Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 335 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.766 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:35:
[...]

~1000 euro....
Maar ik wil veel te veel voor wat ik kan met mijn budget. Wil een modern uitziende sportmotor maarja dat is natuurlijk teveel gevraagd voor 1000 euro he.

Ik had wel deze gevonden:
Kawasaki ZXR400 voor 1445,-
Ietsjes doorsparen.... misschien ff gaan pingelen...
http://www.motorshopper.n...ima-SV650-Naked-Bike.html

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:54:
FZR400 RR blijft IMHO óók een érg leuke fiets :o
cbr 400 "Baby Blade"

Verwijderd

Widow schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:02:
[...]

Ik vraag altijd accesoires bij motoren (of auto's) die ik koop, om de een of andere reden lukt dat veel makkelijker dan iets van de prijs af te praten.
Dat komt omdat op die accessoires toch al vaak 30% marge zit.

Dit betekend, jij pakt een "korting" van laten we zeggen 1000 euro,
Dit "kost" de dealer dan "slechts" 700. en dus is dit makkelijker te bespreken als 1000 euro van de prijs van de motor af.

Ik zelf heb hetzelfde gedaan met de aanschaf van mijn motoren, en het was ook altijd mijn strategie bij de verkoop van motoren. (je bied dan 20% korting op accessoires of kleding, pak je nog 10% winst op betreffende accesoires*)

percentages zijn verschillend per product, banden gaan bijvoorbeeld al snel voor ruim 50%, veel kleding voor grofweg 30)

Ps @Coltragon.
de gemiddelde motor, puur in zijn waarde in onderdelen zakt al nauwlijks onder de 1000 euro.
het is derhalve bijna onmogelijk een motor te vinden die nog een beetje kwaliteit heeft onder de 1500.
Orienteer je gewoon goed op wat je wilt gaan kopen, waar je bereid bent "offers" te maken en wat je wel perse wilt, en ga dan gewoon neuzen.
beter een motor te kopen die je echt wilt voor 3000, waar je lang op blijft rijden.
als 1 van 1500 waar je na 5 maanden denkt "dit is het niet"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 14:04 ]

• DECOY88
(overleden)
_/-\o_ mooie fiets. en km stand is ook maar model afhankelijk. en volgens mij lopen die suzuki blokken tegenwoordig flink km's moet je even in het sv 650 topic navragen :Y

Verwijderd

Km stand is niet iets waar je perse van terug hoeft te schrikken,
als er netjes mee gereden is tenminste...

maar let ook, beter lucht filter, en open pijp (vandaar ook meer vermogen op de bank als uit de fabriek)
en nog belangrijker, vering is aangepakt.

buiten dat om, is deze motor een beetje de Toyota Hilux van de motor wereld, nu zeg ik niet dat je hem in de zee kan gooien en van flat gebouwen, maar weet zeker dat ie altijd start.

-edit-
Denk dat ie al lang verkocht is
advertentie van 28-10, controle kenteken geeft aan

Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 16-11-2011
Dus ik denk dat iemand op de 16-11 heeft gezegt, ik koop em.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 14:11 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:54:
FZR400 RR blijft IMHO óók een érg leuke fiets :o
Alle 400cc's supersport achtige zijn vet. Of het nu een CBR400 is, of een GSXR400. Het is dat ik geen ruimte heb voor 3 motoren (er komt binnenkort een FJ900 bij :P), anders had ik mijn GSX400X gehouden (zelfde blok als een GSXR400).
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:02:

Ps @Coltragon.
de gemiddelde motor, puur in zijn waarde in onderdelen zakt al nauwlijks onder de 1000 euro.
het is derhalve bijna onmogelijk een motor te vinden die nog een beetje kwaliteit heeft onder de 1500.
Orienteer je gewoon goed op wat je wilt gaan kopen, waar je bereid bent "offers" te maken en wat je wel perse wilt, en ga dan gewoon neuzen.
beter een motor te kopen die je echt wilt voor 3000, waar je lang op blijft rijden.
als 1 van 1500 waar je na 5 maanden denkt "dit is het niet"
Mwa, er zijn zat motoren te vinden voor een paar honderd euro die technisch gewoon goed zijn. Mijn eigen oude GSX400X b.v., die heb ik te koop staan voor 450 euro, die is technisch gewoon 100%. Het zijn vooral de ongewilde/lelijke modellen die goedkoop zijn (maar daarom niet minder leuk)

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:22:
[...]

Alle 400cc's supersport achtige zijn vet. Of het nu een CBR400 is, of een GSXR400. Het is dat ik geen ruimte heb voor 3 motoren (er komt binnenkort een FJ900 bij :P), anders had ik mijn GSX400X gehouden (zelfde blok als een GSXR400).

[...]

Mwa, er zijn zat motoren te vinden voor een paar honderd euro die technisch gewoon goed zijn. Mijn eigen oude GSX400X b.v., die heb ik te koop staan voor 450 euro, die is technisch gewoon 100%. Het zijn vooral de ongewilde/lelijke modellen die goedkoop zijn (maar daarom niet minder leuk)
heb mijne verkocht voor 500 euro zag er cosmetisch niet uit. en dacht dat het blok redelijk opwas. 3 kisten onderdelen en verse banden op velg erbij. en achteraf bleek dat blok nog goed te zijn _O- en ik zij dat als hij nog 1000 km haalde dat het meer was dan gedacht _O-

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 28-03-2012 14:41 ]

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:08:
[...]

Km stand is niet iets waar je perse van terug hoeft te schrikken,
als er netjes mee gereden is tenminste...

maar let ook, beter lucht filter, en open pijp (vandaar ook meer vermogen op de bank als uit de fabriek)
en nog belangrijker, vering is aangepakt.

buiten dat om, is deze motor een beetje de Toyota Hilux van de motor wereld, nu zeg ik niet dat je hem in de zee kan gooien en van flat gebouwen, maar weet zeker dat ie altijd start.

-edit-
Denk dat ie al lang verkocht is
advertentie van 28-10, controle kenteken geeft aan

Overzicht Datum aanvang tenaamstelling 16-11-2011
Dus ik denk dat iemand op de 16-11 heeft gezegt, ik koop em.
Die is inderdaad al een tijdje verkocht, stond ook een topic op MF. Ik had er ook naar gekeken toen :+

Maar klopt, de standaard voorvering schijnt niet goed te zijn. Die is op de SV die ik heb al vervangen, dus ik heb geen idee hoe het rijdt met de standaard vering.. Verder zijn ze behoorlijk onverwoestbaar als ik de verhalen zo moet geloven :o

[ Voor 12% gewijzigd door Tankiej op 28-03-2012 14:47 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 14:40:
[...]

heb mijne verkocht voor 500 euro zag er cosmetisch niet uit. en dacht dat het blok redelijk opwas. 3 kisten onderdelen en verse banden op velg erbij. en achteraf bleek dat blok nog goed te zijn _O- en ik zij dat als hij nog 1000 km haalde dat het meer was dan gedacht _O-
Maar hoeveel KM gaat een motor motorblok eigenlijk mee. Een auto is me wel vrij bekend wanneer welke onkosten komen.
Neem mijn CBF250 als voorbeeld. Bij hoeveel KM issie "ten dode opgeschreven"?
Enige gare op internet die ik kon vinden was eentje die een revisie nodig had op 70DKM.

20*350ZO45°

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 20:05

DinX

Motormuis

Hangt maar net van de fiets af, hoe hij onderhouden is en hoe ermee gereden is.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Dat is niet te voorspellen,
Hangt namelijk volledig van gebruik af.

Stel, je hebt een 125cc 1 cilinder, 15 pk en die gebruik je iedere dag alleen op de snelweg.
Dit betekend dat je de hele tijd het "maximale" van het blok vraagt, dwz slijtage,

Rijd je er juist alleen maar mee rond in het dorp / stad, dan is de belasting een stuk minder.

verder is het nog welke brandstof (goed kope Ron93 of weer juist dure Ron98 of maar gewone Ron95) welke olie etc etc etc

• FitTiv
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:00:
Dat is niet te voorspellen,
Hangt namelijk volledig van gebruik af.

Stel, je hebt een 125cc 1 cilinder, 15 pk en die gebruik je iedere dag alleen op de snelweg.
Dit betekend dat je de hele tijd het "maximale" van het blok vraagt, dwz slijtage,

Rijd je er juist alleen maar mee rond in het dorp / stad, dan is de belasting een stuk minder.

verder is het nog welke brandstof (goed kope Ron93 of weer juist dure Ron98 of maar gewone Ron95) welke olie etc etc etc
Action olie...200k km gegarandeerd probleemloos rijden!

(''who let the dogs out...?'' I did! :9 )

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

FitTiv schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:01:
[...]

Action olie...200k km gegarandeerd probleemloos rijden!

(''who let the dogs out...?'' I did! :9 )
Die is niet voor een motorfiets motor ;)

20*350ZO45°

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
Richard schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:05:
[...]

Die is niet voor een motorfiets motor ;)
Zeg dat eens tegen de mensen hier: http://www.motor-forum.nl...never-ending-story-1.html :+

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

FTI spreekt niet voor niets een spreekwoord uit hihi :)
Niet dat ik zo heilig ben want ik werk altijd met Pro-Cycle van Louis, en daar hoor je ook allerlei verhalen over.

[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 28-03-2012 15:09 . Reden: cdn = van ;) ]

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
die gs500 blokken hebben een revisie nodig rond de 80 000 km. en verkocht hem met 77 000 op de klok en al een rammeltje en een lekje.

heb me africa twin gekocht met 79 000 op de klok maar dat zijn onverwoestbare blokken. 3,5 ton hoor ik zo hier en daar zonder problemen. maar die is niet op topvermogen gebouwd. 60pk 70nm uit een 750cc twin blok is volgens mij nog lang niet maximaal :N en het rode gebied begint bij de 9,5k rpm en normaals tussen de 5-6krpm bereden :Y
sv650 haald 70pk-60nm uit 650 cc :Y

terwijl zon 400cc machientje zon 70-80 pk eruit perst en bij de 8k rpm tot leven komt er ergens bij de 15k ophoud. dat slijt stukke harder.

maar de meeste blokken komen aan hun eind door olie tekort. :X

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Tankiej schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:58:
[...]

Op Marktplaats staat 1 goedkopere maar dat is een particulier, op Motorshopper geen. Als ik het zo zie dan is het een redelijk lage vraagprijs. Natuurlijk zegt een vraagprijs niet alles, er kan eigenlijk altijd nog wel wat af. Die ZXR en dan nog wat van de prijs af, veel goedkoper ga je het bij een handelaar/dealer niet krijgen denk ik :o
Eind vorige zomer stonden er meerdere rond de 1000 euro te koop, maar blijkbaar is dat ook afhankelijk van het seizoen. ;)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01
Blergh, net getuige geweest van een zwaar motorongeval hier. Heb het ongeval zelf gelukkig niet gezien, maar was als eerste ter plaatse.

Kapotte motor op het wegdek en rijder + passagier levenloos in de berm. Duits echtpaar in paniek dat zij van een zijweg de voorrangsweg opdraaide zonder de motor gezien te hebben, en toen was het gebeurd. Gelukkig had ik navigatie op de motor, zodat ik de meldkamer precies kon uitleggen waar ik was, 10 minuten later was de politie + (duitse) ambulance + brandweer er gelukkig al, maar ik vrees het ergste eigenlijk. Zag 100 meter verder een helm liggen, en een andere helm lag los in de berm :(

edit:
Ze zijn dus verongelukt, gaat je niet in de koude kleren zitten :|

[ Voor 10% gewijzigd door sewer op 28-03-2012 18:32 ]

• DECOY88
(overleden)
sewer schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:31:
Blergh, net getuige geweest van een zwaar motorongeval hier. Heb het ongeval zelf gelukkig niet gezien, maar was als eerste ter plaatse.

Kapotte motor op het wegdek en rijder + passagier levenloos in de berm. Duits echtpaar in paniek dat zij van een zijweg de voorrangsweg opdraaide zonder de motor gezien te hebben, en toen was het gebeurd. Gelukkig had ik navigatie op de motor, zodat ik de meldkamer precies kon uitleggen waar ik was, 10 minuten later was de politie + (duitse) ambulance + brandweer er gelukkig al, maar ik vrees het ergste eigenlijk. Zag 100 meter verder een helm liggen, en een andere helm lag los in de berm :(

edit:
dat is niet niks :/ hoop dat je het snel een plekje kan geven :Y

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 22:08
DECOY88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:35:
[...]

dat is niet niks :/ hoop dat je het snel een plekje kan geven :Y
IDD,, al dan niet even contact opnemen met de dokter als je er niet van kan slapen.. Zeker je daar als eerste ter plaatse was..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DECOY88 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:32:
die gs500 blokken hebben een revisie nodig rond de 80 000 km. en verkocht hem met 77 000 op de klok en al een rammeltje en een lekje.

heb me africa twin gekocht met 79 000 op de klok maar dat zijn onverwoestbare blokken. 3,5 ton hoor ik zo hier en daar zonder problemen. maar die is niet op topvermogen gebouwd. 60pk 70nm uit een 750cc twin blok is volgens mij nog lang niet maximaal :N en het rode gebied begint bij de 9,5k rpm en normaals tussen de 5-6krpm bereden :Y
sv650 haald 70pk-60nm uit 650 cc :Y

terwijl zon 400cc machientje zon 70-80 pk eruit perst en bij de 8k rpm tot leven komt er ergens bij de 15k ophoud. dat slijt stukke harder.

maar de meeste blokken komen aan hun eind door olie tekort. :X
Ben zelf aan het rondneuzen voor een VFR800, maar die zie je in mijn pricerange toch met aardige kilometerstanden staan (40k + ). En echt goedkoop zijn ze dan alsnog niet...

Misschien toch maar op zoek naar een ander modelletje...

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:54:
[...]

Ben zelf aan het rondneuzen voor een VFR800, maar die zie je in mijn pricerange toch met aardige kilometerstanden staan (40k + ). En echt goedkoop zijn ze dan alsnog niet...

_O- ben je bang dat hij gebruikt is _O- koop liever een motor die 10k+ draait ieder jaar dan 1 die nog geen 1k per jaar rijd :Y

die vfr's stoppen er niet zomaar mee. en anders stond hier in het topic nog een mooie voor je. van de week gepost :Y

ja mijn africa twin had ook nog maar 79k op de teller staan :Y intussen 104K.

[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 28-03-2012 19:40 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Om je iets gerust te stellen, mijn VFR stond op 134k km toen hij in de fik gestoken werd (:X). Als dat niet gebeurd was, had ik er met een gerust hart nog 50k bij gezet denk ik. Die blokken zijn verschrikkelijk goed, dus als je een beetje een net exemplaar hebt is 40k km geen enkel probleem.

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

sewer schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:31:

edit:
Op L1 hebben ze het over een "eenzijdige aanrijding". Was het nu een eenzijdig ongeval of was het een aanrijding?

Maar op dat stuk wordt er helaas vaak erg hard gereden. Helaas, omdat het niet altijd even overzichtelijk is. Vooral veel fietsers, wandelaars en ruiters in die omgeving.
Ik heb een maandje geleden in dit topic zelfs gewaarschuwd dat er bij de kruisingen het asfalt is vervangen door nieuw rood asfalt. Dit is nog erg glad! Een beetje bijremmen liet de ABS bij mij toen al ingrijpen.

Sterkte. Als je het niet van je af kunt zetten, slachtofferhulp bellen. Daar zijn die mensen voor. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Op L1 hebben ze het over een "eenzijdige aanrijding". Was het nu een eenzijdig ongeval of was het een aanrijding?
de motor was geen partij in deze aanrijding :X

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01
DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:36:
[...]

Maar op dat stuk wordt er helaas vaak erg hard gereden. Helaas, omdat het niet altijd even overzichtelijk is. Vooral veel fietsers, wandelaars en ruiters in die omgeving.
Ik heb een maandje geleden in dit topic zelfs gewaarschuwd dat er bij de kruisingen het asfalt is vervangen door nieuw rood asfalt. Dit is nog erg glad! Een beetje bijremmen liet de ABS bij mij toen al ingrijpen.

Sterkte. Als je het niet van je af kunt zetten, slachtofferhulp bellen. Daar zijn die mensen voor. :)
Dat Duits koppel dat mij in paniek voor het noodnummer vroegen waren zeker betrokken er bij. Zij kwamen van die zijweg, en hoe de auto stond denk ik dat ze rechtsaf gingen (korte bocht), de motor kwam vanuit Epen (dus was inderdaad net voorbij die scherpe bocht waar nu dat rode asfalt ligt) en ik denk dat ze hebben moeten uitwijken op de een of andere manier. Alhoewel in dit scenario de auto en motor niet op hetzelfde weghelft zitten, dus misschien dat de motor zich onderuit geremd heeft :? Maar ik dacht terplekke al dat de motor waarschijnlijk niet gebotst was tegen de auto.

Dat rode asfalt is inderdaad tricky, ik kom altijd vanuit Vijlen/Vaals en moet die bocht dus linksaf en bergaf nemen, maar het voelt inderdaad nogal glibberig aan. Maar goed, voorheen zat er precies in het midden van die bocht een vrij grote scheur :)

Voor de rest ben ik er niet meer zo mee bezig, heb ook geen echte akelige beelden gezien, maar het zet je wel weer even te denken over je hobbie.

Op L1-teletekst staat nu:
De man en vrouw zaten samen op een motor, die op de Epenerbaan tegen een boom botste. Vermoedelijk vloog hun voertuig door te hoge snelheid uit de bocht. Allebei de slachtoffers overleden ter plekke
Tja, nu weet ik het ook niet meer hoe ik het verhaal van die Duitsers moet interpreteren. Ze hadden het erover dat ze heel langzaam de bocht omgingen en de motor niet gezien hebben (wat opzich heel plausible is omdat de doorgaande weg daar ook een flauwe bocht maakt), maar misschien was mijn conclusie ook wel voorbarig dat de motor voor hen wilde uitwijken.

Vind het een beetje raar dat de motor zo mooi op het wegdek lag, terwijl de bomen net iets verder van de weg staan :? De twee overleden personen lagen wel in een smalle greppel tussen de bomen.

[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 28-03-2012 21:22 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
MikeyMan schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 18:54:
[...]

Die blokken zijn bulletproof, het is een Honda blok, dat is starten en lopen. En als je je mannelijk wilt voelen gooi je hem op de bok en check je of er nog genoeg olie in zit. Ik reed op een VFR van 53xxx tot 72xxx en 0,0 problemen met het blok. Ja koppelingsplaten die versleten waren, maar dat is gewoon slijtage en niet duur om te vervangen. En gewoon het normale onderhoud verder. Ik zou echt niet schrikken van een VFR met 80.000 op de teller, dat halen ze gewoon zonder problemen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tankiej schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 08:35:
[...]

Dankje, dat komt wel goed!

Heb je het nieuwe model wel eens gezien van de SV? Die is vanaf 2003, ziet er nog weer wat beter uit vind ik. Maar de prijs was buiten m'n budget :'(

[...]

Ik heb xenon op m'n huidige motor, geen idee of het af fabriek erop zit maar zo lijkt het wel. Ik heb ook nog van niemand klachten (knipperen oid) dat ik iemand zou verblinden :)
Ik heb het ook niet over het verblinden. Ik heb het erover dat ik het zelf niet prettig vind om mee te rijden. Ik snap niet waarom mensen zo nodig Xenon willen.

UNOX: The worst operating system

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:19
Vanavond in 3 uur tijd maar eens wat gesleuteld aan de motor:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-BIrI5WqIa8Q/T3NxZF5tB_I/AAAAAAAAAGU/HAXpBoqcur8/s800/IMG052.jpg

:)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Korvaag schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:04:
[...]

Ik heb het ook niet over het verblinden. Ik heb het erover dat ik het zelf niet prettig vind om mee te rijden. Ik snap niet waarom mensen zo nodig Xenon willen.
Ik heb xenon bij de motoport op mijn bandit in laten bouwen en de licht opbrengst is waanzinnig goed, s'avonds is goddelijk :)
in die 3.5 jaar nog nooit klachten over gehad van weggebruikers oid.

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
* Oguz286 ziet mensen over Viffers praten :)

Morgen ga ik deze Viffert uitproberen:
http://www.motoportveldho...t/Products/RHC00062010243

Ziet er goed uit en is een nieuw model die ook nog eens weinig heeft gelopen. Hopelijk is die verder ook gewoon fatsoenlijk zodat ik straks erop kan rijden zonder gezeik ;) En ik ga hem Midori noemen, koekje voor degene weet waarom :P

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

@ Oguz286 --> Groen en snel?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Oguz286
Koekje! (Dat was snel!)

Midori betekent groen in het Japans en het is ook een meisjesnaam en gezien het mijn kleine meissie wordt vond ik het wel gepast! :P

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Yesssss, een koekje verdiend! Veel plezier morgen met de proefrit, met nog wat mooi weer erbij. Zal dat wel goed komen, neem ik aan.

[ Voor 16% gewijzigd door T-Rhidon op 28-03-2012 22:40 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Maegrim
  • Laatst online: 08-01 16:44
Op deze heb ik gezeten op de beurs, ging wel kriebelen :)

• Oguz286
@T-Rhidon: danku :)

@Maegrim: Het kriebelt al een aantal maanden bij mij :P Moet je ook kopen, hebben we lekker dezelfde!

• Maegrim
Ik rij voorlopig 'gratis' op die van m'n vader, dus stel het zo lang mogelijk uit :D

edit:
zodra het vechten wordt dus

[ Voor 20% gewijzigd door Maegrim op 28-03-2012 22:45 ]

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
Oguz286 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:35:
* Oguz286 ziet mensen over Viffers praten :)

Morgen ga ik deze Viffert uitproberen:
http://www.motoportveldho...t/Products/RHC00062010243

Ziet er goed uit en is een nieuw model die ook nog eens weinig heeft gelopen. Hopelijk is die verder ook gewoon fatsoenlijk zodat ik straks erop kan rijden zonder gezeik ;) En ik ga hem Midori noemen, koekje voor degene weet waarom :P
Futura niets voor jou? Rotax blok, top kwaliteit. Meer bang for bucks imo dan een VFR.
Ik heb mijne verkocht jaar geleden voor 4k en die was uit 2004, zelfde KM-stand en helemaal propvol met opties (voor/achter Hyperpro, Pro_oiler, zijkoffers in kleur, sportuitlaten enz.). Ding komt ook ontzettend goed uit vergelijkingstests destijds. Je moet alleen wel van het design houden.

• Oguz286
Aprilia RST1000 Futura bedoel je toch? Ken het niet, maar ik zal er eens over lezen. Het lijkt op een goede motor als het ik zo lees en ik vind het niet eens een lelijke motor.

Het is alleen dat ik ook van kennissen hoor dat de VFR gewoon echt een goede motor is en dat weegt voor mij heel zwaar. Ik ben een student en zo'n VFR is echt een bak geld voor mij, maar dan weet ik zeker dat ik gewoon een fatsoenlijk fietsje heb.

Bedankt voor de tip :)

• Widow
Oguz286 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:55:
Het is alleen dat ik ook van kennissen hoor dat de VFR gewoon echt een goede motor is en dat weegt voor mij heel zwaar. Ik ben een student en zo'n VFR is echt een bak geld voor mij, maar dan weet ik zeker dat ik gewoon een fatsoenlijk fietsje heb.

Motorisch gezien is het gewoon op en top. Ik heb zelf een RC46 gehad en daar waren wel wat andere dingen mee in de loop van de tijd. De vering is standaard niet geweldig, ik heb dat onder handen laten nemen bij Hyperpro en daarna was het gewoon een heerlijk strakke sport-tour motor. Ook het standaard balhoofdlager is niet geweldig, er zit standaard een kogellager in en volgens Hyperpro waren bij 28 van de 30 VFR's die balhoofdlagers niet goed meer. HP heeft er toen een conisch lager in gezet en dat moet lang mee gaan :)

Als je voor die VFR gaat kijken, check dat balhoofdlager op deze manier. Gooi de motor op de bok, of laat de verkoper dat doen, en ga achterop het zadel zitten. De motor kantelt naar achter -> voorwiel komt vrij van de grond. Draai nu lichtjes het stuur heen en weer, en als het stuur recht naar voren staat moet je geen "voorkeursstandje" kunnen voelen. Als dat wel zo is zitten er putjes in je balhoofdlager, en dat stuurt niet lekker.

Bij alle modellen van voor het VTEC model is de spanningsregelaar een gevoelig onderdeel: ze gaan gewoon kapot. Ik had altijd een spare SR mee op reis, en ook had ik een extra grote koelplaat op mn motor gezet. Gelukkig zijn die dingen niet superduur en zijn ze ook makkelijk te vervangen.

En voor de rest is dit het wel zo'n beetje. Een 2001 model is het beste jaar voor een RC46 omdat deze HISS hebben en volgens mij ook automatische choke, de eerdere modellen hebben dat niet. Niet dat je dat merkt als je ermee rijd, maar als je toch de keuze hebt :)

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 21:25

JaltaH

meh

Volgens mij ging alleen de eerste serie spanningsregelaars van de VFR800 kapot, mogelijk zijn ze inmiddels allemaal wel vervangen. Neemt niet weg dat ik ook met een extra SR onder het zadel rondrij op mijn VFR... :)
Better safe than sorry, vooral als je ergens in het buitenland staat.

Ik heb ook gekeken naar een Futura, maar vond de hoeveelheid te verkrijgen onderdelen voor die motor (zeker in vergelijking met een VFR) toch wel aardig triest. Weinig op ebay en marktplaats, en daarnaast heb je voor de Honda bv David Silver Spares.
Inmiddel rij ik alweer een jaar op mijn 50dkm '98 VFR zonder enig probleem... moet alleen nieuwe banden hebben. :P

Careful. We don't want to learn from this.

• Loona35
Oguz286 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:55:
Aprilia RST1000 Futura bedoel je toch? Ken het niet, maar ik zal er eens over lezen. Het lijkt op een goede motor als het ik zo lees en ik vind het niet eens een lelijke motor.

Klopt.

Beide motoren zijn van top kwaliteit. VFR lijkt me logisch, want Honda ;)
De Futura heeft hetzelfde blok als de RSV 1000 en de Tuono. Dat is ontwikkeld door Rotax. Een Oostenrijks bedrijf dat bekend staat om topkwaliteit motoren. Ze produceren bijvoorbeeld ook voor BMW.

Qua motoronderdelen is er voor de Futura net zoveel te krijgen als een VFR. Dit komt omdat het hetzelfde blok is als de RSV 1000 en Tuono. En die rijden er wel veel rond. Slecht leverbaar zijn wel de andere onderdelen zoals sportuitlaten of de elektronica. Dus beste om een full-option te kopen, want je gaat geen 2e hands sportuitlaatje vinden o.i.d. Anyways, beide motoren zijn in mijn ogen dus even goed. De Futura is een beetje de underdog omdat hij zo weinig verkocht is. Ik zou hem alleen kopen als je hem mooier / unieker vindt, want qua kwaliteit is er weinig verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door Loona35 op 29-03-2012 08:58 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JaltaH schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:35:
Volgens mij ging alleen de eerste serie spanningsregelaars van de VFR800 kapot, mogelijk zijn ze inmiddels allemaal wel vervangen. Neemt niet weg dat ik ook met een extra SR onder het zadel rondrij op mijn VFR... :)
Better safe than sorry, vooral als je ergens in het buitenland staat.

Ik heb ook gekeken naar een Futura, maar vond de hoeveelheid te verkrijgen onderdelen voor die motor (zeker in vergelijking met een VFR) toch wel aardig triest. Weinig op ebay en marktplaats, en daarnaast heb je voor de Honda bv David Silver Spares.
Inmiddel rij ik alweer een jaar op mijn 50dkm '98 VFR zonder enig probleem... moet alleen nieuwe banden hebben. :P
De Aprillia RST Mille (Futura) blijft een schitterende fiets maar de onderdelen voorziening is, zoals jij ook al zegt, ronduit triest geregeld. Dat betreft overigens niet alleen het tweedehands aanbod van onderdelen maar ook het aanbod van nieuwe fabrieksonderdelen.
Kennis van me rijd met zo'n fiets en heeft in 2009 een heel seizoen niet kunnen rijden doordat 'ie zat te wachten op een koppelingscylinder welke vanuit "Pizzaland" verstuurd moest worden :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:00

Youk

Volvo For Life

Wat betreft de VFR 800 Fi heb je inderdaad 2 reeksen, de '98 - '99 met handmatige choke en de '00 - '01 met automatische choke en HISS systeem. De laatste zal ook iets minder dorstig zijn, alhoewel ze beiden toch aardig kunnen zuipen. De spanningsregelaar is echt wel een zwak punt, heb deze zelf vervangen door een origineel Honda, maar dan nieuw model. Daar zat een alu plaat bij voor beter koeling + de koelvinnen waren groter, deze volgen de vorm van de kont waar deze onder gemonteerd zit. Nadeel was wel de Honda prijs. :X

Voor wat betreft vering heb ik ook de voorveren laten vervangen door Hyperpro. En het balhoofdlager is ook vrij snel gaar. Mijn huidige VFR heeft 35K gelopen en ik heb al een punt in het balhoofd.

Voor de geïnteresseerden, mijn vorige grijze uit 2001 staat nog steeds te koop. Wil je iets weten, stuur maar een DM.

Volvo Classic Club Belgium

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Youk schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:49:
Wat betreft de VFR 800 Fi heb je inderdaad 2 reeksen, de '98 - '99 met handmatige choke en de '00 - '01 met automatische choke en HISS systeem. De laatste zal ook iets minder dorstig zijn, alhoewel ze beiden toch aardig kunnen zuipen. De spanningsregelaar is echt wel een zwak punt, heb deze zelf vervangen door een origineel Honda, maar dan nieuw model. Daar zat een alu plaat bij voor beter koeling + de koelvinnen waren groter, deze volgen de vorm van de kont waar deze onder gemonteerd zit. Nadeel was wel de Honda prijs. :X

Voor wat betreft vering heb ik ook de voorveren laten vervangen door Hyperpro. En het balhoofdlager is ook vrij snel gaar. Mijn huidige VFR heeft 35K gelopen en ik heb al een punt in het balhoofd.

Voor de geïnteresseerden, mijn vorige grijze uit 2001 staat nog steeds te koop. Wil je iets weten, stuur maar een DM.
't is dat ik al een mooie gele (de oude van Widow) heb, anders had ik zeker interesse gehad. Grijs is (op geel na, haha) de mooiste VFR 800 kleur imho en het 2001 model is een hele fijne, nog geen VTEC en geen NAKS (want tandwielen ipv. ketting) dus simpeler/betrouwbaarder in onderhoud en persoonlijk vind ik het design van de 800Fi mooier als de nieuwere VFR's, maar dat zal voor iedereen anders zijn natuurlijk.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 21:25

JaltaH

meh

Nee hoor, grijs is mooier... maar gele zijn sneller. :P

Careful. We don't want to learn from this.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JaltaH schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 14:06:
Nee hoor, grijs is mooier... maar gele zijn sneller. :P
Die rooie zijn toch sneller? Persoonlijk vind ik de donkergroene wel erg mooi, al val je met een gele wel lekker op. Ik heb zelf een RC36-II (750 cc uit 1996, model ouder dan RC46) in het zwart. Die heeft een mooie glinstering in de lak zitten als je hem netjes schoon houdt en de zon staat er goed op :).

• Widow
Nee, sinds november vorig jaar is oranje de snelste kleur voor op een motor.

En die gele viel lekker op idd, handig in het verkeer. Je hebt van die mensen die een zwarte motor met een zwart pak en een zwarte helm kopen en dan gaan klagen dat niemand ze ziet :') en dan fluorhesjes gaan dragen.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:00

Youk

Volvo For Life

Even voor alle duidelijkheid: de rode zijn inderdaad het snelste. Waarom? Rood is de grondlak, en er is geen afwerkingslaag op gezet, dus minder gewicht. :P :+

/me Youk rent heel snel weg

Mijn eerste VFR was een zwarte uit '98, heb ik welgeteld 1 week en 697 km op gereden. Toen kreeg ik een meningsverschil met een auto over de plaats op de weg (auto wou zijn waar ik was). Daarna heb ik de grijze ('01,maar '02 op kenteken) gekocht en van 14K km naar 69K km gereden. Toen was deze belastingtechnisch afgeschreven (België dus) en heb ik mijn huidige blauwe ('01) gekocht.

Volvo Classic Club Belgium

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iedereen weet dat dat kleurenverhaal onzin is...
Want blauwe motoren zijn het snelst!!

Vaak bu'j te bang!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Groen is het snelst!

Afbeeldingslocatie: http://digitalsamurai.nl/img/shogun_zx6r_2006.jpg
(schaamteloze foto post :D )

• DECOY88
(overleden)
maar met bagger het bruutst >:)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

-tom-562 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:52:
Iedereen weet dat dat kleurenverhaal onzin is...
Want blauwe motoren zijn het snelst!!
En met een oranje streep erop nog zuinig ook!

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een 2 oranje "600" stickers, dus relatief zuinig dus 8)

Vaak bu'j te bang!

• D4V3
Geel valt inderdaad goed op, je merkt echt dat mensen snel ruimte voor je maken. Ook heb ik deze week al 2 kleine jongetjes gehad die naar me toe renden, de eerste vertelde me dat geel z'n lievelingskleur was (en niet dat lelijke groen, hahaha), de tweede vroeg hoe hard ie ging waarna hij "sooo" riep en weer hard wegrende. De opvallende factor wil ook niet altijd helpen though, zo werd ik net bij het stoplicht van achter aangetikt door een of andere aap die liever door rood ging over mij heen dan even wou wachten, gelukkig overeind kunnen houden...

• Loona35
Ik heb een canvas jas binnen gekregen van Polo uit Duitsland. Ze zeggen zelf dat dit een veilige jas voor op asfalt. Nu ben ik niet zo bekend met materiaal soorten, maar canvas is toch gewoon 100% katoen eigenlijk en beschermd niet tegen vallen zoals een "normale" textiel motorjas dat zou doen? Of vergis ik mij nu? Ik heb als ik hem zo bekijk de indruk dat het niet meer beschermd dan een spijkerbroek.

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Loona35 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:16:
Ik heb een canvas jas binnen gekregen van Polo uit Duitsland. Ze zeggen zelf dat dit een veilige jas voor op asfalt. Nu ben ik niet zo bekend met materiaal soorten, maar canvas is toch gewoon 100% katoen eigenlijk en beschermd niet tegen vallen zoals een "normale" textiel motorjas dat zou doen? Of vergis ik mij nu? Ik heb als ik hem zo bekijk de indruk dat het niet meer beschermd dan een spijkerbroek.
Zitten er wel verharde stukken in bij bijv. de ellebogen? AFAIK moet een beetje motorjas dat minstens hebben.

• Loona35
Stealth2000 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:25:
[...]

Zitten er wel verharde stukken in bij bijv. de ellebogen? AFAIK moet een beetje motorjas dat minstens hebben.
Ja alles zit er verder op en aan. Het is ook geen budget jas.
Er zit CE keur protectie in de ellebogen en schouders en rug. En een of ander TÜV keurmerk van POLO zelf.

Maar ja, bij ontvangst blijkt de buitenkant dus 100% canvas te zijn en binnenkant 100% polyester. Dat canvas zet me toch wel erg aan het twijfelen. Lijkt me toch meer soort spijkerstof dan echte protectie.

• To_Tall
Zijn er hier ook mensen die op hun eigen motor rijles hebben gehad??

Zit er misschien aan te denken om een eigen motor te kopen en daar dan rijlessen mee te nemen..
Kan been all risk nemen maar beperkt casco wel. En er zal een kleine extra premie zijn.. Mn rijschool zit hier zowat aan de overkant :)

Nog een andervraagje :) zie op Marktplaats een hoop CBR 600 Machines staan..
Alleen bij geen enkele zie ik ook daadwerkelijk of deze ABS heeft?? Vanaf welk jaar kan je er vanuitgaan dat Honda op deze machines standaard ABS leverde?

[ Voor 27% gewijzigd door To_Tall op 29-03-2012 18:13 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Youk schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:49:

Hmm... die verhalen over de veren, balhoofd en spanningsregelaar wekt ook niet echt vertrouwen... :/

Vind zilver en zwart eigenlijk het mooist :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21

charrel

Cortisol4life..

Bij bijna elke honda is de spanningsregelaar een zwak punt .. :+
Balhoofdlagers zijn wat van slechtere kwaliteit standaard, dat doet bmw net zo goed/slecht.
Daar staat het volgens mij bij de f800gs om de 20.000km voor.

[ Voor 54% gewijzigd door charrel op 29-03-2012 18:23 ]

• DECOY88
(overleden)
MikeyMan schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:13:
[...]

Hmm... die verhalen over de veren, balhoofd en spanningsregelaar wekt ook niet echt vertrouwen... :/

Vind zilver en zwart eigenlijk het mooist :)
veren is bij zo goed als alle motoren kut :Y

en honda = spanningsregelaar :X

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 29-03-2012 18:23 ]

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 17:56:

Zit er misschien aan te denken om een eigen motor te kopen en daar dan rijlessen mee te nemen..
Kan been all risk nemen maar beperkt casco wel. En er zal een kleine extra premie zijn.. Mn rijschool zit hier zowat aan de overkant :)

Alleen bij geen enkele zie ik ook daadwerkelijk of deze ABS heeft?? Vanaf welk jaar kan je er vanuitgaan dat Honda op deze machines standaard ABS leverde?
meeste verzekeringen mag het niet. dus waarom zou je het willen? kost je een hoop meer. en heb je brokken mag je dokken.

cbr600 heeft volgens mij tot op de dag van vandaag nog geen abs?

[ Voor 8% gewijzigd door DECOY88 op 29-03-2012 18:24 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:40

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik ben geen verzekering-specialist, maar een beperkte casco betaalt toch helemaal niets uit wat betreft de schade die je typisch kan verwachten aan de motor tijdens het lessen (motor laten vallen, van de weg raken of ergens tegen rijden)? Voor zover ik weet heb je enkel bij brand, diefstal, natuurrampen e.d. iets aan een beperkte casco.

Ik zou het niet doen, door het gebrek aan ervaring is de kans dat je door even niet op te letten de motor laat vallen onevenredig groot tijdens de lesuren volgens mij...

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Jellabie
  • Laatst online: 10:23

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb een cbr 600 van 1992, zonder ABS, en eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je dat nodig hebt. Ik rij op het circuit en op de openbare baan, en nog _nooit_ heb ik een blokkerend voorwiel gehad, terwijl ik op het circuit een erg late remmer ben [rem er praktisch iedereen uit]. Op de openbare baan enkele noodstopjes moeten maken, ik stond wel op mijn voorwiel, maar nooit een blokkerend voorwiel...

De Nederbelg !

• To_Tall
Jellabie schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:27:
[...]

Ik heb een cbr 600 van 1992, zonder ABS, en eerlijk gezegd zou ik niet weten waarom je dat nodig hebt. Ik rij op het circuit en op de openbare baan, en nog _nooit_ heb ik een blokkerend voorwiel gehad, terwijl ik op het circuit een erg late remmer ben [rem er praktisch iedereen uit]. Op de openbare baan enkele noodstopjes moeten maken, ik stond wel op mijn voorwiel, maar nooit een blokkerend voorwiel...
Is achter wil blokeren niet veel voorkomlijker dan voor?
Bij lessen en noodstop schiet mijn motor altijd in ABS, Die jongen waarmee ik rij gaf aan dat hij dat nooit voor elkaar had gekregen :+ misschien rem ik dan wel iets harder..

@hierboven :) Zat alleen ook beetje te kijken. Begint te kriebelen, heb nu geld om een motor en pak te kopen. Maar dat geld kan ik ook nog wel even laten staan tot ik mn rijbewijs heb :)

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:38:
[...]

Bij lessen en noodstop schiet mijn motor altijd in ABS, Die jongen waarmee ik rij gaf aan dat hij dat nooit voor elkaar had gekregen :+ misschien rem ik dan wel iets harder..

@hierboven :) Zat alleen ook beetje te kijken. Begint te kriebelen, heb nu geld om een motor en pak te kopen. Maar dat geld kan ik ook nog wel even laten staan tot ik mn rijbewijs heb :)
het is allemaal een kwestie van beheersen. als je vol in je hendel knijpt heb je zelfs met abs nog een flink probleem :X je moet eerst aanleggen zodat het gewicht naar de voorkant komt en daarna door remmen. en evt. even lossen en opnieuw aanleggen.

bij een echte noodstop moet jeje op je voorwiel concentreren en kan je de achterkant voor de leuk blokkeren maar optimaal remmen red je met 1 :Y

150>0 in 177 meter met een slepende achterband >:) bandje moest op dus had ik tijd voor dat soort ongein. maar pas bij de 60-50 begon hij pas opzij te zoeken :Y

• Widow
D4V3 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:45:
Geel valt inderdaad goed op, je merkt echt dat mensen snel ruimte voor je maken. Ook heb ik deze week al 2 kleine jongetjes gehad die naar me toe renden, de eerste vertelde me dat geel z'n lievelingskleur was (en niet dat lelijke groen, hahaha), de tweede vroeg hoe hard ie ging waarna hij "sooo" riep en weer hard wegrende.
Haha had ik ook een keer in Luxemburg op een camping :D we waren daar een keer met wat vrienden, echt het ultieme new kids gevoel: een paar supersports voor de deur, en wij zaten op de veranda van een stacaravan bier uit blik te drinken.

Komt er een vader naar ons toe, dat zijn zoon al sinds wij er waren op die camping naar de VFR zat te kijken omdat hij een speelgoed motor had die ook geel was :D dus ik zeg "haal hem ff, dan mag ie er op zitten!" Motor op de bok gezet en die gozer klom zo op dat ding, haha die vond het echt geweldig.

Afbeeldingslocatie: http://floort.home.xs4all.nl/buurjongenopvfr.jpg

• Jellabie
  • Laatst online: 10:23

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

To_Tall schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:38:
[...]

Achterwielrem gebruik ik zelden, die gebruik ik enkel als ik te snel een bocht induik en merk dat ik het niet ga halen :P dan rem ik een klein beetje bij op de achterrem.

Maar als je rechtdoor gaat en je trapt je achterrem in, dan blokkeert het best snel, maar als die blokkeert dan sleep je je achterwiel gewoon mee, geen probleem. Als je voorwiel blokkeer, slaag je op je zak :P

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/1.jpg

Semi slicks, nat wegdek, einde rechtstuk, ik wil rem aantikken en voorwiel schoot onder mij weg, ik denk niet dat ABS hier iets aan kan gedaan hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Jellabie op 29-03-2012 19:04 ]

De Nederbelg !

• D4V3
Widow schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:59:
[...]

Haha had ik ook een keer in Luxemburg op een camping :D we waren daar een keer met wat vrienden, echt het ultieme new kids gevoel: een paar supersports voor de deur, en wij zaten op de veranda van een stacaravan bier uit blik te drinken.

Komt er een vader naar ons toe, dat zijn zoon al sinds wij er waren op die camping naar de VFR zat te kijken omdat hij een speelgoed motor had die ook geel was :D dus ik zeg "haal hem ff, dan mag ie er op zitten!" Motor op de bok gezet en die gozer klom zo op dat ding, haha die vond het echt geweldig.

[afbeelding]
:D Leuke foto, thanks d:)b

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Widow schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:34:
Nee, sinds november vorig jaar is oranje de snelste kleur voor op een motor.

En die gele viel lekker op idd, handig in het verkeer. Je hebt van die mensen die een zwarte motor met een zwart pak en een zwarte helm kopen en dan gaan klagen dat niemand ze ziet :') en dan fluorhesjes gaan dragen.
O-) * gwystyl meldt O-)
Vrouwlief reedt een keer achter me en zei dat er alleen een rood puntje zichtbaar was. Sindsdien draag ik inderdaad een geel hesje, al blijft het een kwestie van defensief rijden en hopen dat automobilisten überhaupt kijken.
Youk schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 15:40:
Even voor alle duidelijkheid: de rode zijn inderdaad het snelste. Waarom? Rood is de grondlak, en er is geen afwerkingslaag op gezet, dus minder gewicht. :P :+

/me Youk rent heel snel weg
Je zou het haast zeggen, die verkleuren wel het meest iig.
* gwystyl rent mee
Mijn eerste VFR was een zwarte uit '98, heb ik welgeteld 1 week en 697 km op gereden. Toen kreeg ik een meningsverschil met een auto over de plaats op de weg (auto wou zijn waar ik was). Daarna heb ik de grijze ('01,maar '02 op kenteken) gekocht en van 14K km naar 69K km gereden. Toen was deze belastingtechnisch afgeschreven (België dus) en heb ik mijn huidige blauwe ('01) gekocht.
Handig die belastingregels daar, daarom rijdt Dinx nu toch ook op zo'n superstoere fiets?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:21

charrel

Cortisol4life..

Jellabie schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:00:
[...]
Semi slicks, nat wegdek, einde rechtstuk, ik wil rem aantikken en voorwiel schoot onder mij weg, ik denk niet dat ABS hier iets aan kan gedaan hebben.
Dat denk ik dan weer wel ;)

• DECOY88
(overleden)
[...]
die had niks geremd waardoor je rechtuit het grind in geschoten was _O- dus welk kwaad kies je >:)

• Oguz286
Nou, ik heb vandaag dus op de groene VFR gereden en ik kan het maar op een manier beschrijven: een snelle tank! Mijn GSX400 brommert voelt echt als een stuk speelgoed aan vergeleken met de VFR en het verschil in vermogen is op dit moment zelfs eng :P Ik reed constant te hard omdat ik gewend ben aan de herrie van mijn Soesje en je toch flink de toeren in moet met de VFR voor hetzelfde geluid (maar dan beter :P).

Ik heb ook gekeken naar het stuur en als ik het in het midden loslaat gaat het met slechts een tikje een kant op. Verder reed het echt prima hoewel ik wel een keer in een bocht het gevoel kreeg alsof de lagers van het voorwiel niet goed waren, maar dat was slechts een keer. Wel vroeg ik of ze hier naar willen kijken voor het geval dat...

Als het goed is ben ik volgende week de trotse eigenaar van Midori! :D

• Maegrim
Nice, jaloers :)
Hoeveel was ie?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:19
Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/motor/DSC03860.jpg

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/motor/DSC03862.jpg

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/motor/DSC03865.jpg

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/motor/DSC03866.jpg
Slecht gereedschap, of bouten die te vast zaten :P

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/motor/DSC03868.jpg

Afbeeldingslocatie: http://beerkeeper.nl/motor/DSC03871.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Beerkeeper op 29-03-2012 21:39 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• Widow
Oguz286 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:11:
Verder reed het echt prima hoewel ik wel een keer in een bocht het gevoel kreeg alsof de lagers van het voorwiel niet goed waren, maar dat was slechts een keer. Wel vroeg ik of ze hier naar willen kijken voor het geval dat...
Is je band voor niet gewoon gecupped?

• Oguz286
4150 Euro met een tanktas.
Widow schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:39:
[...]
Is je band voor niet gewoon gecupped?
Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is dat? Ik weet alleen dat het gewoon een setje banden van Bridgestone zijn van rubber :P

[ Voor 45% gewijzigd door Oguz286 op 29-03-2012 21:40 ]

• DECOY88
(overleden)
Oguz286 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:39:
[...]

4150 Euro met een tanktas.

[...]

Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is dat? Ik weet alleen dat het gewoon een setje banden van Bridgestone zijn van rubber :P
ongelijk afgesleten. ene kant van het profiel hoger dan de andere kant. even met je hand erover en het is snel duidelijk :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gezien dat "Brugsteen": IS vast aan 't "cuppen". Kijk en voel maar eens goed naar/over je voorband, waarschijnlijk zit er aan de randen een soort van "zaagtand" profiel op, nu.

@ Beerkeeper: Slecht gereedschap ;) Volgende keer een setje PB inbussleutels halen, dan had je nu met een stukke bout gezeten :Y

[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 29-03-2012 21:52 ]

• Oguz286
Ik had het gemeld aan ze, maar zal morgen nog even vragen of ze naar de voorband willen kijken. Ik wil er natuurlijk wel gewoon een goede band op.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Zou ik niet doen. Afgezien van de brokken is het voordeel van een lesmotor dat er valblokken opzitten en dan je er veel meer mee durft. Dat durven is nou juist belangrijk bij lessen. In het begin kan het best vreemd voelen om de motor op lage snelheid plat te leggen. Met een lesmotor met valblokken durf je dat veel beter dan op je eigen motor. Als je met een lesmotor valt boeit het niet zoveel. Met je eigen motor vallen wil je absoluut niet waardoor je niet lekker plat kan en wil gaan en dat is nou juist erg belangrijk.

• Korvaag
  • Nu online
Hoe wilde je dat verzekeringstechnisch regelen dan ? Je mag zonder rijbewijs niet rijden op een motor. Als jij brokken maakt zal de verzekering nooit uitkeren. Ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf kan verzekeren, maar slechts via de instructeur via een bedrijfsmatige verzekering.

Als je al navraag hebt gedaan ben ik echt heel benieuwd hoe ze dit doen.. en ik zou als ik jou was iig zorgen dat je eea op papier hebt dat het zo afgesproken is.

Edit: even quote toegevoegd.. was ik vergeten.. Laat maar overigens.. ik zie al diverse reacties van deze soort. geen idee wat ik heb vandaag... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Korvaag op 29-03-2012 22:22 ]

• DinX

DinX

Motormuis

[...]

Achterwielrem gebruik ik zelden, die gebruik ik enkel als ik te snel een bocht induik en merk dat ik het niet ga halen :P dan rem ik een klein beetje bij op de achterrem.

Maar als je rechtdoor gaat en je trapt je achterrem in, dan blokkeert het best snel, maar als die blokkeert dan sleep je je achterwiel gewoon mee, geen probleem. Als je voorwiel blokkeer, slaag je op je zak :P
Die keuze heb ik niet eens :P
Bij die van mij wordt er automatisch op het achterwiel mee geremd bij het gebruiken van de voorrem :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met rijlessen enorm vaak in mijn oortje gehoort: Beide remmen gebruiken ! Toen gebruikte ik de achterrem al bijna niet en raakte ik deze alleen aan omdat het moest. Nu gebruik ik deze helemaal nooit meer. Alleen af en toe eens om een beetje roest eraf te halen :P De achterrem doet sowieso al bijna niets. Als ik eens rem met alleen achter gebeurt er vrij weinig vind ik.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 23:33

iMars

Full time prutser

Over remmen gesproken: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/#optimaal

De achterrem is alleen maar om het gewicht te verplaatsen naar de voorwiel. Dit kan ook door je gas los te laten. Eenmaal aan het remmen met de voorrem, doe je niks meer met je achterrem, immers, het gewicht zit grotendeels op de voorwiel heel weinig op het achterwiel ;)

edit: ohja, bij straatje keren, als je je motor trekkend wil houden, dan gebruik je ook je achterrem ;)

[ Voor 13% gewijzigd door iMars op 29-03-2012 23:10 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

iMars schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:10:
Over remmen gesproken: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/#optimaal

De achterrem is alleen maar om het gewicht te verplaatsen naar de voorwiel. Dit kan ook door je gas los te laten. Eenmaal aan het remmen met de voorrem, doe je niks meer met je achterrem, immers, het gewicht zit grotendeels op de voorwiel heel weinig op het achterwiel ;)

edit: ohja, bij straatje keren, als je je motor trekkend wil houden, dan gebruik je ook je achterrem ;)
Ja, leuk die theorie.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/04/Harley-Davidson_16.jpg/800px-Harley-Davidson_16.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door komkommer op 29-03-2012 23:18 ]

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die discussie over de achterrem moet je niet willen gaan voeren, gebruik van dat ding hangt merendeels af van de geometrie van de fiets.

Op een "Chopper" gebruik je dat ding méér dan dat je de voorrem gebruikt, op een "SS" niet/amper!!

edit:
Plaatje van Komkommer spreekt al voor zich......

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 29-03-2012 23:20 ]

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, je ziet bij meer en meer fietsen bij Yamaha het Unifiied Brake System opduiken. Op de FJR's vanaf 2006, op de XT1200Z en ook al op enkele cruisers. Zal je meeer en meer gaan zien denk ik :)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DinX schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:31:
Mja, je ziet bij meer en meer fietsen bij Yamaha het Unifiied Brake System opduiken. Op de FJR's vanaf 2006, op de XT1200Z en ook al op enkele cruisers. Zal je meeer en meer gaan zien denk ik :)
Zoiets heeft Honda ook op verschillende fietsen (VFR, Pan European iig) vanaf 2001 ofzo, Dual Combined Braking System. Ze zullen dus toch wel denken dat het zin heeft om beide remmen te gebruiken. Bij het inknijpen van de voorrem wordt dan de remdruk verdeeld over voor en achter in verhouding 70/30 ofzo.

• D4V3
En niet te vergeten ook op de VFR's vanaf 1999, onder de naam Dual Combined Brake System ;)

@Oguz gefeliciteerd, ga je geen spijt van krijgen ;)

Edit: Spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door D4V3 op 29-03-2012 23:44 ]

• DinX

DinX

Motormuis

gwystyl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:44:
[...]

Zoiets heeft Honda ook op verschillende fietsen (VFR, Pan European iig) vanaf 2001 ofzo, Dual Combined Braking System. Ze zullen dus toch wel denken dat het zin heeft om beide remmen te gebruiken. Bij het inknijpen van de voorrem wordt dan de remdruk verdeeld over voor en achter in verhouding 70/30 ofzo.
Mja, bij UBS gaat het nog wat verder dacht ik. Daar berekent de computer nog eens de beste verhouding adhv verschillende parameters.

Verwijderd

-edit-
ach laat ook maar, geen zin om de instructeur te moeten spelen

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 00:34 ]

• Gisae
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 19:24:
[...]

O-) * gwystyl meldt O-)
Vrouwlief reedt een keer achter me en zei dat er alleen een rood puntje zichtbaar was. Sindsdien draag ik inderdaad een geel hesje, al blijft het een kwestie van defensief rijden en hopen dat automobilisten überhaupt kijken.
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/IMG_5309.jpg
Zelfs dit ziet men nog regelmatig over het hoofd.

Mijn vader valt dan weer wel goed op. Zijn zilveren fjr, geel hesje en zilveren helm zijn al aardig opvallen, maar die 2 xenon pitten zijn echt belachelijk fel. Die zie je van 3 kilometer afstand al.

Nog eentje om het af te leren:
Afbeeldingslocatie: http://i993.photobucket.com/albums/af51/photolock/CIMG3299.jpg
Zak friet voor degene die weet waar dit is :+

[ Voor 10% gewijzigd door Gisae op 30-03-2012 01:18 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

denk dat iedereen Eau Rouge wel kent.

Verwijderd

Gisae schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 01:14:
[afbeelding]
Zelfs dit ziet men nog regelmatig over het hoofd.
Helaas gaat het ook niet om de kleuren van je motorfiets of kleding, er ligt een heel ander fenomeen aan ten grondslag. Dan kan je alle toeters en bellen hebben, dat zal zelden helpen, als men je niet denk te gaan zien ziet men je niet.

Maar goed, die discussie is ook al honderd keer gevoerd, het kan in ieder geval geen kwaad jezelf zichtbaarder te maken. Ik zag toevallig eergister iemand rijden met een fluor pak op een zwarte motor, dat stak ook wel lekker af.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2012 04:50 ]

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX heeft zoiets op z'n kop:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xXGGOXEBhaajd9YC9FuPuDQC/medium.jpg

Zoals zoveel Belgische motards op het moment. Het is namelijk net dezelfde kleur als de motorpolitie hier gebruikt. Altijd leuk als je op een witte fiets rijdt :P

[ Voor 11% gewijzigd door DinX op 30-03-2012 07:39 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Korvaag schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:19:
[...]

Hoe wilde je dat verzekeringstechnisch regelen dan ? Je mag zonder rijbewijs niet rijden op een motor. Als jij brokken maakt zal de verzekering nooit uitkeren. Ik kan me niet voorstellen dat je dit zelf kan verzekeren, maar slechts via de instructeur via een bedrijfsmatige verzekering.

Als je al navraag hebt gedaan ben ik echt heel benieuwd hoe ze dit doen.. en ik zou als ik jou was iig zorgen dat je eea op papier hebt dat het zo afgesproken is.

Edit: even quote toegevoegd.. was ik vergeten.. Laat maar overigens.. ik zie al diverse reacties van deze soort. geen idee wat ik heb vandaag... 8)7
Heb vorig jaar een motor gekocht, en had nog geen rijbewijs. Had 'm in de schuur gemikt, niet geschorst, wel verzekerd (dat was goedkoper dan schorsen, het zou niet lang meer duren voordat ik mijn Cat. A zou gaan halen).

Is toen fout gegaan bij de verzekering, ik kreeg een "rijles"polis. Mocht alleen op gereden worden door een CBR erkende rijschoolhouder en tijdens rijlessen. Zal de voorwaarden nog eens terugzoeken. Het bestaat dus wel.

Zeker niet doen, lessen op een eigen motor (toen ik mijn AVB deed, was er iemand voor me die zijn examen deed op een splinternieuwe Yamaha.) Ongeluk zit dan in een klein hoekje.

20*350ZO45°

• Korvaag
  • Nu online
DinX schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 07:38:
* DinX heeft zoiets op z'n kop:

[afbeelding]

Zoals zoveel Belgische motards op het moment. Het is namelijk net dezelfde kleur als de motorpolitie hier gebruikt. Altijd leuk als je op een witte fiets rijdt :P
Hee.. daar ben ik ook naar op zoek.. waar heb je die gekocht ?

• DinX

DinX

Motormuis

Ik denk dat bijna elk merk wel een Hi-Viz / Hi-Vis model heeft in verschillende types?

Pagina: 1 ... 335 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.