neem dan deze, zo goed als nieuw
http://www.tenkateracingp...0rr-12-dsbk-idm-1311.html
Slechts 2x gebruikt
Slechts 2x gebruikt
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
2x gebruikt, oud vrouwtje geweest...jij weet het wel te verkopenVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:53:
Slechts 2x gebruikt
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Verwijderd
Weet niet wat je rijd, maar stel je hebt een voornamelijk zwarte machineMike2k schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
2x gebruikt, oud vrouwtje geweest...jij weet het wel te verkopen
Het eerste wat ik nog wil doen aan mijn motor zijn stalen remleidingen...geloof € 115 voor de hele motor...
Ik rijd een mat zwarte bike...zat zelf te denken aan witte remleidingen omdat ik ook witte randen op mijn velgen heb ed...Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:24:
[...]
Weet niet wat je rijd, maar stel je hebt een voornamelijk zwarte machine
Bronze coating remleiding ziet er dan wel chique uit.
En voor gaan ze meestal per set voor ongeveer 100€, achter rond de 50.
Dus als jij 115€ rondom hebt gevonden is dat een nette prijs.
Motor meet is altijd leuk...beetje n-wegen afcrossen, dijkjes rijden...altijd gezellig...GenjiBlade schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:25:
Vanaf vanmiddag eindelijk even pauze nemen van werk/verbouwing!
De motoren even in het sop zetten, glimmends weer glimmend maken, even de standaard dingen controleren, de Suzuki een tijdje laten tuffen en klaar maken voor de rit van morgen.
Heb er echt onwijs zin in. GoPro mee, plaatjes schieten en heel misschien komt er dan een fototje erbij voor de FP.
Maareh.... GoT Motor Meeting anyone? Zo eind aug/begin Sept op een zat/zondag ?
Regio Utrecht/NoordWest Gelderland? Lijkt me centraal genoeg..
brouw een topicGenjiBlade schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:25:
Vanaf vanmiddag eindelijk even pauze nemen van werk/verbouwing!
De motoren even in het sop zetten, glimmends weer glimmend maken, even de standaard dingen controleren, de Suzuki een tijdje laten tuffen en klaar maken voor de rit van morgen.
Heb er echt onwijs zin in. GoPro mee, plaatjes schieten en heel misschien komt er dan een fototje erbij voor de FP.
Je kan er gerust 20 van bestellen blijkbaar. Allemaal slechts 2x gebruikt en allemaal nog van Chris Burns geweestVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:53:
Slechts 2x gebruikt
Tellertje van het winkelmandje is ook nog eens stuque. Foei!Bob schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:24:
[...]
Je kan er gerust 20 van bestellen blijkbaar. Allemaal slechts 2x gebruikt en allemaal nog van Chris Burns geweest
[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 17-08-2012 15:29 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Gelimiteerde opgave, slechts 999 beschikbaar, hoger gaat de functie niet.Bob schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:24:
[...]
Je kan er gerust 20 van bestellen blijkbaar. Allemaal slechts 2x gebruikt en allemaal nog van Chris Burns geweest
Verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 16:51 ]
Iemand die tweakers vlag/bord maakt voor MFMM ?GenjiBlade schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:25:
Inderdaad, ik ben best wel in voor een meeting (mits ik kan en ik niet naar de andere kant van NL moet rijden eerst).DECOY88 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:42:
[...]
brouw een topicdan zal ik wel zien hoe ik kom
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
[ Voor 86% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
De statistieken kloppen wel. Ik heb alleen niet naar die goeie ouwe tijd gekekenVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:40:
[...]
beetje geval van TL;DR maar je statistieken klopte in ieder geval niet.
er zijn succesvollere racers geweest, ga het je alleen niet voorrekenen.
Maar ga eens voor de grap kijken naar Giacomo Agostini. (enige die ook zo goed was dat hij in 2 klasses kampioen kon worden, en hoogste aantal podium finishes tot nu toe)
[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 17-08-2012 20:41 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Oslik blyat! Oslik!
Jou statestieken kloppen ook niet helemaal.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:40:
[...]
beetje geval van TL;DR maar je statistieken klopte in ieder geval niet.
er zijn succesvollere racers geweest, ga het je alleen niet voorrekenen.
Maar ga eens voor de grap kijken naar Giacomo Agostini. (enige die ook zo goed was dat hij in 2 klasses kampioen kon worden, en hoogste aantal podium finishes tot nu toe)
leeg
Veren nog even goed nagemeten.-tom-562 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:38:
Als je de veren vervang kan je net zo goed de platen mee vervangen, de boel ligt dan toch al open. Als het dan uiteindelijk niet aan de veren zou liggen (en je hebt je koppelingsplaten niet vervangen), moet je de boel nóg een keer open maken, kost je ook nog eens een pakking + oliewissel extra
Bij een PC800 zie je de uitlaat van buitenaf niet. Daarnaast is het een "low-profile" motorfiets. Ik zou me er niet zo druk om maken.dion_b schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:58:
Beginnersvraagje tussen alle analyse van Rossi door
De motor die ik ga kopen heeft momenteel practisch gezien geen uitlaat. Daar gaat dus een geheel nieuwe onder moeten. Aangezien de originele Honda onderdelen a) peperduur, b) slecht verkrijgbaar en c) net zo roestgevoelig zijn als wat er al onder hing, gaat dat een min of meer custom aftermarket RVS ding worden. So far so good. Maar dan wil ik naar Duitsland rijden. En iets wat een kerel in z'n schuur in elkaar last is natuurlijk niet TüV-geprüft. Hoe zorg ik ervoor dat ik in DE kan rijden (wat ik nogal eens doe) zonder boete te riskeren?
Voor de duidelijkheid: wmb gaat dit een zo stil mogelijke uitlaat worden, het zal aan geluidsnormen voldoen, alleen is dat nooit op een papiertje waar Herr Beamter tevreden mee is vastgelegd...
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
4x2 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:25:
dion_b: Doen alsof je achterlijk bent, maar de kans dat ze je aanhouden met een stille uitlaat acht ik niet zo groot.
En anders heeft honda nogal eens uitlaten waar een soort van sierkap overheen zit met een paar puntlasjes waar een E-keur en nog wat onzin in staat.
Sloop je die ergens af en laat je m dr op hechten, valt het helemaal niet op.
OK, daar ga ik me dan niet zo druk over maken. Nu nog verzinnen hoe ik dat ding van Burum naar Hellendoorn kan krijgen zonder boete + kentekenbewijs kwijt te raken. Achter een Harley aan rijden lijkt me beste optieVerwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:15:
[...]
Bij een PC800 zie je de uitlaat van buitenaf niet. Daarnaast is het een "low-profile" motorfiets. Ik zou me er niet zo druk om maken.
Oslik blyat! Oslik!
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ik denk niet dat ze zo'n bankstel aanhouden, vooral niet als ie gewoon stil is. En mochten ze vragen stellen, vertel je gewoon de waarheid. Je bent Nederlander, jij hoeft niet door de TüV heen, anders mocht je niet eens een ander merk spiegels hebben. Het gaat hen puur om de herrie. Als die onder de norm is, is er imho niets aan de hand. Anders stonden ze langs de grens om iedereen een bon te geven. Duitsers mogen nl niets zonder agb.dion_b schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:58:
Voor de duidelijkheid: wmb gaat dit een zo stil mogelijke uitlaat worden, het zal aan geluidsnormen voldoen, alleen is dat nooit op een papiertje waar Herr Beamter tevreden mee is vastgelegd...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Goede tip, tnx. Sowieso gaat dat ding een grote beurt krijgen, geen idee hoe lang de vloeistoffen erin zitten en of dingen als kleppen en carbs ooit gesteld zijn. Moet zeggen dat de blok wel ongelofelijk lekker liep, dus allicht dat ik de kleppen met rust kan laten._Apache_ schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:29:
@ Dion : Je vernieuwd dus de gehele uitlaatgang? Vanaf het spruitstuk - waar het de cilinders uitkomt - tot en met de eind demper. Houdt je er rekening mee dat de motorfiets dan gecontroleerd moet worden? Of het mengsel nog wel goed is.
Oslik blyat! Oslik!
Hydraulische kleppen, dus daar hoef je niet aan te zitten.dion_b schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:08:
[...]
Goede tip, tnx. Sowieso gaat dat ding een grote beurt krijgen, geen idee hoe lang de vloeistoffen erin zitten en of dingen als kleppen en carbs ooit gesteld zijn. Moet zeggen dat de blok wel ongelofelijk lekker liep, dus allicht dat ik de kleppen met rust kan laten.
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 18-08-2012 13:23 ]
Gooi ook wat van die carb cleaner door de eerste tank heen. Ik doe elk jaar wat injector cleaner om het hele systeem een beetje te reinigen. Bij de dealer doen ze dat ook meestal. Zeker bij oudere motoren lijkt me dat geen overbodige luxe.dion_b schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:08:
[...]
Goede tip, tnx. Sowieso gaat dat ding een grote beurt krijgen, geen idee hoe lang de vloeistoffen erin zitten en of dingen als kleppen en carbs ooit gesteld zijn. Moet zeggen dat de blok wel ongelofelijk lekker liep, dus allicht dat ik de kleppen met rust kan laten.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

leeg
Ik zou die bocht wel even wat beter inzetten want zo kom je natuurlijk nooit die schuur in....wimmel_1 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:12:
Zometeen "bordje" maar eens netjes bevestigen in de schuur![]()
[afbeelding]
Makkelijk.... Gewoon een kwestie van gas geven op een gladde natuurstenen vloer (uiteraard met vloerverwarming zodat 't bandje grip houdttheHoff schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:32:
[...]
Ik zou die bocht wel even wat beter inzetten want zo kom je natuurlijk nooit die schuur in....
leeg

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mooi dat het al beter aanvoelt. Ben benieuwd wat je er van vind als je echt bochten gaat nemen en de motor van de ene naar de andere kant gooit.steveman schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:58:
[afbeelding]
En dat ijsje ging er in!
Afwachtende van een rit met minder belachelijke temperaturen en nog iets betere gezondheid kan ik al wel zeggen dat hard remmen beter aanvoelt, en hobbels nemen een stuk fijner is geworden.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 82% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
[ Voor 82% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 18-08-2012 19:40 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-08-2012 21:04 ]
Oslik blyat! Oslik!
zo gauw ik dat verwacht en zie een auto in mijn spiegel zet ik hem 2 meter naar voren. zodat hij er met zijn motorblok boven hangtdion_b schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:01:
Werkt prima zolang het niet zo'n irritante stoplicht is met detectielus die geen motoren detecteert...
[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 19-08-2012 19:08 ]
Bij mijn ouders heb ik een kruispunt waarop twee punten lussen slecht/niet op motoren reageren. Toen ben ik eens zo goedbedoeld geweest om dit - via MAG.nl - te melden. Men reageert er goed op, binnen een dag een mailtje van het MAG om contact op te nemen met de wegbeheerder, en die reageerde ook zeer vlot.dion_b schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:01:
Werkt prima zolang het niet zo'n irritante stoplicht is met detectielus die geen motoren detecteert...
Standaard uit , lus aantikken en presto groen licht @ your commandDECOY88 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:07:
[...]
zo gauw ik dat verwacht en zie een auto in mijn spiegel zet ik hem 2 meter naar voren. zodat hij er met zijn motorblok boven hangt![]()
en anders fuck itdan rag ik hem wel door rood als er effe niemand langskomt of niemand rijd
*genoeg tijd gehad om flitspalen boa's en surveillance auto's te spotten
And it goes BRAAAAAPP!
Standaard uit is alleen helaas meestal ook motor uit.ROFLASTC schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:20:
[...]
Standaard uit , lus aantikken en presto groen licht @ your command
meestal heb ik het als er geen hond in de buurt is. dan rag ik hem gewoon door rood als ik het overzicht hebROFLASTC schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:20:
[...]
Even niet vergeten om je bak even in neutraal te zetten, en weer in één als je weg wilt rijdenPilatuS schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:29:
[...]
Standaard uit is alleen helaas meestal ook motor uit.
Neem contact op met je gemeente!dion_b schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:01:
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Dat is al helemaal een probleem met een lichtgewicht motorscooter.dion_b schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:01:
Of in het geval van een Harley: Wachten tot er een verchroomd onderdeel vanaf trilt.ROFLASTC schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:20:
[...]
Verwijderd
Mijn gemeente (A'dam) heb ik geen problemen mee, enige inductielusgeval is bij mij om de hoek, dat werkt prima met motor, enig probleem is bestuurders die niet tot aan streep oprijden. Op motor geen last van, met auto wel, gemeld en week erop reactie dat een bord geplaatst ging worden - wat ook gebeurde.Pazzi schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:22:
[...]
Neem contact op met je gemeente!
4 weken geleden zo'n online vragenformulier ingevuld voor 2 verkeerslichten hier in Breda. Anderhalf uur later iemand aan de telefoon voor wat meer info. Afgelopen week belde de goede man terug met de mededeling dat ze iets hadden laten aanpassen en het nu beter zou moeten zijn.
Nog niet getest, maar hulde voor de ik stond te kijken van response.
Oslik blyat! Oslik!
Merknamen recht ?KaWaReZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:22:
Er gaat een nieuwe Hayabusa uitkomen....
alleen issie van Sony
[ Voor 67% gewijzigd door Mike2k op 20-08-2012 11:05 ]
gaan we toch weer terug naar de postduif.KaWaReZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:22:
Er gaat een nieuwe Hayabusa uitkomen....
alleen issie van Sony
Niet eens dat, het is de naam van een vogel.Peekster schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:07:
Hayabusa is een merknaam? Het is een type-aanduiding. Niks meer.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 20-08-2012 11:24 ]
Oslik blyat! Oslik!
En toch mocht Honda de naam Hornet een aantal jaren geleden niet voeren. Dus over de hele wereld heette het de Hornet, en hier werd het typenummer gebruikt.Peekster schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:07:
Hayabusa is een merknaam? Het is een type-aanduiding. Niks meer.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 90% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
Verwijderd
nice,DinX schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:31:
Hmm, was nog een panorama vergeten te maken
Geen single track dit, om het even in perspectief te zetten
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door DarkChylde op 20-08-2012 20:28 ]
Ben je trouwens nog blij dat je een HD hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:28:
Ik schrik er ook van, want ik vind 2-3 weken stil laten staan eigenlijk gewoon moeten kunnen. Maargoed, er zat standaard dit alarm op wat van harley de zwaarste categorie krijgt toebedeeld, en omdat ik geen dichte garage heb, wilde de verzekering wel een goed alarm, maargoed zwaarste categorie alarm betekend denk ik dus ook meeste aanslag op de accu
Oslik blyat! Oslik!
virago heeft een muur gekopt. kijk dan naar een dragstardion_b schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:56:
Anderhalve week terug heb ik ook voor het eerst op een paar V-twins gereden (Honda Transalp 600 en Pan European 800) en kan helemaal beamen wat je zegt over "gevoelsmatig toch echt leuk". Maar allicht dat je wat verder kunt kijken dan alleen HD.
Niet dat ik iets tegen HD heb, het zijn "echt" motoren zoals iig mijn onderbuik zegt dat een motor moet zijn. Maar zodra m'n onderbuik dat tegen m'n hoofd vertelt, zegt m'n hoofd dat hij mag gaan sparen en beter kan kijken naar andere gevallen zoals de Yamaha Virago's en Honda's uiteenlopende creaties.
Niet dat ik je daarmee van HD af wil houden, maar ik vermoed dat 90% van het verschil wat je merkt zit in V-twin vs inline-four, en 10% HD-specifiek is. Of dat zo is kun je pas zeggen als je een andere V-Twin gereden hebt.
Bah, Dragstar is 99% poser, Virago is gewoon een enigszins rijdbare cruiser zonder een halve ton aan overbodige chroom en andere frutsels. Als ik een tweede motor kon permitteren zou het ws een XV750 of XV920 zijnDECOY88 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:00:
[...]
virago heeft een muur gekopt. kijk dan naar een dragstar
Oslik blyat! Oslik!
op een virago kan ik geen bocht makendion_b schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:16:
[...]
Bah, Dragstar is 99% poser, Virago is gewoon een enigszins rijdbare cruiser zonder een halve ton aan overbodige chroom en andere frutsels. Als ik een tweede motor kon permitteren zou het ws een XV750 of XV920 zijn
Wat voor motor is het? niet toevallig een pan? die hebben vrij veel last van rotte uitlaten idd.. wat men vaak doet is eindemper origineel houden en rest vervangen. in de einddemper zit namelijk een uitkeping en die zijn erg duur om iets passends voor te kopen..dion_b schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:58:
Beginnersvraagje tussen alle analyse van Rossi door
De motor die ik ga kopen heeft momenteel practisch gezien geen uitlaat. Daar gaat dus een geheel nieuwe onder moeten. Aangezien de originele Honda onderdelen a) peperduur, b) slecht verkrijgbaar en c) net zo roestgevoelig zijn als wat er al onder hing, gaat dat een min of meer custom aftermarket RVS ding worden. So far so good. Maar dan wil ik naar Duitsland rijden. En iets wat een kerel in z'n schuur in elkaar last is natuurlijk niet TüV-geprüft. Hoe zorg ik ervoor dat ik in DE kan rijden (wat ik nogal eens doe) zonder boete te riskeren?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
[ Voor 111% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]
Nolan heeft een pinlock-inlay met een siliconenrand. Dat betekent weliswaar dat je zowel een nieuw buiten als binnen vizier van hun moet kopen, maar ik heb dat een tijdje terug ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad.Rukapul schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:05:
Weet iemand of er aftermarket vizier+pinlock bestaan anders dan de officiele voor het merk/type helm?
Het vizier van m'n Nolan N90 zit nu echt vol met diepe verticale krassen door de pinlock. Het pinlock wil bovendien niet meer strakker worden afgesteld waardoor deze nu permanent iets kan bewegen en rap nog meer krassen zal veroorzaken.
Ik wil dus een nieuw vizier+pinlock, maar als ik de standaard meuk van Nolan koop dan heb ik binnen een jaar dus weer hetzelfde probleem. Het liefst zou ik dus een vizier van een ander merk kopen met bijbehorende pinlock die wel netjes blijft zitten en netjes een siliconen rand heeft zodat deze niet gaat schuren op m'n vizier...
En dan te bedenken dat dat pinlock me nog goud geld heeft gekost los
Ik denk wel dat je gelijk hebt. Voor mij is de belangrijkste reden voor HD de waarschijnlijk goede restwaarde.dion_b schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:56:
Anderhalve week terug heb ik ook voor het eerst op een paar V-twins gereden (Honda Transalp 600 en Pan European 800) en kan helemaal beamen wat je zegt over "gevoelsmatig toch echt leuk". Maar allicht dat je wat verder kunt kijken dan alleen HD.
Niet dat ik iets tegen HD heb, het zijn "echt" motoren zoals iig mijn onderbuik zegt dat een motor moet zijn. Maar zodra m'n onderbuik dat tegen m'n hoofd vertelt, zegt m'n hoofd dat hij mag gaan sparen en beter kan kijken naar andere gevallen zoals de Yamaha Virago's en Honda's uiteenlopende creaties.
Niet dat ik je daarmee van HD af wil houden, maar ik vermoed dat 90% van het verschil wat je merkt zit in V-twin vs inline-four, en 10% HD-specifiek is. Of dat zo is kun je pas zeggen als je een andere V-Twin gereden hebt.
Beide nieuw kopen moet ik sowieso ivm de krassen. Maar dat Nolan pinlocks met siliconenrand heeft is perfect! Ik weet vrijwel zeker dat ze dat eerder niet hadden, want de verkoper was er vrij expliciet over en heeft de pinlock nog apart voor me besteld.FiscBiker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:34:
[...]
Nolan heeft een pinlock-inlay met een siliconenrand. Dat betekent weliswaar dat je zowel een nieuw buiten als binnen vizier van hun moet kopen, maar ik heb dat een tijdje terug ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad.
kopenFiscBiker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:34:
[...]
Nolan heeft een pinlock-inlay met een siliconenrand. Dat betekent weliswaar dat je zowel een nieuw buiten als binnen vizier van hun moet kopen, maar ik heb dat een tijdje terug ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad.
Ik kan me herinneren dat ik enige moeite had de verkoopster van het bestaan er van te overtuigen ("ze willen toch altijd die goedkope 3rd party oplossing?"), maar toen bleek het uiteindelijk toch te bestellen te zijn.Rukapul schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:44:
[...]
Beide nieuw kopen moet ik sowieso ivm de krassen. Maar dat Nolan pinlocks met siliconenrand heeft is perfect! Ik weet vrijwel zeker dat ze dat eerder niet hadden, want de verkoper was er vrij expliciet over en heeft de pinlock nog apart voor me besteld.
Binnenkort maar even bestellen
Ik had een Nolan met crappy pinlock, toen stapte ik over op UVEX met een speciale coating om aanslag te voorkomen, maar zowel pasvorm, sluitsysteem als coating vielen tegen, dus weer terug naar Nolan. Helaas bleek die standaard pinlock dus nog altijd crappy (hoewel ze altijd zullen zeggen dat je zelf ook meer onderhoud moet plegen, schroefjes verstellen, enzo).DECOY88 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:48:
[...]
kopenhun zijn toch van die pannenkoeken die je een prutsproduct verkocht hebben
Maar jij moet op die HD terug naar huis, en op mijn BMW...DarkChylde schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:40:
[...]
Geeft een ander gevoel of zeg dat je harley hebt of een honda shadow.
Nee, PC800 (Pacific Coast). Uit zelfde periode en blijkbaar met zelfde rotte staal gemaakt.ToolkiT schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:51:
[...]
Wat voor motor is het? niet toevallig een pan? die hebben vrij veel last van rotte uitlaten idd.. wat men vaak doet is eindemper origineel houden en rest vervangen. in de einddemper zit namelijk een uitkeping en die zijn erg duur om iets passends voor te kopen..
Oslik blyat! Oslik!
Tijd genoeg om een begrafenisondernemer te bellen terwijl je onderweg bent naar beneden.DinX schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:17:
[...]
Welke ketting ?
En ook op asfalt kunnen er (ergere) dingen gebeuren.
Bochtje missen ?
[afbeelding]
Mjah, heb je een punt, maar het was enigszins bekend en na 2 jaar is klagen ook wat lastig. De krassen zijn echter enormDECOY88 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:48:
[...]
kopenhun zijn toch van die pannenkoeken die je een prutsproduct verkocht hebben
Dat onderhoud is natuurlijk complete bullshit. Dat schroefje bijstellen doe je namelijk typisch wanneer het al te laat is: wanneer er iets speling is en zich een stofje er mogelijk al tussen heeft kunnen wurmen. Het werkt gewoon niet of je moet een mooi weer rijder zijn die 2x per jaar de helm gebruikt en niet dagelijks.FiscBiker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:57:
[...]
Ik had een Nolan met crappy pinlock, toen stapte ik over op UVEX met een speciale coating om aanslag te voorkomen, maar zowel pasvorm, sluitsysteem als coating vielen tegen, dus weer terug naar Nolan. Helaas bleek die standaard pinlock dus nog altijd crappy (hoewel ze altijd zullen zeggen dat je zelf ook meer onderhoud moet plegen, schroefjes verstellen, enzo).
Eigenlijk boeit merk me weinig. Ik heb de Nolan puur gekocht omdat de pasvorm van dat specifieke model ok was, een systeemhelm was en een ingebouwd zonnevizier had. De shoei multitech paste ook goed, maar had geen zonnevizier en dus werd het de Nolan N90.wimmel_1 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:58:
Als een Nolan helm je bevalt: Kijk volgende keer (ook) even naar een X-Lite (óók Nolan, maar serieus beter).
Verwijderd
Ook zo´n brute quote van de pikes peak "you´ll starve to death before you hit the ground"Peekster schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:23:
[...]
Tijd genoeg om een begrafenisondernemer te bellen terwijl je onderweg bent naar beneden.
Verwijderd
Ik heb ook een XR 1000, die zit al weer 3 jaar en iets van 54000km op mijn hoofd.Mafketel schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:17:
De allereerste pinlock die ik gekocht heb had al een siliconen randje, ik moest toen wel de gaatjes zelf boren in het vizier...
Een tijd later liep ik te balen dat de gaatjes niet meer op de juiste plek zaten, en ik heb toen het pinlock maar in het vizier vast gezet met een dun randje siliconen. Dit heeft het lang uitgehouden. Sterker nog dat vizier is er beter aan toe dan mijn huidige.
Dus toen ik mijn "nu niet meer nieuwe" shoei xr1000 kocht superblij met "perfect geplaatste" fabrieks gaatjes en bijgeleverde pinlock... not na een tijdje zelfde probleem met een niet lekker passende pinlock, inclusief beginnende beschadigingen van het bewegende pinlock.
Deze toen ook weer vast gezet met een dun siliconen randje en pas nu is het tijd om mijn vizier te vervangen, alsmede de helm want die heb ik ook al weer een tijdje(2004 of 5)... Ik heb overigens genoeg km's met beide helmen gereden... meer dan 50k km, zomer en winter.
Verwijderd
...en je begint nu al met bashen van 125cc dus je zult goed bij de huidige groep passen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:17:
Wat voor motor mag ik ongeveer rijden als ik nu (18 jaar) mijn rijbewijs haal, want ik kan me bij 125 cc niet veel meer dan een opgevoerde scooter voorstellen.

[ Voor 59% gewijzigd door BertV op 21-08-2012 15:32 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Je mag nu toch gewoon 25kw? Die andere regels gaan pas in in 2013 dacht ik.BertV schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
...en je begint nu al met bashen van 125cc dus je zult goed bij de huidige groep passen.
ow, constructief zijn BertV.
ktm duke 125
aprilia RS 125 (al zal deze wel weer niet mogen)
honda pcx 125
Ik kocht mijn PCX voor zo rond de 3000,- nieuw.
Tweedehands straks veel gevraagd dus die prijzen zullen mooi hoog blijven.
[afbeelding]
Lekker sturen en het op echte mooie weggetjes de blaaskaken moeilijk maken.
No signature required.
nog snel halen dan kan je 2 jaar 25 kw rijden (5-600 cc machines)Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:17:
Aangezien dit het beginnersvragen topic is, hier een échte beginnersvraag:
Wat voor motor mag ik ongeveer rijden als ik nu (18 jaar) mijn rijbewijs haal, want ik kan me bij 125 cc niet veel meer dan een opgevoerde scooter voorstellen. En aan wat voor prijs zou ik dan ongeveer moeten denken? Ga nu een tussenjaar nemen omdat ik niet precies weet wat voor vervolgopleiding ik wil doen en zou het liefs een tijdje Europa, en iets daarbuiten misschien ook nog wel, rondcrossen op een motortje, maar weet niet zo goed hoe ideaal dat is met een A1 rijbewijs.
Verwijderd
Ik vreesde al op teentjes te trappen.BertV schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
...en je begint nu al met bashen van 125cc dus je zult goed bij de huidige groep passen.
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 16:04 ]
jaVerwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:59:
[...]
Ik vreesde al op teentjes te trappen.Niet bedoeld als bashen, meer om mijn gebrek aan kennis te illustreren.
Dank voor alle reacties, en dan nog maar een beginnersvraagje:
Stel dat ik nou een zwak heb voor Norton Commando achtige modellen, moet ik dat dan de komende paar jaren gewoon uit mijn hoofd zetten of zijn er daar ook mogelijkheden?
Oh en ik haal denk ik inderdaad dingen door elkaar, ik zou voor 19 januari 2013 dus opgaan voor rijbewijs A beperkt en alles onder de 25 kw / Kw (?) mogen rijden?
BertV schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
ow, constructief zijn BertV.
ktm duke 125
aprilia RS 125 (al zal deze wel weer niet mogen)
honda pcx 125
Ik kocht mijn PCX voor zo rond de 3000,- nieuw.
Tweedehands straks veel gevraagd dus die prijzen zullen mooi hoog blijven.
[afbeelding]
Lekker sturen en het op echte mooie weggetjes de blaaskaken moeilijk maken.

Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq