Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd
hoezo niet? lekker smal dus handig door de file heen, je broodtrommel achter op het zadel vast knopen en gaan!DinX schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:25:
woon/werk op een supersport lijkt me sowieso al niet relax
Gewoon voor het enorme koppel I suppose?-tom-562 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:21:
Ik zie zelf eigenlijk ook het praktisch nut van een 1000cc SS in Nederland niet in (en eigenlijk zelfs niet van een 600cc)kan me er alleen wat bij voorstellen dat als je het ding echt veel gebruikt (b.v. woon/werk) dat het relaxter rijden is..
Dat zou in ieder geval mijn reden zijn ...
Maar ook je stuur is smal, dus de handelbaarheid tussen de file door is echt een stuk lagerVerwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:57:
[...]
hoezo niet? lekker smal dus handig door de file heen, je broodtrommel achter op het zadel vast knopen en gaan!
No signature required.
Verwijderd
zoveel hoef je ook niet te sturen he,M3rcury schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:03:
[...]
Maar ook je stuur is smal, dus de handelbaarheid tussen de file door is echt een stuk lager
plus sturen doe je ook niet alleen maar met je stuur.
Bij het tikken van die post stelde ik me dan ook voor dat die motor in een dronken bui ook eens gestart wordt, om te kijken of ie het nog wel doet of zo. Bij voorkeur 's nachts. Hoe zouden de buren dan reageren!
Note: ik woon niet in een flat, dus ik behoor sowieso niet tot de buren.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja, duh, maar je hoeft het gas maar aan te kijken en je bent je rijbewijs al kwijtDieterVDW schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:57:
[...]
Gewoon voor het enorme koppel I suppose?
Dat zou in ieder geval mijn reden zijn ...
Ja, dat zou wel eens tot de mogelijkheden kunnen behorenDrivinUCrazy schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:09:
[...]
Bij het tikken van die post stelde ik me dan ook voor dat die motor in een dronken bui ook eens gestart wordt, om te kijken of ie het nog wel doet of zo. Bij voorkeur 's nachts. Hoe zouden de buren dan reageren!![]()
Note: ik woon niet in een flat, dus ik behoor sowieso niet tot de buren.
[ Voor 45% gewijzigd door -tom-562 op 30-08-2012 11:11 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik stelde met bij het tikken van die post ook voor dat iemand in een dronken bui op het idee komt om die motor eens te starten. Gewoon, om eens te luisteren, of om te kijken of ie het nog wel doet. Bij voorkeur 's nachts natuurlijk! De buren denken dan waarschijnlijk dat de wereld vergaat.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een GSR heeft 106 pk, vergelijk met 150 op de GSX-R. Gevolg is een veel lager vermogen maar ook een veel zachtere, meer lineaire, gasreaktie. Een GSX-600 zit al 20pk hoger.
Wat betreft het nut van een SS op woon-werk ritten. Ik reed wel eens met een Daytona van EIndhoven naar Zwijndrecht op en neer. Dat deed wel pijn aan mijn polsen door het lage, smalle stuur en het hoge zadel. Ook zit je steeds naar boven te kijken omdat je zo ver naar voren zit. Qua handling ideaal, maar niet de meest relaxte zithouding.
Veel plezier om haakse bochten tussen auto's door te maken.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:09:
[...]
zoveel hoef je ook niet te sturen he,
plus sturen doe je ook niet alleen maar met je stuur.
Sta je dan klem met je rijstraket, de normale woon-werk rijders op te houden.....
leeg
dan kan je beter een tourfiets of allroad pakken zodat je zelfs over meerdere auto's heen kan kijken4x2 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
Veel plezier om haakse bochten tussen auto's door te maken.
Sta je dan klem met je rijstraket, de normale woon-werk rijders op te houden.....
Ik heb anders nog geen dag meegemaakt dat ik niet relaxed op mijn werk/thuis aan kwam met mijn R6DinX schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 10:25:
woon/werk op een supersport lijkt me sowieso al niet relax
Gewoon een kwestie van lekker doorrijden. Op mijn naked had ik het vaak toch minder comfortabel op de snelweg.
hangt ook van je route afKen. schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:28:
[...]
Ik heb anders nog geen dag meegemaakt dat ik niet relaxed op mijn werk/thuis aan kwam met mijn R6
Gewoon een kwestie van lekker doorrijden. Op mijn naked had ik het vaak toch minder comfortabel op de snelweg.
Verwijderd
nou, dat heb ik werkelijkwaar nog nooit mee gemaakt, geen idee wat jij allemaal uitspookt op de snelweg of mee maakt, hier in spanje nog nooit gehad4x2 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
Je moet ook geen achtjes om de autos maken, of een langzame slalom inzetten.
Gewoon tussen de autos door rijden knallen en klaar is kees
Ik ga terug altijd over de dijken hier in de buurt, dat is voor mij dan ook geen woon/werk-ritje maar een plezier ritje
Alleen staan ze nu vaak te laseren hier op de dijk
Vaak bu'j te bang!
Als je dat niet kan met een supersport dan mag je hem sowieso niet kopen4x2 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:52:
[...]
too soon?
Verwijderd
tja ik weet niet wat het hier is,
af en toe geld echt zo´n sfeertje van "mijn motor is de beste en ik ben de allergoeiste en weet alles beter"
vreemd genoeg merk ik dat nergens anders met motorrijders...
Ik heb zelf een supersport...Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:06:
hahaha,
af en toe geld echt zo´n sfeertje van "mijn motor is de beste en ik ben de allergoeiste en weet alles beter"
No signature required.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:34:
[...]
nou, dat heb ik werkelijkwaar nog nooit mee gemaakt, geen idee wat jij allemaal uitspookt op de snelweg of mee maakt, hier in spanje nog nooit gehad![]()
Dat gaat hem niet worden met een SS.
Vaak bu'j te bang!
Ik zie sommige mensen soms met verbazing kijken wat ik met mijn motor doe, niets speciaals overigens, maar ze verwachten blijkbaar niet dat ik met dat ding kan sturen alsof het een ordinaire fiets is. Nogmaals, kun je met een ss niet.
https://freight.associates
Ik zit soms met berbazing te kijken naar wat Rossi met zijn motor doet, niets speciaal overigens (he just pushes verryyy hard). Hij rijdt soms met dat ding over het circuit alsof het een raket is. Maargoed, dat kan je met een Tourfiets niet.Marc Rademaker schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:19:
Ik zie sommige mensen soms met verbazing kijken wat ik met mijn motor doe, niets speciaals overigens, maar ze verwachten blijkbaar niet dat ik met dat ding kan sturen alsof het een ordinaire fiets is. Nogmaals, kun je met een ss niet.
See what I just did here?...
Ja, maar ik maak de meest km's niet op het circuit.newbreed schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:34:
[...]
Ik zit soms met berbazing te kijken naar wat Rossi met zijn motor doet, niets speciaal overigens (he just pushes verryyy hard). Hij rijdt soms met dat ding over het circuit alsof het een raket is. Maargoed, dat kan je met een Tourfiets niet.
Ik tokkel door dorpjes en B-wegen achter nog tragere automobilisten.
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Verwijderd
dat kan toch prima op een sport motor?BertV schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:38:
[...]
Ja, maar ik maak de meest km's niet op het circuit.
Ik tokkel door dorpjes en B-wegen achter nog tragere automobilisten.
in engeland doen ze dat zo vaak
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 15:48 ]
Je zit te trollen?newbreed schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 15:34:
[...]
Ik zit soms met berbazing te kijken naar wat Rossi met zijn motor doet, niets speciaal overigens (he just pushes verryyy hard). Hij rijdt soms met dat ding over het circuit alsof het een raket is. Maargoed, dat kan je met een Tourfiets niet.
De stelling was: Een supersport is geschikt als woon/werk motorfiets, met als kanttekening dat dit geldt voor de normale alledaagse verkeerssituaties zoals deze op de gemiddelde Nederlandse weg is.
Vervolgens komt iedereen met opmerkingen waarin ze zeer creatieve situaties beschrijven om aan te tonen dat een supersport niet geschikt zou zijn als woon/werk vervoersmiddel. Wat per definitie al flauwe kul is, want dan zou je een auto ook op alle fronten moeten diskwalificeren, en bovendien zijn er voldoende motorrijders die helemaal de behoefte niet kennen om als 1 of andere zenuwachtige fietskoerier door het verkeer heen te slalommen.
Door even een paar woordjes in jouw post te verwisselen poogde ik een gelijkwaardig stupide voorbeeld aan te geven, in de hoop dat iemand in zou zien, dat het inderdaad een beetje vreemd is. Ik twijfel nog aan het succes, maar hou het even in de gaten om te zien of het landt.
Echt? Ik kan me namelijk nauwelijks situsties voorstellen waar een SS handiger zou zijn dan een (sportieve) tour/naked. Ik heb zelf een RSV1000R en die is, kijkend naar stuureigenschappen en motorkarakteristiek, met de beste wil van de wereld niet praktisch te noemen. Ik vind het een heerlijke fiets om 'toerritjes' mee te rijden, maar zou er niet aan moeten denken om er elke dag mee in de spits te rijden.Daffie schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:43:
Ieder zo zijn ding toch..? Kan me inderdaad best situaties indenken waar een naked/tour wat handiger is dan een sport. Zo ook andersom. Gaat er maar om dat je je motor kunt gebruiken waarvoor je hem wilt gebruiken (praktisch nut, looks, feels, snelheid, wendbaarheid, onderhoudsvriendelijk (of juist niet...), etc.).
Ik heb een paar maanden geleden regelmatig op een Super Duke R gereden en dat vond ik, met name bij lage snelheden, toch wel erg fijn (praktisch) rijden. Als het wat harder ging kon ik er net zo fijn mee sturen als met mijn eigen motor.
[ Voor 15% gewijzigd door Tjaps op 30-08-2012 19:35 ]
Vaak bu'j te bang!
Een Ducati 748E.
- Duur in onderhoud (met afschrijving,banden en onderdelen)
- Extreme zithouding
- bokkig bij lage toeren
- geen bagage mogelijkheden
- motor bedelde om meer snelheid
Hij functioneerde natuurlijk als woon-werk motor, maar geschikt was niet het goede woord.
Ik gebruik mijn motor als auto. Dus praktisch is belangrijk.-tom-562 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 16:46:
Ik wíl helemaal geen praktische motor(daarvoor heb ik m'n auto)
[ Voor 35% gewijzigd door BertV op 30-08-2012 16:48 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Welk modeljaar? De modellen van voor 2003 zijn geschikter dan de nieuwere, maar zelfs die zouden mijn keus niet zijn.joshje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:01:
zal een Kawasaki zx6r wel geschikt zijn als woon werk verkeer? (geschikter)
2005/2006 snap zelf dat het natuurlijk niet de beste keus is maar ik wil hem gebruiken voor woon-studie verkeer en gewoon hobby ben helemaal verliefd op dat modelTjaps schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:06:
[...]
Welk modeljaar? De modellen van voor 2003 zijn geschikter dan de nieuwere, maar zelf dan zou het mijn keus niet zijn.
iedereen koopt de motor die het beste bij zijn gebruik/rijstijl past. je kan met een 125 toerfietsje ook het circuit op. maar een ss is daar beter geschikt voor.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 13:06:
hahaha,
en voor woonwerk zie je voornamelijk rechtop/hogere fietsen zodat je ver vooruit kan kijken.
relaxte houding zodat je vrijdagmiddag niet met gesloopte polsen thuiskomt
en lagere onderhoudsintervallen zodat hij niet iedere maand opgelapt moet worden
maar als jij graag ss rijd en je heb maar ruimte voor 1 motor dan moet je dat doen. maar een ss komt het beste tot zijn recht op het circuit
Bij gebrek aan iets beters noem ik dit een KW reactie, "ik heb het nooit meegemaakt, dus het kan ook niet waar zijn"Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:34:
[...]
nou, dat heb ik werkelijkwaar nog nooit mee gemaakt, geen idee wat jij allemaal uitspookt op de snelweg of mee maakt, hier in spanje nog nooit gehad![]()
Maar ik heb het bij een vaststaande file (vast he, niet rollend) al geregeld gehad dat ik even een baantje op moet schuiven omdat ik er anders niet tussendoor pas.
En dan ben ik heel gelukkig met mn duffe NTV die ik voor 1 doel heb: woon-werk.
Dat een SS als woon-werk motor te gebruiken is zeg ik niet, maar ik kan het met de beste wil van de wereld niet als de slimste keuze omschrijven.
leeg
Ja, een racemotor is ontworpen om mee te scheuren. Maar het moet niet. En met een toermotor kun je ook scheuren. Net zo makkelijk. Dus laten we niet van die oeverloze discussies gaan voeren,want ik geloof niet dat we eruit komen, wel?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Volgende discussie, welke motoren zijn het snelst? De blauwe!
Vaak bu'j te bang!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
zwart-tom-562 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:30:
Idd!
And it goes BRAAAAAPP!
Oslik blyat! Oslik!
Ah yes the dreaded photon drag..dion_b schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 21:34:
Maar zwart absorbeert meer zonnestralen, dus als je richting sunset rijdt ga je langzamer door de wrijving met al die fotonen
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ken enkel de eerste generatie van de ZX6R want die heb ik als eigen motor, maar wat ik persoonlijk wel erg fijn vind is dat de zithouding niet zo extreem is als bijvoorbeeld een CB600RR of een Triumph Daytona. Ik kan zonder problemen anderhalf uur op de motor zitten, dan stap ik nog redelijk fris af. Een vriend van me rijdt op een Daytona 675 en die jongen heeft na een uur zijn armen, polsen en rug naar de gallemiezen. Onder de 3000 toeren gaat ie bokken en stoten als je niet met een ietwat slippende koppeling rijdt, maar dat lijkt me redelijk normaal voor een SS.joshje schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:10:
[...]
2005/2006 snap zelf dat het natuurlijk niet de beste keus is maar ik wil hem gebruiken voor woon-studie verkeer en gewoon hobby ben helemaal verliefd op dat model
Hoe het allemaal precies zit met het model wat jij noemt weet ik niet, maar ik durf wel te beweren dat er wat verschil zit in het 1995 model en het 2005 model
Maar, bedenk wel, het is een Kawasaki dus hij zal vaak stuk gaan
maar van alle motoren kunnen kawa's het hardste scheurenUTwizard schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:43:
[...]
Maar heb jaren op een SS woon-werk gedaan. 192kg met volle tank en met 186pk op achterwiel afwisselen tussen file, hoge snelheid schiphol tunnel, eiffel, nordschleiffe, vogezen, etc. Dikke pret, maar komt een punt dat je het beu bent en gewoon wat anders wil.
Overal kun je op scheuren, zit tussen de oren en de in de rechter hand.
ken het meer van frame'sCapo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:48:
De 2e versnelling die kapot scheurt bedoel je ?
Maar heb jaren op een SS woon-werk gedaan. 192kg met volle tank en met 186pk op achterwiel afwisselen tussen file, hoge snelheid schiphol tunnel, eiffel, nordschleiffe, vogezen, etc. Dikke pret, maar komt een punt dat je het beu bent en gewoon wat anders wil.
Overal kun je op scheuren, zit tussen de oren en de in de rechter hand.
Nou, dat bankstel van mij wil ook hard hoor...en hij is zo oogverblindend mooi, dat alle concurrenten verbijsterd bij het stoplicht blijven staan...terwijl ik gierend door de versnellingen wegspeer...met al mijn 70pk's-tom-562 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:30:
Idd!
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
wortel ervoor hangen gaat hij hardermphilipp schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:35:
[...]
Nou, dat bankstel van mij wil ook hard hoor...en hij is zo oogverblindend mooi, dat alle concurrenten verbijsterd bij het stoplicht blijven staan...terwijl ik gierend door de versnellingen wegspeer...met al mijn 70pk's
wat ik las is dat kawasaki erg betrouwbaar zou zijn?UTwizard schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:43:
[...]
vroeger... zijn er wat modellen geweest met TE stijve frames waardoor ze de nijging hadden om te scheurenjoshje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:05:
[...]
wat ik las is dat kawasaki erg betrouwbaar zou zijn?
maar bij honda sneuvelen weer de spanningsregelaars
[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 31-08-2012 00:11 ]
volgens mij is een spanningsregelaar een stuk goedkoper dan een frame.DECOY88 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:10:
[...]
vroeger... zijn er wat modellen geweest met TE stijve frames waardoor ze de nijging hadden om te scheuren
hoe zit dat nu met betrouwbaarheid?
Is dat ook niet iets uit het verleden? Kan me niet voorstellen dat ze zo'n dom stuk elektriek niet fatsoenlijk kunnen maken.DECOY88 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:10:
[...]
Verwijderd
hahaha, of het is meer " geen eer aan te behalen, laat maar gaan"mphilipp schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 23:35:
[...]
Nou, dat bankstel van mij wil ook hard hoor...en hij is zo oogverblindend mooi, dat alle concurrenten verbijsterd bij het stoplicht blijven staan...terwijl ik gierend door de versnellingen wegspeer...met al mijn 70pk's
ik had het laatst namelijk met een collega, dacht ook dat we iedere keer stoplicht racesjes deden met naar huis rijden.
Toen even moeten uitleggen dat ik altijd gewoon "normaal" optrok, als ik "snel" start, dan is dat te herkennen aan mijn voorwiel dat net boven het asfalt zweeft
Blijkbaar nietmphilipp schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 07:50:
[...]
Is dat ook niet iets uit het verleden? Kan me niet voorstellen dat ze zo'n dom stuk elektriek niet fatsoenlijk kunnen maken.
Vaak bu'j te bang!
Het 03/04 model heeft in ieder geval een vrij sportieve zit (ik ben 1,85m) en geloof dat daar bij het 05/06 model niet heel veel aan veranderd is. Bij de nieuwe modellen, vanaf 2010, is dat wel iets minder geworden dacht ik.UTwizard schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 22:43:
[...]Hoe het allemaal precies zit met het model wat jij noemt weet ik niet, maar ik durf wel te beweren dat er wat verschil zit in het 1995 model en het 2005 model
|k heb een 1998 en 2004 ZX-6R gehad (beide ongeveer 2,5 jaar gehad en 10k per jaar mee gereden) en ik heb er in ieder geval nooit grote problemen mee gehad.joshje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 00:19:
[...]hoe zit dat nu met betrouwbaarheid?
De nieuwe eigenaar leest mee?Tjaps schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:25:
[...]
Het 03/04 model heeft in ieder geval een vrij sportieve zit (ik ben 1,85m) en geloof dat daar bij het 05/06 model niet heel veel aan veranderd is. Bij de nieuwe modellen, vanaf 2010, is dat wel iets minder geworden dacht ik.
[...]
|k heb een 1998 en 2004 ZX-6R gehad (beide ongeveer 2,5 jaar gehad en 10k per jaar mee gereden) en ik heb er in ieder geval nooit grote problemen mee gehad.
Zwart
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
meeste al wel met laseren_Apache_ schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:21:
Hoe weet je dat zo snel, staande gehouden?
\/ Het vrijdagmiddaggevoel is inderdaad al flink aanwezig ja.
[ Voor 35% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-08-2012 13:00 ]
http://1.bp.blogspot.com/...s%2Bit%2BFriday%2BYet.jpgDrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:53:
Als je (om)lazert dan sta je toch niet meer? Of ben ik nu gek?
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:53:
Zo ongelooflijk flauw, daar moet ik helaas een kaart voor trekken..DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:53:
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 31-08-2012 13:15 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
In other news; Zowaar toegezwaaid door meneer de GPz600 terwijl ik koekblik reed.
Ik werd gelukkig gewaarschuwd door tegemoetkomend verkeer toen ik vanuit Oisterwijk kwam....
[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 31-08-2012 13:45 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
zow.. dan heb je flinke blarenwimmel_1 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:43:
Naar aanleiding van een "discussie" hier een paar weken geleden: Toch niet iemand van hier, hoop ik
Ik werd gelukkig gewaarschuwd door tegemoetkomend verkeer toen ik vanuit Oisterwijk kwam....
Nou is die weg IMHO absoluut niet ingericht als 60Km/h zône maar ook als 't nog een 80Km/h was geweest dan waren ze in deze " 't Haasje" geweest.
Ik ben twee jaar geleden op diezelfde weg/locatie m'n rijbewijs kwijt geraakt en doe 't mede daardoor tegenwoordig (overal) maar wat rustiger aan (verstand komt met de jaren én door schade/schande wordt je wijzer....).
Spelen met m'n rijbewijs staat praktisch gelijk aan 't spelen met m'n baan omdat ik als Technical Consultant nogal eens op locaties moet zijn die niet direct te bereiken zijn met het OV.
Voor mij was 't toen 6 dagen m'n rijbewijs kwijt (waarvan er twee in 't weekend vielen) + een verbaal van €495,- én een recidiveregeling voor 5 jaar.
Vrees dat 't voor die lui uit dat artikeltje minimaal 2 maanden OV wordt + een EMG (à ~ €800,- /3dagen (die je als verlof kunt opnemen bij je werkgever)) én een verbaal van ~€13,- pér Km/h overschrijding.
Nu heeft mijn broer daar een klein jaar geleden ook met haast veel te hard gereden en is toen ook zijn rijbewijs kwijtgeraakt, dus ik doe daar altijd netjes 60 want ze staan echt op sneaky plekken. En nog zie ik regelmatig scheurneuzen/mensen die mij hard inhalen.
En weet je wat de grap is? Voordat die weg een hele revamp kreeg een paar jaar geleden (waardoor die dus werdt zoals ie nu is) was het een smallere weg, géén fietspad, niet eens een fietsstrook of fietssuggestiestrook, géén wegmarkeringen, en toen mocht je er 80! Wat zullen de heren weg-ontwerpers gedacht hebben: "Die weg is heel onveilig, we gaan het fietspad scheiden, weg vernieuwen, breder maken, uiteraard markeringen aanbrengen, en weet je wat? We maken d'r meteen een 60 weg van, nóg veiliger!"
Tsja, je kunt er ook een 30 km/u-zone van maken hé, nóg veiliger!
heel Nederland woonerfDaffie schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:05:
Ik woon zelf in Boxtel en altijd als ik richting Tilburg ga dan ga ik via Oisterwijk en dus over die kapelweg. Ik kan je inderdaad zeggen dat die weg ABSOLUUT bijna 'uitnodigd' om harder dan 60 te rijden. De fietspaden zijn gescheiden, relatief weing zijwegen, drempels zijn gigantisch flauw, en het is gewoon immer geradeaus.
Nu heeft mijn broer daar een klein jaar geleden ook met haast veel te hard gereden en is toen ook zijn rijbewijs kwijtgeraakt, dus ik doe daar altijd netjes 60 want ze staan echt op sneaky plekken. En nog zie ik regelmatig scheurneuzen/mensen die mij hard inhalen.
En weet je wat de grap is? Voordat die weg een hele revamp kreeg een paar jaar geleden (waardoor die dus werdt zoals ie nu is) was het een smallere weg, géén fietspad, niet eens een fietsstrook of fietssuggestiestrook, géén wegmarkeringen, en toen mocht je er 80! Wat zullen de heren weg-ontwerpers gedacht hebben: "Die weg is heel onveilig, we gaan het fietspad scheiden, weg vernieuwen, breder maken, uiteraard markeringen aanbrengen, en weet je wat? We maken d'r meteen een 60 weg van, nóg veiliger!"
Tsja, je kunt er ook een 30 km/u-zone van maken hé, nóg veiliger!
in Luxemburg kon ik tenminste lekker rijden. dan heb je een lekker tempo van een km of 80 zie je dat je 90 mag
Ja, inderdaad. Fluitje en agent op de weg, dan weet je het wel._Apache_ schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 11:21:
Hoe weet je dat zo snel, staande gehouden?
Vroeg ik ook nog waarom ik zo slingerde... Tja ik zal me wel verveeld hebben
Staat natuurlijk wel raar voor diegene die me aan het bela(z)(s)eren was
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:53:
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ln Luxemburg heb ik nog nooit een bon gehad. alleen een keer een "rustig aan" gebaar van een tegemoetkomende motoragent terwijl ik iets te hoog in toeren in de rx8 kwam aanrijden.DECOY88 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:09:
[...]
heel Nederland woonerfmaar eigenlijk moet alles wat harder gaat dan 5km/u verboden worden. en op harder dan 5km/u staat 1000 euro boete per km overschrijding
oja vergeet je beschermpak helm en handschoenen niet
![]()
in Luxemburg kon ik tenminste lekker rijden. dan heb je een lekker tempo van een km of 80 zie je dat je 90 mag
vandaag is het overigens feest hier. De SLS rallye overnacht hier voordat ze morgen terugrijden naar NL. nog nooit zoveel klassiekers bij elkaar gezien
Bizar. Als jij zoiets weet, zou je denken dat die slimme ingenieurs dat ook wel kunnen uitknobelen. Dat soort componenten hoort het gewoon te blijven doen.-tom-562 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:34:
[...]
Blijkbaar nietbij de nieuwere GSX-R modellen gaan ze ook stuk. Zal wss ook met de plaatsing te maken hebben. Als dat ding z'n warmte niet kwijt kan (d.w.z. ergens helemaal weggepropt) zal zo'n ding op een gegeven moment oko wel de geest geven
Ik vind eigenlijk dat ze politieauto's moeten uitrusten met een shredder...wimmel_1 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:43:
Naar aanleiding van een "discussie" hier een paar weken geleden: Toch niet iemand van hier, hoop ik
Hoe kom je daar nou weer bij? Zo veel gaan er niet kapot hoor, zeker bij de nieuwe modellen niet. Er is alleen een terugroepactie geweest op spanningsregelaars omdat ze in de fik zouden kunnen vliegen. Maar zo heeft elk merk zijn kwaaltjes.-tom-562 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:34:
[...]
Blijkbaar nietbij de nieuwere GSX-R modellen gaan ze ook stuk. Zal wss ook met de plaatsing te maken hebben. Als dat ding z'n warmte niet kwijt kan (d.w.z. ergens helemaal weggepropt) zal zo'n ding op een gegeven moment oko wel de geest geven
Ik heb trouwens dit speelgoed voor een weekend in de schuur staan
[ Voor 10% gewijzigd door M3rcury op 01-09-2012 08:30 ]
No signature required.
Hoezo, voor een weekend? Parkeert iemand 'm bij jou? Zo ja, hangslot d'r omheen en houden dat ding!
Over kleine 3 weken (pas) AVD, kan niet wachten! En dan maar hopen dat ik slaag want ik sta te popelen om op mijn fiets rond te knorren!
En succes Daffie!
[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 01-09-2012 12:16 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk. Kapot gaan, of helemaal in de fik vliegen lijkt me niet de bedoelingM3rcury schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:29:
[...]
Hoe kom je daar nou weer bij? Zo veel gaan er niet kapot hoor, zeker bij de nieuwe modellen niet. Er is alleen een terugroepactie geweest op spanningsregelaars omdat ze in de fik zouden kunnen vliegen. Maar zo heeft elk merk zijn kwaaltjes.
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
Hup, op naar de bochtjes met dat ding!M3rcury schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:29:
[...]
Hoe kom je daar nou weer bij? Zo veel gaan er niet kapot hoor, zeker bij de nieuwe modellen niet. Er is alleen een terugroepactie geweest op spanningsregelaars omdat ze in de fik zouden kunnen vliegen. Maar zo heeft elk merk zijn kwaaltjes.
[afbeelding]
And it goes BRAAAAAPP!
afhankelijk van mijn gezondheid maar denk niet dat het wat wordROFLASTC schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:09:
22 September anyone?
aangezien ik afgelopen weken weer niks verderkom dat GoT en M-F en mijn filmmap
[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 01-09-2012 15:14 ]
Ga ik nu doensteveman schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:26:
[...]
Hup, op naar de bochtjes met dat ding!
No signature required.
Verwijderd
recenties hadden het over slecht injectie systeem. (nu een terug roep actie voor)
hoop dat ze een verkoop succes worden.
maar als dat zo is, dan worden wachtlijsten weer heeeeeel lang
MV zal namelijk nooit meer als 12000 machines per jaar maken
ROFLASTC schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 15:09:
22 September anyone?
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Erg veel geleerd en erg gezellig!
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Ik heb er ongeveer een half jaar geleden op proef gereden toen ik m'n "oude" fiets in wilde ruilen en vond de fiets toen wel oké rijden. Nou kun je tijdens zo'n proefritje (in de winter) natuurlijk niet de fiets gebruiken waar 'ie voor gemaakt is, maar toch....Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:34:
hoe loopt dat dingen eigenlijk,
recenties hadden het over slecht injectie systeem. (nu een terug roep actie voor)
hoop dat ze een verkoop succes worden.
maar als dat zo is, dan worden wachtlijsten weer heeeeeel lang
MV zal namelijk nooit meer als 12000 machines per jaar maken
Qua prijsstelling zit 'ie in het zelfde segment als de concurenten in de 600/675cc "SS" klasse dus je kunt voor het zelfde geld (nog?) wel iets apparts voor de deur hebben staan.
Rede voor mij om 'm te laten staan waren de initiële levertijd van de nieuwe fiets (12+ weken) én de nog steeds dramatische onderdelenvoorzieningen in het geval er iets stuk gereden wordt óf vanzelf gaat (lijkt wel defacto te zijn in geval van Italiäans materiaal).
[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 02-09-2012 11:26 ]
Vaak bu'j te bang!
Ik doelde overigens niet op 't stuk gaan ván onderdelen maar 't leveren van nieuwe/vervangende onderdelen in geval van "stuk".
Italiaanse fietsen zijn kwalitatief gewoon goed (lees: niet slechter dan andere) maar de onderdelenvoorziening in geval van herstel/garantie blijft gewoon nog steeds achter vanwege de vakantieperiode in de Zuid-Europese landen.
Lullige is dat áls er iets stuk gaat aan mijn fiets dit altijd in de zomer gebeurt (mooi weer rijder, hè) én de importeur gewoon amper/geen voorraad heeft.
Die RijstRacer van me kan ik praktisch geheel in onderdelen opnieuw bestellen waarbij de onderdelen direct vanaf de importeur op Schiphol-Rijk komen binnen 1 á 2 dagen. (M'n fiets zélf was binnen een week vanuit Japan hier omdat de kleurstelling die ik wenste niet op Schiphol-Rijk klaar stond....).
Kennis van me reed een paar jaar geleden een koppelingscylinder van een F4 kapot in Mei... In Oktober kon 'ie weer rijden (garantiegevalletje)
Dát zo'n ding stuque gaat is gewoon normaal (kan altijd gebeuren), maar 't vervangen mag geen half jaar op zich laten wachten IMHO.
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 02-09-2012 16:20 ]
neobadmuts stijl:
Zo kwam het mijn huis binnen:

De inhoud:

de onderdelen in elkaar gezet:

Voor:

Na:

Werkt goed, maar alleen doen de alarmlichten het niet, dus dat moet ik nog uitzoeken... gewone knipper doen het namelijk prima..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Bon dan zie ik je daar wel. Brommertje moet er natuurlijk wel fit bij staan
And it goes BRAAAAAPP!
Die vakantie periode hebben ze bij mv Agusta niet. Athans niet in het magazijn. Als ze het op voorraad hebben, dan heeft de dealer het in ongeveer 3 werkdagen. En ja, dat is iets langer dan de japanse merken die het wel kunnen veroorloven om een groot magazijn in Nederland te hebben, maar in mijn ogen prima acceptabel.wimmel_1 schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:10:
[...]
Ik doelde overigens niet op 't stuk gaan ván onderdelen maar 't leveren van nieuwe/vervangende onderdelen in geval van "stuk".
Italiaanse fietsen zijn kwalitatief gewoon goed (lees: niet slechter dan andere) maar de onderdelenvoorziening in geval van herstel/garantie blijft gewoon nog steeds achter vanwege de vakantieperiode in de Zuid-Europese landen.
Hebben ze het niet op voorraad, duurt het inderdaad wat langer. Bij een japans merk (en dat is bij Yamaha het kortst, omdat het hoofdkantoor van europa in Nederland ligt) hebben ze het meestal binnen een maand binnen. Bij MV is dat maar de vraag (en bij piaggio ook
Dat valt dus wel mee. MV heeft inderdaad geen voorraad in Nederland (maar dat is ook niet te doen met zo'n kleine marktafzet), maar onderdelen zijn er behoorlijk snel.Lullige is dat áls er iets stuk gaat aan mijn fiets dit altijd in de zomer gebeurt (mooi weer rijder, hè) én de importeur gewoon amper/geen voorraad heeft.
Die RijstRacer van me kan ik praktisch geheel in onderdelen opnieuw bestellen waarbij de onderdelen direct vanaf de importeur op Schiphol-Rijk komen binnen 1 á 2 dagen. (M'n fiets zélf was binnen een week vanuit Japan hier omdat de kleurstelling die ik wenste niet op Schiphol-Rijk klaar stond....).
Dan heb je wel de uitzonderingsgevallen te pakken, want ik heb dit ook al eens bij Suzuki en Yamaha meegemaakt. Bij Suzuki was het een garantie geval, bij Yamaha was het van een iets oudere fiets (4 jaar). Ik moet hier wel even bij bekennen dat we pas net een jaar dealer zijn, maar zelfs bij rare onderdelen hadden we altijd snel binnen.Kennis van me reed een paar jaar geleden een koppelingscylinder van een F4 kapot in Mei... In Oktober kon 'ie weer rijden (garantiegevalletje)
Dát zo'n ding stuque gaat is gewoon normaal (kan altijd gebeuren), maar 't vervangen mag geen half jaar op zich laten wachten IMHO.
Ik had toevallig laatst een f3 met schade, en de onderdelen waren er allemaal (behalve de cover van de luchtinlaat, maar daar kan je gelukkig ook zonder rijden) binnen 2 werkdagen bij ons. En dan heb je het over een fiets die nog geen half jaar oud is.
Dan heb je op een demo fiets van MV zelf gereden? Want sinds ze leverbaar zijn, staan ze ook gewoon binnen een week bij de dealer, zowel de quickshift (had na de eerste levering van de normale een levertijd van 2 weken, maar was daarna ook gewoon direct leverbaar), als de normale. Dit was begin april.wimmel_1 schreef op zondag 02 september 2012 @ 09:23:
[...]
Rede voor mij om 'm te laten staan waren de initiële levertijd van de nieuwe fiets (12+ weken) én de nog steeds dramatische onderdelenvoorzieningen in het geval er iets stuk gereden wordt óf vanzelf gaat (lijkt wel defacto te zijn in geval van Italiäans materiaal).
Dat je hem toen oke vond rijden verbaast me een beetje. Als je een beetje de gang erin had zitten viel het wel mee, maar bij wat rustiger rijden was het voor de computer update best wel kut. Wegrijden vanuit stilstand was best wel raar (blok valt bijna dood zodra de koppeling aangrijpt) en het rijdt heel schokkerig. Terug schakkelen met tussengas was bijna niet te doen. Elke keer dat je aan de gashendel draaide reageerde die heel anders.Ik heb er ongeveer een half jaar geleden op proef gereden toen ik m'n "oude" fiets in wilde ruilen en vond de fiets toen wel oké rijden. Nou kun je tijdens zo'n proefritje (in de winter) natuurlijk niet de fiets gebruiken waar 'ie voor gemaakt is, maar toch....
Qua prijsstelling zit 'ie in het zelfde segment als de concurenten in de 600/675cc "SS" klasse dus je kunt voor het zelfde geld (nog?) wel iets apparts voor de deur hebben staan.
Na de update rijdt het een stuk beter, maar nog steeds niet helemaal zoals je zou verwachten. Ding valt af en toe uit voor een stoplicht
Maar om al het negatieve in 1 keer om te draaien naar het positieve. Als je er even voor gaat zitten: wat een verschrikkelijk lekkere fiets om mee te rijden. Ding loopt door vanaf 4.000 rpm in 1 rechte lijn naar de begrenser en 250+ is geen enkel probleem
No signature required.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=V_VhUYakVqk]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xe1FQrOWg18&feature=relmfu]
Wat ze zeggen over die quickshifter klopt inderdaad. Bij hogere toerentallen lijkt het alsof je hem echt in de bak moet trekken en schakelt het gewoon netter als je even je gas dichtdraait.KappeNou schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:40:
In die klasse zou ik kwa rij ervaring denk ik voor de Daytona 675R gaan![]()
[video]
[video]
No signature required.
Verwijderd
denk dat als je 51% van je tijd op het circuit rijd dat je voor de F3 moet gaan.
zit je 51% of meer op de gewone wegen beter om voor de Daytona te gaan.
Maar laten we eerlijk wezen, de daytona is lelijk, en die F3 moet een NSFW sticker krijgen!
Overigens die F3 is nog een beetje een ruwe diamant in mijn ogen, wanneer ze die injectie goed hebben (de Brutale heeft namelijk nergens last van) dan zou ik best wel eens overwegen om mijn naam op de wachtlijst te krabbelen
Dit topic is gesloten.
![]()