Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 331 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.791 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 20:05

DinX

Motormuis

Beerkeeper schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:24:
[...]

Je moet dan wel een all-road nemen die bijv. elke 15k km een beurt wil. Dan valt het denk ik allemaal wel mee.

Ik ben nu even te lui om een berekening te maken :+
Mijn allroad moet ook gewoon om de 10k binnen hoor :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:47
En hoeveel ben je dan kwijt voor de 10k beurt? Remschijven zijn wel duurder voor de motor, banden ook per stuk (varieert ook weer met wat voor maat je vergelijkt), olie en oliefilter maakt geen bal uit, ketting komt erbovenop (per hoeveel km?).

* Beerkeeper is even hardop aan het nadenken :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Edit;
O, het was een vraag aan DinX, anyway, antwoord staat er toch al.. :+

Grote beurt voor de motor was 210 euro (kleppenstellen en carbs syncen heb ik zelf gedaan)
Remschijven nog niet vervangen, gaan nu 45k km mee, en zien er nog prima uit. Remblokken achter 1 keer vervangen, voor zit eraan te komen, 3 tientjes voor een setje (per wiel)
Banden gaan 27.5k km mee*, is dan 300 voor nieuwe voor en nieuwe achter
Ketting gaat ook nog prima mee, gaat nu 30k km mee (weet niet of eerste eigenaar die vervangen heeft, remschijven niet iig), volgens mij is een ketting en tandwielen setje ~300 euro 65 voor de ketting 30+10 voor de tandwielen, kost nie duah! _/-\o_ .

*voor ging 25k km mee, achter iets over de 30k km.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 19-03-2012 10:49 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DinX

DinX

Motormuis

Ik zit nog maar aan 8k met mijn huidige fiets.

En remschijven vervangen ? Heb ik op 110k km nog nooit moeten doen bij m'n vorige fiets ?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En smeer je daarbij de ketting handmatig of met een smeersysteem?

Zelf ben ik gek op een smeersysteem, maar dat is meer om het gemak. (Zonder middenbok vind ik handmatig smeren gewoon niet handig) Bij smeersystemen wordt vaak beweerd dat de ketting langer meegaat, maar is dat wel zo? Ligt dat niet gewoon aan je rijstijl?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Beerkeeper
DinX schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:50:
Ik zit nog maar aan 8k met mijn huidige fiets.

En remschijven vervangen ? Heb ik op 110k km nog nooit moeten doen bij m'n vorige fiets ?
Mijn fiets heeft 76xxx km gelopen en ik moet ze vervangen (zitten op minimumdikte). Dus ik neem het toch mee in de berekening ;)

• _Apache_

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:50:
En smeer je daarbij de ketting handmatig of met een smeersysteem?
Handmatig, als het droog is geweest om de 2 tankbeurten (800km). Als het vochtig is geweest, na elke flinke bui weer opnieuw aanbrengen. Even op de bok, en dan met het kwastje aanbrengen.

Potje en kwastje liggen onder men zadel, dus zelfs als ik mijn koffer niet bij me heb kan ik het prima even smeren.

Ik zit nu even te kijken op http://motorcycleproducts.co.uk.

brake disc (front) = 135 pond
brake disc (rear) = 80 pond

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 19-03-2012 10:09 ]

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:29
Gisteren de ruit van de k75 afgehaald, om hem weer helemaal naked te maken. Daar had ik stiekem wel spijt van vanochtend, brrr. Maar zonder ruit vind ik het toch leuker rijden :)

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:53

Richard

Kuru Kuru Kururin

Vind dit wel een hele stoere: http://www.speurders.nl/o...onda-cbf250-89040889.html

Lijkt me veel motor voor weinig geld. Zag in de historie dat ie wel al gezakt is van 2750 --> 2500 --> E2250

Zijn dit een beetje redelijke bedragen? Veel vergelijkingsmateriaal is er bijvoorbeeld niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Richard op 19-03-2012 11:02 . Reden: stoeren = stoere ]

20*350ZO45°

• _Apache_

_Apache_

For life.

Lijkt me een leuke fiets om mee te beginnen. Ik had zelf voor mijn eerste motor mijn ogen/zinnen gezet op de kleine varadero, maar die zitten wel in het budget van gebruikte 600cc motoren, dusja, toch maar een FZS600 gekocht. Vooral door kleinere krachten zal het materiaal wat langer mee gaan, tenzij het onderbemeten is, dan is het juist averechts.

Ik weet niet wat je route ongeveer word als je gaan woon-werken, maar een <250cc motor komt niet helemaal in zen element op de snelweg.

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 19-03-2012 11:18 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

_Apache_ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:34:
[...]

Met het lage brandstofverbruik, wegenbelasting en kortere reistijd is mijn motor per kilometer wel voordeliger. :)
Lager brandstofverbruik vind ik nog altijd fors tegenvallen. Ja, je slurpt minder dan een Amerikaanse baksteen (of een Zweedse tank in jouw geval), maar het is makkelijk een kleine auto te vinden die even weinig verbruikt als een gangbare motor - en dan hebben we het inderdaad alleen over benzine. Je hebt sterker nog onderdeurtjes die gewoon de helft minder verbruiken (een recente Daihatsu Cuore of Suzuki Alto haalt beter dan 1:25 met benzine).
*Bij dit kilometrage kom je al in diesel territorium, dat is nu even buiten beschouwing gelaten.
Juist, voor de woon-werkmensen is dit toch het relevante criterium. En dan wordt het helemaal een brak verhaal voor de motor. Vriend van me met dikke Mercedes station rijdt evenveel liters diesel als ik liters benzine verstook voor dezelfde afstand (1:18.5 gemiddeld), wat met huidige prijspeil al 16% goedkoper is. En wij hebben een zuinige Cordoba (bij benadering VW Polo) station die 1:21 diesel haalt IRL. Dat maakt het voor mij 27% goedkoper om de auto te pakken dan de motor 8)7

En dat terwijl het prima mogelijk is om een motor te maken die 1:50 doet op de snelweg (kijk naar dat Evo geval, of trouwens naar die omgebouwde BMW R60 op Autoverbruik.nl die 1:34 haalt). Als je echt goedkoper wilt kunnen rijden met een motor moet er meer aanbod komen die de concurrentie aankan met de dieselauto.

Oslik blyat! Oslik!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Beerkeeper schreef op maandag 19 maart 2012 @ 09:52:
[...]

Mijn fiets heeft 76xxx km gelopen en ik moet ze vervangen (zitten op minimumdikte). Dus ik neem het toch mee in de berekening ;)
Als je iets gaat meerekenen wat hooguit 200 euro kost en pas na 76k km (of veel later) moet worden vervangen, ben je verkeerd bezig denk ik :). Zelfs wanneer je 50k per jaar zou rijden, dan zijn dat niet de kosten waar je je druk over moet maken. In die tijd heb je een veelvoud van olie, banden, remblokken, brandstof, enz. verreden ;).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Beerkeeper
M14 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:27:
[...]

Als je iets gaat meerekenen wat hooguit 200 euro kost en pas na 76k km (of veel later) moet worden vervangen, ben je verkeerd bezig denk ik :). Zelfs wanneer je 50k per jaar zou rijden, dan zijn dat niet de kosten waar je je druk over moet maken. In die tijd heb je een veelvoud van olie, banden, remblokken, brandstof, enz. verreden ;).
Daar zit er wat in, maar bij mij kosten twee remschijven + 2 sets remblokken voor 343,32 (en dat is dan gekocht bij een Engelse webwinkel). In Nederland tik je de 200 euro aan per remschijf excl. blokken.

Ja, ik heb dubbele schijven voor :P

• _Apache_

_Apache_

For life.

dion_b schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:26:
[...]

Lager brandstofverbruik vind ik nog altijd fors tegenvallen. Ja, je slurpt minder dan een Amerikaanse baksteen (of een Zweedse tank in jouw geval), maar het is makkelijk een kleine auto te vinden die even weinig verbruikt als een gangbare motor - en dan hebben we het inderdaad alleen over benzine. Je hebt sterker nog onderdeurtjes die gewoon de helft minder verbruiken (een recente Daihatsu Cuore of Suzuki Alto haalt beter dan 1:25 met benzine).
Dat het tegenvalt ligt dan waarschijnlijk aan de motor die je kiest. Mijn FZS600 doet 4,7L/100km, wat voor mij 'zuinig' is, gezien de motorfiets dit jaar zijn 11e verjaardag viert. Tegen 8L/100km van de 'tank'.

Leuk een klein auto'tje, maar die is in aanschaf weer duurder. Want onze zweedse 'tank' is goedkoper dan de meeste Cuore's die ik op MP vind. Door zijn trage afschrijving is er al een goede S40 te vinden van onder 2k. Mindere vraag (klein = zuinig = populair) dan zakt de prijs vanzelf. En dan komen opeens leuke auto's in je budget.
extreem voorbeeldje, Hyandai Jazz, hip, klein, zuinig doch sportief ogend auto'tje, maar voor die prijs koop ik 3x een S40. :X :X

Dan heb ik het verder nog niet over de praktische overwegingen om wel of niet voor onze auto te kiezen, en ik kan je alvast vertellen dat op het criteria 'gezinsplanning' de S40 even wat beter score neerzet dan een Cuore/equivalent.
[...]
Juist, voor de woon-werkmensen is dit toch het relevante criterium. En dan wordt het helemaal een brak verhaal voor de motor. Vriend van me met dikke Mercedes station rijdt evenveel liters diesel als ik liters benzine verstook voor dezelfde afstand (1:18.5 gemiddeld), wat met huidige prijspeil al 16% goedkoper is. En wij hebben een zuinige Cordoba (bij benadering VW Polo) station die 1:21 diesel haalt IRL. Dat maakt het voor mij 27% goedkoper om de auto te pakken dan de motor 8)7
Het kantelpunt (15k km in dit voorbeeld) is leuk als je een benzine auto met een diesel auto vergelijkt. De vergelijking met de motor loopt spaak omdat er nagenoeg alleen maar benzine uitvoeringen zijn. Het dus in alle gevallen de motor die op het opneemt tegen de auto, hetzij diesel hetzij benzine.

Daarnaast laat je wegenbelasting buiten beschouwing, of je 90 eu/jaar betaalt of >1100 euro heeft nogal een invloed op de vergelijking.
En dat terwijl het prima mogelijk is om een motor te maken die 1:50 doet op de snelweg (kijk naar dat Evo geval, of trouwens naar die omgebouwde BMW R60 op Autoverbruik.nl die 1:34 haalt). Als je echt goedkoper wilt kunnen rijden met een motor moet er meer aanbod komen die de concurrentie aankan met de dieselauto.
Dit is een kwestie van geduld, maar op dit moment er gewoon nog niet veel dat onder de 3,5L/100km duikt, laat staan dat een acceptabele aanschafwaarde heeft.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Motoren zijn zuipers.

Geen praatjes maar plaatjes :

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcyclespecs.co.za/Custom%20Bikes/KTM%20RC4%20690R%20%202.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 22:08
ROFLASTC schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:57:
Motoren zijn zuipers.

[afbeelding]
Nou ja... voor ritjes zo zijn het idd zuipers. voor woon werk kan het naast bezinne ook veel tijd schelen. en ja tijd is geld.. Dus of 1,5 uur in de auto waarbij 45 min file is. of gewoon 1 uur rijden met 15 min door de file heen scheelt toch al 45 min ;) dat je kan besteden aan vrije tijd ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

dion_b schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:26:
[...]
Juist voor deze doelgroep heeft Honda nu de NC700X/NC700S/Integra.
Respectievelijk een allrounder, naked en een motorscooter. Wat ze gemeen hebben is het blok (ik weet even niet zeker of de Integra hetzelfde blok heeft) en een laag verbruik.

Dit blok is puur ontwikkeld op woon-werk verkeer. Zuinig, ruime onderhoudsintervallen, en geen hogetoeren blokjes. Het verbruik is niet alleen volgens fabrieksopgave 1:27, maar dat wordt ook onderschreven door de testen. Het is nog geen 1:35 of beter, maar het begin is er.
In feite is het een half Honda Jazz autoblokje wat er in ligt; iets wat zich dus al heeft bewezen. Om het voor de overstappers vanuit de auto nog aantrekkelijker te maken, zijn deze motoren zelfs als automaat te krijgen.

In feite zijn dit (imho) de eerste motoren, even afgezien van de BMW C1, die proberen de autorijders over te laten stappen op de motor door kosten te besparen, en de reistijd te verkorten.

Het probleem is alleen dat de meeste motoren een hobby zijn, en een hobby mag wat kosten. Ga je echter puur praktisch naar een motor kijken, zoals veel autorijders naar hun auto kijken, dan kom je plotseling op hele andere modellen uit.
Mocht ik mijn auto niet meer nodig hebben, of ander woon-werk verkeer gaan rijden, dan overweeg ik serieus de auto (een Corsa zonder al te veel luxe, dus geen auto waar ik stapelverliefd op ben) weg te doen, en een van bovenstaande modellen aan te schaffen.

De Hornet zie ik meer als vrijetijdsmachine, en zo blijf ik die ook gebruiken. Die zal echter niet snel mijn eerste vervoersmiddel worden.

Einde reclameboodschap. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

To_Tall schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:20:
[...]

Nou ja... voor ritjes zo zijn het idd zuipers. voor woon werk kan het naast bezinne ook veel tijd schelen. en ja tijd is geld.. Dus of 1,5 uur in de auto waarbij 45 min file is. of gewoon 1 uur rijden met 15 min door de file heen scheelt toch al 45 min ;) dat je kan besteden aan vrije tijd ;)
1op18 met een motor of met een auto die veel zwaarder is maakt motoren een stelletje zuipers maar qua euros verstookte benzine per kilometer kan het wel eens handiger zijn ja.

And it goes BRAAAAAPP!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:42:
[...]

Respectievelijk een allrounder, naked en een motorscooter. Wat ze gemeen hebben is het blok (ik weet even niet zeker of de Integra hetzelfde blok heeft) en een laag verbruik.
Die integra is een vaag ding! De voorkant doet denken aan de VFR 1200, maar de doorlopende kuip en treeplanken maken hem raar. De zithouding lijkt imo meer op een motorfiets dan een scooter (wat een goed ding is).
De opmerking over de Kawa ER5 snap ik wel; in die NC700S zie ik zeer duidelijk de achterkant van een CBF (600) terug, en de voorkant is vrij neutraal. In Honda termen zou het dan een doorontwikkeling van de CB1/400/500 zijn, al zijn dat ook 4-cilinders volgens mij (CB = cubic?)
Moet de Integra een opvolger of concurrent voor de Deauville worden? Met dat verbruik, de woon-werk richting en het scooter-achtige uiterlijk denk ik dat ze elkaar redelijk in de weg kunnen zitten.

Een collega van mij heeft de BMW C1 gehad. Behalve dat dat ding niet vooruit te branden was, klapte na een paar maanden de koppakking er tussenuit. Mijn collega kreeg toen van de BMW dealer te horen dat die dingen ook niet bedoeld waren voor woon-werk verkeer op de snelweg. Nutteloos apparaat dus imo. Het concept is grappig want je zit mooi beschut en hoeft geen helm op, maar het kan zowel de auto als de motor niet vervangen.

@hierboven ergens: Honda Jazz is een auto, Hyundai heeft andere kleine koekblikjes :)

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 19-03-2012 15:20 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hyundai Getz bedoel ik, zie ik net.

• Beerkeeper
gwystyl schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:18:
[...]
...
Een collega van mij heeft de BMW C1 gehad. Behalve dat dat ding niet vooruit te branden was, klapte na een paar maanden de koppakking er tussenuit. Mijn collega kreeg toen van de BMW dealer te horen dat die dingen ook niet bedoeld waren voor woon-werk verkeer op de snelweg. Nutteloos apparaat dus imo.
...
You serious? Wat is dat voor een belachelijk antwoord :D

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Beerkeeper schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:33:
[...]

You serious? Wat is dat voor een belachelijk antwoord :D
Ja ik stond er ook even van met mijn oren te klapperen. Topsnelheid is rond de 130 km/h, dus als je veel snelweg doet (ook al is het filerijden) moet hij relatief veel moeite doen. Blijkbaar werkt dat niet zo goed.

• Beerkeeper
gwystyl schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:39:
[...]

Ja ik stond er ook even van met mijn oren te klapperen. Topsnelheid is rond de 130 km/h, dus als je veel snelweg doet (ook al is het filerijden) moet hij relatief veel moeite doen. Blijkbaar werkt dat niet zo goed.
Dat is de topsnelheid ook van oude koekblikken met een 0.8 motor oid. Die zie ik vaak zat op de snelweg (en niet langs de weg met pech :+ ).

Flater van BMW overduidelijk.

• dion_b
  • Laatst online: 01:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:42:
[...]

Dit blok is puur ontwikkeld op woon-werk verkeer. Zuinig, ruime onderhoudsintervallen, en geen hogetoeren blokjes. Het verbruik is niet alleen volgens fabrieksopgave 1:27, maar dat wordt ook onderschreven door de testen. Het is nog geen 1:35 of beter, maar het begin is er.
In feite is het een half Honda Jazz autoblokje wat er in ligt; iets wat zich dus al heeft bewezen. Om het voor de overstappers vanuit de auto nog aantrekkelijker te maken, zijn deze motoren zelfs als automaat te krijgen.

In feite zijn dit (imho) de eerste motoren, even afgezien van de BMW C1, die proberen de autorijders over te laten stappen op de motor door kosten te besparen, en de reistijd te verkorten.
De eerste grote motoren. Bajaj doet in India niets anders. Alleen jammer dat iemand hier zich dubbel moet vouwen om erop te passen, en ze niet of nauwelijks op snelwegsnelheden kunnen (net zoals de C1).

Als ik vandaag een nieuwe motor moest kopen zou ik hoogstwaarschijnlijk voor de NC700X gaan. Ding is gewoon practisch, punt. En desondanks weet ik zeker dat je er gewoon leuk op kunt rijden.
Het probleem is alleen dat de meeste motoren een hobby zijn, en een hobby mag wat kosten. Ga je echter puur praktisch naar een motor kijken, zoals veel autorijders naar hun auto kijken, dan kom je plotseling op hele andere modellen uit.
Nee, dan constateer je vooral dat de ideale motor niet bestaat :o

Deze komt flink in de buurt, vooral de melding dat je helm past in het opbergvak van de NC700X maakt me gelijk warm: ze hebben echt gedacht aan iemand die dagelijks zo'n ding gebruikt. Toch is het verbruik niet zo astronomisch veel beter dan andere modellen, en is de tankinhoud met 14.5l ronduit klein. Ik zou hier even vaak mee moeten tanken als met m'n huidge motor (om de 300-350km), en dat telt voor mij zwaar mee. Bovendien ben ik geen fan van een ketting - dat een cardan te zwaar is kan ik geloven, maar had dan een riem gebruikt. En het lijkt me een wat kleine fiets, al zou dat kunnen meevallen. Iig lees ik slechte dingen over zadel/zithouding.

Andere mogelijkheid zou de BMW F800ST zijn, daar wordt 1:25 ook gemeld, en het heeft een riemaandrijving - maar het is ook slechts een marginaal grotere tank (16l) en deze heeft geen helmopslag. Komt bij dat ik vind dat het een iets te 'sportieve' zithouding heeft.

Yamaha TDM900 heeft daarentegen een forsere 20l tank, en de zithouding lijkt me perfect, maar zal in het beste geval 1:22 halen, en ook al geen opslag, al is er wel zat plek voor een forse koffer.

Dan heb je de motorscooters. Die vallen wmb allemaal af ivm CVT. Ik wil kunnen schakelen, punt. Dat is een concessie aan 'rijden' die ik niet wil doen. Uitzondering is de Integra, aangezien je daar 'echt' kunt schakelen, maar die heeft dan weer die ketting en idioot kleine tank.

Tenslotte de Track T-800CDI, die groot en comfortabel en zuinig zat is (1:27 irl) en een acceptabele 19l tank heeft. Ook heeft het een cardan. Nadelen zijn CVT (show-stopper voor mij) en veel te hoge prijs.

Mijn ideale motor is toch niet zo raar:
  • Gewoon schakelen met linkervoet.
  • Verbruik 1:25 of beter (liefst diesel, maar met 1:25 is benzine ook te doen)
  • Tank van minimaal 20l (dus actieradius van 500km)
  • Geen ketting, liefst riem of anders cardan.
  • Hoge zithouding, ergens tussen tour en allroad in. 'Gewoon' is te doen, maar niet voorovergebogen. Als je 500km kunt rijden op een tank moet het ook comfortabel zijn om dat te doen.
  • Plek om m'n helm kwijt te kunnen. Dat ding heb ik echt nergens anders dan op de motor nodig, en hij zit me altijd in de weg.
Elk van deze zaken is in een paar van de bovengenoemde fietsen terug te vinden, geen van de ontbrekende dingen lijken zaken die niet verenigbaar zijn met de overige. Als iets al deze dingen weet af te vinken overweeg ik serieus om een nieuwe motor te kopen. Zo niet koop ik als het zover is wel weer een 1:18-1:20 tourfiets en accepteer ik gewoon het slechtere verbruik :z
Mocht ik mijn auto niet meer nodig hebben, of ander woon-werk verkeer gaan rijden, dan overweeg ik serieus de auto (een Corsa zonder al te veel luxe, dus geen auto waar ik stapelverliefd op ben) weg te doen, en een van bovenstaande modellen aan te schaffen.
Meh, had het laatst met m'n vriendin over wat we zouden doen als zij niet meer een auto voor woon-werk nodig zou hebben. Ik blijf het handig vinden een station voor de deur te hebben staan voor het geval je even iets moet verslepen wat zelfs in een motoraanhanger niet mee zou kunnen. Allicht zouden we het wel inruilen voor een benzinevariant, maar zelfs dan is maar de vraag of dat zou lonen - omslagpunt is 15k/j zoals hierboven aangegeven. Afgelopen maand heb ik alleen al bijna 4k gereden erin (lang weekend Kroatie tikt aan), dus als je aanschaf van een andere auto meerekent is het ws gewoon rendabeler de huidige lichte diesel 'op' te rijden dan een ander te kopen.

Oslik blyat! Oslik!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

-tom-562

Oliesjeik

Genoeg gelul over zuinige motoren :P gas op die lollie!
Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/303441_10150770845523968_510083967_11497811_1210032182_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/305600_10150770847833968_510083967_11497819_2008225205_n.jpg
plaatjes van gister. Ik begin me steeds meer vertrouwd te voelen op de gixxer. Ik durf steeds wat platter en harder door de bocht. Ik zie alleen al op tegen de 1e verkeersboete, want man wat gaat dat makkelijk veel te hard :X

Vaak bu'j te bang!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

-tom-562 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:45:
Ik zie alleen al op tegen de 1e verkeersboete, want man wat gaat dat makkelijk veel te hard :X
Dat probleem heb je met vrijwel elke motor. Mijn Diversion (eerste motor) zat ook in no time aan de illegale snelheden en zelf dat bankstel dat ik nu heb gaat makkelijk naar de rijbewijsopschortende regionen van de teller... Op een of andere manier heb ik er met de auto vrede mee om op de cruise control 100 te rijden op de A2, maar met de motor lukt het me maar niet. Ach...zolang er maar geen kinderen oversteken is het goed, toch? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

mphilipp schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:02:
[...]

Dat probleem heb je met vrijwel elke motor. Mijn Diversion (eerste motor) zat ook in no time aan de illegale snelheden en zelf dat bankstel dat ik nu heb gaat makkelijk naar de rijbewijsopschortende regionen van de teller... Op een of andere manier heb ik er met de auto vrede mee om op de cruise control 100 te rijden op de A2, maar met de motor lukt het me maar niet. Ach...zolang er maar geen kinderen gieters oversteken is het goed, toch? :+
There, I fixed it O-)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Beerkeeper
Poll: Waar heb jij meer boetes op?
Met de motor
Met de auto
Met de motor (ik heb geen auto)
Gelijk of geen (afkloppen)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=379300&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ikzelf heb maar 3 boetes met de auto ontvangen (2* te hard, 16 km/h te hard, 7 km/h te hard en niet-betaald parkeren :+). Met de motor geen boetes (afkloppen)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Met de auto nog nooit, wel een binnen gekregen, vriendin van men broer reed in mijn auto, en deze auto rolt wat lange op snelheid door, van de autobahn de stad in, flits.. 29 kmh te hard. :X

Met de motor maar 1 gehad, waarschijnlijk genegeerd op de Zumo, 4 kmh te hard. :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
De enige boete die ik ooit heb gehad was 5 jaar geleden op de scooter en die optie staat er niet tussen :+

* Tankiej klopt af

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

-tom-562

Oliesjeik

mphilipp schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 00:02:
[...]

Dat probleem heb je met vrijwel elke motor. Mijn Diversion (eerste motor) zat ook in no time aan de illegale snelheden en zelf dat bankstel dat ik nu heb gaat makkelijk naar de rijbewijsopschortende regionen van de teller... Op een of andere manier heb ik er met de auto vrede mee om op de cruise control 100 te rijden op de A2, maar met de motor lukt het me maar niet. Ach...zolang er maar geen kinderen oversteken is het goed, toch? :+
Ja, true, met iedere motor ga je te hard. Maar in vergelijking met die oude gsx400x brommer gaat het wel heel hard :P Met de auto rij ik ook nooit echt heel hard. Meestal vmax+10 ofzo, 's avononds/'s nachts als het rustig is mss +20, maar ik heb wel altijd de Flitsnav app aanstaan.
Maarja, zoals afgelopen zondag, ff een stukje dijk rijden, dan blijf je in de 2 en 3 hangen, dan zit ik toch wel een aantal keer op de 170 km/h :X

VOor de rest heb ik nog nooit een snelheidsgerelateerde boete gehad, op geen enkel voertuig. Alleen een boete voor baldadigheid zo'n 4 jaar geleden :+

Vaak bu'j te bang!

• DinX

DinX

Motormuis

Motor en auto is een beetje 50/50 denk ik. Ik heb er nog maar 2 of 3 gehad met de motor (1 x in Duitsland gelaserd met 45 te hard, en 1 x vlak bij m'n thuis iets te snel).

Ik rij nu wel al 2 jaar rond met een

Afbeeldingslocatie: http://www.groenlicht.be/wp-content/uploads/Mini-Coyote-V2-.jpg

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
Beerkeeper schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:45:
Met de motor
Met de auto
[afbeelding]

Ikzelf heb maar 3 boetes met de auto ontvangen (2* te hard, 16 km/h te hard, 7 km/h te hard en niet-betaald parkeren :+). Met de motor geen boetes (afkloppen)
Wintermaanden meer met de auto O-)

iRacing Profiel

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DinX schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:13:
Motor en auto is een beetje 50/50 denk ik. Ik heb er nog maar 2 of 3 gehad met de motor (1 x in Duitsland gelaserd met 45 te hard, en 1 x vlak bij m'n thuis iets te snel).

Ik rij nu wel al 2 jaar rond met een

[afbeelding]
Kijk uit met zo'n ding in Duitsland. Daar is het verboden om apparatuur te hebben die flitspalen aangeeft. Ze mogen zelfs je navigatiesysteem doorzoeken op POIs.

Bij mij is het ook ongeveer 50/50.

Auto (op 6 jaar tijd):
Een parkeerboete van 50 euro, en een keer niet stoppen voor de stopstreep a 60 euro: 110 euro totaal.

Motor (op een half jaar tijd):
Een keertje ingehaald waar een bordje stond dat dat niet mag: 98,05. Dat was in de Eifel, en ik blijf erbij dat het wegbeeld er niet naar was.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Met de motor
Met de auto
[afbeelding]

Gelukkig nog steeds 0 voor zowel motor als auto :)
* Phyxion klopt af.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 10:23
1 bekeuring met de auto, 65 waar je 60 mag. Nog 0 bekeuringen met de motor, maar ik heb mijn A'tje ook pas een half jaar :+

Vraag aan jullie; Zoals op de onderstaande foto te zien is, heeft de ZX6R wat roest bij de uitlaat (spruitstuk?), kan dit heel veel kwaad?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KJV4ceMEIRVBHLBY5qjYuQjr/thumb.jpg
Ik lees meerdere verhalen over roest die "naar binnen" trekt en daardoor de cilinders aantast, maar ik heb geen idee of dit echt zo erg is, zoveel verstand heb ik er helaas niet van. Als ik er met een schroevendraaier zachtjes tegenaan tik klinkt het wel normaal, geen gerammel of geschuur binnenin of iets dergelijks.

Een andere einddemper voor een ZX6R vinden is niet zo'n probleem, echter een volledig systeem wordt al veel moeilijker om aan te komen. De originele einddemper is nog steeds prima, hier en daar wat oppervlakkige krasjes maar verder is ie nog 100% in orde. Daarom zou het al snel een volledig systeem worden, maar ik vraag me af of dat uberhaupt het geld waard is? Als het niet heel veel kwaad kan laat ik het gewoon zitten.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Is geen probleem zolang het nog niet het metaal IN gaat, alleen oppervlakkig is. Dan kan je het stuk er altijd tussenuit halen, schuren, opnieuw in de beschermende lak zetten en weer gebruiken. :)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Met de motor
Met de auto
[afbeelding]

Helaas met de auto. Vroeger op m'n brommer 1tje. Een waarschuwing op de motor en met de auto een stuk of 5 denk ik. 2 stuks toen ik nog als koerier door Gelderland rondscheurde. Daarna tijdens m'n consultancy periode nog 3 waarbij ik 1 keer ben gelaserd/flits maar waar ik nog steeds geen flauw idee van heb hoe ik daar aan ben gekomen of waar ze stonden. Daarnaast 2 keer van de weg gehaald met meer dan 30 te hard.
Eerste omdat ik een politiewagen met paardentrailer inhaalde met +30 te hard. Helaas vergeten dat ze op m'n digitale dashboard de snelheid (waarschijnlijk) konden aflezen. Na wat terugbluffen tegen de politiemotoragent die me 10km verder van de weg haalde is die boete uiteindelijk 29km te hard geworden. Daarnaast een keer weggereden van een plakkende debiel op de ring van Amsterdam. Vent zat onder z'n dashboard te rommelen terwijl hij aan het bumperkleven was, heb dus gas gegeven om bij 'm weg te komen (onhandig ik weet het). Vervolgens toch aan de kant gehaald door de betreffende persoon (al zwaaiend met een plastic politiebordje).
Omdat ik eerlijk toegaf te hard te hebben gereden wilde hij me wel daarvoor belonen en een boete geven van 29 te hard in plaats van 43 te hard. Ik heb 'm vervolgens vriendelijk geirriteerd verteld dat hij me gewoon die boete moest geven van 43 en dat ik hem dan wel in de rechtbank zou zien. Uiteindelijk geen papieren boete gekregen maar wel na 2 maanden een bon in de bus voor 13km te hard... Heb nog getwijfeld of ik er alsnog een zaak van zou maken, maar gezien de overtreding leek me dit niet heel verstandig. Ik heb nog nooit zo'n idioot van een agent meegemaakt. Over het algemeen ben ik wel positief over onze dienders, maar deze zouden ze wat mij betreft op staande voet moeten ontslaan.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ooit 1 keer met mn ouwe CB750 4K (die nu cupraces doet met mijn neef btw) Waar de A44 overgaat in de N44 stond een flitspaal. toen ik daar aankwam stond het licht op groen dus ik liet 'm uitrollen: flits...

Dit was jaaaaren geleden.

Tegenwoordig rijd ik met een oog op de GPS. Als daar 125 op staat tuf ik iedereen vlotjes voorbij. Nu met de 130 regel draai ik'm nog wat verder open.

And it goes BRAAAAAPP!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09

Exigence

dnkroz

UTwizard schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:44:
1 bekeuring met de auto, 65 waar je 60 mag. Nog 0 bekeuringen met de motor, maar ik heb mijn A'tje ook pas een half jaar :+

Vraag aan jullie; Zoals op de onderstaande foto te zien is, heeft de ZX6R wat roest bij de uitlaat (spruitstuk?), kan dit heel veel kwaad?
[afbeelding]
Ik lees meerdere verhalen over roest die "naar binnen" trekt en daardoor de cilinders aantast, maar ik heb geen idee of dit echt zo erg is, zoveel verstand heb ik er helaas niet van. Als ik er met een schroevendraaier zachtjes tegenaan tik klinkt het wel normaal, geen gerammel of geschuur binnenin of iets dergelijks.

Een andere einddemper voor een ZX6R vinden is niet zo'n probleem, echter een volledig systeem wordt al veel moeilijker om aan te komen. De originele einddemper is nog steeds prima, hier en daar wat oppervlakkige krasjes maar verder is ie nog 100% in orde. Daarom zou het al snel een volledig systeem worden, maar ik vraag me af of dat uberhaupt het geld waard is? Als het niet heel veel kwaad kan laat ik het gewoon zitten.
Als je een keer wat tijd over hebt kun je het hele spruitstuk er een keer onder vandaan halen, even netjes schuren en opnieuw in de hittebestendige lak zetten. De roest trekt echt niet "naar binnen toe" :). Zolang er nog geen gat ingeroest is, is er nog niks aan de hand :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Met de motor heb ik nog maar een paar bekeuringen gehad. Ik denk ook niet dat ik ooit mijn auto-score inhaal, want ik heb met mijn vorige lease auto heeeeeel veel bekeuringen gehad. Ik had een aparte map op kantoor. Heel er zonde van het geld. Ik denk dat ik er een 2de hands motor van had kunnen kopen. Ik heb nu een andere auto met meer luxe en niet zo snel, en rij (bijna) nooit meer boven de max.snelheid op de snelweg. Cruise control rules! Na een week ben je gewend aan het sukkelgangetje. Alleen op de motor ben je veel actiever en zit je niet achterover met de stereo op 11 (ik hou zelfs helemaal niet van muziek op de motor...weird). Auto en motor is voor mij een totaal andere wereld. Ik wil ook helemaal niet woon/werk doen met de motor. De motor is voor mij een vrijetijds/lol ding en dat wil ik zo houden. Op de snelweg in de spits rij ik op de motor helemaal niet relaxed zoals ik in het weekend op een tochtje rij. Niet fijn en ik wil die associatie ook niet opbouwen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 11:06
Hé wat gaaf, ik wist helemaal niet dat er ook over motoren gepraat werd op t.net! :+
Ik heb eind 2010 m'n motor rijbewijs gehaald (A onbeperkt) en begin vorig jaar m'n eerste motor gekocht. Een Suzuki SV650 uit 2004 met zo'n 34dkm op de teller. Hij bevalt me nog steeds uitstekend en vind motorrijden echt een fantastische hobby! 6 juli ga ik naar Assen voor een circuit rijvaardigheid training, onwijs veel zin in en het lijkt me ook super leerzaam.

Oh, en even m'n fietsje showen:
Afbeeldingslocatie: http://ompldr.org/vZDM4ZA/2011-10-24%2017.21.10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ompldr.org/vZDM4ZQ/2011-10-24%2017.21.43.jpg

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Vinze.

Mooie SV !

Uitlaat ziet er ook erg goed uit. Is het een M4 ? Hij lijkt in ieder geval erg op een M4 uitlaat. Voor de mijne zat ik te denken aan een volledige M4 uitlaat alleen zijn er geen db-killers voor dus zijn het Yoshi's geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2012 21:24 ]

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-01 11:06
@PilatuS

Dankje! Die van jou is ook gaaf trouwens, mooie kleur blauw!

De uitlaat is een Roadsitalia Special Penta. Nog niet zo'n bekend merk hier in Nederland, heb 'm direct bij de leverancier in Italië besteld. Zit een db killer in en heeft een e-keur, geeft hem een mooi zwaar geluid! :9~

• PilatuS
  • Niet online
Vinze schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:38:
@PilatuS

Dankje! Die van jou is ook gaaf trouwens, mooie kleur blauw!
De uitlaat is een Roadsitalia Special Penta. Nog niet zo'n bekend merk hier in Nederland, heb 'm direct bij de leverancier in Italië besteld. Zit een db killer in en heeft een e-keur, geeft hem een mooi zwaar geluid! :9~
Vind die van jou mooier dan mijn Yoshi's. Ben voor nieuwe uitlaten heel Ebay afgegaan en heb er lang over gedacht. Het liefst had ik een compleet M4 systeem gekocht. Van die uitlaat wat filmpjes op YouTube gezien en hij maakt wel erg veel herrie. Zonder de optie om dan db-killers te plaatsen vond ik niet zo'n goed idee. Die uitlaat van jou ik vrijwel gelijk aan die van M4.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ROFLASTC schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:57:
Motoren zijn zuipers.

[afbeelding]
Mooi he. In die kleuren wil ik mijn monster ook spuiten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vinze schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:59:
Hé wat gaaf, ik wist helemaal niet dat er ook over motoren gepraat werd op t.net! :+
Ik heb eind 2010 m'n motor rijbewijs gehaald (A onbeperkt) en begin vorig jaar m'n eerste motor gekocht. Een Suzuki SV650 uit 2004 met zo'n 34dkm op de teller. Hij bevalt me nog steeds uitstekend en vind motorrijden echt een fantastische hobby! 6 juli ga ik naar Assen voor een circuit rijvaardigheid training, onwijs veel zin in en het lijkt me ook super leerzaam.

[afbeelding]
[afbeelding]
Welkom. 6 juli assen ga je van genieten. Ik ben de dag erop er ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• To_Tall
Ach ja, bij mij begint het ook weer te kriebelen, 3 jaar geleden met lessen, na paar maanden kreeg ik een vriendin en in september toen ben ik op de weg door olie onderuit gegaan met 30 Km/h. Niks aan overgehouden dan alleen meer respect te hebben voor de motor.

Verteld aan vrouwlief. Die heeft mij toen min of meer duidelijk gemaakt dat ze hellemaal niet wil dat ik ging motorrijden. Na wat geruzie enz toegegeven :+ ja ja weet het zwak :+

Nu zijn we ruim jaar uitelkaar, en het begint weer te kriebelen. Theorie en AVB heb ik al eens gehaald.. Volgens de instructeur die ik heb gesproken zou ik als ik nog gevoel voor de motor heb. 5 lesjes misschien minder nodig hebben voor examen!! Dat is wel lekker.. Dan nog paar lessen op de weg dan daar ook examen voor doen.. Als het mee zit dus nog voor aug nog mn rijbewijs :)

Al moet ik wel zeggen.. We zullen zien hoe het gaat lopen!!! Heb er zin in en wil graag ritjes maken. Mogelijk zal het ook af en toe woon werk zijn..

Volgens mij zijn er sinds 2009 geen aanpassingen meer geweest op AVB toch? Ik heb die toen met vlag en wimpel behaald..

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
Als je het nog wil gaan halen, zorg er dan wel voor dat je het voor januari hebt, vanaf dan gelden nieuwe rijbewijs regels :)

E.e.a. is wel afhankelijk van je leeftijd, als je >= 24 bent, geen probleem :p

• To_Tall
aaajeetee schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:37:
Als je het nog wil gaan halen, zorg er dan wel voor dat je het voor januari hebt, vanaf dan gelden nieuwe rijbewijs regels :)

E.e.a. is wel afhankelijk van je leeftijd, als je >= 24 bent, geen probleem :p
29 ;) zie het probleem niet :P

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-01 17:11
To_Tall schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:38:
[...]

29 ;) zie het probleem niet :P
Omdat er ook geen probleem is :p

• To_Tall
aaajeetee schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:39:
[...]

Omdat er ook geen probleem is :p
hahaha oke dan :9

Kijk er wel naar uit.. Zit een beetje rond te kijken voor een beginners fiets beginnende bij 2000 euro of zo.. op marktplaats staan aardig wat motoren.. Vraag me alleen af of die ook wel allemaal te vertrouwen zijn.. Neem me neef wel mee met het kopen als dat er van gaat komen ergens in aug.. anders wachten tot dec/jan. vaak zijn de fietsen dan iets goedkoper!!

• PilatuS
  • Niet online
Iemand meenemen die er verstand van heeft is zeker aan te raden. Anders even opzoeken waar je op moet letten. Er zijn complete lijsten met een boel punten waar je op moet letten. Aan de advertentie kan je sowieso ook al een hoop zien. Als je bij iemand bent vertelt de persoon zelf en het huis ook wel wat.

Verder zijn er genoeg motoren die zo goed als bulletproof zijn wanneer ze fatsoenlijk onderhouden zijn. Een CB600F is bijvoorbeeld een prima beginnersfiets en ook voor nette bedragen te vinden. Onderhoudshistorie is uiteraard ook fijn om door te kijken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pfff... Vanavond mijn vierde rijles gehad... Gaat eigenlijk allemaal erg goed, alle bijzondere vaardigheden gaan tot nu toe prima...

Alleen die korte slalom is echt de hel! Heb hem werkelijk nog niet één keer goed gedaan... Word er echt gek van :X

• To_Tall
MikeyMan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:05:
Pfff... Vanavond mijn vierde rijles gehad... Gaat eigenlijk allemaal erg goed, alle bijzondere vaardigheden gaan tot nu toe prima...

Alleen die korte slalom is echt de hel! Heb hem werkelijk nog niet één keer goed gedaan... Word er echt gek van :X
Goed je achter rem ingedrukt houden ongeveer 2000 toeren aanhouden en sturen met je heupen.. probeer constante snelheid aan te houden..

het is een hele nare oefening, mogelijk houd je instructeur ook de pilonen dichterbij dan op het examen waardoor op het examen ineens een stuk makkelijker is ;)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

En naar het einde kijken :) Maar dat heeft je instructeur waarschijnlijk al 8748937589324 keer gezegd.

Makerij Hofman

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

To_Tall schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:11:
[...]

Goed je achter rem ingedrukt houden ongeveer 2000 toeren aanhouden en sturen met je heupen.. probeer constante snelheid aan te houden..

het is een hele nare oefening, mogelijk houd je instructeur ook de pilonen dichterbij dan op het examen waardoor op het examen ineens een stuk makkelijker is ;)
Ja, de theorie is helder :)

Zit vooral te rommelen met de snelheid (op de snelheidsmeter kijken is gegarandeerd omlazeren).
Daarnaast, zit ik vooral met het met de heupen sturen... Met de snelle slalom en de uitwijkoefening gaat me dat echt prima af, maar met die langzame slalom krijg ik dat niet voor elkaar.

En dan ga ik teveel sturen (stuur tegen knie of teveel gas bijgeven), en dan lukt het niet meer. Aardig frustrerend ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

To_Tall schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:49:
[...]
Kijk er wel naar uit.. Zit een beetje rond te kijken voor een beginners fiets beginnende bij 2000 euro of zo.. op marktplaats staan aardig wat motoren.. Vraag me alleen af of die ook wel allemaal te vertrouwen zijn..
Tweedehands is altijd een zeker risico, maar ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Zoals gezegd zijn er her en de lijstjes te vinden met zaken waar je op moet letten. Een paar belangrijke zijn:

* check of de motor niet vooraf al warm heeft gedraaid (voel aan het onderblok, uitlaatbochten e.d.)
* rook/walm bij starten c.q. slecht starten
* staat van de koppeling checken door in z'n 4 of 5 70kmh te rijden en dan ineens volgas geven, terwijl je de kmteller en toerenteller in de gaten houdt. Die moeten dan gelijk oplopen. Als de toerenteller harder oploopt, slipt ie.

De open deuren heb ik weggelaten, zoals roest enzo. De verkoper zelf is ook een open boek. Je ziet vanzelf of iemand netjes/zuinig is op zijn spullen.

Als je een bepaald merk/type in gedachten hebt, kan het ook geen kwaad om op een merkenforum te kijken. Daar zie je vanzelf of er bepaalde kwaaltjes zijn waar je op moet letten, en of ze ernstig/duur zijn.

• To_Tall
MikeyMan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:20:
[...]

Ja, de theorie is helder :)

Zit vooral te rommelen met de snelheid (op de snelheidsmeter kijken is gegarandeerd omlazeren).
Daarnaast, zit ik vooral met het met de heupen sturen... Met de snelle slalom en de uitwijkoefening gaat me dat echt prima af, maar met die langzame slalom krijg ik dat niet voor elkaar.

En dan ga ik teveel sturen (stuur tegen knie of teveel gas bijgeven), en dan lukt het niet meer. Aardig frustrerend ;)
hahaha.. theorie jaja herkenbaar.. Maar als je de snelheid blind kan vasthouden en goed luistert naar je motor en weet hoe de motor klinkt bij 2000 toeren, hoef je alleen nog maar naar voren te kijken en te sturen.. Echt ik viel bij de eerste keren ook om.. Daarna gevraagd of ik altijd de motor mocht hebben met een bepaald kenteken.. Geluid begon ik te herkennen. Snelheid en remkracht kan je dan ook beter voelen.. Hierna ging het bijna vanzelf..

Enige waar ik probleem mee had was de uitwijk, met 50 KM aankomen. Na 25M snel naar links en terug naar rechts door het poortje heen.. Eerste keren ging ik niet plat genoeg, later ging ik zo plat dat mn schoenen over de weg schraapte daar schrok ik van waardoor ik de beweging niet afmaakte.. na paar keer je voet over de grond te voelen en weten dat er niets gebeurde ging het ook vanzelf :)

====================================================

Ik zal zeker wel goed opletten op roest e.d. 2e hands zit een risico aan vast. rook/walm uit de uitlaat is nooit een goed teken. ook bij een auto niet ;) maar doorslippen van koppeling is idd een goed punt..

Nah het is nog niet zo ver hopelijk in augustus.. Nu beetje rond kijken en voor genieten..

[ Voor 11% gewijzigd door To_Tall op 20-03-2012 23:31 ]

• Tankiej
Vinze schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:59:

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie SV :D
Ik heb vorige week ook een SV650s aangeschaft, maar dan van het vorige model. Zit nu een Devil uitlaat onder, maar volgens mij zonder E-keur. Ik zit er aan te denken om er tzt een andere onder te hangen, mèt E-keur. Roadsitalia zijn wel interessant, goede prijs en zien er goed uit :o

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-12-2025
morning all... ik lees dit topic sinds een paar dagen, ik ben ineens besmet geraakt door collega's met het virus en denk er spontaan over om rijlessen te gaan nemen!

Heb motoren altijd al gaaf gevonden, maar nooit echt serieus naar gekeken... M'n neef heeft vroeger Ducati gereden en dat vond ik altijd schitterende motoren.

Als ik hier mee besluit door te gaan ben ik echt wel het type voor een sportmodel (Yamaha, Kawasaki, Suzuki), schitterende bakken zijn dat. Het hoeft voor mij geen pure power te zijn, een beetje vlot en goeie looks doe ik het voor ;)

"Find what you love and let it kill you"

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je in ieder geval geluk dat je ouder dan 24 bent. Volgend jaar Januari beginnen ze met een compleet nieuwe rijbewijs-categorie indeling aangaande motoren en daar wordt je niet echt vrolijk van als je tegen die tijd nog moet beginnen en/of examen moet doen :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Dat wordt idd geen pretje het nieuwe systeem voor het rijbewijs..blij dat ik gewoon kan rijden :9~ op mijn gsxr 600. d:)b

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 10:23
Morgenavond neem ik de vriendin maar eens mee achterop, eens kijken hoe dat bevalt voor ons beiden. De ZX6R staat helaas 50 km verderop anders had ik vandaag de motor al gepakt, met dit weer in de auto zitten is gewoon jammer :/

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:29
UTwizard schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:09:
Morgenavond neem ik de vriendin maar eens mee achterop, eens kijken hoe dat bevalt voor ons beiden. De ZX6R staat helaas 50 km verderop anders had ik vandaag de motor al gepakt, met dit weer in de auto zitten is gewoon jammer :/
Als ze niet actief "mee" gaat rijden achterop valt het allemaal erg mee na de eerste paar bochten, maar misschien heb je al meer ervaring.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

wimmel_1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:49:
Heb je in ieder geval geluk dat je ouder dan 24 bent. Volgend jaar Januari beginnen ze met een compleet nieuwe rijbewijs-categorie indeling aangaande motoren en daar wordt je niet echt vrolijk van als je tegen die tijd nog moet beginnen en/of examen moet doen :o
Ik heb net naar de nieuwe regels gekeken. Wat een horror is dat zeg. Alsof je geen brokken op een 11Kw fiets kunt maken. Jonge idioten laten zich niet afschrikken door een veredelde brommer maar rossen evengoed overal doorheen.

Het meest erge zijn nog wel die tussentijdse examens. Dat is toch niet te betalen? Waarom moet een motorrijbewijs zoveel duurder worden? Voor ieder examen neem je lessen en dit levert het CBR alleen maar meer geld op.

Ik zie de hoeveelheid verkeersslachtoffers niet echt afnemen hierdoor. De meeste slachtoffers op de motor vallen nog altijd te betreuren aan het begin van het motorseizoen. Maar daarvoor heb ik op televisie nog niet één spot gezien waarin motorrijders werd duidelijk gemaakt dat men bij die eerste keren van het jaar extra moet worden opgelet. Natuurlijk niet, daar valt geen geld aan te verdienen.

De jonge medemens maar bloeden voor dit zogenaamde stukje "veiligheid voor alles". :(

Krankzinnige muziek vind je hier.

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
bazs2000 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:07:
[...]

Ik heb net naar de nieuwe regels gekeken. Wat een horror is dat zeg. Alsof je geen brokken op een 11Kw fiets kunt maken. Jonge idioten laten zich niet afschrikken door een veredelde brommer maar rossen evengoed overal doorheen.

Het meest erge zijn nog wel die tussentijdse examens. Dat is toch niet te betalen? Waarom moet een motorrijbewijs zoveel duurder worden? Voor ieder examen neem je lessen en dit levert het CBR alleen maar meer geld op.

Ik zie de hoeveelheid verkeersslachtoffers niet echt afnemen hierdoor. De meeste slachtoffers op de motor vallen nog altijd te betreuren aan het begin van het motorseizoen. Maar daarvoor heb ik op televisie nog niet één spot gezien waarin motorrijders werd duidelijk gemaakt dat men bij die eerste keren van het jaar extra moet worden opgelet. Natuurlijk niet, daar valt geen geld aan te verdienen.

De jonge medemens maar bloeden voor dit zogenaamde stukje "veiligheid voor alles". :(
Met een afname in het aantal (nieuwe) motorrijders, zal ook een afname in verkeersslachtoffers te zien zijn.
Dus in die zin werkt zo'n afschrikbeleid misschien wel.

iRacing Profiel

• Tankiej
frankivo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:12:
[...]

Met een afname in het aantal (nieuwe) motorrijders, zal ook een afname in verkeersslachtoffers te zien zijn.
Dus in die zin werkt zo'n afschrikbeleid misschien wel.
Klopt, maar qua percentage zal het niet afnemen. Maar de ene keer worden weer absolute cijfers gegeven en de andere keer percentages. Het is maar net wat degene die het publiceert wil vertellen. Wil iemand zeggen dat het veiliger is geworden voor motorrijders? Laten ze percentages zien met aantal motorongelukken per motorrijder nu en paar jaar geleden. Willen ze vertellen dat motorrijden gevaarlijker is geworden? Laten ze absolute cijfers zien, meer ongelukken dan vroeger..

Maar dat is hetzelfde als met de verhoging van sommige verkeersboetes laatst, van 220 naar 350 voor onnodig toeteren. Dat zou dan de verkeersveiligheid ten goede komen? :')

[ Voor 29% gewijzigd door Tankiej op 21-03-2012 14:25 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

bazs2000 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:07:
[...]
Waarom moet een motorrijbewijs zoveel duurder worden?
Voor € 400,- motorrijbewijs halen :o

Werkelijk onmogelijk wat er in dat topic stond.

20*350ZO45°

• Tankiej
Richard schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:23:
[...]

Voor € 400,- motorrijbewijs halen :o

Werkelijk onmogelijk wat er in dat topic stond.
Gebeurd vaker bij Groupon hoor:
http://www.groupon.nl/dea...CID=NL_CRM_1_0_0_75&a=388
http://www.groupon.nl/dea...CID=NL_CRM_1_0_0_27&a=388

(even naar beneden scrollen op die sites, zie je de aanbieding)

Zo kan ik er nog wel 2 van verschillende rijscholen laten zien..

[ Voor 25% gewijzigd door Tankiej op 21-03-2012 14:28 ]

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
@Richard: Ik heb 'm toch echt gekocht en krijg (als het goed is, hehe) binnenkort de daadwerkelijke coupon per mail! Heb nu alleen nog een bevestiging gekregen dat ik hem heb gekocht.

https://freight.associates

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Maar hoe kan dit dan?

Alleen mijn examens waren E210 voor AVB & E210 voor AVD, uiteraard ben je wel een aantal uren zoet met er naartoe rijden en terug rijden.

20*350ZO45°

• Beerkeeper
Richard schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:30:
Maar hoe kan dit dan?

Alleen mijn examens waren E210 voor AVB & E210 voor AVD, uiteraard ben je wel een aantal uren zoet met er naartoe rijden en terug rijden.
Een heeeel laag uurloontje gok ik :P Meer om naamsbekendheid te creëren :)

• Daffie
Ik denk eerlijk gezegd dat ze het doen om op de eerste plaats natuurlijk naamsbekendheid te kweken, en dan vooral nét voordat het motorseizoen begint en de grote horde aan motorrijbewijzen begint.

Maar ik denk ook omdat er menig man is die aan 12 lessen niet genoeg heeft.

• Tankiej
Richard schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:30:
Maar hoe kan dit dan?

210 voor AVB? Dat is wel erg duur, alle rijscholen hier in de buurt vragen tussen de 80 en 140 voor AVB :X

Maar eh, een AVB examen kost de rijschool 46,70 bij het CBR, AVD kost 109,35. Daar komen dan nog kosten van de motor/rijschool bovenop. bron

Daarnaast is het 12 uren les die je erbij hebt. Veel rijscholen geven (volgens mij) lessen van 1,5 of 2 uur, dat zijn dan dus 6 of 8 lessen. Ik durf wel te zeggen dat 90% niet klaar is voor de examens in 6 tot 8 lessen (3-4 voor AVB + 3-4 voor AVD). Dus mensen moeten extra lessen nemen, daar maken ze weer winst op. En daarnaast inderdaad naamsbekendheid: 'Ik heb heel goedkoop les gehad bij die rijschool en de lessen waren ook heel goed!' etc :)

• Daffie
Bovenstaande geldt waarschijnlijk ook voor mij.

Ik ben in principe totaal onervaren met motors en schakelbrommers. Ik heb wel een hele tijd scooter gereden maar dat is ook niet echt te vergelijken. Ik weet dus ook echt niet of ik aan 12 lessen genoeg heb, maar ik heb het geluk dat mijn schoonvader zelf een fanatieke motorrijder is en hij heeft al aangeboden om, wanneer het nodig is, samen naar een grote lege parkeerplaats te gaan om daar wat op zijn motor te oefenen.

Al is het maar de 'feeling', het leren schakelen en balans houden, etc. Dat scheelt je al gauw 2-3 lessen. En bij 12 lessen is dat 25% van het pakket.

En al heb ik iets meer lessen nodig... De lessen daar zijn 40 euro per 60 minuten, of 75 euro per 120 minuten. Als ik er nog 3 of 4 extra nodig heb dan kost het me 120-160 euro meer, maar da's nog altijd goedkoper dan het standaardpakket á 850 euro.

• bazs2000

bazs2000

Hoe aardig het van jouw schoonvader ook is bedoeld, doe het niet en stap niet op zijn motor.
Niet omdat het niet mag maar meer omdat het makkelijker is om slecht gedrag aan te leren dan wanneer je het wilt afleren.

Daar kun je een hoop ellende van krijgen wanneer je aan het lessen bent.

Verwijderd

Nou, over schakelen hoef je je echt geen zorgen te maken.
Dat heb je echt binnen 3 seconden onder de knie.

het "moeilijkste" is zelf vertrouwen opbouwen en gewoon gaan rijden...
de ene doet dat iets sneller als de ander.
Maar een motorrijbewijs heb je echt wel binnen 10 lessen van een uur...
(heb ik ook gedaan, waarvan de laatste 3 gewoon waren om in het ritme tot het examen te blijven)

• Tankiej
bazs2000 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:50:
Hoe aardig het van jouw schoonvader ook is bedoeld, doe het niet en stap niet op zijn motor.
Niet omdat het niet mag maar meer omdat het makkelijker is om slecht gedrag aan te leren dan wanneer je het wilt afleren.

Eens!

Als je totaal nog geen ervaring hebt, kan je soms nog wel sneller examen doen dan mensen die jaren op (schakel)brommers rijden! Als je al ervaring hebt kan je (jezelf) dingen verkeerd hebben aangeleerd en het is verdomde moeilijk om dat dan weer af te leren.. Als je vanaf 0 begint, leer het (als het goed is) in 1 keer goed! :)

• Daffie
bazs2000 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:50:

Dank voor de hint, maar werkt het ook niet als ik zegmaar eenmaal weet wat de bedoeling is en hoe?
Dus, de instructeur zegt, "Nou jongens, zo schakel je, zo moet je langzaam optrekken, let op dat en dat, doe vooral niet dit, enz enz. Ga nu maar oefenen!" (even een versimpeld dialoogje hé ;) ) --> En dat ik dat oefenen op de motor van mijn schoonvader kan voortzetten. Met de kennis en waarschuwingen die nodig zijn, welteverstaan.

Edit: reactie is ook @Tankiej

[ Voor 4% gewijzigd door Daffie op 21-03-2012 14:57 ]

• bazs2000

bazs2000

Dat kan wel maar het zijn meer handelingen dan schakelen alleen. Bovendien heeft jouw schoonvader vast geen motor die je meestal bij een rijschool ziet. ;)

• Daffie
Denk het niet, hij had een, eh wat was het ook alweer.
Ohja een Yamaha Fazer o.i.d. Fazer 600, kan dat?

• Tankiej
Daffie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:04:
Denk het niet, hij had een, eh wat was het ook alweer.
Ohja een Yamaha Fazer o.i.d. Fazer 600, kan dat?
Dat kan, die heb ik wel als lesmotor gezien :)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
1 keer om laten vallen en je bent al minstens 10x zo duur uit als die 2 lessen die het hooguit scheelt. ;)
Nog afgezien van dat je misschien verkeerde dingen aanleert. Ik zou het zeker niet aanraden voor die paar euro 'winst' die je dan maakt.

Verwijderd

en er is niets makkelijker als schakelen op een motor.

de koppeling bedien je met je hand (dus lekker veel controle)
de versnelling bedien je met je voet (toch geen gevoel voor nodig)
en de bak is sequentieel, dus "verkeerde" versnelling (zoals van 2 naar 5 of zoals met een H bak kan) kan niet gebeuren...

en zo´n instructeur heeft het je echt in 3 tellen aangeleerd

• Daffie
Maar, hoe weet je dan of je van 1 naar 2 gaat, of van 1 naar neutraal? Of andersom van 2 naar 1 i.p.v. van 2 naar neutraal? Schiet je daar niet supergemakkelijk overheen?

Zie het al gebeuren dat ik dalijk tijdens lessen voor een stoplicht sta in z'n 1, koppeling in, en het duurt lang dus dat ik hem in z'n vrij wil zetten, staat in in zijn 2, koppeling los, yiha.

• bazs2000

bazs2000

Daffie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:06:
Maar, hoe weet je dan of je van 1 naar 2 gaat, of van 1 naar neutraal? Of andersom van 2 naar 1 i.p.v. van 2 naar neutraal? Schiet je daar niet supergemakkelijk overheen?
Gewoon ouderwetsch tellen. :P

Als je bij een verkeerslicht staat en je twijfelt dan trap je nog eens omlaag (sta je zeker in z'n 1). En anders gaat de ervaring er wel voor zorgen dat het niet meer fout gaat. Ik heb nu een paar jaar mijn rijbewijs en zit vrijwel iedere dag op de motor maar ook nu nog zit ik af en toe in een verkeerde versnelling. Ook bij het stoplicht rij ik weleens in z'n 2 weg. :)

Geen probleem.

• Daffie
Oke, dus het schakelen tussen 2 <> neutraal en neutraal <>1 gaat net zo stroef/makkelijk/simpel/handig/moeilijk/vanzelf/... als tussen bijv. 2 <> 3? Of voel je wel enigszins dat het anders is? Ofzo..?

• Phydomir
  • Laatst online: 17:58

Phydomir

Dennis

Schakelen gaat in principe bij iedere versnelling hetzelfde. Maar toch zul je merken dat 2->6 iets soepeler gaat dan van 1->2 ivm de neutraal die er tussen zit. Voor het stoplicht zul je hem niet in de neutraal zetten als je lest, mijn instructeur heeft mij in ieder geval geleerd om dit niet te doen om eventueel gepruts met versnellingen als het groen wordt te voorkomen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• _Apache_

_Apache_

For life.

het maakt ook niet heel erg uit - als je nog rolt - in welke versnelling. Ik tel niet bewust, maar schakel terug als de koppeling hem niet lekker pakt. Als je bij het afremmen mee terugschakelt, zal je nergens in de verkeerde versnelling staan.

• Daffie
Level up!
Your self-confidence is increased by 1.
Your general knowledge about motorcycles is increased by 1.
...

:)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Daffie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:06:

Zie het al gebeuren dat ik dalijk tijdens lessen voor een stoplicht sta in z'n 1, koppeling in, en het duurt lang dus dat ik hem in z'n vrij wil zetten, staat in in zijn 2, koppeling los, yiha.
Ik spreek nu enkel uit ervaring met mijn motor (vfr750);
Op gegeven moment weet je wel ongeveer in welke versnelling je zit, en anders kan je nog ijverig gaan tellen. In de stad onthou ik meestal waar ik in zit zodat ik niet telkens naar de 1 trap als het niet nodig is. Verder let ik er niet op en zit ik vrijwel altijd in de goede versnelling.
Van de 1 naar de 2 en andersom merk/hoor ik direct. Die overschakeling klinkt veel harder dan bij de andere versnellingen.
Voor de neutraal zit een lampje op het dashboard.
bazs2000 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:11:
Als je bij een verkeerslicht staat en je twijfelt dan trap je nog eens omlaag (sta je zeker in z'n 1).
Dat doen mijn motor niet, soms kom ik bij een stoplicht aanrijden in de 5 of 6. Als ik dan terugschakel moet ik tussentijds de koppeling nog op laten komen.
Doe ik dit niet dan kan ik zomaar in de 3 uitkomen omdat de motor niet verder terug wil schakelen. Even de koppeling aan laten grijpen zorgt dat ik alsnog verder kan naar de 1.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Daffie
Voor de neutraal zit een lampje op het dashboard
Ideaal.

Kom maar op met die lessen!

• Phydomir
  • Laatst online: 17:58

Phydomir

Dennis

Daffie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:24:
[...]

Ideaal.

Kom maar op met die lessen!
Bij mijn rijschool werkt dat lampje alleen lang niet op iedere motor (meestal cb500's). Maar als je de koppeling een beetje onder controle hebt kun je deze gewoon langzaam op laten komen en voel je direct of hij in de 1 of N staat. Schakelen op een motor is echt een eitje als je als je B hebt. Dat heb je zo onder de knie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Daffie
Nou dat is in ieder geval goed om te weten.

Zijn er nou ook dingen waarvan je zegt dat ze gewoon enorm klote zijn op een motor? En dan dus vooral om te leren? (Tijdens de autorijlessen vond ik achteruit fileparkeren verschrikkelijk lastig omdat ik naast het op tijd insturen ook 57 verschillende kanten op moest blijven kijken of er niet een peuter met een driewieler langskwam, maar toen ik m'n rijbewijs eenmaal had ging het ineens vanzelf, als je begrijpt wat ik bedoel)

Ik las een paar pagina's eerder al iets over langzame slalom of zo? Sturen met je heupen, achterrem ingedrukt houden, 2k toeren..

• Bergie
  • Laatst online: 23-01 16:01

Bergie

Lekker belangrijk...

Schakelen is idd een makkie; dat heb je na een paar minuten onder de knie. En dan zal het nog wel een keertje fout gaan bij het opschakelen naar de 2e versnelling en je in de neutraal beland en vervolgens flink staat te gassen en maar niet harder gaat :+ Maar dat gebeurt op mijn eigen motor ook nog wel eens als ik het pookje niet hard genoeg omhoog trap.

Tijdens de AVB oefening kom je toch niet verder dan de 3e versnelling dus hoe moeilijk kan het zijn? :)

Yamaha MT-09

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Het gaat ook vanzelf tot de dag dat er een peuter op een driewieler aan je rechterkant in je dode hoek vermalen is bij het afslaan ;)

Er is niet standaard iets klote op een motor. Het zal per persoon verschillen en zelfs per keer voor dezelfde persoon kunnen verschillen. Op een gegeven moment voel je gewoon dat het wil :+

• Daffie
Rukapul schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:37:
Het gaat ook vanzelf tot de dag dat er een peuter op een driewieler aan je rechterkant in je dode hoek vermalen is bij het afslaan ;)

Er is niet standaard iets klote op een motor. Het zal per persoon verschillen en zelfs per keer voor dezelfde persoon kunnen verschillen. Op een gegeven moment voel je gewoon dat het wil :+
*Duimt dat dat 'gegeven' moment voor het einde van de 12e les is* :P

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
12 lessen voor voertuigbeheersing? -> dat lukt vast

• Daffie
Nee, ik ga gebruik maken van de aanbieding waar ik eerder vandaag een topicje over had geopend (is inmiddels op slot)
Voor € 400,- motorrijbewijs halen

Dus 12 lessen voor , en Eigen verklaring, en AVB+AVD

[ Voor 7% gewijzigd door Daffie op 21-03-2012 16:43 ]

Pagina: 1 ... 331 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.