Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 332 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.786 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:58

Phydomir

Dennis

Daffie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:35:
Zijn er nou ook dingen waarvan je zegt dat ze gewoon enorm klote zijn op een motor?
Ik zit zelf pas op 7 les uren en de langzame oefeningen zijn het moeilijkst vind ik. 8je draaien met name. Het is de bedoeling om inderdaad ongeveer 2K toeren te houden en je snelheid te regelen met de achterrem. Het eerste stuk linksom gaat prima maar bij het van richting veranderen is het lastig om die toeren gelijk te houden waardoor het horten en stoten wordt. Nu mag je je koppeling wel gebruiken op het AVB maar het gaat zo veel soepeler als je die 2K toeren + achterrem techniek goed beheerst.
Langzame slalom is ook moeilijk. Mij wordt die trouwens geleerd met slippende koppeling en niet met 2K+rem.

Rem proeven vind ik het makkelijkst. Snelle slalom en vertraging oefening gaan wel goed. Halve draai linksom gaat perfect, rechtsom iets minder soepel. Langzaam rijden, achteruit inparkeren en wegrijden uit een parkeervak zijn een eitje.

Op YouTube: Kanaal van gijsvanwijk1 staan trouwens alle proeven met een zeer duidelijke uitleg erbij.

[ Voor 7% gewijzigd door Phydomir op 21-03-2012 16:54 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 10:23
Zijn er nou ook dingen waarvan je zegt dat ze gewoon enorm klote zijn op een motor?
Zoals al gezegd verschilt dit per persoon, ik had zelf wat moeite met de langzame slalom en de denkbeeldige 8. Toen ik het gevoel eenmaal had en wist hoe ik moest kijken (niet naar de grond kijken!) gingen ook die oefeningen goed. Bij mijn AVB heb ik de denkbeeldige 8 niet voldoende gedaan omdat ik volgens de examinator niet snel / schuin genoeg ging, al bleef ik wel netjes binnen de lijnen. Ach ja, ik heb m'n AVB verder wel gewoon in 1 keer gehaald dus ik kon er niet zo mee zitten :P

Schakelen is een kwestie van een paar keer doen en dan weet je niet meer beter. Wat denk ik de grootste drempel zal zijn is je automatische reflex, als je voelt dat je te hard een bocht in gaat en je hebt het gevoel dat je hem niet gaat halen, dan ben je geneigd het gas dicht te draaien waardoor je de motor juist weer rechtop trekt en vervolgens haal je de bocht niet.

Waar ik nu het meeste moeite mee heb op de motor is me aan de snelheid houden ;)

Verwijderd

Die is wel handig met zijn MX,

overigens @3m30
handig truukje als je in een garage krap moet draaien.
geloof niet dat ze dat ooit hebben vermeld bij m´n rijlessen

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 17:53 ]

Verwijderd

UTwizard schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:08:
[...]
Waar ik nu het meeste moeite mee heb op de motor is me aan de snelheid houden ;)
En dat is ook meteen het lastigste aan motorrijden! _/-\o_

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Phydomir schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:54:
Langzame slalom is ook moeilijk. Mij wordt die trouwens geleerd met slippende koppeling en niet met 2K+rem.
Die is mij geleerd met ~3-3,5krpm met achterrem erbij en dan de snelheid regelen met het slippen van de koppeling.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:46:
[...]

En dat is ook meteen het lastigste aan motorrijden! _/-\o_
Exact, niets is irritanter dan in de verte een flitspaal zien..

Zo voelt elke flitspaal..

Ok, gas los, de flitspaal komt dichterbij en dichterbij.. Ok, beetje bijremmen dan, remmen, terugschakelen, remmen, remmen, nog een keer terugschakelen., harder remmen, REMMEN!! en dan maar nèt onder de snelheidslimiet duiken..
:+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

_Apache_ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:07:
[...]

Exact, niets is irritanter dan in de verte een flitspaal zien..

Zo voelt elke flitspaal..

Ok, gas los, de flitspaal komt dichterbij en dichterbij.. Ok, beetje bijremmen dan, remmen, terugschakelen, remmen, remmen, nog een keer terugschakelen., harder remmen, REMMEN!! en dan maar nèt onder de snelheidslimiet duiken..
:+
Flitspaal zien, uitwijken via links of rechts bepalen en als een sjoelsteen via de weg band onder het oog door schuiven en verder rijden. Zijn er, buiten die digi palen, nog flitspalen zonder lussen op het wegdek?

And it goes BRAAAAAPP!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Of automobilisten die het op je gemunt hebben.

Ik heb geleerd te rijden alsof iedereen om je heen een debiel is. Meestal klopt dat ook nog...

Wise enough to play the fool

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 09:28
teacher schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:29:
Of automobilisten die het op je gemunt hebben.

Ik heb geleerd te rijden alsof iedereen om je heen een debiel is. Meestal klopt dat ook nog...
Dat heeft m'n instructeur ook meerdere malen gezegd. Rij alsof mensen je niet zien en alsof ze achterlijk zijn. Klopt vaak wel redelijk :+

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha die opmerking kan ik mij ook al heugen ja. En dat klopt triest genoeg heel erg ja. :X

En pas als je op de motor ziet zie je dat mensen de gekste toeren of manieren hebben om te rijden...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:10

steveman

Comfortabel ten onder

Phydomir schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:54:
[...]

Ik zit zelf pas op 7 les uren en de langzame oefeningen zijn het moeilijkst vind ik. 8je draaien met name. Het is de bedoeling om inderdaad ongeveer 2K toeren te houden en je snelheid te regelen met de achterrem. Het eerste stuk linksom gaat prima maar bij het van richting veranderen is het lastig om die toeren gelijk te houden waardoor het horten en stoten wordt. Nu mag je je koppeling wel gebruiken op het AVB maar het gaat zo veel soepeler als je die 2K toeren + achterrem techniek goed beheerst.

Rem proeven vind ik het makkelijkst. Snelle slalom en vertraging oefening gaan wel goed. Halve draai linksom gaat perfect, rechtsom iets minder soepel. Langzaam rijden, achteruit inparkeren en wegrijden uit een parkeervak zijn een eitje.

Op YouTube: Kanaal van gijsvanwijk1 staan trouwens alle proeven met een zeer duidelijke uitleg erbij.
De truc is om met slechts 1 bediening te variëren.

Bv: Iemand die schokkend wegrijdt in een auto heeft doorgaans niet door wat ie nou met de koppeling doet, en wat met het gas.

De halve draai en het achtje deed ik zonder te koppelen (Afgeragte CB500), het gas net iets boven stationair te draaien (en daar te houden dmv wijsvinger óp de voorrem) en met de achterrem de snelheid te regelen.

Voor de langzame slalom zat ik best vaak te klooien met alles door elkaar :o Maar 't werkte wel !

Als ik het nu weer zou doen, zou ik proberen de koppeling licht slippend in dezelfde stand te houden, en voor de rest zoals bij de halve draai.

Vond het echt leuk die AVB-oefeningen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kennis van me heeft een rijschool (alle categoriën) en daar heb ik die oefeningen ook wel eens gedaan op een lesfiets. Als je een beetje gevoel hebt voor de fiets en je evenwicht dan is 't allemaal goed te doen mits je je zelf maar realiseerd dat je moet blijven kijken naar de richting welke je uit wil gaan. Met een "achtje" kijk je dus eigenlijk zoveel mogelijk naar het midden van de "8" (vraag anders eens of de instructuer daar wil gaan staan en probeer 'm maar omver te rijden), met de korte slalom kijk je zover mogelijk voorbij de laatste kegel.

Achtje gaat 't makkelijkst met trekkende motor en slepende achterrem, langzame slalom met slippende koppeling en een iets verhoogd toerental.
Wat voor het achtje geld geldt ook voor de langzame bochten links en rechts om, maar dat is wel logisch.

Die oefeningen waren overigens in de tijd dat ik m'n rijbewijs kreeg ('90) bij defensie allemaal niet aan de orde. Rondje over het kazerneterein én de fiets, een Moto-Guzzi V50, heel terug brengen was voldoende _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 21-03-2012 20:27 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Toch een uitdaging met een Italiaan :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
wimmel_1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:24:
Kennis van me heeft een rijschool (alle categoriën) en daar heb ik die oefeningen ook wel eens gedaan op een lesfiets. Als je een beetje gevoel hebt voor de fiets en je evenwicht dan is 't allemaal goed te doen mits je je maar realiseerd dat je moet blijven kijken naar de richting welke je uit wil gaan. Met een "achtje" kijk je dus eigenlijk zoveel mogelijk naar het midden van de "8" (vraag anders eens of de instructuer daar wil gaan staan en probeer 'm maar omver te rijden),
Eens, maar
met de korte slalom kijk je zover mogelijk voorbij de laatste kegel.
Bij een slalom (motor, skien, ...) is het over het algemeen het handigst om naar de kegel volgend op de eerstvolgende kegel te kijken. Dat zorgt ervoor dat je op tijd draait en het meest efficient aansnijdt :) Kijk je naar de eerstvolgende dan draai je te laat. Kijk je ver vooruit dan heb je een stapel platte kegels (zijn nog duur ook volgens m'n instructeur) :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rukapul schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:29:
[...]

Eens, maar

[...]

Bij een slalom (motor, skien, ...) is het over het algemeen het handigst om naar de kegel volgend op de eerstvolgende kegel te kijken. Dat zorgt ervoor dat je op tijd draait en het meest efficient aansnijdt :) Kijk je naar de eerstvolgende dan draai je te laat. Kijk je ver vooruit dan heb je een stapel platte kegels (zijn nog duur ook volgens m'n instructeur) :+
Je maakt een leuke vergelijking tussen skiën en motorrijden... Heb vorige week wat ski-lessen gehad, en daar werd ik inderdaad ook gewezen op het kijken in de richting die je op wilt... Best grappig, heb het idee dat ik er met mijn rijles wel iets aan had... ;)

• Tankiej
wimmel_1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:24:
Kennis van me heeft een rijschool (alle categoriën) en daar heb ik die oefeningen ook wel eens gedaan op een lesfiets. Als je een beetje gevoel hebt voor de fiets en je evenwicht dan is 't allemaal goed te doen mits je je zelf maar realiseerd dat je moet blijven kijken naar de richting welke je uit wil gaan. Met een "achtje" kijk je dus eigenlijk zoveel mogelijk naar het midden van de "8" (vraag anders eens of de instructuer daar wil gaan staan en probeer 'm maar omver te rijden), met de korte slalom kijk je zover mogelijk voorbij de laatste kegel.

Achtje gaat 't makkelijkst met trekkende motor en slepende achterrem, langzame slalom met slippende koppeling en een iets verhoogd toerental.
Wat voor het achtje geld geldt ook voor de langzame bochten links en rechts om, maar dat is wel logisch.

Die oefeningen waren overigens in de tijd dat ik m'n rijbewijs kreeg ('90) bij defensie allemaal niet aan de orde. Rondje over het kazerneterein én de fiets, een Moto-Guzzi V50, heel terug brengen was voldoende _O-
Mijn instructeur ging altijd in het verlengde van het midden staan. Buiten de pionnen maar als ik hem aankeek na het draaien, reed ik recht door het midden :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

steveman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:29:
Toch een uitdaging met een Italiaan :+
Voor defensie begrippen was 't al snel héél ;) Als alle verf (lak is écht iets anders) er maar op bleef zitten dan was 't goed _O-
Rukapul schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:29:
[...]

Eens, maar

[...]

Ik ski ook regelmatig en dan kijk ik óók verder vooruit tijdens een slalom ... poortje of 4 á 5, de rest neem je onbewust tóch op :Y Maar dat gaat dan ook niet langzaam.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-01 16:32
Zijn er nou ook dingen waarvan je zegt dat ze gewoon enorm klote zijn op een motor? En dan dus vooral om te leren?
Een mooie wheelie op het balanspunt houden. :+

Ik blijf de langzame handelingen rot vinden. Tevens rem ik meestal net een meter te laat waardoor de bocht naar mijn idee niet vloeiend genoeg gaat (dit is iets wat ik tijdens het lessen al last van had).

Zo heeft iedereen denk ik wel iets wat beter zou kunnen tijdens het rijden.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Argh. Dacht dat de motor na vorige week beter zou zijn. Hij voelde in elk geval beter en was maar 2 a 3 keer uitgevallen nadat ik van de snelweg afkwam. Heb 'm afgelopen week ook flink doorgetrokken in de toeren zoals aangeraden. Mrs. Rukapul had zojuist echter een motorrit from hell van Eindhoven - Utrecht, want er viel niet mee te rijden in de file en stad met uitvallen en geen vermogen :X Uitgerekend nu is het natuurlijk stervens druk bij de motorgarage.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 22-03-2012 09:58 ]

• Tankiej
Rukapul schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:56:
Argh. Dacht dat de motor na vorige week beter zou zijn. Hij voelde in elk geval beter en was maar 2 a 3 keer uitgevallen nadat ik van de snelweg afkwam. Heb 'm afgelopen week ook flink doorgetrokken in de toeren zoals aangeraden. Mrs. Rukapul had zojuist echter een motorrit from hell van Eindhoven - Utrecht, want er viel niet mee te rijden in de file en stad met uitvallen en geen vermogen :X Uitgerekend nu is het natuurlijk stervens druk bij de motorgarage.
Dat is niet zo raar met het weer komend weekend..

Maar hopen dat je er snel terecht kan en het makkelijk/goedkoop gefixt kan worden :o

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:53

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wat me laatst op is gevallen (nu ik mijn motorrijbewijs heb, en het vanwege het mooie veel meer motorrijders te zien zijn), dat ik veel meer "begrip" heb voor motorrijders als ik in de auto zit.
Zo vind ik het lot van de motorrijder belangrijker als die van mezelf. Kleven bijvoorbeeld doe ik absoluut niet bij een motorrijder, want als er iets mis gaat, rij je er overheen.

Verder kijk ik nu in de file veel meer in de buitenspiegels, motorrijder in het vizier, is het "gaatje wat groter maken". Vanochtend werd ik met een vriendelijk opstekende hand er zelfs nog voor bedankt (toevallig iemand van hier hihi) _/-\o_

20*350ZO45°

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Richard schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:26:
Wat me laatst op is gevallen (nu ik mijn motorrijbewijs heb, en het vanwege het mooie veel meer motorrijders te zien zijn), dat ik veel meer "begrip" heb voor motorrijders als ik in de auto zit.
Zo vind ik het lot van de motorrijder belangrijker als die van mezelf. Kleven bijvoorbeeld doe ik absoluut niet bij een motorrijder, want als er iets mis gaat, rij je er overheen.

Verder kijk ik nu in de file veel meer in de buitenspiegels, motorrijder in het vizier, is het "gaatje wat groter maken". Vanochtend werd ik met een vriendelijk opstekende hand er zelfs nog voor bedankt (toevallig iemand van hier hihi) _/-\o_
Als je wel kleeft bij auto's, ben je alsnog een aap...

iRacing Profiel

• Tankiej
frankivo schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:50:
[...]

Als je wel kleeft bij auto's, ben je alsnog een aap...
Dat. En Richard, jij maakt alleen ruimte in een file als er een motorrijder aankomt? Waarom niet sowieso ruimte maken, dan hoef je dat niet te doen als er dan plots een motorrijder aankomt :o

Daarnaast, sinds ik motorrijd hou ik er rekening mee dat ik (extra) ruimte overlaat voor een motorrijder. Bijvoorbeeld in de file, in de rij voor het stoplicht of iets dergelijks. Dat doe ik nu gewoon overal, ook als er geen motorrijder in de buurt is op dat moment :Y

Verwijderd

Richard schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:26:

zo zouden er nog velen moeten volgen... ipv alles dicht te zetten en iedereen te hinderen...
zo zijn er ook wel motorrijders die hun "deontologie" ook wel eens mogen bijschaven... vanochtend E314, ik rijd tegen 120 tussen 2 auto's door (ja oké, eigenlijk zou ik het ook niet mogen doen hebben.) ik zie een motorrijder in mijn spiegel nogal hard aankomen, dus ik zorg dat ik hem wat plaats geef, kerel komt me voorbij gevlogen !!!! ik schat dat hij tussen de auto's aan het slalommen was tegen 140 à 150...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 20:05

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:06:
[...]

zo zouden er nog velen moeten volgen... ipv alles dicht te zetten en iedereen te hinderen...
zo zijn er ook wel motorrijders die hun "deontologie" ook wel eens mogen bijschaven... vanochtend E314, ik rijd tegen 120 tussen 2 auto's door (ja oké, eigenlijk zou ik het ook niet mogen doen hebben.) ik zie een motorrijder in mijn spiegel nogal hard aankomen, dus ik zorg dat ik hem wat plaats geef, kerel komt me voorbij gevlogen !!!! ik schat dat hij tussen de auto's aan het slalommen was tegen 140 à 150...
Jij rijdt ook elke dag de E314 ?

Van waar tot waar en welke motor ? :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

DinX schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:08:
[...]

Jij rijdt ook elke dag de E314 ?

Van waar tot waar en welke motor ? :)
oprit Aarschot, tot Brussel... kawa ER-6n ...nummerplaat 666 ;-)
meestal rond een uur of 6 ...

vanwaar kom jij dan ergens?

• DinX

DinX

Motormuis

Zolder -> Leuven

Meestal tussen 8 en 9, Als ik om 8 uur moet beginnen tussen 7 en 8 :)
Vandaag uitzonderlijk tussen 6 en kwart voor 7 :)

Verwijderd

DinX schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:11:
Zolder -> Leuven

Meestal tussen 8 en 9, Als ik om 8 uur moet beginnen tussen 7 en 8 :)
Vandaag uitzonderlijk tussen 6 en kwart voor 7 :)
meestal om 7 beginnen in Bxl... soms ook al eens om 19h00 :)

• DinX

DinX

Motormuis

Dan hebben we elkaar gemist vandaag :p

* DinX rijdt meestal tussen 15:45 en 16:15 weer de snelweg op naar huis :)

Zal in het vervolg eens op een 666 letten :+

[ Voor 16% gewijzigd door DinX op 22-03-2012 11:14 ]

Verwijderd

DinX schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:13:
Dan hebben we elkaar gemist vandaag :p

* DinX rijdt meestal tussen 15:45 en 16:15 weer de snelweg op naar huis :)

Zal in het vervolg eens op een 666 letten :+
hah !! dan zit ik nog op het werk... tot 19h... af en toe eens 17h30 ...

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:46

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ligt het aan mij of ligt MF er wel heel vaak uit laatste tijd?

PSN & XBL: Denkoyugo

• Tankiej
Denko schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:52:
Lag er laatst even een paar uurtjes uit, maar verder dit jaar nog geen last van gehad. Dus dan ligt het vast aan jou :+

Verwijderd

Tankiej schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Dat. En Richard, jij maakt alleen ruimte in een file als er een motorrijder aankomt? Waarom niet sowieso ruimte maken, dan hoef je dat niet te doen als er dan plots een motorrijder aankomt :o

Daarnaast, sinds ik motorrijd hou ik er rekening mee dat ik (extra) ruimte overlaat voor een motorrijder. Bijvoorbeeld in de file, in de rij voor het stoplicht of iets dergelijks. Dat doe ik nu gewoon overal, ook als er geen motorrijder in de buurt is op dat moment :Y
Ik als motorrijder ben die koekblikkers ook altijd dankbaar als er ruimte word gelaten.
Altijd even duim omhoog of voetje uitsteken als dank (en dan maar hopen dat de koekblikker in kwestie snapt dat dit "dankjewel" betekend in motorrijder lichaam taal)

• DinX

DinX

Motormuis

Tankiej schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:01:
[...]

Snap ik ook nooit. Gaan ze aan de kant als je komt aanrijden, ben er er voorbij gaan ze weer naar de middenlijn toe. Blijf gewoon links/rechts rijden :p

Verwijderd

DinX schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:52:
[...]

Snap ik ook nooit. Gaan ze aan de kant als je komt aanrijden, ben er er voorbij gaan ze weer naar de middenlijn toe. Blijf gewoon links/rechts rijden :p
linkerrijvak = rechts rijde, rechterrijvak linksrijde ? :+

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:04:
[...]

linkerrijvak = rechts rijde, rechterrijvak linksrijde ? :+
Ja, dat doen ze weer als je voorbij bent :+

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 10:23
Denko schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:52:
http://motor-forum.nl geeft een foutmelding. http://www.motor-forum.nl niet :)

• Tankiej
Bij moderne webbrowsers niet hoor :+

• dion_b
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:39:
[...]

Ik als motorrijder ben die koekblikkers ook altijd dankbaar als er ruimte word gelaten.
Altijd even duim omhoog of voetje uitsteken als dank (en dan maar hopen dat de koekblikker in kwestie snapt dat dit "dankjewel" betekend in motorrijder lichaam taal)
Ben het ook pas gaan begrijpen nadat ik zelf m'n A gehaald had :z

Maar goed, ik vermoed sterk dat veel van de vriendelijkste koekblikkers zelf ook een tweewieler hebben (gehad) ;)

Oslik blyat! Oslik!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:55
Inderdaad.. het bedanken, probeer het zelf ook te doen, al vraag ik me inderdaad af of de meeste het snappen. :D

Al blijft groeten naar rechts lastig.. ;)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
Als je het voet-groeten niet snapt ben je niet helemaal fris in je hoofd hoor. Je maakt ruimte.. motorrijder komt langs, en steekt z'n voet uit. Wat zou het betekenen? "Een halfje wit en een pond koekjes?" Nee.. Kans is klein. Hmmmm... "Molshoop die platgestampt moet worden?"... die was mij ook wel opgevallen. Hmm.. "Zou het bedankt zijn ?". Best logisch aangezien de motorrijder het 3 auto's later weer doet.

UNOX: The worst operating system

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Nou, gebaren kunnen nog best verwarrend zijn hoor!

Zo heb ik eens slaande ruzie gehad met een barman nadat ik vier bier bestelde.

Wie deze grap snapt is een nerd Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/nerd.gif Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/clown.gif

[ Voor 33% gewijzigd door steveman op 22-03-2012 19:43 ]

• Tankiej
steveman schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:40:
Nou, gebaren kunnen nog best verwarrend zijn hoor!

Zo heb ik eens slaande ruzie gehad met een barman nadat ik vier bier bestelde.

Wie deze grap snapt is een nerd [afbeelding] [afbeelding]
Ik geloof dat ik mezelf dan een nerd moet/mag noemen :D

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:09

Exigence

dnkroz

Ik kwartje had een paar seconden nodig, maar ook ik mag mij dan tot de nerds rekenen :P

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Korvaag schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:15:
Als je het voet-groeten niet snapt ben je niet helemaal fris in je hoofd hoor. Je maakt ruimte.. motorrijder komt langs, en steekt z'n voet uit. Wat zou het betekenen? "Een halfje wit en een pond koekjes?" Nee.. Kans is klein. Hmmmm... "Molshoop die platgestampt moet worden?"... die was mij ook wel opgevallen. Hmm.. "Zou het bedankt zijn ?". Best logisch aangezien de motorrijder het 3 auto's later weer doet.
"Zag je dat schat, die motorrijder trapte naar je auto omdat je zeker niet snel genoeg aan de kant ging".
Etc etc. :)

• dion_b
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Motorrijders... maar goed dat ik ervoor opzij ging, z'n voet glijdt steeds van het stepje af. Levensgevaarlijk!"

Oslik blyat! Oslik!

• Tankiej
"Ja, dat krijg je van lang in zo'n verkrampte positie zitten. Dan moet je toch eens de benen strekken.." :')

• Korvaag
theHoff schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:25:
[...]

"Zag je dat schat, die motorrijder trapte naar je auto omdat je zeker niet snel genoeg aan de kant ging".
Etc etc. :)
Ja want er zit inderdaad zoveel agressie in die beweing 8)7

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als je in korte tijd veel automobilisten wil bedanken zul je toch vaart moeten maken met je voet ;)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Dat gestrek met de benen kende ik niet :P Weer wat geleerd!

En blijkbaar ben ik geen nerd :?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://foto.scigacz.pl/cache/imgs/_w750/gallery/sport/1_4_mili_na_warszawskim_Bemowie/Raptowny_High_Chair_Wheelie.jpg

bedankje ? rechts en links ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2012 07:34 ]

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-01 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

Korvaag schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:59:
[...]
Ja want er zit inderdaad zoveel agressie in die beweing 8)7
Gebaren zijn een vorm van non-verbale communicatie en het nadeel daarvan is dat het open voor interpretatie is. In bepaalde landen moet je bv beter niet je duim opsteken omdat je ze dan voor homo uitmaakt. Iemand die geen idee heeft wat dat been betekent, kan er van alles van maken. Dat jij het direct na je geboorte al snapte, wil niet zeggen dat iedereen het meteen snapt ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Oguz286 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:42:
Dat gestrek met de benen kende ik niet :P Weer wat geleerd!

En blijkbaar ben ik geen nerd :?
Iets met binair enzo :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk altijd, als iemand bewust "overdreven" ruimte maakt in de file (dus ff naar links of naar rechts), dan zal het wel een motorrijder zijn, en bedank ik hem met een uitgestoken been. Als ik een motorrijder aan zie komen in m'n spiegel (en ik zit in de auto) schuif ik ook altijd extra overdreven op.

Vaak bu'j te bang!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 21:14
(jarig!)
Is het ook nodig om je motor een beurt te geven als je weinig kilometers hebt gemaakt? Heb mijn motor in 2010 gekocht met bouwjaar 2001, gelijk een kleine beurt gegeven bij km stand 13000. Nu 2012 is de kilometerstand zo'n 17.000. Wel 2 jaar verder, maar amper gereden....heb opzich wel geld gereserveerd voor een beurt, maar vind het toch weer zonde van een goede 150 euro als het niet echt nodig is.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• DinX

DinX

Motormuis

Altijd handig om de olie en remolie te laten vervangen.

Maar dat kan je zelf eventueel nog doen. Ben je 50 euro kwijt aan (rem)olie.

[ Voor 42% gewijzigd door DinX op 23-03-2012 09:54 ]

• DinX

DinX

Motormuis

steveman schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 23:06:
Als je in korte tijd veel automobilisten wil bedanken zul je toch vaart moeten maken met je voet ;)
Dan laat ik m'n been gewoon uitgestoken :)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, misschien dat ik zó van de spierpijn in m'n been af kan komen...

• theHoff
  • Niet online
Boobybandit schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 09:49:
Is het ook nodig om je motor een beurt te geven als je weinig kilometers hebt gemaakt? Heb mijn motor in 2010 gekocht met bouwjaar 2001, gelijk een kleine beurt gegeven bij km stand 13000. Nu 2012 is de kilometerstand zo'n 17.000. Wel 2 jaar verder, maar amper gereden....heb opzich wel geld gereserveerd voor een beurt, maar vind het toch weer zonde van een goede 150 euro als het niet echt nodig is.
Kwaliteit van je olie's gaat wel achteruit (dopes etc). Ik zou die wel (laten) vervangen. En je banden even in de gaten houden of die niet uitgedroogd zijn (mochten de originele er nog opzitten). Zijn toch de punten waar ik zelf even aandacht aan zou besteden.

Vandaag toch maar even de motor gepakt naar werk toe. Eerste stuk met m'n nieuwe achterband en dat reed toch wel een stuk fijner dan het vierkante monster wat er onder zat. Heel de weg lopen slingeren in m'n baan :). Straks the long way home maar nemen denk ik. Dan even de boel controleren, olie checken en morgen lekker een lange rit gaan maken. Ff die eerste 300km op die achterband zetten en de olie goed warm stoken.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-01 21:14
(jarig!)
theHoff schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:39:
[...]

Kwaliteit van je olie's gaat wel achteruit (dopes etc). Ik zou die wel (laten) vervangen. En je banden even in de gaten houden of die niet uitgedroogd zijn (mochten de originele er nog opzitten). Zijn toch de punten waar ik zelf even aandacht aan zou besteden.

Vandaag toch maar even de motor gepakt naar werk toe. Eerste stuk met m'n nieuwe achterband en dat reed toch wel een stuk fijner dan het vierkante monster wat er onder zat. Heel de weg lopen slingeren in m'n baan :). Straks the long way home maar nemen denk ik. Dan even de boel controleren, olie checken en morgen lekker een lange rit gaan maken. Ff die eerste 300km op die achterband zetten en de olie goed warm stoken.
Ja, ga denk ik wel ff een quick check up doen. Al kost het een goede 100 euro, is niet veel geld voor een machine waar je zo kwetsbaar op bent :) Achterband is net nieuw. Hmm, heb er al zin in!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:44
Wat gooien jullie voor op olie in de motor dan? Gewoon standaard 10W40?

Ook al eens gehoord dat er olie is met speciale dopes voor motorfietsen

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

ebbz schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:18:
Wat gooien jullie voor op olie in de motor dan? Gewoon standaard 10W40?

Ook al eens gehoord dat er olie is met speciale dopes voor motorfietsen
Motor = Natte Koppeling, dus ook gewoon olie erin gooien die aan die specs voldoet. xxWyy erin mikken wat de fabrikant voorschrijft.

20*350ZO45°

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Ik ga binnenkort beginnen aan de motorrijlessen.

Als ik mijn motorrijbewijs heb gehaald is die in principe zonder beperking, dus niet gelimiteerd aan <25 kW.
Nu hoor ik van verschillende kanten dat je, ondanks dat je een zware motor mag rijden, toch beter met een lichte kunt beginnen.

Nu is mijn vraag, is een 'wat lichtere motor' per definitie <25 kW? Want er is toch wel een wereld van verschil tussen een of ander racebeest met 85 kW en een 25 kW motor? Zijn er ook prima motoren op de markt met een vermogen daar tussen? Wat zijn goede startersmotoren?

https://freight.associates

Verwijderd

Daffie schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:29:
Ik ga binnenkort beginnen aan de motorrijlessen.

Als ik mijn motorrijbewijs heb gehaald is die in principe zonder beperking, dus niet gelimiteerd aan <25 kW.
Nu hoor ik van verschillende kanten dat je, ondanks dat je een zware motor mag rijden, toch beter met een lichte kunt beginnen.

Nu is mijn vraag, is een 'wat lichtere motor' per definitie <25 kW? Want er is toch wel een wereld van verschil tussen een of ander racebeest met 85 kW en een 25 kW motor? Zijn er ook prima motoren op de markt met een vermogen daar tussen? Wat zijn goede startersmotoren?
lichte motor, 600cc -650cc is zowat ideaal om te beginnen... je moet niet om een 1.000cc

zelf rij ik met eeen ER-6n, echt ideaal ! 650cc v-twin

anders, een CBR600, Z750, ...

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

Ik denk dat je beter een 'vriendelijke' motorfiets bedoeld, ipv licht of zwaar. Een 4-cilinder 600cc motor is doorgaans erg vriendelijke en vergeeflijk en het is daarom een goede stap om daarop te beginnen.

Deze kunnen makkelijk >25kW zijn, en laat je daar niet door beperken. Genoeg vriendelijke fietsen die 50-70kW vermogen hebben.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

-tom-562

Oliesjeik

Ligt er ook aan wat voor een 600cc, een 600cc supersport is nog best wel fel hoor (want je spreekt dan wel over ~100/120 pk). Ik heb nu een jaartje m'n rijbewijs, en sinds 2 maanden een GSX-R600, maar het is toch nog best wel spannend om volgas op te trekken.
Ik heb eerst een jaar gereden op een 400cc 4-cilinder met 65 pk, en daarmee heb ik veel plezier gehad. Het is dat ik geen plaats heb voor 3 motoren (want er komt binnenkort een XJ900 o.i.d. bij, voor motorvakantie en woon-werk :P), anders had ik die ouwe 400cc suzuki frikandel lekker gehouden :P

Vaak bu'j te bang!

• Thedr
  • Laatst online: 19-01 00:32
_Apache_ schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:36:
[...]

Ik denk dat je beter een 'vriendelijke' motorfiets bedoeld, ipv licht of zwaar. Een 4-cilinder 600cc motor is doorgaans erg vriendelijke en vergeeflijk en het is daarom een goede stap om daarop te beginnen.

Deze kunnen makkelijk >25kW zijn, en laat je daar niet door beperken. Genoeg vriendelijke fietsen die 50-70kW vermogen hebben.
Echter is een 600cc racer doorgaans niet bepaald beginnersvriendelijk met een vaak erg piekerige vermogensafgifte. Dan kan je bijna beter een zwaardere (kilogrammen en cc's) motor hebben die wat minder heftig reageert en een vaak veel bredere powerband heeft. Als je dan een keer een versnelling te hoog zit trekt 'ie het er nog wel doorheen :)

edit: Wat hierboven dus ook gezegd wordt! Sneller typen volgende keer :+

[ Voor 5% gewijzigd door Thedr op 23-03-2012 11:47 ]

• Daffie
Oke! Ik zal het eens in de gaten houden, alle aanbiedingen enzo.

Maar eerst maar eens het motorrijbewijs zien te halen, hehe ;)

• 4x2
  • Laatst online: 17:21

4x2

lộn xộn quá

Thedr schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:46:
Als je dan een keer een versnelling te hoog zit trekt 'ie het er nog wel doorheen :)
En dat is nou juist het gevaar aan die dingen ;)
Als je met zo'n jankapparaat per ongeluk wat te vroeg gas geeft terwijl ie niet op toeren is dan gebeurd dr niks.
Met een tractor zet je achterwiel veel sneller een stap opzij.
Het punt aan een 600 is dat je bewust door moet trekken als je hard wil rijden, doe je dat niet dan is ie zo mak als een lammetje.

leeg

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zo zie je maar weer, in de UK zou dat geen probleem zijn geweest, bestel je 3 bier binair dan weer wel...
Wikipedia: V sign

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Thedr
  • Laatst online: 19-01 00:32
4x2 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:16:
[...]

En dat is nou juist het gevaar aan die dingen ;)
Als je met zo'n jankapparaat per ongeluk wat te vroeg gas geeft terwijl ie niet op toeren is dan gebeurd dr niks.
Met een tractor zet je achterwiel veel sneller een stap opzij.
Het punt aan een 600 is dat je bewust door moet trekken als je hard wil rijden, doe je dat niet dan is ie zo mak als een lammetje.
Als je echt een versnelling te hoog zit valt dat wel mee; je koppel is om twee redenen aan het achterwiel dan een stuk kleiner in vergelijking met in een lagere versnelling: 1. Omdat je door de hogere versnelling een koppelverkleining/kleinere vergroting krijgt, 2. omdat je een stuk lager in toeren rijdt waar je motor veel minder koppel heeft. Desondanks heeft ie dan juist wel net genoeg koppel om het erdoor te trekken, waar je bij een 600 dan verwoed op je schakelpook moet gaan trappen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Net mijn AVB examen geregeld. 23 April om 8:30 mag ik het doen.

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Richard schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:27:
[...]

Motor = Natte Koppeling, dus ook gewoon olie erin gooien die aan die specs voldoet. xxWyy erin mikken wat de fabrikant voorschrijft.
Behalve natuurlijk als je bepaalde Ducati's rijd O-)

Maar inderdaad, gewoon volgens het boekje.
Daarnaast zou ik persoonlijk vol-synthetisch erin gooien voor supersport modellen.
In wat minder krachtige motoren zou half-syntetisch ook wel voldoende moeten zijn.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Tankiej
TheNameless schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:02:
[...]

Daarnaast zou ik persoonlijk vol-synthetisch erin gooien voor supersport modellen.
In wat minder krachtige motoren zou half-syntetisch ook wel voldoende moeten zijn.
Supersport kan ook 'minder krachtig' zijn.. Ik denk dat een ZXR400 minder vermogen heeft dan een Hornet 900, terwijl de ZXR een supersport model is. Misschien handig om twee gelijkwaardige termen te gebruiken :P

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 23-03-2012 13:05 ]

• theHoff
  • Niet online
[...]

Vol-synthetisch heeft vaak aditieven waar je met je koppeling niet al te vrolijk van kan worden (anti frictie aditieven). Gewoon netjes in je boekje kijken wat er in moet. In een SS van 20 jaar geleden moet echt wel andere olie dan een SS van een jaar oud.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

[...]

En in wat "verouderde" shizzle like Honda Dax zou ik zelfs voor een volledig Minerale Olie gaan.

20*350ZO45°

• teacher
  • Laatst online: 00:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[...]

Of bmw :)

Wise enough to play the fool

• Daffie
Phydomir schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:00:
Net mijn AVB examen geregeld. 23 April om 8:30 mag ik het doen.
Oh, dan heb je nog een maandje om te oefenen :P

Nonetheless, succes tegen die tijd!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Tankiej schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:04:
[...]

Supersport kan ook 'minder krachtig' zijn.. Ik denk dat een ZXR400 minder vermogen heeft dan een Hornet 900, terwijl de ZXR een supersport model is. Misschien handig om twee gelijkwaardige termen te gebruiken :P
Dat is waar. Misschien was minder hoog toerig een betere verwoording geweest voor wat ik wilde zeggen :).
Maar goed, als je 10 mensen iets vraagt over olie krijg je volgens mij 10 verschillende antwoorden :P

[ Voor 10% gewijzigd door TheNameless op 23-03-2012 15:15 ]

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Verwijderd

theHoff schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:06:
[...]

Vol-synthetisch heeft vaak aditieven waar je met je koppeling niet al te vrolijk van kan worden (anti frictie aditieven). Gewoon netjes in je boekje kijken wat er in moet. In een SS van 20 jaar geleden moet echt wel andere olie dan een SS van een jaar oud.
Motor "motorolie" heeft nooit anti frictie toevoegingen.
Je kunt ook rustig auto "motorolie" gebruiken.
let op dat deze wel de juist xxWyy heeft, en ABSOLUUT geen anti frictie, of reinigende eigenschappen heeft.
Anders gaan je platen doorslippen en ga je nergens meer heen.

verder afhankelijk van je blok kun je soms beter natuurlijke, half of vol synteet nemen, oudere boxer blokken willen soms liever een natuurlijke olie, terwijl high performance juist beter af is met een vol synteet

• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:44
Richard schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:27:
[...]

theHoff schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:06:
[...]

Thnx, Heb ff een werkplaatshandboek opgezocht. Daar staat SAE 10W/40 en API grade SE or SF.

Van de week maar een fles olie halen dan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Na 19 dagen achter elkaar gewerkt te hebben nu eindelijk 2 dagen vrij. Morgen lekker de motor uit de winterstalling halen en de eerste rit van het jaar maken :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 22:08
Zo vanavond weer les gehad.. 105 minuten :)

Was de eerste les in 1,5 jaar Dus weer terug naar de oefeningen voor AVB.
De eerste vraag was of ik wel eerder op de weg had gereden.. Jups.. Hij vertrouwde mij toe dat ik alleen wel naar de parkeer plaats kon rijden..

Op de motor naar de parkeerplaats ging goed.. Afstand en juiste plek op de weg rijden en dan ook nog de straatjes in kijken. Kijk gaat goed eerste complimentjes..

Op de parkeer plaatst aangekomen.. Aangegeven makkelijk te willen beginnen en de snele slalom mij wel lag. Goed die uit gezet.. Na 3 of 4 keer er door heen te hebben gereden. Gaf de instructeur aan dat hij dit super vond gaan en wilde mij straatje laten keren.

Ik heb in de volgende oefeningen uitgevoerd.
Snelle Slalom,
Straatje keren.
Stapvoets rijden,
Langzame Slasom,
Stop proef,
Preciesie stop,
Nood stop..

Van deze 7 proeven had ik alleen de langzame slalom nog niet goed onder de knie.. Maar ik vind het ook een oervervelende oefening..

Terug bij de rijschool nog kort overleg gehad..

Op alle punte een dike voldoende alleen de Lanzame Slalom een 6je.. De instructeur heeft mij aangegeven met 4 5 lessen wel klaar te hebben voor AVB. Daarna nog les of 5 6 voor AVD.

Hij gaf ook aan dat ik niet meer dan 1x per week moest gaan rijden voor de AVB omdat ik die al redelijk snel onder de knie zal hebben.

Kortom, voor mij voldoende vorm om lekker door te zetten.. Hopelijk voor aug nog examen te kunnen doen :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Korvaag
mphilipp schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 07:40:
[...]
Dat jij het direct na je geboorte al snapte, wil niet zeggen dat iedereen het meteen snapt ;)
Dat is het punt juist. Je snap het niet na je geboorte.. maar je gaat het interpreteren. En de enige logische interpretatie is dat het een bedankje is. Als een willekeurige buitenlander een middelvinger naar me opsteekt met een rustig gebaar en een aardig gezicht (stel even dat hij mee aankijkt), dan kan je direct rode lap/stier met oogkleppen op iemand gaan neerhoeken, maar je kan ook even nadenken en het geheel interpreteren.

Overigens ken ik de duim omhoog niet als 'homo' signaal. Wel het duiken 'ok' teken door met je duim en wijsvinger een rondje te maken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Korvaag schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 00:48:
[...]
En de enige logische interpretatie is dat het een bedankje is.
Niet iedereen volgt dezelfde logica. Anders waren er geen oorlogen...
Overigens ken ik de duim omhoog niet als 'homo' signaal. Wel het duiken 'ok' teken door met je duim en wijsvinger een rondje te maken.
Ken jij alle gebaren uit de hele wereld dan?

[ Voor 28% gewijzigd door mphilipp op 24-03-2012 01:25 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

To_Tall schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:37:
Zo vanavond weer les gehad.. 105 minuten :)

Was de eerste les in 1,5 jaar Dus weer terug naar de oefeningen voor AVB.
De eerste vraag was of ik wel eerder op de weg had gereden.. Jups.. Hij vertrouwde mij toe dat ik alleen wel naar de parkeer plaats kon rijden..

Op de motor naar de parkeerplaats ging goed.. Afstand en juiste plek op de weg rijden en dan ook nog de straatjes in kijken. Kijk gaat goed eerste complimentjes..

Op de parkeer plaatst aangekomen.. Aangegeven makkelijk te willen beginnen en de snele slalom mij wel lag. Goed die uit gezet.. Na 3 of 4 keer er door heen te hebben gereden. Gaf de instructeur aan dat hij dit super vond gaan en wilde mij straatje laten keren.

Ik heb in de volgende oefeningen uitgevoerd.
Snelle Slalom,
Straatje keren.
Stapvoets rijden,
Langzame Slasom,
Stop proef,
Preciesie stop,
Nood stop..

Van deze 7 proeven had ik alleen de langzame slalom nog niet goed onder de knie.. Maar ik vind het ook een oervervelende oefening..

Terug bij de rijschool nog kort overleg gehad..

Op alle punte een dike voldoende alleen de Lanzame Slalom een 6je.. De instructeur heeft mij aangegeven met 4 5 lessen wel klaar te hebben voor AVB. Daarna nog les of 5 6 voor AVD.

Hij gaf ook aan dat ik niet meer dan 1x per week moest gaan rijden voor de AVB omdat ik die al redelijk snel onder de knie zal hebben.

Kortom, voor mij voldoende vorm om lekker door te zetten.. Hopelijk voor aug nog examen te kunnen doen :)
Als je met 4-5 lessen klaar kan zijn en dan niet voor augustus klaar bent is het wel heel erg. Ik zou alvast AVB in gaan plannen want dat kan altijd behoorlijk lang duren. Sowieso, als je meer tijd hebt zou ik meerdere lessen per week rijden, nu is het mooi weer, wanneer je pas aan het eind van het seizoen klaar bent kan je niet echt meer rijden met lekker weer (trust me, dat is erg vervelend :().

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://images.24mx.se/products/xlarge/123124-MC_Skydd_Dainese-wave.jpg

:9

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 22:08
Phyxion schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 12:20:
[...]

Als je met 4-5 lessen klaar kan zijn en dan niet voor augustus klaar bent is het wel heel erg. Ik zou alvast AVB in gaan plannen want dat kan altijd behoorlijk lang duren. Sowieso, als je meer tijd hebt zou ik meerdere lessen per week rijden, nu is het mooi weer, wanneer je pas aan het eind van het seizoen klaar bent kan je niet echt meer rijden met lekker weer (trust me, dat is erg vervelend :().
Moet even rustig aan doen met mn geld :+ per 16 april ga ik beginnen bij een nieuwe baas.. Ik zou dus ook in goed overleg moeten treden voor een aantal vrij ochtenden cq middag voor het examen. hoop dat daar niet al te veel schuine gezichten van worden getrokken. maar goed als ik halve wege mij mn AVB kan halen en tussen door ook AVD lessen kan nemen gecombineerd met nog wat AVB lessen tussen door, zal ik niet klagen..

De instructeur stond wel te kijken dat ik na ruim 1,5 jaar het allemaal nog zo makkelijk en snel op pakte.. Hij gaf ook aan dat 90% van de mensen die gelest hebben daarna bijna 2 jaar niet meer op de fiets te hebben gezetten de achterrem vergeten.. Eerste bocht gebruikte ik al de achter rem om rustig de bocht te kunnen nemen.

Daarnaast als ik niet meer kan rijden na mn examen. Is dat niet heel erg!! kan ik mooi geld opzij zetten voor een leuke fiets, die ik dan in januari zou aanschaffen..

[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 24-03-2012 13:48 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

*knip vraag&aanbod / spam*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2012 15:02 ]

leeg

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
4x2 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 14:47:
[mbr]*knip vraag&aanbod / spam*[/]
ziet er goed uit maar maak even foto's met zonlicht. en wat is er met je tank en kroonplaat. die zien er redelijk ranzig uit :Y verder een net prijsje voor een knappe motor :Y

• theHoff
  • Niet online
Lekker gereden vandaag. Beetje fris in de ochtend maar wel de motor beter onder controle weten te krijgen. ook gelijk wat puntjes voor het onderhoud door gekregen. Achterbrugophanging smeren. Waarschijnlijk de remmen voor uit elkaar halen en schoonmaken vanwege het af en toe piepen. Allemaal geen prio dingen. Wat wel prio was was de koppeling die bij volgas vanaf 7000 toeren begon door te slippen. Olie eerst maar eens vervangen en de kabel smeren. Maar denk toch dat het kopeling demonteren wordt en de boel even goed schoonmaken met thinner... Achja, houdt je bezig. Wel jammer dat me dat niet met de proefrit was opgevallen maarja. Het is ook een leerfiets en dit hoort er ook bij.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

*knip* We zijn de flauwste niet, maar aan spelletjes spelen hebben we een broertje dood. Die fiets verpats je maar ergens anders. Hier is hij niet meer welkom.

[ Voor 181% gewijzigd door Rukapul op 24-03-2012 16:48 ]

leeg

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is die blauw?

Waar moet je voor avd eigenlijk op letten, t.o.v. de auto?
Kan me voorstellen dat plaats op de weg (links van het midden), en niet over de wegmarkering rijden het belangrijkst zijn...

Heb m'n B en BE zonder problemen gehaald, dus leek me een les of vijf voor avd wel voldoende.
Mijn instructeur blijft volhouden dat je minimaal tien lessen nodig hebt...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
MikeyMan schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:46:
Is die blauw?

Kan me voorstellen dat plaats op de weg (links van het midden), en niet over de wegmarkering rijden het belangrijkst zijn...

Heb m'n B en BE zonder problemen gehaald, dus leek me een les of vijf voor avd wel voldoende.
gewoon lekker rijden. vaak liever wat te vlot dan strak aan de snelheid houdend :Y tikte ook maar de 90 aan waar je 60 mocht in de 2e versnelling van dat fietsje. cbf500.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Pearl diana blue, dus Honda vond van wel denk ik :P

leeg

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

MikeyMan schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 16:46:
Is die blauw?

Waar je op moet letten en wat ik zo even snel kon bedenken van mijn AVD die ik vorig jaar gehaald heb:
- Plaats op de weg (niet altijd even eenvoudig).
- Niet over witte vlakken en putdeksels rijden.
- De linker/snelle baan nemen in plaats van bij de rest aan te sluiten.
- Laat zien dat je op een motor zit, dus haal die langzame auto meteen in wanneer het maar een beetje kan, wacht niet te lang zodat ze denken dat je niet durft te rijden.
- Rij altijd te hard, maar niet teveel, 5 kmh te hard is mooi onder de 50, daarboven kan je rustig 10kmh te hard rijden.
- Kijk goed om je heen (beweeg met je hoofd).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Hee mensen,

Ik heb eigenlijk een typische beginnersvraag. Ik heb het verschil tussen 2-takt en 4-takt motoren eens bestudeerd, en op het brandstofverbruik na kan ik weinig nadelen voor een 2-takt motor bedenken.
Helemaal omdat een 2-takt motor sneller optrekt en meer vermogen geeft in de lage toeren mag je de conclusie trekken dat 2-takt motoren beter zijn voor wanneer ik mijn lichte motorrijbewijs heb gehaald?

Maar helaas zijn alle motoren die ik mooi vind(Kawasaki ninja-serie, Suzuki GSX650) allemaal 4-takt. Heb ik gewoon iets verkeerd begrepen of zijn er gewoon weinig motoren gericht op beginners?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:05:
Hee mensen,

Ik heb eigenlijk een typische beginnersvraag. Ik heb het verschil tussen 2-takt en 4-takt motoren eens bestudeerd, en op het brandstofverbruik na kan ik weinig nadelen voor een 2-takt motor bedenken.
Helemaal omdat een 2-takt motor sneller optrekt en meer vermogen geeft in de lage toeren mag je de conclusie trekken dat 2-takt motoren beter zijn voor wanneer ik mijn lichte motorrijbewijs heb gehaald?

Maar helaas zijn alle motoren die ik mooi vind(Kawasaki ninja-serie, Suzuki GSX650) allemaal 4-takt. Heb ik gewoon iets verkeerd begrepen of zijn er gewoon weinig motoren gericht op beginners?
2-takt loopt op mengsmering, verbrandt olie en stinkt (subjectief, ik vind het persoonlijk lekker ruiken :P ).
Daarnaast hebben 2-taktmotoren een piekerig vermogensafgfite (er is een reden waarom veel scooters een variomaat hebben ;) )

4-takt motoren zijn onderhoudsvriendelijker en veel gangbaarder voor motoren. Er zijn wel 2-takt motoren, maar die zijn vaker op offroad gericht geloof ik.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Beerkeeper schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:07:
[...]
4-takt motoren zijn onderhoudsvriendelijker en veel gangbaarder voor motoren.
Onderhoudsvriendelijker in de zin dat een tweetakt veel meer toeren draait en dus eerder aan een revisie toe is. Qua beurten is een tweetakt makkelijker omdat je geen kleppen hebt te stellen. De techniek is veel eenvoudiger.

De mooiste 2takt blijft natuurlijk de 250cc 6 cylinder van Mike Hailwood (Mike The Bike)
[YouTube: http://youtu.be/ymT91LupA6M]

Er waren vroegâh wel een paar 2takten op de markt. De Yamaha RD350 en later (eventjes) de 500cc waren bekende voorbeelden. Vooral de RD500 was een beest, maar volgens mij veel te gevaarlijk om zomaar op straat los te laten. Kenny Roberts heeft nog een rondje door Assen (het deurp, niet het circuit) gereden toen die machine net uit was. Gewoon in zijn race overall. Niemand verwachtte natuurlijk dat hij het echt zou zijn dus men zal wel gedacht hebben dat het een wannabe was... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door mphilipp op 24-03-2012 19:35 ]

• theHoff
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:32:
[...]

De mooiste 2takt blijft natuurlijk de 250cc 6 cylinder van Mike Hailwood (Mike The Bike)
[video]
Verklaart wel waarom dat ding 17000 toeren haalde :). Wat een geluid!! _/-\o_
Pagina: 1 ... 332 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.