Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 353 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.052 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
DECOY88 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:58:
[...]

wat is haar nummer/ facebook ofzo :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
LoL sorry ze is getrouwd...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
To_Tall schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:01:
[...]

LoL sorry ze is getrouwd...
KAK! -O-

zet me zoektocht voort :9~

heeft ze een zusje O-)

[ Voor 6% gewijzigd door DECOY88 op 20-05-2012 23:13 ]

• To_Tall
  • Nu online
DECOY88 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:02:
[...]

KAK! -O-

zet me zoektocht voort :9~

heeft ze een zusje O-)
hahaha... Jups.. Ze heeft een zusje.. Laura :+ helaas ook getrouwd!! beide kindjes in de leeftijd van 4 tot 10

;-) ze heeft nog wel een schoonzusje :+ maar die proberen ze aan mij te slijten.. Helaas nu ook een vriend maar die schijnt niet hellemaal helder te zijn :+

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Shit, zit ik weer in het verkeerde topic. Dacht dat dit het motor gedeelte was, zit ik weer in het koppel topic :P.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-01 11:09
Koppel, daar willen motorrijders toch alleen maar méér van? :+

[ Voor 55% gewijzigd door Gluten Parody op 21-05-2012 00:13 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• To_Tall
  • Nu online
T-Rhidon schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:59:
Shit, zit ik weer in het verkeerde topic. Dacht dat dit het motor gedeelte was, zit ik weer in het koppel topic :P.
Maar heeft nu wel iemand die opvallende roze susuki gezien in winterberg?? Motor valt best wel op :+

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Versteegrob schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:12:
Ben aan het kijken voor een R6. Nu is mijn budget rond de 3000e, liever 2500. Is hiervoor een betrouwbare R6 te vinden? Zie wel wat moois op marktplaats alleen sommige modellen zijn rond bouwjaar 2000.

Zijn er verder nog goede sites? Kijk nu alleen op marktplaats.
Naast marktplaats heb je nog www.motorshopper.nl waar redelijk veel op staat. Er is net iets terug in dit topic wat genoemd over het eerste model R6 ('99 tot '02) door wimmel_1. Kwam er volgens mij op neer dat je het beste naar een 2003 model kunt kijken, maar die zijn er niet voor jouw budget te vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gluten Parody schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:13:
Koppel, daar willen motorrijders toch alleen maar méér van? :+
Liefst stevig onderin ja >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 10:32
wimmel_1 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:05:
[...]

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.

1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

[...]

>:)
Mijn nummer 1.
Harley rijders kunnen niet groeten. Probeer maar eens een kruiwagen met 1 hand te vooruit te duwen

Afgelopen zaterdag mijn brommer gewassen. ben er 2 uur mee bezig geweest.
ketting ziet er wel weer top uit.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-01 21:43
Serotonine schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:59:
[...]

Afgelopen zaterdag mijn brommer gewassen. ben er 2 uur mee bezig geweest.
ketting ziet er wel weer top uit.
2 uur poetsen en alleen je ketting glimt? :D :P

[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 21-05-2012 11:31 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:53
MailMan schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:31:
[...]

2 uur poetsen en alleen je ketting glimt? :D :P
Daar ben je ook wel twee uur mee bezig als die flink vol vet zit :')

Ik heb de ketting overgeslagen tijdens de wasbeurt vorige week, was me teveel werk :$

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Hoe maak je de ketting het beste schoon en de "velgen"? Deze zijn bij mij ook behoorlijk vies, en wat mag er op het plastic gespoten worden en wat niet?

• Tankiej
T-Rhidon schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:43:
Hoe maak je de ketting het beste schoon en de "velgen"? Deze zijn bij mij ook behoorlijk vies, en wat mag er op het plastic gespoten worden en wat niet?
Ik heb Dasty op de velgen gespoten, vet ging er daarna redelijk makkelijk af :Y

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Daarna nog met iets af doen? (Dat spul kon je toch bij de wibra kopen?)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb gisteren ook gepoetst. Een beetje te grondig, de tankpad liet opeens los. Zal wel niet goed ontvet zijn geweest tijdens het aanbrengen.

Ook de velgen zien er weer super uit. Inderdaad, wat Dasty van bij de Wibra op een doekje aanbrengen, en daarna veeg je het vet zo van de velgen af. Ik spuit het niet direct op de velgen, omdat het dan zo (inclusief vet) via je banden naar beneden loopt.
Daarna overvloedig met water afspoelen. Zorg ervoor dat er geen Dasty aan je ketting komt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Oké bedankt, maar wat gebruik ik voor de ketting schoon te maken en de plastic kappen?

• Tankiej
Klopt inderdaad, Dasty goed met water afspoelen :Y

Tandwiel heb ik (gedeeltelijk) schoongemaakt met een (oude) tandenborstel en water + afwasmiddel. Denk dat je dat ook wel voor de ketting kan gebruiken?

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Voor de plastic kappen gebruik ik S100 motorreiniger. Met zo'n sproeipompje wat van die gel mengen met water, (in een verhouding zodat het wat schuimt) en dat spuit ik dan op de motor. Dit lost alle insecten en zo al goed op. Daarna nog met een sponsje eroverheen, en afspuiten. Gisteren had ik met dat sponsje ook nog wat autoshampoo gebruikt, maar dat was omdat ze echt smerig was.

Klaar.

De ketting heb ik nog nooit gepoetst. Sinds ik geen kettingspray meer gebruik (vanaf km 0 zit er een scottoiler op) kleeft er ook veel minder vuil aan. Verder heb ik nog niet genoeg km's gemaakt om de ketting echt smerig te laten worden.
Er bestaan wel kettingreinigingsmiddelen. Maar hoe je deze precies moet gebruiken kan ik je dus niet uit eigen ervaring vertellen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Serotonine
T-Rhidon schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:52:
Oké bedankt, maar wat gebruik ik voor de ketting schoon te maken en de plastic kappen?
Had een spuitbus chain & engine degreaser van Putoline gekocht bij Bruggeman in Nieuw-Vennep.
Flink inspuiten, even laten intrekken en dan met veel water (lees: gieter) afspoelen.
ketting werd er wel mooier van, maar echt een wondermiddel is het niet.
De rest van de motor met autoshampoo van Turtle wat ik nog had staan.
Mijn velgen zijn zwart, dus die zijn voor het oog al snel schoon.

Verwijderd

To_Tall schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:18:
[...]

Maar heeft nu wel iemand die opvallende roze susuki gezien in winterberg?? Motor valt best wel op :+
Ik heb hem ook niet gezien. Moet wel zeggen dat wij expres de meest rustige baantjes hebben opgezocht.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Serotonine schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:02:
Mijn velgen zijn zwart, dus die zijn voor het oog al snel schoon.
Lucky bastard... :P

[ Voor 81% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-05-2012 12:04 ]

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Bedankt voor de tips, ga ik straks wat Dasty halen. Verder heb ik hier ook nog wat turtle spul en andere dingen voor de auto staan. Zal ik dat eens gaan gebruiken. Ketting ga ik dan ook maar met de tandenborstel en wat water doen.

Volgens mij zijn mijn velgen ook zwart, maar dan nog zien ze er vies uit voor mijn gevoel.

• Serotonine
T-Rhidon schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:28:
Bedankt voor de tips, ga ik straks wat Dasty halen. Verder heb ik hier ook nog wat turtle spul en andere dingen voor de auto staan. Zal ik dat eens gaan gebruiken. Ketting ga ik dan ook maar met de tandenborstel en wat water doen.

Volgens mij zijn mijn velgen ook zwart, maar dan nog zien ze er vies uit voor mijn gevoel.
Volgende keer gebruik ik ook een tandenborstel. Deze keer een oude afwasborstel gevonden, maar daarmee kom je niet overal bij.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, zojuist mijn avd gehaald. Op naar het gemeentehuis!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Gefeliciteerd!

• Serotonine
Van Harte!

je had mooi weer! Lekker schoongespoeld asfalt!

• Tankiej
Gefeliciteerd!

Ook al een motor in bezit of 1 op het oog?

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Die van mij zijn inmiddels ook zwart O-)

iRacing Profiel

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Thanks!
Ben nu eerst een poging aan het doen om een rijbewijs aan te vragen...
Twee uur wachttijd!!!

Heb wel iets op het oog ja, ben aan het kijken naar een mooie zilveren vfr voor niet teveel...

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 21-05-2012 14:34 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

frankivo schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:16:
[...]

Die van mij zijn inmiddels ook zwart O-)
Die van mij... geen idee, misschien moet ik de aangekoekte tectyl met daar weer op aangekoekte vuil eens een keer met Dasty onder handen nemen :P

Vanochtend trouwens weer heerlijk gereden, vooral op de A12 en A20 met wind tegen goed doorgewaaid :)

Oslik blyat! Oslik!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

T-Rhidon schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:52:
Oké bedankt, maar wat gebruik ik voor de ketting schoon te maken ...
Lampenolie en een tandenborstel

• Serotonine
Postman81 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:58:
[...]

Lampenolie en een tandenborstel
Werkt dat echt goed?
En hoe pak je dat aan? tandenborstel onderdompelen in bakje lampenolie en borstelen? of gooi je eerst een beetje olie over je ketting en laat je het losweken?

Haal je na het schoonmaken de olie er weer af? of smeer je je ketting erna meteen weer in?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gewoon met een ronde kwast (20mm. ofzo) lekker een beetje soppen.... Tandenborstel is véél te klein (óf je hebt een grote mond en dito tandenborstel) :) En na het soppen ketting weer in 't vet zetten.

O en X ring kettingen mag je overigens alleen maar schoonmaken met petroleum ... en lampolie is zuiver petroleum (als je de blanke variant hebt).

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 21-05-2012 16:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Serotonine schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:38:
[...]

Werkt dat echt goed?
En hoe pak je dat aan? tandenborstel onderdompelen in bakje lampenolie en borstelen? of gooi je eerst een beetje olie over je ketting en laat je het losweken?

Haal je na het schoonmaken de olie er weer af? of smeer je je ketting erna meteen weer in?
Ja lampenolie werkt perfect. Gewoon een kwastje gebruiken, onderdompelen en erop smeren. Naderhand met een doek de olie afnemen, en weer in de kettingolie zetten.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar dan hebben jullie het al snel over handmatig gesmeerde kettingen. Die smeerolie kleeft een stuk meer dan de dunne olie van kettingsmeersystemen.

Poetsen jullie automatisch gesmeerde kettingen ook zo? En hoe smeren jullie die daarna weer? Met dezelfde olie als in het smeersysteem?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik poets mn ketting hooguit 1x per jaar, en na het schoonmaken zet ik hem gewoon in de kettingolie uit zo'n spuitbus. De olie van mn scottoiler vervangt die olie langzaamaan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tja, mijn (beperkte) ervaring met die spuitbusolie is dat het meer troep aantrekt dan de scottoiler wegspoelt.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 14:03
Net mijn eerste intake / les gehad. Was aardig pittig. Schakelen ging na 20min redelijk en toen gelijk de weg op gegaan. Was best spannend maar ging wel goed.

Krijg een pakket van 24 lessen verdeeld over 12 blokuren. Dus 6 x 100min voor mijn avb welke k 13 juni al heb. Hopelijk eind juli begin augustus klaar.

Totaal pakket is 1180e

Woensdag weer lessen. Wel was het net echt super warm. Me kleren waren echt zeiknat.

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-01 16:50
Haha, ja zweten tijdens de lessen. Ik heb midden in de winter gelest en toch liep het zweet over mijn rug. Nu scheelt het dat de winter t/m januari vrij mild was, maar warm had ik het altijd.

• Wouter
  • Niet online
Yay... AVB is binnen. Volgende week theorie. Overmorgen eerste AVD-les.

Ik hoop dat m'n auto-ervaring me een beetje zal helpen het aantal benodigde lessen in te perken :P

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Widow schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:43:
Er zit een db killer in, die kan je er bij de VFR gewoon uithalen :+ zoveel geluid maakt een VFR niet, heerlijk om zonder db killer dan door tunnels te gaan :D ik heb er honderden kilometers mee gemaakt in .DE, zonder problemen. Zoveel geluid maakte de motor niet. Ik heb dezelfde gehad, alleen dan een RVS uitlaat :)
Hij is er uit, lekker hoor, behoorlijk gebulder nu _/-\o_

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:27:
Tja, mijn (beperkte) ervaring met die spuitbusolie is dat het meer troep aantrekt dan de scottoiler wegspoelt.
Gewoon een pot Forté RED of Liqui Moly Racing Grease halen. Zo'n pot doe je ongeveer 15K aan kilometers mee als je regelmatig (lees: op tijd) smeert en kost iets rond de €12,- gemiddeld. Spul aanbrengen doe je met die zelfde kwast als waarmee je ook je ketting kunt reinigen. Een goede paddockstand is daarbij overigens wél aan te raden. Bijkomend voordeel is dat je je ketting op die manier eigenlijk ook automagisch controleerd op strakke punten/spanning en overige gebreken.

Met dat spul uit die spuitbussen heb ik meestal meer op m'n velg en achterbrug zitten dan dat er op de ketting zit (maar dat kan ook een persoonlijk falen zijn) :+

Maar tijdens een weekendje "Eifel" bijvoorbeeld heb ik weinig andere keus dan zo'n klein spuitbusje achter onder het duoseat covertje mee te nemen, dus dan gebruik ik ook zo'n spuitbusje.

Verwijderd

-DG- schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:33:
[...]

Naast marktplaats heb je nog www.motorshopper.nl waar redelijk veel op staat. Er is net iets terug in dit topic wat genoemd over het eerste model R6 ('99 tot '02) door wimmel_1. Kwam er volgens mij op neer dat je het beste naar een 2003 model kunt kijken, maar die zijn er niet voor jouw budget te vinden.
Ik kocht een prima R6, oktober 2003 voor 2750. Wel een versleten achterband, en de koppeling komt eraan (ondertussen al 8000km nog mee gereden!). Merk je alleen op hoge snelheid en als je schakelt met de koppeling op die hoge toeren.... ;-)

Maar... ze zijn snel weg :-)

Ik was zelf ook aan het kijken naar een 2000 / 2002, maar de modellen vanaf 2003 zijn toch wel echt een stuk prettiger. Injectie (geen gerommel met choke maar gewoon altijd mooi lopen), veel mooier dashboard, betere achterbrug, mooiere koplampen (2x lens) al is dat een kwestie van smaak. Programmeerbaar Shiftlight :-). En naar verluid zouden ze ook een stuk betrouwbaarder zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 21:25 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet voor de grap eens zoeken naar een ruiblok voor een RJ03 ('99-'02) en daarna op een ruiblok voor een RJ09 ('03-'05). Voor een RJ03 blok betaal je al gauw 't dubbele ten opzichte van een een RJ09 blok, en da's niet omdat er veel meer RJ09's verkocht zijn ;)

Anders moet je Kawarez hier op GOT maar eens vragen waarom 'ie een RJ09 blok onder een RJ03 fiets geklust heeft voor z'n vriendin... én daarbij zélfs de moeite genomen heeft om dat RJ09 blok te voorzien van carburateurs :o

Mijn RJ09 uit 2004 heb ik in 2009 ingerolen op een overjarige 2008 (RJ15) en kreeg er toen met 55K op de klok nog €5200,- voor terug (prijs van de RJ15 was ook érg gunstig, overigens). Die fiets was binnen 2 weken weer verkocht en rijd nu nog tot volle tevredenheid bij de persoon die 'm toen aangeschaft heeft. Mijn 2008 heeft in Febr. dit jaar het veld mogen ruimen voor een 2012 R6 op het moment dat er 27,5K op stond.

[ Voor 29% gewijzigd door Will_M op 21-05-2012 21:40 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ketting poetsen? Does normaal man.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

komkommer schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:57:
ketting poetsen? Does normaal man.
Waarom duurde dát zó lang _O-

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Ketting, wat is dat? :P

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 21-05-2012 22:07 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Wackmack
Via welk boek/software hebben jullie je theorie geleerd? Heb nu de software van VEKA, dat is toch wel prima?

• Phydomir
  • Laatst online: 14:48

Phydomir

Dennis

Versteegrob schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:14:
Via welk boek/software hebben jullie je theorie geleerd? Heb nu de software van VEKA, dat is toch wel prima?
Die heb ik ook gebruikt en vind die best goed.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Wackmack
Oke dan leer ik hiermee verder. 13 juni heb ik mijn AVB dus theorie zal wel rond de 10e zijn. Nu goed leren.

Heb nu iets van 3 examens gedaan en nog veel vragen zie ik voor het eerst.

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Motor is gepoetst, bedankt voor de tips. Dat "dasty" spul is wel heftig spul. Was bezig met mijn velg ondertussen drupte er wat op mijn band. Na enkele minuten, sloeg het al witter (lichter) uit, terwijl ik het gelijk er af depte en met een emmer water had afgespoeld.

Voor de rest ziet hij er weer netter uit, daarnaast met een zwarte water vaste stift wat puntjes bij gewerkt. En in de turtel was gezet ;).

• newbreed
Velgen doe je het beste met wd40. Het kettingvet vliegt er dan meteen vanaf. Als je ketting vies is, dan moet je gewoon harder rijden.

Ketting poetsen 8)7

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Velgen schoonmaken kan met van alles en nog wat. Het ligt er maar net aan wat je allemaal geprobeerd hebt en wat je fijn vind. Persoonlijk vind ik het met lampolie perfect gaan en dat blijf ik dan ook gebruiken.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:02
PilatuS schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:44:
Persoonlijk vind ik het met lampolie perfect gaan en dat blijf ik dan ook gebruiken.
Ik gebruik ook blanke lampenolie, een paar druppels op een doekje en je veegt de troep zo van je velgen af. Nadeel, het doekje kun je daarna zo ongeveer weggooien :P

Voor mijn gevoel zie ik steeds meer vrouwen / meiden motor rijden, vanochtend op weg naar het werk 4 motoren tegen gekomen, waarvan 2 vrouwen. Vanaf mijn bureau kijk ik precies de straat in en ik zie ook geregeld vrouwelijke bestuurders voorbij komen. Ik vind het helemaal niet erg, maar het valt me wel op.

• Tankiej
T-Rhidon schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:31:
Motor is gepoetst, bedankt voor de tips. Dat "dasty" spul is wel heftig spul. Was bezig met mijn velg ondertussen drupte er wat op mijn band. Na enkele minuten, sloeg het al witter (lichter) uit, terwijl ik het gelijk er af depte en met een emmer water had afgespoeld.

Voor de rest ziet hij er weer netter uit, daarnaast met een zwarte water vaste stift wat puntjes bij gewerkt. En in de turtel was gezet ;).
Is inderdaad wel goed spul, je moet het niet op een wondje oid krijgen. Dat brand behoorlijk, als ik m'n ouders moet geloven :+

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Richard

Kuru Kuru Kururin

UTwizard schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:38:
[...]

Ik gebruik ook blanke lampenolie, een paar druppels op een doekje en je veegt de troep zo van je velgen af. Nadeel, het doekje kun je daarna zo ongeveer weggooien :P

Voor mijn gevoel zie ik steeds meer vrouwen / meiden motor rijden, vanochtend op weg naar het werk 4 motoren tegen gekomen, waarvan 2 vrouwen. Vanaf mijn bureau kijk ik precies de straat in en ik zie ook geregeld vrouwelijke bestuurders voorbij komen. Ik vind het helemaal niet erg, maar het valt me wel op.
Volgens mij was de theoriezaal (denk 50 man) zo'n 10% vrouw.

@Rijschool 50% vrouw.

20*350ZO45°

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Vandaag voor de eerste keer met de motor naar school geweest. Lekker ritje van Oss naar DB.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
T-Rhidon schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:13:
Vandaag voor de eerste keer met de motor naar school geweest. Lekker ritje van Oss naar DB.
Nog een regio den bosch rijder ( :w )

Wat ik me al een tijdje afvraag (moet binnenkort pas op voor m'n AVB, maar wil het toch al weten); Hoe zijn de informele regels van het parkeren met de motor.

Ik vroeg het aan mijn rijinstructeur, maar die deed een beetje vaag (wellicht omdat hij me niet de foute regeltjes wilde leren).
Maar ik heb nog nooit een motor met een parkeerschijf of parkeerbonnetje gezien :+
Zetten jullie de fiets wel in vakken, of juist niet... en hoe doe je het in het centrum?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

(Als Belg zijnde) dacht ik niet dat er in Nederland echte regelgeving rond bestaat. Als je hem in een betaald parkeervak zet ben je normaal gezien wel verplicht een ticket te betalen. Dat kan je dan best gewoon meenemen en moesten ze een prent schrijven het aanvechten met dat ticket (nooit op je motor plakken ofzo, het zal snel weg zijn).

Hier in België is er nu echte regelgeving rond. Motoren mogen op de stoep zolang er voldoende plaats is om met bijvoorbeeld een rolstoel/rollator/kinderwagen langst te gaan. Gewoon een beetje common sense gebruiken. Een parkeervak innemen is bvb hufteriger (imho) dan hem op de stoep zetten. Je neemt een, meestal schaarse, parkeerplek terwijl er plaats genoeg kan zijn op de stoep.

Ik zoek meestal een pleintje uit ofzo als er in de buurt zijn.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Stoep parkeren is not done, dat moet je sowieso weten voor je Theorie.

Kreeg zelf de vraag:
Mag u hier parkeren met de motor:
Afbeeldingslocatie: http://theorie.tv/assets/images/verkeersborden/large/E3-Verbod-fietsen-en-bromfietsen-te-plaatsen.png

Antwoord moest natuurlijk Neen zijn, want je mag met de motor niet op de stoep parkeren.

Gelukkig is in veel gevallen "google your friend". Zo bijvoorbeeld in Antwerpen:

http://www.parkereninantw...motorrijders/motorrijders

Daar mag je dus "gewoon" in een betaald parkeervak staan zonder te betalen. Zelfs met meerdere motorfietsen.

20*350ZO45°

• Serotonine
ixl85 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:53:
[...]

Wat ik me al een tijdje afvraag (moet binnenkort pas op voor m'n AVB, maar wil het toch al weten); Hoe zijn de informele regels van het parkeren met de motor.

Ik vroeg het aan mijn rijinstructeur, maar die deed een beetje vaag (wellicht omdat hij me niet de foute regeltjes wilde leren).
Maar ik heb nog nooit een motor met een parkeerschijf of parkeerbonnetje gezien :+
Zetten jullie de fiets wel in vakken, of juist niet... en hoe doe je het in het centrum?
Parkeerregels verschilt per gemeente. In Scheveningen bijvoorbeeld is een aparte parkeerplaats voor motoren waar je gewoon moet betalen. Zet je hem ergens anders neer, krijg je gewoon een bon thuisgestuurd.
In de gemeenten waar niet zo'n regel is, is het naar eigen inzicht.
Je mag hem, zoals Dinx zegt, in een parkeervak zetten. Maar om de auto's die betalen voor een vak niet tot last te zijn, zet ik hem vaak op de stoep. Ik zet hem dan zo neer zodat ik niemand hinder. Bijvoorbeeld in het verlengde van een bankje of prullenbak. Of zet hem naast andere motoren neer. In een parkeergarage kan je gewoon een kaartje halen. Als er geen bewaking is, kan je ook om de slagboom heen rijden.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Bestaan er ook parkeergarages met motorstallingen? Denk hierbij aan extra camerabewaking, en eventueel een beugel aan de muur voor een kettingslot?
Ik kan me ook voorstellen dat deze zo wordt ingericht dat er niet met een busje naast gereden kan worden, wat de snelle dieven toch weer wat vertraagd. In dat geval zou ik best bereid zijn om mijn motor wat veiliger neer te kunnen zetten en een dagje de stad in te gaan.

Ik heb Qpark er eens naar gevraagd, maar ze deden er vaag over en ze gingen er sowieso niets voor doen in deze regio.

• Paul
  • Nu online
Zoals ze mij bij motorrijles uit hebben gelegd geldt er in de meeste (!) gemeentes in Nederland een APV dat je 3 of meer wielen moet hebben om in een betaald parkeervak te mogen staan.

Ik parkeer hier op mijn werk (Nijmegen centrum) op de stoep; meer dan genoeg ruimte om er met rolstoelen, kinderwagens etc langs te rijden. Er wordt hier nogal vaak gecontroleerd; heb het een keer aan zo'n BOA gevraagd en die zei dat het absoluut geen probleem was om daar mijn motor neer te zetten. Getuige het gebrek aan boetes de afgelopen jaren zijn zijn collega's het er mee eens :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:10:
Bestaan er ook parkeergarages met motorstallingen? Denk hierbij aan extra camerabewaking, en eventueel een beugel aan de muur voor een kettingslot?
Ik kan me ook voorstellen dat deze zo wordt ingericht dat er niet met een busje naast gereden kan worden, wat de snelle dieven toch weer wat vertraagd. In dat geval zou ik best bereid zijn om mijn motor wat veiliger neer te kunnen zetten en een dagje de stad in te gaan.

Ik heb Qpark er eens naar gevraagd, maar ze deden er vaag over en ze gingen er sowieso niets voor doen in deze regio.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Weet wel dat er bij een aantal parkeergarages die vlakbij (of in) het centrum van een stad zijn, een (beveiligde) fiets/brommer/scooter stalling is. Daar zou je qua ruimte je motor ook kwijt kunnen, maar of het toegestaan is..?

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat wisten ze me toen wel te zeggen: dat is niet toegestaan. Je mag net als een auto een kaartje kopen en dan gebruik maken van een parkeervak. Alleen, dan staat hij dus net zo onveilig als op straat. Dat schoot dus niet echt op.

Ander handigheidje wat ik nog was vergeten: lockers om je helm op te bergen. Dan sleep je daar tenminste niet mee. Geen gedoe met sleuteltjes van goedkope kluisjes: je parkeerkaart is je sleutel, net zoals je de parkeerkaart moet gebruiken om de deur te openen.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ixl85 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:53:
[...]

De parkeerregels verschillen per gemeente.
Richard schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:58:

Kreeg zelf de vraag:
[afbeelding]

Antwoord moest natuurlijk Neen zijn, want je mag met de motor niet op de stoep parkeren.

Gelukkig is in veel gevallen "google your friend". Zo bijvoorbeeld in Antwerpen:

Daar mag je dus "gewoon" in een betaald parkeervak staan zonder te betalen. Zelfs met meerdere motorfietsen.
Dat is ook niet helemaal waar met parkeren op de stoep, dat hangt ook van de gemeente af. Ik heb laatst gewoon maar even gebeld met een gemeente (Leeuwarden) en daar mag je de motor gewoon op de stoep parkeren, zolang je het verkeer maar niet hindert. De vrouw aan de telefoon wist het niet en die had even navraag gedaan bij de lokale wetgeving en de politie :+ That said, mocht je wel in de weg staan dan slepen ze het gewoon weg, zorg er dus wel voor dat je de motor zo neerzet dat je echt niemand in de weg staat. Voorbeelden wat vaak gedaan wordt en mag: bij een brede stoep zo dicht mogelijk bij het huis/woning/winkel, naast parkeermeters, bij boompjes naast parkeervakken.

@ hierboven, sommige fietsenstallingen staan ook motors toe.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:10:
Dat wisten ze me toen wel te zeggen: dat is niet toegestaan. Je mag net als een auto een kaartje kopen en dan gebruik maken van een parkeervak. Alleen, dan staat hij dus net zo onveilig als op straat. Dat schoot dus niet echt op.

Ander handigheidje wat ik nog was vergeten: lockers om je helm op te bergen. Dan sleep je daar tenminste niet mee. Geen gedoe met sleuteltjes van goedkope kluisjes: je parkeerkaart is je sleutel, net zoals je de parkeerkaart moet gebruiken om de deur te openen.
Verschilt wel per parkeergarage zie ik. Bij het UMC Groningen moet de motor juist bij de fietsen/brommers staan in de parkeergarage, mag niet in een parkeervak. En op de website van de gemeente Dordrecht staat dat motoren niet in een parkeergarage geparkeerd mogen worden.

En eh, ik vind een parkeergarage onveiliger dan op straat. Minder kans dat het gezien wordt, niks om de motor aan vast te maken met een slot. Dan kan je hem beter op straat zetten, aan een lantaarnpaal/verkeersbord oid.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het punt was juist dat ze best een motorgedeelte kunnen maken in de parkeergarage: in het zicht van de bewaker (als die er is), camerabewaking, beugels om je slot aan vast te zetten. Paaltjes zodat geen busje tot erbij kan rijden, en als bonus een locker voor je helm. Maar de doelgroep is gewoon niet groot genoeg.

Ik vind het op straat juist onveiliger: op straat worden sloten ook gewoon open geslepen met een flex op accu. En er kijkt nog niemand van op ook. Sterker nog, toen we dat bij onze eigen (trap)fiets deden omdat het sleuteltje was afgebroken, kregen we nog hulp ook. 8)7

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:29:
Het punt was juist dat ze best een motorgedeelte kunnen maken in de parkeergarage: in het zicht van de bewaker (als die er is), camerabewaking, beugels om je slot aan vast te zetten. Paaltjes zodat geen busje tot erbij kan rijden, en als bonus een locker voor je helm. Maar de doelgroep is gewoon niet groot genoeg.

Ik vind het op straat juist onveiliger: op straat worden sloten ook gewoon open geslepen met een flex op accu. En er kijkt nog niemand van op ook. Sterker nog, toen we dat bij onze eigen (trap)fiets deden omdat het sleuteltje was afgebroken, kregen we nog hulp ook. 8)7
Dat zou wel een grote verbetering zijn ja, jammer dat de doelgroep daarvoor te klein is inderdaad. Maar dat zou ook samen kunnen met een brommer/scooter stalling? Dan wordt de doelgroep al een stuk groter. Speciaal voor gemotoriseerde tweewielers, ik zie mogelijkheden :D

Dat ligt ook wel een beetje aan de plaats/regio waar je woont.. Dat zie ik hier in de stad niet gebeuren :)

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
Richard schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:58:

Kreeg zelf de vraag:
[afbeelding]

Theorie gehaald, dus ik weet wat er in het boek staat. Maar het is zo onduidelijk hoe er met de motor wordt omgegaan.
Sowieso zie ik _nooit_ een motor in een vak staan, zover ik kan herinneren zie ik ze altijd ergens op de stoep ofzo staan. Vandaar de vraag.

• DECOY88
(overleden)
ixl85 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:07:
[...]

Theorie gehaald, dus ik weet wat er in het boek staat. Maar het is zo onduidelijk hoe er met de motor wordt omgegaan.
Sowieso zie ik _nooit_ een motor in een vak staan, zover ik kan herinneren zie ik ze altijd ergens op de stoep ofzo staan. Vandaar de vraag.
nederland heeft een parkeer probleem. dus als je hem op een dood hoekje of brede stoep(1M over voor kinderwagen/rollator booster enz.) zet heeft niemand er last van :Y of halve parkeervakken *O*

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

In de parkeergarage onder ons kantoor zijn speciale motorvakken. Dat voorkomt discussie en/of ergernissen (behalve als het heeel lekker weer is en alle motorvakken zijn vol). In openbare parkeergarages zie ik ze erg weinig overigens.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:44

Exigence

dnkroz

Ik zet hem eigenlijk ook nooit in een parkeervak. Als je een onoplettende automobilist treft die denkt dat het parkeervak leeg is dan ramt hij mooi je motor.

Meestal zet ik hem gewoon op de stoep, of een andere plek waar ik niemand hinder.

• newbreed
Ik zet hem altijd op de geleidelijn voor blinden. Daar blijft de jiffy mooi in hangen, dus heb ik minder kans dat hij omvalt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
op de geleidelijn voor blinden
? 8)7

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zet hem altijd op de intensive care, wordt ie tenminste niet gejat.

8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• newbreed
steveman schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:04:
Ik zet hem altijd op de intensive care, wordt ie tenminste niet gejat.

8)7
Hangt hij dan ook meteen aan de druppellader?

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:05:
[...]

Hangt hij dan ook meteen aan de druppellader?
:Y en de vonkjes worden gemeten :Y

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het gebrek aan consequente regels mbt parkeren met de motor is een plaag. Meestal kom je er met gezond verstand wel uit, maar zeker als je ergens komt waar je niet bekend bent is het altijd een gok of iets wenselijk is/mag/wat dan ook.

Iedere gemeente (in NL en BE iig) is vrij een eigen beleid te voeren mbt wat toegestaan is, wat gedoogd wordt en waar tegen opgetreden wordt. Meestal is op de stoep uit de weg parkeren wel OK, maar bijv niet in Zandvoort...

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:07:
Het gebrek aan consequente regels mbt parkeren met de motor is een plaag. Meestal kom je er met gezond verstand wel uit, maar zeker als je ergens komt waar je niet bekend bent is het altijd een gok of iets wenselijk is/mag/wat dan ook.

Iedere gemeente (in NL en BE iig) is vrij een eigen beleid te voeren mbt wat toegestaan is, wat gedoogd wordt en waar tegen opgetreden wordt. Meestal is op de stoep uit de weg parkeren wel OK, maar bijv niet in Zandvoort...
en nog een paar badplaatsen. zo uit mijn hoofd was het egmond aan zee. rotonde met een standbeeld en rechts van de trap naar het strand een snackbar :Y

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb drrriinnngggeeend een nieuwe achterband nodig,
Nu twijfel ik tussen de Metzeler M3 en de M5.

Kwa prijs scheelt het 5€, verwaarloosbaar, maar ik vind de M3 een mooier profiel hebben :P

Zou de M5 zoveel beter zijn?

De Nederbelg !

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Simple subtraction would suggest it is better by two. /Sheldon (of was het Raj?)

Verwijderd

Jellabie schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:40:

Kwa prijs scheelt het 5€, verwaarloosbaar, maar ik vind de M3 een mooier profiel hebben :P

Ik denk niet dat die M5 zoooo veel beter zal zijn als het maar 5 euro in prijs scheelt ...

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:34:
[...]

Ik denk niet dat die M5 zoooo veel beter zal zijn als het maar 5 euro in prijs scheelt ...
dus een band van 1000 euro is beter dan een bami bandje van een 10tje _O-

er zijn dure banden die voor jou gebruik slecht zijn en goedkope banden die nieteens zo beroerd zijn :Y

ander rubbersoort. groefje meer of minder. dual compound enz...

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jellabie schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:40:

Uit mijn hoofd gezegd heeft de m3 geen dual compound en is de m5 de doorontwikkeling van de m3. Meestal is de opvolger beter (gaat niet altijd op, zoals bij de power pure).

No signature required.

• To_Tall
  • Nu online
F*ck!!!

vanmorgen theorie gehad.. 1 foutje te veel helaas.. binnenkort opnieuw proberen maar :(

weet ook welke fouten ik heb gemaakt dat maakt het dan wel weer leer baar. Was ff vergetn blauw bord met een auto is een autoweg.. max snelheid is 100.. ik in het examen 80 schrijven :S stom stommer stomst zeg maar.. als ik die niethad gemaakt was ik geslaagd.. andere was een voorangs kruispunt..

Voorang geven aan voetgangers die rechtdoor gingen, motor ging rechts... Wie mag eerst.. ik antwoorde motor dan voetgangers!! uuhhh volgens mij fout!! nou ja.. nog eens de boeken in duiken dan over paar weekjes weer proberen!!

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 01:53:
F*ck!!!

vanmorgen theorie gehad.. 1 foutje te veel helaas.. binnenkort opnieuw proberen maar :(

weet ook welke fouten ik heb gemaakt dat maakt het dan wel weer leer baar. Was ff vergetn blauw bord met een auto is een autoweg.. max snelheid is 100.. ik in het examen 80 schrijven :S stom stommer stomst zeg maar.. als ik die niethad gemaakt was ik geslaagd.. andere was een voorangs kruispunt..

Voorang geven aan voetgangers die rechtdoor gingen, motor ging rechts... Wie mag eerst.. ik antwoorde motor dan voetgangers!! uuhhh volgens mij fout!! nou ja.. nog eens de boeken in duiken dan over paar weekjes weer proberen!!
1 voordeel je bent niet de enigste die stug 80 zou gaan rijden op een 100km autoweg met groene middenstreep en bordjes 100 bovenop de hectometerpaaltjes |:(

• Wackmack
Zijn hier wel is mensen gevallen tijdens het lessen?

• Bergie
  • Laatst online: 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

wel eens bedoel je? ;)

Nee, ik zelf niet. Maar heb ze voor mij wel eens om zien vallen na een remproefje. Motor staat stil en ineens vallen ze met motor en al omver :D

Yamaha MT-09

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

To_Tall schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 01:53:
F*ck!!!

Terwijl dat de enige vraag is waarbij je automatisch 'spiekt'... Je hoort iedereen collectief twee of drie cijfers invoeren...
Versteegrob schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:02:
Yepz... Met de AVB lessen...
Werd zowat aangereden door een bijdehand die vond dat ie wel met een noodgang binnendoor kon steken.
Weet nog steeds niet helemaal wat er gebeurde, want ik stond zowat stil, maar resultaat is wel dat ik al een week of zeven last heb van een paar gekneusde ribben :P

[ Voor 48% gewijzigd door MikeyMan op 23-05-2012 09:30 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

newbreed schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:56:
Ik zet hem altijd op de geleidelijn voor blinden. Daar blijft de jiffy mooi in hangen, dus heb ik minder kans dat hij omvalt.
Ik zet 'm altijd dwars op de lijn voor blinden. Als ze tegen de hete uitlaat lopen weten ze tenminste dat ze niet verder kunnen... 8)7 :N

And it goes BRAAAAAPP!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Ja hoor. Met wegrijden uit een parkeervak oefening. Te weinig vaart maken en dan je stuur omgooien. Gaat hem niet worden 8)7

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

2x achter elkaar op zijn kant gelegt met de Langzame Slalom, 60 minuten voor examen AVB ofzo hihi.

Op 1 of andere manier weet je dat voetje aan de grond fout is, dus ga je gewoon door om het proberen te halen. Paar minuten een zere knie gehad, volgens mij tikte ik die op een valbeugel.

20*350ZO45°

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Nee nooit. WEl met de brommert erna en een paar keer bijna met de KTM (stuuruitslag heeft een soort kritiek punt waar ik een paar keer tegenaan kwam)

And it goes BRAAAAAPP!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 13:09
Niet echt gevallen tijdens het lessen, wel een keer de motor laten vallen tijdens het lessen: het regende en mijn handschoenen waren nat, motor was glad en bij het opbokken verloor ik de grip. Toen heb ik hem redelijk gecontroleerd neergelegd :)

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Ik heb inmiddels 11 lessen achter de rug, vind het wel eens tijd worden voor AVB. Mijn instructeur is nog niet helemaal overtuigd dat ik de langzame oefeningen goed beheers (enigszins terecht misschien), maar het begint te vervelen haha :S. Maargoed, die conclusie trok hij uit het feit dat het de laatste les niet zo goed ging, maar dat kwam omdat ik ineens op een totaal andere motor moest lessen (de motor waar ik normaal op zit was in de prak gereden een les voor de mijne). Normaal zit ik op een Honda CB 600...geloof ik, maar nu was het veel meer een race model dan een naked model. Ik hing echt op de motor in plaats van dat ik er recht op zat.

Met als gevolg dat de snelle oefeningen nog wel OK gingen, maar de langzame dus een stuk minder omdat ik weer even opnieuw moest zoeken naar hoe ik mijn lichaam moet plaatsen op deze motor. Daarnaast had deze motor achter ook een schijfrem i.p.v. een trommelrem wat mijn 'normale' lesmotor wel had, met als gevolg dat je de voetrem maar aan hoeft te KIJKEN en hij remt al. Dus tijdens de rem oefeningen constant blokkerend achterwiel en tijdens de langzame oefeningen wilde de motor nogal eens sputteren omdat ik de voetrem te hard indrukte.

Zaterdag weer een dubbele les, dan zit ik op 13 lessen, hopelijk kort daarna eens AVB inplannen.

[ Voor 60% gewijzigd door Daffie op 23-05-2012 10:28 ]

https://freight.associates

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6EnyO.jpg
Alles er af om de nieuwe ketting er op te leggen, behalve de laatste 2 bouten van de achterbrug. Geen beweging in te krijgen :( :( :(

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Gisae schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:38:
[afbeelding]
Alles er af om de nieuwe ketting er op te leggen, behalve de laatste 2 bouten van de achterbrug. Geen beweging in te krijgen :( :( :(
En met een lucht sleutel?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Paar nachtjes in GOEDE kruipolie laten weken.
Ohjah, nooit gevallen met rijlessen. Wel m'n oude motor 2x om laten donderen toen ik stoer een halve draai wilde maken met 1 km/h, alletwee de keren gebeurd toen er een groepje vrienden stond te kijken :'( :P

[ Voor 70% gewijzigd door -tom-562 op 23-05-2012 10:46 ]

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 353 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.