Het grote bromfietstopic

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:32

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter

Het grote bromfietstopic

Bromfietsen bestaan al 60 jaar in Nederland, en zijn in die tijd veel veranderd. De oude 'fiets met hulpmotor' is in de basis redelijk hetzelfde gebleven, maar technologisch is er veel vooruitgang geboekt. Ook de regelgeving rond bromfietsers in Nederland heeft niet stilgestaan, en vooral de laatste 10 jaar is daar veel op veranderd.

Nu verbaasde ik me erover dat er nog geen bromfietsers-topic op GoT was, er zullen toch wel meer mensen met de 50cc rondsnorren? Dus reden genoeg om een begin te maken met een bromfiets-topic.... :)

Hoe begon het?
In de jaren twintig werd er door motorfietsfabrikanten en fietsenmakers geëxperimenteerd met fietsen met hulpmotor. De doorbraak kwam pas echt in de late jaren 40, toen de eerste bromfietsen in Nederland op de markt kwamen.
In de jaren 50 werd de maximumsnelheid voor bromfietsers bepaald: 40 kilometer per uur. Toen werd ook de gele plaat ingevoerd om de langzamere bromfietsers te onderscheiden van de motorfietsers. De verzekering werd verplicht in 1964, het plaatje kwam daar in 1966 vlot achteraan.
De snorfiets, met de maximumsnelheid van 25 kilometer per uur en zonder helmplicht kwam in 1974. De invoering van de bromscooters werd in de jaren 80 mogelijk toen trappers niet meer verplicht waren, en na deze periode begonnen brommers ook steeds meer op lichte motorfietsen te lijken. Met de invoering van achtereenvolgens het bromfietscertificaat, het bromfietskenteken en, meest recentelijk, het bromfietsrijbewjis Am werden de bromfietsrijders eindelijk volwaardige weggebruikers.

Waarom bromfiets rijden?
De eerste reden waarom je op een bromfiets zou willen stappen is eenvoudig: Waar je 18 moet zijn voor je autorijbewijs, mag je al brommer rijden met 16 jaar. Het enige wat je moet doen is bij het CBR een theorie-examen bromfiets afleggen, daarna ontvang je een bromfietsrijbewijs Am. Hiermee mag je op bromfietsen en snorfietsen rijden. In de toekomst is er wel een plan om aan het bromfietsexamen ook nog een praktijkexamen te koppelen, hier zijn echter nog geen details over bekend.
Reden twee waarom je de brommer zou willen pakken: Een brommer of scooter rijdt in verhouding tot een auto erg zuinig. Vooral in de stad zul je het merken, waar je met de auto gauw 1 op 11 doet rijdt een moderne brommer hier makkelijk 1 op 30. Viertaktbrommers zijn zelfs nog een stukje zuiniger. Bijkomend voordeel is dat je een tweewieler hebt die makkelijker te parkeren is dan een lompe auto.
Verder is het waarschijnlijk toch een beetje een persoonlijke voorkeur, de een rijdt snorfiets omdat je dan zonder helm kan rijden, de ander rijdt brommer omdat een auto ook meer kosten met zich meebrengt.

De meest populaire bromfietsen?
Brommers zijn er in de loop der jaren in veel soorten en maten gemaakt. In Europa is Duitsland een grote bromfietsfabrikant geweest, met merken als Zündapp en Kreidler die in de jaren 70 een groot aandeel van de Nederlandse bromfietsen vertegenwoordigden. Oostenrijk draagde zijn steentje bij met Puch en Tomos, en Japan had merken als Honda, en wat later Yamaha en Suzuki die zich van de motorfietsmarkt in de bromfietsmarkt stortten. In die periode waren de schakelbrommers het populairst, en Honda was redelijk succesvol met de viertaktmodellen.

Puch & Tomos
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4f/Puchmaxi.jpg/300px-Puchmaxi.jpg
Iedereen kent ze nu ook nog wel: De Puchjes en Tomosjes van de jaren 70, 80 en 90. Voor veel brommerrijders is de Puch Maxi één van de eerste brommers waar ze op stappen, en als sleutelbrommer is het een prima projectje om mee te beginnen. Tomos is naast Puch altijd een populair merk geweest en er rijden nu nog veel van de Tomos 2-traps automaten rond. Veel van de Tomos-brommers die nu rondrijden zijn in Nederland, in de fabriek in Epe, gebouwd.

Zündapp & Kreidler
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/nl/5/5d/Zundapp_GTS_50_1978.jpg
De Duitsers zijn al sinds de Eerste Wereldoorlog bouwers van motorfietsen, en de Zündapp brommers hebben in Nederland in grote getalen rondgereden. Tegenwoordig worden modellen als de 507, 517, KS50, GTS50 en Kreidler Florett door hobbyisten verzameld en opgeknapt, en er worden nog steeds onderdelen voor geproduceerd.

De Japanners
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/aa/HondaSS50.jpg

Ook de Japanse merken zoals Honda, Suzuki en Yamaha hebben niet stil gezeten op de bromfietsmarkt. Honda was er vroeg bij en bouwde als één van de weinigen viertaktbrommers. De C50, SS50, CD50 en varianten zoals de Monkey en Dax zijn zuinige en betrouwbare modellen, en ook vandaag de dag rijden er nog veel van de oude Honda's rond. Yamaha en Suzuki hebben veel tweetaktbrommers gebouwd waarvan een hoop afgeleid waren van crossmotorfietsen.

Vandaag de dag
Vandaag zijn er veel kleinere bedrijfjes die scooters en brommers produceren, veelal in China, en het viertaktblok komt vanwege de stijgende benzineprijzen weer helemaal terug. Ook het schakelen is weer een beetje in opkomst met de Monkey-replica's van onder andere Skyteam, en natuurlijk rijden er hopen Piaggio's, Gilera's en andere Italiaanse brommers rond. Voor de liefhebbers zijn er ook mini-replica's van wegrace-motorfietsen en supermotards, gemaakt door onder andere Aprilia en Derbi.

Bromfietsers op GoT
DM me gerust als je ook bromt, ik denk dat er hier ook genoeg mensen zijn die naast hun auto een bromfiets houden of er eentje opknappen. :)

GebruikerModel bromfiets
Stoney3KTomos A5 Revival (brom)
uncleroPeugeot XR6 (brom), Piaggio Zip (snor)
TouchdomexPiaggio Apecar

TODO: update maken over regelgeving, plaatjes

[ Voor 1% gewijzigd door Stoney3K op 25-09-2008 13:54 . Reden: ff aanpassen aan nieuwe template ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52

unclero

MB EQA ftw \o/

Hadden we daar al niet een paar topics over?
Het grote chinese motoren/brommers topic
Het scooter en brommer topic
Maar goed, die zijn ook wel erg oud ;).

Doe mij ook maar in de startpost.. met een Peugeot XR6 en een Piaggio Zip25 :D

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 23:32

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
unclero schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:41:
Hadden we daar al niet een paar topics over?
Het grote chinese motoren/brommers topic
Het scooter en brommer topic
Maar goed, die zijn ook wel erg oud ;).

Doe mij ook maar in de startpost.. met een Peugeot XR6 en een Piaggio Zip25 :D
Die zijn inderdaad wel oud ja :)... ik heb al uitgebreid lopen zoeken en weinig gevonden, ik vind het wel een beetje frappant dat iedereen denkt zijn eigen "het grote... $onderwerp topic" te openen terwijl er weinig nieuws te melden valt. En topics van ruim 2 jaar oud omhoog trappen is inderdaad ook niet zo netjes. :)

Nahgoed, TS wordt nog aan gesleuteld, ik wil in ieder geval de Nederlandse regelgeving er nog bij hebben, en een en ander over de techniek. En plaatjes uiteraard.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Puch O+

Dat was mijn eerste en laatste brommer eigenlijk op een scooter na .

Heb er ooit eentje gekocht voor 300 gulden, zelf opgeknapt, en kwam volledig standaard. Na 45Kmph en de enorm trage acceleratie besloot ik om het blok te vervangen voor een grotere cylinder. Van 50CC naar 60CC met een iets grotere carbarateur en spoeistuk/luchtfilter merkte ik eigenlijk meteen dat die brommer ook sneller wou. 1x een vervelend ongeluk ermee gehad toen de voorspatbord met 60 over een drempel, in m'n voorwiel sloeg en de brommer per direct stilstond. Ik lag een meter of 5 verderop met een gebroken middenbotje in m'n pols (autch!). Later in de snikhete zomer is die ermee gekapt na een rit van ongeveer 20KM, blijkbaar de condensatoren doorgebrand die voor de vonkjes en electriciteit zorgden.

Ben er ook eens op de rollerbank mee geweest, niets noemenswaardig ondanks de 60CC inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Filmpje ook goed?

Meeting van lokale chapter Brommerforum.nl, paar maanden terug:

(ik voor op de stoet)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mag ik ook in dit topic als eigenaar van een Piaggio apecar :D
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2sblx05.jpg
Mooie zijkant

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/sy1ird.jpg
De kant die de meeste mensen zien :D

Hij is alleen op deze foto nog niet gewassen :D Ondertussen wel. Er zit een nog half slachtige geluidsinstallatie in :+ Hij bromt nogal qua geluid dus dat ga ik zo snel mogelijk nog oplossen

Het is welliswaar geen volwaardige brommer op 2 wielen maar het heeft wel een klein motorblokje en een limiet van 45 kilometer.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb geen brommer meer, maar ohoh wat heb ik met toch een plezier gehad van mijn Honda MB5.

Dit is geen foto van mijn brommer, helaas heb ik die niet bij de hand, maar wel deze velgen. Verder nog een carterspoiler en iets om de koplamp, maar niet de standaardkap, afgezaagd achterstuk. En gemaakt om op te voeren >:).
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/29lhgfl.jpg

Begonnen met een standaard 50cc cilinder, vervolgens een zgn. snelle 50, met wat grotere spoelpoorten. Zelf vervangen. Nooit eerder gedaan, maar zo ingewikkeld zag dat er niet uit. Cilinderkop eraf, cilinder eraf, pakking lekker hergebruiken, snelle 50 erop, klooien met de zuigerveren en uiteindelijk zonder die zuigerveren gemonteerd. Getrapt (kickstarter) voor wat ik waard was, maar mocht niet baten O-).
Gelukkige had ik een behulpzame buurman en na een uitleg over het nut van zuigerveren en hoe deze te monteren, alsnog voor elkaar gekregen. Prachtig en het scheelde aanzienlijk.

Daarna een 70cc Malossi cilinder gekocht met een 20mm Mikuni carburateur. Mijn 1e hagelnieuwe cilinder en deze ook echt volgens het boekje ingereden. En hij liep heerlijk, geen rammelende zuigerveren (die kwamen bij de snelle 50 cilindertjes nog wel eens uit de uitlaat vliegen), prachtig. Geloof dat ding toen al dik over de 90 ging op het tellertje.

Later een Proma uitlaat gekocht, eentje voor een MB8, moest één bevestingspunt aanpassen. Maar dat was de beste uitgave ooit aan dat ding. Ongelooflijk, kwam volgens mij wel 2x zo snel op toeren.
Met 16/43 vertanding kon ik de 120 km/h op het tellerbakje aantikken. 11.500 rpm.

En als er politie achter je aankwam, dikke vinger omhoog en wegwezen. Verstoppen in het bos. Ohoh, wat heb ik daar toch wat uurtjes in de bosjes gelegen. Bij Kralingen de A16 op en over de Brienenoordbrug bij Feyenoord er weer af. Uiteindelijk toch een keer gepakt door eem motoragent op een crossmotor, die kon ik niet afschudden. Op de rollerbank met mijn brommer. Op zich ook wel weer mooi, ze hadden drie agenten nodig om het zooitje bij elkaar te houden. Brommer werd uiteraard in beslag genomen :(.

Kon hem zonder opgevoerde onderdelen weer ophalen (en een stuk achterlicht, maar dat hadden alle brommer bij het bureau). Had thuis voldoende liggen om hem dezelfde dag weer rijdend te krijgen. Dit keer weer standaard, was net 18 geworden en druk bezig met rijbewijs.

Uiteindelijk voor naar de rechtbank moeten komen, maar tegen die tijd had ik mijn rijbewijs en reed er met mijn eigen auto heen. De totale kosten van de opgevoerde onderdelen vond de rechter wel voldoende en met 300 gulden voor 2 jaar voorwaardelijk als verdere straf, stapte ik weer vrolijk in de auto.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:24:
Mag ik ook in dit topic als eigenaar van een Piaggio apecar :D
Wat een schatje O+.

Edit:

Nog wat foto's gevonden van mijn lieve brommertje :>.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pictarz/fotowz/IMG_4642.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pictarz/fotowz/IMG_4643.JPG

En nog een foto van mijn snorscootertje :D.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pictarz/zooi/IMG_0102.JPG

[ Voor 43% gewijzigd door unclero op 25-09-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

* unclero geeft dit topic een trap

Vanochtend pech met mijn brommer :(.

Ketting stond zo strak als een 12-jarige. Ik reed, en ineens hoorde ik tikken komen van het voortandwiel, die steeds luider werden. :|
Uiteindelijk maar gestopt. Het toeval wilde dat ik stopte voor de brommergarage. Daar gelijk maar achter gelaten en met vervangend vervoer (een omafiets :D) naar werk gereden.
Vanavond even horen wat de prognose is :/, iets zegt me dat ik niet vrolijk ga worden...

...en dit is al niet de eerste keer dat er een grote operatie moet komen. Misschien moet ik het ding maar verkopen en er iets anders, beter onderhoudbaarder, apparaat voor nemen. Een Jincheng Knight bijvoorbeeld O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

unclero schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:31:
[...]

Wat een schatje O+.

Edit:

Nog wat foto's gevonden van mijn lieve brommertje :>.

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog een foto van mijn snorscootertje :D.

[afbeelding]
Ontzettende abunaier.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Te herkenbaar verhaal :D. Ik heb zelf MT5 en MB5 gehad, al dan niet met MB8 wielen en ander spul (geen blok). MT5 ook een keer naar de technische dienst. Kreeg alleen een rollend frame terug :x.

Edit: Honda M(b)(t)(tx) moet ook in startpost, vet populaire dingen geweest.

[ Voor 81% gewijzigd door komkommer op 15-01-2009 14:03 ]

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:50
Vroeger Puchje gehad. Heb bij maatjes van me nog diverse puchjes mogen aanschouwen en berijden en mee mogen klussen aan die dingen :D MT en MB ook veel gedaan. Later over op de Runners ;)

Moet wel zeggen dat de MB/MBX toch wel mijn fdavoriet is.:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik zal nooit vergeten dat ik net mijn brommer had, nagenoeg orrigineel, bij een rollebank, zegt de politie agent: "Er staat HM 16,6 op de carburateur, het is een grotere carb!". ^_^ HM 16,6 in juist de typegoedkeuring voor al het orriginele spul.

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:28

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb mijn moped al eens gepost in het oude brommertopic, maarja, toch maar even posten.
Ook al ben ik 22 en heb ik een eigen auto, oldtimerbrommers blijf ik altijd fan van. Ik heb nu al 5 jaar een Yamaha FS-1 uit '77 (type 1J5-2), samen opgeknapt met m'n pa.
Ik blijf er ieder jaar mee klooien, dan weer dit veranderen, dan weer die cilinder of die uitlaat proberen etc :P
Setup is nu zelf getjoende 60cc (meer op koppel getjoend), 16mm mikuni, homoet 4p uitlaat en carbon membraankleppen. Topsnelheid 90 km/h op de GPS en genoeg kracht om zonder problemen vanuit de 4 bij 40 km/h naar de 90 km/h te trekken. Ik heb ook nog een roterend inlaat blok liggen, dat is m'n reserveblok. Hierop komt binnenkort een binnenrotor ontsteking (zelf passend gemaakt, komt van een kart), speciale 50cc cilinder (6 spoelpoorten, 3 uitlaatpoorten) en een opmaat-pijp. Eventueel (als ik geld overheb) komt er er een 5-bak in.
Feauteaux
Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/2842/dsc00001mediumyl6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img261.imageshack.us/img261/133/dsc00006mediumgt3.jpg

Alleen heb ik nu een M-stuurtje.
Verder de vriend van m'n zusje zo gek gekregen om op z'n 19e er ook 1 te kopen, vorig jaar samen met hem opgeknapt, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/5776/brommer04mrt20081826larrm9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/165/brommer04mrt20081828larxq3.jpg

Verder afgelopen jaar samen met m'n pa een Skyteam Dax gekocht (= kopie van een Honda Dax).
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/4563/dax001mediumsq8.jpg

Nu met Faddybike Oval uitlaat, ding maakt echt een herrie, niet normaal voor een 50cc _/-\o_

Ohjah, lekker spammen, samen met een vriend van me heb ik een Yamaha FS1 site/forum opgericht, neem gerust een kijkje:
www.fs1forum.com

Vaak bu'j te bang!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Zo.. Vandaag zal ik afscheid moeten gaan nemen van mijn leuke brommertje.. Ik ga haar inruilen voor een Peugeot Elystar.
Sleutelen is leuk, maar niet als je dat vloekend en tierend om kwart voor 9 langs de openbare weg moet doen terwijl je net een SMSje naar de baas hebt gestuurd dat je 'ietsje later' bent. En dan niet een keertje, maar in het afgelopen jaar al 3 keer :(.
En daarnaast had ik ook behoorlijk stevige onderhoudskosten iedere keer.

Komt nog bij dat we met het bedrijf binnenkort gaan verhuizen op iets van 5 minuten fietsen van mijn huis. Dan heb ik geen brommer meer nodig voor het dagelijkse verkeer, maar meer iets voor de weekenden..
En als ik dan naar mijn eisenlijstje kijk:
- Moet comfortabel lange afstanden (meer dan 100km) kunnen rijden.
- Geen ketting of versnellingen.
- Moet bagage mee kunnen (denk aan wekelijkse boodschappen en dergelijke).
- Moet een passagier comfortabel op kunnen plaatsnemen.
- Moet voor uitbreiding (acessoires e.d.) geschikt zijn.
..dan kom ik al vanzelf bij de Peugeot Elystar uit. ;)

Misschien dat ik nog wel weer een keer een leuke schakelbrommer koop voor het mooiweerrijden, een Zundapp of een Honda SS50 ofzo.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unclero schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:40:
Zo.. Vandaag zal ik afscheid moeten gaan nemen van mijn leuke brommertje.. Ik ga haar inruilen voor een Peugeot Elystar.
Sleutelen is leuk, maar niet als je dat vloekend en tierend om kwart voor 9 langs de openbare weg moet doen terwijl je net een SMSje naar de baas hebt gestuurd dat je 'ietsje later' bent. En dan niet een keertje, maar in het afgelopen jaar al 3 keer :(.

Komt nog bij dat we met het bedrijf binnenkort gaan verhuizen op iets van 5 minuten fietsen van mijn huis. Dan heb ik geen brommer meer nodig voor het dagelijkse verkeer, maar meer iets voor de weekenden..

Misschien dat ik nog wel weer een keer een leuke schakelbrommer koop voor het mooiweerrijden, een Zundapp of een Honda SS50 ofzo.
Als je 1 puntje weghaald zou je ook zelfs nog kunnen kijken naar een apecar :+ :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:12:
Als je 1 puntje weghaald zou je ook zelfs nog kunnen kijken naar een apecar :+ :>
Een apecar heb ik ook overwogen, die is ook best uit te breiden (mediaspeler, tomtom, enz) en bagage is dan helemaal geen probleem meer.. Alleen daar kun je maar in je eentje in. ;)

En daarnaast vind ik buiten zitten ook een belangrijke eis eigenlijk, en tussen de file door slalommen ook :D.

Hoewel 45 rijden op de provinciale 80-weg met een hele stoet auto's achter je met blikken vol haat ook een ervaring apart moet zijn }).

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unclero schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:23:
[...]

Een apecar heb ik ook overwogen, die is ook best uit te breiden (mediaspeler, tomtom, enz) en bagage is dan helemaal geen probleem meer.. Alleen daar kun je maar in je eentje in. ;)

En daarnaast vind ik buiten zitten ook een belangrijke eis eigenlijk, en tussen de file door slalommen ook :D.

Hoewel 45 rijden op de provinciale 80-weg met een hele stoet auto's achter je met blikken vol haat ook een ervaring apart moet zijn }).
In dat geval zal je moeten zoeken er zijn namelijk wel versie's waar 2 mensen voorin kunnen zitten. Alleen weet ik niet of die ook op brommerkenteken mogen staan? Maar ook daar zijn weer verschillende varianten van.

45 op een 80 weg is een heilige ervaring. Pissige toeterende mensen omdat je daar rijd. Vervelend is dat niet veel mensen weten dat ik dus met mijn Apecar ook op dat soort wegen gewoon mag rijden. Pissige mensen is vervelend, maar als ze gaan drukken en jij rijd daar op volle snelheid vind ik het toch wel lichtelijk link worden :'(

Voor de rest heb ik zelf geen ervaringen met andere brommers. Alleen de snor van een vriend die binnen no-time op de 50 zat :X Hij pingelde alleen als de neten en liep absoluut niet soepel, maar ging wel hard :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:56

Destruction

(ex-)Automonteur

unclero schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:40:

Let bij de elystar wel op dat je geen injectie koopt. Voor de rest hoop ik dat je er een zonder brakke electronica koopt :)

* Destruction heeft een Elyseo gehad.. Vorige eigenaar reed er 15.000Km per jaar mee. Had toen ik het ding van hem overnam 40k gelopen, heb er zelf af en toe nog wat op gecrosst en bij 45.000 weer doorverkocht. Ding rijd nogsteeds.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:10:
In dat geval zal je moeten zoeken er zijn namelijk wel versie's waar 2 mensen voorin kunnen zitten. Alleen weet ik niet of die ook op brommerkenteken mogen staan? Maar ook daar zijn weer verschillende varianten van.
Die staan meestal of op autokenteken, of op landbouwkenteken (25km/u :().
Ik heb er verder nog wel meer 45km varianten zien rijden (ook waar 2 mensen in kunnen), maar ik kan ze alleen niet vinden ;).
45 op een 80 weg is een heilige ervaring. Pissige toeterende mensen omdat je daar rijd. Vervelend is dat niet veel mensen weten dat ik dus met mijn Apecar ook op dat soort wegen gewoon mag rijden. Pissige mensen is vervelend, maar als ze gaan drukken en jij rijd daar op volle snelheid vind ik het toch wel lichtelijk link worden :'(
Cameraatje monteren achterop en een sticker: "U bumperkleeft? Wij meelen de hermandad met een leuk filmpje [lijstje tarieven bumperkleven]".

Dat rijden op 80 wegen met langzame voertuigen is eigenlijk al een reden om een antieke tractor te kopen :'). Schuimbekkende mensen in de spiegel zien terwijl jij lekker een sjekkie aan het draaien bent, of de thermoskan erbij pakt.
Destruction schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:29:
Let bij de elystar wel op dat je geen injectie koopt. Voor de rest hoop ik dat je er een zonder brakke electronica koopt :)
Zijn er elystars zonder injectie dan? ;)
Edit: ja, blijkbaar wel, en pre-2004 versies blijken daarin aardig problemen te geven..

En brakke electronica kwam voor bij de oudere (pre-2005) modellen waar de ECU bijvoorbeeld nog niet goed afgeschermd was tegen de elementen. Daarnaast is software updaten ook een kunst.
Het model dat ik heb gekocht komt uit 2006 :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
Even een schop aan het topic geven en mien plof tonen :D
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/9922/brommer.th.jpg
full-size
Mijn eigendom sinds de zomer van 2003 alweer :) Tomos Revival, versie 2001, dus éénpersoons. Heb er niet bijster veel aan veranderd, alleen een tweede spiegel er op gezet, een topkoffer achterop en een andere uitlaat (natuurlijk :P). Topsnelheid ligt nu tussen de 65 en de 70 km/u, wat voor mij ruim voldoende is. Mooiste is nog wel dat het verbruik op ongeveer 1:45 ligt, dus lekker zuinig :) Als ik me niet vergis staat de kilometerteller op ongeveer 13K, dus dat valt ook nog wel mee. Vraag me alleen niet naar de onderhoudshistorie, heb denk ik al twee keer zoveel uitgegeven aan reparaties als de originele verkoopprijs :X Grotendeels eigen schuld natuurlijk, maar toch :P

disclaimer: dit model is love it or hate it, and I love it :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op maandag 23 februari 2009 @ 00:11:
disclaimer: dit model is love it or hate it, and I love it :>
Ghehe.. Ongetwijfeld verschilt smaak idd.. ;)
Doet me erg denken aan de tomosjes van vroeger waar je als alternatieveling graag op gezien wilde worden als je aan kwam bij kraakpandparties ;).
Ik vind alleen de 'chopper-look' iets minder geslaagd. Als ik een chopperbrommer wil rijden, dan kijk ik liever uit naar een Jincheng Knight ofzo, is het geluid ook ietsje leuker van :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-04 17:38
-tom-562 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:29:
Ik heb mijn moped al eens gepost in het oude brommertopic, maarja, toch maar even posten.
Ook al ben ik 22 en heb ik een eigen auto, oldtimerbrommers blijf ik altijd fan van. Ik heb nu al 5 jaar een Yamaha FS-1 uit '77 (type 1J5-2), samen opgeknapt met m'n pa.
Ik blijf er ieder jaar mee klooien, dan weer dit veranderen, dan weer die cilinder of die uitlaat proberen etc :P
Setup is nu zelf getjoende 60cc (meer op koppel getjoend), 16mm mikuni, homoet 4p uitlaat en carbon membraankleppen. Topsnelheid 90 km/h op de GPS en genoeg kracht om zonder problemen vanuit de 4 bij 40 km/h naar de 90 km/h te trekken. Ik heb ook nog een roterend inlaat blok liggen, dat is m'n reserveblok. Hierop komt binnenkort een binnenrotor ontsteking (zelf passend gemaakt, komt van een kart), speciale 50cc cilinder (6 spoelpoorten, 3 uitlaatpoorten) en een opmaat-pijp. Eventueel (als ik geld overheb) komt er er een 5-bak in.
Feauteaux
[afbeelding]

[afbeelding]

Alleen heb ik nu een M-stuurtje.
Verder de vriend van m'n zusje zo gek gekregen om op z'n 19e er ook 1 te kopen, vorig jaar samen met hem opgeknapt, met dit als resultaat:
[afbeelding]

[afbeelding]

Verder afgelopen jaar samen met m'n pa een Skyteam Dax gekocht (= kopie van een Honda Dax).
[afbeelding]

Nu met Faddybike Oval uitlaat, ding maakt echt een herrie, niet normaal voor een 50cc _/-\o_

Ohjah, lekker spammen, samen met een vriend van me heb ik een Yamaha FS1 site/forum opgericht, neem gerust een kijkje:
www.fs1forum.com
Wat een vet ding, hoeveel betaal je zo voor eentje in goede staat? Ik heb nu wel een motorfiets, maar had vroeger een Vespa pk50xl. Wat een geweldig ding was dat. Ik vind het zo leuk dat je met dat soort brommers gewoon in de stad kan rijden, zelfs in voetgangerzones enzo (goed het mag niet, maar als je niet mental rijdt is er niemand die dat erg vindt). Iedereen gaf me ook voorrang omdat het zo'n mooi Vespatje was. Er zat een 70cc motorblokje in, dat trok wel redelijk goed tot 65 km/h of zo. Nu is die verkocht aan mijn achterbuur en ik zie die dus nog elke dag O+
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/index.php?dir=Vespa/&file=P1340162.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mmach.bbackx.com/index.php?dir=Vespa/&file=P1340562.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat, van een FS1?
Is afhankelijk van welk type je wilt. De 1e type's uit '69 brengen in A-staat (dus perfect gerestaureerd met originele onderdelen) denk ik zo'n 3000/3500 euro op. De latere types (zoals ik heb) kosten minder. Prijs wordt vooral bepaald door de originaliteit van het geheel. Op internet zijn opknappers goed te vinden voor een paar 100 euro.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
unclero schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:38:
[...]

Ghehe.. Ongetwijfeld verschilt smaak idd.. ;)
Doet me erg denken aan de tomosjes van vroeger waar je als alternatieveling graag op gezien wilde worden als je aan kwam bij kraakpandparties ;).
Als ze mij maar niet aanzien voor kraker :/ :P
Ik vind alleen de 'chopper-look' iets minder geslaagd. Als ik een chopperbrommer wil rijden, dan kijk ik liever uit naar een Jincheng Knight ofzo, is het geluid ook ietsje leuker van :>.
Hehe, die ken ik ja, de Knight Cruiser. Heb deze ook een tijdje op het oog gehad, maar toen ik em eenmaal in het echt had gezien droop ik snel af. Voor een brommer is hij behoorlijk log, overkill zeg maar. Niet erg praktisch in de stad ;) Heb deze brommer ook niet gekocht voor de chopperlook trouwens, ik wilde wat anders. Al die Tomos Standaard's en Piaggo Ciao's vind ik saai, en te klein. Ook voelen ze vaak brak aan. Een scooter wilde ik niet omdat je gewoon twee keer zoveel betaald voor wat plastic kappen om je heen. Bovendien heb ik nog nooit een "mooie" (moderne) scooter gezien, al die aprillia's en peugeot speedfights enzo doen gewoon niks voor mij :>

Over het geluid gesproken trouwens: je hebt die van mij kennelijk nog niet gehoord ;)

Over chopperbrommers gesproken trouwens, ken je de Aprillia Red Rose Classic? Die is ook wel _/-\o_

edit: @Touchdomex: Woon of kom je vaak in Groningen? Zie er wel vaak een zwarte Apecar rijden namelijk ;) Bruut ding >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Martin op 23-02-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:31:
[...]
[...]

Hehe, die ken ik ja, de Knight Cruiser. Heb deze ook een tijdje op het oog gehad, maar toen ik em eenmaal in het echt had gezien droop ik snel af. Voor een brommer is hij behoorlijk log, overkill zeg maar. Niet erg praktisch in de stad ;) Heb deze brommer ook niet gekocht voor de chopperlook trouwens, ik wilde wat anders. Al die Tomos Standaard's en Piaggo Ciao's vind ik saai, en te klein. Ook voelen ze vaak brak aan. Een scooter wilde ik niet omdat je gewoon twee keer zoveel betaald voor wat plastic kappen om je heen. Bovendien heb ik nog nooit een "mooie" (moderne) scooter gezien, al die aprillia's en peugeot speedfights enzo doen gewoon niks voor mij :>

Over het geluid gesproken trouwens: je hebt die van mij kennelijk nog niet gehoord ;)

Over chopperbrommers gesproken trouwens, ken je de Aprillia Red Rose Classic? Die is ook wel _/-\o_

edit: @Touchdomex: Woon of kom je vaak in Groningen? Zie er wel vaak een zwarte Apecar rijden namelijk ;) Bruut ding >:)
Eelde represent je weet toch :D Rij inderdaad regelmatig door Groningen. Eventjes wat boodschappen doen. Al is de laatste keer wel al 3 weken geleden geweest. Er zit geen verwarming in dus hij is behoorlijk koud bij vlagen of bevroren dingen binnenin. Hij is nogal niet bepaald vochtvrij. Rij dus niet al te graag soms. Plus dat ik vrij weinig tijd heb om erin te rijden... Nogal druk met school. Wel jammer. Ga er denk ik dit weekend weer eens een minitochtje mee rijden :+ Eventjes een paar dorpen in de buurt opzoeken en wat vrienden lastig vallen

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 23-02-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
LOL NO WAI :D Eelde ben ik ook vaak geweest, kan best zijn dat ik je daar ook heb zien rijden :P Was verwarming geen beschikbare accessoire dan? ;) Of isolatiemateriaal for that matter :P Klopt het trouwens dat het een single seater is? As in, éénpersoons? Vind dat al een nadeel met mijn brommer, lijkt me met zo'n mooi bakke helemaal jammer :> En als ik vragen mag, wat heb je er voor betaald? Nieuw of tweedehandsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:56:
LOL NO WAI :D Eelde ben ik ook vaak geweest, kan best zijn dat ik je daar ook heb zien rijden :P Was verwarming geen beschikbare accessoire dan? ;) Of isolatiemateriaal for that matter :P Klopt het trouwens dat het een single seater is? As in, éénpersoons? Vind dat al een nadeel met mijn brommer, lijkt me met zo'n mooi bakke helemaal jammer :> En als ik vragen mag, wat heb je er voor betaald? Nieuw of tweedehandsje?
WAI! :D Ga straks naar Eelderwolde en blijf vermoedelijk totdat ik mijn eigen stekje kan betalen daar ook wonen :o Geen idee of je mij hebt gezien. Heb hem pas sinds september dus ja :P

Maar verwarming is geen optie geweest jammer genoeg. Isolatie materiaal moet denk ik nog wel te doen zijn om zelf erin te zetten. Maar voorlopig is dat nog niet echt direct iets wat ik nodig ga hebben dus ook geen budget ervoor vrijmaken :+ Dikke jas is de enige echte optie :+ Het is inderdaad een single seater. Er zijn wel dubbel seaters, maar die zijn punt 1 zeldzamer dan deze bakjes en gaan niet op brommer kenteken volgens mij? Vind het zelf ook altijd wat jammer. Je kan er wel met 2 mensen inzitten, maar dan moet je punt 1 flexibel zijn. Punt 2 je moet iemand hebben die voor jou in de spiegeltjes naar achteren kan kijken en punt 3 je moet weten hoe je moet remmen want je voeten staan anders dan normaal... Maar het kan wel :+

Wij hebben hem nieuw gekocht bij een dealer in Groningen zelf. Hij importeerd die dingen en hij is daar ook in onderhoud. Aangezien wij zelf niet zoveel verstand hadden van dit soort gebakjes en al helemaal niet wat er dus fout mee kan gaan of iets in die trant leek het ons niet verstandig om een tweede hands te kopen waar wij dus niet weten wat er mee fout kan gaan. Het is een familie aankoop waar iedereen in principe mee mag rijden. Maar aangezien van de 1300 kilometer mijn broertje er nog gene 200 heeft gereden kan ik hem bijna mijn claimen })

Hij is vrij prijzig voor zoiets om gewoon nieuw kopen, zowel nieuw als tweede hands zijn ze nog vrij prijzig. Dit maakte het voor ons ook het een goed idee om er ervaring mee op te doen om direct een nieuwe te kopen en hem ook daar in onderhoud te hebben(ondertussen blijkt dat het ding zo simpel is dat wij het zelf grotendeels zouden kunnen, maar detail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Lol.. Een beetje doorgewinterde kraker heeft tegenwoordig een bakbrommer. ;) Moet ook met de tijd mee enzo.

* unclero kijkt naar foto's van een bakbrommer meeting
Hehe, die ken ik ja, de Knight Cruiser. Heb deze ook een tijdje op het oog gehad, maar toen ik em eenmaal in het echt had gezien droop ik snel af. Voor een brommer is hij behoorlijk log, overkill zeg maar. Niet erg praktisch in de stad ;)
Och.. hij is kleiner dan de gemiddelde schakelbrommer. Wel ietsje langere wielbasis trouwens, maar het is ook meer een cruiser voor mooiweerritjes enzo ;).
Al die Tomos Standaard's en Piaggo Ciao's vind ik saai, en te klein.
Tomos Streetmate ook? :o
Ook voelen ze vaak brak aan. Een scooter wilde ik niet omdat je gewoon twee keer zoveel betaald voor wat plastic kappen om je heen.
Ik vind het wel meevallen, een Piaggio Fly is nog goedkoper dan een Tomos Streetmate.
Bovendien heb ik nog nooit een "mooie" (moderne) scooter gezien, al die aprillia's en peugeot speedfights enzo doen gewoon niks voor mij :>
Ghehe, mja.. En voor het mooiere spul (Vespa, Malaguti) betaal je de hoofdprijs.
In het toursegment is er wel veel mooi spul (vind ik), Kymco Grand Dink, Kymco New Dink, Kymco People S, Peugeot Elystar, enz.
Mwoah, die is ook 2-takt.. Dan blijf ik liever bij de Jincheng of Honda Magna 50 ;).
Touchdomex schreef op maandag 23 februari 2009 @ 23:10:
Maar verwarming is geen optie geweest jammer genoeg. Isolatie materiaal moet denk ik nog wel te doen zijn om zelf erin te zetten.
Niet via de dealextreme een fannetje met verwarmingselement die op 12V kan draaien? :o
Het is inderdaad een single seater. Er zijn wel dubbel seaters, maar die zijn punt 1 zeldzamer dan deze bakjes en gaan niet op brommer kenteken volgens mij? Vind het zelf ook altijd wat jammer. Je kan er wel met 2 mensen inzitten, maar dan moet je punt 1 flexibel zijn. Punt 2 je moet iemand hebben die voor jou in de spiegeltjes naar achteren kan kijken en punt 3 je moet weten hoe je moet remmen want je voeten staan anders dan normaal... Maar het kan wel :+
De enigste meerseaters die ik heb gezien waren allemaal op autokenteken of landbouwkenteken :/.
Ik ken wel een pickup platte wagen die hier in de buurt rondrijd, met bromkenteken en 2 seats, maar ik vergeet iedere keer te kijken wat voor merk dat is. (dankzij google: Aixam Mega)
Maar ja, dan kan ik net zo goed een brommobiel kopen... Het enigste wat in de buurt van de Vespacar komt en waar je met meer mensen in kan zitten is de Tuc-tuc maar die schijnen ook behoorlijk prijzig te zijn.
Ik zat er wel over na te denken, zo'n Ape, kun je lekker veel in vervoeren. Maar ja, als je met meer mensen bent. Ondanks het feit dat mijn passagiers doorgaans niet de grootsten zijn ;), gaat het toch krapjes worden..
En het is ook al zoiets als je dan zegt: "Ik doe gasgeven en remmen, doe jij schakelen en richting aanwijzen?" :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
[...]
[...]

De Red Rose Classic had iemand bij ons in t dorp als brommert :) Erg leuk ding om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
unclero schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:40:
Lol.. Een beetje doorgewinterde kraker heeft tegenwoordig een bakbrommer. ;) Moet ook met de tijd mee enzo.
* unclero kijkt naar foto's van een bakbrommer meeting
Haha, true, en dan liefst met een klein bankstel of het frame van een botsauto erop ;)
Och.. hij is kleiner dan de gemiddelde schakelbrommer. Wel ietsje langere wielbasis trouwens, maar het is ook meer een cruiser voor mooiweerritjes enzo ;).
Mjah, maar probleem wat ik dan heb is dat ik elke dag mijn brommer uit de kelder moet rijden :X Moet zelfs het achterwiel bovenop de heuvel nog even optillen omdat de uitlaat anders over de grond schuurt :X
Tomos Streetmate ook? :o
Wordt waarschijnlijk mijn volgende brommer ;) Zou het liefst de Streetmate R hebben (geil apparaat :9), maar die wordt niet geïmporteerd of hier gemaakt ;(
Ik vind het wel meevallen, een Piaggio Fly is nog goedkoper dan een Tomos Streetmate.
Typisch voorbeeld van een scooter die ik absoluut niet mooi vindt :X
Ghehe, mja.. En voor het mooiere spul (Vespa, Malaguti) betaal je de hoofdprijs.
In het toursegment is er wel veel mooi spul (vind ik), Kymco Grand Dink, Kymco New Dink, Kymco People S, Peugeot Elystar, enz.
Dat zijn wel leuke scooters ja, maar vind het zelf meer iets voor de oudere scooterrijder (30+). Beetje serieus spul, ben nog maar 23, wil nog een beetje lol hebben en het uitstralen :P
Mwoah, die is ook 2-takt.. Dan blijf ik liever bij de Jincheng of Honda Magna 50 ;).
2-takt is makkelijker opvoeren ;)
De enigste meerseaters die ik heb gezien waren allemaal op autokenteken of landbouwkenteken :/.
Ik ken wel een pickup platte wagen die hier in de buurt rondrijd, met bromkenteken en 2 seats, maar ik vergeet iedere keer te kijken wat voor merk dat is. (dankzij google: Aixam Mega)
Maar ja, dan kan ik net zo goed een brommobiel kopen... Het enigste wat in de buurt van de Vespacar komt en waar je met meer mensen in kan zitten is de Tuc-tuc maar die schijnen ook behoorlijk prijzig te zijn.
Ik zat er wel over na te denken, zo'n Ape, kun je lekker veel in vervoeren. Maar ja, als je met meer mensen bent. Ondanks het feit dat mijn passagiers doorgaans niet de grootsten zijn ;), gaat het toch krapjes worden..
En het is ook al zoiets als je dan zegt: "Ik doe gasgeven en remmen, doe jij schakelen en richting aanwijzen?" :').
Als ik later groot ben en geld heb koop ik lekker een Aixam Crossline, mooiste brommobiel te krijgen in Nederland :Y
Bagageruimte van 1600 liter :9 Meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 21:35:
Mjah, maar probleem wat ik dan heb is dat ik elke dag mijn brommer uit de kelder moet rijden :X Moet zelfs het achterwiel bovenop de heuvel nog even optillen omdat de uitlaat anders over de grond schuurt :X
Das nadelig ja..
Wordt waarschijnlijk mijn volgende brommer ;) Zou het liefst de Streetmate R hebben (geil apparaat :9), maar die wordt niet geïmporteerd of hier gemaakt ;(
Streetfighter mask en spuiterij, en je moet toch een heel eind komen?
Hmm.. en andere velgen..
Dat zijn wel leuke scooters ja, maar vind het zelf meer iets voor de oudere scooterrijder (30+). Beetje serieus spul, ben nog maar 23, wil nog een beetje lol hebben en het uitstralen :P
Hehe.. Schakelbrommer dan wel eens overwogen? Of een klassieker?
Geheid aanspraak en chicks ;).
2-takt is makkelijker opvoeren ;)
Ja en nee..
Bij de bekende Honda 4-taktblokken is het makkelijker aftermarket grotere blokken te kopen en die er gewoon op te schroeven. Tot aan 125cc. Kan nog aangevuld worden met een sportfilter of zelfs een supercharger.
Een maat van mij rijd op een Kinroad XT-50 en heeft er doodleuk een 125cc blok onder geschroefd. Die pakt doodleuk een stukkie snelweg mee, en bij de rollerbank zwaait de dienstdoende motoragent dat hij door mag rijden.
Als ik later groot ben en geld heb koop ik lekker een Aixam Crossline, mooiste brommobiel te krijgen in Nederland :Y
Bagageruimte van 1600 liter :9 Meer info
Ik vind de Scouty R veel mooier :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ff reageren op die Tomos Streetmate. Waarom koop je, als je het idee buikschuiver wilt, niet een echte buikschuiver? Een Kreidler, of FS1, of een SS50?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

-tom-562 schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:04:
Ff reageren op die Tomos Streetmate. Waarom koop je, als je het idee buikschuiver wilt, niet een echte buikschuiver? Een Kreidler, of FS1, of een SS50?
Ik kan 2 voordelen opnoemen die de Streetmate heeft:
- Goedkoper dan genoemde.
- Komt vaker garantie bij.

Schakelbrommers zijn gewoon duur, tenzij je Chinees gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Tja, ik wil sowieso een nieuwe brommer, geen opknapper, restauratiegeval of tweedehands brommer. De brommers die je noemt voldoen sowieso niet aan mijn gestelde eisen :+ Nee serieus, ik wil gewoon een brommer kopen bij een garage waarbij ik weet waar ik moet zijn voor reparaties en garantieclaims.

Het zijn zeker mooie brommers die je noemt -tom-562, maar als het op brommers aankomt heb ik echt twee linkerhanden. Hell, de laatste keer dat mijn remblokjes versleten waren dacht ik ze zelf wel even te kunnen vervangen, met als resultaat twee verloren dagen van mijn eigen geknutsel, een schijfrem die bijna onbruikbaar was geworden, een (dure) kap die ik bijna weg kon gooien (remvloeistof overheen gekregen :X) en een garageman die me bijna stond uit te lachen :'( Zelfs het vervangen van mijn uitlaat was in eerste instantie compleet fout gegaan, omdat de kop van een van de schroeven die de uitlaat aan de cilinder bevestigd was afgebroken. Resultaat: motorblok laten opsturen naar fabrikant om schroef te verwijderen :X

Maar om even terug te komen op waarom geen schakelbrommer, tjah, bovenstaand verhaal is ook hierop van toepassing. Het mooie spul is allemaal (minimaal) tweedehands, en over het algemeen hebben ze nog wat tender loving care nodig, wat ik ze gewoon niet kan geven ;) Moderne schakelbrommers vind ik maar rare apparaten. Moet je je voorstellen, lig je met je bek op je stuur, vol gas weg jakkeren, schakel schakel schakel schakel schakel en je rijdt nog steeds maar 45 8)7 Supermotards vind ik wel leuk, maarjah, het blijft een brommer met het uiterlijk van een motor. Ik zou dus iets willen wat qua uiterlijk een beetje tussen brommer en motor hangt, dat zou ik mooi vinden :D En daar voldoet mijn Revival aan, net als de Streetmate ;)

Ohja, Kreidler:
Afbeeldingslocatie: http://www.born2brom.nl/Tara/Kreidler_Tara_206.jpg
;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Koop een Honda Dax (nieuw imitatie), ook als semi-automaat verkrijgbaar 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
-tom-562 schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:12:
Koop een Honda Dax (nieuw imitatie), ook als semi-automaat verkrijgbaar 8)
Hehe, is ook een grappig ding inderdaad, maar is dat ding nou echt zo miniatuur zoals de foto's doen lijken?
Afbeeldingslocatie: http://www.made-in-china.com/image/2f0j00veMtCOyIATkUM/EEC-HONDA-DAX-Motorcycle-EM110IA-.jpg
waarom moet ik nou steeds dit topic kicken? is er nou echt zo weinig interesse voor brommers op GoT? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-04 15:53

Krentenbol

Prutz0r

Nou, dan zal ik ook maar posten. Ik wordt over een ruime 2 maanden 16 en dan gaat de wereld écht kapot >:) :+ Ik weet nog niet precies wat ik wil, maar ik zat te denken aan een Yamaha Aerox of een Aprillia SR. Waarom? Ze zijn zo mooi :9
Worden die Aprillia's eigenlijk nog nieuw gemaakt? Ik weet trouwens ook nog niet of ik een nieuwe of tweedehands wil. Ach ja, de tijd zal het leren :)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:50:
[...]

Hehe, is ook een grappig ding inderdaad, maar is dat ding nou echt zo miniatuur zoals de foto's doen lijken?
[afbeelding]
waarom moet ik nou steeds dit topic kicken? is er nou echt zo weinig interesse voor brommers op GoT? ;(
Ik wil ook best kicken :/ Maar ja op het moment weinig te melden over mijn beestje :P Behalve dan dat hij nog steeds veels te vochtig is en dat hij aan de rechterkant compleet besmeerd is met meel :X Vervelende spelende kindertjes op scouting :X
TKing schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:02:
Nou, dan zal ik ook maar posten. Ik wordt over een ruime 2 maanden 16 en dan gaat de wereld écht kapot >:) :+ Ik weet nog niet precies wat ik wil, maar ik zat te denken aan een Yamaha Aerox of een Aprillia SR. Waarom? Ze zijn zo mooi :9
Worden die Aprillia's eigenlijk nog nieuw gemaakt? Ik weet trouwens ook nog niet of ik een nieuwe of tweedehands wil. Ach ja, de tijd zal het leren :)
Ik zou nu dan al vrij snel beginnen met je certificaat. Straks zit je aan dat nieuwe theorieding vast met praktijkles.... Dan ben je goed de sjaak en kost het je een bak vol met geld :/

Persoonlijk zou ik niet voor iets als een Aerox of een aprillia SR gaan. Zie ze veels te veel rijden en vind ze imho niet zo mooi :+ Kwestie van smaak.

Doe mij maar idd gewoon lekker fout en opvallend :+ Is tenminste niet iets waarvoor ik mij moet schamen als ik ergens vergeleken mee word. Dat gebeurd ook nu niet >:)

Het enige wat ik nog altijd zou willen is een Solex :9 Als ik op kamers zit en geen ruimte meer heb voor mijn Vespacar bij mijn kamer dan wil ik daar nog eens naar gaan kijken. Heerlijk simpele techniek :*)

[ Voor 55% gewijzigd door Touchdomex op 01-03-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
LOL Solex :9 Ze hebben (hadden?) hier in de lokale brommerzaak altijd een Solex in de vitrine staan, prachtig ding, volgens mij was die nog nieuw :9 Heerlijk fout ding, en stukken beter dan die standaard fiets-met-hulp dingen :Y

Ik zou er inderdaad voor zorgen dat je zo snel mogelijk je rijbewijs AM haalt, zeker met de praktijktoets in het vooruitzicht. Dat was voor mij jaren geleden ook een reden om 'em zo snel mogelijk te halen, toen riepen ze ook al dat het binnen een jaar ingevoerd zou worden :P

Moet trouwens zeggen dat ik het eens ben met Touchdomex, Yamaha Aerox en Aprillia SR zie je al erg veel in het straatbeeld, zou je liever niet iets aparters willen? Verder vind ik ze zelf niet mooi, maar smaak blijft persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:43:
LOL Solex :9 Ze hebben (hadden?) hier in de lokale brommerzaak altijd een Solex in de vitrine staan, prachtig ding, volgens mij was die nog nieuw :9 Heerlijk fout ding, en stukken beter dan die standaard fiets-met-hulp dingen :Y
Welke welke welke :9~ ? Al is het alleen om een proefrit te kunnen maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als ik een aparte scootah wil, spuit ik 'm wel in een mooie kleur. Ik heb een paar mooie gezien op MarktPlaats en was gelijk verkocht :9~ Hoeveel volt heeft een scooteraccu eigenlijk? Ik dacht 12volt, maar iemand anders zei 6volt. Ik wil namelijk CCFL erop en muziek erin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:06:
Als ik een aparte scootah wil, spuit ik 'm wel in een mooie kleur. Ik heb een paar mooie gezien op MarktPlaats en was gelijk verkocht :9~ Hoeveel volt heeft een scooteraccu eigenlijk? Ik dacht 12volt, maar iemand anders zei 6volt. Ik wil namelijk CCFL erop en muziek erin O-)
Jij wil hem gruwelijk fout hebben dus? :+ ;) Vermoedelijk lopen ze idd op 12 volt. Mochten ze dat niet doen. Voor een beetje muziek en een CCFL is een losse extra accu erg aan te raden. Een beetje muziek wil nogal hard stroom trekken. Die scooteraccu's zijn nou niet bepaald groot. Je moet ook nog genoeg energie overhouden om weg te komen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
TKing schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:06:
Brrrr :X Typisch voor iemand van bijna 16 ;)
Touchdomex schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:58:
[...]

Welke welke welke :9~ ? Al is het alleen om een proefrit te kunnen maken :+
Luytink ;) Weet alleen niet of die er nog staat hoor, ben er al een tijdje niet meer wezen kijken, moet ik weer eens doen. Iemand trouwens ervaring met Gerard Mulder? Als ik op de website kijk zie ik een enorm assortiment, plus leuke foto's van hoe de zaak er uit ziet. Heb alleen nog geen zin gehad om er even langs te rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:30:
[...]

Brrrr :X Typisch voor iemand van bijna 16 ;)
Ik moet in dat geval alleen nog een CCFL hebben voor onder de Vespa :D Radio ligt er al in :7 Ben ik in 1 keer 3 jaar jonger geworden. Cool!
Er komt nog wel een grote magnetische Tweety op. Iets van scouting B) Is niet permanent dus is zo weer weg te halen en op de volgende te plakken. Beter dan een sticker
[...]

Luytink ;) Weet alleen niet of die er nog staat hoor, ben er al een tijdje niet meer wezen kijken, moet ik weer eens doen. Iemand trouwens ervaring met Gerard Mulder? Als ik op de website kijk zie ik een enorm assortiment, plus leuke foto's van hoe de zaak er uit ziet. Heb alleen nog geen zin gehad om er even langs te rijden :D
Jammer van die solex. Komt vast nog wel weer eentje tegen.

Ik zou bij gerard mulder gewoon eventjes langsgaan. Kleine moeite. Weet je ook precies wat voor vent het is en wat voor winkel. De website ziet er voor een brommerwinkel vrij netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Laatst online: 14:55

Slapstick

Me, myself or I

Touchdomex schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:13:
[...]

Jij wil hem gruwelijk fout hebben dus? :+ ;) Vermoedelijk lopen ze idd op 12 volt. Mochten ze dat niet doen. Voor een beetje muziek en een CCFL is een losse extra accu erg aan te raden. Een beetje muziek wil nogal hard stroom trekken. Die scooteraccu's zijn nou niet bepaald groot. Je moet ook nog genoeg energie overhouden om weg te komen.... ;)
Een scooter loopt op een 12 volt accu, heb er hier namelijk nog een reserve accu liggen

Voor de rest:
Een Peugeut Buxy
70CC uitgehoond
21mm
binnenrotor onsteking
andere vertandig
über grote uitlaat
Stage 6 krukas

ligt op dit moment alleen uit elkaar, maar hij heeft deze zomer tegen de 100 gelopen. Heb er daarna nog er veel onderdelen aan toegevoegd dus hij zal nu nog wel ietsje harder lopen :X

En nee, ik woon in de middle of nowhere. Ik heb in mijn hele leven pas twee politieauto's langs mijn huis zien rijden _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Slapstick op 01-03-2009 17:23 . Reden: kleine typo ]

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

[afbeelding]
Nee, ze zitten hetzelfde als een normale scooter/brommer. De zithouding is in feite hetzelfde als een Honda C50 (de meest verkochte gemotoriseerde tweewieler van de wereld). Ik heb dat ding vandaag maar eens uit onze kelder gehaald, en ben ff een stukje gaan rijden. Het geluid zonder decibel killer is echt absurd :*)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Zondag was het leuk weer om een eindje te rijden: de route die ik gereden heb
(rode kruisje is start/eindpunt, eerst richting Beuningen gereden, daar erachter gekomen dat ik niet de A73 over kon (ik wou naar Woezik etc) dus dan maar teruggereden en een stukje dijk meegenomen)
Onze grote held Hildo heeft de motorvariant al gereviewed voor je ;).
TKing schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:02:
;(
Daar zie ik er dus al veelteveel van rondrijden, laatst nog een buurman van me die trots zat te vertellen dat hij voor de 16e verjaardag van zn zoon een Aerox custom had laten maken (blijkbaar zijn er zoveel aftermarket parts dat een beetje scooterboer zich tegenwoordig Paul Teutul waant).

Waarom niet iets origineels? :D
Iets waarmee je echt kan aan komen in het fietsenhok van school. Schakelbrommer ofzo. Desnoods een Gilera DNA als je zo graag automaat rijd (of een van de vele goedkopere Chinese 4-takt klonen).
In die DNA zit trouwens ook een helmvak, voor de reservehelm zodat je eventueel een meisje achterop kan nemen ;).
Touchdomex schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:04:
Het enige wat ik nog altijd zou willen is een Solex :9 Als ik op kamers zit en geen ruimte meer heb voor mijn Vespacar bij mijn kamer dan wil ik daar nog eens naar gaan kijken. Heerlijk simpele techniek :*)
Staat er al jaren een bij mijn dealer tussen de occassions.
Touchdomex schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:13:
Ach, ik wil ook nog muziek op mijn nieuwe roller, daar ga ik eens aan klungelen zodra de nieuwe passagiersstepjes, de zijkoffers etc erop zitten :9 (ik heb mijn oog al op waterdichte speakers laten vallen die ik onder de handschoenenvakjes wil zetten). En als ik toch bezig ben wil ik er ook nog een portofoon in bouwen, zodat ik tijdens het rijden met me vrinden kan kletsen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
d:)b
Onze grote held Hildo heeft de motorvariant al gereviewed voor je ;).
_/-\o_
;(
Daar zie ik er dus al veelteveel van rondrijden, laatst nog een buurman van me die trots zat te vertellen dat hij voor de 16e verjaardag van zn zoon een Aerox custom had laten maken (blijkbaar zijn er zoveel aftermarket parts dat een beetje scooterboer zich tegenwoordig Paul Teutul waant).
:D
Waarom niet iets origineels? :D
Iets waarmee je echt kan aan komen in het fietsenhok van school. Schakelbrommer ofzo. Desnoods een Gilera DNA als je zo graag automaat rijd (of een van de vele goedkopere Chinese 4-takt klonen).
In die DNA zit trouwens ook een helmvak, voor de reservehelm zodat je eventueel een meisje achterop kan nemen ;).
QFT, ik denk echt dat je spijt krijgt als je in de fietsenstalling ziet dat de helft van je mede-scooterrijders op dezelfde scooter als jij rijdt. Zeker met een schakelbrommer ben je als 16jarige echt de bom ;)
Ach, ik wil ook nog muziek op mijn nieuwe roller,
:N
daar ga ik eens aan klungelen zodra de nieuwe passagiersstepjes,
Waar haal je die weg :9
de zijkoffers etc erop zitten :9
En waar haal je die weg :9
En als ik toch bezig ben wil ik er ook nog een portofoon in bouwen, zodat ik tijdens het rijden met me vrinden kan kletsen :D.
:D
Ik heb een tijdje een headset in mijn helm gehad, alleen had ik binnen een jaar het stekkertje al gemold, dus ik zoek nog naar een mooie, betaalbare Bluetooth variant :9 Is toch wel verrekte handig om tijdens het rijden bereikbaar te zijn, alhoewel het best lastig is om je te concentreren op een telefoongesprek en het verkeer tegelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:13:
QFT, ik denk echt dat je spijt krijgt als je in de fietsenstalling ziet dat de helft van je mede-scooterrijders op dezelfde scooter als jij rijdt. Zeker met een schakelbrommer ben je als 16jarige echt de bom ;)
Ghehe, idd.
Als ik denk aan mijn vorige schakelbrommer.. Zonder in details te treden kan ik zeggen dat je populariteitsgehalte flink omhoog gaat :>.
Waar haal je die weg :9
Bij je dealer.. Ik heb die extra grote passagiersstepjes gewoon bestelt van een lijst van Elystar acessoires die je kunt bestellen. De ruggesteun voor de passagier heb ik al binnen :D.
En waar haal je die weg :9
Geenidee.. Ik weet dat ze er zijn voor de Elystar 125 en de Elystar Sun, maar anders moet ik eens bij motozoom/motorport ofzo gaan shoppen voor universele koffers/tassen. :>
Maar das voor iets voor in de zomer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mja, een schakelbrommer is wel vet ja :9~ Maar dan heb je (meestal) geen buddy en er MOET muziek in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

TKing schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:47:
Mja, een schakelbrommer is wel vet ja :9~ Maar dan heb je (meestal) geen buddy en er MOET muziek in >:)
Bij mijn weten heb je meestal wel een buddy.. Comfortabel lijkt me anders tho', maar er zit er wel een ;).

En muziek is ook zo te regelen.. 2e accu onder de buddy, en speakertjes in de cockpit :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Buddy is op nagenoeg alle gemotoriseerde tweewielers standaard, hoogstens niet op de soort Piaggio Ciao of Tomos Standard.

Voor muziek op de plof maak ik trouwens toch het liefst gebruik van oordoppies onder de helm, ben ik ook niemand anders tot last ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
maat van mij heeft een Derbi GPR gehad trouwens :D (oud model, vierkant kontje met idem acherlichtjes)
70cc eronder, custom DPR uitlaat, k geloof 24mm carb. Goed voor ruim 121km/h op de GPS :D Wat een oppermachig geluid kwam daar uit gek :D Heb er nooit op gereden omdat t me gewoon te beangstigend leek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:37:
Voor muziek op de plof maak ik trouwens toch het liefst gebruik van oordoppies onder de helm, ben ik ook niemand anders tot last ;)
True.. Maar een muziekje is ook meer voor de lange (eenzame) wegen waar ik normaal op mijn rijdend bankstel bang zou zijn in slaap te vallen ;).
Of voor de achtergrondmuziek tijdens een meetingkje ;).

Niet om tijdens te spits alle weggebruikers even goed wakker te maken met IOSYS ofzo :+.
Speedlink schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:00:
maat van mij heeft een Derbi GPR gehad trouwens :D (oud model, vierkant kontje met idem acherlichtjes)
70cc eronder, custom DPR uitlaat, k geloof 24mm carb. Goed voor ruim 121km/h op de GPS :D Wat een oppermachig geluid kwam daar uit gek :D Heb er nooit op gereden omdat t me gewoon te beangstigend leek :D
Ghehe, mijn brommer maakte ook een vreselijke herrie. Normaal valt wel mee, maar als ik 'm echt opentrok, dan krijg ik zelf pijn in mijn oren. :S
Ik ging na 10-en ook niet meer rijden, of startte de brom buiten de straat. Want buurmeisjes op msn klaagden daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
mja, heb diverse brommers/scooters gehad/in mn handen gehad en opgevoerd die totaal niet meer bruikbaar waren savonds:P

1 van de meest extreme projecten zijn toch wel de Derbi geweest een Polini Zip (alles Polini Evo, alleen vario kwam van Malossi, watergekoeld blok van een DNA onder een snorframe zip. Alleen achterrem.binnenrotor en Yasuni C20 eronder) Ding liep ook 124km/h op de GPS. Ding was echt BEESTACHTIG. Ik woog toen niet zo veel als nu, maar een kwart gas open was genoeg om alles omhoog te laten komen.
Prachtige dark dreams runnner met heel simpel ander uitlaatje en gewoon 105 op de GPS toveren :D Puch Maxi met 70cc membraam van Eurocillindro, 19mm BING, Proma Circuit en redelijk korte vertanding en aangepaste koppeling en kickstarter. goed voor een top van 86 en een aardig goeie accelleratie :)
Citta met 60cc polini,aangepast carter 13/13 carb. Beangstigend snel en zwabberen als een malle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Misschien vinden jullie het een slecht idee, maar ik denk er op het moment sterk over om een Peugeot Speedfight 2 te kopen. Waarom? Ik vind 'm 'r wel geil :+ En hier bij een dealer in de buurt staat een twee jaar oude voor €850,-! Dat is niet veel geld. Is een stukje opgevoed en er missen twee kappen. Ik heb met mijn paintz0rskillzz aangegeven welke dat zijn:
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails12.imagebam.com/3020/1f905630195238.gif
En de kap op het stuur heeft een heel klein schaafplekje, voor de rest zag hij er gaaf uit. Comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Kappen kunnen erg duur zijn, hou daar wel rekening mee. Zorg ook dat je een proefrit mag maken, even aanvoelen hoe de scooter rijdt. Trekt hij soepel door, probeer de vering voorzichtig uit te testen, dat soort dingen. Het is inderdaad niet veel geld voor een scooter, al is het wel afhankelijk van de kilometerstand en dergelijke natuurlijk :)
Verder kan ik alleen maar zeggen dat als jij hem mooi vindt niemand je mag tegenhouden om hem haar te kopen ;) Wees wel kritisch, reparaties kunnen erg duur uitpakken! Toen ik mijn voorvering moest laten vervangen kon ik wel mooi 350 euro afrekenen bij de kassa, grondig inspecteren dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:42:
Kappen kunnen erg duur zijn, hou daar wel rekening mee.
Kijk vooral even op easyparts wat dat soort spul kost. ;)
Zorg ook dat je een proefrit mag maken, even aanvoelen hoe de scooter rijdt. Trekt hij soepel door, probeer de vering voorzichtig uit te testen, dat soort dingen. Het is inderdaad niet veel geld voor een scooter, al is het wel afhankelijk van de kilometerstand en dergelijke natuurlijk :)
Yuh, en ontbrekende / bekrastte kapdelen doen ook veel aan de prijs.
Die heeft een beste klapper gehad dan. Ik zou vooral even checken of het nog lekker stuurt.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat als jij hem mooi vindt niemand je mag tegenhouden om hem haar te kopen ;) Wees wel kritisch, reparaties kunnen erg duur uitpakken! Toen ik mijn voorvering moest laten vervangen kon ik wel mooi 350 euro afrekenen bij de kassa, grondig inspecteren dus ;)
De speedfight heeft geen hydraulische voorvork, dat zijn inderdaad de dure operaties. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-04 12:14
Ik heb een Sparta Sport 2V uit '69, een zwarte. Was een gave brommer, maar die wil ik gaan verkopen. Rij nu meer op mijn Honda MT5, Nederlands frame uit begin jaren '80, en er ligt nu een 70cc Malossi op bij twvh 12/38 en 20mm Mikuni. Niet zo'n hele snelle cilinder, maar wel zeer degelijk en leuk koppel vind ik. Zal morgen eens wat plaatjes zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

OK, ik heb hem gekocht. Hij staat nog bij de dealer, die maakt hem helemaal in orde. De kappen zitten er nu wel allemaal op. Die gozer voor wie de dealer 'm verkocht kwam ineens bij de dealer aanzetten met de resterende kappen :9
Er komt een nieuwe voorband op en nieuwe remschijven rondom. Ik mag 'm eind komende week ophalen :D Die gozer zei alleen wel dat hij ongelooflijk hard ging, zit een 70cc onder O-) Zelf heb ik er nog niet op gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Haha, hoop voor je dat je wel wat ervaring hebt met gemotoriseerde tweewielers, anders ga je geheid onderuit :P But seriously, veel plezier er mee, dat komt vast wel goed, en zorg wel dat je eerst even rustig went aan de scooter voordat je vol gas gaat jakkeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja, mezelf kennende is het verstandig om als ik hem heb eerst even rustig het rijden onder de knie te krijgen. Daarna kijken hoe hard 'ie gaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Het mooie weer is weer aangebroken :D.

Perfect tourtochtjesweer :9.

Mijn scoot heeft inmiddels de eerste reparatie achter de rug. Viel gelukkig binnen de garantie. Een van de plastic geleideblokjes in de variateur bleek kaduuk. Dat gaf me toch een lawaai :/.

Weet ik dat voor de volgende keer ook weer. Sowieso heb ik een beetje tutorials op internet nageslagen, en ben al tot de conclusie gekomen dat zelf aan de scooter sleutelen oneindig makkelijker is dan aan een schakelbrommer klooien :Y).
(niet meer 's avonds laat nog vloekend tandwielen gaan lopen vervangen, terwijl je de volgende ochtend er al mee naar het werk moet)

Inmiddels heeft mijn primaire passagier de duozit (met rugsteuntje, de grotere passagiersvoetsteunen komen pas over 2 weken binnen :/) al uit mogen testen. En ze was zeeerr tevreden. Comfortabel zitten plus hogere snelheid (vergeleken met de snorscoot) is toch een win :D.
Ze had aanvankelijk nog wel wat tegen helms, maar ze ziet toch in dat dit een noodzakelijk kwaad is, en door samen een helm uit te gaan zoeken heeft die angst ook wat weggenomen ;).
Ze heeft ook al aangegeven om eens mee te willen op een tourtochtje, wat mij bij een idee voor een volgend project brengt: Het scooter-intercom project..

Bevattend:
- Intercom.
- Helmsetjes + aansluitingen.
- MP3-speler (ik denk dat ik zo'n mp4 dingetje bij de dealextreme wegpluk en die aan het stuur bouw).
- Portofoon (wel handig, gewoon zo'n goedkoop 5W ding van de dealextreme, en dan externe antenne naar buiten achter de rugsteun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Haha tof, dat soort setjes zie je regelmatig bij Halfords :D Ze zijn trouwens ook regelmatig in de aanbieding bij de Lidl (daar heb ik mijn helm ook weg :X) En het is inderdaad heerlijk rijden met dit weer, hopelijk binnenkort weer zonder jas en met korte mouwen genieten van het zonnetje, even wat loze kilometers op de teller zetten ;)

Oh wat heb ik een zin in de zomervakantie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:01:
Haha tof, dat soort setjes zie je regelmatig bij Halfords :D Ze zijn trouwens ook regelmatig in de aanbieding bij de Lidl (daar heb ik mijn helm ook weg :X) En het is inderdaad heerlijk rijden met dit weer, hopelijk binnenkort weer zonder jas en met korte mouwen genieten van het zonnetje, even wat loze kilometers op de teller zetten ;)

Oh wat heb ik een zin in de zomervakantie *O*
ARKO FTW! Lekker raampjes open en gaan met het ding :D Nadeel is dat de herrie van het ding mijn stereo overtreft :+ maar dat is een bijzaak.

Van het weekend ook weer door echte bagger geploegd met het ding. Je merkt toch echt dat hij zelfs offroad zijn mannetje kan staan :D Lekker baggerkarren terwijl je langs een net in de modder vastgelopen Toyota Avansis voorbij rijd. Heerlijk gevoel :D Was echt zo van uitstappen en kijken wat ik eventueel kon doen. Maar er stond al een volvo klaar om ermee bezig te gaan. Prima dan ga ik weer verder.

2 mensen wil trouwens nog best aardig. Heb eventjes een vriendin weggebracht naar Scouting omdat zij anders nat zou regenen en dat wou ze niet. Nou ja ik ben niet de meest beroerde dus prima. Gelukkig geen politie tegengekomen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:01:
Haha tof, dat soort setjes zie je regelmatig bij Halfords :D Ze zijn trouwens ook regelmatig in de aanbieding bij de Lidl (daar heb ik mijn helm ook weg :X)
Mja, ik ga een beetje advies vragen aan een collega-radiozendamateur die massas setjes heeft getest en er maar een paar geschikt heeft bevonden.
Ik vond die op de conrad er eigenlijk wel leuk uit zien.
En het is inderdaad heerlijk rijden met dit weer, hopelijk binnenkort weer zonder jas en met korte mouwen genieten van het zonnetje, even wat loze kilometers op de teller zetten ;)
Als je een keer een bij in je mou hebt gehad, dan kijk je iets meer uit :>. Ik draag gewoon mijn motorjack, hoe warm ook. (binnenvoering eruit, t-shirtje eronder aan, en zolang je blijft rijden is het prima uit te houden)
Touchdomex schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:41:
2 mensen wil trouwens nog best aardig. Heb eventjes een vriendin weggebracht naar Scouting omdat zij anders nat zou regenen en dat wou ze niet. Nou ja ik ben niet de meest beroerde dus prima. Gelukkig geen politie tegengekomen... :P
Een helm draag je niet om de politie een plezier te doen ;). Maar voor je eigen plezier. De hersens van die vriendin uitgesmeerd zien over een stoeprand is een vies gezicht hoor :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unclero schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:25:

Een helm draag je niet om de politie een plezier te doen ;). Maar voor je eigen plezier. De hersens van die vriendin uitgesmeerd zien over een stoeprand is een vies gezicht hoor :o.
Scroll jij dan eens terug en kijk wat voor voertuig ik ook alweer heb :> Het is lief, klein, zwart en heeft 3 wielen :+
Ik weet best wat ik doe ;) Ik hoef geen helm te dragen in mijn Apecar. Op een brommer doe ik het natuurlijk wel ;) Ik ben ook niet gek en suicidaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Wat doe jij met die Apecar wat niet mag van de politie dan?

Dat je er 2 personen in hebt zitten ipv 1 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:39:
Scroll jij dan eens terug en kijk wat voor voertuig ik ook alweer heb :> Het is lief, klein, zwart en heeft 3 wielen :+
De Piaggio Ape.. Helemaal vergeten :D.
ThinkPadd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:46:

Yuh.. Die ene zat dan achter in de bak (en dat mag niet).

* unclero wou dat er eens een dichte variant van de Tuc-tuc zou komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

ThinkPadd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:46:

2 Mensen voorin mag als het goed is niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op maandag 30 maart 2009 @ 17:14:
[...]

2 Mensen voorin mag als het goed is niet :+
Nee? :o

Ik zag het anders al helemaal voor me, als ik zo'n ding zou hebben.. Ik rechts op het bankje, en mijn vriendinnetje links.. En ik gasgeven en remmen, en zij richting aanwijzen en schakelen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Aangezien ik mezelf een beetje ken, lijkt het mij verstandig om een toerenbegrenzer te plaatsen op mijn scooter. Weten jullie wat een goede is en of het wel een goed idee is? Ik hoorde dat sommige begrenzers de ECU kunnen slopen? Ik weet trouwens niet eens of zo'n ding erin zit, maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ik weet niet veel van begrenzers, maar wat ik wel weet is dat als zoiets gevonden wordt bij een rollerbankcontrole je zwaar het bokje bent :+ of ik heb iets heel anders in mijn hoofd
unclero schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:25:
Als je een keer een bij in je mou hebt gehad, dan kijk je iets meer uit :>
Tell me about it, heb het al een keer meegemaakt. In paniek vol in de ankers, brommer op de zijstander gezet, naar een boom gelopen om em van mn mouw te vegen (:+), valt mn brommer op z'n zij. Dat heeft me een richtingaanwijzer gekost (á € 30 ;( )

[ Voor 52% gewijzigd door Martin op 30-03-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

TKing schreef op maandag 30 maart 2009 @ 20:16:
Aangezien ik mezelf een beetje ken, lijkt het mij verstandig om een toerenbegrenzer te plaatsen op mijn scooter. Weten jullie wat een goede is en of het wel een goed idee is?
Nee, is geen goed idee.. Ten eerste gaat het niet werken, ten tweede, als ze bij de rollerbank zien dat je staat te klooien met een afstandsbedieningkje, gaat ie gewoon mee.
Ten derde "ik ken mezelf" kun je beter de varioring terugzetten of iets dergelijks (en en passant jezelf aanleren niet teveel aan het gas te hangen).
Ten vierde maakt het niet veel uit of je met 50 tegen een auto/boom/muurtje smakt of met 70.

Verder: op een moderne rollerbank moet je behoorlijk hard gaan wil je echt een boete krijgen. Ten eerste moet je (ik meen, heb nog nooit een boete gehad ;)) meer dan 15 km te hard gaan. Ten tweede geeft een rollerbank tegenwicht, en simuleert alsof je een bergje op rijd. Een maat van me heeft een ontgrensde Piaggio Zip, loopt ongeveer 70 ~ 80, en viel op de rollerbank vorige week keurig binnen de marges.
Ik hoorde dat sommige begrenzers de ECU kunnen slopen? Ik weet trouwens niet eens of zo'n ding erin zit, maar goed :+
De Speedfight 2 heeft inderdaad een ecu. Als je daar zomaar apparaten tussen gaat plaatsen kan het ding ineens zeggen "ERROR! Shutting down engine!". Beter herprogrammeer je de ecu gewoon als je daar iets mee wilt doen, een beetje tweaker.... ;)
Ik heb ook gehoord van mensen die dan 2 ecu's hebben, een ontgrensde, en een vrome, en die gewoon omschakelden naar een andere als ze het nodig vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

unclero schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:59:
Een maat van me heeft een ontgrensde Piaggio Zip, loopt ongeveer 70 ~ 80, en viel op de rollerbank vorige week keurig binnen de marges.
Ik hoorde van een dealer hier in de buurt dat een leenscooter van hun is ingenomen omdat hij 50 reed i.p.v. 45 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

TKing schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:34:
[...]

Ik hoorde van een dealer hier in de buurt dat een leenscooter van hun is ingenomen omdat hij 50 reed i.p.v. 45 :X
Das raar, want de grens ligt bij 65.. Wellicht was het een snorscooter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

OK, noem mij dom, wat dan ook, maar hoe rijd je weg op zo'n ding? 8)7 IK start 'm, trek 't gas open, maar hij gaat niet 'in de versnelling'. Met wat Googlewerk kom ik er ook niet uit }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wat is het? Een scooter of een schakelbrommer?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Speedfight2, heb ik al eerder gezegd, dus dacht dat het onnodig was weer te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon gas geven moet genoeg zijn. Ding heeft verder geen versnellingen of iets. Je moet wel wat meer gas geven om te gaan rijden.

Als ik jou was zou ik het wel rustig aan doen. Een 70cc gaat best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bedankt, ik had gewoon niet genoeg geduld 8)7 Ik ben net even bij ons op pad wezen rijden. Wij wonen onderin een dijk met een eigen weg de dijk omhoog. Maar toen ik omhoog flink aan het gas trok, kwam het verkeer op de dijk toch wel aardig snel dichterbij, dus gauw gas minder gedaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Van het weekend was het mooi weer, leuke stukjes gereden met een vriendin van me *O*.
Ik merkte wel dat de broem zwaar beladen toch niet zo optimaal vond.. Duurde langer voor dat wijzertje bij de 50 was. Remmen ging ook wat zwaarder.
TKing schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:28:
Bedankt, ik had gewoon niet genoeg geduld 8)7
Ik zou sowieso nooit direct wegrijden na het starten.. Eerst even rustig laten lopen, op temperatuur komen, etc. Zeker als je een ECU hebt, die moet zichzelf eerst nog kalibreren. Zaken als choke worden afgehandelt door de ECU, wat wel handig is als het koud is e.d. ;)

Wat ik altijd doe is eerst starten, en dan rustig laten lopen terwijl ik mijn helm en handschoenen aan sta te prutsen, en mijn jas dichtknoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Met bovenstaande :)

Zo deed ik dat ook in mijn brommertijd, en nu @ motor ook trouwens :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Zo, de voetsteunen voor de passagier zitten er eindelijk op (ik moest wat langer wachten omdat ze uit Frankrijk moesten komen).
Ging niet zonder slag of stoot, de papieren template (moest je uitknippen uit de handleiding en tegen de kappen leggen om de gaatjes te boren voor de schroeven van de steunen) bleek ik natuurlijk verkeerd erop te hebben gelegd. :/
Uiteindelijk maar gewoon de liniaal en het potlood erbij gepakt om te kijken waar ik moest boren.

Nu op naar de highway steps, traanplaat en de anime decals ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Iemand tips om een oude Walleroo die de hele winter stil heeft gestaan in een schuur weer te laten starten? Het ding wil niet aan slaan. Er zit nog genoeg benzine in en de bougie heb ik ook al schoongemaakt. Ik denk dat hij het weer prima doet als hij even gelopen heeft, maar hij moet even op gang kunnen komen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Carb schoonmaken. Sproeier doorkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Idd, Carb schoonmaken (sproeier doorblazen), en ff nieuwe benzine erin gooien wil wel helpen meestal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:13
Hoi :) Ik ben al een tijdje op markplaats aan het rondkijken voor een leuke brommer om een beetje mee te gaan toeren straks in de zomer, alleen kom ik zoveel tegen dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen met selecteren :+ M'n budget is niet echt beperkt, maar ik ben van plan hooguit 1000 euro uit te geven aan een mooie oldtimer bijvoorbeeld.

De modellen die me wel aanspreken zijn o.a. de Kreidler Florett, Yamaha FS1, Honda SS50. Daarnaast lijkt me zonder helm rijden in de zomer ook wel fijn, dus een leuke snorfiets lijkt me eventueel ook wel wat.

M'n probleem is echter, dat ik nog nooit op zo'n ding gezeten heb, en ook totaal geen verstand heb van de techniek. Nu ben ik wel technisch ingesteld en ben een handige jonge, dus ik denk dat ik me dat allemaal wel uit kan vogelen. Het is me meer te doen om het moment van aanschaf, hoe weet ik of een brommer in goede staat is (motorisch gezien) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Proefrit maken, sowieso :Y Voel of de brommer begint te wiebelen bij hogere snelheden (krom frame, slechte afstelling), en of de brommer een beetje stabiel naar de topsnelheid gaat (zonder horten en stoten, plotselinge acceleratie enzo). Koop geen absurd opgevoerde brommer, gegarandeerd dat deze ooit zware schade hebben gezien en niet bepaald betrouwbaar zijn. Over het technische aspect laat ik me verder niet uit, er zijn hier gebruikers die er veel meer verstand van hebben dan ik :P
Persoonlijk zou ik liever geen snorfiets kopen, ik vind ze zelf te langzaam. Een beetje fietser racet je zo voorbij, en dat voelt toch een beetje knullig :+

Dan heb ik nog even een vraag aan mensen met schakelbrommerervaring (dubbele woordwaarde). Is het erg wennen om te schakelen? Vergis je je wel eens in de versnelling ofzo? Wil namelijk toch dat mijn volgende brommer een schakelbrommer wordt, onder andere voor het sneller weg kunnen rijden bij het stoplicht (huidige brommer doet 0-60 in anderhalf jaar :P), omdat schakelen toch wat plezier lijkt toe te voegen aan het rijden, en omdat de uitstraling wat volwassener is 8) Vraag me alleen wel af of het lastig is om over te stappen van een automaat naar schakel, zeker na ongeveer 6 jaar op (dezelfde) volautomaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Laatst online: 07-05-2023
Cyclonist schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:10:
Hoi :) Ik ben al een tijdje op markplaats aan het rondkijken voor een leuke brommer om een beetje mee te gaan toeren straks in de zomer, alleen kom ik zoveel tegen dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen met selecteren :+ M'n budget is niet echt beperkt, maar ik ben van plan hooguit 1000 euro uit te geven aan een mooie oldtimer bijvoorbeeld.

De modellen die me wel aanspreken zijn o.a. de Kreidler Florett, Yamaha FS1, Honda SS50. Daarnaast lijkt me zonder helm rijden in de zomer ook wel fijn, dus een leuke snorfiets lijkt me eventueel ook wel wat.

M'n probleem is echter, dat ik nog nooit op zo'n ding gezeten heb, en ook totaal geen verstand heb van de techniek. Nu ben ik wel technisch ingesteld en ben een handige jonge, dus ik denk dat ik me dat allemaal wel uit kan vogelen. Het is me meer te doen om het moment van aanschaf, hoe weet ik of een brommer in goede staat is (motorisch gezien) :)
Geen kennis van zaken? Neem dan iemand mee die het wel kan! Zodat hij de brommer goed kan beoordelen, jij zal zowiezo te subjectief zijn.

Snorfiets zonder helm? Als je de stoere boy wil uithangen zonder helm, koop een normale brommer en rij ook zonder helm. Het zal in beide gevallen een gesloten doodskist worden, om geliefden niet te schokeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik wil graag een Sita/Puch gaan kopen om beetje mee rond te toeren in de zomer. Heb verder weinig eisen, alleen dat ie loopt. Als ik er eentje ga kopen ( 100 euro ofzo ) waar moet ik dan vooral op letten bij de aankoop, buiten het feit om dat ie loopt, gas geeft en kan remmen ?

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Citta is qua bouw erg fragiel,zeker goed bochtjes nemen is een drama met die dingen. Echt hard zullen ze ook optrekken, tenzij je behoorlijk opgevoerde model tegenkomt. Puch is over t algemeen wat vlotter (geen wonderapparaat hoor) en zal wat veiliger aanvoelen. Tis allebei mechanisch gezien vrij onderhoudsgevoelig. Soms kan t verkrijgen van onderdelen heel lastig zijn, wat het ook niet goedkoper maakt natuurlijk. Persoonlijk vind k Puch wel makkelijker om aan te werken omdat je overal over t algemeen wat makkerlijker bij kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
100 euro? Dan zou ik nog even doorsparen. De barrels die je kan krijgen voor 100 euro wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Heb wel vaker puch/sita gehad...voor goedkoper nog wel. 25 a 50 euro maar dan wel van bekende/vrienden of via via. Was dan wel even een weekje sleutelen en overspuiten en dan zagen ze er weer mooi uit. Dat kost natuurlijk ook allemaal geld, maar alles zo goedkoop mogelijk want is alleen maar om beetje op rond te rijden.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Goede keus :D
Ik zou voor de FS1 gaan :P Bij een FS1 bepaalt de mate van originaliteit de prijs. Hoe ouder het type, hoe duurder, hoe meer imitatieonderdelen, hoe goedkoper. Motorisch is een FS1 superbetrouwbaar. De bakken gaan nooit kapot, en schakelen altijd zo zacht als boter. Enige waardoor ze een slechte naam ehbben gekregen zijn de goedkope imitatiecilinders die niet goed worden ingereden en slecht worden afgesteld. Koppeling is soms ook zwak, maar dat is een kwestie van de platen vervangen, goede olie erin en de koppeling goed afstellen. Kwa onderdelen is in principe alles te krijgen om hem rijdend te houden, en het is allemaal niet duur. Originele oude onderdelen worden schaarser (maar is te krijgen, als je maar betaald).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

0X55AA schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:04:
Snorfiets zonder helm? Als je de stoere boy wil uithangen zonder helm, koop een normale brommer en rij ook zonder helm. Het zal in beide gevallen een gesloten doodskist worden, om geliefden niet te schokeren.
Volgens mij moet je wel erg ongelukkig terecht komen wil je met een val van 30 km/u omkomen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Knal maar met je hoofd tegen een stoeprand aan met je hoofd, ik durf te wedden voor een kratje pils dat je het niet navertelt.

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 13-04-2009 09:51 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:13
Bedankt voor de reacties! Een proefrit maken lijkt me inderdaad wel verstandig, maar dan kom ik toch weer bij het feit dat ik nog nooit op zo'n ding gezeten heb :+ Sta je daar te kijken voor een toch wel waardevolle brommer, moet je aan de verkoper gaan vragen hoe je zoiets start en mee moet schakelen etc. voor tijdens de proefrit. Ik zou het er zelf een beetje benauwd van krijgen als verkoper :P

Ik heb nog een erg slechte kijk op de prijzen van brommers geloof ik, zo lees je over mensen die een mooi exemplaar aan hebben geschaft voor 500 euro, terwijl ik de bromfietsen uit die categorie op marktplaats alleen maar tegenkom voor het dubbele.

Hoe zit het verder met de verzekering van zo'n ding? Ik had begrepen dat oldtimers wat goedkoper zijn? Ook worden er vaker brommers aangeboden zonder kenteken/papieren etc, in hoeverre moet je zoiets vermijden?

Wat betreft het zonder helm rijden op een snorfiets, dat moet kunnen lijkt me. Als ik met m'n mountainbike of racefiets over het fietspad rij met 30 km/u gemiddeld doe ik ook geen helm op, een veilige rijstijl kan met zo'n snorfiets ook al een hoop schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Wat versta jij onder toeren? Amsterdam-Texel en weer terug? :>
Rondje Nederland, hoppend van jeugdherberg naar jeugdherberg.

Des te langer je moet zitten, des te comfortabeler je graag wil zitten ;).

Als je van de akoestiek bent, zou ik voor de Honda SS50 gaan :D.

En zonder helm rijden is overrated imho, dan kun je net zo goed gaan fietsen (of de gulden middenweg, een (e-)Solex halen). Als je een leuke jethelm haalt of een open helm icm vliegbril, kom je al een heel eind.
30km/u ga je na een tijdje al behoorlijk vervelen.
Cyclonist schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:15:
Bedankt voor de reacties! Een proefrit maken lijkt me inderdaad wel verstandig, maar dan kom ik toch weer bij het feit dat ik nog nooit op zo'n ding gezeten heb :+ Sta je daar te kijken voor een toch wel waardevolle brommer, moet je aan de verkoper gaan vragen hoe je zoiets start en mee moet schakelen etc. voor tijdens de proefrit. Ik zou het er zelf een beetje benauwd van krijgen als verkoper :P
Neem iemand mee die wel kan rijden en goed is in brommers beoordelen ;).
Ik heb nog een erg slechte kijk op de prijzen van brommers geloof ik, zo lees je over mensen die een mooi exemplaar aan hebben geschaft voor 500 euro, terwijl ik de bromfietsen uit die categorie op marktplaats alleen maar tegenkom voor het dubbele.
Dat zijn mensen die markten enzo afspeuren, en dan kopen ze iets waar ze lekker de hele winter aan kunnen sleutelen om tegen de zomer weer rijklaar te zijn. :Y)
Ook worden er vaker brommers aangeboden zonder kenteken/papieren etc, in hoeverre moet je zoiets vermijden?
Zonder kenteken/papieren is er een hele redelijke kans dat het gejat is.
Kan natuurlijk altijd zijn dat die ene batavus super sport gewoon 30 jaar op een zolder / in een boerenschuur heeft gestaan, maar dan kun je altijd aanbieden om het schouwen e.d. te vergoeden als de verkoper dat eerst wil doen.

[ Voor 45% gewijzigd door unclero op 14-04-2009 11:31 ]

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste