Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Als je het niet erg vindt om op een wat oudere motor te rijden dan zou je bijvoorbeeld aan een Honda CB350F kunnen denken. Die heeft wel wat van zo'n commando weg en qua vermogen mag het (volgens mij) ook op licht rijbewijs.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:59:
[...]
Ik vreesde al op teentjes te trappen.Niet bedoeld als bashen, meer om mijn gebrek aan kennis te illustreren.
Dank voor alle reacties, en dan nog maar een beginnersvraagje:
Stel dat ik nou een zwak heb voor Norton Commando achtige modellen, moet ik dat dan de komende paar jaren gewoon uit mijn hoofd zetten of zijn er daar ook mogelijkheden?
Oh en ik haal denk ik inderdaad dingen door elkaar, ik zou voor 19 januari 2013 dus opgaan voor rijbewijs A beperkt en alles onder de 25 kw / Kw (?) mogen rijden?
En wat er voor de rest al staat, je hebt genoeg terugvoer setjes naar 25kw voor allerhande motoren. Dus wat dat betreft valt de beperking erg mee hoor.
Net even langs geweest bij de opheffingsuitverkoop, helaas was er niet veel meer. Maar wel wat LED knipperlampjes (en weerstanden etc) op de kop weten te tikken.
Ook een paar motor sokken en een zonnebril gekocht, alles bij elkaar was £61 (40%-60% korting), dus dat was geluk bij een ondelijk..
Hopelijk neemt iemand de keten over want het was wel 1 van mijn favoriete winkels..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik moet echt eens een keer er eens goed voor gaan zitten en een paar ontwerpjes maken en bouwen...
Die chinezen kunnen een hoop maar ik mis toch vaak net de details waardoor het dan eigenlijk toch weer net niet is.
ze hebben tenminste een ander blok dan die liggende cilinders die in de rest van skyteam brommertjes zit. 125 cc en nog geen 10 pkMafketel schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:29:
Die skyteam ace125 ziet er toch wel erg leuk uit.... helaas rijd dat ding 1:20 en komt niet lekker met het verkeer mee.
Ik moet echt eens een keer er eens goed voor gaan zitten en een paar ontwerpjes maken en bouwen...
Die chinezen kunnen een hoop maar ik mis toch vaak net de details waardoor het dan eigenlijk toch weer net niet is.
Vaak bu'j te bang!
Het is wel 10pk op 80kg. Scheelt toch weer een beetje.PilatuS schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:25:
10pk is wel heel erg weinig. Zelfs mijn woon/werk scooter die volledig standaard is met alleen een andere uitlaat heeft al iets van 4pk.
De Skyteam Ace is alleen wel vreselijk duur voor een Chinees. 1.599 / 1.799 euro voor de 50cc en 125cc. Een Honda Vision kost 1.699 / 1.899 euro voor de 50cc en 110cc. Nu kun je een scooter niet met een Ace vergelijken, maar de Honda zal minder afschrijven en kwalitatief veel beter zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2012 22:48 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik had toch wel even gestopt om te vragen of ik ze de volgende keer maar gewoon van de dijk moet rossen.-tom-562 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:02:
Had trouwens met een mooie actie op de dijk bij Amerongen, groepje van 2x2 wielrenners 500 meter voor me, gaan ze ineens in een rij van 4 breed fietsen. Ik kom in de 3 aanrijden, redelijk in toeren, en ga naar de 2 en ff naar de 1, ze gingen gewoon niet aan de kant en konden me horen, klootzakkendus ik rij er in 1 meter achter, trek de koppeling in en gaf een stoot gas
1 van die wielerenners viel bijna van zn fiets af van de schrik
daarna waren zo boos
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
gewoon er achter gaan rijden met je claxon in gedrukt...-tom-562 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:02:
Had trouwens met een mooie actie op de dijk bij Amerongen, groepje van 2x2 wielrenners 500 meter voor me, gaan ze ineens in een rij van 4 breed fietsen. Ik kom in de 3 aanrijden, redelijk in toeren, en ga naar de 2 en ff naar de 1, ze gingen gewoon niet aan de kant en konden me horen, klootzakkendus ik rij er in 1 meter achter, trek de koppeling in en gaf een stoot gas
daarna waren zo boos
met gehoor bescherming in is het nog niet zo irritant, maar voor die wielrenners is dat na 10 second behoorlijk vervelend... en de politie kan er niets van zeggen.
Niet dat ik ooit wat kocht bij HG maar waarom gingen ze stuk?
And it goes BRAAAAAPP!
recessie blijkbaar... en het feit dat ik al mijn spul al heb en dus al een jaar er niks gekocht hebROFLASTC schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:19:
[...]
Niet dat ik ooit wat kocht bij HG maar waarom gingen ze stuk?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Sja. Zware tijden nog steeds. Persoonlijk ga ik dit jaar eens loeren naar een maatpak. Lange spijker wordt nog steeds niet verkocht bij de H&MToolkiT schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 00:28:
[...]
recessie blijkbaar... en het feit dat ik al mijn spul al heb en dus al een jaar er niks gekocht heb
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Wát een ontmoedigingsbeleid weer. Motorrijden zou juist aangemoedigd (elke motorrijder betekent een auto minder op de weg; minder vervuiling, minder slijtage aan de weg, etc.) moeten worden en niet ontmoedigd moeten worden met dit soort gekkigheid.
Dat motoren liever zijn voor het wegdek en veel beter voor de doorstroming staat daarentegen als paal boven water.
Oslik blyat! Oslik!
Doe als een wielrenner zou doen, niet kijken en tussendoor inhalen. Ik zou tussen de 2e en 3e mikken-tom-562 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:02:
daarna waren zo boos
Om mezelf maar eens te quoten:
M'n neefje had bij dezelfde rijschool in een paar lessen z'n A-rijbewijs binnen.Rukapul schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:57:
Ik ben juist voor een goede kleine rijschool
Had ooit eens een intake bij een grote rijschool gedaan en die wilden me meteen een pakket van 14 lessen aansmeren voor de voertuigbeheersing (AVB) en Mrs. Rukapul nog een stuk meer, terwijl we bij de kleine rijschool waar we uiteindelijk hebben gelest binnen 9 lessen klaar waren (als het aan de eigenaar had gelegen nog 1 of 2 lessen minder). Idem voor verkeersdeelneming (AVD).
Het klinkt voor de hand liggend, maar dat ligt aan jezelf. Als je 5 jaar op een scooter hebt gereden en al met een goede controle op de motor stapt denk ik 3/4u. Als je echt een beginner bent kan het wel 8u of meer zijn (je moet alle onderdelen voldoende/goed kunnen).Christoph schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:13:
Iemand een goede indicatie hoeveel uur je nodig hebt voor AVB? Ik heb helaas een rijschool te pakken die echt probeert elk uur extra eruit te krijgen... Erg jammer. Verder bevalt het lessen prima!
Als dit de argumenten zijn dan zouden feitelijk alleen motorscooters toegelaten moeten worden. Alleen die kunnen bij benadering elk van de argumenten (ruimte, vervuiling, slijtage) waarmaken.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:01:
Wát een ontmoedigingsbeleid weer. Motorrijden zou juist aangemoedigd (elke motorrijder betekent een auto minder op de weg; minder vervuiling, minder slijtage aan de weg, etc.) moeten worden en niet ontmoedigd moeten worden met dit soort gekkigheid.
Alleen als je met lege zijspan rijdt toch?t_captain schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:12:
[...]
Doe als een wielrenner zou doen, niet kijken en tussendoor inhalen. Ik zou tussen de 2e en 3e mikken
Eigenlijk net zoals je op de middelbare school zou doen als fietsende chicanes je niet lieten inhalen. Ondertussen trap je ook nog even de achterlichten links en rechts eraf. Good old times. Hmmm, wat voor smiley is gepast als je het werkelijk een keer hebt uitgevoerd?t_captain schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:12:
[...]
Doe als een wielrenner zou doen, niet kijken en tussendoor inhalen. Ik zou tussen de 2e en 3e mikken
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 23-08-2012 09:34 ]
Rukapul schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:33:
[...]
Eigenlijk net zoals je op de middelbare school zou doen als fietsende chicanes je niet lieten inhalen. Ondertussen trap je ook nog even de achterlichten links en rechts eraf. Good old times. Hmmm, wat voor smiley is gepast als je het werkelijk een keer hebt uitgevoerd?![]()
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Uiteindelijk ingehaald omdat ik dacht dat hij me gezien had en naar rechts ging, maar dat bleek toch gewoon een zwalk te zijn waarna de beweing naar links weer ingezet werd
Wat had ik graag een raketwerper respectievelijk kraaiepoten bij me gehad.
loltheHoff schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:23:
[...]
Alleen als je met lege zijspan rijdt toch?
Een Yoshimura werkt beter (en is leuker
Vaak bu'j te bang!
Ik had een paar jaar terug de mijne eens gebruikt toen een meisje in een auto zonder kijken naar de linkerbaan kwam terwijl ik daar al reed, die schoot van schrik zowat de vluchtstrook op
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zag laatst een promotruck door centrum van Amsterdam rijden die zulke vuurballen aan het uitspuwen was... Best leip, met alle boompjes langs de gracht
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Zonne grote voorbal jonguh!!JanPedaal schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:08:
Toch maar asbest overalletje aan op de motor met zo'n "uitlaat", lijkt me.
Zag laatst een promotruck door centrum van Amsterdam rijden die zulke vuurballen aan het uitspuwen was... Best leip, met alle boompjes langs de gracht
Een bekende van me had met slechts 1 lesuurtje z'n AVB gehaald. Scheelt wellicht dat hij schakelen e.d. gewend is uit het brommer tijdperk en motorcrossen, maar toch knap.Christoph schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:13:
Iemand een goede indicatie hoeveel uur je nodig hebt voor AVB? Ik heb helaas een rijschool te pakken die echt probeert elk uur extra eruit te krijgen... Erg jammer. Verder bevalt het lessen prima!
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Wil je niet meer mijn onderschift stelen
als het past, past hetRukapul schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:33:
[...]
Eigenlijk net zoals je op de middelbare school zou doen als fietsende chicanes je niet lieten inhalen. Ondertussen trap je ook nog even de achterlichten links en rechts eraf. Good old times. Hmmm, wat voor smiley is gepast als je het werkelijk een keer hebt uitgevoerd?![]()
Echt iets voor mensen met zingende kreeften aan de muur.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Tsja ik zat ook eerst bij een kleine rijschool, en dat duurde en duurde maar. Uiteindelijk bij een grote rijschool gegaan, kleinste pakket hoeven nemen wat ze hadden en binnen no time mijn rijbewijs. Kon dus toch wel.Rukapul schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:20:
Ergens tussen de 3 en de 12?
Om mezelf maar eens te quoten:
[...]
M'n neefje had bij dezelfde rijschool in een paar lessen z'n A-rijbewijs binnen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Iemand tips? Het liefst heb ik zo'n ding wat je over je oor schuift waar simpelweg meer decibels uitkomen dan de iPhone koptelefoon zelf
je kan van die bluetooth headsets kopen die in je helm zitten...Blue-eagle schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:49:
Heeft iemand trouwens enige idee op welke manier ik TomTom (voor de iPhone) fatsoenlijk kan laten communiceren met mijn oren? In geen enkele motorzaak in Amsterdam lijken ze oorstukken te verkopen. De koptelefoontjes die bij de iPhone horen zijn bij lange na niet luid genoeg. Een in-ear koptelefoon is me aangeraden, maar dat lijkt me pijnlijk worden na verloop van tijd.
Iemand tips? Het liefst heb ik zo'n ding wat je over je oor schuift waar simpelweg meer decibels uitkomen dan de iPhone koptelefoon zelfOf beperkt de iPhone zelf de geluidsopbrengst?
http://www.gps-garmin.nl/headsets.html
steveman schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:22:
[...]
Echt iets voor mensen met zingende kreeften aan de muur.
Grotendeels gaat dit op, houdt er wel rekening mee dat veel motoren geen katalysator hebben. Met minder brandstof kan er meer vervuiling in de lucht komen.dion_b schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:11:
Minder vervuiling lijkt me sterk, motoren verbruiken ondertussen structureel meer dan kleine auto's. Ongeacht wat onzinmetingen op loopband voor CO2 beweren, verbruikte brandstof = vervuiling.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
in earsBlue-eagle schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:49:
Heeft iemand trouwens enige idee op welke manier ik TomTom (voor de iPhone) fatsoenlijk kan laten communiceren met mijn oren? In geen enkele motorzaak in Amsterdam lijken ze oorstukken te verkopen. De koptelefoontjes die bij de iPhone horen zijn bij lange na niet luid genoeg. Een in-ear koptelefoon is me aangeraden, maar dat lijkt me pijnlijk worden na verloop van tijd.
Iemand tips? Het liefst heb ik zo'n ding wat je over je oor schuift waar simpelweg meer decibels uitkomen dan de iPhone koptelefoon zelfOf beperkt de iPhone zelf de geluidsopbrengst?
2 woorden, 1 cijfer:Blue-eagle schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:49:
Sena SMH5
Meesterlijk ding. Heb hem sinds een aantal dagen.
Sena probeert de motor communicatie markt open te breken. Super goede features, makkelijke bediening, stereo geluid etc etc. Alles wat de dure (200,-) modellen ook hebben, maar dan voor 100,-.
Lekker muziek luisteren, tomtom, bellen (indien je dat wil..) en natuurlijk met elkaar ouwe hoeren.
Reviews spreken voor zich.
/edit:
En je kan je oordoppen inhouden als je gehoor je lief is... iets wat bij mijn bovenbuurman niet kan.
[ Voor 5% gewijzigd door ixl85 op 24-08-2012 10:55 ]
Zóó relaxt om bij het draaien van je hoofd niet steeds zo'n oortelefoondraadje te voelen bewegen, of erger nog, klem voelen zitten.
En gewoon goede gehoorbescherming kunnen gebruiken tegelijkertijd. Me gusta!
Ook de eenvoudige bediening is erg relaxt. Draaien voor volume, even inhouden voor pauze. De microfoon heb ik overigens niet getest, bellen op de motor heb ik mooi geen zin in, en ik rij toch altijd alleen.
En desgewenst is er voor een relatief laag bedrag ook nog de zwaardere speakerset beschikbaar van het 10 model. Al ben ik zelf al tevreden met het geluid bij 140
[ Voor 41% gewijzigd door steveman op 24-08-2012 11:06 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Enige nadeel van die meuk is dat je regelmatig de eerste seconde van de instructies van de navigatie mist.
ixl85 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 10:55:
[...]
2 woorden, 1 cijfer:
Sena SMH5
Meesterlijk ding. Heb hem sinds een aantal dagen.
Sena probeert de motor communicatie markt open te breken. Super goede features, makkelijke bediening, stereo geluid etc etc. Alles wat de dure (200,-) modellen ook hebben, maar dan voor 100,-.
Lekker muziek luisteren, tomtom, bellen (indien je dat wil..) en natuurlijk met elkaar ouwe hoeren.
Reviews spreken voor zich.
/edit:
En je kan je oordoppen inhouden als je gehoor je lief is... iets wat bij mijn bovenbuurman niet kan.
Klinkt goed, maar hoe is het volume? Met mijn oordoppen in hoor ik vrij weinig bij 100+ met de goedkoopste speakers van Louis of eBay meuk. Wil dit een beetje hard?steveman schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:02:
^^Dat onlangs aangeschaft en ik wil echt niet meer anders!
Zóó relaxt om bij het draaien van je hoofd niet steeds zo'n oortelefoondraadje te voelen bewegen, of erger nog, klem voelen zitten.
En gewoon goede gehoorbescherming kunnen gebruiken tegelijkertijd. Me gusta!
Ook de eenvoudige bediening is erg relaxt. Draaien voor volume, even inhouden voor pauze. De microfoon heb ik overigens niet getest, bellen op de motor heb ik mooi geen zin in, en ik rij toch altijd alleen.
En desgewenst is er voor een relatief laag bedrag ook nog de zwaardere speakerset beschikbaar van het 10 model. Al ben ik zelf al tevreden met het geluid bij 140
Lijkt me toch stug dat speakers het windgeruis niet kunnen overstemmen (zeker als je ook meeweegt dat de filters in oordoppen de nuttige frequenties minder dempen).
Duurde hier even voordat ik 't door had, de SMH10 is wel even 100 euro duurder.
Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work
Ik heb in mijn C3 een plekje waar de oordoppen moeten zitten, dus dat zou goed moeten zitten.Rukapul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 11:24:
Heb je die speakers dan wel precies ter hoogte van je oor?
Lijkt me toch stug dat speakers het windgeruis niet kunnen overstemmen (zeker als je ook meeweegt dat de filters in oordoppen de nuttige frequenties minder dempen).
[ Voor 83% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Natuurlijk niet zo hard als je achter je bureau zit met een koptelefoon op... Maargoed, je zit immers op een motor
Waar haal je die Sena SMH5? (België..)ixl85 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:09:
Het geluid van de SMH5 is goed. Op de snelweg hoor ik mn muziek prima, zelf bij +150km/h.
Natuurlijk niet zo hard als je achter je bureau zit met een koptelefoon op... Maargoed, je zit immers op een motor
Waarvoor gebruiken jullie je intercom vooral? Voor motor<>motor communicatie, voor rijder<>duo communicatie, navigatie, muziek of bellen?
Ach, het is vrijdagmiddag, we gooien er een poll tegenaan:
Poll: Waarvoor gebruik jij je intercom vooral?
• motor<>motor communicatie
• rijder<>duo communicatie
• Muziek
• Navigatie
• Bellen
Ook een poll maken? Klik hier
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
muziek van me zumo660DrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:20:
Waarvoor gebruiken jullie je intercom vooral? Voor motor<>motor communicatie, voor rijder<>duo communicatie, navigatie, muziek of bellen?
Enige nadeel is de prijs, mocht ik zo'n set willen (250 euro) en twee van die porto's (eentje voor het vrouwtje) (kleine 90 euro per stuk) dan ben ik 430 euro kwijt.
[ Voor 7% gewijzigd door Daffie op 24-08-2012 15:07 ]
https://freight.associates
http://gps.nl/sena_smh5.htmlBlue-eagle schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:20:
Weet iemand ook dealers in NL waar die SMH5 te koop is? Ik heb 'm namelijk ASAP nodig, online bestellen op hun eigen site kan alleen in de VS en CanadaHet ziet er op papier in ieder geval briljant uit.
http://link.marktplaats.nl/587276739
http://www.vangervenmotoren.nl/communicatie-sena-smh5.html
Allemaal rond de € 120. Goedkoper heb ik nog niet gevonden.
[ Voor 6% gewijzigd door frankivo op 24-08-2012 15:22 ]
Dank!frankivo schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:21:
[...]
http://gps.nl/sena_smh5.html
http://link.marktplaats.nl/587276739
http://www.vangervenmotoren.nl/communicatie-sena-smh5.html
Allemaal rond de € 120. Goedkoper heb ik nog niet gevonden.
Nu ben ik op zoek naar een kwaliteits webshop, eerder zag ik hier motozoom voorbijkomen, maar ik vroeg me af of iemand hier nog wat aanbevolen websites heeft.
Trouwens enorm genoten van m'n eerste les, ik heb nog geen autorijbewijs (wel bijna gehaald paar jaar geleden) en was daarom wat zenuwachtig om op de weg te rijden, maar eigenlijk vanaf minuut één een heel uur lang gereden zonder problemen, ook schakelen ging eigenlijk vanzelf. Stuk leuker dan een auto, ben blij dat ik eerst voor motor ga nu!
bestel niks bij een webshop maar ga gewoon passen. je zal ervan schrikken wat voor verschillende maten je tussen modellen en merken verschiltGideonnn schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:44:
Na mijn eerste les maar meteen besloten dat ik alvast handschoenen en laarzen aan wil schaffen, aangezien die rijschool-handschoenen zon 50 liter zweet per dag te verduren krijgen zijn ze nogal 'onfris' en omdat ik geen stevige schoenen heb is een goed paar ook nooit weg natuurlijk.
Nu ben ik op zoek naar een kwaliteits webshop, eerder zag ik hier motozoom voorbijkomen, maar ik vroeg me af of iemand hier nog wat aanbevolen websites heeft.
Trouwens enorm genoten van m'n eerste les, ik heb nog geen autorijbewijs (wel bijna gehaald paar jaar geleden) en was daarom wat zenuwachtig om op de weg te rijden, maar eigenlijk vanaf minuut één een heel uur lang gereden zonder problemen, ook schakelen ging eigenlijk vanzelf. Stuk leuker dan een auto, ben blij dat ik eerst voor motor ga nu!
waar kom je ergens vandaan?
In de buurt van Den Bosch.
Edit: De enige die ik ken is MotoPort, maar bleek groter te zijn dan ik dacht! Morgen maar eens een kijkje nemen.
[ Voor 49% gewijzigd door Gideonnn op 24-08-2012 17:01 ]
Ik heb het liefst zo min mogelijk batterijen enzo. De autocom die gewoon op de accu zit en de headset met een draad (geen last van als je 'm goed monteert) werkt altijd. Ook heeft een systeem dat op de accu werkt minder te maken met stroom sparen (wat zo'n draadloos ding wel heeft) en dat heeft gevolgen voor geluidskwaliteit/ruisonderdrukking/volume en/of uiteindelijk de prijs.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
In Den Bosch zitten inderdaad eigenlijk MotoPort, en V.D. Heijden motors. Over die tweede heb ik echter best wat negatieve verhalen gehoord, maar ik ben daar zelf eens gaan kijken om wat helmen te passen, en dat beviel me op zich wel. Personeel was behulpzaam, ze hadden redelijk wat keus (maar minder dan MotoPort), prijs was niet verkeerd. Dus voor kleding kun je misschien daar wel kijken, voor motoren zou ik niet doen.Gideonnn schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:53:
Hmm ja, dat klopt, vervelend!
In de buurt van Den Bosch.
Edit: De enige die ik ken is MotoPort, maar bleek groter te zijn dan ik dacht! Morgen maar eens een kijkje nemen.
Wat Decoy88 al zei: Beter ga je gewoon passen bij een zaak én koop je 't daar als 't de eerste keer is dat je iets aanschaft. Goed advies is veel meer waard dan een paar knaken voordeel op een item wat achteraf niet bevalt.Gideonnn schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:44:
Na mijn eerste les maar meteen besloten dat ik alvast handschoenen en laarzen aan wil schaffen, aangezien die rijschool-handschoenen zon 50 liter zweet per dag te verduren krijgen zijn ze nogal 'onfris' en omdat ik geen stevige schoenen heb is een goed paar ook nooit weg natuurlijk.
- Huybers in Schijndel heeft ook behoorlijk wat kleding én veel motoren + een érg goede werkplaats.
- In Rijën heb je nog MC RIjën en Divmo vlakbij elkaar zitten. Beide hebben vrij veel kleding.
- In Made zit van Meel welke ook veel kleding heeft.
- In Middelbeers zit Moto-Point met alléén maar kleding (ook op Zondag open).
- In Eindhoven zit MotoModa met óók alleen maar kleding, daar in de buurt zit ook nog een Motoport (Veldhoven) die ook héél veel heeft (Motoport is een franchise, zaken zijn niet met elkaar te vergelijken).
Ik weet niet wat je voor een toekomstplannen hebt qua motorgebruik maar als je alleen maar met goed weer wil gaan rijden dan zou ik (persoonlijk) eens gaan kijken naar een paar "Rev-It Stream" handschoenen óf een gelijksoortige variant van een ander merk. Tot een graad of 10 buitentemperatuur zijn die dingen ideaal.... en met deze temperaturen helemaal, bovendien heb je met dat soort handschoenen een erg fijn "gevoel" aangaande de controle over je fiets omdat ze dun zijn waar 't kán en beschermend waar 't móet middels kevlar/carbon stukken.
Als je ook in de "echte" winter wil gaan rijden dan heb je eigenlijk sowieso 2 paar handschoenen (en laarzen nodig)
En @ Daffie: Mijn Yammie komt ook bij vd. Heijden weg. Die zaak is gewoon oké (ook al heb ik m'n 2012 Yammie weer elders in 't onderhoud).... Mensen moeten niet blijven refereren naar zaken van járen geleden/uit de "volksmond" welke stammen uit de tijd dat ik nog rondreed op een Honda MB-X (25 jaar geleden, ofzo... Toen tellers terugdraaien nog een standaard handeling bij een beurt was).
[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 24-08-2012 19:24 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dure grap als je over gaat op een andere helmDrivinUCrazy schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 13:20:
Ik heb er nog geen, maar het lijkt me wel handig. Aan de andere kant, nu mis ik het niet. Ik rij meestal alleen, dus voor de communicatie hoeft het niet echt. Als ik een communicatiesetje zou pakken, zou ik persoonlijk wel de Schuberth SRC nemen, maar dat wordt meer bepaald door mijn helm (Schuberth S2) die daar al is op voorbereid. Aan de andere kant, die is wel enorm prijzig, en dan ook alleen compatibel met deze helm!
Luister meestal radio dus maar op muziek gestemdWaarvoor gebruiken jullie je intercom vooral? Voor motor<>motor communicatie, voor rijder<>duo communicatie, navigatie, muziek of bellen?
Ach, het is vrijdagmiddag, we gooien er een poll tegenaan:
Poll: Waarvoor gebruik jij je intercom vooral?
• motor<>motor communicatie
• rijder<>duo communicatie
• Muziek
• Navigatie
• Bellen
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik denk dat ik zo'n 2 uur per week de headset gebruik met radio en volgens mij zit er meer dan 2 maanden tussen opladen. Opladen kan ook vrijwel overal aangezien dat eenvoudig via een USB aansluiting gaat. Ga je een week toeren met 10uur per dag op de motor en tentje 's avonds dan zou het wellicht een keer krap kunnen worden al moet je een eind kunnen komen door op te laden met de accu van de motor.mphilipp schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:19:
Een groot nadeel van die bluetooth draadloze dingen vind ik dat je dan wéér iets op batterijen hebt dat elke dag opgeladen moet worden.
In Eindhoven heb je ook nog Hein Gericke tegen het centrum aan en in Eindhoven Noord heb je nog een outlet met heel veel spul.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:50:
• In Eindhoven zit MotoModa met óók alleen maar kleding, daar in de buurt zit ook nog een Motoport (Veldhoven) die ook héél veel heeft (Motoport is een franchise, zaken zijn niet met elkaar te vergelijken).
Wij hebben in alle vier de zaken motorkleding/-helmen gekocht en weinig reden tot klagen. Het assortiment verschilt van winkel tot winkel (de prijzen ook) maar allemaal zijn ze service gericht en kun je er prima kopen. Hooguit dat je bij MotoPort er tegenaan loopt dat het typisch een grotere winkel is: enerzijds commercieler en anderzijds meer personeel dat soms elkaar belangrijker vindt dan de klant.
[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 24-08-2012 19:37 ]
Precies. En aangezien ik meestal alleen rijd, en ik sinds afgelopen week zelfs de duoseat heb afgedekt met een cover omdat er toch nooit iemand achterop zit (ziet er erg strak uit trouwens!), heeft een communicatiesetje niet veel nut. Radio/muziek luisteren zou ik er dan wel mee doen, en vooral de navigatie moet ik kunnen horen. Nu neem ik voor ritten naar afspraken op onbekende bestemmingen standaard de auto, omdat ik daar wél navigatie heb.Rukapul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:29:
[...]
Dure grap als je over gaat op een andere helm
Ik ben hardstikke tevreden met mijn Schuberth helm. Maar om nou een helm op mijn kop te hebben die inclusief luxe accessoires even duur wordt als de rest van mijn pak...
Voorlopig geniet ik dus maar vooral van het geluid van de wind.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 24-08-2012 20:26 ]
Inderdaad... Kwestie van 5 minuten. Even je kussens uit je helm halen, draadje trekken, klaar. Besides, we zitten op tweakers... dit zal niet het eerste apparaat zijn dat je installeert.Rukapul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:25:
Maar waarom dan je beperken tot de Schuberth meuk? Die generieke setjes zijn best eenvoudig te monteren op de meeste helmen en veel goedkoper.
Qua turbulentie/druk hoef je het niet te laten. Ik merk er niks van, je gaat er in elk geval niet meer benzine door verbruiken.. (misschien wel als je wat goede muziek op zet
/edit
Ow, betreft den bosch en motor tokos:
Motozoom in utrecht
Van gerven (vlak bij eindhoven)
Motoport vind ik qua merken best beperkt (spreekt me niet zo aan...)
Van der heyden is ook goed. Veel Macna en Revit.
[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 24-08-2012 21:23 ]
Dankje voor de lijst, is flink wat zeg! Het word primair vervoer voor mij, dus ja ik ga ook in de echte winter rijden, alleen niet wanneer er sneeuw op de weg ligt.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:50:
[...]
[knip]
Ik weet niet wat je voor een toekomstplannen hebt qua motorgebruik maar als je alleen maar met goed weer wil gaan rijden dan zou ik (persoonlijk) eens gaan kijken naar een paar "Rev-It Stream" handschoenen óf een gelijksoortige variant van een ander merk. Tot een graad of 10 buitentemperatuur zijn die dingen ideaal.... en met deze temperaturen helemaal, bovendien heb je met dat soort handschoenen een erg fijn "gevoel" aangaande de controle over je fiets omdat ze dun zijn waar 't kán en beschermend waar 't móet middels kevlar/carbon stukken.
Als je ook in de "echte" winter wil gaan rijden dan heb je eigenlijk sowieso 2 paar handschoenen (en laarzen nodig)
[knip]
Winterhandschoenen is van een andere orde, want dan wil je wel goed spul hebben tegen zowel kou als nattigheid
zolang je ze niet test kan je zelfs zonderGideonnn schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:15:
Ahh oke, dan kan ik voor nu gewoon cheap handschoenen halen tot de winter, doet dat niet af aan de veiligheid?
Ik heb gewoon een rothekel aan dat opladen. Het zijn dingen waar je aan moet denken/voor in de gelegenheid moet zijn. Ik hou daar niet van, want je zult zien dat het een keer niet uitkomt.Rukapul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:29:
[...]
Ik denk dat ik zo'n 2 uur per week de headset gebruik met radio en volgens mij zit er meer dan 2 maanden tussen opladen. Opladen kan ook vrijwel overal aangezien dat eenvoudig via een USB aansluiting gaat. Ga je een week toeren met 10uur per dag op de motor en tentje 's avonds dan zou het wellicht een keer krap kunnen worden al moet je een eind kunnen komen door op te laden met de accu van de motor.
Maar dat is dus mijn persoonlijk idee. Afhankelijkheden hou ik niet van. Handenbindertjes noemt een vriend van me het. De draad werkt altijd (bluetooth wil nog wel eens een keer staken, ook leuk) en ik heb er gewoon geen omkijken naar. Nooit.
Dat en ik kon die Autocom set een keer voordelig kopen. Hij was toen maar een klein beetje duurder dan dat ding wat je aan je helm klikt. Dus dan is voor mij de keuze simpel.
Is inmiddels gestopt. Misschien kan je nog het staartje van de opheffingsuitverkoop meemaken, maar ik betwijfel of ze nog iets te koop hebben.wimmel_1 schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:50:
[...]
- In Middelbeers zit Moto-Point met alléén maar kleding (ook op Zondag open).
Jammer, want van alle motorzaken die ik ken was het met kop en schouders de meest klantvriendelijke.
Entropy isn't what it used to be
And it goes BRAAAAAPP!
Tongelresestraat.Rukapul schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:34:
[...]
In Eindhoven heb je ook nog Hein Gericke tegen het centrum aan
Dr Cuyperslaanen in Eindhoven Noord heb je nog een outlet met heel veel spul.
Ik begrijp de smiley niet. Deze fiets is duidelijk van een dame die erg veel van haar fiets houdt. Tot in de kleinste details is het design doorgevoerd. Dat het niet jouw smaak is, so what? Ik vind het op zich wel grappig. Alleen de spiegels hadden wat minder bling gemogen.
Nu hoop ik alleen dat ze het ding ook gebruikt om op te rijden, in plaats van alleen te showen. Uiteindelijk gaat het immers om het rijden, en niet om de looks.
Dammn.... Zie 't net op d'r site staan inderdaad. Vandaag de allerlaatste dagder_joachim schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 08:42:
[...]
Is inmiddels gestopt. Misschien kan je nog het staartje van de opheffingsuitverkoop meemaken, maar ik betwijfel of ze nog iets te koop hebben.
Jammer, want van alle motorzaken die ik ken was het met kop en schouders de meest klantvriendelijke.
Jammer. Was altijd een érg fijne zaak om even binnen te lopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 26-08-2012 12:29 ]
Edit: Met dichter in de buurt bedoel ik meer gewoon in Nederland. Woon zelf in Brabant.
[ Voor 10% gewijzigd door Daffie op 26-08-2012 15:42 ]
Als je een week of 3 kunt wachten dan pik ik wel een keer zo'n ding voor je op
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 26-08-2012 15:51 ]
http://www.motozoom.nl/we...4&SToken=B1F22A45B2CECC1ADaffie schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 15:41:
Ik zag net op louis.de deze helm-en-jas-en-extra's ophang constructie en die vind ik best handig. Maar weet iemand of deze dingen ook dichter in de buurt verkrijgbaar zijn? Op zich is 20 euro niks mis mee maar d'r komt dan nog een kleine 8 euro verzendkosten bij zag ik.
Edit: Met dichter in de buurt bedoel ik meer gewoon in Nederland. Woon zelf in Brabant.
26,95, 1 euro goedkoper dus als je het daar ophaalt. Maar dan heb je weer benzinekosten
Bij rad.eu staat ie voor 38,44, flink duurder. Ik denk dat je het niet veel goedkoper gaat vinden dan 20 + verzendkosten..
[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 26-08-2012 15:50 ]
Ik weet dat het met mijn 350Z (auto) ongeveer 12.000 in de winter was, en 15.000 afgelopen voorjaar, scheelt dit met fietsen ook zoveel? (zit te kijken naar een aantal triumphs, die nu tussen de 8 en 10.000 te koop staan, maar gezien ik mijn rijbewijs niet voor half october zal hebben vraag ik me af of het verstandig is om dan october (herfst) te kopen, en maar een paar keer te kunnen rijden, (moet december t/m februari weer in buitenland werken), of wachten tot februari/maart, met het risico dat het voorjaar weer in de bol slaat en alles weer duurder wordt.
(heb garage waar mijn 350Z & de evt. Triumph gezellig op me kunnen wachten als ik wel in najaar koop)
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 91% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Een tweedehands Street-Triple van een jaar of 3 oud kost vaak maar nét €1500,- minder dan een gloedje nieuwe.
Zelfde geldt overigens bij meerdere merken/modellen....
Oohw... En laat je in Februari niet verlijden tot een "Beurskorting" op de motorbeurs.... Die zelfde fietsen staan de weken vóór en ná de beurs vaak tegen lagere prijzen bij de dealers binnen
En als je dan voor nieuw gaat, ga dan aan het eind van het jaar of echt in januari. Dealers moeten dan hun voorraden bestellen en kunnen ze dus meer korting geven.wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:03:
Ik weet niet naar wát voor een Triumph je wil gaan kijken maar als je in de gelegenheid bent om een nieuwe te kopen dan zou ik daar voor gaan.
Een tweedehands Street-Triple van een jaar of 3 oud kost vaak maar nét €1500,- minder dan een gloedje nieuwe.
Oohw... En laat je in Februari niet verlijden tot een "Beurskorting" op de motorbeurs.... Die zelfde fietsen staan de weken vóór en ná de beurs vaak tegen lagere prijzen bij de dealers binnen
No signature required.
als je niks koopt hebben ze niksGideonnn schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:26:
Kijk, nuttige info! Is het prijsverschil ook merkbaar als je op marktplaats, zonder tussenkomst van een dealer, een tweede hands motor koopt? Ik ben namelijk (hopelijk) net voor het einde van het jaar klaar met lessen en ik wil het liefst wel meteen rijden natuurlijk. Maar ik heb altijd het gevoel dat die dealers je meteen uitzuigen, net als bij de verkoop an auto's, of is dat minder?
voor hun 10 anderen
[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 26-08-2012 22:10 ]
Een Street is tweedehands naar verhouding erg duur. Of niet redelijk geprijsd, het is maar van welke kant je het bekijkt. Een Daytona bijvoorbeeld maakt een veel groter verschil, dan is het bv 9000 vs 12500 euro.wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:03:
Ik weet niet naar wát voor een Triumph je wil gaan kijken maar als je in de gelegenheid bent om een nieuwe te kopen dan zou ik daar voor gaan.
veel vraag weinig 2e hands. maakt ze duur. zijn er veel 2e hands en weinig vraag maakt ze geen klap waardt_captain schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:13:
[...]
Een Street is tweedehands naar verhouding erg duur. Of niet redelijk geprijsd, het is maar van welke kant je het bekijkt. Een Daytona bijvoorbeeld maakt een veel groter verschil, dan is het bv 9000 vs 12500 euro.
Ben verliefd op de Speed Triple 1050, ben er toch al redelijk wat tegen gekomen tussen de 8K en de 10K, uit 2009/2011 met minder dan ~10K kilometers en veel extra's, tegen de ~14K die ze kaal nieuw moeten kosten, plus dat de koplampen van de nieuwe niet meer rond zijn, en ze de body smaller gemaakt hebben, wat in mijn ogen een dikke fail is.wimmel_1 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 18:03:
Maar je hebt gelijk, de waarde gaat niet heel erg hard naar beneden, vandaar ook mijn vraag, het zou mooi zijn als de exemplaren die nu rond de 9500 weggaan rond oktober voor onder de 9 of zelfs 8,5 te koop zouden komen, zou precies uitkomen met de spaarcentjes.
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
er is vraag naar een model dat niet meer nieuw te krijgen is. je bent niet de enigste die die nieuwe lampen niks vindzion schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:55:
[...]
Ben verliefd op de Speed Triple 1050, ben er toch al redelijk wat tegen gekomen tussen de 8K en de 10K, uit 2009/2011 met minder dan ~10K kilometers en veel extra's, tegen de ~14K die ze kaal nieuw moeten kosten, plus dat de koplampen van de nieuwe niet meer rond zijn, en ze de body smaller gemaakt hebben, wat in mijn ogen een dikke fail is.
Maar je hebt gelijk, de waarde gaat niet heel erg hard naar beneden, vandaar ook mijn vraag, het zou mooi zijn als de exemplaren die nu rond de 9500 weggaan rond oktober voor onder de 9 of zelfs 8,5 te koop zouden komen, zou precies uitkomen met de spaarcentjes.
Ik wil inderdaad een veel gekochte motor, maar het probleem zit hem in het budget, dat is niet zo groot namelijk.DECOY88 schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 21:28:
[...]
als je niks koopt hebben ze niksmaak daar gebruik van
voor hun 10 anderenvooral als je een 13 in een dozijn fiets wil waar er 100 van te koop staan
Begin van de winter maar eens met 't kijken naar een overjarig 2010/2011 (showroom) model bij de officiële dealers... Waarschijnlijk betaal je daar al minder voor dan voor een 2009 fiets bij een handelaar/particulier.Gideonnn schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 23:22:
[...]
Ik wil inderdaad een veel gekochte motor, maar het probleem zit hem in het budget, dat is niet zo groot namelijk.Daarom leek het me een goed idee om niet bij een dealer te kijken én in het najaar pas beslissen.
Oops... Mea CulpaGideonnn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 01:35:
Ik zit meer rond het jaar 2000-2004 te kijken, als het er een beetje netjes uitziet (zoals een suzuki bandit, naked) dan is ouder nog niet eens zo'n probleem. Studentenmotor zeg maar.
Prima, degelijke motoren, genoeg aanbod, en niet te duur.
[ Voor 95% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Dit topic is gesloten.
![]()