Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 337 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.733 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Van het weekend aan het winkelen geweest voor mijn eerste les van aankomende woensdag:

De volgende helm gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.tenkateshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/5080d4ff20cef3c937e4f1af9a7e4fce/O/0/O07-135-1124-180_11.jpg

En de volgende laarzen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tenkateshop.com/media/catalog/product/cache/1/image/5080d4ff20cef3c937e4f1af9a7e4fce/K/2/K27-52330-36-101_25.jpg

Samen voor maar 200 euro :)

[ Voor 69% gewijzigd door wildcardxl op 02-04-2012 09:43 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wildcardxl schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:40:
Van het weekend aan het winkelen geweest voor mijn eerste les van aankomende woensdag:

De volgende helm gekocht:

[afbeelding]

En de volgende laarzen:

[afbeelding]

Samen voor maar 200 euro :)
mooi spul om mee te beginnen. heb je de rechter laars ook gekocht :+

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

4x2 schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:25:
"nokkenassen zien dr nog goed uit"
Als ik zo naar die dingen kijk zijn die ook bloedheet geweest.
Denk gelijk aan dat filmpje waarin een dikke vent met een biertje zo aan z'n GXR loopt te gassen (terwijl het arme ding stil staat) dat het blok klapt.

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soms zijn reparaties lastig, soms ook niet. Had problemen met m'n "choke" (throttle advancer). Bleek gewoon het schroefje op de hendel. Heb het met m'n duim provisorisch dicht genoeg kunnen draaien om weer prima te werken ;)

Oslik blyat! Oslik!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
DECOY88 schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:43:
[...]

mooi spul om mee te beginnen. heb je de rechter laars ook gekocht :+
Volgens mij staat op de foto wel een linker en eenr echter hoor :)

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26
_Apache_ schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:49:
Zo, de aankoop van vandaag.

DD- sluiting, zonnevizier, voelt licht, snijdt heerlijk door de wind, pinlock en voorbereid voor een Interphone. Voor de bescheiden prijs van 260 euro.

[afbeelding]

* _Apache_ is blij :9
Ziet er uit als een nieuw model Shark, gaan ze daar nu over op dubbel D sluiting? Of enkel bepaalde modellen?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/524398_203478853095103_100002989702282_325950_804639912_n.jpg

Van het weekend een pak voor mijn vriendin geregeld, samen toeren *O* :D

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 21:25

JaltaH

meh

Wat betreft audio op de motor, ik heb ook even zitten knutselen. Er is een hoop te krijgen voor muziek en bellen op de motor, maar ik vind alles nogal duur... dus eerst maar eens kijken of het ook werkt met een simpel bluetooth audio setje. Ik had iig iets nodig met 'echte' knoppen, aangezien een telefoon niet echt te bedienen is vanuit m'n binnenzak met handschoenen aan... :)

Een BT-dingetje van Nokia deed precies wat ik wilde, alleen waren die knopjes zo klein dat het nog niet ging werken... dus wat heeft gemakkelijk bedienbare knopjes, voor in het kaartvak in de tanktas? Een avondje knutselen en alles werkt:

[YouTube: http://youtu.be/ER8TxNaLIsw]

Ik zou er zelfs mee kunnen bellen, maar dan moet ik in m'n controller praten. :P Muziek en navigatie is voor mij iig voldoende. Ook al wordt ie met bluetooth gekoppeld, alles hangt aan een lader in m'n tanktas, die zelf ook weer met een stekkertje naast het stuur aan de accu hangt. :) Ik ben zelf ook niet zo van al die leeglopende accu's en aparte laders, als het ook gemakkelijk te bedraden is.

Careful. We don't want to learn from this.

• DECOY88
(overleden)
wildcardxl schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:13:
[...]

Volgens mij staat op de foto wel een linker en eenr echter hoor :)
maar op zijn eigen facebook foto die er eerst stond niet :N

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:51

_Apache_

For life.

Yonni schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:29:
[...]
Ziet er uit als een nieuw model Shark, gaan ze daar nu over op dubbel D sluiting? Of enkel bepaalde modellen?
Geen idee, heb er wel een paar gezien, maar de sluiting zit buiten het directe gezicht en is me niet opgevallen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DinX
  • Laatst online: 22-01 20:05

DinX

Motormuis

JaltaH schreef op maandag 02 april 2012 @ 10:49:
Wat betreft audio op de motor, ik heb ook even zitten knutselen. Er is een hoop te krijgen voor muziek en bellen op de motor, maar ik vind alles nogal duur... dus eerst maar eens kijken of het ook werkt met een simpel bluetooth audio setje. Ik had iig iets nodig met 'echte' knoppen, aangezien een telefoon niet echt te bedienen is vanuit m'n binnenzak met handschoenen aan... :)

Een BT-dingetje van Nokia deed precies wat ik wilde, alleen waren die knopjes zo klein dat het nog niet ging werken... dus wat heeft gemakkelijk bedienbare knopjes, voor in het kaartvak in de tanktas? Een avondje knutselen en alles werkt:

[video]

Ik zou er zelfs mee kunnen bellen, maar dan moet ik in m'n controller praten. :P Muziek en navigatie is voor mij iig voldoende. Ook al wordt ie met bluetooth gekoppeld, alles hangt aan een lader in m'n tanktas, die zelf ook weer met een stekkertje naast het stuur aan de accu hangt. :) Ik ben zelf ook niet zo van al die leeglopende accu's en aparte laders, als het ook gemakkelijk te bedraden is.
* DinX raadt bellen af op de motor. Ik heb zelf een Nolan nCom maar heb daar de microfoon zelfs van losgehaald. Gebruik het enkel voor muziek nu. Je wordt gewoon té fel afgeleid door een telefoongesprek imho.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• JaltaH
  • Laatst online: 16-01 21:25

JaltaH

meh

In de auto doe ik het ook al bijna niet meer, ook al zit er een carkit in, geeft idd teveel afleiding. Er zijn maar weinig gesprekken die niet even kunnen wachten totdat ik weer thuis ben.

Careful. We don't want to learn from this.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
JaltaH schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:14:
In de auto doe ik het ook al bijna niet meer, ook al zit er een carkit in, geeft idd teveel afleiding. Er zijn maar weinig gesprekken die niet even kunnen wachten totdat ik weer thuis ben.
En mocht dat wel zo zijn, dan kan je altijd even stoppen om te bellen :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb in de auto alleen een carkit voor de lokale flitsmeldingen. :+ Dat is praktisch de enige reden waarom ik in de auto word gebeld. En dat gaat dan echt zo van " hoi met mij, er staat een flitser tussen A en B" " Ok, bedankt, doei!" Dat duurt dus niet veel langer dan 3 seconden.

Op de motor hoef ik geen muziek te luisteren. Ik luister liever naar de motor. Ik kan me voorstellen dat lange stukken snelweg wel saai worden zonder muziek, maar daarvoor heb ik geen motor gekocht.
Ik merk wel dat ik op de snelweg vaak ga neurien en zingen. Gelukkig hoort niemand dat. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:24
Ik zweer bij m'n Scala Rider G4. Gebruik hem echter vooral voor de muziek en navigatie. Heb er denk ik welgeteld 1x mee gebeld en daarbij ook geleerd dat het je afsluit van de wereld om je heen. Toevallig dat ik achter iemand aan aan het toeren was toen (met intercom functie), maar dat is gedachteloos gebeurt.

• _Apache_

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:09:
Op de motor hoef ik geen muziek te luisteren. Ik luister liever naar de motor. Ik kan me voorstellen dat lange stukken snelweg wel saai worden zonder muziek, maar daarvoor heb ik geen motor gekocht.
Ik merk wel dat ik op de snelweg vaak ga neurien en zingen. Gelukkig hoort niemand dat. :P
Ik sta bij het stoplicht nog wel eens mee te bewegen, of - als ik de indruk krijg dat ik er nog wel even sta - zet ik hem in zen vrij, en gebruik ik de tank als drumstel.

* _Apache_ word toch niet herkend. :+

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:29:
[...]

Ik sta bij het stoplicht nog wel eens mee te bewegen, of - als ik de indruk krijg dat ik er nog wel even sta - zet ik hem in zen vrij, en gebruik ik de tank als drumstel.

* _Apache_ word toch niet herkend. :+
zelfs tijdens het rijden is me tank me drumstel _O-

net even mijn motor gewassen maar me lichten konden niet meer aan. accu totaal dood ;w

[ Voor 10% gewijzigd door DECOY88 op 02-04-2012 12:38 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik ga binnenkort eens op zoek naar een waterdichte case voor mijn Galaxy S2. Wil graag iets van een ram-mount hebben, die ik dan in de balhoofdas klem. Handig voor navigatie en de Flitsmeister app (eigenlijk gaat het me meer om dat laatste :P)

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:46:
Ik ga binnenkort eens op zoek naar een waterdichte case voor mijn Galaxy S2. Wil graag iets van een ram-mount hebben, die ik dan in de balhoofdas klem. Handig voor navigatie en de Flitsmeister app (eigenlijk gaat het me meer om dat laatste :P)
zorg er wel voor dat je iets hebt dat alle trillingen gaat dempen.
Ram mounts absorberen wel redelijk wat trilling dus goed begin.

Is namelijk zo dat navigatie system wel worden ontworpen om om te gaan met trillingen,
Je telefoon niet zo zeer,
en het is nogal rot als je telefoon er mee stopt na 1 ritje over een klinkerweggetje ;)

Maar als je een water dichte case neemt, dan kun je de touch screen denk ik niet meer bedienen,
Mischien niet zo heel handig...

• DinX

DinX

Motormuis

SW-Motech heeft wel wat van die dingen.

Zoiets bijvoorbeeld. Past op hun standaard mounts.

• FiscBiker
  • Laatst online: 15:39
Ik ben dik tevreden met de RAM-mount op mijn FJR, deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.ram-mount.com/Gallery/images/RAM-B-174U/RAM-B-174U1.jpg
aan het koppelingsvloeistof reservoir en dan deze (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.ram-mount.com/Portals/0/PartImages/thumbnails/RAM-HOL-UN4U.jpg

om de Nokia N900 vast te houden. Als het nou echt regent valt er met een boterhamzakje wel iets te regelen, maar de N900 is niet bang van een druppeltje.

Later heb ik nog een simpele U-beugel mount erbij gekocht, zodat het op de gewone fiets ook werkt.

• DinX

DinX

Motormuis

FiscBiker schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:14:
Ik ben dik tevreden met de RAM-mount op mijn FJR, deze:
[afbeelding]
aan het koppelingsvloeistof reservoir en dan deze (klikbaar):

[afbeelding]

om de Nokia N900 vast te houden. Als het nou echt regent valt er met een boterhamzakje wel iets te regelen, maar de N900 is niet bang van een druppeltje.

Later heb ik nog een simpele U-beugel mount erbij gekocht, zodat het op de gewone fiets ook werkt.
Voor de FJR heb je thans een leuke oplossing van Migsel. Had ik ook op mijn FJR

http://www.migsel.com/sto...?_a=viewProd&productId=17

:)

• FiscBiker
  • Laatst online: 15:39
DinX schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:17:
[...]

Voor de FJR heb je thans een leuke oplossing van Migsel. Had ik ook op mijn FJR

http://www.migsel.com/sto...?_a=viewProd&productId=17

:)
Die had ik ook gezien, maar dan zou mijn dashboard/instrumentenpaneel voor een (groot) deel bedekt worden en dat wilde ik toch echt niet. De RAM arm is leuk, maar zeker i.c.m. de "finger grip", of doe dat ding ook precies heet, heb je toch minder mogelijkheden voor positioneren dan je aanvankelijk zou verwachten. (twee armen achter elkaar vond ik overdreven).

• DinX

DinX

Motormuis

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:59:
[...]

Is namelijk zo dat navigatie system wel worden ontworpen om om te gaan met trillingen,
en het is nogal rot als je telefoon er mee stopt na 1 ritje over een klinkerweggetje ;)

Maar als je een water dichte case neemt, dan kun je de touch screen denk ik niet meer bedienen,
Dat kan ik toch al niet met handschoenen. Als de handschoenen uit moeten dan is de case open maken ook een kleine moeite :P
Andere optie is een klein (fiets)tasje, en die vastmaken op de bovenste kroonplaat

Vaak bu'j te bang!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:59:
[...]

Ik heb een goedkoop fietsending gekocht, bij de Halfords. Heeft m'n telefoon nu toch al wel een goede duizend kilometer in overleefd :P Waarom zou een telefoon niet tegen trillingen kunnen? Contactjes die losgaan? Lijkt mij sterk om eerlijk te zijn...

Die matzwarte Hornet blijft ubergeil :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 22:08
Lijkt mij ook, Een telefoon moet een val kunnen overleven en trillingen. Val met de motor lijkt me beetje onwaarschijnlijk.

Daarnaast veel carkits hebben ook wel redelijk wat trilling te voorduren. Misschien minder dan op de motor maar trillingen zijn er daadwerkelijk..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:34:
Lijkt mij ook, Een telefoon moet een val kunnen overleven en trillingen. Val met de motor lijkt me beetje onwaarschijnlijk.

Daarnaast veel carkits hebben ook wel redelijk wat trilling te voorduren. Misschien minder dan op de motor maar trillingen zijn er daadwerkelijk..
ik zal eens een blikje achterin de auto leggen en in je topkoffer _O- dan weet je het verschil snel _O-

• To_Tall
Ach probeer alleen aan te geven dat hedendaagse electronica dusdanig gebouwd is dat deze het nog zullen doen na een uurlang op een trilplaat te hebben gelegen.

Dat deze er achteraf niet zo mooi meer eruit ziet is een ander verhaal ;)

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:08:
Ach probeer alleen aan te geven dat hedendaagse electronica dusdanig gebouwd is dat deze het nog zullen doen na een uurlang op een trilplaat te hebben gelegen.

Dat deze er achteraf niet zo mooi meer eruit ziet is een ander verhaal ;)
hedendaags ken maar weinig hebben :X

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03

mphilipp

Romanes eunt domus

Die trillingen kunnen wel degelijk 'dodelijk' zijn voor electronica. Printplaten kunnen scheuren en meer van die ongein. Ze zijn niet gemaakt om urenlang blootgesteld te worden aan die trillingen. Wij voelen de helft van die trillingen niet omdat er hier en daar absorberend spul zit (op handvaten, pedalen, handschoenen en laarzen) en je dus niet echt merkt dat het trilt.

Het wil niet zeggen dat elke telefoon stuk moet gaan, maar je hebt er wel kans van. Leg 'm dan in een tanktas oid. Die dingen zijn mij te duâh om zo'n risico mee te lopen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Rukapul schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:15:
Ik zweer bij m'n Scala Rider G4. Gebruik hem echter vooral voor de muziek en navigatie. Heb er denk ik welgeteld 1x mee gebeld en daarbij ook geleerd dat het je afsluit van de wereld om je heen. Toevallig dat ik achter iemand aan aan het toeren was toen (met intercom functie), maar dat is gedachteloos gebeurt.
Gewoon achter me aan blijven rijden, dan komt het vanzelf goed ;)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:17:
Die trillingen kunnen wel degelijk 'dodelijk' zijn voor electronica. Printplaten kunnen scheuren en meer van die ongein. Ze zijn niet gemaakt om urenlang blootgesteld te worden aan die trillingen. Wij voelen de helft van die trillingen niet omdat er hier en daar absorberend spul zit (op handvaten, pedalen, handschoenen en laarzen) en je dus niet echt merkt dat het trilt.

Het wil niet zeggen dat elke telefoon stuk moet gaan, maar je hebt er wel kans van. Leg 'm dan in een tanktas oid. Die dingen zijn mij te duâh om zo'n risico mee te lopen.
Nou, ja, dat is de theorie, maar ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat. Ik ben heeeeeel erg benieuwd hoe zo'n samsung galaxy xcover het doet op de motor. Als dat een beetje werkt dan zijn de mogelijkheden eindeloos!

Makerij Hofman

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Das wel the bargain of the century, ik heb die laarzen een tijdje terug gekocht voor 150eu ofzo. Zit misschien niet heel veel gevoel in tijdens het schakelen maar daar wen je wel aan.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 21:28

Exigence

dnkroz

DECOY88 schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:28:
[...]

krulsnoer en versterker bekende combo. ook voor 5 euro van DX gehaald _O-

en dat krulsnoer kan van 1 meter tot 2,5 meter uitrekken _/-\o_ keer me gsje in het zand neer gegooid en kon er gewoon naast staan met me headset nog ingeplugd _O- (weigerde om voor wegwerkzaamheden om te rijden. dus vol door het zachte zand waar me voorwiel 30 cm opzij ging |:(
Hm, ben al een tijdje op zoek naar een los (goedkoop) krulsnoer en een simpel versterkertje (eventueel aan te sluiten op 12V) om tussen het snoer te plaatsen. Heb me al suf gezocht op DX maar kan het helemaal niet vinden :?

Heb wel een goedkoop krulsnoer op ebay gevonden (eentje van 1 meter en eentje van 3 meter), maar geen goedkoop versterkertje...

• Widow
Ik ben ook weer ff bezig geweest op ebay:

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/31VarV2sFhL._SL500_AA300_.jpg

Voor net geen 80 euro 8) kan ik hopelijk eens goed staan op mn KTM :)

Verwijderd

ik snap het ding denk ik niet,
gezien het logo, moeten ze zo geplaatst worden, maar hoe gaan ze dan vast?, want 2 stukjes metaal aan de onderkant van je stuur doen niet heel veel...

never mind snap het al

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 22:02 ]

• DECOY88
(overleden)
Exigence schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:04:
[...]

Hm, ben al een tijdje op zoek naar een los (goedkoop) krulsnoer en een simpel versterkertje (eventueel aan te sluiten op 12V) om tussen het snoer te plaatsen. Heb me al suf gezocht op DX maar kan het helemaal niet vinden :?

Heb wel een goedkoop krulsnoer op ebay gevonden (eentje van 1 meter en eentje van 3 meter), maar geen goedkoop versterkertje...
headset is de HS200 verkrijgbaar bij conrad en gps.nl voor 25-30 euro

en als versterker had ik dit aan elkaar gebakken. helaas laatste keer het schakelaartje vergeten en me accu dood getrokken -O- en met deze combo staat me zumo nog steeds op 100% dus een slag zwaarder kan geen kwaad
FiiO E3 3.5mm Earphone Volume Booster Power Amplifier (Black)
Objectnr. 14823 $6,25 USD 1 $6,25 USD
Universal Car Cigarette Powered Adapter/Charger for Laptop (Random Color)
Objectnr. 90021 $5,50 USD 1 $5,50 USD
deze is een slagje zwaarder maar heeft ook een aan/uit knop -O-

[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 02-04-2012 22:35 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:59:
[...]
Nou, ja, dat is de theorie, maar ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat. Ik ben heeeeeel erg benieuwd hoe zo'n samsung galaxy xcover het doet op de motor. Als dat een beetje werkt dan zijn de mogelijkheden eindeloos!
Ja, maar dan noem je ook meteen een op die ervoor gemaakt is. Wat je kan doen als je een gewone smartphone wilt gebruiken op de brommerd, is 'm in iets als de CaseMate Tough stoppen. Dat is een tweedelige case. Je hebt eerst een siliconen cover en daar weer een harde c-shell die de boel tegen harde klappen beschermd. De siliconen geven een soort schokdemping, vooral tegen de hoogfrequent trillingen die je krijgt bij motoren (vooral als ie rechtsteeks aan het frame gekoppeld is). Ik heb een houder voor een Garmin op de motor waarbij ze rubberen blokje gebruiken met een beide kanten een stukje schroefdraad erin zodat de Gamin losgekoppeld is van de motor. Alleen door rubber verbonden. Dat is niet voor de show denk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Verwijderd

Precies, heb eens keer met iemand gesproken die veel met Garmin had gedaan in het land van herkomst, America.

Ze zijn groot geworden in scheepsvaart en avionica, juist omdat ze ontwikkelde op specifiek de zwakke punten van electronica in die betreffende sectoren.
Je kan je Garmin dus echt in je badkuip gooien, daar 5 dagen laten liggen en daarna vrolijk je route inplannen.

Voor de motor markt zijn ze juist met RAM in zee gegaan omdat die connectie materialen van hun micro trillingen absorberen (daar zijn die rubberen kogels dus heel goed in)

En zoals hierboven ook is aangegeven.
Nee het is heus niet zo dat na 1 kilometer belgische kinderkoppen je telefoon stuk gaat, maar je neemt een risico. Een risico dat niet geheel nodig is omdat er eenvoudig iets te maken is...

• Paradox
  • Laatst online: 22-01 23:41
Bandenvraagje,

Honda CBR600F2 ('94) rijd in nederland en eiffel duitsland. veel rechtdoor door de snelweg, dus mijn huidige banden zijn vooral in het midden gesleten.
nu is de vraag, Zou ik met dual compound banden net zoveel plezier hebben als met de huidige "sport" banden?

motoport raadde me de "PILOT ROAD 3" aan als setje voor 435 euro inclusief vervangen.
Kloppen dan die prijzen ook wel een beetje?120/60ZR17 (55W) TL & 160/60ZR17 (69W) TL

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Weet iemand hoe het volgende in elkaar zit. Binnenkort wil ik gaan kijken voor een motor, alleen heb ik mijn lichte rijbewijs gehaald. Nu heb ik enkele leuke motoren gezien alleen zijn deze nog niet begrenst, al dan niet met een kit of op het gas. Natuurlijk voordat ik wat koop wil ik het testen. Nu het probleem stel je voor ik word aangehouden, gaat de politie hier moeilijk omdoen? Daarnaast stel je voor dat ik val, aangezien ik iets rij wat ik niet mag besturen?

Maar hoe zou ik dan ooit een proefrit kunnen maken?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Tankiej
Paradox schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:23:
Bandenvraagje,

Honda CBR600F2 ('94) rijd in nederland en eiffel duitsland. veel rechtdoor door de snelweg, dus mijn huidige banden zijn vooral in het midden gesleten.
nu is de vraag, Zou ik met dual compound banden net zoveel plezier hebben als met de huidige "sport" banden?

motoport raadde me de "PILOT ROAD 3" aan als setje voor 435 euro inclusief vervangen.
Kloppen dan die prijzen ook wel een beetje?120/60ZR17 (55W) TL & 160/60ZR17 (69W) TL
Dat setje in die maat kan ik hier bij de garage voor 300 aanschaffen inclusief montage, dus ik vind het redelijk prijzig :)

Als je in Duitsland bestelt (bijv. mopedreifen.de) ben je +/- 250 kwijt en dan nog verzendkosten (8 euro volgens mij). Als je dan regelt bij een garage in de buurt dat ze het monteren voor een paar tientjes ben je ook veel goedkoper uit dan bij Motorport.

[ Voor 16% gewijzigd door Tankiej op 03-04-2012 11:36 ]

• DinX

DinX

Motormuis

T-Rhidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:25:
Weet iemand hoe het volgende in elkaar zit. Binnenkort wil ik gaan kijken voor een motor, alleen heb ik mijn lichte rijbewijs gehaald. Nu heb ik enkele leuke motoren gezien alleen zijn deze nog niet begrenst, al dan niet met een kit of op het gas. Natuurlijk voordat ik wat koop wil ik het testen. Nu het probleem stel je voor ik word aangehouden, gaat de politie hier moeilijk omdoen? Daarnaast stel je voor dat ik val, aangezien ik iets rij wat ik niet mag besturen?

Komt in de praktijk op hetzelfde neer alsof ik met een 40-tonner zou gaan rijden zonder vrachtwagenrijbewijs. Dan rij je voor zover ik weet gewoon onverzekerd rond. Je hebt geen rijbewijs voor dat type voertuig, dus de verzekering zal eventuele schade (aan anderen) zeker op jou gaan verhalen.

Als je, in het slechtste geval, een voetganger voor het leven gehandicapt rijdt terwijl je met je licht rijbewijs op een zware motor rijdt, heb je zware problemen ...

[ Voor 40% gewijzigd door DinX op 03-04-2012 11:31 ]

• To_Tall
T-Rhidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:25:

Er zijn zat CBR600 machines die begrenst zijn, deze fietsen lijken erg populair bij jongeren. Marktplaats zijn er voldoende..

* To_Tall Is blij dat hij wel voor de zware categorie aan het gaan is...

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

@ Dinx, dat vermoeden had ik zelf ook al. Maar natuurlijk ga je niet iets kopen wat je niet test, ieder geval met dit soort aanschaffen en prijzen.

@ To_Tall, ja maar ik wil wat anders dan dat.

Dan is de oplossing denk ik, zelf er op proef zitten als de houding en dergelijke me aanstaat. Dan iemand met een zwaar / normaal rijbewijs een proefrit laten maken.

Verwijderd

je zal geen proefrit mogen maken op een niet begrensde machine.
punt.

maakt het niet heel handig helaas

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 12:05 ]

• Widow
Bandenvraagje,

MPR3 is een geweldige band, hoe snel die dingen op temperatuur komen druk je eerder uit in meters dan in kilometers. Ik heb met een MPR2 achterband 14.000km gereden en toen begon ie vierkant te worden, maar kneedowns enzo is geen probleem. Er zijn betere banden voor een circuit te krijgen, maar een MPR3 is echt een superband voor sportief rondrijden op de openbare weg. Ook veel grip als het nat is, als het kon zou ik ze onder mn KTM hebben. Helaas zijn ze er niet in 21 inch..

Ik heb ooit 750 meter nadat ik ben weggereden met die dingen een KD gemaakt, dat zegt wel genoeg over hoe snel die dingen op temperatuur zijn 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Widow op 03-04-2012 12:06 ]

Verwijderd

los van de michelins,

dual compounds zijn gewoon weg ideaal,
harder loopvlak, zachtere zijdes... beetje combinatie van het beste uit 2 werelden.

om maar op de michelins terug te komen
heb zelf de Pilot road 2ct gehad, daar een krankzinnige 24 en 23k mee gedaan (voor en achter)
heb nu metzelers M8 gemonteerd en op mijn motor geven die betere feedback.
mischien dat de feedback van michelin is verbetered met de 3de versie

Over grip in het nat heb ik niets te melden, regent hier niet zo vaak.

• DECOY88
(overleden)
T-Rhidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:43:
@ Dinx, dat vermoeden had ik zelf ook al. Maar natuurlijk ga je niet iets kopen wat je niet test, ieder geval met dit soort aanschaffen en prijzen.

@ To_Tall, ja maar ik wil wat anders dan dat.

Dan is de oplossing denk ik, zelf er op proef zitten als de houding en dergelijke me aanstaat. Dan iemand met een zwaar / normaal rijbewijs een proefrit laten maken.
waarom niet opzoek naar een al 25kw fiets? en wat voor fiets zoek je?

• To_Tall
DECOY88 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:30:
[...]

waarom niet opzoek naar een al 25kw fiets? en wat voor fiets zoek je?
Hij heeft een beperkt rijbewijs. Je mag dan een fiets uitkiezen tot max 25Kw. een 600cc is makkelijk te begrenzen op Gas of de motor zelf. daar boven word moeilijk.

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:42:
[...]

Hij heeft een beperkt rijbewijs. Je mag dan een fiets uitkiezen tot max 25Kw. een 600cc is makkelijk te begrenzen op Gas of de motor zelf. daar boven word moeilijk.
heb zelf ook 25 kw gereden dus ik ken het hele verhaal.

maar een fiets op 25 kw zetten volgens de regeltjes komt er nog 500 euro bij |:( dus het is slimmer om een motor te kopen die al 25 kw op kenteken is :Y

• Tylen
  • Laatst online: 13:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Widow schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:04:
[...]

MPR3 is een geweldige band, hoe snel die dingen op temperatuur komen druk je eerder uit in meters dan in kilometers. Ik heb met een MPR2 achterband 14.000km gereden en toen begon ie vierkant te worden, maar kneedowns enzo is geen probleem. Er zijn betere banden voor een circuit te krijgen, maar een MPR3 is echt een superband voor sportief rondrijden op de openbare weg. Ook veel grip als het nat is, als het kon zou ik ze onder mn KTM hebben. Helaas zijn ze er niet in 21 inch..

Ik heb ooit 750 meter nadat ik ben weggereden met die dingen een KD gemaakt, dat zegt wel genoeg over hoe snel die dingen op temperatuur zijn 8)
Nouja zegt ook iets over de motor en je lichaam ;) Met de monster rijd ik de garage uit en lukt het al. En daar zitten houten klossen uit het jaar uch onder. ;) (monster is piepklein, ikkuh is 1,95m)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik kwam trouwens dit setje tegen om je telefoon vast te zetten op je motor, handig voor de SS rijders zonder een stuur en met clip-ons :P
http://www.soeasyrider.co...o-easy-rider-v4-mini.html
Volgens mij gaat dat wel passen om de bovenste kroonplaat

Vaak bu'j te bang!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:26

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik gebruik nu exact een jaar motormounts van Herbert Richter (Duits) op mijn bromfiets en motoren. iPhone heeft nergens last van. Heerlijke mount.

http://www.igrip.us

Bij "Bike Mounts" kom je dan ook tegen die geschikt zijn voor "Motor Bike".

Edit: Oh ja, makkelijk verkrijgbaar via Halfords.

[ Voor 9% gewijzigd door Richard op 03-04-2012 13:28 ]

20*350ZO45°

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Vaak bu'j te bang!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Nou ik vind een Honda cb600f leuk (dus een Hornet), of een kawasaki zr7. Leuk, maar ik ben gewoon een beetje rond aan het kijken. Want voordeel van terug voeren is dat ik het na de 2 jaar weer vol mag zetten en als de motor bevalt geen nieuwe hoef aan te schaffen als ik het volle vermogen wil.

Ik ben een beetje opzoek naar een naked, tussen de race en tour in.

[ Voor 10% gewijzigd door T-Rhidon op 03-04-2012 15:35 ]

• DECOY88
(overleden)
T-Rhidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:35:
Nou ik vind een Honda cb600f leuk (dus een Hornet), of een kawasaki zr7. Leuk, maar ik ben gewoon een beetje rond aan het kijken. Want voordeel van terug voeren is dat ik het na de 2 jaar weer vol mag zetten en als de motor bevalt geen nieuwe hoef aan te schaffen als ik het volle vermogen wil.

gs500e licht goedkoop en veel op 25 kw te vinden. en na 2 jaar gewoon wat anders kopen :Y

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
-tom-562 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:21:
Ik kwam trouwens dit setje tegen om je telefoon vast te zetten op je motor, handig voor de SS rijders zonder een stuur en met clip-ons :P
http://www.soeasyrider.co...o-easy-rider-v4-mini.html
Volgens mij gaat dat wel passen om de bovenste kroonplaat
Bedankt voor de link! Dit ziet er wel erg praktisch uit! De telefoon pak je er zo weer af. Ook makkelijk mee te nemen naar andere motoren. Ik was aan het kijken naar oplossing voor het balhoofd maar dit lijkt me een mooiere oplossing waarbij de telefoon ook niet evt. het zicht naar het display blokkeert (op een SS)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

T-Rhidon schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:35:
In dat geval kan ik je een Hornet aanbevelen. Goede zithouding, plenty vermogen (onbegrensd), ziet er mooi uit.

Wat ik niet weet, is hoe een Hornet zich gedraagt als deze begrensd is. Ik vrees dat je dan toch wel een gevoel hebt dat dat het net niet is. En om nou 2 jaar met zo'n gevoel rond te rijden... Maak eens een proefrit op een begrensde 600cc fiets. Als dat niet bevalt, kun je er altijd nog voor kiezen om eerst op wat lichters te beginnen.

In die klasse heb je de:
- CB600F
- FZ6
- ER-6N
- gsr 600

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bandenvraagje,

Vind 't persoonlijk érg veel geld voor een setje bandjes. Sowieso zou ik op zo'n fiets eerder een MPR2 laten monteren dan een MPR3. Een CBR600 is een vrij ligte fiets terwijl de MPR3 juist gemaakt is voor de wat zwaardere fietsen qua gewicht.

Klikje.... En dat is zomaar even een linkje naar een leverancier waarbij het al bijna €130,- scheelt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Stealth2000 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:08:
[...]

Bedankt voor de link! Dit ziet er wel erg praktisch uit! De telefoon pak je er zo weer af. Ook makkelijk mee te nemen naar andere motoren. Ik was aan het kijken naar oplossing voor het balhoofd maar dit lijkt me een mooiere oplossing waarbij de telefoon ook niet evt. het zicht naar het display blokkeert (op een SS)
Ik heb net m'n huisgenoot het gat laten meten van m'n GSXR (zit op t werk :P), blijkt dus 12,9mm te zijn. De kleinste maat die ze bij die ebay-shop hebben is vanaf 13mm (officieel 13,4mm) :( Ik ga wss wel die bestellen, en dan ff passen (een meetfout van m'n huisgenoot is natuurlijk ook mogelijk :P), en anders draai ik die 2-delige pen waar die bout in komt iets af zodat 'ie er wel in past.

Vaak bu'j te bang!

• Tylen
  • Laatst online: 13:01

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dit staat op de Kalsbeek site ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.kalsbeekmotoren.nl/ShopImages/super-banden-actie-april.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:18:
[...]

Vind 't persoonlijk érg veel geld voor een setje bandjes. Sowieso zou ik op zo'n fiets eerder een MPR2 laten monteren dan een MPR3. Een CBR600 is een vrij ligte fiets terwijl de MPR3 juist gemaakt is voor de wat zwaardere fietsen qua gewicht.

Klikje.... En dat is zomaar even een linkje naar een leverancier waarbij het al bijna €130,- scheelt.
die nummers achter de pilot road geven alleen maar de generatie weer.
Niet voor welk type motor deze geschikt is.
(dat lees je af aan die letters naast de maat, samen met de snelheids indicator)

Bijvoorbeeld 160/80 R 16 73 H

is een 160mm breed bij 80mm hoge band
De R staat voor radiaal (standaard tegenwoordig)
het getal 73 staat voor hoeveel kilo de band mag dragen, maar dat zijn zo maar getallen en geen touw aan vast te knopen
en de H staat voor de snelheids indicator, wederom geen touw aan vast te knopen.

dus de Michelin PR3 is gewoon de opvolger van de PR2 die weer de opvolger was van de PR

Je banden keuze moet gewoon afhangen van je rij gedrag, rijd je relatief rustig kon je makkelijk een hardere compound / toer band nemen.
Rijd je graag een beetje door neem iets wat er tussen inzit, en wil je gaan gummen, wees dan ook zo slim rubber te kopen dat je de grip gaat geven die je nodig hebt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 17:59 ]

• DECOY88
(overleden)
koop je bikkelharde banden >:)

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Bedankt, DECOY88 en DrivinUCrazy. Ga volgende week eens rond kijken dan is mijn tentamen week ook voor bij. Lekker een weekje vrij en ben ik ook jarig geweest :).

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:11:
[...]

In dat geval kan ik je een Hornet aanbevelen. Goede zithouding, plenty vermogen (onbegrensd), ziet er mooi uit.

Wat ik niet weet, is hoe een Hornet zich gedraagt als deze begrensd is.
Mijn eerste was een 2002 CB600F2
(vroeger mochten ze geen hornet heten in nederland)

25kw restrictie,
inderdaad groot verschil met het normale vermogen,
Acceleratie is toch wel duidelijk minder, top snelheid zo rond de 170 a 180 (garmin gps aflezing)

en het was prima te doen, op mijn 21ste de begrenzer er af, nieuwe motor onder je kont.

Het gevoel van "dit is het net niet" heb je niet, simpel weg omdat je niet beter weet.
De eerste keer dat je gas geeft onbegrensd is het pas, mijn god wat was het eerst sloom...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat klopt natuurlijk ook. Je weet gewoon niet beter.
Ik had niet verwacht dat er bij 25kW nog zoveel pit in zou zitten dat je er nog steeds 170 mee haalt. Dat soort snelheden rijd ik maar zelden. Waarom rijd ik dan zelf niet op een lichtere fiets? Omdat ik het wél fijn vind om die reserve te hebben, en te weten dat er nog meer dan genoeg reserve in die motor zit.

Hoe gaat dat begrenzen eigenlijk in zijn werk, en wat kost dat?

We horen het wel wanneer je bij een Hornet uitkomt. :P

Verwijderd

in het geval van het cbr600 F2 blok dood eenvoudig
langere gasnaald in de carb...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En bij een injectiefiets? Elektronisch?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:17

steveman

Comfortabel ten onder

Bandenvraagje,

http://www.motorbanden-qu...tie%202012%20Michelin.pdf

Voor zo'n €350 moet dat ook wel lukken...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oeh, komt de buurvrouw even een pakketje brengen. Mijn valblokken zijn er al. (vrijdagavond besteld op ebay) Hoewel, aan de grootte van de doos te zien zit er een complete rolkooi in. 8)7

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:07:
En bij een injectiefiets? Elektronisch?
soes gsxr 600 een andere cdi die maar 600 euro kost :X

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 21:28

Exigence

dnkroz

Vond ik laatst: http://www.zeelandbanden.nl

Erg goedkoop :)

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:11:
Oeh, komt de buurvrouw even een pakketje brengen. Mijn valblokken zijn er al. (vrijdagavond besteld op ebay) Hoewel, aan de grootte van de doos te zien zit er een complete rolkooi in. 8)7
Haha, ja je krijgt soms dozen binnen :')

Hier had laatst iemand een interne hardeschijf bestelt via een webshop, komt dat gewoon serieus in een doos van 50x60x60 oid :')
Dat is inderdaad wel goedkoop :o
Wel weinig op voorraad, en er is geen bestelknop als de voorraad op 0 staat. Lijkt me dus een rest voorraad ofzo? :o

[ Voor 30% gewijzigd door Tankiej op 03-04-2012 20:45 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Tankiej schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:43:
[...]

Haha, ja je krijgt soms dozen binnen :')

Hier had laatst iemand een interne hardeschijf bestelt via een webshop, komt dat gewoon serieus in een doos van 50x60x60 oid :')

[...]

Dat is inderdaad wel goedkoop :o
Wel weinig op voorraad, en er is geen bestelknop als de voorraad op 0 staat. Lijkt me dus een rest voorraad ofzo? :o
Besteltijd is vaak erg kort (een week bij mijn bandenboer) en dan zijn de banden gegarandeerd 'vers'. Heb je de pech een exotisch maat te hebben, kan de band er al eventjes liggen, zonde.

• DinX

DinX

Motormuis

Leuk zo'n klein omwegje op weg naar huis :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CqeAXYvmo5K4gSk2FPVRcW0y/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V3FUP1PZH74J2vYeAHmhhf4f/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xCSKanJBR82H3zGpvyAhNp73/medium.jpg

• Tankiej
_Apache_ schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:49:
[...]

Besteltijd is vaak erg kort (een week bij mijn bandenboer) en dan zijn de banden gegarandeerd 'vers'. Heb je de pech een exotisch maat te hebben, kan de band er al eventjes liggen, zonde.
Ja, dat weet ik. Maar op die website is er geen bestelknop als de voorraad op 0 staat. Moet je dan bellen/mailen/langsgaan om banden te bestellen in een maat die jij wil als de voorraad op 0 staat?

Dit staat in de FAQ:
Vraag:

Staat uw maat en/of merk er niet bij ?
Antwoord:

Mail vrijblijvend uw wensen,bijna alles is leverbaar,binnen een korte levertijd.Ook Quad/auto/caravan/aanhanger/scooter/berdrijfswagen/bus en vrachtwagenbanden.

Vraag:

Zijn de banden in de webshop op voorraad?
Antwoord:

De webshop wordt altijd qua voorraad bijgehouden. De aangeboden banden zijn dus op voorraad.
Maar wat nou als hij er wel bij staat maar niet op voorraad is.. Er staat niet wat je dan moet doen :+

Grote kans dat het gewoon bestelt kan worden en dan redelijk snel binnen is, maar dat staat er niet. Dat is wat ik bedoel :)

Bijvoorbeeld de 160/60/17 Pilot Power, dat vind ik geen exotische maat. Ik vind het dus wel apart dat die niet op voorraad is.

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 03-04-2012 20:59 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar ik mijn vorige set banden besteld heb: http://www.motorbandenmarkt.nl/

Voor zover ik weet nette prijzen.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 03-04-2012 20:59 ]

• Widow
Nou nog NOPPEÛH! 8)

Afbeeldingslocatie: http://i259.photobucket.com/albums/hh287/Warthog_HP2/HP2/teraflex_150_set.jpg

• Widow
Tankiej schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:43:
[...]
Hehe jammer dat het zo duur is om pallets te versturen, anders plakte ik een geheugenmodule op een pallet en stuurde die op :D

• DinX

DinX

Motormuis

Op zo'n wegen redden de BattleWings zich nog prima. Volgende wat erop komt zijn K60 Scouts :)
* DinX doet 600+ km snelweg per week

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Teraflex!

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:04:
[...]

Hehe jammer dat het zo duur is om pallets te versturen, anders plakte ik een geheugenmodule op een pallet en stuurde die op :D
een zeecontainer met piepschuimbolletjes bedoel je >:)

• To_Tall
DECOY88 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:15:
[...]

een zeecontainer met piepschuimbolletjes bedoel je >:)
Ach ik heb wel gekke dingen meegemaakt, Bestelde een setje headsets 10 stuk, Doosje van de headset was normaal geloof iets van 20 bij 15 of zo iets. Maar de doos waar ik het in binnen kreeg was een doos waar een dell tower model in had gezeten. Del verpakt zijn spullen wel ruim. maar om nou 10 nagenoeg niet breekbare headsets in te doen :x en dan vol gooien met confetti en versnippert papier :+

Anyway.. Donderdag weer een les, laatste oefeningen nog eens doornemen. Examen planning zal ik dan ook horen :) AVB en na 3 lessen al examen doen :+ doet niet iedereen me na denk ik zo. afijn dat ik 2 jaar geleden al een keer examen met goed resultaat heb behaald zal ook wel meehelpen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.s100.nl/Modules/MODimage.php/11.jpg?width=300&height=300&image=/Uploads/11.jpg

iemand hiermee ervaring? Heb het vandaag gekocht om mn vizier schoon te houden. Wil nu de binnenkant van het vizier ook reinigen. Aangezien deze ook beetje vettig is. Maar ben bang dat ik dan mn vizier los moet halen :) anyway makkelijk spul ook lekker dat er een microvezel doekje bij zit. is wasbaar :)

• DECOY88
(overleden)
To_Tall schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:24:
[...]

[afbeelding]

iemand hiermee ervaring? Heb het vandaag gekocht om mn vizier schoon te houden. Wil nu de binnenkant van het vizier ook reinigen. Aangezien deze ook beetje vettig is. Maar ben bang dat ik dan mn vizier los moet halen :) anyway makkelijk spul ook lekker dat er een microvezel doekje bij zit. is wasbaar :)
sommige helmen hebben aan de binnenkant anti condens coating. dus pas er maar mee op :Y

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik maak mijn vizier altijd schoon met wat warm water en een theedoek. Als het wat vet is gebruik ik eerst een druppel Dreft.

• DinX

DinX

Motormuis

* DinX gebruikt isopropylalcohol

• Widow
DinX schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:05:
[...]

Op zo'n wegen redden de BattleWings zich nog prima. Volgende wat erop komt zijn K60 Scouts :)
* DinX doet 600+ km snelweg per week
Ik wil eigenlijk 2 setjes wielen bij mn KTM, dikke fatsige noppen en slicks. Helaas zijn die losse velgen (met naaf, remschijf etc) niet te betalen, dus ik zit te denken om idd iets van een k60 te kopen. Alleen als ik dan weer lees dat sommige van dat soort banden totaal geen grip hebben bij regen op de gewone wegen, grr :( wat moet ik nou.
Oftewel de Terrorflex :P
To_Tall schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:24:
[...]
Wil nu de binnenkant van het vizier ook reinigen. Aangezien deze ook beetje vettig is. Maar ben bang dat ik dan mn vizier los moet halen :) anyway makkelijk spul ook lekker dat er een microvezel doekje bij zit. is wasbaar :)
Hmm ik was mn vizieren gewoon met een druppeltje zeep en warm water, werkt prima. En de binnenkant hooguit 1x per jaar, als het niet minder is :X

• DinX

DinX

Motormuis

Jij rijdt niet veel spits zeker :p Moet je eens zien wat een bagger er na x weken vanaf komt aan de binnenkant :p

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:38:
[...]

Ik wil eigenlijk 2 setjes wielen bij mn KTM, dikke fatsige noppen en slicks. Helaas zijn die losse velgen (met naaf, remschijf etc) niet te betalen, dus ik zit te denken om idd iets van een k60 te kopen. Alleen als ik dan weer lees dat sommige van dat soort banden totaal geen grip hebben bij regen op de gewone wegen, grr :( wat moet ik nou.
je kan Michelin anakees nemen. zijn alleen wel een tikje bikkelhard. dus gaan 20k mee _O- maar met sportief rijden mist hij weleens wat extra grip :Y

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:54:
[...]

die nummers achter de pilot road geven alleen maar de generatie weer.
Niet voor welk type motor deze geschikt is.
(dat lees je af aan die letters naast de maat, samen met de snelheids indicator)

Bijvoorbeeld 160/80 R 16 73 H

is een 160mm breed bij 80mm hoge band
De R staat voor radiaal (standaard tegenwoordig)
het getal 73 staat voor hoeveel kilo de band mag dragen, maar dat zijn zo maar getallen en geen touw aan vast te knopen
en de H staat voor de snelheids indicator, wederom geen touw aan vast te knopen.

dus de Michelin PR3 is gewoon de opvolger van de PR2 die weer de opvolger was van de PR

Je banden keuze moet gewoon afhangen van je rij gedrag, rijd je relatief rustig kon je makkelijk een hardere compound / toer band nemen.
Rijd je graag een beetje door neem iets wat er tussen inzit, en wil je gaan gummen, wees dan ook zo slim rubber te kopen dat je de grip gaat geven die je nodig hebt
Je hebt er misschien wel gelijk in dat de PR3 de opvolger is van de PR2 maar Michelin voert ze niet voor niets nog steeds langs elkaar terwijl de PR3 al weer een jaar in produktie is. Loop maar eens een keer bij een motordealer binnen en zet ze maar eens langs elkaar .... Druk de PR2 in én vervolgens de PR3, de PR2 heeft véél soepelere wangen en was daardoor niet geschikt voor "zware" fietsen, dit ging zelfs zo ver dat je ze in Dld. (TÜV keuring) niet eens mocht monteren op fietsen boven een bepaald gewicht.

Al die getallen en lettercombinaties op banden zijn overigens perfect te verklaren/herlijden hoor. Dit zijn standaard gegevens welke voor alle fabrikanten gelijkwaardig zijn én goed gedocumenteerd zijn.

In de tijd dat ik nog studeerde, toen de HTS Autotechniek nog in Apeldoorn zat en niet in Arnhem, werkte ik in m'n vrije tijd bij een bandenbedrijf wat écht service verleende, nog voordat Kwit-Fit en dergelijken de markt kwamen verzieken met toendertijd slecht personeel/service. Tegenwoordig zijn die fast-fitters overigens wél goed bezig, maar da's ook te danken aan de marktwerking.

• To_Tall
Hel is net nieuw, maar de helm zelf kwam uit het schap ze hadden deze niet meer nieuw in doos, dus vizier omhoog, naar benee, o kijk pinlock.. maar even voelen aan de binnenkant :)

Dus ja beetje vettig aan de binnenkant. Zit geen aparte anticondenslaag aan de binnenkant maar pinlock voorbereiding.. zal eens kijken wat zo'n pinlock viziertje kost.. misschien wel handig..

Verwijderd

Tankiej schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:58:
[...]
Bijvoorbeeld de 160/60/17 Pilot Power, dat vind ik geen exotische maat. Ik vind het dus wel apart dat die niet op voorraad is.
dat was in 1995 waarschijnlijk wel de standaard, maar sinds grofweg 2005 ofzo werd 180/55,
en dit is langzaam aan zelf richting de 190 aan het gaan

en breedere banden zijn echt niet per definitie fijner
moet je een proberen een 15" achterband te vonden voor cruisers met zo´n witte wand.

Die zijn pas zeldzaam

* pinlock kost een tientje of 2

Verwijderd

wimmel_1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:57:
[...]
Je hebt er misschien wel gelijk in dat de PR3 de opvolger is van de PR2 maar Michelin voert ze niet voor niets nog steeds langs elkaar terwijl de PR3 al weer een jaar in produktie is. Loop maar eens een keer bij een motordealer binnen en zet ze maar eens langs elkaar .... Druk de PR2 in én vervolgens de PR3, de PR2 heeft véél soepelere wangen en was daardoor niet geschikt voor "zware" fietsen, dit ging zelfs zo ver dat je ze in Dld. (TÜV keuring) niet eens mocht monteren op fietsen boven een bepaald gewicht.

Al die getallen en lettercombinaties op banden zijn overigens perfect te verklaren/herlijden hoor. Dit zijn standaard gegevens welke voor alle fabrikanten gelijkwaardig zijn én goed gedocumenteerd zijn.
Dezelfde blunder heeft BT gemaakt met die BT20 opvolger de BT21,
onder een zware machine reed je die ook zo op.

Maar na die terug roep acties vanwege produtie fouten heb ik het eigenlijk niet meer zo op michelin.
Mijn voornaamste reden om geen PR2 meer te pakken was simpel weg dat onder stevige acceleratie, de achterband wel eens door spinde, met de metzler en zelfde gedrag heb ik dat niet meer.

Het vervelende van banden is... je kan niet effe testrijden, en ze zijn zo enorm bepalend voor de rij eigenschappen...

Zo is er iemand in onze club, die graag met Conti Heartattacks rijd, ik moet er niet aan denken
hij vind ze fantastisch....

• DinX

DinX

Motormuis

Mijn laatste set banden op een zware sporttour waren Dunlop Roadsmart. Ook erg fijne bandjes.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:09:
[...]

Dezelfde blunder heeft BT gemaakt met die BT20 opvolger de BT21,
onder een zware machine reed je die ook zo op.

Maar na die terug roep acties vanwege produtie fouten heb ik het eigenlijk niet meer zo op michelin.
Mijn voornaamste reden om geen PR2 meer te pakken was simpel weg dat onder stevige acceleratie, de achterband wel eens door spinde, met de metzler en zelfde gedrag heb ik dat niet meer.

Het vervelende van banden is... je kan niet effe testrijden, en ze zijn zo enorm bepalend voor de rij eigenschappen...
Zo is er iemand in onze club, die graag met Conti Heartattacks rijd, ik moet er niet aan denken
hij vind ze fantastisch....
Wat dat vetgedrukte aangaande: Dat geluk heb ik dan misschien weer wél doordat ik vanwege wat connecties ooit mee mag met bandenleveranciers (ook al werk ik absoluut niet meer in die branche) en dus ooit gedurende een dag van allerlei banden van een fabrikant kan vergelijken op één en de zelfde fiets.

Continental beviel me vorig jaar 't best met d'r Road Attack 2 als 't op banden aankomt voor het sport/toer segment, beter dan de MPR2 zélfs.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:22:
[...]
Continental beviel me vorig jaar 't best met d'r Road Attack 2 als 't op banden aankomt voor het sport/toer segment, beter dan de MPR2 zélfs.
Ik heb ooit voor een reis naar Marokko, waar we ook wat gravelwegen en asfaltwegen zonder asfalt zouden treffen, een allroadband onder mijn BMW RT geschroefd (achter dan, voor zit een PR2). Ik heb toen na wat speurwerk de Conti Trail Attack gekozen en dat bevalt nog steeds prima. Allroadbanden zijn sowieso vaak meer asfaltgeoriënteerd, en de TA heeft 9mm profiel en doet het perfect onder droge omstandigheden. Ik heb er een VRO mee gedaan en dat werkte goed. Ook heb ik ermee in de moesson gereden en ze doen dus ook prima in de regen. Inmiddels zit die achterband er ruim 22k onder en hij is wel een beetje vierkant aan het worden maar ik heb daar geen last van eigenlijk.

Nu twijfel ik eigenlijk of ik straks een setje PR3's moet pakken of een PR3 voor en weer een TA achter. Het bevalt me uitstekend en ik weet niet of die PR3 achterband ook zo lang mee gaat.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Heb sinds kort ook voor en achter Conti Trail Attacks zitten. Een verademing ten opzichte van de Metzeler Tourances die eronder zaten. Kan nu eindelijk weer zonder 'angst' door een bocht. De TA's plakken aan de weg, terwijl de Metzelers gleden. Het helpt natuurlijk ook niet echt als de achterband bijna vierkant is, maar goed...

Binnenkort misschien een keer de kuil in :P

[ Voor 8% gewijzigd door Postman81 op 03-04-2012 22:51 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Postman81 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:50:
Het helpt natuurlijk ook niet echt als de achterband bijna vierkant is, maar goed...
Wat dat betreft is het altijd lastig om een band te beoordelen omdat je vorige band inmiddels versleten is. De nieuwe band rijdt dan altijd beter. Je zou op een circuit moeten gaan rijden met verschillende sets onder dezelfde motor. Pas dán kun je echt goed het verschil voelen. Ik denk dat er niet heel veel 'gewone' motorrijders zijn die zo uit hun geheugen kunnen ophalen hoe die andere band het deed toen ie nog nieuw was.

Ik zou het iig helemaal niet zo snel merken, maar dat ligt ook aan mij rijstijl. Ik zoek niet de limiet op, en dan is het denk ik al gauw goed wat banden betreft.

BTW: als ik een band in 2009 in mijn schuur heb gelegd, is ie dan nog goed te gebruiken of is ie na x jaar uitgedroogd oid?

Pagina: 1 ... 337 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.