Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 288 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.528.021 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Nog wat stomme vragen: hoe zit het met de motorrijtuigenbelasting? Krijg ik automatisch een acceptgiro in de bus nu er een motor op mijn naam staat? Moet ik zelf het geld overmaken?

En de verzekering die ik heb afgesloten, ik heb tot nog toe alleen een email gehad met het volgende: Hierbij bevestigen wij dat uw aanvraag voor het motorrijtuig met kenteken xx-xx-xx inzake Motorfiets WA + Beperkt Casco in goede orde door de maatschappij is ontvangen en geaccepteerd.

Ik ga er vanuit dat alles in orde is, toch? Als ik namelijk mijn kenteken opzoek, is de motor niet WAM-geregistreerd. Nu zullen daar wel enkele dagen overheen gaan voordat dat allemaal door is gegeven etc, maar ik denk ik check het toch even :P

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Marc Rademaker schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:15:
Nog wat stomme vragen: hoe zit het met de motorrijtuigenbelasting? Krijg ik automatisch een acceptgiro in de bus nu er een motor op mijn naam staat? Moet ik zelf het geld overmaken?

En de verzekering die ik heb afgesloten, ik heb tot nog toe alleen een email gehad met het volgende: Hierbij bevestigen wij dat uw aanvraag voor het motorrijtuig met kenteken xx-xx-xx inzake Motorfiets WA + Beperkt Casco in goede orde door de maatschappij is ontvangen en geaccepteerd.

Ik ga er vanuit dat alles in orde is, toch? Als ik namelijk mijn kenteken opzoek, is de motor niet WAM-geregistreerd. Nu zullen daar wel enkele dagen overheen gaan voordat dat allemaal door is gegeven etc, maar ik denk ik check het toch even :P
je krijgt vanzelf een acceptgiro in de bus. zo niet 2 maanden later een herinnering |:(

en na een week of 2 krijg jeje groene kaart in de bus. tot die tijd reed ik met een printje van die mail rond. maar in die tijd niks gebeurd

• Marc Rademaker
DECOY88 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:21:
[...]

je krijgt vanzelf een acceptgiro in de bus. zo niet 2 maanden later een herinnering |:(

en na een week of 2 krijg jeje groene kaart in de bus. tot die tijd reed ik met een printje van die mail rond. maar in die tijd niks gebeurd
Dank :) Dan stap ik straks weer met een gerust hart op :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De acceptgiro voor de belasting krijg je vanzelf in de bus: 25 euro per kwartaal.

Bij de Hema kun (en moet) je zelfs zelf je groene kaart uitprinten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:36
En die WAM registratie die volgt wellicht in het geheel niet. Ik had in elk geval na enkele maanden een brief van het RDW in de bus liggen ;) Dat is rechtgezet na een belletje met de verzekeraar die aangaf een fout gemaakt te hebben.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Marc Rademaker schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:15:

Als het goed is heb je bij de tenaamstelling bij het postagentschap je rekeningnummer opgegeven en is je gevraagd of je per kwartaal of per jaar wil betalen. Binnen een paar weken krijg je dan een blauwe envelop op de mat. Ikzelf betaal gewoon per jaar, om die €84,- (of €88,- of €92,-) in vieren te delen is ook weer een beetje triest...

• DECOY88
(overleden)
DPC-Postman schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:07:
[...]

Als het goed is heb je bij de tenaamstelling bij het postagentschap je rekeningnummer opgegeven en is je gevraagd of je per kwartaal of per jaar wil betalen. Binnen een paar weken krijg je dan een blauwe envelop op de mat. Ikzelf betaal gewoon per jaar, om die €84,- (of €88,- of €92,-) in vieren te delen is ook weer een beetje triest...
kreeg van de week zelf de brief of ik het niet liever maandelijks laat overmaken |:(

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:11:
[...]

kreeg van de week zelf de brief of ik het niet liever maandelijks laat overmaken |:(
Kan dat? Ik dacht dat je het alleen per kwartaal of jaar kon betalen?

No signature required.

• Postman81
  • Niet online

Postman81

DECOY88 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:11:
[...]

Ja, dan vangen ze per maand een euro extra namelijk. Heeft Jan-Kees hard nodig in deze tijd :P

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

Motorrijtuigenbelasting betalen

U kunt uw motorrijtuigenbelasting op 2 manieren betalen:

via een automatische incasso

Als u een machtigingsformulier invult, schrijven wij elke maand de motorrijtuigenbelasting automatisch van uw rekening af.

met een acceptgiro
Als u de motorrijtuigenbelasting per jaar betaalt, krijgt u € 12 korting per jaar.

Link

[ Voor 11% gewijzigd door T-Rhidon op 21-08-2011 15:03 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Voor een dieselauto kan het nog interessant zijn om per maand te betalen, maar 8,- per maand per incasso...?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30

_Apache_

For life.

Wij zijn klaar, routes gemaakt, banden nieuw, olie vers, tanktas en topkoffer helemaal vol.

Wij gaan drie weken lang rondrijden op de FZS600. Via de eiffel, afzakken naar Luxemburg, dan via Karlsruhe naar het Zwarte Woud. We steken Zwitserland over naar Italie waar we wat rondjes willen rijden. Via Oostenrijk weer het Zwarte Woud in, en dan weer naar het noorden toe.

[ Voor 184% gewijzigd door _Apache_ op 21-08-2011 17:27 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Prettige rit dan maar, hè :Y

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Gisae
  • Niet online
_Apache_ schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 17:25:
Wij zijn klaar, routes gemaakt, banden nieuw, olie vers, tanktas en topkoffer helemaal vol.

Wij gaan drie weken lang rondrijden op de FZS600. Via de eiffel, afzakken naar Luxemburg, dan via Karlsruhe naar het Zwarte Woud. We steken Zwitserland over naar Italie waar we wat rondjes willen rijden. Via Oostenrijk weer het Zwarte Woud in, en dan weer naar het noorden toe.
Die kant ga ik dinsdag ergens ook op. Geen routes overigens, gewoon de kaart in de tanktas, lijstje met bergpassen mee en karren maar.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:00

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:10:
[...]
Geen idee hoeveel er nog over zijn. We hebben met de Tenere-club net een snel opgekocht ;)
Ik bedacht me overigens op tijd dat alleen ik en 1 andere ze kunnen gebruiken. De rest heeft een XT600e en daarin zit blijkbaar een 17" achterwiel. Nieuwlichterij!

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

Ik bedacht me overigens op tijd dat alleen ik en 1 andere ze kunnen gebruiken. De rest heeft een XT600e en daarin zit blijkbaar een 17" achterwiel. Nieuwlichterij!
Ja, mooi klote is dat. Daarom heb ik een 18" er achterin.

Grote kans dat dat ook met die 600e's kunnen trouwens. Een achterwiel van een 3AJ er in.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:53:
[...]
Ja, mooi klote is dat. Daarom heb ik een 18" er achterin.
Grote kans dat dat ook met die 600e's kunnen trouwens. Een achterwiel van een 3AJ er in.
Ja, maar dat moeten ze dan zelf maar regelen als ze dat willen. Volgens mij redt je het wel met een T63 achter en een Desert voor, niet? Is het voorwiel niet veel belangrijker voor de bestuurbaarheid in gravel? En qua stenen krijgt je voorwiel het volgens mij ook zwaarder voor zijn kiezen.

In principe is een 18" ook wat fijner in het zand (vandaar ook dat de Desert alleen in 18" is). Ik denk alleen dat de meesten niet zover willen gaan om nu nog op zoek te gaan naar een ander achterwiel.

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:35:
[...]

Ja, maar dat moeten ze dan zelf maar regelen als ze dat willen. Volgens mij redt je het wel met een T63 achter en een Desert voor, niet? Is het voorwiel niet veel belangrijker voor de bestuurbaarheid in gravel? En qua stenen krijgt je voorwiel het volgens mij ook zwaarder voor zijn kiezen.

In principe is een 18" ook wat fijner in het zand (vandaar ook dat de Desert alleen in 18" is). Ik denk alleen dat de meesten niet zover willen gaan om nu nog op zoek te gaan naar een ander achterwiel.
Vroeger had je ook wel 17" achter (ik heb nog een 17" Desert liggen, die gaat volgende keer op mijn reservewiel die nog wel 17" is). Maar inderdaad, het voorwiel is over het algemeen gevoeliger (als je maar hard genoeg gaat gaat alles stuk! ;)).

Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/Raid2010Verslag/IMGP8733-119.jpg

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als ik die plaatjes zo zie krijg ik er helemaal zin in! 8) (niet in banden plakken/wisselen natuurlijk)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

* Absolute beginner meldt :P

Afgelopen weekend van mijn vriendin een cadeautje gehad, een introductieles motorrijden :P Roep al een paar jaar dat motorrijden me wel wat leek, maar door tijdsgebrek is het er nooit van gekomen. Daarnaast vind ik mezelf in de auto al een ongeleid projectiel en had bij een motor altijd het idee dat ik mezelf binnen no-time van het asfalt kon laten schrapen...

Ik moet zeggen, ik vond het geweldig :D Het vrije gevoel enzo, schitterend. Toen de proefles was afgelopen heb ik meteen besloten om door te willen en voor het rijbewijs te gaan :P Viel me direct op dat je snelheidsbeleving totaal anders is, ik dacht op een gegeven moment hard te rijden, reed ik pas 40 :$ maar het stukje waar ik even "los" mocht naar de 80 voelde wel lekker (veel van de ervaren mensen zullen zeggen: "mietje"), instructeur vond al dat ik behoorlijk pittig gas gaf :*) , waarop mijn verweer was: "Je mag toch niet bang zijn 8) ". Vooral het feit dat je op gevoel moet rijden spreekt mij aan. Volgens mij pakte ik het redelijk goed op maar dat kunnen ze natuurlijk standaard tegen iedereen zeggen zodat ze graag doorgaan :+

Iemand tips voor theorieboeken? Op bol.com staat wel een en ander, maar er staan er diverse tussen waarbij staat dat ze uit 2009 zijn... Ik wil zowel het boek met de theorie als een oefenboek, van het boek met de theorie leer je toch iets meer denk ik. Iemand tips?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik wil zo'n eendje: Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309077_10150274341380000_21573544999_7915087_1620553_n.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

mphilipp schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 00:12:
Als ik die plaatjes zo zie krijg ik er helemaal zin in! 8) (niet in banden plakken/wisselen natuurlijk)
Ook het verhaal op komkommer's site met interesse gelezen!

• Namu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-01 20:45

Namu

Silver Wings Of Morning

Ik wil die badeend!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33
Epic badeend! Ik wil 'm ook!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:30:
Helm

Over de helmendiscussie: mijn HJC IS-16 bevalt me ook prima, maar vanaf 120 begint ook bij mij het vizier mijn neus te raken. Verder zit de helm gewoon strak in de wind, ook bij 190, maar hij schuift gewoon in zijn geheel naar achteren. Binnenkort maar op zoek naar een strakkere binnenvoering, en anders een nieuwe helm. Dan blijft deze wel reserve of voor eventuele passagiers.
Mezelf maar even quoten omdat het kan. Ik heb nu een M maatje helm. (HJC IS-16). De wangkussens van de S en XS schijnen daar ook in te passen. Deze zijn 5 resp. 10 mm dikker. Dat zou toch genoeg moeten zijn om mijn neus te beschermen. :P
Daarnaast zag ik ook weer dat mijn vizier barstjes begint te vertonen bij de Pinlock pinnetjes. Ik heb er nooit een pinlock vizier in gehad, maar die pinnetjes zitten erin geperst of geschroefd. op den duur gaat het vizier daar barsten. Het gebeurt me nu zelfs al de 2e keer. Ik weet niet of het kwaad kan, maar de vorige keer werd het vizier zonder problemen geruild.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik heb m'n nieuwe motor binnen en zit verlegen om kilometers :P
Gaat er een dezer dagen iemand 's avonds nog een ritje maken in omgeving Amsterdam?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:46:
Gaat er een dezer dagen iemand 's avonds nog een ritje maken in omgeving Amsterdam?
Ja, ik op jouw motor, waar woon je?

.
.
.
.
.
.
.
.
.

:+

Zaterdag mijn fiets neergelegd, werd een beetje afgeleid door de hond en dat was niet zo slim... :+ Schade valt mee, wat krasjes op de kuip :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• DECOY88
(overleden)
Beerkeeper schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:08:
Zaterdag mijn fiets neergelegd, werd een beetje afgeleid door de hond en dat was niet zo slim... :+ Schade valt mee, wat krasjes op de kuip :P
hond voor je voorwiel? had ik een paar weken terug ook. gelukkig een heel sterk beestje. ben met voor en achter overheen gerold. en het beestje had zelfs geen schade. _/-\o_

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-01 21:33

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Beerkeeper schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:08:
[...]
de hond uitlaten op de motor? Toppunt van luiheid :F

ik laat altijd mijn motor even uit 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door _Erikje_ op 22-08-2011 15:34 ]

• DECOY88
(overleden)
5 landen tocht dit jaar droog gehouden?

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09-2025

T-Rhidon

Move IT ;)

@ Gertjan, ben ook bezig met mijn lessen en dat heb ik precies het zelfde. Mijn eerste 80 ervaring was ook gaaf en lijkt zoveel harder dan 80 in de auto.

Tip: vraag hier rond naar 2de hands les boeken. Zo ben ik er ook aan gekomen via een mede tweaker "Marc".

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• DECOY88
(overleden)
nu lijkt het nog snel. straks rij je 100 waar je 50 mag zonder dat je het volledig door heb. vooral leuk op dijkjes. zit je met 100-150 te jagen. ga je door een 30 zone. denk je 20 te gaan staat er alsnog 60 op je teller :X

• Marc Rademaker
Op motor-forum is een handig lessers-topic Gertjan, daar heb ik de theorieboeken vandaan die T-Rhidon nu heeft :) Ik vond het persoonlijk wel handig om tips door te lezen van wat meer ervaren motorrijders, zoals dat kijken heel belangrijk is, misschien wel het belangrijkste. Ook zijn er filmpjes te vinden van alle AVB-oefeningen.

En zoals Decoy al zegt, die snelheidsbeleving went, maar alleen tot op zekere hoogte. Als je met 150 over een dijk heen knalt gaat het toch echt wel hard :P En hard gaan is niet zo'n kunst, hard door de bocht gaan is een stuk moeilijker. Sterker nog, überhaupt de bocht goed inschatten is al niet makkelijk |:(

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zojuist maar eens een goede set laarzen aangeschaft. De oude laarzen waren toerlaarzen en waren een beetje op aan het raken. Heb het maar gelijk goed gedaan, kost wat maar dan heb je ook wat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qPYHGpfLDiCnoJWGPN1SA4Eh/full.jpg

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:53

-tom-562

Oliesjeik

Marc Rademaker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:04:
Op motor-forum is een handig lessers-topic Gertjan, daar heb ik de theorieboeken vandaan die T-Rhidon nu heeft :) Ik vond het persoonlijk wel handig om tips door te lezen van wat meer ervaren motorrijders, zoals dat kijken heel belangrijk is, misschien wel het belangrijkste. Ook zijn er filmpjes te vinden van alle AVB-oefeningen.

En zoals Decoy al zegt, die snelheidsbeleving went, maar alleen tot op zekere hoogte. Als je met 150 over een dijk heen knalt gaat het toch echt wel hard :P En hard gaan is niet zo'n kunst, hard door de bocht gaan is een stuk moeilijker. Sterker nog, überhaupt de bocht goed inschatten is al niet makkelijk |:(
Idd. Heb dan pas m'n rijbewijs, maar afgelopen vakantie veel gereden in Nice/Monaco, en heb daar echt een hoop geleerd. Goed kijken is het halve werk. Ik had nog wel een paar keer last van "target fixation" (op de verkeerde manier...), dat moet ik nog af leren :P
Eergister weer voor het eerst in Nederland gereden, dat is ook weer wennen... Als in, aan de regels/snelheid houden :P, alles vlak, geen bochten, irritante autobestuurders...

Vaak bu'j te bang!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:12
.Gertjan. schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 12:43:
* Absolute beginner meldt :P

Afgelopen weekend van mijn vriendin een cadeautje gehad, een introductieles motorrijden :P Roep al een paar jaar dat motorrijden me wel wat leek, maar door tijdsgebrek is het er nooit van gekomen. Daarnaast vind ik mezelf in de auto al een ongeleid projectiel en had bij een motor altijd het idee dat ik mezelf binnen no-time van het asfalt kon laten schrapen...
...
Verhaal klinkt bekend :+ ondertussen bijna een jaar volledig lid van het motorrijdersgilde :)
Alvast een beetje welcome to the club en veel plezier met lessen!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DECOY88 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

5 landen tocht dit jaar droog gehouden?
super mooi weer gehad. Echt top heerlijk rondje dit jaar. Alleen merkte ik op dat best veel onderdelen vorig jaar ook gereden zijn.

De nieuwigheid is er wel zo'n beetje vanaf... en wat een raar (bmw) volk wat daar bij het vertrekpunt rondliep :+

• DECOY88
(overleden)
_Erikje_ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:36:
[...]

super mooi weer gehad. Echt top heerlijk rondje dit jaar. Alleen merkte ik op dat best veel onderdelen vorig jaar ook gereden zijn.

De nieuwigheid is er wel zo'n beetje vanaf... en wat een raar (bmw) volk wat daar bij het vertrekpunt rondliep :+
vorig jaar kon je toch de helft niet zien vanwege de regen dus dachten ze er dit jaar makkelijk vanaf te maken _O-

volgend jaar 1000 bochten oberhausen O-)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:25

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:46:
Ik ga nog wel ergens een klein ritje doen, woon vlakbij alkmaar. Ik DM je dan wel ff ;)
Kom net terug van een rondje Moezel, lekker gereden alleen jammer dat het achterwiel van de 1200gsa van een vriend van me steeds zichzelf losdraaide, kostte zaterdag de halve dag om dat ergens gefixed te krijgen. Hadden zelf die torx natuurlijk niet mee ...... had er thuis in de schuur nog mee in mijn handen gestaan..... 8)7

Wel nog ruim 1400km kunnen maken in 2,5 dag, kon vrijdag pas na 15:30 vertrekken van mijn werk en gister rond 19:15 weer thuis. Maar 1 bui gehad, dus dat was gunstig.

[ Voor 11% gewijzigd door charrel op 22-08-2011 17:22 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

?? Hoe kom jij aan die foto dan? ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DPC-Postman schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:03:
[...]
Ook het verhaal op komkommer's site met interesse gelezen!
Ja, super! Komkommer is een bikkel. Ik denk niet dat onze tocht zó episch wordt, maar we gaan onze best doen. Ik ben bezig met wat leuke alternatieve routes uit te zoeken. De 'officiële' karavaan volgt nl de Atlantische route door de Westelijke Sahara en Mauretanië, maar wij willen eigenlijk wat meer 'Dakar' pret. Dat gaan we al opzoeken als we de Sahara in duiken bij Erfoud; ik heb een boek met leuke routes langs/door oude Dakar etappes. Punt is alleen dat die routes erg veel tijd kosten. Dus we kunnen niet teveel van die excursies doen. En ik geloof dat je door Mauretanië niet zomaar van die route mag afwijken, maar dat moet ik nog uitzoeken.

Ondertussen toch maar een crosshelm en bril besteld. Een gewone helm is mij te warm in het zand. En misschien ga ik straks toch weer een crossertje erbij kopen ofzo. Wie weet wordt het nog wat. Eerst mezelf maar eens in één stuk in Gambia krijgen... ;)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Ik zal vandaag een klein beetje afscheid moeten nemen van jullie.

Mijn ZX9R is afgelopen nacht gestolen. :'(
Meteen voor iedereen die net als ik naïef is: koop een (goed) slot. Die van mij stond alleen op het stuurslot en ik denk dat de gemiddelde dief daar niet echt van onder de indruk is..

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/4416/zx9rj.jpg
;w

• FitTiv
  • Laatst online: 20:34
Je zou ze wel kunnen wurgen. Zuur man! Al rondje door de buurt gemaakt? Misschien gelegenheidsdieven die even wilden joyriden??

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ow man! I feel your pain. Echt waar, toen die Tenere van me gejat werd, kon ik ook wel janken. Slot maakt niet eens zoveel uit. De meeste dure/goede zijn slechts enkele minuten oponthoud. Goedkope rommel binnen een minuut...

Advies: zet zoveel mogelijk info op internet. Hier en op MF en misschien op een merkenforum. In de buurt rondrijden heb ik ook gedaan, en uiteindelijk is ie teruggevonden op een plek waar ik (bijna) langs gereden ben. Ze zetten 'm echt niet aan de weg, tenzij ze er klaar mee zijn (joyriden).

Hopen, soms komen ze terug... :'(

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:32:
[...]

?? Hoe kom jij aan die foto dan? ;)
Internet...

And it goes BRAAAAAPP!

• Gisae
  • Niet online
warcow schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:01:

Meteen voor iedereen die net als ik naïef is: koop een (goed) slot. Die van mij stond alleen op het stuurslot en ik denk dat de gemiddelde dief daar niet echt van onder de indruk is..

[afbeelding]
;w
Damn, dat is wel balen. Zijn er nog specifieke kenmerken aan de motor? Waar staat deze normaal gesproken?
Ik zal er iig naar uit kijken, wie weet kom je hem ineens tegen.

Wat betreft op slot doen. Bij mij zit de sleutel in de motor :X

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Het was een model uit 2000 (E) en hij was grotendeels standaard, had een iphone oplaadkabeltje bij het stuur gemaakt en er zitten wat kleine barsten in de kappen bij het knipperlicht rechts voor.
Kenteken is MH-GZ-70
Zal zeker de omgeving (Groningen, woon aan de celebestraat) en marktplaats in de gaten houden. In het vervolg zal ik er meteen zo'n door de verzekering geaccepteerd slot op knallen. Als ik dat nu had gedaan had ik in ieder geval de dagwaarde nog gekregen.

Om er toch maar iets positiefs van te maken is dit een goed moment om de oude z500 weer de weg op te krijgen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31
André:
Vanavond een RF600R bekijken, ik heb er zin in, als alles goed is heb ik dan eindelijk een eigen motor.
Toch een ZZR geworden? ;)

Beide heb ik in mijn bezit gehad en vond de RF vele malen fijner dan de ZZR.
Na een GSX-R750 en een ouwelullen BMW ben ik weer terug bij af: RF900R O+

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Dan was je er snel bij, foto is gisteren gemaakt door een vriend van mij.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

warcow schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:01:

[afbeelding]
;w
gecondoleerd. bij mij is het precies hetzelfde gebeurt. Stuurslot eraf halen is easy, een trap tegen het stuur en hij is eraf... :?
mphilipp schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:34:
Ow man! I feel your pain. Echt waar, toen die Tenere van me gejat werd, kon ik ook wel janken. Slot maakt niet eens zoveel uit. De meeste dure/goede zijn slechts enkele minuten oponthoud. Goedkope rommel binnen een minuut...
slot maakt wel uit. de verzekering keert (vaak) niet uit wanneer je geen art 4 slot op je motor heb gemonteerd. Ik heb ook kunnen fluiten naar mijn centen toen mijn motor gejat werd.

gelukkig heb ik hem weer terug, en heb ik hem voor 40 euro kunnen fixen. toch, is het wel zuur

[ Voor 33% gewijzigd door _Erikje_ op 23-08-2011 10:14 ]

• Marc Rademaker
Ik vraag me alleen af hoe de verzekering 'weet' dat jij je art 4 slot er wel op had zitten :P Nu heeft motozoom geregistreerd dat ik een art 4 slot heb gekocht, maar ik zou het net zo goed in de kast kunnen leggen en alsnog geld kunnen claimen 8)7

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja dat akn, maar waarom zou je niet je slot gebruiken terwijl je hem wel voor de verzekering gekocht hebt :P volgens mij controleren ze het a.d.h.v. een aankoopbon ofzo

Vaak bu'j te bang!

• Rukapul
Marc Rademaker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:16:
Ik vraag me alleen af hoe de verzekering 'weet' dat jij je art 4 slot er wel op had zitten :P Nu heeft motozoom geregistreerd dat ik een art 4 slot heb gekocht, maar ik zou het net zo goed in de kast kunnen leggen en alsnog geld kunnen claimen 8)7
Moet je niet vergeten je sleutel er 'gebruikt' uit te laten zien wanneer de verzekering er om vraagt. En zo zijn er nog wel meer zaken die men als bewijs kan opvragen.

Uiteindelijk is het echter een kwestie van opportuniteit.

En daarom zoek je dus voor je een polis met diefstaldekking op internet wat ervaringen met de betreffende verzekeringsmaatschappij zijn. Er zijn er bij mij een aantal afgevallen omdat die volgens verhalen op diverse fora de bewijslast min of meer bij de verzekerde leggen dat het slot daadwerkelijk bevestigd was ten tijde van de diefstal :X

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Goh, dus eigenlijk heb ik helemaal niks aan het ART4 schijfremslotje dat bij mijn motor zat. Ik heb er geen aankoopbewijs van. Vragen ze nooit naar sleutels?

* Stealth2000 gaat op zoek naar zijn aankoopbewijs van z'n ART4 XENA slot.

• Rukapul
Wat ik in mijn onderzoekje tegenkwam is dat men typisch vraagt naar zowel de sleutels als het aankoopbewijs. Het aankoopbewijs is handig om aan te tonen dat het een ART4 slot betreft. Ook is het handig om de hele boel gewoon een keer op de foto te zetten :)

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:04:

wat ook veel mensen verkeerd doen is "te hard" de bocht in willen gaan.
het is 99% van de keren "sneller" de bocht langzaam in te gaan en er uit te acceleren.
Dan "snel" de bocht ingaan, de lijn bijna niet kunnen houden en pas weer kunnen acceleren als je de motor weer is opgerecht (of hoe je dat ook wil noemen)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:04

Youk

Volvo For Life

Wat een pokkkeweer is het hier. Deze morgend op de motor naar het werk. Draai ik de provintiale weg op hier in de buurt zie ik schuin links de bliksem inslaan in een groepje bomen. Prachtig zicht, dat wel, die ene boom gloeide precies paars. Maar ondertussen kwam de regen ook met bakken en bakken tegelijk uit de lucht.

Dus ik kom aan op mijn werk, yes mijn jas (Richa Spirit) laat niets door. Enkel is al het water langs mijn nek naar binnen gelopen. :'( Dus toch nat. Bestaan hier soms goede oplossingen voor?

Ik draag nu altijd een buffje, maar ja dat is meer sjaal en dus niet waterdicht. Je hebt wel zo van die windstoppers die mee over je schouders gaan en sommige zijn waterafstotend. Maar het is toch de bedoeling dat je dat ding onder je jas doet, dus water wat naar binnen loopt wordt nog steeds niet tegen gehouden, hooguit dat het wat lager doorkomt.

Misschien volgende keer mijn regenvestje nog overaan trekken en dan de kap opzetten met daar de helm over.

Volvo Classic Club Belgium

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Youk schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:18:
Wat een pokkkeweer is het hier. Deze morgend op de motor naar het werk. Draai ik de provintiale weg op hier in de buurt zie ik schuin links de bliksem inslaan in een groepje bomen. Prachtig zicht, dat wel, die ene boom gloeide precies paars. Maar ondertussen kwam de regen ook met bakken en bakken tegelijk uit de lucht.
Niet bang dat je zelf te grazen werd genomen door de bliksem?
Dus ik kom aan op mijn werk, yes mijn jas (Richa Spirit) laat niets door. Enkel is al het water langs mijn nek naar binnen gelopen. :'( Dus toch nat. Bestaan hier soms goede oplossingen voor?
Afbeeldingslocatie: http://www.toolstation.nl/images/library/stock/webbig/67290.jpg :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:54:
[...]

het is 99% van de keren "sneller" de bocht langzaam in te gaan en er uit te acceleren.
Dan "snel" de bocht ingaan, de lijn bijna niet kunnen houden en pas weer kunnen acceleren als je de motor weer is opgerecht (of hoe je dat ook wil noemen)
Dat was ook de tip die mijn instructeur altijd meegaf. Liever langzamer en rustig gecontroleerd de bocht in, en dan lekker vroeg op het gas, als te snel de bocht in duiken, niet kunnen halen, onderuit gaan en/of ergens tegenaan klappen :P

Vaak bu'j te bang!

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:54:
[...]

Hier ben ik van op de hoogte :) De bocht die ik verkeerd inschatte was een rechts-links-combinatie. Eerste bocht ging goed, tweede wat minder :P Maar het inschatten heeft voor mij veel te maken met snelheid. Soms merk ik gewoon dat ik makkelijk een stuk harder de bocht in had kunnen duiken, maarja ik neem natuurlijk liever geen risico :P

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:53:
[...]

Hier ben ik van op de hoogte :) De bocht die ik verkeerd inschatte was een rechts-links-combinatie. Eerste bocht ging goed, tweede wat minder :P Maar het inschatten heeft voor mij veel te maken met snelheid. Soms merk ik gewoon dat ik makkelijk een stuk harder de bocht in had kunnen duiken, maarja ik neem natuurlijk liever geen risico :P
En wat je ook doet, (vooral in groeps verband) laat je niet opnaaien en rijd altijd, altijd je eigen tempo.
ik kan redelijk lekker doorrijden, maar als je jezelf gaat forceren ga je foutjes maken *.
En soms heb je mazzel en kun je die corrigeren, en een andere keer ga je op je gezicht.

Nieuwe model hornet mee van de zaak,
in een rechter bocht, knietje net niet aan de grond, besluit om de bocht echter "scherper" te nemen om de knie maar aan de grond te zetten.
Op dat moment sluit ik mijn voet op tussen het frame en de voetsteun die naar binnen klapt vanwege grondspeling.
Resultaat, hefboom effect (lees achterwiel word opgetild/licht) en ik breek achter enorm uit, drift/glij zo´n beetje de hele bocht door. kom uiteindelijk de tegemoet rijdende weghelft op (gelukkig geen verkeer) uit en trek met puur geluk de motor de bocht door zonder episch onderuit te gaan of mezelf te lanceren met een highsider (echt puur geluk)
Resultaat, 15 minuten nodig om tot rust te komen in de berm.
En stevig door bluffen dat het de bedoeling was, maar wanneer je zoiets gebeurd wil je liever gewoon naar huis rijden en even liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 12:47 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:39:
[...]

En wat je ook doet, (vooral in groeps verband) laat je niet opnaaien en rijd altijd je eigen tempo.
ik kan redelijk lekker doorrijden, maar als je jezelf gaat forceren ga je foutjes maken.
En soms heb je mazzel en kun je die corrigeren, en een andere keer ga je op je gezicht.
Sowieso is emotie een slechte raadgever. Dit geldt in principe ook wanneer je in een ander voertuig deelneemt. In de auto liet ik het soms ook wel zo ver komen dat mijn emotie bepaalt wat ik ga doen (zeker frustratie/irritatie), maar dat nare eigenschapje heb ik inmiddels gelukkig goed onder controle.

• PilatuS
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

Dat was ook de tip die mijn instructeur altijd meegaf. Liever langzamer en rustig gecontroleerd de bocht in, en dan lekker vroeg op het gas, als te snel de bocht in duiken, niet kunnen halen, onderuit gaan en/of ergens tegenaan klappen :P
Het is ook nog eens zo dat als je het gas los laat in de bocht, of zelfs door in de bocht niet meer gas te gaan geven je wijd gaat. Als je de bocht dus te hard in gaat moet je het gas wel los laten, waardoor je wijd gaat, of kan je niet meer gas gaan geven waardoor je wijd gaat.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:39:
...Nieuwe model hornet mee van de zaak...
En? Behalve je momentje, hoe beviel de motor?

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Mn Varadero doet het weer, toch verrotte contactpuntjes in de brandstofpomp. Ik dacht dat een gereviseerde wel wat langer mee zou gaan dan een plm 20.000km...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als mijn motor 'thuis' staat staat hij op stuurslot, ART-4 schijfremslot en ART-4 kettingslot om een boom. :)

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:10:
[...]

En? Behalve je momentje, hoe beviel de motor?
Dit was ergens in 2007 of zo (het jaar dat het huidige model hornet werd geintroduceerd)
weet niet of ze echt wijzigingen hebben doorgebracht sindsdien.
En komt ook bij dat ik bevooroordeeld ben omdat mijn eerste een 2002 600 hornet was.

Maar in een note dop (wat ik er nog van herinner)
die nieuwe Hornet is goed,
iets wat onderdempt zowel voor als achter, en mist instelbaarheid.
stuurt makkelijk zonder het te makkelijk te maken (ik persoonlijk vind dat je wel iets van moeite moet doen op een motor)
verder is het een prima soepel blok, mooie gas reactie.
Mooie afwerking maar een rampzalig dashbord.

1 van de 3 motoren in de licht gewicht klasse die ik zou overwegen.
(Street triple, Hornet, Er6N)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ah, ik dacht dat je het over de 2011 versie had. (mijn huidige motor dus)

Ik wilde wel eens een andere mening horen. Zelf ben ik natuurlijk nogal bevooroordeeld, en de reviews komen niet verder dan "het klopt gewoon allemaal."

Inderdaad, het dashboard laat te wensen over, met name de toerenteller bij de 2011 versie. Maar het is een motor die je toch niet continu in het bovenste toerenbereik rijdt, dus zo ernstig is dat nou ook weer niet.
Je hebt tegenwoordig wel wat meer instelmogelijkheden dan op de 2007 versie, maar toch is het nog steeds beperkt.

• FitTiv
PilatuS schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Het is ook nog eens zo dat als je het gas los laat in de bocht, of zelfs door in de bocht niet meer gas te gaan geven je wijd gaat. Als je de bocht dus te hard in gaat moet je het gas wel los laten, waardoor je wijd gaat, of kan je niet meer gas gaan geven waardoor je wijd gaat.
Inderdaad gewoon altijd (een beetje) gas blijven geven in de bocht. Dan verplaatst het zwaartepunt zich meer naar achteren waardoor je betere grip houdt. Mocht je denken dat je de bocht niet redt....gas blijven geven en de motor platter leggen en de bocht doorkijken. Vooral niet gas loslaten! Ik bedenk me altijd dat mijn motor veeeeeeel platter kan dan coureurtje FTI. En op dat soort momenten rijd ik dan de steppies aan de grond 8)

• winkelwagen
  • Laatst online: 30-01 20:34
Een van de problemen die ik nog ondervind is dat bij het doorkijken van de bocht ik de bocht nog al eens af wil snijden. Vooral bij snelwegafritten wil dit voorkomen. Kijk ik dan te ver naar voren?
Dit probleem heb ik niet als ik de weg "scan", dus heen en weer tussen ver en nabij kijk. Maar dan is je referentiepunt dus niet meer "stabiel".

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

winkelwagen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:14:
Een van de problemen die ik nog ondervind is dat bij het doorkijken van de bocht ik de bocht nog al eens af wil snijden. Vooral bij snelwegafritten wil dit voorkomen. Kijk ik dan te ver naar voren?
Ja. Je kunt daar enigzins rekening mee houden afhanklijk van de bocht maar beter is wat dichter bij kijken tot je echt vrij zicht hebt op je bestemming.

And it goes BRAAAAAPP!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

FitTiv schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:59:
[...]

Inderdaad gewoon altijd (een beetje) gas blijven geven in de bocht. Dan verplaatst het zwaartepunt zich meer naar achteren waardoor je betere grip houdt. Mocht je denken dat je de bocht niet redt....gas blijven geven en de motor platter leggen en de bocht doorkijken. Vooral niet gas loslaten! Ik bedenk me altijd dat mijn motor veeeeeeel platter kan dan coureurtje FTI. En op dat soort momenten rijd ik dan de steppies aan de grond 8)
Ik ben altijd bang dat mijn motor niet genoeg grip heeft. Maar dat zit volgens mij echt puur tussen m'n oren, aangezien ik op vakantie regelmatig de stepjes aan de grond reed, maar uit schrik het ding dan weer rechtop gooi. Eigenlijk zou ik voor m'n vertrouwen eens iemand anders op m'n motor moeten laten rijden die al goed kan rijden en het ding eens maximaal plat kan gooien voor m'n ogen, zodat ik weet dat het ding het kan (voor de duidelijkheid, het gaat om een GSX400X uit '88, afgeleid van een GSX400R). Of iemand laten rijden op mijn motor en ik achterop

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:42:
[...]

Ik ben altijd bang dat mijn motor niet genoeg grip heeft. Maar dat zit volgens mij echt puur tussen m'n oren, aangezien ik op vakantie regelmatig de stepjes aan de grond reed, maar uit schrik het ding dan weer rechtop gooi. Eigenlijk zou ik voor m'n vertrouwen eens iemand anders op m'n motor moeten laten rijden die al goed kan rijden en het ding eens maximaal plat kan gooien voor m'n ogen, zodat ik weet dat het ding het kan (voor de duidelijkheid, het gaat om een GSX400X uit '88, afgeleid van een GSX400R). Of iemand laten rijden op mijn motor en ik achterop
zelfs als je motor grip verliest heeft gas bij meestal een beter resultaat dan eraf. als je gas bij geeft en hem de bocht indrukt. heeft hij dan wel geen/weinig grip. maar hij gaat wel de richting op die je wil.

vorige week even bandjes opkloten. 160>0 met alleen de achterrem vol ingetrapt. en dan eens voelen hoe jeje achterkant in bedwang kan houden door je gewicht te verzetten _/-\o_ en natuurlijk worden de bandjes heet en neemt een hap grind op in het profiel. even later lekker de bocht door. achterkant breekt uit gas erop inhangen en knallen d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door DECOY88 op 23-08-2011 16:53 ]

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
DECOY88 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:50:
[...]

zelfs als je motor grip verliest heeft gas bij meestal een beter resultaat dan eraf. als je gas bij geeft en hem de bocht indrukt. heeft hij dan wel geen/weinig grip. maar hij gaat wel de richting op die je wil.

vorige week even bandjes opkloten. 160>0 met alleen de achterrem vol ingetrapt. en dan eens voelen hoe jeje achterkant in bedwang kan houden door je gewicht te verzetten _/-\o_ en natuurlijk worden de bandjes heet en neemt een hap grind op in het profiel. even later lekker de bocht door. achterkant breekt uit gas erop inhangen en knallen d:)b
Heh ja als het wat nat/glad ligt maak ik er ook vaak spelletje van om achterrem hard in te trappen en motor wat te doen kwispelen, tof :) . Moet je eens met je voorrem proberen, ook altijd leuk (traagjes best :p ).

• DECOY88
(overleden)
DieterVDW schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:02:
[...]

Heh ja als het wat nat/glad ligt maak ik er ook vaak spelletje van om achterrem hard in te trappen en motor wat te doen kwispelen, tof :) . Moet je eens met je voorrem proberen, ook altijd leuk (traagjes best :p ).
winterdag met ijzel d:)b en dan zon stomme gestreste koekblikker uitlachen omdat zijn abs esp enz. lampies aangingen _O- en ik gewoon70>0 met bijna geen grip achter hem aan gleed/reed _O-

Verwijderd

Gaat er vanavond nog iemand rijden omgeving Amsterdam?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:20:
Gaat er vanavond nog iemand rijden omgeving Amsterdam?
meh, geen plannen. Zoveel boeiende wegen zijn er hier niet :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• FitTiv
[...]

Inderdaad puur tussen je oren, mits je geen wegbanden hebt die eruit zien als slicks :P

Voor je vertrouwen kan je ook een mooie flauwe bocht uitzoeken ergens, en gewoon er steeds harder doorheen. Dan krijg je een beetje feeling wat de motor allemaal kan. En geloof me, zo'n ding kan plat :P
Waar woon je, ik heb wel interesse :9

EDIT: pff nijmegen, beetje te vel :+

• Marc Rademaker
Is Utrecht ook omgeving Amsterdam? Heb wel zin in een stukje, net terug vanuit werk was al erg lekker :)

Mooie verhalen hebben jullie over express de achterrem intrappen of de achterkant in de bocht uit laten breken.. Als je de achterrem intrapt, wil deze dan niet meteen voorbij je voorwiel? Dan krijg je zo'n mooie slip zoals je dat op de fiets doet, alleen dan met 50km/h :P Ik vraag me af, hoe heb je dat geleerd? Op dit moment durf ik zoiets niet moedwillig te doen, bang dat ik de controle verlies en mijn motor afschrijf 8)7

Heb wel de achterkant uit voelen breken toen ik iets te enthusiast op het gas ging en het nog een beetje vochtig was. Schoot meteen in de toerenbegrenzer, dus viel mee.

[ Voor 74% gewijzigd door Marc Rademaker op 23-08-2011 17:51 ]

Verwijderd

Nouja, ik woon nog niet zo lang in Amsterdam, maar ik hoor dat er genoeg boeiende wegen in de buurt zijn...

Utrecht is ook wel regio amsterdam als we in het Gooi gaan toeren ofzo :P

Ik heb GPS, maar geen route, iemand die het voortouw voor een routetje wil nemen?
Anders maak ik er wel een keer een, maar dat word zo volgende week :p

• Marc Rademaker
Ik heb geen gps, ja, op mijn telefoon, maar dat is lastig checken tijdens het motorrijden. Tot nog toe ben ik dan ook een paar keertjes een klein beetje omgereden :P Dus routes, don't look at me :P

• DECOY88
(overleden)
Marc Rademaker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:48:
Is Utrecht ook omgeving Amsterdam? Heb wel zin in een stukje, net terug vanuit werk was al erg lekker :)

Mooie verhalen hebben jullie over express de achterrem intrappen of de achterkant in de bocht uit laten breken.. Als je de achterrem intrapt, wil deze dan niet meteen voorbij je voorwiel? Dan krijg je zo'n mooie slip zoals je dat op de fiets doet, alleen dan met 50km/h :P Ik vraag me af, hoe heb je dat geleerd? Op dit moment durf ik zoiets niet moedwillig te doen, bang dat ik de controle verlies en mijn motor afschrijf 8)7

Heb wel de achterkant uit voelen breken toen ik iets te enthusiast op het gas ging en het nog een beetje vochtig was. Schoot meteen in de toerenbegrenzer, dus viel mee.
eerste paar keer gebeurt het per ongeluk. (eerste keer op nat gras gas erop. kwam me band voorbij :'( ) en verder is het een stukje gewenning. winterdag voelde ik me complete motor opschuiven terwijl ik rond de 100 reed. en van de winter een paar keer gereden met ijzel. schakel je terug blijft je toerenteller op 1000 staan en merk je dat je achterkant zwabbert. andere keer tik jeje voorrem aan en je km teller slaat naar 0 dan weet je dat je voorwiel stilstaat _O-

en verder is het meer tijdelijk risico verhogen door bv. teveel gas te geven terwijl je tekort grip heb. waardoor je achterband naar buiten komt. leer je controleren op lage snelheid en zo ga je steeds verder. en went het dat je weleens uitbreekt :Y

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:57:
Ik heb geen gps, ja, op mijn telefoon, maar dat is lastig checken tijdens het motorrijden. Tot nog toe ben ik dan ook een paar keertjes een klein beetje omgereden :P Dus routes, don't look at me :P
We rijden binnenkort wel een keer :P Dan zoek ik ff iets van een routetje.. Heb nu al wat maatjes van MF Amsterdam voor een ritje (richting Haarlem).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Eigenlijk zou ik voor m'n vertrouwen eens iemand anders op m'n motor moeten laten rijden die al goed kan rijden en het ding eens maximaal plat kan gooien voor m'n ogen, zodat ik weet dat het ding het kan (voor de duidelijkheid, het gaat om een GSX400X uit '88, afgeleid van een GSX400R). Of iemand laten rijden op mijn motor en ik achterop
Gewoon achter iemand aan rijden met dezelfde motor. Hielp bij mij ook bij een weekendje in de Eiffel. Het regende en dan ben/was ik een watje. Maar de instructeur reed op een vrijwel gelijke motor en die ging plat door de bocht. Dat kan ik dus ook, en voilà! Nou...niet zo hard als hij het deed (het waren van die leipen van de pliesie) maar een stuk beter iig. Een ander voorbeeld was het rondje offroad met Komkommer. Rijden we over een dijkje, gaat die mafketel ineens het talud af. Niet loodrecht naar beneden, maar schuin. En het gras was vochtig, dus dan denk je dat je helemaal geen grip hebt. Maar ja...hij deed het, dus moet ik het ook kunnen. En ik leef nog steeds... ;)
alleen trappetjes doe ik niet meer

Vraag die ik mezelf laatst stelde: lag dat nou aan de noppenbanden dat ik er gewoon af kon? Met andere woorden: zou het ook met die RT gaan? Stel dat ik voor iets moet uitwijken en de enige vluchtweg is het talud af...zou dat dan gewoon gaan? Want meestal ga je zó krampachtig in de remmen om maar niet dat talud af te rossen, maar als het gewoon kán, is dat een goede optie. Ok, prikkeldraad is een spelbreker :+

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 23-08-2011 20:23 ]

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-01 19:54
Het twijfelen met plat door de bocht gaan komt me bekend voor, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik mijn motortje pas een paar weken voor de deur heb staan.
Regen genoeg om te oefenen in ieder geval :Y

In ander nieuws: Wilde lekker naar mijn ouders touren na een training, is mijn achterlicht kapot :( Gelukkig woon ik om het hoekje dus was zo thuis.
Volgende week de GS500 eens goed onder handen nemen. Oliefilter, luchtfilter, kettingset en synchronisatiemeters besteld dus genoeg te doen!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, maar ik ken verder niemand met zo motor als mij :P
Dat kwispelen van de achterkant heb ik ook al een paar keer gehad, snel terug schakelen en dan de koppelong vlot op laten komen. Voorql afgelopen vakantie met al die krappe haarspeldbochten in de bergen, omdat ik terug naar de 1 moest. Opzich vind ik dat niet eng en is redelijk controleerbaar. Had wel een keer dat in een bocht de voorband weggleed door wat vuil/zand, dat vond ik wel echt ff schrikken.
Vrijdag ga ik met de motort richting limburg voor een weekendje (begeleiding/bezemmotor :P spelen bij een oldtimer bromfiets ritje). Mss dat ik s avond wat mooie weggetjes ga opzoeken

Vaak bu'j te bang!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Truss schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:26:
Het twijfelen met plat door de bocht gaan komt me bekend voor, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik mijn motortje pas een paar weken voor de deur heb staan.
Regen genoeg om te oefenen in ieder geval :Y
Na bijna een jaar en 10.000+km rijervaring heb ik het eigenlijk nog steeds. Daarom over anderhalve week VRO1. Hopelijk word ik dan wat zekerder...

Nieuwe contactpuntjes op mn brandstofpomp hebben trouwens wonderen gedaan, motor loop weer lekkerder. Nu ik er op terug kijk denk ik dat de pomp al langer niet helemaal lekker liep, omdat de motor op constante snelheden soms wat harkerig liep, waarschijnlijk omdat er net (/niet) genoeg brandstof aan de carburateurs geleverd werd...

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Als je plat door de bocht wil, kijk gewoon de films van "a twist of the wrist". Slecht geacteerd, maar wat ze uitleggen in die films is echt zo ontzettend waar. Kijk die films, ga het proberen en sta versteld van hoe plat je opeens kan met weinig moeite. En wat je ook vooral niet moet doen.

btw chucky, ik ken wel een aardige route vanaf haarlem naar alkmaar, en dan via bergen aan zee weer terug. Komend weekend zit ik in de ardennen, maar als je wil kunnen we die wel eens rijden?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• FitTiv
Widow schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:57:
Als je plat door de bocht wil, kijk gewoon de films van "a twist of the wrist". Slecht geacteerd, maar wat ze uitleggen in die films is echt zo ontzettend waar. Kijk die films, ga het proberen en sta versteld van hoe plat je opeens kan met weinig moeite. En wat je ook vooral niet moet doen.
Of de (e)book, leer je hetzelfde van maar is niet zo tergend ;)

Net afgesproken om met een maat een paar daagjes door nederland/belgie te touren :) Heb er zin in, eerste echt motorvakantie :*) tentje in de topkoffer en goan! Helaas wil hij niet naar de ardennen omdat hij nog maar 200km met zn bike heeft gereden :z
Vervolgens nieuwe olie+luchtfilter, remschijven en dan wss mn bike de verkoop in. Zitpositie is niet optimaal, krijg snel last van mijn rug helaas. Weekend doe ik met een gordel maar vind ik niet zo praktisch.
Iemand interesse in een XF650 op 25kw? :P

[ Voor 17% gewijzigd door FitTiv op 23-08-2011 22:09 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:33
Vandaag hier een ritje op gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/294722-2/062611-2012-suzuki-v-strom-650-abs-DL650AL2_Diagonal_YVB.jpg?g2_GALLERYSID=TMP_SESSION_ID_DI_NOISSES_PMT

Beter niet kunnen doen :X

• FitTiv
Flesdop schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:19:

[afbeelding]

2 mogelijkheden:

- je wilt 'm nu kopen omdat het 100x beter rijdt dan de fiets die je nu hebt.
- je hebt 'm gemold...

Ik hoop voor jou de eerste! :P

• Tylen
  • Nu online

Tylen

PilatuS schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:59:
[...]

Dat is niet zo. Als je gas los geeft in de bocht loopt hij naar binnen. Als je gas geeft loopt hij wijd. Als je gas constant houd blijft hij op z'n lijn. ;)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:57

The Legend

*Plop*

Flesdop schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:19:

[afbeelding]

Dat lijkt me nu wel een leuke motor om mee te beginnen :-) Is die wat groter dan gemiddeld zodat ik met mn 2 meter en lange stelten er fatsoenlijk op zit?

Ik ben toch malle pietje niet!

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:41:
[...]

Dat is niet zo. Als je gas los geeft in de bocht loopt hij naar binnen. Als je gas geeft loopt hij wijd. Als je gas constant houd blijft hij op z'n lijn. ;)
Ik snap dat jij als geen ander weet waar je over praat. Ik vertelde alleen wat ik gezien heb in de video van Twist of the Wrist. Daar hebben ze het over naar buiten gaan zodra je het gas los laat. Verder zeggen ze door het gas constant te houden waardoor je snelheid iets terug loopt, ook dat er voor zorgt dat je naar buiten gaan. Hou je het gas erop waardoor je snelheid constant blijft zorgt dat inderdaad voor de juiste lijn. Wat betreft gas langzaam opendraaien zeggen ze dat juist dat voor de juiste lijn zorgt.

Hoe het verder nou echt precies durf ik ook niet te zegen, ik herhaal alleen wat ik gezien heb.

Verwijderd

Widow schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:57:
btw chucky, ik ken wel een aardige route vanaf haarlem naar alkmaar, en dan via bergen aan zee weer terug. Komend weekend zit ik in de ardennen, maar als je wil kunnen we die wel eens rijden?
Ik zeg: Goed idee!

Verder: 1000 km erop gezet, op het puntje van Marken. Officieel mocht ik er niet inrijden (alleen aanwonenden / vergunninghouders), maar toch maar stiekem even gedaan.

De locatie: http://g.co/maps/ggva

De foto:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2u6gsvk.jpg

De kilometerstand heb ik niet, want hij sprong net op 1001km toen ik stopte -O-

• Tylen
  • Nu online

Tylen

PilatuS schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:09:
[...]

Ik snap dat jij als geen ander weet waar je over praat. Ik vertelde alleen wat ik gezien heb in de video van Twist of the Wrist. Daar hebben ze het over naar buiten gaan zodra je het gas los laat. Verder zeggen ze door het gas constant te houden waardoor je snelheid iets terug loopt, ook dat er voor zorgt dat je naar buiten gaan. Hou je het gas erop waardoor je snelheid constant blijft zorgt dat inderdaad voor de juiste lijn. Wat betreft gas langzaam opendraaien zeggen ze dat juist dat voor de juiste lijn zorgt.

Hoe het verder nou echt precies durf ik ook niet te zegen, ik herhaal alleen wat ik gezien heb.
Als je het gas constant houd loopt je snelheid toch niet terug?
Als je het gas erop houd blijft je snelheid toch niet constant?

Ik heb film deel 1 en 2 hier. Waar en wanneer beweerd Keith dat dan?

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
* frankivo wil even posen >:)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ELNh5WCjpUbXSkvz1krhF99g/medium.jpg

Geen geweldige foto, maar daar was het weer (en m'n telefoon-accu :X) ook niet naar :+

iRacing Profiel

• PilatuS
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:20:
[...]

Als je het gas constant houd loopt je snelheid toch niet terug?
Als je het gas erop houd blijft je snelheid toch niet constant?

Ik heb film deel 1 en 2 hier. Waar en wanneer beweerd Keith dat dan?
Net nog even gekeken. Twist of the Wrist 2 vanaf 26:47 t/m 27:28 en 27:37 t/m 27:48 (Totale lengte van film bij mij: 1:34:10)

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Voor hen met HK-acces: Hayfork in "Show je motor - Deel 1"

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Pagina: 1 ... 288 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.