DrivinUCrazy schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:36:
[...]
Op L1 hebben ze het over een "eenzijdige aanrijding". Was het nu een eenzijdig ongeval of was het een aanrijding?
Maar op dat stuk wordt er helaas vaak erg hard gereden. Helaas, omdat het niet altijd even overzichtelijk is. Vooral veel fietsers, wandelaars en ruiters in die omgeving.
Ik heb een maandje geleden in dit topic zelfs gewaarschuwd dat er bij de kruisingen het asfalt is vervangen door nieuw rood asfalt. Dit is nog erg glad! Een beetje bijremmen liet de ABS bij mij toen al ingrijpen.
Sterkte. Als je het niet van je af kunt zetten, slachtofferhulp bellen. Daar zijn die mensen voor.

Dat Duits koppel dat mij in paniek voor het noodnummer vroegen waren zeker betrokken er bij. Zij kwamen van die zijweg, en hoe de auto stond denk ik dat ze rechtsaf gingen (korte bocht), de motor kwam vanuit Epen (dus was inderdaad net voorbij die scherpe bocht waar nu dat rode asfalt ligt) en ik denk dat ze hebben moeten uitwijken op de een of andere manier. Alhoewel in dit scenario de auto en motor niet op hetzelfde weghelft zitten, dus misschien dat de motor zich onderuit geremd heeft

Maar ik dacht terplekke al dat de motor waarschijnlijk niet gebotst was tegen de auto.
Dat rode asfalt is inderdaad tricky, ik kom altijd vanuit Vijlen/Vaals en moet die bocht dus linksaf en bergaf nemen, maar het voelt inderdaad nogal glibberig aan. Maar goed, voorheen zat er precies in het midden van die bocht een vrij grote scheur
Voor de rest ben ik er niet meer zo mee bezig, heb ook geen echte akelige beelden gezien, maar het zet je wel weer even te denken over je hobbie.
Op L1-teletekst staat nu:
De man en vrouw zaten samen op een motor, die op de Epenerbaan tegen een boom botste. Vermoedelijk vloog hun voertuig door te hoge snelheid uit de bocht. Allebei de slachtoffers overleden ter plekke
Tja, nu weet ik het ook niet meer hoe ik het verhaal van die Duitsers moet interpreteren. Ze hadden het erover dat ze heel langzaam de bocht omgingen en de motor niet gezien hebben (wat opzich heel plausible is omdat de doorgaande weg daar ook een flauwe bocht maakt), maar misschien was mijn conclusie ook wel voorbarig dat de motor voor hen wilde uitwijken.
Vind het een beetje raar dat de motor zo mooi op het wegdek lag, terwijl de bomen net iets verder van de weg staan

De twee overleden personen lagen wel in een smalle greppel tussen de bomen.
[
Voor 19% gewijzigd door
sewer op 28-03-2012 21:22
]