Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 350 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.129 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dan heb je wel een mooi sleutel project _O- volgens mij klapt zon norton uit elkaar bij de landing _O-

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:31:
Weet er iemand hier mischien ergens in nederland een Norton commando 750 te koop te staan?
liefst in slechte conditie want hij zal verscheept worden naar wrenchmonkees...
Zijn ze dat niet allemaal O-)

Maar Wrenchmonkees _/-\o_ . Wat kost zoiets nou om het door hun te laten doen? neem aan dat je 'm flink laat verbouwen. Op hun webshop kan je alle (grote) onderdelen los bestellen, maar het echte werk zit natuurlijk in de one-off afwerking die ze bereiken. (alhoewel er een voorbeeld op de site staat van een kilometerteller/toerenteller die ze op een wel heel amateuristische wijze hebben vastgelast)

Verwijderd

theHoff schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:58:
[...]

Zijn ze dat niet allemaal O-)

Maar Wrenchmonkees _/-\o_ . Wat kost zoiets nou om het door hun te laten doen? neem aan dat je 'm flink laat verbouwen. Op hun webshop kan je alle (grote) onderdelen los bestellen, maar het echte werk zit natuurlijk in de one-off afwerking die ze bereiken. (alhoewel er een voorbeeld op de site staat van een kilometerteller/toerenteller die ze op een wel heel amateuristische wijze hebben vastgelast)
het hangt af van de staat van de donor motor.
maar met motor opnieuw opbouwen en reviseren zou dit ergens tussen de 8 and 10000 gaan kosten (inclusief de donor motor, en mogelijk terug verdienen op verkoop van de wielen, verlichting kuipwerk etc etc)
http://wrenchmonkees.com/monkee25.html

Probleem is de meeste commandos die te koop staan zijn volledig tot origineel hersteld.
gezien er volledig andere plannen hebben... willen we dus geen dure restauratie kopen. maar eigenlijk iets waar de verf vanaf bladerd en liters olie verstookt...

overigens ben ik behoorlijk fan van dit soort tracker / caferacer / bobber machines.

Mocht er hier iemand zijn met een ouwe boxer en die beu zijn (heel logisch)
aan de overkant van de plomp voor jullie
http://kevilsspeedshop.com/motorcycles.html

en hier in Barcelona zijn er nu net een paar mannen begonnen met lacoronamotorcycles.com

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2012 14:29 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
Vandaag weer de weg op geweest :) Was gaaf :) Kreeg ook genoeg complimentjes zo weer eens de weg op. Vrijdag AVB gehaald. Dus vandaag de grote dag..

Snelweg rijden :) Was ff vergeten dat je met tegenwind toch behoorlijk wat wind vangt :+ op een CBF500 zonder kuipje!! Kreeg wel opmerkingen dat ik nog te snel en te dicht achter andere auto's kruip. Dat moet er dus uit!! Maar plaatsbepaling was goed!! Alleen bij uitvoeg stroken moet ik wel eerder inspringen. Rij zo'n 30 meter verder pas de uitvoeg strook op. Als opmerking hierop. Dat veel automobilisten van de 2e strook vaak snel naar de uitvoeg gaan. Hierdoor kom je als motorrijder eerder in de problemen. Dus al het begin van de uitvoeg strook er op duiken..

al met al een leuke les. Bij de vraag hoeveel lessen ik nodig zou hebben was dat moeilijk in te schatten aangezien ze willen zien wat ik doe met de punten die ze nu hebben opgenoemd. Als ik de volgende keer deze punten weet te verbeteren schatten ze zo'n 7 lessen voor. Aangezien ik al op de snelweg rij!! 24e de volgende les.. Volgende week ligt mn instructeur in het ziekenhuis en moet een weekje rust houden.

Na 3 lessen weten ze ongeveer wel hoeveel lessen ik echt nodig zou moeten hebben hierna zal dan direct mn examen aangevraagd worden!! ben benieuwd >:)

Na de les ook nog even langs Hans van Wijk gereden in Zoetermeer. Mn linker mouw van mn textiel jas begon af te geven. en te vlekken en dat voor een jas dat nog geen maand oud is. Heb zonder discussie of wat dan ook gelijk een nieuwe jas mee gekregen. Hot Pepper jas. top klantenservice.

Hierna beneden nog even gekeken bij de motoren. Kwam een verkoper tegen het lijf en beetje advies gevraagd wat voor motor een beginner die wel sportief wil gaan rijden maar niet liggend op de motor wil zitten wat hij dan zou aanbevelen.. Hij had gelijk een heel verhaal klaar, dat een eerste motor toch altijd wel bijzonder is :+
afijn. Hij gaf aan dat een CBR600 voor mij toch wel met 182 een redelijk fiets is maar dat ik in de knel kan komen met mn houding.. Hij heeft toen een 2007 CBR600 er bij gepakt. op 2 stands gezet en gezegd ga maar eens zitten. idd zou een leuke fiets zijn maar voor wat langere toerritjes die ik ook wil maken te veel druk op mn polsen zal geven. Daarnaast knieën komen al redelijk boven de tank. Daarna een Yamaha Fazer 600 deze zit idd een stuk rechter en mn benen blijven lager.. Al met al een prettigere houding.. zo om te proberen dan.. Nog meer stof om over na te denken. Was wel redelijk weg van de 2002 CBR600.. maar zit houding is naast looks belangrijker denk ik.

[ Voor 33% gewijzigd door To_Tall op 11-05-2012 21:14 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 21:04:
Vandaag weer de weg op geweest :) Was gaaf :) Kreeg ook genoeg complimentjes zo weer eens de weg op. Vrijdag AVB gehaald. Dus vandaag de grote dag..

Snelweg rijden :) Was ff vergeten dat je met tegenwind toch behoorlijk wat wind vangt :+ op een CBF500 zonder kuipje!! Kreeg wel opmerkingen dat ik nog te snel en te dicht achter andere auto's kruip. Dat moet er dus uit!! Maar plaatsbepaling was goed!! Alleen bij uitvoeg stroken moet ik wel eerder inspringen. Rij zo'n 30 meter verder pas de uitvoeg strook op. Als opmerking hierop. Dat veel automobilisten van de 2e strook vaak snel naar de uitvoeg gaan. Hierdoor kom je als motorrijder eerder in de problemen. Dus al het begin van de uitvoeg strook er op duiken..

al met al een leuke les. Bij de vraag hoeveel lessen ik nodig zou hebben was dat moeilijk in te schatten aangezien ze willen zien wat ik doe met de punten die ze nu hebben opgenoemd. Als ik de volgende keer deze punten weet te verbeteren schatten ze zo'n 7 lessen voor. Aangezien ik al op de snelweg rij!! 24e de volgende les.. Volgende week ligt mn instructeur in het ziekenhuis en moet een weekje rust houden.

Na 3 lessen weten ze ongeveer wel hoeveel lessen ik echt nodig zou moeten hebben hierna zal dan direct mn examen aangevraagd worden!! ben benieuwd >:)
dan zit je te rechtop :Y beetje meer naarvoren leunen tot je geen druk meer op je armen heb van je bovenlijf :Y

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:33

-tom-562

Oliesjeik

Haha, hebik ook met de gsx, alsje harder rijdt zit je fijner :P

Vaak bu'j te bang!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.google.nl/url?source=imglanding&ct=img&q=http://hellforleathermagazine.com/wp-content/uploads/2012/04/2013-KTM-1290-Adventure-599x433.jpg&sa=X&ei=Z1WuT4LNE46F-wb52pmyBA&ved=0CAsQ8wc&usg=AFQjCNEllfbobVYKLtEN8gQoiKE_R8XTtQ

Right dat maakt wel meer duidelijk :) Adventure 2013 met 1180 RC8 blok vziz

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
KTM's! En politie op de achtergrond, they see me rolling, they hatin' :+ Met bazenstoeltjes achterop de motor, ik ben op de MFMM gewoon in de berm gaan zitten op mn stoeltje, biertje.. euh, capri-sunnetje erbij, en genieten maar :Y)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/1236qdz.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je gaat me niet wijs maken dat je "relaxed" rijd op die foto....

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 12-05-2012 22:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik zit een beetje onderuit gezakt idd :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met jou erop is zelfs die KTM klein :P

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58

Hierna beneden nog even gekeken bij de motoren. Kwam een verkoper tegen het lijf en beetje advies gevraagd wat voor motor een beginner die wel sportief wil gaan rijden maar niet liggend op de motor wil zitten wat hij dan zou aanbevelen.. Hij had gelijk een heel verhaal klaar, dat een eerste motor toch altijd wel bijzonder is :+
afijn. Hij gaf aan dat een CBR600 voor mij toch wel met 182 een redelijk fiets is maar dat ik in de knel kan komen met mn houding.. Hij heeft toen een 2007 CBR600 er bij gepakt. op 2 stands gezet en gezegd ga maar eens zitten. idd zou een leuke fiets zijn maar voor wat langere toerritjes die ik ook wil maken te veel druk op mn polsen zal geven. Daarnaast knieën komen al redelijk boven de tank. Daarna een Yamaha Fazer 600 deze zit idd een stuk rechter en mn benen blijven lager.. Al met al een prettigere houding.. zo om te proberen dan.. Nog meer stof om over na te denken. Was wel redelijk weg van de 2002 CBR600.. maar zit houding is naast looks belangrijker denk ik.
Ik heb zowel een CBR600F gehad (F1, 1991) als een Fazer (FZS600, 2001).

Qua motorkarakter zijn ze heel vergelijkbaar. Typische 600 vierpitters: lopen als een naaimachientje met 80 km/h = 4000 rpm in 6. Draai je dan het gas open, geen plotselinge of heftige dingen maar een machine die rustig gaat versnellen. Heel goed te beheersen voor een beginnend rijder. Hou je het gas open, gaat de motor steeds harder trekken omdat hij vanaf +- 7000 toeren beter in z;n koppelkromme zit. Als je wil kun je serieus hard met zo'n 600cc tour-sport.

De zit is wel anders. De CBR is z'n leven ooit begonnen als sportfiets en dat merk je in de houding. De hele fiets voelt iets kleiner en vooral lager aan dan de Fazer. Later werden de SS fietsen steeds extremer (meer power, hogere toerentallen, smaller, lichter, lager op de neus, hoger op de staart) en zo werd de CBR600F meer en meer tot een toersport. De Fazer is vanaf dag 1 als toersporter neergezet naast de Thundercat en latere R6.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
ROFLASTC schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:21:
[afbeelding]

Right dat maakt wel meer duidelijk :) Adventure 2013 met 1180 RC8 blok vziz
Mooi die uitlaten van tegenwoordig 8)7

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Loona35 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:50:
[...]

Mooi die uitlaten van tegenwoordig 8)7
hehe , testmodellen worden altijd wat lelijk gemaakt om het eindresultaat even onder de pet te houden. <+:)

And it goes BRAAAAAPP!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Als je redelijk sportief wilt (en niet TE sportief zoekt), kijk eens naar de Kawasaki ER6F (ookwel Ninja 650R genoemd), Yamaha XJ Diversion F en de Suzuki GSX650FA.

Het zijn street sport. Redelijk rechte houding, sportief zonder deathwish als beginnende rijder en makkelijk om op te leren rijden.
Dat is wat er uit mijn onderzoek is gekomen. Nu mn papiertje nog, maar ik denk dat het de ER6F gaat worden. Ook voor grotere guys zou het een goede motor zijn. Ben zelf 185cm en lees genoeg positieve verhalen op internet (anders kan je altijd nog je pegs verlagen enof je zadel verhogen). :)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 12:37

Kleintje81

Blaat

ixl85 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 10:29:
[...]
Als je redelijk sportief wilt (en niet TE sportief zoekt), kijk eens naar de Kawasaki ER6F (ookwel Ninja 650R genoemd), Yamaha XJ Diversion F en de Suzuki GSX650FA.

Het zijn street sport. Redelijk rechte houding, sportief zonder deathwish als beginnende rijder en makkelijk om op te leren rijden.
Ik had zelf dezelfde wensen, rechtop zitten + wel sportief achtig. Maar met als extra vereiste ABS.
Het is een blauwe Suzuki GSF650SA geworden, ofwel de Bandit uit eind 2005.

Goedkoop, simpel en zeer lekker om bochtjes te maken. Met sportuitlaat klinkt het als muziek, ik zie iedereen ook altijd kijken waar die herrie vandaan komt. Als auto's mij niet zien, zullen ze zeker weten mij horen! >:)

Enig nadeel: ik krijg last van m'n rug en kont, maar ik denk dat ik deze week te fanatiek ben geweest met rijden en veel te weinig pauzes heb genomen (heb al 4 volle tanks doorheen gejaagd :) )

Heb op een Yamaha Diversion gelest, mooie motor! Alleen ik had altijd ruzie met de neutraal, dat ie doorschiet naar 1 of 2. Op gegeven moment zette ik motor maar eerst uit en daarna ging ie zonder problemen naar de N. :P

BF2 stats Systemen

• DECOY88
(overleden)
Kleintje81 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:15:
[...]

Ik had zelf dezelfde wensen, rechtop zitten + wel sportief achtig. Maar met als extra vereiste ABS.

Goedkoop, simpel en zeer lekker om bochtjes te maken. Met sportuitlaat klinkt het als muziek, ik zie iedereen ook altijd kijken waar die herrie vandaan komt. Als auto's mij niet zien, zullen ze zeker weten mij horen! >:)

Enig nadeel: ik krijg last van m'n rug en kont, maar ik denk dat ik deze week te fanatiek ben geweest met rijden en veel te weinig pauzes heb genomen (heb al 4 volle tanks doorheen gejaagd :) )

Heb op een Yamaha Diversion gelest, mooie motor! Alleen ik had altijd ruzie met de neutraal, dat ie doorschiet naar 1 of 2. Op gegeven moment zette ik motor maar eerst uit en daarna ging ie zonder problemen naar de N. :P
spieren kweken :Y komt vanzelf goed :Y

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 19:58
naar neutraal heb ik op de CBF ook vaak problemen.. Nu merk ik wel als de motor een beetje in toeren is zeg 2000 dat ik dan deze wel makkelijk naar neutraal krijg :) maar als ik stil staat en hij staat in zn 1 of 2 dan schiet ie heel vaak door.. dus even toeren maken en dan neutraal aan tikken helpt :)

na morgen theorie weer gaan leren.. 22e heb ik theorie examen!!
Al sta ik daar nog wel tegen aan te hikken wegens die instinkers!!

Mag u hier inhalen (mist auto voor je onder broken midden streep) Ja je mag in halen maar het is iet verstandig... dus NEE...

Aangezien het CBR ook test naar gevaar inzicht.. Terwijl de vraag (kruising waar je een halve draai maakt) mag u hier keren. Wat ik persoonlijk niet zou doen en in de straat verderop zou keren.. Het CBR JA wilt zien :S

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:14:
naar neutraal heb ik op de CBF ook vaak problemen.. Nu merk ik wel als de motor een beetje in toeren is zeg 2000 dat ik dan deze wel makkelijk naar neutraal krijg :) maar als ik stil staat en hij staat in zn 1 of 2 dan schiet ie heel vaak door.. dus even toeren maken en dan neutraal aan tikken helpt :)

Mag u hier inhalen (mist auto voor je onder broken midden streep) Ja je mag in halen maar het is iet verstandig... dus NEE...

Aangezien het CBR ook test naar gevaar inzicht.. Terwijl de vraag (kruising waar je een halve draai maakt) mag u hier keren. Wat ik persoonlijk niet zou doen en in de straat verderop zou keren.. Het CBR JA wilt zien :S
Klootzakken zijn het allemaal! >:)

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-01 17:44
[...]

Ik heb ook een bandit 650 uit 2005. Een blauwe. Die zijn het snelst.
Van het weekend met vrouw en topkoffer achterop weekendje weg geweest. Voor het eerst een wat langer stuk gereden en vooral met vrouwlief achterop dachten we dat 300 km in 2 dagen wel genoeg was.

Beiden geen last van rug of zadelpijn. Ik had alleen last van mn rechterlies (oude sportblessure). Als ik alleen rij, heb ik geen last van mn lies.

Mag ik vragen wat voor uitlaat je eronder heb zitten?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Blauwe motoren zijn idd het snelst :)

Afgelopen zaterdag bij de open dag van de Valkenier (Suzuki dealer in Barneveld) geweest, met testbank enzo. Was wel leuk om even te kijken. Voor de rest niets bijzonders. Op de terugweg kwam ik bij m'n favoriete stuurweg hier een gozer tegen die z'n racer (iig een motor zonder kenteken en verlichting, met mooi kuipwerk :P) aan het testen was. Hij draaide net op het punt waar ik ook ging draaien om terug te rijden. Dus ik rij langzaam weg, en zet het gas erop, kijk in de spiegel en hij kwam achter mij aan :P nu had ik het tempo er stevig inzitten (als in, zwaar over de invorderingsgrens van het rijbewijs, het was een 60 weg) maar ik geloof dat die kerel met zeker +200 km/h voorbij kwam 8)7 :P niet heel slim, maar wel heel gaaf om te zien

Vaak bu'j te bang!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
To_Tall schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:14:
...

DECOY88 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:33:
[...]
Klootzakken zijn het allemaal! >:)
Ik weet niet hoor, maar volgens mij MAG je niets doen op de weg als je niet voldoende overzicht hebt en dus gevaar voor jezelf of iemand anders kunt veroorzaken. => bij mist, niet inhalen.
Lijkt mij een heel duidelijk gevalletje van een van de eerste regeltjes vergeten ;)

Of ga je mij nu zeggen dat je in een onoverzichtelijke bocht mag inhalen als er vanuit de wegbeheerder geen info aan je verschaft wordt :?

Als dit het geval is dan schort er wat aan je verkeersinzicht en heb ik het idee dat de theorielessen toch wel erg achteruit zijn gegaan.

p.s. toevallig van de week een pc geplaatst in een ruimte waar examentraining/theorieles gegeven werd en ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat er een aantal dingen mij ook niet helemaal duidelijk waren vanuit de regels. Alleen dat waren situaties die ik in het dagelijkse verkeer nog niet ben tegengekomen(19 jaar ±1⁄2Gm achter het stuur).

p.s. disclaimer ik heb het desbetreffende plaatje niet gezien en kan derhalve verder dan de beschrijving mist wat dan waarschijnlijk gepaard gaat met auto's die het mistlicht voeren en je dus minder dan 50m zicht hebt. Vraag mij nu af hoeveel meter weg je minimaal nodig hebt, om een voertuig dat "langzaam" rijd en ingehaald dient te worden met gepaste snelheid, voor het inhalen?

[ Voor 16% gewijzigd door Mafketel op 14-05-2012 10:13 . Reden: even quotes bijgezet er zitten nu net wat teveel berichtjes tussen ]

• DECOY88
(overleden)
Mafketel schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:09:
[...]

[...]

Ik weet niet hoor, maar volgens mij MAG je niets doen op de weg als je niet voldoende overzicht hebt en dus gevaar voor jezelf of iemand anders kunt veroorzaken. => bij mist, niet inhalen.
Lijkt mij een heel duidelijk gevalletje van een van de eerste regeltjes vergeten ;)

Of ga je mij nu zeggen dat je in een onoverzichtelijke bocht mag inhalen als er vanuit de wegbeheerder geen info aan je verschaft wordt :?

Als dit het geval is dan schort er wat aan je verkeersinzicht en heb ik het idee dat de theorielessen toch wel erg achteruit zijn gegaan.
de weg beheerder wil zich indekken dus die rot maar lekker op :w overzicht goed? dan mag ik inhalen of ze er 1 2 3 of 30 doorgetrokken strepen neerleggen :w

over 5 jaar mag er nergens meer ingehaald worden :N iedere weg die vernieuwd word leggen ze een doorgetrokken streep terug |:( dus de echte gevaarlijke punten worden nu onzichtbaar gemaakt _O-

was vorige week in Groningen. toen was de max snelheid ook echt de overdag max snelheid _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~

[ Voor 15% gewijzigd door DECOY88 op 14-05-2012 10:44 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

Phydomir

Dennis

DECOY88 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:41:
[...]

de weg beheerder wil zich indekken dus die rot maar lekker op :w overzicht goed? dan mag ik inhalen of ze er 1 2 3 of 30 doorgetrokken strepen neerleggen :w
Ik wil hier nuttig en inhoudelijk op reageren maar ik kom eigenlijk niet verder dan 8)7 |:(

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• DECOY88
(overleden)
Phydomir schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:14:
[...]

Ik wil hier nuttig en inhoudelijk op reageren maar ik kom eigenlijk niet verder dan 8)7 |:(
vroeger hadden strepen een betekenis die ze verloren hebben door wildgroei ;w

of weet je een betere reden waarom ze alle strepen maar gewoon doorgetrokken maken?

beetje eigen inzicht mag ook wel :Y als je in het buitenland met de geldende max snelheid wil moet je pittig kunnen sturen. in nl max x2 en je red het nog met 2 vinders in je neus _O-

in nederland planten we overal borden en trekken de snelheid omlaag. zodat het dodelijk saai word dat 75% van de mensen gaat zitten bellen. handheld of handsfree maakt geen klap uit. :w en gaan alvast hun notulen lezen cdtje wisselen. telefoon klooien enz. als er wat meer inspanning verwacht word laten mensen hun afleiding liggen en gaan weer echt rijden.

en mensen met flitsfrees vind ik nog het mooiste _O- zo strak aan de snelheid willen houden zodat ze binnen een uur afgemat zijn _O- nee daar word nederland veilig van.

maar over de vraag. mist? heb je voldoende overzicht? nee. dan niet inhalen. heb je overzicht over het in te halen stuk. dan kan het :Y

[ Voor 66% gewijzigd door DECOY88 op 14-05-2012 12:25 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:30
Wordt de OP nog bijgewerkt? Bijna alle plaatjes doen het niet.

• DECOY88
(overleden)
Versteegrob schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:31:
datum bekeken O-) en nee er komt geen nieuw deel :N

• Wackmack
Datum bekeken ja maar oké, jammer.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
DECOY88 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 12:15:
[...]

vroeger hadden strepen een betekenis die ze verloren hebben door wildgroei ;w

of weet je een betere reden waarom ze alle strepen maar gewoon doorgetrokken maken?

beetje eigen inzicht mag ook wel :Y als je in het buitenland met de geldende max snelheid wil moet je pittig kunnen sturen. in nl max x2 en je red het nog met 2 vinders in je neus _O-
Srsly? Ik reed iets te hard en ging onderuit ook al reed ik voorzichtig. Dat jij hard kan rijden in bochten in Nederland is leuk voor jou, maar dat kan niet iedereen.
in nederland planten we overal borden en trekken de snelheid omlaag. zodat het dodelijk saai word dat 75% van de mensen gaat zitten bellen. handheld of handsfree maakt geen klap uit. :w en gaan alvast hun notulen lezen cdtje wisselen. telefoon klooien enz. als er wat meer inspanning verwacht word laten mensen hun afleiding liggen en gaan weer echt rijden.
Sorry, maar ik vind dit echt een onzin argument. De snelhedenlimieten zijn er om ervoor te zorgen dat iedereen in geval van gevaar op tijd kan reageren en handelen. Ik kan ook wel 240 tussen Hengelo en Enschede, maar als er iets gebeurt dan ben ik simpelweg dood, omdat ik never nooit niet op tijd kan reageren.

Mensen hebben altijd een smoes nodig om maar te gaan bellen, make-up op te doen, etc. Lage snelheidslimieten is een slechte smoes ;)
en mensen met flitsfrees vind ik nog het mooiste _O- zo strak aan de snelheid willen houden zodat ze binnen een uur afgemat zijn _O- nee daar word nederland veilig van.
Ik hou mij ALTIJD aan het snelheidslimiet, maar ben nooit afgemat. Misschien omdat ik niet moeite doe om mij aan de snelheidslimiet te houden, maar omdat dat automatisch gaat. Jij moet ook je best doen om actief sneller te rijden, om je heen te kijken en het verkeer proberen in te schatten. Ik durf wel te beweren dat de 'druk' van harder rijden je eerder moe maakt dan je juist je aan de snelheid proberen te houden, omdat het verkeer om je heen niet verwacht dat jij dik over het snelheidslimiet aan het rijden bent. Daarom kunnen ze sneller fouten maken omdat jij onvoorspelbaar rijd.
maar over de vraag. mist? heb je voldoende overzicht? nee. dan niet inhalen. heb je overzicht over het in te halen stuk. dan kan het :Y
Je moet natuurlijk je hersenen gebruiken :P Beetje inzicht is toch echt wel nodig, anders ben je een gevaar op de weg :P

:>

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 14:36:
[...]

Srsly? Ik reed iets te hard en ging onderuit ook al reed ik voorzichtig. Dat jij hard kan rijden in bochten in Nederland is leuk voor jou, maar dat kan niet iedereen.

[...]

Sorry, maar ik vind dit echt een onzin argument. De snelhedenlimieten zijn er om ervoor te zorgen dat iedereen in geval van gevaar op tijd kan reageren en handelen. Ik kan ook wel 240 tussen Hengelo en Enschede, maar als er iets gebeurt dan ben ik simpelweg dood, omdat ik never nooit niet op tijd kan reageren.

Mensen hebben altijd een smoes nodig om maar te gaan bellen, make-up op te doen, etc. Lage snelheidslimieten is een slechte smoes ;)

[...]

Ik hou mij ALTIJD aan het snelheidslimiet, maar ben nooit afgemat. Misschien omdat ik niet moeite doe om mij aan de snelheidslimiet te houden, maar omdat dat automatisch gaat. Jij moet ook je best doen om actief sneller te rijden, om je heen te kijken en het verkeer proberen in te schatten. Ik durf wel te beweren dat de 'druk' van harder rijden je eerder moe maakt dan je juist je aan de snelheid proberen te houden, omdat het verkeer om je heen niet verwacht dat jij dik over het snelheidslimiet aan het rijden bent. Daarom kunnen ze sneller fouten maken omdat jij onvoorspelbaar rijd.

[...]

Je moet natuurlijk je hersenen gebruiken :P Beetje inzicht is toch echt wel nodig, anders ben je een gevaar op de weg :P

:>
je heb rondom de limiet rijden of strak want stel dat ze staan te lazeren/flitsen _O- ik rij gewoon een tempo die bij het overzicht past :Y en die snelheid past zich aan zodat het synchroon loopt met de rest van het rijden :Y rij ik andere snelheid gaat het beroerder ook al is dat de "veilige" snelheid _O-

• Serotonine
Als ik een tijd rij en me netjes aan de max snelheid houd, ben ik bekaf omdat je continu in andermans 'vaarwater' rijdt. Je rijdt dan net een paar km/h harder dan je voorganger. spiegelen, richting aangeven, streepje gas erbij en er voorbij en weer spiegelen en terug naar rechts. En dan weer de volgende. Spiegelen, wachten op de inhalende auto, weer spiegelen richting aangeven ervoorbij en weer terug naar rechts.
Wanneer je iets harder rijdt, rij je gewoon mee met de linker baan en gaat het allemaal veel smoother.

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 15-01 20:11
Serotonine schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:38:
Als ik een tijd rij en me netjes aan de max snelheid houd, ben ik bekaf omdat je continu in andermans 'vaarwater' rijdt. Je rijdt dan net een paar km/h harder dan je voorganger. spiegelen, richting aangeven, streepje gas erbij en er voorbij en weer spiegelen en terug naar rechts. En dan weer de volgende. Spiegelen, wachten op de inhalende auto, weer spiegelen richting aangeven ervoorbij en weer terug naar rechts.
Wanneer je iets harder rijdt, rij je gewoon mee met de linker baan en gaat het allemaal veel smoother.
Helemaal mee eens. Ik vind het veel vermoeiender om rechts te rijden in een treintje waar het gros van de auto's niet eens hun snelheid vast kan houden. Dus continu harder/zachter en al helemaal heuvel op. Dat is ook nog eens slecht voor mijn concentratie. En dat betekent niet meteen dat ik als een dolle over de snelweg scheur. Ik rijd gewoon vmax +10-20kmh.

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:51:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vind het veel vermoeiender om rechts te rijden in een treintje waar het gros van de auto's niet eens hun snelheid vast kan houden. Dus continu harder/zachter en al helemaal heuvel op. Dat is ook nog eens slecht voor mijn concentratie. En dat betekent niet meteen dat ik als een dolle over de snelweg scheur. Ik rijd gewoon vmax +10-20kmh.
:Y het is vaak net dat beetje dat het verschil maakt tussen bomen tellen en met het verkeer bezig zijn :Y

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:59:
Blauwe motoren zijn idd het snelst :)
En gifgroene gaan het meeste kapot ;(

Ontopic: Ik heb nu het probleem dat ik 50 kilometer moet rijden voordat ik bij de ZX6R ben. Ik heb vorige week bericht gekregen dat ik een nieuwe woning heb, met groooote tuin en bijbehorend tuinhuis waar de ZX6R mooi kan staan. Heerlijk om het ding dan eindelijk eens bij huis te hebben :)

In het tuinhuis heeft eerder altijd een Goldwing gestaan schijnbaar, dus dan moet een ZX6R ook wel door de deur kunnen lijkt me :+

• dion_b
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Rechts treintjes?

Ik kom anders steeds links treintjes tegen, rechts rijdt het vrolijk continu door met 90km/u. Het aantal keer dat ik rechts een remgolf te verwerken kreeg is op de vingers van een hand te tellen, links weinig anders dan treintjes en remgolven.

Neemt niet weg dat ik zelden zin heb om 90km/u te rijden rechts, maar ik heb geen illusies dat het verkeer links beter/geleidelijker doorstroomt ;)

En heuvel op? Welk land hebben we het hier over? :+

Oslik blyat! Oslik!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Rechts treintjes?

Ik kom anders steeds links treintjes tegen, rechts rijdt het vrolijk continu door met 90km/u. Het aantal keer dat ik rechts een remgolf te verwerken kreeg is op de vingers van een hand te tellen, links weinig anders dan treintjes en remgolven.

Neemt niet weg dat ik zelden zin heb om 90km/u te rijden rechts, maar ik heb geen illusies dat het verkeer links beter/geleidelijker doorstroomt ;)

En heuvel op? Welk land hebben we het hier over? :+
Klinkt een beetje als engeland.

Toen ik daar een paar weken doorheen reed kon ik op de linkerbaan rustig door karren (3baansweg, 2 linker bannen letterlijk! leeg) terwijl op de rechterbaan bumper-aan-bumper werd gereden. Zo nu en dan invoegen op de rechterbaan omdat er weer eens 2 vrachtwagens elkaar aan het inhalen waren en lekker doorcrossen 8)

Het excuus dat "ik had begrepen dat ik in dat land links moet rijden" was niet eens nodig :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joolee op 14-05-2012 17:54 ]

• Oguz286
DECOY88 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:26:
[...]
je heb rondom de limiet rijden of strak want stel dat ze staan te lazeren/flitsen _O- ik rij gewoon een tempo die bij het overzicht past :Y en die snelheid past zich aan zodat het synchroon loopt met de rest van het rijden :Y rij ik andere snelheid gaat het beroerder ook al is dat de "veilige" snelheid _O-
Ja maar jij en de rest hebben het blijkbaar over de snelweg. Ik had het het meer over het verkeer in het algemeen. In de stad ga je natuurlijk niet met 2x de maxsnelheid een bocht om :+
Dat je op de snelweg vmax+15 rijd is heel normaal, dan kan ik het begrijpen ;)

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:25:
[...]

Ja maar jij en de rest hebben het blijkbaar over de snelweg. Ik had het het meer over het verkeer in het algemeen. In de stad ga je natuurlijk niet met 2x de maxsnelheid een bocht om :+
Dat je op de snelweg vmax+15 rijd is heel normaal, dan kan ik het begrijpen ;)
je heb weleens van die bordjes adviessnelheid **km dan kan je het rustig verdubbelen en nog rustig de bocht op gaan. en sommige steden hebben ieder kruispunt tot rotonde omgedoopt. en daartussen is er niks. dus of je daar 50 of 80 rijd maakt geen fluit uit 8)7

• Oguz286
Ja maar dat is adviessnelheid, niet een snelheidslimiet. Inderdaad, er staat hier in de buurt een adviessnelheidsbord met 30 erop en ik rij toch met gemak 50 daar. Dus ja ik ben het wel met je eens dat de overheid onderhand begint door te draven wat betreft borden en lijnen, maar ik kreeg eerder het idee dat jij overal minimaal 160 rijd :P

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:47:
Ja maar dat is adviessnelheid, niet een snelheidslimiet. Inderdaad, er staat hier in de buurt een adviessnelheidsbord met 30 erop en ik rij toch met gemak 50 daar. Dus ja ik ben het wel met je eens dat de overheid onderhand begint door te draven wat betreft borden en lijnen, maar ik kreeg eerder het idee dat jij overal minimaal 160 rijd :P
dat is zo ongeveer de top van mij motor _O- zodat het geen 250 zou zijn :X maar dan rij ik in standje gang is alles _O-

maar dat probeer ik een beetje af te leren :Y

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 14-05-2012 18:50 ]

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:09
[...]

Eens. :*)

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 12:37

Kleintje81

Blaat

Serotonine schreef op maandag 14 mei 2012 @ 09:54:
[...]
Beiden geen last van rug of zadelpijn. Ik had alleen last van mn rechterlies (oude sportblessure). Als ik alleen rij, heb ik geen last van mn lies.

Mag ik vragen wat voor uitlaat je eronder heb zitten?
Ik heb een Akrapovic SP, er zat een DB-killer bij maar die heb ik er niet op zitten, misschien als ik een keer naar Duitsland ga... >:)

In 1 dag Enschede-Eindhoven + rond rijden in Oirschot was ook zeer goed te doen. Denk dat voor meer en langer rijden een gelzadel of kussen beter is.

BF2 stats Systemen

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:05
Zo, vanavond even mijn motor uitgelaten. Begon lekker, even de roest van de schijven af remmen.

Ga ik hem aftanken en hem weer starten, loopt 'ie op 3 cylinders.... Thuis even opengemaakt, bougiekabels aangeduwd en doet het weer goed :) binnenkort maar eens 4 nieuwe bougies erin zetten :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• t_captain
  • Laatst online: 15-01 14:58
Versteegrob schreef op maandag 14 mei 2012 @ 13:31:
OP is nog gemigreerd van World of Tweaking.

Hier in z;n originele context: http://web.archive.org/we....net/cgi-bin/Ultimate.cgi?

:)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
[...]

Bandits zijn ook mooi. Maar ik ga er straks iedere dag 150km mee rijden (veel snelweg) dus hier en daar wat kappen vind ik wel fijn :)

Les nu op een Honda CB 500, welke ook een stroeve N heeft (in het begin kreeg ik hem er niet in). Ook ooit op een andere motor gelest welke dat juist heel makkelijk deed.
Dat was eens maar nooit meer :). Ik vind de stroeve manier veel prettiger, zie je niet per ongeluk in z'n N als je op trekt (of terugschakelt).
Maar goed, neem dit met een korreltje zout... Ik heb m'n roze papiertje nog niet... :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Oguz286 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 18:47:
Probeer die adviessnelheid maar eens te halen met een vrachtwagen welke geladen is met "????".

Die borden staan er niet alleen voor motoren en (luxe) auto's :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dion_b
  • Laatst online: 15:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Joolee schreef op maandag 14 mei 2012 @ 17:52:
[...]

Klinkt een beetje als engeland.

Toen ik daar een paar weken doorheen reed kon ik op de linkerbaan rustig door karren (3baansweg, 2 linker bannen letterlijk! leeg) terwijl op de rechterbaan bumper-aan-bumper werd gereden. Zo nu en dan invoegen op de rechterbaan omdat er weer eens 2 vrachtwagens elkaar aan het inhalen waren en lekker doorcrossen 8)

Het excuus dat "ik had begrepen dat ik in dat land links moet rijden" was niet eens nodig :P
Engeland is inderdaad helemaal zot (en ja, dat zeg ik als Engelsman ;) ). Ik moet redelijk vaak over de M11 en op drukkere momenten heb ik vaak zat hetzelfde meegemaakt. Mensen staan liever midden of rechts stil dan dat ze links vrolijk doorrijden 8)7

Toch ging m'n post gewoon over de NL snelwegen, deels het verkeer gisteren op de A50, A15 en A2, maar ook van eerdere ervaringen toen ik wat hypermiling-technieken uitprobeerde. Conclusie was trouwens dat 90km/u op de bumper van een vrachtwagen rijden nauwelijks winst opleverde tov 100km/u er voorbij rijden, en dat ik veel te ongeduldig ben voor beide :P

Moet wel zeggen dat dat met een kleine, aerodynamische auto was. Ik vermoed dat het bij een Hummer of trouwens een motor meer kan schelen. Misschien dat ik het een keer probeer...

Oslik blyat! Oslik!

• Wackmack
Binnenkort een motorrijder erbij. Gisteren aangemeld voor mijn eerste les. Verder begonnen met theorie beetje door te nemen.

Vekabest software is best prima, werk met twee scherme. Dus doe steeds een examen en een beetje surfen. Eerste x 14 fout dus moet nog veel leren. Komt vast wel goed. Voor mijn theorie autoexamen had k 2 fout.

Waren jullie de eerste les gelijk de weg opgegaan? Heb maandag mijn testles van 100min. Ben echt benieuwd, heb nog nooit op een motor gereden.

Dat schakelen is toch niet heel moeilijk

Hoeveel kost kleding en helm ongeveer? Volgens een vriend moet ik van 1500e uitgaan.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Zo, gisteren een SW-Motech carterplaat besteld. Hopelijk vrijdag in huis, weet ik wat doen dit weekend :)

Dan ben ik helemaal klaar voor m'n tripje deze zomer :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Het ligt eraan wat je precies wilt. Je kan idd 1500 euro uitgeven, maar je kan ook voor een paar honderd klaar zijn. Met mijn huidige pak en helm zit ik rond de 1400 euro.
De allereerste keer mocht ik zelf rijden. Ik kon al rijden op een motor. De 1e les hebben we eigenlijk alleen AVB gedaan.

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01 22:24
-tom-562 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:39:
Het ligt eraan wat je precies wilt. Je kan idd 1500 euro uitgeven, maar je kan ook voor een paar honderd klaar zijn. Met mijn huidige pak en helm zit ik rond de 1400 euro.
De allereerste keer mocht ik zelf rijden. Ik kon al rijden op een motor. De 1e les hebben we eigenlijk alleen AVB gedaan.
Dat inderdaad :Y

Je kan voor 300 klaar zijn, maar je zou ook makkelijk meer dan 1500 uit kunnen geven. Bedenk zelf of je voor leer of textiel wil gaan en stel jezelf gewoon een budget. Natuurlijk is er een grote kans dat het setje van 300 euro snel slijt en je dus ook snel weer wat moet kopen en dus duurder uit bent. In dat opzicht kan je beter iets meer uitgeven zodat je de komende tijd goed zit. Maar daarnaast is duurder ook niet altijd beter!

Mijn ervaring is dat textiel (vaak) wel goedkoper is dan leer.
Mijn huidige pak (textiel), helm, laarzen en handschoenen heb ik voor +/- 900 euro aangeschaft.

• Serotonine
Kleintje81 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:30:
[...]

Ik heb een Akrapovic SP, er zat een DB-killer bij maar die heb ik er niet op zitten, misschien als ik een keer naar Duitsland ga... >:)

In 1 dag Enschede-Eindhoven + rond rijden in Oirschot was ook zeer goed te doen. Denk dat voor meer en langer rijden een gelzadel of kussen beter is.
Gaaf hoor. Ik heb een stock uitlaat. Zeker met een 4-in-lijn klinkt het net een stofzuiger als je laag in de toeren blijft. Heb een filmpje op Youtube http://www.youtube.com/watch?v=FpXRaCy8QaE gevonden met verschil in geluid. Die Acra is toch bijna 4 kilo lichter en volgens hun site krijg je nog iets van 2pk erbij.
Versteegrob schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:35:

Waren jullie de eerste les gelijk de weg opgegaan? Heb maandag mijn testles van 100min. Ben echt benieuwd, heb nog nooit op een motor gereden.

Hoeveel kost kleding en helm ongeveer? Volgens een vriend moet ik van 1500e uitgaan.
Waar ik gelest heb, deed je eerst alleen maar AVB (Chinees staatscircus) op het terrein van de bazaar in Beverwijk. Je moest op eigen gelegenheid daar naar toe. Alle pionnen voor alle oefeningen stonden daar al klaar. Voordeel is dat de instructeur niet voor elke oefening opnieuw de pionnen moet verplaatsen en dat je een heel parcours voor jezelf kan uitstippelen.
Je begint bijvoorbeeld met langzame slalom, rijd door naar de stopproef. Dan uitwijkoefening en dan een achtje. Onderweg nog een precisiestop en dan maak je weer een ander rondje.
Ook je examen is op die parkeerplaats. CBR komt naar jou toe.
Nadeel is wel dat je tot aan je AVB niet op de weg rijdt.

Mijn pak:
Rev' it broek en jas = 2x 200euro
helm iets van 200 euro
laarzen iets van 130 euro

[ Voor 43% gewijzigd door Serotonine op 15-05-2012 10:02 ]

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Tankiej schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:48:
[...]

Mijn ervaring is dat textiel (vaak) wel goedkoper is dan leer.
Mijn huidige pak (textiel), helm, laarzen en handschoenen heb ik voor +/- 900 euro aangeschaft.
Ligt maar net aan de kwaliteit. Je kan in beide zo goedkoop of duur als je wil.

http://shop.touratech.be/...et-men-short-size-31.html
http://shop.touratech.be/...-edition-men-short-1.html

€1900 voor een textiel pak :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ben de eerste lessen niet de weg op geweest. Dat had zowel met mij te maken (geen enkele brommer, scooter of motor ervaring) als het feit dat we niet hoefden te rijden: de instructeur was de hele dag met 2 motoren op een parkeerplaats. De reistijd ging dus niet "verloren". (Tussen aanhalingstekens want dat is ook ervaring, maar in het begin gaat het gewoon om de AVB oefeningen)

Het ligt er inderdaad aan wat je wilt. Ik ben ook van 1500 Euro uitgaan voor een goede uitrusting. Je kunt het echt wel goedkoper krijgen hoor, maar dan is de kwaliteit ook evenredig minder.

Handschoenen (zomer): 70 euro
Handschoenen (winter): 80 euro
Helm: 220 Euro
Waterdichte Jas: 270 Euro
Waterdichte Broek: 220 Euro
Laarzen: 250 Euro.
Zomercombi (Textielen doorwaai jas en -broek): 280 euro.
Halsdoek / balaclava: 15 euro.
Fluorescerend hesje: 15 euro.

In totaal kom ik dan ook tussen de 1400 en 1500 euro uit. Ik heb geen regenpak; mijn normale textielen pak is van zichzelf wind- en waterdicht.

Maar dan komen er nog allerhande zaken bij naast je pak en motor:
Rugbeschermer, oordoppen, Thermo-onderpak, impregneerspray om je pak waterdicht te maken en houden, leerverzorgingsmiddel, kettingspray, een bok om je motor op te bokken voor kettingonderhoud, acculader, poetsmiddelen, accessoires, tanktas oid... Je kunt het zo gek maken als je wilt. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tankiej
DinX schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:56:
[...]

Ligt maar net aan de kwaliteit. Je kan in beide zo goedkoop of duur als je wil.

http://shop.touratech.be/...et-men-short-size-31.html
http://shop.touratech.be/...-edition-men-short-1.html

€1900 voor een textiel pak :)
Klopt, maar als je naar gemiddelde prijzen kijkt dan is textiel iets goedkoper volgens mij :)

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Eerste les ging ik bij de instructeur achterop naar het oefenterrein, daar oefenen en zelf terug.

Schakelen is niet moeilijk, het is wennen.

Je kan met kleding voor 200 euro klaar zijn maar dan heb je waarschijnlijk geen kwaliteitsspul. Voor broek, jas en handschoenen samen heb ik inmiddels dik 1000 euro uitgegeven (textieljas, leren jas, spijkerbroek met bescherming, textielbroek, twee paar zomerhandschoenen, één paar winterhandschoenen, laarzen) en dan nog een helm van 500 euro.
Uiteindelijk bepaal je zelf natuurlijk in welke verhouding kosten tot veiligheid tot esthetiek tot comfort staan dus waarmee je rekening houdt is niet te zeggen.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

nadeel van "de eerste aankoop"
Je weet nog niet precies wat voor rijder je bent,

1 ding zou ik niet doen, iets kopen omdat het er mooi uitziet...
als je straks een beetje kan rijden ziet niemand je (ga je dan toch te snel voor)
Kies voor functie en comfort, dat gaat je helpen met het rijden in het begin.

overigens zou ik een leren broek kopen, klinkt heel stom, maar je hebt meer gevoel/tact/grip met de motor en je glijd minder over je zadel.

Als je ooit sportief gaat rijden is er overigens geen alternatief voor leer, (er is nog altijd niets goedkopers verzonnen dat beter is als leer)

Overigens als je puur voor de looks gaat,
neem een kijkje hier
http://www.udreplicas.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 10:22 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn Büse textielen broek heeft gewoon een anti-slip laagje rond het zitvlak. Dat schuift echt niet. Sterker nog, ik trek eerder plooien in de bekleding van het zadel dan dat het schuift. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Inderdaad. Ik zit ook vaster op het zadel met m'n recente textielen broeken dan m'n leren pak.

Verwijderd

DinX schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:24:
Inderdaad. Ik zit ook vaster op het zadel met m'n recente textielen broeken dan m'n leren pak.
nu weet ik natuurlijk niet zo goed wat jullie rijden, en wat jullie rijstijl is.
Ik rijd een Speedtriple en die rijd ik redelijk sportief, mijn kont zit slechts op de rechte stukken op het zadel,
Nu weet ik niet hoeveel grip materiaal er op de benen zit en of er sliders op die knieen zitten :)

maar daarom ook,
Afhankelijk van je rijstijl moet je je kleren kopen...
Helaas weet je dat pas wanneer je aan het rijden gaat (en daarmee bedoel ik niet rijlessen, echt leren doe je pas als je die stempel A hebt)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Serotonine schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:55:
[...]

Waar ik gelest heb, deed je eerst alleen maar AVB (Chinees staatscircus) op het terrein van de bazaar in Beverwijk. Je moest op eigen gelegenheid daar naar toe. Alle pionnen voor alle oefeningen stonden daar al klaar. Voordeel is dat de instructeur niet voor elke oefening opnieuw de pionnen moet verplaatsen en dat je een heel parcours voor jezelf kan uitstippelen.
Je begint bijvoorbeeld met langzame slalom, rijd door naar de stopproef. Dan uitwijkoefening en dan een achtje. Onderweg nog een precisiestop en dan maak je weer een ander rondje.
Ook je examen is op die parkeerplaats. CBR komt naar jou toe.
Nadeel is wel dat je tot aan je AVB niet op de weg rijdt.
Hier moet je eerst een compulsory basic training (CBT) doen die uit 2 delen bestaat: motorvaardigheid op afgesloten terrein en als ze je klaar achten dan rijden op de openbare weg. Totaal duurt een hele dag en daarna mag je met een 125CC op proefrijbewijs rijden en gaan lessen/afrijden voor A.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Serotonine
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:45:
[...]

nu weet ik natuurlijk niet zo goed wat jullie rijden, en wat jullie rijstijl is.
Ik rijd een Speedtriple en die rijd ik redelijk sportief, mijn kont zit slechts op de rechte stukken op het zadel,
Nu weet ik niet hoeveel grip materiaal er op de benen zit en of er sliders op die knieen zitten :)
Gas tank traction pads, voor de speed triple 1050 ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.compacc.com/images/product/600/42242_11.jpg

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Heb er op mijn XT van Tech-Spec. Ook erg goede grip (heb de Snake skin)

http://techspec-usa.com/p...327dde532e670579ffa53415f

Verwijderd

grappig paint job...

ik zit er ook aan te denken om iets te gaan doen met de kleur.
maar navy camo is mischien niet mijn ding...

als iemand nog leuke suggesties heeft laat maar komen

edit. stomps zie je overigesn ook steeds vaker bij circuit dagen, prima dingetjes en niet te duur

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 10:53 ]

• Serotonine
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:52:
grappig paint job...

ik zit er ook aan te denken om iets te gaan doen met de kleur.
maar navy camo is mischien niet mijn ding...

als iemand nog leuke suggesties heeft laat maar komen

edit. stomps zie je overigesn ook steeds vaker bij circuit dagen, prima dingetjes en niet te duur
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/5461/dsc0147b.jpg

• DECOY88
(overleden)
DinX schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:51:
Heb er op mijn XT van Tech-Spec. Ook erg goede grip (heb de Snake skin)

http://techspec-usa.com/p...327dde532e670579ffa53415f
wat voor maat heb zon matje van techspec? ziet er goed uit :9~

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

DECOY88 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:40:
[...]

wat voor maat heb zon matje van techspec? ziet er goed uit :9~
Is per motor/type verschillend

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HR4JkTNEiX7a8PPm7ulnSRzi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VxlcHhFH6hnF76LwPPs32Je5/medium.jpg

• DECOY88
(overleden)
Sizing Information

Right and left grip pads: 32.5cm(L) x 18.125cm(W)
zonder center pad
Afbeeldingslocatie: http://cdn.motorcyclegear.com/image/path/32605/small/1.jpg

Subtotal: $49.95
Shipping (USPS Priority Mail International): $43.50 8)7

wie weet een adresje aan deze kant van de oceaan :Y

http://www.speedycom.co.uk/shop/product.php?productid=17904&cat=632&page=1
€48.23 incl. verzending _/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door DECOY88 op 15-05-2012 11:52 ]

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

De Snake Skin is vrij dik (paar mm). Voelt lekker aan :)

Het is dus niet gewoon een dun stickertje. Geen idee bij de 2 andere materialen

[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 15-05-2012 11:45 ]

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Woei, meer plaatjes :P

Afgelopen weekend mijn nieuwe aanwinst gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9aqnb9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/iegxgh.jpg

Vanochtend ook de waterproef doorstaan mbv de bijgeleverde regenhoes.
Rijdt toch een stuk comfortabeler dan met een rugzak!

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Wackmack
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:45:
[...]

maar daarom ook,
Afhankelijk van je rijstijl moet je je kleren kopen...
Helaas weet je dat pas wanneer je aan het rijden gaat (en daarmee bedoel ik niet rijlessen, echt leren doe je pas als je die stempel A hebt)
Alleen je moet wel direct kleren hebben als je je rijbewijs hebt gehaald dus wat is wijsheid? Er is toch bijna niemand die zijn kleding koopt tijdens het lessen?

Hèb al veel vette kleding gezien alleen wil k de kleding ook een beetje hetzelfde hebben als de motor. Vind de kleding van Revit erg mooi. De combi zwart wit heeft mijn voorkeur en leer. De motor wordt echt als hobby gebruikt. Loop naar mijn werk toe en heb een auto.

• DECOY88
(overleden)
Versteegrob schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:46:
[...]

Alleen je moet wel direct kleren hebben als je je rijbewijs hebt gehaald dus wat is wijsheid? Er is toch bijna niemand die zijn kleding koopt tijdens het lessen?

Hèb al veel vette kleding gezien alleen wil k de kleding ook een beetje hetzelfde hebben als de motor. Vind de kleding van Revit erg mooi. De combi zwart wit heeft mijn voorkeur en leer. De motor wordt echt als hobby gebruikt. Loop naar mijn werk toe en heb een auto.
textiel is meestal een beetje neutraal zwart. met wat wit/grijs/ blauw/ rood erin. en dat past bij de meeste motoren.

leer word meestal pas gekocht als ze een motor kopen.

heb eerst een tijd met textiel gereden en nu voor warme dagen leer erbij :Y

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En dan leg je je motor plat en koop je er een in een andere kleur. Koop je dan ook een nieuw pak?

De meeste motorkleding is toch grotendeels zwart, hoogstens met wat wit, blauw of rood erbij. Imho past dat overal wel bij.

En btw, ik had mijn hele uitrusting compleet na enkele lessen, op het doorwaai pak na. Dat heb ik pas sinds februari.

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:51:
En dan leg je je motor plat en koop je er een in een andere kleur. Koop je dan ook een nieuw pak?

De meeste motorkleding is toch grotendeels zwart, hoogstens met wat wit, blauw of rood erbij. Imho past dat overal wel bij.

En btw, ik had mijn hele uitrusting compleet na enkele lessen, op het doorwaai pak na. Dat heb ik pas sinds februari.
hangt van je poser gehalte af _O- mij kan het geen reet schelen, al rij ik met een gifgroen pak op een rooie fiets _O-

of zon jaren 90 kleurtjes pak _O-

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 09:15
Wat voor type motor zou jullie aanraden als beginnersmotor? Mijn bedoeling is om een relatief goedkope motor aan te schaffen waarvan het niet erg is als ik daarmee een keer onderuit zou gaan. Ik vind een chopperachtige motor wel aardig, ik hoef (nog) geen racer. :P

_@/'

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Versteegrob schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:46:
[...]

Ik heb mijn pak voor het lessen gekocht. Ik ga niet in smerige kleren lessen die minimale protectie bieden. Ik heb een 2-delig Berik pak in het zwart, met wat witte accenten. Past in principe bij iedere motor
Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/198488_10150176276418968_510083967_8207024_640128_n.jpg
:+

Vaak bu'j te bang!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Steephh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:03:
Wat voor type motor zou jullie aanraden als beginnersmotor? Mijn bedoeling is om een relatief goedkope motor aan te schaffen waarvan het niet erg is als ik daarmee een keer onderuit zou gaan. Ik vind een chopperachtige motor wel aardig, ik hoef (nog) geen racer. :P
Veel beginners gaan voor een naked, daar zit weinig plastic aan dus als je hem laat vallen is er minder schade.
Maar het blijft een persoonlijke keuze, de een vind een sportfiets geweldig, de ander een adventure bike and anderen weer chopper/customs

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 15-01 20:11
ToolkiT schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:09:
[...]

Veel beginners gaan voor een naked, daar zit weinig plastic aan dus als je hem laat vallen is er minder schade.
Maar het blijft een persoonlijke keuze, de een vind een sportfiets geweldig, de ander een adventure bike and anderen weer chopper/customs
Ach van een SS maak je gewoon een streetfighter, kan best :p

Beginnersfietsen worden vaak 600cc fietsen aangeraden. En dan nog iets eerder een 4cilinder omdat doe gewoon voor wat minder verassingen zorgen (laag in de toeren erg rustig, hoog in de toeren flinke versnelling) terwijl een 2cilinder wat 'bokkeriger' is en al relatief veel koppel heeft onderin.

Qua kleren heb ik zelf al na enkele lessen een textielen pak gekocht + laarzen. Jas is zwart met grijs, rest zwart. Kleur van de motor maakt dus geen fuck uit. Heb zelf 1000 euro uitgegeven, mede door 'dure' helm van arai. Dat had zo 200 euro goedkoper gekund. Ik denk dat je voor 600 euro een redelijke uitrusting kunt kopen, waar je niet na een jaar al gek van wordt. Maar dan heb je maar 1 paar handschoenen, dan zul je in de herfst/winter toch een fatsoenlijk paar a 80-100 euro moeten kopen.

• Wackmack
Na mijn eerste les ga ik is kijken voor motorkleding. Het motorrijbewijs is goedkoper dan mijn rijbewijs maar de kleding zijn toch een uitgave maar veiligheid is belangrijk.

Revit motorpak met een arai helm lijkt me heel vet. Volgende week is op pad.

Met wat voor schoenen hebben jullie gelest? Ik heb wat laarzen maar die zijn een beetje lomp. Misschien gelijk maar naar motorlaarzen kijken.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Gewoon op kisten; kan prima :) Alleen is het misschien wat beter om te beginnen met iets met wat dunnere zolen zodat je wat meer gevoel op het rempedaal hebt en je niet steeds met een blokkerend achterwiel je remproefjes doet :P

Yamaha MT-09

• Tankiej
Ik heb mijn proefles met (hoge) bergschoenen gedaan. Daarna gelijk motorlaarzen gekocht :+

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Versteegrob schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:14:
Na mijn eerste les ga ik is kijken voor motorkleding. Het motorrijbewijs is goedkoper dan mijn rijbewijs maar de kleding zijn toch een uitgave maar veiligheid is belangrijk.

Revit motorpak met een arai helm lijkt me heel vet. Volgende week is op pad.

Met wat voor schoenen hebben jullie gelest? Ik heb wat laarzen maar die zijn een beetje lomp. Misschien gelijk maar naar motorlaarzen kijken.
Gratis pro-tip: niet vastklampen aan 1 merk. Dat werkt niet met motorkleding. Koop de helm die het beste past en aan jou eisen voldoet (en natuurlijk in je budget past). Dat geldt ook voor het pak.

Vaak bu'j te bang!

• Wackmack
Qua schoeners is het dus vrij lastig. Heb ook bergschoenen.
Jammer dat sportschoenen niet mogen

Zal je tip mee nemen. Ken trouwens ook alleen dit merk omdat een vriend alles van Revit heeft en een mooie arai helm.

• Tankiej
Ongeveer alle merken voor helmen hebben een andere pasvorm. Modellen dan vaak ook nog weer.. Dus gewoon veel helmen passen om er achter te komen welke pasvorm goed voor jou is en welke maat. Daarna pas gaan kijken naar eventuele designs voor de helm :)

Ook wel logisch dat sportschoenen niet mogen, die beschermen totaal niet :o

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Versteegrob schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:30:
Jammer... tot je onderuit gaat en je enkels een stukje smaller zijn geworden :+

Yamaha MT-09

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Versteegrob schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:30:

Zal je tip mee nemen. Ken trouwens ook alleen dit merk omdat een vriend alles van Revit heeft en een mooie arai helm.
Schoenen met veters zijn in ieder geval niet verstandig. Als die vast blijven zitten ergens en je je voet niet aan de grond kunt zetten valt de motor boven op je voeten. ;)
Gewoon motorlaarzen kopen, rijdt veel fijner en veiliger.
Qua helm moet je gewoon alles proberen en puur naar de pasvorm kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door -DG- op 15-05-2012 13:43 ]

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:29
Ik draag alleen maar teenslippers en een linnen broek.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-DG- schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:41:
[...]

Schoenen met veters zijn in ieder geval niet verstandig. Als die vast blijven zitten ergens en je je voet niet aan de grond kunt zetten valt de motor boven op je voeten. ;)
Gewoon motorlaarzen kopen, rijdt veel fijner en veiliger.
Qua helm moet je gewoon alles proberen en puur naar de pasvorm kijken.
Zo ben ik een keer omgevallen met m'n brommer (schakelbrommer) voor het stoplicht. Echt letterlijk omgevallen. M'n broekspijp zat om m'n kickstarter heen _O- Gelukkig in het gras, had dus alleen een gedeukt ego!

Vaak bu'j te bang!

• Wackmack
Bergie schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:34:
[...]

Jammer... tot je onderuit gaat en je enkels een stukje smaller zijn geworden :+
Snap ik. Zag laatst nog een ongeluk bij blik op de weg. Ze twee waren van de motor gevallen en hadden sportschoenen en een spijkerbroek aan. De huid lag nog op de weg.

Na maandag direct kijken voor kleding.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:34
Beetje goede kleding is wel aan te raden.
Koop er meteen wat goede beschermers bij die je in de kleding kunt stoppen als die er al niet in zitten.
Vaak zit er in de rug van de jas gewoon een stuk schuim dat nou niet echt veel helpt.

• Alexji
  • Laatst online: 18-01 20:15
Ik heb ook mijn laarzen, broek en handschoenen té goedkoop uitgezocht toen. Laarzen zijn al lang niet meer waterdicht, binnenvoering van broek is gescheurd en mijn handschoenen lijken wel sponzen.
Rest gelukkig wel in orde, alleen heb ik een ander probleem nu aangezien ik de afgelopen 6 maanden ongeveer 40 kilo ben afgevallen (en going).
Alles zit nu veels te groot, en dat zal het ook nog wel een tijdje doen. Zonde om nu al andere kleding te kopen wanneer er nog meer af moet.

Dure bedoeling dat afvallen :( :P

Verwijderd

-tom-562 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:26:
[...]

Gratis pro-tip: niet vastklampen aan 1 merk. Dat werkt niet met motorkleding. Koop de helm die het beste past en aan jou eisen voldoet (en natuurlijk in je budget past). Dat geldt ook voor het pak.
slechts een zeer kleine aanvulling daarop
Probeer wel broek en jas bij dezelfde fabrikant te kopen.
Vaak kun je namelijk de rug aan de broek ritsen.
Dit zal niet lukken als de merken verschillen, en soms zelfs niet binnen hetzelfde merk overigens

Ook is het zo dat ieder merk goedgekeurde kleding maakt.
Prijs verschillen zitten in materiaal keuzes, productie methodes etc etc.
Marges op kleding is voor ieder merk wel zo´n beetje gelijk.
(Alleen niet voor BMW, die duitsers willen graag veel geld zien.)

• Serotonine
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:23:
[...]

slechts een zeer kleine aanvulling daarop
Probeer wel broek en jas bij dezelfde fabrikant te kopen.
Vaak kun je namelijk de rug aan de broek ritsen.
Dit zal niet lukken als de merken verschillen, en soms zelfs niet binnen hetzelfde merk overigens

Ook is het zo dat ieder merk goedgekeurde kleding maakt.
Prijs verschillen zitten in materiaal keuzes, productie methodes etc etc.
Marges op kleding is voor ieder merk wel zo´n beetje gelijk.
(Alleen niet voor BMW, die duitsers willen graag veel geld zien.)
Je kan ook het losse afritsbare deel van je jas eraf ritsen en aan de rits van je broek naaien. Zo kan je broek en rits van verschillende merken toch aan elkaar vast ritsen

Verwijderd

Serotonine schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:27:
[...]

Je kan ook het losse afritsbare deel van je jas eraf ritsen en aan de rits van je broek naaien. Zo kan je broek en rits van verschillende merken toch aan elkaar vast ritsen
Weet niet wat je bedoelt met los afritsbare deel, in mijn pak (Kushitani) maakt het gewoon deel uit van de jas en broek.
daar is niets los aan.

plus, het moet ook bepaalde krachten kunnen weerstaan,... dus je zelf gaat verstellen.
Zorg dan wel voor stevige draad en ruim voldoende stiksels.

(en voor de nieuwelingen die niet weten waarom je "ritst", dit voorkomt dat de jas op de rug "omhoog" stropt.
Zodat je rug ontbloot over het asfalt schaaft bij een crash)

@hieronder
Wist niet dat er ook fabrikanten waren die rits mee leveren, best handig.

en Tankiej, die kevlar "spijker" broeken zijn echt fantastisch.
kan ze aanbevelen (perfect in warm weer), alleen ze zijn wel een beetje prijzig.
maar het reclame praatje van de fabriekshal waar een hummer aan het plafond hangt met zo´n broek... best indrukwekkend

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2012 14:42 ]

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:33:
[...]

Weet niet wat je bedoelt met los afritsbare deel, in mijn pak (Kushitani) maakt het gewoon deel uit van de jas en broek.
daar is niets los aan.

plus, het moet ook bepaalde krachten kunnen weerstaan,... dus je zelf gaat verstellen.
Zorg dan wel voor stevige draad en ruim voldoende stiksels.

(en voor de nieuwelingen die niet weten waarom je "ritst", dit voorkomt dat de jas op de rug "omhoog" stropt.
Zodat je rug ontbloot over het asfalt schaaft bij een crash)
Bij mijn jas (Difi) zat een los stuk vast geritst aan de rits waar je je broek aan vast maakt. Als je dan een broek hebt die er niet 1 op 1 op past (of zelfs geen rits heeft) kan je dat losse stuk aan de broek vast maken zodat je ze alsnog aan elkaar kan ritsen :)
Alexji schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:00:
Ik heb ook mijn laarzen, broek en handschoenen té goedkoop uitgezocht toen. Laarzen zijn al lang niet meer waterdicht, binnenvoering van broek is gescheurd en mijn handschoenen lijken wel sponzen.
Rest gelukkig wel in orde, alleen heb ik een ander probleem nu aangezien ik de afgelopen 6 maanden ongeveer 40 kilo ben afgevallen (en going).
Alles zit nu veels te groot, en dat zal het ook nog wel een tijdje doen. Zonde om nu al andere kleding te kopen wanneer er nog meer af moet.

Dure bedoeling dat afvallen :( :P
Haha, een beetje herkenbaar :')

Ik wil nog afvallen en ik wil motorjeans kopen. Maar dat laatste wil ik nu eigenlijk niet omdat ik bang ben dat ik dan straks weer 1 kan kopen :')

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Tankiej schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:38:
[...]
Bij mijn jas (Difi) zat een los stuk vast geritst aan de rits waar je je broek aan vast maakt. Als je dan een broek hebt die er niet 1 op 1 op past (of zelfs geen rits heeft) kan je dat losse stuk aan de broek vast maken zodat je ze alsnog aan elkaar kan ritsen :)
Er bestaan ook verloopstukken, een strook textiel met 2 verschillende ritsen aan weerszijden. Daarmee rits ik mijn jas en broek van verschillende merken aan elkaar. Moet je wel een beetje mazzel voor hebben, lijkt me dat dat vaker niet goed gaat dan wel.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Tankiej schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 14:38:
[...]

Ik heb een all-weather combi van Büse. Voor zover ik weet zat dat losse stuk daar niet in. In de doorwaaicombi van Hein-Gericke zaten deze losse ritsen er juist wel bij. (En daar is dat ritsje ook maar 20 cm, ik vraag me af of dat uberhaupt veel nut heeft...)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb bij m'n dane jas en broek zelfs twee ritsen... Eentje van een cm of 20 en eentje van een cm of 40...
Passen beiden op elkaar.

Was eerst zelfs pissig omdat ik zelf nog wat ritsen aan elkaar moest gaan naaien, maar toen bleek er in de jas ook nog eentje verstopt te zitten ;)

Over het kopen van een pak, ik ben maar wat blij dat ik m'n eigen spulletjes heb. Stinkt tenmiste niet zo, past goed, en lijkt me ook veiliger... Dus ik zeg doen!

Heb overigens wel textiel ipv leer... Maar als het wat warmer wordt ga ik daar vast spijt van krijgen ;)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat valt best mee, alleen voor een verkeerslicht is het wel erg warm. ;)

Maar ja, voor de zomerse dagen bestaat er ook textielen doorwaaikleding.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als het eenmaal +25 is maakt het volgens mij niet veel meer uit of het textiel of leer is, als je voor het stoplicht staat :P afgelopen zomer hebben we ruim een halve dag door downtown Monaco en Nice gereden, dat was voornamelijk stilstaan voor stoplichten. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel gezweet heb als toen :P

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 350 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.