Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 394 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.104 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Verwijderd

neem dan deze, zo goed als nieuw
http://www.tenkateracingp...0rr-12-dsbk-idm-1311.html

Slechts 2x gebruikt

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

2x gebruikt, oud vrouwtje geweest...jij weet het wel te verkopen ;)

Het eerste wat ik nog wil doen aan mijn motor zijn stalen remleidingen...geloof € 115 voor de hele motor...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Mike2k schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:06:
[...]

2x gebruikt, oud vrouwtje geweest...jij weet het wel te verkopen ;)

Het eerste wat ik nog wil doen aan mijn motor zijn stalen remleidingen...geloof € 115 voor de hele motor...
Weet niet wat je rijd, maar stel je hebt een voornamelijk zwarte machine
Bronze coating remleiding ziet er dan wel chique uit.
En voor gaan ze meestal per set voor ongeveer 100€, achter rond de 50.
Dus als jij 115€ rondom hebt gevonden is dat een nette prijs.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Vanaf vanmiddag eindelijk even pauze nemen van werk/verbouwing!

De motoren even in het sop zetten, glimmends weer glimmend maken, even de standaard dingen controleren, de Suzuki een tijdje laten tuffen en klaar maken voor de rit van morgen. 8)
Heb er echt onwijs zin in. GoPro mee, plaatjes schieten en heel misschien komt er dan een fototje erbij voor de FP.

Maareh.... GoT Motor Meeting anyone? Zo eind aug/begin Sept op een zat/zondag ?
Regio Utrecht/NoordWest Gelderland? Lijkt me centraal genoeg..

• Mike2k

Mike2k

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:24:
[...]

Weet niet wat je rijd, maar stel je hebt een voornamelijk zwarte machine
Bronze coating remleiding ziet er dan wel chique uit.
En voor gaan ze meestal per set voor ongeveer 100€, achter rond de 50.
Dus als jij 115€ rondom hebt gevonden is dat een nette prijs.
Ik rijd een mat zwarte bike...zat zelf te denken aan witte remleidingen omdat ik ook witte randen op mijn velgen heb ed...
GenjiBlade schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:25:

De motoren even in het sop zetten, glimmends weer glimmend maken, even de standaard dingen controleren, de Suzuki een tijdje laten tuffen en klaar maken voor de rit van morgen. 8)
Heb er echt onwijs zin in. GoPro mee, plaatjes schieten en heel misschien komt er dan een fototje erbij voor de FP.

Motor meet is altijd leuk...beetje n-wegen afcrossen, dijkjes rijden...altijd gezellig...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)

brouw een topic *O* dan zal ik wel zien hoe ik kom :X

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:50

Bob

Je kan er gerust 20 van bestellen blijkbaar. Allemaal slechts 2x gebruikt en allemaal nog van Chris Burns geweest :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-01 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Bob schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Je kan er gerust 20 van bestellen blijkbaar. Allemaal slechts 2x gebruikt en allemaal nog van Chris Burns geweest :)
Tellertje van het winkelmandje is ook nog eens stuque. Foei!

Uw winkelwagen bevat 1 item(s). Totaal € 693810,00

Zijn er toch echt 39.

[ Voor 11% gewijzigd door steveman op 17-08-2012 15:29 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-01 15:26
Bob schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:24:
[...]

Gelimiteerde opgave, slechts 999 beschikbaar, hoger gaat de functie niet.

Upto 14 days return possible
Ook op allemaal 14 dagen "niet-goed-geld-terug-garantie".

"Shipping within 24 hours"
Wat behoorlijk knap is aangezien: "The complete bike will be rebuild before delivery to the customer. This rebuild contains engine and chassis/suspension rebuild." Laat staan hoe hard ze zullen zweten als je er 999 bestelt.

Daarnaast gaan ze er van uit dat je een soort RPG character bent, want je levelt naar iets magisch wanneer het spul geleverd wordt: "With delivery the customer will become a training for maintance and suspension set-up." Je levelt dus naar iets dat een "training for maintance and suspension set-up" heet. Ik denk dat je vervloekt wordt en tot in de eeuwigheid opleidingen in onderhoud en suspension setup moet geven.

• DECOY88
(overleden)
db killers zijn wel nuttig nadat ik ze er weer uit had maakt hij 2x zoveel herrie als voor ik vertrok _O- nu eens kijken naar een andere oplossing. beetje geluid erin is leuk. maar nu hoor ik hem met 120 nogsteeds _O-

Verwijderd

-edit-
te veel politiek om in een leuk forum te plaatsen, dus maar weer verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 16:51 ]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025

Iemand die tweakers vlag/bord maakt voor MFMM ?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DECOY88 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:42:
[...]

brouw een topic *O* dan zal ik wel zien hoe ik kom :X
Inderdaad, ik ben best wel in voor een meeting (mits ik kan en ik niet naar de andere kant van NL moet rijden eerst).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 86% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:40:
[...]
beetje geval van TL;DR maar je statistieken klopte in ieder geval niet.
er zijn succesvollere racers geweest, ga het je alleen niet voorrekenen.
Maar ga eens voor de grap kijken naar Giacomo Agostini. (enige die ook zo goed was dat hij in 2 klasses kampioen kon worden, en hoogste aantal podium finishes tot nu toe)
De statistieken kloppen wel. Ik heb alleen niet naar die goeie ouwe tijd gekeken ;) Niet expres ofzo, maar ik heb alleen gekeken wie er van de tijdgenoten van Rossi in de buurt kwamen. Want dat is een eerlijke vergelijking. In de F1 heb je ook mannen van weleer die heel erg goed waren. Maar dat was een ander tijdperk.

Kijk, hoe je het ook wendt of keert, en welke verhalen, vermoedens en achterklap je er ook bij haalt: Rossi heeft een heel erg goede staat van dienst. Je kunt dat niet allemaal afdoen als geluk, geholpen, goeie motor of wat dan ook. Hij heeft Biaggi behoorlijk voor lul gezet door inderdaad naar Yamaha te gaan en vervolgens meteen te winnen op die motor. Want daarvoor kreeg ie commentaar dat die Honda gewoon de beste machine was en 'iedereen' daar WK op kon worden. Er zal ongetwijfeld een groot complot aan het werk zijn, maar de cijfers liegen in ieder geval niet. Je kunt Rossi een eikel vinden, maar je kunt er niet omheen dat het een groot coureur is die heeft bereikt wat geen van zijn tijdgenoten heeft gepresteerd. Dat ontkennen staat gelijk aan het ontkennen van de maanlanding.

btw: ik heb mijn sheetje weer gevonden. Ik heb het tot 2009 gemaakt (vanaf het begin van zijn GP carrière in 1996). Het gaat als volgt:
226 starts
103 winst (45,6%)
163 podiumplaatsen (72,1%)
58 poles (25,7%)
4006 punten (70,9%)

Vergaar dezelfde stats van iemand anders (tijdgenoot) en zet ze er eens naast. Ik wil wel eens zien wie er ook zo goed is.

[edit]
Laat ik het dan gelijk goed doen. Met de magere laatste 2-3 seizoenen erbij wordt het dit:
267 starts
106 winst (39,3%)
175 podiumplaatsen (65,5%)
59 poles (22,1%)
4460 punten (66,8%)

Het is overigens niet helemaal zuiver, want ik ga steeds uit van het aantal starts dat ie heeft gemaakt (luiheid) en niet van het aantal mogelijke starts (hij heeft er een paar gemist toen ie zijn poot brak). Dus dat is dan niet helemaal ok. Maar goed, het idee is duidelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door mphilipp op 17-08-2012 20:41 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beginnersvraagje tussen alle analyse van Rossi door ;)

De motor die ik ga kopen heeft momenteel practisch gezien geen uitlaat. Daar gaat dus een geheel nieuwe onder moeten. Aangezien de originele Honda onderdelen a) peperduur, b) slecht verkrijgbaar en c) net zo roestgevoelig zijn als wat er al onder hing, gaat dat een min of meer custom aftermarket RVS ding worden. So far so good. Maar dan wil ik naar Duitsland rijden. En iets wat een kerel in z'n schuur in elkaar last is natuurlijk niet TüV-geprüft. Hoe zorg ik ervoor dat ik in DE kan rijden (wat ik nogal eens doe) zonder boete te riskeren?

Voor de duidelijkheid: wmb gaat dit een zo stil mogelijke uitlaat worden, het zal aan geluidsnormen voldoen, alleen is dat nooit op een papiertje waar Herr Beamter tevreden mee is vastgelegd...

Oslik blyat! Oslik!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:40:
[...]

beetje geval van TL;DR maar je statistieken klopte in ieder geval niet.
er zijn succesvollere racers geweest, ga het je alleen niet voorrekenen.
Maar ga eens voor de grap kijken naar Giacomo Agostini. (enige die ook zo goed was dat hij in 2 klasses kampioen kon worden, en hoogste aantal podium finishes tot nu toe)
Jou statestieken kloppen ook niet helemaal. ;) Er zijn namelijk nog wel een aantal andere coureurs die twee kampioenschappen in een jaar hebben gewonnen. Onder andere Freddie Spencer ( _/-\o_) en John Surtees.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-01 20:47

4x2

lộn xộn quá

dion_b: Doen alsof je achterlijk bent, maar de kans dat ze je aanhouden met een stille uitlaat acht ik niet zo groot.
En anders heeft honda nogal eens uitlaten waar een soort van sierkap overheen zit met een paar puntlasjes waar een E-keur en nog wat onzin in staat.
Sloop je die ergens af en laat je m dr op hechten, valt het helemaal niet op.

leeg

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:38:
Als je de veren vervang kan je net zo goed de platen mee vervangen, de boel ligt dan toch al open. Als het dan uiteindelijk niet aan de veren zou liggen (en je hebt je koppelingsplaten niet vervangen), moet je de boel nóg een keer open maken, kost je ook nog eens een pakking + oliewissel extra :P
Veren nog even goed nagemeten.
Handboek zegt vervangen bij 32.5mm of minder. Nieuwe veren zouden 33.9mm moeten zijn. Oude veren zaten tussen de 32.1 en de 32.4. Onder de maat dus. Helaas morgen nog even een pakking halen want de pakking die ik had was naar z'n mallemoer. DECOY, jij woont toch ook in de buurt van Alkmaar. Waar haal jij je onderdelen? Gaat om een cx500. Denk bij Roukama?

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 21:58:

De motor die ik ga kopen heeft momenteel practisch gezien geen uitlaat. Daar gaat dus een geheel nieuwe onder moeten. Aangezien de originele Honda onderdelen a) peperduur, b) slecht verkrijgbaar en c) net zo roestgevoelig zijn als wat er al onder hing, gaat dat een min of meer custom aftermarket RVS ding worden. So far so good. Maar dan wil ik naar Duitsland rijden. En iets wat een kerel in z'n schuur in elkaar last is natuurlijk niet TüV-geprüft. Hoe zorg ik ervoor dat ik in DE kan rijden (wat ik nogal eens doe) zonder boete te riskeren?

Voor de duidelijkheid: wmb gaat dit een zo stil mogelijke uitlaat worden, het zal aan geluidsnormen voldoen, alleen is dat nooit op een papiertje waar Herr Beamter tevreden mee is vastgelegd...
Bij een PC800 zie je de uitlaat van buitenaf niet. Daarnaast is het een "low-profile" motorfiets. Ik zou me er niet zo druk om maken.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-01 20:53

The Executer

Lekker belangrijk!

Afgelopen maandag mijn theorie gehaald (4/6 max). Over een paar uurtjes weer op de motor voor de laatste les. Helaas moet ik op het warmste punt van de dag rijden (Van 1 tot 5) dus vrees dat het weer sompen en soppen wordt in de laarzen.

Daarna volgende week maandag examen AVB. Alle oefeningen gaan goed, op de langzame slalom na. Ik heb een vrij slecht evenwichtsgevoel. Die oefening vaak gepakt, maar van de 10 keer gaat er nog sowieso 5 fout. Sowieso is mijn evenwichtsgevoel niet lekker: Als ik rechtop sta met mijn ogen dicht, zweef ik lekker heen en weer :P. Halve draai, 8-tje, snelle slalom, uitwijk, vertragingsoefening allemaal geen probleem mee. Af en toe de precisiestop die wel eens mis wil gaan, maar das 1 op de 10 keer.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4x2 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:25:
dion_b: Doen alsof je achterlijk bent, maar de kans dat ze je aanhouden met een stille uitlaat acht ik niet zo groot.
En anders heeft honda nogal eens uitlaten waar een soort van sierkap overheen zit met een paar puntlasjes waar een E-keur en nog wat onzin in staat.
Sloop je die ergens af en laat je m dr op hechten, valt het helemaal niet op.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:15:
[...]

Bij een PC800 zie je de uitlaat van buitenaf niet. Daarnaast is het een "low-profile" motorfiets. Ik zou me er niet zo druk om maken.
OK, daar ga ik me dan niet zo druk over maken. Nu nog verzinnen hoe ik dat ding van Burum naar Hellendoorn kan krijgen zonder boete + kentekenbewijs kwijt te raken. Achter een Harley aan rijden lijkt me beste optie O-)

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

@ Dion : Je vernieuwd dus de gehele uitlaatgang? Vanaf het spruitstuk - waar het de cilinders uitkomt - tot en met de eind demper. Houdt je er rekening mee dat de motorfiets dan gecontroleerd moet worden? Of het mengsel nog wel goed is.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik denk niet dat ze zo'n bankstel aanhouden, vooral niet als ie gewoon stil is. En mochten ze vragen stellen, vertel je gewoon de waarheid. Je bent Nederlander, jij hoeft niet door de TüV heen, anders mocht je niet eens een ander merk spiegels hebben. Het gaat hen puur om de herrie. Als die onder de norm is, is er imho niets aan de hand. Anders stonden ze langs de grens om iedereen een bon te geven. Duitsers mogen nl niets zonder agb.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_Apache_ schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 09:29:
@ Dion : Je vernieuwd dus de gehele uitlaatgang? Vanaf het spruitstuk - waar het de cilinders uitkomt - tot en met de eind demper. Houdt je er rekening mee dat de motorfiets dan gecontroleerd moet worden? Of het mengsel nog wel goed is.
Goede tip, tnx. Sowieso gaat dat ding een grote beurt krijgen, geen idee hoe lang de vloeistoffen erin zitten en of dingen als kleppen en carbs ooit gesteld zijn. Moet zeggen dat de blok wel ongelofelijk lekker liep, dus allicht dat ik de kleppen met rust kan laten.

Oslik blyat! Oslik!

• Verwijderd
  • Niet online
dion_b schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:08:
[...]

Goede tip, tnx. Sowieso gaat dat ding een grote beurt krijgen, geen idee hoe lang de vloeistoffen erin zitten en of dingen als kleppen en carbs ooit gesteld zijn. Moet zeggen dat de blok wel ongelofelijk lekker liep, dus allicht dat ik de kleppen met rust kan laten.
Hydraulische kleppen, dus daar hoef je niet aan te zitten.

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

@dion : Zoiezo verstandig, alle vloeistoffen vervangen. Mijn FZS600 was een compleet andere motor nadat hij nieuwe vloeistoffen had. Daarnaast weet je meteen weer dat het goed zit. :-). Kost wat, maar vertrouwen dat het weer goed is, is ook wat waard.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 18-08-2012 13:23 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:08:
[...]
Gooi ook wat van die carb cleaner door de eerste tank heen. Ik doe elk jaar wat injector cleaner om het hele systeem een beetje te reinigen. Bij de dealer doen ze dat ook meestal. Zeker bij oudere motoren lijkt me dat geen overbodige luxe.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zometeen "bordje" maar eens netjes bevestigen in de schuur :+ _O-

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/n3vguh.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Deauville650/Deauville01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Deauville650/Deauville02.jpg

Kuip ff los dr aan gehangen met wat tyrips zodat ik dr vast foto's van heb.
Komende weken eens af maken, kan ie mooi mn NTV gaan vervangen, heb ik weer een kuip voor de woon-werk ellende.
Kan m ook wel sneller af maken, maar echt haast heb ik dr niet mee.

leeg

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:12:
Zometeen "bordje" maar eens netjes bevestigen in de schuur :+ _O-

[afbeelding]
Ik zou die bocht wel even wat beter inzetten want zo kom je natuurlijk nooit die schuur in.... O-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

theHoff schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:32:
[...]

Ik zou die bocht wel even wat beter inzetten want zo kom je natuurlijk nooit die schuur in.... O-)
Makkelijk.... Gewoon een kwestie van gas geven op een gladde natuurstenen vloer (uiteraard met vloerverwarming zodat 't bandje grip houdt :) ).

Maar serieus: Ik moet 'm oppakken aan de kont om 'm er zo in te kunnen zetten (óf een "tig" keer steken, maar zo'n fietsje zet je vrij gemakkelijk "om" met 't handje.)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik draai mn NTV ook altijd op de standaard om als ik thuis kom, zal een beetje gaan steken.
Eigenlijk eens kijken of dat met die Deauville ook lukt, ding is een stuk zwaarder.

leeg

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6RWMp.jpg

En dat ijsje ging er in!

Afwachtende van een rit met minder belachelijke temperaturen en nog iets betere gezondheid kan ik al wel zeggen dat hard remmen beter aanvoelt, en hobbels nemen een stuk fijner is geworden.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:58:
[afbeelding]

En dat ijsje ging er in!

Afwachtende van een rit met minder belachelijke temperaturen en nog iets betere gezondheid kan ik al wel zeggen dat hard remmen beter aanvoelt, en hobbels nemen een stuk fijner is geworden.
Mooi dat het al beter aanvoelt. Ben benieuwd wat je er van vind als je echt bochten gaat nemen en de motor van de ene naar de andere kant gooit.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Toevallig meer foto's van het monteren enzo? Altijd leuk om te zien! :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

:$ Alleen die foto gemaakt :$

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 82% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mooie helm heeft ie op!

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 82% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In Vietnam ook niks bijzonders, bijna niemand heeft daar een auto en daarom zitten ze met hele gezinnen op een scooter (en die zijn ook vaak groter als hier) op. Niemand kijkt daar raar op als zoiets voorbij komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 18-08-2012 19:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Verwijderd
  • Niet online
Overloaded? De vering ziet er goed uit.

Ik denk dat twee West-Europeanen meer wegen dan de op het filmpje getoonde acht Chinezen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik houd niet van die Suz..... maar 't nummer wat gebruikt is door vecci:

YouTube: 4EVER - PART OF ME (CRO - EIN TEIL)

Hulde _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 18-08-2012 21:04 ]

• Verwijderd
  • Niet online
Gister in de hitte had ik een vreemde hersenkronkel. Terwijl ik al bakkend op een rood stoplicht af kwam rijden had ik vier opties:
  • Wachten op groen
  • Door rood (boete van €220)
  • Over de busbaan die net op groen sprong (boete van €120)
  • Over het fietspad waar het eveneens op groen sprong (boete van €120)
Maar als je van de busbaan gebruik maakt omdat het voor jouw baan rood is, krijg dan een boete van enkel €120 of van €220 + €120 ?

Uiteraard maar gewoon gewacht, maar het heeft mij toch aan het denken gezet. €120 is het riskeren net waard.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoiets heb ik me een aantal jaren geleden ook afgevraagd toen ik op weg naar school enkele weken een afzetting ontweek door 'tegen het verkeer in over de stoep' te fietsen.

Gelukkig heb ik de boete(s) nooit aan mijn broek gekregen, maar ik verwacht dat in zo'n situatie de agenten je beide boetes geven (of natuurlijk maar één wanneer ze je verhaal goed vinden). Vervolgens zul je natuurlijk wel bij de rechter één van beide kwijtgescholden kunnen krijgen, want het 'normale' stoplicht geldt niet voor de busbaan.

Waar ik normaal vooraan probeer te komen voor stoplichten, heb ik vandaag maar goed geanticipeerd en op tijd uit laten rollen. Dat scheelt toch de nodige stilsta-tijd :p

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Werkt prima zolang het niet zo'n irritante stoplicht is met detectielus die geen motoren detecteert... :r

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:01:
Werkt prima zolang het niet zo'n irritante stoplicht is met detectielus die geen motoren detecteert... :r
zo gauw ik dat verwacht en zie een auto in mijn spiegel zet ik hem 2 meter naar voren. zodat hij er met zijn motorblok boven hangt :Y

en anders fuck it ;w dan rag ik hem wel door rood als er effe niemand langskomt of niemand rijd :r

*genoeg tijd gehad om flitspalen boa's en surveillance auto's te spotten

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 19-08-2012 19:08 ]

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Bij mijn ouders heb ik een kruispunt waarop twee punten lussen slecht/niet op motoren reageren. Toen ben ik eens zo goedbedoeld geweest om dit - via MAG.nl - te melden. Men reageert er goed op, binnen een dag een mailtje van het MAG om contact op te nemen met de wegbeheerder, en die reageerde ook zeer vlot. _/-\o_

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:07:
[...]

zo gauw ik dat verwacht en zie een auto in mijn spiegel zet ik hem 2 meter naar voren. zodat hij er met zijn motorblok boven hangt :Y

en anders fuck it ;w dan rag ik hem wel door rood als er effe niemand langskomt of niemand rijd :r

*genoeg tijd gehad om flitspalen boa's en surveillance auto's te spotten
Standaard uit , lus aantikken en presto groen licht @ your command

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:20:
[...]

Standaard uit is alleen helaas meestal ook motor uit.

• DECOY88
(overleden)
[...]

meestal heb ik het als er geen hond in de buurt is. dan rag ik hem gewoon door rood als ik het overzicht heb :w
stoplicht is verkeersdoseringssysteem O-)

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 20:36
PilatuS schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 20:29:
[...]

Standaard uit is alleen helaas meestal ook motor uit.
Even niet vergeten om je bak even in neutraal te zetten, en weer in één als je weg wilt rijden :)

• Pazzi
  • Laatst online: 16-01 13:52

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Neem contact op met je gemeente!

4 weken geleden zo'n online vragenformulier ingevuld voor 2 verkeerslichten hier in Breda. Anderhalf uur later iemand aan de telefoon voor wat meer info. Afgelopen week belde de goede man terug met de mededeling dat ze iets hadden laten aanpassen en het nu beter zou moeten zijn.

Nog niet getest, maar hulde voor de response. _/-\o_

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Verwijderd
  • Niet online
Dat is al helemaal een probleem met een lichtgewicht motorscooter.

Wat soms werkt is om even de vering in te laten veren door op je zadel te ploffen. Zo zit de motor dichter bij de lus.
[...]

Of in het geval van een Harley: Wachten tot er een verchroomd onderdeel vanaf trilt.

Verwijderd

motoren zetten ook gewoon lussen in werken
de enige uitzondering zijn sportmachines met veel gewichtsbesparende middelen. (en dan bedoel ik magnesium of carbon velgen, frames van alu of hybrides)

overigens betekend dat ook dat sommige flitskasten niet zullen flitsen.
ze zetten immers de oude types met detector lussen niet in werking... ik zou het alleen niet gaan uittesten

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:27

Een klittebandpak :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pazzi schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:22:
[...]

Neem contact op met je gemeente!

4 weken geleden zo'n online vragenformulier ingevuld voor 2 verkeerslichten hier in Breda. Anderhalf uur later iemand aan de telefoon voor wat meer info. Afgelopen week belde de goede man terug met de mededeling dat ze iets hadden laten aanpassen en het nu beter zou moeten zijn.

Nog niet getest, maar hulde voor de ik stond te kijken van response. _/-\o_
Mijn gemeente (A'dam) heb ik geen problemen mee, enige inductielusgeval is bij mij om de hoek, dat werkt prima met motor, enig probleem is bestuurders die niet tot aan streep oprijden. Op motor geen last van, met auto wel, gemeld en week erop reactie dat een bord geplaatst ging worden - wat ook gebeurde.

Gemeente Ronde Venen daarentegen negeerde m'n mail over verkeerslichten bij kruispunt N201 (Provinciale Weg) en Hoofdweg volledig - daar zijn we met de voltallige GoT motorrit niet in staat geweest groen licht af te dwingen :(

Oslik blyat! Oslik!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Er gaat een nieuwe Hayabusa uitkomen....

alleen issie van Sony :')

• Mike2k

Mike2k

KaWaReZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:22:

Merknamen recht ?

Suzuki, kom der maar in!

[ Voor 67% gewijzigd door Mike2k op 20-08-2012 11:05 ]

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
Hayabusa is een merknaam? Het is een type-aanduiding. Niks meer.

• DECOY88
(overleden)
KaWaReZ schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:22:

gaan we toch weer terug naar de postduif. _O- over 5 jaar nieuwe kleitabletten :+

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35
Bovendien is het een gewoon Japans woord voor een vogelsoort die bekend staat om zijn snelheid. Er zijn zelfs Japanse raketten met die naam de ruimte in geschoten.

Wel grappig dat gisteren by pawn stars op tv ook zo'n motor werd aangeboden :P

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Peekster schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:07:
Niet eens dat, het is de naam van een vogel.

Afbeeldingslocatie: http://www.dragbike.com/news/features/hayabusa_bird.jpg

Edit:
Spuit11 - nadeel van internetten onder werktijd, soms gaat werk voor ;)

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 20-08-2012 11:24 ]

Oslik blyat! Oslik!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Peekster schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:07:
En toch mocht Honda de naam Hornet een aantal jaren geleden niet voeren. Dus over de hele wereld heette het de Hornet, en hier werd het typenummer gebruikt.

En toch gaat het maar gewoon om de naam van een insectje. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 90% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]

Verwijderd

DinX schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:31:
Hmm, was nog een panorama vergeten te maken :)
Geen single track dit, om het even in perspectief te zetten :)

[afbeelding]
nice,

als ik over dat soort wegen rijd kan ik het nooit laten om te gaan doem-denken
"wat als er nu een kiezel tussen ketting en tandwiel komt"
van dan soort dingen, ik kan dan nooit niet lekker comfortabel rijden op dat soort stukjes.

(Ja ik ben een asfalt sloerie, ik houd van biljart laken kwaliteit plakkerig zwart...)

Verwijderd

Kwam net deze tegen
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5112622_700b.jpg

wederom een bevestiging dat motoren vrouwlijk zijn,
Ik bedoel, ze neemt ruim 75% van het bed in... overduidelijk vrouwen trekje...

• DarkChylde
  • Laatst online: 09-01 18:02
Tijd niet gepost in dit topic.

Na lange tijd op mijn trouwe bandit rondgereden te hebben ben ik aan het rondkijken naar een harley davidson.
De keuze is nu tussen een nightster of een street bob.. Even kijken hoeveel er bij de dealers valt te onderhandelen. Schrok wel van de 2de hands prijzen. Zijn nog behoorlijk hoog.
Daarom ook maar mijn bandit te koop gezet. Als ik hem kwijt raak is het toch voordeliger dan inruil..
linkje naar bandit: http://www.autoscout24.nl/Moto/Details.aspx?id=219550194

Tweakers krijgen uiteraard korting ;-)
Dus mocht je iemand weten, dan hoor ik het graag.

Als het goed is komen deze maand de 2013 modellen uit voor HD.
Het lijkt er alleen op dat dit niet leidt tot een daling van de 2012 modellen :(

edit: duz, nu met goede linkje O-)
@wimmel_1 thnks

[ Voor 7% gewijzigd door DarkChylde op 20-08-2012 20:28 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Geef ook even je gebruikersnaam/wachtwoord zodat we kunnen inloggen :o

Verkeerde linkje gegeven... _O-

• DarkChylde
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:28:
Ik schrik er ook van, want ik vind 2-3 weken stil laten staan eigenlijk gewoon moeten kunnen. Maargoed, er zat standaard dit alarm op wat van harley de zwaarste categorie krijgt toebedeeld, en omdat ik geen dichte garage heb, wilde de verzekering wel een goed alarm, maargoed zwaarste categorie alarm betekend denk ik dus ook meeste aanslag op de accu :)
Ben je trouwens nog blij dat je een HD hebt?
Ik heb dit weekend een proefrit gedaan op een 48.
En dat is gevoelsmatig toch echt leuk. Bochtenwerk is beter op mijn bandit.
Maar dat geluid en gevoel maakt toch veel goed.
Ik merkt dat ik naderhand op mijn motor stapte en merkte dat de herrie van de HD miste.
(Terwijl ik eigenlijk niet zo om de sound dacht te geven).

Vind trouwens de honda black spirit ook gaaf.
Denk alleen dat de restwaarde bij een HD hoger blijft.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anderhalve week terug heb ik ook voor het eerst op een paar V-twins gereden (Honda Transalp 600 en Pacific Coast 800) en kan helemaal beamen wat je zegt over "gevoelsmatig toch echt leuk". Maar allicht dat je wat verder kunt kijken dan alleen HD.

Niet dat ik iets tegen HD heb, het zijn "echt" motoren zoals iig mijn onderbuik zegt dat een motor moet zijn. Maar zodra m'n onderbuik dat tegen m'n hoofd vertelt, zegt m'n hoofd dat hij mag gaan sparen en beter kan kijken naar andere gevallen zoals de Yamaha Virago's en Honda's uiteenlopende creaties.

Niet dat ik je daarmee van HD af wil houden, maar ik vermoed dat 90% van het verschil wat je merkt zit in V-twin vs inline-four, en 10% HD-specifiek is. Of dat zo is kun je pas zeggen als je een andere V-Twin gereden hebt.

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:56:
Anderhalve week terug heb ik ook voor het eerst op een paar V-twins gereden (Honda Transalp 600 en Pan European 800) en kan helemaal beamen wat je zegt over "gevoelsmatig toch echt leuk". Maar allicht dat je wat verder kunt kijken dan alleen HD.

Niet dat ik iets tegen HD heb, het zijn "echt" motoren zoals iig mijn onderbuik zegt dat een motor moet zijn. Maar zodra m'n onderbuik dat tegen m'n hoofd vertelt, zegt m'n hoofd dat hij mag gaan sparen en beter kan kijken naar andere gevallen zoals de Yamaha Virago's en Honda's uiteenlopende creaties.

Niet dat ik je daarmee van HD af wil houden, maar ik vermoed dat 90% van het verschil wat je merkt zit in V-twin vs inline-four, en 10% HD-specifiek is. Of dat zo is kun je pas zeggen als je een andere V-Twin gereden hebt.
virago heeft een muur gekopt. kijk dan naar een dragstar :Y

• Rukapul
Weet iemand of er aftermarket vizier+pinlock bestaan anders dan de officiele voor het merk/type helm?

Het vizier van m'n Nolan N90 zit nu echt vol met diepe verticale krassen door de pinlock. Het pinlock wil bovendien niet meer strakker worden afgesteld waardoor deze nu permanent iets kan bewegen en rap nog meer krassen zal veroorzaken.

Ik wil dus een nieuw vizier+pinlock, maar als ik de standaard meuk van Nolan koop dan heb ik binnen een jaar dus weer hetzelfde probleem. Het liefst zou ik dus een vizier van een ander merk kopen met bijbehorende pinlock die wel netjes blijft zitten en netjes een siliconen rand heeft zodat deze niet gaat schuren op m'n vizier...

En dan te bedenken dat dat pinlock me nog goud geld heeft gekost los :X

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:00:
[...]

virago heeft een muur gekopt. kijk dan naar een dragstar :Y
Bah, Dragstar is 99% poser, Virago is gewoon een enigszins rijdbare cruiser zonder een halve ton aan overbodige chroom en andere frutsels. Als ik een tweede motor kon permitteren zou het ws een XV750 of XV920 zijn ;)

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:16:
[...]

Bah, Dragstar is 99% poser, Virago is gewoon een enigszins rijdbare cruiser zonder een halve ton aan overbodige chroom en andere frutsels. Als ik een tweede motor kon permitteren zou het ws een XV750 of XV920 zijn ;)
op een virago kan ik geen bocht maken :X iets met knieën die boven het stuur uitsteken 8)7

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik had vorig jarig even een paar dagen een Honda Nighthawk 650 als leenfietsje (gewoon voor de "fun"):

0-100 in een half uur.
100 - 0 in een kwartier.

Bochten..... Kom je liever niet tegen :P

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Wat voor motor is het? niet toevallig een pan? die hebben vrij veel last van rotte uitlaten idd.. wat men vaak doet is eindemper origineel houden en rest vervangen. in de einddemper zit namelijk een uitkeping en die zijn erg duur om iets passends voor te kopen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 111% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Rukapul schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:05:
Weet iemand of er aftermarket vizier+pinlock bestaan anders dan de officiele voor het merk/type helm?

Het vizier van m'n Nolan N90 zit nu echt vol met diepe verticale krassen door de pinlock. Het pinlock wil bovendien niet meer strakker worden afgesteld waardoor deze nu permanent iets kan bewegen en rap nog meer krassen zal veroorzaken.

Ik wil dus een nieuw vizier+pinlock, maar als ik de standaard meuk van Nolan koop dan heb ik binnen een jaar dus weer hetzelfde probleem. Het liefst zou ik dus een vizier van een ander merk kopen met bijbehorende pinlock die wel netjes blijft zitten en netjes een siliconen rand heeft zodat deze niet gaat schuren op m'n vizier...

En dan te bedenken dat dat pinlock me nog goud geld heeft gekost los :X
Nolan heeft een pinlock-inlay met een siliconenrand. Dat betekent weliswaar dat je zowel een nieuw buiten als binnen vizier van hun moet kopen, maar ik heb dat een tijdje terug ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad.

• DarkChylde
dion_b schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:56:
Anderhalve week terug heb ik ook voor het eerst op een paar V-twins gereden (Honda Transalp 600 en Pan European 800) en kan helemaal beamen wat je zegt over "gevoelsmatig toch echt leuk". Maar allicht dat je wat verder kunt kijken dan alleen HD.

Ik denk wel dat je gelijk hebt. Voor mij is de belangrijkste reden voor HD de waarschijnlijk goede restwaarde.
Er is natuurlijk ook een leuke patsfactor :X .. Geeft een ander gevoel of zeg dat je harley hebt of een honda shadow.

Verder heb ik ooit lang geleden toen ik 18 was (*kuch* 17 jaar geleden) een chopper willen hebben.
Een paar jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en toen de bandit gekocht. Vond ik toen een hele mooie fiets en allround ook goed. Mijn toenmalige instructeur had me ook overtuigd dat je met zo'n chopper toch minder goed kan sturen.

Denk dat dat voor de gemiddelde berijder ook geldt. Maar kan nog steeds erg leuk zijn.
Ik ben geen risico zoekende rijder ;) , dus een chopper is ook prima

• Rukapul
FiscBiker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:34:
[...]

Nolan heeft een pinlock-inlay met een siliconenrand. Dat betekent weliswaar dat je zowel een nieuw buiten als binnen vizier van hun moet kopen, maar ik heb dat een tijdje terug ook gedaan en nog geen moment spijt van gehad.
Beide nieuw kopen moet ik sowieso ivm de krassen. Maar dat Nolan pinlocks met siliconenrand heeft is perfect! Ik weet vrijwel zeker dat ze dat eerder niet hadden, want de verkoper was er vrij expliciet over en heeft de pinlock nog apart voor me besteld.

Binnenkort maar even bestellen :)

• DECOY88
(overleden)
FiscBiker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:34:
[...]

kopen 8)7 hun zijn toch van die pannenkoeken die je een prutsproduct verkocht hebben 8)7

• FiscBiker
  • Nu online
Rukapul schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:44:
[...]

Beide nieuw kopen moet ik sowieso ivm de krassen. Maar dat Nolan pinlocks met siliconenrand heeft is perfect! Ik weet vrijwel zeker dat ze dat eerder niet hadden, want de verkoper was er vrij expliciet over en heeft de pinlock nog apart voor me besteld.

Binnenkort maar even bestellen :)
Ik kan me herinneren dat ik enige moeite had de verkoopster van het bestaan er van te overtuigen ("ze willen toch altijd die goedkope 3rd party oplossing?"), maar toen bleek het uiteindelijk toch te bestellen te zijn.

• FiscBiker
  • Nu online
DECOY88 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:48:
[...]

kopen 8)7 hun zijn toch van die pannenkoeken die je een prutsproduct verkocht hebben 8)7
Ik had een Nolan met crappy pinlock, toen stapte ik over op UVEX met een speciale coating om aanslag te voorkomen, maar zowel pasvorm, sluitsysteem als coating vielen tegen, dus weer terug naar Nolan. Helaas bleek die standaard pinlock dus nog altijd crappy (hoewel ze altijd zullen zeggen dat je zelf ook meer onderhoud moet plegen, schroefjes verstellen, enzo).

Nu met de siliconen pinlock helemaal tevreden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als een Nolan helm je bevalt: Kijk volgende keer (ook) even naar een X-Lite (óók Nolan, maar serieus beter).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DarkChylde schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:40:
[...]
Geeft een ander gevoel of zeg dat je harley hebt of een honda shadow.
Maar jij moet op die HD terug naar huis, en op mijn BMW... :+
Ieder het zijne. Ik heb ook 'de droom' gehad ooit op een HD te willen rijden. Drie dagen gedaan en dat was wel voldoende. Voor mij dan. Ik had toendertijd een K1100RS en dat liep als een tierelier. Als ik die HD (op de Route66, hoe standaard wil je het hebben) opentrok om een vrachtwaggel in te halen, hoorde ik het blok gillen 'neeeeeeee....'. En dat was pas 70mph (toevallig ook mijn initialen - nerdfact #4492)
Dus nee, niets voor mij. Geen patsfactor.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 21:51:
[...]

Wat voor motor is het? niet toevallig een pan? die hebben vrij veel last van rotte uitlaten idd.. wat men vaak doet is eindemper origineel houden en rest vervangen. in de einddemper zit namelijk een uitkeping en die zijn erg duur om iets passends voor te kopen..
Nee, PC800 (Pacific Coast). Uit zelfde periode en blijkbaar met zelfde rotte staal gemaakt.

Honda onderdelen ervoor zijn ook erg duur, maar via via (nouja, via hier :) ) adresje gevonden waar het betaalbaar kan (EUR 500 voor bochten, uitlaat en arbeid). Gezien aanschafprijs is dat prima te doen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
DinX schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:17:
[...]

Welke ketting ? :+

En ook op asfalt kunnen er (ergere) dingen gebeuren.

Bochtje missen ?

[afbeelding]
Tijd genoeg om een begrafenisondernemer te bellen terwijl je onderweg bent naar beneden.

• Rukapul
DECOY88 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:48:
[...]

Mjah, heb je een punt, maar het was enigszins bekend en na 2 jaar is klagen ook wat lastig. De krassen zijn echter enorm :X Dit product had nooit zo verkocht mogen worden want het is gewoon gaar.
FiscBiker schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:57:
[...]

Ik had een Nolan met crappy pinlock, toen stapte ik over op UVEX met een speciale coating om aanslag te voorkomen, maar zowel pasvorm, sluitsysteem als coating vielen tegen, dus weer terug naar Nolan. Helaas bleek die standaard pinlock dus nog altijd crappy (hoewel ze altijd zullen zeggen dat je zelf ook meer onderhoud moet plegen, schroefjes verstellen, enzo).
Dat onderhoud is natuurlijk complete bullshit. Dat schroefje bijstellen doe je namelijk typisch wanneer het al te laat is: wanneer er iets speling is en zich een stofje er mogelijk al tussen heeft kunnen wurmen. Het werkt gewoon niet of je moet een mooi weer rijder zijn die 2x per jaar de helm gebruikt en niet dagelijks.
wimmel_1 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:58:
Als een Nolan helm je bevalt: Kijk volgende keer (ook) even naar een X-Lite (óók Nolan, maar serieus beter).
Eigenlijk boeit merk me weinig. Ik heb de Nolan puur gekocht omdat de pasvorm van dat specifieke model ok was, een systeemhelm was en een ingebouwd zonnevizier had. De shoei multitech paste ook goed, maar had geen zonnevizier en dus werd het de Nolan N90.

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
De allereerste pinlock die ik gekocht heb had al een siliconen randje, ik moest toen wel de gaatjes zelf boren in het vizier...

Een tijd later liep ik te balen dat de gaatjes niet meer op de juiste plek zaten, en ik heb toen het pinlock maar in het vizier vast gezet met een dun randje siliconen. Dit heeft het lang uitgehouden. Sterker nog dat vizier is er beter aan toe dan mijn huidige.

Dus toen ik mijn "nu niet meer nieuwe" shoei xr1000 kocht superblij met "perfect geplaatste" fabrieks gaatjes en bijgeleverde pinlock... not na een tijdje zelfde probleem met een niet lekker passende pinlock, inclusief beginnende beschadigingen van het bewegende pinlock.

Deze toen ook weer vast gezet met een dun siliconen randje en pas nu is het tijd om mijn vizier te vervangen, alsmede de helm want die heb ik ook al weer een tijdje(2004 of 5)... Ik heb overigens genoeg km's met beide helmen gereden... meer dan 50k km, zomer en winter.

Verwijderd

Peekster schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 08:23:
[...]

Tijd genoeg om een begrafenisondernemer te bellen terwijl je onderweg bent naar beneden.
Ook zo´n brute quote van de pikes peak "you´ll starve to death before you hit the ground"

Verwijderd

Mafketel schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:17:
De allereerste pinlock die ik gekocht heb had al een siliconen randje, ik moest toen wel de gaatjes zelf boren in het vizier...

Een tijd later liep ik te balen dat de gaatjes niet meer op de juiste plek zaten, en ik heb toen het pinlock maar in het vizier vast gezet met een dun randje siliconen. Dit heeft het lang uitgehouden. Sterker nog dat vizier is er beter aan toe dan mijn huidige.

Dus toen ik mijn "nu niet meer nieuwe" shoei xr1000 kocht superblij met "perfect geplaatste" fabrieks gaatjes en bijgeleverde pinlock... not na een tijdje zelfde probleem met een niet lekker passende pinlock, inclusief beginnende beschadigingen van het bewegende pinlock.

Deze toen ook weer vast gezet met een dun siliconen randje en pas nu is het tijd om mijn vizier te vervangen, alsmede de helm want die heb ik ook al weer een tijdje(2004 of 5)... Ik heb overigens genoeg km's met beide helmen gereden... meer dan 50k km, zomer en winter.
Ik heb ook een XR 1000, die zit al weer 3 jaar en iets van 54000km op mijn hoofd.
echter geen probleem met de pinlock.
Ik kan die zelfs nog verder bijstellen als het moet, dus wanneer ie losser gaat zitten kan ik zelfs weer strakker zetten.

Verwijderd

Aangezien dit het beginnersvragen topic is, hier een échte beginnersvraag:

Wat voor motor mag ik ongeveer rijden als ik nu (18 jaar) mijn rijbewijs haal, want ik kan me bij 125 cc niet veel meer dan een opgevoerde scooter voorstellen. En aan wat voor prijs zou ik dan ongeveer moeten denken? Ga nu een tussenjaar nemen omdat ik niet precies weet wat voor vervolgopleiding ik wil doen en zou het liefs een tijdje Europa, en iets daarbuiten misschien ook nog wel, rondcrossen op een motortje, maar weet niet zo goed hoe ideaal dat is met een A1 rijbewijs.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 19:01

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:17:
Wat voor motor mag ik ongeveer rijden als ik nu (18 jaar) mijn rijbewijs haal, want ik kan me bij 125 cc niet veel meer dan een opgevoerde scooter voorstellen.
...en je begint nu al met bashen van 125cc dus je zult goed bij de huidige groep passen.

ow, constructief zijn BertV.

ktm duke 125
aprilia RS 125 (al zal deze wel weer niet mogen)
honda pcx 125

Ik kocht mijn PCX voor zo rond de 3000,- nieuw.
Tweedehands straks veel gevraagd dus die prijzen zullen mooi hoog blijven. :9

Afbeeldingslocatie: http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduct/Duke_125_grau_90Grad_02.jpg

Lekker sturen en het op echte mooie weggetjes de blaaskaken moeilijk maken.

[ Voor 59% gewijzigd door BertV op 21-08-2012 15:32 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-01 16:34
als je nu je rijbewijs haal mag je toch nog op een 25kw fiets rijden voor 2 jaar, als je je rijbewijs haalt NA 13 januari 2013 moet je beginnen met 11kw

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

BertV schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:26:
[...]

...en je begint nu al met bashen van 125cc dus je zult goed bij de huidige groep passen.

ktm duke 125
honda pcx 125

[afbeelding]

Je mag nu toch gewoon 25kw? Die andere regels gaan pas in in 2013 dacht ik.

Dan mag een rs 125 dus wel :)

No signature required.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:17:
Aangezien dit het beginnersvragen topic is, hier een échte beginnersvraag:

Wat voor motor mag ik ongeveer rijden als ik nu (18 jaar) mijn rijbewijs haal, want ik kan me bij 125 cc niet veel meer dan een opgevoerde scooter voorstellen. En aan wat voor prijs zou ik dan ongeveer moeten denken? Ga nu een tussenjaar nemen omdat ik niet precies weet wat voor vervolgopleiding ik wil doen en zou het liefs een tijdje Europa, en iets daarbuiten misschien ook nog wel, rondcrossen op een motortje, maar weet niet zo goed hoe ideaal dat is met een A1 rijbewijs.
nog snel halen dan kan je 2 jaar 25 kw rijden (5-600 cc machines)

Verwijderd

[...]

[...]
Ik vreesde al op teentjes te trappen. ;) Niet bedoeld als bashen, meer om mijn gebrek aan kennis te illustreren.

Dank voor alle reacties, en dan nog maar een beginnersvraagje:

Stel dat ik nou een zwak heb voor Norton Commando achtige modellen, moet ik dat dan de komende paar jaren gewoon uit mijn hoofd zetten of zijn er daar ook mogelijkheden?

Oh en ik haal denk ik inderdaad dingen door elkaar, ik zou voor 19 januari 2013 dus opgaan voor rijbewijs A beperkt en alles onder de 25 kw / Kw (?) mogen rijden?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 16:04 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:59:
[...]

Ik vreesde al op teentjes te trappen. ;) Niet bedoeld als bashen, meer om mijn gebrek aan kennis te illustreren.

Dank voor alle reacties, en dan nog maar een beginnersvraagje:

Stel dat ik nou een zwak heb voor Norton Commando achtige modellen, moet ik dat dan de komende paar jaren gewoon uit mijn hoofd zetten of zijn er daar ook mogelijkheden?

Oh en ik haal denk ik inderdaad dingen door elkaar, ik zou voor 19 januari 2013 dus opgaan voor rijbewijs A beperkt en alles onder de 25 kw / Kw (?) mogen rijden?
ja :Y en zelf daarboven kunnen kopen en daarna laten afvoeren naar 25kw :Y

• Verwijderd
  • Niet online
[...]

ktm duke 125
honda pcx 125

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://p2m.mbike.com/000/001/172/97758791_d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fl.honda.be/images/mc/gallerydetail/mc_cbr125r_021_2012_g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fl.honda.be/images/mc/gallerydetail/mc_varadero_125_002_2010_g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki2wheels.be/upload/model/color/full/424_2_1295017905.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2012/YZF-R125/2012-Yamaha-YZF-R125-EU-Matt-Grey-Studio-001.jpg?width=600&quality=75
Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2012/YZF-R125GP50/2012-Yamaha-YZF-R125-WGP-50th-Anniversary-EU-Anniversary-White-Studio-001.jpg?width=600&quality=75
Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2012/WR125R/2012-Yamaha-WR125R-EU-Racing-Blue-Studio-001.jpg?width=600&quality=75
Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2012/WR125X/2012-Yamaha-WR125X-EU-Sports-White-Studio-001.jpg?width=600&quality=75
Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2012/YBR125/2012-Yamaha-YBR125-EU-Mistral-Grey-Studio-001.jpg?width=600&quality=75
Afbeeldingslocatie: http://cdn.yamaha-motor.eu/product_assets/2011/YBR125CR/2011-Yamaha-YBR125-CRUISER-EU-Red-Spirit-Studio-001.jpg?width=600&quality=75

Afbeeldingslocatie: http://www.skyteammotor.com/content_images/SKY_P_150/.thumbs/big2ACE2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://belgie.aprilia.com/assets/3043/RS_125_overview_bianco_glam_cropped_406x375.jpg
Afbeeldingslocatie: http://belgie.aprilia.com/assets/4758/bianco_125_color_cropped_406x375.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduct/Duke_125_grau_90Grad_02.jpg

Met 125cc kun je je best vermaken.
Pagina: 1 ... 394 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.