Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 351 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.076 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
-tom-562 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:48:
Als het eenmaal +25 is maakt het volgens mij niet veel meer uit of het textiel of leer is, als je voor het stoplicht staat :P afgelopen zomer hebben we ruim een halve dag door downtown Monaco en Nice gereden, dat was voornamelijk stilstaan voor stoplichten. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel gezweet heb als toen :P
camelbak op je rug om het aan te vullen en alles wat je zweet hoef je er niet uit te zijken *O*

voor de liefhebber heb ik nog een leren pak hangen. 185-195 70-75kg

en nog een setje sidi vertigo corsa maat 45 (valt klein) met wat gebruikssporen voor 25 euro incl verzend kosten :Y

morgen me kop weer kort laten knippen en dan binnenkort eens opzoek naar een nieuwe systeem helm en offroad laarzen :Y

[ Voor 22% gewijzigd door DECOY88 op 15-05-2012 17:36 ]

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:48:
Als het eenmaal +25 is maakt het volgens mij niet veel meer uit of het textiel of leer is, als je voor het stoplicht staat :P afgelopen zomer hebben we ruim een halve dag door downtown Monaco en Nice gereden, dat was voornamelijk stilstaan voor stoplichten. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel gezweet heb als toen :P
+25 dat is prima te doen.
ik woon in Barcelona, het word pas vervelend als het 30+ is, en echt misselijk makend is rondrijden +35.
Als het asfalt eenmaal warm is en ook hitte begint uit te stralen, dan word de gevoels temperatuur boven de 38.
dus de rijwind is dan warmer als je lichaam... dat houd je niet lang uit...

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:57:
[...]

ik woon in Barcelona, het word pas vervelend als het 30+ is, en echt misselijk makend is rondrijden +35.
Als het asfalt eenmaal warm is en ook hitte begint uit te stralen, dan word de gevoels temperatuur boven de 38.
Ben ik even blij dat ik morgen voor een kleine week de Schotse Highlands in ga op de Super Tenere, daar word het niet warmer dan 9 graden...

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:57:
[...]

Dat ligt neem ik aan ook aan de snelheid? Of is zelfs 100-120 rijden dan nog te warm met 35+ in (leren) pak?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:19

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoe hard die lucht ook stroomt; voor verkoeling moet er verschil in temperatuur zijn. Aangezien je lichaamstemperatuur iets meer dan 37 graden is, is er dus nog maar weinig verschil met de buitenlucht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-01 11:40
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:20:
Hoe hard die lucht ook stroomt; voor verkoeling moet er verschil in temperatuur zijn. Aangezien je lichaamstemperatuur iets meer dan 37 graden is, is er dus nog maar weinig verschil met de buitenlucht.
Niet helemaal, de verkoeling komt ook door verdamping van vocht (zweet) hiervoor helpt rijwind altijd.

• -DG-
  • Laatst online: 04-01 23:08
Ik lees nu inderdaad dat je je dan beter juist goed aan kunt kleden, evt. met een nat t-shirt er onder.

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 15-05-2012 18:48 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh ja. 8)7

Maar je moet je sowieso goed aankleden trouwens. Niet alleen voor de veiligheid, maar je zou ook de eerste niet zijn die na een dag scheuren met flinke zonnebrand afstapt op de plekken die niet zo goed beschermd waren. (je nek, bijvoorbeeld!)
Tijdens het rijden merk je het niet, maar daarna des te beter!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 15:55

mphilipp

Romanes eunt domus

Temperatuur zit ook voor een groot deel tussen je oren. Ik hoor mensen hier al klagen bij 25 graden en ik heb in een leren pak zonder allerlei funky doorwaaisystemen rondgereden met 40+. Ik had wél ventilatie door mijn mouwen (rits van de mouw aan de pols). Als je dan af en toe je hand in de wind houdt, koel je best goed af. En je moet er ook geen aandacht aan schenken. Klinkt gek, maar een aantal van mijn reisgenoten liepen de hele tijd te miepen over hoe warm het wel niet was. Dat verandert natuurlijk helemaal niets aan de temperatuur, maar maakt wél de beleving erger. Dus hou je rustig, drink voldoende en ventileer af en toe. Teveel afkoelen/ventileren is ook niet goed. Je kunt nl ook te snel/veel afkoelen en dat is niet goed voor je lijf.

Neem een camelbak en stop daar van die tabletten voor sportdrank in, dan worden je mineralen ook nog aangevuld.

Wat die kevlar spijkerbroeken betreft: door een Hummer eraan te hangen strooien ze je zand in de ogen. Ik vertrouw het meteen voor geen meter, want het is nl een totaal irrelevant test voor motorkleding. Motorkleding moet slijtvast zijn. Dat ie niet uit elkaar scheurt is leuk meegenomen, maar er zijn maar weinig ongevallen te bedenken die iets dergelijks kunnen veroorzaken. Het doet me denken aan een Tell-Sell spotje, waarin ze domme huisvrouwtjes met allerlei irrelevante semi-wetenschappelijke testjes proberen wijs te maken dat die messenset heel erg goed is. De Tüv heeft ze getest en ze zijn zo bot als een breinaald...
Een goede motorbroek moet je op 2 manieren beschermen bij een val: dat ie niet doorslijt zodat je vlees aan het asfalt gaat zitten én (en dat vergeten er veel) dat je niet verbrandt door de hoge temperatuur (door het glijden). Een spijkerbroek doet dat volgens mij niet, ook al zitten en stukjes kevlar in. Het is natuurlijk altijd beter dan niets, maar ik zou het niet kiezen als motorkleding. Als het erg warm is, trek ik een short aan onder mijn leren broek en trek ik 'm meteen uit bij een stop. Geen enkel probleem. En niet zo aan die hitte denken, dan valt het reuze mee.

In de sahara je motor uit een duinpan douwen met 45graden, dát is pas warm... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:07:
Temperatuur zit ook voor een groot deel tussen je oren. Ik hoor mensen hier al klagen bij 25 graden en ik heb in een leren pak zonder allerlei funky doorwaaisystemen rondgereden met 40+. Ik had wél ventilatie door mijn mouwen (rits van de mouw aan de pols). Als je dan af en toe je hand in de wind houdt, koel je best goed af. En je moet er ook geen aandacht aan schenken. Klinkt gek, maar een aantal van mijn reisgenoten liepen de hele tijd te miepen over hoe warm het wel niet was. Dat verandert natuurlijk helemaal niets aan de temperatuur, maar maakt wél de beleving erger. Dus hou je rustig, drink voldoende en ventileer af en toe. Teveel afkoelen/ventileren is ook niet goed. Je kunt nl ook te snel/veel afkoelen en dat is niet goed voor je lijf.

Neem een camelbak en stop daar van die tabletten voor sportdrank in, dan worden je mineralen ook nog aangevuld.

Wat die kevlar spijkerbroeken betreft: door een Hummer eraan te hangen strooien ze je zand in de ogen. Ik vertrouw het meteen voor geen meter, want het is nl een totaal irrelevant test voor motorkleding. Motorkleding moet slijtvast zijn. Dat ie niet uit elkaar scheurt is leuk meegenomen, maar er zijn maar weinig ongevallen te bedenken die iets dergelijks kunnen veroorzaken. Het doet me denken aan een Tell-Sell spotje, waarin ze domme huisvrouwtjes met allerlei irrelevante semi-wetenschappelijke testjes proberen wijs te maken dat die messenset heel erg goed is. De Tüv heeft ze getest en ze zijn zo bot als een breinaald...
Een goede motorbroek moet je op 2 manieren beschermen bij een val: dat ie niet doorslijt zodat je vlees aan het asfalt gaat zitten én (en dat vergeten er veel) dat je niet verbrandt door de hoge temperatuur (door het glijden). Een spijkerbroek doet dat volgens mij niet, ook al zitten en stukjes kevlar in. Het is natuurlijk altijd beter dan niets, maar ik zou het niet kiezen als motorkleding. Als het erg warm is, trek ik een short aan onder mijn leren broek en trek ik 'm meteen uit bij een stop. Geen enkel probleem. En niet zo aan die hitte denken, dan valt het reuze mee.

In de sahara je motor uit een duinpan douwen met 45graden, dát is pas warm... :+
luchtvochtigheid is ook nog iets om rekening mee te houden O-) in nl is 30 graden bloedheet terwijl dezelfde 30 graden in zuid spanje als net lekker aanvoelt :Y (je verdampt een hoop maar dat merk je dan niet meer.)

en kevlar. leuk. maar als het harder slijt aan de binnenkant dan aan de buitenkant heb je er nog niks aan.

heb hier een t shirt en korte broek in de kast leggen waarmee ik van 80>0 geremd heb. niks aan te zien. maar ik had wel de nodige schuifschade :Y

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:19:
[...]
luchtvochtigheid is ook nog iets om rekening mee te houden O-) in nl is 30 graden bloedheet terwijl dezelfde 30 graden in zuid spanje als net lekker aanvoelt :Y (je verdampt een hoop maar dat merk je dan niet meer.)
Klopt. Kleding is wat dat betreft heel belangrijk. Ik heb altijd een CoolMax shirt en lange onderbroek aan onder mijn leren pak. Dat neemt het zweet beter op en is daarmee veeeeeeel comfortabeler dan iets anders. In de winter een met lange mouwen en in de zomer een loopshirt oid. Prima spul. Hoeft ook niet duur te zijn. Die goedkope van MotoZoom zijn al prima. Hetzelfde spul als de duurste van Rukka.

BTW: een camelbak met geïsoleerde slang is het extra geld waard. Tenzij je van lauw water houdt...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:24:
[...]

Klopt. Kleding is wat dat betreft heel belangrijk. Ik heb altijd een CoolMax shirt en lange onderbroek aan onder mijn leren pak. Dat neemt het zweet beter op en is daarmee veeeeeeel comfortabeler dan iets anders. In de winter een met lange mouwen en in de zomer een loopshirt oid. Prima spul. Hoeft ook niet duur te zijn. Die goedkope van MotoZoom zijn al prima. Hetzelfde spul als de duurste van Rukka.

BTW: een camelbak met geïsoleerde slang is het extra geld waard. Tenzij je van lauw water houdt...
setje van de lidl die het meteen 10 graden kouder maakt _/-\o_ en van de hema juist wat warmer :Y

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

Richard

Kuru Kuru Kururin

mphilipp schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:07:
Een goede motorbroek moet je op 2 manieren beschermen bij een val: dat ie niet doorslijt zodat je vlees aan het asfalt gaat zitten én (en dat vergeten er veel) dat je niet verbrandt door de hoge temperatuur (door het glijden). Een spijkerbroek doet dat volgens mij niet, ook al zitten en stukjes kevlar in. Het is natuurlijk altijd beter dan niets, maar ik zou het niet kiezen als motorkleding.
Ik zweer echt bij mijn motor spijkerbroek met Kevlar. Er is een leuke duitse "valtest" http://www.motorradonline...test-motorradjeans/308290

En dan zeker kopje 2 even lezen: "Meinungen der MOTORRAD-Crew"

Of je test het gewoon met levende mensen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=H1csrCphLxw]

20*350ZO45°

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:17

-tom-562

Oliesjeik

Over de temp, het zal eerder richting de 30 graden zijn geweest. Maar zolang je rijdt is het idd niet erg. Ik heb oko geen fancy doorwaai dingetjes, maar wat goed helpt was de ritsen aan het eind van de jasmouw losritsen, en de rits onderaan de broekspijp, dan toch het redelijk door. Maar stilstaan in de volle zon vond ik wel behoorlijk warm :P

Vaak bu'j te bang!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-01 18:04
Vandaag gekeken voor motorkleding. Was bij een leuke winkel in Apeldoorn met een actie voor de lessers. Alle mensen die lessen krijgen de btw terug, niet gek.

Kwam nu uit voor een mooi pak, helm, handschoenen en laarzen. Kwam rond e 1400 uit en met korting 1100. Had een mooie lichte helm van HJC gezien. Deze zat nog beter dan de Arai die 200e duurder was.

Nu eerst maar is kijken hoe het maandag gaat.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-01 12:49

Kleintje81

Blaat

ixl85 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:15:
[...]
Bandits zijn ook mooi. Maar ik ga er straks iedere dag 150km mee rijden (veel snelweg) dus hier en daar wat kappen vind ik wel fijn :)
Die van mij heeft ook alleen een kuipje, dat is de S versie. Als je een echte tour met kappen wilt, neig je volgens mij al gauw naar iets als een Honda Pan European of BMW. En dan zou je nog kunnen kijken naar opties als handvat verwarming en verwarming voor je benen... ;)

Ik moet zeggen dat na een tijdje snelweg rijden het niet meer zo snel lijkt als in het begin, ik ben in ieder geval gewend geraakt aan de wind. Waar ik in mijn eerste snelwegles dacht van "straks waai ik weg!". >:)
Tankiej schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:48:
Mijn huidige pak (textiel), helm, laarzen en handschoenen heb ik voor +/- 900 euro aangeschaft.
In ieder geval mijn lijstje van uitrusting:
Helm Shoei Qwest - E 360.- (wilde weinig windgeluid + pinlock + veel goeds over Shoei gelezen)
Textiel jas met protectoren - E 70.-
Textiel broek met knie protectoren - E 150.-
Laarzen met stalen neus + hiel - E 70.- (afwerking rechterlaars begint al los te komen, misschien dat volgende ook met stalen enkel bescherming wordt)
Handschoenen - E 80.- (met staal bij de knokkels, ben ICT'er dus vingers moeten 'heel blijven' ;) )
Reflecterend vest - E 40.- (zo'n gele zodat ik hopelijk extra zichtbaar ben voor anderen)
Helmmuts - E 2.- (anders krijg ik rode plekken bij m'n nek)
Tanktasje - E 40.- (kan ik flesje water + sultana's in kwijt voor onderweg :P )

Voor mij was het voor de kleding een afweging tussen bescherming + prijs, helm heb ik wel prioriteit aan kwaliteit gegeven. Op de laatste plaats stonden de looks, ben bij het stoplicht toch als eerste weg en verder zit het allemaal lekker. :)
Serotonine schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:55:
[...]
Gaaf hoor. Ik heb een stock uitlaat. Zeker met een 4-in-lijn klinkt het net een stofzuiger als je laag in de toeren blijft. Heb een filmpje op Youtube http://www.youtube.com/watch?v=FpXRaCy8QaE gevonden met verschil in geluid. Die Acra is toch bijna 4 kilo lichter en volgens hun site krijg je nog iets van 2pk erbij.
Ik vind hem meer doffer klinken als hier alleen is ie stationair wat onrustiger bij mij. Hopelijk donderdag weer een stukje rijden! O+

BF2 stats Systemen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Nog een leuke site gevonden in het genre van gpsies.com -> http://ridewithgps.com

Erg makkelijk om snel routes te maken: http://ridewithgps.com/users/86160/routes
Inclusief OpenCycleMap overlay ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DinX op 16-05-2012 00:08 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Richard schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:06:
[...]
Ik zweer echt bij mijn motor spijkerbroek met Kevlar. Er is een leuke duitse "valtest"
Die slijtvastheid ziet er idd goed uit in die Franse test. En blijkbaar wordt het niet (heel erg) heet. Ik vraag me wel af of dat niet alleen geldt voor dat ene merk of type dat ze getest hebben. Er zijn nl verschillende soorten motorjeans en zij hebben het over Armalite. Er is ook nog verschil in de protectoren. De jas van President Bush was ook van Kevlar en houdt een kogel tegen, maar je wilt er niet mee vallen met je motor. En je knipt het ook gewoon in stukken. De pads moeten de klap ook goed opvangen. Er zal best een groot verschil zijn tussen de verschillende broeken, maar dat is met alle kleding. Er zullen ook wel hele slechte leren pakken zijn. Als het leer nl te dun is en/of van slechte kwaliteit, valt je pak ook uit elkaar bij een val en slijt het heel snel door.

Het is moeilijk om door de labels vast te stellen of bepaalde motorkleding goed is. Ik weet ook niet of de standaard tests die ze uitvoeren voldoende zijn. Je leest wel eens verhalen dat die tests soms nergens op slaan. Het zou fijn zijn als er een duidelijke test kwam waar er duidelijk is aangegeven in welke mate er beschermd wordt. Maar dan moeten er goede criteria zijn, gebasseerd op gegevens van echte ongevallen. Volvo doet dat haast maniakaal bij haar auto's: duizenden ongevallen bestuderen, de wrakken naar hun onderzoekscentrum halen en kijken wat ze kunnen doen. Voor motoren is er volgens mij niet zoveel. Dus kunnen we zo'n test van een motorblad ook niet op waarde schatten.

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:23:
[...]

Die slijtvastheid ziet er idd goed uit in die Franse test. En blijkbaar wordt het niet (heel erg) heet. Ik vraag me wel af of dat niet alleen geldt voor dat ene merk of type dat ze getest hebben. Er zijn nl verschillende soorten motorjeans en zij hebben het over Armalite. Er is ook nog verschil in de protectoren. De jas van President Bush was ook van Kevlar en houdt een kogel tegen, maar je wilt er niet mee vallen met je motor. En je knipt het ook gewoon in stukken. De pads moeten de klap ook goed opvangen. Er zal best een groot verschil zijn tussen de verschillende broeken, maar dat is met alle kleding. Er zullen ook wel hele slechte leren pakken zijn. Als het leer nl te dun is en/of van slechte kwaliteit, valt je pak ook uit elkaar bij een val en slijt het heel snel door.

Het is moeilijk om door de labels vast te stellen of bepaalde motorkleding goed is. Ik weet ook niet of de standaard tests die ze uitvoeren voldoende zijn. Je leest wel eens verhalen dat die tests soms nergens op slaan. Het zou fijn zijn als er een duidelijke test kwam waar er duidelijk is aangegeven in welke mate er beschermd wordt. Maar dan moeten er goede criteria zijn, gebasseerd op gegevens van echte ongevallen. Volvo doet dat haast maniakaal bij haar auto's: duizenden ongevallen bestuderen, de wrakken naar hun onderzoekscentrum halen en kijken wat ze kunnen doen. Voor motoren is er volgens mij niet zoveel. Dus kunnen we zo'n test van een motorblad ook niet op waarde schatten.
Even belangrijk als het materiaal zijn ook de stiksels. Je hebt niks aan heel dik leer pf super textiel als de stiksels lossen na 1 meter glijden.

Eigenlijk zou er een soort van "NCAP test" moeten zijn voor motorpakken. Onafhankelijk getest waardoor je punten/sterren kan geven.

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 16-05-2012 00:30 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 14:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

(jarig!)
Kleintje81 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:04:
[...]

In ieder geval mijn lijstje van uitrusting:
Helm Shoei Qwest - E 360.- (wilde weinig windgeluid + pinlock + veel goeds over Shoei gelezen)
Textiel jas met protectoren - E 70.-
Textiel broek met knie protectoren - E 150.-
Laarzen met stalen neus + hiel - E 70.- (afwerking rechterlaars begint al los te komen, misschien dat volgende ook met stalen enkel bescherming wordt)
Handschoenen - E 80.- (met staal bij de knokkels, ben ICT'er dus vingers moeten 'heel blijven' ;) )
Reflecterend vest - E 40.- (zo'n gele zodat ik hopelijk extra zichtbaar ben voor anderen)
Helmmuts - E 2.- (anders krijg ik rode plekken bij m'n nek)
Tanktasje - E 40.- (kan ik flesje water + sultana's in kwijt voor onderweg :P )

Voor mij was het voor de kleding een afweging tussen bescherming + prijs, helm heb ik wel prioriteit aan kwaliteit gegeven. Op de laatste plaats stonden de looks, ben bij het stoplicht toch als eerste weg en verder zit het allemaal lekker. :)
Geinig om het verschil te zien:

Leren overal, maatpak met eigen design: 1600,-
Helm, Shoei: 480,-
Laarzen, Sidi: 180,-
Handschoenen: 150,-
Rugprotector: 160,-

Hmmmm misschien toch maar eens stoppen met die onzin ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Maar jij rijd er mee op het circuit ;) En daar steken geeneens gieters over :+

Yamaha MT-09

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-12-2025
Als ik ergens niet op bezuinig is het mijn kleding geweest. Ik ben destijds voor een leren pak gegaan omdat ik een mooi weer rijder ben en ik leer mooier vindt zitten bij een vrouw (sorry, uiterlijk ook een beetje in de gaten houden :+ ). Daarnaast heb ik altijd gebegrepen dat leer het langer volhoudt wanneer je doorglijdt, maar als ik naar die textiel pakken kijk, kan ik me bijna niet voorstellen dat de verschillen erg groot zijn.

Vorig weekend heb ik nog een mooi textiel pak gekocht als aanvulling op het leren pak. Ik nam mijn motor te weinig mee naar kantoor omdat de temperaturen nog niet ideaal waren voor het leren pak (ben een koukleum >:) ). De jas is van Alpine en de broek van Berends. Beide damesmodellen dus wat getailleerd waarbij de broek de rits aan de zijkant heeft. De jas heeft meerdere lagen die je er gelukkig ook uit kan halen, want ik moet eerlijk bekennen dat hij vorige wk met 14 graden veel te warm was. Aan de andere kant, er zitten genoeg lucht ritsen die opengezet kunnen worden.

Uiteraard ontbreken de laarzen, zomer- & winterhandschoenen en de helm niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Women & leather >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Wackmack
Als k de prijzen zo zie valt 1100e nog wel mee. Voor 1100e ben ik dan helemaal klaar. Gelukkig heb ik nog even. Kan ook pas de kleding na mijn rijbewijs halen. Had gisteren een mooi zwart/wit pak aan gehad. Later zag ik een rode motor maar dat past dan toch niet. Misschien toch maar voor een zwart pak gaan. Past overal bij.

• DECOY88
(overleden)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Versteegrob schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:20:
Als k de prijzen zo zie valt 1100e nog wel mee. Voor 1100e ben ik dan helemaal klaar. Gelukkig heb ik nog even. Kan ook pas de kleding na mijn rijbewijs halen. Had gisteren een mooi zwart/wit pak aan gehad. Later zag ik een rode motor maar dat past dan toch niet. Misschien toch maar voor een zwart pak gaan. Past overal bij.
Wit-zwart past ook overal bij, hoor. Ik rij zelf in een wit-zwart Berik pak en heb hiervoor een Suzuki uit '92 gehad in zwart/grijze/roze kleurstelling, nu rij ik een 900RR uit '00 in rood-blauw.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tweety1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 08:54:
Als ik ergens niet op bezuinig is het mijn kleding geweest. Ik ben destijds voor een leren pak gegaan omdat ik een mooi weer rijder ben en ik leer mooier vindt zitten bij een vrouw (sorry, uiterlijk ook een beetje in de gaten houden :+ ).
En er is nog niemand geweest die om pics vraagt??

Niet serieus bedoeld.

Als ik kijk naar de slijtvastheid van textiel: ik heb er niet over te klagen. Op mijn pak waren er alleen op de schouder en knie wat lichte schroeiplekjes te zien. Ok, het was geen harde schuiver, en de grond was nat, maar ik ben in ieder geval niet teleurgesteld over de slijtvastheid van textiel.
Het enige dat wél meer slijtage vertoonde na mijn schuivertje, was het fluorescerende hesje. En zelfs die gebruik ik nu nog steeds.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mphilipp schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:23:
[...]

Is spijkerstof niet ooit juist ontwikkeld om slijtvast te zijn... Nu is dat natuurlijk wat anders dan glijden op asfalt, maar versterkt met kevlar zie ik er wel wat in...

ZIt ook te twijfelen over zo'n broek, maar ik vraag me af of ik met zo'n broek naar m'n werk rijd, daar de broek aanhoud en weer terugcross...
Denk het niet eigenlijk, en daarmee lijkt mij het grootste voordeel ook weg...

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:38:
[...]

Is spijkerstof niet ooit juist ontwikkeld om slijtvast te zijn... Nu is dat natuurlijk wat anders dan glijden op asfalt, maar versterkt met kevlar zie ik er wel wat in...

ZIt ook te twijfelen over zo'n broek, maar ik vraag me af of ik met zo'n broek naar m'n werk rijd, daar de broek aanhoud en weer terugcross...
doe ik met een gewone textiel broek :Y

al zou ik het met mijn werkbroek ook durven kwa slijtvastheid. maar dan krijg ik een mountainbike verhaaltje. waarbij mijn huid harder slijt dan de broek :Y 50>0 niks te zien _/-\o_ heb onderin een hapje eruit omdat hij met de fiets heel wat keren tussen me voortandwiel gekomen is terwijl ik met me volle gewicht aan het trappen was _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door DECOY88 op 16-05-2012 09:43 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DECOY88 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:40:
[...]

doe ik met een gewone textiel broek :Y
Je werkt bij de motorpolitie? :?

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:41:
[...]

Je werkt bij de motorpolitie? :?
:N op de bouw. waar het winterdag altijd raak is met tochtige klusjes :r

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het voordeel van textiel is dat je het over je normale kleding kunt aantrekken. Ok, over een kostuum of uniform zal waarschijnlijk niet goed werken, maar als je er normale kleding onder doet gaat het wel.

Ik moet er alleen niet aan denken om de hele dag in mijn motorbroek rond te lopen op mijn werk. Ten eerste is me dat te warm, en ten tweede plakken er een hoop lijkjes op na een stukje snelweg. Ik moet er op mijn werk toch representatief uit zien dus dat is een nogo.

• Miss_80
Had niet in eerste instantie niet door dat een vrouw in een leren pak op een motor nog al wat bekijks trok, totdat ik drie motorrijders achter me had en daar ook bleven >:).

[ Voor 4% gewijzigd door Miss_80 op 16-05-2012 09:49 ]

• DECOY88
(overleden)
Tweety1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:47:
[...]

Zal heel eerlijk zijn, had niet in eerste instantie niet door dat een vrouw in een leren pak op een motor nog al wat bekijks trok, totdat ik drie motorrijders achter me had en daar ook bleven >:)
|:( betrapt -O-

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, laat ik het dan maar doen... Pics? ;)

• Miss_80
MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:53:
Sjah, laat ik het dan maar doen... Pics? ;)
Sorry heren, niet paraat

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
:9~

Je pikt ze er ook zo uit, zelfs m'n vriendin doet het: "Oehoeh kijk, die daar met die blauwe motor is een chickie!" :D

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:07:
[...]

Je pikt ze er ook zo uit, zelfs m'n vriendin doet het: "Oehoeh kijk, die daar met die blauwe motor is een chickie!" :D
je moet op meer letten dan alleen de vlecht _O-

• Miss_80
UTwizard schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:07:
[...]

Klopt. Het pak zit toch net ff anders dan de heren modellen.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:31

Reneger

Wie? IK?

Ook bij mij trekt het altijd de aandacht. Vrouwen + motor = verplaatste aandacht. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Reneger op 16-05-2012 10:36 ]

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Reneger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 10:35:
Ook bij mij trekt het altijd de aandacht. Vrouwen + motor = verplaatste aandacht. :)
Waarbij de motor optioneel is :+

iRacing Profiel

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:00

talin

ES-MA

MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 09:38:
[...]

je moet ook enorm rekening houden met obstakels die je tegenkomt als je valt.
ik heb altijd op maat gemaakte racepakken aangehad en dan nog alleen voor circuit gebruik, je wil mijn benen en rug en armen niet zien qua littekens alleen al van het glijwerk wat gedaan heb tijdens "micro asfalt onderzoek" en dan is het nog op een circuit waar geen stoepranden, verkeersborden of vangrails aanwezig zijn.

leer is moeilijker te penetreren dan jeans of werkbroeken, scheurt minder makkelijk en heeft iets meer rek op de juiste plaatsen.

ook de goede pasvorm helpt tijdens een valpartij, als je in een ruimzittend pak of outfit valt schuiven de protectors juist altijd weg van waar ze zouden moeten zitten.
als ik mijn pak aanhad was het onmogelijk om rechtop te staan, 2 redenen 1 voor het blijven zitten van de protectors en 2 het doet gewoon zeer als je 200 rijd en een stuk pak bijvoorbeeld op je schouders klappert constant op je schouders.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• DECOY88
(overleden)
frankivo schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:04:
[...]

Waarbij de motor optioneel is :+
en de auto voor je niet bestaat :X

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

talin schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:22:
[...]

je moet ook enorm rekening houden met obstakels die je tegenkomt als je valt.
ik heb altijd op maat gemaakte racepakken aangehad en dan nog alleen voor circuit gebruik, je wil mijn benen en rug en armen niet zien qua littekens alleen al van het glijwerk wat gedaan heb tijdens "micro asfalt onderzoek" en dan is het nog op een circuit waar geen stoepranden, verkeersborden of vangrails aanwezig zijn.

leer is moeilijker te penetreren dan jeans of werkbroeken, scheurt minder makkelijk en heeft iets meer rek op de juiste plaatsen.

ook de goede pasvorm helpt tijdens een valpartij, als je in een ruimzittend pak of outfit valt schuiven de protectors juist altijd weg van waar ze zouden moeten zitten.
als ik mijn pak aanhad was het onmogelijk om rechtop te staan, 2 redenen 1 voor het blijven zitten van de protectors en 2 het doet gewoon zeer als je 200 rijd en een stuk pak bijvoorbeeld op je schouders klappert constant op je schouders.
Daar heb je gelijk in.
Dacht overigens dat voor de obstakels juist de protectors zijn...
Heb ze zelf in m'n textielpak op heup, knie, elleboog, schouder en rug... Niet dat dat alles dekt natuurlijk ;)

Zit me overigens nu ook te bedenken dat ik voortaan toch m'n jas maar aan m'n broek ga ritsen of de 'kruis-band' ga dragen...
Zie het al gebeuren dat de jas omhoog schuift bij het over het asfalt schuiven... :|

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:43:
[...]

Daar heb je gelijk in.
Dacht overigens dat voor de obstakels juist de protectors zijn...
Heb ze zelf in m'n textielpak op heup, knie, elleboog, schouder en rug... Niet dat dat alles dekt natuurlijk ;)

Zit me overigens nu ook te bedenken dat ik voortaan toch m'n jas maar aan m'n broek ga ritsen of de 'kruis-band' ga dragen...
Zie het al gebeuren dat de jas omhoog schuift bij het over het asfalt schuiven... :|
protectors zijn voor de landing op het asfalt. tegen obstakels helpt NIKS behalve ontwijken :Y

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Vrouwen in leren pakken op motoren zijn gevaarlijk...

...want ze leiden mij af :P

:>

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar ik ben ook blij dat er dames zijn die motor rijden. Niet alleen voor het uitzicht, maar dat zijn tenminste stoere chicks, en we kunnen eindelijk eens over onze passie lullen zonder dat het haar gaat vervelen. En andersom natuurlijk. :P

• PeterSelie
Vriendinnetjes die motor gaan rijden omdat jij het ook doet, die zijn pas O+

En in leer rijden, en van snowboarden houden, en mee gaan duiken, en en en.. O-)

[ Voor 39% gewijzigd door PeterSelie op 16-05-2012 12:37 ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SoaDmaggot schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:36:
Vriendinnetjes die motor gaan rijden omdat jij het ook doet, die zijn pas O+

En in leer rijden, en van snowboarden houden, en mee gaan duiken, en en en.. O-)
Mwoh... Als ik mijn vriendin op een motor zet kan ik waarschijnlijk heel vlot op zoek naar een nieuwe...
Die is zo onhandig dat ze waarschijnlijk bij de eerste de beste sloot er middenin duikt... :X

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:42:
[...]

Mwoh... Als ik mijn vriendin op een motor zet kan ik waarschijnlijk heel vlot op zoek naar een nieuwe...
Die is zo onhandig dat ze waarschijnlijk bij de eerste de beste sloot er middenin duikt... :X
dat is ook nog een kunst :+

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof me, het lukt d'r...
En neemt in het voorval waarschijnlijk ook nog minimaal een kinderwagen of bejaarde mee...

Slecht idee, zou ik zeggen :)

• Wackmack
Hoe vonden jullie de eerste keer op de snelweg? Lijkt mij best eng. Vooral de gedachten als je tussen twee vrachtwagens zit en je valt. Zal vast mee vallen maar toch.

• Paradox
  • Laatst online: 14-01 20:56
Versteegrob schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:56:
Hoe vonden jullie de eerste keer op de snelweg? Lijkt mij best eng. Vooral de gedachten als je tussen twee vrachtwagens zit en je valt. Zal vast mee vallen maar toch.
gelukkig voor jou kan je niet rechtdoor je motor naar beneden vallen, je zult toch echt omvallen en dan overreden worden door de vrachtwagen. Mits hij uiteraard kiest om de motor niet te beschadigen en liever een persoon onder z'n koplampen door ziet komen.

wees gerust, zosnel gebeurd dat niet.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Vrachtwagens - ondanks dat het vaak bekwame chauffeurs zijn - moet je op ruime afstand houden. Ga er voorbij, of blijf er ruim achter. Maar blijf er niet in de buurt hangen. Maak je meer zorgen over die automobilist die nog even voorlangs de vrachtwagen wil.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 16-05-2012 13:07 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Vrachtwagens zo snel mogelijk voorbij, en al helemaal niet tussen 2 vrachtwagens in gaan zitten.
Ik las vanochtend om MF een verhaal van iemand die lekker achter vrachtwagens bleef plakken, dat reed lekker zuinig. Hij vond het alleen naar als een vrachtwagen hem ging inhalen :') :F 8)7

Vaak bu'j te bang!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-01 19:01

BertV

Handgemaakt

Mijn enige angst was (en eigenlijk is) het niet opmerken van een ander voertuig bij het verwisselen van rijbaan.

Naast een vrachtwagen aanschurken is juist lekker warm in de winter. :D
Niet verstandig, maar zeker niet eng.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

-tom-562 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:07:
Vrachtwagens zo snel mogelijk voorbij, en al helemaal niet tussen 2 vrachtwagens in gaan zitten.
Ik las vanochtend om MF een verhaal van iemand die lekker achter vrachtwagens bleef plakken, dat reed lekker zuinig. Hij vond het alleen naar als een vrachtwagen hem ging inhalen :') :F 8)7
Dat is niet zo gek, dan rijd je gewoon niet hard genoeg :P

No signature required.

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

M3rcury schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:08:
[...]

Vrachtwagens halen elkaar sowieso in als de een voor het andere idee te sloom rijd. Tja en als je daar achter zit gaat je dat zeker gebeuren.

Daarnaast heb ik nog geen tot heel weinig, ervaring met filerijden en dat lijkt mij wel spannend. Niet eng maar spannend, zorgen dat ik de eerste keren met niet te veel snelheidsverschil ga rijden er tussen en goed observeren en rond kijken.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:31

Reneger

Wie? IK?

Ik prefereer een andere motorrijder voor me bij het filerijden.
1. Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee (Mooi weer rijder)
2. Als hij voorbij is geweest, kijken ze vaak wel of er nog een motor aan komt.
3. Wordt hij geraakt, kan ik nog remmen :+

En anders met klein snelheidsverschil (10km/h ofzo) er tussendoor. Als ik sommige motorrijders er tussendoor zie rijden (Met 30+ snelheidsverschil)... Nee, not my cup of tea...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

M3rcury schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:08:
[...]

No shit :P
Maar als je zo rijdt, ben je IMO levensmoe

Vaak bu'j te bang!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-01 11:11
Reneger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:26:

Of ze denken: NU kan ik!

www.steamloco.info

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb er echt een hékel aan om ín de file in de file te staan omdat iemand te bang is om normaal door te rijden. Dus als je het niet trekt om er tussendoor te rijden, sluit dan gewoon netjes aan tussen de auto's ipv de overige motorrijders op te houden. Let iig even goed op je spiegels of je geen boos treintje achter je aan hebt hangen ;)

Ok, ik rijd zelf misschien wel harder dan de gemiddelde Nederlandse motorrijder door een file, maar zo extreem als op de ring van Parijs is het zéker nog niet :P

• DECOY88
(overleden)
Reneger schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:26:
Ik prefereer een andere motorrijder voor me bij het filerijden.
1. Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee (Mooi weer rijder)
3. Wordt hij geraakt, kan ik nog remmen :+

En anders met klein snelheidsverschil (10km/h ofzo) er tussendoor. Als ik sommige motorrijders er tussendoor zie rijden (Met 30+ snelheidsverschil)... Nee, not my cup of tea...
hoe langer je ernaast blijft hoe meer kans dat je eraf getikt word :Y ik zit meestal tussen de 20-40km/u afhankelijk van de file. (a7 heb je een baan van 2m breed)

[ Voor 7% gewijzigd door DECOY88 op 16-05-2012 13:43 ]

• DECOY88
(overleden)
Ken. schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:29:
Ik heb er echt een hékel aan om ín de file in de file te staan omdat iemand te bang is om normaal door te rijden. Dus als je het niet trekt om er tussendoor te rijden, sluit dan gewoon netjes aan tussen de auto's ipv de overige motorrijders op te houden. Let iig even goed op je spiegels of je geen boos treintje achter je aan hebt hangen ;)

Ok, ik rijd zelf misschien wel harder dan de gemiddelde Nederlandse motorrijder door een file, maar zo extreem als op de ring van Parijs is het zéker nog niet :P
Parijs gaat redelijk hard. en Istanbul een regelrechte doodswens :9~

• PeterSelie
MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:42:
[...]

Wát een vertrouwen :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:47:
Geloof me, het lukt d'r...
En neemt in het voorval waarschijnlijk ook nog minimaal een kinderwagen of bejaarde mee...

Slecht idee, zou ik zeggen :)
Hebben wij dezelfde vriendin? Of ben jij misschien mijn schoonbroer? Mede om die redenen ben ik namelijk blij dat mijn vriendin geen rijbewijs heeft. Op de fiets is ze al een gevaar op de weg. 8)7

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:57:
Ik ben de eerste lessen niet de weg op geweest. Dat had zowel met mij te maken (geen enkele brommer, scooter of motor ervaring) als het feit dat we niet hoefden te rijden: de instructeur was de hele dag met 2 motoren op een parkeerplaats. De reistijd ging dus niet "verloren". (Tussen aanhalingstekens want dat is ook ervaring, maar in het begin gaat het gewoon om de AVB oefeningen)

Het ligt er inderdaad aan wat je wilt. Ik ben ook van 1500 Euro uitgaan voor een goede uitrusting. Je kunt het echt wel goedkoper krijgen hoor, maar dan is de kwaliteit ook evenredig minder.

Handschoenen (zomer): 70 euro
Handschoenen (winter): 80 euro
Helm: 220 Euro
Waterdichte Jas: 270 Euro
Waterdichte Broek: 220 Euro
Laarzen: 250 Euro.
Zomercombi (Textielen doorwaai jas en -broek): 280 euro.
Halsdoek / balaclava: 15 euro.
Fluorescerend hesje: 15 euro.

In totaal kom ik dan ook tussen de 1400 en 1500 euro uit. Ik heb geen regenpak; mijn normale textielen pak is van zichzelf wind- en waterdicht.

Maar dan komen er nog allerhande zaken bij naast je pak en motor:
Rugbeschermer, oordoppen, Thermo-onderpak, impregneerspray om je pak waterdicht te maken en houden, leerverzorgingsmiddel, kettingspray, een bok om je motor op te bokken voor kettingonderhoud, acculader, poetsmiddelen, accessoires, tanktas oid... Je kunt het zo gek maken als je wilt. ;)
Ach, ik had ook geen enkele ervaring met scooters of iets dergelijks. Afgesproken bij de rijschoolhouder thuis waar hij ook de motoren had staan. Er is even uitgelegd hoe de koppeling werkte en we zijn toen de weg op gegaan richting AVB oefenterrein :P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:06:
[...]

Ben ik even blij dat ik morgen voor een kleine week de Schotse Highlands in ga op de Super Tenere, daar word het niet warmer dan 9 graden...
verkijk je daar niet op, het is zeldzaam maar wij zijn in Schotland geweest toen het wel 25+ was...

Ik heb trouwen een Hein Gericke textiel broek die ritsen heeft op de bovenbenen zodat je extra ventilatie kan genereren als het heet is 8)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
-tom-562 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:07:
Hij vond het alleen naar als een vrachtwagen hem ging inhalen :') :F 8)7
Een beetje motor loopt in de 1 harder dan een vrachtwagen in de begrenzer. En dan ga je achter vrachtwagens in de wervels en in 1 van de vele dode hoeken rijden?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, door schade en schande wijs geworden... Vaak kom je weg met extreme onhandigheid, op de motor wat minder... ;)
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:46:
[...]

Hebben wij dezelfde vriendin? Of ben jij misschien mijn schoonbroer? Mede om die redenen ben ik namelijk blij dat mijn vriendin geen rijbewijs heeft. Op de fiets is ze al een gevaar op de weg. 8)7
Niet dat ik weet, maar ze heeft drie zussen, dus wellicht heb ik wat wijzigingen in de gezinssamenstellingen gemist ;)

Verwijderd

Dat had ik laatst nog,

resultaat is dat een audi nu zonder buitenspiegel rondrijd...
(staat ook ergens in dit forum nog beschreven)

en om op vrouwen op motoren terug te komen.
Ik ben zo iemand die motorrijders een slechte reputatie geeft... sorry daarvoor
Maar het enige waar ik dus rustig van ga rijden, is als ik achter een sportmotor terecht komt. Bereden door een dame. Dan kan ik het niet laten te genieten van het uitzicht.

(sinds mijn relatie ten einde is, is het voor mij zelfs een vereiste.
alleen een date als ze stempel A heeft (ben bereid uitzondering te maken met A beperkt)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Eerste keer viel wat tegen omdat het toen enorm stormde. Verder vooral uitkijken naar in- en uitvoegend verkeer, ze willen je nog wel eens missen of afsnijden. Vrachtauto's vallen wel mee, zorg ervoor dat jezelf de situatie beheerst, en dat je er niet tussen blijft steken, dan heb je nergens last van :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:05:
Niet dat ik weet, maar ze heeft drie zussen, dus wellicht heb ik wat wijzigingen in de gezinssamenstellingen gemist ;)
Die van mij heeft ook 3 zussen. En 3 broers. (schoonouders verveelden zich of zo) Afgelopen zaterdag is één van de zussen getrouwd. Wat trouwens best frustrerend was omdat er buiten continu motoren langs scheurden, aangezien de trouwlocatie aan de heuvellandroute ligt. Begrijp me niet verkeerd, het was een geweldige bruiloft. Maar ik had óók graag motor gereden. :P

En zo is deze post toch nog een beetje ontopic. :P

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De eerste keer op de snelweg: genoeg snelheid maken, en zorgen dat de snelheid niet ongemerkt terugzakt. Je rijdt een motor, dus je kunt best 120 halen op de invoegstrook. Je kunt je snelheid dus makkelijk aanpassen aan het aanwezige verkeer.

Verder vond ik de wind en het bijkomende lawaai om de helm wel indrukwekkend. (Waarna ik oordoppen heb laten aanmeten)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:44:
[...]

Verder vond ik de wind en het bijkomende lawaai om de helm wel indrukwekkend. (Waarna ik oordoppen heb laten aanmeten)
Tussen geen oordoppen en maatwerk zit nog best een gat. Ik zou daarom aanraden (heb ze zelf ook sinds kort) de motor doppen van Alpine te halen. En je gaat van een herriebak naar een oase van rust. Het zijn toch je oren, dus zeker de twee tientjes waard. :)

http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe/

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
_Apache_ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:49:
[...]

Tussen geen oordoppen en maatwerk zit nog best een gat. Ik zou daarom aanraden (heb ze zelf ook sinds kort) de motor doppen van Alpine te halen. En je gaat van een herriebak naar een oase van rust. Het zijn toch je oren, dus zeker de twee tientjes waard. :)

Eens. Zodra ik mn motor had, motosafe dopjes van 25 euro gekocht. Op de beurs in februari Audisafe aan laten meten. Mijn vrouw draagt nu de Alpine dingen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh, maar die Alpines gebruikte ik al jaren, met uitgaan en werk.

Mede daarom besloten om otoplastieken te nemen. Bij het uitgaan een nog betere én vlakkere demping, comfortabeler voor als ik eens een dagje in een rumoerige omgeving moet werken dan die schuimpjes, en toevallig kan ik ze ook nog op de motor gebruiken. En de baas heeft ze betaald. ;)

• Miss_80
_Apache_ schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:49:
[...]

Hier ook Alphine gebruiker al moet ik eerlijk bekennen dat ik die af en toe afwissel met oordopjes voor de ipod :X Heerlijk een muziekje erbij.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tweety1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:50:
[...]

Hier ook Alphine gebruiker al moet ik eerlijk bekennen dat ik die af en toe afwissel met oordopjes voor de ipod :X Heerlijk een muziekje erbij.
Ik stel me zo voor dat je boven het windgeruis niets hoort van de muziek, maar dat valt dus mee? Of rij je geen snelwegen?
Ik heb ook otoplastieken omdat ik elke dag twee keer een half uur op de snelweg zit. Meestal hoor ik door de wind het geluid van de motor niet meer. Lijkt me dat een ipod daar niet tegenop kan?

Is uiteraard in hoge mate afhankelijk van de oordopjes.

[ Voor 4% gewijzigd door JanPedaal op 16-05-2012 16:26 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

JanPedaal schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:24:
[...]

Ik stel me zo voor dat je boven het windgeruis niets hoort van de muziek, maar dat valt dus mee? Of rij je geen snelwegen?
Ik heb ook otoplastieken omdat ik elke dag twee keer een half uur op de snelweg zit. Meestal hoor ik door de wind het geluid van de motor niet meer. Lijkt me dat een ipod daar niet tegenop kan?

Ik heb Sennheiser in-ears, nog niet geprobeerd, maar ik gok zo dat ik geen last van de wind heb...
Sowieso vind ik het met de herrie heel erg meevallen in m'n Schuberth...
Als het vizier dicht is, vind ik het echt niet storend...

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:27:
[...]

Ik heb Sennheiser in-ears, nog niet geprobeerd, maar ik gok zo dat ik geen last van de wind heb...
Een goede house-party vind ik ook niet storend, maar mijn gehoor vertelt de volgende dag andere dingen.

• Miss_80
MikeyMan schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:27:
[...]

Ik heb sennheiser in-ears en ja je moet je muziek wat harder zetten wanneer je gaat rijden, maar met vizier dicht (en dat gebeurt bij mij wel rond 120 km) is het prima te doen. Alleen als je stil gaat staan is de muziek wat aan de harde kant. Heb hem meestal ook in de rechterzak, zodat ik met de linkerhand het volume wat sneller kan regelen.

De meningen over muziek op je motor zijn wat verdeelt, maar ik vind het heerlijk en met of zonder muziek, voordurend in mijn spiegels kijken doe ik toch wel.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Serotonine schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:31:
[...]

Een goede house-party vind ik ook niet storend, maar mijn gehoor vertelt de volgende dag andere dingen.
Daar ben ik dan wel weer vrij vatbaar voor.
Ben altijd erg zuinig op mijn oren geweest, dus bij concerten en uitgaan inderdaad vaak oordoppen in...
Denk dat toonhoogte hier ook wel wat in doet natuurlijk...

• DECOY88
(overleden)
Tweety1 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:32:
[...]

Ik heb sennheiser in-ears en ja je moet je muziek wat harder zetten wanneer je gaat rijden, maar met vizier dicht (en dat gebeurt bij mij wel rond 120 km) is het prima te doen. Alleen als je stil gaat staan is de muziek wat aan de harde kant. Heb hem meestal ook in de rechterzak, zodat ik met de linkerhand het volume wat sneller kan regelen.

De meningen over muziek op je motor zijn wat verdeelt, maar ik vind het heerlijk en met of zonder muziek, voordurend in mijn spiegels kijken doe ik toch wel.
hier ook een muziek rijder :9~ mp3tjes vanaf me zumo 660 _/-\o_

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
hier ook sennheiser in-ear, windgeruis is wel nog steeds aanwezig, maar als ik ze eens vergeet dan weet ik wel meteen weer waarom ik ze in heb. Ook als de batterij van de MP3 leeg is ;)

Maar de echte oordoppen werken natuurlijk beter. Heb ook nog surefire EP3 en EP4 (de ene is wat langer, en dempt iets meer)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Ken. schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 13:29:

Eens. Vandaag een flink stuk A2 gedaan door de file heen. God knows why er file stond, want ik heb alleen een kapotte vrachtwaggel gezien op de linker vluchtstrook.

Maar ik heb iets van 2-3 motoren ingehaald, die heel netjes aan de kant gingen, aangezien zijn rond de 20 reden, maar omdat het stil stond en auto's dus niet van baan wisselden en ze netjes naar links stonden, ging 40-50 ook prima. Een motor reed achter me, maar had niet het idee dat hij er voorbij wilde :p

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb eens 8km achter iemand gezeten die ook eigenlijk niet durfde. Die reed sowieso al behoorlijk langzaam maar ging ook nog eens stilstaat als ie dacht dat het niet ging passen terwijl ie zat ruimte had. Na een paar kilometer achter die gast gezeten te hebben had ik inmiddels nog 3 andere motoren achter mij zitten. Als je ziet dat er mensen achter je zitten voeg dan even in en laat ze er langs 8)7

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Gvd, ben ik een keer 4 dagen vrij, breekt er een spaak van mn motor af :/ ff kijken of iemand vrijdag dat ding kan fixen en eventueel de velgen kan richten. Hoewel, het weer ziet er ook niet al te best uit met 80% neerslagkans de komende dagen :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Kleintje81
  • Laatst online: 10-01 12:49

Kleintje81

Blaat

Widow schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:17:
Gvd, ben ik een keer 4 dagen vrij, breekt er een spaak van mn motor af :/ ff kijken of iemand vrijdag dat ding kan fixen en eventueel de velgen kan richten. Hoewel, het weer ziet er ook niet al te best uit met 80% neerslagkans de komende dagen :+
Motorweer moet je maken!

Ik heb zelf (ook met lessen) in zon, regen, hagel, wind, kou en mist gereden. Sneeuw ging toch iets te ver ;)

BF2 stats Systemen

• DinX

DinX

Motormuis

Kleintje81 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:41:
[...]

Motorweer moet je maken!

Ik heb zelf (ook met lessen) in zon, regen, hagel, wind, kou en mist gereden. Sneeuw ging toch iets te ver ;)
* DinX zit inmiddels al aan de 13.500km van december tot nu :p

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:17:
had net een spijker van 57mm te pakken. morgen maar meteen een nieuwe binnenband in me achtervelg zetten en meteen een setje v+a extra voor als het eens onderweg gebeurd :Y

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DinX schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:45:
[...]

* DinX zit inmiddels al aan de 13.500km van december tot nu :p
* PilatuS zit nog niet eens aan de 500km :P

Ik ben een mooi weer rijder, klaag me maar aan :P Aangezien het dit jaar nog niet echt veel mooi weer geweest is, daarom dit belachelijk lage aantal kilometers voor dit jaar.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:24:
[...]

had net een spijker van 57mm te pakken. morgen maar meteen een nieuwe binnenband in me achtervelg zetten en meteen een setje v+a extra voor als het eens onderweg gebeurd :Y
Plakkertje er op.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
doe wel gewoon een nieuw binnen bandje. kan het plakkertje ook niet meer loskomen :Y

maar wat voor plakkertjes gebruik je daarvoor? gewoon voor fiets binnenbandjes of andere?

• komkommer

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:39:
[...]

doe wel gewoon een nieuw binnen bandje. kan het plakkertje ook niet meer loskomen :Y

maar wat voor plakkertjes gebruik je daarvoor? gewoon voor fiets binnenbandjes of andere?
Ja. standaard setje met een velletje plakkertjes die je er af moet knippen.

Makerij Hofman

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Oguz286 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:45:
Vrouwen in leren pakken op motoren zijn gevaarlijk...

...want ze leiden mij af :P

:>
Hoe is het met je VFR, rijdt ie al weer? Ik heb een rooie gekocht, vrijdag ophalen :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Maegrim op 17-05-2012 02:09 ]

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 00:02:
[...]

Ja. standaard setje met een velletje plakkertjes die je er af moet knippen.
hoe grote plakkers gebruikt je dan? lijkt me dat de binnenband van me at wat meer te voortduren krijgt dan me trapfiets

• komkommer

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:26:
[...]

hoe grote plakkers gebruikt je dan? lijkt me dat de binnenband van me at wat meer te voortduren krijgt dan me trapfiets
Valt best mee hoor. De standaard plakkers zouden ook prima werken en zou ik zo gebruiken als ik niks anders had. Deze iets grotere plakkers zijn in principe ook gewoon fietsplakkers.

Ik koop wel elk jaar een nieuw voorraadje, want ik heb het idee dat dat toch verouderd.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:43:
[...]

Valt best mee hoor. De standaard plakkers zouden ook prima werken en zou ik zo gebruiken als ik niks anders had. Deze iets grotere plakkers zijn in principe ook gewoon fietsplakkers.

Ik koop wel elk jaar een nieuw voorraadje, want ik heb het idee dat dat toch verouderd.
dan ga ik straks even oefenen. en anders heb ik rond 1 uur een koekblik tot me beschikking :Y

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
JanPedaal schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:24:
[...]

Heb zelf een Schubert C3 met SRCS headset, deze hangt via blauwtand aan mijn telefoon, 140 met muziek is goed te doen. :)

Voor het filerijden, niet bang zijn, niet haasten en heb vertrouwen in jezelf. Dan gaat het heel snel. ;)
Heb sinds eind november mijn motor, in het begin ook "bang" om te gaan filerijden, lage snelheid en heel voorzichtig was het gevolg. Natuurlijk wel opzij gaan voor mede motorrijders ;)

Afgelopen zondag de eerste motorrijder gehad die voor mij aan de kant ging, gevoel van overwinning, maar zo snel kan het gaan ;)

Simpele tip, uit "mijn ervaring"; is er geen ruimte om verder te gaan omdat de auto's te dicht bij elkaar staan? Ga er dan niet tussen wachten tot ze je zien. Voeg links of rechts is, net waar ruimte is, en ga even een paar keer heen en weer achter de auto zodat je opvalt in de spiegels. 9/10 maken dan gewoon ruimte voor je. :)
Pagina: 1 ... 351 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.