Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 390 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.155 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:07:
[...]

welkom in de wereld van motorrijden 8)
Volgende halte, epische roadtrip op een ongeschikte machine, naar een veel te verre bestemming.
Om met pijn in de rug en spasme in de polsen, kramp in je vinger. Knieen op slot en nog amper kan afstappen laat staan lopen.

Heerlijk dat gevoel (dat meen ik overigens serieus)

die vakantie ga je vergeten, maar die trip op de motor nooit meer (en dat maakt motorrijden mooi)
Aan het meeste heb ik al voldaan:
- Pijn in de rug: Check
- Spasme in de polsen: Na 3,5 uur wel...
- Kramp in de vingers: Van die klotenkoppeling :P
- Knieen op slot: Gelukkig niet, maar wel de heup
- Afstappen? Dat heeft me enkele pijnscheuten en een raar gezicht opgeleverd :9
Ach, zijn gelukkig laarzen van de rijschool :P. Maakt mij dus niet zoveel uit. Zijn volledig dichte laarzen, met geen enkele mogelijkheden om te luchten.
DECOY88 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 23:00:
[...]

en nat maken als het echt heet is :Y
Nat was mijn shirt na afloop wel (Hell, na 15 minuten al), natmaken dus niet nodig ;). Later lekker de jas open gezet, en af en toe de brommert ff los trekken om wat wind te vangen 8) .

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 16:49
DECOY88 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:26:
[...]

je weet dat je helm maar 1 klap kan vangen :X heb er ervaring mee :X
:Y

Mijn vriendin is 2 weken geleden onderuit gereden waarbij de helm 1 krasje heeft opgelopen. Antwoord van de dealer: gelijk vervangen die hap, krijg je toch wel vergoed.
Er is blijkbaar geen een verzekeraar die het risico gaat nemen door te zeggen dat een helm niet is afgeschreven omdat er maar 1 krasje op zit. Voor de verzekering maakt het dus niets uit of het 1 krasje is, of een open gespleten helm.

Als je hem zelf laat vallen is het zuur en veel leergeld, maar als je slim bent vervang je een gevallen helm altijd.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01 19:35

talin

ES-MA

Maikel64 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:18:
[...]

:Y

Mijn vriendin is 2 weken geleden onderuit gereden waarbij de helm 1 krasje heeft opgelopen. Antwoord van de dealer: gelijk vervangen die hap, krijg je toch wel vergoed.
Er is blijkbaar geen een verzekeraar die het risico gaat nemen door te zeggen dat een helm niet is afgeschreven omdat er maar 1 krasje op zit. Voor de verzekering maakt het dus niets uit of het 1 krasje is, of een open gespleten helm.

Als je hem zelf laat vallen is het zuur en veel leergeld, maar als je slim bent vervang je een gevallen helm altijd.
ik heb uit mijn racerij verleden geleerd dat een helm na ELKE val beschadigd is, zie het als een roomsoes.
je kan hem uit de doos halen, op een schoteltje doen en opeten maar als je hem laat vallen is ie beschadigd en kan je hem niet meer op een schoteltje doen en eigenlijk niet meer op eten.

ik heb altijd met Aarai geraced, en daar was op elk circuit een Arai service team, na elke training en race bracht je je helm daar naar toen en ongeacht wat je er mee gedaan had hij ging in de scan.
daar konden ze naar de staat van het "piepschuim" en druk van de schaal kijken.
dan werden alle delen er af gehaald en inzet stukken er uit gehaald.
ding werd gedroogd in een droogkamer en vizier gepoetst en nieuwe tear offs op gedaan zoals je dat was overeengekomen in de overeenkomst.

mijn ervaring is dat er bij een langzame crash de helm meer beschadigd dan bij hogere snelheden.
de impact bij hogere snelheden zijn van kortere duur dan bij langzame en beschadigen dus minder.

het is je hoofd daar heb je er maar 1 van, armen en benen heb je er meer van ;)

heb wel een nieuwelingen of circuitdag rijders gezien met helmen die meer krassen had dan de krabpaal van onze kat die heb ik wel eens een reserve helm van mij gegeven omdat het gewoon onverantwoord was om ze daar mee te laten rijden.

ook zie ik wel eens mensen een testritje maken zonder helm op, dat is de makkelijkste beveiliging die je snel op kan zetten, je hoeft jezelf niets aan te doen een ander kan je per ongeluk ook wat aandoen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Ik kom terug van vakantie (2 weken) is de accu dood. Er is mij verteld dat het alarm een aparte accu heeft.

Lamp ging aan, alarm kon er nog op gezet worden, alleen het starten ging niet meer. Kan je een motor niet krap 3 weken met rust laten zonder dat ie leeg komt te staan? Of is dat weer iets voor de Harley's? om moedeloos van te worden. Onderhoudsboekje er maar eens bij zoeken, 366 kilometer op de teller en nu al wat los schroeven :) waar ben ik aan begonnen!?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:39:
Ik kom terug van vakantie (2 weken) is de accu dood. Er is mij verteld dat het alarm een aparte accu heeft.

Lamp ging aan, alarm kon er nog op gezet worden, alleen het starten ging niet meer. Kan je een motor niet krap 3 weken met rust laten zonder dat ie leeg komt te staan? Of is dat weer iets voor de Harley's? om moedeloos van te worden. Onderhoudsboekje er maar eens bij zoeken, 366 kilometer op de teller en nu al wat los schroeven :) waar ben ik aan begonnen!?
Volgens mij moet een accu toch wel enkele maanden genoeg spanning houden om te starten. Ik heb in het verleden weleens gestart na 5-6 maanden stilstaan en dat ging prima.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01 19:35

talin

ES-MA

Jellabie schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:10:
Sinds ik de Fireblade heb remde die wat raar.
Dus ik nieuwe remblokken steken, deze kwamen eruit:

[afbeelding]

2 verschillende merken vooraan!
De rechter waren ook harder van materiaal.

niet moeilijk dat hij wat wegtrekt bij het aanremmen :/

Nu deze erin gestoken:

[afbeelding]

:9
zou je nog eens echt een keer verschil willen merken alleen door remblokken te vervangen probeer dan eens BREMBO Z04 8mm Sintered Brake Pads - Z04 Compound - for X10.48.14 Brembo GP & Radial XA3 Monobloc Caliper

of een radiale rempomp i.s.m. een radiale mono tang

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

UTwizard schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:42:
[...]

Volgens mij moet een accu toch wel enkele maanden genoeg spanning houden om te starten. Ik heb in het verleden weleens gestart na 5-6 maanden stilstaan en dat ging prima.
Dus hij kan maar zo stuk zijn. Daar zou ik nog meer van balen. Ding is nieuw (juni 2012).

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:46:
[...]

Dus hij kan maar zo stuk zijn. Daar zou ik nog meer van balen. Ding is nieuw (juni 2012).
Of je hebt (flinke) lekstroom. Ik zou even contact opnemen met de dealer want 2-3 weken mag echt niet. Misschien laad je accu niet goed op, zou ook een mogelijkheid kunnen zijn natuurlijk etc etc etc.
Effe na laten kijken (en/of aan de druppellader hangen)

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

theHoff schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:48:
[...]

Of je hebt (flinke) lekstroom. Ik zou even contact opnemen met de dealer want 2-3 weken mag echt niet. Misschien laad je accu niet goed op, zou ook een mogelijkheid kunnen zijn natuurlijk etc etc etc.
Effe na laten kijken (en/of aan de druppellader hangen)
Jep enne, weet je wel zeker dat je alarm een eigen accu heeft?? welk merk en type is het ?

Ik heb laatst weer iets leuks voor mijn motor gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-wmx4s0s52bw/UCTLrM_m1PI/AAAAAAAAABI/n5zX5x8SKwQ/s800/IMG_20120810105150.jpg

Nu ben ik tenminste eindelijk af van die lelijke passagiersvoetsteunen...

Vanavond trouwens maar eens de uitlaat poetsen met alu poets... :$

[ Voor 3% gewijzigd door Mike2k op 10-08-2012 10:55 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-01 17:00

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90975/cdfefe3229dbb1eb655449127fbbc40f

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90974/edfe348f110a6c6bb8467a2b9210df3e

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/90973/e1d3250a0dc5cb6bceb718a30671994b

*O*

Nu nog even wachten op de foto's zonder spul eroverheen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:56:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

*O*

Nu nog even wachten op de foto's zonder spul eroverheen :)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=kIfOjkB17BA~%5B/youtube]

Zie alleen op foto 2 nog wel iets teveel ruimte tussen asfalt en knietje :+

[ Voor 5% gewijzigd door Mike2k op 10-08-2012 10:58 ]

Verwijderd

Zal er vanavond nog eens naar kijken. Zo jammer dat ik niet technisch ben :) Ik zal er anders een youtube-je van maken, misschien leer ik dan wel iets.

Het is een Harley XL883 superlow. 2012

afgelopen zondag wilde ik een ritje maken. hoes er af, knop op run zetten. Zitten en de startknop aan. Begon ie te zeiken over sidestep met wat stotteren. (hij stond toch echt op Neutraal), maargoed - standaard in en nogmaals. Toen hoorde ik alleen nog maar tikken (dat zou dan de startmotor moeten zijn? Denk ik).

Ik wil gewoon eens een cursus hoe start ik een motor :) volgens mij heb ik of geen geluk, of ik maak dat ding zelf stuk.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:57:
[...]

[video]

Zie alleen op foto 2 nog wel iets teveel ruimte tussen asfalt en knietje :+
Hehe, paar meter verder in de bocht zat ie er wel tegenaan :P

• theHoff
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:01:
[...]

Hehe, paar meter verder in de bocht zat ie er wel tegenaan :P
Lijkt me niet. Je knipperlicht staat naar links dus je zal vast verderop niet meer maar juist minder de bocht ingehangen hebben :9

• UTwizard
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:59:
Zal er vanavond nog eens naar kijken. Zo jammer dat ik niet technisch ben :) Ik zal er anders een youtube-je van maken, misschien leer ik dan wel iets.

Het is een Harley XL883 superlow. 2012

afgelopen zondag wilde ik een ritje maken. hoes er af, knop op run zetten. Zitten en de startknop aan. Begon ie te zeiken over sidestep met wat stotteren. (hij stond toch echt op Neutraal), maargoed - standaard in en nogmaals. Toen hoorde ik alleen nog maar tikken (dat zou dan de startmotor moeten zijn? Denk ik).

Ik wil gewoon eens een cursus hoe start ik een motor :) volgens mij heb ik of geen geluk, of ik maak dat ding zelf stuk.
Klopt, een tikkend (en als de accu nog meer leeg is, een zacht zoemend) geluid is de startmotor die niet genoeg spanning heeft om de motor aan te laten slaan. Ik weet niet of je al een acculader hebt, maar de meeste acculaders (Optimate sowieso) komen met 2 kabels. 1 kabel klem je rechtstreeks met klauwen op de polen (buiten de motor), de andere kabel kun je tussen je tussen de bouten van je accupolen monteren waardoor je niet steeds de accu hoeft uit te bouwen. Iedere 2-3 weken even een dag de lader er aan en dan weet je in ieder geval zeker dat je accu goed blijft.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
theHoff schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:04:
[...]

Lijkt me niet. Je knipperlicht staat naar links dus je zal vast verderop niet meer maar juist minder de bocht ingehangen hebben :9
Huh, ik zie het nu pas... Why the fuck is m'n knipper nou weer aan :P

De achterlichten had ik losgekoppeld overigens, ik kan er dus gelukkig geen mensen mee in de war gebracht hebben :)

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 10-08-2012 11:06 ]

• Mike2k

Mike2k

Hmm..ik moet echt een standaard uitlaat op mijn gixxer hebben...wil ook naar het circuit!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:06:
Hmm..ik moet echt een standaard uitlaat op mijn gixxer hebben...wil ook naar het circuit!
Gixxer hoeveel? Je mag de standaarddemper van mn 600 K1 wel lenen als hij past, ik hem em niet echt nodig voorlopig. (Hij staat nog in >9000 losse onderdelen op een brug ergens)

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 10-08-2012 11:08 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Onder m'n bed ligt ook nog de standaard demper van m'n K4 te verstoffen :P Heb wel een dB-killer bij m'n Yoshi (met E-keur), dus die standaard demper zal er wss nooit meer op komen. Verkopen zal ook niet veel helpen, want wie wilt nou zo'n standaard kachelpijp :')

Vaak bu'j te bang!

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:07:
[...]

Gixxer hoeveel? Je mag de standaarddemper van mn 600 K1 wel lenen als hij past, ik hem em niet echt nodig voorlopig. (Hij staat nog in >9000 losse onderdelen op een brug ergens)
Hahaha...dat gaat niet passen ben ik bang...
Ik heb een GSX-R 750 '96 met een 3-bouts bolt-on demper

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Standaardpijpjes is nog wel redelijk wat vraag naar voor circuitfietsen, zoals je hierboven ziet :)
Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:09:
[...]

Hahaha...dat gaat niet passen ben ik bang...
Ik heb een GSX-R 750 '96 met een 3-bouts bolt-on demper
Ah, dat word hem niet dan... Dit is een 4bouts bolt-on.

[ Voor 59% gewijzigd door Chakotay op 10-08-2012 11:10 ]

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:09:
Standaardpijpjes is nog wel redelijk wat vraag naar voor circuitfietsen, zoals je hierboven ziet :)

[...]

Ah, dat word hem niet dan... Dit is een 4bouts bolt-on.
Helaas maar evengoed bedankt voor het aanbod :)

Verwijderd

UTwizard schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:04:
[...]

Klopt, een tikkend (en als de accu nog meer leeg is, een zacht zoemend) geluid is de startmotor die niet genoeg spanning heeft om de motor aan te laten slaan. Ik weet niet of je al een acculader hebt, maar de meeste acculaders (Optimate sowieso) komen met 2 kabels. 1 kabel klem je rechtstreeks met klauwen op de polen (buiten de motor), de andere kabel kun je tussen je tussen de bouten van je accupolen monteren waardoor je niet steeds de accu hoeft uit te bouwen. Iedere 2-3 weken even een dag de lader er aan en dan weet je in ieder geval zeker dat je accu goed blijft.
ah ok, ik heb een Optimate, maar die kon ik er bij mijn vorige motor met zo'n stekkertje opzetten. Dat zit er bij deze niet op, dus dat moet inderdaad met die klauwen. Volgens mij zit de accu onder het zadel. Even zien of dat lukt met 2 linker handen. Gelukkig word het mooi weer, dat is iets ontspannender klussen...

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:16:
[...]

Helaas maar evengoed bedankt voor het aanbod :)
Wat heb je er nu onder hangen? Een dB-killertje is met een paas stukje pijp, een boormachine, een lasapparaat en iemand die daar mee om kan gaan best makkelijk te maken.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Bij Roukema/japparts.nl kan je universele dB-killers kopen in verschillende maten.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:54:
[...]

Jep enne, weet je wel zeker dat je alarm een eigen accu heeft?? welk merk en type is het ?

Ik heb laatst weer iets leuks voor mijn motor gekregen:
[afbeelding]

Nu ben ik tenminste eindelijk af van die lelijke passagiersvoetsteunen...

Vanavond trouwens maar eens de uitlaat poetsen met alu poets... :$
Snel terug zetten!

in geval van valpartij zal die voetsteun je dempers wel eens kunnen redden (was bij mij het geval)

• Mike2k

Mike2k

Chakotay schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:18:
[...]

Wat heb je er nu onder hangen? Een dB-killertje is met een paas stukje pijp, een boormachine, een lasapparaat en iemand die daar mee om kan gaan best makkelijk te maken.
Hangt nu een Sebring Evo onder...

http://www.ebay.com/itm/2...9430026&viewitem=&vxp=mtr
Heb de verkoper gevraagd of ie em toch niet pretty please naar nederland wil versturen...
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:22:
[...]

Snel terug zetten!

in geval van valpartij zal die voetsteun je dempers wel eens kunnen redden (was bij mij het geval)
Bij de GSX komen de voetsteunen niet buiten de demper uit...
-tom-562 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:21:
Bij Roukema/japparts.nl kan je universele dB-killers kopen in verschillende maten.
Ken Roukema wel, daar komt de huidige uitlaat vandaan ;) maar wist niet dat ze ook uni db-killers hebben...zit net te kijken...niet duur 15 euro ofzo...

[ Voor 17% gewijzigd door Mike2k op 10-08-2012 11:28 ]

• UTwizard
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:18:
[...]

ah ok, ik heb een Optimate, maar die kon ik er bij mijn vorige motor met zo'n stekkertje opzetten. Dat zit er bij deze niet op, dus dat moet inderdaad met die klauwen. Volgens mij zit de accu onder het zadel. Even zien of dat lukt met 2 linker handen. Gelukkig word het mooi weer, dat is iets ontspannender klussen...
Even afhankelijk van wat voor model je hebt, maar die kabels zijn ook los te bestellen, linkje.
Als je bij de lokale motorboer vraagt naar die kabels kunnen ze daar ongetwijfeld iets regelen voor je :)

Bij de ZX6R kan ik de klemmen niet op de polen plaatsen als de accu nog ingebouwd is. Vandaar dat ik dus ook gelijk die extra kabel er tussen heb gemaakt. Scheelt een hoop irritatie en gevloek :P

Desnoods heb ik zelf anders nog wel een extra acculader over (met extra kabel voor tussen de bouten), als je bereid bent een stukje te rijden mag je die zo ophalen om een tijdje te lenen. Dan hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je accu zonder spanning zit (als bijvoorbeeld de klemmen ook niet zouden passen).

Verwijderd

Als ik die kabels niet kan vinden die bij de Optimate zaten dan rij ik graag een stukje, alvast bedankt. Type geen idee, Optimate 4, maar verdere specificaties zou ik op moeten zoeken.

• UTwizard
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:41:
Als ik die kabels niet kan vinden die bij de Optimate zaten dan rij ik graag een stukje, alvast bedankt. Type geen idee, Optimate 4, maar verdere specificaties zou ik op moeten zoeken.
De Optimate 4 maakt in ieder geval gebruik van de TM-71 kabel, dus als je die ergens kunt regelen ben je al klaar.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

UTwizard schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:13:
[...]

De Optimate 4 maakt in ieder geval gebruik van de TM-71 kabel, dus als je die ergens kunt regelen ben je al klaar.
Pas wel even op: sinds een paar maanden (?) heeft de optimate 4 een nieuwe aansluiting. Ik kwam een maandje geleden bij Termaat, en de man bij de onderdelen zat net zo verbaasd naar de aansluiting te staren als ik :).
Ik was witte vierkante aansluitingen gewend, en de nieuwe verpakking die ze daar hadden had een iets anders gevormd rubberen omhulsel aan het eind. Misschien is die wel backwards compatible, maar dat zou ik voor de zekerheid even checken .....

Ik heb zelf laatst een C-tek XS 3.6 gehaald die op een vergelijkbare manier werkt
Afbeeldingslocatie: http://www.onderhoudslader.nl/pics/g/XS3600.jpg
Hier wil ik binnenkort ook een extra kabeltje voor bij halen zodat ik beide motoren van een aansluiting kan voorzien. Ik heb voor deze gekozen omdat hij een iets hogere laadstroom kan leveren, zodat de auto-accu er eventueel ook mee opgeladen kan worden.

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

[...]

je weet dat je helm maar 1 klap kan vangen :X heb er ervaring mee :X

[...]
Ben ik mij van bewust, maar het geval wil dus dat ik niet meer weet hoe ik ben gevallen :P
Zie ook alleen maar een klein krasje op een plek waar ze hem waarschijnlijk op hebben neergelegd. Denk niet dat mijn helm bij een crash opeens spontaan in stukken van mijn hoofd valt. Ding ziet er nog stevig uit en de pasvorm is ook nog helemaal goed. Wellicht zou het slimmer zijn om het zekere voor het onzekere te nemen, maar 400-500 euro uitgeven terwijl deze nog goed lijkt voelt niet lekker.
[...]

en in 5 jaar is je gehoorgang dusdanig vergroeid dat je doppen niet meer sluiten. je kan een testje doen bij de audicien en anders meteen verse doppen laten aanmeten
Binnenkort maar eens doen inderdaad. Heb vanochtend van die Alpine dingen ingedaan en dat maakte al een groot verschil qua geluid. Enige probleem met die dingen is dat ze vrij oncomfortabel zitten.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:14

_Apache_

For life.

Ken. schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:39:

[...]

Binnenkort maar eens doen inderdaad. Heb vanochtend van die Alpine dingen ingedaan en dat maakte al een groot verschil qua geluid. Enige probleem met die dingen is dat ze vrij oncomfortabel zitten.
Ook als je ze in doet met dat speciale buisje? Ik trek mijn oor - met mijn andere hand - even omhoog, en dan zit het dopje bijna altijd in één keer goed. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• theHoff
  • Niet online
[...]

Ben ik mij van bewust, maar het geval wil dus dat ik niet meer weet hoe ik ben gevallen :P
Zie ook alleen maar een klein krasje op een plek waar ze hem waarschijnlijk op hebben neergelegd. Denk niet dat mijn helm bij een crash opeens spontaan in stukken van mijn hoofd valt. Ding ziet er nog stevig uit en de pasvorm is ook nog helemaal goed. Wellicht zou het slimmer zijn om het zekere voor het onzekere te nemen, maar 400-500 euro uitgeven terwijl deze nog goed lijkt voelt niet lekker.
Tsja, als je er nog een keer op valt en hij blijkt wel beschadigd te zijn, dan maakt die 500 euro ook niet gek veel meer uit.
Vallen is weggooien of opsturen naar de producent om 'm te laten controleren. Aangezien je 'm niet wilt weggooien zou ik zeggen, laat 'm controleren, dan weet je het zeker.

• Mike2k

Mike2k

theHoff schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:46:
[...]

Tsja, als je er nog een keer op valt en hij blijkt wel beschadigd te zijn, dan maakt die 500 euro ook niet gek veel meer uit.
Vallen is weggooien of opsturen naar de producten om 'm te laten controleren. Aangezien je 'm niet wilt weggooien zou ik zeggen, laat 'm controleren, dan weet je het zeker.
Dat dus...overigens weet ik niet waar jij je helmen haalt, maar een helm voor ongeveer € 250,- is prima te doen...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yesh... Rossi stopt met het bezorgen van pizza's op z'n pizzabrommer waar 'ie de de afgelopen 2 seizoenen mee heeft proberen te rijden...... *O*

Yamaha-racing.com

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
wimmel_1 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:55:
Yesh... Rossi stopt met het bezorgen van pizza's op z'n pizzabrommer waar 'ie de de afgelopen 2 seizoenen mee heeft proberen te rijden...... *O*

Yamaha-racing.com
Afbeeldingslocatie: http://s1.directupload.net/images/120806/rw2rltcv.jpg

• Mike2k

Mike2k

Er waren inderaad al geruchten dat Rossi naar Honda ging....nu gaat ie dan lekker terug naar de Yamaha...goed bezig...

De enige die fatsoenlijk op die duca kon rijden was nog steeds Stoner...driftend de bochten door...wel geniaal...
Nu maar hopen dat we volgend seizoen nog wat mee kunnen krijgen van MotoGP in plaats van die achterlijk dure abbo's...echt onzinnig...

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

_Apache_ schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:45:
[...]

Ook als je ze in doet met dat speciale buisje? Ik trek mijn oor - met mijn andere hand - even omhoog, en dan zit het dopje bijna altijd in één keer goed. :)
Buisje kon ik vanmorgen in de haast niet vinden, maar die zal ik morgen eens proberen dan. Kijken of dat wat uit zal maken :) Ze zullen allicht beter zitten ja.
theHoff schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:46:
[...]

Vallen is weggooien of opsturen naar de producten om 'm te laten controleren. Aangezien je 'm niet wilt weggooien zou ik zeggen, laat 'm controleren, dan weet je het zeker.
Zal morgen eens langs de zaak rijden waar ik hem heb gekocht en vragen of ze dat kunnen doen. Is dat in elk geval ook zeker. Misschien zie ik gelijk wel een mooie helm die me toch weer overstag helpt :P
Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:50:
[...]

Dat dus...overigens weet ik niet waar jij je helmen haalt, maar een helm voor ongeveer € 250,- is prima te doen...
Heb een paar goedkopere helmen gehad, maar het verschil (in geluid) met de top merken is toch wel dusdanig merkbaar dat ik dat minimaal wel wil hebben, zelfs met oordoppen in.
Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:04:
[...]

De enige die fatsoenlijk op die duca kon rijden was nog steeds Stoner...driftend de bochten door...wel geniaal...
Nu maar hopen dat we volgend seizoen nog wat mee kunnen krijgen van MotoGP in plaats van die achterlijk dure abbo's...echt onzinnig...
Hoe vet zou het zijn als Stoner nu toch weer terug zou gaan naar Ducati en er weer epic battles ontstaan volgend seizoen! IJdele hoop, maar een leuke gedachte :P

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
@EnzoMatrix: ipv te prutsen met een optimate zou ik eerst even kijken waarom je accu in 3 weken leeg is. Toen ik je verhaal las heb ik even mijn oude GSX400 uit '85 na twee maanden weer gestart en dat was gewoon in een keer starten. Als jouw splinternieuwe motor dat niet kan dan zou ik toch even terug naar de dealer imho :)

Verwijderd

Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:04:
Er waren inderaad al geruchten dat Rossi naar Honda ging....nu gaat ie dan lekker terug naar de Yamaha...goed bezig...

Rossi kan niet terug naar Honda.
Daar willen ze hem nooit meer een motor geven.

Merkwaardig dat hij terug kan naar Yamaha,
Lorenzo had al aangegeven dat het niet gunstig zou zijn voor de atmosfeer binnen het team
(dadelijk wil die kleuter weer zo´n muur in de paddock)

Maar wel mooi dat hij niets, maar dan ook niets heeft kunnen waar maken op de Duc.
Zoals Stoner aangeeft, de motor is competitief, mits je je maar kan aanpassen aan de machine (hij kan het weten als kampioen op die motor) neem aan dat Rossi achter de schermen zijn excuses ook wel zal hebben aangeboden aan Stoner voor de opmerkingen die hij over hem geeft gemaakt.

Hoe dan ook, Rossi als 2de rijder, ben benieuwd...

• Mike2k

Mike2k

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:17:
[...]
Merkwaardig dat hij terug kan naar Yamaha,
Lorenzo had al aangegeven dat het niet gunstig zou zijn voor de atmosfeer binnen het team
(dadelijk wil die kleuter weer zo´n muur in de paddock)

Hoe dan ook, Rossi als 2de rijder, ben benieuwd...
Natuurlijk vind Lorenzo dat niets omdat hij ook wel weet dat Rossi heer en meester was met de Yamaha...
Enige reden waarom Lorenzo seizoen '12 heeft gewonnen is omdat Stoner écht een minder seizoen had...nu Rossi weer terug is op de Yama is zal Lorenzo echt een heel stuk harder moet werken..

Vreselijke vent is het..

Nu we het zo over MotoGP hebben, wil ik even het volgende zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.blogosfere.it/faceblog/images/marco_simoncelli_vale_rossi.jpeg

Toch echt wel de beste MotoGP rijders...jammer....

Verwijderd

Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:26:
[...]

Natuurlijk vind Lorenzo dat niets omdat hij ook wel weet dat Rossi heer en meester was met de Yamaha...
Enige reden waarom Lorenzo seizoen '12 heeft gewonnen is omdat Stoner écht een minder seizoen had...nu Rossi weer terug is op de Yama is zal Lorenzo echt een heel stuk harder moet werken..

Vreselijke vent is het..

Nu we het zo over MotoGP hebben, wil ik even het volgende zeggen:
[afbeelding]

Toch echt wel de beste MotoGP rijders...jammer....
De gevaarlijkste rijder ooit en de slechtste verliezer ooit... (toen Lorenzo begon met winnen moest er plotseling een muur komen zodat hij niet kon "afkijken" bijvoorbeeld)
Ik vind het vele malen erger van Daijri Kato of Shoya Tomisawa (spellings fouten daargelaten)

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 16:34
mijzelf afgevraagd hoe hij die bos haar in een helm kreeg.
Of zou hij a la Jan Veen eerst zijn pruik afgedaan hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Serotonine op 10-08-2012 14:36 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
[...]

[...]

heb hier een 2x gevallen nolan n103
een shuberth C3
en een hjc is-16.
ik kan ze je allemaal geven maar je zal niet kunnen zien dat ze gevallen zijn. zit geen kras op de buitenschaal. maar dat er een cirkel in het gras stond zegt me genoeg. :X gevallen is gevallen en tijd voor vervanging. eerste keer geloofde ik dat ik me kop boven de straat gehouden had maar waarschijnlijk toch de grond geraakt aangezien de 2e keer de klap een stuk harder doorkwam terwijl de grond er een stuk zachter was.

dus ja dat was ruim €1000 euro in een jaar. maar een TE harde klap met TE kort demping en je bent klaar

Verwijderd

Oguz286 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:15:
@EnzoMatrix: ipv te prutsen met een optimate zou ik eerst even kijken waarom je accu in 3 weken leeg is. Toen ik je verhaal las heb ik even mijn oude GSX400 uit '85 na twee maanden weer gestart en dat was gewoon in een keer starten. Als jouw splinternieuwe motor dat niet kan dan zou ik toch even terug naar de dealer imho :)
Daar twijfel ik tussen, gooien op garantie, of enorm veel tijd winnen en zelf de accu opladen. (stel dat dat het probleem is) Ik wil namelijk wel rijden - nu staat er gewoon een duur stuk ijzer langs het huis en dat vind ik zonde. En als je de dealer op belt, natuurlijk willen ze dan wel helpen, maar dan ben je m wel kwijt in het weekend en maandag ben ik weer op pad dus kan er niet gereden worden net nu het mooi weer word.

• Mike2k

Mike2k

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Daar twijfel ik tussen, gooien op garantie, of enorm veel tijd winnen en zelf de accu opladen. (stel dat dat het probleem is) Ik wil namelijk wel rijden - nu staat er gewoon een duur stuk ijzer langs het huis en dat vind ik zonde. En als je de dealer op belt, natuurlijk willen ze dan wel helpen, maar dan ben je m wel kwijt in het weekend en maandag ben ik weer op pad dus kan er niet gereden worden net nu het mooi weer word.
Totdat je dynamo kapot is en je ineens langs de kant van de weg staat ;)

• theHoff
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:41:
[...]

Douw je 'm toch tot de herfst aan de lader en daarna terug naar de dealer er mee? Neem aan dat je niet 3 maanden garantie hebt op een nieuwe brommer.

• UTwizard
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

De gevaarlijkste rijder ooit
Ben ik het niet mee eens, ja hij had een onwijs aggressieve rijstijl, maar zeker zijn laatste MotoGP races is hij onwijs gegroeid en kon je zien dat hij allemaal wat gecontroleerder deed. Hoe vaak hebben we in de laatste 2 seizoenen een Lorenzo of Stoner niet iemand lomp voorbij zien steken (of zelfs zien aanraken)? Hoezo was Simoncelli dan de gevaarlijkste rijder, volgens mij zijn de acties die bijvoorbeeld Stoner en Lorenzo uithalen, niks beter?

• Mike2k

Mike2k

UTwizard schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:47:
[...]

Ben ik het niet mee eens, ja hij had een onwijs aggressieve rijstijl, maar zeker zijn laatste MotoGP races is hij onwijs gegroeid en kon je zien dat hij allemaal wat gecontroleerder deed. Hoe vaak hebben we in de laatste 2 seizoenen een Lorenzo of Stoner niet iemand lomp voorbij zien steken (of zelfs zien aanraken)? Hoezo was Simoncelli dan de gevaarlijkste rijder, volgens mij zijn de acties die bijvoorbeeld Stoner en Lorenzo uithalen, niks beter?
Volgens mij lees je het verkeerd...
Ik vermoed dat hij het over Lorenzo heeft...dat is een aaP

Ciao Simoncelli

Verwijderd

Geen idee hoe lang de garantie is :) en dat is slecht dat weet ik. Maar goed baal er wel van 366 km op de teller en dan dit. Ik ruil hem straks gewoon in voor een Suzuki Intruder of een leuke Triumph :P

Verwijderd

Mike2k schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:48:
[...]

Volgens mij lees je het verkeerd...
Ik vermoed dat hij het over Lorenzo heeft...dat is een aaP

Ciao Simoncelli
Nee nee, ik had het over die clown Simoncelli.
De reden waarom hij de laatste races rustig deed, was omdat hij geschorst zou worden voor 2 races bij onnodig contact (aanleiding was de breuk bij Pedrosa die hij veroorzaakt had).
Het is spijtig dat hij is overleden, maar de grid is er wel een stuk veiliger op geworden.

Ik vind de stijl van Lorenzo juist heel mooi.
Laat op de rem, hoge bochten snelheid en consistent.
terecht een kampioen en zal dit jaar ook wel de eer mogen opstrijken

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Natuurlijk, het is altijd spijtig als er een sportman(/vrouw) tijdens een race/wedstrijd overlijdt. De insteek is immers om op een relatief veilige manier tegen elkaar te kunnen strijden, waarbij de risico's te overzien zijn.

Maar, is het echt nodig om Simoncelli te blijven verheerlijken? Zou zijn naam nu ook zo vaak genoemd worden (in één zin met "beste rijder" en optioneel "ooit") als hij het overleefd had en inmiddels weer op zijn fiets had gezeten?

Wat gebeurd is, is gebeurd. Maar het leven gaat door.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Peekster
  • Laatst online: 06-01 08:24
Inderdaad. aan de andere kant moeten we onze ogen ook niet sluiten voor dit soort risico's. Overlijden tijdens een race is tragisch maar niet onmogelijk.
Hoe tragisch het ook is. Het is het risico van het vak. Als je het risico niet wil lopen kun je beter gaan schaken.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 16:34
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:52:
Geen idee hoe lang de garantie is :) en dat is slecht dat weet ik. Maar goed baal er wel van 366 km op de teller en dan dit. Ik ruil hem straks gewoon in voor een Suzuki Intruder of een leuke Triumph :P
triumph rocket 3 :P

Verwijderd

neh, Ik ben maar 1m63 bij 65 kg, dat houd ik never nooit niet overeind.

• theHoff
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:52:
Joh, even de kinderziektes er uit en dan gewoon lekker genieten. Anders koop je gewoon een of andere saaie oerdegelijke Jap :P . Gewoon accepteren dat dit soort dingetjes er bij horen, want anders ga je er nooit van genieten.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Peekster schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:02:
Inderdaad. aan de andere kant moeten we onze ogen ook niet sluiten voor dit soort risico's. Overlijden tijdens een race is tragisch maar niet onmogelijk.
Hoe tragisch het ook is. Het is het risico van het vak. Als je het risico niet wil lopen kun je beter gaan schaken.
Precies. Vandaar dat ik zei: te overzien. Risicoloos racen zou een verrekte saaie sport zijn. Maar, ongelukken maken er nou eenmaal deel van uit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Joh, accu effe nameten, mischien gewoon een gevalletje kapotte cel, kan ooit gebeuren.
Voor de dealer ook even garantie claimen en klaar is kees.

dit soort dingen moeten je plezier niet gaan bederven

• DECOY88
(overleden)
dan kan hij zijn auto op een trailer erachter hangen _O-

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

[...]
Bij mij leek het ook allemaal mee te vallen, maar het schuim aan de binnenkant van de helm was wel ingedeukt. Kortom als ik nog een keer op precies dat plekje zou vallen had ik geen demping meer. Of dat bij jou ook zo is kun je zelf bekijken door de bekleding er even uit te halen, of langs je dealer te gaan en hem het laten doen.

Daarnaast kun je de helm toch gewoon claimen bij de tegenpartij? Het was toch zijn schuld? Is bij mij gewoon vergoed voor de nieuwprijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:12:
Joh, accu effe nameten, mischien gewoon een gevalletje kapotte cel, kan ooit gebeuren.
Voor de dealer ook even garantie claimen en klaar is kees.

dit soort dingen moeten je plezier niet gaan bederven
Ik heb even gebeld (natuurlijk gewoon meteen moeten doen, maar drukmaken is ook leuk) en hij vertelde dat de het alarm toch de boosdoener gaat zijn. Dus mijn eerdere bron krijgt ook even een 'thanks for nothing' als ik thuis ben...

Hij adviseerde verder een dag en nacht aan de druppellader, en dan mocht ik langsrijden om die handige stekker die dus ook op de vorige zat te laten installeren. probeer ik m vanavond meteen er aan te hangen, kijken wat dat oplevert.

Heb ik hem niet gemeld dat lamp en alarm (alarm zowel aan als uit) nog wel ging. Of is dat dan weer dat starten zoveel energie vraagt en een lamp en alarm niet?

• DECOY88
(overleden)
Jelte schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:26:
[...]
Bij mij leek het ook allemaal mee te vallen, maar het schuim aan de binnenkant van de helm was wel ingedeukt. Kortom als ik nog een keer op precies dat plekje zou vallen had ik geen demping meer. Of dat bij jou ook zo is kun je zelf bekijken door de bekleding er even uit te halen, of langs je dealer te gaan en hem het laten doen.

Daarnaast kun je de helm toch gewoon claimen bij de tegenpartij? Het was toch zijn schuld? Is bij mij gewoon vergoed voor de nieuwprijs.
meeste schade zit tussen de schaal en het piepschuim. dat is niet zomaar te controleren. of je moet iemand met een helmen scanner weten te vinden

Verwijderd

er zijn 2 soorten schade op een helm. Deukjes en krassen.
Beide zijn even gevaarlijk.
Een helm werkt als volgt,
De buitenschaal verdeelt de kracht van de impact over een zo´n groot mogelijk oppervlak,
het "schuim" aan de binnenkant absorbeerd deze, en jouw hoofdje blijft heel.

waneer de helm is gevallen en er een deuk is geweest.
Betekend het dat het schuim aan de binnen kant niet langer de energie correct kan absorberen bij een volgende klap in grofweg dezelfde plek, het restant energie kan dan schade opleveren.
Diepe krassen zorgen ervoor dat de energie mogelijk niet goed verspreid kan worden.
dit zou voor veel energie op dezelfde plek in het schuim kunnen zorgen.

Hoe dan ook, een helm moet tiptop in orde willen zijn.

Het enige wat langzaam aan wel steeds "beter" word, is de "houdbaarheidsdatum".
Was dat vroeger nog pakweg 5 jaar (uitdrogen van het dempende "schuim", broze buitenschaal) ligt dat inmiddels ergens rond de 7.

• DECOY88
(overleden)
5 voor pvc 10 voor fiberglas/composiet wat ik met me laatste helmen speurtocht onderzocht had

Verwijderd

DECOY88 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:38:
5 voor pvc 10 voor fiberglas/composiet wat ik met me laatste helmen speurtocht onderzocht had
Ik zit al weer 5 jaar niet meer in die business, dus verbaasd me niet dat het alweer meer is.
maar inderdaad, hangt had van materiaal keuzes

• Maikel64
talin schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:36:
[...]
ik heb uit mijn racerij verleden geleerd dat een helm na ELKE val beschadigd is, zie het als een roomsoes.
je kan hem uit de doos halen, op een schoteltje doen en opeten maar als je hem laat vallen is ie beschadigd en kan je hem niet meer op een schoteltje doen en eigenlijk niet meer op eten.
-O- En de 5 seconde regel dan? Indien niet langer dan max 5 seconden in aanraking met de grond is het nog eetbaar.....

Sorry, vrijdag.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Maikel64 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:21:
[...]

-O- En de 5 seconde regel dan? Indien niet langer dan max 5 seconden in aanraking met de grond is het nog eetbaar.....

Sorry, vrijdag.
Roomsoesjes vormen meestal een uitzondering op de 5-seconden-regel.

• Maikel64
TheZeroorez schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 16:43:
[...]

Roomsoesjes vormen meestal een uitzondering op de 5-seconden-regel.
Ah. Thanks. Weer wat geleerd.

• Oguz286
  • Laatst online: 26-12-2025
theHoff schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:09:
[...]
Joh, even de kinderziektes er uit en dan gewoon lekker genieten. Anders koop je gewoon een of andere saaie oerdegelijke Jap :P . Gewoon accepteren dat dit soort dingetjes er bij horen, want anders ga je er nooit van genieten.
Ik geniet ervan dat elke keer dat ik op mijn Honda stap dat hij het gewoon doet :P

Alarm of niet, er is blijkbaar iets mis. Gewoon er even achteraan en dan gewoon rijden op die schoonheid :D

Verwijderd

Ben nu t onderhoudsboekje aan het bekijken van de motor en de stekkers bij de optimate aan het zoeken. Volgens mij is dat zadel er uit te wippen met een schroevendraaier ofzo. Ik ben er nog niet uit :) En mocht die het morgen doen dan gaan we er ff mee langs de dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 18:50 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:49:
Ben nu t onderhoudsboekje aan het bekijken van de motor en de stekkers bij de optimate aan het zoeken. Volgens mij is dat zadel er uit te wippen met een schroevendraaier ofzo. Ik ben er nog niet uit :) En mocht die het morgen doen dan gaan we er ff mee langs de dealer.
meeste motoren kan het met een sleutel aan de koppeling/schakel/jiffy zijde van de motor

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:32:
[...]
Ik heb even gebeld (natuurlijk gewoon meteen moeten doen, maar drukmaken is ook leuk) en hij vertelde dat de het alarm toch de boosdoener gaat zijn. Dus mijn eerdere bron krijgt ook even een 'thanks for nothing' als ik thuis ben...
Het alarm heeft wel degelijk een accu. Maar dat is een nood-backup accu voor als een handige dief 'm denkt van de accu te kunnen loskoppelen (accukabels doorknippen zou dan voldoende zijn om een motor te jatten). Dan heeft ie zijn backup om nog een paar minuten te kunnen gillen. Maar ik heb zelf ook genoeg ellende gehad met die vervloekte alarms en wil er dan ook nooit van mijn leven meer een op de motor. Ik rij gewoon niet regelmatig genoeg en kan ook geen druppellader aansluiten. En ik heb ook geen nieuwe motor, dus de verplichting van de verzekering vervalt. Ik vind het ook ondingen die door een beetje pro in een paar minuten te omzeilen/uit te schakelen zijn. Ze geven je alleen maar ellende. Ik hoef ze niet meer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:14:
[...]

Het alarm heeft wel degelijk een accu. Maar dat is een nood-backup accu voor als een handige dief 'm denkt van de accu te kunnen loskoppelen (accukabels doorknippen zou dan voldoende zijn om een motor te jatten). Dan heeft ie zijn backup om nog een paar minuten te kunnen gillen. Maar ik heb zelf ook genoeg ellende gehad met die vervloekte alarms en wil er dan ook nooit van mijn leven meer een op de motor. Ik rij gewoon niet regelmatig genoeg en kan ook geen druppellader aansluiten. En ik heb ook geen nieuwe motor, dus de verplichting van de verzekering vervalt. Ik vind het ook ondingen die door een beetje pro in een paar minuten te omzeilen/uit te schakelen zijn. Ze geven je alleen maar ellende. Ik hoef ze niet meer.
ken meer mensen die erdoor stilstaan dan mensen die zeggen dat hun alarm een potentiële dief afgeschrikt heeft :') beun dan zelf een beveiliging daar zijn geen boekjes van >:)

Verwijderd

Ik schrik er ook van, want ik vind 2-3 weken stil laten staan eigenlijk gewoon moeten kunnen. Maargoed, er zat standaard dit alarm op wat van harley de zwaarste categorie krijgt toebedeeld, en omdat ik geen dichte garage heb, wilde de verzekering wel een goed alarm, maargoed zwaarste categorie alarm betekend denk ik dus ook meeste aanslag op de accu :)

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Oguz286 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 17:11:
[...]

Ik geniet ervan dat elke keer dat ik op mijn Honda stap dat hij het gewoon doet :P
Jij ook al? 8)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, afspraak gemaakt met Thijs Hut van Boxerlijn.nl, morgenochtend ga ik daar langs om brommers te kiek'n, iig BMW R80RT en een paar K75-jes, en Honda Africa Twin en PC800 (met rotte uitlaat). De K75 ken ik al, ben benieuwd hoe die andere zitten en rijden...

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:34:
Zo, afspraak gemaakt met Thijs Hut van Boxerlijn.nl, morgenochtend ga ik daar langs om brommers te kiek'n, iig BMW R80RT en een paar K75-jes, en Honda Africa Twin en PC800 (met rotte uitlaat). De K75 ken ik al, ben benieuwd hoe die andere zitten en rijden...
A T :9~

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:14:
[...]

Dat geneuzel met die alarminstallaties op motoren is inderdaad één groot drama. Op m'n 2004 R6 zat bij aflevering een Spyball alarm gemonteerd en daar heb ik 't maar laten zitten echter aan dat ding heb ik me eigenlijk alleen maar geërgerd doordat 't alarm er ook opsprong als je je motor gewoon even uit zette bij een pondje/open brug en meer van dat soort situaties, zodat je iedere keer weer 't alarm moest deactiveren voordat je je fiets kon starten (alarm heeft verder technisch gezien nooit problemen veroorzaakt overigens).

Voor de verzekering was zo'n alarm niet eens noodzakelijk omdat de standaard aanwezige startonderbreker óók al voldoende was (ik werkte destijds nog voor een verzekeraar (op de IT afdeling) en had gelegenheden genoeg om de feitelijk eisen van de verzekeraar boven water te krijgen).

Bij m'n 2008 R6 heb ik ook expliciet gevragen om die optie achterwege te laten. De verzekeraar begon (uiteraard) weer moeilijk te doen maar.... Ex werkgever sinds dec. 2007 inmiddels maar daar nog steeds gedetacheerd en dus weer wat interne info:... Géén alarm meer nodig op m'n fiets.

Bij m'n 2012 R6 heb ik wat meer moeten "lullen" om die eis van een alarm achterwege te kunnen laten omdat die verzekeraar inmiddels (sinds 2010) ook niet meer m'n detacheringsplek is, maar:.....Óók nu géén alarm noodzakelijk en uiteraard wél een goede diefstalverzekering.

De standaard aanwezige startonderbrekers op moderne fietsen (bij Honda heet dat HISS, bijvoorbeeld) hebben ook allemaal een SCM keurmerk en zijn voldoende tenzij er écht expliciet een alarm met licht/geluidsignalen vereist wordt. De verzekeraars kunnen dat aangeven middels een SCM klasse "X" eis maar dat komt zelden tot nooit voor (vaak alleen bij fietsen met een nieuwwaarde boven de 25K).

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Welke allroaders gaan morgen ook naar de Allroadrit van MV Wintelre

:)

Ik ben de blauw witte F800 GS met adv en mf stikker dus spreek me aan! :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:46

steveman

Comfortabel ten onder

Neen, morgen richting Bitburg via Luxemburg, over zoveel mogelijk asfalt! :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gezien mijn schurfthekel aan kettingen is dat echt buitenklassement - maar het is wel de goedkoopste optie (PC800 kost paar honderd EUR minder, maar ben zeker EUR 500 kwijt om dat weer in goede toestand te krijgen). Eens zien wat het verschil is tussen longditudinale V-twin met ketting, transversale V-twin met cardan en boxer twin met cardan ;)

Oslik blyat! Oslik!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 20:17

4x2

lộn xộn quá

In de AT en PC zit in de basis dezelfde in de lengterichting geplaatste v-twin ;)
Een CX en guzzi hebben m in de breedte zitten.
Een AT is met veel stadsverkeer ws de leukste optie, lekker overzicht en zelf wegen verzinnen.

De K75 is de saaiste en verstandigste keus en die zou ik persoonlijk eerder kiezen dan een PC.
Maar dat komt vooral omdat ik de PC een ongelooflijk lelijke badkuip vind (alleen voor een 2-300 euro zou ik het overwegen, leuk om het kanaal in te rijden of in brand te steken :+)

R80RT is ook leuk rijden (vind sowieso de 2-kleps boxers stukken fijner dan de 4-kleps gevallen), die dingen zitten ook heerlijk simpel in elkaar, als je die een goede kan vinden binnen budget is dat best een leuke optie, maar zelf kunnen sleutelen heeft zn voordelen bij zo'n apparaat, houd het qua kosten een stuk leuker.

leeg

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Als ex-eigenaar ben ik vreselijk partijdig, maar als ik het eens naast een Pan zet:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2zdqbu9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/w8ucmh.jpg

Valt toch best mee zo'n PC? Of neem ze eens in het rood:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29ggcqv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/i2uiic.jpg

Ik heb bij dit soort apparaten meer de neiging om ze het water in te rijden:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/e67xig.jpg

Al heeft dat ook met de doorsnee bestuurder te maken.

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Is het erg dat ik het allemaal lelijke hokken vind? :+ :>

[ Voor 4% gewijzigd door GBTW op 10-08-2012 23:09 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GBTW schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:30:
Welke allroaders gaan morgen ook naar de Allroadrit van MV Wintelre

:)

Ik ben de blauw witte F800 GS met adv en mf stikker dus spreek me aan! :)
Kan wel eens even komen kijken in "Wintersel" als ik wat doelloos aan't ronrijden ben door de regio.....

Zandpad met een R6 kan/gaat ook gewoon :+

• MailMan
  • Laatst online: 19-01 12:12
dion_b schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 19:34:
Ben benieuwd wat je beleving is. Wil er ook nog wel eens een keer heen hoewel de K100 nu nog prima rijdt.

Verwijderd

Maar van die laatste, kun je tenminste nog iets moois maken
http://www.bikeexif.com/yamaha-virago-920

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik noem die PC altijd de Mazda 626 van de motoren :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:46

steveman

Comfortabel ten onder

Die is wel erg mooi zeg! _/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bah, je neemt een prima ogende fiets en maakt er een bochelrug-Quasimodo van :/

Ach, we zullen zien, meest verstandig is gewoon nog een K75, ik neig allen naar naked ipv RT. Dat gezegd, erg jammer dat z'n betaalbare witte ex-politie K1100LT-voor-schappelijke-prijs weg is, tenzij brak ging dat'm vrijwel zeker worden. Nu weet ik het niet en denk ik dat veel afhangt van wat ik vind van de rijpositie van R80 vs AT vs PC800, vs K75 natuurlijk. Mijn reet en rug zeggen AT, mijn hoofd zegt PC, m'n gezond (financieel) verstand zegt K75, maar iets in onderbuik roept Rxx(xx) :z

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien makkelijk om te zeggen voor mij als "provinciaaltje" maar kun je niet beter kijken naar een nieuwe fiets als je dat ding voor dagelijks gebruik wil inzetten ten behoeve van woon-werk verkeer?

Wat ik hier vooral lees is dat mensen een "tigste" hands brik aanschaffen voor "weinig" en er per jaar een "x" aantal euro's qua uitgaven/onderhoud aan spenderen om 't ding op de weg te kunnen houden

• Verwijderd
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 01:41:
Misschien makkelijk om te zeggen voor mij als "provinciaaltje" maar kun je niet beter kijken naar een nieuwe fiets als je dat ding voor dagelijks gebruik wil inzetten ten behoeve van woon-werk verkeer?

Wat ik hier vooral lees is dat mensen een "tigste" hands brik aanschaffen voor "weinig" en er per jaar een "x" aantal euro's qua uitgaven/onderhoud aan spenderen om 't ding op de weg te kunnen houden
Je zou naar een nieuwe Honda Deauville NT700V kunnen kijken. Dan ben je rijklaar €11790 kwijt. En als je die vier jaar en 60.000km later weer weg doet voor €5500 heb je €6290 euro afgeschreven.

Op een BMW K75 of Honda PC800 heb je met dezelfde kilometrage in vier jaar tijd hoogstens €400 afgeschreven.

Natuurlijk zal onderhoud op de K75 of PC800 wat duurder uitvallen, maar bij lange na niet zoveel dat een nieuwe financieel aantrekkelijker is.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 02:23:
[...]

Je zou naar een nieuwe Honda Deauville NT700V kunnen kijken. Dan ben je rijklaar €11790 kwijt. En als je die vier jaar en 60.000km later weer weg doet voor €5500 heb je €6290 euro afgeschreven.

Op een BMW K75 of Honda PC800 heb je met dezelfde kilometrage in vier jaar tijd hoogstens €400 afgeschreven.

Natuurlijk zal onderhoud op de K75 of PC800 wat duurder uitvallen, maar bij lange na niet zoveel dat een nieuwe financieel aantrekkelijker is.
Ik weet niet waar jij je fietsen koopt maar voor een een Honda NC700X betaal je NIEUW maar nét 7K en daar rijd je in 4 jaar écht niet de helft van weg.

Onderhoud van een nieuwe fiets vs. 't onderhoud van een "oude" fiets .... En ;'t verbruik van zo'n ding ligt op een gemiddelde van 1:25.

En ik moet dit als echte liefhebber van een ander merk zeggen.... ??

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 11-08-2012 03:04 ]

Verwijderd

wimmel_1 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 02:45:
[...]

Ik weet niet waar jij je fietsen koopt maar voor een een Honda NC700X betaal je NIEUW maar nét 7K en daar rijd je in 4 jaar écht niet de helft van weg.

Onderhoud van een nieuwe fiets vs. 't onderhoud van een "oude" fiets .... En ;'t verbruik van zo'n ding ligt op een gemiddelde van 1:25.

Je had het bijna goed, maar de NC700X is geen NT700V
prijs klopt wel.. iets van 11500...

En het is wel gunstig dat er mensen zijn die de oude gebakjes opkopen, zorgt er namelijk ook voor dat de vorige eigenaar weer iets leukers heeft kunnen kopen.

ik zal ze ook niet begrijpen, maar wees blij dat ze er zijn ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 03:18:
[...]

Je had het bijna goed, maar de NC700X is geen NT700V
prijs klopt wel.. iets van 11500...

En het is wel gunstig dat er mensen zijn die de oude gebakjes opkopen, zorgt er namelijk ook voor dat de vorige eigenaar weer iets leukers heeft kunnen kopen.

ik zal ze ook niet begrijpen, maar wees blij dat ze er zijn ;)
Tsjah.... Ik snap niet waarom ze een NTV willen aanraden terwijl een NC eigenlijk al overkill is voor woon-werk in zo'n geval ;)

Maar inderdaad... Ik wil m'n oude "rommel" over een paar jaar ook weer kwijt (al rijd ik dan een ander merk/type ;) ).

• Verwijderd
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 02:45:
[...]

Het punt is en blijft: Koop je iets nieuws, dan ben je per jaar honderden euro's meer kwijt. En als je schade rijdt ben je al helemaal de pineut, dat kan je tot duizenden euro's kosten. Daarom rijden sommige mensen op oudere motoren.

En 1:25, dat is weinig spectaculairs. Als je eens kijkt naar waar dion_b op zoek is:
http://www.fuelly.com/driver/sdownichols/pc800-pacific-coast
http://www.fuelly.com/driver/antonl/k75

1:25 was twintig jaar geleden ook goed mogelijk.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je gaat er vanuit dat je schade rijd?

Maar leg me eerst eens uit waarom ik meer kwijt ben als ik wat nieuws koop, ben ik wel nieuwschierig naar namelijk.

• Verwijderd
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 03:49:
Je gaat er vanuit dat je schade rijd?

Maar leg me eerst eens uit waarom ik meer kwijt ben als ik wat nieuws koop, ben ik wel nieuwschierig naar namelijk.
Ik ga er niet van uit dat je schade rijd, maar er kan altijd wat gebeuren. En als dat met een nieuwe motor gebeurd ben gaat dat of heel veel geld kosten of heel veel bonus-malus.

Nogmaals: Afschrijving en rentederving. Twee hele grote financiële klappers als je een nieuwe motor koopt. Ik heb mijn motorscooter gekocht toen deze een jaar oud was voor 2/3e van de nieuwprijs. Dan is het toch doodzonde om het nieuw te kopen.

Edit Over de NC700S gesproken: http://link.marktplaats.nl/568546538. In drie maanden tijd €800 in de prullenbak. Zonde.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 03:59 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rentederving op wat: Een bedrag van 10K levert je per jaar een rente op van..... €300,- als je 't goed wegzet?

Afschrijving is niet anders omdat het onderhoud de eerste jaren minder is qua kosten......

EN die MP Link: Tsja.... de eerste meter is de duurste, ook al klopt er iets niet in die advertentie ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 11-08-2012 04:10 ]

Pagina: 1 ... 390 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.