> Draadje -> Headset

Ik kon ook niet headsets vinden die bluetooth hadden én die met een draadje / bluetooth dan met de portofoon konden verbinden (alhoewel dat laatste wel min of meer te vinden is, maar dan zit je op de prijs van een normale bluetooth intercom).

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik moet zondag tennissen dus ik ben er helaas niet bij.

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zondsg ritje met werk... Wie weet komen we elkaar nog wel tegen :)

Wise enough to play the fool

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Phyxion schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:03:
Ik was even aan het kijken naar intercoms voor op de monitor en ik ben er toch nog niet helemaal uit. Zo heb je bluetooth setjes in alle prijsklassen, maar de range lijkt niet heel geweldig te zijn, en wat van wat ik lees hebben ze het grote nadeel dat als iemand de bocht omgaat je niet meer te verstaan bent.

Nu zag ik dat er ook een portofoon (PMR) was met bluetooth. Zou het mogelijk zijn om daar bijvoorbeeld je mobiel mee te pairen zodat je daarmee dan via de portofoon je navigatie kan horen? Ik heb namelijk geen zin om dubbele headsets in de helm te moeten plaatsen, zowel voor de portofoon als voor de mobiel.

Zoiets dus:

Mobiel -> Bluetooth -> Portofoon -> Draadje -> Headset

Ik kon ook niet headsets vinden die bluetooth hadden én die met een draadje / bluetooth dan met de portofoon konden verbinden (alhoewel dat laatste wel min of meer te vinden is, maar dan zit je op de prijs van een normale bluetooth intercom).
Autocom speelgoed.... maar da's niet goedkoop ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-04-2013 22:35 ]

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zijn er al rijscholen die gigantisch met lesgeld stunten :)? Omg Amsterdam

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Waarom zouden ze dat doen?

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dark0z schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:36:
Zijn er al rijscholen die gigantisch met lesgeld stunten :)? Omg Amsterdam
IS daar een rede toe dan?

http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=415 ....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GenjiBlade schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:00:
Excuses, zat onverwacht 4 dagen zonder internet in noord-Zweden ex verwachtte dat ik alles kon fixen en heeft dus week lang niks gedaan voor ik er kwam - wat wel gelukt zou zijn als het probleem bij haar binnen was geweest, maar dat was het niet, dus pas vanmiddag weer online nadat mannetje van het appartementencomplex langskwam |:(

In grote lijnen:
Veenendaal
Elst (Ut)
Rhenen
Brug over naar Kesteren
Ochten
over de Waal(ban)dijk via Dodewaard naar Lent en de Waalbrug
Nijmegen in en uit
Door de Ooijpolder over dijken naar Millingen
Grens over naar Kleve (of net erboven, moet nog goede lunchplek prikken)
Rijn over naar Emmerich en tanken
Kort stukje A3 unbeschraenkte Autobahn tot NL-grens (6km)
Verzamelen bij tankstation net over grens
Via Didam naar Doesburg, daar Ijssel over.
Over Dieren, Loenen, Hoenderloo en Otterloo de Veluwe over.
Afhankelijk van de tijd ofwel 'mooi' via Wekerom, Lunteren en Ederveen terug naar Veenendaal, danwel 'snel' naar Ede en recht terug.
wimmel_1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:55:
[...]

Klikje......

Is idd aan de late kant, maar goed punt, zeker gezien ik toch al van plan was om daarvandaan naar Veenendaal (dus afrit 23) te rijden 8)7

Wmb doen, maar ik heb pas morgenavond als ik weer terug in NL ben tijd om iedereen te DMmen. Komt denk ik wel goed gezien vrijwel iedereen hier meermaal daags komt. Als ik het niet vertrouw kan ik altijd nog voor de zekerheid op AC achtervangen op zondag...

Edit:
Weerbericht gaat er steeds beter uitzien - kans op neerslag nu gedaald naar 20%, verwachte middagtemperatuur tegen 20C.

* dion_b moet zowaar dringend op zoek naar zomerhandschoenen

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 10-04-2013 01:13 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

dion_b schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:03:
[...]

Wmb doen, maar ik heb pas morgenavond als ik weer terug in NL ben tijd om iedereen te DMmen. Komt denk ik wel goed gezien vrijwel iedereen hier meermaal daags komt. Als ik het niet vertrouw kan ik altijd nog voor de zekerheid op AC achtervangen op zondag...
H*ly crap dude...ik had me ook opgegeven voor de motorrit...compleet vergeten...het is maar goed dat ik alsnog kan... ;)
Enig idee hoelaat we terug zijn ? moet rond een uurtje of 5 toch wel thuis zijn...

Dat achtervangen kan ik ook wel doen..kom er sowieso langs..(vanuit alphen aan den rijn)

[ Voor 55% gewijzigd door Mike2k op 10-04-2013 08:30 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Alexji
  • Laatst online: 18-01 20:15
[...]

Edit:
Weerbericht gaat er steeds beter uitzien - kans op neerslag nu gedaald naar 20%, verwachte middagtemperatuur tegen 20C.

* dion_b moet zowaar dringend op zoek naar zomerhandschoenen
Moet ook nog op zoek naar een goed paar, iemand tips? Heb het liefst echt goede doorwaaiers, krijg echt snel zweethanden (zelfs als het vriest buiten).

Zal er zondag bij zijn, altijd leuk om te zien waar iedereen op rijdt.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Excuses, zat onverwacht 4 dagen zonder internet in noord-Zweden ex verwachtte dat ik alles kon fixen en heeft dus week lang niks gedaan voor ik er kwam - wat wel gelukt zou zijn als het probleem bij haar binnen was geweest, maar dat was het niet, dus pas vanmiddag weer online nadat mannetje van het appartementencomplex langskwam |:(

In grote lijnen:
Veenendaal
Elst (Ut)
Rhenen
Brug over naar Kesteren
Ochten
over de Waal(ban)dijk via Dodewaard naar Lent en de Waalbrug
Nijmegen in en uit
Door de Ooijpolder over dijken naar Millingen
Grens over naar Kleve (of net erboven, moet nog goede lunchplek prikken)
Rijn over naar Emmerich en tanken
Kort stukje A3 unbeschraenkte Autobahn tot NL-grens (6km)
Verzamelen bij tankstation net over grens
Via Didam naar Doesburg, daar Ijssel over.
Over Dieren, Loenen, Hoenderloo en Otterloo de Veluwe over.
Afhankelijk van de tijd ofwel 'mooi' via Wekerom, Lunteren en Ederveen terug naar Veenendaal, danwel 'snel' naar Ede en recht terug.
Is de waalbanddijk trouwens open voor motoren? Ik ben niet meer in Nijmegen aankomende week, anders had ik wel ff gekeken. Mooie route, had 'm haast zelf kunnen bedenken :P

Vaak bu'j te bang!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wimmel_1 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:30:
[...]

Autocom speelgoed.... maar da's niet goedkoop ;)
Daar had ik ook al naar gekeken, maar dan ben je nog meer kwijt dan Midland BT Next + Midland G8 BT voor lange range. Ik zat juist aan puur een BT portofoon te denken om kosten te besparen, het wordt immers niet dagelijks gebruikt.

• Widow
  • Laatst online: 10:42
Wat is het plan zondag, half 11 bij AC Veenendaal?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
Eh, moet me toch afmelden om financiële redenen. Zou wel heel erg graag mee willen rijden, maar zonder peut komen we nergens.

Wel veel plezier mannen! (en vrouwen :+)

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-01 21:44

Mud

Noenie schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:13:
Eh, moet me toch afmelden om financiële redenen. Zou wel heel erg graag mee willen rijden, maar zonder peut komen we nergens.

Wel veel plezier mannen! (en vrouwen :+)
*met hierboven* ;)

Bovendien moet ik nog veel leren voor examen a.s week..

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Alexji schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:08:
[...]

Moet ook nog op zoek naar een goed paar, iemand tips? Heb het liefst echt goede doorwaaiers, krijg echt snel zweethanden (zelfs als het vriest buiten).

Een crosspost: Zondagskindje in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deeltje 118"
Deze heb ik 2 weken geleden aangeschaft en gisteren zijn ze binnen gekomen.
Dit zijn echt doorwaaiers.

Helaas ga ik niet mee as zondag. Het is me iets te ver weg :'(

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-01 17:35
Helaas moet ik afhaken voor de rit zondag.
Zaterdag wordt een nacht zonder slaap ivm de Night of Terror (hele nacht horror films kijken in Tuschinski). Voor mijn eigen veiligheid (en die van anderen) lijkt het me zeer onverstandig om zondag te gaan rijden. Helaas, want het leek me leuk om een ritje met jullie te maken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zondagskindje schreef op woensdag 10 april 2013 @ 10:49:
[...]

Helaas ga ik niet mee as zondag. Het is me iets te ver weg :'(
Wut?

Het is voor jou welgeteld A12 op rijden en even na Utrecht er weer af. Denk dat er weinigen zijn die mee gaan die minder ver hoeven te rijden om er te komen... 8)7

Maar goed, jouw gemis, wij gaan iig lol hebben :)

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Widow schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:51:
Wat is het plan zondag, half 11 bij AC Veenendaal?
Zondag half 11 bij McDonalds A12 afrit 23 (Veenendaal). Is gewijzigd ivm:

a) handiger voor mensen uit het Oosten
b) we zouden toch al vanaf A12 afrit 23 de snelweg verlaten, dus in het geheel niet om voor mensen uti het Westen.

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ga ook niet mee zondag. Ik had me al niet aangemeld, maar 200 km rijden om alleen al daar te komen is mij te gek. En door lichamelijke beperkingen niet handig; 400 km is zo'n beetje de max die ik het op de motor uithoud. Dat is dus net de afstand heen en terug. 8)7

Ik ga zondag wel óf de Ardennen, óf de Eifel in. Zorgen dat ik zo vroeg mogelijk het land uit ben, anders word ik opgesloten door de Amstel Gold Race + aanhang, met alle verkeersopstoppingen tot gevolg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jammer, maar van jou begrijp ik het wel :P

Voor de volledigheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1276/days.png

Heb nieuwe locatie erin gevrot en de oude data verwijderd.

Locatie dus McDonalds A12 afrit 23 (Veenendaal)

Verzoek:
Als je niet meer meegaat, graag uit lijst verwijderen

Vanavond ga ik namelijk iedereen die 'groen' staat DMmen en zou zonde zijn als dat bij voorbaat overbodig is :z

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 10-04-2013 12:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Zorg wel dat je op tijd bent!

het ontbijt wordt namelijk maar tot 11 uur geserveerd :X

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Alexji schreef op woensdag 10 april 2013 @ 09:08:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/e7UHsYS.jpg

Gisteren gekocht, zondag hoor je meer :9

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:00

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Is er toevallig een GPXje van de route, of is het niet echt een vaste route?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Pagina: 1 ... 452 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.