Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 339 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.527.199 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:11
assje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:35:
[...]

Ik ga de motor huren hey, dan hoef ik dus geen onderhoud te doen ;-)

Ik zie een eigen motor met risico op onderhoud nu nog even niet zitten financieel gezien, vandaar dat ik dit jaar gewoon een paar keer op een huurmotor weg wil. Voor deze prijs is dat goed te doen, ik kan al 3x een dag gaan rijden en dan ben ik pas kwijt wat ik anders aan wegenbelasting kwijt zou zijn voor een jaar.

Het is inderdaad de ongeknepen variant, heb gewoon mijn zware rijbewijs gehaald. (ben 25)
Dan is het inderdaad een hele goede optie om te gaan huren :)

Ook wel netjes dat er een vrij aantal km's bij zit, meestal zit er een max. aan van 100km per dag en dan 0,15 per km. Nu kan je lekker een stuk rijden zonder dat het gelijk veel meer gaat kosten!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15

4x2

lộn xộn quá

Een motor kost nu ook alweer 100 euro per jaar aan wegenbelasting, kan ie m 2 dagen van huren.
Dan verzekering a 50-60 euro per jaar en je hebt de extra dag ook al ;)

Ik vind de redenering niet zo slecht, zouden meer mensen moeten doen ipv ieder jaar een hoop gekloot en onkosten omdat ze dat ding weer ergens in een hoek geflikkerd hebben nadat ze dr wel 1500km mee hebben gereden in een jaar.

leeg

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
4x2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:47:
Een motor kost nu ook alweer 100 euro per jaar aan wegenbelasting, kan ie m 2 dagen van huren.
Dan verzekering a 50-60 euro per jaar en je hebt de extra dag ook al ;)

Ik vind de redenering niet zo slecht, zouden meer mensen moeten doen ipv ieder jaar een hoop gekloot en onkosten omdat ze dat ding weer ergens in een hoek geflikkerd hebben nadat ze dr wel 1500km mee hebben gereden in een jaar.
1500 _O- wat voor racekees ben jij. gemiddeld voor nl staat 800km per jaar |:(

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:35
Ze zouden ook gewoon meer oudere motoren moeten verhuren. Ik heb echt goed moeten zoeken om deze te vinden, bijna overal vind je alleen hagelnieuwe motoren met bijbehorende huurprijs maar vooral eigen risico.

Het kan mij echt niet zoveel schelen hoe nieuw en mooi de motor eruit ziet, ik wil gewoon lekker rijden :-p

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:25
assje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:45:
[...]

Wegenbelasting €108/jaar
Verzekering €60/jaar
Onderhoud?
Afschrijving?

Huur: €50 per dag

Voor gewoon een paar keer rijden dit jaar vind ik het dus helemaal geen slechte deal.
Jammer, heb net mijn Yamaha uit 1984 verkocht.
Benzine: 1:20
Verzekering: 3,15 euro per maand
wegenbelasting: geen

• Tankiej
DECOY88 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:51:
[...]

1500 _O- wat voor racekees ben jij. gemiddeld voor nl staat 800km per jaar |:(
800? Hoe kom je bij dat aantal? :o
Doordat een motorrijder gemiddeld maar weinig kilometers per jaar rijdt (3700 km)
http://www.verkeersnet.nl...aarlijker-dan-autorijden/

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:26
assje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:07:
Sinds het behalen van mijn motorrijbewijs 1,5 jaar geleden heb ik nooit meer op een motor gezeten. Ik heb er gewoon even geld geld voor en wil geen risico's lopen met onderhoud e.d. Verder kan ik de Ducati Multristrada 1000DS van mijn schoonvader lenen, dit heb ik nog niet gedaan omdat ik dat ook een te groot risico vind mocht er iets gebeuren. (niet all-risk verzekerd en anders nog hoog eigen risico + extra premie)

Nu heb ik na lange tijd zoeken op internet nu een geschikte huurmotor gevonden denk ik! Is een motordealer vlak in de buurt die eigenlijk niks meer doet met huurmotoren maar die nog een Yamaha FZS 600 Fazer in de verhuur hebben.

Deze kost €50 per dag met kilomters vrij, borg en eigen risico is €350,-

Dat vind ik nou eens mooi! Dat risico is aanvaardbaar en het kost niet al te veel! Is dan wel een wat oudere motor gok ik maar dat interesseert me nou eens niets. Het is wel een viercilinder met vrij veel vermogen, is dat nog echt een bezwaar om voor het eerst op te rijden? (ik weet dat ik een beginner ben dus ik ga gewoon op het gemakkie touren en lekker het rijden onder controle krijgen)
Ik heb um zelluf ook! :9 En ik kom van een geknepen 1 cilinder tourfiets 25kw (XF650) naar een Fazer 600 met ~100pk, en het is helemaal niet eng. Je moet echt goed in de toeren zitten om hard te gaan, je kan ook 50 in z'n 6 rijden. Als je rond de 5000 toeren opschakelt is een brommer nog rapper.

Dat vermogen komt pas los boven de 6000. En dat is errug leuk 8) .

Voordelen:
-makkelijk rijden
-veilig rijden (gaat niet heel snel heel hard, tenzij je het wil)
-1:20 bij rustig rijden

Nadelen
-ummm...het geluid met de standaard pijp? :X

Ik zeg doen!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:46

_Apache_

For life.

FitTiv schreef op donderdag 05 april 2012 @ 13:59:
[...]
..
-ummm...het geluid met de standaard pijp? :X
..
Na een tikje van achter mocht ik een nieuwe pijp uitzoeken! De demper was van binnen gebroken. Er zit Laser Duotech op. Yum! :9~

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• FitTiv
_Apache_ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:10:
[...]

Na een tikje van achter mocht ik een nieuwe pijp uitzoeken! De demper was van binnen gebroken. Er zit Laser Duotech op. Yum! :9~
Lekker. Ik heb een Deeptone, met DB killer maar die doet niet echt veel :') standaard pijp aangeschaft voor het rijden in duitsland, 3 tientjes toch goedkoper dan een boete..

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-01 10:25
Afbeeldingslocatie: http://s2.visordown.com/uploads/images/large/42232.jpg

Kawasaki ER-6F 2012. HEBBE HEBBE! Die wil ik als startersmotor :).

https://freight.associates

Verwijderd

Richard schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:43:
Kwam laatst deze ad tegen voor een XRV750 Africa Twin:
Hele eerlijke omschrijving, maar zoiets is toch geen E750 meer waard?
Duidelijk geval van iemand die er niets van begrijpt

Een nette met onderhouds historie, (en geen rally verleden) zou mischien iets van 3000 opbrengen via particulier.

het feit dat deze lekt op carter ketting tandwielen set etc etc.
Ga jij heel veel uurtjes moeten sleutelen en geld investeren.

En als je dan mazzel hebt, heb je aan het einde een nette motor,
het zou beter zijn als hij de eer aan zichzelf liet, en de onderdelen verkocht.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:39
Een motor verzekering heeft toch een looptijd van 12 maanden? Ik ben mijn papieren van vorig jaar kwijt maar ik heb even bij internet bankieren gekeken en toen is het 1 juni afgeboekt. Dan zou de verzekering toch tot 31 Mei geldig moeten zijn?

Mijn nieuwe loopt namelijk van 1 Mei 2012 tot 1 Mei 2013 en dan betaal ik Mei dus dubbel?

• FitTiv
Crazyanz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:38:
Een motor verzekering heeft toch een looptijd van 12 maanden? Ik ben mijn papieren van vorig jaar kwijt maar ik heb even bij internet bankieren gekeken en toen is het 1 juni afgeboekt. Dan zou de verzekering toch tot 31 Mei geldig moeten zijn?

Mijn nieuwe loopt namelijk van 1 Mei 2012 tot 1 Mei 2013 en dan betaal ik Mei dus dubbel?
Belletje naar je verzekeraar lost denk ik alle vragen op...

• haakjesluiten
meer benieuwd of dit vaker voorkomt eigenlijk of dat ik gewoon schreef zit te denken. Daarnaast kan ik niet bellen dankzij vodafone :')

[ Voor 50% gewijzigd door haakjesluiten op 05-04-2012 15:43 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:05

DinX

Motormuis

van 1 mei tot 1 mei is toch helemaal niet dubbel ?

Dat is heel mei 2012 tot 1 mei 2013 ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• haakjesluiten
Nee maar die van vorig jaar loopt van 1 juni 2011 tot 1 juni 2012

• DinX

DinX

Motormuis

Crazyanz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:43:
Nee maar die van vorig jaar loopt van 1 juni 2011 tot 1 juni 2012
FitTiv schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:41:
[...]

Belletje naar je verzekeraar lost denk ik alle vragen op...
^^ Met hem dan :p

• haakjesluiten
Eerst wachten op een bruikbaar signaal van vodafone :+

Verwijderd

Daffie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:29:

test ritje mee gemaakt !! BEESTIG !!

knappe vormen nu met die dubbele frame ... en qua andere stukken (achterlichten met geïntegreerde pinkers, uitlaten ... ) vind je heel veel.. echt mooi ding die kwak ER !

• Tankiej
Crazyanz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:42:
meer benieuwd of dit vaker voorkomt eigenlijk of dat ik gewoon schreef zit te denken. Daarnaast kan ik niet bellen dankzij vodafone :')
Het kan wel zijn dat het pas een maand na ingang afgeboekt wordt? Bij mij wordt het achteraf afgeboekt volgens mij, dus 1 april wordt de maand maart afgeboekt (ik betaal per maand). Of is die van komend jaar nu al wel afgeboekt?

En eh, heb je geen vaste telefoon? :+

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 05-04-2012 15:55 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:38
[afbeelding]

Denk daar nog een keer goed over na! Ik dacht twee jaar geleden hetzelfde, ik heb toen een testrit gemaakt op de ER6-F, ER6-N en de Z750.

Het was ook mijn eerste motor, maar een Z750 is zoveel motor dan de ER6en. Ik heb nog geen spijt gehad van de Z750 :)

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:15

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[afbeelding]

Ik vind hem ook mooi, maar voor mij was die te klein. (En ik wilde graag een naked)

Dus je kunt nu wel zeggen dat je deze wil hebben, maar je kunt beter zeggen dat je deze heel mooi vindt. Als ie niet past heb je er immers nog niets aan. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Danielson schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:57:
[...]

Denk daar nog een keer goed over na! Ik dacht twee jaar geleden hetzelfde, ik heb toen een testrit gemaakt op de ER6-F, ER6-N en de Z750.

Het was ook mijn eerste motor, maar een Z750 is zoveel motor dan de ER6en. Ik heb nog geen spijt gehad van de Z750 :)
ER-6n FTW !!! :+

Verwijderd

Voor het prijs verschil hoef je het niet te doen
De Z750 is praktisch even duur als de ER6F

http://www.kawasaki.es/ER-6f
7600 voor ABS

http://www.kawasaki.es/Z750
7700 voor ABS

• Daffie
Met 'Hebbe hebbe' bedoel ik dan natuurlijk ook dat ik het een hele mooie motor vind om te zien, en voor zover ik nu kan beoordelen zou ik hem wel willen. Kan inderdaad goed zijn dat zodra ik m'n A heb dat ik een hele andere wil.

Waarin zit dan het verschil tussen een Z750 en een ER-6F? Ik weet dat er kwa puur vermogen tussen de ER-6f en de ER-6n geen verschil zit, gewicht scheelt ook bijna niks, de F is iets hoger dan de N.

De Z750 is wel ongeveer 20 kilo zwaarder maar is ook 77Kw tegenover 52 van de ER-6x modellen. En het is natuurlijk een 750cc ipv 650.

Zie deze specs.

[ Voor 13% gewijzigd door Daffie op 05-04-2012 16:17 ]

• Tankiej
DrivinUCrazy schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:57:
[...]

Ik vind hem ook mooi, maar voor mij was die te klein. (En ik wilde graag een naked)

Dus je kunt nu wel zeggen dat je deze wil hebben, maar je kunt beter zeggen dat je deze heel mooi vindt. Als ie niet past heb je er immers nog niets aan. ;)
Klopt, hij is redelijk klein. Ik pas er ook niet op :o
Daffie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:15:
Met 'Hebbe hebbe' bedoel ik dan natuurlijk ook dat ik het een hele mooie motor vind om te zien, en voor zover ik nu kan beoordelen zou ik hem wel willen. Kan inderdaad goed zijn dat zodra ik m'n A heb dat ik een hele andere wil.

Waarin zit dan het verschil tussen een Z750 en een ER-6F? Ik weet dat er kwa puur vermogen tussen de ER-6f en de ER-6n geen verschil zit, gewicht scheelt ook bijna niks, de F is iets hoger dan de N.

De Z750 is wel ongeveer 20 kilo zwaarder maar is ook 77Kw tegenover 52 van de ER-6x modellen. En het is natuurlijk een 750cc ipv 650.
De ER-6n is naked, ER-6f heeft een topkuip :)

ER6 is twee cilinder, Z750 is een vier cilinder. Dat is het voornamelijke verschil, op het uiterlijk na..

• haakjesluiten
Moet het percee een kawa zijn eigenlijk?

Honda CB600F en yamaha XJ6 zitten in dezelfde prijs klasse en dat zijn ook leuke fietsen

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:36
ER-6, kan je na het behalen van je rijbewijs lekker doorrijden op een lesfiets.

• haakjesluiten
De term lesfiets zegt niets ik had les op een FZ6 :+

Verwijderd

Je kan zeggen wat je wilt over lesfiets,

Het ding stuurt wel kinderlijk eenvoudig,
is de eerste motor waar ik echt goed met men knie aan de grond kwam,
(ok was wel overdreven zit positie, maar dan nog)

• Daffie
Nee hoor, hoeft zeker niet per sé een kawa te zijn, maar wat ik zelf qua uiterlijk aan een motor belangrijk vind:

- Niet 1 koplamp in het midden, bah!
- Sport/race model, zoals de Ninja's van kawa, de R1/R6 van yamaha, Fireblades van honda. Ja, de meesten van welke ik net opnoemden zijn 1000cc's, maar het gaat om de looks

Verwijderd

Daffie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:27:
Nee hoor, hoeft zeker niet per sé een kawa te zijn, maar wat ik zelf qua uiterlijk aan een motor belangrijk vind:

- Niet 1 koplamp in het midden, bah!
- Sport/race model, zoals de Ninja's van kawa, de R1/R6 van yamaha, Fireblades van honda. Ja, de meesten van welke ik net opnoemden zijn 1000cc's, maar het gaat om de looks
Kijk dan voor de grap even naar die CBR600F wel Iets degelijker kwa uiterlijk
Die XJ6 kun je overslaan, de uitlaat oogt wel zo godsgruwelijk goedkoop... walgelijk

• newbreed
Natuurlijk moet je de ER-6 ook gewoon lekker kopen als je die mooi vindt en hem lekker vindt rijden.
Maar als je daar de Z750 voor tegenover zet voor € 100 extra, dan weet ik wel wat ik zou doen.

• Daffie
@Aardschok, de 2012 CBR600F heeft een grote koplamp. Vind ik niet zo heul erg mooi.

@newbreed: vanwege de looks? Of vanwege de pit? of..iets anders?

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Ik zou mijn keuze ook wel geweten hebben net als newbreed. Vermogen, vormgeving, uitstraling. (@ daffie)

Maar goed ik ga volgende week maar eens rondkijken voor een leuke beginners fiets!.

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Daffie
Dat vermogen daar valt weinig tegenin te brengen, tenzij je houdt van rustig(er) rijden en zuinig(er) rijden.

En vormgeving/uitstraling; ieder zo zijn smaak hé!

[ Voor 6% gewijzigd door Daffie op 05-04-2012 16:46 ]

• newbreed
@Daffie
Ten eerste vanwege de looks, ten tweede vanwege 750 cc viercilinder met voldoende koppel.

650cc tweecilinder is best aardig en geeft redelijk wat koppel, alleen na 7000 toeren is de pit er wel een beetje uit. Met een 750 cc 4-cilinder begint de pret dan pas.
Ook moet ik zeggen dat ik een 4 cilinder leuker vind, vanwege het eindschot. Het is alsof je power afgifte aan een elastiek zit. Bij een tweecilinder is het voornamelijk koppel en dat stampt lineair door.

Maar ook dit is afhankelijk van smaak. Het enige zinnige wat ik er over kan zeggen is: Lekker veel proefrijden en zien wat je het best bevalt. Het zou best eens heel goed kunnen dat je die ER-6 verkiest boven een Z750.

De leukste 2-cilinder fiets vind ik de Ducati Monster 796. Die heeft precies genoeg vermogen om goed door te rijden en is messcherp door de bocht. De 696 vind ik te licht, de 1100 is net even te heftig om op te beginnen en stuurt imo iets minder nauwkeurig dan de 796. Moet natuurlijk wel binnen je budget passen. Maar het is qua looks ook 1 van de mooiste fietsen die er is.

Leuke 4-cilinder startersfietsen in volgorde van persoonlijke voorkeur: z750, FZ6, R6 .
R6 onderaan, om de reden dat je hem voortdurend op zijn lazer moet geven.

Edit:
Oja, beste van twee werelden: Triumph Street Triple.

Verwijderd

T-Rhidon schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:42:
Ik zou mijn keuze ook wel geweten hebben net als newbreed. Vermogen, vormgeving, uitstraling. (@ daffie)

Maar goed ik ga volgende week maar eens rondkijken voor een leuke beginners fiets!.
Maar als hij net zijn rijbewijs heeft neem ik aan dat hij hem moet laten begrenzen? Ik heb er voor de rest niet zoveel verstand van, maar misschien dat één van de twee motoren wat beter uitpakt wanneer ze begrenst zijn.

• DECOY88
(overleden)
newbreed schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:56:
@Daffie
Ten eerste vanwege de looks, ten tweede vanwege 750 cc viercilinder met voldoende koppel.

650cc tweecilinder is best aardig en geeft redelijk wat koppel, alleen na 7000 toeren is de pit er wel een beetje uit. Met een 750 cc 4-cilinder begint de pret dan pas.
Ook moet ik zeggen dat ik een 4 cilinder leuker vind, vanwege het eindschot. Het is alsof je power afgifte aan een elastiek zit. Bij een tweecilinder is het voornamelijk koppel en dat stampt lineair door.

Maar ook dit is afhankelijk van smaak. Het enige zinnige wat ik er over kan zeggen is: Lekker veel proefrijden en zien wat je het best bevalt. Het zou best eens heel goed kunnen dat je die ER-6 verkiest boven een Z750.

De leukste 2-cilinder fiets vind ik de Ducati Monster 796. Die heeft precies genoeg vermogen om goed door te rijden en is messcherp door de bocht. De 696 vind ik te licht, de 1100 is net even te heftig om op te beinnen en stuurt imo iets minder nauwkeurig dan de 796. Moet natuurlijk wel binnen je budget passen. Maar het is qua looks ook 1 van de mooiste fietsen die er is.

Leuke 4-cilinder startersfietsen in volgorde van persoonlijke voorkeur: z750, FZ6, R6 .
de lol van een 4 cilinder is eraf in nl. voor het leuk word zit je boven de 120 |:(

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-01 19:59

_Erikje_

Tweaker in Spanje

who cares

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01

mphilipp

Romanes eunt domus

newbreed schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:56:
Een R6 zou ik toch niet als beginnersfiets aanduiden. Die anderen wel, en misschien een XJ6 Diversion ook nog. Een R6 classificeer ik als een racemachine en daar moet je wat ervaring/beheersing voor opdoen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-01 17:07

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik heb intussen drie generaties R6 gehad en mijn ervaring is dat je er toch goed rustig mee kan rijden.

[ Voor 49% gewijzigd door Oemfoefoe op 05-04-2012 17:52 ]

• FitTiv
DECOY88 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:58:
[...]

de lol van een 4 cilinder is eraf in nl. voor het leuk word zit je boven de 120 |:(
Je versnellingsbak begrenzen tot de 1e en eventueel 2e versnelling dan! :+

• DECOY88
(overleden)
FitTiv schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:03:
[...]

hou het wel bij een dikke twin die bij de 140 uitgeknalt is :Y dan is de bijdrage aan het cjib fonds nog te overzien. dan ben je stevig aan het doorrijden ziet even 160 op de tellen voorbij gaan. en komt erachter dat een auto van 5 km terug weer achter je rijd :X 28 te hard *O* dacht dat het duwen werd |:(

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:20

-tom-562

Oliesjeik

Oemfoefoe schreef op donderdag 05 april 2012 @ 17:41:
Ik heb intussen drie generaties R6 gehad en mijn ervaring is dat je er toch goed rustig mee kan rijden.
Idd, met een 600cc SS rij je eigenlijk best wel bewust te hard. Niet dat het ding sloom is ofzo als je vanaf de 60 km/h in de 6 doortrekt, maar echt als een kanon trekken begint pas veel hoger in toeren.

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sow... Nieuw dempertje voor de fiets is ook binnen. De orginele demper is "veuls" te lang _O-

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/huo7xd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/t9fwoj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2dhtp2t.jpg
Kan niet anders zeggen dan dat ik 't er 100% mee eens ben.... :Y

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 05-04-2012 20:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
dat hangt van je rechterpols af. en die van mij trekt te snel achterover O-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lies, damned lies & statistics :P

Denk dat het verschil komt door het verschil tussen wat de gemiddelde motorrijder rijdt, en de gemiddelde kilometrage van een motorrijder. Als het gros van motorrijders erg weinig rijdt en een kleine groep veel, dan gaan die twee cijfers vrij ver uit elkaar liggen. Dan kan het zomaar zijn dat gemiddelde motorrijder 800/1500km rijdt, maar dat gemiddelde kilometrage 3700km is.

* dion_b trekt iig gemiddelde kilometrage omhoog met z'n 13k/j, en dan nog vindt hij het sterk meevallen met kilometers :z

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik vind het op zich wel een interessante vraag of de meeste ongelukken (absoluut en per km) nou bij de veel rijders of bij de weinig rijders ligt. De motorrijder die vanochtend in de ochtendspits het slachtoffer was zal waarschijnlijk wel onder de veelrijders vallen.

* Rukapul zat ook boven het gemiddelde

Gisteren na twee weken de motor ook maar weer eens opgehaald. Hij is uitgelezen, maar er lijkt niks mis mee :( Preventief is wel wat bekabeling onder het zadel wat netter gemaakt omdat dat bij vocht wat issues zou kunnen geven. Het goede nieuws is dat hij op Eindhoven - Den Bosch - Eindhoven vandaag maar 2 a 3 keer is uitgevallen wat minder is dan voorheen... Garage stelt voor dat we er eerst nog maar even mee rijden.

• dion_b
  • Laatst online: 23:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gokje: meeste ongelukken per jaar bij de veelrijders, meeste ongelukken per km zonder meer bij de mooiweerlolrijders.

* dion_b heeft vanmiddag weer eens 10km filegereden, niet bepaald veilig te noemen :X

Hopen dat dat uitval bij jou eindelijk eens opgelost wordt...

Oslik blyat! Oslik!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dion_b schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:22:
Gokje: meeste ongelukken per jaar bij de veelrijders, meeste ongelukken per km zonder meer bij de mooiweerlolrijders.

* dion_b heeft vanmiddag weer eens 10km filegereden, niet bepaald veilig te noemen :X

Ik rijd met de motor ook alleen maar met mooi weer (lees: in de maanden dat 't mooi weer kán zijn). Met de auto maak ik gedurende het jaar een slordige 65.000 Km's en houd ik rekening mét motoren, als ik met de motor rijd ga ik er vanuit dat niemand me in de gaten heeft/houd en rijd ik (redelijk) defensief...

Defensief rijden wil overigens niet zeggen dat ik rustig rijd.

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:03:
Sow... Nieuw dempertje voor de fiets is ook binnen. De orginele demper is "veuls" te lang _O-
Ziet er inderdaad beter uit, maar hoeveel kilo scheelt het wel niet
vergeleken in grootte lijkt het massas te schelen

• DinX

DinX

Motormuis

dion_b schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:22:

En bij die veel-rijders vaak ook met een tegenpartij. Daar komt meer stadsverkeer, filerijden,... bij kijken dan bij die mooiweerrijder die al eens een bocht mist in de Eifel ofzo :p

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Scheelt ruim 4 Kg. op dat pijpje alleen, EXUP klep en bijbehorende servo + bekabeling zijn ook naar de zolder verhuist dus totaal aan "rommel" heb ik ruim 4,5 Kg. gewonnen.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 14:58
FitTiv schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:03:
[...]

Een blade rijdt inmiddels 200 in de 2 ;)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Nou, ik heb de VFR vandaag opgehaald en na een tocht van 175 km naar huis te hebben gemaakt kan ik het volgende zeggen:
  • Dat ding heeft lekker vermogen en vooral ook erg gedoseerd :)
  • Ik MOET oordoppen indoen als ik op de snelweg rij, want ik nu wel een beetje hoofdpijn :p
  • Ik heb geen last van mijn rug/polsen vanwege de houding, maar ik kan zeker een hogere ruit gebruiken.
Zal morgen wat pics posten, want dat vinden we allemaal wel leuk denk ik O-)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aangaande die kuipruit: Ga eens bij MDI (Ravenstein) proefrijden met verschillende ruiten. Een hogere ruit is niet altijd de oplossing voor een probleem, vaak kun je het al oplossen met een simpel "spoilertje" op je huidige ruit.

Een hogere ruit zorgt vaak voor turbulentie op plaatsten rond je helm waar je 't niet wil qua geluidsdruk.

• Oguz286
Ja je hebt gelijk. Wanneer ik juist wat meer voorover ging zitten was er inderdaad meer turbulentie. Ik bedoelde dus eigenlijk een 'oplossing' om minder in de wind te zitten. :)

Ik zal eens kijken naar MDI ruiten.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Hey M3rcury, bedankt voor je mailtje :+

Binnenkort maar eens langskomen voor zo'n tankring :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:50:
Aangaande die kuipruit: Ga eens bij MDI (Ravenstein) proefrijden met verschillende ruiten. Een hogere ruit is niet altijd de oplossing voor een probleem, vaak kun je het al oplossen met een simpel "spoilertje" op je huidige ruit.

Een hogere ruit zorgt vaak voor turbulentie op plaatsten rond je helm waar je 't niet wil qua geluidsdruk.
:Y heb eerst een flinke ruit besteld bij ze. voor winterdag wel lekker. maar zomers heb ik me originele ruit flink ingekort. tot zon 5 cm in het midden en aan de rand gelijk met de kuip :Y dan zit ik met me kop in de wind zonder turbulentie *O*

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voordeel bij MDI is dat je er gewoon mag proefrijden met alle ruiten die ze leveren..... dus "try before you buy". Je moet er alleen wél even voor langsgaan in Ravenstein.

Klikje .... en een afspraak maken, dus.

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 05-04-2012 22:21 ]

• DECOY88
(overleden)
wimmel_1 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:18:
Voordeel bij MDI is dat je er gewoon mag proefrijden met alle ruiten die ze leveren..... dus "try before you buy". Je moet er alleen wél even voor langsgaan in Ravenstein.
_/-\o_ dat heet service _/-\o_

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Oguz286 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:45:
• Ik MOET oordoppen indoen als ik op de snelweg rij, want ik nu wel een beetje hoofdpijn :p
Mijn ervaring is dat het tot de 80km/u nog wel zonder te doen is. Daarboven neemt de herrie enorm toe en krijg je hoofdpijn en gehoorschade. Verder heb ik mijn doppen altijd in.

• Oguz286
Omdat ik met mijn Suzuki nooit harder ging dan 80km/u heb ik inderdaad nooit de behoefte gehad om oordoppen te dragen (ook al maakt dat ding 10x meer herrie dan de VFR :P).

Ik neem dat er speciale oordoppen zijn zodat je op lagere snelheid ook het verkeer kan horen?

EDIT: Ja dus.
http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/motosafe/

[ Voor 11% gewijzigd door Oguz286 op 05-04-2012 22:56 ]

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:47:
[...]

Mijn ervaring is dat het tot de 80km/u nog wel zonder te doen is. Daarboven neemt de herrie enorm toe en krijg je hoofdpijn en gehoorschade. Verder heb ik mijn doppen altijd in.
met me gs500 had ik nooit doppen in maar ook nooit suizende oren bij thuiskomt. bij me at een stuk meer turbulentie dus daar moet ik doppen in :Y

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zat erop te wachten... ;) Tuurlijk, je kunt ook met een Ferrari heel rustig rijden. Is het daarmee een ideale beginnersauto? Kweenie.

Het is ook niet zo zwart/wit, maar ik denk toch niet dat ik iets nieuws vertel dat je op een R6 iets eerder even lekker aan het gas gaat hangen dan bij een 'kadetje' als een Diversion. Een beetje een allroundmachine is denk ik fijner om ervaring mee op te doen dan een racer. Maar goed, dat is mijn mening.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Da's lang geleden :) :w

And it goes BRAAAAAPP!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:08
mphilipp schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:00:
[...]

Ik zat erop te wachten... ;) Tuurlijk, je kunt ook met een Ferrari heel rustig rijden. Is het daarmee een ideale beginnersauto? Kweenie.

Het is ook niet zo zwart/wit, maar ik denk toch niet dat ik iets nieuws vertel dat je op een R6 iets eerder even lekker aan het gas gaat hangen dan bij een 'kadetje' als een Diversion. Een beetje een allroundmachine is denk ik fijner om ervaring mee op te doen dan een racer. Maar goed, dat is mijn mening.
Nou ja hebt natuurlijk verschillende klasse sport.. 600 of een 1000 is een degelijk verschil. Denk dat een 600 beter als beginners fiets kan gebruiken dan een 1000. De 1000 zal ook de 600 er makkelijk uit kunnen trekken. Maar al met al zou een 600 Sport toch als redelijke beginners fiets kunnen worden gebruikt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Oguz286 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:51:
Omdat ik met mijn Suzuki nooit harder ging dan 80km/u heb ik inderdaad nooit de behoefte gehad om oordoppen te dragen (ook al maakt dat ding 10x meer herrie dan de VFR :P).

Ik neem dat er speciale oordoppen zijn zodat je op lagere snelheid ook het verkeer kan horen?

Als je een beetje serieus gaat motorrijden zijn opmaat gemaakte doppen erg aan te raden. Dat kost je 1x 100 euro oid maar is wel ideaal. Die doppen passen altijd perfect en gaan ook erg makkelijk in en uit je oren. Ik heb een tijd met van de gele dopjes gereden wat opzich ook prima werkt zolang je ze niet te lang gebruikt, maar nu ik opmaat gemaakte heb vind ik dat een stuk fijner. Je kan daarmee ook prima alles goed horen, het filtert alleen de windruis enorm weg. Er een gesprek mee voeren kan opzich nog best. Met mijn doppen kan ik prima 30 min 200+km/u rijden zonder hoofdpijn of een piep in de oren.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

To_Tall schreef op donderdag 05 april 2012 @ 23:32:

Nou ja hebt natuurlijk verschillende klasse sport.. 600 of een 1000 is een degelijk verschil. Denk dat een 600 beter als beginners fiets kan gebruiken dan een 1000. De 1000 zal ook de 600 er makkelijk uit kunnen trekken. Maar al met al zou een 600 Sport toch als redelijke beginners fiets kunnen worden gebruikt.
Een 600cc Sport fiets moet je niet vergelijken met een 600cc SS. Doe je dat wél.... wint de fiets 't op een gegeven moment van je én maakt de fiets waarschijnlijk meer meters dan jij.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 05-04-2012 23:47 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rukapul schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:25:
Ik vind het op zich wel een interessante vraag of de meeste ongelukken (absoluut en per km) nou bij de veel rijders of bij de weinig rijders ligt. De motorrijder die vanochtend in de ochtendspits het slachtoffer was zal waarschijnlijk wel onder de veelrijders vallen.
Ooit eens gepoogd dat bovenwater te krijgen bij de KLPD en andere clubs die wel iets meer dan vage statistiekjes konden vertellen. Dat wilde men niet vertellen, teveel werk...

And it goes BRAAAAAPP!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-01 17:34
Ik denk dat de discussie over de beginners fiets makkelijk kan worden beslecht. Het is gewoon zo dat een 'sport'motor meer gebouwd is om _precies_ te doen wat jij zegt dat moet doen op het moment voordat je denkt dat je het moet gaan doen. Hoe 'sportiever' (zo vaag) en/of krachtiger de motor, hoe eerder en sneller deze reageert op wat je wilt gaan doen. Hier is een belangrijk probleem bij een beginner die nog niet heel goed is in motorrijden, omdat deze ongetwijfeld niet voorbereid is op de output van zo'n fiets.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Rukapul schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:25:
Ik vind het op zich wel een interessante vraag of de meeste ongelukken (absoluut en per km) nou bij de veel rijders of bij de weinig rijders ligt.
Who cares? Zolang ik er maar niet één van ben...
Die statistieken zeggen uiteindelijk niets. De veelrijders maken meer km's dus heb je automatisch meer kans op een ongeluk, en de weinigrijders hebben minder ervaring, dus op die manier meer kans. Maar ik rij weer erg veel met de auto, dus verkeersinzicht heb ik wel. Ben ik dan een weinigrijder met meer kans op een ongeluk door minder (motor)ervaring? Ik denk het niet. En zolang ik niet op mijn muil ga, ben ik geen onderdeel van de statistiek. So, there you go... ;)

Het meeste kans op ongelukken hebben mensen met weinig verkeersinzicht, dommerikken en dronkelappen. En die zitten verstopt in de statistieken, want geen hond gaat dat afvinken. Bijna elk ongeluk is te voorkomen, ook al ben je niet (juridisch/verkeerstechnisch) fout. Met goed verkeersinzicht en beoordelingsvermogen kun je heel veel zaken voor zijn. Maar ga je als een debiel over de weg omdat je vindt dat je goed kunt rijden, vraag je om een ongeluk. Dat die persoon toevalling de snelste tijd op Assen wegzet bij een circuitdag, wil niet zeggen dat die persoon ook goed in het verkeer is. Hij of zij kan wél goed rijden...op een circuit. De openbare weg is iets anders. Dit even om aan te geven waarom ik die statistieken nietszeggend vind.

• _Apache_

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 01:14:
[...]

Who cares? Zolang ik er maar niet één van ben...
Die statistieken zeggen uiteindelijk niets. De veelrijders maken meer km's dus heb je automatisch meer kans op een ongeluk, en de weinigrijders hebben minder ervaring, dus op die manier meer kans. Maar ik rij weer erg veel met de auto, dus verkeersinzicht heb ik wel. Ben ik dan een weinigrijder met meer kans op een ongeluk door minder (motor)ervaring? Ik denk het niet. En zolang ik niet op mijn muil ga, ben ik geen onderdeel van de statistiek. So, there you go... ;)

Het meeste kans op ongelukken hebben mensen met weinig verkeersinzicht, dommerikken en dronkelappen. En die zitten verstopt in de statistieken, want geen hond gaat dat afvinken. Bijna elk ongeluk is te voorkomen, ook al ben je niet (juridisch/verkeerstechnisch) fout. Met goed verkeersinzicht en beoordelingsvermogen kun je heel veel zaken voor zijn. Maar ga je als een debiel over de weg omdat je vindt dat je goed kunt rijden, vraag je om een ongeluk. Dat die persoon toevalling de snelste tijd op Assen wegzet bij een circuitdag, wil niet zeggen dat die persoon ook goed in het verkeer is. Hij of zij kan wél goed rijden...op een circuit. De openbare weg is iets anders. Dit even om aan te geven waarom ik die statistieken nietszeggend vind.
Inzicht is inderdaad een veiligheid die je zelf kunt inbouwen. Maar vergeet niet dat een motorfiets een evenwichtsvoertuig blijft, een weinig-rijder zal sneller per ongeluk in een langzame bocht te hard op zijn voorrem trekken, of te vroeg zijn voetje uitzetten etc. Dit zal voor een veel-rijder minder snel gebeuren.

Trek je eigen plan, neem je ruimte en verzorg het materiaal goed. Dan zal je veel veilige kilometers maken. :)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

I do my own accidents

Makerij Hofman

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

_Apache_ schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 08:30:
Trek je eigen plan, neem je ruimte en verzorg het materiaal goed. Dan zal je veel veilige kilometers maken. :)
Ja, materiaal moet goed verzorgd worden. Hoeveel motoren je vandaag de dag ziet met banden waarvan het profiel bijna weg is. :X

Goede banden zijn duur maar kom op, dat zijn de enige twee dingen die contact maken met de grond, laat dat contact op zijn minst dan goed zijn. Ik rij per jaar 20.000 tot 25.000 kilometer op de motor en ieder jaar gaat er nieuw rubber onder. Dat is gewoon belangrijk en ik vervang het rubber altijd in oktober, zo weet ik dat de kwaliteit ervan in de wintermaanden altijd goed is.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-01 00:32
Oguz286 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:51:

no spam intended, zuiver ter info:
Op sk.net loopt regelmatig een actie voor deze oordoppen, nu net weer een begonnen zie ik. Gebruik ze zelf al een jaar of 2 naar volle tevredenheid. Zeker als je niet dagelijks rijdt scheelt het aardig wat in investering t.o.v. op maat gemaakte oordoppen, hoewel ik niet durf te bepleiten dat die de investering niet waard zijn :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

En hoeveel rijden er rond met véél te slappe banden?

Maar goed, niet te vaak roepen, straks moeten we nog APK-en ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• newbreed
Thedr schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:24:
[...]

no spam intended, zuiver ter info:
Op sk.net loopt regelmatig een actie voor deze oordoppen, nu net weer een begonnen zie ik. Gebruik ze zelf al een jaar of 2 naar volle tevredenheid. Zeker als je niet dagelijks rijdt scheelt het aardig wat in investering t.o.v. op maat gemaakte oordoppen, hoewel ik niet durf te bepleiten dat die de investering niet waard zijn :)
Weinig spam. SK.net is waarschijnlijk niet het correcte url

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
steveman schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:24:
In het geval van banden: beter te slap dan te hard toch? Slap = meer grip maar ook meer slijtage.
(Tenzij 'm helemaal plat staat natuurlijk, maar als je dat niet ziet ben je een idioot...)

• DECOY88
(overleden)

moet ze nog bijpompen dit jaar :Y eerst maar wachten tot me nieuwe accu er is. en dan veel geduld hebben tot mijn kop weer in orde is -O-

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Richard

Kuru Kuru Kururin

newbreed schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:25:
[...]

Weinig spam. SK.net is waarschijnlijk niet het correcte url
Inderdaad, nu is het wel heeeeeel erg cryptisch ;)

Oh Samenkopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richard op 06-04-2012 09:42 . Reden: Oh Samenkopen :) ]

20*350ZO45°

• Oguz286
Ja want ik weet ook totaaaaaaaal niet waar sk voor staat ;)

* Oguz286 heeft Alpine MotoSafe doppen besteld voor ongeveer dezelfde prijs als op 'sk.net' :P

Ik wil wel in de zomer met mijn vader gaan touren en dan gaan we toch aardig wat kilometers maken neem ik aan. Dus op maat gemaakte doppen zijn dan best interessant. Bovendien heeft Alpine nu een actie dat op maat gemaakte doppen nu 89 euro kosten, wat heel goed te doen is vind ik (gezien ik nu nog steeds een beetje last heb van mijn oren :X).

• Bergie
  • Laatst online: 22-01 08:54

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik zweer bij mijn op maat gemaakte oordoppen. Werken perfect, kan de navigatieinstructies goed horen dmv de speakertjes in de helm en heb geen last van de helm die tegen de oordopjes drukt.

Eenmalige investering is misschien aan de hoge kant maar je hebt maar 1 paar oren natuurlijk :)

Yamaha MT-09

• DinX

DinX

Motormuis

bazs2000 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:14:
[...]

Ja, materiaal moet goed verzorgd worden. Hoeveel motoren je vandaag de dag ziet met banden waarvan het profiel bijna weg is. :X

Goede banden zijn duur maar kom op, dat zijn de enige twee dingen die contact maken met de grond, laat dat contact op zijn minst dan goed zijn. Ik rij per jaar 20.000 tot 25.000 kilometer op de motor en ieder jaar gaat er nieuw rubber onder. Dat is gewoon belangrijk en ik vervang het rubber altijd in oktober, zo weet ik dat de kwaliteit ervan in de wintermaanden altijd goed is.
Jij haalt meer dan 20.000 km met 1 achterband ??
Bergie schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:50:
Ik zweer bij mijn op maat gemaakte oordoppen. Werken perfect, kan de navigatieinstructies goed horen dmv de speakertjes in de helm en heb geen last van de helm die tegen de oordopjes drukt.

Eenmalige investering is misschien aan de hoge kant maar je hebt maar 1 paar oren natuurlijk :)
Hier ook maatdoppen, kan niks tegenop.

• _Apache_

_Apache_

For life.

DinX schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:55:
[...]
Jij haalt meer dan 20.000 km met 1 achterband ??
Ligt natuurlijk aan de band en de berijding, maar een tourband (met bijbehorende gedrag) gaat eenvoudig over de 20k km heen. Mijn achterband heeft de 28k gehaald, en toen was het profiel nog steeds >5mm, maar hij was vierkant.

• DECOY88
(overleden)
_Apache_ schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:59:
[...]

Ligt natuurlijk aan de band en de berijding, maar een tourband (met bijbehorende gedrag) gaat eenvoudig over de 20k km heen. Mijn achterband heeft de 28k gehaald, en toen was het profiel nog steeds >5mm, maar hij was vierkant.
wat voor band was dat dan?

met michelin anakee's onder me at deed ik 18K

Verwijderd

DECOY88 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:06:
[...]

Pilot road 2 deed bij mij ook 23k achter, en die was nog niet op toen ik hem verving.
(maar de karakter eigenschappen van de band waren inmiddels zo slecht dat ik die niet meer lekker vond rijden)

Dus dual compounds gaan tegenwoordig echt wel lekker lang mee,
wel iets anders als 3k op een Corsa3

• DinX

DinX

Motormuis

Met een PR2 heb ik nooit de 20k gehaald. Zal ook wel van de fiets afhangen (gewicht, koppel,...).
Ik reed toen nog met m'n FJR1300. Dat is toch 300kg wat met 134Nm loopt in te hakken :p

Al slijt bij mij vooral het midden van de band hard (100+ km snelweg per dag). Ik denk dat ik met m'n Dunlop Roadsmart net de 20k gehaald heb de laatste keer, maar toen was het profiel echt wel bijna op :)

[ Voor 36% gewijzigd door DinX op 06-04-2012 10:15 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Op zich is zo'n APK geen heel slecht idee. In de UK doen ze het al jaren en het blijkt dat de meeste afkeuringen zijn op ondeugdelijke verlichting.

Als we heel eerlijk zijn denk ik dat de grootste weerstand tegen de APK komt omdat heel veel mensen weten dat ze 'foute' spullen op hun brommerd hebben: ongekeurde LED knipperlichten, of gewoon te kleine knippers, herriepijpen, foute xenon kitjes, minescule bar end spiegels e.d.

Ik geloof zelf niet zo dat er met de APK een (groot) probleem wordt opgelost in termen van verkeersveiligheid. Ik weet niet of er veel ongelukken gebeuren door slecht onderhoud. Niet elke motor wordt goed onderhouden, daar ben ik van overtuigd. Ze worden wel mooi gewassen, maar ik denk dat er genoeg zijn die bv verkeerde bandenspannning hebben, te ver versleten banden en misschien wel remblokken die beter al vervangen hadden moeten worden. Maar of dat dè nr.1 oorzaak van ongelukken is...kweenie. Maar dat is met auto's hetzelfde. Slecht onderhouden auto's leverde meer werk voor de ANWB op, maar of er ook massaal gevaarlijke auto's rond reden betwijfel ik.
Evengoed maakt het de mensen wel weer bewust van het feit dat waarmee ze bezig zijn geen grap is. En dat is geen slecht ding.

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:16:
[...]

Op zich is zo'n APK geen heel slecht idee. In de UK doen ze het al jaren en het blijkt dat de meeste afkeuringen zijn op ondeugdelijke verlichting.

Als we heel eerlijk zijn denk ik dat de grootste weerstand tegen de APK komt omdat heel veel mensen weten dat ze 'foute' spullen op hun brommerd hebben: ongekeurde LED knipperlichten, of gewoon te kleine knippers, herriepijpen, foute xenon kitjes, minescule bar end spiegels e.d.

Ik geloof zelf niet zo dat er met de APK een (groot) probleem wordt opgelost in termen van verkeersveiligheid. Ik weet niet of er veel ongelukken gebeuren door slecht onderhoud. Niet elke motor wordt goed onderhouden, daar ben ik van overtuigd. Ze worden wel mooi gewassen, maar ik denk dat er genoeg zijn die bv verkeerde bandenspannning hebben, te ver versleten banden en misschien wel remblokken die beter al vervangen hadden moeten worden. Maar of dat dè nr.1 oorzaak van ongelukken is...kweenie. Maar dat is met auto's hetzelfde. Slecht onderhouden auto's leverde meer werk voor de ANWB op, maar of er ook massaal gevaarlijke auto's rond reden betwijfel ik.
Evengoed maakt het de mensen wel weer bewust van het feit dat waarmee ze bezig zijn geen grap is. En dat is geen slecht ding.
helaas blijft het een moment opname. met me gs500 reed ik 3 sets banden weg per jaar :X uitlaat word gewisseld. enz..

• Tylen
  • Laatst online: 20:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

steveman schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:05:

Tankring, als in, een houder voor de camera op de tank? Die heb ik nog ongebruikt liggen ergens in de garage ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Richard
  • Laatst online: 15:56

Richard

Kuru Kuru Kururin

mphilipp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:16:
[...]

Ik weet niet of er veel ongelukken gebeuren door slecht onderhoud.
In hetzelfde artikel waar de directeur van KNMV aangeeft het 125cc verhaal om laag zou willen hebben naar 17jaar, geeft hij aan dat APK geen goed idee is voor motoren (uit mijn hoofd:) blijkt in 0,02% van de ongevallen een technisch mankement aan de motor het ongeval te hebben veroorzaakt.

Moet denk ik het gratis motorblaadje van de MotoPort zijn geweest.

20*350ZO45°

• _Apache_

_Apache_

For life.

DECOY88 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:06:
[...]

MPR2, redelijk hard opgepompt.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op donderdag 05 april 2012 @ 22:05:

Dacht al dat jij het was. Hij was even verzeild geraakt tussen alle digitale facturen.... Het is een beetje vervelend druk de laatste tijd... Als je even je naam en telefoonnummer mailt, dan bestel ik hem morgen vast voor je ;)

No signature required.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:22:
[...]

Tankring, als in, een houder voor de camera op de tank? Die heb ik nog ongebruikt liggen ergens in de garage ;)
Als in bags connection tanktas ring: Afbeeldingslocatie: http://www.pureperformancecycles.com/getattachment/657ac667-3be5-449d-a26c-60db009fb3af/SW-Motech-Bags-Connection-Quick-Lock-Triumph.jpg

Oeps: dat had ook met een edit kunnen doen...
DECOY88 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:18:
[...]

helaas blijft het een moment opname. met me gs500 reed ik 3 sets banden weg per jaar :X uitlaat word gewisseld. enz..
Bij auto's kijken ze toch alleen of de demper gasdicht is? Dealers zitten er trouwens ook niet op te wachten, moet je weer mensen opleiden en van de motorrijders in NL mag je er niks aan verdienen (als in je apk mag niet meer dan 30 euro kosten en toch is er een monteur een uur(?) mee bezig..
DieterVDW schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:32:
[...]

In het geval van banden: beter te slap dan te hard toch? Slap = meer grip maar ook meer slijtage.
(Tenzij 'm helemaal plat staat natuurlijk, maar als je dat niet ziet ben je een idioot...)
Nope, dan krijg je te veel vervorming in je band, waardoor hij te warm wordt en gaat smeren of zelfs compleet de grip verliest. Ook het rijgedrag wordt er vaak niet beter op.

[ Voor 66% gewijzigd door M3rcury op 06-04-2012 10:55 ]

No signature required.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DieterVDW schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:32:
[...]

Op spanning lijkt mij nog het handigst. Te slap geeft ook meer weerstand bij het rijden (=meer verbruik) en de velg wiebelt in de band.

And it goes BRAAAAAPP!

• DinX

DinX

Motormuis

Voor de woon-werkers met veel snelwegkilometers mag hij zelfs een tikkeltje boven de standaard spanning. Wordt hij net iets minder vierkant van (veel feller in het midden, maar minder breed).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Richard schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:41:
[...]
In hetzelfde artikel waar de directeur van KNMV aangeeft het 125cc verhaal om laag zou willen hebben naar 17jaar, geeft hij aan dat APK geen goed idee is voor motoren (uit mijn hoofd:) blijkt in 0,02% van de ongevallen een technisch mankement aan de motor het ongeval te hebben veroorzaakt.
Verbaast me niets. Hoeveel zou het bij auto's geweest zijn?
Hoewel je natuurlijk altijd vraagtekens moet zetten bij statistieken. Want wat tellen ze allemaal mee? Kijken ze alleen naar directe oorzaken, zoals klapbanden of remmen die niet werken? Want dat zijn dan de directe oorzaken, maar zitten er bv ook zaken in als slechte zichtbaarheid door slechte verlichting of mini richtingaanwijzers? Of dat de motorrijder iets niet zag doordat ie van die sexy kleine spiegeltjes had? Ik betwijfel of dat dan ook in de statistieken terecht komt.
Waarbij ik nog steeds niet beweer dat het een echt groot probleem is; ik vraag het me gewoon af. Niet alles wordt bijgehouden dus statistieken an sich zijn nietszeggend zonder meer informatie.

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:22:
[...]

Verbaast me niets. Hoeveel zou het bij auto's geweest zijn?
Hoewel je natuurlijk altijd vraagtekens moet zetten bij statistieken. Want wat tellen ze allemaal mee? Kijken ze alleen naar directe oorzaken, zoals klapbanden of remmen die niet werken? Want dat zijn dan de directe oorzaken, maar zitten er bv ook zaken in als slechte zichtbaarheid door slechte verlichting of mini richtingaanwijzers? Of dat de motorrijder iets niet zag doordat ie van die sexy kleine spiegeltjes had? Ik betwijfel of dat dan ook in de statistieken terecht komt.
Waarbij ik nog steeds niet beweer dat het een echt groot probleem is; ik vraag het me gewoon af. Niet alles wordt bijgehouden dus statistieken an sich zijn nietszeggend zonder meer informatie.
Eens. Of bij al die ongevallen met als verklaring "bocht verkeerd ingeschat" in het nieuws. Zullen er vast ook wel bij zijn waar het misschien anders afgelopen was met een stabielere fiets door betere/juiste banden, juiste veerinstelling,... Van die lui die patsen met rullen op hun banden maar waar die eerder door slechte vering komen dan door hard de bocht door knallen :)

Pagina: 1 ... 339 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.