Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 352 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.065 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Maegrim schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 01:40:
[...]
Hoe is het met je VFR, rijdt ie al weer? Ik heb een rooie gekocht, vrijdag ophalen :9~
Oeh mooi ding :9~ Hou hem heel ok? :')

Nee mijn VFR rijdt nog niet er was van alles mis mee blijkbaar :X Remschijven zijn krom (nieuwe besteld) en linker voorvork was krom (andere besteld). Ik had andere kappen gevonden en ze zijn gerepareerd en gespoten :D

En nu ik toch bezig ben dacht ik dat het handig zou zijn om er Michelin Pilot Road 2 banden eronder te gooien en Hyperpro veren erop te laten zetten :Y) Ik heb een ongeluk gehad, maar hij wordt nu wel beter dan hij ooit is geweest :P

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 16:44
Duur grapje zo :/

De mijne heeft al Hyperpro voorveren :7 en een Laser uitlaat, handvatverwarming

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
inmiddels is versie drie ook alweer uit
Michelin Pilot Road 3

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Mafketel schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:01:
inmiddels is versie drie ook alweer uit
Michelin Pilot Road 3
inmiddels _O- vorig voorjaar :Y

en toen der tijd waren ze magnetisch ofzo aangezien er bij een hoop binnen 2500km een spijker invloog _O-

[ Voor 20% gewijzigd door DECOY88 op 17-05-2012 17:36 ]

• DECOY88
(overleden)
nieuwe helm :9~
Afbeeldingslocatie: http://biketecs.sakura.ne.jp/sblo_files/nankago/image/NEOTEC_E38396E383A9E38383E382AF.jpg
en laarsjes _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledingoutlet.nl/images/Sidi_Adventure_gore.jpg

en ondertussen een nieuwe binnenband in mijn velg laten zetten _/-\o_

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 12:49

Kleintje81

Blaat

DECOY88 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:39:
[afbeelding]
en laarsjes _/-\o_
[afbeelding]

Netjes! Hoeveel was de schade?
Ach ja, door geld uit te geven houd je de economie draaiende! :+

Vandaag heel de dag gereden, ging lekker! Alleen op het eind was ik vermoeid en merkte ik dat goed :'(
-Naar de grond kijken op een rotonde, waardoor ik precies op de binenrand reed.
-Paar keer naar z'n N schakelen en denken dat ie in z'n 2 zit 8)7
-Soms werd ik ongeduldig bij links plakkers waardoor ik er als een idioot rechts voorbij ga. :X

Ik ben maar gekapt, want vandaag langer doorrijden was niet echt meer verantwoord.

Groeten jullie trouwens andere motorrijders die jou inhalen (of gebeurt dat nooit bij jullie)? Of alleen tegemoet komende op de weg? Overigens groet ik alleen als de ander begint, lijkt me wel zo netjes! :)

BF2 stats Systemen

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kleintje81 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:59:
[...]

Vandaag heel de dag gereden, ging lekker! Alleen op het eind was ik vermoeid en merkte ik dat goed :'(
-Soms werd ik ongeduldig bij links plakkers waardoor ik er als een idioot rechts voorbij ga. :X

Ik ben maar gekapt, want vandaag langer doorrijden was niet echt meer verantwoord.

Groeten jullie trouwens andere motorrijders die jou inhalen (of gebeurt dat nooit bij jullie)? Of alleen tegemoet komende op de weg? Overigens groet ik alleen als de ander begint, lijkt me wel zo netjes! :)
Typisch tekenen van vermoeid zijn door het rijden, dus héél verstandig van je om er een eind aan te breiën voor vandaag. Ik weet niet hoelang je al motor rijd en met wat voor een fiets je rond rijd, maar 't rijden met een motor is gewoon iets waar je aan moet/gaat wennen.

@ dat dik gedrukte deel:
De geschiedenis van de motorgroet

De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.

Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).

Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.

De verboden groet.

Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.

Een aparte categorie: Oldtimers.

Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cylinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.

Het groeten op de autosnelweg.

Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.

De "Rossi-groet" .

De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.

1. De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.
2. Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
3. Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
4. Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat.
5. De rijwind zou de nieuwe tatoeages eraf kunnen blazen.
6. Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
7. Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
8. Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
9. Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
10.Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
11.Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
12.De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
13.De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
14.Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
15.Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
16.Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
17.Als hij maar met één hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.

Redenen waarom rijders van een Gold Wing niet groeten.

1. Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten
als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken,
de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
2. Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatisch terugzwaaien"aanwezig.
3. Hij is net ingedut.
4. Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
5. Hij heeft via zijn GSM een conferentieschakeling met zijn brooker en de ING-bank.
6. 't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
7. Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
8. Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
9. De hand voor de antenne stoort de TV-ontvangst.
10.Hij ruimt net de vaatwasser in.
11.Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
12.Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
13.Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
14.Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
15.Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.
>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 20:55
Ik les nog :+

Maar ik kom vaak rijders tegen onderweg. Sommige groeten, deze groet ik wel terug. 1x opmerking van de instructeur gehad dat ik wel had moeten groeten :+ was een mede instructeur van de rijschool :+..

Ik groet dus niet vanzelf..

Vorige keer op de snelweg reed ik 100 waar 100 was toegestaan. instructeur reed me voor bij ivm de voorste rijder mogelijk anders de afslag zou missen :+ Andere motor rijder zag dat en bleef bij me hangen en gaf met een arm signaal toen ie naast me reed aan dat ik maar ook naar links moest.. Uiteindelijk gedaan. de strook auto's voorbij gereden en afslag op gegaan :)

Was wel grappig dat een andere motor rijder je dan toch nog mee trok.. Hij hield ook ruimte voor me om in te voegen!! Iets heeft toen wel duidelijk gemaakt dat somige motorrijders juist respect voor elkaar hebben en elkaar ook willen helpen als zij dat kunnen.. Natuurlijk zullen er ook velen zijn die dat niet doen.. maar je hebt ze er wel tussen zitten :+

[ Voor 13% gewijzigd door To_Tall op 17-05-2012 20:08 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DECOY88
(overleden)
Kleintje81 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:59:
[...]

helm €560 :X
laarzen €350 :X
band €30 :Y

als de euro straks nog eens klapt. dan is de schade minder groot voor mij _O-

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 17-05-2012 20:29 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 14:03
Wat vinden jullie een goede motor voor een beginner?

Ben al een beetje aan het kijken en Yamaha spreekt mij erg aan. Kijk nu naar de Thundercat en de R6.
Deze zijn leuk geprijsd en een echte sportmotor. Enig nadeel is dat sommige motoren erg oud zijn. Tot welk jaar zouden jullie maximaal kopen, 2000? En tot hoeveel km op de motor, 50.000?

Nu zeggen beide getallen niet zoveel ivm het onderhoud maar misschien zijn er algemene richtlijnen.

Budget is 2000 tot max 4000, liever rond de 2500 a 3000 euro.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

R6 '99-'02 (RJ03 model) zou ik persoonlijk van weg blijven als ik jou was. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van dat soort fietsen waarbij de 2'e cilinder er spontaan mee kapt. Is niks van te zeggen qua zekerheid, maar.....

Een T-Cat (eigenlijke voorloper van de R6) is tot 2004 geleverd hier in de EU en is een geweldige fiets om op te beginnen.

Als je écht pérsé een R6 wil: Probeer te gaan voor een RJ09 model vanaf 2003. Met jouw budget zijn die er genoeg te vinden en die blokken zijn redelijk bulletproof (ik heb mijn 2004 in 2008 ingerolen op een nieuwe met 55K op de klok,,,, en 't ding rijd nog steeds bij de persoon die 'm toen kocht terwijl ik inmiddels al weer een nieuwe 2012 R6 rijd).

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 17-05-2012 21:41 ]

• Wackmack
Wow! Super antwoord, hier kan ik echt wat mee. De R6 vind ik echt super dus daar kijk ik nu naar. Zal vanaf 2003 zoeken en heel misschien het budget iets omhoog schroeven naar 5000

Weet je verder nog leuke motoren om te beginnen?
CBR600, is dat wat?

Ben jij ook met een R6 begonnen?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Versteegrob schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:39:
Wow! Super antwoord, hier kan ik echt wat mee. De R6 vind ik echt super dus daar kijk ik nu naar. Zal vanaf 2003 zoeken en heel misschien het budget iets omhoog schroeven naar 5000

Weet je verder nog leuke motoren om te beginnen?
CBR600, is dat wat?

Ben jij ook met een R6 begonnen?
Ik ben begonnen op een Honda CBR900RR uit '92 in.... '92 ;)

Leuke fietsen om op te beginnen is een beetje als vragen naar welke kleur iemand als favoriete kleur heeft, een SS rijder moet je niet op een Harley willen zetten, andersom geldt 't zelfde,

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:27:

Ben al een beetje aan het kijken en Yamaha spreekt mij erg aan. Kijk nu naar de Thundercat en de R6.
Deze zijn leuk geprijsd en een echte sportmotor. Enig nadeel is dat sommige motoren erg oud zijn. Tot welk jaar zouden jullie maximaal kopen, 2000? En tot hoeveel km op de motor, 50.000?

Nu zeggen beide getallen niet zoveel ivm het onderhoud maar misschien zijn er algemene richtlijnen.

Budget is 2000 tot max 4000, liever rond de 2500 a 3000 euro.
Ik rij momenteel op een Suzuki GSX 250 uit 1984 (Verwijderd in "Show je motor - Deel 1"). Lekker licht ding en doet tot nog toe geen problemen mee gehad (heb hem nu bijna een jaar). Toen ik hem kocht had hij zo'n 12000 km wat natuurlijk erg weinig is voor een motor.

Zoiets is natuurlijk niet te vergelijken met de hedendaagse motoren qua veiligheid en comfort: Ik heb geen abs en ik geloof dat mijn achterrem een trommelrem is.

Uiteindelijk ben ik er tevreden over. Zit sinds gisteren voor een aantal dagen in Duisland voor een motorvakantie en heb hier tot nu toe nog geen spijt van.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
DECOY88 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:39:
[afbeelding]
en laarsjes _/-\o_
[afbeelding]

Mooie laarzen :) Ik ben zelf nog steeds op zoek naar motorlaarzen waar ik ook echt op lopen kan en zo zien deze Sidi's er wel uit. Ik rij nu met kisten op de ZX6R, niet ideaal, niet mooi, maar ik kan er prima mee rijden en als ik afstap ga ik niet gelijk krom lopen om maar geen pijn in mijn rug te krijgen. Ik heb verschillende sportlaarzen geprobeerd maar vanwege mijn rug gaan de sportmodellen gewoon niet werken voor mij :-(
Versteegrob schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:27:
Ik heb sinds oktober 2011 mijn rijbewijs A en rij sindsdien op een Kawasaki Ninja ZX6R '95. In het begin voelt het heel groot en log aan vergeleken met je lesmotor, maar ik ben nu ~2500 km verder en ik durf al aardig te gooien met het ding :) De eerste 500 km ben ik bewust niet voorbij de 8000 rpm gegaan, onder de 8000 rpm hoef je echt niet bang te zijn dat ie er opeens vandoor vliegt. Boven de 8000 daarentegen, dan wordt ie aardig snappy en gevoelig op het gas. Verder heb ik nog weinig ervaring met andere motoren, maar oudere 600 cc sportmotoren zijn dus goed te doen als eerste motor. Grootste gevaar blijft toch de rechterpols en het eigen verstand :P

Vanmiddag de ZX6R nog even uitgelaten, met de vriendin achterop. Haar toch maar weer met klem uitgelegd dat ze -niet- moet gaan verzitten als we een beetje plat in een bocht hangen :X

[ Voor 29% gewijzigd door UTwizard op 17-05-2012 22:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 20:05:
[...]

Typisch tekenen van vermoeid zijn door het rijden, dus héél verstandig van je om er een eind aan te breiën voor vandaag. Ik weet niet hoelang je al motor rijd en met wat voor een fiets je rond rijd, maar 't rijden met een motor is gewoon iets waar je aan moet/gaat wennen.
Eens. En dat gaa gekukkig snel genoeg, al hangt eea af van je uithoudimgsvermogen, type motor en weg/weersomstandigheden. Uurtje verlaten secundaire weg is minder inspannend dan uurtje tussen files doorrijden...
@ dat dik gedrukte deel:

[...]

_/-\o_

Ik mis nog een stuk over de BMW-rijders :P

Oslik blyat! Oslik!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

charrel

Cortisol4life..

grrr, mijn dure spidi jas lekte na 4 jaar aan de binnenkant van de ellebogen waar een ventilatiekanaal op de waterdichte laag zit ... daar onstonden dus gewoon scheuren.
Jaja, ze zijn erg coulant volgens de zaak waar ik hem aangeschaft heb, retour gestuurd naar italië komt ie vandaag terug zonder enig bericht en er is verder niks aan gedaan...
Morgen dus maar even naar Termaat nog een nieuwe jas scoren :X
Lekker zo vlak voor mijn 10 daagse tripje ....

Die shoei neotec krijg je geen spijt van, heb hem zelf in het antraciet. Wel een stukje goedkoper O-)
Maar dat was dan ook het eerste weekend dat ie verkrijgbaar was, je ziet ze onwijs veel!

[ Voor 17% gewijzigd door charrel op 17-05-2012 23:32 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:21:
[...]

Eens. En dat gaa gekukkig snel genoeg, al hangt eea af van je uithoudimgsvermogen, type motor en weg/weersomstandigheden. Uurtje verlaten secundaire weg is minder inspannend dan uurtje tussen files doorrijden...

[...]

_/-\o_

Ik mis nog een stuk over de BMW-rijders :P
S1000RR ... dus ;)

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 22:08:
[...]

Mooie laarzen :) Ik ben zelf nog steeds op zoek naar motorlaarzen waar ik ook echt op lopen kan en zo zien deze Sidi's er wel uit. Ik rij nu met kisten op de ZX6R, niet ideaal, niet mooi, maar ik kan er prima mee rijden en als ik afstap ga ik niet gelijk krom lopen om maar geen pijn in mijn rug te krijgen. Ik heb verschillende sportlaarzen geprobeerd maar vanwege mijn rug gaan de sportmodellen gewoon niet werken voor mij :-(
moet ze nog wel even inlopen. maar ze zitten erg lekker. moet er allen nog mee leren schakelen _O-

werkschoenen zo soepel als wat. en dit is behoorlijk stijf _O-

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ach, daar zijn er niet zo gek meer van nu ze alles aan het terughalen sinds OCT '11 :p

PSN & XBL: Denkoyugo

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die hoef je niet te groeten want die zitten allemaal bij de dealers. :+

• DECOY88
(overleden)
charrel schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:31:
Die shoei neotec krijg je geen spijt van, heb hem zelf in het antraciet. Wel een stukje goedkoper O-)
Maar dat was dan ook het eerste weekend dat ie verkrijgbaar was, je ziet ze onwijs veel!
trek ik de binnenvoering eruit. meters ruimte voor mijn speakertjes _/-\o_ stukje goed meegevend schuim waar mijn speakertjes nu achter geklemd zitten _/-\o_

en nu voor :Y komt de bass er nog een beetje doorheen :Y kleine schuimje zit nu los achter de speaker. en de grote dekt alles af _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://static.rad.be/i/images/producten/37179gr.jpg?width=800&height=800&bgcolor=ffffff&quality=100

[ Voor 22% gewijzigd door DECOY88 op 18-05-2012 13:47 ]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
BMW groet was toch staan en saluteren? :P

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

GBTW schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:11:
BMW groet was toch staan en saluteren? :P
wapperen met je creditcard

And it goes BRAAAAAPP!

• Maegrim
Heb m'n motor opgehaald, geweldig ding :Y

http://imgur.com/a/fDNFJ

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Netjes! Hou hem heel he! :P

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Revit defender gtx :
Afbeeldingslocatie: http://www.motorkledingoutlet.nl/images/fjt110_1010uf_300rgb08.jpg

En een setje Eska Indianapolis GTX:
Afbeeldingslocatie: http://www.power-bike.ch/shop/images/product_images/popup_images/312_0.jpg

Toch maar weer is een revit proberen ..... hopen er maar het beste van :|
Na 5 paar handschoenen kreeg ik toen mijn geld terug, gelukkig gebruiken ze nu lekker
g00reteks.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Die uitlaat geeft echt een mooi geluid, heb de non-carbon variant. Heerlijk diep, lekker roffeltje, en e-keur, dus probleemloos bij onze oosterburen. 8)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Maegrim
:>
_Apache_ schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:58:
[...]

Die uitlaat geeft echt een mooi geluid, heb de non-carbon variant. Heerlijk diep, lekker roffeltje, en e-keur, dus probleemloos bij onze oosterburen. 8)
Als ik het goed zie zit er nog een db-killer in die eruit zou kunnen?

[ Voor 16% gewijzigd door Maegrim op 18-05-2012 19:02 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Er zit een db killer in, die kan je er bij de VFR gewoon uithalen :+ zoveel geluid maakt een VFR niet, heerlijk om zonder db killer dan door tunnels te gaan :D ik heb er honderden kilometers mee gemaakt in .DE, zonder problemen. Zoveel geluid maakte de motor niet. Ik heb dezelfde gehad, alleen dan een RVS uitlaat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Widow op 18-05-2012 20:44 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wat voor soort olie er in mijn Suzuki GSX zit? Ik zou de olie moeten bijvullen en heb semi-synthetische 10W40 bij. Mag ik dit er gewoon bijgooien?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

@ dat dik gedrukte deel:

[...]

Prachtig stukje, en ja, ik groet eigenlijk altijd, het hoeft natuurlijk niet altijd van de andere persoon eerst te komen, ik denk dat 99% groet, 0.5% niet oplet en 0.5% het niet boeit :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

[...]

@ dat dik gedrukte deel:

[...]

Kan het zijn dat ik dit eens in "Motoren en Toerisme" ben tegengekomen. Ikzelf groet zo veel mogelijk. Ben gewoon een vriendelijke jongen O-)

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
ROFLASTC schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:21:
[...]

De Ktm Adventure en Adventure R zijn duurder dan mijn GS hoor ;) , niet veel dat weer wel ;w

• Phydomir
  • Laatst online: 12:09

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:45:
Heeft iemand enig idee wat voor soort olie er in mijn Suzuki GSX zit? Ik zou de olie moeten bijvullen en heb semi-synthetische 10W40 bij. Mag ik dit er gewoon bijgooien?
Als je het niet zeker weet zou ik hem helemaal vervangen incl. filter. Let er ook op dat je olie koopt voor motoren. Soms maakt het niets uit maar als je al die horror verhalen op MF leest over slippende koppelingen lijkt het mij beter om voor de zekerheid het maar wel te doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
Harley rijders groeten alleen andere Harley rijders, en dan alleen die met dezelfde blokhoek, dezelfde achterophanging (soft- of hard tail), en dezelfde meldcode. Maar op dat zeldzame moment dat ze een tegemoetkomende rijder groeten, dan is het een mooi ritueel.

Linkervoet op rechter voetsteun, rechtervoet op linkervoetsteun, broek omlaag en met beide handen het achterlicht aanraken voor de perfekte "moon"

;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...en dan ratelt alsnog de linkerhandvat los en vliegt het als vlaggenstok in het gebaard sterretje :+

* dion_b is (te) visueel ingesteld :X

Oslik blyat! Oslik!

• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-01 20:56
Hoe vonden jullie de eerste keer op de snelweg? Lijkt mij best eng. Vooral de gedachten als je tussen twee vrachtwagens zit en je valt. Zal vast mee vallen maar toch.
Ik had de systeem helm van m'n brommer op en het was een mooie zonnige dag...
Dus kleppie open :D

Vanaf een stoplicht moest ik rechts (niet opgelet dat het de oprit naar de snelweg was).
In die 180 graden doordraai bocht naar de snelweg durfde ik die klep niet dicht te doen.

Met 120km/h durfde ik m'n stuur ook niet los te laten om dat hele kinstuk dicht te doen...

M'n eerste keer op de snelweg was ERG winderig, haha
gelukkig zat het bandje onder m'n kin goed dicht, want die trok ERG hard aan me, whahaha

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:00
wimmel_1 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 21:34:
R6 '99-'02 (RJ03 model) zou ik persoonlijk van weg blijven als ik jou was. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van dat soort fietsen waarbij de 2'e cilinder er spontaan mee kapt. Is niks van te zeggen qua zekerheid, maar.....

Een T-Cat (eigenlijke voorloper van de R6) is tot 2004 geleverd hier in de EU en is een geweldige fiets om op te beginnen.

Als je écht pérsé een R6 wil: Probeer te gaan voor een RJ09 model vanaf 2003. Met jouw budget zijn die er genoeg te vinden en die blokken zijn redelijk bulletproof (ik heb mijn 2004 in 2008 ingerolen op een nieuwe met 55K op de klok,,,, en 't ding rijd nog steeds bij de persoon die 'm toen kocht terwijl ik inmiddels al weer een nieuwe 2012 R6 rijd).
Ik heb zelf ervaren met een r6 '99 model. Nooit geen motorische problemen gehad. Ken ook mensen uit mijn omgeven met een '99-'02. Ook geen problemen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:22

mphilipp

Romanes eunt domus

liquid_ice schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 06:46:
[...]
Met 120km/h durfde ik m'n stuur ook niet los te laten om dat hele kinstuk dicht te doen...

gelukkig zat het bandje onder m'n kin goed dicht, want die trok ERG hard aan me, whahaha
Was je gashendel kapot? ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dacuuu schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 07:56:
[...]

Ik heb zelf ervaren met een r6 '99 model. Nooit geen motorische problemen gehad. Ken ook mensen uit mijn omgeven met een '99-'02. Ook geen problemen.
:+

Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat die blokken overmatig vaak stuklopen. Als je gaat kijken naar het aantal verkochte fietsen van dat model zal het procentueel gezien best wel mee vallen maar het blijft gewoon een feit dat er veel van die blokken sneuvelen door te weinig koeling tussen de eerste en tweede cylinder en probeer dan maar eens een ruilblok te vinden.... dat je die amper/niet vind heeft een rede.

• DECOY88
(overleden)
liquid_ice schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 06:46:
[...]

Ik had de systeem helm van m'n brommer op en het was een mooie zonnige dag...
Dus kleppie open :D

Vanaf een stoplicht moest ik rechts (niet opgelet dat het de oprit naar de snelweg was).
In die 180 graden doordraai bocht naar de snelweg durfde ik die klep niet dicht te doen.

goede knik naar voren :Y klapt zo je kinstuk dicht :Y

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gister heb ik een heel stuk gereden. Het weer zag er de hele tijd dreigend uit, maar het is droog gebleven. In de Eifel vond ik het wel wat fris, dus daar ben ik niet erg lang gebleven.

Maar nu had ik na een tijdje last van een zeurende hoofdpijn. Wat blijkt, mijn helm zorgt voor een drukpunt op mijn voorhoofd. (De afdruk was duidelijk zichtbaar) Voorheen had ik dat ook wel een beetje, maar nooit zo erg als nu, en al helemaal niet dat ik er last van had. Is dat een teken dat de helm misschien toch wat te klein is? Misschien dat de wangstukken wat dunner zijn geworden en de helm daardoor wat anders, meer naar achter, zit?

Ik zit met een hoofdomtrek van 58 cm net op het randje tussen M en L, wat ook net de grens is tussen de kleine of grotere helmschaal. Nu vind ik het spijtig, maar ik denk dat ik toch maar een andere helm haal en deze aan mijn moeder doneer. Met hoofdpijn rondrijden komt de concentratie ook niet ten goede. Het probleem zit hem er alleen in dat het pas na een tijdje optreedt, dus bij het passen in de winkel merk ik het niet.

Ik heb nu (nog) een HJC IS-16, maat M. Binnenkort dus maar weer eens vanalles gaan passen, en dan vooral ook van andere merken die hopelijk een iets andere pasvorm gebruiken.
Nog een vraagje: wat vinden jullie van opblaasbare wangkussentjes?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die drukpunten in je helm zetten zich op een gegeven moment vanzelf (redelijk) naar je hoofd. Je kunt het wat bespoedigen door met een warme lepel de voering/binnenschaal wat in te deuken op de plaatsen waar je nú écht last hebt (niet te veel!!).

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

DECOY88 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:57:
[...]

goede knik naar voren :Y klapt zo je kinstuk dicht :Y
Hey, zo sluit ik tegenwoordig altijd mijn vizier. :P

Zo, straks weer verder poetsen aan de Viffer. Had deze echt wel nodig, eerste poetsbeurt sinds oktober vorig jaar. :X

Volvo Classic Club Belgium

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:21:
[...]

Zijn die S1000RR's zo slecht? Ze beginnen betaalbaar te worden namelijk, maar zit daar dan een reden achter...?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:48:
[...]

Zijn die S1000RR's zo slecht? Ze beginnen betaalbaar te worden namelijk, maar zit daar dan een reden achter...?
De financiering van de basis op Antartica loopt wat achter. 8)

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
[...]

zit een ontwerp/fabricage fout in het blok waardoor die blokken redelijk snel ermee stoppen :X 270km :X

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Valt op zich wel mee. In 't 2012 model zit alleen een verkeerd boutje in 't blok waardoor er ooit een drijfstang los wil schieten aan de "kruk".

2012 serie wordt nu ook in z'n geheel terug gehaald voor een modificatie, alleen is het vervangen van dat boutje "a hell of a job" (blok moet volledig uit elkaar daarvoor), zodat 't bij de dealers in de werkplaats een beetje druk is :P

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
[...]

Volgens mij niet hoor!
Laatst een review van gekeken en daarna even naar wat occasions gekeken. Zit nu rond de 13K.
Leuke review, zeker het begin stukje (inhakend op de "saaie" rijder) en het stukje van "zie angry german" :+
YouTube: 2011 BMW S1000RR Review

Maargoed, dit zal never nooit m'n eerste bike worden. Hoogstwaarschijnlijk een gifgroene ER6F :>

Verwijderd

Nee mijn tweede, ik heb mijn R6 immers al sinds september toen ik mijn rijbewijs heb gehaald... :-P (9dkm and counting).

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[...]

In de langduurtest van de motoplus kwam ie er na 50.000 ook nog prima uit.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:00
wimmel_1 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 10:12:
[...]

:+

Ik bedoelde er meer mee te zeggen dat die blokken overmatig vaak stuklopen. Als je gaat kijken naar het aantal verkochte fietsen van dat model zal het procentueel gezien best wel mee vallen maar het blijft gewoon een feit dat er veel van die blokken sneuvelen door te weinig koeling tussen de eerste en tweede cylinder en probeer dan maar eens een ruilblok te vinden.... dat je die amper/niet vind heeft een rede.
Voor de 99' - '02 model kan je wel blokken krijgen hoor. Maar heb er ook geen 10 nodig :+
[...]

Bij veel 2012 modellen zat er een bout van de krukas oid los. Waardoor alles in de frot kan draaien.

Dus verder niks aan de hand met de RR..behalve de 2012 modellen dan, maar daar is BMW druk mee bezig!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bouten zitten niet los... Dingen zijn gewoon té licht gemaakt/uitgevoerd waardoor ze onbedoeld stuk gaan,

BMW heeft gewoon meer (te veel?) vermogen proberen te halen uit dat blok door op gewicht te besparen ;)

En dat is gewoon een normale manier van handelen met dat soort fietsen.......

• Widow
Ik zit ff op Ebay te loeren voor een flesje loctite 243, dat is ook dure troep zeg :X prijs per liter komt redelijk dicht bij de 1000 euro 8)7

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:16:
Ik zit ff op Ebay te loeren voor een flesje loctite 243, dat is ook dure troep zeg :X prijs per liter komt redelijk dicht bij de 1000 euro 8)7
38 euro voor 50ml dus €760 per liter :Y maar je wil het per liter kopen _O-

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:56:
Bouten zitten niet los... Dingen zijn gewoon té licht gemaakt/uitgevoerd waardoor ze onbedoeld stuk gaan,

BMW heeft gewoon meer (te veel?) vermogen proberen te halen uit dat blok door op gewicht te besparen ;)
Oh...ik had juist begrepen dat er een bout tè vast zat en daardoor onder spanning kwam en uiteindelijk brak. Voordat ie breekt veroorzaakte ie ook een vibratie bij bepaalde toerentallen.

Maar het kan idd net zo goed een smoes zijn om te verhullen dat eea te licht is uitgevoerd. Maar ze hadden het wel over één specifieke bout, dus het stuklopen gebeurde steeds bij dezelfde cylinders.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Widow schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:16:
Heb je wel eens uitgerekend wat nicotine kost per kg? :+ Dat maakt roken zo'n beetje de duurste drug.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:00:
[...]

Heb je wel eens uitgerekend wat nicotine kost per kg? :+ Dat maakt roken zo'n beetje de duurste drug.
;)

Steek er nog maar een op _O-

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:35

steveman

Comfortabel ten onder

Brr, fietste net over prinsegracht te Den Haag, werd er net vrij nieuw uitziende motor op een sleepwagen geladen.

Een witte, GSR 750 geloof ik. Gezien de p2000 berichtjes is er ook nog een ambulance aan te pas gekomen :/

Zelf ook nog wat ellende kunnen voorkomen vanmiddag. Bij remmen de spiegels checken zit kennelijk goed in m'n systeem.

Ik kon nog mee met een een groen verkeerslicht, maar de volgende verkeerslichten op een rotonde stond het al op geel en ik kon nog makkelijk stoppen (30 meter of zo?). Dus ik besluit te remmen.

Kijk ik in m'n spiegel... goh, wat wordt die strontkleurige auto toch groot :?

Rem maar weer wat gelost en doorgerold. Auto kwam met piepende banden ter hoogte van de stopstreep tot stilstand :X

Het meeste gevaar bevindt zich vóór je, maar zo nu en dan is er ook wat gespuis achter je te vinden.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
steveman schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:23:
Brr, fietste net over prinsegracht te Den Haag, werd er net vrij nieuw uitziende motor op een sleepwagen geladen.

Een witte, GSR 750 geloof ik. Gezien de p2000 berichtjes is er ook nog een ambulance aan te pas gekomen :/

Zelf ook nog wat ellende kunnen voorkomen vanmiddag. Bij remmen de spiegels checken zit kennelijk goed in m'n systeem.

Ik kon nog mee met een een groen verkeerslicht, maar de volgende verkeerslichten op een rotonde stond het al op geel en ik kon nog makkelijk stoppen (30 meter of zo?). Dus ik besluit te remmen.

Kijk ik in m'n spiegel... goh, wat wordt die strontkleurige auto toch groot :?

Rem maar weer wat gelost en doorgerold. Auto kwam met piepende banden ter hoogte van de stopstreep tot stilstand :X

Het meeste gevaar bevindt zich vóór je, maar zo nu en dan is er ook wat gespuis achter je te vinden.
Altijd oppassen daar in Den Haag bij de stoplichten, er zat er vorige keer ook 1 tegen m'n achterwiel aan terwijl ik al 30 seconden daar stil stond :/

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• Widow
DECOY88 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:57:
[...]

38 euro voor 50ml dus €760 per liter :Y maar je wil het per liter kopen _O-
Nee, ik heb nu voor 12eu vanuit Deutschland een 10ml flesje gekocht :) ik heb van alles uit elkaar getrokken de afgelopen dagen aan mn motor, kan ik het komend weekend weer in elkaar schroeven :X remmerij enzo schijnt wel belangrijk te zijn dat dat met loctite vastzit :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

D4V3 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:36:
[...]

Altijd oppassen daar in Den Haag bij de stoplichten, er zat er vorige keer ook 1 tegen m'n achterwiel aan terwijl ik al 30 seconden daar stil stond :/
:F

Schandalig ook als je ziet hoeveel lui er met telefoons ed zitten te klooien onder het rijden... Als ze nou ook ècht konden multitasken... maar zo werkt een mensenbrein helaas niet.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• To_Tall
Nog niet zo lang geleden. Einde A12 waar je Den Haag in gaat zeg maar.

Bij de stop lichten stond er een auto mogelijk te ver ver de streep heen dat ze het rode licht niet meer zag.. Hoppa ze zet haar auto in achteruit en komt met een nood vaart naar achter zetten.. met haar trekhaak in mijn nummer bord :+ gelukkig alleen het nummerbord beschadigd niets meer..

Ook maar aangegeven dat ze nooit meer naar achter moet rijden bij een stop licht..

Stond zo'n 4 meter achter haar. maar dat was blijkbaar niet genoeg :X

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

To_Tall schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:43:
Nog niet zo lang geleden. Einde A12 waar je Den Haag in gaat zeg maar.

Bij de stop lichten stond er een auto mogelijk te ver ver de streep heen dat ze het rode licht niet meer zag.. Hoppa ze zet haar auto in achteruit en komt met een nood vaart naar achter zetten.. met haar trekhaak in mijn nummer bord :+ gelukkig alleen het nummerbord beschadigd niets meer..

Ook maar aangegeven dat ze nooit meer naar achter moet rijden bij een stop licht..

Stond zo'n 4 meter achter haar. maar dat was blijkbaar niet genoeg :X
Oh.pff... je zat in de koekblik. 8)7
Ik dacht al, wat voor een motor heeft er nou een kentekenplaat voorop zitten :o

Btw, ik twijfel over een eventuele aanschaf van een nieuwe motor.
Ik heb nu een Ducati Monster 696, deze heeft een zithoogte van 770mm. Ik kom met mijn 1.74m dus makkelijk met beide voeten op de grond. Echter, mijn hart roept uit naar de Ducati Streetfighter 848. Ik heb laatst even lopen (zitten, moet ik eigenlijk zeggen) passen op dit model, dat een zithoogte heeft van 840mm, en ik weet het niet zo goed.

Mijn voeten komen niet helemaal plat op de grond als ik beide benen uitsteek, denk dat 1/3 van mn voet de grond kan raken, maar niet dus niet meer helemaal plat. Als ik één been uitstrek kan ik de motor licht kantelen zodat ik wel met mn hele voet de grond raak. Het geeft dus niet echt veel vertrouwen/stabiliteit dat ik niet helemaal bij de grond kan.

Wat is wijsheid? De Monster is mijn eerste motor, dus ik ben niet anders gewend dan dat ik ruim bij de grond kan. Zelfs mn benen zijn iets gebogen op de Monster als ik de grond raak.
Een vriend van mij had een Supersport (810mm zithoogte) en die is iets kleiner dan ik en kon ook nooit volledig bij de grond, maar heeft nooit echt problemen ondervonden. Hoe zit het bij jullie? Komen jullie helemaal aan de grond met beide voeten als je op de motor zit?

[ Voor 44% gewijzigd door Yellowneck op 20-05-2012 02:23 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 13:42

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

wimmel_1 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:43:
Die drukpunten in je helm zetten zich op een gegeven moment vanzelf (redelijk) naar je hoofd. Je kunt het wat bespoedigen door met een warme lepel de voering/binnenschaal wat in te deuken op de plaatsen waar je nú écht last hebt (niet te veel!!).
Ik begin die drukpunten pas na 6000 km als storend te ervaren. Ik denk dus ook dat er zich niet veel meer gaat aanpassen of vervormen waardoor het minder wordt. Sterker nog, ik heb juist het vermoeden dat dat een deel van de oorzaak is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:43

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Yellowneck schreef op zondag 20 mei 2012 @ 02:02:
[...]

Wat is wijsheid? De Monster is mijn eerste motor, dus ik ben niet anders gewend dan dat ik ruim bij de grond kan. Zelfs mn benen zijn iets gebogen op de Monster als ik de grond raak.
Een vriend van mij had een Supersport (810mm zithoogte) en die is iets kleiner dan ik en kon ook nooit volledig bij de grond, maar heeft nooit echt problemen ondervonden. Hoe zit het bij jullie? Komen jullie helemaal aan de grond met beide voeten als je op de motor zit?
De meeste kracht uit je benen heb je vanuit de bal van je voet. In principe is het dus genoeg als je met de voorkant van je voet redelijk bij de grond kan. Als je heel lang bij een verkeerslicht staat zou het vermoeiend zijn als je constant kracht moet zetten op je benen om je motor rechtop te houden, maar in de praktijk hoef je maar heel iets kracht te zetten om hem recht te houden. Ik zet bij het verkeerslicht meestal de motor heel iets schuin naar rechts, en heb dan mijn rechter voet op de grond en de linker op het schakelpookje om de motor in zijn één te houden.

Verder is het voornamelijk een kwestie van (zelf)vertrouwen volgens mij. Ik kan bij mijn motor redelijk makkelijk met platte voeten bij de grond, maar ik heb wel eens met een redelijk hoge BMW GS gereden en voelde me daarbij niet onzeker of ik de motor wel ging houden. Gewoon goed opletten als je stil gaat staan hoe de ondergrond is, en inschatten hoe je je voet(en) dan neer moet zetten.

Kijk voor de lol ook eens op http://cycle-ergo.com/, daar kan je een beetje het verschil zien tussen de verschillende motoren. Verder gewoon een paar proberen. Tijdens een proefrit kom je er al snel achter of je je prettig voelt tijdens het rijden en als je gaat stilstaan.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:11

DinX

Motormuis

Yellowneck schreef op zondag 20 mei 2012 @ 02:02:
[...]

Mijn voeten komen niet helemaal plat op de grond als ik beide benen uitsteek, denk dat 1/3 van mn voet de grond kan raken, maar niet dus niet meer helemaal plat. Als ik één been uitstrek kan ik de motor licht kantelen zodat ik wel met mn hele voet de grond raak. Het geeft dus niet echt veel vertrouwen/stabiliteit dat ik niet helemaal bij de grond kan.

Maakt toch zoveel niet uit. Ik moet ook raar gaan zitten op m'n S10 om makkelijk aan de grond te kunnen. Meestal sta ik ook niet volledig met 2 voeten op de grond. Ik heb mijn zadel wel in een lagere stand gezet.
Ik spreek hier dan wel over een motor van 280 kg waar dat geen problemen oplevert.

Bij de meeste merken/types bestaat trouwens de mogelijkheid om te verlagen (door zadel of dogbones te veranderen)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
steveman schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 22:23:

Er was zelfs een trauma heli ingeroepen. Toestand is zorgelijk :|
http://district8.net/moto...rinsegracht-den-haag.html

• To_Tall
Baldertt schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:31:
[...]

Er was zelfs een trauma heli ingeroepen. Toestand is zorgelijk :|
http://district8.net/moto...rinsegracht-den-haag.html
hmmm trauma heli land naast het westeinde ziekenhuis... wat is de toegevoegde waarde dat in zn kritieke toestand de gewonde naar een ander ziekenhuis wordt vevoerd????

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Die zijn dan ergens anders beter in, met oud&nieuw werd een vriend van me ook van het rkz te beverwijk met spoed vervoerd naar het VU in amsterdam.
Allemaal met specialismes te maken.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oh crap :/

Vreemd ook hoe je met één motor beide geel gemarkeerde sporen kunt achterlaten :?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Valt toch wel mee...

Eerste van één band, tweede spoor van beide banden na het raken van de stoeprand...

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Gisternacht een "onderbroek-moet-nodig-verschoont-worden" momentje..

Reed rond half 2 'snachts vanaf Leiden naar Den Haag toe, stonden er twee grote touringcars op een net iets te kleine parkeerplaats. Dacht al in mezelf 'niet echt handig neergezet, maar zal wel'. Tot ik dichterbij kwam en zag dat de achterste pech had, achterklep stond open, de motor dampte flink. Pas op 30-40 meter afstand zag ik het enorme oliespoor dat hij had neergelegd, 30-40cm dik, op zen minst 20 meter. :X
Gelukkig geen schrikreactie, maar volgens mij was dat motorblok compleet naar de herrie, wat een dik spoor was dat!
Moest toch tanken, bij het tankstation maar even gekeken of er niets achtergebleven was op de banden.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 20-05-2012 13:49 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Ik overweeg ook motorrijles te gaan nemen, ik heb inmiddels ongeveer 1 jaar mijn autorijbewijs. Kan iemand mij vertellen hoe duur het ongeveer gaat worden? Ik heb vrij weinig ervaring met brommers/scooters enzo.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• DECOY88
(overleden)
€1500 had ook een jaartje mijn b en nooit wat anders dan een fiets gereden. wel een paar keer achterop de motor. maar achterop is niet voorop.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
epic_gram schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:06:
Ik overweeg ook motorrijles te gaan nemen, ik heb inmiddels ongeveer 1 jaar mijn autorijbewijs. Kan iemand mij vertellen hoe duur het ongeveer gaat worden? Ik heb vrij weinig ervaring met brommers/scooters enzo.
Hangt er compleet vanaf hoe snel je het leert. Dat je geen ervaring hebt met brommers zegt niet echt wat. Er zijn mensen die het na 10 lessen halen en er zijn mensen die er 40 nodig hebben. Als je een proefles neemt kan de instructeur je daarna wel een goede schatting geven.

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
Ga in ieder geval uit van ongeveer €350,- voor alle examens (mist je ze in 1 keer haalt), en rond de €40,- per uur les. Minder dan 10 uur is uitzonderlijk, meer dan 30 uur lijkt me ook niet nodig als je al je B hebt. Dus zeg ergens tussen de €750,- en €1500,-.
Maar eigenlijk begint het dure grapje daarna pas ;) . Een fatsoenlijke kleding set kost als snel even veel als dat rijbewijs, en dan nog een motor en onderhoud..

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Of gewoon een proefles nemen wat ik ook heb gedaan. Dan kijken ze hoe snel je dingen oppakt en van daaruit kunnen ze goed zeggen hoeveel lessen je nodig gaat hebben. Ik heb een paar lessen gehad en ik had mijn theorie al dus binnen 2 maanden had ik mijn rijbewijs op zak. :)

En idd, kleding en spullen kosten veel geld. Maar ik zou toch motor laarzen, een eigen helm en handschoenen halen voordat je gaat lessen. Gewoon een betaalbare HJC helm ofzo, goed zat voor in het begin. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• epic_gram
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Oke, dat valt best mee! Ik ben niet van plan om heel veel te gaan rijden, alleen ik kan goed sleutelen dus ik wil gewoon oude motoren opknappen en doorverkopen. Geld voor een motor en het onderhoud verdien ik dus als het goed is terug. Het is dan alleen wel fijn als je er zelf op kunt rijden :$ Ik doe dit nu met brommers en fietsen, maar dat heb ik onderhand wel weer gezien en ik ben toe aan een nieuwe uitdaging. :)

Tussen de 750 en 1500 euro is echt wel te overzien, voor mijn autorijbewijs heb ik rond de 2000 euro betaald geloof ik. :) Bedankt heren! :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De 2e hands motormarkt ligt nogal op zijn gat, dus opknappen ja, maar met winst verkopen.... niet per se...

Wise enough to play the fool

• epic_gram
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Maar toch wel als je een roestige bak hebt die niet eens kan rijden, en die weer helemaal opknapt tot een pareltje? Ik doe het altijd met die ellende die 20 jaar in een schuur heeft gestaan, dus waarmee zegmaar wel wat meer aan de hand is dan alleen wat roest en een versleten ketting. :) En bovenal blijft het een hobby, en maakt het mij niet uit of ik er 5 jaar mee bezig ben en er vervolgens weinig aan verdien. :)

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
Het lijkt mij na 5 jaar een grotere voldoening om er mee te rijden dan hem te verkopen ;) . Daarnaast zal je bij dat soort roestige bakken redelijk wat kwijt zijn om alle onderdelen te vinden. Desalniettemin juist geen reden om niet je motorrijbewijs te halen!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pff, bejaarden-op-de-motordag vandaag. Vanochtend zat ik in m'n dieselvierwieler zonder turbo tientallen km vast achter een drietal motoren op de N2 in FR. Ondanks dat ze ieder zeker het dubbele vermogen hadden trokken ze trager op dan ik gewild had, en dan hebben we het nog niet over hoe lang ze over een rotonde deden :X

Oh, en om de cliche's maar te bevestigen: BMW K1600GT, Honda Pan European ST1300 en (uiteraard) een Honda GL1800 Goldwing :+

Oslik blyat! Oslik!

• epic_gram
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

-DG- schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:45:
Het lijkt mij na 5 jaar een grotere voldoening om er mee te rijden dan hem te verkopen ;) .
Dat zie ik dan wel weer. :)
Daarnaast zal je bij dat soort roestige bakken redelijk wat kwijt zijn om alle onderdelen te vinden.
Klopt, je moet ook gewoon geluk hebben. :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:11

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• _Apache_
  • Nu online

_Apache_

For life.

Zoiets trekt toch niet op? Dat duwt de hele aardbol naar de tegengestelde richting? :+

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Gisteren mijn eerste les gehad. Wel erg tof, alweer een tijd geleden dat ik voor het laatst op een 2-wieler met versnellingen heb gezeten. :)

Moet eraan wennen niet teveel met de koppelingen te willen doen tijdens het draaien enzo, maar eerder meer met het gas / de rem voor meer controle.

Verder ging het wel goed, volgens de instructeur kan ik met 2 lessen van een uur en dan nog een ochtend voor het eerste praktijkexamen dat wel halen (bijzondere verrichtingen). Slalommen snel / langzaam ging gisteren gelijk goed 8)

Toch langzaam een beetje gaan nadenken over een motor die ik wellicht wil, iemand nog suggesties voor leuke cruisers voor een beginneling? Ik stel even een budget van max 4k maar alles eronder is meegenomen.

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Vandaag voor het eerst een echt stuk getoerd, samen met een vriend. Heb me goed vermaakt!.Gelukkig weer voor de buien thuis, want na 15 min begon het hier te regenen en net een flinke onweer's en hagelbui gehad.

Vandaag wel veel motorrijders tegen gekomen, was er dan ook goed weer voor.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 19:44

Exigence

dnkroz

Zo, net terug van 4 dagen Eifel, Moezel, Hondsrug en Sauerland :) Het weer was, ondanks de slechte voorspellingen, erg goed. Heb me 1750 kilometer lang goed vermaakt!

Was wel moeilijk om overnachtingen te vinden, alles zat stampvol geboekt :P

• Widow
Ooit, als ik 50+ ben ofzo, koop ik zo'n tourding 8) ik heb erop gezeten op de motorbeurs, ik vond het wel een geniaal apparaat. Zat echt goed. Alleen jammer dat ie iets van 330kg woog ofzo :X zelf even iets doen aan de motor gaat minder makkelijk dan.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:36:
[...]

Ooit, als ik 50+ ben ofzo, koop ik zo'n tourding 8) ik heb erop gezeten op de motorbeurs, ik vond het wel een geniaal apparaat. Zat echt goed. Alleen jammer dat ie iets van 330kg woog ofzo :X zelf even iets doen aan de motor gaat minder makkelijk dan.
Ik vind dat soort bankstellen ook wel wat hebben.. maar heb gelukkig nog 11 jaar en 4 uur voor ik 50 ben ;)

Versys is nog steeds niet aan de praat, laatst gejumpstart met auto en hij start perfect, maar zodra je de hulp accu erafhaald stopt de pret. dus ik denk, lege accu, geen probleem dan toch maar eens een optimate oid kopen. Dus vanmiddag naar de Hein Gericke en daar hadden ze geen optimates, maar wel deze: http://www.amazon.co.uk/d...27&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=
dus die meegenomen (had ook nog een £10 kortingbon dus kwam mooi uit) en aangesloten.. resultaat: 0V 0A, bij onder de 4V doet het ding geen poging tot opladen meer.. dus ik vrees dat het een nieuwe accu word :/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Exigence schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:03:
Zo, net terug van 4 dagen Eifel, Moezel, Hondsrug en Sauerland :) Het weer was, ondanks de slechte voorspellingen, erg goed. Heb me 1750 kilometer lang goed vermaakt!

Was wel moeilijk om overnachtingen te vinden, alles zat stampvol geboekt :P
Ik ben ook net terug van 4 dagen Sauerland. Heb me ook goed geamuseerd en zoals je zei: het weer was beter dan voorspeld.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:35:
[...]

Ik ben ook net terug van 4 dagen Sauerland. Heb me ook goed geamuseerd en zoals je zei: het weer was beter dan voorspeld.
Ja hier ook, hotel in Winterberg. Op de heenweg na Dortmund van de snelweg af en touristisch naar Winterberg gereden. Vrijdag rondje ten oosten en gister ten westen gereden. Vandaag in de file richting snelweg via de kortste route. Érg mooie omgeving, had ik niet verwacht!

• Wackmack
Ben aan het kijken voor een R6. Nu is mijn budget rond de 3000e, liever 2500. Is hiervoor een betrouwbare R6 te vinden? Zie wel wat moois op marktplaats alleen sommige modellen zijn rond bouwjaar 2000.

Zijn er verder nog goede sites? Kijk nu alleen op marktplaats.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ToolkiT schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:47:
[...]

Ik vind dat soort bankstellen ook wel wat hebben.. maar heb gelukkig nog 11 jaar en 4 uur voor ik 50 ben ;)

Versys is nog steeds niet aan de praat, laatst gejumpstart met auto en hij start perfect, maar zodra je de hulp accu erafhaald stopt de pret. dus ik denk, lege accu, geen probleem dan toch maar eens een optimate oid kopen. Dus vanmiddag naar de Hein Gericke en daar hadden ze geen optimates, maar wel deze: http://www.amazon.co.uk/d...27&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=
dus die meegenomen (had ook nog een £10 kortingbon dus kwam mooi uit) en aangesloten.. resultaat: 0V 0A, bij onder de 4V doet het ding geen poging tot opladen meer.. dus ik vrees dat het een nieuwe accu word :/
Alvast gefeliciteerd dan ;)

Makerij Hofman

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-01 21:30
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:29:
Maar nu had ik na een tijdje last van een zeurende hoofdpijn. Wat blijkt, mijn helm zorgt voor een drukpunt op mijn voorhoofd. (De afdruk was duidelijk zichtbaar) Voorheen had ik dat ook wel een beetje, maar nooit zo erg als nu, en al helemaal niet dat ik er last van had. Is dat een teken dat de helm misschien toch wat te klein is? Misschien dat de wangstukken wat dunner zijn geworden en de helm daardoor wat anders, meer naar achter, zit?

Ik zit met een hoofdomtrek van 58 cm net op het randje tussen M en L, wat ook net de grens is tussen de kleine of grotere helmschaal. Nu vind ik het spijtig, maar ik denk dat ik toch maar een andere helm haal en deze aan mijn moeder doneer. Met hoofdpijn rondrijden komt de concentratie ook niet ten goede. Het probleem zit hem er alleen in dat het pas na een tijdje optreedt, dus bij het passen in de winkel merk ik het niet.
Ik heb exact hetzelfde. Na een tijdje rijden (uurtje) merk ik een duidelijk druk op mijn voorhoofd. Kwestie van de helm ff iets anders opzetten (wat naar beneden of naar boven) en het gaat weer een kwartiertje goed zonder merkbare druk.

Toch maar eens de verwarmen en indrukken-oplossing proberen, kijken of dat soelaas brengt.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• To_Tall
Arghhh...

Vandaga echt een baal dag gehad.. Motor jas en broek schoenen handschoenen en helm netjes in de kast geplaatst en klaar gemaakt voor de volgende AVD les :+ .... Kijk ik uit het raam rijden er zo'n 10 motorrijders langs r6's CBR's en een bankstel er achter aan :S...

Vandaag was echt een mooie dag geweest voor op de motor.. Bel ik mn nicht op.. Tuurlijk zij zit in winterberg.. OP DE MOTOR :o

Misschien hebben mensen haar wel gezien daar :) Roze Suzuki :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dGnFZFeaI5rB06YaxmNGlL0s/full.jpg?nohitcount=1

Staat helly Kitty op de zijkant nu :) ze heet ook Kitty :+

En ze is niet bang van sleutelen :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C3UfYuq401xjBhOLqk06Uo9X/full.jpg?nohitcount=1

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Ik heb véél motoren gezien, maar geen roze suzuki :D

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:34:
Arghhh...

Vandaga echt een baal dag gehad.. Motor jas en broek schoenen handschoenen en helm netjes in de kast geplaatst en klaar gemaakt voor de volgende AVD les :+ .... Kijk ik uit het raam rijden er zo'n 10 motorrijders langs r6's CBR's en een bankstel er achter aan :S...

Vandaag was echt een mooie dag geweest voor op de motor.. Bel ik mn nicht op.. Tuurlijk zij zit in winterberg.. OP DE MOTOR :o

Misschien hebben mensen haar wel gezien daar :) Roze Suzuki :)

[afbeelding]

Staat helly Kitty op de zijkant nu :) ze heet ook Kitty :+

En ze is niet bang van sleutelen :)

[afbeelding]
wat is haar nummer/ facebook ofzo :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Pagina: 1 ... 352 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.