Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 333 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.783 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21

4x2

lộn xộn quá

Dat is een 4-takt :+

leeg

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:53

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zo, vandaag geweldig mooi weer, maar toevallig ook de dag dat ik mijn eerste "echte" volwaardige motorfiets op mocht halen.

Tis een CBF250 geworden en hij bevalt me enorm. Met mijn 66KG kan ie lekker mee in het verkeer. Originele Honda Kofferrek + koffer (uberlelijk, maar uberpraktisch), en een Originele Middenbok eronder (ook optie).

Afbeeldingslocatie: http://www.eurodance.eu/CBF250/CBF250L.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.eurodance.eu/CBF250/CBF250R.jpg

Na een grondige inspectie thuis kwam ik toch wel een erg verroeste bougie tegen. (Alleen het zeskant gedeelte). Even nieuwe wezen halen @ Motorshop waar deze conversatie plaatsvond:
(Ik stond netjes te wachten in de rij, 1 persoon voor me die werd geholpen, en ik zou de volgende zijn). Komt er opeens 2 andere personen aangelopen, maar toevallig ook nog een 2e medewerker om te gaan helpen.

Verkoper: "Wie is er aan de beurt"
Persoon 1: "Ja ik, ik heb een vraagje"
Ik: "Ik stond al wat langer te wachten, en ik heb toch alleen maar een Bougie nodig, dus ik ben ook weer zo weg."
Ik: "Maar tja, als je natuurlijk iedereen met maar 1 bougie voor laat gaan sta je hier de rest van de dag nog"
Persoon 2: "En tja, haast kun je niet hebben met een ééncylinder _/-\o_ :P ROFLOL

20*350ZO45°

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
mphilipp schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 19:32:
[...]

Onderhoudsvriendelijker in de zin dat een tweetakt veel meer toeren draait en dus eerder aan een revisie toe is. Qua beurten is een tweetakt makkelijker omdat je geen kleppen hebt te stellen. De techniek is veel eenvoudiger.

De mooiste 2takt blijft natuurlijk de 250cc 6 cylinder van Mike Hailwood (Mike The Bike)
[video]

Er waren vroegâh wel een paar 2takten op de markt. De Yamaha RD350 en later (eventjes) de 500cc waren bekende voorbeelden. Vooral de RD500 was een beest, maar volgens mij veel te gevaarlijk om zomaar op straat los te laten. Kenny Roberts heeft nog een rondje door Assen (het deurp, niet het circuit) gereden toen die machine net uit was. Gewoon in zijn race overall. Niemand verwachtte natuurlijk dat hij het echt zou zijn dus men zal wel gedacht hebben dat het een wannabe was... ;)
Aaaah 6 cilinders zijn zo awesome :D

Zou er graag een hebben. Dingen zijn nog best prijzig maar niet onbetaalbaar gelukkig.

/edit
btw sinds kort ook zo'n HD camera thuis liggen. Leuk mee spelen komend motorseizoen :D
Afgelopen woensdag voor het eerst kunnen proberen. Kwaliteit kan volgens mij nog wel beter denk ik als ik op 720p opneem en 60fps ipv 1080p en 30fps.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3TKoh2LcfGU]

[ Voor 11% gewijzigd door Loona35 op 24-03-2012 20:38 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Richard schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:28:
Persoon 2: "En tja, haast kun je niet hebben met een ééncylinder _/-\o_ :P ROFLOL
staat op mf nog een 1 cilinder waar je pittig haast mee kan maken. 700cc 1cil 2tact husaberg sm :9~

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:37:
[...]

staat op mf nog een 1 cilinder waar je pittig haast mee kan maken. 700cc 1cil 2tact husaberg sm :9~
Ik ga ervan uit dat hij de conclusie trok dat het een 1 cylinder betrof omdat ik maar 1 bougie nodig had, maar het kon zomaar zo zijn dat hij me aan heeft zien komen rijden, want het was toch een partijtje stervensdruk vandaag.

20*350ZO45°

• Loona35
DECOY88 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:37:
[...]

Erg bruikbaar :+

Bedoel je die omgebouwde Husa met dat blok wat ze ook bij zijspancross gebruiken?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:49

steveman

Comfortabel ten onder

Neerijnen opeencilinders is typisch rechuitheldengedrag!

Oh wacht ik gebruik tegenwoordig een vierpitter... hoef dus niet meer defensief te worden O:-)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:26
@Richard, mooie bike! Hou 'm netjes en geniet ervan.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

Loona35 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:31:
[...]
Aaaah 6 cilinders zijn zo awesome :D
Inderdaad, die Honda CBX 6 pitter en de Kawa Z1300 waren echt hele dikke bakken! Daar kunnen de 2 enige 6 pitters van nu niet aan tippen. Misschien lopen ze beter, maar die ouwe bakken waren gewoon bruut. Moordbakken. Jammer dat de Honda CX500 Turbo er zo 'Teletubbie' uit zag, want dat blok was niet verkeerd. Alleen is turbo op een motor volgens mij nooit echt een doorslaand succes geworden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Yonni schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 22:56:
@Richard, mooie bike! Hou 'm netjes en geniet ervan.
"De glimmende kant" boven zegmaar. :+

20*350ZO45°

Verwijderd

Okee dus in principe moet ik gewoon gaan voor 4-takt motoren. Dat is mooi om te weten omdat ik al een paar hele mooie voor heel weinig geld heb gezien.( :9~ ZXR400). Nog maar 1 jaartje wachten :D

• DECOY88
(overleden)
Loona35 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:42:
[...]

Erg bruikbaar :+

Bedoel je die omgebouwde Husa met dat blok wat ze ook bij zijspancross gebruiken?
die ja _/-\o_

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Feli met je motor Richard. Ziet er best leuk uit :) Heb zelf een Hornet en daar heeft deze wel iets van weg :p

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Alleen is turbo op een motor volgens mij nooit echt een doorslaand succes geworden.
Een turbo is voor een motor denk ik gewoon weg overkill. Als je kijkt hoeveel vermogen je uit een 600cc of 1000cc kan halen zijn turbo's overbodig. Het is wel ziek om te zien wat er uit te halen is met een turbo. Op YouTube staat filmpjes waar ze 600+pk uit een 1300cc Busa blok halen. Een turbo die flink wat boost geeft lijkt mij ook erg gevaarlijk als je in een bocht eens wat teveel gas geeft en die turbo gaat zijn ding doen.

Toch lijkt het mij wel erg vet om een turbo op mijn motor te hebben. Ik kan het alleen niet zelf en laten doen kost een vermogen.

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:59:
[...]

Een turbo is voor een motor denk ik gewoon weg overkill. Als je kijkt hoeveel vermogen je uit een 600cc of 1000cc kan halen zijn turbo's overbodig. Het is wel ziek om te zien wat er uit te halen is met een turbo. Op YouTube staat filmpjes waar ze 600+pk uit een 1300cc Busa blok halen. Een turbo die flink wat boost geeft lijkt mij ook erg gevaarlijk als je in een bocht eens wat teveel gas geeft en die turbo gaat zijn ding doen.

Toch lijkt het mij wel erg vet om een turbo op mijn motor te hebben. Ik kan het alleen niet zelf en laten doen kost een vermogen.
een 4t motor met een flinke turbo komt volgens mij in de buurt van de onhandelbaarheid van de oude gp500 machines _/-\o_

maar als je dat filmpje goed bestudeerd en ziet wat voor geweld die ketting krijgt :X en ook de banden die compleet plat trekken _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 25-03-2012 16:20 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 22:08
Even een stome vraag Ben al redelijk wat websites afgelopen maar kom er niet heelal uit..

Ik heb een Suomy Helm Alleen het vizier is klein beetje gekrast.. Heeft ruim 1,5 jaar op de plank gelegen en stof gehapt.

Ik kan alleen niet echt een vizier vinden.. het vizier heeft achter de sluiting een normaal rond gat zitten de viziers die ik vond hebben een soort inkeping in het draai stuk.. Dat heb ik dus niet... en een kortere Ribbel rand om je vizier om hoog te zetten.. Zijn er een aantal goede webshops voor deze assoisers te vinden?? Wil namelijk ook een vizier hebben dat gepolariseerd is..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DECOY88
(overleden)
al op helm modelnaam gezocht?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
To_Tall schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:28:
Even een stome vraag Ben al redelijk wat websites afgelopen maar kom er niet heelal uit..

Ik heb een Suomy Helm Alleen het vizier is klein beetje gekrast.. Heeft ruim 1,5 jaar op de plank gelegen en stof gehapt.

Ik kan alleen niet echt een vizier vinden.. het vizier heeft achter de sluiting een normaal rond gat zitten de viziers die ik vond hebben een soort inkeping in het draai stuk.. Dat heb ik dus niet... en een kortere Ribbel rand om je vizier om hoog te zetten.. Zijn er een aantal goede webshops voor deze assoisers te vinden?? Wil namelijk ook een vizier hebben dat gepolariseerd is..
Al bij de lokale motorkledingwinkel naar binnen gestapt?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:50

_Apache_

For life.

PilatuS schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:59:
[...]

Denk dat je best wel last kan hebben van turbolag, en weet ook niet of turbo's goed om kunnen gaan met het lange toeren bereik van de gemiddelde motor.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
_Apache_ schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:48:
[...]

Denk dat je best wel last kan hebben van turbolag, en weet ook niet of turbo's goed om kunnen gaan met het lange toeren bereik van de gemiddelde motor.
Turbolag, toeren etc ondervang je met de grootte van de turbo, hoe groter de turbo, hoe meer gassen er nodig zijn om op te spinnen, hoe meer lag, maar ook meer vermogen mogelijk is.

Een andere optie is een supercharger, levert over het gehele toerengebied meer vermogen.

Als je eea vrij lowbudget kunt doen ben je ergens 5k minimaal kwijt aan een turbo voor een fiiets, hoe minder populair de fiets, hoe duurder, zeker omdat er dan minder zwakke punten bekend zijn.

Je heebt ook voor de popi fietsen van die kant en klare setjes, kosten ergens $5k, maar daarmee kun je nauwelijks een boost eropzetten omdat die gebruik maken van de originele filteerbox, die bij een instelling van 0.2 bar al uit elkaar klapt :+

Stond ooit op de verlanglijst, maar ivm zuipen, kosten en overmatige slijtage (onhandelbaarheid daargelaten) geschrapt.
Een sc is misschien wel ooit iets om te proberen. Voor dagelijks gebruik heb je t niet nodig zegmaar :+

Edit: ff over de lage toeren: waar jeje beter zorgen om kunt maken is eenwastegate, aangezien een motormotor gewoon van 12k naar 0k kan in notime, dat kan die turbo in de problemen brengen.

>:) turbofiets is gewoon kickass

[ Voor 8% gewijzigd door KaWaReZ op 25-03-2012 23:02 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 22:08
Jups tuurlijk :+. Ik vind ook wel vizieren alleen lijken die totaal niet op het vizier dat ik in m'n helm heb zitten.
Ff 40 euro naar de maan brengen ben ik niet zo fan van.

Zal morgen eens langs een motor zaak rijden. Heb er niet heel veel haast mee kan nog wel vooruit met m'n vizier. Maar hallo effecten in het donker door kleine kransjes is ook niet fijn rijden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Kak!! Wil ook zo graag rijden, ben echter afgelopen donderdag wezen snowboarden in de Uithof en heb toen mn elleboog gebroken :(. Nu zit mijn complete linkerarm in het gips voor 6-8 weken ;( . Beter blijven er nog wat zonnestralen over!!

Trouwens mijn eerste botbreuk ooit, iemand tips hoe ik het snelst eraf kom? :P, veel vitamine C :+

[ Voor 17% gewijzigd door Yellowneck op 26-03-2012 02:10 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Yellowneck schreef op maandag 26 maart 2012 @ 02:09:
Trouwens mijn eerste botbreuk ooit, iemand tips hoe ik het snelst eraf kom? :P, veel vitamine C :+
Krijtjes eten voor extra kalk.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Loona35
Yellowneck schreef op maandag 26 maart 2012 @ 02:09:
Kusjes van moeders erop.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
Het makkelijkste is gewoon zelf met een Makita of vergelijkbare tool er wat schroeven indraaien.

UNOX: The worst operating system

• _Apache_

_Apache_

For life.

Loona35 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:49:
[...]

Kusjes van moeders erop.
Dat ^^, of een mooie zuster. :>

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik ben op zoek naar paddockstands voor mijn motor (voor en achter), zodat ik het voorwiel kan loshalen.

Maar wat moet ik weten voordat ik een paddockstand aanschaf? Het is een Suzuki GSX600F uit '88 met ronde gaten aan de uiteinden van de voorvork en heb een dubbele brug achter.

Op http://www.datona.nl/motor/paddockstands snap ik er weinig van ;( Wie kan me helpen?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mijn motor draait weer eens op 1 cilinder :( Eind vorige zomer was dat ook al het geval, doen is één bobine vervangen van m'n V-twin. Waarschijnlijk is nu de andere kaduuk. Toentertijd reed hij helemaal niet meer en was hij in de buurt van een motorwinkel uitgevallen, die heb ik dus daar langs gebracht. Kaching! €160,- kwijt! en het duurde nog lang ook.

Binnenkort maar even langs brengen bij een goede hobbyist, zo te zien kost een 2ehands bobine rond de €30,- dat zal een stuk goedkoper zijn.

Waarom toch altijd met goed weer en een goeie rit in het verschiet?

• Beerkeeper
Joolee schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:50:
Mijn motor draait weer eens op 1 cilinder :( Eind vorige zomer was dat ook al het geval, doen is één bobine vervangen van m'n V-twin. Waarschijnlijk is nu de andere kaduuk. Toentertijd reed hij helemaal niet meer en was hij in de buurt van een motorwinkel uitgevallen, die heb ik dus daar langs gebracht. Kaching! €160,- kwijt! en het duurde nog lang ook.

Binnenkort maar even langs brengen bij een goede hobbyist, zo te zien kost een 2ehands bobine rond de €30,- dat zal een stuk goedkoper zijn.

Alles komt in drievoud.

* Beerkeeper rent

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op maandag 26 maart 2012 @ 08:56:
[...]

Dat ^^, of een mooie zuster. :>
ken nog wel een zuster die hem kan helpen met zijn infuus :X zitten altijd van die mooie schuifjes voor de sier op. toen was ik rap klaar. maar echt beter voel jeje niet worden _O-

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Beerkeeper schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:56:
[...]

Alles komt in drievoud.

* Beerkeeper rent
Hopelijk is het dan volgende keer de nieuwe bobine en niet de 2e hands :P Dan kan ik garantie eisen. O-)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Joolee schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:50:

Join the club. Die van ons staat sinds vrijdag ook bij de garage. Aangezien vorige keer de bougies al waren vervangen en er verder weinig mis leek willen ze nu de 'kastje bij de injectie' verder nakijken, maar dan wilde hij eerst zien of hij ergens iets kon lenen om het probleem te lokaliseren :'(

voordeel: * Rukapul is vandaag sinds maanden weer eens op de fiets naar het werk geweest

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Rukapul schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:03:
[...]

Join the club. Die van ons staat sinds vrijdag ook bij de garage. Aangezien vorige keer de bougies al waren vervangen en er verder weinig mis leek willen ze nu de 'kastje bij de injectie' verder nakijken, maar dan wilde hij eerst zien of hij ergens iets kon lenen om het probleem te lokaliseren :'(

voordeel: * Rukapul is vandaag sinds maanden weer eens op de fiets naar het werk geweest
Oh lekker zo'n injectieprobleempje, kun je zelf ook helemaal niets mee. Dacht met mijn CBF250 een vrij basic/basaal motortje te hebben gekocht, 1 cylinder met een carburateur. Kijk ik schuin achter mijn blok, zie ik een stekker op mijn carb zitten WTF, het moet niet gekker worden. Iemand die weet wat het is? E2 waar ie aan voldoet?

20*350ZO45°

• Beerkeeper
Automatische choke?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Beerkeeper schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:16:
Ik ben op zoek naar paddockstands voor mijn motor (voor en achter), zodat ik het voorwiel kan loshalen.

Maar wat moet ik weten voordat ik een paddockstand aanschaf? Het is een Suzuki GSX600F uit '88 met ronde gaten aan de uiteinden van de voorvork en heb een dubbele brug achter.

Op http://www.datona.nl/motor/paddockstands snap ik er weinig van ;( Wie kan me helpen?
Deze http://www.datona.nl/paddockstand.html
http://www.datona.nl/motorstand.html
Is goed voor achter. Ik denk dat jij geen bobbins erin kan schroeven. En met een simpele kokerprofiel achterbrug voldoen die 2 prima. Heb 'm zelf ook gebruikt voor m'n oude GSX400X. Bij m'n nieuwe motor zat er 1 geschikt voor bobbins (en bobbins in de achterbrug)

Vaak bu'j te bang!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Oh haha, neen, hij is nog niet zo modern _/-\o_

Overigens wel een fijne "stuurbediende" handchoke.

20*350ZO45°

• _Apache_

_Apache_

For life.

Richard schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:40:
[...]
Oh haha, neen, hij is nog niet zo modern _/-\o_

Overigens wel een fijne "stuurbediende" handchoke.
Mijn handmatige choke wilde nog wel eens een paar mm open blijven staan. Na een km of 10-15 begon ie toch een partij beroerd te lopen en een onbekende val in vermogen tussen de 3-4k rpm, daarna ging ie weer als een speer. Heeft me toch even wat puzzelen gekost om erachter te komen dat de choke niet helemaal terug was geschoven. 8)7

• Korvaag
Ik controleer bij een 1e stoplicht waar ik (zonder choke) aankom ook altijd even handmatig de choke op de carbs :) De GSX is nogal bekend om het blijven hangen van de choke omdat de kabel vlak langs het blok loopt en nog wel eens wil uitdrogen (met als gevolg het niet meer goed dichtgaan van de choke).

Voor mij was zo'n ouderwetse knop aan de zijkant ook prima geweest. Ik begreep dat eerdere GSX'en dat ook hadden.

• Beerkeeper
Korvaag schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:20:
Ik controleer bij een 1e stoplicht waar ik (zonder choke) aankom ook altijd even handmatig de choke op de carbs :) De GSX is nogal bekend om het blijven hangen van de choke omdat de kabel vlak langs het blok loopt en nog wel eens wil uitdrogen (met als gevolg het niet meer goed dichtgaan van de choke).

Voor mij was zo'n ouderwetse knop aan de zijkant ook prima geweest. Ik begreep dat eerdere GSX'en dat ook hadden.
Klopt, ik zit altijd te friemelen aan de zijkant :P Ouderwetsche techniek :D

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 10:23
Gisteren bij de open dag geweest van MotoPort Zelhem, daar lag de nieuwe collectie Bayard helmen en ik heb toch even staan twijfelen... Prijs was maar 170 euro, geïntegreerd zonnevizier, goede sluiting, maar ja, mijn HJC is nog prima en ik heb hem pas 2 jaar. Die is -eigenlijk- dus nog niet aan vervanging toe. Enige wat me niet aanstaat van de HJC is de sluiting, het "flapje" wil nog weleens losgaan en als die met 130 km/u tegen je hals staat te klapperen, is niet fijn :(

Iemand ervaring met Bayard? Naar mijn idee zie je ze maar weinig in het wild? Arai, Shark en Shoei vind ik maar niks (vooral vanwege de vorm), een aantal modellen van Nolan vind ik wel erg mooi. Maar ja, 300 euro voor een Nolan terwijl ik voor 170 eventueel ook een goede Bayard kan krijgen, dan weet ik het wel :P

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
170 euro is geen geld? Kun je voor dat geld echt een fatsoenlijke helm kopen met zonnevizier erin?

• Tankiej
Bayard is het 'huismerk' van MotoPort volgens mij. Redelijk goedkope helmen, kwaliteit heb ik geen idee van..

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:53:
170 euro is geen geld? Kun je voor dat geld echt een fatsoenlijke helm kopen met zonnevizier erin?
hjc is-16 betaalde ik 200 voor. en vind het een fijne helm :Y

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05

charrel

Cortisol4life..

Zaterdag deze gekocht bij axel's bike shop voor een mooi introductie prijs :
Afbeeldingslocatie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/ShopImages/2695_0_Shoei_NEOTEC_anthrazit_0.jpg
Zit echt perfect, goede voorlichting ook door de medewerkster.
Op de snelweg is ie een stukje stiller als mijn 5 jaar oude arai tour-x. Op binnenwegen 70-90km/u wat meer windgeruis/ turbulentie. Maar dat is maar minimaal storen. Ingebouwde zonnevizier is echt super, lekker makkelijk. Tanken of ff overleggen zonder je helm af te zetten is ook perfect!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Ben ik weer :)

Heb afgelopen weekend flink wat theorie geoefend, ik wil namelijk op de zeer korte termijn meteen m'n theorie halen, dan kan ik gewoon in een keer door.

Dat ging me redelijk goed af, ik was gewoon meteen begonnen met oefen examens zonder eerst te leren, had ik gemiddeld 9 fouten per examen. Toen nog wat geleerd en nu zit ik op gemiddeld 4 fouten per examen. (VERJO examens).

Straks na werk nog wat meer leren en dan een zooi ANWB oefenexamens maken, kijken hoe dat gaat.

Mijn schoonvader handelt samen met een vriend in motor kleding, en ik kan met korting kleding bij hem kopen. Ik kan in principe kiezen uit een motorpak van leer (dus broek en jas, die je aan elkaar kunt ritsen helemaal rondom), en een broek en jas van kunststof, weet niet precies welke stof.

Ik had een leren pak gepast, maat 56, was net te klein, alleen 58 had hij op dat moment niet. Daarna zo'n ander setje geprobeerd en die zat wel goed qua maat, maar ook wel qua comfort!
Is het zo dat een bepaalde soort kleding/stof per definitie je beste keus is? Of blijft het een kwestie van eigen smaak? Ik vind zelf namelijk het leren pak gewoon mooier om te zien, en lijkt me iets veiliger, maar het zit wel wat strakker/oncomfortabeler.

https://freight.associates

Verwijderd

Leer altijd te klein kopen he! Rekt namelijk na koop ontzettend. Ik heb destijds bij motozoom zo'n probiker prx pak in de aanbieding gekocht en lachte de verkoper echt uit in de maat waar ik me in moest hijsen. nu zo'n maandje of 4 rijden verder zit het als gegoten (zonder losse plekken rond je kont en schouders).

• DECOY88
(overleden)
textiel moet een beetje losjes zitten zodat je winterdag een trui eronder aankan.

leer moet strak zitten. en daarna oprekken zodat het als 2e huid vormt zodat er bij een val geen wrijving tussen pak en huid kan ontstaan

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En je hebt ook nog textielen zomerkleding, ook wel "doorwaaikleding" genoemd. Hier hoeft natuurlijk geen trui onder te passen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-01 10:23
Marc Rademaker schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:53:
Het deed in ieder geval degelijk aan, geen kieren bij het vizier, ventilatieschuifjes voelden niet priegelig aan. De schuif om het zonnevizier naar beneden te doen zit links aan de zijkant, ik had wel het idee dat dat wat goedkoper plastic was, maar dat heb ik eigenlijk bij alle helmen met zonnevizier wel.
DECOY88 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:11:
[...]
hjc is-16 betaalde ik 200 voor. en vind het een fijne helm :Y
Klopt, ik heb ook 200 voor mijn HJC IS-16 betaald en op zich bevalt ie me goed, het is dus enkel het bandje waar ik me aan stoor. Als de wind er een keer verkeerd op slaat komt het flapje uit het lusje en gaat dan rondwapperen.

Edit: Voor de duidelijkheid, deze had ik in de handen: http://www.motoport.nl/ep...041823/SubProducts/041826

[ Voor 8% gewijzigd door UTwizard op 26-03-2012 13:15 ]

• DECOY88
(overleden)
UTwizard schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:10:
[...]

Het deed in ieder geval degelijk aan, geen kieren bij het vizier, ventilatieschuifjes voelden niet priegelig aan. De schuif om het zonnevizier naar beneden te doen zit links aan de zijkant, ik had wel het idee dat dat wat goedkoper plastic was, maar dat heb ik eigenlijk bij alle helmen met zonnevizier wel.

[...]

Klopt, ik heb ook 200 voor mijn HJC IS-16 betaald en op zich bevalt ie me goed, het is dus enkel het bandje waar ik me aan stoor. Als de wind er een keer verkeerd op slaat komt het flapje uit het lusje en gaat dan rondwapperen.
gewoon vastknopen :Y had er ook aan het begin last van maar daarna goed vast gefriemeld om en door dat rubberen dingetje. en niet meer los gekomen :N

• Daffie
even geheel offtopic, wanneer wordt er een nieuw deel van zo'n motortopic gemaakt? Wie bepaald dat? Want deel 13 eindigde in oktober 2007 met in de 40 pagina's, deel 12 in juli 2007 met ook in de 40 pagina's, en nu is dit deel al ruim 1300 pagina's en 5 jaar verder. Just wondering

[ Voor 1% gewijzigd door Daffie op 26-03-2012 13:49 . Reden: juli[s]e[/s] David... ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

ik stel voor bij 1337 pagina's :P

Vaak bu'j te bang!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm goed punt, ik denk dat de TS het vergeten is. Komt misschien door het extreem lekkere motorweer van de afgelopen dagen :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoeveel ppp? Ik heb het op 50 staan, dus dat duurt nog wel even. ;)

Vroeger was er een technische beperking aan de lengte van een topic. Toen was er de stelregel dat een topic om en nabij de 1000 posts mocht hebben. Inmiddels is die beperking opgeheven. Sommige topics/subfora houden zich wel nog aan die limiet, en anderen niet. :)

Net met de verzekering gebeld: uitbetaling volgt binnen nu en 10 dagen. De begripvolle mevrouw vond echter wel dat het wel een spoedgevalletje was om met dit weer zonder motor te zitten, dus ze heeft een extra notitie in het dossier gemaakt. :+
Geen idee of dat wat uithaalt though.

En ik vind het een gemis dat je je dossier online niet kunt inzien: welke schade je hebt gemeld, welke papieren daarvan ontvangen/verstuurd zijn, wat de status is... Dat leek mij wel handig eigenlijk.
Bij de zorgverzekering vind ik het ook wel prettig dat je bij CZ je declaraties online kunt inzien. Zo kun je tenminste nog eens wat controleren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

DrivinUCrazy schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:57:
Hoeveel ppp? Ik heb het op 50 staan, dus dat duurt nog wel even. ;)

Vroeger was er een technische beperking aan de lengte van een topic. Toen was er de stelregel dat een topic om en nabij de 1000 posts mocht hebben. Inmiddels is die beperking opgeheven. Sommige topics/subfora houden zich wel nog aan die limiet, en anderen niet. :)

Net met de verzekering gebeld: uitbetaling volgt binnen nu en 10 dagen. De begripvolle mevrouw vond echter wel dat het wel een spoedgevalletje was om met dit weer zonder motor te zitten, dus ze heeft een extra notitie ain het dossier gemaakt. :+
Geen idee of dat wat uithaalt though.

En ik vind het een gemis dat je je dossier online niet kunt inzien: welke schade je hebt gemeld, welke papieren daarvan ontvangen/verstuurd zijn, wat de status is... Dat leek mij wel handig eigenlijk.
Bij de zorgverzekering vind ik het ook wel prettig dat je bij CZ je declaraties online kunt inzien. Zo kun je tenminste nog eens wat controleren.
Wij motorrijders zijn ook natuurlijk de rebellen van de samenleving 8)

Vaak bu'j te bang!

• Tankiej
Daffie schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:48:
even geheel offtopic, wanneer wordt er een nieuw deel van zo'n motortopic gemaakt? Wie bepaald dat? Want deel 13 eindigde in oktober 2007 met in de 40 pagina's, deel 12 in juli 2007 met ook in de 40 pagina's, en nu is dit deel al ruim 1300 pagina's en 5 jaar verder. Just wondering
Is een paar maanden geleden ook eens door iemand geopperd. Meerdere vonden het een goed idee maar niemand nam het initiatief om een nieuw deel te openen :+

Maar wel een goed idee. Een nieuw topic met opgefrist OP, inactieve users uit de OP halen, (nieuwe) actieve erin, nieuwe foto's etc. Iemand zin om ermee bezig te gaan? :P

• Daffie
Ik heb op zich best de tijd en motivatie om het te doen, alleen denk ik dat ik nét wat te weinig kennis heb van zowel openingstopics maken als van motoren zelf als van wie hier op GoT de active leden zijn en wie niet (meer)

• Tankiej
Daffie schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:34:
Ik heb op zich best de tijd en motivatie om het te doen, alleen denk ik dat ik nét wat te weinig kennis heb van zowel openingstopics maken als van motoren zelf als van wie hier op GoT de active leden zijn en wie niet (meer)
De actieve leden melden zichzelf wel zodra het nieuwe topic open is, die kan je ook moeilijk gelijk allemaal er al inzetten :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:54:
ik stel voor bij 1337 pagina's :P
Dan stel je maar even in dat er 100 posts op een pagina komen, heb je nog een tijdje te gaan (pagina 333 is dit nú voor mij pas). ;)

Waarom zou je überhaupt een nieuw topic maken, 't is hier gewoon een "slow-chat", no more - no less.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

KaWaReZ schreef op zondag 25 maart 2012 @ 22:59:
[...]

Turbolag, toeren etc ondervang je met de grootte van de turbo, hoe groter de turbo, hoe meer gassen er nodig zijn om op te spinnen, hoe meer lag, maar ook meer vermogen mogelijk is.

Een andere optie is een supercharger, levert over het gehele toerengebied meer vermogen.

Als je eea vrij lowbudget kunt doen ben je ergens 5k minimaal kwijt aan een turbo voor een fiiets, hoe minder populair de fiets, hoe duurder, zeker omdat er dan minder zwakke punten bekend zijn.

Je heebt ook voor de popi fietsen van die kant en klare setjes, kosten ergens $5k, maar daarmee kun je nauwelijks een boost eropzetten omdat die gebruik maken van de originele filteerbox, die bij een instelling van 0.2 bar al uit elkaar klapt :+

Stond ooit op de verlanglijst, maar ivm zuipen, kosten en overmatige slijtage (onhandelbaarheid daargelaten) geschrapt.
Een sc is misschien wel ooit iets om te proberen. Voor dagelijks gebruik heb je t niet nodig zegmaar :+

Edit: ff over de lage toeren: waar jeje beter zorgen om kunt maken is eenwastegate, aangezien een motormotor gewoon van 12k naar 0k kan in notime, dat kan die turbo in de problemen brengen.

>:) turbofiets is gewoon kickass
Turbo conversies zijn lang niet zo krankzinnig als je mischien denkt.
Dragracers daargelaten, de straat motoren met conversies gebruiken zeer kleine turbos (dus geen Greddy T88s)
die geven relatief "weinig" extra, maar hebben zeer kleine lag,
Verder kan met motor management in de gaten worden gehouden in welke versnelling de machine zich bevind, en met variabele waste gate er voor zorgen dat je pas in de 6de versnelling maximale ingestelde druk op bouwt, dus 1st 0bar, 2de 0.2bar etc etc, tot je in de 6 bijvoorbeeld de 1,2 aantikt

Er zijn tuners die echt pronkstukjes kunnen leveren, en de turbo zelf heeft niet tot nauwelijks onderhoud nodig

En hoewel bruikbaarder om de een of andere reden is de supercharger lang niet zo vaak gezien, voornamelijk omdat de constructie een stuk lastiger is, tenslotte is de aandrijving van een super charger compleet anders,. en is een turbo relatief makkelijk aan te sluiten.

heb het zelf wel eens overwogen te doen met men speed triple.
toch maar besloten het geld te bewaren en maar op de Superduke 1290 te stappen als die uitkomt

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:16:
[...]

Is een paar maanden geleden ook eens door iemand geopperd. Meerdere vonden het een goed idee maar niemand nam het initiatief om een nieuw deel te openen :+

Maar wel een goed idee. Een nieuw topic met opgefrist OP, inactieve users uit de OP halen, (nieuwe) actieve erin, nieuwe foto's etc. Iemand zin om ermee bezig te gaan? :P
ik als intussen een jaar of 4 te dwalen wil hem wel maken. of gaan we gewoon hier door. het heeft op zich ook wel wat om gewoon door te blijven gaan. en de op lees je 1x en daarna ook niet meer _O-

Verwijderd

Nieuwe discipline in Dakar?

Afbeeldingslocatie: http://static.blogo.it/twowheelsblog/peterhansel-sulle-dune-con-la-r1-01/SPR1_6.jpg

Meer picas hier

Leuk leesvoer hier

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Exigence

dnkroz

Gewoon doorgaan lijkt mij :) Op naar het grootste topic :P

• Korvaag
Pagina 222 hier :) Inderdaad gewoon een kwestie van aantal posts per pagina wat omhoogschroeven ;)

• DECOY88
(overleden)
Korvaag schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:38:
Pagina 222 hier :) Inderdaad gewoon een kwestie van aantal posts per pagina wat omhoogschroeven ;)
333 hier :Y

Dakar met fabrieksfietsen lijkt me ook wel mooi _O- maar over 5 jaar mag je dan alleen maar uit snorfietsen kiezen omdat de rest te hard gaat _O-

[ Voor 25% gewijzigd door DECOY88 op 26-03-2012 17:40 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
charrel schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:13:
Zaterdag deze gekocht bij axel's bike shop voor een mooi introductie prijs :
[afbeelding]
Zit echt perfect, goede voorlichting ook door de medewerkster.
Op de snelweg is ie een stukje stiller als mijn 5 jaar oude arai tour-x. Op binnenwegen 70-90km/u wat meer windgeruis/ turbulentie. Maar dat is maar minimaal storen. Ingebouwde zonnevizier is echt super, lekker makkelijk. Tanken of ff overleggen zonder je helm af te zetten is ook perfect!
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, ik heb zelf een multitec van een paar jaar oud en dat is eigenlijk wel de lekkerste helm voor allround werk op de motor. Als ik ooit wat nieuws zou moeten kopen kon het die neotec wel eens worden. Ik had op de beurs ook met iemand van Axel staan praten (klein vrouwtje met zwart haar) en alle nadelen van de multitec zijn wel zo'n beetje opgelost.

Vandaag ook de KTM uitgelaten, weer lekker slippen en sliden met dat ding 8) ik wil wel een keer noppenbanden, in het losse zand moet je niet komen met de huidige straatbanden. Of ik koop ooit een echte crosser op kenteken :> ik kan me iig herinneren dat het rijden op dat stuk zand op een crf250 een stuk beter ging. Ook later nog een nare lading grind tegengekomen in een bocht met 110kmpu, voorkant gleed weg, maar de ktm bleef gelukkig rechtovereind. Was niet goed als ik daar was gevallen, allemaal bomen naast de weg :X
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dy9gyt.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Widow op 26-03-2012 18:41 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Daffie schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:48:
Langst lopende topic EvAh!

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:25:
Nieuwe discipline in Dakar?

[afbeelding]

Meer picas hier

Leuk leesvoer hier
Ik ben benieuwd wat voor speciale banden dat zijn dan. Offroad banden zijn niet te krijgen in de bandenmaten van de R1. Zo te zien misschien wel flink opgesneden straatbanden; ze gaan natuurlijk geen speciale band voor die ene keer maken. En volgens mijn bescheiden inzicht is je bandenspanning belangrijker en is dit op een zorgvuldig uitgekozen plek gefotografeerd, vroeg in de ochtend. Dan schijnt het zand harder te zijn. Als je vervolgens precies weet waar je moet rijden, kun je ook nog met een step er doorheen. Bovenop die duinen is goed te rijden. Bij Merzouga bv reden die jurken met Mobylettes achter ons aan. Alleen waren zij zo slim om niet de duinen af te rijden, een pannetje in. Want dan kom je vast te zitten. Maakt niet uit welke banden je hebt. De Dakar mannen staan dan ook een half uur te ploeteren om eruit te komen met hun fancy KTM. Je zakt daar meteen tot je assen in het zand.

Die foto's zien er stoer uit en Peterhansel is natuurlijk handiger dan ik (duh!) dus hij kan denk ik beter uit de voeten met een R1 in de duinen dan ik met mijn Tenere... ;) Maar die foto's zijn heel erg zorgvuldig gemaakt, daar ben ik van overtuigd. Ik ben benieuwd wat er allemaal tussen de foto's door gebeurd is. Ik denk dat er een legertje mannen klaar stond om 'm steeds weer omhoog te sleuren.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Het gaat hard met posten, moet nog 5 pagina's bijlezen ofzo :P.

Anyway, heb vanmiddag even 7 circuitdagen vastgelegd :D.
1x Mettet (4 Mei) en de rest op circuit Zolder.

En in de zomer met Race Academy naar Ales :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:39:
Dakar met fabrieksfietsen lijkt me ook wel mooi _O-
marathonklasse.

Maarja, zit te weinig geld in, dus daar hoor je niks over :(

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:06:
[...]

marathonklasse.

Maarja, zit te weinig geld in, dus daar hoor je niks over :(
klopt 8)7 alleen die luiwammesen van een fabrieksrijders :r juist het hele savonds sleutelen en voorbereiden en dan nog net een uurtje kunnen slapen maakt het zwaar.

vooral als je de docu van Charly Boorman van een paar jaar terug was mooi om te zien _/-\o_

• komkommer

komkommer

Koffie

DECOY88 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:13:
[...]

klopt 8)7 alleen die luiwammesen van een fabrieksrijders :r juist het hele savonds sleutelen en voorbereiden en dan nog net een uurtje kunnen slapen maakt het zwaar.

vooral als je de docu van Charly Boorman van een paar jaar terug was mooi om te zien _/-\o_
Nee, dat zijn weer de kistrijders, de malle-moto-klasse. De marathon klasse is een klasse voor standaard motoren. Mag je ook geen blok wisselen, dat soort dingen.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:18:
[...]

Nee, dat zijn weer de kistrijders, de malle-moto-klasse. De marathon klasse is een klasse voor standaard motoren. Mag je ook geen blok wisselen, dat soort dingen.
dan is die marathon helemaal wat om te kunnen volgen _/-\o_

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:49

steveman

Comfortabel ten onder

M14 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:23:

Vadsigheid! _/-\o_

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:23:

Gezellig ;)

Mettet en Ales ben ik instructeur :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M14

M14

Had al zo'n vermoeden gezien je eerdere verhalen hier en motorforum :). Bij deze meteen het verzoek om op Mettet een paar rondjes voor me te rijden aangezien ik het circuit totaal niet ken :P.

Hoe pak je de reis naar Ales eigelijk aan? Krijg je een fiets van Race Academy onder je kont of rijd je op je eigen motor? Wat doe je met overnachten, daar in een tentje, camping of hotel?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:13:
[...]
Kweenie...die fabrieksrijders rijden op een iets ander tempo dan de kistmensen. Op zich logisch, want de kistmensen moeten alles zelf maken en ze weten denk ik toch wel dat ze geen kans maken op prijzen. De fabrieksrijders hebben alles helemaal voor elkaar: het is hun beroep, dus ze doen vrijwel niets anders en ze hebben monteurs die de boel voor ze repareren en prepareren.
Ik zou zo niet durven zeggen wat nou zwaarder is. De zwaarte ligt op een ander vlak. De 'romantiek' is misschien een beetje zoek bij de professionals, maar wie zegt dat ze het makkelijk hebben...
Uitzondering voor de mannen die Dakar in de jaren '80 hebben gereden met kompas en handgeschreven roadbooks...die hadden het pas zwaar!

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:15:

Uitzondering voor de mannen die Dakar in de jaren '80 hebben gereden met kompas en handgeschreven roadbooks...die hadden het pas zwaar!
Ja maar. Toen waren de etappes weer minder zwaar. Zoals ze nu dwars door de duinen gaan, deden ze vroeger echt niet zo lang.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:20:
[...]
Ja maar. Toen waren de etappes weer minder zwaar. Zoals ze nu dwars door de duinen gaan, deden ze vroeger echt niet zo lang.
Da's ook weer waar. Maar vroegâh was alles beter, toch? ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

Ja tuurlijk! Zeker in de dakar.

Makerij Hofman

• Tylen

Tylen

M14 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:06:
Had al zo'n vermoeden gezien je eerdere verhalen hier en motorforum :). Bij deze meteen het verzoek om op Mettet een paar rondjes voor me te rijden aangezien ik het circuit totaal niet ken :P.

Hoe pak je de reis naar Ales eigelijk aan? Krijg je een fiets van Race Academy onder je kont of rijd je op je eigen motor? Wat doe je met overnachten, daar in een tentje, camping of hotel?
Welke groep heb je je ingeschreven op Mettet? Ik weet nooit van te voren welke groep ik heb ;)
Maar als je in 1 of 2 zit wordt er sowieso voor gereden dus dan heb je rustig de tijd op de baan te leren en het tempo langzaam op te voeren.

Bij TRAC heb ik idd een motor (BMW S1000RR) van BMW onder mijn kont. Ik slaap altijd in een iglo tentje op het paddock, Tis een beetje 50/50. De helft slaapt op het paddock de andere helft op een camping. Als je van gezelligheid en een biertje houd, is het paddock thé place to be ;)

• DECOY88
(overleden)
toen kwam de Dakar tenminste nog in Dakar _O-

Verwijderd

vorige zomer een arrow uitlaatlijn geïnstalleerd, de volledig lijn veranderd... normaal gezien rijd ik zo rond de 5l à 5,5l/100km, nu zie ik dat ik niet meer onder de 6.5l/100km kom.. te maken met die uitlaatlijn? of omdat mijn pols wat te los staat ...

• Korvaag
Gekeken naar de afstelling na het monteren van de nieuwe uitlaat?

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:13:
vorige zomer een arrow uitlaatlijn geïnstalleerd, de volledig lijn veranderd... normaal gezien rijd ik zo rond de 5l à 5,5l/100km, nu zie ik dat ik niet meer onder de 6.5l/100km kom.. te maken met die uitlaatlijn? of omdat mijn pols wat te los staat ...
is hij afgesteld achteraf?

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:13:
Ben je niet gewoon veel harder gaan rijden? :+

Verwijderd

Korvaag schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:16:
Gekeken naar de afstelling na het monteren van de nieuwe uitlaat?
DECOY88 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:20:
[...]

is hij afgesteld achteraf?
"is niet nodig" zei de garagist...

op een andere plaats wilde iemand mij een powercommander verkopen (800€ gemonteerd, en test bank etc ...) zelf vind ik het wat te duur om het op de motor te zetten...
_Apache_ schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:24:
[...]

Ben je niet gewoon veel harder gaan rijden? :+
maar het klinkt zo leuk tege 10k rpm in de tunnels :+

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:45:
[...]

[...]

"is niet nodig" zei de garagist...

op een andere plaats wilde iemand mij een powercommander verkopen (800€ gemonteerd, en test bank etc ...) zelf vind ik het wat te duur om het op de motor te zetten...

[...]

maar het klinkt zo leuk tege 10k rpm in de tunnels :+
Nieuwe uitlaat lijn moet je wel even de motor opnieuw laten afstellen. Ik weet dat als je suzuki hebt je dit rechtstreeks kan laten doen in de computer van je motor bij Hoegee. Bij andere motoren weet ik het niet zo en ben je vaak afhankelijk van een powercommander (welke niet 800 euro hoeft te kosten ;))

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb inmiddels een plaatje gevonden van mijn Carburateur, want ben te lui zelf een foto te schieten:

http://www.ebay.com/itm/H...0-CB250F-08-/110773524745

Weet iemand wat het electronica blokje (zwart) rechts onder precies is?

Zal anders eens nazoeken welke Keihin Carb het precies is.

20*350ZO45°

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:47:
[...]

Nieuwe uitlaat lijn moet je wel even de motor opnieuw laten afstellen. Ik weet dat als je suzuki hebt je dit rechtstreeks kan laten doen in de computer van je motor bij Hoegee. Bij andere motoren weet ik het niet zo en ben je vaak afhankelijk van een powercommander (welke niet 800 euro hoeft te kosten ;))
is een kawasaki ER6,
powercommander €495, installatie 150€, afstellen op de testbank 150 € ...

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:58:
[...]

is een kawasaki ER6,
powercommander €495, installatie 150€, afstellen op de testbank 150 € ...
Jeroen van de Meer http://www.dynojetvdmeer.nl/
Doet dat denk ik wel goedkoper. Maar tja dan is het best prijzig ja.

Als je een beetje technisch bent, kan je het installeren wel zelf. Dan heb je al 150 bespaart. Moet je alleen nog naar een testbank om hem af te stellen. En dat kan goedkoper. ;)

• DECOY88
(overleden)
Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:14:
[...]

Jeroen van de Meer http://www.dynojetvdmeer.nl/
Doet dat denk ik wel goedkoper. Maar tja dan is het best prijzig ja.

Als je een beetje technisch bent, kan je het installeren wel zelf. Dan heb je al 150 bespaart. Moet je alleen nog naar een testbank om hem af te stellen. En dat kan goedkoper. ;)
waarschijnlijk kan je al een programmering van een ander erin schieten en dan 1 run om na te kijken :Y

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Over rapidbike's e.d. gesproken, klopt het dat "ze" de originele ECU van een Suzuki (b.v. mijn GSXR600 K4) kunnen herschrijven? Dat je dus geen rapidbike o.i.d. nodig hebt?

Vaak bu'j te bang!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Voor de Belgen hier: wat betalen jullie voor jullie motorverzekering?
Ikzelf: 29j, Suzuki VX800, Touring verzekeringen, +- 400€ / jaar .

Ligt dat aan mij of is dat nogal veel?

• M14

M14

Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 07:51:
[...]

Welke groep heb je je ingeschreven op Mettet? Ik weet nooit van te voren welke groep ik heb ;)
Maar als je in 1 of 2 zit wordt er sowieso voor gereden dus dan heb je rustig de tijd op de baan te leren en het tempo langzaam op te voeren.

Bij TRAC heb ik idd een motor (BMW S1000RR) van BMW onder mijn kont. Ik slaap altijd in een iglo tentje op het paddock, Tis een beetje 50/50. De helft slaapt op het paddock de andere helft op een camping. Als je van gezelligheid en een biertje houd, is het paddock thé place to be ;)
Ik heb me ingeschreven in groep 3. Zodra ik de baan een beetje ken kan ik mn eigen gang gaan :).

In frankrijk blijf ik ook op het paddock, lijkt me praktischer en gezelliger. Is het trouwens mogelijk om een pitbox te huren, lijkt me praktischer dan een tent, of niet? Heb overigens gemerkt dat ik, naast de 2 motoren en een hoop andere spullen, nog een koelkast in de aanhanger ga krijgen :P. Koud bier heeft natuurlijk een hoge prioriteit :+.

Wat ik me net nog afvroeg, hoe zit het eigelijk voor jullie als instructeur wanneer je zelf plat gaat met een fiets van TRAC? Ooit iets dergelijks meegemaakt?

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:37:
Voor de Belgen hier: wat betalen jullie voor jullie motorverzekering?
Ikzelf: 29j, Suzuki VX800, Touring verzekeringen, +- 400€ / jaar .

Ligt dat aan mij of is dat nogal veel?
valt wel mee denk ik...
Kawasaki ER-6n,
23j (leeftijd + voorlopig rijbewijs) 483€
24j, 390€ (vast rijbewijs)

is een "goeiekopere" verzekering omwille dat deze samenhangt met mijn auto...

• Beerkeeper
Ik ben een beetje aan het kijken op motorshopper voor het aanbod van motoren.

Nu viel mijn oog op een SV650/1000. Ik weet dat hier iemand een SV1000S rijdt.
Hoe rijdt zo'n fiets? Als ik op filmpjes af ga, lijkt het of de 650 toch _net_ dat beetje tekort komt met vermogen.

Het is niet alsof ik hem nu wil kopen, maar ik wil me orienteren voor mogelijk volgend jaar of het jaar daarop :)

• Tylen

Tylen

-tom-562 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:27:
Over rapidbike's e.d. gesproken, klopt het dat "ze" de originele ECU van een Suzuki (b.v. mijn GSXR600 K4) kunnen herschrijven? Dat je dus geen rapidbike o.i.d. nodig hebt?
Die motor kan je bij Hoegee direct in de eigen ecu laten afstellen. Heb ik toen ook gedaan (GSXR600-K5).

• Tylen

Tylen

M14 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:41:
[...]

Ik heb me ingeschreven in groep 3. Zodra ik de baan een beetje ken kan ik mn eigen gang gaan :).

In frankrijk blijf ik ook op het paddock, lijkt me praktischer en gezelliger. Is het trouwens mogelijk om een pitbox te huren, lijkt me praktischer dan een tent, of niet? Heb overigens gemerkt dat ik, naast de 2 motoren en een hoop andere spullen, nog een koelkast in de aanhanger ga krijgen :P. Koud bier heeft natuurlijk een hoge prioriteit :+.

Wat ik me net nog afvroeg, hoe zit het eigelijk voor jullie als instructeur wanneer je zelf plat gaat met een fiets van TRAC? Ooit iets dergelijks meegemaakt?
Ahh groep 3. Dat is idd lekker vrij rijden. Het ligt eraan hoe het ingedeeld wordt. Als ik groep 2 heb en ik rijd net de sessie voor jou, kan ik helaas niet voorrijden. Want dan ben ik aan het beppen met de mannen. ;) Mar dan kan je wel een instructeur uit groep 1 vragen. Als ik een groep 1 heb, dan gaan we wel even samen rijden. :)

Pitbox huren is mogelijk. Hoe dat moet weet ik even zo niet. Moet je Jan even over mailen. Pitbox is misschien wel makkelijker maar ik slaap net zo lief in een tentje. Er is 's avonds altijd een bewaker die het paddock bewaakt op diefstal ;)

Vallen met een motor is voor ons gelukkig kosteloos. Tenzij het onze eigen schuld is omdat we misschien iets heel doms deden ofzo ;) Maar met voorrijden als het gebeurd dan is er niets aan het handje (gelukkig)

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 27-03-2012 11:00 ]

Pagina: 1 ... 333 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.