Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 391 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.141 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:41:
Misschien makkelijk om te zeggen voor mij als "provinciaaltje" maar kun je niet beter kijken naar een nieuwe fiets als je dat ding voor dagelijks gebruik wil inzetten ten behoeve van woon-werk verkeer?

Wat ik hier vooral lees is dat mensen een "tigste" hands brik aanschaffen voor "weinig" en er per jaar een "x" aantal euro's qua uitgaven/onderhoud aan spenderen om 't ding op de weg te kunnen houden
Zoals ik al eerder aangaf, ik heb geen stalling/garage/wat dan ook en ik rij het jaar rond, dus ook volop door de pekel. Geef me een mooiie fiets en het wordt vanzelf lelijk. Geef me een nieuwe fiets en de waarde keldert omdat hij na de eerste winter in geen velden of wegen meer "nieuw" oogt.

De afgelopen twee jaar heb ik incl aanschaf nog geen EUR 1500 uitgegeven aan mijn (flying :P ) brik, waarvan EUR 400 aan banden die ik bij willekeurig welke andere fiets ook kwijt geweest zou zijn. De resterende EUR 1100 komt dus neer op EUR 550/jaar zo'n brik te hebben en rijdend te houden.

Stel ik zou voor EUR 7k een nieuwe kopen en na 5 jaar zou het nog EUR 2k waard zijn (want lak aan gort, roest of iig stevige verkleuringen aan metalen delen onderkant etc. Nog voor ik er een km mee rij kost het me al EUR 1k aan afschrijving per jaar, en dan hebben we het nog niet eens over onderdhoud, reparaties en risico op diefstal, die trouwens ook terugkomt in hogere verzekeringskosten (nu: EUR 60/j).

Ik heb EUR 7k op de bank staan, dus rente is niet aan de orde, maar in mijn situatie een nieuwe fiets kopen is je reinste kapitaalvernietiging en ga ik dus niet doen. Gewoon oude brik kopen waar ik met geluk twee jaar mee red. Hoge reparatiekosten ga ik niet maken, zodra die in beeld komen haal ik - zoals nu - gewoon een nieuwe brik en verkoop ik zoveel mogelijk van de vorige.

Oslik blyat! Oslik!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:43

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 168% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:05 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:01

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 22:48:
Als ex-eigenaar ben ik vreselijk partijdig, maar als ik het eens naast een Pan zet:

[afbeelding]
[afbeelding]

Valt toch best mee zo'n PC? Of neem ze eens in het rood:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik dacht dat ik die PC's niet lelijker kon vinden, maar die in het rood is toch wel het toppunt eigenlijk.
Het spijt me zeer, maar ik vind het gewoon afzichtelijke dingen terwijl ik een pan een mooie motor vind.

Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben dat voor dagelijks woon-werk verkeer zo'n goedkoop kreng een veel slimmere keus is, als je in de basis een apparaat uitzoekt wat technisch een beetje klopt is het onderhoud niet duurder dan bij een nieuwe motor (of je het nou zelf doet of niet)

Ik rijd een oude ralle NTV voor woon-werk die 1 doel heeft: rijden.
En dat doet ie braaf, al is de kans groot dat ie binnenkort weg gaat voor een deauville.
Als ik m dan voor 500 euro verkoop heeft ie me, inclusief een ander blok, 2 nieuwe banden en aanschaf, iets van 500 euro gekost in 1,5 jaar tijd en 12-13000km (heb het ding ongeveer 6 maanden heel weinig gebruikt omdat ik een groot deel van de tijd zonder werk zat)
Veel succes om dat bij een jonge motor voor elkaar te krijgen.

leeg

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:52

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 03:18:
[...]
En het is wel gunstig dat er mensen zijn die de oude gebakjes opkopen, zorgt er namelijk ook voor dat de vorige eigenaar weer iets leukers heeft kunnen kopen.

ik zal ze ook niet begrijpen, maar wees blij dat ze er zijn ;)
Voorlopig heb ik met mijn '97 RT minder onkosten gehad dan menig eigenaar van een splinternieuwe motor die braaf naar de dealer gaat. Misschien heb ik geluk, maar het ding kost gewoon niet veel en verbruikt niet veel. Ik heb toen ik 'm kocht een kannetje olie gekocht van een liter en die is nog steed niet op...
Het meeste wat ik eraan uitgegeven heb is pimp; dingen die niet noodzakelijk waren om 'm op de weg te houden.

Dus als je het niet kunt begrijpen ligt dat aan jou, niet aan de feiten of de vermeende hogere kosten. Uiteraard komt (misschien) eerdaags een keer een koppeling langs om te vervangen, maar dat weegt dan nog steeds niet op tegen de veel hogere kosten die ik zou hebben gehad als ik een nieuwe gekocht zou hebben. Even afgezien van het feit dat een nieuwe RT zo'n €18k kost en ik nu niet een 2.5k heb uitgegeven aan dit 'brik'.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 93% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
Ziet er goed uit!
Hoe bevalt de XT1200Z? En dat bandje is een K60 Scout toch? Wat is je mening daarover?
Is wel een kandidaatje voor de XTZ750, hoewel de Mitas Dakar E09 zich ook prima houd...

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 141% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DinX schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 11:19:
XT bevalt zeer goed. Al vond ik em wel zwaar/hoog voor zulk werk.

Heidenau K60 Scout inderdaad. Bevallen erg goed. Al vind ik ze op voor het echte asfaltwerk minder dan BattleWings (die reed ik bij 7° ofzo helemaal rond, die K60s geven toch nog wat minder vertrouwen bij mij)

Heb de K60s er laten opleggen omdat ik wist dat ik zoiets van plan was. Als deze op zijn (duurt nog wel een tijd, gaan lang mee) gaan er misschien terug BattleWings op (doe toch 95% woon-werk)

Alle pics hier te zien: https://plus.google.com/p...01?authkey=CLjj7qHRudX1BQ

:)
rijdend houden blijft de truc :Y maar dat is nog niet zo makkelijk _O-

Verwijderd

DECOY88 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:51:
[...]

meeste motoren kan het met een sleutel aan de koppeling/schakel/jiffy zijde van de motor
ok, ik heb even wat pics gemaakt. Trots ben ik een beetje dat dat zadel gelukt is en dat de lak niet grote schade heeft opgelopen, maar nu zit ik met een probleem denk ik. Ik heb twee snoeren aan te sluiten, maar die gaan niet passen

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aYmuABWLStXfpjwaHCeNHNvA/thumb.jpg

En onder het zadel zitten wat stekkers die ik niet los krijg (die hier in het midden zit en die ene die naast het zadel hangt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e2DJMF0i0P6HtUyv9fozrnNL/thumb.jpg

De min pool zit onder het frame verstopt, en de plus is wel zichtbaar, maar daar gaat dat kleine stekkertje nooit op passen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NMVpGblkbGbL0eV026iOnzw6/thumb.jpg

Iemand een idee/ingeving?

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:36:
[...]

ok, ik heb even wat pics gemaakt. Trots ben ik een beetje dat dat zadel gelukt is en dat de lak niet grote schade heeft opgelopen, maar nu zit ik met een probleem denk ik. Ik heb twee snoeren aan te sluiten, maar die gaan niet passen

[afbeelding]

En onder het zadel zitten wat stekkers die ik niet los krijg (die hier in het midden zit en die ene die naast het zadel hangt.

[afbeelding]

De min pool zit onder het frame verstopt, en de plus is wel zichtbaar, maar daar gaat dat kleine stekkertje nooit op passen.

[afbeelding]

Iemand een idee/ingeving?
kan je een foto maken van de accupool onder het rode kapje en het oogje van je kabel :Y

Verwijderd

DECOY88 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 13:52:
kan je een foto maken van de accupool onder het rode kapje en het oogje van je kabel :Y
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OY8xlK8FJtVelZwYUMiLxBCU/thumb.jpg

Losschroeven?

oogje

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1kZxUithS0pclt8hcW39f3DO/thumb.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 14:05 ]

• DECOY88
(overleden)
kruiskop schroef eruit rode klemmetje ertussen en weer vast. moet je alleen je accu loshalen om je - te bekijken maar zal hetzelfde vastzitten

Verwijderd

accu wil ik liever niet loshalen, aan de andere kant zit de kap anders vast, is niet te klikken, daar zit de olie. Mag ik min niet anders vastzetten?

Ja ok, dat zal ook weer niet makkelijk gaan omdat dat ringetjes net zo iel is, en de bouten of metalen stukken die ik zie zijn allemaal vrij groot in vergelijking...

Op youtube zie ik ze ook allemaal lopen met van die tangetjes, die heb ik hier niet bij zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 14:25 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:24:
accu wil ik liever niet loshalen, aan de andere kant zit de kap anders vast, is niet te klikken, daar zit de olie. Mag ik min niet anders vastzetten?

Ja ok, dat zal ook weer niet makkelijk gaan omdat dat ringetjes net zo iel is, en de bouten of metalen stukken die ik zie zijn allemaal vrij groot in vergelijking...

Op youtube zie ik ze ook allemaal lopen met van die tangetjes, die heb ik hier niet bij zitten.
je accu was toch al plat. dus of het aan een lege accu hangt of aan geen accu maakt ook weinig uit

Verwijderd

Nee maar de min moet wel vastzitten aan iets van het frame bedoel ik, ik zie zo snel niet iets waar dat ringetje lekker aan vast kan hangen/klemmen/schroeven

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MailMan schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:32:
[...]

Ben benieuwd wat je beleving is. Wil er ook nog wel eens een keer heen hoewel de K100 nu nog prima rijdt.
Net terug, en viel me goed mee :)

Thijs is een leraar op een lokale middelbare school die z'n motorhobby bekostigt door dingen te verhandelen. Hij heeft nog meer staan dan op de site staat, maar dat zijn vooral half uitelkaar liggende dingen en een stapeltje extra K75-jes. Sympathieke kerel, maar wel een echte verkoper - hij heeft alleen maar prachtmotoren staan en al sleept en rammelt iets in/om het blok (een K75 met 2 ton op de teller) vertelt hij je vrolijk hoe het meevalt en alleen maar een rubbertje is bij de dynamo die los zit en tegen de behuizing sleept :z

Heb proefgereden op drie fietsen, namelijk de R80RT, PC800 en Transalp 600V (had me vergist, geen AT dus). De Transalp heeft hij afgelopen week als inruil gekregen bij een RT, de andere twee staan al langere tijd in de schuur. Dat verschil was te merken in de proefritten, waar bij de R80 en PC800 het starten de eerste keer voorzichtig en stapsgewijs moest (incl lader op accu bij de R80) was het bij de Transalp choke aan, sleutel omdraaien en starten, en binnen een minuut stationair kon de choke weer uit. Ding was blijkbaar bij een mooiweerrijder vertroeteld, nauwelijks gebruikssporen en alles voelde strak aan. Zithouding was ook fantastisch, hoge zadel en volledig rechtop, met grote, nuttige spiegels. Toch gaat dat'm niet worden, minpunten: helemaal geen koffers of rekken, dus extra kosten dat te regelen en een te smalle zadel waar je op naar voren glijdt bij remacties en toch die ketting...

De R80RT was andere koek. Het was een vrij laat model met monolever en met K-serie baggagerek erop. Pluspunt dus dat m'n huidige koffers erop kunnen. Ook waren de uitlaten vervangen door RVS-gevallen. Na starten liep het soepel stabiel stationair en noch motorisch noch qua uitrusting kon ik er iets mis mee vinden. Opvallend was dat het gewicht bij een boxer blijkbaar lager zit dan bij de K, het weegt welgeteld 15kg minder dan m'n K, maar voelt alsof het de helft weegt. Wat de R80 vooral heeft is karakter. Dit is geen rijdend bankstel maar een motor en dat laat hij je niet vergeten. Als je optrekt, trekt hij naar links. De boxer laat op hogere snelheden de hele motor meetrillen. Ook zitten er overal slangetjes en knopjes en kijkglaasjes. Dit is een motor wiens ontwerpers de techniek juist zichtbaar hebben willen maken, niet hebben willen verhullen.

Natuurlijk was de PC800 exact het tegenovergestelde. Je moest helemaal onder de motor kruipen om ook maar iets te zien wat geen plastic was. Desondanks zit er een beest van een V-Twin in, iets wat je bijzonder snel merkt als je uitlaatbocht niet alleen rot maar volledig weggeroest is :o Hoewel m'n K75 niet echt verlegen is om koppel bij het wegrijden (meer dan m'n koppeling momenteel aan kan iig :X ) was het even wennen met dit ding dat gelijk vanaf nul zowat de motor vooruitsmeet zodra je de koppeling op liet komen. Weten we iig dat die koppeling goed is ;) . Meest opvallende aan de PC800 is wel dat je nooit door hebt hoe lomp zwaar dat ding eigenlijk is. Hij weegt met 282kg incl vloeistoffen 15kg meer dan m'n K75, maar of het nu gaat om wegrijden of bochten of wat dan ook, je hebt de indruk een lichtere fiets te rijden dan de K75, R80 en mogelijk de Transalp (die in werkelijkheid 100kg minder weegt). En m'n helm past in de koffer (die je opent met hendeltje bij de vulopening van de tank 8)7 ). Maarja, die uitlaatbocht...

Ben ook nog gaan kijken naar K75-jes. Niets bijzonders, maar ruime keus en iig zou ik een RT voor een zacht prijsje kunnen nemen die er (marginaal) beter uitziet dan wat ik nu heb en met een ton minder op de teller. Toch jeukt het om een keer eens iets anders te rijden. De K1100LT die hij had staan was ideaal geweest, maar die is dus van de week verkocht (dat is ook de deal waar hij de Transalp vandaan heeft).

Ben ik eruit? Nee. Fundamenteel moet ik kiezen wat ik wil, de ultieme rijdende-bankstel-met-kofferbak, of een rauwe R80 die je geen seconde laat vergeten dat het een motor is, een motor met gründliche maar licht excentrieke Duitse techniek. Beide hebben wel wat, qua kosten ontloopt het elkaar nauwelijks (de PC800 heeft voor EUR 500 aan werk, maar dat is ook exact prijsverschil tussen die twee), en in beide gevallen twijfel ik of ik een betere deal ga vinden dan hier (al zou ik mogelijk een werkelijk walgelijk lelijke PC800 die letterlijk met tiewraps aan elkaar hangt kunnen oppikken in Wieringerwerf voor minder, daar moet ik wel even naar kijken). Kortom, ik moet een knoop doorhakken.

Of eigenlijk twee: tot m'n verbazing wil Thijs een aardig bedrag (EUR 400) aan inruil bieden. Dat zou me veel rompslomp schelen met verkoop van wat over is van m'n K75, maar goed, het is niet uitgesloten dat ik meer kan krijgen als ik zelf ga leuren met de onderdelen. Dat moet ik ook nog afwegen.

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:09:
[...]
het is niet uitgesloten dat ik meer kan krijgen als ik zelf ga leuren met de onderdelen. Dat moet ik ook nog afwegen.
Maar dan moet je 'm wel zelf uit elkaar halen en je krijgt al die lowlifes van Marktplaats die alles voor €5 willen hebben. Zo ben je in 1x van het gezeik af. Zo'n kerel is een goeie om van te kopen. Een liefhebber die eigenlijk voor de handel te eerlijk is. Zo'n vent verkoopt je tenminste geen rommel (willens en wetens). En je kunt altijd nog voor onderdelen bij 'm terecht denk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 04:04:
Rentederving op wat: Een bedrag van 10K levert je per jaar een rente op van..... €300,- als je 't goed wegzet?

Afschrijving is niet anders omdat het onderhoud de eerste jaren minder is qua kosten......

EN die MP Link: Tsja.... de eerste meter is de duurste, ook al klopt er iets niet in die advertentie ;)
Je vergeet alleen dat je op een gewone spaarrekening minder rente krijgt als de inflatie, dus over een jaar heb je minder aan je geld. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

ben even bij de motorzaak in de buurt geweest en die zei dat ik de accu moest schuiven om bij de min te komen, maar dat ding zit muurvast. Zou toch niet waar zijn dat ding naar de dealer moet voor een lege accu? :(

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:49:
ben even bij de motorzaak in de buurt geweest en die zei dat ik de accu moest schuiven om bij de min te komen, maar dat ding zit muurvast. Zou toch niet waar zijn dat ding naar de dealer moet voor een lege accu? :(
Kun je de min van je acculader niet gewoon ergens aan het frame vast maken? Die staat wel in contact met de min van de accu namelijk. Of nog makkelijker, de motor gewoon jumpstarten. Na en een ritje zit die dan wel weer vol.

Verwijderd

dat dacht ik ook, maar dan zit je weer met dat ringetje te pielen, dat krijg ik niet om die boutjes heen. Aan de accu zit een kruisschroef, maar op het frame zitten allemaal van die rare boutjes, die ik met geen sleutel kan pakken. Dan kan ik dat ringetje dus niet vastzetten.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:53

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:40:
dat dacht ik ook, maar dan zit je weer met dat ringetje te pielen, dat krijg ik niet om die boutjes heen. Aan de accu zit een kruisschroef, maar op het frame zitten allemaal van die rare boutjes, die ik met geen sleutel kan pakken. Dan kan ik dat ringetje dus niet vastzetten.
De kabel gewoon een paar centimeter verlengen is geen optie? Kost je hooguit een stukje draad en een paar kabelschoentjes. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Je bedoeld het draadje om een boutje heen draaien en niet dat ringetje?

Ik heb er geen kaas van gegeten ben een totale noob hierin, ik had bij de vorige motor de luxe dat er gewoon een verloopstekkertje opzet en ik alleen de stekker maar moest aansluiten, nu moet ik iets doen met min en plus polen. En dan moet ik ook nog eens uitvogelen hoe ik een accu te zien krijg :) Bij de vorige motor de kappen er nooit af gehad.

Ik heb wel eens een auto moeten starten met startkabels, maar dat ging toch een stuk makkelijker dan hier :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Niet toevallig iemand (van hier?) die bij je in de buurt woont en wil helpen?

Ik zie dat je in Arnhem woont, als je in het noorden woonde dan was ik zo even langs gereden. Arnhem is te ver voor 'even helpen' :+

Verwijderd

Bier of koffie staat klaar :) voor diegene die wil

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Zo terug van offroaden, was geweldig, maar standaard is de f800gs niet helemaal geschikt :) ( had ik al eerdere offroad ritjes ondervonden)

Er gaan zsm noppen onder, k60's ipv de anakees. In het mulle zand en klapzand is het gewoon niet te doen.

Anakees zijn goed op platgereden vochtige wegen, top snelheid offroad vandaag was 90+ km/h (net geen 100)

En er moet nieuwe voor en eventueel achter vering komen. Reed 90+ op een paadje en zaten 2 gaten direct achter elkaar, 2 keer klak klak vol in het einde van de vering.

van 9:30 tot 16:00 offroad gereden (wij waren de laatste binnen, organisatoren waren al weg, maar kwamen na een telefoontje nog even terug!), totaal ipv de aangegeven 90 km een stuk meer, berg mensen die pijltjes hadden weg gehaald dus was veel zoeken, volgende keer een gps!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Als ik niks had te doen, dan had ik graag even op de motor gestapt en er een leuk dagje Hengelo-Arnhem van gemaakt, maar helaas ben ik druk :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:49:
Hmmm..ik dacht dat ze bij BMW de accu erg hadden weggebouwd, maar het kan dus erger. Ik moet 'alleen maar' de zijkap eraf halen om erbij te kunnen. Ik kan dus niet eens met goed fatsoen de accu er 'even' uithalen om 'm boven aan de druppellader te hangen. Met mijn oude Yamaha kon dat nog wel. Even het zadel eraf en accu eruit. Nu is het echt een operatie. En als je dan in de winter even een keer wil gaan rijden heb je geen zin om eerst die kap eraf, accu erin, kap er weer op. Beetje köt.

Heeft iemand ervaring met die solar chargers? Ik zit te denken om zo'n ding te kopen en 'm dan in/op mijn motorhoes te McGuyveren. Zo pakt ie toch een klein beetje prik. Maar ik heb geen idee hoeveel die dingen afgeven. Dus of het wel een beetje zin heeft. De motor staat wel onder een afdak, maar er is denk ik voldoende zonlicht voor een beetje lading. Mits zo'n apparaat fatsoenlijk werkt. Iemand ervaring of tips waar ik op zou moeten letten?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GBTW schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 21:45:
Zo terug van offroaden, was geweldig, maar standaard is de f800gs niet helemaal geschikt :) ( had ik al eerdere offroad ritjes ondervonden)

Er gaan zsm noppen onder, k60's ipv de anakees. In het mulle zand en klapzand is het gewoon niet te doen.
Wat je eigenlijk moet doen in het mulle zand is de banden aflaten tot 1 bar. Dat zeiden ze tegen ons in de Sahara. 'Wie vast komt te zitten, heeft zijn banden niet afgelaten' Dat was primair tegen de auto's, maar het geldt ook voor de motoren. De Bib Mousse massieve rubberen binnenbanden voor de Dakar zijn dacht ik op 0,8bar equivalent. Je krijgt dan het 'cameltoe' effect :+

In het mulle zand is het altijd moeilijk. Punt is dat je ook nog eens naar huis toe moet op die band, dus flinke noppen zijn niet zo handig. In echt mul zand is aflaten eigenlijk effectiever dan noppen. Die hebben toch nauwelijks grip. Maar het zand in Nederland is doorgaans wat steviger (in de Sahara lijkt het wel cementstof). Evengoed zal aflaten best wat schelen.

Dus een kleine compressor meenemen om de boel weer op druk te brengen.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
mphilipp schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:27:
[...]

Wat je eigenlijk moet doen in het mulle zand is de banden aflaten tot 1 bar. Dat zeiden ze tegen ons in de Sahara. 'Wie vast komt te zitten, heeft zijn banden niet afgelaten' Dat was primair tegen de auto's, maar het geldt ook voor de motoren. De Bib Mousse massieve rubberen binnenbanden voor de Dakar zijn dacht ik op 0,8bar equivalent. Je krijgt dan het 'cameltoe' effect :+

In het mulle zand is het altijd moeilijk. Punt is dat je ook nog eens naar huis toe moet op die band, dus flinke noppen zijn niet zo handig. In echt mul zand is aflaten eigenlijk effectiever dan noppen. Die hebben toch nauwelijks grip. Maar het zand in Nederland is doorgaans wat steviger (in de Sahara lijkt het wel cementstof). Evengoed zal aflaten best wat schelen.

Dus een kleine compressor meenemen om de boel weer op druk te brengen.
2,5 en 3 bar 8)7

Dat is voor berijder + wat extra bagage op de weg :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GBTW schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:37:
[...]
2,5 en 3 bar 8)7
Dat is voor berijder + wat extra bagage op de weg :)
Hence de compressor. Ik heb een heel klein pompje gekocht die verbazend goed werkt. In een mum is je band weer op druk.

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 12-08-2012 01:40 ]

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 01:39:
[...]

Hence de compressor. Ik heb een heel klein pompje gekocht die verbazend goed werkt. In een mum is je band weer op druk.
maar je luchtbed duurt 3 weken _O-

Verwijderd

Inmiddels zit die vast :) nu maar hopen dat ie straks weer netjes opgebouwd kan worden

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:54:
[...]

Maar dan moet je 'm wel zelf uit elkaar halen en je krijgt al die lowlifes van Marktplaats die alles voor €5 willen hebben. Zo ben je in 1x van het gezeik af. Zo'n kerel is een goeie om van te kopen. Een liefhebber die eigenlijk voor de handel te eerlijk is. Zo'n vent verkoopt je tenminste geen rommel (willens en wetens). En je kunt altijd nog voor onderdelen bij 'm terecht denk ik.
Uhuh. Daar neig ik ook naar. Sterker nog, heb knoop voor mezelf doorgehakt, het gaat de PC800 worden. Dat levert wel gelijk een logistiek probleem op, aangezien de kerel in Hellendoorn die voor een zacht prijsje een RVS-uitlaat eronder kan schroeven op vakantie is tot begin september. Ach ja, morgen Thijs bellen en overleggen of het voor hem OK is als ik pas over 3 weken dat ding ophaal en m'n K inlever ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Uhuh. Daar neig ik ook naar. Sterker nog, heb knoop voor mezelf doorgehakt, het gaat de PC800 worden. Dat levert wel gelijk een logistiek probleem op, aangezien de kerel in Hellendoorn die voor een zacht prijsje een RVS-uitlaat eronder kan schroeven op vakantie is tot begin september. Ach ja, morgen Thijs bellen en overleggen of het voor hem OK is als ik pas over 3 weken dat ding ophaal en m'n K inlever ;)
Mooi om te horen. Je rijervaring met de PC800 is exact zoals ik het ook ervoer: Je hebt echt geen flauw idee hoeveel gewicht je meesleurt want het voelt vederlicht. En omdat het gewicht in je koffers vrij laag bij de grond en dicht bij je achterwiel zit kun je die nog redelijk vol stoppen zonder dat de rijeigenschappen er onder lijden.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 89% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:36

-tom-562

Oliesjeik

Mooi hoor, net een folderfoto :P

Ben net terug van een stukje sturen. Vond mijn gsxr de vorige keer heel raar sturen, heel nerveus, voelde niet vertrouwd. Vanochtend als eerst de bandenspanning gechecked. Voor zat er 2.3 in (ik rij met 2.5) en achter 1.2 8)7 (normaal 2.9), volgens mij lekt ie een klein beetje... Maakt verder niet uit, want binnen 1000 km moet er toch wat anders op :P alles weer goed gezet, en toen was het weer als vanouds. Ik heb zelfs voor het eerst heel ff m'n knie aan de grond gehad :D Daarna trok ik 'm meteen weer in, van schrik. Maarrr, het begin is er :*)

Vaak bu'j te bang!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:42
Dat is nog niets, ik had vanochtend 0,4 in mn achterband zitten. Heeft een of andere lulhannes mn band laten leeglopen 8)7 maar hoe kan er nou 0,4 in een band zitten? Mn metertje gaf dat aan, maar volgens mij zit de luchtdruk hier op aarde rond de 1 bar, dus als er 0,4 in zit moet ie toch vacuum gezogen zijn ofzo?

[ Voor 44% gewijzigd door Widow op 12-08-2012 17:40 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 95% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Widow schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:40:
Dat is nog niets, ik had vanochtend 0,4 in mn achterband zitten. Heeft een of andere lulhannes mn band laten leeglopen 8)7 maar hoe kan er nou 0,4 in een band zitten? Mn metertje gaf dat aan, maar volgens mij zit de luchtdruk hier op aarde rond de 1 bar, dus als er 0,4 in zit moet ie toch vacuum gezogen zijn ofzo?
Bandenspanningsmeter geeft geen absolute druk aan toch?

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jelte schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
Bij mij leek het ook allemaal mee te vallen, maar het schuim aan de binnenkant van de helm was wel ingedeukt. Kortom als ik nog een keer op precies dat plekje zou vallen had ik geen demping meer. Of dat bij jou ook zo is kun je zelf bekijken door de bekleding er even uit te halen, of langs je dealer te gaan en hem het laten doen.

Daarnaast kun je de helm toch gewoon claimen bij de tegenpartij? Het was toch zijn schuld? Is bij mij gewoon vergoed voor de nieuwprijs.
Ik heb een paar honderd euro minder terug gekregen voor mijn motor dan ik er voor had betaald omdat de rode sleutel ontbrak. Trek daar nog 150 euro eigen risico vanaf en een maximumbedrag van 350 euro voor al mijn kleding+helm. Was altijd wel tevreden over mijn verzekeraar, maar nu had ik wel een beetje het gevoel dat ze me hadden genaaid omdat het kon.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 96% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tjaps schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:49:
[...]
Draai 't binnenventiel er maar eens uit en meet dan eens nadat 'ie gestopt is met sissen. Absolute druk zou dan 1 bar moeten zijn volgens dat plan _O-

Maareh: @ Dion_B: Best een aparte/mooie/praktische fiets zo'n PC800, lijkt me. DIngen zie je tenminste niet op iedere hoek van de straat geparkeerd staan.
Succes met de aanaschaf en alvast véél plezier er mee gewenst. Ik heb wel eens op de grotere broers van de PC mogen rijden (Pan European/Goldwing) en dat speelgoed rijd gewoon verdacht lekker :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt Honda veel verwijten, maar slechte engineering is er niet een van. Het zal iig met de richtingaanwijzers wel wennen zijn ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daar hoef je tegenwoordig BMW niet meer voor te verlaten.... Maar om nou met een S1000-RR Woon-Werk te gaan rijden is ook weer zo proletarisch, hè :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die oude R80RT had trouwens ook 'normale' (non-BMW) richtingaanwijzers. Verbaasde me, leek er zelfs op dat iemand een ander stuur gemonteerd had :o

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tjaps schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:49:
[...]
IDd :P je bandenspanningsmeter geeft toch geen 1 bar aan, als je hem in de lucht hangt :P het is 0,8 bar overdruk, dus 1,8 bar absoluut. Als het 0.8 bar absoluut was, zou je band vacuüm getrokken zijn :+

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb persoonlijk nooit met dat "BMW systeem" gereden en kan/mag er qua werking dan ook gewoon niks over roepen maar 't lijkt me gewoon "lastig" om met m'n rechterhand méér te moeten doen dan gas geven en remmen. Met links doe je eigenlijk niks qua motorhandling dus daar heb je alle tijd.

Aan de andere kant: Op de openbare weg dien je klaar te zijn met "alles" voordat je een bocht inzet en na het voltooien van de bocht heb je ook genoeg tijd om je rechter RAW uit te zetten.

Kwestie van wennen zal 't waarschijnlijk wél worden voor je :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 18:37:
Ik heb persoonlijk nooit met dat "BMW systeem" gereden en kan/mag er qua werking dan ook gewoon niks over roepen maar 't lijkt me gewoon "lastig" om met m'n rechterhand méér te moeten doen dan gas geven en remmen. Met links doe je eigenlijk niks qua motorhandling dus daar heb je alle tijd.
Na 3 bochten weet je niet beter. Er wordt doorgaans langer over gemouwd dan dat het tijd kost om eraan te wennen. We zijn toch geen circusapen? Je kunt meer (bij)leren dan je denkt hoor... :+

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 120% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:07:
[...]

Na 3 bochten weet je niet beter. Er wordt doorgaans langer over gemouwd dan dat het tijd kost om eraan te wennen. We zijn toch geen circusapen? Je kunt meer (bij)leren dan je denkt hoor... :+
Is waarschijnljik 't zelfde idee als dat ik op mijn fiets "reverse" schakel. Iemand die daar niet aan gewend is zal er de eerste meters op vloeken maar er (vrij waarschijnlijk) ook snel aan gewend raken.

Misschien moet ik toch maar eens een keer met een GS gaan rijden. Fiets spreekt me in ieder geval wél aan :Y

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001

scorpie

Supra Addict

Ik heb lesgereden op een GS, en het beviel me ook prima. Heb nu een kawa zxr 750 en daar zitten de knippers weer precies hetzelfde als op m'n Puch NRG eXtreme. :P

Heb nog wel een vraagje over m'n kawa.. Ik heb vandaag m'n knipperlichten achter vervangen, maar de units hadden alleen een andere aansluiting dan m'n originele, en ik kan nergens meer 'kroonsteentjes' connectoren vinden die passen. Heb ze nu maar gewoon vastgetaped met isolatietape (tjah ik weet het..). Heb nog wel deze dingen gekocht, maar de connectoren passen niet in m'n kabelboom connector:
http://i.ebayimg.com/t/4-...(WNvBPOf4!W5C!~~60_35.JPG
(geez, moet echt eens wat technische termen leren vwb motor / autotechniek.. :X)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Post eens een piccie van de aansluiting vanuit de kabelboom van je fiets. Meeste (contra) stekers zijn gewoon verkrijgbaar bij bijv. Louis.de.

• Verwijderd
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:59:
Je kunt Honda veel verwijten, maar slechte engineering is er niet een van. Het zal iig met de richtingaanwijzers wel wennen zijn ;)
Gelukkig hoef je op de Honda maar de helft van de handelingen te doen. Uit gaan de knipperlichten vanzelf.

• Exigence
  • Laatst online: 16:59

Exigence

dnkroz

Fotootje van de Col d'Izoard, nu binnen op vol formaat :)
Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/7536/sm69843.jpg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooie foto maar... Neem jij bochten naar rechts altijd zo?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:15

steveman

Comfortabel ten onder

Doel je ergens specifiek op, of had je liever een handstand erbij gezien?

Lekker wezen kneuren in Duitsland en Luxemburg, 1500km aan de odo toegevoegd.
Man wat slaapt dat heerlijk na zo'n lange dag rijden :D

Wel grappig trouwens, ik had m'n motor tussen een blauwe Bandit S en een RSV Mille (pré face-lift model) geparkeerd bij 't hotelletje.

En waarachtig, op de terugweg op de snelweg in .nl probeert een Mille me af te snijden, of eigenlijk begint ie ook met inhalen omdat z'n maatje dat ook doet... zonder eerst zelf te kijken. Gelukkig valt er op zo'n cliché prima te anticiperen.

Maar dat maatje, of vrouwtje/vriendinnetje eigenlijk, van 'm reed op een blauwe Bandit S, da's ook toevallig :)

Wel epic fail trouwens, textielen kleding op zo'n fiets... en dan ook nog met je spijkerbroek er nog onder 8)7 Nee, geen moderijder :+

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 12-08-2012 21:04 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Exigence

Exigence

dnkroz

wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:43:
Mooie foto maar... Neem jij bochten naar rechts altijd zo?
Bedoel je de positie op de weg?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Exigence schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:04:
[...]

Bedoel je de positie op de weg?
Positie op de weg is één... Die witte lijn is de rechter kantlijn (neem ik aan) en daar hoor je niet te zitten, maar waar ik meer op doel is de stand van je voorwiel.

Je bent aan 't sturen alsof je met een auto aan 't rijden bent?

• Widow
wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:11:
[...]

Positie op de weg is één... Die witte lijn is de rechter kantlijn (neem ik aan) en daar hoor je niet te zitten, maar waar ik meer op doel is de stand van je voorwiel.

Als de snelheid laag is moet je ook sturen net alsof het een auto is :+ als die foto een haarspeldbocht is, kan ik me best voorstellen dat hij op die manier door de bocht gaat :)
-tom-562 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 18:36:
[...]

IDd :P je bandenspanningsmeter geeft toch geen 1 bar aan, als je hem in de lucht hangt :P het is 0,8 bar overdruk, dus 1,8 bar absoluut. Als het 0.8 bar absoluut was, zou je band vacuüm getrokken zijn :+
Ik dacht altijd dat bandenspanning een absolute waarde was, dus 2,6 bar betekend dus 2,6 bar BOVEN die 1,0 bar (ongeveer) luchtdruk die aanwezig is? Dus 3,6 bar absoluut :?

Ow trouwens! Ik vergeet helemaal te vertellen dat ik terugkom uit een weekendje Duitsland :D beetje wezen rijden in de Eifel, wat een heerlijk gebied. Ik denk dat dit wel de beste reistijd / lol met rijden verhouding heeft. De Dolomieten zijn leuker, maar dat is zo'n takke eind rijden. Dit was misschien 4 uur op de motor via de snelweg. Helemaal geen gezeur gehad met politie of wat dan ook, maar we hebben ook niet als idioten gereden. Sommige wegen mocht je 100, maar als je er 60 kon rijden was het al heel wat, zoveel bochten waren er. Op die manier ben je legaal bezig en heb je toch lol :+ en de kwaliteit van het asfalt was echt goed! Er waren uiteraard wel een paar stukjes slechte kwaliteit, maar 95% van de wegen waren prima. Ik zat vlak bij de Nurburgring, helaas neit overheen gereden vanwege tijdgebrek, maar dat komt volgende keer wel.

[ Voor 66% gewijzigd door Widow op 12-08-2012 21:30 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 20:26:
[...]

Gelukkig hoef je op de Honda maar de helft van de handelingen te doen. Uit gaan de knipperlichten vanzelf.
:(

Dat wordt dus een van de eerste 'mods', kijken hoe ik dat eruit kan slopen. Deed m'n K75 ook al, fantastisch voor een simpele bocht, maar met rotondes en langere op- en afritten was het altijd maar de vraag of het goed ging. Ik hou van deterministische schakelaars - aan totdat ik anders zeg.

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:15:
[...]

Als de snelheid laag is moet je ook sturen net alsof het een auto is :+ als die foto een haarspeldbocht is, kan ik me best voorstellen dat hij op die manier door de bocht gaat :)
Ook met een normale snelheid kun je zo'n bocht anders nemen. Ik vraag me alleen af of Exigence wéét waarom 'ie die bocht op die manier ingezet heeft.

• Exigence

Exigence

dnkroz

wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:11:
[...]

Positie op de weg ben ik me terdege van bewust. Ik trek altijd te snel naar binnen toe en dat is niet de bedoeling. Niet handig, want ik zet mezelf natuurlijk in de dode hoek van de bocht.

Stand van het voorwiel kun je niks aan doen toch? Is gewoon de combinatie van bochtradius en snelheid. Het betreft hier een haarspeldbocht, dus do the math :) Kan me niet indenken dat je bewust je voorwiel meer kan sturen?
wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:25:
[...]

Ook met een normale snelheid kun je zo'n bocht anders nemen. Ik vraag me alleen af of Exigence wéét waarom 'ie die bocht op die manier ingezet heeft.
Vertel! Ik volg je niet helemaal dus ik ben benieuwd...

[ Voor 19% gewijzigd door Exigence op 12-08-2012 21:36 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stand van je voorwiel kun je wel degenlijk iets aan doen, en zéker in een klimmende bocht.

Begin eens met het wegdrukken van je stuur op een kaarsrechte weg. Druk je linker stuurhelft eens weg: je gaat naar rechts......

Serieus: Een klim met haarspeldbochten is "spelen" daarna })

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001

scorpie

Supra Addict

wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 19:41:
Post eens een piccie van de aansluiting vanuit de kabelboom van je fiets. Meeste (contra) stekers zijn gewoon verkrijgbaar bij bijv. Louis.de.
Plaatje van de aansluiting van de oude knippers. (Kon geen foto op internet vinden van de kabelboom connector en heb m'n motor al weer helemaal in elkaar gezet..)

Afbeeldingslocatie: http://i470.photobucket.com/albums/rr62/scorperito/th_photo.jpg

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Exigence

Exigence

dnkroz

wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:36:
Stand van je voorwiel kun je wel degenlijk iets aan doen, en zéker in een klimmende bocht.

Begin eens met het wegdrukken van je stuur op een kaarsrechte weg. Druk je linker stuurhelft eens weg: je gaat naar rechtss......
Eh, ja, dat is gewoon de basis van sturen op elke tweewieler, dat hoef je mij niet te vertellen.

Druk links, ga naar rechts en vice versa. Maar die druk naar links is slechts van heel korte duur, slechts om de balans van de motor naar rechts om te laten slaan en zo de bocht te nemen. Meteen daarna draait ook het stuur mee naar de richting waarin je gaat.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij mij niet, hoor.... Maar daar heb ik m'n gashendel dan weer voor.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Je stuur blijft echt niet naar links staan bij een bocht naar rechts. Heb ik in ieder geval nog nooit meegemaakt :?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien eens wat meer gas geven dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.performanceracing.nl/afbeeldingen/ONK%20Oss%202012%20foto%20Henk%20Teerink%20(11).JPG

• Exigence

Exigence

dnkroz

Die staat bijna recht, maar zeker niet naar rechts.

Vanaf 1:30 is er te zien dat bij het sturen naar links de wijzer op de schaal eerst snel naar links van de nulstand schiet en als de bocht eenmaal is ingezet dat hij lichtelijk rechts van de nulstand staat, dus wel degelijk met de bocht mee.

Maar meer gasgeven is nooit verkeerd :+

[ Voor 80% gewijzigd door Exigence op 12-08-2012 21:55 ]

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 104% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zou je je bocht daar niet beter (ruimer) hebben kunnen nemen aan de buitenkant :o

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 101% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DinX schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:14:
[...]

Al eens op de Galibier gereden ? Daar stikt het van de wielertoeristen :p
En toch bijna geen afdalend verkeer aan deze kant van de col (Maurienne)
* Will_M loves de B500 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 12-08-2012 22:28 ]

• Verwijderd
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 21:22:
[...]

:(

Dat wordt dus een van de eerste 'mods', kijken hoe ik dat eruit kan slopen. Deed m'n K75 ook al, fantastisch voor een simpele bocht, maar met rotondes en langere op- en afritten was het altijd maar de vraag of het goed ging. Ik hou van deterministische schakelaars - aan totdat ik anders zeg.
Gaat goed hoor. Zit een kantelsensor en een afstandsensor op.

Bij een rotonde driekwart: Knipperlicht naar links aan, bocht naar rechts, bocht naar links, knipperlicht naar rechts aan, bocht naar rechts en als je weer rechtop zit gaat je knipperlicht uit.

Bij het wisselen van rijbaan: Kijken in je spiegel, over je schouder kijken, knipperlicht naar links, nogmaals spiegelen, baan opschuiven en als je eenmaal opgeschoven bent gaat je knipperlicht uit.

Nooit last van gehad. Bij het stoplicht blijft hij ook permanent aan.

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
Jullie bedoelen gewoon counter steering? Ik doe het ook wel vaak.

>PC specs<

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 22:13:
Zou je je bocht daar niet beter (ruimer) hebben kunnen nemen aan de buitenkant :o
Ga je nou van elke bochtenfoto af iemands rijgedrag analyseren?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

KappeNou schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 00:14:
Jullie bedoelen gewoon counter steering? Ik doe het ook wel vaak.

[video]
Countersteeren doe je _altijd_ :P
Maar laten we nou niet alle foto's over-analyseren als een stel nerds :P (oh wacht, we zitten op tweakers :+)

Vaak bu'j te bang!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 12:12
Is toch ook duidelijk uit al die foto's dat julie veel te hard rijden :N :F :X

Wat nou als er een emmer oversteekt? Wegpiraten.

• Widow
-tom-562 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:45:
[...]

Countersteeren doe je _altijd_ :P
Neehoor. Als ik lopend mn motor inparkeer niet :+

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:15

steveman

Comfortabel ten onder

En ook niet in de eaauuuuteaauuu!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 89% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Hihihi.....analyze this!
Afbeeldingslocatie: http://www.moto-master.com/UserFiles/Image/werner_highsider_550pix.jpg

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
mphilipp schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 08:27:
[...]

Ga je nou van elke bochtenfoto af iemands rijgedrag analyseren?
Ik vind het juist echt ontzettend knap dat het mogelijk is om van een detailopname te kunnen zien waar alle bepalende factoren zich bevinden die er voor zorgen hoé iemand een bocht neemt. De laatste keer dat ik een staaltje van dit niveau zag was bij een persoon met een fles water en een blauwe jurk.

Volgens mij wordt er bedoeld dat jullie gewoon meer gas moeten geven. Dan kom je tenminste zó op de foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclenews.com/upload/256320/images/doohan-drift.bmp

[ Voor 10% gewijzigd door theHoff op 13-08-2012 09:50 ]

• Tylen
  • Laatst online: 16:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Of zo: :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2012/07/20120731-152602.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 86% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:04 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:41

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat een lelijke koplampen zijn dat zeg :P

Yamaha MT-09

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Bergie schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:05:
Wat een lelijke koplampen zijn dat zeg :P
_/-\o_ Mee eens!.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Verwijderd

Even iets anders de Motorcycle Safety Foundation heeft een uitstekende Motorcycle Operator Manual geschreven welke in PDF formaat gratis beschikbaar wordt gesteld.

Echt een aanrader voor beginnende motorrijders maar ook leuk voor de gevorderde motorrijder:

http://www.msf-usa.org/do...cycle_Operator_Manual.pdf

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@tylen, ben je al zoek gereden door MF-held cbfrider :*)

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Laatst online: 16:09

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

-tom-562 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:13:
@tylen, ben je al zoek gereden door MF-held cbfrider :*)
Wat een vent is dat :P Nee ben hem nog niet tegen gekomen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
Hey die ken ik ook uit ervaring :> ;(

>PC specs<

• DECOY88
(overleden)
theHoff schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:48:
[...]

Ik vind het juist echt ontzettend knap dat het mogelijk is om van een detailopname te kunnen zien waar alle bepalende factoren zich bevinden die er voor zorgen hoé iemand een bocht neemt. De laatste keer dat ik een staaltje van dit niveau zag was bij een persoon met een fles water en een blauwe jurk.

Volgens mij wordt er bedoeld dat jullie gewoon meer gas moeten geven. Dan kom je tenminste zó op de foto.
[afbeelding]
dat zijn de mooiste bochtjes :9~

iets met rotzooi op je band *O*

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Foto analyses en bochtentechniek tips daar gelaten (Want komop - tenzij je de grond kust is bijna iedere bergpas weg foto op de motor gaaf om te zien, zeker als het een gelukte is van jezelf) -
Zaterdag mooi weer! (Manmanman wat baalde ik afgelopen zaterdag in omgeving Heilbronn/Stuttgart zonder motor :()
Iemand nog toer plannen?
Ik + vriendin + 2 maten gaan een rondje IJsselmeer doen *O*

Wel gezien afgelopen weekend: Yamaha XS750 met gebogen voorvorken :-(
Op de 39 tussen Lowenstein en Wustenrot bij een haarspeld in de problemen gekomen door (naar eigen zeggen) een iets te enthiousaste koekblik die ruim over de middenstreep heen ging. Wel weet ik nu zeker dat ik dat hele gebied wil uitkammen op de Kawa :9~

Verwijderd

Bochtentechniek beoordelen op foto's is soms echt niet mogelijk. Neem deze bocht maar eens zonder uiterst rechts te houden dat komt je op een dag eens heel duur te staan ;)

http://goo.gl/maps/8gMhx (tip wandel de hele bocht maar eens door ;) )

Echt een rotbocht die ik vrijwel dagelijks neem :(

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wss aankomend weekend naar zuidlimburg/Aken op bezoek bij een vriendin, daar lekker sturen. Alleen klote dat het zo'n eind weg is :P m'n banden zijn bijna aan vervanging toe, dus ik pak lekker de snelweg/autobahn er naartoe (bij Venlo de autobahn op), lekker vierkant rijden

Vaak bu'j te bang!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:49
Alien Abduction!

:+

Entropy isn't what it used to be

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:38:
Bochtentechniek beoordelen op foto's is soms echt niet mogelijk. Neem deze bocht maar eens zonder uiterst rechts te houden dat komt je op een dag eens heel duur te staan ;)

http://goo.gl/maps/8gMhx (tip wandel de hele bocht maar eens door ;) )

Echt een rotbocht die ik vrijwel dagelijks neem :(
Wat is er mis met die bocht, behalve dan dat je er maar 60 Km/h. mag rijden? Juist dat stukje Belversedijk is heerlijk om 't gas er even op te zetten.

Komende vanuit Haaren knijpt 'ie op 't einde iets of wat maar vanuit Boxtel komende is 't een heerlijk bochtencombi IMHO.

Verwijderd

@Wimmel1

Heel veel automobilisten en vrachtwagens vinden die bocht ook een leuke bocht en door het ontbreken van een streep in het middel snijden ze die bocht als een gek met als gevolg dat je met een beetje pech frontaal tegen zo'n koekblik aanknalt :( :X
Pagina: 1 ... 391 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.