Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 290 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.528.008 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:21

mphilipp

Romanes eunt domus

.Gertjan. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:30:
[...]
En dat is de grap van ABS. Door ABS blokkeert je wiel niet en krijg je dus geen/minder feeling met het blokkeer moment. Bij een auto met ABS durf ik vol het rempedaal tegen de bodem te trappen, zonder ABS denk je wel een keer na, want als je eenmaal blokkeert ben je het haasje...
Vroegâh, toen er nog geen ABS was, leerden ze je dan ook om pompend te remmen. Dus volop remmen, los, en weer vol. Ik ben het niet eens met dat je geen gevoel meer hebt door ABS. Ga maar eens een keer een beetje oefenen, dan krijg je vanzelf wel gevoel voor de remkracht vs de grip van je auto/motor.
Met AB moet je gewoon helemaal doortrappen en zonder moet je dan wat voorzichtiger doen. Ik zie het probleem niet eigenlijk. In beide gevallen moet je ermee oefenen, al was het alleen maar om te leren hoe jouw ABS aangrijpt en waneer ie ingrijpt. Want dat is bij alle auto's anders. Met de motor heb ik nog maar hoogst zelden gehad dat de ABS in moest grijpen. Slechts één keer heeft het voorwiel een keer 1 tikje gegeven en de andere keren wilde het achterwiel op een zandpad doorslippen.

Eigenlijk moet je gewoon proberen uit de problemen te blijven, dan heb je helemaal geen ABS nodig :+

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

Dinsdag geslaagd voor AVB (yay :P ). Nu zat ik wat op MF te lezen en zag ik dat je een uitslagformulier krijgt bij het (al dan niet) slagen. Ik had daar niet eerder van gehoord, en degenen met wie ik sprak zeiden ook dat het enige dat je van de examinator krijgt een handje is. :P

Even op de CBR site gekeken, maar daar staat dus ook dat je een uitslagformulier dient te krijgen, en dat je die op moet geven bij het AVD examen.
Als u slaagt voor het examen voertuigbeheersing, ontvangt u een uitslagformulier waarmee u kunt opgaan voor het examen verkeersdeelneming. Het uitslagformulier is één jaar geldig.
bron: http://www.cbr.nl/motorpraktijk.pp#418

Hoe zit het nu? :X

I don't want no cake, I want me some pie!

Verwijderd

Ik kreeg een roze of gele (don't remember) papiertje met de uitkomst erop (vinkjes voor elke oefening). Zo'n door-druk-carbon-papier ding..

• FlotterPower
  • Laatst online: 25-01 00:34

FlotterPower

Boxy Brown

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:03:
Ik kreeg een roze of gele (don't remember) papiertje met de uitkomst erop (vinkjes voor elke oefening). Zo'n door-druk-carbon-papier ding..
Oei. Had je die ook nodig voor je AVD? Ik heb nog specifiek aan mijn instructeur gevraagd of ik nog iets van een bewijs oid kreeg maar ook hij zei van niet. :/

I don't want no cake, I want me some pie!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19
Niets gekregen; uitslag werd in het systeem geladne zodat ze het bij het andere examen zo op konden vragen

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:07

Richard

Kuru Kuru Kururin

Imperial_Master schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:08:
Niets gekregen; uitslag werd in het systeem geladne zodat ze het bij het andere examen zo op konden vragen
Beetje zelfde werkwijze als de ATH, daar krijg je nog wel een uitslagenpapiertje en certificaat mee, maar die is meer omdat mensen zonder rijbewijs die nodig hebben om te mogen lessen op de openbare weg.

"Vroeger" kreeg je nog een echt certificaat met pasfoto, nu wordt het gewoon in de computer geladen.

Tis dus eigenlijk alleen nog maar een formaliteit.

[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 26-08-2011 17:11 . Reden: lesse = lessen ]

20*350ZO45°

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 19:06

M14

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:08:
[...]

Nou, in dat geval was het gewoon uitstekend rubber (metzler M5)
er was zelfs dat geluid van blokkeren te horen voor een fractie van een seconde.

en toen rolde ik op de snelweg op het voorwiel naar die auto toe.
geloof dat ik uiteindelijk nog een cm of 20 overhad...
Maar mijn persoonlijke record "snelste stoppy" was wel geboren.
Met ABS had ik waarschijnlijk 5 meter overgehad (jammer dat de speed triple geen ABS optie had toen, en de huidige die wel ABS heeft heeft te veel lelijk plastic)
Is dat zo? Dat kan alleen als je ook 5m hebt geschoven. Immers heeft ABS alleen zin wanneer het wiel gaat blokkeren. Als je het voor elkaar krijgt dat de achterkant omhoog gaat heb je een andere limiet bereikt, een limiet waar ABS niks aan kan veranderen.
Hayfork schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

* Hayfork @ examen ;)

BTW. Sorry maar ik zoek het niet om de hele organisatie van de meeting op me te nemen. Ik heb die animocheck geregeld en zie dat een aantal mensen aankomende zondag kunnen. Interesse?

Francis/M14/Marc/ 'pietje'... anderen?
Wat voor weer wordt het zondag? Volgens mij volkomen k*t ;). Daarnaast kunnen 25 sept. volgens de planner de meeste mensen. Enige wat we even moeten vastleggen is een verzamelpunt en route.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PilatuS
  • Niet online
Een meeting lijkt mij leuk en ik zal dan ook graag komen. Echter 17 graden en regen gaat het voor mij niet worden. Ik ga echt niet voor mijn lol de hele dag rond rijden terwijl ik na 10 min al doorweekt ben.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 26-08-2011 17:25 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 19:45

The Legend

*Plop*

Marc Rademaker schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:08:
[...]

Ik wist voordat ik mijn eerste noodstop moest maken tijdens avb al dat ik eerst aan moest leggen, zo werkt het in een auto immers ook.
Bij mijn laatste antislipcursus voor de auto (afgelopen juni, SEC in Rosmalen) werd uitgelegd dat een noodstop in een auto met ABS betekent: zo hard mogelijk stampen en kracht blijven geven op het rempedaal, omdat de ABS je voet terugduwt. Bij de motornoodstop werd uitgelegd dat er eerst een gewichtsverplaatsing dient plaats te vinden naar het voorwiel, daarom is het dus op de motor juist niet direct zo hard mogelijk intrappen/inknijpen.

Het is dus niet hetzelfde.

Ik ben toch malle pietje niet!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
The Legend schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:42:
[...]

Bij mijn laatste antislipcursus voor de auto (afgelopen juni, SEC in Rosmalen) werd uitgelegd dat een noodstop in een auto met ABS betekent: zo hard mogelijk stampen en kracht blijven geven op het rempedaal, omdat de ABS je voet terugduwt. Bij de motornoodstop werd uitgelegd dat er eerst een gewichtsverplaatsing dient plaats te vinden naar het voorwiel, daarom is het dus op de motor juist niet direct zo hard mogelijk intrappen/inknijpen.

Het is dus niet hetzelfde.
wellus :Y

zowel met als zonder abs moet je eerst aanleggen om je gewicht naar voren te brengen en dan doorremmen(met abs) of pompend remmen(zonder abs). :Y

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 08:56

charrel

Cortisol4life..

Maar met de auto dus niet, dat is volgens mij meer zijn punt.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 11:39
FlotterPower schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:06:
[...]

Oei. Had je die ook nodig voor je AVD? Ik heb nog specifiek aan mijn instructeur gevraagd of ik nog iets van een bewijs oid kreeg maar ook hij zei van niet. :/
Gaat tegenwoordig allemaal met de computer. Ja zeker, het CBR gaat eindelijk mee met de tijd!
Je krijgt geen uitslag formulier meer bij je AVB examen, enkel nog bij je theorie. Maar dat is alleen om aan te geven waar je fouten gemaakt hebt. Het certificaat die je erbij krijgt heb je in principe ook niet meer nodig, alleen sommige examinators vinden het prettig om die te zien.. :)

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
charrel schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:45:
Maar met de auto dus niet, dat is volgens mij meer zijn punt.
Ook niet helemaal correct, zelfs met de auto wil je eerst aanleggen, als je ineens keihard de rem instampt, grijpt de abs meteen in. Daar staat tegenover dat de abs in auto's misschien wel zo geavanceerd is, dat het alsnog efficienter is om maximaal te remmen in plaats van een fractie aanleggen en dan pas doorstampen.

Either way, toen ik net mijn rijbewijs had, reed ik met name in auto's zonder abs, en daar heb ik wel geleerd dat je niet zomaar de rem in moet stampen. Overigens niet met gevolgen hoor :)

@mphilipp

Dat is wel een goed punt, motorbeheersing an sich, met de verschillende oefeningen slechts als hulpmiddel. Sommige oefeningen hebben bij mij de indruk gewekt dat alles om praktijkervaring gaat (dat ze dus nuttig zijn als je echt gaat motorrijden).

Nu moet ik wel zeggen dat de meeste oefeningen langzame oefeningen zijn. Persoonlijk had ik graag op een lesmotor, met valbeugels, geleerd hoe ik in een bocht een uitwijkmanoeuvre moet maken. Of hoe ik net 60-70 door een redelijk krappe bocht moet gaan, mocht het een keer voorkomen dat je een bocht verkeerd inschat.

Ook had ik graag geleerd hoe het nou voelt als mijn achterwiel blokkeert, en wat ik dan moet doen. Zelfde voor de voorband. Maarja, misschien is het VRO daar geschikt voor? Kost zoiets eigenlijk? Lees wel vaak dat het een aanrader is, misschien maar eens serieus naar kijken...

[ Voor 38% gewijzigd door Marc Rademaker op 26-08-2011 19:51 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Marc Rademaker schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:35:
[...]
Ook had ik graag geleerd hoe het nou voelt als mijn achterwiel blokkeert, en wat ik dan moet doen. Zelfde voor de voorband. Maarja, misschien is het VRO daar geschikt voor? Kost zoiets eigenlijk? Lees wel vaak dat het een aanrader is, misschien maar eens serieus naar kijken...
Precies, zoals ik al een aantal pagina's terug vertelde vind ik dit echt trage oefeningen. Tijdens mijn intake kreeg ik ze uitgelegt, en begreep en reed ze meteen goed. Langzame slalom ging niet goed, met excuses van de instructeur, hij had de laatste 2 pillonen veel te dicht bij elkaar gezet. Probeerde er toch doorheen te gaan, maar dat werd dan toch maar een voetje aan de vloer. (Weet je meteen waarom stevig schoeisel verplicht is)

Zou liever 120 noodstop zien, of 120 uitwijkproef, kuilen in de weg, enz.

VRO prijslijst: http://www.knmv.nl/upload...Cursusprijslijst_2011.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door Richard op 26-08-2011 20:01 ]

20*350ZO45°

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 19:35:
[...]
VRO is zeker een aanrader. Er zijn anti-slipcursussen voor de motor. Dan krijg je zo'n ding met zijwieltjes zodat je ongestraft dat soort zaken kunt uitproberen.

Wat je moet doen als je wiel blokkeert kun je denk ik zelf ook wel bedenken: rem loslaten (een beetje in ieder geval). Tenzij je op een trein afstormt ofzo... ;)
Bij de VRO concentreren ze zich meer op veilig rijden dan je aan te leren om zo optimaal mogelijk te remmen omdat het effect in het verleden precies het omgekeerde was van wat ze beoogden: mensen die een VRO hadden gedaan kregen eerder een ongeluk. Ze dachten nl dat ze nu wel heel goed konden rijden en gingen dus makkelijker op de limiet rijden. Ja, dan vraag je om problemen.

Mijn eerste motor had geen ABS, de 2de een waardeloze ABS en nu heb ik er een met een halfway decent ABS. Voor motoren is het sowieso tricky. Zoals ze je bij de VRO willen bijbrengen, kun je beter zorgen dat je uit de problemen blijft door je snelheid aan te passen aan de situatie, goed vooruit te kijken, anticiperen en niet zo snel in paniek raken. Dat laatste leer je impliciet door de acrobatiek en stuur/remtechniek die je krijgt op de cursus. Door de obstakels (dikke lat schuin op de weg geschroefd of de autoband) te nemen met losse handen en andere acrobatische toeren, merk je dat die motor niet zo snel zal omvallen. Dat is heel nuttige kennis, want het gros van de motorrijders gaat op de plaat voordat ze bij het obstakel zijn.
Wat je ook moet leren is dat een klein beetje grind of steentjes, een pothole en dergelijken niet fataal (hoeven te) zijn. Ik heb op een hele slechte 'weg' in Marokko met de RT, staand op de steppies een vreselijk gat genomen. Ik zag 'm nét te laat om iets te doen. Remmen of uitwijken met zo'n zware motor op zo'n korte termijn had fataal geweest, dus dan maar er doorheen. Even tanden op elkaar en *klang* voorveer tot z'n rubbertje en beide spiegels eraf (gelukkig vangkabeltje gemonteerd).
Soms is dat gewoon de enige manier, en dan moet je niet in paniek raken, maar het gewoon doen.

Ik heb iemand wel eens horen zeggen dat elke motorrijder eigenlijk ook een dag of 2 een offroad training zou moeten volgen om dat gevoel te krijgen. Daar leer je best veel motorbeheersing van.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Blokkerend voorwiel: REM LOS alsof je je vingers brandt aan de remhendel!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Gelukkig blokkeert je voorwiel niet zomaar. Waar ik tijdens het lessen bij de noodstop de achterkant eigenlijk altijd wel aan het kwispelen kreeg is gelukkig het voorwiel altijd doorgerold. :)

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:58:
Ik moet bekennen dat AVB me ook echt gestolen kan worden. Het harde remmen moet je met een nieuwe motor, ook nog eens zonder ABS, eigenlijk opnieuw leren. Korte slalom is te nutteloos voor woorden. Wegrijden uit parkeervak, stapvoets rijden, snelle slalom, uitwijk, is allemaal makkelijk genoeg. Achtje zie ik het nut ook niet echt van. Halve u-bocht moet je op een nieuwe motor ook opnieuw leren, enige wat ik daar aan heb gehad is dat ik weet dat ik de achterrem slepend kan houden.

Het rijden op de weg kon ik na 1 les ook al, maar goed, ze moeten toch geld verdienen he...
Tja, het is tof dat jij het snel beheerst. Dat geldt niet voor iedereen.

Ik zou durven beweren dat de gemiddelde mens door veel langzame oefeningen te doen, op een makkelijke en veilige manier de motor leert kennen, en dat die ervaring wel degelijk helpt bij hogere snelheden.

Ik weet wel dat ik door simpelweg achtjes te draaien door kreeg hoe belangrijk het is om je bovenlijf te ontspannen. Hoe plat dat ding nou eigenlijk kan. Vertrouwen in de banden. Hoe afschuinen de draaicirkel van je motor drastisch verkleint. Hoe je met een slepende achterrem de ketting strak houdt. Hoe belangrijk kijken en de positie van je hoofd is. Hoe je een bokkende tweecylinder met koppeling, gas en achterrem tegelijk precies tussen de stalen paaltjes bij de AH door manoeuvreert om met die bekende halve draai precies goed te parkeren in plaats van laffy-daffy met je landingsgestel naar buiten steek-steek-achteruit-schuifelend het steeds warmer te krijgen in je motorpak.
Noodstops oefen ik regelmatig, meestal aan het einde van een rit nog even in een stille straat....in de hoop dat ik m'n hersens programmeer om bij een echte noodsituatie niet als een debiel in de hendel te knijpen maar gedoseerd en vooral hard te remmen en zo m'n overlevingskansen drastisch vergroot. Je kunt echt beter zo hard mogelijk remmen, desnoods over de auto heen vliegen...dan dat je er bij voorbaat kansloos tegenaan schuift. Want zo gaat er een maand of wat voorbij zonder noemswaardige incidenten...en is er opeens weer een bizarre actie van de medeweggebruiker die je toch net even te laat zag of die je simpelweg niet had kunnen voorspellen.
Nu ik er zo over nadenk heb ik op de gemiddelde woon-werkrit vrijwel alle AVB-skillz nodig.

De lessen en het examen zijn natuurlijk niet perfect - het meeste heb ik later pas echt goed geleerd en dat had ik zonder AVB waarschijnlijk ook wel gedaan....maar met de vaardigheden die je nodig hebt voor AVB is niks mis.
mphilipp schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:37:In de praktijk doe je van al die oefeningen maar een paar letterlijk in de praktijk. Maar ze dragen allemaal bij tot een betere beheersing van je voertuig.
*boks* jeweetzellef. :P

I reject your reality, and substitute my own.

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
Aveiro schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:26:
Gelukkig blokkeert je voorwiel niet zomaar. Waar ik tijdens het lessen bij de noodstop de achterkant eigenlijk altijd wel aan het kwispelen kreeg is gelukkig het voorwiel altijd doorgerold. :)
mwoh, heb fietsen gehad bij welke je vrij makkelijk het voorwiel kon blokkeren ;)
met mn huidige bak krijg ik t ook voor elkaar als ik mn reflexen niet onder controle heb (iets met grote ankers).

Op gegeven moment ken je je fiets en weet je wat de grenzen zijn (en als t goed is de jouwe). Lekker binnen je grenzen blijven, blijf je langer heel en heb je langer plezier ;)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 19:06

M14

snars schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:28:
[...]

Tja, het is tof dat jij het snel beheerst. Dat geldt niet voor iedereen.

Ik zou durven beweren dat de gemiddelde mens door veel langzame oefeningen te doen, op een makkelijke en veilige manier de motor leert kennen, en dat die ervaring wel degelijk helpt bij hogere snelheden.

Ik weet wel dat ik door simpelweg achtjes te draaien door kreeg hoe belangrijk het is om je bovenlijf te ontspannen. Hoe plat dat ding nou eigenlijk kan. Vertrouwen in de banden. Hoe afschuinen de draaicirkel van je motor drastisch verkleint. Hoe je met een slepende achterrem de ketting strak houdt. Hoe belangrijk kijken en de positie van je hoofd is. Hoe je een bokkende tweecylinder met koppeling, gas en achterrem tegelijk precies tussen de stalen paaltjes bij de AH door manoeuvreert om met die bekende halve draai precies goed te parkeren in plaats van laffy-daffy met je landingsgestel naar buiten steek-steek-achteruit-schuifelend het steeds warmer te krijgen in je motorpak.
Noodstops oefen ik regelmatig, meestal aan het einde van een rit nog even in een stille straat....in de hoop dat ik m'n hersens programmeer om bij een echte noodsituatie niet als een debiel in de hendel te knijpen maar gedoseerd en vooral hard te remmen en zo m'n overlevingskansen drastisch vergroot. Je kunt echt beter zo hard mogelijk remmen, desnoods over de auto heen vliegen...dan dat je er bij voorbaat kansloos tegenaan schuift. Want zo gaat er een maand of wat voorbij zonder noemswaardige incidenten...en is er opeens weer een bizarre actie van de medeweggebruiker die je toch net even te laat zag of die je simpelweg niet had kunnen voorspellen.
Nu ik er zo over nadenk heb ik op de gemiddelde woon-werkrit vrijwel alle AVB-skillz nodig.

De lessen en het examen zijn natuurlijk niet perfect - het meeste heb ik later pas echt goed geleerd en dat had ik zonder AVB waarschijnlijk ook wel gedaan....maar met de vaardigheden die je nodig hebt voor AVB is niks mis.

[...]

*boks* jeweetzellef. :P
Met het dik-gedrukte ben ik het dan niet helemaal eens. Wanneer je, terwijl je vol in de rem hangt, tegen een wagen aan klapt ga je er niet overheen ....

Heb het gelukkig nog nooit in de praktijk hoeven uitproberen, maar wanneer uitwijken niet lukt hoop ik dat ik tijd genoeg heb om het gas helemaal open te draaien en te gaan staan. En dan maar hopen dat het vliegen snel overgaat in schuiven .... ;).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

KaWaReZ schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:00:
[...]
Op gegeven moment ken je je fiets en weet je wat de grenzen zijn (en als t goed is de jouwe). Lekker binnen je grenzen blijven, blijf je langer heel en heb je langer plezier ;)
Je moet je ook leren beheersen op een motor. Het is natuurlijk ontzettend verleidelijk om lekker aan dat gas te hangen. Punt is alleen dat als je lekker hard gaat, je marge gewoon drastisch afneemt. Ik ben niet iemand van de cijfertjes (iets met dementie en geheugen) maar je staat versteld van de afname van je remweg als je alleen maar 10 of 20 kmh harder gaat.

Check voor de gein maar eens die topics van mensen die op hun plaat zijn gegaan en lees de verhalen eens goed, zonder de roze bril van 'oh, er is een motorvriendje down'. Ik lees in bijna 95% van de gevallen dat ze ofwel zichzelf omver hebben geremd met een spastische paniekactie (waarbij ze misschien ook wel een beetje harder gingen dan goed voor ze was, vandaar misschien ook wel de schrik), of ze reden harder dan verstandig is op een weg die 'less than perfect' is. En dán gaan grind, zand en andere ellende op je lijn ineens een veel belangrijkere rol spelen. Je kunt moeilijker uitwijken én als je door bv het grind gaat, hervinden je banden minder snel de grip.
Wat ook een belangrijke factor is, is het onderschatten van andere weggebruikers, ronduit dom gedrag, of als een hooligan door het verkeer jagen. Bijvoorbeeld het tussen de file door gaan. Prima, ik doe het ook. Maar sommigen hebben echt hun verstand thuis gelaten en blijven het bv doen als de linkerstrook eraf gaat. Terwijl je op die punten strookwissels kunt verwachten, en dan weet je gewoon dat ze wel eens niet goed kijken. Ongeluk vind ik dan gewoon eigen schuld. Ook al keek de automobilist niet. Je moet gewoon je verstand gebruiken en je realiseren dat je het altijd verliest op een motor.
Zo ook in de stad. Ik zie ze af en toe (ik zit nu in A'dam centrum) gaan en dan hou je je hart vast. Het heeft nl niets met 'goed' kunnen rijden te maken. Je kunt toch ook geen jachtluipaard ontlopen op een stel Nikes? Auto's hebben je zo te pakken.

Maar ja, ik snap het wel een beetje. Een motor is een lekker ding om op te rijden en je kunt zo makkelijk 'effe' snel er tussendoor. Soms kan ik ook de verleiding niet weerstaan. Maar dat maakt het niet minder dom. En soms is het puur een kwestie van geluk als het goed gaat. Helaas snappen veel motorrijders het niet helemaal en blijven ze gewoon lekker zo rijden. En als ze dan op hun bek gaan, is het 'normaal' dat je een keer met de motor onderuit gaat. Ik vind er niets normaals aan. Je kunt het makkelijk voor een groot deel van de gevallen voorkomen, zonder dat het motorrijden een ouwelullen bezigheid wordt. Je moet alleen weten wanneer je aan die kraan kunt draaien en wanneer beter niet.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:00:
[...]

mwoh, heb fietsen gehad bij welke je vrij makkelijk het voorwiel kon blokkeren ;)
met mn huidige bak krijg ik t ook voor elkaar als ik mn reflexen niet onder controle heb (iets met grote ankers).

Alleen aan een reflex doe je niet zo veel. Dan kan je nog zo bedacht zijn op het goed remmen, als er iets voor je gebeurt en je schrikt heb je alsnog niks aan je grenzen en je fiets kennen ;)

No signature required.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Aveiro schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:26:
2x gehad, 1x op weg naar de bandenboer voor een nieuw voorwiel in de regen. Hmm... zou dat nou echt zo gláááád zijn ja dus :D

En een keer op het weggetje richting strand bij Wassenaarseslag, ook op grind beleef je minder grip :o

Dit was nog wel de mooiste, opééns lag er vers gestrooid grind (was de week ervoor nog niet)...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZiF8N.jpg

le clique.

Mooi stukje rijden is dat overigens, IJsseldijk (Capelle) richting Lekijk, Waaldijk, Rijndijk... oppassen voor het verse grind en dan weer terug :)

[ Voor 0% gewijzigd door steveman op 27-08-2011 00:39 . Reden: (lange)google maps links tussen quotjes! ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:08:
[...]
Alleen aan een reflex doe je niet zo veel. Dan kan je nog zo bedacht zijn op het goed remmen, als er iets voor je gebeurt en je schrikt heb je alsnog niks aan je grenzen en je fiets kennen ;)
Kweenie. Gelukkig heb ik me tot nu toe altijd kunnen beheersen. Ik weet niet of dat iets is dat 'in je zit' of dat je dat moet leren, maar ik ben in een paar situaties geweest waar ik gelukkig eerst nadacht voordat ik paniekerig ging remmen. Ik zeg dat echt niet om op te scheppen.
Ooit een keer op de snelweg een eend (geloof ik, in ieder geval een vliegbeest) die het nét niet meer redde (werdt omlaag gezogen oid) en kwam recht op mijn voorruit af. Met 120 oid gaat ie echt wel door je ruit heen, vooral omdat ie aanvankelijk op het midden mikte. Maar ik kon nergens heen, druk dus remmen of uitwijken was gevaarlijker dan doorrijden. Gelukkig voor mij raakte hij alleen maar de dakrand.
Maar zo heb ik wel meer dingen meegemaakt (360 op een klaverblad) waarbij ik gelukkig koel bleef. Gezegend denk ik dan.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

steveman schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:38:
[...]
Dit was nog wel de mooiste, opééns lag er vers gestrooid grind (was de week ervoor nog niet)...
En daarom moet je op de openbare weg op alles bedacht zijn. Niemand gaat jou een briefje sturen met de mededeling dat iemand grind strooit, een paard laat schijten in een bocht of een afgevallen lading een fikse asfaltbeschadiging oplevert. Je weet gewoon niet wat je tegenkomt. Daarom is dat racen op de openbare weg zo ongelooflijk dom. Een circuit wordt nog schoongeveegd (en zelfs dat niet altijd). Ook heb je je medeweggebruikers niet onder controle. En zij jou niet.

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-01 17:29
wimmel_1 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:00:
[...]

Wat heb je voor een motor gekocht (zodat ik je hier in 't dorp een keer kan "spotten") ?
Kawa eliminator ZL600
Afbeeldingslocatie: http://motosvit.com/Kawasaki%20Eliminator%20ZL900/kawasaki_eliminator_zl-600.jpg

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mooie fiets, al is 't niet mijn type. Laat maar een keer weten als je hier in de buurt een keer een ritje wil maken, ken de weg "redelijk" ..... en kán me aan iedereen en alles aanpassen qua snelheid/weggedrag..... en er zijn er genoeg hier op GOT die dat kunnen bevestigen.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DECOY88
(overleden)
M3rcury schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:08:
[...]

reflexen vallen af te leren. gaat niet makkelijk maar mij is het uiteindelijk gelukt :Y als je de bocht niet denkt te halen. reflex is ankeren, nu is het motor de bocht intrappen en erdoor zien te komen. goed kijken en vlak drukken. grind, blokkerende banden, en ijzel gewoon rustig doorglijden en afwachten wanneer de grip terug komt. in Frankrijk kennen ze grit dat kwa kleur exact overeenkomt met het bestaande wegdek. schoof in een bocht met beide banden naar de rand van de weg en kreeg weer grip en reed weer door. als je maar rustig bent. alles wat je doet onder angst gaat bijna altijd zo goed als fout. zolang jeje zelf rustig weet te houden gaat het bij mij een stuk beter :Y

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Ik heb mijn mening over de AVB bij moeten stellen :+ Vandaag een aantal oefeningen gehad, maar valt toch best tegen. Vooral die slalom met 30km/u viel me in eerste instantie behoorlijk tegen. Het lijkt makkelijk, maar de eerste paar keer ben je toch bang op je plaat te gaan omdat de pionnetjes sneller dichterbij komen dan verwacht :+

Maar volgens mij is het een zeer nuttige oefening omdat je zo leer dat je best wel "schuin" met je motor kunt zonder de controle te verliezen. Ik was bang dat ik door het kantelen op een gegeven moment mijn motor niet meer recht zou kunnen krijgen, maar dat valt wel mee. :) Zijn vandaag wel wat pionnen "gesneuveld", maar het was zeker leerzaam :)

Ook het stapvoets rijden vond ik een goede oefening, zeker omdat hij ook uitlegde waarom je bepaalde dingen moet doen. Daarnaast was de stopoefening een goede om je inzicht te geven in hoe snel (of langzaam) een motor tot stilstand komt :)

Verder de standaard dingetjes:
  • Geen putdeksel overrijden
  • Op een zebra niet over de witte vlakken
  • Niet opstellen op een fietsopstel strook :$
  • Midden op je strook rijden en niet te snel naar links/rechts schuiven als je straks moet voorsorteren
  • Je moet langs de pionnen, niet eroverheen :D
  • Punt van de N versnelling is best lastig te vinden (maar volgens instructeur lag dat aan de motor)
Kreeg overigens de motor niet meteen gestart, ik had de sleutel een stand te ver naar rechts gedraaid. Ik moest 1 stapje terug. Iemand enig idee wat dat is (het is een Honda). :?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

.Gertjan. schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:02:

Kreeg overigens de motor niet meteen gestart, ik had de sleutel een stand te ver naar rechts gedraaid. Ik moest 1 stapje terug. Iemand enig idee wat dat is (het is een Honda). :?
Had hetzelfde. Er stond sowieso een gevaren driehoekje bij, wellicht iets om je motor wel van stroom te voorzien, maar niet de mogelijkheid om te starten. Ik heb niet getest of ik op deze stand de sleutel er weer uit zou krijgen.

CB500 zeker :)

Wiki:
The Honda CB500 is a naked motorcycle which was produced by Honda from 1993 to 2003. It is popular with riding schools and motorcycle couriers and is suited as a commuter bike
;)

Edit: Ik kan zo 1-2-3 geen plaatje vinden van het contactslot van een CB500 met digitale tellers, dat was in mijn geval in ieder geval wel zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Richard op 27-08-2011 11:26 ]

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
soms niet verkeerd om hem even goed mee te pakken. over de strepen/putdeksel glijd je motor. maar op het asfalt pakt hij zijn grip weer terug. kan je eraan wennen wat er gebeurd als je over een hoopje grind glijd enz. :Y

• DECOY88
(overleden)
Richard schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:18:
[...]

Had hetzelfde. Er stond sowieso een gevaren driehoekje bij, wellicht iets om je motor wel van stroom te voorzien, maar niet de mogelijkheid om te starten. Ik heb niet getest of ik op deze stand de sleutel er weer uit zou krijgen.

CB500 zeker :)

Wiki:

[...]

;)

Edit: Ik kan zo 1-2-3 geen plaatje vinden van het contactslot van een CB500 met digitale tellers, dat was in mijn geval in ieder geval wel zo.
na 2003 zijn ze massaal overgestapt naar de cbF 500 en later zelfs de 600 :Y

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

DECOY88 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:29:
[...]

na 2003 zijn ze massaal overgestapt naar de cbF 500 en later zelfs de 600 :Y
En je hebt helemaal gelijk, zie meteen aan de handvaatjes achter dat ik dus helemaal niet op een CB500 les, maar op een CBF500 :) Heb ook alleen maar gekeken wat er op de sleutelhanger stond :o

In deze Marktplaatsadvertentie kun je de extra sleutelstand zien, helemaal rechts.

http://link.marktplaats.nl/474878824

Edit 2: En nog een beter plaatje:
http://link.marktplaats.nl/467533835

[ Voor 9% gewijzigd door Richard op 27-08-2011 11:34 . Reden: Zie edit-tags. ]

20*350ZO45°

• DECOY88
(overleden)
parkeerlicht zit meestal linksom na je stuurslot. wat rechtsom na on zou kunnen zitten?

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

uhmmm... volgens mij heb ik dat op de diversion ook. In de on-stand staat ie wel op verlichting e.d. maar kan ik nie starten. Een klik verder kan dat wel. Kan zijn dat ik me vergis maar volgens mij zit mijn mijn sleutel er tijdens het rijden schuin in.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 07:51

4x2

lộn xộn quá

Parkeerlicht zit soms ook wel rechtsom en alleen het stuurslot linksom.

leeg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The Legend schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:39:
[...]

Dat effect is in de auto verwaarloosbaar als je het vergelijkt met motorrijden.
Mwoah... kijk eens naar het verschil in rijgedrag van een automobilist die netjes in de verte kijkt waar hij wil zijn, danwel eentje die gefocussed kijkt naar het asfalt direct voor z'n motorkap :X

Of trouwens iemand die drukker bezig is met GSM/makeup/CDtjes/notulen van vergadering dan kijken waar hij rijdt. Als je zo iemand ziet op de weg als motorrijder wil je er met een erg brede bocht omheen rijden.
Paul schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:08:
[...]
Nope :P Het overgrote deel komt nog altijd van het stuur :) Probeer het maar: laat het stuur los en maak een bocht: je gaat gegarandeerd wijd :)

Theorie / leesvoer: Wikipedia: Countersteering
Dit legt niet het verschil tussen gewicht en stuur uit, maar wel wat er gebeurd als je aan het stuur komt :)
:)

Moet zeggen dat het hele tegensturing bij mij op bepaald moment veel soepeler ging toen ik het me niet als een duw in de richting waar ik heen wil ging ervaren, maar een trekje in de tegenovergestelde richting. Niet dat ik echt zat te trekken, ik duwde nog evengoed, maar blijkbaar kon mijn brakke motoriek het beter verwerken op moment dat ik het me voorstelde als trekje 8)7
Mooi ding :)

Wel redelijk mijn ideaalbeeld van motor (nouja, het is geen V-twin... :z ), maar voor mij waren vrijwel alle niet-idioot grote cruisers gewoon te klein. Hoe lang ben jij?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

The Legend schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:03:
Op de motor stuur je met je gewicht en ga je waar je kijkt.
Ook in de auto ga je waar je kijkt. Dat is een van de kernzaken die je leert bij autorijden/vliegen/motorrijden/noemmaarop. De fout van veel automobilisten is dat ze kijken naar wat ze niet willen raken en daar is het menselijk brein nu eenmaal niet erg sterk in.

Sowieso is de menselijke geest objectgeoriënteerd en dus geënt op waar je naar kijkt in plaats van het 'niets' waar je naartoe zou moeten rijden. Dat verklaart ook het ogenschijnlijk absurd grote aantal aanrijdingen op de vluchtstrook: zodra mensen iets zien in plaats van niets is dat gelijk een veel, veel aantrekkelijker doel. Mensen zijn nu eenmaal niet gebouwd op het mikken op niets. We zagen het vroeger ook altijd op het vliegveld: mensen wisten altijd dat ene pylonnetje te raken op een veld van vele vierkante kilometers.
The Legend schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:39:
Dat effect is in de auto verwaarloosbaar als je het vergelijkt met motorrijden.
Mijns inziens totaal niet. De menselijke geest verandert niet als je op een motor stapt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 14:07 ]

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 08:09:
[...]

reflexen vallen af te leren. gaat niet makkelijk maar mij is het uiteindelijk gelukt :Y als je de bocht niet denkt te halen. reflex is ankeren, nu is het motor de bocht intrappen en erdoor zien te komen. goed kijken en vlak drukken. grind, blokkerende banden, en ijzel gewoon rustig doorglijden en afwachten wanneer de grip terug komt. in Frankrijk kennen ze grit dat kwa kleur exact overeenkomt met het bestaande wegdek. schoof in een bocht met beide banden naar de rand van de weg en kreeg weer grip en reed weer door. als je maar rustig bent. alles wat je doet onder angst gaat bijna altijd zo goed als fout. zolang jeje zelf rustig weet te houden gaat het bij mij een stuk beter :Y
Maar denken een bocht niet te kunnen halen is wel wat anders dan bijvoorbeeld een auto die vlak voor je keihard in de ankers gaat. In een bocht heb je veel meer tijd, en zelfs nog tijd om na te denken.

Je denk het te kunnen beheersen, of je er op voor te kunnen bereiden, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het wel goed doen. Als er echt iets vlak voor je neus gebeurt zal toch de eerste reactie remmen zijn.
mphilipp schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:57:
[...]

Kweenie. Gelukkig heb ik me tot nu toe altijd kunnen beheersen. Ik weet niet of dat iets is dat 'in je zit' of dat je dat moet leren, maar ik ben in een paar situaties geweest waar ik gelukkig eerst nadacht voordat ik paniekerig ging remmen. Ik zeg dat echt niet om op te scheppen.
Ooit een keer op de snelweg een eend (geloof ik, in ieder geval een vliegbeest) die het nét niet meer redde (werdt omlaag gezogen oid) en kwam recht op mijn voorruit af. Met 120 oid gaat ie echt wel door je ruit heen, vooral omdat ie aanvankelijk op het midden mikte. Maar ik kon nergens heen, druk dus remmen of uitwijken was gevaarlijker dan doorrijden. Gelukkig voor mij raakte hij alleen maar de dakrand.
Maar zo heb ik wel meer dingen meegemaakt (360 op een klaverblad) waarbij ik gelukkig koel bleef. Gezegend denk ik dan.
Dat klopt ook wel, het is ook niet bij iedereen hetzelfde. Maar het is echt ontzettend moeilijk om reflexen af te leren. Het blijven gewoon onverwachte situaties, waar je je niet op kan voorbereiden. Ik vind het moeilijk, en ik heb geen flauw id wat ik doe in zo'n situatie. Tot nu toe is het allemaal goed gegaan, maar dat zijn bij mij sitaties geweest waar ik nog "tijd" had om na te denken. Ik denk dat als er echt iets vlak voor je neus gebeurt, waar je niks meer voor kant, je 99% van de tijd de verkeerde beslissing zult maken. Al blijft dat natuurlijk een gedachte.

[ Voor 42% gewijzigd door M3rcury op 27-08-2011 15:05 ]

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Bij sommige motoren is het de accesoires stand (Harley Davidson, Goldwing). Bij Honda's zit daar volgens mij de waarschuwingslichten voor als je je motor ergens moet laten staan :)

No signature required.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Mooi zeg, die schriftelijke cursussen motorrijden hier in dit topic.

Makerij Hofman

• DECOY88
(overleden)
M3rcury schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:54:
[...]

Maar denken een bocht niet te kunnen halen is wel wat anders dan bijvoorbeeld een auto die vlak voor je keihard in de ankers gaat. In een bocht heb je veel meer tijd, en zelfs nog tijd om na te denken.

Je denk het te kunnen beheersen, of je er op voor te kunnen bereiden, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het wel goed doen. Als er echt iets vlak voor je neus gebeurt zal toch de eerste reactie remmen zijn.
altijd rekening houden met open gaatjes. en gewoon afstand houden :+ volgens mij maar 1 x flink geremd omdat ik afgeleid werd door wat er op het fietspad reed :X en verder kan ik altijd wel goed aan zien komen wat iemand gaat doen. niemand doet zomaar wat. er zit altijd een verhaal voor en dat moet je leren kennen. en degene die echt van alles aankloten ga ik gewoon op iedere mogelijke manier zo snel mogelijk langs :w .

• DECOY88
(overleden)
komkommer schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:41:
volgende week overhoring B)

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

komkommer schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:41:
Idd, want die rij-instructeur, wat weet hij er nou vanaf? :?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
The Legend schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:18:
[...]

Klopt, ik bedoelde meer te zeggen dat het dus niet zo werkt als in de auto. Stuur naar rechts is niet naar rechts (behalve in de langzame slalom :P).
Echt wel!
Afbeeldingslocatie: http://www.davidgroen.nl/got/trike.jpg
Met m'n sporthelm en leren jas. :')

Toegegeven, best leuk een keer gratis geprobeerd te hebben, maar motorrijden is toch wel veel beter.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41
Je zal ermee moeten straatje keren... :+

• PilatuS
  • Niet online
FitTiv schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 20:32:
Je zal ermee moeten straatje keren... :+
Als dat ding een beetje vermogen heeft is het niet zo moeilijk :)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Gelukkig zit er een achteruit op. :P
Het stuurde overigens verrassend krap, beter dan de meeste auto's.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Het heeft alleen geen ros met motorrijden te maken. Meer met autorijden zonder voorruit. :+
Wat mij betreft een overbodig voertuig. Alle nadelen van motor en auto gecombineerd in één voertuig...erg knap. Worst of both worlds zogezegd.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Beetje zoals

Afbeeldingslocatie: http://www.gijoecanada.com/images/us_ger%20hanomag%20halftrack%20-%2032.JPG

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 03:27:
[...]

Mooie fiets, al is 't niet mijn type. Laat maar een keer weten als je hier in de buurt een keer een ritje wil maken, ken de weg "redelijk" ..... en kán me aan iedereen en alles aanpassen qua snelheid/weggedrag..... en er zijn er genoeg hier op GOT die dat kunnen bevestigen.....
Check.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verder de standaard dingetjes:
Die putdeksel voelt er niets van hoor... ;)
Maak er trouwens geen halszaak van, want je zult zien dat de heren wegenbouwers (ik was er zelf bijna een) er een satanisch genoegen in scheppen om die dingen zodanig te leggen dat ze soms niet te vermijden zijn zonder rare dingen te gaan doen.
Je kunt er makkelijk overheen, ook al regent het. Het is geen bak met zeep. Ironisch genoeg zat er in een bocht naar mijn rijschool toe exact in de ideale lijn een putdeksel. Twee om precies te zijn, mocht je de ene hebben ontweken, ging je over de ander. Hulde voor de mango die dat heeft bedacht! Als beginnende motorrijder ga je met samengeknepen billen over die deksel... ;)

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-01 23:40
mphilipp schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:11:
[...]

Die putdeksel voelt er niets van hoor... ;)
Maak er trouwens geen halszaak van, want je zult zien dat de heren wegenbouwers (ik was er zelf bijna een) er een satanisch genoegen in scheppen om die dingen zodanig te leggen dat ze soms niet te vermijden zijn zonder rare dingen te gaan doen.
Je kunt er makkelijk overheen, ook al regent het. Het is geen bak met zeep. Ironisch genoeg zat er in een bocht naar mijn rijschool toe exact in de ideale lijn een putdeksel. Twee om precies te zijn, mocht je de ene hebben ontweken, ging je over de ander. Hulde voor de mango die dat heeft bedacht! Als beginnende motorrijder ga je met samengeknepen billen over die deksel... ;)
Putdeksels ben ik ook niet zo bang voor... die verse witte strepen/zebravlakken hier in de straat echter... :X (als het nat is)

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Natte wildroosters zijn ook leuk, even het gas opendraaien en je voelt de achterkant even kwispelen.

Zodra je eroverheen bent is het weer business as usual (tenminste met mijn 56Nm :D ).

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

steveman schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:49:
Natte wildroosters zijn ook leuk, even het gas opendraaien en je voelt de achterkant even kwispelen.

Zodra je eroverheen bent is het weer business as usual (tenminste met mijn 56Nm :D ).
Dit zijn ook lekkere:
Afbeeldingslocatie: http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/2c58e836443bba4227484cbb3a2f49b8ZHJlbXBlbC0zLmpwZw==.jpg

Liggen op een 60KM weg, 2 naast elkaar. Kwam ik tegen tijdens mijn les, maar dan op de plek waar in fotovoorbeeld straatstenen liggen meteen varkensruggen om te voorkomen dat automobilisten op het fietspad gaan rijden. Niet echt motorvriendelijk. Aangezien mijn rijinstructeur alleen maar vooruit reedt kon ik mooi zien hou hij deze nam.

20*350ZO45°

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
''Tilburg is min of meer verboden gebied voor motorrijders. Ik ga er vanuit dat redelijke mensen begrijpen dat als het gaat om een dag als vandaag, ze beter een rondje kunnen omrijden.''
Ligt het aan mij, of is het een beetje apart dat dit überhaupt kan? Vervang in die quote het woord motorrijders door iedere andere dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking en de belangenorganisaties, meldpunten en columnschrijvers rollen over elkaar heen om van schande te spreken. Dat gaat kennelijk niet op als je jezelf op twee wielen verplaatst in plaats van vier.

Dan kun je nog iets roepen over veiligheid en al dat soort gemekker, maar waarom is het bij voetbalwedstrijden wel mogelijk om ze ondanks een verhoogd risico op knokpartijen en vernielingen gewoon door te laten gaan, maar bij zoiets als een dagje Harleys kijken niet?

Nou kan heel Tilburg mij gestolen worden, maar vind het wel wat frappant dat er kennelijk zo met twee maten gemeten kan worden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Richard schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:27:
[...]

Dit zijn ook lekkere:
[afbeelding]

Liggen op een 60KM weg, 2 naast elkaar. Kwam ik tegen tijdens mijn les, maar dan op de plek waar in fotovoorbeeld straatstenen liggen meteen varkensruggen om te voorkomen dat automobilisten op het fietspad gaan rijden. Niet echt motorvriendelijk. Aangezien mijn rijinstructeur alleen maar vooruit reedt kon ik mooi zien hou hij deze nam.
Gewoon omheenrijden? :z

Dat gezegd, als je om welke reden dan ook er toch overheen gaat is er - zelfs in een bocht - niets aan de hand, als je zelf niets doms doet (schrikreactie oid) stuiter je er vrolijk en probleemloos overheen.
Victor schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:34:
[...]

Ligt het aan mij, of is het een beetje apart dat dit überhaupt kan? Vervang in die quote het woord motorrijders door iedere andere dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking en de belangenorganisaties, meldpunten en columnschrijvers rollen over elkaar heen om van schande te spreken. Dat gaat kennelijk niet op als je jezelf op twee wielen verplaatst in plaats van vier.

Dan kun je nog iets roepen over veiligheid en al dat soort gemekker, maar waarom is het bij voetbalwedstrijden wel mogelijk om ze ondanks een verhoogd risico op knokpartijen en vernielingen gewoon door te laten gaan, maar bij zoiets als een dagje Harleys kijken niet?

Nou kan heel Tilburg mij gestolen worden, maar vind het wel wat frappant dat er kennelijk zo met twee maten gemeten kan worden.
Eens. Juist omdat dit in eerste instantie een familiedag is, niet een georganiseerd duel oid. Veel brave huisvaders met trots gepoetste Harley in de schuur hebben tijd vrijgemaakt om hierheen te gaan, in de regel met significant other en evt aanwezige kinderen. Dat is exact met pakweg een voetbalwedstrijd te vergelijken.

Ook daar is er een element dat voor andere dingen komt dan waar het om zou moeten gaan, maar in dat geval wordt niet getolereerd dat zo'n element de dingen uit de hand laat lopen en wordt (tenzij het laatste keer totaal uit de klauwen liep) ook niet getolereerd dat de dreiging daarvan de dag voor alle normale bezoekers om zeep geholpen wordt :(

[ Voor 48% gewijzigd door dion_b op 28-08-2011 16:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik vind het maar een overdreven gedoe rondom die zogenaamde motorclubs als de HA en de Satudarah. Dat die lui zich nog motorclubs noemen vind ik een soort belediging voor mensen die graag motorrijden.

Ik snap niet dat die lui specifiek een evenement uitzoeken om te gaan vechten. Als ze echt zo'n hekel aan elkaar hebben, zou je aan de lopende band executies en massale vechtpartijen hebben. Ik denk dat de gemeentebesturen en organisatoren van evenementen gewoon bang zijn geworden om aansprakelijk te worden gesteld als er iets gebeurd. En ik denk dat de rellen toen op het strand er iets mee te maken hebben.

Het is gewoon tè onlogisch dat die lui alleen daar zouden gaan knokken. Er klopt gewoon iets niet. Laat ze gewoon zeggen dat ze het niet meer aandurven.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
mphilipp schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 17:50:
Ik vind het maar een overdreven gedoe rondom die zogenaamde motorclubs als de HA en de Satudarah. Dat die lui zich nog motorclubs noemen vind ik een soort belediging voor mensen die graag motorrijden.

Ik snap niet dat die lui specifiek een evenement uitzoeken om te gaan vechten. Als ze echt zo'n hekel aan elkaar hebben, zou je aan de lopende band executies en massale vechtpartijen hebben. Ik denk dat de gemeentebesturen en organisatoren van evenementen gewoon bang zijn geworden om aansprakelijk te worden gesteld als er iets gebeurd. En ik denk dat de rellen toen op het strand er iets mee te maken hebben.

Het is gewoon tè onlogisch dat die lui alleen daar zouden gaan knokken. Er klopt gewoon iets niet. Laat ze gewoon zeggen dat ze het niet meer aandurven.
Precies, als er een vete zou zijn vinden ze elkaar ook wel op andere manieren. Denk aan de Satudarah leden die pas in Amsterdam zijn opgepakt bijvoorbeeld.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 20:10

Shaggy

Misantroop pur sang

Zo, ik heb een knoopje doorgehakt :/

Ik ga na 18 jaar stoppen met motor rijden.. Dus mijn dikke dame gaat in de verkoop...

Afbeeldingslocatie: http://i521.photobucket.com/albums/w339/Shaggy8675/sized_DSC01383.jpg

Voor verdere info kijk hieronder op de link.
http://www.motor-forum.nl...1000R-99-Zwart-32K-1.html

Making an ass of myself since the 70's

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

shaggy8675 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:06:
Zo, ik heb een knoopje doorgehakt :/

Ik ga na 18 jaar stoppen met motor rijden.. Dus mijn dikke dame gaat in de verkoop...

[afbeelding]

Voor verdere info kijk hieronder op de link.
http://www.motor-forum.nl...1000R-99-Zwart-32K-1.html
Als (moet nog) beginnend motorrijder ben ik dan wel heel erg benieuwd wat daar de achterliggende reden van is (als je die publiekelijk kwijt wilt tenminste).

Edit: Lekker dom, die reden staat gewoon op het linkje wat je gaf |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Richard op 28-08-2011 18:08 . Reden: Zie edit-tags. ]

20*350ZO45°

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 20:10

Shaggy

Misantroop pur sang

Geeft niet, had het er bij kunnen zetten hier :)

Ik stop omdat ik eigenlijk nooit meer rijdt. Ik ga op de fiets naar mijn werk tegenwoordig, en rij eigenlijk niet meer voor voor mijn plezier.
Ik ben een paar jaar geleden geopereerd en sindsdien is de lol er eigenlijk af. Ben 100% hersteld, maar de interesse is er niet meer, alsmede de tijd.
Daar komt bij dat ik een andere hobby heb die erg veel tijd in beslag neemt, en dan is een motor in de schuur zonde om te laten verstoffen zoals hij het afgelopen jaar heeft gedaan.

Tis een samenloop. Ouder worden, andere prioriteiten en interesses, te veel mensen verloren in die jaren die zich plat hebben gereden ( vorige week nog iemand... ) dus hoe zeer het me ook spijt, en hoe pijn het doet... mijn tijd is gekomen denk ik...

Making an ass of myself since the 70's

• KaWaReZ
Die TLR wegdoen ga je spijt van krijgen (zijn ondertussen collectors-items geworden, zeker een mooie zwarte), maar inderdaad, ik snap je reden. Hoop voor je dat je fiets een goed baasje krijgt. :)

Vrienden/kennisen verliezen hoort erbij, heb er ook al een aantal weggebracht en heb er ook een aantal zien stoppen alleen om die reden,...

Succes met de verkoop :)

ps: Probeer Quaintx op mf anders ff, of ie er eentje reserve wil hebben... die van hem ligt nu ook alweer een half jaar uit elkaar XD

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ChaserBoZ_ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 18:04:
[...]
Precies, als er een vete zou zijn vinden ze elkaar ook wel op andere manieren. Denk aan de Satudarah leden die pas in Amsterdam zijn opgepakt bijvoorbeeld.
Of daar iets aan de hand was, is ook onduidelijk. Wij, het publiek, weten helemaal van niets. Onze enige bron van (des)informatie zijn de kranten, die ook weer van niets weten, want geen journalist durft in de buurt te komen van die lui. Dus uiteindelijk moeten we het hebben van de pliesie, die ook niets weet, want ze kunnen maar niemand arresteren en ook daardwerkelijk vasthouden.

Ergo: niemand weet iets, maar er zijn geen massale vecht- of slachtpartijen tussen de 2 groepen. Logica vertelt me dan dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. Dát of een half gerucht waar ze ons mee bang lopen te maken. Er zijn in het buitenland wel vaker vetes geweest tussen 2 groepen MC's. Zelfs in Nederland. En toen vielen ze bij bosjes dood. Zonder getuigen natuurlijk... ;)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Over collectors gesproken. Vroeger, meer dan tien jaar geleden toen ik nog brommer reed, had je van die Italjet Dragsters. Die waren het helemaal toen der tijd, met hub steering ed. Nou zat ik laatst op marktplaats te kijken, die kun je nu voor 300 euro op de kop tikken. Ik zou er bijna een kopen, omdat ik het toen niet kon...

Makerij Hofman

• Marc Rademaker
Zo, vandaag fietsje plat gelegd. Te stom voor woorden, sta midden in de stad, even wat gedronken/gegeten met een vriendin, wil wegrijden met meteen een bochtje naar links en boemklats, daar lig ik dan. Schijfremslot vergeten. Achterlijke idioot... Spiegel krom, knipper hangt er een beetje bij (los of gebarsten bij de twee plastic delen) en een klein beetje lak weg bij de kont. Valdop heeft erger kunnen voorkomen.

Stomme is, ik had zon reminder-kabel bij mijn ouders laten liggen toen ik een motorfiets huurde. Die wilde ik zaterdag meenemen, maar vergeten, en dan gebeurt dit. Bah, tis te repareren, nieuwe spiegels wilde ik sowieso al, maar toch, het hoeft niet, en het was gewoon dommigheid...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

komkommer schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:10:
Over collectors gesproken. Vroeger, meer dan tien jaar geleden toen ik nog brommer reed, had je van die Italjet Dragsters. Die waren het helemaal toen der tijd, met hub steering ed. Nou zat ik laatst op marktplaats te kijken, die kun je nu voor 300 euro op de kop tikken. Ik zou er bijna een kopen, omdat ik het toen niet kon...
Ik heb een hele mooie aanvulling als reactie op jouw post, maar dan gaan we van het motortopic een brommertopic maken, en dat lijkt me geen goed plan :)
Wellicht post je daar even jezelfde tekst, dan antwoord ik daar wel op :)

Het grote bromfietstopic

20*350ZO45°

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-01 11:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Thedr schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:53:
[...]

Putdeksels ben ik ook niet zo bang voor... die verse witte strepen/zebravlakken hier in de straat echter... :X (als het nat is)
Of natte tramrails, bah!

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:10:
Ik zie je al op zo'n ding dragracen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.loonracing.co.uk/images/07sprinterek.jpg

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:28:
Die TLR wegdoen ga je spijt van krijgen (zijn ondertussen collectors-items geworden, zeker een mooie zwarte), maar inderdaad, ik snap je reden. Hoop voor je dat je fiets een goed baasje krijgt. :)

Vrienden/kennisen verliezen hoort erbij, heb er ook al een aantal weggebracht en heb er ook een aantal zien stoppen alleen om die reden,...

Succes met de verkoop :)

ps: Probeer Quaintx op mf anders ff, of ie er eentje reserve wil hebben... die van hem ligt nu ook alweer een half jaar uit elkaar XD
Vrienden en kennissen verliezen hoort erbij? Dat is nou niet echt bepaald de reden dat ik ben gaan motorrijder hoor. Het gebeurt helaas, maar dat het erbij hoort :X Ik ben nog nooit iemand verloren met motorrijden, en er zijn nog nooit vrienden van mij zwaar verongelukt. Ik kan ook maar 2 mensen (waar ik ook naast het motorrijden mee omga) voor me halen die onderuit zijn gegaan. Dat is mijn beste vriend (in de winter met 15km/h) en mijn broertje (lande in de sloot en kon gewoon op staan met een gedeukte ego).

No signature required.

• KaWaReZ
Zuur Marc....

ooit een keer weg willen rijden met een ekttingslot om mn achterwiel... bijna kapotgetrokken (cardanfiets :+ )

Vroegah als ik m gebruikte, dan hing ik m altijd aan de zijde van approach, zodat ik m altijd zag als ik aankwam

@Kaj: het hoort erbij als risico van het vak, gewoon iets om rekening mee te houden, net als dat je een grote familie hebt (met veel personen op leeftijd), of dat je in een bejaardentehuis werkt.
Tuurlijk wil niemand dat t gebeurt, maar het gebeurt. Net als op je plaat gaan, die kans zit er gewoon in

[ Voor 38% gewijzigd door KaWaReZ op 29-08-2011 10:29 ]

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Zo, heb afgelopen weekend lekker motorbegeleiding gespeeld bij een oldtimerbromfiets rit in Limburg. Was best leuk, alleen jammer van de regenbuien en dat ik mezelf onderuit geremd heb met 5 km/h :P er kwam een groep trikes (combineer de nadelen van een auto en de nadelen van een motor en je hebt een trike :')) ons tegemoet op een landweggetje, ze vertikten het alleen om in de berm te gaan, dus moesten wij de berm in. Ik keek dus een beetje naar d ie trikes, en zie ineens voor me een jongen met z'n brommer stilstaan. 1e reactie was remmen. Helaas reed ik half in de berm, dus ik gleed zo onderuit (het ging gelukkig niet hard). Motor had wat krasjes, en er zit nu een heel klein haarscheurtje in 1 van de carterkapjes links, hier druppelt nu sporadisch wat olie uit. Heb dit toen tijdelijk opgelost met vloeibare pakking, maar van de week iets fixen met epoxy/kneedbaar metaal ofzo.
Verder was het een prima weekend, we hebben een scooter professioneel gesloopt met een bijl en een moker, die is later in de vuurton beland :P

Op de terugweg trouwens nog een spannend moment gehad. Ik stond bij het stoplicht, en trok op. In de 1 gewoon rustig, en in de 2 gaf ik volgas. Begint in 1x de achterkant te slippen en te kwispelen :P onbedoelde rolling burnout met m'n 60 hele pk's :P op het natte wegdek

Vaak bu'j te bang!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Niet alleen de Harley dag in Tilburg is afgelast. Er waren er afgelopen zomer veel meer die niet door gingen.
Victor schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:34:
waarom is het bij voetbalwedstrijden wel mogelijk om ze ondanks een verhoogd risico op knokpartijen en vernielingen gewoon door te laten gaan, maar bij zoiets als een dagje Harleys kijken niet?
Heel simpel: Omdat er enorm veel geld omgaat in het voetbal (sponsor-belangen, club-belangen, etc.)

Als er hooligans dreigen een schaakwedstrijd te verstoren, zouden ze die schaakwedstijd ook zonder meer afgelasten.

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Ik ben naar de Harley dag in Nijmegen geweest, en dat was ontzettend gezellig. Ik ben zelf helemaal geen harley rijder, maar vond het imposant al die grote fietsen te zien, en de mensen die erbij horen of course ;)

Ik snap niet waarom men zo'n angst heeft voor Harley rijders, imho totaal ongegrond. De uitzonderingen (want dat zijn het) daargelaten ofcourse.
Marc Rademaker schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:23:
Zo, vandaag fietsje plat gelegd. Te stom voor woorden, sta midden in de stad, even wat gedronken/gegeten met een vriendin, wil wegrijden met meteen een bochtje naar links en boemklats, daar lig ik dan. Schijfremslot vergeten. Achterlijke idioot... Spiegel krom, knipper hangt er een beetje bij (los of gebarsten bij de twee plastic delen) en een klein beetje lak weg bij de kont. Valdop heeft erger kunnen voorkomen.

Stomme is, ik had zon reminder-kabel bij mijn ouders laten liggen toen ik een motorfiets huurde. Die wilde ik zaterdag meenemen, maar vergeten, en dan gebeurt dit. Bah, tis te repareren, nieuwe spiegels wilde ik sowieso al, maar toch, het hoeft niet, en het was gewoon dommigheid...
Welcome to the club :P Tis mij 2x overkomen, 1e keer kon ik hem opvangen en heb ik hem langzaam neergelegd (Geen schade), 2e keer BAM, remklauw vol doormidden gebroken, wel blijven staan :P Trok wat enthousiast op vanaf m'n werk op de vrijdag (het weekend in). Duur weekend was dat :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 11:11 ]

• Marc Rademaker
-tom-562 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:03:
Zo, heb afgelopen weekend lekker motorbegeleiding gespeeld bij een oldtimerbromfiets rit in Limburg. Was best leuk, alleen jammer van de regenbuien en dat ik mezelf onderuit geremd heb met 5 km/h :P er kwam een groep trikes (combineer de nadelen van een auto en de nadelen van een motor en je hebt een trike :')) ons tegemoet op een landweggetje, ze vertikten het alleen om in de berm te gaan, dus moesten wij de berm in. Ik keek dus een beetje naar d ie trikes, en zie ineens voor me een jongen met z'n brommer stilstaan. 1e reactie was remmen. Helaas reed ik half in de berm, dus ik gleed zo onderuit (het ging gelukkig niet hard). Motor had wat krasjes, en er zit nu een heel klein haarscheurtje in 1 van de carterkapjes links, hier druppelt nu sporadisch wat olie uit. Heb dit toen tijdelijk opgelost met vloeibare pakking, maar van de week iets fixen met epoxy/kneedbaar metaal ofzo.
Verder was het een prima weekend, we hebben een scooter professioneel gesloopt met een bijl en een moker, die is later in de vuurton beland :P

Op de terugweg trouwens nog een spannend moment gehad. Ik stond bij het stoplicht, en trok op. In de 1 gewoon rustig, en in de 2 gaf ik volgas. Begint in 1x de achterkant te slippen en te kwispelen :P onbedoelde rolling burnout met m'n 60 hele pk's :P op het natte wegdek
Ik weet na afgelopen weekend een klein beetje hoe het is Tom, zuur is dat. Wel een stel achterlijke trikes als je het mij vraagt... Hopelijk overschaduwde dat momentje de rest van het weekend niet :) Dat scooter-slopen moet toch iets goed hebben gemaakt :P
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:10:
Ik ben naar de Harley dag in Nijmegen geweest, en dat was ontzettend gezellig. Ik ben zelf helemaal geen harley rijder, maar vond het imposant al die grote fietsen te zien, en de mensen die erbij horen of course ;)

Ik snap niet waarom men zo'n angst heeft voor Harley rijders, imho totaal ongegrond. De uitzonderingen (want dat zijn het) daargelaten ofcourse.

[...]

Welcome to the club :P Tis mij 2x overkomen, 1e keer kon ik hem opvangen en heb ik hem langzaam neergelegd (Geen schade), 2e keer BAM, remklauw vol doormidden gebroken, wel blijven staan :P Trok wat enthousiast op vanaf m'n werk op de vrijdag (het weekend in). Duur weekend was dat :P
Ik was ook al bang voor de remklauw, maar kon zo snel geen schade ontdekken. Heb daarna een paar keer flink geremd, en niets gemerkt. Ben dus niet de enige die soms vergeetachtig is of afgeleid wordt ;) Dat meisje stond ook zo lief te glimlachen, dat ik de motor rustig in zijn 1 tik en half verlekkerd weg wil rijden :P

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Jep :P
Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/300217_200982096631658_100001596087794_624024_2121592_n.jpg

Vaak bu'j te bang!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 21:33

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wtf, wat ben je aan het doen?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Scooter slopen :P Iemand had een oud gaar Honda scootertje, die is later op de avond nog in vlammen op gegaan

Vaak bu'j te bang!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hmm, klinkt bekend.
Voorpoten knallen best leuk als je ze op het kampvuur gooit 8)

leeg

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Woeii, weer een mijlpaal gepasseerd. Of eigenlijk kilometerpaal :P
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2ynnhv6.jpg

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 08:56

charrel

Cortisol4life..

JanPedaal schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:10:
Woeii, weer een mijlpaal gepasseerd. Of eigenlijk kilometerpaal :P
[afbeelding]
Je bent nog lang niet op de helft ;)
Ik mag nog 2600km voordat ie de 100.000km passeert.
De enige motor waarmee ik dan meer dan 60.000km gedaan heb en ben hem nog lang niet zat.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

charrel schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:15:
[...]
Je bent nog lang niet op de helft ;)
Ik mag nog 2600km voordat ie de 100.000km passeert.
De enige motor waarmee ik dan meer dan 60.000km gedaan heb en ben hem nog lang niet zat.
Dat hoop ik niet zeg, dat ik al op de helft ben! Zo lang rij ik nog geen motor..
En de Triple moet ook nog wel even vooruit kunnen. :)
Overigens had 'ie er al een stuk of 35k op staan toen ik hem kocht..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• KaWaReZ
4x2 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:02:
Hmm, klinkt bekend.
Voorpoten knallen best leuk als je ze op het kampvuur gooit 8)
Wilde net zeggen... BM2k11? :P

dat was de remleiding volgens mij...
en t filmpje stond op google video, alleen vergeten eraf te halen....

volledige versie moet ik volgens mij nog wel ergens hebben :+

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:54:
[...]

Logica vertelt me dan dat er waarschijnlijk niets aan de hand is. Dát of een half gerucht waar ze ons mee bang lopen te maken. Er zijn in het buitenland wel vaker vetes geweest tussen 2 groepen MC's. Zelfs in Nederland. En toen vielen ze bij bosjes dood. Zonder getuigen natuurlijk... ;)
Eens.

N=1 onderbouwing ( ;) ): bij mij om de hoek woont een Satudarah full-color lid, wilde grijze haren onder ranzig leren jas uitstekend. Heb hem wel eens rustig de Angel Place voorbij zien rijden onderweg naar de A10 zonder bekijks te trekken. Lijkt me sterk dat hij dat zou doen (tenzij wat minder rustig als pure provocatie) als het zo erg was als men van horen zeggen zou hebben :z

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
(overleden)
ik ben vandaag heel de 1500km voorbij gegaan *O*

en me verbruik veranderd van 1:13.9 naar 1:20.3 *O*

[ Voor 36% gewijzigd door DECOY88 op 29-08-2011 16:13 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:38:
[...]
N=1 onderbouwing ( ;) ): bij mij om de hoek woont een Satudarah full-color lid, wilde grijze haren onder ranzig leren jas uitstekend. Heb hem wel eens rustig de Angel Place voorbij zien rijden onderweg naar de A10 zonder bekijks te trekken. Lijkt me sterk dat hij dat zou doen (tenzij wat minder rustig als pure provocatie) als het zo erg was als men van horen zeggen zou hebben :z
Precies. Hebben ze in Zweden (of in die hoek iig) niet een keer elkaar bestookt met raketwerpers en al? Dus als ze mot hebben, hoeven ze echt geen HD dag uit te zoeken.

Is het niet gewoon iemand uit die stad die geen teringherrie wil hebben die de pliesie belt om met raspende stem te claimen dat ie wat Satudarah mannen gaat omleggen? :+

Ik vind overigens dat gedoe met zo'n motorbende wel erg 1970 hoor... Sterft dat zootje stumperds niet langzamerhand uit? Een beetje stoer doen en vooral veel mensen intimideren is toch een beetje vaag. Als de rollen omgedraaid zijn, zijn ze vast niet zo bijdehand meer (1 HD-nicht en een heel stel anderen bv).

• Marc Rademaker
Vermoeiend die motorbendes, heeft net zo weinig met motorrijden te maken als hooligans met voetbal...

Ben de motor nu een dagje kwijt, omdat ie bij mijn ouders staat gestald voor als ik op vakantie ben. Mis het motorrijden nu al, OV naar het werk vanochtend was echt annoying :P Ruim 10 dagen zelfonthouding, gelukkig is er zon, zee, strand, bier, vrouwen en zwemmen met haaien als afleiding :D

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:01:
[...]

Ik vind overigens dat gedoe met zo'n motorbende wel erg 1970 hoor... Sterft dat zootje stumperds niet langzamerhand uit? Een beetje stoer doen en vooral veel mensen intimideren is toch een beetje vaag. Als de rollen omgedraaid zijn, zijn ze vast niet zo bijdehand meer (1 HD-nicht en een heel stel anderen bv).

Oslik blyat! Oslik!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

KaWaReZ schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:34:
[...]
Wilde net zeggen... BM2k11? :P

dat was de remleiding volgens mij...
en t filmpje stond op google video, alleen vergeten eraf te halen....

volledige versie moet ik volgens mij nog wel ergens hebben :+
2k6 was dat, al meen ik dat we bij 2k5 ook nog een scooter in de fik hebben gestoken naast die vrachtwagenband.

En het was de voorvork, want het gebeurde 2x :P

leeg

• Victor
  • Niet online
Mocht iemand een matgrijze Triumph Street Triple R tegenkomen met kenteken MZ-LS-86: deze is vannacht uit mijn garage in Nieuwerkerk a/d IJssel gestolen. Graag even een belletje richting de politie als je 'm spot ;w

Triumph Street Triple R

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59
JanPedaal schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:32:
[...]

Dat hoop ik niet zeg, dat ik al op de helft ben! Zo lang rij ik nog geen motor..
En de Triple moet ook nog wel even vooruit kunnen. :)
Overigens had 'ie er al een stuk of 35k op staan toen ik hem kocht..
35k of 135k? wie weet het :P

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

:X

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Victor schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:56:
Mocht iemand een matgrijze Triumph Street Triple R tegenkomen met kenteken MZ-LS-86: deze is vannacht uit mijn garage in Nieuwerkerk a/d IJssel gestolen. Graag even een belletje richting de politie als je 'm spot ;w

[afbeelding]
Zeeeeer zuur! Damn. Ik hou m'n ogen open hoewel ik niet verwacht hem hier ergens tegen te komen. Succes en sterkte!

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Loona35
  • Laatst online: 18-01 11:59

[afbeelding]
Ouch. :|

• Bergie
  • Laatst online: 31-01 20:49

Bergie

Lekker belangrijk...

Da's ff kut Victor. Zo lang had je hem toch nog niet?

Yamaha MT-09

• Victor
  • Niet online
Nee, sinds april. Stond ~4300km op de teller. Stond hier met een combinatie van een stuur- en schijfremslot in een afgesloten parkeergarage. Heeft kennelijk niet mogen baten.

Was er wel al bang voor, aangezien er al een scooter uit het parkeervak ernaast was gestolen. Kennelijk gewoon wat schoften die in de gaten houden wat er die garage in- en uitgaat en dan 's nachts even gaan shoppen. Aangezien het hier allemaal nieuwbouw is het ook zo goed geïsoleerd dat je niets hoort, dus ze kunnen ongestoord hun gang gaan.

Maar goed, shit happens. Staat nu geregistreerd als gestolen, aangifte en verzekeringsclaim zijn gedaan, nu is het wachten. Gaat sowieso een maand overheen eer de verzekering uitkeert, dus tot die tijd kan ik in ieder geval niet zo gek veel doen.

• Marc Rademaker
Vet kut man, niet gek dat ze em meenemen, is echt een mooie fiets. Voor mij een beetje het summum van een naked... Volgende keer een grondanker installeren? Hopelijk kom je er niet al te bekaaid af na de verzekeringsuitkering...

[ Voor 18% gewijzigd door Marc Rademaker op 30-08-2011 10:34 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

[afbeelding]
.... :-(

Die had je nog maar net. Volgende keer een camera met flitsen en alarmen installeren?

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Vet shit Victor :( Moeten ze toch eens met hun poten vanaf blijven!

In ander nieuws, ik weet zeker dat dit forum wel snapt dat het epic is dat ik 35 minuten op een benzine station heb staan wachten tot het zeven over half 2 was :P (Nadat ik 4 rondjes rond een rotonde had gedaan)

Afbeeldingslocatie: http://opendir.stijnspijker.nl/Hobbies/Motor/1337.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 10:55 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

nerd alert!!!

die verdien je gewoon :o
Pagina: 1 ... 290 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.