No signature required.
Weet je dat uit ervaring of neem je dat aan? Ik zag nl een keer op tv een gast met van die 'stevige' bergschoenen aan die met 100 viel op de snelweg en waar het enkelbotje door de schoen naar buiten stak (mét rode saus).Reneger schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:44:
[...]
Ik rij op kisten, hoog model, met imho genoeg enkelbescherming.
Ik hoor vaker dat er met kisten gereden wordt en misschien is het inderdaad goed genoeg, maar ik zou dat toch eens een keer willen zien. Iemand praktijkervaring? Ik denk dat als je poot onder de motor zit terwijl je glijdt, het best eens hard kan gaan met de slijtage. Als je gewoon los over de straat glijdt, zal het wel meevallen.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
motorlaarzen zijn volgens mij ook zo vertrokken. zit een hoop plastic op maar zo gauw dat doorheeft dat het asfalt raakt is het vertrokkenmphilipp schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:42:
[...]
Weet je dat uit ervaring of neem je dat aan? Ik zag nl een keer op tv een gast met van die 'stevige' bergschoenen aan die met 100 viel op de snelweg en waar het enkelbotje door de schoen naar buiten stak (mét rode saus).
Ik hoor vaker dat er met kisten gereden wordt en misschien is het inderdaad goed genoeg, maar ik zou dat toch eens een keer willen zien. Iemand praktijkervaring? Ik denk dat als je poot onder de motor zit terwijl je glijdt, het best eens hard kan gaan met de slijtage. Als je gewoon los over de straat glijdt, zal het wel meevallen.
ik hou het lekker bij me magnums. en wat jij doet moet jij weten
liever weten wanneer ik hem weg moet gooien dan volhouden tot ik eronder lig
[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 18-08-2011 19:55 ]
Wie dat heeft verzonnen mogen ze van mij ophangen aan de hoogste boom
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
gespotTheNameless schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:55:
Avond!
Ben net ff bezig geweest m'n rimstriping te verwijderen.
Wat een kut karwei is dat zeg
Ik heb het dan ook nog niet afgemaakt.
Iemand tips?
Spot terug
Wat krijg je er niet af? Gewoon met een fohn proberen zo veel mogelijk weg te halen. De restje lijm kan je dan weghalen met remmenreinigerTheNameless schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:55:
Iemand tips voor het verwijderen van rim-striping?
Wie dat heeft verzonnen mogen ze van mij ophangen aan de hoogste boom
No signature required.
Lijm restjes krijg ik er wel af (met lampen olie). Gaat vooral om de sticker zelf.M3rcury schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:03:
[...]
Wat krijg je er niet af? Gewoon met een fohn proberen zo veel mogelijk weg te halen. De restje lijm kan je dan weghalen met remmenreiniger
Het is van dat reflecterende spul waar de olie geen vat op krijgt.
Dan is het een fohn en veel geduldTheNameless schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:13:
[...]
Lijm restjes krijg ik er wel af (met lampen olie). Gaat vooral om de sticker zelf.
Het is van dat reflecterende spul waar de olie geen vat op krijgt.
No signature required.
Toen maar langs de motozoom, slot gehaald van oxford, kettingslot + remschijfslot en een hoes. Ketting gesmeerd en nu staat mijn schatje goed op slot in de regen

Bok is gewoon een foefje wat je door moet hebben, gaat straks wel makkelijkerMarc Rademaker schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:57:
Vanochtend mijn nieuwe en eerste motor opgehaald! Laten keuren (voor de koop) en dat ging allemaal goed. Geld overgemaakt, kentekenbewijs overgeschreven en op naar kantoor (Almere > Amsterdam). Ik heb er ondertussen meer kilometers in de regen gereden dan in de zon, maar goed... Na het werk weer naar Almere, reservesleutels vergeten ^^
Toen maar langs de motozoom, slot gehaald van oxford, kettingslot + remschijfslot en een hoes. Ketting gesmeerd en nu staat mijn schatje goed op slot in de regenKreeg der amper op de bok zonder motorlaarzen
Hier de eerste foto's, met smartphone gemaakt. Zaterdag hopelijk een fatsoenlijke fotoshoot, mooi gepoetst en met zonnetje erbij!
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Mooie fiets
No signature required.
Meneer Komkommer, even een ander bandenvraagje.komkommer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:17:
Ik heb geen verstand van bandenspanning op de weg.
Ik heb nu een setje T63's onder de Tenere liggen. Wat denk je mbt de reis naar Gambia? Ik heb er een paar honder km mee gereden en relatief veel op asfalt. Ze hebben nog niet heel veel slijtage. Denk je dat die dingen een rit naar Marokko overleven over de snelweg met 100-120? Ik neem geen bagage mee op de motor, alleen mijzelf (al zwaar zat voor dat arme ding) en een klein rugzakje. Ik dacht eraan om in Marokko een stel Deserts erop te gooien. We gaan eigenlijk maar een paar dagen (hooguit 3 denk ik) echt door de zandduinen, maar van wat ik hoor zijn die Deserts goed stevig en ook voor de gravel en zandpaden goed geschikt. Vanaf Marokko is het denk ik nog zo'n 5000km.
Welke banden heb jij gebruikt bij de raids?
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Als je het nog niet echt goed kan, zorg dat er ff iemand aan de andere kant van de motor staat om hem evt. op te vangen als het niet in 1x goedgaat. Been there, done that, kostte me een uitlaat en een spiegel.Marc Rademaker schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:57:
Kreeg der amper op de bok zonder motorlaarzen
Wel kek kleurtje voor een motor. Er mist een beetje een kuip en een ruitje, maar verder ziet het er netjes uit.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dat is nou net het hele idee van een NakedWidow schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:15:
[...]
Als je het nog niet echt goed kan, zorg dat er ff iemand aan de andere kant van de motor staat om hem evt. op te vangen als het niet in 1x goedgaat. Been there, done that, kostte me een uitlaat en een spiegel.
Wel kek kleurtje voor een motor. Er mist een beetje een kuip en een ruitje, maar verder ziet het er netjes uit.
En heb gelukkig tijdens het lessen kunnen oefenen met opbokken. Zolang de bok op beide punten contact maakt, kan er denk ik weinig mis gaan volgens mij. Ik moet denk ik gewoon even een plaatsje zoeken waar het niet omhoog loopt en de motor met mijn motorlaarzen nog aan opbokken
@Marc: feli. Aan dat opbokken wen je nog wel. Ik weet nog dat ik het eerst lastig vond en 'm nu nog met m'n slippers aan opbok
Gefeliciteerd met je aankoop. Ga je vast veel plezier mee hebben. Ik weet hoe heerlijk die dingen rijden.
Dat mag je eens met die van mij proberenRukapul schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:55:
[...]
@Marc: feli. Aan dat opbokken wen je nog wel. Ik weet nog dat ik het eerst lastig vond en 'm nu nog met m'n slippers aan opbok
Zelfs de dealer had er moeite mee
Workaholic ook gefeliciteerd, in een keer gehaald toch? Kun je eindelijk op die verschrikkelijk gave fiets van je de wegen onveilig maken
Woont er hier iemand eigenlijk in Utrecht of omgeving? Zou het wel tof vinden om gewoon een keer een kort toerritje te maken, wat wegen te leren kennen. Ik hoef niet te racen, gewoon lekker bochtjes pakken, keertje hard optrekken als de weg het toelaat
Same here. Ik weet alleen ook nog de eerste keer dat dat mis ging en de bok half op mijn teen stondRukapul schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:55:
Aan dat opbokken wen je nog wel. Ik weet nog dat ik het eerst lastig vond en 'm nu nog met m'n slippers aan opbok
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Hehe, hier hetzelfde. Vanmorgen heeft Dick van Hoogland Motoren mn Varadero opgehaald. Zijn uitspraak: motoren boven de 200kg moeten verboden worden. Kom ik aan met mn 300kg. Die bok je niet met je slippertjes op. Op een vlakke ondergrond moet ik met mn volledige gewicht op de bok gaan staan om hem erop te krijgen.frankivo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:10:
[...]
Dat mag je eens met die van mij proberen
Zelfs de dealer had er moeite mee
Ik pak altijd de Michelin Baja of de Desert. Baja wordt helaas al een tijdje niet meer gemaakt.mphilipp schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:15:
[...]
Meneer Komkommer, even een ander bandenvraagje.
Ik heb nu een setje T63's onder de Tenere liggen. Wat denk je mbt de reis naar Gambia? Ik heb er een paar honder km mee gereden en relatief veel op asfalt. Ze hebben nog niet heel veel slijtage. Denk je dat die dingen een rit naar Marokko overleven over de snelweg met 100-120? Ik neem geen bagage mee op de motor, alleen mijzelf (al zwaar zat voor dat arme ding) en een klein rugzakje. Ik dacht eraan om in Marokko een stel Deserts erop te gooien. We gaan eigenlijk maar een paar dagen (hooguit 3 denk ik) echt door de zandduinen, maar van wat ik hoor zijn die Deserts goed stevig en ook voor de gravel en zandpaden goed geschikt. Vanaf Marokko is het denk ik nog zo'n 5000km.
Welke banden heb jij gebruikt bij de raids?
De deserts zijn zo ontzettend stevig, die zijn juist voor de stenerige paden bedoeld. In Marokko heb je echt van die vuile stenen die je banden letterlijk opvreten. Voor zand maakt het weinig uit of je een T63 of een Desert er op hebt liggen, daar heb je die stevigheid niet nodig. Die T63's overleven de weg naar Marokko prima.
een varadero van 300kg ? weet niet wat je er allemaal opgeschroefd hebDPC-Postman schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:50:
[...]
Hehe, hier hetzelfde. Vanmorgen heeft Dick van Hoogland Motoren mn Varadero opgehaald. Zijn uitspraak: motoren boven de 200kg moeten verboden worden. Kom ik aan met mn 300kg. Die bok je niet met je slippertjes op. Op een vlakke ondergrond moet ik met mn volledige gewicht op de bok gaan staan om hem erop te krijgen.
maarja waarom midden bok? wat is er mis met een zeistandaard.
Helaas is mijnes nog steeds kapoet, binnenkort toch maar tijd voor gaan zoeken/maken om te fixen...
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Danku!komkommer schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:24:
[...]
Ik pak altijd de Michelin Baja of de Desert. Baja wordt helaas al een tijdje niet meer gemaakt.
De deserts zijn zo ontzettend stevig, die zijn juist voor de stenerige paden bedoeld. In Marokko heb je echt van die vuile stenen die je banden letterlijk opvreten. Voor zand maakt het weinig uit of je een T63 of een Desert er op hebt liggen, daar heb je die stevigheid niet nodig. Die T63's overleven de weg naar Marokko prima.
Ik had ook al een beetje gezocht. Die Desert is wat breder achter en het noppenprofiel voor is helemaal anders als de T64. Zo te zien beter voor gravel/stenen. Dan laat ik die T63's erop tot we in Zagora zijn en dan gaan we een avondje banden wisselen...
Tsja...daarom hebben die slimme BMW ingenieurs ook zo'n handig handeltje gemaakt. Het is geen enkele moeite om dat ding op te bokken. Maar ja, ik heb natuurlijk zo'n superlichte BMW RT, die is met 280Kg veeeeel lichter dan een Varadero.DPC-Postman schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:50:
[...]
Hehe, hier hetzelfde. Vanmorgen heeft Dick van Hoogland Motoren mn Varadero opgehaald. Zijn uitspraak: motoren boven de 200kg moeten verboden worden. Kom ik aan met mn 300kg. Die bok je niet met je slippertjes op. Op een vlakke ondergrond moet ik met mn volledige gewicht op de bok gaan staan om hem erop te krijgen.
Is er misschien iets mis met je weegschaal?
[edit]
Dat ding is 152kg...331POUNDS... Moet een eitje zijn om op te bokken. Anders hebben ze bij Suzuki zitten prutsen met het zwaartepunt van dat ding.
[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 19-08-2011 08:00 ]
Thanks Marc, alles in één keer gehaald (AVB, Theorie en AVD).. ben ik heel erg blij mee! Was wel voor het eerst weer echt zenuwachtig, dat is lang geleden.. heb ik toch wel een beetje medelijden met al die jongere die op moeten voor hun rijbewijsMarc Rademaker schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:34:
Bedankt voor de felicitaties!
Workaholic ook gefeliciteerd, in een keer gehaald toch? Kun je eindelijk op die verschrikkelijk gave fiets van je de wegen onveilig maken
Woont er hier iemand eigenlijk in Utrecht of omgeving? Zou het wel tof vinden om gewoon een keer een kort toerritje te maken, wat wegen te leren kennen. Ik hoef niet te racen, gewoon lekker bochtjes pakken, keertje hard optrekken als de weg het toelaat
Mooie motor trouwens! Ik kom zelf uit Apeldoorn.. hier zijn er genoeg leuke wegen.. dus kom maar een keer touren!
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Lekker binnendoor naar Otterlo. Beetje niet de hoofdwegen nemen. Of lekker naar Vierhouten cruisen. Erg mooie weggetjes. Wel rekening houden met de niet altijd perfecte staat van het wegdek, maar wel uniek mooi als je in de omgeving van Apeldoorn gaat rijden. En anders kan je altijd natuurlijk naar Heteren afzakken als je in Otterlo bent en de dijk naar Driel nemen (weet alleen niet of dat nog mag). Ook lekker stukje toeren.Workaholic schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:20:
[...]
Mooie motor trouwens! Ik kom zelf uit Apeldoorn.. hier zijn er genoeg leuke wegen.. dus kom maar een keer touren!
Niet direct in de buurt, maar ik rij wel vaak langs Utrecht. Wat ik je kan aanraden om leuke wegen te ontdekken: rijdt eens wat routes van GPStracks. (http://gpstracks.nl/ov-motor-nederland.php )Marc Rademaker schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:34:
Site heeft helaas wel de laatste tijd er regelmatig onder te lijden dat hij niet bereikbaar is.
Maar staan grappige routes op, en je kunt ze in je Gps zetten (als je die hebt) of gewoon bekijken in Google Maps. Sowieso kun je makkelijk bij Nieuwegein de lekdijk op, dus meer dan genoeg lol te beleven rond om Utrecht.
So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle
Thanks, die ga ik zeker even checken. Ook maar opzoek naar een houdertje of iets dergelijks voor mijn smartphone. Navigeren op de brommert is lastig. Meeste plekken weet ik prima te vinden, dankzij een bijbaantje in het verre verleden als lease-auto wegbrenger/ophaler. Maar als je echt een wijk/straat moet hebben, ontkom je er bijna niet aan.Unipuma schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:00:
[...]
Niet direct in de buurt, maar ik rij wel vaak langs Utrecht. Wat ik je kan aanraden om leuke wegen te ontdekken: rijdt eens wat routes van GPStracks. (http://gpstracks.nl/ov-motor-nederland.php )
Site heeft helaas wel de laatste tijd er regelmatig onder te lijden dat hij niet bereikbaar is.
Maar staan grappige routes op, en je kunt ze in je Gps zetten (als je die hebt) of gewoon bekijken in Google Maps. Sowieso kun je makkelijk bij Nieuwegein de lekdijk op, dus meer dan genoeg lol te beleven rond om Utrecht.
http://www.gadgetknaller.nl/partners/gadgetknaller/index.php
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Het natgewicht van een Varadero is ongeveer 280kg. Komt er nog wat koffers, valbeugel e.d. bij. Misschien 290kg dan. En de zijstandaard van een '99 is rukCrazyanz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:39:
[...]
een varadero van 300kg ? weet niet wat je er allemaal opgeschroefd heb![]()
Dat is het gewicht van de 125cc Varadero, ik heb een 1000cc. Die is nat dus 276,5kg.mphilipp schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:59:
[...]
Tsja...daarom hebben die slimme BMW ingenieurs ook zo'n handig handeltje gemaakt. Het is geen enkele moeite om dat ding op te bokken. Maar ja, ik heb natuurlijk zo'n superlichte BMW RT, die is met 280Kg veeeeel lichter dan een Varadero.
Is er misschien iets mis met je weegschaal?
[edit]
Dat ding is 152kg...331POUNDS... Moet een eitje zijn om op te bokken. Anders hebben ze bij Suzuki Honda zitten prutsen met het zwaartepunt van dat ding.
Ze lijken er wel op maar er zijn verschillende versies en fabrikanten van dat ding. En ze verschillen nogal in kwaliteit. Ik heb laatst bij DealExtreme een 808 #8 gekocht, geluid is nogal ruk en het beeld golft nogal als je rijdt. Probleem is dat je op een site vaak niet ziet welke je geleverd krijgt. Zie voor een vergelijking en tips bijvoorbeeld deze site: http://chucklohr.com/808/_Apache_ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:55:
Is dit DE sleutelhanger waar laatste over gesproken werd? Hij is voor weinig te koop bij de een gadgetsite.
[ Voor 23% gewijzigd door Postman81 op 19-08-2011 10:14 ]
Commentaar eronder van euro op ebay is ook mooi_Apache_ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:55:
Is dit DE sleutelhanger waar laatste over gesproken werd? Hij is voor weinig te koop bij de een gadgetsite.
Dat is niet de #11 want hij filmt niet in HD maar in 720x480 volgens die website. Zou je op eBay niet meer dan 4-5 euro moeten kosten, dus die 30euro is 80% winst._Apache_ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:55:
Heteren - Driel kan ja, dan doorsteken naar Arnhem. In Arnhem binnendoor naar Nijmegen, de waalbrug over, terrasje pakken, en dan de dijk op bij de waalbrug de ooijpolder in, richting Millingen/Duitse grens, via Emmerich terug zo de achterhoek in, daarna zoek je het zelf maar uittheHoff schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:38:
[...]
Lekker binnendoor naar Otterlo. Beetje niet de hoofdwegen nemen. Of lekker naar Vierhouten cruisen. Erg mooie weggetjes. Wel rekening houden met de niet altijd perfecte staat van het wegdek, maar wel uniek mooi als je in de omgeving van Apeldoorn gaat rijden. En anders kan je altijd natuurlijk naar Heteren afzakken als je in Otterlo bent en de dijk naar Driel nemen (weet alleen niet of dat nog mag). Ook lekker stukje toeren.
Vaak bu'j te bang!
Zeker niet. Wel zelfde behuizing maar de kwaliteit ligt ver onder het niveau van de goede versies._Apache_ schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:55:
Zoek op Ebay naar de #11 808 HD cam Prijs ligt momenteel rond de 50 USD.
Bekende verkoper die de goede levert is Eletoponline
Je kan ook voor de #3 gaan maar die filmt in 960x6** geloof ik. Geluid en beeld van de #11 is vele malen beter.
Nu is er ook een #13 maar daar is het geluid wat slechter van dan van de #11. Beeld is daarentegen over het algemeen net iets helderder.
[ Voor 29% gewijzigd door Hayfork op 19-08-2011 11:17 ]
::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::
Zegt me persoonlijk vrij weinig eigenlijk, mensen hier ervaringen mee ?
Ander vraag; Hoe zit dat met de voorlopige dekking? Ik heb na een week nog steeds geen polis ontvangen en weet nu niet of bij de voorlopige dekking mijn motor al all-risk verzekerd is, of dat hij alleen wa verzekerd is. Ik twijfel nadat ik mij een discussie herinnerde waarin er werd geclaimd dat je alleen wa verzekerd bent zolang je in de voorlopige dekking zit. In de voorwaarden kan ik hier niks over terugvinden. Ook een telefoontje na zowel de verzekeraar en de tussenpartij heeft mij niet een eenduidig antwoord opgeleverd.
Ik ben nog niet wezen toeren omdat ik toch eerst zeker wil weten of de verzekering geaccepteerd wordt of niet. Is mijn eerste verzekering dus ben er nog wat voorzichtig mee.
[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Nash op 19-08-2011 11:54 ]
Dat is wel een beetje raar dat je tussenpersoon danwel je verzekering daar geen antwoord op weet. Bij mijn weten (als ik een verzekering voor iemand afsluit) is hij gelijk all-risk verzekerd. Als je alle informatie juist invult, wordt er ook nooit een verzekering afgewezen. (die vragen of je afgelopen 5 jaar een ongeluk hebt gehad ed.)Mr.Nash schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:51:
Die hoor ik vaker voorbij komen. Persoonlijk kende ik ze ook nog niet. Ik heb vorig week zelf m'n motor verzekerd bij Combimotors, kwam er als goedkoopste uit.
Ander vraag; Hoe zit dat met de voorlopige dekking? Ik heb na een week nog steeds geen polis ontvangen en weet nu niet of bij de voorlopige dekking mijn motor al all-risk verzekerd is, of dat hij alleen wa verzekerd is. Ik twijfel nadat ik mij een discussie herinnerde waarin er werd geclaimd dat je alleen wa verzekerd bent zolang je in de voorlopige dekking zit. In de voorwaarden kan ik hier niks over terugvinden. Ook een telefoontje na zowel de verzekeraar en de tussenpartij heeft mij niet een eenduidig antwoord opgeleverd.
Ik ben nog niet wezen toeren omdat ik toch eerst zeker wil weten of de verzekering geaccepteerd wordt of niet. Is mijn eerste verzekering dus ben er nog wat voorzichtig mee.
Maargoed, ik weet niet of dat ook voor jouw verzekering geldt.
No signature required.
Wat heb je nu gekocht dan? Een r1?Viper® schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:12:
net combimotors gebeld maar de combinatie van vermogen + geen schade vrij jaren + postcode was nogal nadelig
No signature required.
Verwijderd
Slechts 20 kilo extra, dat ding weegt nat namelijk iets van 280 kilo geloof ik (heb het eens op gezocht omdat ik zo´n kreng heuveltje op mocht duwen)Crazyanz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:39:
[...]
een varadero van 300kg ? weet niet wat je er allemaal opgeschroefd heb![]()
Verwijderd
Gefeli met je aanschaf! mijn eerste motor was ook een Hornet (2002) echt een heerlijk motortje.Marc Rademaker schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:46:
[...]
Thanks, die ga ik zeker even checken. Ook maar opzoek naar een houdertje of iets dergelijks voor mijn smartphone. Navigeren op de brommert is lastig. Meeste plekken weet ik prima te vinden, dankzij een bijbaantje in het verre verleden als lease-auto wegbrenger/ophaler. Maar als je echt een wijk/straat moet hebben, ontkom je er bijna niet aan.
ivm met de houder voor je smartphone.
er komt nogal wat trilling door je stuur, zorg ervoor dat de houder iets heeft dat veel van deze trilling kan opvangen want de meeste apparartuur is niet gemaakt op schokken, weer, wind, trilling etc etc.
Alternatief is een headsetje kopen voor de helm, deze aan de smartphone koppelen, de telefoon in je binnen jaszak en op gehoor rijden (dus "ga hier links af" etcetc).
Mooie Hornet, dat lijkt me nou ook een mooie motor. Dit is toch het model na 2005?
Veel rij plezier ermee!
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Thx! Ik heb een bluetooth oor-dingus, maar zowel mijn iPhone of Nexus S herkennen dat ding niet. Moet nog even opzoeken hoe of wat, maar anders is gesproken navigatie inderdaad een idee. Is er ook niet een houder die je op je tank plakt met magneten? Voor zover ik weet heb ik een metalen tankVerwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:18:
[...]
Gefeli met je aanschaf! mijn eerste motor was ook een Hornet (2002) echt een heerlijk motortje.
ivm met de houder voor je smartphone.
er komt nogal wat trilling door je stuur, zorg ervoor dat de houder iets heeft dat veel van deze trilling kan opvangen want de meeste apparartuur is niet gemaakt op schokken, weer, wind, trilling etc etc.
Alternatief is een headsetje kopen voor de helm, deze aan de smartphone koppelen, de telefoon in je binnen jaszak en op gehoor rijden (dus "ga hier links af" etcetc).
@T-Rhidon, er staat inderdaad ergens 2006
Overigens heb ik het idee dat er een 'vreemd' geluid opspeelt. Ik hoor het bijvoorbeeld op de snelweg, maar alleen als ik gas geef. Als ik het gas los, is het er niet. Het is sowieso iets dat ronddraait, en de frequentie van het geluid neemt toe als ik meer gas geef/harder ga. Niet de toonhoogte, maar hoe vaak per tijdseenheid.
Zaterdag iemand naar laten luisteren. Gekke is, heb het tijdens de proefrit niet gehoord. Ik zal straks nog eens goed luisteren om te kijken of ik het kan omschrijven.
[ Voor 3% gewijzigd door Marc Rademaker op 19-08-2011 15:09 ]
Hoewel ik dus wel even naar het ding moet kijken, gaat navigeren eigenlijk altijd goed, en ik vind het rustiger dan zo'n stem die de hele tijd in je oor bezig is waar je heen moet. Vooral voor het stuk wat ik toch al ken wil ik gewoon lekker rijden.
So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle
heb de stem ook standaard uit staan op me zumoUnipuma schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:13:
Ik heb bij mij de Gps gewoon op aftellen staan, en er zit geen geluid of iets dergelijks bij. Ik kijk gewoon op mijn Gps, die geeft aan hoeveel (kilo)meter het is tot de volgende afslag, en op basis daarvan weet ik eigenlijk altijd wanneer er een afslag aankomt, en hij geeft goed aan waar je dan heen moet.
Hoewel ik dus wel even naar het ding moet kijken, gaat navigeren eigenlijk altijd goed, en ik vind het rustiger dan zo'n stem die de hele tijd in je oor bezig is waar je heen moet. Vooral voor het stuk wat ik toch al ken wil ik gewoon lekker rijden.
Verwijderd
Same here,DECOY88 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:26:
[...]
heb de stem ook standaard uit staan op me zumoen me muziekje aan
Zonnetje in het gezicht,
Berg weggetje
Zwaar Metaal luisteren via de Zumo en gassen maar...
iets specifieker? waar lijkt het vandaan te komen? blok? voorkant/achterkantOverigens heb ik het idee dat er een 'vreemd' geluid opspeelt. Ik hoor het bijvoorbeeld op de snelweg, maar alleen als ik gas geef. Als ik het gas los, is het er niet. Het is sowieso iets dat ronddraait, en de frequentie van het geluid neemt toe als ik meer gas geef/harder ga. Niet de toonhoogte, maar hoe vaak per tijdseenheid.
Het kan een niet helemaal optimaal gestelde ketting zijn, als een ketting oud word krijgt ie "strakke" en losse schakels, dat zorgt ervoor dat de ketting gaat dansen en dat kun je wel horen.
Iemand nog tips? Zat zelf te kijken voor een gsx600f katana bijvoorbeeld, ergens tussen 1990 en 1993, of een cbr600f. Staan ook een paar F2's op marktplaats in deze prijsklasse, maar die vertrouw ik niet helemaal, gezien de meesten allemaal 1500+ kosten. ZXR400 ziet er ook leuk uit, maar met mijn 1.95m wil ik nu wel iets groters rijden, op lange stukken met de gs500 begon ik toch mijn knieën te voelen.
Klinkt als mijn problementhumblex. schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:11:
Zal me hier ook maar eens melden, afgelopen jaar rondgereden op een gs500 uit '90, maar die is van de week in de soep gelopen.... Wat het precies is weet ik niet, komt een flinke ratel uit het blok, en vooral in de hogere toeren vermogensverlies. Verder is de achterband aan vervanging toe, en ook de kettingset heeft zijn beste tijd gehad. Al met al gaat dit behoorlijk wat kosten, dus nu twijfel ik of ik hem de deur uit doe en voor wat anders ga kijken. Budget blijft daarmee nogsteeds beperkt (rond de 1000), maar daar is allicht wat leuks voor te vinden. Voorwaarden zijn wel dat ik nu ook wat meer vermogen krijg.
Iemand nog tips? Zat zelf te kijken voor een gsx600f katana bijvoorbeeld, ergens tussen 1990 en 1993, of een cbr600f. Staan ook een paar F2's op marktplaats in deze prijsklasse, maar die vertrouw ik niet helemaal, gezien de meesten allemaal 1500+ kosten. ZXR400 ziet er ook leuk uit, maar met mijn 1.95m wil ik nu wel iets groters rijden, op lange stukken met de gs500 begon ik toch mijn knieën te voelen.
Heb zelf ook sinds een paar weken een '90 GS500. Vermogensverlies boven ~6k toeren kwam bij mij door smerige carbs. Een flesje carb cleaner heeft wonderen gedaan. Geen ratel echter maar dat kan natuurlijk ook ergens anders van zijn.
Ben er ook van de week achtergekomen dat hij blijkbaar olie zuipt dus dat wordt mijn winterprojectje (samen met ketting vervangen, olie/luchtfilters en misschien progressieve veren erin)
edit: Oh en de carbs gaan goed schoongemaakt worden natuurlijk
Tja, buitenom het vermogensverlies hoor je bij mijn blok en duidelijke ratel/tik als hij belast wordt, dus dat voorspelt al weinig goeds..... Daarnaast werkt het laadsysteem niet meer goed, dus of de accu of de spanningsregelaar moet vervangen worden, en dat in combinatie met dit probleem, nieuwe achterband, nieuwe kettingset, zal dat al snel een rekening worden van een paar honderd eypo, en dat is hij simpelweg niet waard. Leuke tijd mee gehad, maar nu is het denk ik toch echt tijd voor wat anders!Truss schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:21:
[...]
Klinkt als mijn problemen
Heb zelf ook sinds een paar weken een '90 GS500. Vermogensverlies boven ~6k toeren kwam bij mij door smerige carbs. Een flesje carb cleaner heeft wonderen gedaan. Geen ratel echter maar dat kan natuurlijk ook ergens anders van zijn.
Ben er ook van de week achtergekomen dat hij blijkbaar olie zuipt dus dat wordt mijn winterprojectje (samen met ketting vervangen, olie/luchtfilters en misschien progressieve veren erin)
edit: Oh en de carbs gaan goed schoongemaakt worden natuurlijk
Jeemig...da's behoorlijk zwaar. Zijn er loden framebuizen in verwerkt?DPC-Postman schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:09:
[...]
Het natgewicht van een Varadero is ongeveer 280kg. Komt er nog wat koffers, valbeugel e.d. bij. Misschien 290kg dan. En de zijstandaard van een '99 is ruk
In principe moet opbokken niet zo'n probleem zijn als de bok een beetje handig geplaatst is. Maar goed, daar heb je nu niets meer aan...
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat hij zo zwaar is, het is gewoon een normale V-twin. Zelfs een R1200GSA is nat nog 20kg lichter...mphilipp schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:33:
[...]
Jeemig...da's behoorlijk zwaar. Zijn er loden framebuizen in verwerkt?Die RT van mij is nog van het ouderwets zware type en is 280Kg rijklaar. De nieuwere is 260 als ik me niet vergis. Zo'n Varadero had ik lichter ingeschat.
In principe moet opbokken niet zo'n probleem zijn als de bok een beetje handig geplaatst is. Maar goed, daar heb je nu niets meer aan...
Hopen dat de keuring goed gaat
ben wel benieuwd.
Ik heb trouwens nu alleen nog een volledig leren motorpak.
Maar misschien dat ik voor wat meer recreatief wel een losse stoffe motorbroek haal en een jas.
Hoe verhoudt een motorjas zich tegen een normale leren jas ?
En is een spijkerbroek met kevlar bescherming een goed idee of is het beter om een motorbroek over een spijkerbroek te trekken.
[ Voor 64% gewijzigd door Viper® op 19-08-2011 19:14 ]
losse motorbroek blijft beter. maar zon kevlar broek is wel lekker makkelijk.Viper® schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:12:
Verzekering en vervoer voor morgen geregeld.
Hopen dat de keuring goed gaat
ben wel benieuwd.
Ik heb trouwens nu alleen nog een volledig leren motorpak.
Maar misschien dat ik voor wat meer recreatief wel een losse stoffe motorbroek haal en een jas.
En is een spijkerbroek met kevlar bescherming een goed idee of is het beter om een motorbroek over een spijkerbroek te trekken.
maar een goeie leren jas, broek met bescherming en motorlaarzen die nog casual ogen kom je een heel eind.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
moet ik alleen een grote rugzak hebben waar me kleren/slot/etc in kunnen
Of een koffer op de motor waar het in past.Viper® schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:40:
Ik zit als consultant bij klanten, maar op zich heb je een punt.
* dion_b snapt niet dat practische (itt racers en choppers) motoren niet al lang standaard ruimte hebben waar helm + jas in passen...
Oslik blyat! Oslik!
Auto:
- Beurten om de 30K Km's
- Setje banden om de 80K Km's
- Beurten om de 10K Km's
- Setje banden om de 20K Km's
- Prijzen voor de beurten zijn praktisch gelijk.
- Setje banden voor een motor (2 stuks) kost ongeveer evenveel als een setje banden voor een auto (4stuks).
- Brandstofverbruik ontloopt elkaar tegenwoordig niet veel meer, aanschaf en afschrijving procentueel gezien ook niet.
- Verzekering: premies bij WA-Casco onlopen elkaar niet veel.
- Houderschapsbelasting (wegenbelasting in de volksmond): Motor is wél in 't voordeel maar bedrag is te verwaarlozen op het totaal bedrag.
[ Voor 32% gewijzigd door Will_M op 19-08-2011 20:50 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
ik kom af en toe rustig op de motor aan op een bouwprojectje. en kan alles kwijt op me motor. gereedschap enz eraf. en motorpak er weer in. alleen materiaal kan ik bijna niet meenemen. maar dat is het voordeel van hulp monteur zijn er is altijd wel een ander die de troep voor elkaar moet hebbenViper® schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:40:
Dude, doe dat nou niet. Prop dan alles in een tanktas ofzo maar niet met een slot op je rug... Waar denk je dat dat ding blijft als je op je plaat gaat....Viper® schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:40:
Ik reed altijd in textiel, nu sinds kort volledig leer. En dat bevalt me erg goed terwijl ik inderdaad een van de 1000's dagelijks door de file knal naar mijn werk en terug.. Voelt en is gewoon veiliger. Maar alle bagage gaat gewoon de tanktas in....
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
tanktas is een stuk veiliger. 1x me voorband in me rug gehad. en dat is een groot en "zacht" voorwerp. maar een slot en nog een pennetje los erbijStormtrooper schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:54:
[...]
Dude, doe dat nou niet. Prop dan alles in een tanktas ofzo maar niet met een slot op je rug... Waar denk je dat dat ding blijft als je op je plaat gaat....
Ik reed altijd in textiel, nu sinds kort volledig leer. En dat bevalt me erg goed terwijl ik inderdaad een van de 1000's dagelijks door de file knal naar mijn werk en terug.. Voelt en is gewoon veiliger. Maar alle bagage gaat gewoon de tanktas in....
gelukkig bij me camelbak een iets stevigere rug dan normaal. (krijg je als je de toeristen troep oversla en bij de tactical afdeling gaat shoppen
Een gewone leren jas is waarschijnlijk niet dubbel gestikt, dus als je onderuit gaat, valt de jas gewoon uit elkaar. Ik ging laatst onderuit op de fiets (iets met bier en het idee om wheelies te gaan maken...) en had een gewone spijkerbroek aan. Spijkerstof bleef heel, maar waar de delen aan elkaar gestikt zitten, lieten ze los. Dat was met hooguit 10kmpu.Viper® schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:12:
Ik zou ff zoeken naar een casual ogende spijkerbroek voor op de motor, die is wel dubbel gestikt en dergelijke. En voor een jas geld hetzelfde, genoeg casual spul te koop
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
heb een werkbroek van bläklader en van de winter is een keer met 40 op me waffel gegaan. incl. de kniestukken erin. kin open. r. schouder van me jas geschaafd. r. elleboog open van de jas. huis niks. en linker elleboog door de jas heen open gebrand. maar met me broek of benen was niks mis. en de neus van me schoen was wat geschaafd. voordeel van bouwkisten die er toch al niet uitzienWidow schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:52:
[...]
Een gewone leren jas is waarschijnlijk niet dubbel gestikt, dus als je onderuit gaat, valt de jas gewoon uit elkaar. Ik ging laatst onderuit op de fiets (iets met bier en het idee om wheelies te gaan maken...) en had een gewone spijkerbroek aan. Spijkerstof bleef heel, maar waar de delen aan elkaar gestikt zitten, lieten ze los. Dat was met hooguit 10kmpu.
Ik zou ff zoeken naar een casual ogende spijkerbroek voor op de motor, die is wel dubbel gestikt en dergelijke. En voor een jas geld hetzelfde, genoeg casual spul te koop
broek is 3x gestikt en door het cordura stofje gaat het intussen al 2 jaar mee. zit een klein gaatje bij me broekspijp omdat doordat ongevalletje me kettingkast vertrokken was. en me broek een aantal keer hard tussen me ketting kwam
Waarom komt me dat toch zo bekend voorWidow schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:52:
[...]
Een gewone leren jas is waarschijnlijk niet dubbel gestikt, dus als je onderuit gaat, valt de jas gewoon uit elkaar. Ik ging laatst onderuit op de fiets (iets met bier en het idee om wheelies te gaan maken...) en had een gewone spijkerbroek aan. Spijkerstof bleef heel, maar waar de delen aan elkaar gestikt zitten, lieten ze los. Dat was met hooguit 10kmpu.
No signature required.
ken alleen de combinatie bier en moeite met opstappen
gelukkig nog maar 1 keertje voorgekomen. toen ik het idee had aan aangelegd festivalbier te zitten. maar toch echt bier was
Wel een stoere combo. Zo'n lederen jas en zo'n klein mannetje op een mega scooter
Man + bier + fiets = geniale combinatie.
Zo fietste een kamaraad van me eens stijl tegen een verkeersbord. "0 promille, ok" stond erop. Een paar seconden lag ik er naast te lachen
Of een kamaraad die zijn telefoon op neemt tijdens het fietsen, midden op de rotonde van zijn fiets pleurt, wij snel zijn fiets pakken en hij doodleuk tegen degene aan de telefoon zegt "momentje, ik leg je even neer, ik moet achter mijn fiets aan"
En ja, zijn telefoon lag midden op de rotonde
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Vandaag lekker touren en toch maar meteen me meisje achterop, rijden gaat prima, doe het gewoon wat rustig aan
Als iemand interesse heeft.. :

PS: Donker ruitje, R&G valblokken + tail tidy en nieuwe uitlaat komen er onder bij mijn eerste beurt (1000km)
[ Voor 20% gewijzigd door Workaholic op 20-08-2011 08:39 ]
1. vraag of je hem nog kan ruilen voor een maatje kleiner?Workaholic schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 08:15:
Donderdag examen gehaald, vrijdag rijbewijs opgehaald (spoed) en gisteravond mijn eerste kilometers gemaakt op mijn nieuwe CBR... Wat gaaf zeg![]()
Net een klein kind die zijn cadeautjes mag openen de volgende ochtend met zijn verjaardag.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag lekker touren en toch maar meteen me meisje achterop, rijden gaat prima, doe het gewoon wat rustig aan. Het enige wat ik heb gemerkt is dat mijn helm te groot is
Ik heb nu een medium maar bij 140 + gaat hij omhoog bij het omkijken of iets omhoog kijken. Dus die gaat in de verkoop.. betreft een ben spies hjc helm.
Als iemand interesse heeft.. :
[afbeelding]
PS: Donker ruitje, R&G valblokken + tail tidy en nieuwe uitlaat komen er onder bij mijn eerste beurt (1000km)
2. zelfde schaal> kleinere binnenvoering erbij kopen.
3. toch maar verkopen en wat anders kopen
Vandaag ruim 250km gereden.. en inmiddels 480km op mijn nieuwe CBR staan. Tijd om de ketting te smeren.. jammer dat ik alleen niets gekocht heb hiervoor.. maar even tot maandag wachten.
Leuke route zo rond apeldoorn richting enkhuizen over de dijk
[ Voor 70% gewijzigd door Workaholic op 20-08-2011 19:25 ]
Heb gister/vandaag weer aardig wat gereden, tank in ieder geval leeg. Ik ga nu maar eens bijhouden hoeveel ze nou verbruikt. Hoop wel dat ik binnenkort samen met wat mensen kan gaan rijden, lijkt me toch een stuk leuker dan in mijn eentje
Mijn helm blijft ook met 200+ op een naked gewoon goed op mijn hoofd zitten hoor. Kom dan echt niet met mijn neus tegen de voorkant aanMarc Rademaker schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:06:
Rond de 150 zit ik ook met mijn neusje tegen het vizier aanSchijnt normaal te zijn op een naked
![]()
Heb gister/vandaag weer aardig wat gereden, tank in ieder geval leeg. Ik ga nu maar eens bijhouden hoeveel ze nou verbruikt. Hoop wel dat ik binnenkort samen met wat mensen kan gaan rijden, lijkt me toch een stuk leuker dan in mijn eentje
No signature required.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Thanks for sharing!Workaholic schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 18:35:
Ook maar meteen mijn vriendin achterop genomen..
[ Voor 32% gewijzigd door Workaholic op 20-08-2011 20:13 ]
Hier idem. Mijn Shoei XR-1100 gaat geen kant op, ook niet bij dat soort snelheden op m'n Street Triple (en dan zit je toch echt vol in de wind).M3rcury schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 19:15:
[...]
Mijn helm blijft ook met 200+ op een naked gewoon goed op mijn hoofd zitten hoor. Kom dan echt niet met mijn neus tegen de voorkant aan
Jup, hier ook een Shoei, maar dan een x-spirit 2. Ding zit echt muurvast (en ja dat zit comfortabel)Victor schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:51:
[...]
Hier idem. Mijn Shoei XR-1100 gaat geen kant op, ook niet bij dat soort snelheden op m'n Street Triple (en dan zit je toch echt vol in de wind).
No signature required.
Deze helm zit bij de wangen lekker strak maar niet op het voorhoofd. Ik krijg er ook geen drukplekken op mijn voorhoofd van als ik een flink stuk snelweg rij. Kauwgom kauwen is dan weer niet aan te raden omdat ie bij de wangen zo strak zit.
Deze helm is zo enorm veel beter dan de HJC die ik hiervoor had. Ja, deze helm is absoluut niet goedkoop maar ik vind het het geld zeker waard.
Tsjaa...duur...wat is duur? Als je veel rijdt kun je goede spullen waarderen. Niets is zo irritant als rommel op lange ritten. Het maakt het leven onnodig zuur. Uiteraard kan ik ook niet bij iedereen in de portemonnee kijken, maar ik geef mijn geld liever uit aan een goede uitrusting en koop ik een 2de hands motor, dan een nieuwe en dan geen geld meer hebben voor fatsoenlijke gear.PilatuS schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:16:
Ja, deze helm is absoluut niet goedkoop maar ik vind het het geld zeker waard.
Niet dat goed spul persé duur moet zijn, maar vaak is het toch iets duurder. Het valt me op dat veel mensen altijd eerst naar de prijs kijken als ze iets willen kopen. En dan kom je thuis met een helm die na een jaar uitlubbert, stuk gaat, lift of toch teveel herrie maakt. Dan moet je weer een nieuwe kopen of je blijven irriteren. Imho is dat de verkeerde (en vaak dure) manier van geld besparen.
Idem met andere spullen. Mede reizigers vonden bv mijn regenpak te duur. Maar ik was dan weer de enige met een droog kruis. Zien ze zelf niet dat ze aan het prutsen zijn denk ik dan? Of kopen ze gewoon graag elk jaar weer dezelfde troep voor de lol? Wat me wel opvalt is dat ze altijd goede vrienden met de dealer zijn...
Ben zelf ook uitgekomen bij een vrij goedkoop helm, terwijl ik op zich een Schuberth of Shoei had kunnen kopen - maar die krengen pasten gewoon niet
Op moment dat je de luxe hebt dat meerdere dingen passen is het zeker zinnig om verder te kijken dan alleen het prijskaartje, maar die luxe heeft niet iedeeen
Oslik blyat! Oslik!
Pasvorm is key. Het duurste spul is idd waardeloos als de pop in de fabriek niet jouw vorm heeft.dion_b schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:41:
In principe eens, maar zeker mbt helm is maar de vraag wat past. Je hebt niets aan de beste helm (ongeacht prijs) als het vanaf dag 1 gewoon niet de juiste vorm is.
Ik heb een Schuberth hoofd

BronJanuary 18, 2011 - How about this: the Shinko Smoke Bomb tire! Available in blue, red or purple smoke colors.
That's right -- not an April Fool's prank! The Smoke Bomb tires will pretty up your burnouts (or make you even more obnoxious, depending on your point of view).
Spin 'em up and when they reach a certain temperature, the smoke changes color.
Waarom?
Omdat Amerikamphilipp schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 02:09:
Nee, dit is mooi!![]()
[afbeelding]
[...]
Bron
Waarom?
No signature required.
Omdat het kanmphilipp schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 02:09:
Nee, dit is mooi!![]()
[afbeelding]
[...]
Bron
Waarom?
Overigens zou ik em dan eerder in het kampvuur gooien als ik em heb opgereden
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Misschien toch nog maar eens langs termaat, en om een andere binnenvoering vragen ofzo?
pas alleen op met een te strakke helm kopen
en een nolan n103 waar ik intussen handsfree mee kan bellen
[ Voor 20% gewijzigd door DECOY88 op 21-08-2011 10:38 ]
Nog even terugkomen op je antwoord. Iemand suggereerde dat je ook een crossband voor kunt pakken. Die zijn nl lekker goedkoop. Maar volgens mij gaat zo'n band het niet redden qua km's en crossbanden zijn volgens mij niet gemaakt voor de stenen, maar voor zand/modder.komkommer schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:24:
[...]
Heb jij daar enig inzicht in?
Wat ik zie is dat crossbanden veels te zacht zijn. Ik heb zelf een keer op een nagenoeg nieuwe crossband gereden en als je een beetje doorrijdt dan zijn ze echt in 1 dag helemaal weg, om nog maar niet te spreken over scherpe stenen die zo een stuk er uit happen. Dat laatste zou niet zo'n probleem zijn als je met bibmouse zou rijden, maar dat is weer niet handig bij lange stukken over de weg.mphilipp schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:40:
[...]
Nog even terugkomen op je antwoord. Iemand suggereerde dat je ook een crossband voor kunt pakken. Die zijn nl lekker goedkoop. Maar volgens mij gaat zo'n band het niet redden qua km's en crossbanden zijn volgens mij niet gemaakt voor de stenen, maar voor zand/modder.
Heb jij daar enig inzicht in?
Die deserts zijn echt belachelijk stevig. Ik had een keer een jaren-oude band gemonteerd en die was op een gegeven moment zo erg versleten dat het canvas er doorheen kwam. Ik moest toen nog een dag door de Atlas rijden. Ondanks dat hij al zo ver heen was, ging hij niet lek die dag. In Nederland wou ik een stuk van die band afzagen, maar hij was zo stug dat ik zelfs dat heb opgegeven.
Wat ik zeg, in zand heb je niet echt speciale banden nodig, maar het gaat juist om de harde klappen en scherpe stenen waar een goede band tot zijn uiting komt.
Er zijn overigens wel meer echte woestijnbanden, zo verkoopt nu Rallybikecenter een aantal sets Dunlop-banden die maar 1 dagje in de Dakar zijn gebruikt: http://link.marktplaats.nl/469079277
Thanx! Hier kan ik wat mee. Misschien moeten we gewoon met het team die banden kopen.komkommer schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:59:
[...]
Wat ik zie is dat crossbanden veels te zacht zijn. Ik heb zelf een keer op een nagenoeg nieuwe crossband gereden en als je een beetje doorrijdt dan zijn ze echt in 1 dag helemaal weg, om nog maar niet te spreken over scherpe stenen die zo een stuk er uit happen. Dat laatste zou niet zo'n probleem zijn als je met bibmouse zou rijden, maar dat is weer niet handig bij lange stukken over de weg.
Die deserts zijn echt belachelijk stevig. Ik had een keer een jaren-oude band gemonteerd en die was op een gegeven moment zo erg versleten dat het canvas er doorheen kwam. Ik moest toen nog een dag door de Atlas rijden. Ondanks dat hij al zo ver heen was, ging hij niet lek die dag. In Nederland wou ik een stuk van die band afzagen, maar hij was zo stug dat ik zelfs dat heb opgegeven.
Wat ik zeg, in zand heb je niet echt speciale banden nodig, maar het gaat juist om de harde klappen en scherpe stenen waar een goede band tot zijn uiting komt.
Er zijn overigens wel meer echte woestijnbanden, zo verkoopt nu Rallybikecenter een aantal sets Dunlop-banden die maar 1 dagje in de Dakar zijn gebruikt: http://link.marktplaats.nl/469079277
Punt is dat ik er dus totaal geen verstand van heb (ik heb natuurlijk wel common sense) en als iemand die claimt er wat van te weten voorstelt crossbanden te gebruiken kan ik eigenlijk niets terugzeggen. Mijn idee is ook dat crossbanden niet geschikt zouden zijn, maar ja...dat is maar een idee.
Ik gooi dit wel in de groep en dan zie ik wel waar het schip strand. Ik neem iig Deserts of die banden uit die aanbieding. Bedankt voor het advies!
Over de helmendiscussie: mijn HJC IS-16 bevalt me ook prima, maar vanaf 120 begint ook bij mij het vizier mijn neus te raken. Verder zit de helm gewoon strak in de wind, ook bij 190, maar hij schuift gewoon in zijn geheel naar achteren. Binnenkort maar op zoek naar een strakkere binnenvoering, en anders een nieuwe helm. Dan blijft deze wel reserve of voor eventuele passagiers.
Gevallen
Sinds afgelopen vrijdag hoor ik ook bij de club van gevallen motorrijders. Na de regenbui van afgelopen donderdag was er natuurlijk veel troep de weg op gespoeld. Daar was ik eigenlijk al op bedacht. Ik was onderweg om mijn donderdag ingebouwde Scottoiler eSystem te testen en af te stellen. Ik trek op vanuit stilstand, en er komt een flauw bochtje naar rechts. Tegen die tijd rijd ik 40-50 km/h. Te laat zie ik daar kiezel op de weg liggen. Ik zal vast wel wat beginnersfouten gemaakt hebben. De eerste reactie is te remmen; de eerstvolgende gedachte is (nog voordat ik de rem had aangeraakt) "Niet remmen, insturen!!" Dat deed ik dus, maar toen ging het voorwiel van mijn motor zijwaarts. Om het onder controle te houden moest ik de motor wel weer rechtop zetten om vervolgens opnieuw in te sturen. Toen bleek ik 30 centimeter asfalt tekort te komen en kwam mijn voorwiel in de (schuin aflopende) berm terecht. Vervolgens gaat mijn achterwiel me links voorbij en zit ik op mijn rechterknie in het gras.
Door de aflopende berm stond mijn achterwiel veel te laag. De uitlaatbochten stonden aan de grond, en ik kreeg de motor er met geen mogelijkheid zelf uit. Ik had ook al geprobeerd of de motor zichzelf eruit kon trekken, maar dat ging ook niet. Een behulpzame wielrenner heeft me vervolgens geholpen om de achterkant omhoog te wippen, wat net genoeg was om eruit te komen. Meestal lig ik overhoop met wielrenners, maar deze: ontzettend bedankt!
De schade viel erg mee. Ik heb de motor met de glimmende kant naar boven weten te houden zolang ik op het asfalt was. Pas op het gras ging ik onderuit, en daar heb ik nog maar 2 meter geschoven. Alleen de koplamp, de tank, en de uitlaat zijn bekrast. Ik heb er al wat uit kunnen polijsten, maar als je kijkt zie je het wel. Verder zat ieder gaatje volgepropt met modder en gras, was mijn rechterknie smerig en mijn ego hard gedeukt.
De Scottoiler.
Ten eerste: pas op met de inbouwvoorbeelden van scottoiler zelf. Ze hadden wel foto's van een Hornet hoe je de oiler kon wegwerken, maar dat was een motor zonder ABS. Bij mijn motor zit daar de ABS unit, dus die mogelijkheid viel weg. In het kontje was er echter nét genoeg plaats. Standaard heeft Honda wat klemmetjes in het bagagevakje zitten om een beugelslot in te klemmen, maar ik heb mijn eigen schijfremslot. Die klemmetjes heb ik er dus uit gewipt om het reservoirtje te kunnen bevestigen. Vervolgens wilde ik de regelunit van het smeersysteem niet op mijn stuur hebben: ik vind het gewoon te groot en te lelijk om op mijn stuur te zetten.
Dat heb ik dus ook onder het zadel weggewerkt. Het enige wat je van de buitenkant ziet is dat er een doorzichtig blauw (van de olie) slangetje over de kettingkast loopt; verder is het volledig weggewerkt. (oh ja, en een witte ty-wrap die ik nog door een grijze moet vervangen zodat ie wat minder opvalt) De druppelfrequentie bijstellen voor bijvoorbeeld in de regen doe ik wel voor of tijdens de rit. Ik moet sowieso voor iedere rit het zadel openmaken om het slot op te bergen, dus dat is geen probleem.
Ik dacht gelezen te hebben dat de regelunit start doordat tijdens het starten de spanning heel even inzakt. Dat blijkt dus niet te kloppen. Je calibreert de unit in stilstand. Vervolgens meten versnellingssensoren of de motor in beweging is. Afhankelijk van de motor (1 of 2 cilinders) worden zelfs de vibraties van het blok gedetecteerd. Een beetje moderne 4 cilinder loopt echter te soepel om te worden gedetecteerd. Omdat ik het schermpje niet op het stuur heb zitten had ik dus geen idee of het pompje wel automatisch inschakelt. Ook al heb ik hard gereden, de tijd die ik nodig heb om tot stilstand te komen, het zadel te openen en te kijken is te lang: het schermpje heeft zichzelf dan al weer uitgeschakeld. Ik dacht dus iedere keer dat er niets gebeurde. Je kunt het systeem ook handmatig starten. Alleen, dan moet je binnen 30 seconden gestart en weggereden zijn, anders valt het systeem weer uit. Dat geldt ook voor een verkeerslicht.
Vervolgens wat wc-papier om het spuitmondje gewikkeld, en een stukje gereden. Dat kleurde netjes blauw, dus het systeem schakelt wel degelijk op hogere snelheid in. Ik heb wel de gevoeligheid van de sensor nog wat bijgesteld. Er wordt een druppelsnelheid van 50-60 seconden tussen de druppels aangeraden. Dat bleek bij mij te veel te zijn. Na 200 km in de Eifel te hebben gereden zit ik nu op een interval van 90 seconden tussen de druppels. Mogelijk is dit wat te weinig; daar moet ik nog een beetje mee spelen. De ketting moet je natuurlijk sowieso blijven inspecteren. Wel kan ik nu ook aan het reservoir zien dat er wat olie uit is. De ketting ziet er nu in ieder geval al veel schoner uit dan voorheen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zuur. Volgende keer er gewoon doorheen gaan en als je toch de weg afgaat gewoon rechtdoor gaan. Allroad motertje kopen dan maar?DrivinUCrazy schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:30:
Gevallen
Sinds afgelopen vrijdag hoor ik ook bij de club van gevallen motorrijders.
And it goes BRAAAAAPP!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
als je voorwiel grip verliest gas bij. komt de voorkant uit de vering en pakt weer wat grip. zo ben ik al een aantal keer halve meters opzij gegleden. split in een haakse bocht. volledige machine komt een halve meter opzij en ik rij vrolijk verder. en ook kwa sturen en inleunen is er een hoop verbetering te behalen. van de winter af en toe me motor opzij voelen schuiven maar verder niks gebeurd.DrivinUCrazy schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:37:
Door de flauwe bocht was rechtdoor niet echt een optie: er stond een heg, met daarachter palen. (van het formaat spoorbiels) Toen het achterwiel me voorbijkwam stak dat dan ook half in de heg.
het is de kunst om je gewicht precies goed te verdelen zodat je op de juiste plaats voldoende grip behoud.
Geen idee hoeveel er nog over zijn. We hebben met de Tenere-club net een snel opgekochtmphilipp schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 11:30:
[...]
Thanx! Hier kan ik wat mee. Misschien moeten we gewoon met het team die banden kopen.
Punt is dat ik er dus totaal geen verstand van heb (ik heb natuurlijk wel common sense) en als iemand die claimt er wat van te weten voorstelt crossbanden te gebruiken kan ik eigenlijk niets terugzeggen. Mijn idee is ook dat crossbanden niet geschikt zouden zijn, maar ja...dat is maar een idee.
Ik gooi dit wel in de groep en dan zie ik wel waar het schip strand. Ik neem iig Deserts of die banden uit die aanbieding. Bedankt voor het advies!
Dit topic is gesloten.
![]()