Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 338 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.202 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
mphilipp schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:58:
[...]

BTW: als ik een band in 2009 in mijn schuur heb gelegd, is ie dan nog goed te gebruiken of is ie na x jaar uitgedroogd oid?
hagelnieuw en nog geen meter gereden? dan zitten de siliconen er nog op/in.

dus zolang je geen scheurtjes kan vinden is hij nog goed

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

DECOY88 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:00:
[...]
hagelnieuw en nog geen meter gereden? dan zitten de siliconen er nog op/in.
dus zolang je geen scheurtjes kan vinden is hij nog goed
Nee, ze hebben er al iets meer dan 8k op gezeten. Gewisseld omdat ze de hele reis niet vol konden maken. De voorband zit er inmiddels alweer op zonder problemen. Ik zal 'm eens nakijken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "silliconen" zitten er niet in om de band te conserveren maar om de band gemakkelijk te kunnen "lossen" uit de spuitgiet-mal waarin ze gemaakt worden.

Bandje gewoon op rijden op trajecten waarvan je weet dat je ze niet hoeft te vervangen halverwege, dus ;)

Er staan nog genoeg 2009 banden te koop, overigens. Vaak zelfs inclusief overjarig model fiets :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:38:
Vaak zelfs inclusief overjarig model fiets :P
Ha! Die heb ik al... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik overweeg een 'ritje' van zo'n 3.5k km in een week tijd in de nazomer. Ben van plan om voor vertrek een grote beurt te geven (bougies, filters, alle vloeistoffen, cardan smeren, dat soort meuk). Banden zijn nu net nieuw, ik verwacht tegen dan <5k km gereden te hebben. Verder nog bijzondere dingen om op te letten? Fiets heeft overigens al 182k op te teller staan.

Oslik blyat! Oslik!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
PilatuS schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:59:
Waar ik mijn vorige set banden besteld heb: http://www.motorbandenmarkt.nl/

Voor zover ik weet nette prijzen.
Toevallig net vandaag mij nieuwe dunlop sportsmarts binnen. Goeie site, snelle levering en erg concurrerende prijzen! Ik laat ze erop zetten door ten kate. Ben ik goedkoper uit dan bij menig andere motorzaak.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Doe die beurt even ruim van te voren. Je zult niet de eerste/laatste zijn die met pech komt te staan vanwege een beurt :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

M14

Het is helemaal afhankelijk van je banden of je dat haalt. Ik rij een achterband in 6000 - 8000km op, maar als je een all-road / tour band hebt moet dat geen problemen opleveren. Volgens mij zijn er genoeg die 15000km met een band rijden.

Verder wel goed om van te voren een grote beurt te doen. Kijk ook even je remblokken / vloeistof na, zie ik niet terug in je lijstje :). Daarnaast kan het handig zijn om bij een dergelijke rit een reserve rem + koppelingshandle mee te nemen. Het is best lullig als ie omvalt en je niet verder kunt vanwege zoiets simpels.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-01 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:58:
[...]

dat was in 1995 waarschijnlijk wel de standaard, maar sinds grofweg 2005 ofzo werd 180/55,
en dit is langzaam aan zelf richting de 190 aan het gaan

en breedere banden zijn echt niet per definitie fijner
moet je een proberen een 15" achterband te vonden voor cruisers met zo´n witte wand.

Die zijn pas zeldzaam

* pinlock kost een tientje of 2
Dat valt nou ook wel weer mee..

De Suzuki SV650, SFV650 (Gladius), Bandit 600, Kawasaki ER6n & ER6f, Honda CBF600 (niet de Hornet) hebben die bandmaat. De Gladius is pas in 2009 geintroduceerd, de ER6 in 2006 en CBF600 in 2004. De SV650s is geleverd vanaf 1999 t/m 2010 en heeft die maat altijd standaard gehad. En er zijn vast nog wel veel meer te noemen, maar dit krijg ik na 2 min googlen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:18

-tom-562

Oliesjeik

Daarintegen zitten nagenoeg alle supersports op de 180/55/17, en de 1000cc's vaak op de 190 breed.

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

mphilipp schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:58:
[...]
BTW: als ik een band in 2009 in mijn schuur heb gelegd, is ie dan nog goed te gebruiken of is ie na x jaar uitgedroogd oid?
I stand corrected, ik dacht dat er houdsbaarheid datums waren, maar banden hebben blijkbaar geen voorspelbare houdbaarheids datum.

Dus zelf op haarscheurtjes etc gaan letten
Verder geven de "fabrikanten" (heb BT en Michelin er eens op nagelezen)
dat ze zelf adviseren na 5 jaar, de band ieder jaar grondig te controleren en na 10 jaar toch maar eens te vervangen, zelfs wanneer ze er nog goed uitzien.

Maar 2009, maak je geen zorgen (tenzij je die band eerst 10 jaar op een motor hebt gehad, en pas in 2009 in je schuur hebt gelegd)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 09:25 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
DinX schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:41:
Jij rijdt niet veel spits zeker :p Moet je eens zien wat een bagger er na x weken vanaf komt aan de binnenkant :p
Met een leasebak voor de deur rijd ik niet vaak met de motor naar mn werk, ik rij alleen leuke stukjes met mn motor :P Anders ga ik motorrijden straks saai vinden, net zoals autorijden. Dus vandaar dat mn helm zo mooi schoon blijft :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:11:
Oeh, komt de buurvrouw even een pakketje brengen. Mijn valblokken zijn er al. (vrijdagavond besteld op ebay) Hoewel, aan de grootte van de doos te zien zit er een complete rolkooi in. 8)7
De inhoud was inderdaad vooral papier. Maar, de webshop heeft er ook nog wat reclamemateriaal in gedaan zoals lollies, een foldertje, een pen, en een mok. Verder uiteraard de valblokken, die groter en zwaarder uitvallen dan ik dacht. De bouwinstructie die erbij zit is in het frans (Top Block is dan ook een franse fabrikant), maar de exploded view bouwtekening die erbij zit spreekt boekdelen.
Wel is het belangrijk dat je de blokken niet aan beide zijden tegelijkertijd monteert, aangezien dan het blok uit je motor valt. :+
De blokken voelen ook een stuk steviger dan ik had gedacht. De montagebeugels zijn van aluminium, maar zijn wel behoorlijk massief. Ze worden op 3 punten aan de ophanging van het blok (nog aan het frame dus!) bevestigd. Op de foto's leek het er even op dat ze maar aan 2 punten bevestigd werden, maar de 3e bout zit achter de slijtblok. Dat gaat de montage ook onnodig lastig maken, imho. Eerst de beugels monteren, en dan achter de beugels met een steeksleuteltje de slijtblokken erop zetten. We zullen wel zien hoe dat gaat.

Een momentsleutel had ik al, maar nu heb ik ook nog imbus 8 en 10 mm nodig voor op die momentsleutel.
En ik heb alleen maar doppen (3 of 4 sets 8)7 ). Dat wordt dus kijken of ik wat kan lenen, of een setje erbij kopen. Maar ja, hoe vaak heb ik die dingen nou nodig?
Zou het verstandig zijn om wat Loctite aan die bouten aan te brengen?

Foto's volgen later.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

wimmel_1 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:07:
Doe die beurt even ruim van te voren. Je zult niet de eerste/laatste zijn die met pech komt te staan vanwege een beurt :)
Idd, maandje van te voren oid, dan nog een stuk rijden en kijken of je nog wat tegenkomt.
Pak je remmen even mee, en denk ook eens aan het schoonmaken/inspuiten van stekkertjes, massapunten nalopen, etc.

Wise enough to play the fool

• FitTiv
  • Laatst online: 21:26
dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:05:
Ik overweeg een 'ritje' van zo'n 3.5k km in een week tijd in de nazomer. Ben van plan om voor vertrek een grote beurt te geven (bougies, filters, alle vloeistoffen, cardan smeren, dat soort meuk). Banden zijn nu net nieuw, ik verwacht tegen dan <5k km gereden te hebben. Verder nog bijzondere dingen om op te letten? Fiets heeft overigens al 182k op te teller staan.
Tierips, ductape en wd40 in je tanktas en gaan!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:05:
3,5k _O- gewoon gaan :Y

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:05

DinX

Motormuis

Inderdaad. Dat is max 1500km van huis, valt nog mee. Dingen die ik naar Noordkaap mee had (4000km van huis) waren tie-wraps, ductape, een bandenkit, bandendruk metertje, zo'n goedkoop gereedschapsdoosje (wat inbus, platte, kruis bitjes).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Ik ga over anderhalve week mijn eerste motorrijles krijgen!

Nu heeft mijn schoonvader een handel in motor accessoires die hij op motor beurzen verkoopt, waar ik al een motorpak heb gekocht van textiel, motorlaarzen en motorhandschoenen, dus ik ben alleen nog op zoek naar een helm.
Het liefst heb ik een systeemhelm. Waar moet ik, naast of de helm goed past natuurlijk, op letten? En wie heeft er goede/slechte ervaringen met bepaalde helmen? Of een adres waar ze niet duur zijn (Motoport vraagt er vanaf 190 euro voor, weet niet of dat een beetje gangbaar is)?

https://freight.associates

• DinX

DinX

Motormuis

In de eerste plaats al gaan passen. Ik had bijvoorbeeld graag een Schuberth C3 gehad, maar die passen voor geen meter op mijn hoofd. Heb nu zelf een Nolan N103. Heeft zo zijn voor- en nadelen. Bij de nieuwe N104 zouden daar de meeste van opgelost zijn.

Een degelijke systeemhelm kost je trouwens wat meer dan die 190 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 04-04-2012 10:56 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En als je makkelijk naar Duitsland kunt, heb je daar de Hein-Gericke en Louis. Omgeving Aken heb je ook nog FC-Moto.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Damn, al mijn dromen in duigen. Net gelezen over de nieuwe wetgeving omtrend motorrijbewijs per 2013.
Ik kan op zijn vroegst mijn rijbewijs halen @ 7 augustus 2013.. :(
Er komen nieuwe regels voor het rijbewijs als gevolg van de derde Europese rijbewijsrichtlijn. Deze richtlijn moet worden opgenomen in de Nederlandse wet. De Tweede en Eerste Kamer moeten het voorstel hiervoor nog goedkeuren. De nieuwe regels moeten ingaan vanaf 19 januari 2013.

Belangrijke veranderingen voor het motorrijbewijs zijn:

Categorie A1 is voor motorfietsen tot 125cc en maximaal 11 kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 18 jaar.
Categorie A2 is voor motorfietsen met een vermogen van maximaal 35kW; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 20 jaar en kandidaten moeten minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A1.
Categorie A is voor motorfietsen met een onbeperkt vermogen; de minimumleeftijd voor dit rijbewijs is 22 jaar en kandidaten moeten minimaal 2 jaar in het bezit zijn van rijbewijs A2. Het is ook mogelijk dit rijbewijs rechtstreeks te behalen. De minimumleeftijd hiervoor is 24 jaar.
http://www.rijksoverheid....r-het-motorrijbewijs.html

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 11:22 ]

• Daffie
Ja, echt een pain in the ass. En in de wallet ook trouwens (A).
Vanwaar pas 7 augustus 2013 eerste mogelijkheid? Word je dan 18?

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-01 21:15
@coltragon ik zie dat je 5jr jonger bent als mij (n.a.v. de info die in je gallery staat) ik ben 24 .
Je zou nu nog het A licht (25KW) rijbewijs kunnen halen daar 2jr op rijden en dan zonder morren naar A onbeperkt (datums van bijde komt direct op je rijbewijs alleen die van A (onbeperkt) staat 2jr in de toekomst.

Verwijderd

@pin_point gallery info is fake. Ik word 7 augustus 2013 pas 18 jaar... Ik hoop erop dat de Nederlandse overheid weer eens traag is en het 1 jaar uitgesteld wordt. En dan heb ik inderdaad het oude 25kW rijbeijwijs

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 11:46:
@pin_point gallery info is fake. Ik word 7 augustus 2013 pas 18 jaar... Ik hoop erop dat de Nederlandse overheid weer eens traag is en het 1 jaar uitgesteld wordt. En dan heb ik inderdaad het oude 25kW rijbeijwijs
Dan zou de Europese 'overheid' traag moeten zijn. Volgens mij wordt namelijk de richtlijn gelijktijdig in de hele Europese Unie ingevoerd..

Maar de Eerste en Tweede kamer moeten het nog goedkeuren, als dat er niet van komt doordat bijv. het kabinet valt (ik zie het nog gebeuren) dan kan het wel uitgesteld worden!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Go Wilders! Go Wilders! :+

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:08
Ach aan de andere kant!! misschien maakt dat juist de weg iets veiliger. Genoeg 18 - 22 jarige die nog niet voldoende volwassen zijn. die zien snelheid en geen gevaar.

Het getrapte systeem zal misschien voor jonge rijders vervelend zijn. maar het doel hiervan is om het aantal verkeersdoden naar beneden te halen. Lulige is dat men dat nu probeert te behalen door de 18 - 24 jarige in een lichtere motor te laten rijden.

Mogelijk wordt hierdoor het plezier afgenomen, en zullen er pas weer lessen genomen worden als zij zwaarder mogen rijden. Nadeel veel 24jarige zullen dan beginend bestuurder motor zijn. Nu is dat redelijk verspreid over 20 tot 24

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Phydomir
  • Laatst online: 22-01 18:40

Phydomir

Dennis

Zojuist mijn theorie examen gedaan en gehaald met één foutje. Op naar het AVB :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wimmel_1 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:07:
M14 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:09:
Het is helemaal afhankelijk van je banden of je dat haalt. Ik rij een achterband in 6000 - 8000km op, maar als je een all-road / tour band hebt moet dat geen problemen opleveren. Volgens mij zijn er genoeg die 15000km met een band rijden.
Vorige voorband heb ik >20k mee gereden. Dat was sowieso te lang, ding was vierkanter dan een NS-treinwiel in de herfst, maar het zijn gewoon tourbanden en ik verwacht zeker 15k voor en 10k achter te halen, oftewel no problem.
Verder wel goed om van te voren een grote beurt te doen. Kijk ook even je remblokken / vloeistof na, zie ik niet terug in je lijstje :). Daarnaast kan het handig zijn om bij een dergelijke rit een reserve rem + koppelingshandle mee te nemen. Het is best lullig als ie omvalt en je niet verder kunt vanwege zoiets simpels.
Alle vloeistoffen=ook remvloeistof ;)

Blokken zagen er nog prima uit, heb bij vervangen band ernaar laten kijken, voor geen enkel probleem, mogelijk achter wel aandacht nodig. Reserverhendel heb ik al onder m'n zadel liggen.
teacher schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:01:
[...]

Idd, maandje van te voren oid, dan nog een stuk rijden en kijken of je nog wat tegenkomt.
Pak je remmen even mee, en denk ook eens aan het schoonmaken/inspuiten van stekkertjes, massapunten nalopen, etc.
Klinkt goed, heb af en toe wat gedoe met startmotor dat met een stevige tik op zekeringenkast opgelost kan worden. Niet onoverkomelijk, maar kan geen kwaad om dat te verhelpen en vergelijkbare dingen te voorkomen ja.

Sowieso, zo spannend is het niet, ik heb in de 20 maanden dat ik deze motor heb 20k km gereden, incl stukken van 500km.
DinX schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:37:
[...]

Inderdaad. Dat is max 1500km van huis, valt nog mee. Dingen die ik naar Noordkaap mee had (4000km van huis) waren tie-wraps, ductape, een bandenkit, bandendruk metertje, zo'n goedkoop gereedschapsdoosje (wat inbus, platte, kruis bitjes).
Max 1500km van huis, en langste afstanden dwars door Duitsland, dus noodreparaties aan een BMW zouden geen probleem mogen zijn ;)

Ben nog een beetje aan het kloten met gereedschapskist, kijken welke dingen van mijn grote koffer ik nu echt vaak gebruik.

Wat ik wel nog moet doen is een aantal verrotte schroefjes (kop helemaal aan gort van combo pekel en in het verleden niet goed passende schroevendraaiers?) eruit krijgen en vervangen. Ik heb ondertussen gereedschap waarmee ze eruit te krijgen zijn, maar vervangende schroeven vinden is nog een opgave.
To_Tall schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:55:
Ach aan de andere kant!! misschien maakt dat juist de weg iets veiliger. Genoeg 18 - 22 jarige die nog niet voldoende volwassen zijn. die zien snelheid en geen gevaar.

Het getrapte systeem zal misschien voor jonge rijders vervelend zijn. maar het doel hiervan is om het aantal verkeersdoden naar beneden te halen. Lulige is dat men dat nu probeert te behalen door de 18 - 24 jarige in een lichtere motor te laten rijden.

Mogelijk wordt hierdoor het plezier afgenomen, en zullen er pas weer lessen genomen worden als zij zwaarder mogen rijden. Nadeel veel 24jarige zullen dan beginend bestuurder motor zijn. Nu is dat redelijk verspreid over 20 tot 24
Gezien hoeveel tieners zich op 50cc brommertjes dood weten te rijden geloof ik er weinig van dat dit zoveel impact gaat hebben op dergelijke statistieken voor 18-24-jarigen.Met 125cc en 11kW onder je kont kun je nog altijd tegen een boom of auto rijden op manier dat je het niet kunt navertellen.

Denk dat de motorfabrikanten de enigen zijn die hier echt bij gebaat zijn, nu verkoopt het lichte segment zeer marginaal, straks zal dat hoger liggen, maar koopt bijna iederee na twee jaar een andere. En dan na twee jaar weer een andere.

* dion_b moet niet zeuren, haalde z'n A op 33-jarige leeftijd en kocht gelijk een bejaardenbankstel :P

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 04-04-2012 13:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:59:
Gezien hoeveel tieners zich op 50cc brommertjes dood weten te rijden geloof ik er weinig van dat dit zoveel impact gaat hebben op dergelijke statistieken voor 18-24-jarigen.Met 125cc en 11kW onder je kont kun je nog altijd tegen een boom of auto rijden op manier dat je het niet kunt navertellen.

Denk dat de motorfabrikanten de enigen zijn die hier echt bij gebaat zijn, nu verkoopt het lichte segment zeer marginaal, straks zal dat hoger liggen, maar koopt bijna iederee na twee jaar een andere. En dan na twee jaar weer een andere.

* dion_b moet niet zeuren, haalde z'n A op 33-jarige leeftijd en kocht gelijk een bejaardenbankstel :P
het gaat er niet om hoe snel ze zijn maar hoe snel ze weer stil kunnen staan :X

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
Daffie schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:50:

Nu heeft mijn schoonvader een handel in motor accessoires die hij op motor beurzen verkoopt, waar ik al een motorpak heb gekocht van textiel, motorlaarzen en motorhandschoenen, dus ik ben alleen nog op zoek naar een helm.
Het liefst heb ik een systeemhelm. Waar moet ik, naast of de helm goed past natuurlijk, op letten? En wie heeft er goede/slechte ervaringen met bepaalde helmen? Of een adres waar ze niet duur zijn (Motoport vraagt er vanaf 190 euro voor, weet niet of dat een beetje gangbaar is)?
Een van de voordeligste merken die een systeemhelm hebben is Bayard, het eigen merk van Motorport. Ik weet niet of dat goede helmen zijn.

Zelf rij ik met een Shubert C2 (voorloper van de C3). Wel een prettige helm, maar goedkoop was hij niet. Ik denk dat hij 450 euro kostte ofzo.

• DECOY88
(overleden)
Daffie schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:50:

pas op dat goedkopere systeemhelmen slechte sluiting heeft voor het kinstuk. waardoor ze met een val open kan schieten

• Daffie
Phydomir schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:57:
Zojuist mijn theorie examen gedaan en gehaald met één foutje. Op naar het AVB :D
Gefeliciteerd! Ik moet binnenkort ook mijn theorie gaan halen, en ik maak nu oefenexamens van ANWB en VERJO, maar die spreken elkaar soms zo hard tegen!

Een vraag bijvoorbeeld, waarbij je een foto zag van een kruispunt. De weg in kwestie had 3 stroken, een rechtdoor, een links en een rechts. De motor stond op de rijstrook voor naar rechts, óp de witte pijl die op het weg gedrukt staat. VERJO vraagt, is dit goed? Ik antwoord ja, hij staat mooi in het midden, niks aan de hand. FOUT: Je mag niet op de pijl staan want dat is glad.

Okay, weer wat geleerd. Op 'n gegeven moment had ik alle VERJO examens gemaakt dus ik ging wat ANWB examens maken. Toen kwam vrijwel exact dezelfde vraag, in ieder geval wel dezelfde setting. Dus ik antwoord, nee dat is niet goed. FOUT: Dit is goed! Als je in het midden staat voorkom je dat een auto je voorbij wilt rijden blablabla.

??????
Wat doen ze op het examens kwa dit soort vragen? Letten ze vooral op wat echt feitelijk wel mag en niet mag, of moet je in dit soort situaties inderdaad ook kijken naar of het handig is?
t_captain schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:11:
[...]

Een van de voordeligste merken die een systeemhelm hebben is Bayard, het eigen merk van Motorport. Ik weet niet of dat goede helmen zijn.

Zelf rij ik met een Shubert C2 (voorloper van de C3). Wel een prettige helm, maar goedkoop was hij niet. Ik denk dat hij 450 euro kostte ofzo.
Ik had er inderdaad al een paar gezien bij motoport van Bayard, op een andere website ook van HJC voor 170-200 euro.

• DECOY88
(overleden)
hier staan een hoop helmentesten ook voor de sluiting van een systeem helm
http://sharp.direct.gov.uk/

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

In verhouding is het wel apart. Ze veranderen de regels voor het besturen van een auto. Aangezien je hier al van af 16,5 mee mag beginnen. Als ik het goed heb, maar voor de motor gaan ze het moeilijker maken. Lijkt me juist de combinatie die het me lastig maakt.

Manier om nog eens extra geld te vangen voor een nieuwe rijbewijs categorie.

Qua systeem helm heb ik een Lazer, maar net als iedereen hier zegt passen...

[ Voor 10% gewijzigd door T-Rhidon op 04-04-2012 13:31 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mbt helm - als veel helmen je goed passen en je wilt een systeemhelm, focussen op de dingen waarvan de sluiting goed is (zie link DECOY88). Als je - zoals ik - een rare hoofd hebt zou ik primair focussen op wat past. Als daar een mooie systeemhelm met goede sluiting tussen zit, prima. Zo niet... dan wordt het kiezen. Ik zou nooit een slecht passende helm aanraden, en systeemhelm met brakke sluiting lijkt me ook niet aan te raden. Gevolg zou kunnen zijn dat je toch voor integraal moet gaan.

Idem mbt budget - goed passend is het belangrijkst. Ik was bereid tot EUR 500 te betalen voor een goede helm, de enige die mij goed paste was een Nitro Uno van EUR 150. Tja, goedkope shit misschien, maar beter passende goedkope shit dan een Shuberth die over m'n ei ratelt :o

Oslik blyat! Oslik!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:08
Daffie schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:19:
[...]

Gefeliciteerd! Ik moet binnenkort ook mijn theorie gaan halen, en ik maak nu oefenexamens van ANWB en VERJO, maar die spreken elkaar soms zo hard tegen!

Een vraag bijvoorbeeld, waarbij je een foto zag van een kruispunt. De weg in kwestie had 3 stroken, een rechtdoor, een links en een rechts. De motor stond op de rijstrook voor naar rechts, óp de witte pijl die op het weg gedrukt staat. VERJO vraagt, is dit goed? Ik antwoord ja, hij staat mooi in het midden, niks aan de hand. FOUT: Je mag niet op de pijl staan want dat is glad.

Okay, weer wat geleerd. Op 'n gegeven moment had ik alle VERJO examens gemaakt dus ik ging wat ANWB examens maken. Toen kwam vrijwel exact dezelfde vraag, in ieder geval wel dezelfde setting. Dus ik antwoord, nee dat is niet goed. FOUT: Dit is goed! Als je in het midden staat voorkom je dat een auto je voorbij wilt rijden blablabla.

??????
Wat doen ze op het examens kwa dit soort vragen? Letten ze vooral op wat echt feitelijk wel mag en niet mag, of moet je in dit soort situaties inderdaad ook kijken naar of het handig is?

[...]

Ik had er inderdaad al een paar gezien bij motoport van Bayard, op een andere website ook van HJC voor 170-200 euro.
Volgens mij zijn de ANWB proefexamens bijna gelijk aan die van CBR.

Je moet bij een toplicht idd in het midden gaan staan zodat er geen andere voertuigen naast je komen te staan. Dat je dan in de nek van een pijl gaat staan is dan goed.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

T-Rhidon schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:30:
In verhouding is het wel apart. Ze veranderen de regels voor het besturen van een auto. Aangezien je hier al van af 16,5 mee mag beginnen. Als ik het goed heb, maar voor de motor gaan ze het moeilijker maken. Lijkt me juist de combinatie die het me lastig maakt.

Manier om nog eens extra geld te vangen voor een nieuwe rijbewijs categorie.

Qua systeem helm heb ik een Lazer, maar net als iedereen hier zegt passen...
Klopt het is aan alle kanten gek. Met je 17e kan je in een Bugatti Veyron rijden maar een motor -> 11kW ho maar!

-125CC motoren zijn vrijwel altijd 2-takt, slecht voor het milieu. Overheid bevordert milieuschade?!
-"We willen het fileprobleem aanpakken", laten we motorrijden ontmoedigen!
-Motorrijbewijs halen wordt gewoon bijna onbetaalbaar
-Zelfs grasmaaiers hebben meer vermogen dan 11kW come on!, aangezien veel mensen beweren dat een 250CC motor niet goed meekomt op de snelweg, hoe moet dat dan zijn met een 125CC motor?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 13:53 ]

• Tankiej
DECOY88 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:27:
hier staan een hoop helmentesten ook voor de sluiting van een systeem helm
http://sharp.direct.gov.uk/
Die website is handig om een overzicht te krijgen van de helmen, maar de testresultaten zou ik met een korreltje zout nemen.
Ferry Brouwer, who has 27 years experience at Arai told insidebikes; ” The ECE and SHARP tests are on specific areas of the shell, identified to manufacturers in advance of testing, which means a manufacturer is able to add some extra material at those points to make sure the product will pass the test. In the USA the test points are chose by Snell at random – a far better system in my opinion.”

The SHARP tests don’t include a test of the chinstrap fastening on motorcycle helmets, which many bikers think is a crucial thing to test. So many bikers suffer serious injury because the helmet strap breaks, then the lid flies off during a crash.
http://www.carolenash.com...er-motorcycle-helmets.htm

En met even zoeken zijn er wel meer verhalen te vinden over de slechte test methode bij SHARP :)
To_Tall schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:49:
[...]

Volgens mij zijn de ANWB proefexamens bijna gelijk aan die van CBR.

Je moet bij een toplicht idd in het midden gaan staan zodat er geen andere voertuigen naast je komen te staan. Dat je dan in de nek van een pijl gaat staan is dan goed.
Bij rijles mocht ik nooit op de pijl gaan staan voor een stoplicht, moest er altijd naast staan :o
Dus ik vind het ook wel enigzins apart dat het 'goed' is bij het proefexamen van ANWB..

[ Voor 18% gewijzigd door Tankiej op 04-04-2012 13:52 ]

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:50:
[...]
-125CC motoren zijn vrijwel altijd 2-takt, slecht voor het milieu. Overheid bevordert milieuschade?!
4 takt bedoel je O-) in nl worden kleine 125 cc 2takts gereden omdat ze net onder de 25 kw zitten.

• DECOY88
(overleden)
Tankiej schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:50:
[...]

Die website is handig om een overzicht te krijgen van de helmen, maar de testresultaten zou ik met een korreltje zout nemen.

[...]

http://www.carolenash.com...er-motorcycle-helmets.htm

En met even zoeken zijn er wel meer verhalen te vinden over de slechte test methode bij SHARP :)

[...]

Bij rijles mocht ik nooit op de pijl gaan staan voor een stoplicht, moest er altijd naast staan :o
Dus ik vind het ook wel enigzins apart dat het 'goed' is bij het proefexamen van ANWB..
maar er zit genoeg verschil tussen een Nolan of Schubert met 97%+ dat het kinstuk dichtblijft en een paar goedkopere waar het op 20% zit :X

• Tankiej
DECOY88 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:54:
[...]

maar er zit genoeg verschil tussen een Nolan of Schubert met 97%+ dat het kinstuk dichtblijft en een paar goedkopere waar het op 20% zit :X
Dit gaat ook voornamelijk over integraal helmen volgens mij :)

Qua systeemhelmen weet ik het niet, maar die sluiting kan je niet op heeel veel manieren testen. Dus die resultaten zullen wel redelijk betrouwbaar zijn en dan zou ik idd nooit gaan voor 1 waar de resultaten zo laag zijn :o

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Daffie schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:19:

??????
Je moet "mag dit" in je hoofd eigenlijk vervangen voor is dit veilig. Zo kwam ik een vraag tegen met op een meter of 200 een vrij scherpe, onoverzichtelijk bocht naar rechts buiten de bebouwde kom met daarbij een 50km/u advies snelheid bord. De vraag was of je daar 80 mocht.
Antwoord was nee vanwege die bocht, ondanks dat je daar nog niet direct was en er nergens een max snelheid bord stond met 50km/u

Mocht je nog verse oefen examens nodig hebben is http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php aan te raden. Via die motoplus aanbieding krijg je er 5 gratis. Al vind ik de vraag stelling bij die examens een stuk onduidelijker dan die bij het cbr examen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:37

Richard

Kuru Kuru Kururin

Examen op de iPhone (IOS) zijn er ook 3 gratis, elke volgende "slechts" E0,79

20*350ZO45°

• DinX

DinX

Motormuis

Tankiej schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:59:
[...]

Dit gaat ook voornamelijk over integraal helmen volgens mij :)

Qua systeemhelmen weet ik het niet, maar die sluiting kan je niet op heeel veel manieren testen. Dus die resultaten zullen wel redelijk betrouwbaar zijn en dan zou ik idd nooit gaan voor 1 waar de resultaten zo laag zijn :o
En dan nog, altijd dat gezeur over de sluiting van een systeemhelm. De enige manier waarop hij open kan is van beneden naar boven. Je moet dus al met je kin ergens achter blijven hangen. Dan moet je ten eerste al heel raar vallen, en ten tweede lijkt het me met een integraal nog enger als je kin ergens blijft achter hangen want dan krijg je een whiplash³

Val je recht op je gezicht dan wordt de sluiting eerder vaster gedrukt, val je op de zijkant dan boeit het niet, val je op je rug al helemaal niet. Zo'n helm moet vooral de eerste impact kunnen opvangen, erna is het al dan niet schuiven.

Die "discussie" wordt ook op elk forum gevoerd en ik ben in nog geen énkele ervan 1 of ander artikel tegengekomen, of verhalen uit de eerste hand, waaruit blijkt dat die dingen open gaan in de praktijk of onveiliger zijn.

Het allerbelangrijkste, bij alle helmen, is nog altijd hoe de helm past. Een integraal van 600 euro die net een tikkeltje te los zit is imho nog onveiliger dan die 200€ systeemhelm van hakkietakkiemerk

[ Voor 17% gewijzigd door DinX op 04-04-2012 14:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De vraag was of je daar 80 mocht.
Antwoord was nee vanwege die bocht, ondanks dat je daar nog niet direct was en er nergens een max snelheid bord stond met 50km/u
Ze zijn bij het CBR lekker krom met zulk soort vragen. Of je daar 80 mag rijden slaat nergens op. Tuurlijk mag je daar 80 rijden, het is alleen niet verstandig.

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Misschien wil je je boeken tot beschikking stellen ? :D

Congrats BTW!

• Tankiej
DinX schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:17:
[...]

En dan nog, altijd dat gezeur over de sluiting van een systeemhelm. De enige manier waarop hij open kan is van beneden naar boven. Je moet dus al met je kin ergens achter blijven hangen. Dan moet je ten eerste al heel raar vallen, en ten tweede lijkt het me met een integraal nog enger als je kin ergens blijft achter hangen want dan krijg je een whiplash³

Val je recht op je gezicht dan wordt de sluiting eerder vaster gedrukt, val je op de zijkant dan boeit het niet, val je op je rug al helemaal niet. Zo'n helm moet vooral de eerste impact kunnen opvangen, erna is het al dan niet schuiven.

Die "discussie" wordt ook op elk forum gevoerd en ik ben in nog geen énkele ervan 1 of ander artikel tegengekomen, of verhalen uit de eerste hand, waaruit blijkt dat die dingen open gaan in de praktijk of onveiliger zijn.

Het allerbelangrijkste, bij alle helmen, is nog altijd hoe de helm past. Een integraal van 600 euro die net een tikkeltje te los zit is imho nog onveiliger dan die 200€ systeemhelm van hakkietakkiemerk
Klopt, heb je wel een punt. De kans dat je op zo'n manier valt dat er druk op komt te staan en dat ding open gaat is niet heel groot. Maar je zult altijd zien dat je op zo'n debiele manier valt dat het toch gebeurd :+

Een helm moet sowieso altijd goed passen inderdaad. Dat heeft niks met de prijs te maken :)

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-01 13:02
Welke had je fout?

Ik heb mijn theorie gehaald met 3 fouten.

Ik had deze vragen fout:
- Linksafslaande fietser op kruising mag je rechts inhalen (normaal gesproken mag je niet inhalen voor een kruising)
- Kind achterop de motor mag niet, kan zich niet goed vasthouden.
- Nog een vraag waarbij iemand een passagier oppikt bij een bushalte.

Een hoop vragen leken op de vragen uit de oefenexamens van http://www.driversonly.nl/ daar heb ik er een stuk of 10 van gemaakt.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 14:51
PilatuS schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:58:
[...]

Ze zijn bij het CBR lekker krom met zulk soort vragen. Of je daar 80 mag rijden slaat nergens op. Tuurlijk mag je daar 80 rijden, het is alleen niet verstandig.
Precies dat bedoelen ze 9 van de 10 keer met 'mag dit?' vragen, ja het mag, nee je zou het niet moeten doen. Antwoord is dus "Nee" want je moet jezelf niet onnodig in gevaar brengen > veilig en bewust rijden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:50:
[...]

Klopt het is aan alle kanten gek. Met je 17e kan je in een Bugatti Veyron rijden maar een motor -> 11kW ho maar!
Het aantal 17-jarigen dat een Bugatti Veyron kan betalen met de krantenwijk is verwaarloosbaar. Het aantal dat genoeg zou hebben voor een 2e hands motortje is daarentegen best hoog.
Bull, verreweg meeste is zoals gezegd gewoon moderne 4-takt.
-"We willen het fileprobleem aanpakken", laten we motorrijden ontmoedigen!
Kleine motoren zijn beter in filerijden dan Goldwings.
-Motorrijbewijs halen wordt gewoon bijna onbetaalbaar
Niet als je gewoon tot je 24e wacht.
-Zelfs grasmaaiers hebben meer vermogen dan 11kW come on!, aangezien veel mensen beweren dat een 250CC motor niet goed meekomt op de snelweg, hoe moet dat dan zijn met een 125CC motor?
1) Niemand verplicht je tot snelweg rijden.
2) 125cc en 11kW doet nog altijd 1-100 sneller dan menig auto. Je trekt die Porsche er niet uit, maar meekomen met een gezinsauto met duffe spitsrijder erin gaat prima.
3) "veel mensen beweren..." uhuh :z

Voor de duidelijkheid: ik vind deze regels ook onzin. Maar je moet het niet zwarter maken dan het is. Je kunt nog motor rijden, je kunt prima meekomen met verkeer.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 04-04-2012 16:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Unipuma
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04-2021
DECOY88 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:15:
[...]

een zeecontainer met piepschuimbolletjes bedoel je >:)
http://www.theregister.co.uk/2008/07/23/enormouse/

Je bedoelt een pallet voor het versturen van een muis? >:)

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• DECOY88
(overleden)
meer een zeecontainer vol piepschuimbolletjes en een losse micro sd kaart >:)

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:26:
[...]

Het aantal 17-jarigen dat een Bugatti Veyron kan betalen met de krantenwijk is verwaarloosbaar. Het aantal dat genoeg zou hebben voor een 2e hands motortje is daarentegen best hoog.

[...]

Kleine motoren zijn beter in filerijden dan Goldwings.

[...]

Niet als je gewoon tot je 24e wacht.

[...]

2) 125cc en 11kW doet nog altijd 1-100 sneller dan menig auto. Je trekt die Porsche er niet uit, maar meekomen met een gezinsauto met duffe spitsrijder erin gaat prima.
3) "veel mensen beweren..." uhuh :z

Voor de duidelijkheid: ik vind deze regels ook onzin. Maar je moet het niet zwarter maken dan het is. Je kunt nog motor rijden, je kunt prima meekomen met verkeer.
1. Kan zijn, het aantal 17-jarigen die met het 2ToDrive project een pappie met een dure porsche hebben zal aanzienlijk hoger zijn ;)
2. Niemand verplicht me inderdaad tot snelweg rijden, maar daarmee wil je dus zeggen dat je tot je 20e niet op de snelweg kan met een motor? Lekker is dat.
3. Een kleine motor kan inderdaad beter filerijden dan een Goldwing dat geld natuurlijk weer niet voor een R1 ;) Maar door motorrijden in zijn algemeen te ontmoedigen heb je daar natuurlijk niks aan.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:48:
[...]

1. Kan zijn, het aantal 17-jarigen die met het 2ToDrive project een pappie met een dure porsche hebben zal aanzienlijk hoger zijn ;)
2. Niemand verplicht me inderdaad tot snelweg rijden, maar daarmee wil je dus zeggen dat je tot je 20e niet op de snelweg kan met een motor? Lekker is dat.
3. Een kleine motor kan inderdaad beter filerijden dan een Goldwing dat geld natuurlijk weer niet voor een R1 ;) Maar door motorrijden in zijn algemeen te ontmoedigen heb je daar natuurlijk niks aan.
3. Minder verkeersdoden.

iRacing Profiel

Verwijderd

Dat is logisch. Over 2 jaar gaat een politicus mooi zeggen dat hij trots is dat zijn maatregelen effect hebben gehad. Omdat het aantal verkeersdoden onder 24 jaar op motors sterk afgenomen is. Natuurlijk, als je zorgt dat er niemand meer motor rijdt. Dan kunnen ze ook niet dood!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Geen idee. Hij zit in de categorie "Plaats op de weg en voorsorteren". Ik heb tegelijk met mijn broer theorie examen gedaan en hij had ook één fout in dezelfde categorie. Heb het met hem besproken maar we kwamen er niet echter welke we nou fout hadden.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:26:
[...]

Als "bewuste 25kW rijder" (moet me toch eens melden op M-F) ben ik best blij met de nieuwe regels. Is er eindelijk weer "markt" voor YBR125, CBF125, CBF250 en kun je dat "gewoon" lekker nieuw shoppen @ local motorzaak.
Deze markt is helaas verdreven de laatste jaren.

20*350ZO45°

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In NL dan, was laatst in Barcelona en daar stikte het van de 125-250cc motoren. Misschien komt het door cultuurverschil (alhoewel: ES minder macho dan NL... :? ), ik verwacht dat het door andere fiscale en reglementaire situatie komt.

Als ik zelf niet zoveel snelwegkm maakte zou ik ook zo'n ding overwegen, ze zijn lichter, wendbaarder en zuiniger. Maarja, je gaat niet 500km op >120km/u rijden erop.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:37:
In NL dan, was laatst in Barcelona en daar stikte het van de 125-250cc motoren.
niet alleen in Barcelona, Vrijwel in de meeste grote steden...
- hier in Brussel, zie je ze ook meer en meer opkomen (meestal enkel bij goed weer natuurlijk)
- Ljubljana, Slovenië, waar ik 2 jaar geleden was, daar stikte het meer van de 125ers en 250ers
- London, rijden ze ook meer en meer met 125ers etc ...
- ... zo zullen er nog wel meerdere steden zijn

waarom zouden de mensen die in zulke grootstedenn nog een auto gebruiken, ze staan meer stil in het drukke verkeer dan iets anders...

trouwens,
voor de geïntereseerden:

http://www.autozone.be/au...orenquete&utm_content=3ad

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

In NL dan, was laatst in Barcelona en daar stikte het van de 125-250cc motoren. Misschien komt het door cultuurverschil (alhoewel: ES minder macho dan NL... :? ), ik verwacht dat het door andere fiscale en reglementaire situatie komt.

Als ik zelf niet zoveel snelwegkm maakte zou ik ook zo'n ding overwegen, ze zijn lichter, wendbaarder en zuiniger. Maarja, je gaat niet 500km op >120km/u rijden erop.
Spanjaarden minder Macho :P
Mijn CBF rijdt 120 @ 9000RPM, dus dan wissel je snelweg wel af, omdat het blok nogal "hoogtoerig" is, en ik ben nogal kinderachtig zuinig op mijn spullen.

België heeft vanwege hun 125cc 11kW ??? regel natuurlijk automagisch al een hoop mooi 125cc nieuw in de markt staan. Neem een CBF125 als voorbeeld.

Een CBF250 heeft het "slechts" 2 jaar uitgehouden op de NL markt voordat Honda Schiphol-Rijk de stekker er alsnog uitrukte. Uiteindelijk toch 100 en een beetje op de NL markt gekomen in deze 2 jaar.

20*350ZO45°

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op woensdag 04 april 2012 @ 14:17:
[...]
Wat ik belangrijk vindt aan een helm:
* pasvorm en comfort (duh!)
* ventilatie
* geluid

Ik was altijd van de systeemhelm afdeling, maar aangezien ik zo'n intercom geval heb, ben ik naar een integraal gegaan. Ik zat nl constant te kloten met de microfoon die mijn bril van mijn kop veegde.
Ik heb nu een Schuberth S1Pro, die hele goede ventilatie heeft. De voering ter hoogte van mijn schedeldak namelijk is niet uit een stuk, maar bestaat uit 3 stroken. Die kan ik eruit halen (velcro) om schoon te maken, maar normaal gesproken bieden ze hele goede ventilatie. Bovenop zijn er 3 ventilatiekanalen die ik afzonderlijk open en dicht kan zetten (middenop een dikken, 2 kleinere aan weerskanten). Ze werken echt goed, want als het koud is voel ik het echt op mijn kop.

De ventilatie mbt zweethoofd is dus zeer goed. De ventilatie mbt het vizier is ook dik in orde. Hij heeft nl een behoorlijk stugge 'tochtstand' waardoor je 'm ook op hoge snelheden een stukje open kunt laten staan. De Schuberth systeemhelm (C2) die ik had, had ook een uniek systeem: het hele vizier kon naar voren klikken. Ook mooi.
Aan de achterkant heeft de S1 een gaatje waardoor hij de lucht er doorheen trekt (in je nek heb je een vacuum) dus de doostroming zit wel goed.

Het geluid is bij de S1Pro prima: het is een hele stille helm (85dB bij 100kmh). De Schuberth C3 is 1dB stiller, geheel in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Systeemhelmen hoeven dus niet persé luidruchtiger te zijn.

De Schuberth's zijn ook standaard voorzien van een Pinlock vizier, niet geheel onbelangrijk.

Je moet natuurlijk eerst kijken welke helmen goed passen op je hoofd. Daarna pas kijken of het in je buget past. Hoewel ik dat laatste altijd minder belangrijk vind. Een helm is net als goede motorkleding van levensbelang en een goede helm/goede kleding 'betaalt' zichzelf terug in comfortabel en veilig rijden. Rommel ga je je aan irriteren. En er is veel rommel. Spul dat gaat rammelen, los zitten of je helmvoering die na een jaar al niet goed meer is. Daar heb je niets aan, want dat is een dure manier om geld te besparen. Geef dan in één keer iets meer uit, maar je kan dan rustig jarenlang plezier hebben van een helm. Want als je er niet mee gaat stuiteren, hoef je ze echt niet te vervangen om de 5 jaar. Dan was dat nl verplicht en stond er een datum op je helm. Als ie goed is, is ie goed.

Verwijderd

mphilipp schreef op woensdag 04 april 2012 @ 18:45:
[...]
..... Schuberth S1Pro ....
collega is hier ook heel tevreden over...

mijn mening van helmen, nu rijdt ik rond met een Caberg Sintesi ... zeker eens passen, hoewel deze wel iets minder is qua stilte ..

in elk geval, de SHARK openline, laat die maar links liggen ... als je ergens op de autostrade aan het rijden en het vizier springt opeens open, is niet echt een toffe ervaring... nog minder als je in een bocht met je knie tegen de grond hangt en dat het visier dan ineens open springt... bij SHARK hadden ze geen probleem gevonden... vandaar dat ik ben overgestapt naar Caberg ...

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Hey ik ook :) En ze rijden als malloten overal tussendoor 8)7

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:13:
Dat is logisch. Over 2 jaar gaat een politicus mooi zeggen dat hij trots is dat zijn maatregelen effect hebben gehad. Omdat het aantal verkeersdoden onder 24 jaar op motors sterk afgenomen is. Natuurlijk, als je zorgt dat er niemand meer motor rijdt. Dan kunnen ze ook niet dood!
Zelfde met wat laatst in het nieuws was: "Opmerkelijk minder examen kandidaten voor het brommerrijbewijs!". Sorry, maar wat is daar opmerkelijk aan :')
De prijs voor het brommerrijbewijs is met 400-500 euro gestegen door het praktijkexamen. Vroeger haalde je het gewoon omdat het wel eens handig kon zijn en het toch maar 30 euro was, nu halen alleen de jongeren het waarvan de ouders geld over hebben of als ze het nodig hebben ivm reistijd.

Viel mij ook op toen ik er was.. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ze 125cc mogen rijden met een autorijbewijs. Net zoals in België en vele andere Europese landen. Straks het met nieuwe rijbewijs wordt in bijna alle landen de leeftijd voor 125cc 16, alleen in Nederland en volgens mij UK wordt het 18.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Tankiej schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:22:
[...]

Viel mij ook op toen ik er was.. Maar dat komt natuurlijk ook omdat ze 125cc mogen rijden met een autorijbewijs. Net zoals in België en vele andere Europese landen. Straks het met nieuwe rijbewijs wordt in bijna alle landen de leeftijd voor 125cc 16, alleen in Nederland en volgens mij UK wordt het 18.
Las "ergens" dat directeur KNMV hard aant lobieën was om de leeftijd in NL naar 17 te halen.

20*350ZO45°

Verwijderd

steveman schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:11:
[...]

Hey ik ook :) En ze rijden als malloten overal tussendoor 8)7
Zijn allemaal 125jes (alleen stadsmensen rijden mischien zwaardere scooters, maar die vallen onder de categorie "kneusjes")
en dat is ook alleen maar omdat je die mag rijden met je B-rijbewijs.
En hier is het niet zo dat motorrijders als macho te boek staan.

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://cdn.blogosfere.it/motopassione/images/knox/Knox%20Handroid%20Black%20Top%20%28Me-Re%29.jpg

200,- voor een paar handschoenen :X

Maar ze zijn mooooooooooooi

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-01 15:42
Voor minder heb je op maat gemaakte handschoenen bij Damen Leathers, in de kleuren die je leuk vind :X

En trouwens, als ik die auto van mn werk niet had, had ik allang een 250cc scooter. Ik werk in Amsterdam en dat gehark met die auto's is echt te kansloos daar. Een fietser is gewoon sneller op zn bestemming binnen 2-3km dan dat ik ben met de auto.

[ Voor 55% gewijzigd door Widow op 04-04-2012 20:27 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

I know, maar dit was serieus een handschoen die ik sinds die uitkwam wou hebben....

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
Handroid? Ice cream sandwich inside? ;)

Je kunt aan die dingen zien dat ze duur zijn, maar ik vind ze wel een beetje over the top van vormgeving.

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
^^ een beetje maar...? Kom op, je gaat motorrijden niet vechten tegen marsmannetjes ;)

• DECOY88
(overleden)
Loona35 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 21:15:
^^ een beetje maar...? Kom op, je gaat motorrijden niet vechten tegen marsmannetjes ;)
harleyrijders hebben nog steeds hun berenvel om. en die gaan ook geen neanderthalers neermeppen _O-

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:18

-tom-562

Oliesjeik

Francis schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:19:
[afbeelding]

Wow! Hanschoenenporno!

Vaak bu'j te bang!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DECOY88 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:51:
[...]

harleyrijders hebben nog steeds hun berenvel om. en die gaan ook geen neanderthalers neermeppen _O-
Als er nog Neanderthalers rondliepen en ze hun eigen motorclubs hadden weet ik dat zo zeker nog niet :z

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:22:
[...]
Als er nog Neanderthalers rondliepen en ze hun eigen motorclubs hadden weet ik dat zo zeker nog niet :z
Neanderthalers zouden hooguit hun eigen Mamothslayersclub hebben. And you don't mess with a mamothslayer... ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Komkommer, where art thou?

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Gisteren mijn eerste motorrijles gehad en was erg bevallen. Ik twijfel nu nog een beetje wat ik moet doen:

Zomerlespakket excl motortheorie (doe ik zelf):
11 uur AVB les + examen
5 uur wegles + examen

€850

Of gewoon lessen a 49 euro per les + avb exmen 125 en wegexamen 225.

Heb de lange slalom en de korte slalom gedaan en dat ging me goed af, de remproef ging me ook prima af. De proef dat je meot optrekken naar de 3 in de 50, teruschakelen naar de 2 en dan slalommen ging ook wel alleen verdiende niet de schoonheidsprijs.

Dat tegendruk geven in de bocht dat gaat me nog niet helemaal goed af, beetje angstig, het gaat al wel beter dan in het begin.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildcardxl schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:44:
Gisteren mijn eerste motorrijles gehad en was erg bevallen. Ik twijfel nu nog een beetje wat ik moet doen:

11 uur AVB les + examen
5 uur wegles + examen

€850

Heb de lange slalom en de korte slalom gedaan en dat ging me goed af, de remproef ging me ook prima af. De proef dat je meot optrekken naar de 3 in de 50, teruschakelen naar de 2 en dan slalommen ging ook wel alleen verdiende niet de schoonheidsprijs.

Dat tegendruk geven in de bocht dat gaat me nog niet helemaal goed af, beetje angstig, het gaat al wel beter dan in het begin.
Mag ik vragen bij welke rijschool dit is ? Bij mij in de buurt kom ik niet onder de € 1000,- en ik zou ook heel graag binnenkort willen beginnen...

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-01 21:25

JaltaH

meh

Kan je instructeur niet inschatten hoeveel lessen je nodig hebt?
Of je zou misschien met dat zomerlespakket naast de genoemde uren nog extra lessen kunnen nemen tegen het 'normale' tarief, mocht duidelijk worden dat 11/5 uur niet voldoende is voor het examen?

Careful. We don't want to learn from this.

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:46
Mijn ervaring ter info, ik heb vorig jaar mijn rijbewijs gehaald met het volgende pakketje:

8 uur rijles + AVB examen (incl. slagingsgarantie w.w.z. 3x afrijden zonder bijbetalen)
8 uur rijles + weg examen (incl. slagingsgarantie w.w.z. 3x afrijden zonder bijbetalen)

Als je extra lessen zou willen bijvoorbeeld voor je tweede examen moet je die wel zelf betalen.

Kosten hiervan: €1.040,- (weet je wel vrij zeker dat je hem hebt)

Bij mij ging het als volgt:
4 uur gereden, toen AVB examen en geslaagd. Als ik gezakt zou zijn had ik nog 4 uur les over voor 2e examen.
4 uur gereden, toen 2 uur met examen erachteraan en geslaagd. Als ik gezakt zou zijn had ik nog 2 uur over voor het 2e examen.

Uiteindelijk heb ik dus 12 uur gelest en beide in 1x gehaald, achteraf had ik dus goedkoper uitgeweest door het op een normale manier te doen maar dit beviel me prima! Lekker zeker en ik had in 1 week mijn rijbewijs!

Was rijschool Hanoman omgeving Utrecht, wel stelletje rauwdouwers maar beviel mij prima! (leren rijden doe ik wel nu ik het papiertje heb)

Edit: Dat pakketje kost nu €1.260 zie ik, inflatie he ;)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 11:59
wildcardxl schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:44:

11 uur AVB les + examen
5 uur wegles + examen

€850

Ik vind 5 uur wegles wel mager en 11 uur AVB weer wat ruim. Neem aan dat je daar niet aan vast zit (aan die verdeling)?

• Daffie
Ik heb enkele weken geleden via groupon dat actiepakket gekocht van rijschool Peter Hoek in Rosmalen (Den Bosch), daar zit in:
- 12 lessen
- AVB
- AVD
- eigen verklaring

Het enige wat ik dus nog zelf moet betalen is het theorie examen.
Hopelijk is 12 lessen genoeg, en anders vragen ze 40 euro per 60 minuten les.

Motorlaarzen en handschoenen heb ik, motorpak komt eraan, nu alleen nog de helm :)

[ Voor 13% gewijzigd door Daffie op 05-04-2012 10:16 ]

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Francis schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:19:
[afbeelding]

ik heb ze (in het rood)

Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/318716_243314739039248_100000821701492_586890_2011774_n.jpg

Hans van Wijk in Zoetermeer heeft/had ze voor 125 of 150 dacht ik

Prima handschoentjes, ff wennen aan het span systeem en ze moeten een beetje naar je hand zetten

edit, ik heb er 130 voor betaald zie ik :)

[ Voor 11% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 05-04-2012 11:17 ]

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 14:09

Phreak

KTM SuperDuke

Ik heb volgende week ook weer rijles.
Heb 2 weken geleden een proefles gehad, was gewoon om te kijken of het leuk is.
Eigenlijk wist ik het al, had ook al laarzen en handschoenen gekocht.

Maar ik heb een rijles pakket gekocht bij rijschool Brunen in Enschede.
Dat is een pakket van ongeveer 650 euro incl alle examens en 5 dagdelen les (dagdeel is 5 uur)

Misschien dat ik nog extra lessen nodig heb, maar voor het geld zou ik dat niet laten.

Blyatifull

• Tankiej
Phreak schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:34:
Ik heb volgende week ook weer rijles.
Heb 2 weken geleden een proefles gehad, was gewoon om te kijken of het leuk is.
Eigenlijk wist ik het al, had ook al laarzen en handschoenen gekocht.

Maar ik heb een rijles pakket gekocht bij rijschool Brunen in Enschede.
Dat is een pakket van ongeveer 650 euro incl alle examens en 5 dagdelen les (dagdeel is 5 uur)

Misschien dat ik nog extra lessen nodig heb, maar voor het geld zou ik dat niet laten.
Dus jij hebt 25 uur les, AVB en AVD examen en dat kostte je maar 650 euro? Alleen die lessen komen al ruimen boven de normale prijs van een les uit :o

Ik was zo'n 1200 euro kwijt voor mijn rijlessen + examens. Ik heb 8 lessen gehad van 1,5 uur voor AVB en 6 lessen van 2 uur voor AVD.

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 05-04-2012 11:56 ]

• GBTW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Dat is nog redlijk goedkoop hoor, ik had 15 lesjes AVB en 20 AVD van 1,5 uur ( veel tussen pauzes gehad, niet dicht op elkaar geplant) en dat was a 70 euro, dat is bijna 2500 euro zonder examens :x, wel alles in 1 keer.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

_-= Erikje =-_ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:14:
[...]

ik heb ze (in het rood)

[afbeelding]

Hans van Wijk in Zoetermeer heeft/had ze voor 125 of 150 dacht ik

Prima handschoentjes, ff wennen aan het span systeem en ze moeten een beetje naar je hand zetten

edit, ik heb er 130 voor betaald zie ik :)
Ben bij Hans geweest, alleen in het rood of blauw, pak is zwart wit, dus dat ging hem niet worden.... Bij Termaat liggen ze in het schap, maar als ik naar Nijmegen moet rijden ben ik die 3 tientjes verschil kwijt aan benzine, dus dan maar bestellen...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kwam laatst deze ad tegen voor een XRV750 Africa Twin:
Bij deze bied ik mijn Honda Africa Twin uit 1993 te koop aan. Ik heb 'm gekocht om op te knappen en er enduro mee te gaan rijden. Helaas, het komt er niet van. Hij staat nu al een kleine 2 jaar stil.

Er zit vrij veel werk aan deze fiets. De vorige eigenaar is er tijdens een rally mee tegen een steen gereden, waardoor het carter is gaan lekken. De oliekoeler heeft toen ook tijdelijk het veld moeten ruimen; die moet opnieuw worden gemonteerd.

Bij mij heeft deze fiets helaas noodgedwongen een tijd buiten gestaan, waar hij niet beter op is geworden. De velgen zijn roestig geworden, ketting en tandwiel moeten vervangen worden en bij grondige inspectie komen er vast nog meer punten boven water.

Er staan thuis al 3 motoren in de garage, deze Africa Twin kan er gewoon niet meer bij.

"750 euro voor 750cc", of doe een bod.
Hele eerlijke omschrijving, maar zoiets is toch geen E750 meer waard?

20*350ZO45°

• Tankiej
GBTW schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:05:
Dat is nog redlijk goedkoop hoor, ik had 15 lesjes AVB en 20 AVD van 1,5 uur ( veel tussen pauzes gehad, niet dicht op elkaar geplant) en dat was a 70 euro, dat is bijna 2500 euro zonder examens :x, wel alles in 1 keer.
Wel een redelijk normale prijs voor het aantal lessen.. Maar wel een behoorlijk bedrag inderdaad. Maar sommigen hebben wat meer tijd nodig om bepaalde handelingen te leren. Ik had soms AVB les samen met een vrouw die al dik een jaar bezig was en minstens 30 lessen AVB gehad had. Twee keer gezakt voor AVB, haar tweede keer had ik mijn eerste AVB examen toen was ik geslaagd dus ik zag haar nooit meer. Maar dat en dan nog AVD lessen + examen.. Dat kost een bak met geld :X
Richard schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:43:

[...]

Voor 750 kan je een rijdende (niet zo goed uitziende) motor aanschaffen. Ik vind het ook wel redelijk prijzig voor een AT uit 1993..

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:43:

[...]

heb je een link? als er een zootje rally onderdelen opzitten betaal ik het blind :X

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 14:09

Phreak

KTM SuperDuke

http://www.brunen.nl/particulier/Motor/Prijzen/

Volgens mij had mijn pakket 5 dagdelen, maar het had ook wel 4 kunnen zijn.
Misschien dat ik met die getallen in de war ben.
Maar dat zouden de prijzen zijn.

Blyatifull

• assje
Sinds het behalen van mijn motorrijbewijs 1,5 jaar geleden heb ik nooit meer op een motor gezeten. Ik heb er gewoon even geld geld voor en wil geen risico's lopen met onderhoud e.d. Verder kan ik de Ducati Multristrada 1000DS van mijn schoonvader lenen, dit heb ik nog niet gedaan omdat ik dat ook een te groot risico vind mocht er iets gebeuren. (niet all-risk verzekerd en anders nog hoog eigen risico + extra premie)

Nu heb ik na lange tijd zoeken op internet nu een geschikte huurmotor gevonden denk ik! Is een motordealer vlak in de buurt die eigenlijk niks meer doet met huurmotoren maar die nog een Yamaha FZS 600 Fazer in de verhuur hebben.

Deze kost €50 per dag met kilomters vrij, borg en eigen risico is €350,-

Dat vind ik nou eens mooi! Dat risico is aanvaardbaar en het kost niet al te veel! Is dan wel een wat oudere motor gok ik maar dat interesseert me nou eens niets. Het is wel een viercilinder met vrij veel vermogen, is dat nog echt een bezwaar om voor het eerst op te rijden? (ik weet dat ik een beginner ben dus ik ga gewoon op het gemakkie touren en lekker het rijden onder controle krijgen)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:56:
[...]

heb je een link? als er een zootje rally onderdelen opzitten betaal ik het blind :X
Alstublieft

20*350ZO45°

• Tankiej
Phreak schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:03:
http://www.brunen.nl/particulier/Motor/Prijzen/

Volgens mij had mijn pakket 5 dagdelen, maar het had ook wel 4 kunnen zijn.
Misschien dat ik met die getallen in de war ben.
Maar dat zouden de prijzen zijn.
Wat mij toch altijd weer opvalt zijn de kosten voor de Eigen Verklaring. Bij deze kost het 33 euro, bij mijn rijschool stond-ie voor 24,50 op de prijslijst. Echter stond er bij het pakket dat deze er niet in zat en ik heb er nooit apart voor betaald. De instructeur had een gelamineerde Eigen Verklaring die hij met een whiteboard marker invulde en dus ook zo weer schoon kon vegen. Als er echt een Eigen Verklaring vereist is, kan je deze voor 20 euro bij je gemeente of het CBR krijgen.

En de rijscholen die je theorie examen gaan reserveren en daar geld voor vragen :')
Je kan het beter zelf doen, scheelt je die euro's.. Is een paar minuten werk.

• DECOY88
(overleden)
:o wat een bouwval |:( wat doet het oud ijzer _O-

als hij nou klaar was met ombouwen en er zat allemaal leuk spul op. was het nog de moeite maar dit ding is op zijn eind :'(

maar even op wat onderdelen geboden kijken of hij hapt O-)

[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 05-04-2012 13:22 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:01

_Apache_

For life.

assje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:07:
....
Nu heb ik na lange tijd zoeken op internet nu een geschikte huurmotor gevonden denk ik! Is een motordealer vlak in de buurt die eigenlijk niks meer doet met huurmotoren maar die nog een Yamaha FZS 600 Fazer in de verhuur hebben.

Deze kost €50 per dag met kilomters vrij, borg en eigen risico is €350,-

Dat vind ik nou eens mooi! Dat risico is aanvaardbaar en het kost niet al te veel! Is dan wel een wat oudere motor gok ik maar dat interesseert me nou eens niets. Het is wel een viercilinder met vrij veel vermogen, is dat nog echt een bezwaar om voor het eerst op te rijden? (ik weet dat ik een beginner ben dus ik ga gewoon op het gemakkie touren en lekker het rijden onder controle krijgen)
De FZS600 is heel vriendelijk en een goede motor om de eerste kilometers te maken. Goede keus O+ . Even ervanuit gaan de dat je de ongeknepen versie gaat rijden (70kW). Geknepen is het ook geen slechte keus, maar zijn er nog meer vissen in de oceaan.

Ik heb eventueel nog aanvullend service manual (normaal heb je alleen service manual, dit is een supplementary) voor je, als je zelf zoveel mogelijk onderhoud wilt gaan doen (mooie manier om de kosten laag te houden)

Deze motor heb ik ook. Nu inmiddels 3,5 jaar heb de teller inmiddels 30k km verder gereden, heerlijk _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 05-04-2012 13:24 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• assje
_Apache_ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:19:
[...]

De FZS600 is heel vriendelijk en een goede motor om de eerste kilometers te maken. Goede keus O+ . Even ervanuit gaan de dat je de ongeknepen versie gaat rijden (70kW). Geknepen is het ook geen slechte keus, maar zijn er nog meer vissen in de oceaan.

Ik heb eventueel nog aanvullend service manual (normaal heb je alleen service manual, dit is een supplementary) voor je, als je zelf zoveel mogelijk onderhoud wilt gaan doen (mooie manier om de kosten laag te houden)

Deze motor heb ik ook. Nu inmiddels 3,5 jaar heb de teller inmiddels 30k km verder gereden, heerlijk _/-\o_
Ik ga de motor huren hey, dan hoef ik dus geen onderhoud te doen ;-)

Ik zie een eigen motor met risico op onderhoud nu nog even niet zitten financieel gezien, vandaar dat ik dit jaar gewoon een paar keer op een huurmotor weg wil. Voor deze prijs is dat goed te doen, ik kan al 3x een dag gaan rijden en dan ben ik pas kwijt wat ik anders aan wegenbelasting kwijt zou zijn voor een jaar.

Het is inderdaad de ongeknepen variant, heb gewoon mijn zware rijbewijs gehaald. (ben 25)

• DECOY88
(overleden)
assje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:35:
[...]

Ik ga de motor huren hey, dan hoef ik dus geen onderhoud te doen ;-)

Ik zie een eigen motor met risico op onderhoud nu nog even niet zitten financieel gezien, vandaar dat ik dit jaar gewoon een paar keer op een huurmotor weg wil. Voor deze prijs is dat goed te doen, ik kan al 3x een dag gaan rijden en dan ben ik pas kwijt wat ik anders aan wegenbelasting kwijt zou zijn voor een jaar.

Het is inderdaad de ongeknepen variant, heb gewoon mijn zware rijbewijs gehaald. (ben 25)
of je huurt heel erg goedkoop of je betaald wegenbelasting voor een auto :X

100 euro wegenbelasting en verzekeren kan vanaf 3,04 per maand :Y

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 05-04-2012 13:45 ]

• assje
DECOY88 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:40:
[...]

of je huurt heel erg goedkoop of je betaald wegenbelasting voor een auto :X

100 euro wegenbelasting en verzekeren kan vanaf 3,90 per maand :Y
Wegenbelasting €108/jaar
Verzekering €60/jaar
Onderhoud?
Afschrijving?

Huur: €50 per dag

Voor gewoon een paar keer rijden dit jaar vind ik het dus helemaal geen slechte deal.

Pagina: 1 ... 338 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.