Van de voetrem en koppeling wist ik dus niet
Wel scooter gereden vroegah, maar daar was links gewoon remmen. Nu moet ik zeggen dat ik redelijk snel aan gewend was hoor

Als je na moet denken bij werkelijk iedere handeling "Terugschakelen, was dat nu om hoog of omlaag", of remmen met koppeling en voorrem, en vergeten dat er een voetrem opzat, dan is het echt wel zeer goed dat er een AVB bestaat.
Dat terugschakelen is wel eventjes wennen, maar verder vrij logisch, omhoog is omhoog, omlaag is omlaag. Het enige wat bij mij wat aandacht vergde is dat je ook
moet schakelen. Rijd al een paar maanden in een auto met (semi)automaat waardoor ik dus een luie donder ben geworden en soms vergeet terug te schakelen. Vooral naar stilstand vergeet ik wel eens van 2 naar 1 te gaan waardoor ik de motor in zijn 2 probeer weg te trekken (wat overigens redelijk lukte

).
Heb mijn auto maar weer op handbediening gezet zodat ik in ieder geval weer wat feeling met de schakel-momenten krijg.

Nadeel is dat de automaat soms alsnog ingrijpt, als ik bijvoorbeeld vergeet terug naar zijn 1 te gaan...
Daarnaast maakte ik mijn instructeur behoorlijk nerveus door mijn hand boven de rem te houden.

Hij was bang dat ik hem ineens in zou knijpen. Het hangen met de hand boven de rem komt nog uit de scooter tijd waar ik ooit iemands achterspoiler van dichtbij mocht bewonderen. Wil snel kunnen ingrijpen, hij verzekerde me echter dat als ik echt moet ingrijpen ik alsnog snel genoeg bij de rem ben