Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 334 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.766 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Ook ik ben begonnen met mijn motorrijlessen. Ik ben vooralsnog niet van plan om een motor te kopen maar omdat het momenteel financieel mogelijk is en volgend jaar de examens weer gewijzigd worden ben ik er nu maar mee begonnen.

Nu wil ik een helm gaan kopen en heb er 2 op het oog, maar moet zeggen dat ik er helemaal geen verstand van heb.

http://www.tenkateshop.co...1-fang-o07-135-1130-m-180

of deze:

http://www.tenkateshop.co...-wks?kleur=1647&maat=1701

Nu ben ik van plan een zwart met witte accenten te kopen. Nu heeft die tweede een kras vrij vizier, en dat lees ik niet bij het andere vizier.

Kan iemand zijn licht schijnen op de kwaliteit en hoe jullie het op elkaar vinden passen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:34

-tom-562

Oliesjeik

Ga naar een motorzaak toe en laat je adviseren :) een helm zo via internet kopen is imo geen optie, omdat je hem niet kan passen.
Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:55:
[...]

Die motor kan je bij Hoegee direct in de eigen ecu laten afstellen. Heb ik toen ook gedaan (GSXR600-K5).
Tnx, heb het ff opgezocht. Vind de prijs wel meevallen! Heb al een Yoshimura dempert, dus dat komt goed uit

[ Voor 56% gewijzigd door -tom-562 op 27-03-2012 11:09 ]

Vaak bu'j te bang!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:37

steveman

Comfortabel ten onder

En als je echt een hufter bent laat je je adviseren in een winkel... en koop je de helm online ;(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dan ben je idd wel heel gierig bezig...
Ik denk dat je, als je meer spul koopt (handschoenen, laarzen, pak) sowieso korting krijgt. Tenminste, dat is bij Termaat in Nijmegen wel zo

Vaak bu'j te bang!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:12

M14

Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:58:
[...]

Ahh groep 3. Dat is idd lekker vrij rijden. Het ligt eraan hoe het ingedeeld wordt. Als ik groep 2 heb en ik rijd net de sessie voor jou, kan ik helaas niet voorrijden. Want dan ben ik aan het beppen met de mannen. ;) Mar dan kan je wel een instructeur uit groep 1 vragen. Als ik een groep 1 heb, dan gaan we wel even samen rijden. :)

Pitbox huren is mogelijk. Hoe dat moet weet ik even zo niet. Moet je Jan even over mailen. Pitbox is misschien wel makkelijker maar ik slaap net zo lief in een tentje. Er is 's avonds altijd een bewaker die het paddock bewaakt op diefstal ;)

Vallen met een motor is voor ons gelukkig kosteloos. Tenzij het onze eigen schuld is omdat we misschien iets heel doms deden ofzo ;) Maar met voorrijden als het gebeurd dan is er niets aan het handje (gelukkig)
Diefstal ben ik over het algemeen niet zo bang voor, zie meer tegen op tegen het slapen in een veel te kleine tent :P. Zal vanavond eens een mailtje dicteren richting Jan.

Ik had al het vermoeden dat vallen voor jullie kosteloos was, anders hou je geen instructeurs over denk ik. Maar je snapt dat ik jou valpartij het jaar daarop in het inschrijfgeld terug zie, dus hou em recht :+.
wildcardxl schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:03:
Ook ik ben begonnen met mijn motorrijlessen. Ik ben vooralsnog niet van plan om een motor te kopen maar omdat het momenteel financieel mogelijk is en volgend jaar de examens weer gewijzigd worden ben ik er nu maar mee begonnen.

Nu wil ik een helm gaan kopen en heb er 2 op het oog, maar moet zeggen dat ik er helemaal geen verstand van heb.

http://www.tenkateshop.co...1-fang-o07-135-1130-m-180

of deze:

http://www.tenkateshop.co...-wks?kleur=1647&maat=1701

Nu ben ik van plan een zwart met witte accenten te kopen. Nu heeft die tweede een kras vrij vizier, en dat lees ik niet bij het andere vizier.

Kan iemand zijn licht schijnen op de kwaliteit en hoe jullie het op elkaar vinden passen.
In eerste instantie niet naar ontwerpen / kleurtjes kijken, maar naar een zaak gaan en alle helmen op je hoofd zetten ;). Pas als je een goed passende helm hebt gevonden een keer naar het kleurtje of de prijs gaan kijken :). Heb zelf in eerste instantie redelijk overhaast een helm gekocht, dat ding bleek uiteindelijk niet geweldig te passen. Daarna een betere keuze gemaakt met een iets duurdere helm (Arai Chaser), die na ruim 40.000km nog steeds goed zit :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
M14 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:16:
In eerste instantie niet naar ontwerpen / kleurtjes kijken, maar naar een zaak gaan en alle helmen op je hoofd zetten ;). Pas als je een goed passende helm hebt gevonden een keer naar het kleurtje of de prijs gaan kijken :). Heb zelf in eerste instantie redelijk overhaast een helm gekocht, dat ding bleek uiteindelijk niet geweldig te passen. Daarna een betere keuze gemaakt met een iets duurdere helm (Arai Chaser), die na ruim 40.000km nog steeds goed zit :).
nolan n103 te ruim
shuberth c3 te krap
hjc is-16 goed
hjc is-16 maatje kleiner perfect.

ja dat was mijn helm geschiedenis van het 1e jaar :X

• wildcardxl
Uiteraard ben ik ook van plan om naar deze winkel te gaan deze zit in nieuwleusen enn ik woon in Hardenberg dus dat is de afstand niet. Maar mochten mensen zeggen dat de kwaliteit van deze helmen prut is ga ik al niet de moeite doen om er heen te rijden en lekker doorsparen voor een andere helm :)

• DECOY88
(overleden)
wildcardxl schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:21:
Uiteraard ben ik ook van plan om naar deze winkel te gaan deze zit in nieuwleusen enn ik woon in Hardenberg dus dat is de afstand niet. Maar mochten mensen zeggen dat de kwaliteit van deze helmen prut is ga ik al niet de moeite doen om er heen te rijden en lekker doorsparen voor een andere helm :)
een euro of 200 moet je er wel voor over hebben :Y

• wildcardxl
Dit zeg jij wel maar de is-16 die jij zelf hebt is hier 149 euro;)

[ Voor 20% gewijzigd door wildcardxl op 27-03-2012 11:28 ]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

Phydomir

Dennis

Helmen sowieso passen. Ik heb een HJC IS-16 L en deze zit perfect. Heb andere merken ook geprobeerd waarbij de L niet over mijn hoofd kwam en een XL veel te ruim was. Zit heel veel verschil in.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:19
steveman schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:07:
En als je echt een hufter bent laat je je adviseren in een winkel... en koop je de helm online ;(
Voor een pak wel ja.

Ik was gisteren in een motorzaak om te zoeken naar paddockstands. Hebben ze gewoon Datona paddockstands te koop voor 65 euro per stuk ex. adapters. Dan ben ik wel gek om die daar te kopen ipv online.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• M14

M14

Heb in het begin dus 200 euro aan zo'n HJC IS-16 uitgegeven. Voor een beginner of iemand die niet veel rijd is het geen verkeerde helm denk ik. Toen ik het ding kocht zat ie goed maar na een tijdje waren de wangstukken echt slapper of dunner geworden. De zaak waar ik het ding had gekocht heeft me toen dikkere wangstukken mee gegeven wat in het begin werkte. Na een 4000km waren die dingen ook te slap.

Probleem is dat de goedkopere helmen maar 1 maat schaal hebben en het opvullen met dikkere wangstukken ed. Bij de duurdere helmen is de schaal per maar verschillend. Ik zie het zo: Rij je veel, dan is een goede helm zn geld zeker waard. Pak je 4x per jaar de motor, dan is het zonde om daar het extra geld aan uit te geven :).

En volgens de verkoper heb ik een 'Arai' hoofd :P

[ Voor 3% gewijzigd door M14 op 27-03-2012 11:41 ]

• Tylen
  • Laatst online: 11:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M14 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:16:
[...]

Diefstal ben ik over het algemeen niet zo bang voor, zie meer tegen op tegen het slapen in een veel te kleine tent :P. Zal vanavond eens een mailtje dicteren richting Jan.

Ik had al het vermoeden dat vallen voor jullie kosteloos was, anders hou je geen instructeurs over denk ik. Maar je snapt dat ik jou valpartij het jaar daarop in het inschrijfgeld terug zie, dus hou em recht :+.
Opzich krijgen wij geen tijd om te mogen spelen op de motor ;) Alleen tijdens de demo sessie. Meestal rijd ik die samen met Hugo en Peggy, en dan kunnen we echt lekker spelen. En daar komen zulke foto's van :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2011/08/DSC_96921.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Net zoals ze hier zeggen gewoon naar de winkel, heb er toen ook verschillende gepast. Uit eindelijke een mooie Lazer systeem helm gekocht (aangezien ik een bril drager ben). Binnenkort ook maar eens rond gaan kijken voor een motor, maar eerst deze week mijn P zien te halen.

Nice Picture Tylen!.

[ Voor 4% gewijzigd door T-Rhidon op 27-03-2012 11:50 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

Beerkeeper schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:44:
Ik ben een beetje aan het kijken op motorshopper voor het aanbod van motoren.

Nu viel mijn oog op een SV650/1000. Ik weet dat hier iemand een SV1000S rijdt.
Hoe rijdt zo'n fiets? Als ik op filmpjes af ga, lijkt het of de 650 toch _net_ dat beetje tekort komt met vermogen.

Het is niet alsof ik hem nu wil kopen, maar ik wil me orienteren voor mogelijk volgend jaar of het jaar daarop :)
Ik heb een naked SV1000 en volgens mij heeft M14 een SV1000S...

De SV650 schijnt super in de bochten te zijn, maar ik vind zelf de SV1000 geweldig vanwege de Vtwin en zijn kracht + karakteristiek ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

M14 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:41:
Heb in het begin dus 200 euro aan zo'n HJC IS-16 uitgegeven. Voor een beginner of iemand die niet veel rijd is het geen verkeerde helm denk ik. Toen ik het ding kocht zat ie goed maar na een tijdje waren de wangstukken echt slapper of dunner geworden. De zaak waar ik het ding had gekocht heeft me toen dikkere wangstukken mee gegeven wat in het begin werkte. Na een 4000km waren die dingen ook te slap.

Probleem is dat de goedkopere helmen maar 1 maat schaal hebben en het opvullen met dikkere wangstukken ed.
Bij de duurdere helmen is de schaal per maar verschillend. Ik zie het zo: Rij je veel, dan is een goede helm zn geld zeker waard. Pak je 4x per jaar de motor, dan is het zonde om daar het extra geld aan uit te geven :).

En volgens de verkoper heb ik een 'Arai' hoofd :P
Idd. Mijn oude Caberg Rhyno helm is echt een stuk groter/lomper dan mijn nieuwe HJC r-pha (maarja, die HJC kostte ook ruim 3x zoveel). Valt me nu pas op hoe stom dat er eigenlijk uit ziet, zo'n megalompe helm op je kop :P

Vaak bu'j te bang!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:48:
[...]

Opzich krijgen wij geen tijd om te mogen spelen op de motor ;) Alleen tijdens de demo sessie. Meestal rijd ik die samen met Hugo en Peggy, en dan kunnen we echt lekker spelen. En daar komen zulke foto's van :)

[afbeelding]
Die foto blijft ook gewoon echt vet :)

No signature required.

• M14

M14

Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:48:
[...]

[afbeelding]
Poser :P. Ooit ... moet mij dit ook lukken :P.
iMars schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:52:
[...]

Ik heb een naked SV1000 en volgens mij heeft M14 een SV1000S...

De SV650 schijnt super in de bochten te zijn, maar ik vind zelf de SV1000 geweldig vanwege de Vtwin en zijn kracht + karakteristiek ;)
SV1000s hier :). In principe niet geschikt als eerste motor, toch gedaan :p. In het begin is het echt zoeken hoe de motor reageert wanneer je van het gas gaat of juist op het gas, dat is echt abrupt en niet te vergelijken met een 4pitter. Ik weet niet hoe een SV650 stuurt, ben van mening dat dat met de 1000 net zo goed lukt, maar daarvoor moet je die gas-controle wel hebben. In de bocht van het gas of op het gas geeft een erg instabiele motor als gevolg. Maar goed, dat is de charme 8).

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Richard schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:48:
Ik heb inmiddels een plaatje gevonden van mijn Carburateur, want ben te lui zelf een foto te schieten:

http://www.ebay.com/itm/H...0-CB250F-08-/110773524745

Weet iemand wat het electronica blokje (zwart) rechts onder precies is?

Zal anders eens nazoeken welke Keihin Carb het precies is.
Is het misschien carb verwarming, zodat je carb niet kan bevriezen?
Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 07:51:
[...]

Welke groep heb je je ingeschreven op Mettet? Ik weet nooit van te voren welke groep ik heb ;)
Maar als je in 1 of 2 zit wordt er sowieso voor gereden dus dan heb je rustig de tijd op de baan te leren en het tempo langzaam op te voeren.
Wat zou ik kwijt zijn als ik daar een motor huur en meedoe aan die training :? mn eigen motor is geen circuit motor en ik rij eigenlijk liever in een autootje die kant op, met mn pak, een paar kratjes bier en n tentje. En mag je in een combi wel het circuit op, of heb je een overall nodig?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
wildcardxl schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:28:
Dit zeg jij wel maar de is-16 die jij zelf hebt is hier 149 euro;)
dan is hij goedkoper geworden. maar je moet gewoon eerst passen en als het lekker zit eens naar de prijs kijken :Y

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had begrepen dat de IS-16 inmiddels uit productie is. (correct me if I'm wrong)

Daarnaast heb ik ook een IS-16 voor 165 euro, maar dat is er dan ook een zonder design.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• M14

M14

Widow schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:38:
[...]

[...]

Wat zou ik kwijt zijn als ik daar een motor huur en meedoe aan die training :? mn eigen motor is geen circuit motor en ik rij eigenlijk liever in een autootje die kant op, met mn pak, een paar kratjes bier en n tentje. En mag je in een combi wel het circuit op, of heb je een overall nodig?
Leren combi is volgens mij nooit een probleem. Weet niet hoe bij RaceCracks wordt omgegaan met textiel, bij motorsportschool hadden ze daar bij niveau1 / 1+ nog niet zo'n moeite mee.

Heb overigens nog geen aanbieder gezien die circuitmotoren verhuurt voor een dag vrij rijden. Wat zou het probleem zijn om een geschikte straatmotor te huren, het ding op een aanhanger te zetten en daar naartoe te rijden? Hooguit dat de algemene voorwaarden van de verhuurder je verbieden het circuit op te gaan. Die crash is gewoon op straat gebeurd :+.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Als je het ding plat rijdt op een circuit, en je gaat de grindbak in, blijf je volgens mij nog best lang overal grind vinden. Lijkt me nogal verdacht als het "op straat" is gebeurd :P

Vaak bu'j te bang!

• Beerkeeper
Er kwam een overstekende gieter van rechts, deze wou je ontwijken. Je bent gevallen, en je motor gleed zo de oprit op van een woning waar grind ligt.

Kan toch prima?

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:04
Beerkeeper schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:23:
Er kwam een overstekende gieter van rechts, deze wou je ontwijken. Je bent gevallen, en je motor gleed zo de oprit op van een woning waar grind ligt.

Kan toch prima?
Je zit te veel op M-F :+

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Beerkeeper schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:23:

Kan toch prima?
Nee je ging net een paar gieters halen bij de Gamma toen wat plaatselijk rapaille je bekogelde met grind. Terwijl je hen van de motor verjoeg met gieters is het niet gelukt al het grind te verwijderen voordat je 'm inleverde.

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen
  • Laatst online: 11:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

[...]

Bij Race Acaemy kan je ook een S1000RR huren. Ik geloof dat het voor 3 dagen 300 euro was (vorig jaar) dat is nog goedkoper dan met je eigen motor. geen kosten extra. dus dat is inclusief brandstof en banden etc.

Euh textiel weet ik niet zo. Maar denk niet dat dat echt mag. Leren combi is geen probleem. alleen met wedstrijden mag dan niet.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Tylen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:50:
[...]

Bij Race Acaemy kan je ook een S1000RR huren. Ik geloof dat het voor 3 dagen 300 euro was (vorig jaar) dat is nog goedkoper dan met je eigen motor. geen kosten extra. dus dat is inclusief brandstof en banden etc.

Euh textiel weet ik niet zo. Maar denk niet dat dat echt mag. Leren combi is geen probleem. alleen met wedstrijden mag dan niet.
100% zeker dat textiel niet mag (zelfs al zijn het maar alleen je handschoenen)
Leren Combis mogen, MAAR dan moeten jas en broek perse aan elkaar geritst zijn.

En hier in spanje was de "grappige" (doch iets wat pijnlijke manier) omdat te testen om achter persoon met combi te gaan staan zonder dat die dat in de gaten had.
De jas stevig vast te pakken aan de onderkant van de rug, en een rot ruk omhoog te geven.
niet heel comfortabel voor de edele delen...

maar textiel is echt een NO-GO, en dus ook echt als je textiel handschoenen aan hebt...

Dit was trouwens tijdens vrij rijden, in race verband moet het een 1-piece zijn, geen uitzonderingen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 14:15 ]

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
[...]

Dat is wel dirtcheap, 300 euro? Dat ben je in NL ook kwijt, voor een prutmotor, als je er een weekendje op wilt rijden en wat kilometers maakt. En op het circuit rijd je in 3 dagen wel een setje banden aan gort, of niet?

Heb zelf een wat minder leuke motorervaring. Kon vanochtend een auto niet ontwijken in de file die naar rechts kwam terwijl ik tussen de file door reed. Heb zijn achterbumper meegepakt, radiator daardoor lek en een valdop is redelijk verbogen. Motor moest afgesleept worden. Morgen wordt ie naar de garage gebracht...

Gelukkig wel kunnen blijven zitten op de motor, en zelf amper ergens last van. Hoogstens een wat gevoelige knie, wat nu ook al wegtrekt. Zometeen maar even met wat garages bellen...

• Beerkeeper
Dan vraag ik me nu af: Ben jij schuldig of is hij schuldig?

Overigens mooi dat je niks mankeert, materiaal kan vervangen worden :)

[ Voor 38% gewijzigd door Beerkeeper op 27-03-2012 14:43 ]

• Blue-eagle
  • Niet online
Weer begonnen met theorie leren, binnenkort proefles doen. Had 5 jaar geleden mijn bijzondere verrichtingen gehaald, maar had de rest nooit afgemaakt. Nu dus beginnen met het moeilijke werk :) Zin om te kunnen rijden..

Meanwhile: Nog goede motorrijscholen in Amsterdam? Bomen/bos gedoe :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Typisch. Ik wilde net gaan posten dat jullie allemaal de glimmende kant boven moeten houden*, want ik verveel me nogal zo zonder motor.

Wel gebeld met de verzekering:
"Alle papieren zijn binnen. De betaling wordt doorgezet naar de juiste afdeling."
"Wait, wut? Ik zit met dit weer zonder motor, want die wordt pas vrijgegeven als jullie betalen."
"oh, dat is bij een schadeherstelbedrijf niet gebruikelijk, aangezien wij garant staan voor de uitbetaling."
"Nee, bij gespecialiseerde schadeherstelbedrijven niet, die krijgen al hun geld van de verzekeringsmaatschappijen. Maar ik mocht de motor bij de dealer laten maken, dat heb ik zwart op wit van jullie."
"Oh, in dat geval... Dan maak ik er een notitie spoed bij"
"Aha, dan wordt het geld zo spoedig mogelijk overgemaakt?"
"Inderdaad, binnen 5 tot 10 dagen wordt het geld overgemaakt."

En dat noemen ze dan spoed. 8)7

Verder ook met de garage gebeld of we per sé moeten wachten op de verzekering. Ze zullen kijken wat ze kunnen doen. Op zijn vroegst kan de motor vrijdag of zaterdag uitgeleverd worden.

Marc: enig idee van de schade?

*Om die opmerking voortaan zelf maar voor te zijn: voortaan heb ik een mat gelakte motor, dan glimt er tenminste niets meer. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

Marc Rademaker schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Dat is wel dirtcheap, 300 euro? Dat ben je in NL ook kwijt, voor een prutmotor, als je er een weekendje op wilt rijden en wat kilometers maakt. En op het circuit rijd je in 3 dagen wel een setje banden aan gort, of niet?

Heb zelf een wat minder leuke motorervaring. Kon vanochtend een auto niet ontwijken in de file die naar rechts kwam terwijl ik tussen de file door reed. Heb zijn achterbumper meegepakt, radiator daardoor lek en een valdop is redelijk verbogen. Motor moest afgesleept worden. Morgen wordt ie naar de garage gebracht...

Gelukkig wel kunnen blijven zitten op de motor, en zelf amper ergens last van. Hoogstens een wat gevoelige knie, wat nu ook al wegtrekt. Zometeen maar even met wat garages bellen...
Gisteren ook wat lekkers gehad (eerste rit naar het werk met de CBF250).
Rij op een 80KM weg, rijdt een heel erg breed landbouw werktuig.
Rijden 2 auto's achter, vervolgens ik.
2 Auto's gaan beiden tegelijk links rijden om in te halen en ik ga mee, voorste auto beseft dat alles te breed is, en gaat terug. Hetzelfde doet auto 2. Ik ga aanstalten maken om in te halen. Gaat het landbouwwerktuig de berm in. Auto 1 gaat ruimschoots voor mij nog inhalen, en op het moment dat ik naast auto 2 rijdt, komt ie opzij.

Wettelijk gezien is Auto 2 fout, maar ik had die hoek helemaal niet op moeten zoeken.

Maar ook mijn vraag: In jouw geval, wie was er nu fout?

20*350ZO45°

• Beerkeeper
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:53:
Typisch. Ik wilde net gaan posten dat jullie allemaal de glimmende kant boven moeten houden*, want ik verveel me nogal zo zonder motor.

...

*Om die opmerking voortaan zelf maar voor te zijn: voortaan heb ik een mat gelakte motor, dan glimt er tenminste niets meer. :P
Sinds dat ik de olie heb ververst (afgelopen weekend), glimt 'ie ook aan de onderkant :P
Richard schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:56:
[...]

2 Auto's gaan beiden tegelijk links rijden om in te halen en ik ga mee, voorste auto beseft dat alles te breed is, en gaat terug. Hetzelfde doet auto 2. Ik ga aanstalten maken om in te halen. Gaat het landbouwwerktuig de berm in. Auto 1 gaat ruimschoots voor mij nog inhalen, en op het moment dat ik naast auto 2 rijdt, komt ie opzij.

Wettelijk gezien is Auto 2 fout, maar ik had die hoek helemaal niet op moeten zoeken.

Mijn ingeving: Auto 2, hij doet een bijzondere manoeuvre (rijstrook wisselen), jij zat er al op.

[ Voor 96% gewijzigd door Beerkeeper op 27-03-2012 14:57 ]

• M14

M14

Marc Rademaker schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:33:
[...]

Het is niet gunstig dat je op zn achterbumper bent gereden, hij zou het kunnen verdraaien naar "jij bent bij mij achterop gereden". Heb je getuigen van het hele verhaal?

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De auto.
V.z.i.w. is er geen wet die verbied meerdere voertuigen gelijktijdig in te halen. Dan blijft over dat de automobilist op moet letten bij zijn rijbaanwissel.

Die situatie heb ik met enige regelmaat met zowel de motor als met de auto. Met variatie in reacties. De een schrikt, gaat terug en verontschuldigd zich, de ander drukt door en blijft vervolgens achter me rijden en met groot licht knipperen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gisae schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:07:
[...]

De auto.
V.z.i.w. is er geen wet die verbied meerdere voertuigen gelijktijdig in te halen. Dan blijft over dat de automobilist op moet letten bij zijn rijbaanwissel.

Die situatie heb ik met enige regelmaat met zowel de motor als met de auto. Met variatie in reacties. De een schrikt, gaat terug en verontschuldigd zich, de ander drukt door en blijft vervolgens achter me rijden en met groot licht knipperen.
Deze auto bestuurder was van de categorie "zeer geschrokken", verontschuldigende handgebaren, en uiteraard terug naar rechts. Maar toch blijf ik van mening dat ik als beginnende rijder me niet in die hoek had moeten wurmen. In dit geval was het een gratis les.

20*350ZO45°

Verwijderd

[...]

de motorrijders zijn dezer dage weer eens goed onder aanval...

gisteren:
BMW 740d rijdt tegen 85km h, ik rij op dezelfde snelheid met +/- 20m ruimte... uit het niets gaat die vol in de remmen en nadien pas pinker opzetten voor af te slagen, ruwe schatting ongeveer 10cm speling, de laatste tijd gebeurd dit maar vaker en vaker... ergens heb ik geleerd, eerst de pinker en dan pas remmen en nadien afdraaien... anno 2012 hoeft dit dus niet meer...

vanmorgen op de wetstraat, er staan ongeveer een 8tal verkeerslichten... ik kom de tunnel uitgereden, tege 70kmh, je mag er 50 dus ik rem af naar 55 à 60kmh...
ik zie het 1ste licht op oranje, voertuig voor me rijdt door... 2 de licht, net hetzelfde, 3de licht spring NIET op oranje en blijft groen... meneer in de Audi Q7 gooit alles dicht :| parkeren in de kofferklep zag ik niet zo zitten.. dus maar opzij gooien... weer opnieuw 10 à 15 cm speling

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:12:
[...]

de motorrijders zijn dezer dage weer eens goed onder aanval...

gisteren:
BMW 740d rijdt tegen 85km h, ik rij op dezelfde snelheid met +/- 20m ruimte... uit het niets gaat die vol in de remmen en nadien pas pinker opzetten voor af te slagen, ruwe schatting ongeveer 10cm speling, de laatste tijd gebeurd dit maar vaker en vaker... ergens heb ik geleerd, eerst de pinker en dan pas remmen en nadien afdraaien... anno 2012 hoeft dit dus niet meer...

vanmorgen op de wetstraat, er staan ongeveer een 8tal verkeerslichten... ik kom de tunnel uitgereden, tege 70kmh, je mag er 50 dus ik rem af naar 55 à 60kmh...
ik zie het 1ste licht op oranje, voertuig voor me rijdt door... 2 de licht, net hetzelfde, 3de licht spring NIET op oranje en blijft groen... meneer in de Audi Q7 gooit alles dicht :| parkeren in de kofferklep zag ik niet zo zitten.. dus maar opzij gooien... weer opnieuw 10 à 15 cm speling
weet niet beter. bij mij gaat het alleen in meters ipv. cm O-)

Verwijderd

of nog zo een leuke, wanneer ze denken dat je met je groot licht aan het rijden bent... grootlicht staat af, is nooit aan geklooid geweest... s morgens 06h15 maar knipperen met die lichten, die rem herhaaldelijk induwen, mistlichten op en af zetten etc etc ... en als je dan je groot licht op zet dan ben JIJ het gevaar ...want je "verblind" tegenliggers...

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:18:
of nog zo een leuke, wanneer ze denken dat je met je groot licht aan het rijden bent... grootlicht staat af, is nooit aan geklooid geweest... s morgens 06h15 maar knipperen met die lichten, die rem herhaaldelijk induwen, mistlichten op en af zetten etc etc ... en als je dan je groot licht op zet dan ben JIJ het gevaar ...want je "verblind" tegenliggers...
Of je zorgt er gewoon voor dat je lamp laag genoeg schijnt. 8)7

@LunaTick: Je bent volgens mij ALTIJD de schuldige als je bij iemand achterop zit. Je hoort namelijk ten alle tijden voldoende afstand te houden opdat je op tijd kunt remmen als de persoon vóór je vol in de remmen gaat.

Verwijderd

Joolee schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:22:
[...]

@LunaTick: Je bent volgens mij ALTIJD de schuldige als je bij iemand achterop zit. Je hoort namelijk ten alle tijden voldoende afstand te houden opdat je op tijd kunt remmen als de persoon vóór je vol in de remmen gaat.
juist, maar bij groen ga je niet op je rem staan als de baan volledig vrij is?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:23:
[...]

juist, maar bij groen ga je niet op je rem staan als de baan volledig vrij is?
Klopt, maar als jij genoeg afstand houdt dan knal je er niet op :)

• Gisae
  • Niet online
Richard schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:09:
[...]

Deze auto bestuurder was van de categorie "zeer geschrokken", verontschuldigende handgebaren, en uiteraard terug naar rechts. Maar toch blijf ik van mening dat ik als beginnende rijder me niet in die hoek had moeten wurmen. In dit geval was het een gratis les.
Het ligt echt aan de situatie. Je leert vanzelf inschatten wat iemand mogelijk gaat doen. Echter zitten er soms mensen in het verkeer die compleet onverwachts reageren.Ik blijft altijd eventjes in de spiegel hangen van degene die ik in ga halen, als deze vervolgens geen aanstalten maakt om iets vreemds te gaan doen zet ik mijn inhaalactie voort. Enkel zijn er ook mensen die maar wat doen op de weg.
@LunaTick: Je bent volgens mij ALTIJD de schuldige als je bij iemand achterop zit.
Één woord; eendenarrest

[ Voor 26% gewijzigd door Gisae op 27-03-2012 15:33 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• M14

M14

[...]

Wat betreft afstand houden, helemaal mee eens. Probleem ontstaat wanneer iemand in de door jou gecreëerde ruimte kruipt en vervolgens op de rem gaat hangen.

Zelfde wanneer je door de file rijdt, iemand wisselt van baan en jij knalt er achter op. Hoe ga je zoiets zonder getuigen bewijzen? Ik ben bang dat je het dan altijd verliest.

• Joolee
  • Niet online
M14 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:45:
[...]

Wat betreft afstand houden, helemaal mee eens. Probleem ontstaat wanneer iemand in de door jou gecreëerde ruimte kruipt en vervolgens op de rem gaat hangen.

Zelfde wanneer je door de file rijdt, iemand wisselt van baan en jij knalt er achter op. Hoe ga je zoiets zonder getuigen bewijzen? Ik ben bang dat je het dan altijd verliest.
Als je met 10km/u snelheidsverschil met een maximumsnelheid van 40km/u tussen de file door rijd zal dat niet zo snel gebeuren. Als je sneller gaat, tja. Das dan je eigen probleem.

Verwijderd

als je tegen 60kmh 20 m afstand houd, is dat dan niet genoeg? of moet ik dringend mijn boeken boven halen?

• Phydomir
  • Laatst online: 12:35

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:12:
gisteren:
Die BWM is natuurlijk niet lekker bezig maar met 85km/u lijkt me +/- 20M ruimte wat aan de korte kant, ongeveer 1sec. afstand. Gezien het remmend vermogen van een motorfiets kan je er beter wat verder vanaf gaan zitten zodat je dus niet eens in de situatie terecht kan komen.
M14 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:45:
Als het file is heb je genoeg getuigen lijkt me zo.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Beerkeeper
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:49:
als je tegen 60kmh 20 m afstand houd, is dat dan niet genoeg? of moet ik dringend mijn boeken boven halen?
60 / 3,6 = 16,66666666666667 m/s
16,66666666666667 * 2 = 33,3 m

dus nee :P

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Beerkeeper schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:51:
[...]

60 / 3,6 = 16,66666666666667 m/s
16,66666666666667 * 2 = 33,3 m

dus nee :P
+16.67 mtr reactie-afstand ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 22:08
Ach maatje van mij reed ook tussen de file door, en werd toen hij al naast de auto zat van z'n motor afgeren. Overige auto's om hem heen reden gewoon door.

Uiteindelijk de politie laten komen omdat de auto eigenaar van mening was dat mn maatje verkeerd was.. En er kwam dus ruzie op de vluchtstrook.. Politie heeft toen in het voordeel van mn maat het schade formulier ingevuld..

Politie gaf ook aan dat wisselen van rijbaan een bijzondere manoeuvre is en dat de bestuurder dan altijd goed moet opletten op overige verkeer al rij je door een file heen als motorrijder..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:37

steveman

Comfortabel ten onder

Van wat ik wel eens gelezen heb, helpt dan uitermate om je aan de gedragscode filerijden te houden.
Hoewel geen wet wordt dat wel als leidraad aangehouden mocht het tot een rechtzaak komen.

En wellicht zijn je verwondingen dan ook minder of zelfs absent ! ;)

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 27-03-2012 16:15 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• M14

M14

^^ Da's dan toch wel weer een positief verhaal :).
Phydomir schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:51:
[...]

Als het file is heb je genoeg getuigen lijkt me zo.
D'r zijn er genoeg, maar willen ze ook getuigen? Heb je de kans die mensen aanhouden en gegevens (telefoonnr) uitwisselen terwijl je, met een beetje pech, nog tegen de grond zit geplakt?

• Gisae
  • Niet online
En zo hoort het, anders mag je genadeloos motorrijders omrijden in file's.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Net op terugweg naar huis weer zo'n situatie:

Kom aanrijden bij stoplichten, sorteer voor voor rechtsaf. Al uitrollende zet een bestelbusje van aannemersbedrijf XXX 'm in zijn achteruit volle vaart op mij af. Kon niets anders dan keihard remmen, duim op de toeter en achteruit teruglopen met een motor tussen mijn benen :(

Stopte net op tijd. Was blijkbaar verkeerd voor gesorteerd want later keerde die.

Dit soort ervaringen maken motorrijden NIET leuk!

20*350ZO45°

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Even heel cru de tegenvraag. Maar wie is er dood? Gelijk hebben maar toch dood zijn heeft niet zo veel nut helaas. Auto 2 was fout en had op moeten letten, maar daar ben jij niet mee geholpen.
Proberen te zorgen dat ze je gezien hebben is het enige devies, maar dan nog is even geduld hebben de veiligere keuze.

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:19:
Net op terugweg naar huis weer zo'n situatie:

Kom aanrijden bij stoplichten, sorteer voor voor rechtsaf. Al uitrollende zet een bestelbusje van aannemersbedrijf XXX 'm in zijn achteruit volle vaart op mij af. Kon niets anders dan keihard remmen, duim op de toeter en achteruit teruglopen met een motor tussen mijn benen :(

Stopte net op tijd. Was blijkbaar verkeerd voor gesorteerd want later keerde die.

Dit soort ervaringen maken motorrijden NIET leuk!
daarom altijd langs een auto voorsorteren zodat je hem even de berm in kan rijden. en in het geval een auto achterop komt je erlangs vliegt in plaats van ertussen gesandwicht :X

• Widow
Of ze halen gewoon de vangrails weg, rij ik voortaan wel door de berm met mn KTM. Ik heb dan alleen nog noppenbanden nodig :+
[...]

Dat is echt cheap as dirt idd, ik heb net ff de site gecheckt van RA en daar staat 455eu voor de motor + 895 voor de training, das 1340eu.. best interessant :) ff kijken of ik een vriend van me ook mee kan krijgen!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Lol gast, serieus? Ga je lampen eens afstellen.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:00:
[...]

Lol gast, serieus? Ga je lampen eens afstellen.
niks irritanter dan te hoog staande lampen :r

moet die van mij nog eens omhoog draaien. heb van de winter me voorpoten door laten zaken maar daarna niks met me verlichting gedaan :$

[ Voor 24% gewijzigd door DECOY88 op 27-03-2012 18:05 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Jij word keer op keer gewaarschuwd dat het andere verkeer hinder van je ondervind en dan stoor jij je daar weer aan?
Goed bezig! :+

• Tankiej
Foto's & filmpje gemaakt van mn SV :D

YouTube: Suzuki SV650s 2001 Drive off & drive by

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/526215_360833613960205_100001007082156_1071034_825059090_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/2llcc5v.jpg
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/547105_360833703960196_100001007082156_1071039_469475845_n.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 28-03-2012 09:40 ]

• To_Tall
Ligt het aan mij of ben jij niet een beetje groot voor die motor??? :+

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 21:41
Net eerste ritje van het jaar gemaakt (door omstandigheden wat later dan gepland), viel me alles mee :) Had verwacht dat ik toch wel weer ff moest wennen na die paar maanden maar t ging wel lekker :) Nog even de goede medeweggebruiker uitgehangen door iemand te waarschuwen dat z'n remlichten de hele tijd brandde O-)

Last.fm
Films!

• Tankiej
To_Tall schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:32:
Ligt het aan mij of ben jij niet een beetje groot voor die motor??? :+
Lijkt een beetje zo :+

Maar ik zit er wel goed op hoor :Y

Verwijderd

Mooie motor Tanjieh. Wat is het bouwjaar?

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:02:
Mooie motor Tanjieh. Wat is het bouwjaar?
Ik denk dat je mij bedoelt (?) :$

Bouwjaar is 2001 :)

Verwijderd

Sorry Tankiej ik bedoelde jou ja :+

Ziet er supermodern uit die motor. Had een later bouwjaar verwacht.
Veel plezier ermee ;)

• To_Tall
Pfff. heb me weer aardig ingelezen in de AVB oefeningen. Ook wel leuk voor beginende motorrijders en de lessers denk ik zo Stukje blik op de weg over het gevaar op de weg voor motor rijders, hoe je zelf beter zichtbaar kan maken en natuurlijk afstandhouder is meer zien op de tegemoetkomende weg ;)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:40

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:04:
[...]
niks irritanter dan te hoog staande lampen :r
Nou...die El Cheapo aftermarket Xenon kits met die vreselijke blauwe lampen erin in een ongeschikte koplamp is ook behoorlijk irri hoor... Je ziet dan één grote lichtvlek omdat het glas het licht alle kanten op reflecteert. Geen gezicht.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:46:
[...]

Nou...die El Cheapo aftermarket Xenon kits met die vreselijke blauwe lampen erin in een ongeschikte koplamp is ook behoorlijk irri hoor... Je ziet dan één grote lichtvlek omdat het glas het licht alle kanten op reflecteert. Geen gezicht.
valt onder hetzelfde. dat zou inderdaad verboden moeten worden. heb nog niemand gezien waarvan je zegt zijn xenon staat goed. of het moet een auto zijn waar het af fabriek opzat :Y

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik vind Xenon sowieso gewoon echt waardeloos :) Ik vind het veel te onrustig licht. Voor mij liever een goed preseterende halogeen lamp. Zowel in de motor als in de auto.

UNOX: The worst operating system

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
DECOY88 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:48:
[...]

valt onder hetzelfde. dat zou inderdaad verboden moeten worden.
Is dat het niet?

iRacing Profiel

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor motoren helaas niet....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
Geen APK oid nee. Maar mensen verblinden kan wel eens onder artikel 5 vallen? :P

iRacing Profiel

• To_Tall
frankivo schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:18:
Geen APK oid nee. Maar mensen verblinden kan wel eens onder artikel 5 vallen? :P
kopstok :) maar volgens mij duid dat op, het gedrag op de weg en niet op eventuele accessoires
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
volgens mij moet je dan kijken naar artikel 21 tot 35a type goedkeuring voor op de weg.

Waarbij Atikel 35 lid a aangeeft dat Aangebrachte onderdelen die goedgekeurd ter bescherming van medeweggebruikers..

met andere worden als jij een onderdeel aanbrengt die wel goedgekeurd is en verkeerd afstelt je Artikel 35a op je hielen hebt zitten. Al dan niet als je op een motor nieuwe verlichting aanbrengt al dan niet juist afgesteld maar niet goedgekeurd is dan zal je ook artikel 35a cq via artikel 33 op je bord krijgen ;)

• Tankiej
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:21:
Sorry Tankiej ik bedoelde jou ja :+

Ziet er supermodern uit die motor. Had een later bouwjaar verwacht.
Veel plezier ermee ;)
Dankje, dat komt wel goed!

Heb je het nieuwe model wel eens gezien van de SV? Die is vanaf 2003, ziet er nog weer wat beter uit vind ik. Maar de prijs was buiten m'n budget :'(
Korvaag schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:58:
Ik vind Xenon sowieso gewoon echt waardeloos :) Ik vind het veel te onrustig licht. Voor mij liever een goed preseterende halogeen lamp. Zowel in de motor als in de auto.
Ik heb xenon op m'n huidige motor, geen idee of het af fabriek erop zit maar zo lijkt het wel. Ik heb ook nog van niemand klachten (knipperen oid) dat ik iemand zou verblinden :)

Verwijderd

Tankiej schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:35:
[...]

Dankje, dat komt wel goed!

Heb je het nieuwe model wel eens gezien van de SV? Die is vanaf 2003, ziet er nog weer wat beter uit vind ik. Maar de prijs was buiten m'n budget :'(
Jup heb ik gezien die is al helemaal nice. Helaas ligt een tweedehands 2001 model van de SV650 al buiten mijn budget ;)

Ik vind het trouwens raar dat ik een heleboel hele goedkope 750CC motoren kan vinden, goedkoper dan 400/600CC motoren vaak.

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:53:
[...]

Jup heb ik gezien die is al helemaal nice. Helaas ligt een tweedehands 2001 model van de SV650 al buiten mijn budget ;)

Ik vind het trouwens raar dat ik een heleboel hele goedkope 750CC motoren kan vinden, goedkoper dan 400/600CC motoren vaak.
Ah oke :o
Wat is je budget dan, als ik vragen mag?

Ja klopt, 400 - 600cc wordt vaak voor 25kw gebruikt en dan vragen ze er weer meer geld voor..

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

[...]

Heb adhv de kabelkleurtjes het wiring diagram erbij gepakt. Komt dan inderdaad neer op "Carburator Verwarming 20W" welke in serie staat met "Thermoschakelaar".

Dit had ik echt nooit verwacht.

20*350ZO45°

• M14

M14

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:53:
[...]

Wat vind je goedkoop? SV650 tot bouwjaar 2002 ofzo, die zijn te krijgen voor €2200 - €2800. Voor dat geld krijg je een leuke en betrouwbare fiets :).

Verwijderd

Tankiej schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:03:
[...]

Ah oke :o
Wat is je budget dan, als ik vragen mag?

Ja klopt, 400 - 600cc wordt vaak voor 25kw gebruikt en dan vragen ze er weer meer geld voor..
~1000 euro....
Maar ik wil veel te veel voor wat ik kan met mijn budget. Wil een modern uitziende sportmotor maarja dat is natuurlijk teveel gevraagd voor 1000 euro he.

Ik had wel deze gevonden:
Kawasaki ZXR400 voor 1445,-

• Widow
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:35:
[...]

~1000 euro....
Maar ik wil veel te veel voor wat ik kan met mijn budget. Wil een modern uitziende sportmotor maarja dat is natuurlijk teveel gevraagd voor 1000 euro he.

Volgens mij moet je wel wat van die prijs kunnen afpraten, dat ding is 19 jaar oud.. wie weet hoelang die dealer dat ding al te koop heeft staan. Bel anders gewoon een keer en vraag of de prijs onderhandelbaar is?

• Tankiej
[...]

~1000 euro....

Ah, daar ga je geen SV voor halen inderdaad..

Maar zoals Widow zegt, daar kan nog wel wat van de prijs af! Als die motor voor jou in de buurt is, zou ik niet over de telefoon vragen of de prijs onderhandelbaar is. Dan zou ik er gewoon heengaan, goed bekijken op slijtagedelen/krasjes etc, proefritje maken en dan over de prijs beginnen.
Mijn SV heb ik ook 600 euro van de prijs afgekregen. Dat gaat waarschijnlijk bij deze ZRX niet lukken, maar 200-300 moet wel lukken. Eventueel met accesoires als een remschrijfslot :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tankiej op 28-03-2012 09:44 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voor 1000 euro zou ik gaan kijken naar een FZR600 (als je een sportmotor wilt). Die zien er nog fris uit.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Ik zal ze straks uit school eens bellen. Zijn helaas niet in de buurt, en accesoires erbij vragen is een slimme. Helm/slot en dergelijke moet ik toch sowieso kopen dus als ik die erbij kan krijgen scheelt het gewoon geld.

• Widow
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:56:
Ik zal ze straks uit school eens bellen. Zijn helaas niet in de buurt, en accesoires erbij vragen is een slimme. Helm/slot en dergelijke moet ik toch sowieso kopen dus als ik die erbij kan krijgen scheelt het gewoon geld.
Ik vraag altijd accesoires bij motoren (of auto's) die ik koop, om de een of andere reden lukt dat veel makkelijker dan iets van de prijs af te praten. Mn KTM was al redelijk scherp geprijst, en alsnog kreeg ik er een topkoffer en 3 maanden garantie bij. Die garantie was wel redelijk makkelijk, in november een motor kopen. Ja, daar ga je dan niet veel kilometers mee maken de komende 3 maanden :+

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
[...]

~1000 euro....

Zo'n ZXR400 kun je tegenwoordig ook nog wel goedkoper krijgen. Let er alleen op dat tussen de 40k en 50k km de koppakking lek gaat en het vervangen redelijk wat werk kost (puur aan tijd, het ding zelf kost 20 euro.).
Het blijft overigens wel een hoogtoerig machientje waarmee je niet echt lekker op de snelweg rijdt. Bovendien komt die niet echt vooruit als je onder de 6000 toeren zit. Daarboven blijft het echter nog steeds leuk en kun je prima mee komen. Als je groter bent dan 1,80m is die ook niet helemaal aan te raden. Bij mij zit het nog net goed, maar bij langere ritten zou een iets grotere motor niet verkeerd zijn.

Andere 600cc sportmotoren voor het geld zijn de CBR600 (F2) en FZR 600, maar de ZXR blijft mooier. ;)
Iets duurder kun je kijken naar de ZX6R of GSX-R 600.

[ Voor 7% gewijzigd door -DG- op 28-03-2012 12:25 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[...]

~1000 euro....

Staat ook bij: zo meenemen prijs. Dus als je 'm niet zo zonder kijken meeneemt kan er wel een andere prijs op. Als je bv wat in te ruilen hebt kan het ding voor flink minder. Wil je accessoires erbij dan kan dat wssl wel.

And it goes BRAAAAAPP!

• Joolee
  • Niet online
Widow schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:02:
[...]

Ik vraag altijd accesoires bij motoren (of auto's) die ik koop, om de een of andere reden lukt dat veel makkelijker dan iets van de prijs af te praten.
Hoe moet ik me dat voorstellen? (ik ben echt een kneus als het op afdingen aankomt maar ben wel leergierig :P)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Joolee schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:40:
[...]
Hoe moet ik me dat voorstellen? (ik ben echt een kneus als het op afdingen aankomt maar ben wel leergierig :P)
Hoog mikken, laag schieten. Bij zo'n zzr zou ik meteen zeggen, zonder de dealer aan te kijken, dat ik 'm wel incl afleverbeurt (verse olie,remmen etc) en tanktas/buddytassen zou willen meenemen. dan kijk je de kerel aan en vraag ej 'm wat hij denkt. Dat je het zegt met een "Jah waarom niet dan?" houding maakt al dat je wat gedaan krijgt (wssl kleine beurt en tanktas).

Als de prijs betekent dat ik er zo op wegrij dan wil ik wel ook opvakantie kunnen en niet met onderhoud zorgen zitten.

And it goes BRAAAAAPP!

• Tankiej
-DG- schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:24:
[...]

Zo'n ZXR400 kun je tegenwoordig ook nog wel goedkoper krijgen. Let er alleen op dat tussen de 40k en 50k km de koppakking lek gaat en het vervangen redelijk wat werk kost (puur aan tijd, het ding zelf kost 20 euro.).
Het blijft overigens wel een hoogtoerig machientje waarmee je niet echt lekker op de snelweg rijdt. Bovendien komt die niet echt vooruit als je onder de 6000 toeren zit. Daarboven blijft het echter nog steeds leuk en kun je prima mee komen. Als je groter bent dan 1,80m is die ook niet helemaal aan te raden. Bij mij zit het nog net goed, maar bij langere ritten zou een iets grotere motor niet verkeerd zijn.

Andere 600cc sportmotoren voor het geld zijn de CBR600 (F2) en FZR 600, maar de ZXR blijft mooier. ;)
Iets duurder kun je kijken naar de ZX6R of GSX-R 600.
Op Marktplaats staat 1 goedkopere maar dat is een particulier, op Motorshopper geen. Als ik het zo zie dan is het een redelijk lage vraagprijs. Natuurlijk zegt een vraagprijs niet alles, er kan eigenlijk altijd nog wel wat af. Die ZXR en dan nog wat van de prijs af, veel goedkoper ga je het bij een handelaar/dealer niet krijgen denk ik :o

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ROFLASTC schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:44:
[...]

Hoog mikken, laag schieten. Bij zo'n zzr zou ik meteen zeggen, zonder de dealer aan te kijken, dat ik 'm wel incl afleverbeurt (verse olie,remmen etc) en tanktas/buddytassen zou willen meenemen. dan kijk je de kerel aan en vraag ej 'm wat hij denkt. Dat je het zegt met een "Jah waarom niet dan?" houding maakt al dat je wat gedaan krijgt (wssl kleine beurt en tanktas).

Als de prijs betekent dat ik er zo op wegrij dan wil ik wel ook opvakantie kunnen en niet met onderhoud zorgen zitten.
En, onthoud altijd één ding. Onderhandelen is een spelletje ping-pong. Jij doet een bod, en dan moet hij een tegenbod doen. Het maakt niet uit hoe lang het duurt; je houdt je mond dicht tot hij zijn beurt gedaan heeft. Als je eerder toch iets gaat zeggen ben je onherroepelijk af.
Ping-pong: Ieder slaat om de beurt tegen de bal. Als je 2 keer tegen het balletje slaat ben je af.

Tip 2: Stel voor jezelf een limiet en wees bereid om weg te lopen. En als dat punt gekomen is: DOE DAT DAN OOK. Niet meer terugkomen; dat kost je ongetwijfeld veel geld. Je had niet voor niets die limiet gesteld.

(geleerd van een pro op dit gebied; alle credits gaan dan ook naar hem)

• DECOY88
(overleden)
Joolee schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:40:
[...]
accessoires zit vaak een flinke marge op. dus geeft hij liever 500 euro extra's mee dan 500 euro van de prijs afhalen :Y

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hoe stel je eigenlijk een carburateur (airscrew) als die aan de onderzijde zit, met minder dan 1inch ruimte aan de onderzijde?

Zijn hele mooie tools voor zoals de deze van Motion Pro:
Afbeeldingslocatie: http://www.motionpro.com/images/news/NEWS_90_degree_hex_driver_08-0229_716.jpg
Alleen die is inclusief (speciale korte) bit al 1 1/8 inch.

Hiero een mooi topic over 90 degrees carb adjustment tools.

http://www.triumphrat.net...-90-degree-carb-tool.html

20*350ZO45°

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tankiej schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:58:
[...]

Op Marktplaats staat 1 goedkopere maar dat is een particulier, op Motorshopper geen. Als ik het zo zie dan is het een redelijk lage vraagprijs. Natuurlijk zegt een vraagprijs niet alles, er kan eigenlijk altijd nog wel wat af. Die ZXR en dan nog wat van de prijs af, veel goedkoper ga je het bij een handelaar/dealer niet krijgen denk ik :o
Ik zou niet zo snel een "goedkope" zxr400 kopen. Die dingen zijn vaak (naar mijn idee) best wel afgeragd, omdat het echt zo'n typische "18 jarige, net na de brommmers" motor is, met de daarbij behorende sleutel- en zuinig-zijn-op-spullen-eigenschappen van de eigenaar :P

Vaak bu'j te bang!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:05

charrel

Cortisol4life..

Afgezaagd schroevendraaierbitje, en sleuteltje 8 uit mijn hoofd in elkaar geplakt met ducttape.
Werkte perfect zonder mijn vingers te branden bij de drz400e.
Tankiej schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:58:
[...]
Bij een zxr400 die rond de 50.000km zit geeft vaak de koppakking de geest. Wel iets om rekening te houden bij de aanschaf. Redelijk dure reparatie als je dat niet zelf kan.

[ Voor 66% gewijzigd door charrel op 28-03-2012 13:48 ]

• Tankiej
-tom-562 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:45:
[...]

Ik zou niet zo snel een "goedkope" zxr400 kopen. Die dingen zijn vaak (naar mijn idee) best wel afgeragd, omdat het echt zo'n typische "18 jarige, net na de brommmers" motor is, met de daarbij behorende sleutel- en zuinig-zijn-op-spullen-eigenschappen van de eigenaar :P
Ik ook niet, maar daar ging mn reactie ook niet over :+
-DG- meld dat ze nog wel goedkoper te krijgen zijn, maar op de bekende advertentie websites zie ik ze niet (echt) goedkoper.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

charrel schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:46:
Afgezaagd schroevendraaierbitje, en sleuteltje 8 uit mijn hoofd in elkaar geplakt met ducttape.
Werkte perfect zonder mijn vingers te branden bij de drz400e.
WAHAHA, precies wat ik vanochtend probeerde, echter mijn ijzerzaag kwam meer vijlsel vanaf dan van het 13 in een dozijn bitje LOLZ.

20*350ZO45°

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FZR400 RR blijft IMHO óók een érg leuke fiets :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 334 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.