Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 398 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.047 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:02:
daytona vs F3

denk dat als je 51% van je tijd op het circuit rijd dat je voor de F3 moet gaan.
zit je 51% of meer op de gewone wegen beter om voor de Daytona te gaan.

Maar laten we eerlijk wezen, de daytona is lelijk, en die F3 moet een NSFW sticker krijgen!

Overigens die F3 is nog een beetje een ruwe diamant in mijn ogen, wanneer ze die injectie goed hebben (de Brutale heeft namelijk nergens last van) dan zou ik best wel eens overwegen om mijn naam op de wachtlijst te krabbelen
De Brutale heeft er ook last van, maar minder.

No signature required.

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-11-2025
675R is naar mijn mening wel mooi genoeg om te kopen. De F3 is wel dikker ja :9~

Maar als ik de tests lees en dit filmpje zie is de daytona ook een stuk beter op het circuit. Eigenlijk beter dan alles. Maar daar is triumph ook wel erg goed in. Geld ook voor hun nakeds.

>PC specs<

Verwijderd

Ik kan in principe qua tijd en zo mijn motor- en autorijlessen tegelijkertijd doen, maar ik twijfel een beetje wat wijsheid is. Is het handiger om ze na elkaar te doen, tegelijkertijd te doen of maakt het niet uit?

Dus puur voor de gewenning van het rijden en zo, eind van de maand begin ik weer met werken en dan kan ik dus al een flinke slag geslagen hebben qua lessen voor beiden, maar ik zou dan ook bijvoorbeeld mijn motor al kunnen hebben en mijn auto rustig aan daarna...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:57:
Ik kan in principe qua tijd en zo mijn motor- en autorijlessen tegelijkertijd doen, maar ik twijfel een beetje wat wijsheid is. Is het handiger om ze na elkaar te doen, tegelijkertijd te doen of maakt het niet uit?

Dus puur voor de gewenning van het rijden en zo, eind van de maand begin ik weer met werken en dan kan ik dus al een flinke slag geslagen hebben qua lessen voor beiden, maar ik zou dan ook bijvoorbeeld mijn motor al kunnen hebben en mijn auto rustig aan daarna...
tja.. het is wel een idee. maar je moet ze wel goed gescheiden kunnen houden. plek op de weg. interpretatie van de regels enz.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Ik ben halverwege m'n autorijlessen begonnen met motorrijles. Geen probleem, en de ene vulde het ander eigenlijk wel aan mits je inderdaad de verschillen weet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:57:

Ik ben direct door gegaan na de auto.
nadeel, geen verkeerservaring...
voordeel, zit nog in het ritme van rijlessen en theorie examen is een makkie (0 fout bij de auto, voor de motor geen boek aangeraakt en 1 fout)

mijn tip echter, gezien de snelheid waarin ze regelgeving, de lessen en examens "verbeteren"
zsm je rijbewijs halen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2012 14:47 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29

-tom-562

Oliesjeik

Iig voor 2013 :)

Vaak bu'j te bang!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Om nog vóór eind 2012 je motorrijbewijs te halen gaat heel spannend worden, zeker als je niet een of andere snelcursus o.i.d. gaat volgen. Ik zelf kreeg eind juli mijn AVD datum te horen, 20 september, en dat was de vroegst mogelijke.

Veel mensen die in de lente/zomer zijn gaan lessen zijn nu ongeveer klaar, dus het is sowieso rond deze tijd druk bij het CBR, PLUS omdat veel mensen nog gauw vóór die nieuwe regeling hun A willen halen is het nog drukker.

Ofwel, ik zou zo snel mogelijk duidelijk krijgen hoeveel lessen je nodig hebt en zodoende zo snel mogelijk je AVB/AVD examens (laten) reserveren.

https://freight.associates

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Daffie schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:33:
Om nog vóór eind 2012 je motorrijbewijs te halen gaat heel spannend worden, zeker als je niet een of andere snelcursus o.i.d. gaat volgen. Ik zelf kreeg eind juli mijn AVD datum te horen, 20 september, en dat was de vroegst mogelijke.

Veel mensen die in de lente/zomer zijn gaan lessen zijn nu ongeveer klaar, dus het is sowieso rond deze tijd druk bij het CBR, PLUS omdat veel mensen nog gauw vóór die nieuwe regeling hun A willen halen is het nog drukker.

Ofwel, ik zou zo snel mogelijk duidelijk krijgen hoeveel lessen je nodig hebt en zodoende zo snel mogelijk je AVB/AVD examens (laten) reserveren.
Helemaal mee eens.
Even bellen met de plaatselijke rijschool.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:50
Daffie schreef op maandag 03 september 2012 @ 15:33:

Mijn rijschool, niet de grootste, kocht van te voren AVD-plekken in. Ik kon dan ook vrij snel zonder problemen op. Ik gok dat richting het einde meer rijscholen dit zullen doen :p

• Daffie
Marc Rademaker schreef op maandag 03 september 2012 @ 16:07:
[...]

Mijn rijschool, niet de grootste, kocht van te voren AVD-plekken in. Ik kon dan ook vrij snel zonder problemen op. Ik gok dat richting het einde meer rijscholen dit zullen doen :p
Dat was dan ook waarschijnlijk de reden dat ik pas 20 september op kon. Volgens mij doet mijn rijschool ook aan van te voren opkopen maar ik heb zo'n vermoeden dat dat dit jaar lastiger is dan normaal :P

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gezien mijn leeftijd (30 jaar) begin ik langzaamaan richting mijn midlife crisis te werken en dus wordt het tijd voor een motorrijbewijs :+

Ben nu wat rond aan het neuzen hoe en wat, maar wat houdt 'de nieuwe regeling' in waar iedereen het over heeft?

• DECOY88
(overleden)
voor jou niks. maar voor <24 een hoop extra beperkingen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kort gezegd ontmoedigingsbeleid voor jongeren om een motor te nemen, omdat <24 zijn de #1 risicofactor is voor (dodelijke) ongelukken. Ben je al lang voorbij, grotere risico voor ons is dat op gegeven moment kans op hartinfarct achter het stuur toe gaat nemen :z

Tip als je aan het neuzen bent: in het najaar motor kopen is in de regel goedkoper dan in het voorjaar. Het is dus ondanks geen impact van de 'nieuwe regel' lonend om nu te beginnen lessen en dit jaar nog afrijden en motor kopen.

Oslik blyat! Oslik!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Precies. 8)

/me Knuffelt zijn vol vermogen rijbewijs *O*

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Verwijderd

Goed om te weten, motor doe ik samen met mijn vader (ik doe wel wat meer lessen want mijn verkeersdeelneming is grotendeels beperkt gebleven tot mijn fiets :+) en die begint ergens volgende week. Doe ik daar eerst AVB en een paar lessen AVD, dan kijk ik daarna even met een proefles of ik auto daar wel of niet tegelijkertijd mee bezig wil zijn.

Theorieexamens in een moeite door doen is wel een goede, meteen even dat boek bestellen...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-01 22:38

Bommes

Capo del formaggio

Overmorgen (woensdag) mag ik op voor voertuig beheersing..
Ben benieuwd, nog 1 lesje van een uurtje van te voren.
Hopen dat het in een keer goed gaat, die parkeerplaats begint me wel de keel uit te komen tijdens het lessen. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Tankiej
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2012 @ 10:02:
daytona vs F3

denk dat als je 51% van je tijd op het circuit rijd dat je voor de F3 moet gaan.
zit je 51% of meer op de gewone wegen beter om voor de Daytona te gaan.

Maar laten we eerlijk wezen, de daytona is lelijk, en die F3 moet een NSFW sticker krijgen!

Overigens die F3 is nog een beetje een ruwe diamant in mijn ogen, wanneer ze die injectie goed hebben (de Brutale heeft namelijk nergens last van) dan zou ik best wel eens overwegen om mijn naam op de wachtlijst te krabbelen
:o :o :o !

Ik vind de Daytona 675 één van de mooiste supersports die er zijn O+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bommes schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:23:
Overmorgen (woensdag) mag ik op voor voertuig beheersing..
Ben benieuwd, nog 1 lesje van een uurtje van te voren.
Hopen dat het in een keer goed gaat, die parkeerplaats begint me wel de keel uit te komen tijdens het lessen. :P
Heel veel succes! Ik was het ook zo zat dat ik soms uit pur verveling en uit rebelsheid toch wat speelder werd op dat oefen terrein. :D En toen kwam ik erachter dat die koppelingen helemaal gaar zijn van de fietsen daar. _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Tankiej schreef op maandag 03 september 2012 @ 19:36:
[...]

:o :o :o !

Ik vind de Daytona 675 één van de mooiste supersports die er zijn O+
+1.

Slank, smal, tegelijk racy en elegant.

Design staat imho op dezelfde hoogte als van de MV en de Duc 848. Alleen kun je tegen Triumph houden dat er sinds 2006 niet zo heel veel innovatie in de vormgeving zit (nieuw model in 2009 zonder grote wijzigingen, verder voornamelijk kleurschema's en een paar special editions).

Aan de andere kant, hoeveel vooruitgang boekt MV Agusta qua design als je de F4 750-S (1999) vs F3 (2012) vergelijkt? Best veel, maar voor een periode van 13 jaar houdt het ook niet over.

• KappeNou
  • Laatst online: 19-11-2025
Joopieboy schreef op maandag 03 september 2012 @ 18:14:
Precies. 8)

/me Knuffelt zijn vol vermogen rijbewijs *O*
Ik knuffel hem ook nog even.. Politie is net weg en ze hebben besloten dat ik nog een kans krijg. Was eigenlijk wel inbeslagname. Even moed bij elkaar rapen om weer naar huis te rijden :-(

>PC specs<

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo, zojuist afgesproken dat ik overmorgenmiddag m'n PC800-zonder-uitlaat ga ophalen. Nu nog Gerard in Hellendoorn te pakken krijgen om iets aan de uitlaatsituatie te doen.

* dion_b wil weer motor rijden :P

Edit:
Bingo, ook geregeld. Ik kan daar volgende week woensdag 12-9 terecht :D

Was mooier geweest als ik het in een keer kon doen van Burum naar Hellendoorn, maar nu zal ik het in de tussentijd een weekje bij m'n schoonouders in Marum moeten laten staan. Ook geen straf (voor mij, ik hoop alleen dat zij er niet zijn als ik ermee aan kom rijden knallen :+ )

[ Voor 46% gewijzigd door dion_b op 03-09-2012 21:41 ]

Oslik blyat! Oslik!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 22:03
dion_b schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:27:
Zo, zojuist afgesproken dat ik overmorgenmiddag m'n PC800-zonder-uitlaat ga ophalen. Nu nog Gerard in Hellendoorn te pakken krijgen om iets aan de uitlaatsituatie te doen.

* dion_b wil weer motor rijden :P
Let ook even op olielekkage, ze schijnen nogal notoir olie te zweten bij bepaalde rubbers, weet zo even niet meer welke.

Vriend van me heeft er 2 weken geleden een gekocht, een mooie (ahum) witte :P Het oliezweten is in de tussentijd keihard lekken geworden, dus binnenkort maar eens die badkuip uit elkaar halen en kijken waar het vandaan komt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alle vloeistoffen gaan sowieso vervangen worden (dat doe ik tussentijds in Marum wel, schoonvader heeft mooie garage), en zal erop letten. Iig heb ik na 2 jaar ex-politie K75RT genoeg van ooit-witte-maar-nu-grijs-tectyl-zwart-witte motoren, de mijne wordt een blauwe:

Afbeeldingslocatie: http://www.boxerlijn.nl/img/489.jpg

Uiteraard complimenteuze foto - op andere kant valschade incl linkerspiegel die er met tie-wraps aan hangt. Maar goed, daar is de prijs ook naar. Hij start, hij rijdt, koppeling is rotshard, kofferbak is waterdicht - wat meer wil je van een PC800? :P

Oslik blyat! Oslik!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

Als ie olie lekt zal ie dat wel ergens rond de kleppendeksels doen, lekken die stink ntv's ook altijd (en mn deauville is niks anders)

leeg

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Achter het blauwe stuk tupperware links en rechtsvoor dus... :P

Oslik blyat! Oslik!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 21:43
MailMan schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:07:
[...]

Geel d:)b

Hoewel ik zelfs met een gele motor en fluorescerende jas (pak hierboven ziet er ook goed uit trouwens) nog wel eens over het hoofd ben gezien. Maar goed, dat zul je altijd houden.

Over die fluorescerende jassen: Zelf heb ik de Rev'it Dragon, alleen merk ik naar een jaar echt wel dat het fluorescerende gedeelte wat vaal begint te worden. Toch wel jammer. [afbeelding]

Vanmiddag nog even wezen rijden. Kon het niet laten met het zonnetje. En aangezien ik eerder bij stage weg kon heb ik de motor lekker warm gereden. Viel me trouwens op dat de bandenspanning van m'n voorwiel van 2.5 naar 1.1 was gegaan! Nou is de band toch al bijna aan vervanging toe, maar ik had niet verwacht dat het in 3 maand zo snel zou gaan. Gelukkig heb ik een electrische pomp die ik aan kan sluiten op de BMW stekker van m'n motor en zo zelf niet hoef te blazen.

Vervolgens even langs een BMW garage gereden omdat ik soms een raar kletterend geluid uit het motorblok hoor komen. Twee monteurs hebben staan luisteren maar het enige wat ze konden ontdekken was dat de uitgaande as een klein beetje speling had. Maar verder waren ze nogal verbaasd over het feit dat de motor nog zo goed liep. Ik zal wel een mierenneuker zijn :P
Even mezelf gequote omdat ik een leuk berichtje kreeg van Rev'it

Ik had m'n jas (de Dragon uit de quote) bij Motozoom afgeleverd omdat de sluiting bij de nek niet meer goed werkte. Daarnaast op laten merken dat het fluorescerend geel helemaal vaal was geworden. Word ik vandaag gebeld dat ze de hele jas vergoeden omdat het vaal worden een productiefout was. Mazzeltje :)

Ik dacht ik quote het even omdat het volgens mij een veel verkochte jas is.

Even kijken wat ik nu aan ga schaffen. Waarschijnlijk wat bijleggen en dan toch maar iets met Gore-tex. Wat grotere kans dat het waterdicht blijft.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:47:
Als ie olie lekt zal ie dat wel ergens rond de kleppendeksels doen, lekken die stink ntv's ook altijd (en mn deauville is niks anders)
Lekken motoren tegenwoordig nog olie dan?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als de olie op is niet

Vaak bu'j te bang!

• 4x2
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

Na 15-20 jaar zijn rubberen pakkingen wel eens hard geworden.

leeg

• The Executer
  • Laatst online: 15:21

The Executer

Lekker belangrijk!

Komende woensdag mag ik weer opstappen. In mijn vakantie AVB en theorie gehaald. Daarna week op vakantie geweest, en gaan nu weer lekker verder. Mijn hele AVB examen is in 1 keer goed gegaan, zelfs de langzame slalom. Dit was de enige oefening waar ik problemen mee had, behalve dit keer. Ging er lekker soepel door heen. Merkte wel dat ik erg gespannen was, niet alle oefeningen gingen zo lekker als tijdens de lessen. Bij het achtje niet helemaal wegdrukken, lichtjes smokkelen bij de precisiestop etc. Gelukkig geen enkel commentaar gehad en heeft hij het goed gekeurd :D.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

The Executer schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:28:
Komende woensdag mag ik weer opstappen. In mijn vakantie AVB en theorie gehaald. Daarna week op vakantie geweest, en gaan nu weer lekker verder. Mijn hele AVB examen is in 1 keer goed gegaan, zelfs de langzame slalom. Dit was de enige oefening waar ik problemen mee had, behalve dit keer. Ging er lekker soepel door heen. Merkte wel dat ik erg gespannen was, niet alle oefeningen gingen zo lekker als tijdens de lessen. Bij het achtje niet helemaal wegdrukken, lichtjes smokkelen bij de precisiestop etc. Gelukkig geen enkel commentaar gehad en heeft hij het goed gekeurd :D.
Dan zou ik gelijk maar gaan overleggen wanneer je kunt afrijden ivm. de drukte...

Na 16 jaar liet de bedrading van mijn motor toch wel wat te wensen over...(al een keer een draadbreuk in het dimlicht gehad) dus besloten om e.e.a. maar gewoon opnieuw te maken...

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-4-ni6ooDpII/UEWhqtdDMbI/AAAAAAAAABY/xZSDOAm6aow/s800/1162593539.JPG
Excuses voor de brakke kwaliteit...had net een nieuw achterkantje op mijn iPhone en het lensje was nog niet helemaal schoon...

Na:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-R-hBSFaPH_U/UEWhrlABTiI/AAAAAAAAABg/Z9WRCAI0phA/s800/611151143.JPG

Voor degene die willen weten welke achterkantje voor de iPhone ik heb:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-9cMoB2bNGgc/UEWju4gYemI/AAAAAAAAABo/QrJ1QiqpBtA/s800/741050443.jpg
Is geen sticker, maar een echt achterkantje...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• The Executer
  • Laatst online: 15:21

The Executer

Lekker belangrijk!

Mike2k schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 08:47:
[...]

Dan zou ik gelijk maar gaan overleggen wanneer je kunt afrijden ivm. de drukte...
Al gedaan, en volgens de rijschool moet het geen probleem zijn, examens zijn al ingekocht (voor zover ik begrepen heb).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Bij het omgaan van de bocht bij de fietskelder een hekje geraakt met mijn koffer. Ophangingdingetje van de koffer afgebroken, en nu is de koffer dus kapot. Lekker begin van de dag...

Normaal rijd ik alleen met topkoffer, zul je net zien.

• Daffie
winkelwagen schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:10:
Bij het omgaan van de bocht bij de fietskelder een hekje geraakt met mijn koffer. Ophangingdingetje van de koffer afgebroken, en nu is de koffer dus kapot. Lekker begin van de dag...

Normaal rijd ik alleen met topkoffer, zul je net zien.
:| Balen... Is de koffer niet meer te repareren?

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Afgelopen woensdag AVB gehaald, zaterdag eerste les AVD!

Nog wel balen, de remproeven gingen niet helemaal zoals geoefend omdat vlak voor het examen ik en mijn vriendin (we deden tegelijkertijd examen, gezellig!) van motor wisselden. Ik ging eigenlijk heel lekker tijdens de lessen, alles ging prima. Zij ging echter wat minder, en de motor die ik gebruikte deed het beter dan die van haar (mijn rijschool gebruikt aftandse motoren, Honda CBR500 uit 1995). Echter werkte de voetrem op een of andere manier heel anders, waardoor tijdens de stopproef mijn achterband blokkeerde. Gelukkig mag dat wel bij een noodstop ;).

Eind goed al goed, nu een paar AVD lessen en dan examen, spannend! Motor komt ook al om het hoekje kijken, maar dat vind ik erg lastig. Ben op dit moment aan het twijfelen tussen een monster en een fazer (maar een kawasaki z750 heb ik ook over nagedacht), maar ik ben vrij lang. Van het weekend misschien maar eens langs wat motorzaakjes om te 'proefzitten'. Kan ik mijn orientatieproces nog wat vergroten. Iemand tips voor een lange kerel (1.95)? Ik zou het liefst 2 cylinder <800cc, laten we rustig beginnen :).

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Throduss schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:29:
Afgelopen woensdag AVB gehaald, zaterdag eerste les AVD!

Nog wel balen, de remproeven gingen niet helemaal zoals geoefend omdat vlak voor het examen ik en mijn vriendin (we deden tegelijkertijd examen, gezellig!) van motor wisselden. Ik ging eigenlijk heel lekker tijdens de lessen, alles ging prima. Zij ging echter wat minder, en de motor die ik gebruikte deed het beter dan die van haar (mijn rijschool gebruikt aftandse motoren, Honda CBR500 uit 1995). Echter werkte de voetrem op een of andere manier heel anders, waardoor tijdens de stopproef mijn achterband blokkeerde. Gelukkig mag dat wel bij een noodstop ;).

Eind goed al goed, nu een paar AVD lessen en dan examen, spannend! Motor komt ook al om het hoekje kijken, maar dat vind ik erg lastig. Ben op dit moment aan het twijfelen tussen een monster en een fazer (maar een kawasaki z750 heb ik ook over nagedacht), maar ik ben vrij lang. Van het weekend misschien maar eens langs wat motorzaakjes om te 'proefzitten'. Kan ik mijn orientatieproces nog wat vergroten. Iemand tips voor een lange kerel (1.95)? Ik zou het liefst 2 cylinder <800cc, laten we rustig beginnen :).
TDM? Multistrada? Africa Twin (niet 800+ maar het scheelt niet veel). Wat is je budget eigenlijk? Een monster kan wel, maar het ziet er eigenlijk niet uit imho. Je wil dus wel een naked of is een allroad ook prima? Die laatste zit je over het algemeen toch wat beter op met jouw lengte.

Met m'n AVB was ik erg zeikerig welke motor ik kreeg hoor. Kerel waar ik mee naar het CBR ging, ging snel op "mijn" motor zitten. Echter had hij geen voorkeur voor motoren dus heb hem gevraagd die andere motor te nemen. Die remde (voor mijn) gevoel heel anders, vooral met de 8-proef merkte ik dat de remmen anders waren afgesteld en anders aangrepen. Snap dat het in het geval van je eigen vriendin een ander verhaal is, maar overstappen op het laatste moment is niet echt een succes. Mooi dat je het gehaald hebt!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15
Throduss schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:29:Motor komt ook al om het hoekje kijken, maar dat vind ik erg lastig. Ben op dit moment aan het twijfelen tussen een monster en een fazer (maar een kawasaki z750 heb ik ook over nagedacht), maar ik ben vrij lang. Van het weekend misschien maar eens langs wat motorzaakjes om te 'proefzitten'. Kan ik mijn orientatieproces nog wat vergroten. Iemand tips voor een lange kerel (1.95)? Ik zou het liefst 2 cylinder <800cc, laten we rustig beginnen :).
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-KDgM-Tc89dw/T8tiR_cnXTI/AAAAAAAADd0/G61tEX0EFAI/s800/DSCN1363.JPG
/lekkerjeeigenmotorspammen

Verwijderd

2 cilinders zijn normaliter "smal",
dus ze zullen waarschijnlijk een beetje iel aanvoelen

verder met 1m95 ben je "groot" voor iedere motor (geloof dat de meeste machines voor mensen rond 1m70, pech dat je lange nederlander bent)
2 cilinders met goede fun factor zijn de Kawa ER6 series (F en N, mogelijk de versys) en in de hogere prijs regio wellicht de F800 series van BMW

Ga je iets verder terug in de tijd, zou ik voor een SV650 gaan neuzen, zijn ook eigenaren hier in het topic.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:45:
2 cilinders zijn normaliter "smal",
dus ze zullen waarschijnlijk een beetje iel aanvoelen

verder met 1m95 ben je "groot" voor iedere motor (geloof dat de meeste machines voor mensen rond 1m70, pech dat je lange nederlander bent)
2 cilinders met goede fun factor zijn de Kawa ER6 series (F en N, mogelijk de versys) en in de hogere prijs regio wellicht de F800 series van BMW

Ga je iets verder terug in de tijd, zou ik voor een SV650 gaan neuzen, zijn ook eigenaren hier in het topic.
Gelest op de ER-6N en nee, daar pas je niet fatsoenlijk op met je 1.95. Niet comfortabel in ieder geval. De Versys zou nog wel kunnen maar is "maar" 650cc natuurlijk. Volgens mij moet je je niet perse stuk kijken op de hoeveelheid CC's. De gemiddelde SS 600cc heeft tegenwoordig volgens mij al 100+pk. Als je nieuw overweegt dan zou een Honda NC700X misschien ook de moeite van een proefrit waard zijn.
Oh en vergeet natuurlijk niet in de KTM hoek te kijken. Superduke is ook een 2 cilinder, maar misschien niet 100% geschikt als beginnersmotor (maar dat hangt meer van je verstand en rechterhand af dan van de motor zelf natuurlijk)... insert random discussie over beginnersfietsen...

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb tijdje terug toerrit gedaan met collega op een Monster. Ik kon met m'n 1m86 al over dat geval heen staan zonder ergens contact mee te maken. Collega is gelukkig 10cm kleiner met korte benen, hem past het prima.

Met ^^ trouwens mbt keuze fiets.

Ook afgereden op een ER-6n. Erg leuke fiets, maar voor mij al op de grens van wat toe doen was, dus zou het je niet aanraden. Enige fietsen waar ik op gezeten heb waar ik het gevoel had dat er ruimte over was, waren allroads (Transalp, 1200GS etc). Nu ben ik een stijve hark, maar jij bent gewoon groot, veel groter dan je gemiddelde Japanner of zelfs gemiddelde Beier. Iig proefzitten/rijden op meerdere types als je (bijna) zover bent.

Eea hangt ook af van hoe (vaak/ver) je van plan bent te rijden. Als je alleen een paar km op de dijk wilt scheuren op mooie dagen kun je nog permitteren om beetje dubbelgevouwen te zijn op supersportje ofzo. Als je dagelijks wilt forenseren of regelmatig langere afstanden wilt rijden wordt ergonomie erg belangrijk.

Oslik blyat! Oslik!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Thanks voor alle reacties!

Ik vind naked bikes mooi, maar ik wil wel lekker kunnen zitten. Function over fashion, in dit geval (niet volledig, maar goed). Mijn uiteindelijke doel is niet forensen in woon-werk of iets dergelijks, maar een motorvakantie of iets dergelijks zou mij in de toekomst wel leuk lijken.

Budget is 4-5k, daar kan je voor zover ik kan beoordelen best een knappe tweedehands van kopen. Ik heb geen twee linkerhanden, maar heb weinig ervaring met het onderhoud van een motor dus wat dat betreft zou ik het prettig vinden om relatief betrouwbare motor te hebben (Ducati valt dus eigenlijk al af ;)).

2 cylinder is geen beperkende factor, maar vanuit wat ik gelezen heb op internet maak ik op dat een 2 cylinder over het algemeen het rustigst rijdt (niet het hikkerige van een 1 cylinder, maar ook niet de drang naar toeren van een 4 cylinder). Echter zullen er vast 4 cylinders zijn die niet constant boven de 8k toeren willen. Ik wil het wel veilig houden, dat is de insteek. Vandaar ook geen 1000cc racer ;).

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15
Och een gemiddelde allroad is echt prima voor iemand van die lengte hoor. Eventueel een hoger zadel (liever een hoger zadel dan de voorspanning opschroeven of verhogen via een ophoog-kitje, een hoger zadel geeft ook een wat comfortabeler knie-hoek) en dan zit je als een koning.
Ik ben zelf 1.86 en zou het niet erg vinden om nog wat langere benen te hebben op mijn Super Tenere :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De NC700X zou ik wel overwegen als woon-werk motor. Goedkoop, comfortabel, opbergmogelijkheid voor je helm, eventueel zelfs met automaat te krijgen (lekker belangrijk op de snelweg :P). Alleen die tankdop onder de duoseat. 8)7

Maar, als funmotor zou ik die niet nemen; te weinig reserve naar boven als je meer ervaring opdoet en doorgroeit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Suzuki SV1000N :P

Vaak bu'j te bang!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Met mijn 1 meter 92 rij ik op een TDM850, eerste model (3VD).
Zit prima :)

• DarkChylde
  • Laatst online: 09-01 18:02
Van het weekend proefgereden op de harley street bob.
Is goed bevallen :D
Viel me erg mee hoe groot hij is en heerlijk geluidje.
Zat al wel snel met mijn stepjes op de grond.
* DarkChylde heeft binnenkort een nieuwe motor.

Kreeg ook nog een goede inruil voor mijn bandit..

• winkelwagen
  • Laatst online: 05-01 15:53
Daffie schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 10:13:
[...]

:| Balen... Is de koffer niet meer te repareren?
Niet op een originele manier. Plastic koffers van BMW, best taai plastic. Moet dan maar aan de slag met wat metaal ofzo. Gelukkig niet op een vakantie gebeurd.

Verwijderd

Throduss schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 11:05:
2 cylinder is geen beperkende factor, maar vanuit wat ik gelezen heb op internet maak ik op dat een 2 cylinder over het algemeen het rustigst rijdt (niet het hikkerige van een 1 cylinder, maar ook niet de drang naar toeren van een 4 cylinder). Echter zullen er vast 4 cylinders zijn die niet constant boven de 8k toeren willen. Ik wil het wel veilig houden, dat is de insteek. Vandaar ook geen 1000cc racer ;).
In dat geval,

Een 2 cilinder heeft meer koppel onder in,
een 4 cilinder duurt langer tot ie echt begint te lopen, dat maakt het blok voorspelbaarder.

in dit geval ga ik maar de super algemene tip gebruiken.
Maak proefritten, en vergelijk even een Er6N met een Hornet.
Sturen allebij heel makkelijk, allebij 600s (ok de ER6N is 650) en ga dan eens nadenken wat je leuker vind.

maar vooral veel proefritten maken!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nog meer mensen die mee doen? https://www.facebook.com/motorrijderstegenapk

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 21:43
Maybe, zou het weekend naar Vlieland gana, maar niet zeker dat dat doorgaat.

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Of zoiets zou helpen geen idee, maar een rit van 100en motoren lijkt me zeer gaaf om mee te maken.
Maargoed:
Damnit! Precies dat weekend ben ik als leiding aanwezig bij een weekend kamp voor Scouting. Moreel kan ik dat niet afblazen. :-(

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MailMan schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:54:
[...]

Maybe, zou het weekend naar Vlieland gana, maar niet zeker dat dat doorgaat.
Er kan maar beter niks stuk gaan onderweg :P

ff gauw 15 sept een beurt inboeken :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Tankiej
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:09:
[...]

In dat geval,

Een 2 cilinder heeft meer koppel onder in,
een 4 cilinder duurt langer tot ie echt begint te lopen, dat maakt het blok voorspelbaarder.

in dit geval ga ik maar de super algemene tip gebruiken.
Maak proefritten, en vergelijk even een Er6N met een Hornet.
Sturen allebij heel makkelijk, allebij 600s (ok de ER6N is 650) en ga dan eens nadenken wat je leuker vind.

maar vooral veel proefritten maken!
Maar zoals hierboven al door iemand anders aangegeven, de ER6 is niet echt geschikt voor lange mensen. Ik ben zelf ca. 1,95 en kreeg na 1 min op een ER6 zitten al last van m'n benen, omdat m'n knieen in een onmogelijke hoek zaten..

Z750 vond ik zelf wel erg lekker zitten, maar ik wilde graag een 2 cilinder. Vooral vanwege de sound :9
Is uiteindelijk een SV650s geworden :)

Verwijderd

Ah dan is ie meteen klaar.
[Matchmaker] Throduss meet Tankiej, Tankiej meet Throduss. [/Matchmaker]

allebij even lang dus DM maar even lekker verder over welke motors het overweg waard zijn ;)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 89% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
364 km, 3 uur 46 min..
Sorry, ik sla over :(

iRacing Profiel

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://griffe2.phot-online.fr/gallery/277/53b20dca390af31d0f3a64e81d070632_2.jpg
Op de col 'd Izoard.

De col de la bonette staat bij mij nu met stip op 1. Schitterend wegdek richting de top, vooral om heel erg hard te gaan, en het uitzicht als je eenmaal boven bent...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tsetP.jpg

En nog het mooiste stukje alpen; Lago di Livigno
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IlmwZ.jpg

Helaas iets vroeger terug dan in de planning stond wegens dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VSIvD.jpg
Als je vizier bevriest weet je dat het koud is...

En om het af te leren:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6kc3z.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Daffie
Is dat op die 1-na laatste foto nou een Kawa Ninja ZX-6R 2003-2004?

• FitTiv
  • Laatst online: 07:27
Daffie schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:01:
Is dat op die 1-na laatste foto nou een Kawa Ninja ZX-6R 2003-2004?
Ja, maar wel de ''zwangere'' versie, met die tanktas achterop :o :9

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, zit op dat moment met T.net ergens. Jammer trouwens, lijkt me erg interessant om aan zoiets een keer mee te doen.

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30
Op de een of andere manier verwacht ik dan m'n onderhoudsmannetje zo'n APK er gewoon el cheapo bijfrommelt bij het regelmatige onderhoud. Blijft zinloos natuurlijk voor het primaire doel zijnde veiligheid (eigenlijk alleen maar om hobbygeklooi te frustreren).
dion_b schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:28:
[...]

Nope, zit op dat moment met T.net ergens. Jammer trouwens, lijkt me erg interessant om aan zoiets een keer mee te doen.
Wel met de motor toch? :)

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 96% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]

Verwijderd

Ik moet eerst nog zien wat zo'n apk plicht gaat opleveren. Je hebt er altijd malloten tussen gehad, en die kunnen zon keuring prima hebben, mensen die de eigen motorfiets onderhouden moeten zo door de keuring heen vliegen. Wat is dan het probleem? Dat dat stempeltje 25 euro (ofzo) moet kosten? Vind ik een protestrit wel wat overtrokken. Maak dan gewoon hard waarom je iets vind en kom met alternatieven. en "Ja maar 75% van motorrijders doen het netjes" is geen argument :)

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 116% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:02 ]

• Rukapul
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:45:
Ik moet eerst nog zien wat zo'n apk plicht gaat opleveren. Je hebt er altijd malloten tussen gehad, en die kunnen zon keuring prima hebben, mensen die de eigen motorfiets onderhouden moeten zo door de keuring heen vliegen. Wat is dan het probleem? Dat dat stempeltje 25 euro (ofzo) moet kosten? Vind ik een protestrit wel wat overtrokken. Maak dan gewoon hard waarom je iets vind en kom met alternatieven. en "Ja maar 75% van motorrijders doen het netjes" is geen argument :)
Effectiviteit is natuurlijk wel een argument. En als het van 75% naar 98% zou gaan (er is altijd een restgroep die er sowieso doorheen glipt door frauduleuze keurmeesters, tijdelijke fixes, etc.) dan zou er nog wat voor te zeggen zijn, maar als het van 95% naar 98% zou gaan dan vraag je je toch af waarom je zoiets op wilt tuigen.

Verwijderd

Nou, maar dat bedoel ik. Ik bedoel ik ben de laatste die geld voor niks uit wil geven, dus als het niet hoeft prima. van 95% naar 98% is best een goed argument, want die winst is te verwaarlozen. Kom daar dan mee ipv zo'n protestrit.

Die protestrit is heel leuk, maar het word wel heel erg anti euro zo, ook op die facebook pagina gaat het helemaal niet meer om de APK maar om hoe slecht de politici zijn.

En goed als het wet word, heeft iedereen er last van. En een dag vrij nemen voor een keuring, ik weet niet, je zet m gewoon sochtends om 6 uur voor de deur, en je komt hem 5 uur weer ophalen (lastig ja, onoverkomelijk nee)

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 92% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Voor België is het zoals DinX het zegt. Je moet er naartoe en dan wachten tot je aan de beurt bent. Hier worden de keuringen gedaan door onafhankelijke stations. Je voertuig daar achterlaten voor keuring helpt ook niet, want dan staat die 's avonds nog steeds op dezelfde plek. Wat ondertussen wel kan, en vroeger niet mogelijk was, is een afspraak maken voor een keuring zodat je niet zo lang moet aanschuiven.

Tot nu toe, als ik niet thuis was, stuurde ik altijd mijn vader met mijn wagen naar de keuring. Hij is op pensioen en doet zoiets wel graag, dus geen probleem. Maar specifiek daarvoor vrij nemen heb ik nog nooit gedaan, en was ik ook niet direct van plan. Met de motor zal het wel moeten, ben de enige hier die kan motorrijden.

@DinX: niet zo snel wezen met replyen joh! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Youk op 04-09-2012 15:23 ]

Volvo Classic Club Belgium

• Rukapul
Dat is in Belgie dan niet handig geregeld :+ De zaak die ik m'n onderhoud laat doen zit op 2.4km afstand en dat is dus prima te doen. Zeker als in huis er twee met een motorrijbewijs zijn. Zo'n keuring kan - mits er niks mis is, maar dat is natuurlijk het uitgangspunt! - ook nog wel op zaterdagochtend.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 95% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]

• Rukapul
Ik zou m'n onderhoudsman eens moeten vragen hoeveel onveilige motorwrakken hij tegenkomt. Ik kom ze in elk geval op het oog nauwelijks tegen en iedereen die ik ken laat gewoon jaarlijks onderhoud uitvoeren of onderhoud hem zelf op rigoreuze wijze.
DinX schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:28:
[...]

Deels is het wel beter dan in Nederland. De kans op gesjoemel is veel groter wanneer het keuringsstation ook de nodige herstellingen uitvoert. Erg makkelijk om dan te zeggen "dit moet hersteld worden"
Er zijn een aantal autorreparatiebedrijven die zo werken / werkten (quickfit was een bekend voorbeeld de dit geinstitutionaliseerd had).

Bij motorzaken kijk ik daar toch enigszins anders tegenaan aangezien de meeste motoreigenaren toch al regelmatig onderhoud laten plegen en de meeste zaken meer baat hebben bij een tevreden terugkerende klant dan een paar tientjes extra verdienen op de korte termijn.

• DECOY88
(overleden)
Rukapul schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:30:
Ik zou m'n onderhoudsman eens moeten vragen hoeveel onveilige motorwrakken hij tegenkomt. Ik kom ze in elk geval op het oog nauwelijks tegen en iedereen die ik ken laat gewoon jaarlijks onderhoud uitvoeren of onderhoud hem zelf op rigoreuze wijze.

[...]

Er zijn een aantal autorreparatiebedrijven die zo werken / werkten (quickfit was een bekend voorbeeld de dit geinstitutionaliseerd had).

Bij motorzaken kijk ik daar toch enigszins anders tegenaan aangezien de meeste motoreigenaren toch al regelmatig onderhoud laten plegen en de meeste zaken meer baat hebben bij een tevreden terugkerende klant dan een paar tientjes extra verdienen op de korte termijn.
dan moet je thuis als de apk uitvoeren en alles op foto/film vastleggen. dat als ze afkeuren op een lampje dat je kan laten zien dat ze het om de hoek nog allemaal deden _O-

oja en kwikfit keurt alleen af. je moet zelf het lampje wisselen en opnieuw aanbieden zodat ze evengoed de gangbare 40 euro vangen

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Pff, krijg net het proces-verbaal binnen per post (agent stond meteen kladblok te noteren, vandaar) staat er een boetebedrag op van €97... en dat is bij werkzaamheden correct als ik dat zo zie in het lijstje http://www.flitsers.nl/verkeersboetes bij 10km/h.

Alleen waren er geen werkzaamheden... even afwachten wat er op de acceptgiro staat binnenkort...

die €32 spoel ik liever zélf door de plee :P

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 04-09-2012 19:49 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
steveman schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:49:
Pff, krijg net het proces-verbaal binnen per post (agent stond meteen kladblok te noteren, vandaar) staat er een boetebedrag op van €97... en dat is bij werkzaamheden correct als ik dat zo zie in het lijstje http://www.flitsers.nl/verkeersboetes bij 10km/h.

Alleen waren er geen werkzaamheden... even afwachten wat er op de acceptgiro staat binnenkort...

die €32 spoel ik liever zélf door de plee :P
niet toevallig een tijdelijk bord of zoiets zinloos 8)7

als ze echt aan het werk zijn mag het gerust 30km/u zijn. maar als er geen hond loopt mag ik dan de normale snelheid rijden? :9~

in spanje moet je 130>110 km rijden. en dan kan je de wegwerkers een klap op hun helm geven als jeje hand uitsteekt. en hier moet je 70 rijden ook al is er in geen week iemand aan de gang geweest

:')

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 04-09-2012 20:32 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DECOY88 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 19:59:
[...]

niet toevallig een tijdelijk bord of zoiets zinloos 8)7

als ze echt aan het werk zijn mag het gerust 30km/u zijn. maar als er geen hond loopt mag ik dan de normale snelheid rijden? :9~

in spanje moet je 130>110 km rijden. en dan kan je de wegwerkers een klap op hun helm geven als jeje hand uitsteekt.

ze zijn daar alleen nogal van zwarte slaafjes en blanke opperhoofden :')
8)7

De tijd dat ik in Spanje vertoefde waren ze écht niet vriendelijk als je daar tijdens wegwerzaamheden een (grove) snelheidsovertreding beging.... Da's half jaren '90 geweest.

Sowieso "WIL" ik die laatste opmerking van je niet begrijpen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 20:03:
[...]

8)7

De tijd dat ik in Spanje vertoefde waren ze écht niet vriendelijk als je daar tijdens wegwerzaamheden een (grove) snelheidsovertreding beging.... Da's half jaren '90 geweest.

Sowieso "WIL" ik die laatste opmerking van je niet begrijpen.
dat is hetgeen wat ik vorigjaar opmerkte toen ik er was.

kon het moeilijk niet constateren :X

langs de nog aan te leggen a8 langs de noordkust

[ Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 04-09-2012 20:23 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 14:45:
* DinX gaat misschien. Is nu niet zo enorm ver voor mij. Zal vooral van het weer afhangen :+

Ga jij ROFLASTC ?
Jazeker! Ik ben er bij!

And it goes BRAAAAAPP!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Balen dat het alweer zo snel donker word. Als ik na het werk nog even een stuk wil rijden moet ik wel erg snel weg om nog een uurtje te kunnen rijden. In het donker over de Posbank of dijk vind ik ook niet echt een optie.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ik ben een keer een uil tegengekomen op de Waalbanddijk _O-

Toen toch maar de grote weg terug naar huys genomen. Maar het wás inderdaad best lekker om na het werk nog even een stuk te gaan rijden. Wel oppassen met die laagstaande zon, maar die had ik dan steeds gelukkig zelf in m'n snuit.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Protest is nooit overtrokken aangezien men het toch wel wet maakt als er geen weerwoord op is. Dat iets een kleine moeite is, is geen argument. Het dient vooral de bedrijven dat ze weer cash verdienen en jij en ik sjokken weer naar de volgende kleine last door. Je kan je na elk weekend melden bij een DNA paal @ politie bureau; Ff checken of jij erbij was op zaterdag. Kleine moeite?

met motorfietsen kan men in NL tot max 0,2% komen als het gaat om ongelukken door slecht onderhoud. Daarbij gaat het APK argument vooral om de veiligheid op de weg en dat zit dus wel goed met motoren.

Een APK kijkt naar remmen, banden en nog wat basics. Klopt dat niet bij een motor dan rijdt de motor uberhaupt niet.

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En verlichting, wat in UK bijna belangrijkste deel is van de MOT voor motoren.

Wat me irriteert is vooral de transparante manier waarom belangengroepen doen alsof ze het beste voorhebben met de veiligheid maar eigenlijk gewoon meer willen verkopen - de garagebranche wil lekker kunnen sleutelen op onze kosten, de motorbouwers willen dat oud meuk afgekeurd wordt waardoor mensen sneller nieuw (moeten) kopen.

Sowieso zou ik moreel ook de hele obsessie met veiligheid en ongevalscijfers in twijfel willen trekken. Motorrijders zijn erg kwetsbaar. Keerzijde is dat de kans dat je een ander wat aandoet vele malen kleiner is dan de kans dat je jezelf tegen een boom rijdt of je onder een auto terechtkomt door zijn oogkleppen. Als je desondanks ervoor kiest om op een gammele motor op pad te gaan zonder helm, op slippers en in een hawaii-rok, dan verklaar ik je stupide en levensmoe, maar vooral de passieve veiligheidzaken zou ik puur eigen verantwoordelijkheid willen noemen. Maar goed, daar ben ik vrij radikaal in, ik ben ook tegen het verplicht stellen van autogordels. Zelf draag ik ze altijd (net zoals helm en beschermende kledij op de motor), maar dat doe ik niet omdat het verplicht is.

Mensen zouden tegen elkaar beschermd moeten worden (lichten, remmen), niet tegen zichzelf (helm, pak, laarzen).
/offtopic bijna-libertarische rant

Oslik blyat! Oslik!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:34

timovd

Voorsprong door techniek

Vandaag mijn eerste (proef)rijles gehad. Ik heb nog kleding van de rijschool geleend, maar ik wil zelf in ieder geval (hand)schoenen aanschaffen. Is Motozoom in Utrecht goed qua prijs? Waar moet ik op letten bij schoenen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Autogordels verplicht stellen is gewoon heel erg praktisch.

Met autogordel: flinke aanrijding: gewonden een ambulance in werpen.
Zónder autogordel: doden en eventuele ledematen bij elkaar rapen in een flink gebied.

Laatste scenario is beduidend irritanter voor de medeweggebruiker, ook is de kans veel groter dat we een belastingbetaler kwijtraken.

"Ja maar, begravenisondernemers moeten ook eten!"

Ja hallo, laat ze maar wat geduld hebben ;)
timovd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:15:
Vandaag mijn eerste (proef)rijles gehad. Ik heb nog kleding van de rijschool geleend, maar ik wil zelf in ieder geval (hand)schoenen aanschaffen. Is Motozoom in Utrecht goed qua prijs? Waar moet ik op letten bij schoenen?
Handschoenen: dik genoeg, niet knellen met gesloten hand (om het handvat zeg maar) goed aansluiten en ook de pols beschermen.

Schoenen Laarzen, kun je heel ver in gaan, sowieso de enkel bedekken. En dan kun je helemaal doorgaan tot dure Sidi's (en co) die ook nog voorkomen dat je enkel te ver draait bij een crash.

Aangezien lessen ook in de regen doorgaan, is iets met waterdichtheid wellicht handig (stop vooral je regenbroek niet bij je laarzen in)

[ Voor 47% gewijzigd door steveman op 04-09-2012 22:18 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
timovd schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:15:
Motozoom is prima, ik ga meestal naar de winkel in Amsterdam. En ja handschoenen, zolang je geen idioot grote tengels hebt, koop gewoon handschoenen die lekker zitten. Grijp ook een keer zo'n stuurtje vast, en kijk of ze lekker zitten als je het stuur vast hebt! In die houding gebruik je ze ook het meeste :) niet dat ze knellen bij je knokkels ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Widow op 04-09-2012 22:24 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Alternatieven hoeven we niet mee te komen als er geen probleem is. Als het nou ergens om ging, zou ik er helemaal vóór zijn. Maar er zijn geen cijfers die aantonen dat er überhaupt een probleem is, of dat het aantal onderhoud gerelateerd ongevallen of geconstateerde ernstige gebreken stijgt.

Wat zou ik voor alternatief moeten aandragen? Ik zou het werkelijk niet weten.

En het gaat nooit €25 kosten. Je kunt nl niet bij elke motor zo snel alles goed zien. Dus zal bv bij mijn motor eerst wat tupperware moeten worden verwijderd. En als het wél een hele snelle controle is van banden, remmen en verlichting, kunnen ze ook wat vaker een algemene verkeerscontrole uitvoeren. Ik ben nl maar één keer staande gehouden met de motor en dat was toen ik dat bankstel 2 weken had (vanwege de politiestrepen). Als er een probleem is met verkeersveiligheid, laten ze dan, analoog aan de caravancontrole fuiken opzetten. Daar heb je veel meer aan.

Maar ik ben bang dat het om meer gaat dan alleen banden, remmen en verlichting. Als ze, net als in Duitsland, de industrie willen beschermen (want dat is deze maatregel) gaan ze kijken of ik 'illegale' ventieldopjes heb zonder toelatingscertificaat. Zo'n controle is wat ingrijpender dan alleen even de globale staat van de motorfiets nakijken. Wat ik zelf dan ook nog een probleem vind is dat ik dan gedwongen wordt om naar een dealer te gaan en deze waarschijnlijk dik moet betalen voor de controle. Ik doe geen onderhoud bij een dealer (ga ik nooit doen ook) dus mij gaat het meer kosten dan die €25. Eerder €100, want ze zijn zó een uurtje zoet met alles. En dat vertik ik. Dan verkoop ik de boel wel en kap met motorrijden. En dat is geen bluf. Ik ga niet betalen voor iets onzinnigs. Als meer mensen dat doen, heeft de industrie zijn zin...dan gaan er nog meer motordealers op de fles.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 04-09-2012 23:00 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 90% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DinX schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:02:
[...]

Meeten zal wat moeilijk zijn tussen x000 motoren :p
True that :/

Ik kan je mn mobiel wel DM-en

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 05-09-2012 00:04 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/wkoelemeijer/IMAG0238.jpg
Ondertussen alweer een kleine 4000km verder, maar voorlopig gaat ie nog lekker :+

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:09
steveman schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 22:15:
"Ja maar, begravenisondernemers moeten ook eten!"
Die hebben het met de komende vergrijzing druk genoeg.

Entropy isn't what it used to be

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 79% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met zoveel km ga ik er van uit dat je veel snelweg rijdt. Rij je je banden dan niet ontzettend vierkant? Rijdt dat dan nog wel lekker?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DinX

DinX

Motormuis

weg dan maar

[ Voor 145% gewijzigd door DinX op 17-09-2012 14:01 ]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 21:49:

met motorfietsen kan men in NL tot max 0,2% komen als het gaat om ongelukken door slecht onderhoud. Daarbij gaat het APK argument vooral om de veiligheid op de weg en dat zit dus wel goed met motoren.

Een APK kijkt naar remmen, banden en nog wat basics. Klopt dat niet bij een motor dan rijdt de motor uberhaupt niet.
Dat qua ongelukken kan wel kloppen, maar er zijn VEEL motoren met achterstallig onderhoud en die echt niet meer veilig zijn om er mee te rijden. Remmerij die staal op staal zit, of schijven echt ver onder het minimum zitten, kettingen die compleet vastgerot zijn.

Het bizare hiervan is, dat het meestal de doorrijders zijn (nofi aan de mensen hier hoor!). of de mensen met oude brikken die eigenlijk geen geld hebben om motor te rijden.

No signature required.

• DarkChylde
  • Laatst online: 09-01 18:02
Ik heb me altijd verbaasd dat er geen apk tegenhanger voor motoren is.
Als het op een normale manier gebeurt zie ik geen bezwaar.
Voor de belgen klinkt het wel erg onhandig..

ik ga dit weekend waarschijnlijk de bob kopen en de bandit inruilen.
Mocht iemand nog interesse hebben in 2005 bandiet 650s, hij mag voor tweakers weg voor de inruilprijs.
DM me als je interesse hebt.

• Daffie
Ik vroeg mij laatst af...

Ik moet 20 september op voor AVD. Stel ik haal 'm, en vraag diezelfde dag nog m'n rijbewijs aan. Ik wacht braaf af, en op een dag krijg ik een afhaalbrief. Ik pak de motor en rij naar het gemeentehuis om m'n rijbewijs op te halen. Onderweg wordt ik staande gehouden door de pliesie.

Ben ik dan:
1) niet strafbaar (lijkt me sterk)
2) alleen strafbaar voor het feit dat ik mijn rijbewijs niet kan aantonen
3) strafbaar voor het feit dat ik niet in het bezit ben van een rijbewijs?

Met andere woorden, wanneer wordt geregistreerd dat je 'in het bezit bent van' een rijbewijs? Is dat zodra je je AVD hebt gehaald, als je hem aanvraagt, als hij klaar ligt, of pas wanneer je hem daadwerkelijk hebt opgehaald?

[ Voor 17% gewijzigd door Daffie op 05-09-2012 09:53 ]

• Rukapul
4) dom om voor zoiets knulligs het risico te nemen -> yup :)

• Daffie
Rukapul schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:53:
4) dom om voor zoiets knulligs het risico te nemen -> yup :)
Ik vroeg het mij gewoon af. Optie 4 bestaat niet.

• Rukapul
Fair enough ;) Ik voeg dan even een overweging toe: het is mogelijk om op eigen verzoek bepaalde categorien op een niet rijbewijs niet meer te vermelden (denk aan een vrachtwagenrijbewijs welke als je ouder wordt eerder een keuringsgrens kent).
Pagina: 1 ... 398 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.