Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 354 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.045 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisae schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:38:
[afbeelding]
Alles er af om de nieuwe ketting er op te leggen, behalve de laatste 2 bouten van de achterbrug. Geen beweging in te krijgen :( :( :(
Kun je die dingen niet ponsen? Of ga je gelijk de tandwielen vervangen?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:02
Daffie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:23:
Ik heb inmiddels 11 lessen achter de rug, vind het wel eens tijd worden voor AVB. Mijn instructeur is nog niet helemaal overtuigd dat ik de langzame oefeningen goed beheers (enigszins terecht misschien), maar het begint te vervelen haha :S. Maargoed, die conclusie trok hij uit het feit dat het de laatste les niet zo goed ging, maar dat kwam omdat ik ineens op een totaal andere motor moest lessen (de motor waar ik normaal op zit was in de prak gereden een les voor de mijne). Normaal zit ik op een Honda CB 600...geloof ik, maar nu was het veel meer een race model dan een naked model. Ik hing echt op de motor in plaats van dat ik er recht op zat.

Met als gevolg dat de snelle oefeningen nog wel OK gingen, maar de langzame dus een stuk minder omdat ik weer even opnieuw moest zoeken naar hoe ik mijn lichaam moet plaatsen op deze motor. Daarnaast had deze motor achter ook een schijfrem i.p.v. een trommelrem wat mijn 'normale' lesmotor wel had, met als gevolg dat je de voetrem maar aan hoeft te KIJKEN en hij remt al. Dus tijdens de rem oefeningen constant blokkerend achterwiel en tijdens de langzame oefeningen wilde de motor nogal eens sputteren omdat ik de voetrem te hard indrukte.

Zaterdag weer een dubbele les, dan zit ik op 13 lessen, hopelijk kort daarna eens AVB inplannen.
Dan is je 'normale' lesmotor geen CBF600 kan ik je vertellen, die heeft wel een schijfrem. De CBF500 ook. Zelfs mijn vorige motor, GS500 uit '90, had een schijfrem achter. Op wat voor prehistorisch model heb jij rijles :o

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Geen idee, maar er zit geen schijf achter. Wel een trommel. Het enige wat ik zeker weet is dat het een Honda is. En ik geloof iets met CB, hehe :P

Zal de volgende keer eens precies kijken wat het model is.

https://freight.associates

• Tankiej
Een CB650 misschien? Die heeft wel een trommelrem als ik plaatjes op Google bekijk :o

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:42:
[...]
En met een lucht sleutel?
Wil ook niet.
MikeyMan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:54:
[...]
Kun je die dingen niet ponsen? Of ga je gelijk de tandwielen vervangen?
Met de achterbrug er uit kan ik een keer alles echt goed schoon maken. Ponsen blijft nu over als enige mogelijkheid.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Daffie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:23:
Ik heb inmiddels 11 lessen achter de rug, vind het wel eens tijd worden voor AVB. Mijn instructeur is nog niet helemaal overtuigd dat ik de langzame oefeningen goed beheers (enigszins terecht misschien), maar het begint te vervelen haha :S. Maargoed, die conclusie trok hij uit het feit dat het de laatste les niet zo goed ging, maar dat kwam omdat ik ineens op een totaal andere motor moest lessen (de motor waar ik normaal op zit was in de prak gereden een les voor de mijne). Normaal zit ik op een Honda CB 600...geloof ik, maar nu was het veel meer een race model dan een naked model. Ik hing echt op de motor in plaats van dat ik er recht op zat.

Met als gevolg dat de snelle oefeningen nog wel OK gingen, maar de langzame dus een stuk minder omdat ik weer even opnieuw moest zoeken naar hoe ik mijn lichaam moet plaatsen op deze motor. Daarnaast had deze motor achter ook een schijfrem i.p.v. een trommelrem wat mijn 'normale' lesmotor wel had, met als gevolg dat je de voetrem maar aan hoeft te KIJKEN en hij remt al. Dus tijdens de rem oefeningen constant blokkerend achterwiel en tijdens de langzame oefeningen wilde de motor nogal eens sputteren omdat ik de voetrem te hard indrukte.

Zaterdag weer een dubbele les, dan zit ik op 13 lessen, hopelijk kort daarna eens AVB inplannen.
Laat me raden, je hebt zelf gebruik gemaakt van de Groupon? Peter is niet gek en laat je net zo lang doorlessen tot hij zijn investering heeft terugverdiend. Groupon pakt namelijk tot ongeveer 70% van de omzet, maar laten we er in dit voorbeeld even van uit gaan dat de verdeling 50/50 is. De 400 euro die jij hebt betaald, daarvan gaat ongeveer 200 euro naar Peter en 200 euro naar onze vrienden van Groupon.

Peter zou normaal 830 omzet hebben op het pakket, maar pakt nu maar 200 euro.
Examens:
Kosten AVD € 109,35
Kosten AVB € 46,70
Eigen verklaring:€ 23,40
Uurloon instructeur examens + voorrijden (totaal 2,5 uur): € 100

totaal: € 280

Hij staat op dit moment dus al 80 euro in de min.
Dan heb je ook nog 12 uur les a 40 per uur: = 480

Totaal € 560 euro in de min en dan neem ik brandstof nog niet mee in de berekening.

Neem maar van mij aan dat je nog even blijft lessen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gisae schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Wil ook niet.

[...]

Met de achterbrug er uit kan ik een keer alles echt goed schoon maken. Ponsen blijft nu over als enige mogelijkheid.
En met een gasbrander? Even de bouten (flink!) verhitten....

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 01:53:
F*ck!!!

vanmorgen theorie gehad.. 1 foutje te veel helaas.. binnenkort opnieuw proberen maar :(

weet ook welke fouten ik heb gemaakt dat maakt het dan wel weer leer baar. Was ff vergetn blauw bord met een auto is een autoweg.. max snelheid is 100.. ik in het examen 80 schrijven :S stom stommer stomst zeg maar.. als ik die niethad gemaakt was ik geslaagd.. andere was een voorangs kruispunt..

Voorang geven aan voetgangers die rechtdoor gingen, motor ging rechts... Wie mag eerst.. ik antwoorde motor dan voetgangers!! uuhhh volgens mij fout!! nou ja.. nog eens de boeken in duiken dan over paar weekjes weer proberen!!
Als je het mij vraagt heb je 7 fouten teveel gemaakt... Ik wil hier geen moraalridder uithangen, maar de theorie is tochwel het simpelste deel van het rijden. Een foutje kan altijd, maar klagen dat je op 1 fout gezakt bent is kolder, je mag nl al 12% fout hebben en je presteert het om het nog slechter te doen.

Wat mij betreft mogen ze ook invoeren dat je na de 2e keer examen gewoon 1 jaar geen examen mag doen. Dat spoort mensen aan om toch eens te kijken wat er nou voor regeltjes gelden. Als je eenmaal je rijbewijs hebt laat je toch eea varen (bijv. toch even ergens parkeren waar het niet mag), maar voorrang is van levensbelang en dat weten sommige koekenbakkers na 30 jaar nog niet. Met de houding in je post schaar ik je gewoon tussen die droeftoeters.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

fredkroket schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:21:
[...]

Als je het mij vraagt heb je 7 fouten teveel gemaakt... Ik wil hier geen moraalridder uithangen, maar de theorie is tochwel het simpelste deel van het rijden. Een foutje kan altijd, maar klagen dat je op 1 fout gezakt bent is kolder, je mag nl al 12% fout hebben en je presteert het om het nog slechter te doen.

Wat mij betreft mogen ze ook invoeren dat je na de 2e keer examen gewoon 1 jaar geen examen mag doen. Dat spoort mensen aan om toch eens te kijken wat er nou voor regeltjes gelden. Als je eenmaal je rijbewijs hebt laat je toch eea varen (bijv. toch even ergens parkeren waar het niet mag), maar voorrang is van levensbelang en dat weten sommige koekenbakkers na 30 jaar nog niet. Met de houding in je post schaar ik je gewoon tussen die droeftoeters.
Moet hier wel op aanmerken dat de huidige manier van het geven van de uitslag niet echt helpt.
Ze vertellen niet wat je fout hebt gedaan, en je kunt er dus ook niet van leren...

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
Een van de vragen op mijn examen vorig jaar ging over zo'n bord dat waarschuwt dat je een spoortwegovergang nadert, met 3 van die diagonale strepen erop. Ah mooi, 3 x 80 = 240m zou je zeggen, maar nee...

Vraag: aan welke kant van de weg staat dit bord?
A: links
B: rechts

Ik heb gegokt en ik weet echt niet meer wat ik had ingevuld... nu zou ik het ook niet weten en bovendien snap ik niet waarom ik dat zou moeten weten. 8)7

For the record, ik had 0 fout, dus had 'm goed gegokt :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik zou zeggen aan beide kanten.

20*350ZO45°

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:17

steveman

Comfortabel ten onder

Idd, er zitten echt wel debiele irrelevante vragen tussen.

Maar goed, zaken als een max. snelheid zou je toch wel mogen weten...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• newbreed
MikeyMan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:27:
[...]

Moet hier wel op aanmerken dat de huidige manier van het geven van de uitslag niet echt helpt.
Ze vertellen niet wat je fout hebt gedaan, en je kunt er dus ook niet van leren...
Jawel, op het lijstje staat precies in welke categorie je de fouten gemaakt hebt.

Ik ben het gedeeltelijk eens met fredkroket (die naam _O- ),Het is het allemaal echt niet zo ingewikkeld. Een enkele vraag is volslagen kolder, maar geslaagd met 12% incorrect beantwoord lijkt mij toch wel voldoende marge, ook als je iets minder goed leert, of faalangst hebt.

Volgende keer gewoon goed leren, maar dat gaf je zelf ook al aan.

In algemene zin, dus ik doel nu niet op iemand persoonlijk; hoop ik dat als je persé een rijbewijs wilt, maar niet capabel genoeg bent om te participeren in het verkeer: Ga dan aub voor het motorrijbewijs. Deze stumpers worden vanzelf wel uitgefilterd.

• Daffie
  • Laatst online: 13-01 10:25
newbreed schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:52:
[...]

Laat me raden, je hebt zelf gebruik gemaakt van de Groupon? Peter is niet gek en laat je net zo lang doorlessen tot hij zijn investering heeft terugverdiend. Groupon pakt namelijk tot ongeveer 70% van de omzet, maar laten we er in dit voorbeeld even van uit gaan dat de verdeling 50/50 is. De 400 euro die jij hebt betaald, daarvan gaat ongeveer 200 euro naar Peter en 200 euro naar onze vrienden van Groupon.

Examens:
Kosten AVD € 109,35
Kosten AVB € 46,70

Totaal € 560 euro in de min en dan neem ik brandstof nog niet mee in de berekening.

Klopt, ik heb zelf dat topic aangemaakt dus ik zit daar inderdaad via Groupon :).
En ik ben het met je eens dat dit voor hem alles behalve winstgevend is, maar ik ben zelf ook niet gek. Aanstaande zaterdag heb ik mijn 12e en 13e les, dus moet ik voor het eerst gaan betalen buiten het Groupon pakket om (12 lessen zaten in 't pakket). Ik ben best bereid om nog enkele lessen te nemen alvorens een AVB examen in te (laten) plannen, want ik gaf al toe dat er nog wel wat verbeterpuntjes zijn.

Maar als ik dadelijk, zeg, 5 lessen verder ben en al die 5 lessen gaat alles gewoon constant 100% perfect dan ga ik ook niet als een kip zonder kop blijven betalen voor lessen alleen omdat zij (de rijschool) vinden dat ik 'nog niet toe ben aan AVB examen' (oftewel, dat ik nog niet winstgevend genoeg ben geweest voor ze). Dan ga ik ze er wel mee confronteren en als het nodig is naar een andere rijschool.

Ik snap dat ze niet bakken met geld willen verliezen aan zo'n Groupon actie, maar aan de andere kant is het ook gewoon niet juist als ze die € 560 (even uit jouw rekenvoorbeeld) willen terugverdienen door mij 14+ lessen extra te laten nemen buiten dat pakket om, los van of dat nodig is of niet. Daarnaast is het ook hun keuze geweest om die actie in eerste instantie op te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Daffie op 23-05-2012 13:08 ]

https://freight.associates

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

newbreed schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:59:
[...]

Jawel, op het lijstje staat precies in welke categorie je de fouten gemaakt hebt.

Ik ben het gedeeltelijk eens met fredkroket (die naam _O- ),Het is het allemaal echt niet zo ingewikkeld. Een enkele vraag is volslagen kolder, maar geslaagd met 12% incorrect beantwoord lijkt mij toch wel voldoende marge, ook als je iets minder goed leert, of faalangst hebt.

Volgende keer gewoon goed leren, maar dat gaf je zelf ook al aan.

In algemene zin, dus ik doel nu niet op iemand persoonlijk; hoop ik dat als je persé een rijbewijs wilt, maar niet capabel genoeg bent om te participeren in het verkeer: Ga dan aub voor het motorrijbewijs. Deze stumpers worden vanzelf wel uitgefilterd.
Ja, de categorie, daar schiet je nog weinig mee op...
Ik had één fout, maar had graag geweten welke.

• newbreed
Daffie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:07:
[...]

Klopt, ik heb zelf dat topic aangemaakt dus ik zit daar inderdaad via Groupon :).
En ik ben het met je eens dat dit voor hem alles behalve winstgevend is, maar ik ben zelf ook niet gek. Aanstaande zaterdag heb ik mijn 12e en 13e les, dus moet ik voor het eerst gaan betalen buiten het Groupon pakket om (12 lessen zaten in 't pakket). Ik ben best bereid om nog enkele lessen te nemen alvorens een AVB examen in te (laten) plannen, want ik gaf al toe dat er nog wel wat verbeterpuntjes zijn.

Maar als ik dadelijk, zeg, 5 lessen verder ben en al die 5 lessen gaat alles gewoon constant 100% perfect dan ga ik ook niet als een kip zonder kop blijven betalen voor lessen alleen omdat zij (de rijschool) vinden dat ik 'nog niet toe ben aan AVB examen' (oftewel, dat ik nog niet winstgevend genoeg ben geweest voor ze). Dan ga ik ze er wel mee confronteren en als het nodig is naar een andere rijschool.

Ik snap dat ze niet bakken met geld willen verliezen aan zo'n Groupon actie, maar aan de andere kant is het ook gewoon niet juist als ze die € 560 (even uit jouw rekenvoorbeeld) willen terugverdienen door mij 14+ lessen extra te laten nemen buiten dat pakket om, los van of dat nodig is of niet. Daarnaast is het ook hun keuze geweest om die actie in eerste instantie op te zetten.
Het is goed dat je kritisch bent.
Ik wilde in mijn rekenvoorbeeld even onderstrepen dat de rijschool in iedergeval een gedeelte van zijn verloren marge zal proberen terug te verdienen.
Ik heb zelf ook via een groupon deal gelest. Ik heb dus ook een aantal lesjes extra gereden ten opzichte van iemand die regulier bij deze rijschool terecht kwam. Dat wil niet zeggen dat het weggegooid geld is geweest. Maar de laatste 6 uur heb ik toch een beetje rondjes gereden om rondjes te rijden. De instructeur wilde voor het AVD examen ook opeens allerlei kosten in rekening gaan brengen, zoals:
de huur van de motor (tegen een belachelijk tarief)
een dubbel uurtarief,
een hogere prijs voor de eigen verklaring,
etc.
Hij had als argument dat deze tarieven altijd hoger zijn bij een examen. Ik heb hem vervolgens even gewezen op de geadverteerde groupon actie waarin stond: Incl examens. Dat hij daar allemaal uitzonderingen op bedacht had, dat was zijn probleem.

Wees dus op je hoede, want veel ondernemers krijgen verschrikkelijke spijt van hun groupon aanbiedingen.
1. ze krijgen vaak meer aanmeldingen dan ze aankunnen
2. ze onderschatten de werkelijke marges
3. groupon wacht ontzettend lang met het afstaan van de ontvangen gelden.
4. groupon behoudt het recht om de aanbieding meerdere malen te plaatsen.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

MikeyMan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:13:
[...]

Ja, de categorie, daar schiet je nog weinig mee op...
Ik had één fout, maar had graag geweten welke.
Dat doen ze expres. Zo leer je geen antwoorden, want zo ontzettend veel verschillende vragen zijn er volgens mij ook niet. Ik had voor mijn auto theorie zo'n oefen cd. Ik heb volgens mij op mijn theorie examen maar 5 andere vragen gehad, die ik nog nooit gezien had :P

No signature required.

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:39
Baldertt schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:41:
Een van de vragen op mijn examen vorig jaar ging over zo'n bord dat waarschuwt dat je een spoortwegovergang nadert, met 3 van die diagonale strepen erop. Ah mooi, 3 x 80 = 240m zou je zeggen, maar nee...

Ik heb gegokt en ik weet echt niet meer wat ik had ingevuld... nu zou ik het ook niet weten en bovendien snap ik niet waarom ik dat zou moeten weten. 8)7

De vraag staat niet in de boeken, maar ik heb hem ook gehad.
Toevallig gezien in dit topic.

De oplossing is simpel: De kant waar de streep hoog is, is de kant waar het bord staat.
\ is links.
/ is rechts.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Versteegrob schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:02:
Zijn hier wel is mensen gevallen tijdens het lessen?
Nee, nog nooit gehad, zo snel valt een motor nou ook weer niet.
-tom-562 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:42:
Paar nachtjes in GOEDE kruipolie laten weken.
Ohjah, nooit gevallen met rijlessen. Wel m'n oude motor 2x om laten donderen toen ik stoer een halve draai wilde maken met 1 km/h, alletwee de keren gebeurd toen er een groepje vrienden stond te kijken :'( :P
Kruipolie werkt inderdaad goed :) Wat je verder nog kan proberen is WD-40 of diesel, maar ik zou voor kruipolie gaan wanneer je dat hebt liggen. Er even met de kop van de hamer opslaan wil soms ook nog wel eens werken.
fredkroket schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:21:
[...]

Mee eens, 7 fouten is echt teveel, je mag er al 6 fout hebben wat al enorm veel is, 2 moet meer dan genoeg zijn. Ik had met auto 1 fout en moet motor 0 fouten, maar sommige vragen van theorie zijn gewoon dubbelop, bijvoorbeeld "Mag je hier inhalen?". Ja, het mag in principe wel, maar verstandig zal het wel niet zijn volgens het CBR, dus dan kan je beter maar "Nee" antwoorden. Veel vragen worden niet duidelijk genoeg gesteld, maar als je wat oefenvragen doet kom je daar snel genoeg achter wat je wél moet antwoorden :+

Een maximum aantal examens per jaar ben ik overigens absoluut geen voorstander van, zowel auto theorie als motor theorie heb ik één keer doorgenomen in een middag en wat voorbeeldvragen van wat CDs gedaan, het stelt blijkbaar zo weinig voor dat men niet eens de moeite neemt om het te leren (het meeste wist ik sowieso al wel, aangezien 90% van het boekje gewoon logisch is of reeds bekend moeten zijn wanneer je zelfs al alleen maar fietst :X). Mocht je door zenuwen of wat dan ook gewoon het niet kunnen halen moet je het gewoon overnieuw kunnen doen, spekt de kas van de CBR weer wat :+
ozziestroker1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:32:
[...]

De oplossing is simpel: De kant waar de streep hoog is, is de kant waar het bord staat.
\ is links.
/ is rechts.
Die had ik inderdaad ook, gewoon even nagedacht hoe zo'n bord er uitziet bij een spoorwegovergang en dat ingevuld. Stond ook niet echt in mijn theorieboek zo nadrukkelijk uitgelegd, maar het is wel logisch.

[ Voor 8% gewijzigd door Phyxion op 23-05-2012 13:42 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

En dan krijg je soms ook nog vragen met een foto van een motor en de vraag:

"Welke aandtijving vergt het minste onderhoud?"

A: Ketting
B: Cardan

Ik heb nog nooit zoveel mensen in een zaal van 50 man zo bescheten zien kijken.

20*350ZO45°

• newbreed
Richard schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:44:

Haha, ja die kreeg ik ook. Een golf van verbijstering door de gehele zaal.
En toch staat het genoteerd in je theorieboek. Daarnaast ben ik van mening, dat als je motor gaat rijden dat je ook niet gespeend dient te zijn van enige interesse in het materiaal, (tenzij je motorscooter gaat rijden, maar daar zouden ze eigenlijk een apart rijbewijs voor moeten maken).

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
newbreed schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:51:
[...]

(tenzij je motorscooter gaat rijden, maar daar zouden ze eigenlijk een apart rijbewijs voor moeten maken).
Daar bestaat rijbewijs "A-automaat" voor.

Verder kan een cardan meer onderhoud vergen dan een ketting, dat is afhankelijk van de situatie.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:57:
[...]

Verder kan een cardan meer onderhoud vergen dan een ketting, dat is afhankelijk van de situatie.
1 x om de x0.000km nieuwe cardanolie erin doen ? :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

[...]

En toch staat het genoteerd in je theorieboek.
Yep, helemaal achterin je boek bij de algemene dingen.
Daar waar ook staat dat je voor het rijden op een zware (+25KW machine) moet afrijden op minimaal een 35KW (om te voorkomen dat een 24,5 licht is en een 25,5 zwaar.

Kreeg het ergens in een proefvraag:
Je rijdt af op een zware motorfiets. Hoeveel KW moet deze minimaal bedragen. En ik voerde natuurlijk klakkeloos 25 in. Was best verontwaardigd, maar uiteindelijk logisch.

20*350ZO45°

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

M3rcury schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:28:
[...]

Dat doen ze expres. Zo leer je geen antwoorden, want zo ontzettend veel verschillende vragen zijn er volgens mij ook niet. Ik had voor mijn auto theorie zo'n oefen cd. Ik heb volgens mij op mijn theorie examen maar 5 andere vragen gehad, die ik nog nooit gezien had :P
Snap ik wel, maar dan verbaast het mij niet dat je steeds meer fouten gaat maken, aangezien je overal aan kunt gaan twijfelen...

• Verwijderd
  • Niet online
DinX schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:59:
[...]

1 x om de x0.000km nieuwe cardanolie erin doen ? :)
Een cardan reviseren is toch wat meer arbeidsintensiever dan een kettingset vervangen.

Per kilometer zal een ketting echter minder onderhoud vergen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:57:
[...]

Dat is geen "rijbewijs" maar een "normaal" A rijbewijs met een aanvulling. Deze mensen die dat hebben hebben ook gewoon een "normale" theorie gehaald ;)

20*350ZO45°

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Richard schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:44:

Een ketting in een oliekast kan nog best een winnen van een cardan :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Verwijderd
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:03:
[...]

Een ketting in een oliekast kan nog best een winnen van een cardan :+
De ketting invetten valt naar mijn mening niet onder onderhoud. Dat is hetzelfde als zeggen dat je banden oppompen, de tank met benzine vullen, olie bijvullen of de motor wassen als onderhoud telt.

• Tankiej
Baldertt schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 12:41:

Die had ik ook vorig jaar, meest achterlijke vraag ooit :')
Ik vraag me werkelijk af wat je ermee opschiet als je dit weet. Is het dan zo: Oh, de strepen wijzen de andere kant op, dan rijd ik nu vast in de berm 8)7 ?
[...]

En toch staat het genoteerd in je theorieboek. Daarnaast ben ik van mening, dat als je motor gaat rijden dat je ook niet gespeend dient te zijn van enige interesse in het materiaal, (tenzij je motorscooter gaat rijden, maar daar zouden ze eigenlijk een apart rijbewijs voor moeten maken).
Niet in mijn theorieboek, dat hele bord stond er niet eens in. Ik wist wel de afstanden nog wel van auto theorie, dus dat was geen probleem. Maar dit was wel de laatste vraag die ik hierover had verwacht :')
ozziestroker1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:32:
[...]

\ is links.
/ is rechts.
Of: De strepen 'wijzen' naar het asfalt :)

Trouwens, ik heb dit toen ik deze vraag had gehad vorig jaar ook overal op de fora (Tweakers, FOK!, Motor-forum) gespamd wat een onzin deze vraag wel niet was. Maar daar reageerde niemand dat hij/zij deze vraag ooit gezien heeft. En nu opeens een aantal achter elkaar :o

We zaten toch niet toevallig allemaal bij hetzelfde theorie examen? :+

Ik zat in Groningen, 12 april 2011 (volgens mij, kan ook 10 of 11 april zijn)

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tankiej schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:22:
[...]

Ik vraag me werkelijk af wat je ermee opschiet als je dit weet. Is het dan zo: Oh, de strepen wijzen de andere kant op, dan rijd ik nu vast in de berm 8)7 ?
Och; ik had bij de oefenvragen de vraag:

Er komt zwarte rook uit de uitlaat wat doe je:
a. Oliepeil controleren
b. Koelvloeistof controleren
c. Uitlaat laten repareren

Logischerwijs was het antwoord C... :X

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:01:
[...]

Een cardan reviseren is toch wat meer arbeidsintensiever dan een kettingset vervangen.

Per kilometer zal een ketting echter minder onderhoud vergen.
Nooit moeten doen op 110.000km FJR1300 :)

• Baldertt
  • Laatst online: 21-11-2023
[...]
[...]
Of: De strepen 'wijzen' naar het asfalt :)
Volgens mij had ik beredeneerd dat visueel \ / afremmender werkt dan / \ (de laatste lijkt een beetje op het bord van de snelweg) .. ofzo. Maar misschien is het inderdaad bedoeld om je te waarschuwen wanneer je per ongeluk in de berm aan het rijden bent 8)

Leiden, weet niet meer precies wanneer, volgens mij in maart, 2011

• Tankiej
MikeyMan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:26:
[...]

a. Oliepeil controleren

:')

Werd er ook nog aangegeven of de motor liep of niet op dat moment? :+

• newbreed
Richard schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:02:
[...]

Dat is geen "rijbewijs" maar een "normaal" A rijbewijs met een aanvulling. Deze mensen die dat hebben hebben ook gewoon een "normale" theorie gehaald ;)
Als je meer dan 6 fout hebt mag je wel op een motorscooter rijden, omdat ze dan weten dat er sowieso iets mis met je is.

[ Voor 18% gewijzigd door newbreed op 23-05-2012 14:40 ]

• Tankiej
Baldertt schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:30:
[...]

Volgens mij had ik beredeneerd dat visueel \ / afremmender werkt dan / \ (de laatste lijkt een beetje op het bord van de snelweg) .. ofzo. Maar misschien is het inderdaad bedoeld om je te waarschuwen wanneer je per ongeluk in de berm aan het rijden bent 8)

[...]

Leiden, weet niet meer precies wanneer, volgens mij in maart, 2011
Oh, dat zou ook nog kunnen inderdaad.. Ik heb toen maar wat gegokt, weet niet meer of ik hem goed had. Had toen 3 fout en geen idee meer in welke categorieën :P

Ik heb er toen trouwens nog wel over geklaagd vlak na het examen, wat voor debiele vraag dit eigenlijk was. Daarnaast ook nog gevraagd wat het antwoord er op was, dat mochten ze me toen niet vertellen omdat ie nog vaker gebruikt werd tijdens examens :')
Een week later nog wel het antwoord via e-mail gekregen van het CBR, nadat ik er twee keer achteraan gebeld had. Ik kon het namelijk ook niet terugvinden in de officiële brochures/folders van rijksoverheid.nl. Vandaar dat ik graag wilde weten wat het antwoord hier op was, aangezien ik het op twee verschillende websites terug heb kunnen vinden maar beide een ander antwoord gaven (of nog steeds geven).

Ah ok, dan hebben we het niet samen gehad in ieder geval :+

[ Voor 32% gewijzigd door Tankiej op 23-05-2012 14:43 ]

• Verwijderd
  • Niet online
[...]

a. Oliepeil controleren

Dat zijn lastige vragen zonder context. Gaat het bijvoorbeeld om een benzine of diesel motorfiets?

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 21:30
[...]

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:42:
[...]

Dat zijn lastige vragen zonder context.
Wat te doen bij brand
Bel 112 en breng jezelf in veiligheid. Ga niet naar de brand toe. Probeer te voorkomen dat je de schadelijke rook inademt.

[ Voor 17% gewijzigd door Mevius op 23-05-2012 14:49 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
To_Tall schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 01:53:
F*ck!!!

vanmorgen theorie gehad.. 1 foutje te veel helaas.. binnenkort opnieuw proberen maar :(

weet ook welke fouten ik heb gemaakt dat maakt het dan wel weer leer baar. Was ff vergetn blauw bord met een auto is een autoweg.. max snelheid is 100.. ik in het examen 80 schrijven :S stom stommer stomst zeg maar.. als ik die niethad gemaakt was ik geslaagd.. andere was een voorangs kruispunt..

Voorang geven aan voetgangers die rechtdoor gingen, motor ging rechts... Wie mag eerst.. ik antwoorde motor dan voetgangers!! uuhhh volgens mij fout!! nou ja.. nog eens de boeken in duiken dan over paar weekjes weer proberen!!
Balen, maar die voorrangsfout alleen al is wat mij betreft reden om te zakken, dat is toch essentiele basiskennis om überhaupt op straat te mogen komen.. Nooit van rechtdoor-op-dezelfde-weg-gaat-voor gehoord? Je moet er niet aan denken wat de gevolgen hiervan in de praktijk kunnen zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, stel je voor dat je een overstekende gieter raakt O-)

Oslik blyat! Oslik!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Nope ;)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 23:37

-tom-562

Oliesjeik

newbreed schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:32:
[...]

Als je meer dan 6 fout hebt mag je wel op een motorscooter rijden, omdat ze dan weten dat er sowieso iets mis met je is.
Of je krijgt alleen je RBW voor een Harley, omdat je toch niet rationeel kan denken :P

Vaak bu'j te bang!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:42:
[...]

Dat zijn lastige vragen zonder context. Gaat het bijvoorbeeld om een benzine of diesel motorfiets?
Waarom moet dit antwoord c zijn. Zou zelf eerder de vloeistoffen controleren.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

G.Scholtens schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:59:
[...]

Waarom moet dit antwoord c zijn. Zou zelf eerder de vloeistoffen controleren.
Ja, ik ook dus...

Donkere rook ==> olie
Witte rook ==> water

Dat het dan uit de uitlaat komt lijkt me an sich prima... Daar is ie voor...

Maargoed, leg dat maar eens uit aan het CBR...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39

Exigence

dnkroz

[...]

a. Oliepeil controleren

Een logischer vraag bij antwoord C zou zijn: Er komt géén rook uit de uitlaat, wat doe je?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[...]

a. Oliepeil controleren

The fuck :/

Ik zou zeggen zal wel iets mis zijn met je blok of de kop, bij blauwe rook verbruikt ie koelvloeistof en bij zwarte rook dus olie. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ben ik nou de eerste die durft toe te geven dat ie wel eens is gevallen tijdens het lessen, of ben ik gewoon zo'n prutser? En dan heb ik het niet over de AVB waarbij je bij de halve draai de motor te veel knijpt, hij slaat af en dan is het game-over. (2x gebeurd)

Nee, ik heb het over die keer tijdens het oefenen voor de AVD dat ik bovenaan een helling een stopbord had. Bij het wegrijden (hellingproef dus) liet ik de rem te laat los, de motor sloeg af en viel om. Nog nooit zo gebaald als toen overigens, aangezien er 4 auto's achter me stonden te wachten en die alles eens goed konden bekijken.

Enneh, koelvloeistof geeft toch witte rook, en olie blauw? Zwart is bij mijn weten diesel. Ik mag hopen dat mijn motor nooit diesel gaat gebruiken. :+

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-05-2012 18:50 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ehhh... Volgens mij zijn ongeveer 10 man je voorgegaan... :?

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, die gevallen zijn tijdens de oefeningen voor de AVB. Maar ik ben dus ook één keer onderuit gegaan bij het oefenen voor de AVD. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik had het met uitparkeren, reed weg richting de weg, wou stoppen en optrekken sloeg die ook af. :')

Maar dat is zo gek toch niet?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Steveman, 1 juli is er btw een Motorforum-Hornet-meet in Asten. Of ik dan kan weet ik niet, maar ik hou het iig wel in gedachten.

(Steveman is de enige Hornet rijder in dit topic die ik uit mijn hoofd weet. Die meet geldt natuurlijk ook voor de andere Hornet rijders)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:49:
Ben ik nou de eerste die durft toe te geven dat ie wel eens is gevallen tijdens het lessen, of ben ik gewoon zo'n prutser?
Ehhh... :+
Nooit tijdens het lessen en ook niet tijdens het rijden daarna. Ik ben 2 keer gepakt door een schijfremslot (1x blijven staan gelukkig, was ook teveel publiek bij) en 1 keer bij een tankstation. Uitgegleden over een plasje diesel. Je weet dan meteen waarom ze altijd zeggen dat je nooit met je voorrem moet remmen als je motor aan de hand meevoert... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:49:
Ben ik nou de eerste die durft toe te geven dat ie wel eens is gevallen tijdens het lessen, of ben ik gewoon zo'n prutser? En dan heb ik het niet over de AVB waarbij je bij de halve draai de motor te veel knijpt, hij slaat af en dan is het game-over. (2x gebeurd)

Nee, ik heb het over die keer tijdens het oefenen voor de AVD dat ik bovenaan een helling een stopbord had. Bij het wegrijden (hellingproef dus) liet ik de rem te laat los, de motor sloeg af en viel om. Nog nooit zo gebaald als toen overigens, aangezien er 4 auto's achter me stonden te wachten en die alles eens goed konden bekijken.

Enneh, koelvloeistof geeft toch witte rook, en olie blauw? Zwart is bij mijn weten diesel. Ik mag hopen dat mijn motor nooit diesel gaat gebruiken. :+
Ik zou dat zo toegeven, maar nee, ik ben echt nog nooit gevallen met de motor, niet tijdens lessen en er na. Kan natuurlijk nog wel komen...

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:53:
Ja, die gevallen zijn tijdens de oefeningen voor de AVB. Maar ik ben dus ook één keer onderuit gegaan bij het oefenen voor de AVD. :P
Wees blij! Ik ben tijdens de lessen geen een keer gevallen, maar wel net een week nadat ik een dure motor had gekocht :X Als ik mocht kiezen dan wist ik het wel :P

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor het geval je dit topic een tijdje niet gevolgd hebt; begin maart heb ik mijn vorige motor ook afgeschreven. Gekocht in juli vorig jaar, en die was nog vrij nieuw. En vorig jaar was ik ook al eens met die motor in de berm terecht gekomen. Gelukkig toen geen schade op wat lichte krasjes en een gedeukt ego na.

Als ik er zo op terugkijk ben ik eigenlijk best een brokkenpiloot met een motor, terwijl ik helemaal niet als een malle rijd. Integendeel zelfs. :X

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:13:
Voor het geval je dit topic een tijdje niet gevolgd hebt; begin maart heb ik mijn vorige motor ook afgeschreven. Gekocht in juli vorig jaar, en die was nog vrij nieuw. En vorig jaar was ik ook al eens met die motor in de berm terecht gekomen. Gelukkig toen geen schade op wat lichte krasjes en een gedeukt ego na.

Als ik er zo op terugkijk ben ik eigenlijk best een brokkenpiloot met een motor, terwijl ik helemaal niet als een malle rijd. Integendeel zelfs. :X
4x binnen een jaar. maar de motor overleefde het _/-\o_

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:19:
[...]

Ehhh... :+
Nooit tijdens het lessen en ook niet tijdens het rijden daarna. Ik ben 2 keer gepakt door een schijfremslot (1x blijven staan gelukkig, was ook teveel publiek bij) en 1 keer bij een tankstation. Uitgegleden over een plasje diesel. Je weet dan meteen waarom ze altijd zeggen dat je nooit met je voorrem moet remmen als je motor aan de hand meevoert... :X
En hoe ga je met een motor aan de hand op de achterrem trappen?

20*350ZO45°

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:53:
lol, meldt zich :P ik ben in de laatste les voor mijn AVB examen (paar dagen ervoor) naast de motor gaan liggen aan het einde van een perfect lopende les... op minder dan 100m (hemelsbreed) van de rijschool _O-

nu kan ik er hartelijk om lachen, maar op dat moment niet... remmen, bitumenstreep op de weg, en waarschijnlijk uit reflex doorgeknepen toen de motor begon te zwabberen.

ik zeg: dat jeukt :P

binnenkort AVD (over) doen, hopelijk deze zomer nog lekker rondrijden :D

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:13:

Ok dat wist ik niet. Maar ik rij zelf ook helemaal niet als een malle |:( Misschien moeten we toch maar wat 'minder veilig' gaan rijden :P

• Verwijderd
  • Niet online
Richard schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:43:
[...]

Motor in versnelling zetten en tijdens het rondlopen de koppeling ingeknepen houden? Zo kun je mooi de achterband afremmen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oguz286 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:20:
[...]

Ok dat wist ik niet. Maar ik rij zelf ook helemaal niet als een malle |:( Misschien moeten we toch maar wat 'minder veilig' gaan rijden :P
Krijg je 't zelfde als wat ik deed een paar jaar terug. Een gloedje nieuwe 2008 R6 binnen 2 dagen/200Km. plat de bocht "uit" werken doordat je denkt dat zo'n speeltje 't zelfde reageerd al je oude 2004 R6 fiets.

Daarna stap je de eerste maanden echt niet meer met een lekker gevoel op je fiets met als gevolg dat je nog veel meer kans maakt op nóg zo'n schuiver.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 14:03
Vandaag mijn eerste les gehad in deze extreme hitte. Begon om 14.10 en toen was het 33.5 graden in de auto van de rijinstructeur. Vanaf de rijschool direct na een plek gereden waar ik alle oefeningen mocht doen.

Begon met een snelle slalom. Hierna de uitwijkoefening. Beide gingen best goed. Als laatste nog twee stop oefeningen gedaan welke ook wel goed gingen. Moet nog wel iets beter leren schakelen maar dat komt vast goed.

Ben verder echt blij met mijn nieuwe kleding. Dat lest toch een stuk dan de kleding van de rijschool.
Nu is de volgende pas 1 juni maar vanaf dan lekker veel lessen tot 13 juni, avb. Merk dat de snelle oefeningen wel goed gaan alleen ben echt benieuwd naar de langzame oefening. Iedereen heeft daar veel moeite dus ik ook wel.

Wel was het weer echt te extreem. Het lessen gebeurde in de volle zon en was 100min bezig. Werd op een gegeven moment gewoon duizelig van de warmte. Deze week theorie oefeningen en dan weer lekker lessen. Motor rijden is echt gaaf!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Neem bij zo'n warmte maar gerust een fles water mee. Onderschat niet hoeveel vocht je verliest met zo'n temperaturen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Richard schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:43:
[...]
Niet. Je moet gewoon niet zo hard lopen met dat ding dat je 'm met de hand kunt stoppen. In geval van nood is de voorrem misschien wel een keer nodig, maar je stuur kan omklappen en aangezien je 'm nooit zo goed recht kunt houden als wanneer je erop zit, ben je 'm dan kwijt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Versteegrob schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:37:
Wel was het weer echt te extreem. Het lessen gebeurde in de volle zon en was 100min bezig. Werd op een gegeven moment gewoon duizelig van de warmte. Deze week theorie oefeningen en dan weer lekker lessen. Motor rijden is echt gaaf!
Het weer is niet zo extreem (misschien voor Nederlandse begrippen) maar je spant je gewoon enorm in. Je bent net begonnen dus moet je je veel meer inspannen/concentreren. Daarbij is het met je eerste lessen zo dat je niet zo hard rijdt en veel vaker stil moet staan voor instructie. En als je alleen maar kunstjes moet doen, drijf je hememaal uit je pak.

• Wackmack
Vraagje over de theorie

Trambestuurders hebben bijna altijd voorrang maar waarom nu? Kleine bocht gaat voor grote bocht geldt hier niet? Waarom niet?

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/27x2yif.jpg

• Wackmack
DrivinUCrazy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:40:
Neem bij zo'n warmte maar gerust een fles water mee. Onderschat niet hoeveel vocht je verliest met zo'n temperaturen.
Goede tip. De volgende keer gaat die zeker mee vooral omdat ik 100min les ipv een uurtje.

• Serotonine
  • Laatst online: 12-01 10:32
Versteegrob schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:54:
Vraagje over de theorie

Trambestuurders hebben bijna altijd voorrang maar waarom nu? Kleine bocht gaat voor grote bocht geldt hier niet? Waarom niet?

[afbeelding]
Die zou ik ook fout hebben. Ik dacht dat tram alleen van links en rechts voorrang had. overige bestuurders alleen van rechts.
Maar blijkbaar dus ook met korte en lange bochten.

Toch wel idioot die regelgeving. Dat die tram dan alsnog moet stoppen voor de voetganger.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vraagje over de theorie

[afbeelding]
Voorrang van de voetganger gaat boven alles, de tram boven de auto de auto, tja :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vraagje over de theorie

[afbeelding]
In geval van trams: Altijd voorrang tenzij. Die tenzij is (voor jou) hier dat je géén rechtdoorgaand verkeer op de zelfde weg bent.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het gaat hier wel om een zebrapad. Dan heeft de voetganger sowieso altijd voorrang.

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
mphilipp schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:46:
[...]

Niet. Je moet gewoon niet zo hard lopen met dat ding dat je 'm met de hand kunt stoppen. In geval van nood is de voorrem misschien wel een keer nodig, maar je stuur kan omklappen en aangezien je 'm nooit zo goed recht kunt houden als wanneer je erop zit, ben je 'm dan kwijt.
Als je het gewoon beheerst doet kan ik me eigenlijk niet zo voorstellen dat het fout gaat, behalve als je op een plasje benzine remt. :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:01:
Het gaat hier wel om een zebrapad. Dan heeft de voetganger sowieso altijd voorrang.
Daar heeft wel/geen voorrang van gemotoriseerd verkeer bestuurders!!! op elkaar niks mee te maken.... de tram moet uiteraard ook gewoon wachten voor een voetganger op dat zebrapad.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-05-2012 22:05 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:59:
[...]

In geval van trams: Altijd voorrang tenzij. Die tenzij is (voor jou) hier dat je géén rechtdoorgaand verkeer op de zelfde weg bent.
nvm

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 23-05-2012 22:04 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op wat er stond... "pring-pring" -> PIEP -> Nét niet boem, vaak ;)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
newbreed schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:52:
[...]

Examens:
Kosten AVD € 109,35
Kosten AVB € 46,70

Nog meer lessers bij Peter? Wie oh wie zijn jullie dan :)
Ik heb er ook wat lesjes opzitten en de 6e mn AVB. Moet zeggen dat je zelf kan aangeven wanneer je op wil. Hij vertelde me al dat ik al vrij snel op kon gaan met ~8 lessen (4x 2 uur), maar daar had ik zelf niet zo'n trek in.
Zelfs nu space ik hem nog omdat ik alles perfect wilde doen. Bij de vorige les ging de uitwijk oefening en snelle slalom niet echt geweldig, maar alle langzame gingen perfect (CD500 btw).
Heb niet het idee dat hij op meer geld uit is.
We zullen zien of ze bij het AVB net zo streng zijn als Peter zelf is. :)

Als je 10 lessen bij koopt ben je btw ook maar 300,- kwijt. Toch vele male goedkoper dan andere scholen. En hij heeft een verrekte hoog percentage op de CBR site... (owja, ben ook met de groupon begonnen daar).

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:07:
[...]

Op wat er stond... "pring-pring" -> PIEP -> Nét niet boem, vaak ;)
niet, O-) ik stop aaallltijd

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Serotonine schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:59:
[...]

Die zou ik ook fout hebben. Ik dacht dat tram alleen van links en rechts voorrang had. overige bestuurders alleen van rechts.
Maar blijkbaar dus ook met korte en lange bochten.

Toch wel idioot die regelgeving. Dat die tram dan alsnog moet stoppen voor de voetganger.
Trams :/

Die krengen maken een takkeherrie en fietsers passen lekker met hun wieltjes tussen de rails.

Trolleybussen zeg ik!

Maarre, trams hebben altijd voorrang, tenzij jij op een voorrangsweg zit toch?

Kan zo een paar plekken aanwijzen in Den Haag waar trams afslaan, en toch voorrang hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door steveman op 23-05-2012 22:22 ]

• Wackmack
wimmel_1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:59:
[...]

Dit moet ik dus goed onthouden. Hoorde van iemand dat je de tram altijd voorrang moet geven omdat het in 99% is.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

TRAMS

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mhV5H.jpg
Voor trams gelden speciale regels bij het afslaan. Een tram hoeft recht doorgaand verkeer op dezelfde weg niet voor te laten gaan. Jij moet een afslaande tram dus voor laten gaan ook al rij je op dezelfde weg. Het maakt hierbij niet uit of de tram uit dezelfde richting als jou komt of van voren, afslaande trams hebben voorrang.

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 23-05-2012 22:29 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dan is het maar goed dat ik altijd stop (of erlangs knal)

And it goes BRAAAAAPP!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ROFLASTC schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:30:
[...]

Dan is het maar goed dat ik altijd stop (of erlangs knal)
En dat mag dus ook aan de rechterkant! B)

• Wackmack
Hebben jullie een theorie plaatje waarin de auto wel voorrang krijgt van de tram of bestaan die niet?
Leer de theorie via vekabest. 500 vragen heeft dit programma

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Versteegrob schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:23:
[...]

Dit moet ik dus goed onthouden. Hoorde van iemand dat je de tram altijd voorrang moet geven omdat het in 99% is.
Als je onthoud dat voor bestuurders geldt dat "rechtdoor op dezelfde weg" altijd voorrang heeft ben je er al .... In alle andere gevallen heeft de tram voorrang tenzij er apparte verkeerslichten voor zijn geplaatst.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:39:
[...]

Als je onthoud dat voor bestuurders geldt dat "rechtdoor op dezelfde weg" altijd voorrang heeft ben je er al .... In alle andere gevallen heeft de tram voorrang tenzij er apparte verkeerslichten voor zijn geplaatst.
Da's dus helaas niet helemaal waar.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:42:
[...]

Da's dus helaas niet helemaal waar.
Voorbeeld? :P

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-01 11:23
Nou Nou jullie zijn streng voor mij.

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo veel geleerd heb, Daarnaast ik weet dat ik daar 100 mag rijden.. Alleen op dat moment twijfel twijfel.. bepaalde druk die ik had.. toen stom 80 aangeven. Ophet moment dat ik besefte dat het niet om een provinciale weg ging maar om een auto weg (80 of 100 Kmh) was het kwast al geschiet.

Voorrang fout die ik zeker fout had was een inschattingen fout. Wat gaat voor??

Tuurlijk stom dat ik niet even goed geleerd heb, vanmiddag dan ook maar oefen CD-rom gehaald bij de ANWB. De boeken die ik heb dateren uit 2009 dus daar zal voor de geldende regels ook wel eea in staan wat niet meer klopt. Maar de mensen bij de ANWB konden mij niet vertellen wat er zoal is veranderd wat ik eigenlijk wel verwachten. Ook konden zij mij niet vertellen of het theorie boek nog wel voldoet voor de huidige examens..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Die de theorieregel die ik postte, en ik zoek even de streetview op, ik dacht dat het bij javalaan te den haag was waar het expliciet weergegeven wordt.

http://g.co/maps/5zfxm

Daar moet het iig, zie het rode driehoekverkeerslicht.

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 23-05-2012 22:47 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:46:
[...]

Die de theorieregel die ik postte, en ik zoek even de streetview op, ik dacht dat het bij javalaan te den haag was waar het expliciet weergegeven wordt.
Je bedoeld dat je die "krengen" rechts mag inhalen?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

-DG- schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:03:
[...]
Als je het gewoon beheerst doet kan ik me eigenlijk niet zo voorstellen dat het fout gaat, behalve als je op een plasje benzine remt. :P
Diesel in dit geval. Dus... :+ Ik rem altijd beheerst. Daarom ben ik nog nooit gevallen en ben dat dan ook niet van plan.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

wimmel_1 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:47:
[...]

Je bedoeld dat je die "krengen" rechts mag inhalen?
Lol, helemaal nooit theorieexamen gedaan? ;)

http://www.gratisrijbewijsonline.nl/inhalenwet2.htm

Zo bijvoorbeeld.

[ Voor 42% gewijzigd door steveman op 23-05-2012 22:49 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:49:
[...]

Lol, helemaal nooit theorieexamen gedaan? ;)

http://www.gratisrijbewijsonline.nl/inhalenwet2.htm

Zo bijvoorbeeld.
Mjah.... Om eerlijk te zijn: Laatste keer dat ik een theorie examen voor één van m'n rijbewijzen deed (A - E geldig) is in '93 geweest toen m'n "D-E" er bij kwam.

Maat van me heeft een vrij grote rijschool waar ik wel eens kom.....

Sowieso zit ik met andere papieren waarvoor ik de theorie dien te kennen zodat ik die papieren (CCVB, CCVB-P, ADR) kan behouden, ook al doe ik er tegenwoordig niks meer mee vanuit m'n professie.

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 23-05-2012 23:05 ]

• newbreed
To_Tall schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:45:
Nou Nou jullie zijn streng voor mij.

Ik moet wel zeggen dat ik niet zo veel geleerd heb, Daarnaast ik weet dat ik daar 100 mag rijden.. Alleen op dat moment twijfel twijfel.. bepaalde druk die ik had.. toen stom 80 aangeven. Ophet moment dat ik besefte dat het niet om een provinciale weg ging maar om een auto weg (80 of 100 Kmh) was het kwast al geschiet.

Voorrang fout die ik zeker fout had was een inschattingen fout. Wat gaat voor??

Tuurlijk stom dat ik niet even goed geleerd heb, vanmiddag dan ook maar oefen CD-rom gehaald bij de ANWB. De boeken die ik heb dateren uit 2009 dus daar zal voor de geldende regels ook wel eea in staan wat niet meer klopt. Maar de mensen bij de ANWB konden mij niet vertellen wat er zoal is veranderd wat ik eigenlijk wel verwachten. Ook konden zij mij niet vertellen of het theorie boek nog wel voldoet voor de huidige examens..
Dat theorieboek van de ANWB is niet echt geweldig om te leren. Ik heb een paar duizend examenvragen gedaan. Eindeloos dezelfde regels blijven herhalen, dan weet je het op gegeven moment wel. Op die manier kost het je een lange avond stampen en ken je de regels gegarandeerd.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Stond er toch? Ook bij "rechtdoor op dezelfde weg" gaat de afslaande tram voor

And it goes BRAAAAAPP!

• Wackmack
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?

De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.

Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.

• DinX

DinX

Motormuis

Hopelijk dag 6 van m'n vakantie :9

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik was bijna gezakt op mijn theorie. Wisten jullie dat je een motor niet mag slepen?

Makerij Hofman

Verwijderd

Hoe zou je dat doen? Is volgens mij gewoon levensgevaarlijk ook ... Gewoon op een aanhangwagen oid plaatsen.

• komkommer
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Maar wist je het?

Makerij Hofman

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
(jarig!)
Als je dat doet ga je gegarandeerd op je bek. Dus ja.
Pagina: 1 ... 354 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.