Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 453 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.123 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En 11u gaan we toch al op pad :P

Zorg trouwens ook dat je afgetankt bent, of iig 90km kunt rijden, want dat is de afstand tot de pomp in Emmerich waar we goedkoop weer bij kunnen vullen.

Edit:
Zoals ik eerder aangaf, ik ben nogal analoog aangelegd als het op routeplanning aankomt, ik werk met principe dat als je spiekbriefje goed genoeg is, je het niet meer nodig hebt. Ben vorig jaar zo zonder een keer op de route te kijken naar een adres in Pula (Istrie, Kroatie) gereden :P

Heb wel zojuist (om afstand te bepalen) de heenweg naar Emmerich in Google Maps gegooid:
http://goo.gl/maps/3AGM6 ; misschien kun je daar een GPX van maken oid.
- zoals je ziet voor meer dan 2/3 dijkweggetjes :9~

Nu moet ik vliegtuig boarden, als ik op Stockholm weer WiFi heb aan boord zou het ook moeten zijn, maar mijn ervaring met internet in vliegtuig is niet denderend doe ik wel de terugweg over de Veluwe.

[ Voor 82% gewijzigd door dion_b op 10-04-2013 12:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
dion_b schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:04:
Jammer, maar van jou begrijp ik het wel :P

Voor de volledigheid:
[afbeelding]

Heb nieuwe locatie erin gevrot en de oude data verwijderd.

Locatie dus McDonalds A12 afrit 23 (Veenendaal)

Verzoek:
Als je niet meer meegaat, graag uit lijst verwijderen

Vanavond ga ik namelijk iedereen die 'groen' staat DMmen en zou zonde zijn als dat bij voorbaat overbodig is :z
Hoe kan ik dit als niet admin nog wijzigen? :?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als het goed is heb je bij aanmelding een mailtje gekregen ervoor. Ik kan niet exact zeggen hoe en wat aangezien ik wel admin ben :P

Oslik blyat! Oslik!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
Klopt, wou nog mijn bericht snel weghalen. maar heb het ondertussen al gevonden :+ :9

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hmm hoe meld men zich af? Ik kom de meeting manager niet meer in :/

And it goes BRAAAAAPP!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

ROFLASTC schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:56:
Dat betekent dan gewoon: niet zeuren en meerijden ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:44

-tom-562

Oliesjeik

dion_b schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:26:
En 11u gaan we toch al op pad :P

Zorg trouwens ook dat je afgetankt bent, of iig 90km kunt rijden, want dat is de afstand tot de pomp in Emmerich waar we goedkoop weer bij kunnen vullen.

Edit:
Zoals ik eerder aangaf, ik ben nogal analoog aangelegd als het op routeplanning aankomt, ik werk met principe dat als je spiekbriefje goed genoeg is, je het niet meer nodig hebt. Ben vorig jaar zo zonder een keer op de route te kijken naar een adres in Pula (Istrie, Kroatie) gereden :P

Heb wel zojuist (om afstand te bepalen) de heenweg naar Emmerich in Google Maps gegooid:
http://goo.gl/maps/3AGM6 ; misschien kun je daar een GPX van maken oid.
- zoals je ziet voor meer dan 2/3 dijkweggetjes :9~

Nu moet ik vliegtuig boarden, als ik op Stockholm weer WiFi heb aan boord zou het ook moeten zijn, maar mijn ervaring met internet in vliegtuig is niet denderend doe ik wel de terugweg over de Veluwe.
Ik zou in Nijmegen naar de Waalkade rijden, en dan onder de waalbrug door en zo de polder in duiken. Kan je net ff een stukje posen in het centrum :P nu rij je richting Beek en ga je linksaf, en dan 'onderlangs'

Vaak bu'j te bang!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Ik heb me niet opgegeven en ga het ook niet redden om te komen, misschien volgende keer beter. In ieder geval veel plezier. :) Het ziet eruit als een leuk rondje, en de weersverwachting ziet er goed uit, dus daar zal het niet aan liggen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Het weer voor komende zondag wordt, steeds beter als ik buienradar moet geloven (25 graden).Wel een mooie route via Rhenen, Nijmegen, Milling naar Kleve. Kom ik bijna langs mijn huis :) .

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Verwijderd

Ik ga deze zondag ook weer motorrijden (uiteraard niet met jullie gezien het iets wat ver is voor mij)

http://goo.gl/maps/lqFQt

slechts 90km, maar ik gok meer bochtjes dan jullie zullen zien :P

(neem iemand op sleeptouw mee die hier al een ruime tijd woont, maar nog nooit eens een toertochtje heeft gereden 8)7
Neem kotszakje mee in het geval dat ie misselijk word van het slingeren :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2013 13:57 ]

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-01 17:35
ROFLASTC schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:56:
Even je bevestigingsmailtje terugzoeken.
Daarin staat een link, je username en wachtwoord.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 15:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik moet me helaas ook afmelden, door verzetten gaat een rit met maten uit de directe omgeving voor.

Asus Zenbook i7 256gb

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

newbreed schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:01:
[...]

Even je bevestigingsmailtje terugzoeken.
Daarin staat een link, je username en wachtwoord.
Done

And it goes BRAAAAAPP!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-01 17:25

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik neem mogelijk een stuk interactive bagage achterop mee :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• newbreed
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:05:
Ik neem mogelijk een stuk interactive bagage achterop mee :P
Afbeeldingslocatie: http://www.elmoandfriends.com/tyco/33037/tyco-33037.jpg

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
@degenen die het zich afvroegen/vragen: Ja, heb de motor weer ontschorst, en nee heb nog steeds niks gehoord. Ik was er vanuit gegaan dat ik binnen 2 maanden wel wat zou horen maar later las ik dat dat wel eens veel langer kan zijn. En ik heb geen zin om zo lang m'n motor maar te schorsen, dus ik heb besloten er weer af en toe op te rijden.

https://freight.associates

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Daffie schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:14:
@degenen die het zich afvroegen/vragen: Ja, heb de motor weer ontschorst, en nee heb nog steeds niks gehoord. Ik was er vanuit gegaan dat ik binnen 2 maanden wel wat zou horen maar later las ik dat dat wel eens veel langer kan zijn. En ik heb geen zin om zo lang m'n motor maar te schorsen, dus ik heb besloten er weer af en toe op te rijden.
Ik heb in 2011 moeten voorkomen voor een overtreding (36 kph te hard op een N-weg) uit 2009... Tussen de CJIB-post en de dagvaarding in had ik er 1.5 jaar lang niets van gehoord, er kan wat tijd overheen gaan dus inderdaad.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:36

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

dion_b schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:24:
[...]

Wut?

Het is voor jou welgeteld A12 op rijden en even na Utrecht er weer af. Denk dat er weinigen zijn die mee gaan die minder ver hoeven te rijden om er te komen... 8)7

Maar goed, jouw gemis, wij gaan iig lol hebben :)
Ik ga er ook vanuit dat jullie lol hebben as zondag.
Dat heb ik ook, maar dan iets dichter bij huis.

(Ik kan niet uren van huis zijn i.v.m. een diabeteskat, vandaar dat ik niet mee ga)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, dat ze het uit durven zenden... Dat soort filmpjes is nou niet echt de manier om meer respect voor de verkeerspolitie te krijgen :P

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
Veel plezier zondag! Ik ga zondag km's maken in het noorden, met een kameraad die z'n nieuwe 848 Streetfighter moet inrijden :D

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:39:
[...]

Heh, dat ze het uit durven zenden... Dat soort filmpjes is nou niet echt de manier om meer respect voor de verkeerspolitie te krijgen :P
En iedereen weet dat het veel cooler is om de uitlaat te laten knallen dan dat hung hung hung...

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-01 12:24
Chakotay schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:39:
[...]

Nee, het wekt lekker veel respect op voor de Koos Hersenloosjes op de motorfietsen. Alledrie blijkbaar niet de slimste, gezien hun uitspraken en gedrag.

Daar zou ik al helemaal niet mee geassocieerd mee willen worden :)

'NEE LUISTER, JA MAAR, LUISTER' 8)7

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Dat ook zeker niet, maar die motorpetjes zijn gelukkig geen gezaghebbende instantie :P

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:39

Bommes

Capo del formaggio

dion_b schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:04:
Verzoek:
Als je niet meer meegaat, graag uit lijst verwijderen

Vanavond ga ik namelijk iedereen die 'groen' staat DMmen en zou zonde zijn als dat bij voorbaat overbodig is :z
Zoals al eerder in dit topic gemeld rijd ik niet mee, heb me ook op de meeting manager afgemeld.
Ga wel rijden maar dan met mijn vrouw, nog ff een route opsnorren langs de Linge.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
140 kilometer en evt. nog even zandhappen onderweg >:)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Even het gas een twintigtal meter opendraaien is al asociaal weggedrag? :X

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

Bij meetings is het vaak zo dat er heel veel mensen er altijd heel veel zin in hebben en dat 10-2 dagen vantevoren alsnog een hoop mensen afzeggen die vantevoren vol lof waren. Ik hoop dat een hoop mensen alsnog zullen gaan en dit niet af gaan zeggen doordat een latere afspraak met iemand anders leuker lijkt, maar ik vind het zo jammer voor de organisatie die er wellicht veel tijd in hebben gestoken.

Ik heb zelf geen motor, maar als ik zeg dat ik ga, dan moet er wel een zeer goede reden voor zijn (edit: om af te zeggen). Uiteraard is dit persoonlijk en mag iedereen de grens voor zichzelf hoger/lager leggen.

Genieten allen van dit heerlijke weekend in de zon!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

Ricepuppet schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:36:
[...]

Nee, het wekt lekker veel respect op voor de Koos Hersenloosjes op de motorfietsen. Alledrie blijkbaar niet de slimste, gezien hun uitspraken en gedrag.

Daar zou ik al helemaal niet mee geassocieerd mee willen worden :)

'NEE LUISTER, JA MAAR, LUISTER' 8)7
Kijk je mag het best voor je Rotterdamse collega's opnemen, we leven immers in een democratie :) Maar misschien kun je je een beetje voorstellen dat dit in de ogen van veel motorrijders een volkomen kansloze politieactie is in de categorie burgertje pesten :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mwa, ik kan me meer vinden in de politieagenten dan die tokkiefiguren uit dat stukje.

Over de rit zondag. Mogelijk dat ik toch kom of een deel mee rij. Mn eigen ritje was namelijk naar 1 van de dorpjes toe (Millingen, familie enzo...n:P), dus ik kan eigenlijk net zo goed meerijden.

Vaak bu'j te bang!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

Exigence

dnkroz

Had me voor de zekerheid maar niet aangemeld, denk kijk het te zijner tijd even aan :P Leek en lijkt me erg leuk, maar aangezien zondags mijn enige vrije dag is en ik nog een "olieboot" moet fixen gaat het hem niet worden :)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

-tom-562 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:42:
Mwa, ik kan me meer vinden in de politieagenten dan die tokkiefiguren uit dat stukje.
Eens. Agenten spreken de motorrijders alleen maar aan, en geven geen boetes (zelfs niet voor het niet bij hun hebben van de kentekenbewijzen).

Dat gejengel in tunnels kan inderdaad voor sommige mensen vervelend zijn, sterker nog, het kan voor schrikreactie zorgen.

No signature required.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Ik hou ook wel wat van geluid, en als ik wordt aangehouden zou ik er vrede mee hebben.ipv bijdehand lopen doen met ' ja dan horen ze ons tenminste' tokkie kroegpraat :')

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De agenten hebben natuurlijk gewoon gelijk. Ze komen alleen zo slecht en onprofessioneel over. Die vrouw praat alsof ze net 1 dag agent is.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

PilatuS schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:44:
De agenten hebben natuurlijk gewoon gelijk. Ze komen alleen zo slecht en onprofessioneel over. Die vrouw praat alsof ze net 1 dag agent is.
Maar dat is een beetje het probleem met agenten. Niet met allemaal natuurlijk, maar met een flink deel ervan. Dat is ook een keer erkend door een of andere knakker van de pliesie (of van de vakbond zelfs, kweenie zeker mer). Niet iedereen WIL agent worden; het betaalt niet goed, lange dagen, het kan best zwaar zijn en je krijgt doorgaans geen waardering voor je werk. Dan moet je van goede huize komen wil je vrijwillig, volledig gemotiveerd gaan solliciteren.
Door het geringe aanbod, moeten ze soms maar nemen wat ze kunnen krijgen. Eigenlijk vereist het werk een behoorlijk IQ, veel inlevingsvermogen en een dikke huid. Je moet diplomatiek zijn, rustig kunnen blijven en erg professioneel zijn. Nou is dat laatste voor de gemiddelde Nederlander al erg moeilijk; daar word ik vaak genoeg mee geconfronteerd. Dus ja, niet elke agent beschikt over die vaardigheden. Maar ze doen ondanks dat gewoon hun werk. En wat mensen er ook van zeggen: je krijgt geen bon als je die niet verdient. Dan heb je een of andere regel overtreden. En dat is maar heel zelden per ongeluk ;) Mensen die schelden op de pliesie schelden eigenlijk op zichzelf. Je moet ze ook geen reden geven om je te bekeuren.

Paasmaandag ging ik redelijk laat een stukje rijden. Rij ik de stad uit, staat er een politiefuik. Ja hoor: blazen. Ik 'what the fuck?' en van binnen vloeken, want ik kon mijn helm weer afzetten enzo. Ik was nét weggereden. Maar tegelijkertijd realiseerde ik me dat dit bittere noodzaak is omdat de hele dag de kroegen al open zijn en er zat idioten zijn die lekker bezopen naar huis rijden. Dus toch nog even thumbs up tegen de agent gedaan, ook al zag ie dat ik niet vrolijk was om me weer gedeeltelijk uit te pakken. Uiteindelijk worden zij ook maar gestuurd. Was geloof ik pas de derde keer in mijn leven dat ik moest blazen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie daar nog een reden waarom ik met systeemhelm rij tegenwoordig O-)

Oslik blyat! Oslik!

• Ricepuppet
  • Laatst online: 11-01 12:24
mphilipp schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:04:
[...]

Maar dat is een beetje het probleem met agenten. Niet met allemaal natuurlijk, maar met een flink deel ervan. Dat is ook een keer erkend door een of andere knakker van de pliesie (of van de vakbond zelfs, kweenie zeker mer). Niet iedereen WIL agent worden; het betaalt niet goed, lange dagen, het kan best zwaar zijn en je krijgt doorgaans geen waardering voor je werk. Dan moet je van goede huize komen wil je vrijwillig, volledig gemotiveerd gaan solliciteren.
Door het geringe aanbod, moeten ze soms maar nemen wat ze kunnen krijgen. Eigenlijk vereist het werk een behoorlijk IQ, veel inlevingsvermogen en een dikke huid. Je moet diplomatiek zijn, rustig kunnen blijven en erg professioneel zijn. Nou is dat laatste voor de gemiddelde Nederlander al erg moeilijk; daar word ik vaak genoeg mee geconfronteerd. Dus ja, niet elke agent beschikt over die vaardigheden. Maar ze doen ondanks dat gewoon hun werk. En wat mensen er ook van zeggen: je krijgt geen bon als je die niet verdient. Dan heb je een of andere regel overtreden. En dat is maar heel zelden per ongeluk ;) Mensen die schelden op de pliesie schelden eigenlijk op zichzelf. Je moet ze ook geen reden geven om je te bekeuren.

Paasmaandag ging ik redelijk laat een stukje rijden. Rij ik de stad uit, staat er een politiefuik. Ja hoor: blazen. Ik 'what the fuck?' en van binnen vloeken, want ik kon mijn helm weer afzetten enzo. Ik was nét weggereden. Maar tegelijkertijd realiseerde ik me dat dit bittere noodzaak is omdat de hele dag de kroegen al open zijn en er zat idioten zijn die lekker bezopen naar huis rijden. Dus toch nog even thumbs up tegen de agent gedaan, ook al zag ie dat ik niet vrolijk was om me weer gedeeltelijk uit te pakken. Uiteindelijk worden zij ook maar gestuurd. Was geloof ik pas de derde keer in mijn leven dat ik moest blazen.
Bedankt voor je ode :P (aan mij o.a.)

Ik ga niemand in een hoekje plaatsen en ook niemand afvallen. Ik ken deze collega - van gezicht that is - en heb een eigen mening over de aanpak die zij hier uitvoert (zal haar volgende keer wel pesten met 'hung hung' uiteraard :))

Ik kan alleen zeggen dat haar gedachtengang goed is, maar verkeerd uitpakt. Ik weet ook op welk stuk deze motorrijders rijden. En geloof mij; zij heeft alle recht van spreken. Dit stukje (volgens mij, als ik het goed zie, het industrieterrein bij het Feijenoord stadion R'dam) is een heel druk stuk met veel verkeer van links en rechts.

Daar wil je - sterker nog - moet je geen gekke manouvres maken omdat er busjes en vrachtwagens rijden. Iedere motorrijder weet dat deze twee voertuigen 'DOOD' op de achterkant hebben staan. Ook is het hier gewoon max. 50 km/h en hebben deze jongens, geen recht van spreken. Ik vind haar keuze om te waarschuwen dan ook zeer gerechtvaardigd.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:18:
Zie daar nog een reden waarom ik met systeemhelm rij tegenwoordig O-)
Ja, misschien moet ik er maar weer eens aan. Mijn eerste 2 helmen waren systeemhelmen, maar ik vond het erg onhandig met de microfoon van de intercom. Die harkte alsnog elke keer mijn bril van mijn kop. Als ik een nieuwe helm ga kopen, pak ik toch maar weer een systeemhelm. Die microfoon haal ik weg, ik wil alleen instructies van de Garmin, bellen doe ik toch niet op de motor. Ze laten me maar even met rust.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, text van de DM is af, kan ik net zo goed ook hier posten :P

Excuses trouwens dat het wat later is, op Stockholm had ik geen gratis WiFi ( :( ) en na thuiskomst nog eea te doen (zoontje 5 maanden vandaag enzo).
GoT Motorrit as zondag 14 april

Verzamelen 10u30

Verzamelplek:
McDonalds Veenendaal A12 afrit 13
http://goo.gl/maps/ncTHT

Vertrek 11u

Heenweg:
Veenendaal naar Emmerich via Waaldijken
http://goo.gl/maps/10mDd

Terugweg:
Emmerich naar Veenendaal via Veluwe
http://goo.gl/maps/IgKBj

Let op!
Kleve en Emmerich zitten (net) in Duitsland. Paspoort of ID-kaart mee dus. Mocht je staande gehouden worden daar voldoet rijbewijs niet!

Pauzes:
2 korte, 1 lange met lunch en een verzamelpauze na 6km Autobahn.

1e korte pauze:
Waalkade in Nijmegen (voor Museum De Stratenmakerstoren)

Lange pauze met lunch:
TBA, ws in Kleve-Kellen - moet nog even plek uitzoeken waar ze niet doodschrikken van 20-tal motoren opeens voor de deur ;)

Verzamelpauze:
Op de parkeerplaats van de tankstation Bergh-Noord in afrit A12 30 (Beek). We gaan daar sowieso van de snelweg af.

2e korte pauze:
Op de parkeerplaats van de Golden Tulip Victoria, bij Woeste Hoeve op de Veluwe

Tanken:
In Emmerich. Actuele prijzen heb ik niet voor de tankstation die ik voor ogen heb, maar zal max EUR 1.60 zijn.
Let trouwens op dat in DE tegenwoordig E10 (dus benzine met alcohol) standaard is. Als je dat niet wilt, daar niet tanken!
We stoppen kort erna op de parkeerplaats van de eerste tankstation over de NL grens bij Beek. Daar kun je 'gewone' Euro 95 tanken, maar reken erop dat het fors duurder gaat zijn dan in Emmerich.

Terugkomst:
We rijden ws in totaal iets minder dan vier uur over het stuk. Uitgaande van iets meer dan een uur pauzes verwacht ik rond 16u terug te zijn in Veenendaal, maar ik hou zelf iig rekening met mogelijk halfuurtje uitloop.
Enige wat nog open is, is lunchlocatie. Work in progress.

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Je stukje over benzine klopt. Iet helemaal :P iedere pomp heeft euro 95, en daarnaast ook nog E10. e10 is in de regel 5 cent goedkoper dan euro 95.
Ik zal zaterdagavond laten weten of ik mee ga, mocht ik mee gaan wil ik mezelf wel opwerpen als bezemmotor o.i.d. :P (ik kan 80% van de route bijna met m'n ogen dicht rijden :P)

Vaak bu'j te bang!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En nóg een extra toevoeging over brandstof: Zowel in Nederland als in Duitsland is Euro95 stiekem al E5. Dat wil zeggen, vermengd met 5% biobrandstof. (Kijk maar eens op de pomp, daar staat het gewoon op)

Ziet er wel uit als een mooi rondje. Ik wens alle deelnemers dan ook veel plezier. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-01 20:15
Mis nog wel een stukje over hoe je verwacht dat er in een groep gereden wordt, iedereen heeft daar vaak weer z'n eigen systeem voor, of doe je dat ter plekke?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oe, dat vind ik eigenlijk wel een goed onderwerp.

Ik heb pas één keer in een groep gereden (met 17 motoren, was wel leuk maar achteraf gezien veel te grote groep), en enkele keren in een groep van 2. :+ Daar heb ik dus geen ervaring mee, maar ik verwacht wel nog dit jaar een route uit te moeten zetten voor collega's. "Oh, wat woon jij daar mooi, en jij kent de weg daar natuurlijk op je duimpje!"

Welke systemen zijn er dus om in groepen te rijden, en zijn er bepaalde do's en don'ts?

Ten eerste moet de voorrijder natuurlijk niet te hard rijden. Vooraan 60 rijden, betekent dat je wat verder achteraan regelmatig de 140 aantikt om bij te blijven. Verder moet de langzaamste rijder niet achteraan gaan rijden. De kans dat die over zijn eigen kunnen gaat is dan te groot. Maar zijn er verder nog tips?

[edit]Baksteensgewijs rijden natuurlijk. Maar die vond ik eigenlijk zelf al zo vanzelfsprekend dat ik die was vergeten te noemen.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-04-2013 09:12 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
De eerste in Duitsland wint, toch?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

En hoeveel van de groep rijdt voor het eerst sinds de winterstop?

Kalm aan jongens!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Over het algemeen:

* Baksteensgewijs rijden voor zover het kan
* Mensen die rustig aan willen doen / weinig ervaring hebben vooral, aangezien de snelheid daar stabieler is en je niet steeds "bij hoeft te komen"
* Mensen die wat meer gas willen geven achteraan, omdat je nog wel eens een gat moet dicht rijden
* Hou in de gaten of degene achter je er nog is, zoniet wacht bij de eerste kruising of afslag op hem
* Ga niet boven je kunnen rijden om mensen bij te houden
* Alles is op eigen verantwoordelijkheid
* Gedraag je een beetje :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ter plekke, mede ivm onzekerheid over Tom (die paar keer aangegeven heeft te willen bezemen *als* hij mee is). Op zich niet al te spannend, het zijn geen bergwegen, bijna alles is overzichtelijk.

Wat mij betreft:
- baksteenformatie waar mogelijk
- een voor een inhalen
- degene voorop rijdt niet als een gek
- degene achterop kent de route en zorgt dat niemand achter hem terecht komt
- in beginsel 'langzame' motoren voorop, snelle achterop, muv stukje Autobahn (dus tussen benzinestation Emmerich en verzamelplek Shell bij afrit Beek.
- als de groep uit elkaar gevallen lijkt (goed mogelijk met verkeerslichten in dorpen onderweg) even wachten op geschikte locatie, extra belangrijk als er een afslag genomen moet worden
- mocht iemand zin hebben om voorbij de voorste te scheuren op een lekker stukje- prima maar op eigen verantwoordelijkheid. Zorg dus dat je niet voorbij afslagen/rustplekken rijdt.
- sowieso, we zijn geen kleuters. Iedereen zorgt er zelf voor dat ze geen gevaarlijke situaties veroorzaken, elkaar niet hindert en bij problemen aan de bel trekt.

Wees idd bewust dat 17 motoren een grote groep is. We gaan minder snel rijden dan als je solo of met een of twee vrienden even op de dijk gaat blazen.

Paar handsignalen kennen kan geen kwaad:
http://alemite-motoren.nl/toertochten.html (alleen de signalen, niet noodzakelijk hun regels)

Edit:
Great minds enzo :P

Trouwens extra punt mbt dijkweggetjes. Zondag gaat zoals het uitziet eerste weekenddag zijn dit jaar met erg goed weer. Het gaat ongelofelijk druk worden op die dijkjes, vooral in de Ooijpolder na Nijmegen. Hou rekening met voetgangers, (race)fietsers, auto's en andere motoren. En hou er ook echt rekening mee! Wij zijn een grote groep, we gaan niet asociaal mensen van de weg drukken of koste wat kost proberen voorbij slome auto's of wielrenners te scheuren. Als dat betekent dat we bijna stapvoets over de dijk gaan: so be it. Geniet van het uitzicht (en daarmee bedoel ik nadrukkelijk ook de rokjes >:) ).

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 11-04-2013 09:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
DrivinUCrazy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:50:
Oe, dat vind ik eigenlijk wel een goed onderwerp.

Ik heb pas één keer in een groep gereden (met 17 motoren, was wel leuk maar achteraf gezien veel te grote groep), en enkele keren in een groep van 2. :+ Daar heb ik dus geen ervaring mee, maar ik verwacht wel nog dit jaar een route uit te moeten zetten voor collega's. "Oh, wat woon jij daar mooi, en jij kent de weg daar natuurlijk op je duimpje!"

Welke systemen zijn er dus om in groepen te rijden, en zijn er bepaalde do's en don'ts?

Ten eerste moet de voorrijder natuurlijk niet te hard rijden. Vooraan 60 rijden, betekent dat je wat verder achteraan regelmatig de 140 aantikt om bij te blijven. Verder moet de langzaamste rijder niet achteraan gaan rijden. De kans dat die over zijn eigen kunnen gaat is dan te groot. Maar zijn er verder nog tips?
Ik rij elk jr met een kleine groep (ong 6 motoren) een paar dagen in DLD en ik ben nu 2 keer meegeweest met een hele grote groep. Wat opviel is dat in beide gevallen er 'trapsgewijs' (zo noemde mij instructeurt het destijds, maar ik bedoel dat de 1 rechts en de andere links rijd enz) gereden wordt. Bij de grote groepen ging tevens altijd nummer 2 bij de hoek staan van een bocht of rotonde zodat de rest ook wist welke richting we opmoesten. Die persoon sloot dan later weer aan (de eerste en de laatste motor routeren niet)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
Tweety1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:03:
[...]

Ik rij elk jr met een kleine groep (ong 6 motoren) een paar dagen in DLD en ik ben nu 2 keer meegeweest met een hele grote groep. Wat opviel is dat in beide gevallen er 'trapsgewijs' (zo noemde mij instructeurt het destijds, maar ik bedoel dat de 1 rechts en de andere links rijd enz) gereden wordt. Bij de grote groepen ging tevens altijd nummer 2 bij de hoek staan van een bocht of rotonde zodat de rest ook wist welke richting we opmoesten. Die persoon sloot dan later weer aan (de eerste en de laatste motor routeren niet)
Dat wordt over het algemeen baksteensgewijs genoemd, de ene links en de volgende rechts etc ;)

Bij grote groepen is het soms wel handig als er elke keer bij een afslag (oid) iemand gaat staan inderdaad, dat wordt ook wel het follow-up systeem genoemd. Eén vaste voorrijder en één vaste achterrijder, bij een afslag wijst de voorrijder een plaats aan waar de nummer 2 dan moet staan om aan te geven dat er afgeslagen wordt, deze persoon voegt zich dan voor de achterrijder er weer tussen.
Op die manier hoef je niet op te letten of degene achter je nog wel achter je zit en kan je (enigszins) je eigen tempo rijden.

Wel moet degene die bij een afslag staat, ook echt gaan wachten op de achterrijder. Ik heb al een keer meegemaakt dat iemand het te lang vond duren en maar door is gereden, dan werkt het systeem niet meer en ben je elkaar kwijt :')

• Miss_80
  • Laatst online: 03-12-2025
Tankiej schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:07:
[...]

Dat wordt over het algemeen baksteensgewijs genoemd, de ene links en de volgende rechts etc ;)
Ah , een betere term inderdaad dan 'trapsgewijs'. Gaan we onthouden ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben beetje in dubio over follow-up. Het is op zich erg practisch in grote groepen, nadeel is dat het meer discipline vergt en de langzame rijders die bewust voorop zaten achteraan dumpt. Die 25kW bakjes gaan een stuk minder makkelijk 'even' gas kunnen geven om bij te komen dan een racebeest met vier keer dat vermogen. Mijn onderbuik zegt dat het meer iets is voor vaste clubs - maar we moeten het er zondag voor vertrek even over hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 16:55

Youk

Volvo For Life

Hoe wij het hier vroeger altijd deden:

Als je merkt dat de persoon/personen achter je niet meer volgen gewoon doorrijden tot de eerstvolgende afslag/richtingwijziging. Daar ga je dan wachten om de achteropkomers op te wachten. Zelf weet je dan in welke richting de groep verder is gegaan. Op dat moment zal de persoon voor jou zien dat jij niet meer volgt en aan de volgende afslag wachten. En zo verder. In het slechtste geval zal uiteindelijk de kopman merken dat ie alleen is en ook wachten aan een afslag/parkeerplekje.

Op die manier nooit problemen gehad. Was meestal met groepjes van ongeveer 8 motoren, soms ook een 15-tal.

Zal er zelf niet bij zijn zondag. Stond ook niet op de meetingmanager. Moet de VFR nog uit de winterslaap halen, de eerste keer sinds ik motorrijd! Heb nu al meer dan 6 maanden niet meer gereden en het afgelopen jaar in totaal amper 500 km gehaald. :'( Lijkt mij niet echt verstandig om meteen met deze rit te beginnen. Tot aan het startpunt is al 180 km. Dat heen en terug plus dan nog eens de rit erbij kan weleens te veel zijn nu ik het niet meer gewoon ben. In ieder geval aan iedereen die gaat, veel plezier en hou het veilig! :)

Volvo Classic Club Belgium

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben wel eens achter een groep gemengde motoren aan gereden (ongeveer 60 man _/-\o_ van Harley, via Goldwing naar K1600GT, tot Gixxers, R6/R1, noem maar op) waar ze het follow-up systeem hanteerden. Maar zij gebruikten maar een aantal personen voor het follow-up systeem. Zij fungeerden dus als verkeersregelaars en blokkeerden zelfs het overige verkeer om de groep intact te houden. Dat werkte als een geoliede machine. Ik had wel het gevoel dat het voor het follow-up systeem wel handig is als mensen wat op elkaar ingespeeld zijn.

Hoe houd je als voorrijder in de gaten of de groep niet uit elkaar gevallen is? Met name bij grotere groepen kan dit best lastig zijn lijkt me.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
Voor diegenen die Duitsland ingaan.... Hoe zat het ook alweer met db-killers? Die mocht je toch ter plekke er weer inzetten, anders mocht je niet verder?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Niet, of iig erg lastig. Ik heb nu 8 jaar achter elkaar een grote oldtimer bromfietsmeeting georganiseerd, met de daarbij behorende toerrit. Met als toppunt zo'n 60 brommers. Ik was altijd voorrijder, als voorrijder hield ik dan een tempo van 35/40 km/h aan, achteraan werd er dan vaak 2x zo hard gereden.
We hadden altijd 1 of 2 motoren (of echt snelle brommers) er tussen zitten, die bij een pech geval, naar mij toe reden om een seintje te geven. Zou met een grote motorrit ook kunnen, alleen zou de achterrijder dan regelmatig met 150+ ofzo naar voren moeten vliegen :P
Maar, met een motorrit met zo'n groepsomvang zal dat wel meevallen. Ik neem aan dat jullie motoren niet ieder moment kunnen vastlopen of vakkundig onderhouden zijn door 16 jarigen :P

Over dB-killers, dat stuk waar de rit naar toe gaat, valt mee. Tenminste, ik heb nog van niemand hier uti de regio gehoord dat ze ooit aangehouden zijn vanwegen het niet hebben van een dB-killer

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

In ons clubje rijd de snelste voorop, maakt het een stuk makkelijker.
Wachten bij kruispunten en thats it.
De volgers moeten alleen de dicipline op kunnen brengen dat ze niet boven hun kunnen gaan rijden.

Protip betreft motorrijden in Duitsland.
Bij een stopteken BEIDE voeten aan de grond zetten.
1 voet telt namelijk niet als "stop"

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 10:07 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:40

charrel

Cortisol4life..

En de langzame rijders vooraan laten rijden wekt iig in het groepje waar ik vaak mee rijd veel irritatie op bij de snellere mensen die erachter zitten.
Dus wij kiezen er eigenlijk altijd voor om de langzame toch achteraan te laten rijden, dan maar even rustig wachten bij een afslag tot iedereen er weer is.
Wij hebben wel altijd de afspraak dat je altijd rechtdoor blijft rijden tenzij er iemand staat die aangeeft dat je ergens af moet slaan.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als er mensen gefrustreerd worden heeft de rijder voor je óf een erg beroerde rijstijl, of je moet niet in een groep willen rijden. Groepsrijden is nu eenmaal aanpassen.

Maar goed, dat is ook maar mijn mening.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-04-2013 10:20 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mag ik het weer van de voorgaande weken weer terug? :o

Heb het wegdek dit jaar nog niet zo slecht meegemaakt, zelfs niet toen er sneeuw lag :X

Bij snelwegoprit m'n achterkant anderhalve meter kwijtgeraakt, ook hier en daar vierwielers in problemen zien komen...

Wel goed nieuws: m'n nieuwe midseasonhandschoenen zijn waterdicht en iig bij dit weer perfect qua warmte :+

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:23:
Mag ik het weer van de voorgaande weken weer terug? :o

Heb het wegdek dit jaar nog niet zo slecht meegemaakt, zelfs niet toen er sneeuw lag :X

Bij snelwegoprit m'n achterkant anderhalve meter kwijtgeraakt, ook hier en daar vierwielers in problemen zien komen...

Wel goed nieuws: m'n nieuwe midseasonhandschoenen zijn waterdicht en iig bij dit weer perfect qua warmte :+
Duidelijk regen na een langere tijd droog inderdaad, alle troep uit het wegdek komt los en vormt een mooi glad laagje. Ik ben vandaag toevallig met de auto, overal onderstuur met dat ding :P

@discussie hierboven, het followup-systeem lijkt me met een groep als dit (relatief onbekenden, veel mensen die hun eerste rit rijden) niet handig, te grote kans dat het misgaat. Als er echt een duidelijk snelheidsverschil tussen mensen zit kunnen we altijd nog na de 1e stop kiezen om als 2 groepen verder te gaan.

Maar vooral, zoals hierboven al gezegd is, als je vind dat het allemaal te langzaam gaat kan je beter niet in grote groepen gaan rijden, dat werkt nou eenmaal niet :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat 'n doos zeg. het laatste woord willen hebben want ik is agent dus autoriteit uitvoeren en hunnie moeten luisteren. Dergelijke troelas heb ik ook als collega (kind & jeugd psychiatrie) zodra die op autoriteit gaan lopen doen gaan de pubertjes er tegenin want dat lok je dan uit. Als iemand schrikt van gassen in een tunnel dan zat diegene niet op te letten en daarbij als iets "nut of noodzaak"moet hebben op de weg dan zijn we van files af en heeft iedereen een VW golf uit 1980.

And it goes BRAAAAAPP!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:54:

Serieus? Aparte regel... Ik zet zogoed als nooit 2 voeten aan de grond. Als je als klein persoon op een hoge motor zit kan dat soms niet eens :P

Goed punt trouwens van de dB-killer, maar ik denk dat ik voor dat kleine stukje .de niet de moeite ga nemen om mijn originele pijp terug te schroeven (famous last words...)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:54:
Afbeeldingslocatie: http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc6/c185.28.351.351/s160x160/282501_141079282644180_1594878_n.jpg

Erg apart, zijn ze bang dat je met twee voeten niet kan wegrijden?

[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 11-04-2013 10:50 . Reden: text was weggevallen... ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-01 18:03

Kiswum

Gadget reviewer

Wat betreft de regel van het stopteken, geldt er ook een andere regel bij het witte vierkante bord met een zwarte bocht (dit bord geeft aan dan je de voorrangsweg met de bocht naar links of rechts blijft volgen). In NL moet je richting aangeven als je van deze voorrangsweg/kruispunt af gaat en als je de bocht volgt hoef je geen richting aan te geven.
In Duitsland is dit precies andersom. Richting aan als je de voorrangsweg vervolgt door de bocht te nemen.
Afbeeldingslocatie: http://apperljh.home.xs4all.nl/Homepage/vkquiz/Voorrangsbocht.jpg
In dit geval netjes richting aangeven als je links af gaat/de weg dus blijft vervolgen.

Sta je in de file? Dan is het officieel nog niet toegestaan om er tussendoor te rijden, mede ook doordat dit vaak is gereserveerd voor voorrangsvoertuingen, maar ik verwacht niet dat jullie veel op de autobahn zullen zitten ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ook goed om te weten: als je aan de kant wordt gezet door de polizei blijven ze achter je rijden en geven ze met een luidspreker aanwijzingen. (Tenminste, zo ben ik regelmatig aan de kant gezet als ik in een huurauto reed. Op de motor ben ik alleen staande gehouden door zwaaiende agenten op de weg) In Nederland zullen ze in de regel eerst voor je gaan rijden waarna je mag volgen.

Filteren is in Duitsland officieel ook niet toegestaan inderdaad. Mocht ik op de snelweg achteraan in een file terecht komen zal ik zelf dus een klein stukje filteren (eigen veiligheid eerst), en daarna gewoon ertussen een plekje zoeken. Dat begrijpen die agenten best. :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gelukkig gaan we geen enkele stopbord tegenkomen op deze route door DE (tenzji de wegbeheerder erg ijverig de boel op z'n kop gezet heeft), en we zouden erg pech moeten hebben als we op de 6km A3 een file tegenkomen.

Oslik blyat! Oslik!

• joshje
  • Laatst online: 06-01 16:34
Chakotay schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:45:
[...]

Serieus? Aparte regel... Ik zet zogoed als nooit 2 voeten aan de grond. Als je als klein persoon op een hoge motor zit kan dat soms niet eens :P

Goed punt trouwens van de dB-killer, maar ik denk dat ik voor dat kleine stukje .de niet de moeite ga nemen om mijn originele pijp terug te schroeven (famous last words...)
is het slim om voor dat kleine stukje duitsland DB-killer mee te nemen?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
joshje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:05:
[...]

is het slim om voor dat kleine stukje duitsland DB-killer mee te nemen?
Achteraf monteren heeft geen nut volgens mij... Als je hem meeneemt zou ik dat in je uitlaat doen :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tja, wat is slim. In de zomer rij ik elke maand een paar keer door Duitsland, in die regio, nog nooit aangehouden o.i.d.

Vaak bu'j te bang!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-01 18:17
Ik ga helaas alsnog niet mee. Ik ben ingepland om wedstrijden te fluiten voor waterpolo in de middag. Krijg dit door gebrek aan scheidsrechters dit weekend ook niet meer geruild of afgezegd. Heb het via mail al doorgegeven, maar hier ook nog maar even.

Sorry :(

UNOX: The worst operating system

• joshje
-tom-562 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:12:
Tja, wat is slim. In de zomer rij ik elke maand een paar keer door Duitsland, in die regio, nog nooit aangehouden o.i.d.
op wat voor motor rij jij tom?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GSX-R600 K4 (en af en toe op m'n oude GSX400X :+)

Vaak bu'j te bang!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 15:24

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Veel verhalen over staandehoudingen in duidsland, echter ik heb op MF nog nooit een verhaal gehoord dat iemand fors bekeurd of niet verder mocht. Maar om safe te zijn heb ik altijd een universele DB killer in me buddy.

Lekker rijden en bij populaire plekken niet te veel toeren maken, dan is alles prima.

Ik ga dus niet mee en ws deze rijden http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=2914

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 11-04-2013 15:08 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• joshje
ik neem hem gewoon mee voor de zekerheid ;)

Verwijderd

ik ben slechts 1x staande gehouden in duitsland
Op mijn Honda Hornet 2003, met Devil shotgun (niet straat legaal, geen DB killer mogelijk)

we waren blijkbaar een weg ingereden die verboden was voor motoren in het weekend (na uitleg van de politie werd duidelijk dat het een soort van doden weg was en er al menig motorrijder om een boom gevouwen was)

wij kregen dus politie escorte terug naar de hoofdweg, met redelijk tempo, en geen woord over geluid waarde...
Denk dat het die 1% "goeie" politie was.

Ik zou in ieder geval geen risico nemen als je dat niet hoeft.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zelf ben ik 1 keer met een groep staande gehouden in Duitsland. Degenen zonder dBkiller kregen een boete van rond de €70 euro die ter plekke afgerekend kon worden, en iedereen mocht doorrijden. Dit was overens op een kronkelweggetje vlakbij de Nordschleife, nogal risicogebied voor controles dus :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

RASEN IST AUS, Junge!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Niet online
Mijn DB-killers zitten altijd in de uitlaten. Ding maakt met killers al genoeg herrie.

Verwijderd

***ADVERTENTIE***

YouTube: Motorcycle crash on ice

Nu zal het mij niet snel overkomen dat ik op mijn icetracker probeer te springen en per ongeluk boven op de achterband land.
Maar mocht je het ooit van plan zijn dan moet je mischien een paar Draggins overwegen

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:21:
***ADVERTENTIE***

YouTube: Motorcycle crash on ice

Nu zal het mij niet snel overkomen dat ik op mijn icetracker probeer te springen en per ongeluk boven op de achterband land.
Maar mocht je het ooit van plan zijn dan moet je mischien een paar Draggins overwegen
Kreeg er gelijk de kriebels van toen ik het zag gebeuren. Komt ie erg goed vanaf.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jaja, de GSX-R staat weer in de garage :P Er stonden weer een aantal mensen raar te kijken in de galerij van de flat, doen ik met m'n motor de lift uit kwam :P
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/21oyqg9.jpg

Vaak bu'j te bang!

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:42:
Jaja, de GSX-R staat weer in de garage :P Er stonden weer een aantal mensen raar te kijken in de galerij van de flat, doen ik met m'n motor de lift uit kwam :P
[afbeelding]
Wat zei je ? Ach ja, dit doe ik iedere dag :P

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat geloof ik graag ja dat mensen raar kijken haha. _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

was nog leuker als je met pak en helm en al er op had gezeten..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha, had ik eigenlijk moeten doen. En dan volgas de galerij uitstuiven (en dan maar hopen dat de schuifdeuren snel genoeg open gaan :P)

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:42:
[afbeelding]
Chris doet het dagelijks...

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-01 14:46

Phreak

KTM SuperDuke

Afbeeldingslocatie: http://www.tegeler.nl/images/zooi/motor.jpg
Morgen ophalen.
*tikt ongeduldig op het bureau*
Duurt lang :P

Blyatifull

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Leuke kleur zo met de aankomende troonswisseling.
"Ik Willem"!!

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
als die afmeldingen zo doorgaan rijden we zondag met z'n 3en :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meh, dithou je altijd. We rijden echt wel met 10 man ofzo zondag ;)

Oslik blyat! Oslik!

• newbreed
Phreak schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:16:
[afbeelding]
Morgen ophalen.
Nice! _/-\o_ Veel plezier ervan.

Verwijderd

Maegrim schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:44:
als die afmeldingen zo doorgaan rijden we zondag met z'n 3en :P
als je met slechts 3en bent is het wel makkelijker de gemiddelde snelheid hoger te houden.
Hoe groter de groep, hoe langzamer het gaat (en 10 is behoorlijk veel voor 1 groep, zelf nooit meer als 6 man gereden, mischien handiger om 2 groepjes van 5 te maken afhankelijk van ervaring)

• newbreed
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:33:
[...]

als je met slechts 3en bent is het wel makkelijker de gemiddelde snelheid hoger te houden.
Hoe groter de groep, hoe langzamer het gaat (en 10 is behoorlijk veel voor 1 groep, zelf nooit meer als 6 man gereden, mischien handiger om 2 groepjes van 5 te maken afhankelijk van ervaring)
Ik geloof niet dat de insteek van de rit is, om zo snel mogelijk van punt A naar punt B te komen.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Met zn 3 gaan we nooit redden.
Ik rij al inclusief 3 man (Of nja... totaal 4 motoren, 5 personen; 2 vrouwen - 3 man) en er is kans dat er nog twee mee komen uit de buurt, dus het worden er sowieso meer! :P

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-01 20:15
GenjiBlade schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:44:
Met zn 3 gaan we nooit redden.
Ik rij al inclusief 3 man (Of nja... totaal 4 motoren, 5 personen; 2 vrouwen - 3 man) en er is kans dat er nog twee mee komen uit de buurt, dus het worden er sowieso meer! :P
Oh, dacht dat het alleen mensen van het forum waren, anders had ik ook nog wel iemand geweten :)

• joshje
ik heb ook nog aanhang die mee willen. is dat een probleem?

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik dacht dat het idee meer was om een ritje met (voornamelijk) mensen van hier te hebben?

• Mike2k

Mike2k

Phreak schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:16:
[afbeelding]
Morgen ophalen.
Kawa z750?

Dus je rijd zondag mee ? ;)

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-01 14:46

Phreak

KTM SuperDuke

Mike2k schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:46:
[...]

Kawa z750?

Dus je rijd zondag mee ? ;)
Uhuh.
Ik sla deze keer ff over goed ? ;)

Eerst ff leren rijden enzo voordat ik tourtochtjes ga maken van een paar uur :+

Blyatifull

Verwijderd

Dat zijn juist de tochtjes waar je het leert!
Als ik in de buurt was had ik zeker mee gereden!
Pagina: 1 ... 453 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.