Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 355 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.534.585 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ja of niet. Ik ging er niet van uit dat je gegarandeerd op je bek zou gaan, dus het leek me geen reden om het te verbieden.

[ Voor 83% gewijzigd door komkommer op 24-05-2012 00:59 ]

Makerij Hofman

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vandaag m'n eerste AVD-les gehad (AVB was alleen op oefenterrein bij rijschool, niet op de weg gereden).

Ging best lekker. Instructeur vond dat ook.

Ook meteen even 15km snelweg gedaan.... maar dat viel me echt ontzettend tegen.
Durfde niet harder dan ~105 te rijden en had toen al sterk het idee dat ik van de motor zou waaien (het was windstil)...

Voelde me er niet echt comfortabel bij moet ik zeggen. Vond het eigenlijk best eng :/

Luchtweerstand is echt veel groter dan ik verwacht had.

Zijn er hier mensen die het in het begin ook eng vonden op de snelweg en er moeite mee hadden?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:35
Snelweg rijden was voor mij ook wel wennen ja. Van rijschool naar parkeerplaats Kilometer of 4 reden we nooit harder dan max 55 60..

Wat ik irritant vond op de snel weg zijn die bobbels in de weg.. Reed vorige keer 115 over zo'n bobbel heen. werdt bijna gelanceerd.. De wind die ik voelde was ook wennen. Maar je leert snel als je een beetje naar voren gaat leunen dat de rijwind minder oncomfortabel wordt. Je moet daar een balans in zien te vinden maar dat komt vanzelf wel na een aantal KM's op de snelweg.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• To_Tall
komkommer schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:51:
Ja of niet. Ik ging er niet van uit dat je gegarandeerd op je bek zou gaan, dus het leek me geen reden om het te verbieden.
Uh je gaat er niet vanuit dat je op je bakkes gaat??

Je mag slepen op max 5 meter, op de motor en 50 rijden met een afstand tussen je voorganger is dat echt te weinig. je rijd je zelf hartstikke dood als je voorganger een noodstop moet maken. terwijl als je in de auto zit voornamelijk blikschade hebt.. Daarnaast bochten maken en onvoldoende snelheid cq trekkende motor wilt zeggen omvallen bij een rotonde..
Dan niet te spreken over hoe onstabiel je bent als je getrokken wordt.

Had het theorie boek nog niet gelezen en het leek me al duidelijk dat je jezelf met de motor nooit moet laten slepen :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wouter schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:52:
Vandaag m'n eerste AVD-les gehad (AVB was alleen op oefenterrein bij rijschool, niet op de weg gereden).

Durfde niet harder dan ~105 te rijden en had toen al sterk het idee dat ik van de motor zou waaien (het was windstil)...

Voelde me er niet echt comfortabel bij moet ik zeggen. Vond het eigenlijk best eng :/

Zijn er hier mensen die het in het begin ook eng vonden op de snelweg en er moeite mee hadden?
Gewoon kwestie van wennen inderdaad.
Bij mijn rijlessen vond ik de eerste paar lessen de snelweg ook wel spannend. Maar nu vind ik het hoogstens irritant al die wind :>

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 09:25

De eerste keer lijkt het inderdaad heel veel, maar daar wen je dus heel snel aan. Over een poosje rijd je 160 met 1 hand aan het stuur.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

To_Tall schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:06:
[...]

Uh je gaat er niet vanuit dat je op je bakkes gaat??

Je mag slepen op max 5 meter, op de motor en 50 rijden met een afstand tussen je voorganger is dat echt te weinig. je rijd je zelf hartstikke dood als je voorganger een noodstop moet maken. terwijl als je in de auto zit voornamelijk blikschade hebt.. Daarnaast bochten maken en onvoldoende snelheid cq trekkende motor wilt zeggen omvallen bij een rotonde..
Dan niet te spreken over hoe onstabiel je bent als je getrokken wordt.

Had het theorie boek nog niet gelezen en het leek me al duidelijk dat je jezelf met de motor nooit moet laten slepen :)
Dammn... Weer gezakt!!

Een Motorfiets mág je niet slepen :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:19

mphilipp

Romanes eunt domus

DieterVDW schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:42:
[...]
Als je dat doet ga je gegarandeerd op je bek. Dus ja.
Dat het niet mag is één ding, maar gegarandeerd op je bek is natuurlijk onzin. Het is vaker gedaan en het is niet fijn, maar zeker niet onmogelijk en soms gewoon nodig. Je kunt niet overal een aanhanger meenemen in je rugzak en ook niet overal laten komen.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 23:07

Herinneringen komen boven ;)

De eerste keer dat we de stad uit reden en 80 op een rijksweg reden vond ik het lekker hard. Het was warm en dan is de verkoeling van de rijwind super.

De eerste keer op de randweg (100 km/h) had ik zoiets van "dit is wel hard". En even later na het "einde 100" bord had ik het gevoel dat ik zou van de motor af zou waaien.

Enkele jaren later stond ik op mijn Z750 langs de A15 en stond er een V70 achter me. Naast me stond de bijbehorende agent te informeren waarom ik met 170 invoegde in plaats van 120 :+

[ Voor 11% gewijzigd door t_captain op 24-05-2012 08:07 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:31
Volgens mij staat in elk theorieboek dat het niet mag. In ieder geval, alle theorieboeken die ik heb gezien :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26

-tom-562

Oliesjeik

DieterVDW schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:42:
[...]

Als je dat doet ga je gegarandeerd op je bek. Dus ja.
Wat een onzin :P In m'n actieve brommertijdperk vaak zat vrienden op sleeptouw genomen (en zelf op sleeptouw genomen worden). Dat ging altijd goed met een gangetje van 60 over het fietspad ofzo

Vaak bu'j te bang!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05 12:24
Ik heb het onlangs ook meegemaakt. Eigenwijze oom van me was vergeten te tanken en stond op een paar 100m van huis... is naar huis gesleept door andere eigenwijze maat van em :X
Ik had toch echt ff wat meer geduld gehad en een litertje peut geregeld :Y

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:54
Ik wist ook niet dat het verboden was. 'k Heb meerdere documentaires gezien waar ze motoren sleepten om toch een doel te bereiken (mondo enduro, om maar een bekende te noemen).

Dat ik het zelf niet snel zou doen is wat anders. Er is hier in Nederland altijd wel binnen een paar uur een aanhanger te regelen die ik liever gebruik voor het vervoer van mijn motor. (in het geval dat 'ie er zelf niet meer voor kan zorgen)
Thedr schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:17:
Ik heb het onlangs ook meegemaakt. Eigenwijze oom van me was vergeten te tanken en stond op een paar 100m van huis... is naar huis gesleept door andere eigenwijze maat van em :X
Het is blijkbaar goed gegaan want anders zou je dat wel vermelden. Als ze het zo oplossen, prima toch? Hoezo moet je daar nou weer eigenwijs voor zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Mevius op 24-05-2012 09:22 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

steveman schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:49:
[...]

Lol, helemaal nooit theorieexamen gedaan? ;)

http://www.gratisrijbewijsonline.nl/inhalenwet2.htm

Zo bijvoorbeeld.
Mja, ik kan mij best voorstellen dat mensen alle regels niet weten van trams, ik woon zelf niet in de randstad en kom dus zelden trams tegen. Ik ga er gewoon altijd maar van uit dat een tram voorrang heeft, dan heb je gewoon geen ellende, stopt ie zelf dan kan je er altijd nog voorlangs :)
newbreed schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:00:
[...]

Dat theorieboek van de ANWB is niet echt geweldig om te leren. Ik heb een paar duizend examenvragen gedaan. Eindeloos dezelfde regels blijven herhalen, dan weet je het op gegeven moment wel. Op die manier kost het je een lange avond stampen en ken je de regels gegarandeerd.
Ik had ook ANWB theorieboek en die was gewoon prima hoor, alles stond erin.
Versteegrob schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:30:
Vraagje over de theorie software. Momenteel gebruik ik de software van VEKABEST om alles te leren. Zijn hier mensen die alleen deze software hebben gebruikt en geslaagd zijn?

De software bestaat uit 10 examens en deze zijn telkens hetzelfde. Momenteel begin ik ze bijna allemaal te kennen alleen vraag ik me af of dit wel genoeg is. Het zijn 500 vragen.

Gisteren deed ik examen via een site en toen kwam ik andere vragen tegen.
VEKABEST heeft echt rare vragen erin, het zou in principe mogelijk moeten zijn om het te halen mits je een beetje kennis hebt van verkeersregels maar het is misschien wel verstandig om een theorieboekje even door te nemen.
komkommer schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:22:
Ik was bijna gezakt op mijn theorie. Wisten jullie dat je een motor niet mag slepen?
Uiteraard, wanneer je je theorie had doorgenomen dan had je dat ook geweten. Dat is immers ook levensgevaarlijk :F

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Mevius
Phyxion schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:36:
Uiteraard, wanneer je je theorie had doorgenomen dan had je dat ook geweten. Dat is immers ook levensgevaarlijk :F
Heb ik doorgenomen van A tot Z maar dingen die in de praktijk niet of nauwelijks voorkomen zakken toch weer een beetje weg. Niet alles wat niet mag is meteen levensgevaarlijk, dat valt natuurlijk te betwisten. Vooral de manier waarop je het doet maakt natuurlijk uit.

Ga jij met 15 km/u iemand slepen over een verlaten landweggetje of knal je 'm met 100 over de autoweg. In beide situaties wordt er gesleept maar er zit toch wel verschil in de levensbedreiging van beide situaties.

• komkommer

komkommer

Koffie

Mevius schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:20:
[...]

Ik wist ook niet dat het verboden was. 'k Heb meerdere documentaires gezien waar ze motoren sleepten om toch een doel te bereiken (mondo enduro, om maar een bekende te noemen).
Ja, dat "probleem" had ik ook :P

Zelf sleep ik regelmatig motoren. Tijd geleden viel een motor uit op het strand. Nou, duwen is geen pretje, en zie je zelf al een aanhangwagen op het strand? Nahja, slepen dus ;)

Makerij Hofman

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar.
Het Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar in verband met technische problemen.

noooh...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

werkt hier gewoon hoor :P

Vaak bu'j te bang!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-02 15:06
Vraagje over het avb examen. Je krijgt toch 4 verplichte oefeningen en 3 oefeningen die de examinator uitkiest. Moet je ze dan alle 7 halen wil je je avb halen? Las dat je een herkansing kan krijgen als er eentje niet goed gaat.

• Tankiej
Dacuuu schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:54:
Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar.
Het Motor-Forum is tijdelijk niet bereikbaar in verband met technische problemen.

noooh...
Doet het alweer sinds kort na 9 uur, doe eens ctrl + f5 :+
Versteegrob schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:57:
Vraagje over het avb examen. Je krijgt toch 4 verplichte oefeningen en 3 oefeningen die de examinator uitkiest. Moet je ze dan alle 7 halen wil je je avb halen? Las dat je een herkansing kan krijgen als er eentje niet goed gaat.
Je moet inderdaad zeven oefeningen doen. Je mag elke oefening 1 keer herkansen, in de praktijk kan het dus zo zijn dat je 14 oefeningen doet (elke oefening twee keer). Je mag maximaal voor twee oefeningen zakken, maar deze oefeningen mogen niet in hetzelfde cluster zitten!

In de folder op de CBR website staat welke oefeningen in welke cluster zitten en wanneer je geslaagd bent: http://cbr.nl/brochure/rijvaard906.pdf

[ Voor 52% gewijzigd door Tankiej op 24-05-2012 10:00 ]

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
ipconfig /flushdns -> Fixed :)

• Serotonine
  • Laatst online: 19-05 10:28
Versteegrob schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:57:
http://www.avbexamen.nl/avb_examen.html

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:41
Haha dat weet ik nog wel ja :D voor het eerst op een cb500 de snelweg op, ergens op de A9. Dat was niet prettig toen.

Eind vorig motorseizoen reed ik vanuit Duitsland Nederland in, in Duitsland reden we de hele tijd op topsnelheid, van 180 tot 250, wat de situatie toeliet. Toen kwam ik in NL, ik viel zowat in slaap op de motor :D 120 is echt niets vergeleken met de hele tijd volgas blazen.

Dus het went met de jaren :) en een kuipruitje helpt ook wel trouwens :+

[ Voor 5% gewijzigd door Widow op 24-05-2012 10:02 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Widow schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:02:
[...]

Haha dat weet ik nog wel ja :D voor het eerst op een cb500 de snelweg op, ergens op de A9. Dat was niet prettig toen.

Eind vorig motorseizoen reed ik vanuit Duitsland Nederland in, in Duitsland reden we de hele tijd op topsnelheid, van 180 tot 250, wat de situatie toeliet. Toen kwam ik in NL, ik viel zowat in slaap op de motor :D 120 is echt niets vergeleken met de hele tijd volgas blazen.

Dus het went met de jaren :) en een kuipruitje helpt ook wel trouwens :+
Haha, dat is net zo met de auto. Met een Abarth 500 constant 210, kom je in nederland lijkt het net alsof je in de bebouwde kom rijdt zo langzaam :P

No signature required.

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 08:24
Nah eigenlijk niet
Kwam er wel 1x tijdens het lessen achter dat ik op een (geknepen) cb500 zat ( 25 kw ) terwijl ik gewoon voor vol vermogen lesde. Toch best lastig als je bij het invoegen nog even een vrachtwagen rechts voorbij wil. Boven de 70 wilde ie niet meer. Mijn brede postuur en lichaamsgewicht werkte ook niet echt mee.

Instructeur achteraf: "Ohja ik zag het aan het kenteken..... weet je ook eens hoe het is om minder vermogen te hebben!"
Ik: :/ ........ ;)

• Tankiej
Peekster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:26:
[...]

Nah eigenlijk niet
Kwam er wel 1x tijdens het lessen achter dat ik op een (geknepen) cb500 zat ( 25 kw ) terwijl ik gewoon voor vol vermogen lesde. Toch best lastig als je bij het invoegen nog even een vrachtwagen rechts voorbij wil. Boven de 70 wilde ie niet meer. Mijn brede postuur en lichaamsgewicht werkte ook niet echt mee.

Instructeur achteraf: "Ohja ik zag het aan het kenteken..... weet je ook eens hoe het is om minder vermogen te hebben!"
Ik: :/ ........ ;)
Lijkt me dat die geknepen CB500 +/- 34kw heeft, een 'lichte lesmotor' moet namelijk minder dan 35kw hebben. Ik heb tijdens mijn rijlessen ook regelmatig op de lichte motor gereden, de rijschool heeft maar twee motoren; een lichte en een zware (beide CBF600 '08). Rijd in dat soort situaties inderdaad een stuk minder prettig :')
Vol gas reageerde de motor bijna niet, je moest dan het gas een stukje terug draaien en dan schoot ie opeens vooruit.. Daarop bleef ik nog steeds de andere lesser altijd bij of ver voor, de meesten durfden het gas niet vol open te trekken of schakelden veel te snel door :+

Maar de CB500 heeft standaard niet veel meer vermogen dan 34kw, of wel? :X

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 24-05-2012 10:32 ]

• Peekster
Weet niet hoe het zit met zwaar en licht. Ik was alleen maar voor het volwaardige rijbewijs bezig. Dacht dat het 25kw was. Maar pin me hier niet op vast.

En sorry. Het was een cb600.

• Tankiej
Peekster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:33:
Weet niet hoe het zit met zwaar en licht. Ik was alleen maar voor het volwaardige rijbewijs bezig. Dacht dat het 25kw was. Maar pin me hier niet op vast.

Ik wel, daarom zeg ik dat ook :+

Ik heb ook gelijk het zware rijbewijs gehaald, maar het stond in m'n theorieboek. Daarnaast heb ik gigantisch veel gelezen over motorrijlessen toen ik daarmee bezig was, uit interesse :P

Lichte lesmotor moet minder dan 35kw vermogen hebben. Zware lesmotor moet 35kw of meer vermogen hebben. Als je vervolgens het lichte rijbewijs hebt gehaald, dan mag je max. 25kw rijden :)

• Peekster
Ok. :D
Pffff 25kw Ik weet wel de vuistregel. kw * 1.3 = pk.
Moet er niet aan denken om op 25kw te moeten rond tuffen.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

In het begin was het creepy om boven de 100 te komen maar dat wende snel. Ik had ook een MTX die dat wel haalde nml :P

Ik schrok mij 1 keer dood tijdens lessen. We reden 's avonds ergens op de snelweg tussen delft en rijswijk richting voorburg enzo. Ik had nog een helm met zonnebrilvizier. Terwijl de motor ineens begint te sputteren klapt door de rijwind het vizier dicht en kom ik ,in het duister van de avond+zonnebril, met moeite op de vluchtstrook want de benzine was op.....

creepy..

And it goes BRAAAAAPP!

• Serotonine
Peekster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:33:

Heb jij serieus gelest op een cb600? De Hornet heeft standaard bijna 70 kW (95 pk).

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vanaf 2007 zelfs 102 pk.

Hier in de omgeving zie ik 2 soorten lesmotoren: CB500 of Suzuki Gladius.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Tankiej
Serotonine schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:45:
[...]

Heb jij serieus gelest op een cb600? De Hornet heeft standaard bijna 70 kW (95 pk).
Ik denk eigenlijk dat het een CBF600 was, niet de hornet versie. Die zie ik regelmatig als lesmotor, heb dat model zelf ook als lesmotor gehad.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:12
Ik rijd les zelf ook op een CBF600, of een Kawa ER-5

[ Voor 11% gewijzigd door Daffie op 24-05-2012 10:56 ]

• Peekster
Nee inderdaad voor de volledigheid: CBF600 ABS
Die voor op de weg
Bijzondere verrichtingen deden we op een Kawa ER-5 ZONDER abs. Was een bewuste keuze. Heb toen echt maximaal leren remmen.
Op de (snel)weg is een CBF600 erg fijn om mee te beginnen. Niet hard harder hardst maar toch overal prima vermogen om lekker te rijden.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Ik heb mogen lessen op een Honda CB1. Zo uit mijn hoofd +40kW. Zeer nauwe powerband, 4-takt met een 2-takt gevoel. Absurd korte eerste versnelling (handig voor sommige oefeningen). Ging tot 14.000RPM, topsnelheid tegen de 200km/h. Zelf heb ik hem niet verder open mogen trekken dan 160km/h.

• Daffie
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:03:
Zelf heb ik hem niet verder open mogen trekken dan 160km/h.
Nog niet misselijk voor een rijles :9

• Peekster
Absurd korte eerste versnelling (handig voor sommige oefeningen). Ging tot 14.000RPM, topsnelheid tegen de 200km/h.
In zn eerste versnelling? Handig. 200km/h voor sommige oefeningen :9

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:47

steveman

Comfortabel ten onder

Demonstreren dat je de noodstop ècht onder controle hebt ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Serotonine
Ik heb mogen lessen op een Honda CB1. Zo uit mijn hoofd +40kW. Zeer nauwe powerband, 4-takt met een 2-takt gevoel. Absurd korte eerste versnelling (handig voor sommige oefeningen). Ging tot 14.000RPM, topsnelheid tegen de 200km/h. Zelf heb ik hem niet verder open mogen trekken dan 160km/h.
Wikipedia
The CB-1 engine is similar to the early NC23 models CBR400RR,[1] with changes to the port lengths and angles as well as smaller valves and lower compression ratio; changes in the primary and secondary gear ratios reduced the 60 mph (97 km/h) first gear down to around 30 mph (48 km/h), making the slightly less powerful CB-1 feel much quicker from a standstill than its sportier sibling, All engines derived from the NC23 block carry the NC23 ID code in the engine number; this includes the NC27, 23, 29, 31 etc., including the VTEC models with chain driven cams. Like many of its stablemates, the CB-1 has straight gear-driven dual camshafts with self-silencing gears to reduce whine.

Cycle World measured the acceleration from 0 to 1⁄4 mile (0 to 0.40 km) as 13.17 seconds at 99.16 miles per hour (159.58 km/h) and a top speed of 118 miles per hour (190 km/h).[1] Braking distance from 60 to 0 miles per hour (97 to 0 km/h) was 124 feet (38 m).
Toch erg netjes voor een 400cc

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 06:43
Vandaag bij de Lidl thermo onderkleding gehaald. Ben benieuwd wat voor effect het heeft. Erg veel vertrouwen heb ik er niet in, maar het zit verder prima en voor de prijs wil ik het wel eens proberen.

Vind het alleen apart dat zoiets voor zowel zomer als winter zou moeten helpen. Maar ik ga sowieso straks nog bij de Bever een Icebreaker voor de zomer halen, dus dan kan ik het daar eens mee vergelijken.

• Mevius
MailMan schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:37:
Vandaag bij de Lidl thermo onderkleding gehaald. Ben benieuwd wat voor effect het heeft. Erg veel vertrouwen heb ik er niet in, maar het zit verder prima en voor de prijs wil ik het wel eens proberen.

Vind het alleen apart dat zoiets voor zowel zomer als winter zou moeten helpen. Maar ik ga sowieso straks nog bij de Bever een Icebreaker voor de zomer halen, dus dan kan ik het daar eens mee vergelijken.
Ik heb een setje van Craft in de kast liggen welke perfect zit en z'n werk goed doet. Zonder onderkleding krijg ik mijn leren motorpak in de zomer met veel moeite net uit en met onderkleding aan glij je er zo uit.

Ik voor het setje rond de 70 euro kwijt. Kost wat, heb je ook wat.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Daffie schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:06:
[...]

Nog niet misselijk voor een rijles :9
Nooit mogen doen? Ik heb met rijles (op een Bandit, 600cc) ook weleens het gas open mogen trekken.
"we gaan nu invoegen, trek hem maar eens open".

Om vervolgens, als je denkt vrij dapper te zijn met je 150/160, nog even knoeterhard ingehaald te worden door je rij-instructeur..

• FitTiv
  • Laatst online: 22:34
Ik moest altijd volgas....

Gelest op een NX250... :') :')

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
FitTiv schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:59:
Ik moest altijd volgas....

Gelest op een NX250... :') :')
Een 18 jaar oude CB two-fifty. Wind mee, kin op de tank en de 120 halen. :|

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:16

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb gisterochtend afgereden voor AVD, op een CB600F.
Mooi stukje gereden, was wel erg warm, maar had er zelf wel een prettig gevoel bij.
Lekker ontspannen.

Onderweg kwam ik wel een vogel tegen met een doodswens, die bleef stil op de rijbaan zitten.
Daar moest ik toch even voor remmen om hem niet te raken ,kreeg ik later nog wel een opmerking over van de examinator.
Maar het was allemaal voldoende om me te laten slagen.

Nu maar eens op zoek naar een fiets, verwacht alleen dat het financieel dit jaar nog niet gaat worden.
Binnenkort maar eens kijken wat er zoal te huur is :P

Blyatifull

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:52

Ik heb zelf een aantal thermo shirts welke ik ook altijd draag bij het motorrijden, het scheelt absoluut, zowel in de zomer als in de winter vreemd genoeg :P

Omdat ik het zelf altijd extreem (snel) warm heb op dagen als dit, draag ik op de motor een thermo shirt met daaroverheen een 100% polyester shirt. Het verschil in verkoeling met of zonder thermo shirt eronder is echt wel te merken.

• Daffie
Phreak schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:03:
Onderweg kwam ik wel een vogel tegen met een doodswens, die bleef stil op de rijbaan zitten.
Daar moest ik toch even voor remmen om hem niet te raken ,kreeg ik later nog wel een opmerking over van de examinator.
Maar het was allemaal voldoende om me te laten slagen.
Gefeliciteerd! ;)

Maar, die opmerking, wat was die dan? Had je gewoon moeten doorrijden dan?

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Nou hij zei dat ik niet zo hard moest remmen voor het vogeltje.
En of ik gezien had hoe dicht hij wel niet achter me zat.

Ik zei dat dat nog wel mee viel, hij zat namelijk een stuk achter me. Ik had wel in de spiegels gekeken.
Verder zei hij er ook niks meer over.
Dus misschien zat hij wat te dollen. :+

Blyatifull

• t_captain
  • Laatst online: 19-05 23:07
Je kunt proberen om langs de vogel te sturen. Maar als je daarvoor gekke dingen moet doen (meer dan een klein beetje uitwijken, andere rijstrook, ...) of als je moet gaan remmen dan kun je beter gewoon doorrijden.

Het probleem met remmen is dat je vaak eerst een beetje remt, in de hoop dat die halve extra seconde genoeg is voor de vogel. Maar als je 20 meter voor de vogel rijdt en hij blijft nog steeds zitten, dan wordt "een beetje remmen" ineens een noodstop.

• Serotonine
Die examinator probeerde gewoon een reactie uit te lokken. Wanneer hij zegt dat jij niet zo hard hoefde te remmen en jij bied je verontschuldiging daarvoor aan, heeft ie je.
Maar wanneer jij zegt dat jij eerst hebt gekeken in je spiegels, en aan de hand daarvan besloot te gaan remmen, is dat het enige en juiste antwoord wat ie wilt horen.

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Serotonine schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:18:
Die examinator probeerde gewoon een reactie uit te lokken. Wanneer hij zegt dat jij niet zo hard hoefde te remmen en jij bied je verontschuldiging daarvoor aan, heeft ie je.
Maar wanneer jij zegt dat jij eerst hebt gekeken in je spiegels, en aan de hand daarvan besloot te gaan remmen, is dat het enige en juiste antwoord wat ie wilt horen.
Dat idee had ik ook.
Er was geen overig verkeer dus ik creerde geen gevaarlijke situatie.
In de toekomst ga ik er misschien wel anders mee om.
Maar dat mag de pret niet drukken met het papiertje. Vanavond maar eens kijken of ik nog een recente pasfoto heb.

Blyatifull

• Peekster
Opmerking van examinator lekker vergeten. En de volgende keer gewoon vogeltje dood rijden. :9

• Serotonine
Peekster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:22:
Opmerking van examinator lekker vergeten. En de volgende keer gewoon vogeltje dood rijden. :9
Phreak definieert "vogeltje" verder niet.
Een musje kan je hebben. Een zeemeeuw wordt lastig

• Phreak

Phreak

KTM SuperDuke

Ghehe , het was geen formaat struisvogel, meer een grote mus idd.

Ik zat vanmiddag even te kijken naar motoren, de Kawasaki Z750 leek me wel wat qua model.
Net iets meer power dan een 600.
Helaas net wat te duur om deze zomer nog op te kunnen rijden.

[ Voor 59% gewijzigd door Phreak op 24-05-2012 13:27 ]

Blyatifull

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54
Phreak schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:26:
Ghehe , het was geen formaat struisvogel, meer een grote mus idd.

Ik zat vanmiddag even te kijken naar motoren, de Kawasaki Z750 leek me wel wat qua model.
Net iets meer power dan een 600.
Helaas net wat te duur om deze zomer nog op te kunnen rijden.
Gefeliciteerd.
Gewoon iets leuks kopen, een FZ6 ofzo. Voor 3000 heb je een nette uit 2004-2006 beetje afhankelijk van het aantal km's. De hoeveelheid power, daar ben je voorlopig nog wel even zoet mee. Lekker gaan rijden en met een minimale afschrijving dat ding over een jaar weer verkopen en iets nieuws uitzoeken.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-05 10:47

vleesjus

echte vleesjus!

Vanochtend geslaagd voor mijn AVB! *O*

Maakte wel door de zenuwen de fout door met 50 de snelle slalom te proberen, na 3 pylonen maar opgegeven :P Tweede keer ging prima en kreeg achteraf complimenten van de rijinstructeur :) 14 juni op voor AVD, dus dat is al lekker vlot :)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:43

Saffie_time

Why use this? 42!

Heb een aantal van deze setjes liggen van 15 euro voor een setje, tot ongeveer 100 euro.
Enorm veel verschil merk ik niet (ja er is zeker kwaliteitsverschil) onder het rijden of aan en uit trekken van motorkleding in de verschillende sets.

Heb altijd gedacht dat het onzinnig was om aan te trekken en dat het inderdaad niet in zomer en winter zou kunnen werken. Tot ik van een maat een setje kreeg om het toch echt eens te proberen.
Trek het straks maar eens aan dan zul je denk ik al verkoeling voelen van broek en shirt als je daar even meer rond loopt in huis.
Echter op een koude (winter) dag zul je ook echt merken dat je minder last van de koude wind zult hebben.

Kortom ik rij dus nu altijd met onderkleding aan rond en wil niet meer zonder!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 06:43
UTwizard schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:05:
[...]

Ik heb zelf een aantal thermo shirts welke ik ook altijd draag bij het motorrijden, het scheelt absoluut, zowel in de zomer als in de winter vreemd genoeg :P

Omdat ik het zelf altijd extreem (snel) warm heb op dagen als dit, draag ik op de motor een thermo shirt met daaroverheen een 100% polyester shirt. Het verschil in verkoeling met of zonder thermo shirt eronder is echt wel te merken.
Hmm klinkt best goed. We zullen het zien morgen op de moturt

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik voel me inderdaad steeds als herboren als ik dat bezwete pak uittrek :D

Maar let wel, je hebt thermo's en je hebt zweetshirts/broeken.
Als ik nu een thermo aantrek, smelt ik.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Die dingen van de Aldi/Lidl werken ook prima met heet weer i.c.m. leren pak. Tenminste, bij mij. Plakt niet en je blijft koeler

Vaak bu'j te bang!

• newbreed
steveman schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:26:
Ik voel me inderdaad steeds als herboren als ik dat bezwete pak uittrek :D

Maar let wel, je hebt thermo's en je hebt zweetshirts/broeken.
Als ik nu een thermo aantrek, smelt ik.
Het enige wat een goede thermo moet doen is er voor zorgen dat het zweet snel afgevoerd wordt en niet in de eerste kledinglaag blijft hangen. In de winter krijg je het niet koud, omdat het zweet onmiddelijk afgevoerd wordt en je dus droog blijft. In de zomer blijf je koel, omdat de warmte snel afgevoerd wordt door de ademende eigenschappen. Een tweede laag moet aangepast zijn op de temperatuur. De thermo's kan je dus uitstekend onder je doorwaai, leer , of textiel/winterpak aan.

Merinowol bezit de juiste eigenschappen en ook met synthetische stoffen kunnen ze de goede eigenschappen van merinowol redelijk benaderen. Het voordeel van merinowol is dat het niet of nauwelijks gaat stinken. De synthetische stoffen kan je maar 1 keer aan, waarna je het moet wassen.

• Mevius
newbreed schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:56:
[...]

Merinowol bezit de juiste eigenschappen en ook met synthetische stoffen kunnen ze de goede eigenschappen van merinowol redelijk benaderen. Het voordeel van merinowol is dat het niet of nauwelijks gaat stinken. De synthetische stoffen kan je maar 1 keer aan, waarna je het moet wassen.
Dan bestaat mijn onderkleding waarschijnlijk uit merinowol. Ik was het niet na elke rit terwijl ik wel elke rit zweet als een malle. Ook heb ik dezelfde onderkleding winter en zomer aan.

Leren pak af en toe buiten hangen komt de frisheid ook wel ten goede^^ :).

• Paul
  • Laatst online: 13:05
newbreed schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:56:
Het enige wat een goede thermo moet doen ...
Werkt dat echt? Hoe meer kleding hoe warmer je het hebt lijkt me, en al helemaal als het 'thermo' heet, ik barst al in zweten uit als ik er alleen al aan denk thermokleding onder mijn motorpak te doen :X

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0A05I.png

Dit is wat ik onder thermo's versta. Dit draag ik vooral onder m'n sportjas met fietsen, en toen ik nog roeide onder een shirt.

Als ik dat ding nu aantrek op kantoor, ga ik dood :D

• newbreed
Paul schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:35:
[...]
Werkt dat echt? Hoe meer kleding hoe warmer je het hebt lijkt me, en al helemaal als het 'thermo' heet, ik barst al in zweten uit als ik er alleen al aan denk thermokleding onder mijn motorpak te doen :X
Ja dat werkt echt.
Ik draag zo'n shirt met snowboarden, daar een goede tweede laag overheen en dan een winterjas. Ook met -15 heb ik het nooit koud gehad. De eerste laag is merinowol, de tweede laag iets synthetisch (wel ademend) en de 3e laag is een winterjas (goedkope snowboardjas, 6 jaar oud). In de winter onder het textiele pak gedragen met motorrijden, ook toen heb ik het nooit koud gehad.

Het zelfde shirt draag ik nu ook onder mijn leren pak, is een stuk minder warm dan zo'n klef katoenen shirt.

• Paul
  • Laatst online: 13:05
newbreed schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:54:
snowboarden [..] Ook met -15 heb ik het nooit koud gehad [..] nooit koud gehad.
Het is nu slechts een graad of 40 (47 hier op kantoor) warmer :X
Het zelfde shirt draag ik nu ook onder mijn leren pak, is een stuk minder warm dan zo'n klef katoenen shirt.
Eens kijken wat ik heb en misschien eens proberen dan...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Peekster
Omdat het hier gepost werd zojuist ook maar even naar de Lidl gereden. Voor 28 euro een broek en shirt met lange mouwen. Zaterdag maar eens uitproberen. Ik ben benieuwd. Met deze temperaturen rij ik altijd met een (katoenen) t shirt en dun jack, en een wat dikkere motorbroek met ondergoed daaronder. Zweet van mezelf al veel en op de motor met zon en hoge temps is het erg vochtig aan de binnenkant.

Ik hou jullie op de hoogte!

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Mevius schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:44:
[...]

Ga jij met 15 km/u iemand slepen over een verlaten landweggetje of knal je 'm met 100 over de autoweg. In beide situaties wordt er gesleept maar er zit toch wel verschil in de levensbedreiging van beide situaties.
Een evenwichtsvoertuig slepen :?
De eerste de beste bocht val je al om, succes 8)7

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03

Youk

Volvo For Life

Yep, enkele jaren geleden, op reis met een groep in Frankrijk kreeg er iemand pech. We hebben toen alle sloten die we bijhadden aan elkaar vast gemaakt en dat gebruikt als sleeptouw. Zo toch enkele kilometers gereden tot het eerstvolgende tankstation. Dat was weliswaar op de pechstrook tegen zo'n 20 km/u, maar ging wel goed.

Volvo Classic Club Belgium

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Youk schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:28:
Yep, enkele jaren geleden, op reis met een groep in Frankrijk kreeg er iemand pech. We hebben toen alle sloten die we bijhadden aan elkaar vast gemaakt en dat gebruikt als sleeptouw. Zo toch enkele kilometers gereden tot het eerstvolgende tankstation. Dat was weliswaar op de pechstrook tegen zo'n 20 km/u, maar ging wel goed.
:Y word inderdaad vaker gedaan.

• dion_b
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Raadsel:

Wat is roodbruin, ongeveer een halve centimeter lang, en spat in grote rode vlek uiteen als hij met 125km/u ergens tegenaan vliegt?

Geen idee, maar heb twee ervan op m'n visier :+

Jammer, anders had ik de exhibitioniste op het Afsluitdijk vanmiddag beter kunnen zien :P

Oslik blyat! Oslik!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
Liever dat ze uit elkaar spatten, dan via je oor naar je voorhoofd lopen. :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Peekster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:18:
Omdat het hier gepost werd zojuist ook maar even naar de Lidl gereden. Voor 28 euro een broek en shirt met lange mouwen. Zaterdag maar eens uitproberen. Ik ben benieuwd. Met deze temperaturen rij ik altijd met een (katoenen) t shirt en dun jack, en een wat dikkere motorbroek met ondergoed daaronder. Zweet van mezelf al veel en op de motor met zon en hoge temps is het erg vochtig aan de binnenkant.

Ik hou jullie op de hoogte!
Heb ook een setje gehaald. Maar vraag me nu af; hoe strak moet dit spul zitten... Heb XL gehaald, maar het zit best strak...

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
_Apache_ schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:16:
Liever dat ze uit elkaar spatten, dan via je oor naar je voorhoofd lopen. :+
of rond je oor blijven krioelen :X

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* Capo gaat ook weer motor rijden... komende maanden even de huidige projecten afmaken en dan orienteren voor een KTM 950/990 supermotor, superduke of adventure. In iedergeval een LC8 blok en geen racer...

kleine jeuj na jaren enkel eens wat geleend te hebben links en rechts ( Enfield, GSXR600, GSXR1000, supermotard, etc )

• dion_b
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:40:
[...]

Of met angel en al in je nek blijven steken als het een bij is :X

Oslik blyat! Oslik!

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 15-05 13:53
MikeyMan schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:40:
[...]

Heb ook een setje gehaald. Maar vraag me nu af; hoe strak moet dit spul zitten... Heb XL gehaald, maar het zit best strak...
Het moet gewoon goed op je huid aansluiten. Het hoeft niet strak strak te zitten, maar zeker niet flubberen (volgens mijn mac is dat geen woord?)

Ik vind het vooral fijn bij kou. Maar bij warmte heb ik het nog niet geprobeerd. Misschien morgen eens proberen, want op de terugweg zweette ik mij het apelazerus. Ik heb elke keer maar heel kort stil gestaan, maar wat een hitte! En ik had niets onder mijn textiele broek aan, en mijn jas zat alleen de regenvoering nog in. Bovenlichaam viel overigens wel mee qua hitte.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30

DinX

Motormuis

* DinX doet vanaf morgen toch maar z'n doorwaaipak aan :X

Terug 20° aub :P

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• newbreed
Ik denk dat ik morgen in mijn blote niksie over de afsluitdijk ga blazen.

• DinX

DinX

Motormuis

newbreed schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:45:
Ik denk dat ik morgen in mijn blote niksie over de afsluitdijk ga blazen.
Nog een voordeel van cardan, er kan niks tussen de ketting raken :+

• Eierdopje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04-2022
Zou toch een lullig ongelukje kunnen zijn met een ketting.

[ Voor 16% gewijzigd door Eierdopje op 24-05-2012 21:47 ]

• newbreed
Of een goedkope besnijdenis.

• komkommer

komkommer

Koffie

DinX schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:45:
[...]

Nog een voordeel van cardan, er kan niks tussen de ketting raken :+
8)7

Makerij Hofman

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
:) Net even met To_Tall gesproken na zijn rijles, het was gezellig :) :w

Ook maar weer meteen mijn fuelly geupdate :) 1:19.4 gemiddeld, niet slecht voor het inrijden :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Capo schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 19:45:
* Capo gaat ook weer motor rijden... komende maanden even de huidige projecten afmaken en dan orienteren voor een KTM 950/990 supermotor, superduke of adventure. In iedergeval een LC8 blok en geen racer...

kleine jeuj na jaren enkel eens wat geleend te hebben links en rechts ( Enfield, GSXR600, GSXR1000, supermotard, etc )
Capo is een paar jaar terug naar limboland gegaan? Weet ff niet welke Capo dit is nml 8)

And it goes BRAAAAAPP!

• To_Tall
GBTW schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:10:
:) Net even met To_Tall gesproken na zijn rijles, het was gezellig :) :w

Ook maar weer meteen mijn fuelly geupdate :) 1:19.4 gemiddeld, niet slecht voor het inrijden :)
Hahaha.. was gezellig jups.. Grappig om spontaan een tweaker tegen te komen bij je rijschool :+ Mooie Motor GBTW....

Pfff.. kwam vanavond 20:00 aan op de rijschool. Had al mn broek aan. daaronder een korte broek, had zo iets oh 5 min woon ik van de rijschool af.. kan wel :+.. voor ik al op de rijschool was. ben ik al een liter vocht verloren volgens mij :).

Rijden zelf was aangenaam verkoelend :)

Aantal opmerkingen gehad..

- bij bochten beter plaats bepalen al ging dat in verloop van de les stukken beter.
- niet te hard rijden. Reed 130.. maar mijn teller gaf 110 aan ;)
- bij korte bochten neem ik deze wel een ste ruim.

Verder niet veel op of aanmerkingen. Ging wel redelijk. Volgende les. verkeerspleinen rijden, ben benieuwd.. heb ook en aantal CBR routes gereden vandaag.. Ik reed voorop. Was in dat deel van rijswijk ook nog nooit geweest. Dus ik kreeg de opdracht, rij maar het terrein van het CBR op :+ Ik zoeken naar een vlag of een bord wat het CBR moest voorstellen. Blijkbaar gemist en extra rondje gereden..

Na het rondje. blijkt er hellemaal geen vlag te zijn bij het CBR. of een duidelijk bord ... dus niet zo verwonderlijk als je het mist :+ Wel een min punt bij mn instructeur te pakken.. (je moet wel weten waar het CBR zit natuurlijk :))

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ROFLASTC schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:27:
[...]

Capo is een paar jaar terug naar limboland gegaan? Weet ff niet welke Capo dit is nml 8)
De verhuizer inderdaad van Brabant/Amsterdam/Limboland/what's next...

;)

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

DECOY88 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:40:
[...]

:D

Ik heb wel eens een hommel tegen m'n helm gehad.
Dan voel je echt terugslag.
Peekster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:22:
Ooit met lessen een lopende eend vakkundig ontweken.

Net toen er een zelfvoldane glimlach op mijn gezicht verscheen hoorde ik in mijn oortje:
"voortaan achter de eend langs, hij kan niet achteruit lopen". ;(

[ Voor 46% gewijzigd door BertV op 25-05-2012 08:16 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vanmorgen ben ik ook weer eens op de motor naar het werk gegaan. Ik heb gisteravond voor het eerst met hoge temperaturen mijn doorwaaipak geprobeerd, en dat beviel me wel.
Nu beviel het iets minder. Dat was friggin' koud!!
Maar goed, nu kwam ik wel zonder te zweten op kantoor aan dus ik heb het er wel voor over. Straks via de kortste omweg naar huis, eerst nog even een ijsje halen, en dan door naar mijn zus die een BBQ zou houden.

De vooruitzichten voor het weekend zijn ook prima. Life is good. 8)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd :P
Ben ook met d emotor naar het kantoor. Kom er alleen net achter dat ik m'n spijkerbroek thuis heb laten liggen :(

Vaak bu'j te bang!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 09:54

BertV

Handgemaakt

-tom-562 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:46:
Idd :P
Ben ook met d emotor naar het kantoor. Kom er alleen net achter dat ik m'n spijkerbroek thuis heb laten liggen :(
Heb ik meerdere malen meegemaakt. Daar loop je dan met je motorbroek. :D
Gelukkig is het allemaal niet zo formeel al zullen varianten de opmerkingen: "Heb je het niet warm met die broek" ontelbaar zijn.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, net al 3 aangehoord. Heb er gelukkig thermoondergoed onderaan (na het lezen van het topic gisteren :P). Dus zweten doe ik niet.

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Vandaag deze maar aan gedaan

http://www.hein-gericke.b...-jacke-schwarz-18977.html

+

http://www.hein-gericke.b...m-hose-schwarz-16372.html

Bijna volledig mesh, je kan er zo doorheen kijken tegen het licht :9

• Serotonine
DinX schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:59:
Vandaag deze maar aan gedaan

http://www.hein-gericke.b...-jacke-schwarz-18977.html

+

http://www.hein-gericke.b...m-hose-schwarz-16372.html

Bijna volledig mesh, je kan er zo doorheen kijken tegen het licht :9
Ziet er erg mooi uit!
Toen ik gisteren naar huis reed, ging het prima.Maar toen ik stil stond voor de stoplichten dacht ik: Als ik een doorwaai jas koop, wordt het een lichtere kleur dan zwart. Ik denk dat dat een hoop uitmaakt

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, ik heb hetzelfde doorwaaipak. Het zou gemaakt zijn van een of ander spul dat de warmte toch voor een deel terugkaatst, ook al is het zwart. Het zal voor een groot deel marketing zijn, ongetwijfeld, maar het zal ook niet alleen loos geblaat zijn. Tenminste, volgens de verkoper van Hein Gericke die me toen ook een linkje noemde naar een test van de Duitse Consumentenbond.

En trouwens, op het moment dat je zo'n pak aan hebt zit het sowieso in no-time vol met vliegjes en wordt het vanzelf zwart (en geel, en rood, en...) :P

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Is zo'n pak nog een beetje veilig?

Vaak bu'j te bang!

• Peekster
MikeyMan schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:40:
[...]

Ik heb XXL gehaald. het is strech. Ik hou er eigenlijk niet van maar volgens mij moet het gewoon als een tweede huid zitten.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja hoor, alle beschermers zitten er gewoon in, de naden zijn dubbel gestikt, enzovoort. Alleen is de stof een soort mesh materiaal, en je kunt niet alles (mouwen, broekspijpen) zo strak afsluiten als een all-weather pak. En het is natuurlijk niet waterdicht. ;)

Btw, in die airstream broek ontbreekt standaard de heupprotector, maar die kun je voor 12 euro erbij kopen. De broek is er wel op voorbereid.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Peekster schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:44:
[...]

Ik heb XXL gehaald. het is strech. Ik hou er eigenlijk niet van maar volgens mij moet het gewoon als een tweede huid zitten.
Tsjah, de lengte is op zich prima voor mijn 2 meter, en ik ben vrij slank...

Denk dat ik het bij XL houd...
Pagina: 1 ... 355 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.