Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 454 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.126 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01 21:27

Bommes

Capo del formaggio

Zet ik net de motor voor buiten om wat boodschappen te gaan doen in en om de stad begint het ineens kei hard te regenen.. :N
Had hem nog wel zo mooi gewassen gisteren.. ;(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 18:02
had wel meegewild zondag.. Maar heb helaas een verjaardag :'(

Maar om wat meer in de koud te kunnen rijden, zit ik nu weer te kijken naar handvat verwarming.
Ik vind de bedrading buitenom bij de goedkopere systemen vrij lelijk..
Heeft iemand hier ervaring met Heat demon?
http://www.heatdemons.com...ctronic-Throttle_p_7.html

* DarkChylde heeft wel een harley met een inch maat stuur

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

-tom-562 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:53:
Haha, had ik eigenlijk moeten doen. En dan volgas de galerij uitstuiven (en dan maar hopen dat de schuifdeuren snel genoeg open gaan :P)
Ik ben een keer met de fiets door een hotel gefietst voor een weddenschap. Het hotel had aan elke kant een schuifdeuren sluis en bij de 2e sluis zat ik wel te zweten dat hij optijd open ging ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Chakotay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:42:
Ik dacht dat het idee meer was om een ritje met (voornamelijk) mensen van hier te hebben?
Ik heb er geen negatieve feedback op gevangen toen ik de vraag een paar weken terug heb gepost.. Mij lijkt het dan ook geen probleem als er aanhang komt - uiteindelijk zijn we allemaal mee met 1 gezamenlijke interesse en 1 doel; een mooi motor rit. Maakt het dan nog uit of er "niet-tweakers" mee zijn? Genoeg gespreks-stof voor een dagje toeren en koffie leuten en des te meer brommers om te kieken.
Ik acht de kans klein dat wij met zijn 20-en opeens met 100 man aanhang op komen dagen..

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

GenjiBlade schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:45:
[...]

Ik heb er geen negatieve feedback op gevangen toen ik de vraag een paar weken terug heb gepost.. Mij lijkt het dan ook geen probleem als er aanhang komt - uiteindelijk zijn we allemaal mee met 1 gezamenlijke interesse en 1 doel; een mooi motor rit. Maakt het dan nog uit of er "niet-tweakers" mee zijn? Genoeg gespreks-stof voor een dagje toeren en koffie leuten en des te meer brommers om te kieken.
Ik acht de kans klein dat wij met zijn 20-en opeens met 100 man aanhang op komen dagen..
Eensch, gewoon meenemen...zeker als het vrijgezelle dames zijn :P ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58

_Apache_

For life.

[...]

Er is ook geen sprake van gezamelijk betaalde voorzieningen (routekaarten/koffie/gebak) dus dat maakthet ook wat makkelijk.

Zelf ben ik een groep motorrijders tegengekomen toen ik op dezelfde plaats stopte om van de omgeving te genieten. Van het een kwam het ander en na een kwartier stond ik tussen vreemde het vlees op de bbq te gooien. Later de de organisator opgezocht, wat geld in zen handen gedrukt en bedankt voor de gezelligheid.
:)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:50

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
[...]

Ik hou ook niemand tegen, was meer een opmerking :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:29
Chakotay schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:48:
[...]

Ik hou ook niemand tegen, was meer een opmerking :)
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/03/hold-me-back-bro.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door newbreed op 12-04-2013 14:08 ]

Verwijderd

Mike2k schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:57:
[...]

Eensch, gewoon meenemen...zeker als het vrijgezelle dames zijn :P ;)
Mochten er vrijgezelle dames tussen 23 en 33 bij zitten die vakantie adress zoeken in Spanje houd ik me aanbevolen :)

(serieus deze wereld heeft meer motorrijdende vrouwen nodig!)

• newbreed
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:38:
[...]

*knip

(serieus deze wereld heeft meer motorrijdende vrouwen nodig!)
Ik zou er nog wel een aantal randvoorwaarden aan willen stellen. De vrouwen die ik nog weleens voorbij zie komen; daar zou ik mijn hond nog vanaf schoppen.

Verwijderd

Deze kom ik anders regelmatig tegen onderweg naar werk:

Afbeeldingslocatie: http://acidcow.com/pics/20100309/hot_girls_on_bikes_23.jpg

Anyways. Vorige week nieuwe motor gescoord: het is een BMW K75RT geworden (1995). Erg blij mee :D

Verwijderd

toen ik 20 was, heb ik op een veerpont gestaan met een blondine van ik gok een jaar of 30.
witte sportieve combi, rode monster...

denk dat ik sindsdien een soort van fetish heb betreft vrouwen in raceoveralls haha

@hierboven, SVP het topic niet NSFW maken.... kan ik hier niet mer posten haha (hoewel dit nog net kan)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 15:13 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Phreak

KTM SuperDuke

Haha met de meneer hierboven.

Voor het toertochtje ga ik deze keer toch echt niet mee.
Heb op dit moment ook nog geen groene kaart.
Om dan de grens over te rijden lijkt me niet echt een handige actie.
Misschien dat er me vanavond een aangename verrassing wacht in de brievenbus, maar ik betwijfel het.

Blyatifull

• newbreed
Phreak schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:42:

Misschien dat er me vanavond een aangename verrassing wacht in de brievenbus, maar ik betwijfel het.
Kan je die dingen niet vaak gewoon uitprinten. Dat is voor mijn verzekering iig wel zo.

• Mike2k

Mike2k

Die groene kaart...pff daar moet je je niet zo druk om maken...hij is gewoon netjes verzekerd (neem ik aan) en je alle gegevens ook van de website van je verzekeraar halen (polisnummer ed.)

Aangezien het een nieuwe motor is kun je gewoon in het midden rijden van de groep...kans dat er wat gebeurt is zo ontzettend klein...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Klopt, bij mij ook. Sterker nog, daar moet ik de groene kaart zelf uitprinten. (Hema/Achmea) Mag ook in grijswaarden trouwens. :+

Enne, ze sturen ook geen reminder dat de groene kaart is verlopen en dat je dus opnieuw moet printen. Even opletten dus!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:49:
Enne, ze sturen ook geen reminder dat de groene kaart is verlopen en dat je dus opnieuw moet printen. Even opletten dus!
:o

Dat mag ik wel eens gaan checken dan.
Zit 1.5 jaar bij InShared nu :P

iRacing Profiel

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Op m'n Suzuki GSF650SA heeft de neutraal indicator een eigen willetje. Meestal brandt die wel als de motor koud staat, maar eens hij wat warmer staat gaat die meestal even kort aan en gaat terug uit, alsof je doortrekt naar 2e. Is dit iets dat ik zelf kan herstellen?

Geen idee welke info nog nuttig kan zijn, dus vraag maar door ;)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Hij blijft wel daadwerkelijk in neutraal staan, en je voelt geen weerstand / ratels als je de motor in N naar voren rolt?

• Big Womly

Big Womly

Hij staat weldegelijk in neutraal. Redelijk irritant want ik trek niet altijd voldoende door naar 2e, wat dan resulteert in veel toeren en weinig snelheid. Of aan de lichten kan ik alles loslaten zonder dat de indicator brandt.

Wat ik wel al heb gehoord, maar dan stond de motor af, is dat er ergens iets heel lichtjes sleept. Maar lijkt me niet onrustwekkend.

[ Voor 42% gewijzigd door Big Womly op 12-04-2013 16:56 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Big Womly schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:53:
Hij staat weldegelijk in neutraal. Redelijk irritant want ik trek niet altijd voldoende door naar 2e, wat dan resulteert in veel toeren en weinig snelheid. Of aan de lichten kan ik alles loslaten zonder dat de indicator brandt.

Wat ik wel al heb gehoord, maar dan stond de motor af, is dat er ergens iets heel lichtjes sleept. Maar lijkt me niet onrustwekkend.
Dan zou echt echt puur de incidator zijn, los contactje bij de sensor misschien, welke as het warm word niet lekker op zijn plek zien?

Verwijderd

2 opties,
1) defecte sensor
2) defect dash lampje...

gewoon goede doorzetten met op schakelen

Hoe ik het altijd doe:
* Druk zetten op het pookje (niet extreem veel maar hetzelfde waarmee je normaal ook opschakeld)
* van het gas af rollen zonder de druk op het pookje te verminderen.
* voila, opgeschakeld zonder koppeling

mijn speed triple heeft een waardeloze versnellingsbak, zo zonder koppeling opschakelen geeft mij de beste resultaten zonder in neutraal (of vals neutrall) te blijven hangen

• Big Womly

Big Womly

Dat het defect zou zijn lijkt me sterk, vermits het soms wel werkt.

Ik vermoed dat ik die contactjes zelf wel kan herstellen/solderen? Moet ik dan enkel het gedeelte op het dashboard controleren, of kan het ergens anders ook aan liggen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:12:
Deze kom ik anders regelmatig tegen onderweg naar werk:

[afbeelding]

Anyways. Vorige week nieuwe motor gescoord: het is een BMW K75RT geworden (1995). Erg blij mee :D
K75RT uit 1995? Een ultima?

Erg practische, lekker rijdende dingen, en mooi dat het niet zo hoogbejaard is. Blijft zo lelijk als een rijdende baksteen, maar dat is gewoon kwestie van prioriteiten, ik vind mening van kont, benen, rug en handen zwaarder wegen dan ogen. Tenminste, als het op motoren aankomt >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Phreak schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:16:
[afbeelding]
Morgen ophalen.
*tikt ongeduldig op het bureau*
Duurt lang :P
Gaaf! :D Mooi ding zeg, lekker zo een kek kleurtje. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49
Holy crap. Dat was even een aderlating @ dealer. Hij moest vandaag terug voor vervangen balhoofdlager en nieuwe blokken voor (waren niet op voorraad). Gaat vandaag ook nog m'n accu stuk (moest hem aanlopen en heb verder geen verbruikers op het oude brik). Blijkt daarnaast bij het blokken vervangen dat de remklauwen echt gereviseerd moeten worden.

En dat als extra op vorige week nieuwe banden voor+achter. In twee weken tijd even 700 euro over de balk. En dat voor een motor uit 1995. Was het maar zo dat de waarde erdoor verdubbelde, maar hier zie je bij verkoop *niets* meer voor terug..

UNOX: The worst operating system

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Korvaag schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 19:53:
Holy crap. Dat was even een aderlating @ dealer. Hij moest vandaag terug voor vervangen balhoofdlager en nieuwe blokken voor (waren niet op voorraad). Gaat vandaag ook nog m'n accu stuk (moest hem aanlopen en heb verder geen verbruikers op het oude brik). Blijkt daarnaast bij het blokken vervangen dat de remklauwen echt gereviseerd moeten worden.

En dat als extra op vorige week nieuwe banden voor+achter. In twee weken tijd even 700 euro over de balk. En dat voor een motor uit 1995. Was het maar zo dat de waarde erdoor verdubbelde, maar hier zie je bij verkoop *niets* meer voor terug..
Voorlopig zit je dan in ieder geval weer goed.

Het is altijd een hoop geld bij zulk soort dingen maar als de van plan bent de motor nog een tijd te houden dan hoort het er gewoon bij.

Mijn balhoofdlager is vorig seizoen vervangen. Gelukkig kwamen ze er achter bij het monteren van HyperPro vering. Dat heeft enorm in de kosten gescheelt.

• Korvaag
Ja.. vorig jaar was het blijkbaar nog goed... want ik heb toevallig ook Hyperpro veren laten monteren (alleen de veren voor laten vervangen). Maar inmiddels heb ik echt alles wat duur is vervangen:
- Kettingset
- Veren voor
- Banden
- Balhoofdlager
- Blokken voor + achter + revisie klauwen (leuk.. klauwen vol met geld..)
- Accu

Het suffe is. Bij aanschaf van deze motor heb ik hem volledig laten nakijken en toen was er niets mis afgezien van de remblokken achter die op waren.

Het is nu wachten op de uitlaatbochten. Die zijn al licht krokant :+

• PilatuS
  • Niet online
Kettingset en remblokken heb ik vorig seizoen ook laten vervangen. Vering voor en achter laten doen samen met de balhoofdlager dus. Banden heb ik deze week besteld en verwacht ik met een paar dagen hier.

Banden is voor mij nog redelijk goedkoop te doen door ze online te bestellen en goedkoop aan huis te laten monteren. Scheelt meer dan 200 euro tegenover de motorzaak.

• Korvaag
Dat was dus wel grappig. Ik heb gekeken op motorbandenmarkt.nl en daar waren de banden lekker goedkoop maar was de montage redelijk duur bij een boer in de omgeving. Bij de dealer waren de banden weer vrij duur maar viel de montage juist weer erg mee (25 euro per band inclusief uitbouw). Bovendien heb ik 10% korting gehad. Uiteindelijk heb ik het dan ook maar door de dealer laten doen.

• PilatuS
  • Niet online
De banden heb ik ook besteld bij motorbandenmarkt.nl. Volgens mij is dat wel 1 van de goedkoopste. Bij mij in de buurt zit iemand die langskomt met een busje waar alles inzit voor monteren. Gewoon bellen voor een afspraak en de motor naar buiten rijden. 45 min later voor een net bedrag zitten ze erop.

• Korvaag
Voordeel is: Ik heb nu gloednieuwe banden. Dunlop streetsmart. Dit jaar nieuw op de markt... en met mijn bandenmaat is het of een band die al een eeuw op de markt is, of dus nu deze. Motorbandenmarkt.nl had deze band nog niet. Het blijft natuurlijk een gok, een band waarover nog niets te vinden is op de motor monteren, maar tot nu toe bevallen ze erg goed. :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:10

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:33:
[...]

Erg practische, lekker rijdende dingen, en mooi dat het niet zo hoogbejaard is. Blijft zo lelijk als een rijdende baksteen
Een vliegende toch? The Flying Brick.

Die van mij zal ook geen concours d'elegance winnen, maar rijden doet ie perfect! Zat voor mij. Ik zie 'm toch niet als ik rij en hij staat niet voor het raam. Een mooie motor is dus alleen voor de buren en de andere weggebruikers :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Niet online
Korvaag schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:09:
Voordeel is: Ik heb nu gloednieuwe banden. Dunlop streetsmart. Dit jaar nieuw op de markt... en met mijn bandenmaat is het of een band die al een eeuw op de markt is, of dus nu deze. Motorbandenmarkt.nl had deze band nog niet. Het blijft natuurlijk een gok, een band waarover nog niets te vinden is op de motor monteren, maar tot nu toe bevallen ze erg goed. :)
Ik heb mij 2e setje Dunlop Sportmax SportSmart banden besteld. Eerste set is erg goed bevallen.

• Korvaag
Vanuit de vorige eigenaar lag er voor een Metzeler Lasertec op, en achter een BT45. Achter was al vierkant toen ik hem kreeg. Voor was al wat uitgedroogd. Ik wilde sowieso naar 1 merk/type toe. Met de bandenmaat van de GSX F uit 1995 is er niet heel veel te vinden. Ik was dus erg blij om te zien dat er nu een gloednieuwe band was voor oa mijn bandenmaat.

Ik ben verder een redelijk behoudende rijder, dus een enorme sportband is toch niet aan mij besteed.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Groene kaart is allang niet meer verplicht in de EU. Tenzij je in België wilt rijden, want die willen het blijkbaar nog wel hebben :?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Korvaag
Niet meer verplicht ? Sinds wanneer ? Voor zover ik weet moet je een verzekeringsbewijs kunnen tonen. Wellicht loop ik daarmee jaren achter :P maar dan heb ik echt wat qua regelgeving gemist?

Lol.. heb er even een google op losgelaten:
Wikipedia: Groene kaart (verzekeringsbewijs)

Niet meer verplicht sinds 1972.
Toen was ik nog niet eens geboren :+

[ Voor 39% gewijzigd door Korvaag op 13-04-2013 00:43 ]

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-01 12:24
Korvaag schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:41:
Niet meer verplicht ? Sinds wanneer ? Voor zover ik weet moet je een verzekeringsbewijs kunnen tonen. Wellicht loop ik daarmee jaren achter :P maar dan heb ik echt wat qua regelgeving gemist?

Lol.. heb er even een google op losgelaten:
Wikipedia: Groene kaart (verzekeringsbewijs)

Niet meer verplicht sinds 1972.
Toen was ik nog niet eens geboren :+
Kan wel zo zijn, maar ik heb die Groene kaart altijd bij mij. Reden; van de week kreeg ik een brief van het RDW dat mijn motor niet was verzekerd (?) en het was een waarschuwingsbrief (no. 1)

Dus ik direct mijn verzekering gebeld; daar was wat fout gegaan met het aanmelden bij het RDW betreft de verzekering. Mocht ik dus aan de kant gezet worden in die periode, had ik tenminste mijn Groene kaart kunnen laten zien.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Agenten kunnen ook gewoon met de verzekering bellen hoor :)

Ik sleep het allang niet meer mee sinds ik het heb nagevraagd, alleen maar een hoop ellende elke keer ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Ricepuppet
Phyxion schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:29:
Agenten kunnen ook gewoon met de verzekering bellen hoor :)

Ik sleep het allang niet meer mee sinds ik het heb nagevraagd, alleen maar een hoop ellende elke keer ;)
Dat bellen kost tijd. Groene kaart eruit flippen; pats!

Meeslepen? Het is 1 A4'tje :P

Zit gewoon met mijn kentekenbewijs in 1 mapje, nooit last van gehad. Enige wat ik wil - en wanneer komt dit een keer? - is dat mijn kentekenbewijs in creditcard formaat word geperst.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, dan kan groene kaart ook gelijk groen pasje worden.

goed nieuws voor morgen mbt weer: verwachting is nu geen 25C en zon maar 20C en bewolkt maar droog. Imho beter rijweer, bovendien iets rustiger op de dijkweggetjes.

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ricepuppet schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:17:
[...]

Dat bellen kost tijd. Groene kaart eruit flippen; pats!

Meeslepen? Het is 1 A4'tje :P

Zit gewoon met mijn kentekenbewijs in 1 mapje, nooit last van gehad. Enige wat ik wil - en wanneer komt dit een keer? - is dat mijn kentekenbewijs in creditcard formaat word geperst.
Daar zijn al plannen voor, zou in de loop van dit jaar ingevoerd moeten worden.

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 18:33:
[...]

Erg practische, lekker rijdende dingen, en mooi dat het niet zo hoogbejaard is. Blijft zo lelijk als een rijdende baksteen, maar dat is gewoon kwestie van prioriteiten, ik vind mening van kont, benen, rug en handen zwaarder wegen dan ogen. Tenminste, als het op motoren aankomt >:)
Nope, geen ultima (helaas). De "arme mensen"-versie van de K75RT zonder ABS, zonder brandstofmeter en zonder temperatuurmeter, maar mét het bekende 3-cilinder "gas los, plof plof plof"-motorblok. :P

Mooi is anders idd, maar wat rijdt het allemaal verdomde soepel zeg. Ben al 2 keer aangesproken door andere bestuurders over de motor, als in: "Ah, een K75! Had ik die nog maar..". :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bij dezen derde keer, ik mis de mijne stiekem flink ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

was die K75 mischien ook je eerste motor of zo?
want dan telt het niet ;) voor je eerste heb je altijd zo´n speciaal plekje dat je alleen door een roze bril kan bekijken.

mijn 2003 Hornet vond ik bijvoorbeeld leuker om te rijden dan mijn speedtriple.
(speedtriple is een beetje makkelijk rijden, maakt niet echt uit in welke versnelling je zit, trekt toch wel door)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, was stiekem m'n eerste, maar ook objectief genoeg redenen positief te zijn erover. Ben tevreden genoeg met m'n PC dat ik deze voorlopig op rij, maar dikke kans dat ik erna weer richting BMW K ga.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:38:
goed nieuws voor morgen mbt weer: verwachting is nu geen 25C en zon maar 20C en bewolkt maar droog. Imho beter rijweer, bovendien iets rustiger op de dijkweggetjes.
Je gaat toch niet stiekem op voorhand al klagen dat het nu weer te warm is? :+

Ik heb geen kristallen bol, maar als het ook maar een beetje lekker is, gaat iedereen er op uit op zondag natuurlijk. Wat dat betreft is zaterdag de betere tourdag. Dan moet iedereen boodschappen doen, het kroost naar de voetbal brengen, naar het tuincentrum enzo...zondag is de recreatiedag.

Evengoed veel plezier allemaal.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:28:
was die K75 mischien ook je eerste motor of zo?
want dan telt het niet ;) voor je eerste heb je altijd zo´n speciaal plekje dat je alleen door een roze bril kan bekijken.
Daar ben ik het niet helemaal (of helemaal niet ;) ) mee eens. Mijn eerste motor was een Diversion, maar ik heb veel meer warme gevoelens over mijn tweede, de K1100RS. Dat was ook mijn 'droommotor' toen ik er nog geen had. Ik had nl een grote poster van een RS aan de muur van mijn kantoortje hangen. Mét mooie dame in badpak en dezelfde kleur als mijn latere BMW: Marakeshrot metallic.
Die Diversion was leuk en ik ben er mee door heel Europa gereden, maar de BMW vond ik een veel fijnere motor.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:42:
[...]

Je gaat toch niet stiekem op voorhand al klagen dat het nu weer te warm is? :+
Oh jawel. Ik rij het liefst bij +15C, maar als ik daar 15 graden naast moet zitten duizend keer liever bij 0C dan bij 30C; dikkere kleding is altijd mogelijk, maar er komt een punt waarop je weinig meer kunt uittrekken, en dat punt is met alle bescherming op de motor snel bereikt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Toen ik mijn Hornet "gemastered" had aan het einde.
was het echt heerlijk asociaal knallen over de B-wegen.

lomphard remmen, nog lomper terug schakelen, achterband die moeite had om de vertraging bij te blijven en dan al kwispelen de bocht werd ingewrongen.
Insturen, gas erop, en wederom heerlijk lomp hard de bocht uit...

met mijn Speedtriple kan dat niet zo lekker omdat ie niet zo speels kan remmen,
En als ik het zelfde uit zou accelereren, dan wheely ik de bocht uit...

Maar ik vertroetelde de Hornet, de Speed is gewoon een gebruiksvoorwerp
(Hornet had ook 1 tandje minder op voortandwiel, tailtidy, remlicht met knipperlichten geintergreerd zodat de Devil Shotgun niet het knipperlicht wegsmolt, dikkere olie in de voorvorken, veren was ik niet aan tegekomen)
Doorverkocht aan men neefje die hem helaas binnen no time total loss had gereden... :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 11:14 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 10:52:
[...]
Oh jawel. Ik rij het liefst bij +15C, maar als ik daar 15 graden naast moet zitten duizend keer liever bij 0C dan bij 30C; dikkere kleding is altijd mogelijk, maar er komt een punt waarop je weinig meer kunt uittrekken, en dat punt is met alle bescherming op de motor snel bereikt ;)
Is het niet gewoon een kwestie van het juiste pak? Ik kan in mijn leren pak het hele jaar rijden. En zelfs in +45 in Marokko hield ik het uit. Af en toe ventileren door mijn hand in de wind te houden (mouwen openritsen aan de polsen). Het was natuurlijk wel warm, en ik zweette uiteraard, maar niet onhoudbaar.
Volgens mij zit die warmtebeleving bij veel mensen meer tussen de oren. De hele tijd tegen jezelf roepen dat het zo warm is maakt het alleen maar erger. Maar goed, het zal ook wel voor iedereen weer anders zijn.

Ik ben trouwens blij dat ik mijn crosshelm heb bewaard van mijn offroad avonturen. Als het erg warm is zet ik die lekker op en het schermpje helemaal naar beneden. Zo hou je het hoofd koel ;)

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-01 20:15
mphilipp schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:35:
[...]

Is het niet gewoon een kwestie van het juiste pak?
En een kwestie van het type motor :P Op m'n K75 en K100 naked vond ik het allemaal prima, maar op de K1100LT word ik echt helemaal gek, wat een warmte achter dat tupperware. Zijn druk bezig om hem naar een naked om te bouwen, alleen nog op zoek naar een koplamp (iemand?) en eventueel originele k75/k100 richtingaanwijzers.

• Ricepuppet
Chakotay schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 09:58:
[...]

Daar zijn al plannen voor, zou in de loop van dit jaar ingevoerd moeten worden.
O crap.

Met ingebouwde chip. Ik kan de eerste hack al aftellen.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
.... Mijn haren staan weer recht overeind ....

in 2013 invoeren terwijl er nog geen goed doordacht ontwerp is, gezien de trackrecord van de overheid gaat dit FOUT.

Maar laten we hopen dat ik het mis heb ;)

p.s. de tekst over de extra veiligheid is ook weer om te huilen niet waar. Het is voor de meeste mensen een stuk makkelijker om een papieren namaak te onderscheiden dan een fout pasje.

Ook is het voor het dievengilde een stuk prettiger een pasje te moeten namaken, dat kan met VEEL simpelere en goedkopere apparatuur dan een goed stukje drukwerk.

Ook het centraal maken van de fabricage .... das leuk als je een voertuig koopt, kun je het niet direct overschrijven.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/309572_131608363666729_1571402442_n.jpg

<3

(tekst eronder komt neer op: Zo rollen wij met de motor gast!)

[ Voor 21% gewijzigd door ROFLASTC op 13-04-2013 14:30 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net de Vespa omlaten vallen in de tuin... gggrrrrr... }) ;(
Afbeeldingslocatie: http://modernvespa.com/pix/uploads/imag0763_107.jpg

Afbeeldingslocatie: http://modernvespa.com/pix/uploads/imag0762_174.jpg

Waarom moet zo iets altijd schade veroorzaken aan het grootste plaatdeel dat er op zit.
Waarom niet gewoon een gebroken knipperlicht glas of een verbogen spiegel of zo iets.
Dit is dus gewoon het "frame / plaatdeel" wat de gehele scooter doorloopt. |:(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Verwijderd

deukje,
met wat mazzel kun je hem terug deuken.
panneel aan de ander kant verwijderen (dat bij je voeten/schene), en dan heel voorzichtig proberen uit te deuken. bij het uitdeuken er wel voor zorgen dat ie niet in eens weer "terug" in oorspronkelijke vorm schiet.
De lak kan dat mischien niet goed hebben, beetje geleiden met je andere hand en hopen op het beste.

het is "maar plastic" als je echt mazzel hebt zie je er achteraf maar weinig van.
en niet geschoten is altijd mis

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

Dat is waar. Ik: body armor en los motorjack zonder beschermstukken. Heet? Jas uit. Koud? Jas aan.

And it goes BRAAAAAPP!

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Alexji schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:30:
[...]

En een kwestie van het type motor :P Op m'n K75 en K100 naked vond ik het allemaal prima, maar op de K1100LT word ik echt helemaal gek, wat een warmte achter dat tupperware. Zijn druk bezig om hem naar een naked om te bouwen, alleen nog op zoek naar een koplamp (iemand?) en eventueel originele k75/k100 richtingaanwijzers.
;) Als ik nog wat geld had dan was mijn motor ook zo gefarkled <3
(plaatje is link naar die lamp :) )

Afbeeldingslocatie: http://rtwtraveler.smugmug.com/Motorcycles/F800GS-Transformation/i-3bspHGB/0/M/IMG_20121213_155219-M.jpg

Verwijderd

Fuck wat is dat een dure lamp!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Alexji schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:30:
[...]

En een kwestie van het type motor :P Op m'n K75 en K100 naked vond ik het allemaal prima, maar op de K1100LT word ik echt helemaal gek, wat een warmte achter dat tupperware.
Dat is bij mij in principe ook, maar als ik het schermpie laat zakken zit ik volop in de wind (borst/hoofd).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mafketel schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:54:
in 2013 invoeren terwijl er nog geen goed doordacht ontwerp is, gezien de trackrecord van de overheid gaat dit FOUT.
Je maakt het denk ik moeilijker dan het is. Er zijn hele simpele zaken vwb beveiliging van zo'n document die ze echt niet opnieuw hoeven uit te vinden.

En voor het overschrijven kan makkelijk (en dat zal dan ook wel gebeuren) een tijdelijk papiertje meegegeven kunnen worden. Net zoals je nu een kentekenbewijs deel 1 hebt, wat je nooit bij je hoeft te hebben.

Niet meteen op de kast kruipen, het wordt beter weer, chill! :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

[...]

Volgens mij zit die warmtebeleving bij veel mensen meer tussen de oren. De hele tijd tegen jezelf roepen dat het zo warm is maakt het alleen maar erger. Maar goed, het zal ook wel voor iedereen weer anders zijn.
Yup. Ik moet op het werk een stoel met netstof ipv schuim in zitting en rugleuning hebben anders drijf ik weg. Ben vrij extreem qua temperatuurbereik, boven de 20C loop ik standaard vrijwel naakt rond thuis, boven de 25C chagrijnig zwetend, met 10C loop ik rond in t-shirt als ik actief bezig ben :z

Goede doorwaaipak scheelt stukken, maar dan nog zit er een protector tegen m'n rug aan (waar ik het hardst zweet) en zit m'n hoofd vast in zo'n plastic geval waar vocht ook niet weg kan.
Ik ben trouwens blij dat ik mijn crosshelm heb bewaard van mijn offroad avonturen. Als het erg warm is zet ik die lekker op en het schermpje helemaal naar beneden. Zo hou je het hoofd koel ;)
Allicht iets om naar te kijken voor in de zomer als ik geld over heb (ha, as if... remmen voor zijn aan revisie toe, ik wil een baggagedrager achterop zetten en dan nog rest van onderhoud - oh, en rest van dingen in het leven betalen).
mphilipp schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:15:
[...]

Dat is bij mij in principe ook, maar als ik het schermpie laat zakken zit ik volop in de wind (borst/hoofd).
Verschil zit'm in de benen. Bij een K-RT zit er scherm voor de warmeluchtafvoer van de motor. Je krijgt dus alles over je benen heen zonder enige wind erbij. Heerlijk in de winter, gruwelijk in de zomer. Jouw R heeft tenminste de cylinders door je scherm heen steken waardoor die hitte weggevoerd wordt.

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:17:
[...]

Je maakt het denk ik moeilijker dan het is. Er zijn hele simpele zaken vwb beveiliging van zo'n document die ze echt niet opnieuw hoeven uit te vinden.

En voor het overschrijven kan makkelijk (en dat zal dan ook wel gebeuren) een tijdelijk papiertje meegegeven kunnen worden. Net zoals je nu een kentekenbewijs deel 1 hebt, wat je nooit bij je hoeft te hebben.

Niet meteen op de kast kruipen, het wordt beter weer, chill! :+
Deel 1A en 1B moet je in principe bij je hebben als je met het voertuig onderweg bent. Deel 2 is niet verstandig om bij je te dragen, daarmee kun je een voertuig over laten schrijven (zelfs zonder verdere legitimatie als je een beetje pech hebt).

Waarschijnlijk bedoelde je 't zelfde te zeggen en heb je de getalletjes verkeerd vermeld ;)

En "vroeger" was het huidige deel 2 het kopie deel 3 (overschrijvingsbewijs) ... en 1B was deel 2 :)

En vóór 1996 had je ook nog een deel 3 wat je ieder jaar nieuw achter de voorruit moest plakken bij een auto of óók bij je moest dragen in geval een motorfiets .

Affijn: Hier kun je 't redelijk duidelijk terug lezen :+

Ik vind 't persoonlijk wel prettig dat ze het in "pas" vorm gaan aanbieden bij nieuwe voertuigen. Nú laat ik 't spul regelmatig thuis liggen óf in geval m'n auto ligt 't dáár in 't dashbordkastje te slingeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Will_M op 13-04-2013 17:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:13
Ha, toch even de route bestudeert ookal rij ik niet mee, zit wel in nijmegen.
Hoelaat gokken jullie aan deze kant van de waalbrug te zijn? dan zal ik snel stiekem wat foto''s maken en vast op tweakers zetten terwijl jullie nog aan het rijden zijn :+

Veel plezier morgen heren, jammer dat ik niet kan meerijden :(

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:43:
deukje,
met wat mazzel kun je hem terug deuken.
panneel aan de ander kant verwijderen (dat bij je voeten/schene), en dan heel voorzichtig proberen uit te deuken. bij het uitdeuken er wel voor zorgen dat ie niet in eens weer "terug" in oorspronkelijke vorm schiet.
De lak kan dat mischien niet goed hebben, beetje geleiden met je andere hand en hopen op het beste.

het is "maar plastic" als je echt mazzel hebt zie je er achteraf maar weinig van.
en niet geschoten is altijd mis
Het is metaal dus "ff terug duwen" zit er niet in helaas.
Het is een scherpe deuk, niets meer aan te doen behalve schuren/plamuren en spuiten.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Bommes schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:50:
[...]

Het is metaal dus "ff terug duwen" zit er niet in helaas.
Het is een scherpe deuk, niets meer aan te doen behalve schuren/plamuren en spuiten.
proberen kan altijd. plamuren kan altijd nog :Y

zo de route in mijn zumo maken. motor is er klaar voor en neem alleen mijn rugzak mee ipv. koffers :X

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 13-04-2013 17:54 ]

Verwijderd

metaal is ook gewoon uit te kloppen, alleen iets meer elbowgrease nodig.
gewoon rustig aan beginnen, en als je beetje mazzel hebt zie je er maar weinig van

Heb eens mijn R32 met het achteruit rijden tegen een busje aangeduwd. (was nog onervaren met het stuur aan de rechterkant)
Die bus had niet eens een krasje.
Maar die deuk was echter gewoon met de hand er uit te duwen dus probeer het, je kan nog best wel eens mazzel hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2013 18:01 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:29:
[...]
Deel 1A en 1B moet je in principe bij je hebben als je met het voertuig onderweg bent. Deel 2 is niet verstandig om bij je te dragen, daarmee kun je een voertuig over laten schrijven (zelfs zonder verdere legitimatie als je een beetje pech hebt).

Waarschijnlijk bedoelde je 't zelfde te zeggen en heb je de getalletjes verkeerd vermeld ;)
Ik heb geen idee hoe die shizzle allemaal heet. Het enige dát ik weet, is dat het papiertje dat in mijn la ligt, degene is die je nodig hebt om over te schrijven. De rest zit bij mijn groene kaart van 2 jaar geleden gefrommeld in mijn motorjack.

(ik moet echt een keer de nieuwe erbij steken)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
DECOY88 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:51:
[...]

proberen kan altijd. plamuren kan altijd nog :Y

zo de route in mijn zumo maken. motor is er klaar voor en neem alleen mijn rugzak mee ipv. koffers :X
Oeh, mag ik daar een kopietje van? Ik vind die route-tools die Garmin meelevert nog steeds een onpraktisch gedrocht vergeleken met google maps...

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:28

-tom-562

Oliesjeik

Wat is nou trouwens de definitieve lijst :P vanavond laat ik weten of ik mee ga :P

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:25:
Wat is nou trouwens de definitieve lijst :P vanavond laat ik weten of ik mee ga :P
Je ne sais pas ;) Maar maakt het uit hoeveel man/vrouw er komt? Ik heb persoonlijk wel weer eens zin in een leuk en rustig ritje.

R6 staat hier in ieder geval afgetank klaar nadat ik er vanmiddag de eerste (paar) kilometers sinds ruim 7 maanden geleden bij gezet heb :o

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb vanmiddag m'n oude frikandel (GSX400X) weer lopend gemaakt, had wat moeite met aanslaan, maar loopt weer lekker :P
De GSX-R staat iig ook al klaar, heb alleen een rondje over de parkeerplaats gereden. Moet sowieso rustig aan rijden, zitten nieuwe banden onder :>

Vaak bu'j te bang!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Noenie schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:39:
Ha, toch even de route bestudeert ookal rij ik niet mee, zit wel in nijmegen.
Hoelaat gokken jullie aan deze kant van de waalbrug te zijn? dan zal ik snel stiekem wat foto''s maken en vast op tweakers zetten terwijl jullie nog aan het rijden zijn :+

Veel plezier morgen heren, jammer dat ik niet kan meerijden :(
Ik verwacht dat we rond 12u op de Waalkade staan voor de stratemakerstoren (op dat parkeerplaatsje richting onder de brug).
-tom-562 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:25:
Def lijst is lastig, want paar mensen die afgemeld hebben staan nog op de lijst, maar ik ga uit van 13 of 14 GoTters (jij bent twijfelgeval ;) ), zes aanhangmotoren en een dame achterop.

Ben trouwens niet toegekomen om vorstschade aan duozit te repareren, dus ben uitermate herkenbaar met grote blauwe PC800 met aan flarden liggend duozitje :+
(zelf moet ik nog zien of ik in m'n doorwaaijas of m'n leren geval kom, iig blauwe jeans, zwarte systeemhelm met baard eronder)

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

dion_b schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 18:34:
Ik verwacht dat we rond 12u op de Waalkade staan voor de stratemakerstoren (op dat parkeerplaatsje richting onder de brug).
Misschien dat ik daar dan wel aanpik...
Misses Bommes voelt zich niet goed dus hoef ik haar niet te vermaken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:?

Meestal is het juist als wederhelft niet lekker voelt dat ik werk heb thuis enzo :P

Naja, wel zullen wel uitkijken naar rode motorscooter met deuk erin...

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Tja we zouden samen gaan rijden, maar ze wil thuis blijven. Voelt zich beroerd.
Dus ik kan mee rijden, maar hik nogal op tegen de locatie van het verzamel punt.
Uur snelweg knallen is nou niet echt aan mij en mijn vespa besteed...

Dus twijfel nog sorry lijk net een vrouw..

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:54:
:?

Meestal is het juist als wederhelft niet lekker voelt dat ik werk heb thuis enzo :P

Naja, wel zullen wel uitkijken naar rode motorscooter met deuk erin...
route is compleet. rij morgen wel achterop :Y

gemaakt op garmin city navigator nt 2012.2

stuur maar een pm met je mail adres voor de liefhebbers

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ Bommes: Gewoon komen met die Vespa én (orginele) Italiaanse deuk ;)
@ Decoy88: DM die .gpx/gdb maar even..... Altijd leuk om even te bekijken (ook al staat m'n Garmin morgen wss uit).

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 19:59:
Tja we zouden samen gaan rijden, maar ze wil thuis blijven. Voelt zich beroerd.
Dus ik kan mee rijden, maar hik nogal op tegen de locatie van het verzamel punt.
Uur snelweg knallen is nou niet echt aan mij en mijn vespa besteed...

Dus twijfel nog sorry lijk net een vrouw..
Kom je uit Nijmegen dan? Anders moet je de Waalbrug over gaan, dan de dijk op, richting Zetten, en dan door Zetten heen, dan pak je daar het pontje naar Wageningen. Vanaf daar is het denk ik nog 15 minuten rijden.
Vroeger ging ik zo met de brommer naar Ede toe vanuit Nijmegen, dat redde ik dan met een uurtje (minus de overtocht op het pontje)

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:10:
@ Bommes: Gewoon komen met die Vespa én (orginele) Italiaanse deuk ;)
@ Decoy88: DM die .gpx/gdb maar even..... Altijd leuk om even te bekijken (ook al staat m'n Garmin morgen wss uit).
naar je @outlook.com adres gestuurd uit je profiel

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

dion_b schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 17:22:
[...]

Yup. Ik moet op het werk een stoel met netstof ipv schuim in zitting en rugleuning hebben anders drijf ik weg. Ben vrij extreem qua temperatuurbereik, boven de 20C loop ik standaard vrijwel naakt rond thuis, boven de 25C chagrijnig zwetend, met 10C loop ik rond in t-shirt als ik actief bezig ben :z

Goede doorwaaipak scheelt stukken, maar dan nog zit er een protector tegen m'n rug aan (waar ik het hardst zweet) en zit m'n hoofd vast in zo'n plastic geval waar vocht ook niet weg kan.
Revit heeft hier een mogelijk oplossing voor, soort van koelvest:

http://m.revit.eu/nl/products/FAR035/

Deze maak je nat/ vochtig, wring je uit en zou het tot 6 uur verkoeling bieden. Althans als ik het ode gelezen had in het nieuwe magazine.

----

Iedergeval tot morgen, half 11 vertrokken we toch?
Van te voren een mooie rit vanaf Oss met de pond naar Appeltern, via de Willem Alexander brug naar Rhenen en dan naar Veenendaal.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• DECOY88
(overleden)
T-Rhidon schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:48:
[...]

Deze maak je nat/ vochtig, wring je uit en zou het tot 6 uur verkoeling bieden. Althans als ik het ode gelezen had in het nieuwe magazine.

----

Van te voren een mooie rit vanaf Oss met de pond naar Appeltern, via de Willem Alexander brug naar Rhenen en dan naar Veenendaal.
vorig jaar gewoon een nat tshirt onder mijn pak aan. meer ghetto kan het niet _/-\o_

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
T-Rhidon schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:48:
[...]

----

Je kan een Hyperkewl vest kopen. Niet zo duur. Die maak je nat en draag je dan onder je kleren. Doordat het ding vochtig blijft kun je beter je lichaamwarmte kwijt. Het is niet zo dat het vest dus zelf echt koud is of dat je huid echt koud aanvoelt erdoor. Je mag het ook niet uitwringen. Bevalt mij prima.

Zo'n ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/p480x480/156996_519908801381742_1502126466_n.jpg

alleen moet je 'em wel op je huid dragen volgens mij :P

[ Voor 9% gewijzigd door Loona35 op 13-04-2013 21:17 ]

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo'n Hyperkewl heb ik vorig jaar bij een tracktraining gekocht, ideaal ding is dat :)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:13:
[...]

Kom je uit Nijmegen dan? Anders moet je de Waalbrug over gaan, dan de dijk op, richting Zetten, en dan door Zetten heen, dan pak je daar het pontje naar Wageningen. Vanaf daar is het denk ik nog 15 minuten rijden.
Vroeger ging ik zo met de brommer naar Ede toe vanuit Nijmegen, dat redde ik dan met een uurtje (minus de overtocht op het pontje)
Nope kom uit Eindhoven, binnendoor rijden is wel mogelijk, maar ik denk dat ik gewoon de a50 volg morgen vroeg.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:25:
[...]

naar je @outlook.com adres gestuurd uit je profiel

Heb 't spul op een 2013.4 Map zónder problemen kunnen importeren via Basecamp !!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bommes schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:44:
[...]

Nope kom uit Eindhoven, binnendoor rijden is wel mogelijk, maar ik denk dat ik gewoon de a50 volg morgen vroeg.
Anders compromis: haak aan bij Nijmegen, haak vervolgens op terugweg af bij Beek. Dan pik je het leukste stuk iig mee (Nijmegen -> Millingen) incl lunch.

Over lunch gesproken - tent uitgekozen:
http://www.restaurant-wissing.de/
- zondag open, veel Wurst und Schnitsel, aardige prijzen en dat vrijwel op de route in Kleve. Hoop dat ze m'n mail met reservering nog lezen, anders hopen dat er tussen die 74 plaatsen binnen en 70 in de Biergarten nog plek is voor +- 20 motorrijders :o

Oslik blyat! Oslik!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Compromis is niet nodig, ik heb net de scooter ff "reis" klaar gemaakt.
Morgen vroeg kom ik gewoon naar Veendam gereden en net als de rest rijd ik gewoon van af daar mee.

Pizza bestellingen graag voor morgen vroeg voor 8 uur door geven... :P
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-d4MxpMKk4yo/UWnIy4Y4f6I/AAAAAAAAAqE/k5xTPW-dQ3I/s640/IMAG0717-1.jpg

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:55:
[...]

Anders compromis: haak aan bij Nijmegen, haak vervolgens op terugweg af bij Beek. Dan pik je het leukste stuk iig mee (Nijmegen -> Millingen) incl lunch.

- zondag open, veel Wurst und Schnitsel, aardige prijzen en dat vrijwel op de route in Kleve. Hoop dat ze m'n mail met reservering nog lezen, anders hopen dat er tussen die 74 plaatsen binnen en 70 in de Biergarten nog plek is voor +- 20 motorrijders :o
Ziet er goed uit, en mooie prijzen ook. Nom! :9
Bommes schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:07:
Compromis is niet nodig, ik heb net de scooter ff "reis" klaar gemaakt.
Morgen vroeg kom ik gewoon naar Veendam gereden en net als de rest rijd ik gewoon van af daar mee.

Pizza bestellingen graag voor morgen vroeg voor 8 uur door geven... :P
[afbeelding]
Als je naar Veendam gaat heb je nog een aardig stuk te gaan voordat je bij het beginpunt bent... Veendam is in oost-Groningen :+

• PilatuS
  • Niet online
Helaas moet ik morgen naar een verjaardag toe en kan ik dus niet mee :( Ik ga in ieder geval op de motor naar die verjaardag toe. Kan gelukkig morgen dus wel rijden maar helaas niet met jullie mee.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Chakotay schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 23:09:
Als je naar Veendam gaat heb je nog een aardig stuk te gaan voordat je bij het beginpunt bent... Veendam is in oost-Groningen :+
DOH..!!11

• Mike2k

Mike2k

Straks nog even de ketting invetten, bandjes op spanning brengen en gas geven!

Heb er zin in jongens...morgen half elf bij de mac in veenendaal!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 22:55:
[...]

_/-\o_

En ik hoop dat Bommes toch écht niet door rijdt tot Veendam... ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, route voor mezelf nogmaals uitgedraaid, nu goede nachtrust scoren, morgenochtend 9u15 op pad, banden doen en dan 10u30 in Veenendaal aankomen :D

Trusten en tot morgenochtend!

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mss tot morgen ja. Maatje van me is nu nog bezig om zn motor lopend te krijgen. Mocht dat niet lukken haak ik bij jullie aan. Ik ben te herkennen aan de gsx-r zoals gister gepost en de Ben Spies replica helm :P

Vaak bu'j te bang!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Zo. Te bed. Morgen 0900 uur weg uit Enkhuizen met 3 motoren, 1030 in Veenendaal. :)
Tot morgen!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
mijn groepje is ook weer wat gegroeid van 3 na 6 ;)
tot morgen!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Toch nog niet in bed (moest nog wat opzoeken). 13 GoTters en 7 aanhang - dat wordt een flinke groep!

Morgenochtend in Veenendaal zien we wel hoeveel daarvan daadwerkelijk ter plekke zijn en wat we dan doen. Lijkt me minder handig om in twee groepen te splitsen aangezien je dan 4 man nodig hebt die de route kennen, maar met zo'n grote groep gaat het wel langzamer dus kan het 's middags uitlopen. Heb al wat contingency planning gedaan om 20 minuten van terugweg te schaven zonder al teveel te moeten missen (Lunteren en Ederveen eruit knippen), of om 40 minuten sneller te zijn maar dan eigenlijk vooral A12 te rijden (liever niet).

Tot morgen :)

Oslik blyat! Oslik!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:11

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dion_b schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:53:
Toch nog niet in bed (moest nog wat opzoeken). 13 GoTters en 7 aanhang - dat wordt een flinke groep!

Morgenochtend in Veenendaal zien we wel hoeveel daarvan daadwerkelijk ter plekke zijn en wat we dan doen. Lijkt me minder handig om in twee groepen te splitsen aangezien je dan 4 man nodig hebt die de route kennen, maar met zo'n grote groep gaat het wel langzamer dus kan het 's middags uitlopen. Heb al wat contingency planning gedaan om 20 minuten van terugweg te schaven zonder al teveel te moeten missen (Lunteren en Ederveen eruit knippen), of om 40 minuten sneller te zijn maar dan eigenlijk vooral A12 te rijden (liever niet).

Tot morgen :)
Je kan de groep opdelen? Als ik met een paar lui ga rijden maken we meestal groepjes van max 8 motoren. Op die manier kan de voorste gewoon rijden zonder dat de achterste zich het rook uit de banden moet racen om bij te blijven...
Bij elke groep iemand die de route kent (met GPS?) voorop, en de rest volgt wel :).

Veel plezier allemaal, het wordt/is in ieder geval mooi weer!

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 14-04-2013 07:43 ]

Pagina: 1 ... 454 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.