Grrr weer mijn remlicht ermee opgehouden.
Waarschijnlijk weer kapot getrild. Stomme Ducati ook
Kan ik er gewoon een LED lampje indraaien met dezelfde specs? Zal ongetwijfeld minder last hebben van het getril.
Kan ik er gewoon een LED lampje indraaien met dezelfde specs? Zal ongetwijfeld minder last hebben van het getril.
[ Voor 18% gewijzigd door TheNameless op 30-03-2012 09:11 ]
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Haha, bij mij ook. Uiteindelijk kwam het er op neer, zolang je maar liet zien dat je de rem intrapte, of je er daadwerkelijk mee remde maakte de isntructeur niks uitPilatuS schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:04:
Met rijlessen enorm vaak in mijn oortje gehoort: Beide remmen gebruiken ! Toen gebruikte ik de achterrem al bijna niet en raakte ik deze alleen aan omdat het moest. Nu gebruik ik deze helemaal nooit meer. Alleen af en toe eens om een beetje roest eraf te halenDe achterrem doet sowieso al bijna niets. Als ik eens rem met alleen achter gebeurt er vrij weinig vind ik.
Ik rem zelf eigenlijk nooit met m'n achtterrem.
Vaak bu'j te bang!
Dat mag inderdaadRichard schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:17:
[...]
Heb vorig jaar een motor gekocht, en had nog geen rijbewijs. Had 'm in de schuur gemikt, niet geschorst, wel verzekerd (dat was goedkoper dan schorsen, het zou niet lang meer duren voordat ik mijn Cat. A zou gaan halen).
Is toen fout gegaan bij de verzekering, ik kreeg een "rijles"polis. Mocht alleen op gereden worden door een CBR erkende rijschoolhouder en tijdens rijlessen. Zal de voorwaarden nog eens terugzoeken. Het bestaat dus wel.
Zeker niet doen, lessen op een eigen motor (toen ik mijn AVB deed, was er iemand voor me die zijn examen deed op een splinternieuwe Yamaha.) Ongeluk zit dan in een klein hoekje.
http://www.rijksoverheid....ik-motorrijles-nemen.html
Vaak moet je dan een (beetje) extra premie betalen om rijlessen te mogen volgen op je eigen motor en hij moet aan de voorwaarden voldoen. Dus moet minimaal 100 km/h kunnen halen, L-bordje achterop, minder vermogen mits je jonger dan 21 bent etc.
Of het verstandig is, is weer wat anders.. Ik zou het nooit doen in ieder geval
leuk maar ik sleep hem wel naar 150>0 in 177meter (7 sec)iMars schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 23:10:
Over remmen gesproken: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/#optimaal
De achterrem is alleen maar om het gewicht te verplaatsen naar de voorwiel. Dit kan ook door je gas los te laten. Eenmaal aan het remmen met de voorrem, doe je niks meer met je achterrem, immers, het gewicht zit grotendeels op de voorwiel heel weinig op het achterwiel
edit: ohja, bij straatje keren, als je je motor trekkend wil houden, dan gebruik je ook je achterrem
Oguz286 schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:39:
Sorry voor mijn onwetendheid, maar wat is dat? Ik weet alleen dat het gewoon een setje banden van Bridgestone zijn van rubber

De ene kant van de blokjes van het profiel is meer afgesleten dan aan de andere kant van het blokje, waardoor het voelt alsof je lagers gaar zijn,
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
dit is wel behoorlijk aan de zijkant. maar ik had het al meer naar het midden toeWidow schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:18:
[...]
[afbeelding]
De ene kant van de blokjes van het profiel is meer afgesleten dan aan de andere kant van het blokje, waardoor het voelt alsof je lagers gaar zijn,
@ de dude die een 400cc motor zocht voor ongeveer 1000:
http://www.motorshopper.n...-Bandit.html#afbeelding:3
de kniehoog brommerFitTiv schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:27:
Ah kijk aan! Weer wat geleerdWidow schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:18:
[...]
[afbeelding]
Ik heb wel naar beide banden gekeken, maar zoiets was mij niet opgevallen. Maar het zou heel goed kunnen zijn dat de voorband gecupt is, want het was wel zo dat ik het alleen had toen ik op een grotere rotonde reed waar ik iets platter ging rijden.
Moet je wel verder lezen hé
Bij sommige motoren moet je die achterrem er juist bijhouden om optimaal te kunnen remmen. Die motoren hebben een lange wielbasis, en een naar voren staande voorvork, waardoor er altijd gewicht op de achterkant zal blijven.
De meest extreme vorm daarvan zie je bij dragracers: een heel ver naar voren wijzende voorkant. Cruisers hebben dat in meer of mindere mate, en dat houdt in dat je een langere remweg
Die van mij is veel vetter!FitTiv schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:27:
http://www.motorshopper.n...zuki-GSX400X-Impulse.html
Zit hetzelfde blok onder
Vaak bu'j te bang!
Ik zal die motor dan op 16 april pas kopen, dan zit er een nieuwe accu in-tom-562 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:50:
[...]
Die van mij is veel vetter!
Zit hetzelfde blok onder
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Beerkeeper schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:00:
[...]
Ik zal die motor dan op 16 april pas kopen, dan zit er een nieuwe accu in
De bandit vind ik persoonlijk mooier, maar voor dat verschil in prijs.. Kan je net zo goed voor de GSX gaan
lolBeerkeeper schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:00:
[...]
Ik zal die motor dan op 16 april pas kopen, dan zit er een nieuwe accu in
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
FitTiv schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:27:
Bedankt, die dude was ik-tom-562 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:50:
[...]
Die van mij is veel vetter!
Zit hetzelfde blok onder
Als je een 12V LED lamp hebt met de juiste aansluiting en lichtsterktes, kun je die gewoon monteren. Alle circuits om de spanning aan te passen zitten in de lamp.TheNameless schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:10:
Grrr weer mijn remlicht ermee opgehouden.
Ja hoor.
3 weken motorloos gezeten met het prachtigste weer. Ik kan vandaag mijn nieuwe motor gaan ophalen, en wat gebeurt er met het weer voor de komende 2 weken? 10 graden, bewolkt, en hier en daar een bui/motregen.
Fijn.
Anyway, straks ben ik niet meer motorloos.
3 weken motorloos gezeten met het prachtigste weer. Ik kan vandaag mijn nieuwe motor gaan ophalen, en wat gebeurt er met het weer voor de komende 2 weken? 10 graden, bewolkt, en hier en daar een bui/motregen.
Fijn.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nou? Wat warmer aankleden en genieten van de wat legere wegen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:45:
Ja hoor.![]()
Fijn.![]()
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
met zon heb je ook al die fietsers enzo_Apache_ schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:49:
[...]
Nou? Wat warmer aankleden en genieten van de wat legere wegen.Als het droog blijft is het nog goed te doen.
Hier schijnt de zon op het momentDrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:45:
Ja hoor.![]()
Fijn.![]()
Maar wat voor motor ga je nu ophalen, dezelfde maar dan matzwart met goud?
Je hebt het vast al gezegd, maar dan heb ik het niet meegekregen
Dat weet ik allemaal wel. Maar het is gewoon zo lekker om met het zonnetje te gaan rijden, ergens een ijsje te eten, wat vrouwelijk schoon te bekijken, en dan via de langst mogelijke omweg weer naar huis te gaan.
En dat ijsje en vrouwelijk schoon schiet er dan bij in als het weer wat minder is.
Jup, de 2012 kleurstelling, matzwart met goud.
En dat ijsje en vrouwelijk schoon schiet er dan bij in als het weer wat minder is.
[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-03-2012 14:05 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Tsja, dan moet je je adresjes hebben, maar ze zijn er wel.
En dan heb ik het niet over de ijsjes.
En dan heb ik het niet over de ijsjes.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Uit mijn hoofd zit er nu een 21w/5w BAY15D lampje in. Dus als ik dat aanhouw dan moet het goed komen.t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:04:
[...]
Als je een 12V LED lamp hebt met de juiste aansluiting en lichtsterktes, kun je die gewoon monteren. Alle circuits om de spanning aan te passen zitten in de lamp.
Dank je!
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Ziet er wel heel tof uit, verwacht wel foto's als je haar opgehaald hebtDrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:03:
Dat weet ik allemaal wel. Maar het is gewoon zo lekker om met het zonnetje te gaan rijden, ergens een ijsje te eten, wat vrouwelijk schoon te bekijken, en dan via de langst mogelijke omweg weer naar huis te gaan.
[afbeelding]
Maar daar heb je wel een punt, even pauzeren is leuker als het mooi weer is
Ik zal waarschijnlijk niet direct foto's maken. Mooi-weer foto's zijn immers leuker.
Verder blijft ze redelijk standaard. Alleen een bijpassende hugger van Ermax erop (ga ik morgen bestellen), spiegelverbreders, elektronische scottoiler (zat op de vorige helemaal verborgen, op één slangetje na), en een tankring van sw-motech.
Het uiterlijk klopt dus al vrij aardig met bovenstaande foto.
En ik overweeg nu serieus om er valblokken op te zetten. De goede crashpads kosten wel wat geld, maar worden met een beugeltje aan het frame bevestigd. Het is natuurlijk niet de bedoeling om deze ook neer te leggen, maar ik heb inmiddels ontdekt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Niet dat mijn vorige motor met valblokken wel heel was gebleven hoor, daar was de klap net wat te ongelukkig voor.
Verder blijft ze redelijk standaard. Alleen een bijpassende hugger van Ermax erop (ga ik morgen bestellen), spiegelverbreders, elektronische scottoiler (zat op de vorige helemaal verborgen, op één slangetje na), en een tankring van sw-motech.
En ik overweeg nu serieus om er valblokken op te zetten. De goede crashpads kosten wel wat geld, maar worden met een beugeltje aan het frame bevestigd. Het is natuurlijk niet de bedoeling om deze ook neer te leggen, maar ik heb inmiddels ontdekt dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Niet dat mijn vorige motor met valblokken wel heel was gebleven hoor, daar was de klap net wat te ongelukkig voor.
Tof! Enne, matzwarte kant boven!DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:03:
[afbeelding]
http://www.motor-forum.nl...issel-CB900-Hornet-2.html
Pas overigens op met valblokken en hornets...
In ander nieuws, laat ik nou net van die ellendeblokken in de kast hebben liggen.............
* Steve moet maar eens met solidworks aan de gang of diep in de buidel tasten voor iets degelijks
[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 30-03-2012 14:54 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Niet verkeerdDrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:46:
Ik zal waarschijnlijk niet direct foto's maken. Mooi-weer foto's zijn immers leuker.
Ik leef in ieder geval nog na mijn minder prettige ervaring op de A10. Motor staat nu bij de garage, schade wordt aankomende week pas bekeken. Hopelijk is het echt alleen de radiator en verder niks. Dan kan ik snel weer opstappen...
[ Voor 9% gewijzigd door Marc Rademaker op 30-03-2012 16:19 ]
Mooi ding die Hornet! Ik zou er zelf ook iets van een blokspoiler op doen
Vaak bu'j te bang!
Nee, dan worden ze te ss-achtig van-tom-562 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:21:
Mooi ding die Hornet! Ik zou er zelf ook iets van een blokspoiler op doen
Ik heb het gevoel dat de achterrem zou helpen om de motor rechtop te houden als het voorwiel blokkeert (terwijl je rechtdoor gaat)... Je motor "hangt" dan als het ware aan je achterband, waardoor die van nature wat meer rechtop/rechtdoor wil dan?
Kan het niet echt sterk onderbouwen
.
Kan het niet echt sterk onderbouwen
Fuck die achterrem, net alsof je daar tijd voor hebt. Bij een blokkerend voorwiel telt maar in ding: rem zsm los en zorgen dat je motor rechtop blijft. Prioriteit 2: kijken of je ergens langs moet sturen ivm langere remweg en vervolgens opnieuw gaan remmen.DieterVDW schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:29:
Ik heb het gevoel dat de achterrem zou helpen om de motor rechtop te houden als het voorwiel blokkeert (terwijl je rechtdoor gaat)... Je motor "hangt" dan als het ware aan je achterband, waardoor die van nature wat meer rechtop/rechtdoor wil dan?
Kan het niet echt sterk onderbouwen.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Echter zal de motor pogen te scharen. handiger om alles achter het glippend voorwiel aan te laten gaan en vooral erop te blijven zitten.DieterVDW schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:29:
Kan het niet echt sterk onderbouwen.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik heb net diep in de buidel getast. Op de bodem lag nog iets, en daar heb ik deze valblokken voor besteld:steveman schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:51:
[...]
Tof! Enne, matzwarte kant boven!
http://www.motor-forum.nl...issel-CB900-Hornet-2.html
Pas overigens op met valblokken en hornets...
In ander nieuws, laat ik nou net van die ellendeblokken in de kast hebben liggen.............
* Steve moet maar eens met solidworks aan de gang of diep in de buidel tasten voor iets degelijks
http://www.ebay.nl/itm/13..._trksid=p3984.m1497.l2649
Ik hoop dat die link werkt
Ik ben bekend met de discussie wel/geen valblokken. Ten eerste: hoe het eruit ziet boeit me voor geen meter. Maar, ik wilde wel wat beters dan die paddestoelen die met één bout aan het blok zitten. Bovenstaande valblokken worden niet aan het blok, maar aan het frame bevestigd op een beugeltje. Ik hoop dus van harte dat eventuele schade beperkt blijft tot de valblok en dat beugeltje.
En zo niet was het wel een erg duur nutteloos accessoire.
Inderdaad. De hugger vind ik vooral belangrijk om de achterveer wat te beschermen. Ik rij toch best veel op wegen met losse steentjes, en die worden dan allemaal richting de achterveer geschoten. Op de vorige motor kon ik erg goed horen hoeveel steentjes er tegen de hugger werden geknald.Marc Rademaker schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:18:
[...]
Niet verkeerdEen hugger is idd wel een aanrader, is een stuk makkelijker schoonhouden op die manier. Hoe zit het met de vering op de nieuwe hornets? Is die nog steeds niet je van het of inmiddels wel goed?
Ik leef in ieder geval nog na mijn minder prettige ervaring op de A10. Motor staat nu bij de garage, schade wordt aankomende week pas bekeken. Hopelijk is het echt alleen de radiator en verder niks. Dan kan ik snel weer opstappen...
Hopelijk kun jij ook snel weer opstappen. Bij mij was het verzekeringsgeld nog niet binnen bij de dealer, maar dat zou wel snel moeten gebeuren. Eigenlijk hadden mijn 3 weken dus nog wel ietsje langer kunnen duren, maar op dit moment sta ik gewoon garant voor het resterende bedrag dat de verzekering moet uitkeren, en zodoende kreeg ik mijn motor mee.
Tja, ik heb nooit op Hyperpro vering of zo gereden, maar ik heb er niet over te klagen. Zelfs als ik daarbij bedenk welk asfalt ik ben tegengekomen. Van superstrak asfalt (NL en DE) tot de stuiterwegen in België. De meeste hobbels werden toch wel gladgestreken.
Nu staat de vering overigens ietsje strakker dan op de vorige motor. Tenminste, voor mijn gevoel. Ik moet er wel even aan wennen, maar dat is niet erg. Daar heb ik de komende 1000 km tijd genoeg voor. Die eerste 1000 km moet ik sowieso nog wat rustig doen met haar. Daarna is haar inrijperiode voorbij en krijgt ze haar eerste beurt.
Normaal gesproken zou ik zeggen, mwah, dat zijn 3 weekjes. En laat ik nu net de komende 2 weekenden weinig tijd hebben.
Woon-werk verkeer kan voorlopig ook niet meer met de motor, omdat ons bedrijf afgelopen week is verhuisd. Op die parkeerplaatsen zijn geen motoren toegestaan ivm parkeervergunningen. Vanwege de hoge parkeerdruk daar wordt alles afgesleept waar niet duidelijk een parkeervergunning achter de voorruit ligt. En zo'n Hornet heeft geen voorruit...
Trrrrrrriple post!
Hier alvast een telefoonpic die ik net heb geschoten:

Wat verandert er de komende tijd dus nog aan:
Matzwarte hugger; valblokken, en ik heb nog een radiatorbeschermer (zo'n rooster, ook tegen de steenslag) liggen.
Het bevalt me nog niet hoe het slangetje van de scottoiler onder de achterbrug zit. Bij een iets slappere ketting en wat beweging in dat slangetje gaat dat op een gegeven moment fout. Zodra de hugger erop zit laat ik dat slangetje misschien dus weer bovenlangs over de kettingbeschermer lopen. En die zwarte tie-rap wordt vervangen door een grijze. Het oog wil ook wat.
Hier alvast een telefoonpic die ik net heb geschoten:

Wat verandert er de komende tijd dus nog aan:
Matzwarte hugger; valblokken, en ik heb nog een radiatorbeschermer (zo'n rooster, ook tegen de steenslag) liggen.
Het bevalt me nog niet hoe het slangetje van de scottoiler onder de achterbrug zit. Bij een iets slappere ketting en wat beweging in dat slangetje gaat dat op een gegeven moment fout. Zodra de hugger erop zit laat ik dat slangetje misschien dus weer bovenlangs over de kettingbeschermer lopen. En die zwarte tie-rap wordt vervangen door een grijze. Het oog wil ook wat.
Ziet er goed uit! Veel plezier ermee
Ik wil ook nog een hugger en een rooster voor de radiator, naast alle andere dingen die ik er nog op wil
Maar voorlopig als arme student maar even zo rondrijden
Ik wil ook nog een hugger en een rooster voor de radiator, naast alle andere dingen die ik er nog op wil
Maar voorlopig als arme student maar even zo rondrijden
Ah kijk, die kan nog wat meegeven! Wel aan de prijs inderdaad zeg!DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:09:
[...]
Ik heb net diep in de buidel getast. Op de bodem lag nog iets, en daar heb ik deze valblokken voor besteld:
Ik ben bekend met de discussie wel/geen valblokken. Ten eerste: hoe het eruit ziet boeit me voor geen meter. Maar, ik wilde wel wat beters dan die paddestoelen die met één bout aan het blok zitten. Bovenstaande valblokken worden niet aan het blok, maar aan het frame bevestigd op een beugeltje. Ik hoop dus van harte dat eventuele schade beperkt blijft tot de valblok en dat beugeltje.
Ziet er erg mooi uit, zeker het beschermen waard !
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vandaag naar Hans van Wijk Zoetermeer geweest.
Ik had een maat L helm, en mn vizier was een beetje beschadigd. Dus ik met mn helm ernaar toe. Voor advies vizier. Gaf de verkoper aan dat mn helm maat niet goed was.. Dat wist ik al maar had zo iets voor AVB niet zo heel erg..
Ze hebben me redelijk kunnen overtuigen dat als je 50 rij voor een uitwijk oefening en je gaat op je snufferd een te grote helm niet veel zal kunnen doen.. Oke adviseer me maar op een helm.
Uiteindelijk op een HJC helm uitgekomen IS-16. 180 Euro, maat XS :x Geen blijkbaar heb ik een klein hoofd
Daarbij;
Motor Jas Hot Pepper, Sportief ogende jas en een bij behorende broek
Moet zeggen dat de Jas En Broek Veel beter zitten dan die van de motorrijschool..
Wat een verschil.
Instructeur melde mij bij de vorige les ook dat hij mij aanrade om eigen spullen te kopen. En me goed te laten informeren en verschillende systemen te passen.. Ben daar iig wel blij mee.. Jas was overjarig. Dus koopjeshoek
Was totaal jas, broek, helm 350 Euro kwijt.
Vandaag ook mn 2e les gehad.. Supper, Uitwijk ging goed, 8tje moet nog wat aan gesleuteld worden, Lanzame slalom begint weer te komen..
Maandag wordt mn AVB examen al ingepland. Instructeur durft het wel aan om met mij al AVB te gaan doen
Hij ziet dat ik het voertuig beheers, en geeft aan hier en daar nog wat te willen schaven. Maar dan moet ik wel elke week minimaal 1x blijven rijden. Ik heb alle oefeningen bijna gehad. Alleen uit parkeerplaats wegrijden, stapvoets rijden en Motor lopen moet ik nog doen..
De vertragingen oefening moet ik nog iets meer remmen maar zag er goed uit.
Ik had een maat L helm, en mn vizier was een beetje beschadigd. Dus ik met mn helm ernaar toe. Voor advies vizier. Gaf de verkoper aan dat mn helm maat niet goed was.. Dat wist ik al maar had zo iets voor AVB niet zo heel erg..
Ze hebben me redelijk kunnen overtuigen dat als je 50 rij voor een uitwijk oefening en je gaat op je snufferd een te grote helm niet veel zal kunnen doen.. Oke adviseer me maar op een helm.
Uiteindelijk op een HJC helm uitgekomen IS-16. 180 Euro, maat XS :x Geen blijkbaar heb ik een klein hoofd
Daarbij;
Motor Jas Hot Pepper, Sportief ogende jas en een bij behorende broek
Moet zeggen dat de Jas En Broek Veel beter zitten dan die van de motorrijschool..
Wat een verschil.
Instructeur melde mij bij de vorige les ook dat hij mij aanrade om eigen spullen te kopen. En me goed te laten informeren en verschillende systemen te passen.. Ben daar iig wel blij mee.. Jas was overjarig. Dus koopjeshoek
Was totaal jas, broek, helm 350 Euro kwijt.
Vandaag ook mn 2e les gehad.. Supper, Uitwijk ging goed, 8tje moet nog wat aan gesleuteld worden, Lanzame slalom begint weer te komen..
Maandag wordt mn AVB examen al ingepland. Instructeur durft het wel aan om met mij al AVB te gaan doen
De vertragingen oefening moet ik nog iets meer remmen maar zag er goed uit.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
niet meeleunen in de bochtjes ....
duss::
1. bocht naar rechts, je achterste links op het zadel =>> jij blijft bijna rechtop zitten, motor hangt volledig scheef onder je
2. bocht naar links, je achterste rechts op het zadel =>> jij blijft bijna rechtop zitten, motor hangt volledig scheef onder je
...
bij mijn rij-examen (hier in België) had ik een halve meter over van de witte lijn .
------
trouwens, volgende week rotweer... natte sneeuw, hagel, lage temperaturen. Iemand goeie tips om daardoor te blijven rijden?
ik doe ongeveer 100km/dag, meeste van al opde autostrade, maar ook een deeltje in Brussel...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 07:38 . Reden: onder de --- ]
Verwijderd
Een helm moet inderdaad gewoon goed passen, anders rijd je bijna beter zonder.To_Tall schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:59:
Warm aankleden?Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 07:28:
[...]
trouwens, volgende week rotweer... natte sneeuw, hagel, lage temperaturen. Iemand goeie tips om daardoor te blijven rijden?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Dat is zowiezo al...
ik bedoelde dus, waarop te letten?
=> knie plat tegen de grond is ne afrader => wegmarkeringen? mijden, etc ...
bruikbare tips ?
predator met tunnelvisieVerwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:29:
Kwam deze 'crazy helmets' net tegen. Thought I'd share:
[afbeelding]
CeltyVerwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:29:
Kwam deze 'crazy helmets' net tegen. Thought I'd share:
[ Voor 3% gewijzigd door Joolee op 31-03-2012 10:10 ]
Toen ik die helm zag dacht ik gelijk: "Nya?"
Koud weer? Ik heb daarvoor een schakelaar op de rechter stuurhelft. Griffheizung
leuk handpalm verbranden en buitenkant bevriezent_captain schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:27:
[...]
Koud weer? Ik heb daarvoor een schakelaar op de rechter stuurhelft. Griffheizung
Jij had toch een Kawa ER-6n? Mooie allrounder die - mits je geen slicks gemonteerd hebt - prima overweg kan met slechter weer.Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 09:52:
[...]
Dat is zowiezo al...
ik bedoelde dus, waarop te letten?
=> knie plat tegen de grond is ne afrader => wegmarkeringen? mijden, etc ...
bruikbare tips ?
* dion_b heeft grootste deel van rijlessen erop gedaan
Eigenlijk niets anders dan wat je steeds bij rijlessen benadrukt krijgt, maar nu serieus:
- vermijd markeringen, vooral nooit over de lengte van strepen, pijlen etc rijden
- vermijd gerepareerd asfalt, dat is even glad als de markeringen
- vermijd putdeksels of om het even welke andere zaken van metaal op de weg
- pas op voor modder of anderszins natte vervuiling op de weg
- goed motor omhellen in bochten, op lage snelheid dus zelf de andere kant op hellen
- bochten als oude zak ingaan, pas in de bocht weer versnellen gaat erg lekker op de ER-6n
Oslik blyat! Oslik!
Techneuten,
Mijn vader is in het bezit van een Kawasaki Z900 A4 uit 1976:

Hij was deze net zomerklaar aan het maken en kwam tot zijn verbazing er achter dat er een gat (0,5 centimeter) in één van zijn uitlaten zat. Wel aan de binnenkant, dus het zou eventueel zichtbaar gemaakt kunnen worden. Alleen de vraag is "hoe?". Lassen lijkt me lastig aangezien het erg dun materiaal is. Maar iets eroverheen plakken zal wel niet houden door de temperaturen. Nieuwe uitlaat is mogelijk, maar met 1500 euro is dat wel één van de laatste opties eigenlijk.
Any thoughts?

Hij was deze net zomerklaar aan het maken en kwam tot zijn verbazing er achter dat er een gat (0,5 centimeter) in één van zijn uitlaten zat. Wel aan de binnenkant, dus het zou eventueel zichtbaar gemaakt kunnen worden. Alleen de vraag is "hoe?". Lassen lijkt me lastig aangezien het erg dun materiaal is. Maar iets eroverheen plakken zal wel niet houden door de temperaturen. Nieuwe uitlaat is mogelijk, maar met 1500 euro is dat wel één van de laatste opties eigenlijk.
Any thoughts?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ziet dat ding er nog zo goed uit? Ik zeg: doe je vader een lol en help m met de euro's om een orginele uitlaat d'r op te zetten. Lassen is in dit geval een fotomodel met een wrat op dr neus.FeaR schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:29:
Techneuten,
[afbeelding]
Any thoughts?
And it goes BRAAAAAPP!
Hoe bedoel je aan de binnenkant? Niet zichtbaar dus? Ik neem dan aan op 1 van de dempers? Zoja, dan zou ik het lassen.
Vaak bu'j te bang!
Hij ziet er weer relatief goed uit. Ding heeft letterlijk tien jaar werkloos in de garage gestaan omdat de uitlaten versleten waren, de remmen aanliepen, de motor niet meer goed was en ga zo maar door. Maar na een hele tijd heeft mijn pa toch besloten om hem op te knappen, zeker omdat er van deze kleur niet al te veel meer zijn. En zeker geen originele Europese modellen, Amerikaanse modellen zie je wat vaker. Blok is gereviseerd en de gehele reminstallatie ook. Echter zijn de remleidingen nu wel staalomvlochten en niet meer standaard rubber. Ook de achtervering wordt wellicht vervangen door beter exemplaren. Maar het idee is wel hem origineel te laten ogen.ROFLASTC schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:38:
[...]
Ziet dat ding er nog zo goed uit? Ik zeg: doe je vader een lol en help m met de euro's om een orginele uitlaat d'r op te zetten. Lassen is in dit geval een fotomodel met een wrat op dr neus.
Jammere is dat de uitlaten per complete set (vier stuks) gaan en niet per stuk. Aan de andere kant zit er nu ook immitatie op en wisselen voor origineel is wellicht net zo chique.
Hier wat high-res foto's:

Aan de kant naar het frame/achterbrug toe laten we maar zeggen, dus uit het zicht. Het zit net na de bocht, dus vandaar dat ik twijfel of iets anders dan lassen wel zou werken in verband met de warmte.-tom-562 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:42:
Hoe bedoel je aan de binnenkant? Niet zichtbaar dus? Ik neem dan aan op 1 van de dempers? Zoja, dan zou ik het lassen.
Waarom zou dat niet werken
Ik zou er gewoon een plaatje op (laten) lassen.
Kicken ding trouwens, van die 4-in-4 uitlaten vind ik altijd superbruut, ook op oude Honda CB's enzo
Kicken ding trouwens, van die 4-in-4 uitlaten vind ik altijd superbruut, ook op oude Honda CB's enzo
Vaak bu'j te bang!
Ligt een beetje aan het gat, maar je kan hem dicht mig/maggen of een rvs plaatje erop tiggen en dan slijpen / polijsten.
Wise enough to play the fool
Zonder iets over je uitlaatgat te durven zeggen kan ik alleen maar zeggen dat-ie er heel mooi bijstaat! Zo te zien is je vader ook gewoon eerste eigenaar? Netjes!FeaR schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:29:
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 31-03-2012 18:03 ]
'teacher schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:57:
Ligt een beetje aan het gat, maar je kan hem dicht mig/maggen of een rvs plaatje erop tiggen en dan slijpen / polijsten.
MIG/MAG ben ik persoonlijk in combinatie met chroom nooit zo'n voorstander van. TIG lassen is daar (IMHO) beter voor geschikt
@ Beide: Érg mooie "brommers", hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 31-03-2012 18:21 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Zal morgen eens een foto proberen te makenteacher schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:57:
Eerste eigenaar inderdaad, in 1976 gekocht op de Motorbeurs. Vandaar ook dat hij hem niet weg kan doen in verband met de emotionele waarde. AL loopt hij toch wel vaak te kwijlen bij zo'n bordeaurode R1 uit 2007RemcoDelft schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:03:
[...]
Zonder iets over je uitlaatgat te durven zeggen kan ik alleen maar zeggen dat-ie er heel mooi bijstaat! Zo te zien is je vader ook gewoon eerste eigenaar? Netjes!
En inderdaad, ik ben tien jaar jonger dan de Kawa
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 31-03-2012 18:23 ]
Prachtige bak! De kleur is wel érg '70's, maar soit....hij ziet er goed uit. Ik hou wel van die oldskool fietsen waar dat blok zo mooi eruit springt. Je zou het niet zeggen vanwege dat bankstel waar ik nu op rijdt, maar dat is meer een praktisch verhaal. Eigenlijk vind ik dat soort motoren mooier om te zien. Om op te rijden wil ik altijd wel iets met wat bergruimte en windbescherming.FeaR schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:29:
Techneuten,
Als ik ooit nog eens wat extra geld en een flinke schuur heb, koop ik dit voor 'erbij':
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als ik ooit geld over heb en een klassieker zou willen kopen..
Ik ben dan weer geen fan van oudere motoren.
Een moderne CBX vind ik dan wel weer vet.

Vind alleen het chroom minder.
Of zoiets als dit.

Dit zijn Spondon CBX'en.

Of zoiets als dit.

Dit zijn Spondon CBX'en.
[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 31-03-2012 19:04 ]
Yuk!PilatuS schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:02:
Ja, me 2. Gewoon zo'n oldskool fiets als een XJR of een GSX1400 lijkt mij geweldig. Ik sta nog aan het begin van mijn motorcarriëre, dus zoiets komt er vast nog wel. Eerst maar eens een tijdje op een SS rijden.mphilipp schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:53:
[...]
Prachtige bak! De kleur is wel érg '70's, maar soit....hij ziet er goed uit. Ik hou wel van die oldskool fietsen waar dat blok zo mooi eruit springt. Je zou het niet zeggen vanwege dat bankstel waar ik nu op rijdt, maar dat is meer een praktisch verhaal. Eigenlijk vind ik dat soort motoren mooier om te zien. Om op te rijden wil ik altijd wel iets met wat bergruimte en windbescherming.
Als ik ooit nog eens wat extra geld en een flinke schuur heb, koop ik dit voor 'erbij':
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
zat er ook nog naar te kijken maar uiteindelijk won de at de strijd-tom-562 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:31:
[...]
Ja, me 2. Gewoon zo'n oldskool fiets als een XJR of een GSX1400 lijkt mij geweldig. Ik sta nog aan het begin van mijn motorcarriëre, dus zoiets komt er vast nog wel. Eerst maar eens een tijdje op een SS rijden.
Spondon CBX PS varianten, toch..... Dammn slecht PS werk voor de eerste picaPilatuS schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:02:
[afbeelding]
Of zoiets als dit.
[afbeelding]
Dit zijn Spondon CBX'en.
PS ?wimmel_1 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:57:
[...]
Spondon CBX PS varianten, toch..... Dammn slecht PS werk voor de eerste pica
PhotoShop
A Soldiers manual and a pair of boots.
Frame van een eerste type Triumph Speed Triple
Voorvork/fender van een Yamaha R1 (RN19)
Wielen van een Suuz
Topkuip van een Honda CBR600RR
.....
Wie raadt er mee?
Tuurlijk, als iedereen smaak zou hebben zou het saai worden met al die XJFfen op de weg
Gelukkig vind iedereen wat anders leuk. Qua motoren is het gewoon moeilijk, want er is niet één ideale fiets. Ik ben gek op café racers, en die old skool nakeds (avant la lettre) vind ik ook fantastisch. Maar mocht ik de loterij winnen, komen er een stuk of 6. Voor elke stemming één...
Dit vinnik wel geinig:

Voor ouwe lullen als ik is er een leuke Facebook pagina: Motociclismo Classico
is al een stuk beter maar er is nog steeds te weinig flexibiliteit in dit ontwerp gebouwdDrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:09:
[...]
Ik heb net diep in de buidel getast. Op de bodem lag nog iets, en daar heb ik deze valblokken voor besteld:
Ik ben bekend met de discussie wel/geen valblokken. Ten eerste: hoe het eruit ziet boeit me voor geen meter. Maar, ik wilde wel wat beters dan die paddestoelen die met één bout aan het blok zitten. Bovenstaande valblokken worden niet aan het blok, maar aan het frame bevestigd op een beugeltje.
Kwa ontwerp is dit bijna de oplossing voor de gescheurde blokken. Alleen is het slijtmateriaal te dicht aangebracht bij de plek waar de valbeugel aan het frame is bevestigd.Ik hoop dus van harte dat eventuele schade beperkt blijft tot de valblok en dat beugeltje.
Tevens heb ik mijn bedenkingen bij het gebruikte materiaal. Dit is gezien de dikte aluminium.
Persoonlijk zou ik verenstaal kiezen en met een ontwerp wat ruimte heeft om de klap op te vangen eventueel een kunstof slijtagedeel wat dan ook de dikte verandering kan maskeren.
Goed idee trouwens, veerstaal!
* Steve ziet een omgebogen bladveer voor zich
[ Voor 31% gewijzigd door steveman op 01-04-2012 10:41 ]
als je de energie maar af kan voerensteveman schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:41:
Goed idee trouwens, veerstaal!
Welke motor is dat? Vind het een erg gave fiets!mphilipp schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:53:
[...]
Prachtige bak! De kleur is wel érg '70's, maar soit....hij ziet er goed uit. Ik hou wel van die oldskool fietsen waar dat blok zo mooi eruit springt. Je zou het niet zeggen vanwege dat bankstel waar ik nu op rijdt, maar dat is meer een praktisch verhaal. Eigenlijk vind ik dat soort motoren mooier om te zien. Om op te rijden wil ik altijd wel iets met wat bergruimte en windbescherming.
[afbeelding]
Ik denk een XJR 1200Marc Rademaker schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:16:
[...]
Welke motor is dat? Vind het een erg gave fiets!
Yamaha XJR1200 - (later)1300Marc Rademaker schreef op zondag 01 april 2012 @ 11:16:
[...]
Welke motor is dat? Vind het een erg gave fiets!
zelfde segment. Suzuki gsx 1400. honda cb 1300
[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 01-04-2012 11:33 ]
De getoonde versie is de special edition Kenny Roberts replica. Nou ja...replica...het geel met de blokjes op de tank moeten doen denken aan de gele Yamaha waar Robert altijd op reed. Maar ja, ik ben een ouwe lul en vind KR wel een goede oldskool racer. Dus...(mijmert weer weg)
Inderdaad! Geef mij dan die klassieke modellen maar
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Zo, gisteren voor het eerst met de motor onderuit gegaan, tijdens de rijles.
Ging zeker 12km/u, maar werd zowat aangereden door een andere lesmotor.
Bovenop m'n ribben gevallen, dus heb er flink last van... Maargoed, moet je een keer meegemaakt hebben...
Wel dezelfde middag naar motoport geweest om een rug en heupprotectoren te halen
Zit nu een beetje te zoeken naar een intercom voor in de helm...
Hoop te krijgen, maar eigenlijk niet echt iets waar ik heel enthousiast van word.
Zou een porto willen combineren met bluetooth telefoon icm A2DP. Er mag dan best een draad zijn van de helm naar een unit in m'n jas, maar naar de motor vind ik te ver gaan... Denk dat het knutselen wordt
Ging zeker 12km/u, maar werd zowat aangereden door een andere lesmotor.
Bovenop m'n ribben gevallen, dus heb er flink last van... Maargoed, moet je een keer meegemaakt hebben...
Wel dezelfde middag naar motoport geweest om een rug en heupprotectoren te halen
Zit nu een beetje te zoeken naar een intercom voor in de helm...
Hoop te krijgen, maar eigenlijk niet echt iets waar ik heel enthousiast van word.
Zou een porto willen combineren met bluetooth telefoon icm A2DP. Er mag dan best een draad zijn van de helm naar een unit in m'n jas, maar naar de motor vind ik te ver gaan... Denk dat het knutselen wordt
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 01-04-2012 18:53 ]
Google eens wat op "autocom"
Heupprotectoren heb ik gisteren ook gehaald. Ik kwam erachter dat die in mijn doorwaaipak niet erbij zaten. De heupprotector heeft me bij mijn val juist beschermd; ik heb nog niet eens een blauwe plek gehad.
Een rugprotector schaf ik binnenkort aan. Die lijken mij toch wat veiliger dan die verschuivende schuimen matjes in de jas.
En het was goed weer, dus de eerste 130 km staan op de teller.
Koekje voor wie weet waar dit is.
Een rugprotector schaf ik binnenkort aan. Die lijken mij toch wat veiliger dan die verschuivende schuimen matjes in de jas.
En het was goed weer, dus de eerste 130 km staan op de teller.
| Hornet in het zonnetje | ||
Koekje voor wie weet waar dit is.
@DrivinUCrazy.
Normaal gesproken hou ik totaal niet van goudkleurige onderdelen op een motor. Maar dit ziet er wel erg strak uit. Erg mooie fiets hoor !
Normaal gesproken hou ik totaal niet van goudkleurige onderdelen op een motor. Maar dit ziet er wel erg strak uit. Erg mooie fiets hoor !
Ja, stuitert je motor weer recht overeind
DrivinUCrazy, wat een mooie Hornet. Goud met zwart staat zeker mooi, veel rijplezier ervan!.
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Toen ik het voor de eerste keer zag vond ik het echt een pooierfiets, met die gouden accenten. Inmiddels heb ik die mening moeten herzien. Ik vind het gewoon echt mooi. Ook de lak. Honda omschrijft het als grijs, maar het is meer zwart. Maar er zit ook wat metallic in. Het glanst niet, maar echt mat is het ook weer niet. Een hele rare kleur.
Zit me al de hele dag gek te googlen... Maar ik zie dat autocom altijd connectie met draad vereist tussen helm en motor... Vind ik minder
Beter Google'n danMikeyMan schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:30:
[...]
Zit me al de hele dag gek te googlen... Maar ik zie dat autocom altijd connectie met draad vereist tussen helm en motor... Vind ik minder
Ah, jah... Das inderdaad een optie... Enige minputen lijken me de prijs icm PMR en het ontbreken van PTT...
Overigens; heb een wat irritante eigenschap van mn Schuberth C3 ontdekt; het vizier waait automatisch dicht... Zie dat dat een bekend issue is...
Had ik niet verwacht van Schuberth!
[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 01-04-2012 20:37 ]
Met PTT zit je helaas altijd vast aan een kabeltje, maar da's ergens wel logisch (Push To Talk
).
BT staat altijd open,óf "luistert" in ieder geval naar een signaal.
BT staat altijd open,óf "luistert" in ieder geval naar een signaal.
[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 01-04-2012 20:00 ]
Een draad is wel veel betrouwbaarder. Het meest ideale is een intercom die in de motor ingebouwd is en op de accu is aangesloten. Oplaadbare meuk maakt je afhankelijk van laders en je zult zien dat je nét niet kunt opladen of je je stekkertje vergeten bent. Gedoe dus.MikeyMan schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:30:
[...]
Verder werkt een draad altijd, BT wil nog wel eens gekloot geven (niet of slecht connecten). Bovendien kan de boel via de vaste intercom beter versterkt worden (vanwege 12V).
Ik had eerst een BT dongle van Autocom om de Garmin met de intercom te verbinden, maar dat ging ook niet altijd even goed. Bedraad is dan weer betrouwbaarder, maar de 660 heeft een vrij zwak uitgangssignaal en zelfs met het volume op max is het niet altijd goed te horen. Nu heb ik daar een versterkertje tussen gezet en gaat het beter.
Ik heb de headset mooi ingebouwd in mijn helm en ik heb tijdens het rijden absoluut geen last van de draad (krulsnoer). Ook al ben ik techneut, ik wordt af en toe helemaal dol van al dat draadloze gedoe. Het werkt gewoon niet als je het nét even nodig hebt. Thuis heb ik het ook zoveel mogelijk in de ban gedaan en nu doet mijn keyboard en muis het tenminste altijd. En opladen zullen we het al helemaal niet over hebben. Ik weet dat die Cardo sets erg goed zijn, maar het opladen en de afhankelijkheid van draadloze techniek maakt mij er huiverig van. Als je op een kampeervakantie gaat kan het zomaar zijn dat je even geen gelegenheid hebt om op te laden. Je bent er in ieder geval weer mee bezig. In een restaurant even laden kan best, maar je moet er wel weer aan denken. De volgende dag dan weer zonder stroom te zitten is weer naadje. Dus geef mij maar een ouderwetsche draad, totdat ze iets hebben dat het een week uithoudt of standaard geleverd wordt met 2 accu's en een lader die je makkelijk onder je zadel kwijt kunt.
Ik heb zelf een midland bt2 met midland bt pmr. De verbinding tussen pmr en headset is.bt, de pmr heeft een draadje met ptt knop. Je kan de headset ook instellen op vox, maar dan kan hij ook gaan spuien als de wind verkeerd staat....
Volgens mij is er ook een mp3 file dat alles gewoon harder staat, als je wilt kan ik wel even zoeken?mphilipp schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:19:
[...]
Ik had eerst een BT dongle van Autocom om de Garmin met de intercom te verbinden, maar dat ging ook niet altijd even goed. Bedraad is dan weer betrouwbaarder, maar de 660 heeft een vrij zwak uitgangssignaal en zelfs met het volume op max is het niet altijd goed te horen. Nu heb ik daar een versterkertje tussen gezet en gaat het beter.
Is er alleen voor de 550
[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 01-04-2012 22:31 ]
Motorblok na een krukas die eruit is gelopen, mooie pics:
http://www.motor-forum.nl...emontage-blok-srad-1.html
http://www.motor-forum.nl...emontage-blok-srad-1.html
Die is wel goed stuk zo te zien
Yamaha MT-09
"nokkenassen zien dr nog goed uit"
Als ik zo naar die dingen kijk zijn die ook bloedheet geweest.
Als ik zo naar die dingen kijk zijn die ook bloedheet geweest.
leeg
krulsnoer en versterker bekende combo. ook voor 5 euro van DX gehaaldmphilipp schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:19:
[...]
Een draad is wel veel betrouwbaarder. Het meest ideale is een intercom die in de motor ingebouwd is en op de accu is aangesloten. Oplaadbare meuk maakt je afhankelijk van laders en je zult zien dat je nét niet kunt opladen of je je stekkertje vergeten bent. Gedoe dus.
Verder werkt een draad altijd, BT wil nog wel eens gekloot geven (niet of slecht connecten). Bovendien kan de boel via de vaste intercom beter versterkt worden (vanwege 12V).
Ik heb de headset mooi ingebouwd in mijn helm en ik heb tijdens het rijden absoluut geen last van de draad (krulsnoer). Ook al ben ik techneut, ik wordt af en toe helemaal dol van al dat draadloze gedoe. Het werkt gewoon niet als je het nét even nodig hebt. Thuis heb ik het ook zoveel mogelijk in de ban gedaan en nu doet mijn keyboard en muis het tenminste altijd. En opladen zullen we het al helemaal niet over hebben. Ik weet dat die Cardo sets erg goed zijn, maar het opladen en de afhankelijkheid van draadloze techniek maakt mij er huiverig van. Als je op een kampeervakantie gaat kan het zomaar zijn dat je even geen gelegenheid hebt om op te laden. Je bent er in ieder geval weer mee bezig. In een restaurant even laden kan best, maar je moet er wel weer aan denken. De volgende dag dan weer zonder stroom te zitten is weer naadje. Dus geef mij maar een ouderwetsche draad, totdat ze iets hebben dat het een week uithoudt of standaard geleverd wordt met 2 accu's en een lader die je makkelijk onder je zadel kwijt kunt.
en dat krulsnoer kan van 1 meter tot 2,5 meter uitrekken
Dit topic is gesloten.
![]()