M14 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 00:09:
Het is helemaal afhankelijk van je banden of je dat haalt. Ik rij een achterband in 6000 - 8000km op, maar als je een all-road / tour band hebt moet dat geen problemen opleveren. Volgens mij zijn er genoeg die 15000km met een band rijden.
Vorige voorband heb ik >20k mee gereden. Dat was sowieso te lang, ding was vierkanter dan een NS-treinwiel in de herfst, maar het zijn gewoon tourbanden en ik verwacht zeker 15k voor en 10k achter te halen, oftewel no problem.
Verder wel goed om van te voren een grote beurt te doen. Kijk ook even je remblokken / vloeistof na, zie ik niet terug in je lijstje

. Daarnaast kan het handig zijn om bij een dergelijke rit een reserve rem + koppelingshandle mee te nemen. Het is best lullig als ie omvalt en je niet verder kunt vanwege zoiets simpels.
Alle vloeistoffen=ook remvloeistof
Blokken zagen er nog prima uit, heb bij vervangen band ernaar laten kijken, voor geen enkel probleem, mogelijk achter wel aandacht nodig. Reserverhendel heb ik al onder m'n zadel liggen.
teacher schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:01:
[...]
Idd, maandje van te voren oid, dan nog een stuk rijden en kijken of je nog wat tegenkomt.
Pak je remmen even mee, en denk ook eens aan het schoonmaken/inspuiten van stekkertjes, massapunten nalopen, etc.
Klinkt goed, heb af en toe wat gedoe met startmotor dat met een stevige tik op zekeringenkast opgelost kan worden. Niet onoverkomelijk, maar kan geen kwaad om dat te verhelpen en vergelijkbare dingen te voorkomen ja.
Sowieso, zo spannend is het niet, ik heb in de 20 maanden dat ik deze motor heb 20k km gereden, incl stukken van 500km.
DinX schreef op woensdag 04 april 2012 @ 10:37:
[...]
Inderdaad. Dat is max 1500km van huis, valt nog mee. Dingen die ik naar Noordkaap mee had (4000km van huis) waren tie-wraps, ductape, een bandenkit, bandendruk metertje, zo'n goedkoop gereedschapsdoosje (wat inbus, platte, kruis bitjes).
Max 1500km van huis, en langste afstanden dwars door Duitsland, dus noodreparaties aan een BMW zouden geen probleem mogen zijn
Ben nog een beetje aan het kloten met gereedschapskist, kijken welke dingen van mijn grote koffer ik nu echt vaak gebruik.
Wat ik wel nog moet doen is een aantal verrotte schroefjes (kop helemaal aan gort van combo pekel en in het verleden niet goed passende schroevendraaiers?) eruit krijgen en vervangen. Ik heb ondertussen gereedschap waarmee ze eruit te krijgen zijn, maar vervangende schroeven vinden is nog een opgave.
To_Tall schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:55:
Ach aan de andere kant!! misschien maakt dat juist de weg iets veiliger. Genoeg 18 - 22 jarige die nog niet voldoende volwassen zijn. die zien snelheid en geen gevaar.
Het getrapte systeem zal misschien voor jonge rijders vervelend zijn. maar het doel hiervan is om het aantal verkeersdoden naar beneden te halen. Lulige is dat men dat nu probeert te behalen door de 18 - 24 jarige in een lichtere motor te laten rijden.
Mogelijk wordt hierdoor het plezier afgenomen, en zullen er pas weer lessen genomen worden als zij zwaarder mogen rijden. Nadeel veel 24jarige zullen dan beginend bestuurder motor zijn. Nu is dat redelijk verspreid over 20 tot 24
Gezien hoeveel tieners zich op 50cc brommertjes dood weten te rijden geloof ik er weinig van dat dit zoveel impact gaat hebben op dergelijke statistieken voor 18-24-jarigen.Met 125cc en 11kW onder je kont kun je nog altijd tegen een boom of auto rijden op manier dat je het niet kunt navertellen.
Denk dat de motorfabrikanten de enigen zijn die hier echt bij gebaat zijn, nu verkoopt het lichte segment zeer marginaal, straks zal dat hoger liggen, maar koopt bijna iederee na twee jaar een andere. En dan na twee jaar weer een andere.
* dion_b moet niet zeuren, haalde z'n A op 33-jarige leeftijd en kocht gelijk een bejaardenbankstel
[
Voor 11% gewijzigd door
dion_b op 04-04-2012 13:03
]