't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 92% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Precies, dat zijn precies de motoren waar ik naar kijk. Suzuki Bandit (en de FZ6 ook) met kuip vind ik belachelijk lelijk, maar dat ding eraf met een mooie ronde koplamp erop.. naiz! Achja, lessen zal nog wel even duren, als eerst maar eens zorgen dat ik het dit jaar nog haal. Jammer dat het te overdreven druk is op het moment.DrivinUCrazy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 07:46:
En dan kom je dus weer op het standaard rijtje uit van de Yamaha FZ6, Suzuki Bandit, Honda Hornet uit.
Prima, degelijke motoren, genoeg aanbod, en niet te duur.
Maak eens een proefrit op beide, allicht dat je een kuip wel prettig vindt.Gideonnn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:13:
[...]
Precies, dat zijn precies de motoren waar ik naar kijk. Suzuki Bandit (en de FZ6 ook) met kuip vind ik belachelijk lelijk, maar dat ding eraf met een mooie ronde koplamp erop.. naiz! Achja, lessen zal nog wel even duren, als eerst maar eens zorgen dat ik het dit jaar nog haal. Jammer dat het te overdreven druk is op het moment.
Zo zou je ook eens kunnen kijken naar de Suzuki Gladius; ook een 2-cilinder. Yamaha heeft ook nog de XJ6. Deze is wel een stuk tammer dan de FZ6.
Nu je het toch over lessen hebt:
Ik heb het idee dat Honda de NC700 (S/X) in de markt probeert te zetten als de volgende generatie lesmotoren. Goedkoop, betrouwbaar, niet te veel vermogen, veilig met C-ABS, zuinig... En in de showroom zag ik hem afgelopen week inclusief valbeugels staan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Klopt! Bij mijn rijschool hebben ze een NC700S en een CBF600S. De NC700 heeft natuurlijk 35KW zodat deze motor meteen vertegenwoordigd is als volgend jaar die nieuwe categorie er komt.DrivinUCrazy schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:17:
Nu je het toch over lessen hebt:
Ik heb het idee dat Honda de NC700 (S/X) in de markt probeert te zetten als de volgende generatie lesmotoren. Goedkoop, betrouwbaar, niet te veel vermogen, veilig met C-ABS, zuinig... En in de showroom zag ik hem afgelopen week inclusief valbeugels staan.
Ik heb op beiden wel les gereden. Een voorkeur heb ik niet echt. De NC700 is wel enorm wendbaar, makkelijk met AVB, maar verder heeft ie weinig power. Had met name op de snelweg het gevoel dat je wat mist. Dat motortje draait natuurlijk ook weinig toeren (Bij 6000 houdt het feest eigenlijk al op).
Eerste keer dat ik wat meld in dit topic overigens, ben meer het type lurker.
Heb nu vijf lesuren gehad. Vanwege vakantie bij het CBR kan ik pas 19 september voor mijn AVB op. Daarom ook al bijna een maand geen les gehad nu...
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Verwijderd
Ja goed, dat doe je zelfJanHenk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:48:
Daarom ook al bijna een maand geen les gehad nu...
Ja uiteraard! Heb donderdag weer een les. Is een keuze natuurlijk... Ik ga niet lessen omdat ik dat uurtje zo leuk vind, voor die insteek is het (mij) veel te kostbaar. Haal het liefst met zo weinig mogelijk lessen het rijbewijs, dan hou ik wat meer over voor een leuke motorfiets.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:57:
[...]
Ja goed, dat doe je zelfje kan ook gewoon af en toe een uurtje op de motor gaan zitten en zorgen dat er niks verwatert
Zit overigens te kijken naar een CBR600F (2), uit '91-'94. Lijkt mij een mooie optie om te beginnen. Tweedehands is er vrij veel aanbod waardoor ze niet erg duur zijn. Is er iemand met ervaring met deze motor? Specifieke dingen waar ik naar zou moeten kijken? Ga de motor overigens vooral gebruiken voor de plezierritjes.
En bedanktGideonnn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:13:
[...]
Precies, dat zijn precies de motoren waar ik naar kijk. Suzuki Bandit (en de FZ6 ook) met kuip vind ik belachelijk lelijk, maar dat ding eraf met een mooie ronde koplamp erop.. naiz! Achja, lessen zal nog wel even duren, als eerst maar eens zorgen dat ik het dit jaar nog haal. Jammer dat het te overdreven druk is op het moment.
* DarkChylde rijdt nog rond met een bandit met kuip.
Volgens mij als je een beetje goed rondkijkt op de verschillende sites moet je wel iets kunnen vinden.
De er6 en bandit 650n zijn dan meer wat je zoekt. Let op dat je bij de bandit het 650 model pakt, als het binnen budget ligt. Iets groter blok en iets soepeler lager in de toeren.
Ik heb in rotterdam gelest. Eigenlijk wat te ver bij Zoetermeer vandaan, maargoed, got the job done...Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:22:
Nu jullie het toch over lessen hebben:
Iemand ervaring met een rijschool in Rotterdam?
Vond de begeleiding zakelijk en correct. Wel weinig 'vriendschappelijk'.
Instructeur is aangesloten bij de KNMV.
Mij was ook al verteld dat met kuip fijner rijd, maar zolang ik altijd zonder rijd, merk ik er niks van dus zal ik ook niet teleurgesteld worden.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:51:
[...]
Maak eens een proefrit op beide, allicht dat je een kuip wel prettig vindt.
@DrivinUCrazy, die zijn veels te duur, maak me niet gek!
Haha, ik vind het maar een vreemd ding, dat kleine kuipje voorop! Maar zodra je dat ding eraf sloopt en er een koplampje op zet.. jeuj! Merk je het verschil tussen ~500 en 650 zo goed dan? Eigelijk mag ik van 'Daffie' geen 650+, dan wordt ie boos..DarkChylde schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:02:
[...]
En bedankt, maar smaken verschillen
Volgens mij als je een beetje goed rondkijkt op de verschillende sites moet je wel iets kunnen vinden.
De er6 en bandit 650n zijn dan meer wat je zoekt. Let op dat je bij de bandit het 650 model pakt, als het binnen budget ligt. Iets groter blok en iets soepeler lager in de toeren.
Was ooit mijn eerste fiets, een '91 CBR600F. Drie en een half jaar probleemloos mee rondgereden. Fijne fietsJanHenk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:13:
[...]
Zit overigens te kijken naar een CBR600F (2), uit '91-'94. Lijkt mij een mooie optie om te beginnen. Tweedehands is er vrij veel aanbod waardoor ze niet erg duur zijn. Is er iemand met ervaring met deze motor? Specifieke dingen waar ik naar zou moeten kijken? Ga de motor overigens vooral gebruiken voor de plezierritjes.
Schaf een paar SR-s aanJanHenk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:13:
[...]
Ja uiteraard! Heb donderdag weer een les. Is een keuze natuurlijk... Ik ga niet lessen omdat ik dat uurtje zo leuk vind, voor die insteek is het (mij) veel te kostbaar. Haal het liefst met zo weinig mogelijk lessen het rijbewijs, dan hou ik wat meer over voor een leuke motorfiets.
Kogelvrije blokken!
Wat is je budget? Ik schat 800-1300?
moet ik ook nog eens op voorraad kopen samen met een extra benzinepompFitTiv schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:11:
[...]
Schaf een paar SR-s aan![]()
![]()
Kogelvrije blokken!
Wat is je budget? Ik schat 800-1300?
Nu al de boel verdraaien hé! Het was niet meer dan 635cc! Grr...Gideonnn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:22:
[...]
...
Eigelijk mag ik van 'Daffie' geen 650+, dan wordt ie boos..
https://freight.associates
Verwijderd
en het grootste verschil.. injectie en vloeistof koeling.DarkChylde schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 17:02:
[...]
En bedankt, maar smaken verschillen
de laatste generatie bandit 600 was tamelijk antiek vergeleken met de concurentie (daarom ook een slag goedkoper)
denk dat de Er6 wel buiten budget zal liggen
De nokkenaskettingspanner is zwak, normaal zouden ze 60000km mee moeten gaan, alleen het F2 blok (later ook in de hornet gelepeld) gaan ze echt niet lang mee, ongeveer 35000km (om en nabij)JanHenk schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:13:
[...]
geen dure reparatie overigens,
Volgens mij is dat model niet echt populair meer.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:43:
Weet iemand waarom er eigenlijk zoveel zwart/roze CBR 600 F2's te koop staan? Je zou verwachten dat die wel snel verkocht zouden zijn.
Zat inderdaad te kijken naar motorfietsen van rond de 1000 euro. Stuitte toen bij toeval op de CBR600F(2), en voor een mooie wil ik nog wel iets meer dan dat geven... Meer dan 1300 wil ik niet betalen (budget wordt elke keer weer wat opgerekt zo).
Nuttige info Aardschok, bedankt! Is er ergens op het internet ook ergens een soort van lijst te vinden met dit soort "typische gebreken"?Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:02:
[...]
De nokkenaskettingspanner is zwak, normaal zouden ze 60000km mee moeten gaan, alleen het F2 blok (later ook in de hornet gelepeld) gaan ze echt niet lang mee, ongeveer 35000km (om en nabij)
geen dure reparatie overigens,
Die zwart/roze uitvoering is trouwens ook zeker niet mijn eerste keus (was die zo populair dan vroeger?), maar ik vind kleur (of sowieso de esthetiek) eigenlijk onderschikt aan de conditie...
Vaak bu'j te bang!
Zijn injectie en vloeistofkoeling voor- of nadelen? Zover ik weet is injectie nadelig gezien de kosten indien reparatie nodig is. En ja, inderdaad een beetje te hoge prijs. Ik zit rond de 1500-2000 te kijken aangezien ik ook nog fatsoenlijke gear wil, misschien kan de prijs wat gerekt worden wil ik echt iets moois vinden. Jammer, want de er6 motoren zien er erg goed uit! Ben normaal niet zo'n fan van de nieuwere 'alien-achtige' koplampen van naked bikes, maar deze ziet er wel goed uit!Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:02:
[...]
en het grootste verschil.. injectie en vloeistof koeling.
de laatste generatie bandit 600 was tamelijk antiek vergeleken met de concurentie (daarom ook een slag goedkoper)
denk dat de Er6 wel buiten budget zal liggen
Heeft iemand hier ook zo'n vies gevoel bij die lange spiegels van naked motoren? Ik bedoel je hebt ze nodig natuurlijk, maar zien er niet echt mooi uit. Ben wat aan het zoeken gegaan maar spiegels aan de kuip blijven toch het mooist vind ik, het enige alternatief voor naked motoren wat ik gevonden had waren van die kleine spiegeltjes aan de handvaten, maar lijkt me nogal kwetsbaar.
Spiegels hebben een belangrijke functie. Verminder je die functie omdat je graag een bepaald imago naar andere wilt uitstralen, dan hoor je niet op een motor thuis.Gideonnn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:51:
[...]
Heeft iemand hier ook zo'n vies gevoel bij die lange spiegels van naked motoren? Ik bedoel je hebt ze nodig natuurlijk, maar zien er niet echt mooi uit. Ben wat aan het zoeken gegaan maar spiegels aan de kuip blijven toch het mooist vind ik, het enige alternatief voor naked motoren wat ik gevonden had waren van die kleine spiegeltjes aan de handvaten, maar lijkt me nogal kwetsbaar.
Ach, er zijn zat spiegels die er goed uitzien en niet de functie verminderen. Waarschijnlijk zie je hier nog meer in omdat je onder je armen doorkijkt ipv ertegen aan.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:11:
[...]
Spiegels hebben een belangrijke functie. Verminder je die functie omdat je graag een bepaald imago naar andere wilt uitstralen, dan hoor je niet op een motor thuis.
No signature required.
Fazer 600? Is wel de betere fiets tov Bandit (ik heb ook een fazer, om in het perspectief te zetten, maar ook proefgereden op een bandit 600 naked)Gideonnn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:51:
[...]
Zijn injectie en vloeistofkoeling voor- of nadelen? Zover ik weet is injectie nadelig gezien de kosten indien reparatie nodig is. En ja, inderdaad een beetje te hoge prijs. Ik zit rond de 1500-2000 te kijken aangezien ik ook nog fatsoenlijke gear wil, misschien kan de prijs wat gerekt worden wil ik echt iets moois vinden. Jammer, want de er6 motoren zien er erg goed uit! Ben normaal niet zo'n fan van de nieuwere 'alien-achtige' koplampen van naked bikes, maar deze ziet er wel goed uit!
TDM850, als je into dikke 2cilinder tourfietsen bent.
Of een ouder model VFR? V4 ook leuk...http://www.motorshopper.n...36II-met-veel-opties.html
Carburateur is misschien faalgevoeliger, maar wel simpeler (zelf) op te lossen (carbs kietelen anyone?
Voor de CBR niet zo heel veel. Met een spanningsregelaar (want 't is een honda) en een nokkenaskettingspanner ben je er wel.Zat inderdaad te kijken naar motorfietsen van rond de 1000 euro. Stuitte toen bij toeval op de CBR600F(2), en voor een mooie wil ik nog wel iets meer dan dat geven... Meer dan 1300 wil ik niet betalen (budget wordt elke keer weer wat opgerekt zo).
Nuttige info Aardschok, bedankt! Is er ergens op het internet ook ergens een soort van lijst te vinden met dit soort "typische gebreken"?
http://www.motorshopper.n...BR-600f-25kw-te-koop.html
Voor rond de 1000 euro heb je ook een sjieke GPZ500. Dat niks voor je? Kan je een iets modernere fiets kopen misschien, en het is een 2 cilinder wat ook leuk rijdt.
http://www.motorshopper.n...z-500-s.html#afbeelding:2
[ Voor 8% gewijzigd door FitTiv op 27-08-2012 22:36 ]
Hebben deze (soort) spiegels een naam? Zien er wel goed uit, beetje jammer dat je niet zoveel ziet aan totaalbeeld van de motor.M3rcury schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:33:
[...]
Ach, er zijn zat spiegels die er goed uitzien en niet de functie verminderen. Waarschijnlijk zie je hier nog meer in omdat je onder je armen doorkijkt ipv ertegen aan.
[afbeelding]
Wat maakt een Fazer 600 beter?FitTiv schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:33:
[...]
Fazer 600? Is wel de betere fiets tov Bandit (ik heb ook een fazer, om in het perspectief te zetten, maar ook proefgereden op een bandit 600 naked)
TDM850, als je into dikke 2cilinder tourfietsen bent.
Of een ouder model VFR? V4 ook leuk...http://www.motorshopper.n...36II-met-veel-opties.html
Carburateur is misschien faalgevoeliger, maar wel simpeler (zelf) op te lossen (carbs kietelen anyone?)
[...]
Hoelang geleden is die techniek uitgevonden? Er is geen auto meer die met carburateurs rijdt en inmiddels zijn de meeste moderne motoren ook wel aan de beurt. Idem voor vloeistofkoeling.Gideonnn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:51:
[...]
Zijn injectie en vloeistofkoeling voor- of nadelen?
Ik zie er geen problemen mee. Ja, duâh als het stuk gaat. Net als met een kardan. Maar gáát het stuk, kun je je afvragen? En wat zijn de voordelen? Volgens mij wegen die zwaarder.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Bij injectie is het wel zo dat het type model en het bouwjaar nog wat uit kan maken.
Sommige hadden vooral in het begin nog wel wat last van een aan/uit reactie, maar met de jaren is dat ook over het algemeen gewoon goed en soepel geworden.
Ik rijd zelf probleemloos een Honda CBR1100XX Super Blackbird 2002 injectiemodel, hier hoor je sommige wel eens zeggen dat de oudere carburatiemodellen wat meer "bite" (wat aggresiever) lijken te hebben (al heb ik zelf het idee dat dat misschien ook een beetje tussen de oren zit
Een gpz500 is een ontwerp van '88 ofzo, dat zou ik niet echt modern noemen.FitTiv schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:33:
[...]
Voor rond de 1000 euro heb je ook een sjieke GPZ500. Dat niks voor je? Kan je een iets modernere fiets kopen misschien, en het is een 2 cilinder wat ook leuk rijdt.
http://www.motorshopper.n...z-500-s.html#afbeelding:2
En de cbr 600 is in eigenlijk ieder opzicht een betere motor.
leeg
Verwijderd
Die CBR is anders niet gek veel moderner hoor,4x2 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 06:51:
[...]
Een gpz500 is een ontwerp van '88 ofzo, dat zou ik niet echt modern noemen.
hebben het hier over de F2 generatie. (rond 91-93)
als je trouwens in die tijd gaat kijken
mischien ook GSX750R een ZXR750 overwegen?
Bar end mirrorsGideonnn schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 00:30:
[...]
Hebben deze (soort) spiegels een naam? Zien er wel goed uit, beetje jammer dat je niet zoveel ziet aan totaalbeeld van de motor.
[...]
Wat maakt een Fazer 600 beter?
Ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik de klok instel, en momenteel geeft het ding 2 uur 's nachts aan of zo
Er zitten maar 2 knopjes op, heb alle combinaties mijns inziens wel gehad. Dagteller resetten, gemiddeld verbruik resetten en verbruik switchen tussen km/l en l/100km lukt al, alleen tijd veranderen niet
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
[ Voor 112% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Het vreemde is dat de SEL-knop (bij lang inhouden) van alles SET, en dat de SET-knop net zo goed niet aangesloten had kunnen zijn. Ik ga eens proberen wat hij doet als ik beiden lang inhoud
Rhàshan - Aditu Sunlock
http://www.hondampe.com.a...EWA10%20OM%202010%20E.pdf ( PDF alarm )
Pagina 30
Dat had ik gezien, maar tussen die 2 zit qua rijden (en kwaliteit) een heel groot verschil en niet in het voordeel van de gpz.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:08:
[...]
Die CBR is anders niet gek veel moderner hoor,
hebben het hier over de F2 generatie. (rond 91-93)
leeg
Rhàshan - Aditu Sunlock
Vanmiddag nog een keertje, want dan is de 12k beurt klaar
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ken er eentje die is bang om te fietsensteveman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:54:
Best raar om zo over straat te lopen in je motorpak. Verdacht weinig mensen die je naroepen "EY, RIJBEWIJS KWIJT?!"
Vanmiddag nog een keertje, want dan is de 12k beurt klaar
Heb even gekeken, vanmiddag toch maar de tram, scheelt weer een kromlopen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik ging ook altijd met mijn pak aan, op de fiets richting rijles. Al het spul meenemen in een tas was onmogelijk. Ik kan me niet herinneren dat ik er ook maar 1 opmerking over heb gehad.DECOY88 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:57:
[...]
ken er eentje die is bang om te fietsendie gaat met zijn leren overal op de fiets om naar zijn motor te rijden
zelfs een keer in de auto gehadnewbreed schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:18:
[...]
Ik ging ook altijd met mijn pak aan, op de fiets richting rijles. Al het spul meenemen in een tas was onmogelijk. Ik kan me niet herinneren dat ik er ook maar 1 opmerking over heb gehad.
( van de reclame's destijds ..... http://www.visit4ads.com/...ZZZTVC080108082645PIC.jpg )
Ik bedoel qua bouwjaar. En een GPZ is zo slecht niet hoor, het is geen topfiets, maar de prijs/kwaliteit is unmatched. Zelfde geldt trouwens voor een GS500. Het is het summum van goedkoop rijden. Voor een scheet en een pakje peuken staat er eentje voor je op de stoep.4x2 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 06:51:
[...]
Een gpz500 is een ontwerp van '88 ofzo, dat zou ik niet echt modern noemen.
Meer vermogen, betrouwbaardere fiets (hoger onderhoudsinterval, 10k), nieuwer blok, remmen van een R1, instelbare vering (na 1999), weerbestendigheid (roest etc) en natuurlijk betere looks (brievenbusWat maakt een Fazer 600 beter?
[ Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 28-08-2012 10:52 ]
Verwijderd
en bij mijn weten geen instelbare vering (maar is al lang geleden dat ik er mee gereden heb)
Service intervallen zijn ook 6000km.
mischien dat je de fazer 600 (officieel iets als FZS600) verward met de FZ6, die kwam als vervanger omdat euro3 actief werd in 2003 of 2004
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 11:22 ]
en het voordeel van een gs500 pre 2000 is dat onderdelen voor het oprapen zijn. en in het mf gs500 topic zelfs iemand die voor de hobby 3 gs500 opkoopt 2 rijdend verkoopt en de rest van de onderdelen verkoopt voor weinigFitTiv schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:49:
[...]
Ik bedoel qua bouwjaar. En een GPZ is zo slecht niet hoor, het is geen topfiets, maar de prijs/kwaliteit is unmatched. Zelfde geldt trouwens voor een GS500. Het is het summum van goedkoop rijden. Voor een scheet en een pakje peuken staat er eentje voor je op de stoep.
[...]
Meer vermogen, betrouwbaardere fiets (hoger onderhoudsinterval, 10k), nieuwer blok, remmen van een R1, instelbare vering (na 1999), weerbestendigheid (roest etc) en natuurlijk betere looks (brievenbus)
en allemaal hele basis techniek dus met een hamer en schroevendraaier te maken
[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 28-08-2012 11:52 ]
Ik heb zelf een Fazer 600 '99, dus ik weet weldegelijk waar ik over praat.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 11:19:
een Fazer600 heeft geen remmen van een R1, maar van de eerste generatie R6.
en bij mijn weten geen instelbare vering (maar is al lang geleden dat ik er mee gereden heb)
Service intervallen zijn ook 6000km.
mischien dat je de fazer 600 (officieel iets als FZS600) verward met de FZ6, die kwam als vervanger omdat euro3 actief werd in 2003 of 2004
Instelbare vering is van de modellen van na 1999, zoals ook te lezen is in mijn post. (afijn, u wilt een bron? U vraagt wij draaien: Wikipedia: Yamaha FZS600 Fazer)
Service intervallen zijn voor het post-2002 model opgehoogd naar 10.000, maar motorisch is het hetzelfde blok, dus waarom zou je je oude model fazer wel elke 6k servicen?
En volgens visordown zijn het wel R1 stoppers:
http://www.visordown.com/...8---2003/review/1237.html

En volgens Yamaha is dat óók zo: Klikkerdeklik
De remmen zijn qua klauwen inderdaad gelijk aan die van de eerste R1 én R6 (Blue-Spots) alleen zit er een andere rempomp gemonteerd.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zelfde geldt voor de Honda Hornet waar precies die filosofie is toegepast (blok van CBR600). De bandit daarentegen is een toerversie van een toerversie (gsx-f). Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met een bandit, maar in vergelijking met de FZ en de CB is het gewoon iets meer een budget-fiets.
Volgens mij staat de FZS600 tegenover de Bandit, net zoals dat de Thundercat tegenover de CBR600F staat, en de R6 tegenover de CBR600RRnewbreed schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:58:
Remkracht is oa waar de FZS600 nogal een positieve uitschieter was. Daarnaast is het gewoon de perfekte allround fiets. De fazer is namelijk de supersport (thundercat, R6) maar dan met een iets relaxtere houding en motorafstelling.
Zelfde geldt voor de Honda Hornet waar precies die filosofie is toegepast (blok van CBR600). De bandit daarentegen is een toerversie van een toerversie (gsx-f). Ik wil niet zeggen dat er iets mis is met een bandit, maar in vergelijking met de FZ en de CB is het gewoon iets meer een budget-fiets.
Vaak bu'j te bang!
Maar wat een vrijheid zeg! Ookal rijd ik een 25 kw dingetje, het rijd toch lekker snel. Schakelen was ff wennen maar ik krijg het steeds makkelijker onder de knie. Ik kan echt niet wachten tot a.s. donderdag, zodat ik lekker nog 2 uur kan rijden!
Dr is wel meer anders aan een fazer ten opzichte van een r6 dan alleen de motorafstelling en de houdingnewbreed schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:58:
Remkracht is oa waar de FZS600 nogal een positieve uitschieter was. Daarnaast is het gewoon de perfekte allround fiets. De fazer is namelijk de supersport (thundercat, R6) maar dan met een iets relaxtere houding en motorafstelling.
Edit: en dan bedoel ik natuurlijk niet het uiterlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 28-08-2012 17:09 ]
No signature required.
Nieuwe achterband
Nog een nieuwe achterband ivm spijker.... (en door dit grapje ook wat omvalschade )}:|
Hyperpro voor en achter
12kkm beurt
Hobby moet geld kosten jonge!
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 28-08-2012 17:22 ]
mag. je kan het voor de helft zelf klussensteveman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:22:
Nieuwe voorband
Nieuwe achterband
Nog een nieuwe achterband ivm spijker.... (en door dit grapje ook wat omvalschade )}:|
Hyperpro voor en achter
12kkm beurt
Hobby moet geld kosten jonge!
KTM adventure 950/990 word nog proef gereden binnnen kort maar ook aan het denken aan een Triumph Thruxton/Bonneville ( nieuwe motor in oud jasje )
Iemand daar als eens op proef gereden of in bezit ?
wel al een keer tegengekomenCapo schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:41:
Nou paar weken terug proef gereden op een KTM SM-R , leuk, geweldig,beest, maar niks meer voor mij, die tijd heb ik achter me gelaten.
KTM adventure 950/990 word nog proef gereden binnnen kort maar ook aan het denken aan een Triumph Thruxton/Bonneville ( nieuwe motor in oud jasje )
Iemand daar als eens op proef gereden of in bezit ?
google plaatje
[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 28-08-2012 21:45 ]
[ Voor 86% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Echt niet, dat is duurder dan laten doen. Enig idee hoe duur mijn vrije tijd is?
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ach... even paar uurtjes bij de vrouw weg tijd voor je zelfPaul schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:37:
[...]
Echt niet, dat is duurder dan laten doen. Enig idee hoe duur mijn vrije tijd is?
Ik heb al een half jaar een setje klaar liggen voor m'n GSX-R, maar ik ben er nog niet aan toe gekomen om het in te bouwen. Ofjah, ik zie er tegenopDinX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:37:
Grmbl, wat een gek*t altijd om die xenon meuk weg te proppen op je motor
Nu wel weer 6000K xenon op m'n fiets, heel verschil
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 97% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
HahaDinX schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:01:
[...]
Op het einde komt het er bij de meeste motoren gewoon op neer dat je het ergens in een gat moet proppen
Bij de eerstvolgende grote beurt bij de dealer schrikt ie wat er allemaal komt uitvallen
edit: ok, dit klinkt best fout zo
Ik ga het denk ik van de winter doen. Van de week heeft een huisgenoot besloten om bij ons weg te gaan, en is er een klein kamertje over in onze flat. Dat wordt nu een extra opslagruimte, waar onder andere m'n GSX-R in komt te staan
Vaak bu'j te bang!
Humor
hoop dat het niet te lang duurt.
Zou het zelf echt willen doen maar heb er echt geen tijd voor en dan kan ik nóg langer niet rijden.
Helaas dus de komende dagen met koekblik forenzen.
EDIT:
Morgen voor tandwielen + ketting. Koppelingsplaten bleken niet echt nodig. Man wat valt arbeids kosten tegen. ;_;
[ Voor 18% gewijzigd door GenjiBlade op 29-08-2012 13:39 ]
met me gs 500 kon ik sneller banden wisselen dan naar de dealer te rijdenPaul schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:37:
[...]
eerste keer het wiel uitvinden uurtje of 3. en de 2e keer in een half uurtje. alleen later nog een keertje te balanceren geweest
[ Voor 30% gewijzigd door DECOY88 op 29-08-2012 15:01 ]
Jep. Ik hoop dat die in de lift past... volgens mij wel. Volgende obstakel wordt het appartement in rijdenpin_point schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:57:
[...]
Humor... Waarom heb ik een vermoeden dat je een lift hebt in het appartement
, 13 verdiepingen omhoog met de trap wordt niet zo'n success heb ik het idee
Van de week even een paddockstand voor in m'n balhoofd bestellen, dan kan ik hem mooi vrij neer zetten, en op m'n gemak de wielen er uit halen om een setje nieuwe banden er op te laten leggen
Vaak bu'j te bang!
even op zijn achterwiel de lift in-tom-562 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Jep. Ik hoop dat die in de lift past... volgens mij wel. Volgende obstakel wordt het appartement in rijdenhet balkon/ballustrade is niet zo heel breed, dat wordt wss met 2 a 3 man de boel erin hoppen/tillen.
Van de week even een paddockstand voor in m'n balhoofd bestellen, dan kan ik hem mooi vrij neer zetten, en op m'n gemak de wielen er uit halen om een setje nieuwe banden er op te laten leggen
en als je enduro rijd kan je ook gewoon via de trap
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Opnieuw bekleden kost je rond de 150 euro, en dat is vast een stuk mooier dan een reparatie set. Ik zou het dus opnieuw laten bekleden.Phyxion schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:12:
Even wat anders, iemand ervaring met leer reparatie spul (voor motorzadel) zoals http://www.mooi-leer.nl of HG http://nl.hg.eu/products/...areren_van_beschadigingen? Het kost behoorlijk wat (~106€ voor mooi-leer.nl, ~65€ voor HG) dus ik verwacht dan ook wel dat als je er op gaat zitten dat het niet meteen weer helemaal stuk is en dat het dan ook tegen wat regen en zon kan. Misschien dat opnieuw laten bekleden dan beter is (alhoewel dat nog duurder is), of is het gewoon zonde en kan je het net zo goed repareren?
No signature required.
haal dat laagje er maar afVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:12:
en als je toch herbekleden overweegt, extra laagje schuim voor comfort of zo?
Ja, tegen de hoek aan rijden had ik ook al bedacht en gezienDECOY88 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:12:
[...]
even op zijn achterwiel de lift instaan filmpjes van op youtube.
en als je enduro rijd kan je ook gewoon via de trap
Vaak bu'j te bang!
Dus je gaat al die moeite doen om een paar tientjes uit te sparen? Of moet je nog meer doen aan je motor?-tom-562 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:06:
[...]
Jep. Ik hoop dat die in de lift past... volgens mij wel. Volgende obstakel wordt het appartement in rijdenhet balkon/ballustrade is niet zo heel breed, dat wordt wss met 2 a 3 man de boel erin hoppen/tillen.
Ik kan 'm niet bij mij boven krijgen en heb ook geen klusruimte. Ik ga ook niet op straat mijn wielen eraf halen voor die 3 tientjes die de bandenboer vraagt (of zoiets). Mij teveel gekloot en het is niet dat het 2x per jaar moet. Eens in de 20.000km mag het wel een beetje geld kosten. Waar hebben we het over?
(Tenminste...bij mij is het om de 20k).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verder kan ik op m'n gemakje m'n xenonverlichting inbouwen en rimstriping aanbrengen
[ Voor 42% gewijzigd door -tom-562 op 29-08-2012 21:04 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik heb 2 maanden geleden mijn motorrijbewijs gehaald en nu wil ik ook een motor gaan kopen om op te rijden.
Vanaf dat ik een jaar of 10 ben wil ik al een GSX-R en nu 20 jaar later lijkt het er eindelijk van te gaan komen.
Er zijn mensen om mij heen die zeggen dat ik beter eerst een oude/lichte machine moet kopen en anderen zeggen dat ik moet kopen wat ik echt wil hebben. Inmiddels denk ik dat ik moet gaan kopen wat ik altijd al wilde hebben anders komt het er nooit meer van.
Het gaat geen nieuwe worden maar ik denk een 2007/2008 model. Ik twijfel nog tussen een 600 of een 750 en vroeg me af waar ik rekening mee moet houden qua onderhoud van een SuperSport en waar ik rekening mee moet houden bij aankoop van een dergelijke motor.
Thanks!
Dat dacht ik ook, als ik echter op het internet rondkijk ziet dat er ook prima uit (maar ik kan nergens vinden of dit wat werkt op motorzadels). Het is niet alsof het hele leer complaat kapot is, er zitten vooral wat droogte scheuren in. Ik was vooral benieuwd of iemand dit uberhaupt ooit eens geprobeerd heeft (is toch weer wat minder, vooral omdat ik dan ook twee gedeelten moet laten herbekleden, want één gedeelte van het zadel krijg je er natuurlijk nooit mooi bij).M3rcury schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 16:35:
[...]
Opnieuw bekleden kost je rond de 150 euro, en dat is vast een stuk mooier dan een reparatie set. Ik zou het dus opnieuw laten bekleden.
Zadel zit al primaVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:12:
en als je toch herbekleden overweegt, extra laagje schuim voor comfort of zo?
Precies, vooral voor de wat langere ritjesDECOY88 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 17:19:
[...]
haal dat laagje er maar afeen plank zit beter dan een wegzak kussen
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Vreselijke WEB 1.0 site.....
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mij gaat het ook om de kundigheid. Ik heb staan kijken bij mijn bandenboer, wat hij in een half uurtje kan lukt mij niet in een hele middag - als ik het gereedschap had - laat staan met het zelfde resultaat. Nee dat zijn die paar tientjes wel waard.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Een GSX-R is een lichte machine. In kilo's tenminsteUnbreukable schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:46:
Soortgelijke vragen zullen in dit topic wel vaker gesteld zijn maar 1500+ pagina's doorbladeren is me iets te veel...
Ik heb 2 maanden geleden mijn motorrijbewijs gehaald en nu wil ik ook een motor gaan kopen om op te rijden.
Vanaf dat ik een jaar of 10 ben wil ik al een GSX-R en nu 20 jaar later lijkt het er eindelijk van te gaan komen.
Er zijn mensen om mij heen die zeggen dat ik beter eerst een oude/lichte machine moet kopen en anderen zeggen dat ik moet kopen wat ik echt wil hebben. Inmiddels denk ik dat ik moet gaan kopen wat ik altijd al wilde hebben anders komt het er nooit meer van.
Het gaat geen nieuwe worden maar ik denk een 2007/2008 model. Ik twijfel nog tussen een 600 of een 750 en vroeg me af waar ik rekening mee moet houden qua onderhoud van een SuperSport en waar ik rekening mee moet houden bij aankoop van een dergelijke motor.
In het algemeen is een supersport helemaal niet zo moeilijk in de omgang. Ze wegen niet teveel, sturen en remmen als de beste en hebben een goed frame en vering waardoor je niet zo gauw voor verrassingen komt te staan (tenminste als je de vering en denping een beetje fatsoenlijk hebt afgesteld).
Enige minpuntjes zijn eigenlijk:
1. het erg lage stuur en de kleine stuuruitslag van sommige modellen. (met een iets hoger stuur is het makkelijker om korte bochten te draaien en leg je een motor net even makkelijker een bocht in)
2. het overschot aan vermogen. Om deze reden zou ik een 600 kiezen. Het koppel van een 600 bouwt geleidelijk op naarmate de toeren oplopen en daardoor is de eerste gasreaktie vrij goed te beheersen. Een 750 heeft veel meer kans om je te verrassen bij het uitkomen van een bocht of verlaten van een rotonde.
Een 600 is kwa vermogens afgifte ook nog ideaal, onder de 10.000 gebeurt er weinig.t_captain schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:45:
[...]
In het algemeen is een supersport helemaal niet zo moeilijk in de omgang. Ze wegen niet teveel, sturen en remmen als de beste en hebben een goed frame en vering waardoor je niet zo gauw voor verrassingen komt te staan (tenminste als je de vering en denping een beetje fatsoenlijk hebt afgesteld).
Het probleem zit alleen op het zadel.
Een ss is eigenlijk "te goed", precies zoals jij omschrijft, en de kans is dat je ongemerkt boven je kunnen gaat rijden. Dan moet je plots handelen als je met "200" die bocht in duikt.
Een sportmotor bedelt ook nog 's voortdurend om hard bereden te worden.
Dat lijkt me een gevaarlijke combinatie.
[ Voor 7% gewijzigd door BertV op 30-08-2012 08:55 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Als je voor het 2008 model gaat kijken, moet je alleen ff kijken of de spanningsregelaar vervangen is. Is dat niet het geval kan je dat alsnog (gratis) bij een Suzuki dealer laten doen. Verder is er weinig mis met een gsx-r en moet je gewoon op de standaard dingen letten.Unbreukable schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:46:
Soortgelijke vragen zullen in dit topic wel vaker gesteld zijn maar 1500+ pagina's doorbladeren is me iets te veel...
Thanks!
Veel mensen vinden een 750 over het algemeen iets prettiger rijden dan een 600, omdat de vermogens afgifte veel netter is. Hij loopt iets vloeiender door.
No signature required.
In de vakantie heb ik een motor gehuurd, een Suzuki GSR 750.
Ik moet zeggen dat dat toch een stuk prettig rijdt dan die hornet.
Je hebt meer vermogen, maar je gebruikt er maar een klein gedeelte van om soepel en vlot door te rijden.
Zelf zit ik voor me zelf ook te kijken naar een 750 om te kopen.
Zo'n Kawasaki Z750 lijkt me echt geweldig om op te beginnen, maar voorlopig eerst nog maar ff sparen.
Misschien begin volgend jaar in Maart ofzo maar eens kijken voor wat proefritjes
Blyatifull
Iedereen stuurde er mooi omheen.
Maar ff afgestapt en dat ding naar de berm gesleept
Idioot is dat hea. Allerlei brokstukken die je zo tegen kan komen. Zelf 1 keer achter een vrachtwagen gereden waar een koppelstuk van een spanband afwaaide (dat gedeelte waarmee je de band op spanning zet).frankivo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:08:
Kwam net op 70km weg een afschermnet van een vrachtwagen tegen
Iedereen stuurde er mooi omheen.
Maar ff afgestapt en dat ding naar de berm gesleept
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
ik zou ook zeker voor de 750 gaan als ik de keuze had, waarschijnlijk voor een k4 of 5, (zeker in geval van de 1000, wat een beest was dat)M3rcury schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:56:
[...]
Als je voor het 2008 model gaat kijken, moet je alleen ff kijken of de spanningsregelaar vervangen is. Is dat niet het geval kan je dat alsnog (gratis) bij een Suzuki dealer laten doen. Verder is er weinig mis met een gsx-r en moet je gewoon op de standaard dingen letten.
Veel mensen vinden een 750 over het algemeen iets prettiger rijden dan een 600, omdat de vermogens afgifte veel netter is. Hij loopt iets vloeiender door.
na 2005 werden ze volgens mij wat zwaarder ivm emissie normen en moest er onzin als een CAT in.
plus met 2005 ben je weer iets goedkoper uit,
en een 750 gaat je ook echt niet verrassen met berg koppel waar je voor moet uitkijken.
als je verstandig rijd in het begin kan je daar prima mee beginnen, en heb je heel veel potentieel in die motor om op door te groeien als rijder.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 09:36 ]
DrivinUCrazy schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:58:
In principe startklaar zegt ie dan. Op 13 hoog.
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 97% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
In Luxemburg (waar je sowieso in doorrijdmodus staat, wat een prachtwegen) kwamen we op 5 km, 4 koppelstukken en de volledige band tegen + een ölspur, wat overigens netjes aangegeven stond met bordjes. Even opletten dus. Gelukkig rijd ik niet op mijn grens, dus ik had alle mogelijkheid om nog te anticiperen.ROFLASTC schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:21:
[...]
Idioot is dat hea. Allerlei brokstukken die je zo tegen kan komen. Zelf 1 keer achter een vrachtwagen gereden waar een koppelstuk van een spanband afwaaide (dat gedeelte waarmee je de band op spanning zet).
Ik zou juist niet voor de 750 gaan. Ik vind de snelheidsbeleving op een 600 groter. Het verschil tussen weinig vermogen en veel vermogen is iets duidelijker aanwezig. En natuurlijk meer toeren bij een lagere snelheid. T gaat voor mij toch allemaal hard zat op een 600.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:33:
[...]
ik zou ook zeker voor de 750 gaan als ik de keuze had, waarschijnlijk voor een k4 of 5, (zeker in geval van de 1000, wat een beest was dat)
na 2005 werden ze volgens mij wat zwaarder ivm emissie normen en moest er onzin als een CAT in.
plus met 2005 ben je weer iets goedkoper uit,
en een 750 gaat je ook echt niet verrassen met berg koppel waar je voor moet uitkijken.
als je verstandig rijd in het begin kan je daar prima mee beginnen, en heb je heel veel potentieel in die motor om op door te groeien als rijder.
Edit: dat is trouwens ook de reden dat ik geen 1000 heb, t gaat gewoon allemaal te hard
[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 30-08-2012 10:16 ]
No signature required.
Voor snelheidsbeleving pak ik nog regelmatig mijn GSX400X
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 85% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()