Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
het gaat erom hoever je wilt gaan. vroeger ging ik ook zo hard mogelijk. maar dan kom je met rustig rijden prut of olie tegen en dan heb je meer breedte nodig. als je gigantisch loopt te raggen heb je de ruimte niet meer om te kunnen corrigeren.BertV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:39:
ontkenningsfase.
Ik heb voor deze motorscooter 15 jaar motor gereden, het jaar rond, ook op kanonnen van 150pk.
Meerdere wegtrainingen en een circuittraining gedaan.
Mijn voertuigbeheersing durf ik zeker gemiddeld te noemen.
Op (zeer-)bochtige wegen maakt het geen reet uit of je 15 of 150pk hebt.
Je gebruikt ze namelijk niet. Deal with it.
en niet iedereen rijd altijd maar voluit omdat ze een motor hebben. ja ik deed dat. maar wat je dan op jaarbasis kwijt bent kon ik me gs 500 van kopen
en waar ik vroeger 140 door de bochten joeg (dijk Monnickendam-Marken) ga ik tegenwoordig nog maar amper 100 aangezien ik hem bijna in de zijkant van een auto uit een rustige uitrit gezet had. oftewel die had ik nooit opgemerkt al actief
maar waar kom je vandaan
[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 15-08-2012 12:50 ]
...ik wou mezelf natuurlijk bewijzen met m'n scootertje, dat kan ik niet ontkennen.DECOY88 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:47:
[...]
het gaat erom hoever je wilt gaan. vroeger ging ik ook zo hard mogelijk. maar dan kom je met rustig rijden prut of olie tegen en dan heb je meer breedte nodig. als je gigantisch loopt te raggen heb je de ruimte niet meer om te kunnen corrigeren.
en niet iedereen rijd altijd maar voluit omdat ze een motor hebben. ja ik deed dat. maar wat je dan op jaarbasis kwijt bent kon ik me gs 500 van kopen![]()
maar waar kom je vandaan
De vreemdste motor momenten zijn die dat je denkt: "Oooohhh.... dat red ik nog wel" Maar om de een of ander reden doe je het niet... om vervolgens te zien hoe de hele situatie opeens verandert en dan te bedenken; "Als ik daar net voor was gekropen........"DECOY88 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:47:
[...]
het gaat erom hoever je wilt gaan. vroeger ging ik ook zo hard mogelijk. maar dan kom je met rustig rijden prut of olie tegen en dan heb je meer breedte nodig. als je gigantisch loopt te raggen heb je de ruimte niet meer om te kunnen corrigeren.
Tot nu toe 2 keer gehad;
1x dijkje tussen schermerhoorn en west graftdijk, dacht ik nog net langs een auto te kunnen piepen, om de een of ander reden niet gedaan om precies dan te kijken hoe UIT HET NIKS een tractor de dijk op reed waardoor auto + ik wel erg hard de ankers in moesten.
1x Drechterlandseweg bij Midwoud richting Enky; Oranje stoplicht wel/niet/wel/niet/wel toch maar niet nemen. en precies dan, van rechts, keihard door rood, zo'n Ford F150 van achter de bomen zien verschijnen die vol tegen een busje op de andere rijbaan reed....
Rustiger aan doen heeft toch nog nut.
GenjiBlade schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:27:
[...]
De vreemdste motor momenten zijn die dat je denkt: "Oooohhh.... dat red ik nog wel" Maar om de een of ander reden doe je het niet... om vervolgens te zien hoe de hele situatie opeens verandert en dan te bedenken; "Als ik daar net voor was gekropen........"
Tot nu toe 2 keer gehad;
1x dijkje tussen schermerhoorn en west graftdijk, dacht ik nog net langs een auto te kunnen piepen, om de een of ander reden niet gedaan om precies dan te kijken hoe UIT HET NIKS een tractor de dijk op reed waardoor auto + ik wel erg hard de ankers in moesten.
1x Drechterlandseweg bij Midwoud richting Enky; Oranje stoplicht wel/niet/wel/niet/wel toch maar niet nemen. en precies dan, van rechts, keihard door rood, zo'n Ford F150 van achter de bomen zien verschijnen die vol tegen een busje op de andere rijbaan reed....
Rustiger aan doen heeft toch nog nut.
Maar als je te vaak dit soort bijna ongelukjes hebt, dan kun je toch de oorzaak bij jezelf zoeken.
(Regelmatig in een fractie iets anders beslissen kan op de lange termijn makkelijk verkeerd uitpakken)
[ Voor 23% gewijzigd door BertV op 15-08-2012 13:35 ]
Eensch. Al is het in mijn twee voorbeelden duidelijk goed uitgepakt, niks aan de hand enz enz, zou ik ze niet als voorbeelden hebben kunnen gebruiken als ik beter op had gelet vermoed ik.BertV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 13:34:
Maar als je te vaak dit soort bijna ongelukjes hebt, dan kun je toch de oorzaak bij jezelf zoeken.
Maargoed, 2 keer is niet te vaak..
Ik merk toch regelmatig dat ik me nog erg jeugdig voelDECOY88 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:47:
en zo heb ik nog veel meer punten die je met jeugdige overmoed veel harder neemt. maar met gezond verstand op niet eens de halve snelheid
ik ook hoorkomkommer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 15:21:
[...]
Ik merk toch regelmatig dat ik me nog erg jeugdig voel
Kan allemaal. Ik doe het niet. Mijn keuze. Mijn leven.FitTiv schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:01:
[...]
Jawel met je knippers -> jij knipper aan, als de auto 1x knippert en opzij gaat = dan mag je erlangs.
En je kan toch zien of hij in de spiegel aan het kijken is of niet? En als je dat niet kan zien, kan je wel zien of hij iets uit het vakje pakt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Zal ik dan maar erbij zeggen dat het mijn mening is. Is het zo goed dan? Wat een frustratie...newbreed schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:00:
[...]
Het ging mij om de ongenuaceerdheid van de uitspraak. Ik zal de laatste zijn die de noodzaak van Voertuigbeheersing zal ontkennen. De betreffende post bevat stellingen als:
"Dit type voertuig is een overbodig voertuig"
"Dit type voertuig is voor mensen met een kleine piemel"
Volgens mij heeft niemand dat gezegd."Je mag alleen op een SS rijden als je alle AVB oefeningen feilloos kan uitvoeren"
Ik neem mezelf altijd flink, inderdaad.Soms is het heerlijk om met enige spot een knuppel het hoenderhok in te gooien, maar de betreffende poster neemt zichzelf naar mijn mening iets te serieus.
Even alle frustraties die er klablijkelijk zijn terzijde: mijn opmerkingen (want zo te zien doel je daarop) zijn genuanceerd genoeg:
En ik vervolg met de opmerking dat als je ze niet kunt op je eigen motor, je dan de verkeerde motor hebt gekocht. Is dat zo'n vreemde opmerking? Als je een motor koopt, waarmee je die handelingen (let op: meervoud) niet kunt uitvoeren, wat moet dat dan worden op de weg?Ik zeg niet dat ik ze op een ss kan (voordat iemand roept dat ik het maar voor moet doen)
En wat ik zeg over de boss hoss is een mening. Misschien vind je 'm niet leuk, maar da's dan jammer. Er wordt hier zat geleuterd over wat we mooi en niet mooi vinden. Ik zeg het wat hard, maar ik snap echt werkelijk niet wat een boss hoss met een motor te maken heeft. Sorry als ik daarmee op je tenen ga staan. Ik vind het gewoon een overbodig ding:

Alleen maar goed om rechtuit mee te rijden. Waag je er niet mee op Mulholland Drive, want je duikt zo de oceaan in...
En als iemand dat niet vindt, prima! It's a free country!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vaak bu'j te bang!
Geloof het best wel dat je op een smalle bochtige dijk zo'n scooter niet voorbij komt, die dingen sturen verschrikkelijk snel met die korte wieltjes en als er dan nog eens iemand op zit die kan rijden kom je daar echt niet zomaar voorbij.BertV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:39:
ontkenningsfase.
Ik heb voor deze motorscooter 15 jaar motor gereden, het jaar rond, ook op kanonnen van 150pk.
Meerdere wegtrainingen en een circuittraining gedaan.
Mijn voertuigbeheersing durf ik zeker gemiddeld te noemen.
Op (zeer-)bochtige wegen maakt het geen reet uit of je 15 of 150pk hebt.
Je gebruikt ze namelijk niet. Deal with it.
Sowieso vind ik die lichte langzame meuk altijd wel leuk sturen, de grootste lol heb ik wat dat betreft op mn VF400 en VF500 gehad, dr zaten fietsbandjes onder, maar dat had zo zn voordelen met sturen
Ben het daar wel mee eens, het is zwart-wit, maar je hebt best een punt.mphilipp schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:56:
[...]
En ik vervolg met de opmerking dat als je ze niet kunt op je eigen motor, je dan de verkeerde motor hebt gekocht. Is dat zo'n vreemde opmerking? Als je een motor koopt, waarmee je die handelingen (let op: meervoud) niet kunt uitvoeren, wat moet dat dan worden op de weg?
Of je dan niet je droommotor moet kopen vind ik een ander verhaal, maar je zou op zn minst kunnen proberen om de oefeningen op langzame snelheid onder de knie te krijgen.
Het kan ooit bijzonder handig zijn (ik zie het altijd als een uitdaging)
leeg
Ik maak er ook een punt van om het keren (gebeurt me vaak met toeren, ondanks GPS4x2 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:45:
[...]
Het kan ooit bijzonder handig zijn (ik zie het altijd als een uitdaging)
Er zijn meer dan genoeg momenten tijdens het rijden waarbij ik denk 'dat kan beter!' en dan probeer ik erop te letten. Soms doe ik ook gewoon dom en dan is het ook maar te danken aan het feit dat ik niet de blaren op mijn banden rij dat ik niet de dijk af tief...
Was wel even wennen met gecombineerde remmen in het begin.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Mijn instructeur moest me afleren om het op de koppeling en rem te doen. Ik deed dat met de brommer ook altijd en het lukt me prima. Maar goed, he moest met slepende rem. Op zich is het dan wel weer makkelijker. Je kunt makkelijker je snelheid regelen. Maar op mijn oude manier ben ik ook nog nooit op mijn plaat gegaan. Als je een beetje gevoel in je fikken hebt, kan je dat best zo doen.komkommer schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:10:
Ik moet wel bekennen dat ik dat straatje keren niet met slepende rem doe. Daar heb ik het nut dan weer nooit van begrepen :x
Wat heerlijk herkenbaarmphilipp schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:08:
[...]
Ik maak er ook een punt van om het keren (gebeurt me vaak met toeren, ondanks GPS) op de 'originele' manier te doen, dus met slepende rem. Gewoon om 'in vorm' te blijven. Geen borstklopperij ofzo, maar ik vind zelf dat ik een beetje scherp moet blijven.
Er zijn meer dan genoeg momenten tijdens het rijden waarbij ik denk 'dat kan beter!' en dan probeer ik erop te letten. Soms doe ik ook gewoon dom en dan is het ook maar te danken aan het feit dat ik niet de blaren op mijn banden rij dat ik niet de dijk af tief...
Ik vind het gewoon
a) enorm leuk om oefeningen te doen en te leren. Extra cursussen binnenkort eens doen...
b) gewoon een stuk onderhouden van je vaardigheden
UNOX: The worst operating system
Ik kwam mijn instructeur tegen op de VRO. Hij was de instructeur die dag. Da's pas leuk! Na zoveel jaar mocht ie mijn rijkunsten wéér een keer verbeteren.Korvaag schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:26:
[...]
Laatst kwam ik daar weer m'n instructeur tegen en ben ik gewoon even achter een leerling aan gaan oefenen (hij had er op dat moment maar 1).
Verwijderd
http://www.motogp.com/en/...enzo+on+Rossi+partnership
(of Yamaha heeft hem "gevraagd zijn mening te herzien)
en Stoner zijn opvatting over 2 jaar Rossi op een Duc
http://tensport.com.au/ne...otoGP-attack-on-Rossi.htm
Tuurlijk wel. Waarom zou het met een CBR 600 RR wel kunnen en met een GSXR niet?-tom-562 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:39:
Met mijn GSXR kan ik echt niet de langzame slalom of zo'n krap achtje. Wil ik ook niet eens. Poser en mooiweerrijder 4 life
Gewoon doen
Nog even een reactie hierop:_Apache_ schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:45:
[...]
Ook als je ze in doet met dat speciale buisje? Ik trek mijn oor - met mijn andere hand - even omhoog, en dan zit het dopje bijna altijd in één keer goed.
Het scheelt inderdaad een hoop als ik ze met het buisje in doe. Moet alleen wel goed opletten bij het opzetten van mijn helm.. de eerste keer kwam het dopje iets van zijn plek, wat pas tijdens het rijden op viel. Ik kon toen niet meer stoppen en heb de hele rit mijn dopje op het ritme van mijn demper horen klappen op lage snelheden en op de snelheid was de windruis niet te doen. Dikke piep in mijn oren gehad die avond
[ Voor 78% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
Motormaat van me vertelde dat de locale politie hem een boete wou geven omdat hij oordoppen in had.
Hij had zich er onderuit kunnen praten, maar wij hadden beide het gevoel dat het oplichting was. hoe absurd wil je het hebben. (ik bedoel welke motorrijder heeft nu geen gehoorbescherming?)
Dit was trouwens in Sitges,
Ik heb eerder gehoord dat oordoppen op de motor illegaal is in Spanje... volgens mij laatst nog gelezen in een UK motorblad.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:24:
Motormaat van me vertelde dat de locale politie hem een boete wou geven omdat hij oordoppen in had.
Stupid, I know, maar volgens mij is het echt zo.
EDIT:
Haha - nu ik het ben gaan zoeken schijnt het echt heel krom te zijn geweest;
De wet had betrekking op ALLE vormen van hoofd/oordoppen in alle vormen van verkeersdeelneming, van iPod dopjes tot bluetooth headsets tot gehoorbescherming op de fiets/motor/quad of in de auto/bus/boot. Alleen met medische reden (die je ter plekke kon bewijzen) mocht je met doppen deelnemen aan het verkeer.
Nu heb ik wel op de facebook van MAG UK gevonden dat de spaanse motorfiets rechten organisatie schijnbaar in Februari de overheid ervan heeft overtuigd de wet te veranderen om gehoorbescherming als uitzondering te maken op de regel maarja.... als wetten daar net zo snel worden veranderd als hier... kan het best zijn dat die verandering nog niet doorgevoerd is.
Dan nog is het net de vraag of de Guardia Civil deze verandering ook door krijgt, naar mijn ervaring hanteren ze net iets te vaak hun eigen regionale gebruiken.
Kost je overigens een goed 100 eurie als je de boete toch krijgt.
[ Voor 55% gewijzigd door GenjiBlade op 16-08-2012 11:14 ]
Mooi man, keeskees wijst de weg en maar muziekjes luisteren tijdens die fijne bochten rijden!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
MAG UK is volgens mij de enige organisatie die op europees niveau nog tenminste probeerd de debielen van de EU tegen te houdenGenjiBlade schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:02:
[...]
Ik heb eerder gehoord dat oordoppen op de motor illegaal is in Spanje... volgens mij laatst nog gelezen in een UK motorblad.
Stupid, I know, maar volgens mij is het echt zo.
EDIT:
Haha - nu ik het ben gaan zoeken schijnt het echt heel krom te zijn geweest;
De wet had betrekking op ALLE vormen van hoofd/oordoppen in alle vormen van verkeersdeelneming, van iPod dopjes tot bluetooth headsets tot gehoorbescherming op de fiets/motor/quad of in de auto/bus/boot. Alleen met medische reden (die je ter plekke kon bewijzen) mocht je met doppen deelnemen aan het verkeer.
Nu heb ik wel op de facebook van MAG UK gevonden dat de spaanse motorfiets rechten organisatie schijnbaar in Februari de overheid ervan heeft overtuigd de wet te veranderen om gehoorbescherming als uitzondering te maken op de regel maarja.... als wetten daar net zo snel worden veranderd als hier... kan het best zijn dat die verandering nog niet doorgevoerd is.
Dan nog is het net de vraag of de Guardia Civil deze verandering ook door krijgt, naar mijn ervaring hanteren ze net iets te vaak hun eigen regionale gebruiken.
Kost je overigens een goed 100 eurie als je de boete toch krijgt.
(neem bijvoorbeeld dat voorstel om alle wijzigingen aan een motor te verbieden, dat is gelukkig afgeketst voor de zware category, nu de lichte motoren nog)
!LET OP!
!De belasting dienst gaat extra controleren dit weekend!
Uit de telegraaf
Jacht op motorduivels
door Mike Muller
AMSTERDAM - Motorracende wegpiraten zijn gewaarschuwd: wie met exorbitant hoge snelheid over de Nederlandse wegen scheurt, zal worden geconfronteerd met stevige sancties. De politie gaat de komende dagen extra controleren op snelheid en wil zo motorduivels van het asfalt krijgen
Vooral in de Achterhoek ontstaan hachelijke taferelen. „Dikwijls veroorzaken motorrijders levensgevaarlijke situaties”, zegt een woordvoerder van het korps Noord- en Oost-Gelderland. „Afgelopen week hebben wij twee dodelijke ongevallen moeten betreuren. Deze week pakten we nog een rijbewijs af van iemand die met 112 kilometer per uur door de dorpskern reed. Vanwege het mooie weer verwachten wij dat dit weekeinde veel motorrijders op pad gaan, vandaar de verscherpte controles
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 11:43 ]
Geen probleem hoor...denk dat je van het weekend tot ontzettend goed uit moet kijken met alle auto's richting de stranden ed...Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:33:
[...]
Heel verhaal....
Jacht op motorduivels
door Mike Muller
AMSTERDAM - Motorracende wegpiraten zijn gewaarschuwd: wie met exorbitant hoge snelheid over de Nederlandse wegen scheurt, zal worden geconfronteerd met stevige sancties. De politie gaat de komende dagen extra controleren op snelheid en wil zo motorduivels van het asfalt krijgen
Vooral in de Achterhoek ontstaan hachelijke taferelen. „Dikwijls veroorzaken motorrijders levensgevaarlijke situaties”, zegt een woordvoerder van het korps Noord- en Oost-Gelderland. „Afgelopen week hebben wij twee dodelijke ongevallen moeten betreuren. Deze week pakten we nog een rijbewijs af van iemand die met 112 kilometer per uur door de dorpskern reed. Vanwege het mooie weer verwachten wij dat dit weekeinde veel motorrijders op pad gaan, vandaar de verscherpte controles
Als motorrijder weet je dat er een paar keer per jaar verscherpte controles zijn...bij mooi weer, TT assen etc...
Maarrrrr, wel tof dat ze het even melden!
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Haha, de telegraaf-heid druipt er ook weer vanaf.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:33:
[...]
MAG UK is volgens mij de enige organisatie die op europees niveau nog tenminste probeerd de debielen van de EU tegen te houden
(neem bijvoorbeeld dat voorstel om alle wijzigingen aan een motor te verbieden, dat is gelukkig afgeketst voor de zware category, nu de lichte motoren nog)
!LET OP!
!De belasting dienst gaat extra controleren dit weekend!
Uit de telegraaf
Jacht op motorduivels
door Mike Muller
Rondje markermeer in de planning met de Kawa, een huur Gladius, Suzuki GS450L van vriendin en een chopped Honda Shadow 600 bobber.
Wbt controles, gewoon flitsnav downloaden
Vaak bu'j te bang!
er is verschil tussen voor de lol rijden en omdat je ergens heen moet.-tom-562 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:20:
Thermo aan en blijven rijden
Wbt controles, gewoon flitsnav downloadenen bij iedere stop ff checken. Gas op die lollie!
Eensch, al is het wel lekker om de bochtjes te oefenen...bandjes zijn zo op temperatuur en plakken keigoed aan het asfaltDECOY88 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:25:
[...]
er is verschil tussen voor de lol rijden en omdat je ergens heen moet.en met heet weer zijn er genoeg andere dingen te doen dan dood zweten of ieder uur je shirt natmaken
dan liever winterdagMike2k schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:26:
[...]
Eensch, al is het wel lekker om de bochtjes te oefenen...bandjes zijn zo op temperatuur en plakken keigoed aan het asfalt
[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 16-08-2012 12:41 ]
Verwijderd
Kan Rossi nog iets van leren.DECOY88 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:34:
[...]
dan liever winterdagdan plakt voor goed maar achter niet. dus dan kan je leuke bochtjes maken
![]()
[afbeelding]
-edit- o nee wacht, Rossi kan niet leren... even vergeten.
Hij heeft veel talent, maar kan zich zo blijkt niet aanpassen aan een motor als het moet.
Als je dat trouwens mooi vind om te zien (ik in ieder geval wel)
google maar "Garry mcCoy, king of slide"... gruwlijk om die bezig te zien, is van "vroegâh" toen alles nog beter was.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 13:33 ]
[ Voor 85% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]
Motorrijden is geen modeshow
Mooie demonstratie overigens, met een asoepele boer als model.
Dan weet je tenminste dat je er zelf waarschijnlijk ook wel in komt
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik zou bij motorkleiding nooit "Style over function" verkiezen, maar als het er een beetje aardig uitziet dan ben ik daar zeker niet ongevoelig voor. Al moet ik toegeven dat dit pak gewoon mooi van lelijkheid wordtJanPedaal schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:25:
[...]
Motorrijden is geen modeshow![]()
Mooie demonstratie overigens, met een asoepele boer als model.
Dan weet je tenminste dat je er zelf waarschijnlijk ook wel in komt
Snap ik, maar das wat overtrokken natuurlijk. Ik zeg niet dat ik een mooi pak zou dragen wat niet veilig is, maar als ik de keuze heb tussen een veilig pak wat er niet uit ziet en een veilig pak dat mooi is en evt 100 euro duurder, weet ik wel waarvoor ik ga...
Toch leuk om af en toe een compliment te krijgen over je outfit
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 16-08-2012 14:37 ]
[ Voor 86% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]
Was Rossi al niet eens van Honda naar Yamaha overgestap waarbij hij liet zien op verschillende motoren erg goed te kunnen rijden?Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:30:
[...]
Kan Rossi nog iets van leren.
-edit- o nee wacht, Rossi kan niet leren... even vergeten.
Hij heeft veel talent, maar kan zich zo blijkt niet aanpassen aan een motor als het moet.
[ Voor 10% gewijzigd door TheJason op 16-08-2012 15:27 ]
[ Voor 77% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
Ja, dat was 2002-2003 maar het is makkelijk zeiken op RossiTheJason schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
Was Rossi al niet eens van Honda naar Yamaha overgestap waarbij hij liet zien op verschillende motoren erg goed te kunnen rijden?
Rossi heeft, met uitzondering van de Ducati, op alle fietsen waar hij op reed, het wereldkampioenschap gewonnen... Wikipedia: Valentino Rossi
Verwijderd
Nee hoor Duc, is gebouwd door Duc.DinX schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:30:
Sja, die Ducati is/was helemaal gebouwd voor/door Stoner hè
Stoner paste zich aan de motor aan, en ging er vervolgens keihard mee de baan over,
Ja dat klopt. Overstappen van Honda naar Yamaha, waarbij Honda je aan het volledige termijn houdt. Rossi had dus 0 time om aanpassingen te doen aan de Yamaha, maar wint de eerste race. Dat was de definitieve ondergang van Biaggi in de MotoGP. Hij beweerede dat Rossi alleen maar won vanwege de superieure Honda. Biaggi switchte dat seizoen naar Honda en werd geklopt door de "inferieure" Yamaha.TheJason schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
Was Rossi al niet eens van Honda naar Yamaha overgestap waarbij hij liet zien op verschillende motoren erg goed te kunnen rijden?
"So tell us Valentino, how did you manage to win the race"
"I pushe very haaarrd...."
[ Voor 6% gewijzigd door newbreed op 16-08-2012 15:41 ]
Verwijderd
Dat Rossi meteen won met de Yamaha was niet zo appart,TheJason schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
Dankzij de input van Barros, had Yamaha hard gewerkt om meer koppel en strakkere vermogens afgifte te krijgen.
Dankzij het verschil in banden tussen Honda en Yamaha, en het feit dat Honda moeite had met hun nieuwe banden. Wist Yamaha vol te profiteren.
Het is niet dus zo dat Rossi die Yamaha heeft "ontwikkeld" van voor tot einde.
maar hij heeft wel de puntjes goed op de I gezet (Howel, niet eens Rossi, die eer is eigenlijk voor Jeremy Burgess eigenlijk)
Nieuwe plas olie en een nieuw filter er in en de koppelingsveren vervangen. Motor begint nu toch wel erg te slippen bij volgas. Was het vroeger heel af en toe, tegenwoordig is het elke keer. Platen zijn goed, dus moet wel aan de veren (of de olie) liggen. Beiden maar ff vervangen en dan zondag er hopelijk lekker van genieten.
Door de dikte op te meten en te kijken wat volgens de service manual het service limiet is.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:26:
Hoe kan men constateren of de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn trouwens?
[ Voor 90% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
Dat pak dat hiervoor werd getoond lijkt me wel wat. Ik ben op de motor nu langer onderweg dan met de auto, puur omdat ik dat pak moet aantrekken.
En daarbij, 's morgens is het 14 of 15 graden, dan is het niet te doen met mijn doorwaaipak. Maar 's middags is het weer te warm. Dan ziet dat filmpje er opeens toch wel heel praktisch uit!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
[ Voor 92% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
Langzaam rijden, in een hoge versnelling zetten en dan volgas geven, wanneer je toeren rap omhoog gaan terwijl je amper sneller gaat (ergo koppeling slipt) dan zijn ze echt aan vervanging toe.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:26:
Hoe kan men constateren of de koppelingsplaten aan vervanging toe zijn trouwens?
En over de pakken, alle leren motorpakken zien er leuk uit als je op de motor zit maar als je afstapt en naar het terras loopt zie je er uit als een powerranger met constipatie.
Vooral diegene die heel stoer loopt met een air van "kijk mij eens een stoer motorpak aanhebben" lopen het hardst voor gek.
[ Voor 27% gewijzigd door Flagg op 16-08-2012 18:47 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Camelbak vol en gáán met die kameel!
Op de motor naar het terras.Flagg schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:45:
[...]
Langzaam rijden, in een hoge versnelling zetten en dan volgas geven, wanneer je toeren rap omhoog gaan terwijl je amper sneller gaat (ergo koppeling slipt) dan zijn ze echt aan vervanging toe.
En over de pakken, alle leren motorpakken zien er leuk uit als je op de motor zit maar als je afstapt en naar het terras loopt zie je er uit als een powerranger met constipatie.
Vooral diegene die heel stoer loopt met een air van "kijk mij eens een stoer motorpak aanhebben" lopen het hardst voor gek.
[ Voor 111% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
Idd, rijden met die hap!
Beter dan "kijk mij eens stoere slippers en een korte broek aanhebben".Flagg schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:45:
[...]
Tot 42 graden is het prima te doen in volledig leer.
Overigens, nog een mooi kaartje van m'n 8750 km lange motortrip:
lille?DinX schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:09:
[...]
[afbeelding]
Lijkt slecht weer, maar het is daar 30° en het water op de grond is van de fontein
Virtueel koekje voor wie de plek weet
[ Voor 90% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
foto's-DG- schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:39:
[...]
Beter dan "kijk mij eens stoere slippers en een korte broek aanhebben".
[afbeelding]
En dat heb ik nou met een rondje op de motor rijden, ik heb 5 jaar het hele jaar door gereden in sneeuw, regen, hagel en 30 graden en altijd met een doel, niet zomaar doelloos een rondje rijden. Nou kon dat doel best een terrasje 150km verderop zijn.
En als we een hele dag op de motor zaten wilde we ook nog wel eens wat drinken, en we gaan niet als de gemiddelde hollander in de berm kleffe broodjes en lauw water slobberen.
Dus lekker makkelijk motorbroek (korte broek onder) uit jas uit en lekker een uurtje op het terras hangen en weer verder.
Tegen de tijd dat je je uit je kleffe leer hebt gehesen is het terras dicht, en dan is er nog maar 1 optie. Op een forum roepen dat je toch niet met de motor naar een terras gaat.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
de opmerking gaat over met de motor naar het terras om de hoekFlagg schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:49:
[...]
En dat heb ik nou met een rondje op de motor rijden, ik heb 5 jaar het hele jaar door gereden in sneeuw, regen, hagel en 30 graden en altijd met een doel, niet zomaar doelloos een rondje rijden. Nou kon dat doel best een terrasje 150km verderop zijn.
En als we een hele dag op de motor zaten wilde we ook nog wel eens wat drinken, en we gaan niet als de gemiddelde hollander in de berm kleffe broodjes en lauw water slobberen.
Dus lekker makkelijk motorbroek (korte broek onder) uit jas uit en lekker een uurtje op het terras hangen en weer verder.
Tegen de tijd dat je je uit je kleffe leer hebt gehesen is het terras dicht, en dan is er nog maar 1 optie. Op een forum roepen dat je toch niet met de motor naar een terras gaat.
Nee joh, dat doe ik vanaf het terras waar ik met de trapfiets heen ben gereden, middels het mobieltje, inclusief de nodige tikfouten omdat ik een heerlijk biertje genuttigd heb.Flagg schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:49:
[...]
*knip
Een lederen combi vind ik ook nog prima hoor. Jasje en broek losritsen en je hoort mij niet klagen. Het is 100% psychisch, maar ik voel me een stuk veiliger in leer waardoor ik ook wat zekerder rij. Dat kan overigens ook te maken hebben met mijn "knakenbak" -textiel. Een full leather one piece suit lijkt me ook iets onaangenaam om in te recreëren.
Kiyonari kan er ook wat van, wel in de regen, maar toch erg mooi om te zienVerwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:30:
[...]
Als je dat trouwens mooi vind om te zien (ik in ieder geval wel)
google maar "Garry mcCoy, king of slide"... gruwlijk om die bezig te zien, is van "vroegâh" toen alles nog beter was.
Supervet-DG- schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:39:
[...]
Beter dan "kijk mij eens stoere slippers en een korte broek aanhebben".
[afbeelding]
Kom maar op met de foto's inderdaad
[ Voor 92% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:03 ]
Ik neem mensen - inclusief Stoner - die roepen dat Rossi niet kan rijden of zich niet kan aanpassen al niet meer serieus. De staat van dienst van Rossi zegt genoeg. Wie daar nog aan twijfelt is niet helemaal bij de tijd. Het is niet dat ie door puur geluk of voortrekkerij zoveel keer kampioen is geworden. Zijn prestaties zijn volgens mij nog steeds niet geëvenaard door enig andere rijder.Mike2k schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 15:35:
[...]
Rossi heeft, met uitzondering van de Ducati, op alle fietsen waar hij op reed, het wereldkampioenschap gewonnen... Wikipedia: Valentino Rossi
Voor ie naar Duc ging, heb ik een keer voor de gein zijn prestaties in een sheetje uitgezet en toen bleek dat ie 75% van al zijn races op het podium is gefinished, en 50% van de races heeft gewonnen. Dat is nu natuurlijk wel anders, maar zelfs in het jaar dat ie zijn poot brak, hield het nog aardig stand. Er is in ieder geval geen rijder die in de buurt komt. En dat is dus over zijn gehele carrière heen genomen. Dus van de 125, naar 250, naar 500 en naar MotoGP in zijn verschillende incarnaties. Dus van gebrek aan aanpassingsvermogen kun je 'm niet verwijten.
Waarom is Stoner niet 4x kampioen geworden op die Duc als dat zo'n goede machine is waar hij op heerst? Gewoon een vraag... Stoner is een goede coureur, zonder meer. Maar dit soort opmerkingen moet je als sportman verre van blijven. Het zijn dubieuze uitspraken, vooral richting een man als Rossi. Twee slechte seizoenen zegt geen reet over iemand die verder altijd in de top heeft meegereden. Dan zet je jezelf een beetje in de hoek als een soort slechte verliezer of zoiets. Ik heb geen idee waarom ie zulke dingen roept.

BASTA!
We gaan 't Het komend jaar zien.... JL is #1
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Check. Als je twijfelt, is koppeling ws nog OK - dit merk je en goed ookFlagg schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:45:
[...]
Langzaam rijden, in een hoge versnelling zetten en dan volgas geven, wanneer je toeren rap omhoog gaan terwijl je amper sneller gaat (ergo koppeling slipt) dan zijn ze echt aan vervanging toe.
Sterker nog, voor je het merkt ga je vanzelf hoger in de toeren rijden bij lagere versnelling omdat dat 'fijner' lijkt, maar feitelijk omdat je daarmee minder vraagt van je koppeling. Mijn koppeling is duidelijk gaar als een kanarie momenteel, maar in z'n 2 kan ik moeiteloos een auto eruit trekken tussen 50 en 90km/u. Als ik echter zoals voorheen dat in z'n 3 probeer dan heb ik pas vanaf 60 a 70 km/u daadwerkelijk enig vermogen op de wielen.
Ander manier om het te testen - bij stilstand koppeling iets te snel laten opkomen. Als je motor afslaat of (bij 1 of 2 cylinders) je alsnog vooruitsmijt, dan is het OK. Als je desondanks rustig vaart maakt vanaf stilstand is koppeling brak.
* dion_b gaat met huidige motor nog welgeteld 1 rit maken, om het in te ruilen tegen een V-twin met meer tupperware dan de Enterprise
Meh, elk z'n meug. Hoe iemand eruit ziet vind ik stukken minder relevant dan hoe hij rijdt.En over de pakken, alle leren motorpakken zien er leuk uit als je op de motor zit maar als je afstapt en naar het terras loopt zie je er uit als een powerranger met constipatie.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik reed in 5e versnelling ongeveer 90 á 100, lekker langs het water met 5000 tpm op de teller. Ik zie een auto in de verte met 80 tuffen, dus ik kom aangereden, gooi het gas los, schakel terug naar 4 en zoef er langs om vervolgens weer tot 100 op te trekken en terug naar de 5e versnelling.
Enfin, niet veel later merk ik dat mijn snelheid steeds omlaag gaat en het toerental langzaam omlaag gaat. Gas geven deed _niets_ meer; het leek wel alsof de motor op een gegeven moment "begrensd" was op 4000 tpm. En toen 3500. En toen 3000. En toen 2500. En niet veel later reed ik op een _hele_ stille motor ongeveer 50 km/h
In ieder geval ben ik toen langs de kant gaan staan en tandenknarsend de motor proberen te starten. De accu is overigens aan vervanging toe/heeft demi water nodig, dus het elektrisch vermogen is al niet je van het, dus het was even peentjes zweten om de motor weer aan de praat te krijgen. Uiteindelijk toch de motor aan de praat weten te krijgen nadat ik even wachtte. Het voelde alsof hij zichzelf had verzopen (alsof je met de choke helemaal open rijdt, zeg maar) om de een of andere reden.
Vanochtend weer gereden en geen _enkel_ probleem gemerkt.
Heeft iemand een idee waar dit probleem zou kunnen zitten?
Dat klinkt bekend.Flagg schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:45:
[...]
Begin eerst even met controle van de koppelingskabel. Reageert die 100% op wat je doet of blijft die hangen? Gaat je koppeling stroef, dan zou ik eerst eens daar naar gaan kijken. Koppeling uit elkaar halen kan altijd nog maar begin altijd waar je makkelijk bij kan en simpel kan checken voordat je dingen uit elkaar gaat halen. Een brakke kabel (breukje ergens of roestvorming aan de binnenkant bijvoorbeeld) kan er al voor zorgen dat je koppeling anders reageert dan je zou verwachten.[b]
[...]
Dat klinkt bekend.Ik heb in het hele spectrum op zich nog wel goed vermogen (als in: gas geven en wegwezen) maar helemaal responsief is het ook niet meer. Waar ik vooral last van heb is dat ik soms niet meer terug naar neutraal kan schakelen als ik in de 1e versnelling stil sta; de koppeling blijft "plakken". Dat lijkt mij op te lossen met nieuwe koppelingsveren (toch?).
Over het inhouden, je geeft zelf al aan dat accu slecht is. Wat je beschrijft kan heel goed komen door een accu die aan het eind van zijn leven is. Die dus als eerste vervangen.
Heeft de motor een tijd stil gestaan? Dan kan er nog vuil in je carbs zitten maar dat zou met wat ploffen wel over moeten gaan. Eventueel een flesje cleaner door je tank als hij echt lang heeft gestaan. Ik zou eerst even de accu vervangen als je al weet dat die slecht is want daar zou il het eerste aan denken.
[ Voor 11% gewijzigd door Saffie_time op 17-08-2012 07:36 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Blijkt de remlichtschakelaar van de remhendel gaar te zijn. Eerst gaat het remlicht aan, maar als ik dan doorknijp gaat ie weer uit. Dat verklaart ook waarom het gisteravond wel werkte toen ik het controleerde. Ik controleer het na iedere rit even, en dus ook regelmatig tijdens het rijden zoals vanmorgen. Ik ben wel doorgereden, want de remlichtschakelaar van het pedaal werkt wel naar behoren. Maar helemaal relaxt rijdt het nou ook weer niet.
Straks maar even langs de dealer ermee. (Garantiegevalletje imho)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ben ook wel erg benieuwd. Hij is nu super gemotiveerd natuurlijk. Maar ja...Jorge ook. Dat kan nog leuk worden!wimmel_1 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:08:
:^
We gaan 't Het komend jaar zien.... JL is #1
Inderdaad...accu vervangen...daarnaast kun je je bougies even controleren...Saffie_time schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:33:
[...]
Begin eerst even met controle van de koppelingskabel. Reageert die 100% op wat je doet of blijft die hangen? Gaat je koppeling stroef, dan zou ik eerst eens daar naar gaan kijken. Koppeling uit elkaar halen kan altijd nog maar begin altijd waar je makkelijk bij kan en simpel kan checken voordat je dingen uit elkaar gaat halen. Een brakke kabel (breukje ergens of roestvorming aan de binnenkant bijvoorbeeld) kan er al voor zorgen dat je koppeling anders reageert dan je zou verwachten.
Over het inhouden, je geeft zelf al aan dat accu slecht is. Wat je beschrijft kan heel goed komen door een accu die aan het eind van zijn leven is. Die dus als eerste vervangen.
Heeft de motor een tijd stil gestaan? Dan kan er nog vuil in je carbs zitten maar dat zou met wat ploffen wel over moeten gaan. Eventueel een flesje cleaner door je tank als hij echt lang heeft gestaan. Ik zou eerst even de accu vervangen als je al weet dat die slecht is want daar zou il het eerste aan denken.
Vaak bu'j te bang!
Je kan ook veel meer dan je denkt...maar wel cool als je eenmaal dat knietje aan de vloer hebt...gevoel wat je dan krijgt is echt vet...!-tom-562 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:46:
Gisteravond een uur of 2 lopen oefenen met KD'en (onder begeleiding van een ervaren rijder). Best wel gaaf wat je allemaal kan op een motor op een relatief lage snelheidheb de knie niet aan de grond gekregen (het is nog millimeter werk), maar m'n bochten-, kijktechniek en zitpositie is veel beter geworden. Ik heb nu ook meer vertrouwen in de motor nu ik weet wat er zo allemaal mogelijk is met de gixxer. Ik voelde me echt net een aap
Staan inderdaad op de to-buy list
De maatdoppen die ik nu heb, zijn inmiddels zo'n jaar of tien oud en de rechter past niet meer lekker in mijn oor. Daarbij zijn het van origine oordoppen voor muziek, dus ideaal waren ze sowieso al niet. Aangezien ik die Alpines nog had liggen en geen dag meer met die slechte doppen wilde rijden, is dit even een tussenoplossing tot ik weer nieuwe customs heb.
Ja! Het is me afgelopen zondag 1x kort gelukt op een klaverblad, maar achteraf gezien was dat meer gelukMike2k schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:07:
[...]
Je kan ook veel meer dan je denkt...maar wel cool als je eenmaal dat knietje aan de vloer hebt...gevoel wat je dan krijgt is echt vet...!
Ik dacht eerst dat je echt minstens 80 km/h ofzo moest gaan,maar uiteindelijk kon ik al met een snelheid van 40/45 km/h behoorlijk naast de motor hangen en die lag ook behoorlijk plat. Dat durfde ik eerst ook niet
Vaak bu'j te bang!
Hoeft niet perse. Hangt een beetje van je soort koppeling af. Kan ook eventueel liggen aan de olie die er inzit en/of versleten koppelingsveren. Mijn koppelingsveren zitten 1,5mm onder de aangeraden lengte dus ik heb goede hoop dat het daaraan ligt. Het is voor mij een stuk minder werk (en kosten) om eerst de olie en de koppelinsveren te vervangen. Mocht dit het niet oplossen dan weet ik vrijwel zeker dat het aan versleten koppelingsplaten ligt (koppelingskabel is al vervangen en loopt zo soepel als maar kanFlagg schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:45:
[...]
En zondag waar ik ga rijden wordt het gelukkig niet 35 graden
Klinkt mij als een electrisch probleempje of een probleem met de benzine toevoer ofzo (vuiltje in de carb, verstopt benzine filtertje?). Aangezien het vanochtend weg was lijkt me electrisch ook tot de mogelijkheden horen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:06:
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
beetje geval van TL;DR maar je statistieken klopte in ieder geval niet.mphilipp schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:04:
[...]
Ik neem mensen - inclusief Stoner - die roepen dat Rossi niet kan rijden of zich niet kan aanpassen al niet meer serieus. De staat van dienst van Rossi zegt genoeg. Wie daar nog aan twijfelt is niet helemaal bij de tijd. Het is niet dat ie door puur geluk of voortrekkerij zoveel keer kampioen is geworden. Zijn prestaties zijn volgens mij nog steeds niet geëvenaard door enig andere rijder.
Voor ie naar Duc ging, heb ik een keer voor de gein zijn prestaties in een sheetje uitgezet en toen bleek dat ie 75% van al zijn races op het podium is gefinished, en 50% van de races heeft gewonnen. Dat is nu natuurlijk wel anders, maar zelfs in het jaar dat ie zijn poot brak, hield het nog aardig stand. Er is in ieder geval geen rijder die in de buurt komt. En dat is dus over zijn gehele carrière heen genomen. Dus van de 125, naar 250, naar 500 en naar MotoGP in zijn verschillende incarnaties. Dus van gebrek aan aanpassingsvermogen kun je 'm niet verwijten.
Waarom is Stoner niet 4x kampioen geworden op die Duc als dat zo'n goede machine is waar hij op heerst? Gewoon een vraag... Stoner is een goede coureur, zonder meer. Maar dit soort opmerkingen moet je als sportman verre van blijven. Het zijn dubieuze uitspraken, vooral richting een man als Rossi. Twee slechte seizoenen zegt geen reet over iemand die verder altijd in de top heeft meegereden. Dan zet je jezelf een beetje in de hoek als een soort slechte verliezer of zoiets. Ik heb geen idee waarom ie zulke dingen roept.
er zijn succesvollere racers geweest, ga het je alleen niet voorrekenen.
Maar ga eens voor de grap kijken naar Giacomo Agostini. (enige die ook zo goed was dat hij in 2 klasses kampioen kon worden, en hoogste aantal podium finishes tot nu toe)
Omtrent Stoner, gezien ik geen zin heb er heel veel woorden aan te moeten verspillen. Maar zijn lactose intolerantie en corpaal tunnel syndroom (of hoe dat ook geschreven word) hebben hem in ieder geval niet geholpen.
Klopt. Alleen nieuwe koppeling is ruim 60 euro en nieuwe veren 8. Daarnaast hoeft bij mij de koppeling er niet af om de veren te vervangen. Dekseltje er af, 4 boutjes los en de veren kunnen gewisseld worden. Als de koppeling er af moet dan moet ik wel de hele koppeling uitbouwen. Die paar euro aan olie en pakking vind ik de keus wel waard en de olie moest toch vervangen worden.-tom-562 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:38:
Als je de veren vervang kan je net zo goed de platen mee vervangen, de boel ligt dan toch al open. Als het dan uiteindelijk niet aan de veren zou liggen (en je hebt je koppelingsplaten niet vervangen), moet je de boel nóg een keer open maken, kost je ook nog eens een pakking + oliewissel extra
Ja ja, hij was lactose intolerant, had CTS, zijn kat was net overleden, zijn kind het net in de broek gepiest...yada yadaVerwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:40:
[...]
Omtrent Stoner, gezien ik geen zin heb er heel veel woorden aan te moeten verspillen. Maar zijn lactose intolerantie en corpaal tunnel syndroom (of hoe dat ook geschreven word) hebben hem in ieder geval niet geholpen.
"Ja, ik vind het competitie rijden toch niet meer zo leuk....dus ondanks dat ik pas 26 ben ga ik maar met pensioen..."
Je hebt wel gelijk over Ago...dat is echt een baas
Verwijderd
Inderdaad, de hufter.Mike2k schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:23:
[...]
"Ja, ik vind het competitie rijden toch niet meer zo leuk....dus ondanks dat ik pas 26 ben ga ik maar met pensioen..."
Heeft de beste baan in de wereld, gaat ie lopen janken over "ik vind het niet leuk meer"
ok, DORNA heeft de sport verkracht tot op het bot (SBK is vele malen leuker om naar te kijken) maar om dan maar meteen te kappen... lutser
(ik geef zijn koter de schuld)
SBK is inderdaad veel leuker....vooral ook omdat, in principe, je naar de dealer kan gaan en zeggen: die motor wil ik! SBK motoren zijn fabrieksmachines...Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:45:
[...]
Inderdaad, de hufter.
Heeft de beste baan in de wereld, gaat ie lopen janken over "ik vind het niet leuk meer"
ok, DORNA heeft de sport verkracht tot op het bot (SBK is vele malen leuker om naar te kijken) maar om dan maar meteen te kappen... lutser
(ik geef zijn koter de schuld)
Verwijderd
Dus het is veel toegankelijker voor niet fabrieks teams en heb je dus vollere grids met meer vergelijkbaar materiaal
Sterker nog, jij kan bij TenKate je blade of cbr600rr dezelfde modificaties laten krijgen als hun race machine....
(credit card met GOLD limiet vereist maar dan nog)
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Nog 4 uur tot FP1!Mike2k schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:07:
Agh, dit weekend gaan we weer genieten op de BBC...we zijn in Indianapolis!
Er ligt hier een Sema SMH 5 op m'n bureau, ben benieuwd
[ Voor 41% gewijzigd door steveman op 17-08-2012 11:27 ]
Verwijderd
helaas is GP hier op een commerciele zender waar Franco trots op zou zijn geweest.
Die behandelen de GP als een soort van spaanse sport waar ze juigen als een niet spanjaard uitvalt...
heel naar om te moeten horen, lang leve de mute knop en ik doe mijn eigen commentaar wel.
gold limiet is 10k?Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:55:
Plus ze zijn betaalbaar, het zijn geen 40 milioen prototypes.
Dus het is veel toegankelijker voor niet fabrieks teams en heb je dus vollere grids met meer vergelijkbaar materiaal
Sterker nog, jij kan bij TenKate je blade of cbr600rr dezelfde modificaties laten krijgen als hun race machine....
(credit card met GOLD limiet vereist maar dan nog)
Dit topic is gesloten.
![]()