Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 392 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.118 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:44:
@Wimmel1

Heel veel automobilisten en vrachtwagens vinden die bocht ook een leuke bocht en door het ontbreken van een streep in het middel snijden ze die bocht als een gek met als gevolg dat je met een beetje pech frontaal tegen zo'n koekblik aanknalt :( :X
Ik denk dat je dat toch echt verkeerd ziet hoor. Wimmel_1 weet wel hoe hij (en de rest van de wereld) bochten moet rijden ;) Nu hou ik op. O+

Verwijderd

Sommige Harley rijders 8)7 :X :')

[YouTube: http://youtu.be/t5G6FPcGXps]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 15:35 ]

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:56
Ik heb niks met Harley's, maar volgens mij zijn van alle merken / types wel dit soort filmpjes te vinden :P

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:35
GSXR's met verlengde achterbruggen, bakken met filmpjes te vinden.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55
:X Van de helft vraag ik me af of ze überhaupt een rijbewijs hebben :o Oh, en mensen die het een goed idee vinden om zittend op de motor een motorambulance (of pick-uptruck) op te rijden verdienen het om de motor te slopen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

En Electra Glide rijders (wat ik zo op het beeld zie) zijn ook gewoon vaak niet bewust van wat ze nu precies besturen. Ik heb er mijn instructeur een 8je mee zien draaien, en dat is pure controle maar sommige stakkers zien die motor en zijn verkocht maar kunnen zoveel motor niet aan. wat wil je ook volgens mij is een Electra Glide en soortgelijke modellen van harley ook met een 1.6 of 1.8 liter te krijgen. Nergens goed voor natuurlijk, maar verkopen zal het best.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:15:
En Electra Glide rijders (wat ik zo op het beeld zie) zijn ook gewoon vaak niet bewust van wat ze nu precies besturen. Ik heb er mijn instructeur een 8je mee zien draaien, en dat is pure controle maar sommige stakkers zien die motor en zijn verkocht maar kunnen zoveel motor niet aan. wat wil je ook volgens mij is een Electra Glide en soortgelijke modellen van harley ook met een 1.6 of 1.8 liter te krijgen. Nergens goed voor natuurlijk, maar verkopen zal het best.
En het rijdt prima. Alleen in stilstand is het zwaar.

Makerij Hofman

• dion_b
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lijkt me een mooi lage gewichtsmiddelpunt hebben, eigenlijk net een HD Goldwing-variant :P

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40

-tom-562

Oliesjeik

newbreed schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:38:
GSXR's met verlengde achterbruggen, bakken met filmpjes te vinden.
Alleen hebben die wel vermogen genoeg om een burn-out te maken, plus ze zien er niet uit als iemand van de Village People :P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:38:
Bochtentechniek beoordelen op foto's is soms echt niet mogelijk. Neem deze bocht maar eens zonder uiterst rechts te houden dat komt je op een dag eens heel duur te staan ;)

http://goo.gl/maps/8gMhx (tip wandel de hele bocht maar eens door ;) )

Echt een rotbocht die ik vrijwel dagelijks neem :(
dat is een heel lang stuk "vals rechtdoor" (bijna een rechte weg maar net niet helemaal)
maar welke [newkids] verrekte mongol [/newkids] legt er nu zo verhoging in dat stuk? das toch ook gewoon debiel

Een bocht waar ik altijd vanuit zowat de berm kom insturen is deze
hoogte verschil is niet heel goed te zien, maar die komt dit is het catalaanse equivalent van de "corkscrew" op de openbare weg

Verwijderd

Zeau.

Net mijn allereerste solo-rit gemaakt op mijn motortje. Wàt een gevoel is dat zeg, echt geweldig. :D

Eventjes eten en maar weer op de motor stappen denk ik. :P

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 17:56:
Lijkt me een mooi lage gewichtsmiddelpunt hebben, eigenlijk net een HD Goldwing-variant :P
laag zwaarte punt is wel lekker, maar die krengen hebben 0 grondspeling
je hoort ook hoe er 1 op zijn bek gaat omdat hij zijn spuuglelijke, afzichtelijke, aftandse, lomp brede voetplaat aan de grond rijd.

en een vergelijking met een goldwing is ook gewoon een goldwing uitschelden (doen mij persoonlijk echt niets)
maar een goldwing is een S klasse Mercedes, extreem luxe en te veel opties die er eigenlijk in thuis horen.
Zo lompe cruiser is meer van een oude mustang, en dan niet een 1971 fastback, maar een 1980 small block (zoek zelf maar plaatjes)
daarmee bedoel ik dus, lomp, lelijk en rij eigenschappen van een natte krant

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 19:44:
[...]

daarmee bedoel ik dus, lomp, lelijk en rij eigenschappen van een natte krant
een echte amerikaan dus :+

[ Voor 55% gewijzigd door DECOY88 op 13-08-2012 19:46 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Paul schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:42:
:X Van de helft vraag ik me af of ze überhaupt een rijbewijs hebben :o Oh, en mensen die het een goed idee vinden om zittend op de motor een motorambulance (of pick-uptruck) op te rijden verdienen het om de motor te slopen :P
Volgens mij is het in de VS niet (overal) verplicht om echt rijlessen te volgen. Ik zal het voor de gein eens navragen, maar rijles zoals wij dat kennen hebben ze daar niet. Misschien is het er wel, maar wordt er niet geëxamineerd op het nivo van hier. Dus de kunstjes en ook een beoordeling van je rijgedrag.

En in principe kun je op elke motor alles doen. Het is een kwestie van techniek, maar er zijn zat filmpjes te vinden van mannen die een slalomparcours op een dikke BMW of HD doen op een tempo waarbij wij nog moeite mee zouden hebben op een F800 oid...

Je ziet overigens goed - en dat is universeel - dat het gros van dit soort acties veroorzaakt worden omdat iemand zo nodig stoer moet zijn en/of gaat stunten. Gewoon niet doen. Laat het voor schut zetten maar over aan lieden die dat gewend zijn. Ik hoef iig niet zo nodig.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:01:
[...]

Volgens mij is het in de VS niet (overal) verplicht om echt rijlessen te volgen. Ik zal het voor de gein eens navragen, maar rijles zoals wij dat kennen hebben ze daar niet. Misschien is het er wel, maar wordt er niet geëxamineerd op het nivo van hier. Dus de kunstjes en ook een beoordeling van je rijgedrag.

En in principe kun je op elke motor alles doen. Het is een kwestie van techniek, maar er zijn zat filmpjes te vinden van mannen die een slalomparcours op een dikke BMW of HD doen op een tempo waarbij wij nog moeite mee zouden hebben op een F800 oid...

Je ziet overigens goed - en dat is universeel - dat het gros van dit soort acties veroorzaakt worden omdat iemand zo nodig stoer moet zijn en/of gaat stunten. Gewoon niet doen. Laat het voor schut zetten maar over aan lieden die dat gewend zijn. Ik hoef iig niet zo nodig.
stunten of vergeten dat je geen grondspeling heb _O-

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Check deze vragen. Dit zijn daadwerkelijk de vragen voor het schriftelijke deel van het motor-examen in Californië... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:01:
zoiets als dit dus

deze is iets beter
leuk ook voor de nieuwe onder ons, wees blij dat je niet hetzelfde hoeft te doen tijdens examen.
ook met tijdsdruk of zo "doe het binnen 2 minuten, we weten dat het kan"
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TqRvqw4YXtY&feature=related]

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2012 20:15 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:07:
[...]
zoiets als dit dus
[video]

deze is iets beter
leuk ook voor de nieuwe onder ons, wees blij dat je niet hetzelfde hoeft te doen tijdens examen.
Dat zou wat zijn! :+

Ik heb nog even gekeken, maar in ieder geval in Californië is een praktijktest niet verplicht als je boven de 18 bent.
Onder de 18 ben je verplicht om een cursus bij de CHP te volgen van 3 dagen. Daarna krijg je een certificaat. Als je de opleiding met succes voltooid, is een DMV (Dept.of Motorvehicles) test niet meer verplicht. Anders blijkbaar wel.

Boven de 18 is die cursus optioneel en is er ook geen verplichte test. Op zich verklaart dit al die mooie filmpjes van de Mulholland Drive. Die gasten hebben gewoon nauwelijks een fatsoenlijke rijopleiding gehad. En Amerikanen kennende zien ze het als een aantasting van hun burgerrechten als er een wettelijke verplichting zou komen.

Nou snap ik waarom ze daar zo spastisch doen met allerlei lichten en toestanden op de motor om gezien te worden. Voor de auto hebben ze natuurlijk een even slecht systeem, dus de weg is daar vol idioten die zonder enige kennis en kunde een levensgevaarlijk projectiel besturen. Hmmmm....ik weet niet of ik nog wel zo graag erheen wil voor mijn roadtrip met de Beemer... :X

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Dit maakt pijnlijk duidelijk hoe beperkt die motoropleidingen daar zijn inderdaad :X

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maegrim schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:38:
Dit maakt pijnlijk duidelijk hoe beperkt die motoropleidingen daar zijn inderdaad :X
Het is echt dramatisch. Als je weet dat ze daar eigenlijk geen rijopleiding hebben, snap je ineens veel meer van de discussies op US fora en waarom ze instructievideo's nodig hebben over bochtentechniek enzo. En zoals die meneer in jouw link al aangeeft: ze dwepen met die ridercoaches. Die heeft ze iets uitgelegd en zo zal het gebeuren. Tot de dood erop volgt.

Kun je nagaan: er rijden hier al genoeg malloten rond die het niet echt goed kunnen. En hier heb je tenminste nog een behoorlijke opleiding en een examen waar ze toch wel kijken of je het een beetje kunt. En dan nóg rijden er gasten die bang zijn om af te schuinen (orgineel waar...een van de deelnemers bij de VRO) of gewoon de motor niet onder controle hebben. Afgelopen weekend nog een vrouwtje (ze was heel klein) gezien die eigenlijk gewoon te klein is voor haar motor (F800 zo te zien). Ze kon alleen maar opstappen als ie op de standaard staat en liet de motor bijna vallen toen ze 'm achteruit reed (aan de hand). Zo iemand moet niet op zo'n motor mogen rijden vind ik dan. Het is een gevaar op de weg, want ik denk niet dat ze haar pootjes op de grond krijgt. Dat kan niet goed gaan als ze plotseling moet stoppen. Het is iets waar je steeds aan zit te denken. Bizar gewoon. Dat gebrek aan verantwoordelijkheid. En die Amerikanen hebben het helemaal erg. Als je zo slecht voorbereid op pad gaat, snap ik dat je rechtdoor rijdt als je een bocht ziet... ;)

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 20:07:
[...]

zoiets als dit dus
[video]

deze is iets beter
[video]
Ja dat gaat juist met zulke motoren..
Heb je ook zulke filmpjes met racers oid? :P

>PC specs<

• DECOY88
(overleden)
KappeNou schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:35:
[...]

Ja dat gaat juist met zulke motoren..
:Y

Motogymkhana
[YouTube: http://youtu.be/XCGaQMgkzw8]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:35:
[...]

Ja :)

YouTube: 2010 10 24 ダンロップ ジムカーナ 第5戦 志賀選手 CBR600RR 第2ヒート

Wel met een ander stuur maar het blijft een racer.

Edit: 3 sec te laat :P

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
check dat achtertandwiel, bijna net zo groot als zn remschijven voor :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• KappeNou
dat is het ook. Die dingen zijn daar helemaal op afgesteld. vering, stuur, vertanding. Een racer zonder clipons is geen racer.. ;)

>PC specs<

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:58

BM

Admin Softe Goederen
Als ik dat zie ga ik me toch afvragen waarom ik zo'n moeite had met mijn bijzondere verrichtingen :p

Nu we het daar toch over hebben :) Ik ga de 24e een dagje mijn kennis weer wat opfrissen bij de rijschool waar ik een jaar of 8 terug mij rijbewijs gehaald heb. Dagje rijden, bijzondere verrichtingen, gewoon alles ff opfrissen. Als dat allemaal goed gaat en bevalt daarna eens gaan kijken voor een eigen motor :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36

Bommes

Capo del formaggio

Morgen weer 2 uur sturen, 3de les nu.
eerst een keer zo een proef ding van 1,5 uur cadeau gehad, en nu van mijn vrouw een compleet pakket lessen + examens.
Tot nu toe gaat het goed, voertuig beheersing is allemaal afgevinkt op mijn leskaart, nog ff puntjes op de i zetten en dan gaan voor het 1ste examen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

KappeNou schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:49:
dat is het ook. Die dingen zijn daar helemaal op afgesteld. vering, stuur, vertanding. Een racer zonder clipons is geen racer.. ;)
Mwa, stiekem lijkt mij zo'n superbike kit wel erg lekker rijden op een SS op straat 8) jammer dat het alleen totaal afbreuk doet aan het design van een SS :P

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KappeNou schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:49:
Maar het is ook een extreem parcours wat ie doet. En het gaat daar om snelheid. Maar de gewone bijzondere verrichtingen die elke motorrijder moet kunnen, moet je op elke motor kunnen doen. Anders heb je gewoon geen controle over je motor. Ik zeg niet dat ik ze op een ss kan (voordat iemand roept dat ik het maar voor moet doen) maar de bijzondere verrichtingen op de motor zijn essentiële zaken die met voertuigbeheersing te maken hebben. Als je die niet beheerst, beheers je een deel van de noodzakelijke motorrijvaardigheid niet. Of je hebt de verkeerde motor gekocht.

Ik kan me voorstellen dat het met overbodige motoren als de boss hoss erg moeilijk wordt. Maar ja...dat zijn ook echt overbodige motoren. Onzinapparaten voor mensen die een heeeel klein piemeltje hebben.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:35:
Maar de gewone bijzondere verrichtingen die elke motorrijder moet kunnen, moet je op elke motor kunnen doen. Anders heb je gewoon geen controle over je motor. Ik zeg niet dat ik ze op een ss kan (voordat iemand roept dat ik het maar voor moet doen) maar de bijzondere verrichtingen op de motor zijn essentiële zaken die met voertuigbeheersing te maken hebben. Als je die niet beheerst, beheers je een deel van de noodzakelijke motorrijvaardigheid niet. Of je hebt de verkeerde motor gekocht.

Ik kan me voorstellen dat het met overbodige motoren als de boss hoss erg moeilijk wordt. Maar ja...dat zijn ook echt overbodige motoren. Onzinapparaten voor mensen die een heeeel klein piemeltje hebben.
Ok.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat heb ik ook al vaker geroepen: dat je op je motor (om het even welk type) minimaal goed moet kunnen remmen, een noodstop maken, uitwijken, slalommen, stapvoets rijden en keren op de weg, omdat je dat ook in het wild tegenkomt. Hey, dat zijn toevallig AVB oefeningen. Zouden die dan toch niet helemaal voor niets zijn? Maar meestal komen er dan toch reacties van "oh maar keren doe ik toch wel met de voetjes aan de grond hoor", of "als ik mijn motor laat vallen kost me dat te veel". Dat laatste is ook wel zo, maar als je die vaardigheden beheerst val je dus niet.

Vanmiddag ga ik maar wat vroeger naar huis; even goed uitwaaien. Ik heb de motor al weer bijna 3 weken niet meer aangeraakt, en dat kan met dit weer natuurlijk niet!

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-08-2012 07:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:44
Da's flauw. Die mensen kunnen er ook niets aan doen dat ze een one track mind en een minderwaardigheidscomplex hebben.

Entropy isn't what it used to be

Verwijderd

/me is ook eindelijk gaan lessen. Het is al een tijdje een wens van me, maar door verhuizing en verbouwing kwam het er niet van. Maar sinds afgelopen zaterdag is het spreekwoordelijke hek van de dam. 2 uur durende rijtest om te zien of het zou bevallen en hoe makkelijk/moeilijk het zou gaan. Dat eerste was vrij snel duidelijk. Zodra ik doorhad hoe ik weg kon rijden zonder afslaan, was het enorm gaaf. Het tweede viel ook bijzonder goed mee. Volgens de instructeur hadden ik en de andere rijder bovengemiddeld gevoel voor de motorfiets, met als resultaat dat het aangeboden pakket me erg aansprak. Gisteren bevestigd dat ik graag verder wil en zit ik sinds afgelopen zaterdag in mn gedachten non-stop op die motorfiets :)

• Paul
  • Laatst online: 21:55
Mja, ik heb ondertussen denk ik 100k km gemaakt op een motor maar keren op de weg doe ik ZO weinig, daar bak ik dus echt bijna niks van. Écht uitwijken ook, doe ik ook nooit :P

Dus ik verwacht eigenlijk half dat je me nu ongeschikt vind om motor te rijden :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 15:28

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 97% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Tylen
  • Laatst online: 22:38

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Keren moet je lekker op je eigen manier en voorzichtigheid doen. Als dat afsteppen en met de hand keren is, lekker boeie. :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• theHoff
  • Niet online
Paul schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:29:
Mja, ik heb ondertussen denk ik 100k km gemaakt op een motor maar keren op de weg doe ik ZO weinig, daar bak ik dus echt bijna niks van. Écht uitwijken ook, doe ik ook nooit :P

Dus ik verwacht eigenlijk half dat je me nu ongeschikt vind om motor te rijden :+
Vorig weekend straatje de andere kant op gekeerd met de motor en dan er achter komen dat mijn stuur verder naar links uit kan slaan dan naar rechts. Voorwiel kwam uiteindelijk in het gras en gleed weg maar kon het wonderbaarlijk genoeg nog opvangen met m'n been. Voortaan maar weer de normale richting aanhouden dan gaat het nog steeds prima. Ik keer regelmatig maar dat is meer omdat ik gewoon een beetje op de bonnefooi rondrij en dan wel eens in straten kom waar ik niet uit kan of waar ik voorbij iets rijd wat ik nog even wil bekijken.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 92% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

Verwijderd

Straatje keren moet ik weer eens oefenen, steek nu gewoon mijn voet uit. Stapvoets rijden, slalom etc etc is geen probleem :)

Verwijderd

theHoff schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 09:42:
[...]

Vorig weekend straatje de andere kant op gekeerd met de motor en dan er achter komen dat mijn stuur verder naar links uit kan slaan dan naar rechts. Voorwiel kwam uiteindelijk in het gras en gleed weg maar kon het wonderbaarlijk genoeg nog opvangen met m'n been. Voortaan maar weer de normale richting aanhouden dan gaat het nog steeds prima. Ik keer regelmatig maar dat is meer omdat ik gewoon een beetje op de bonnefooi rondrij en dan wel eens in straten kom waar ik niet uit kan of waar ik voorbij iets rijd wat ik nog even wil bekijken.
Je bedoelt dat jouw stuur uitslag verschilt?
dan moet je echt een keer je frame, stuur, kroonplaat, lagers en voorvork nalopen.

• theHoff
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Je bedoelt dat jouw stuur uitslag verschilt?
dan moet je echt een keer je frame, stuur, kroonplaat, lagers en voorvork nalopen.
Al gedaan. Heeft te maken met het stuurslot en een afgebroken stuur aanslag. Niet netjes/ideaal, maar ook (gelukkig) geen gevaarlijke oorzaak. Ik schrok er zelf namelijk ook even van en het is het eerste wat ik heb bekeken. Tsja krijg je bij een motor van meer dan 30 jaar oud.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.blikopnieuws.nl/media/foto/large/20120811_0603823.jpg

8)7
Bij een bizar ongeval op de A28 hebben een motorrijder en een passagier een hels ritje van 150 meter doorstaan. Wonder boven wonder raakte er niemand zwaargewond. De 20 jarige bestuurder van de personenauto wilde vanaf de middelste rijstrook uitvoegen richting Zwolle-Centrum. Hierbij reed hij op de rechterrijstrook tegen de achterkant van de motorfiets aan en duwde deze ongeveer 150 meter op. De 41-jarige bestuurder van de motor en zijn 45-jarige vrouwelijke passagier, beiden afkomstig uit Apeldoorn, bleven op de motor zitten. De man en vrouw hadden geen idee wat hen overkwam. Pas toen de combinatie op de linkerrijstrook tot stilstand kwam en ze afstapten zagen zij tot hun schrik dat zij waren aangereden door een personenauto. Zij waren slechts licht gewond en hoefden niet voor behandeling naar het ziekenhuis. De bestuurder van de Mercedes was niet gewond. Hij verklaarde door de zon te zijn verblind en de motorfiets niet te hebben gezien. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt. De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten en de politie IJsselland handelen het ongeval in samenwerking af.

iRacing Profiel

• KappeNou
mphilipp schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:35:
[...]

Maar het is ook een extreem parcours wat ie doet. En het gaat daar om snelheid. Maar de gewone bijzondere verrichtingen die elke motorrijder moet kunnen, moet je op elke motor kunnen doen. Anders heb je gewoon geen controle over je motor. Ik zeg niet dat ik ze op een ss kan (voordat iemand roept dat ik het maar voor moet doen) maar de bijzondere verrichtingen op de motor zijn essentiële zaken die met voertuigbeheersing te maken hebben. Als je die niet beheerst, beheers je een deel van de noodzakelijke motorrijvaardigheid niet. Of je hebt de verkeerde motor gekocht.
Die "bijzondere" verrichtingen stellen imho ook geen ruk voor. Dat moet idd ook met een SS kunnen.

>PC specs<

• DECOY88
(overleden)
_/-\o_ goed gehouden. je zal het maar meemaken :X dit is niet aangetikt met 5km/u verschil :N

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04

scorpie

Supra Addict

KappeNou schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:01:
[...]

Die "bijzondere" verrichtingen stellen imho ook geen ruk voor. Dat moet idd ook met een SS kunnen.
De korte slalom ook? Ik denk echt niet dat je stuur daar genoeg voor kunt uitslaan, of heb ik dat mis? Uiteraard ben ik het met je eens dat een noodstop / uitwijkmanoeuvre / precisiestop en snelle slalom wel kunnen. Ik denk dat het 8'je ook nog best lastig kan worden.

* scorpie gaat eens Youtube afspeuren :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De langzame slalom was bewust een oefening die ik niet genoemd had. Hoewel ik er wel van overtuigd ben dat dit ook met een SS kan (afschuinen!), zie ik gewoon de praktische toepassing van die oefening niet. En kom niet met filerijden aanzetten, want dat is in het ergste geval stapvoets rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04

scorpie

Supra Addict

Ok, dan zitten we op de same page ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denk dat langzame slalom wel te doen is op een SS, gewoon maximaal afschuinen. Niet dat ik het ook daadwerkelijk ga proberen :P straatje keren lukt me nu redelijk met de GSXR, in het begin was het altijd 2x steken ofzo :P nu lukt het in 1x (vaak maar net aan) rijdend

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:17:
De langzame slalom was bewust een oefening die ik niet genoemd had. Hoewel ik er wel van overtuigd ben dat dit ook met een SS kan (afschuinen!), zie ik gewoon de praktische toepassing van die oefening niet. En kom niet met filerijden aanzetten, want dat is in het ergste geval stapvoets rijden.
dan kan jij nog geen file rijden :+ ik slalom regelmatig tussen de auto's waarvoor je voor sommige moet afschuinen om je stuur ertussendoor te krijgen :X

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik rij inderdaad niet vaak file nee, dat klopt. Maar de stukken waar ik wél tussen de file door rijd, krijg ik meestal wel plaats genoeg. En soms gaat het gewoon niet, dan wacht ik wel. Maar dat is echt maar heel zelden.

Verwijderd

In Nederland leeft het motorrijder bewust zijn ook niet echt.

In Frankrijk is dat bijvoorbeeld perfect, daar maken ze ruimte op de weghelft en je kan eenvoudig passeren.
Even het voetje uitsteken als "bedankt" en iedereen blij.

Deden ze dat ook maar in Nederland (of hier in Spanje....)
gelukkig kijken ze hier wel veel in de spiegels in de file, dus zeer zeldzaam dat een auto je blokkeert terwijl je door de file rijd.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:16:
In Frankrijk is dat bijvoorbeeld perfect, daar maken ze ruimte op de weghelft en je kan eenvoudig passeren.
Je bedoelt die zelfmoordenaars die in t-shirt en slippers met tweemaal de toegestane snelheid door dorpen racen over de doorgetrokken streep die de twee rijrichtingen van elkaar scheidt en die op 5 cm van een achterbumper in de dode hoek gaan hangen als het heel even te smal is om er langs te kunnen? Nou, die leven niet lang.

* Rukapul heeft er ook nog een zien liggen waarbij ze nog druk met de reanimatie bezig waren.

In plaats van gele reflectie op kleding en alcoholtesters kunnen ze in Frankrijk beter wat aan de mentaliteit van motorrijders doen. Zou potentieel een hoop leed schelen.

Overigens is het ook onder de Franse koekblikkers niet de norm om ruim baan te maken voor inhalende motorrijders. Een deel doet het, een ander deel niet.

Ik zou de hele situatie daar verre van 'perfect' willen noemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 14-08-2012 12:38 ]

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:29

BertV

Handgemaakt

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 07:46:
of "als ik mijn motor laat vallen kost me dat te veel". Dat laatste is ook wel zo, maar als je die vaardigheden beheerst val je dus niet.
_O-

Ja goede smoes... Ik kan wel fileparkeren maar doe het niet want botsen kost te veel.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• DECOY88
(overleden)
Rukapul schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:37:
[...]

Je bedoelt die zelfmoordenaars die in t-shirt en slippers met tweemaal de toegestane snelheid door dorpen racen over de doorgetrokken streep die de twee rijrichtingen van elkaar scheidt en die op 5 cm van een achterbumper in de dode hoek gaan hangen als het heel even te smal is om er langs te kunnen? Nou, die leven niet lang.

* Rukapul heeft er ook nog een zien liggen waarbij ze nog druk met de reanimatie bezig waren.

In plaats van gele reflectie op kleding en alcoholtesters kunnen ze in Frankrijk beter wat aan de mentaliteit van motorrijders doen. Zou potentieel een hoop leed schelen.

Overigens is het ook onder de Franse koekblikkers niet de norm om ruim baan te maken voor inhalende motorrijders. Een deel doet het, een ander deel niet.

je gaat maar aan de kant of zon gek zet zijn motor in je deur. dan ga je vanzelf wel opzij als jeje auto heel wil houden. nee hier in nl hebben we het best :Y soms is een klootzak die het verdomd maar die kan je via de redresseerstrook ook voorbij >:) . en Antwerpen was vorig voorjaar een regelrechte ramp :r

Verwijderd

[...]

Dat herken ik dus helemaal niet in Frankrijk, echt altijd netjes aan de kant, ook heb ik ze daar nooit in teenslippers rond zien rijden.
De enige die ik dat zie doen zijn scooter rijders.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
scorpie schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:14:
[...]

De korte slalom ook? Ik denk echt niet dat je stuur daar genoeg voor kunt uitslaan, of heb ik dat mis? Uiteraard ben ik het met je eens dat een noodstop / uitwijkmanoeuvre / precisiestop en snelle slalom wel kunnen. Ik denk dat het 8'je ook nog best lastig kan worden.

* scorpie gaat eens Youtube afspeuren :P
2 jaar geleden ongeveen heb ik een VRO-cursus gedaan. De instructeur had toen een honda cbr 600 rr. Sommige mensen daar hadden ook hun vraagtekens of ze met hun supersport de oefeningen konden doen dus deed hij het even voor op zijn eigen of op iemand anders zijn motor die dacht dat het niet met zijn motor mogelijk was. Het was wel duidelijk dat de motor het vaak makkelijk aankon maar vaak de berijders de beperkende factor zijn.

• newbreed
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcR_pRC381wC_A_X1NZDoHHts-ln892I7Sjf53fyAknCIM21QKAeUg
Wat een drogredenen, ongelooflijk.

• DECOY88
(overleden)

• KappeNou
[...]

Ik was laatst voor de eerste keer in Turkije. Zag ik ook gewoon een nieuwe gsxr1000 en een nieuwe mv agusta F4 in hempjes, slippers en zonder helm 8)7
Daarentegen had ik zelf ook een 200cc scooter gehuurd en ging zonder helm en shirt rijden, maarja wat wil je met 40 graden O-)

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 14-08-2012 13:33 ]

>PC specs<

• newbreed
Het geneuzel over beheersing van AVB oefeningen en meer uitspraken van een stelletje toetsenbordhelden.
Het staat me een beetje tegen dat er voortdurend wordt bepaald wie een slechte motorrijder is. Stelletje boyscouts die voortdurend vertellen hoe veel beter ze zijn dan de ander, voornamelijk versterkt door drogredenen.

Uitspraken in de strekking van:
"Aan de foto die je plaatst zie ik dat je geen bochten kan rijden." Wat een onzin. Ten eerste lijkt het me bijzonder onwaarschijnlijk dat je aan de betreffende foto kon zien wat de verloop van de weg is. Daarnaast is er niet 1 juiste waarheid over het rijden van een bocht.
"Als je niet alle AVB oefening beheerst dan rijd je op de verkeerde motor, of kan je überhaupt niet rijden" Beetje een vreemde institutionele uitspraak. Waarom zou jij bepalen over geschiktheid van een bestuurder?

Verwijderd

KappeNou schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:32:
[...]
maarja wat wil je met 40 graden O-)
Ik heb ze ook gezien in Griekenland, zij liever dan ik, ik ben op 4 wielen gaan rijden met helm en een quat, die wegen daar zijn echt niet veilig. En natuurlijk val jij niet en jij kijkt wel uit. Maar die ene dronken bestuurder die je tegemoet komt misschien wat minder...

Verwijderd

newbreed schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:32:
[...]

Het geneuzel over beheersing van AVB oefeningen en meer uitspraken van een stelletje toetsenbordhelden.
Het staat me een beetje tegen dat er voortdurend wordt bepaald wie een slechte motorrijder is. Stelletje boyscouts die voortdurend vertellen hoe veel beter ze zijn dan de ander, voornamelijk versterkt door drogredenen.

"Aan de foto die je plaatst zie ik dat je geen bochten kan rijden." Wat een onzin. Ten eerste lijkt het me bijzonder onwaarschijnlijk dat je aan de betreffende foto kon zien wat de verloop van de weg is. Daarnaast is er niet 1 juiste waarheid over het rijden van een bocht.
"Als je niet alle AVB oefening beheerst dan rijd je op de verkeerde motor, of kan je überhaupt niet rijden" Beetje een vreemde institutionele uitspraak. Waarom zou jij bepalen over geschiktheid van een bestuurder?
ik zal het kort houden, ben het 100% met je eens namelijk
_/-\o_

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:40:
[...]

Ik heb ze ook gezien in Griekenland, zij liever dan ik, ik ben op 4 wielen gaan rijden met helm en een quat, die wegen daar zijn echt niet veilig. En natuurlijk val jij niet en jij kijkt wel uit. Maar die ene dronken bestuurder die je tegemoet komt misschien wat minder...
Waar ik reed was de weg lekker rustig, amper verkeer, dan doet het me niet zoveel.
Blijft een gok op 2 wielen rijden, met of zonder goede kleding aan. Wel slim om wat defensiever te gaan rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 14-08-2012 13:55 ]

>PC specs<

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:40:
[...]

strepen trekken met een 25 kw gs500 zonder verlengde achterbrug _/-\o_ spekglad in de steden. maar wel leuk als je het doorheb >:)

en over avb en ze niet durven te doen. reed een tijdje terug met iemand op een cbr 600 rr. die reed als een natte krant die heeft nu een nieuwe versys en heeft nu veel meer lol in het rijden omdat hij er meer mee durft :Y

• DECOY88
(overleden)
[...]

Ik was laatst voor de eerste keer in Turkije. Zag ik ook gewoon een nieuwe gsxr1000 en een nieuwe mv agusta F4 in hempjes, slippers en zonder helm 8)7
kenteken hing zeker ook nog aan de kapstok ;w

[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 14-08-2012 13:58 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

[...]

Daarentegen had ik zelf ook een 200cc scooter gehuurd en ging zonder helm en shirt rijden, maarja wat wil je met 40 graden O-)
Ohh...de MV Agusta F4

Afbeeldingslocatie: http://www.mvagusta.it/uploads/jr/HE/jrHEBspPZ_JAJSqMPSfYow/f4_05.jpg

*fapfapfap

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

DECOY88 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:57:
[...]

strepen trekken met een 25 kw gs500 zonder verlengde achterbrug _/-\o_ spekglad in de steden. maar wel leuk als je het doorheb >:)
Ze hadden me uitgelegd dat (op Samos in ieder geval) de wegen de bovenlaag missen en daardoor glad zijn inderdaad, ik heb op vier wielen ook leuk gedrift, maar op scooter zou ik dat niet gedaan hebben. Inderdaad wel leuk. Maar het is meer dat sommige mensen denken van ach het is maar 40 (50-60-70-80) km per uur, mij overkomt niks... ik heb eens een mountainbiker met 15-20 km uur ongelukkig terecht zien komen.... sindsdien bij onverhard of een stukje snel fietsen altijd een helm op hoor.

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:07:
[...]

Ze hadden me uitgelegd dat (op Samos in ieder geval) de wegen de bovenlaag missen en daardoor glad zijn inderdaad, ik heb op vier wielen ook leuk gedrift, maar op scooter zou ik dat niet gedaan hebben. Inderdaad wel leuk. Maar het is meer dat sommige mensen denken van ach het is maar 40 (50-60-70-80) km per uur, mij overkomt niks... ik heb eens een mountainbiker met 15-20 km uur ongelukkig terecht zien komen.... sindsdien bij onverhard of een stukje snel fietsen altijd een helm op hoor.
je kan lopend ongelukkig vallen en dood gaan. of je vlieg met 250km/u van het asfalt of raapt je motor op en rijd naar huis _O-

Verwijderd

Dat is ook de reden dat ik nooit loop, vliegen doe ik met doorgaans met +- 800km/u of harder. Ik vind 250km/u vliegen ook voor watjes :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

WTF, DAT zag ie pas na 150 meter 8)7

Had op z'n minst verwacht dat de motor plat lag en half buiten zicht viel 8)7

Deden ze dat ook maar in Nederland (of hier in Spanje....)
Ik stond/zat echt met verbazing te kijken naar al die kamikaze piloten op 100cc scooters, óveral tussendoor raggen :o

[ Voor 30% gewijzigd door steveman op 14-08-2012 14:30 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:27:
[...]

WTF, DAT zag ie pas na 150 meter 8)7

Had op z'n minst verwacht dat de motor plat lag en half buiten zicht viel 8)7
Verblind door de zon, kan het een oude mercedes zijn, maar een remweg van 150 meter lijkt me niet :) Die had gewoon 150 meter nodig om te bedenken wat het smoesje ging zijn...

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Ok even wat mierenneukerig gedrag hier, maar weet iemand hoe je Gore-tex motorlaarzen het beste kan behandelen?

Ik heb bij de aankoop van mijn laarzen met gore-tex een potje Lederpasta meegekregen van de winkel. Nou weet ik echter ook dat vet en wax het membraan van de Gore-tex laag opvullen en dat je daardoor de ademende werking verliest. Toch moet je het leer ook soepel houden en vraag ik met af of je dat met alleen wat waterafstotende spray (Nikwax) gaat lukken.

Hoe behandel je dus het leer van de motorlaars zonder dat je de ademende werking verliest, maar deze laag nog wel waterafstotend is?
Ik heb nog twee keer gebeld naar de motorzaak en beide keren gaven ze aan dat het wel kon met die pasta, maar heel wijs klonken ze nou ook weer niet.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

MailMan schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:39:
Ok even wat mierenneukerig gedrag hier, maar weet iemand hoe je Gore-tex motorlaarzen het beste kan behandelen?

Ik heb bij de aankoop van mijn laarzen met gore-tex een potje Lederpasta meegekregen van de winkel. Nou weet ik echter ook dat vet en wax het membraan van de Gore-tex laag opvullen en dat je daardoor de ademende werking verliest. Toch moet je het leer ook soepel houden en vraag ik met af of je dat met alleen wat waterafstotende spray (Nikwax) gaat lukken.

Hoe behandel je dus het leer van de motorlaars zonder dat je de ademende werking verliest, maar deze laag nog wel waterafstotend is?
Ik heb nog twee keer gebeld naar de motorzaak en beide keren gaven ze aan dat het wel kon met die pasta, maar heel wijs klonken ze nou ook weer niet.
Zoiets? http://www.gore-tex.com/r...nt/customer-service/faq/4

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• newbreed
MailMan schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:39:

Met een onderhoudsmiddel op waterbasis. Misschien dat je het beste even langs een outdoorwinkel kan gaan. Daar hebben ze vaak iets meer ervaring met Gore-Tex schoeisel en het onderhoud.

Verwijderd

Toch weer een boven gemiddeld leuk ritje naar huis toe vandaag.

Omdat ik het een schitterende auto vind, was ik even paralel aan de rechterkant van een witte R34 gaan rijden.
Ook maar het internationale signaal van "geachte mijnheer, mag ik u complementeren met een pracht auto"

Waarop hij sympatiek zijn raampje naar beneden draaide en de hand uitstak, dus die maar even geschud met 100 kmh.

hij wijst heel relaxed met zijn vinger naar voren, schakelt 1x terug. en dat ding spuit er vandoor,
Ik reed 100 in 6de, maar ik kwam niet dichterbij.

maar weer eens wat anders als een saaie rit naar huis

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Enig idee waarom het een apart examen waard is?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tsja...ik doe dat dus nooit. Ik zie ze en ik vermoed dat de boodschap is 'rij er maar langs' maar ik blijf er stijf achter rijden. Voor hetzelfde geld is ie een shaggie aan het draaien of een vies boekie uit het handschoenenvakje aan het pakken, of geeft zijn vrouw 'm een bj. En dan zit ik ernaast en stuurt ie ineens naar links. Weg Mike... Nee, pas als ik 100% zeker ben dat ik er veilig voorbij kan, doe ik het.

Je kunt nl niet communiceren met de bestuurder en alleen een vermoeden dat ie het voor jou doet vind ik niet voldoende om met mijn leven te spelen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En dubbel..... :(.

[ Voor 188% gewijzigd door Will_M op 15-08-2012 03:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laat maar ;)

[ Voor 110% gewijzigd door Will_M op 15-08-2012 03:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

Tsja...ik doe dat dus nooit. Ik zie ze en ik vermoed dat de boodschap is 'rij er maar langs' maar ik blijf er stijf achter rijden. Voor hetzelfde geld is ie een shaggie aan het draaien of een vies boekie uit het handschoenenvakje aan het pakken, of geeft zijn vrouw 'm een bj. En dan zit ik ernaast en stuurt ie ineens naar links. Weg Mike... Nee, pas als ik 100% zeker ben dat ik er veilig voorbij kan, doe ik het.
:o

Nu heb ik dus altijd dat beeld in mijn hoofd als de auto voor mij opeens naar rechts gaat. :P
Mja, dat extra examen is er niet voor niets. Ik ben _enorm_ blij dat ik de vaardigheden bezit om die fiets (als het nodig is) op z'n oor te leggen om uit te wijken voor een obstakel bijvoorbeeld. Dat soort dingen moet je gewoon kunnen mijns inziens daar motorrijden nu eenmaal potentieel gevaarlijker is dan autorijden (hoe je het ook wendt of keert: het is nu eenmaal zo). Als je het niet aandurft om die manoeuvres uit te voeren, ben je niet alleen gevaarlijk voor jezelf, maar ook voor anderen.

Ik ben het met je eens dat het heel makkelijk is om een oordeel te vellen over anderen vanachter het toetsenbord, absoluut. Echter moet je naar mijn mening het belang van dergelijke vaardigheden (slalom, uitwijkoefening, vertragingsoefening (!!), noodstop, etc.) niet onderschatten. Dat moet gewoon goed erin zitten. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 09:23 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Daarbij is het ook gewoon leuk om die oefeningen te doen, toch?

Makerij Hofman

Verwijderd

Dat sowieso, of in ieder geval uitdagend als je met een wat grotere en zwaardere motor de langzame slalom kan doen. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:54:
Dat sowieso, of in ieder geval uitdagend als je met een wat grotere en zwaardere motor de langzame slalom kan doen. :P
dat was die ene waar ik met de sportster presteerde om op het examen alle pionnen om te rijden :) tweede poging ging iets beter, maar nog gingen er een paar om. gelukkig hoeft het niet 100%, de rest ging prima gelukkig.

• newbreed
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:14:
[...]

:o

Nu heb ik dus altijd dat beeld in mijn hoofd als de auto voor mij opeens naar rechts gaat. :P

[...]

Mja, dat extra examen is er niet voor niets. Ik ben _enorm_ blij dat ik de vaardigheden bezit om die fiets (als het nodig is) op z'n oor te leggen om uit te wijken voor een obstakel bijvoorbeeld. Dat soort dingen moet je gewoon kunnen mijns inziens daar motorrijden nu eenmaal potentieel gevaarlijker is dan autorijden (hoe je het ook wendt of keert: het is nu eenmaal zo). Als je het niet aandurft om die manoeuvres uit te voeren, ben je niet alleen gevaarlijk voor jezelf, maar ook voor anderen.

Ik ben het met je eens dat het heel makkelijk is om een oordeel te vellen over anderen vanachter het toetsenbord, absoluut. Echter moet je naar mijn mening het belang van dergelijke vaardigheden (slalom, uitwijkoefening, vertragingsoefening (!!), noodstop, etc.) niet onderschatten. Dat moet gewoon goed erin zitten. :)
Het ging mij om de ongenuaceerdheid van de uitspraak. Ik zal de laatste zijn die de noodzaak van Voertuigbeheersing zal ontkennen. De betreffende post bevat stellingen als:
"Dit type voertuig is een overbodig voertuig"
"Dit type voertuig is voor mensen met een kleine piemel"
"Je mag alleen op een SS rijden als je alle AVB oefeningen feilloos kan uitvoeren"

Soms is het heerlijk om met enige spot een knuppel het hoenderhok in te gooien, maar de betreffende poster neemt zichzelf naar mijn mening iets te serieus. Nu begrijp ik ook best dat een ongenuanceerde uitspraak soms goed kan zijn voor het aanwakkeren van een discussie. Maar als je voortdurend bezig bent om je ideeën als wet te verkondigen en je profileert als een instituut van motorrijvaardigheid, dan werkt dat mij behoorlijk op de zenuwen.

• FitTiv
  • Laatst online: 21:21
mphilipp schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

Je kunt nl niet communiceren met de bestuurder en alleen een vermoeden dat ie het voor jou doet vind ik niet voldoende om met mijn leven te spelen.
Jawel met je knippers -> jij knipper aan, als de auto 1x knippert en opzij gaat = dan mag je erlangs.

En je kan toch zien of hij in de spiegel aan het kijken is of niet? En als je dat niet kan zien, kan je wel zien of hij iets uit het vakje pakt.

Op vakantie in frankrijk trouwens vaak zat malloten gezien die het wat minder nauw met de regels namen. Rijd je lekker 130 links, haal je vrachtwagen in, komt er opeens een SS in kort broekie TUSSEN mij en de vrachtwagen door.
Het leek net alsof hij autos zag als pionnetjes waar je omheen moet slalommen, wat een malloot :X

Verwijderd

newbreed schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:00:
[...]
Het ging mij om de ongenuaceerdheid van de uitspraak. Ik zal de laatste zijn die de noodzaak van Voertuigbeheersing zal ontkennen. De betreffende post bevat stellingen als:
"Dit type voertuig is een overbodig voertuig"
"Dit type voertuig is voor mensen met een kleine piemel"
"Je mag alleen op een SS rijden als je alle AVB oefeningen feilloos kan uitvoeren"

Soms is het heerlijk om met enige spot een knuppel het hoenderhok in te gooien, maar de betreffende poster neemt zichzelf naar mijn mening iets te serieus. Nu begrijp ik ook best dat een ongenuanceerde uitspraak soms goed kan zijn voor het aanwakkeren van een discussie. Maar als je voortdurend bezig bent om je ideeën als wet te verkondigen en je profileert als een instituut van motorrijvaardigheid, dan werkt dat mij behoorlijk op de zenuwen.
AMEN, begon al bijna te twijfelen of ik de enige was die het zo ervaarde (mischien het feit omdat ik al een poosje niet meer in Nederland woon mijn opvatting veranderd waren)
FitTiv schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:01:
[...]
Jawel met je knippers -> jij knipper aan, als de auto 1x knippert en opzij gaat = dan mag je erlangs.

En je kan toch zien of hij in de spiegel aan het kijken is of niet? En als je dat niet kan zien, kan je wel zien of hij iets uit het vakje pakt.
En inderdaad, dit zou gewoon in de rijlessen moeten worden verteld, werkt fantastisch.
Zolang jij zelf maar duidelijk aangeeft wat je intenties zijn (dus niet vertwijfeld er achter blijven plakken) Dan laten ze je er gewoon langs zonder risico´s
Als je maar wel netjes "dankjewel" zegt met je voet wanneer je er voorbij bent, wel zo beleefd namelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 10:11 ]

Verwijderd

Gisteravond nog wat leuks mee meegemaakt op de ring van Tilburg. Sprintje getrokken met een dikke 1000 cc of 1200 cc all-road compleet met koffers etc etc. Kon in het donker niet precies herkennen wat voor merk of type het was. In elk geval had mijn Z750 geen schijn van kans tegen dat ding :( :P

Was wel erg gaaf mijn motor die steeds hoger in toeren klom tegen de zware klappen en het enorme koppel van zo'n zware all-road.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:29:
Gisteravond nog wat leuks mee meegemaakt op de ring van Tilburg. Sprintje getrokken met een dikke 1000 cc of 1200 cc all-road compleet met koffers etc etc. Kon in het donker niet precies herkennen wat voor merk of type het was. In elk geval had mijn Z750 geen schijn van kans tegen dat ding :( :P

Was wel erg gaaf mijn motor die steeds hoger in toeren klom tegen de zware klappen en het enorme koppel van zo'n zware all-road.
Zo verloor ik gisteren dus kansloos tegen een R34 :) (in mijn ogen de beste auto afgelopen decenium)
Maar je hoeft ook niet te "winnen" om lol te hebben 8)

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 103% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:34:
[...]
Maar je hoeft ook niet te "winnen" om lol te hebben 8)
Klopt helemaal "verliezen" kan ook heel gaaf zijn 8) :)

• newbreed
Ik ben afgelopen week in Luxemburg op stap geweest met een vriend die op een Monster 1100S rijdt. Uiteraard rijdt hij mij ook helemaal zoek, zelfs als hij een duo achterop neemt. Als ik naar mijn eigen bandjes kijk, dan mag ik nog wel een beetje trots zijn. De schaamrandjes zijn er bijna helemaal af. Het viel me overigens op dat die "nieuwe" monsters heerlijk sturen. Ik leg de monster met veel meer vertouwen plat, dan dat ik dat bij mijn FZ6 doe. Op de rechte stukken kan ik hem nog redelijk bijbenen, maar als ik heel precies moet gaan doseren bij het uitaccelereren, dan zie je dat de monster mij duidelijk de baas is (de bestuurder ook overigens :D).

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:16:
Ik ben afgelopen week in Luxemburg op stap geweest met een vriend die op een Monster 1100S rijdt. Uiteraard rijdt hij mij ook helemaal zoek, zelfs als hij een duo achterop neemt. Als ik naar mijn eigen bandjes kijk, dan mag ik nog wel een beetje trots zijn. De schaamrandjes zijn er bijna helemaal af. Het viel me overigens op dat die "nieuwe" monsters heerlijk sturen. Ik leg de monster met veel meer vertouwen plat, dan dat ik dat bij mijn FZ6 doe. Op de rechte stukken kan ik hem nog redelijk bijbenen, maar als ik heel precies moet gaan doseren bij het uitaccelereren, dan zie je dat de monster mij duidelijk de baas is (de bestuurder ook overigens :D).
hij heeft wel een motor waar je goed op durft avb oefeningen te rijden :+ dus wat nou :+

• BertV

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:55:
[...]

Klopt helemaal "verliezen" kan ook heel gaaf zijn 8) :)
In de praktijk verliezen veel motorrijders het van mij op een 125cc scooter op een dijkweggetje.
Volgens mij vinden ze dat niet heel gaaf. 8)

• DECOY88
(overleden)
BertV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:49:
[...]

In de praktijk verliezen veel motorrijders het van mij op een 125cc scooter op een dijkweggetje.
hangt af van of je er bekend ben of niet. heb met me gs 500 ook van alles eruit gereden. maar als je alle kijkpunten kent. weet hoe de bochten lopen kan je een stuk rapper rijden dan iemand die onbekend is :Y

Verwijderd

BertV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:49:
[...]

Jij hebt max 15pk, met mischien een handje vol koppel en een top snelheid van wat... 100kmh?
(top waar hij vlot naar toe loopt, niet hellinkje af met wind in de rug naar 10 minuten vol gas)

als jij dan een motor voorblijft, dan proberen ze het niet eens ;)
Ook motorrijders doen wel eens gewoon rustig, we rijden niet altijd op de max en soms genieten we zelfs van het uitzicht 8)

• BertV

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:52:
[...]

Jij hebt max 15pk, met mischien een handje vol koppel en een top snelheid van wat... 100kmh?
(top waar hij vlot naar toe loopt, niet hellinkje af met wind in de rug naar 10 minuten vol gas)

als jij dan een motor voorblijft, dan proberen ze het niet eens ;)
Ook motorrijders doen wel eens gewoon rustig, we rijden niet altijd op de max en soms genieten we zelfs van het uitzicht 8)
Mijn vader en schoonvader los van elkaar op hetzelfde dijkje... beide op dikke babyboomer motoren.
(Zeg maar de gemiddelde motorrijder)

Reken er maar op dat ze het probeerde. :D
Ik neem die bochten ook niet zoveel trager dan met mijn eerdere motoren.
De rechte stukken zijn schijnbaar niet lang genoeg om het goed te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door BertV op 15-08-2012 11:55 ]

• newbreed
DECOY88 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:37:
[...]

hij heeft wel een motor waar je goed op durft avb oefeningen te rijden :+ dus wat nou :+
Dus win ik net als jij de tweede prijs:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/91047127/Decoy88tweedeprijs.gif

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:57:
[...]

Dus win ik net als jij de tweede prijs:
[afbeelding]
_O- fotootjes zoeken met de behe landmark rally *O*

maar vergis je niet. geef me een foto van een punt in nl en ik ben er sneller dan jou :Y

en ik heb knappe verlichting en offroad mogelijkheden >:) vorig jaar 5 min voor 0:00 sluiting de laatste foto's ingestuurd _O-

[ Voor 14% gewijzigd door DECOY88 op 15-08-2012 12:05 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

BertV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:54:
[...]

Mijn vader en schoonvader los van elkaar op hetzelfde dijkje... beide op dikke babyboomer motoren.
(Zeg maar de gemiddelde motorrijder)

Reken er maar op dat ze het probeerde. :D
Ik neem die bochten ook niet zoveel trager dan met mijn eerdere motoren.
De rechte stukken zijn schijnbaar niet lang genoeg om het goed te maken.
Zelfs met een 25kW machine meot je op het rechte stuk nog makkelijk voorbij een scootertje met 15 pk komen :P dan proberen ze het idd niet eens.

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:31:
[...]

Zelfs met een 25kW machine meot je op het rechte stuk nog makkelijk voorbij een scootertje met 15 pk komen :P dan proberen ze het idd niet eens.
of ze zochten gewoon een voorrijder. doe ik ook vaak op onbekend terrein _/-\o_
Pagina: 1 ... 392 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.